Standaard staat alles al uit voor WAN, LAN/WLAN kan je gewoon aangevinkt laten. Tweak kan er alleen bij als het betreffende protocol voor de WAN aanstaat.Dennischo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:15:
In Remote MGMT alles uit behalve HTTP. Maar wel zorgen dat port 80 dan voor buitenaf dicht zit, anders kunnen ze er alsnog bij. Jij zelf moet er uiteraard wel bij kunnen, anders kun je niks meer. Ook alles van TR-069 uitgezet.
Verwijderd
Nah, bij mij is niks aan firmware of wat dan ook veranderd. Nog steeds AAKL13c0. En tr-69 staat hier aan.
De werkzaamheden/ opstarten van iets in het netwerk zijn verder vrij geruisloos voorbij gegaan.
Rond een uur of 2 vannacht was er inderdaad even een onderbreking bij internet zoals ze ook al
aangekondigd hadden. En nu ik effe in de router kijk is alleen het IP v4 adres van het tv gedeelte
nu net weer 11 uur up. Router zelf is 205 dagen up en IP v4 voor internet is 18 dagen up.
En de tv's doen het hier in Leeuwarden ook gewoon zonder problemen.....Gelukkig.
De werkzaamheden/ opstarten van iets in het netwerk zijn verder vrij geruisloos voorbij gegaan.
Rond een uur of 2 vannacht was er inderdaad even een onderbreking bij internet zoals ze ook al
aangekondigd hadden. En nu ik effe in de router kijk is alleen het IP v4 adres van het tv gedeelte
nu net weer 11 uur up. Router zelf is 205 dagen up en IP v4 voor internet is 18 dagen up.
En de tv's doen het hier in Leeuwarden ook gewoon zonder problemen.....Gelukkig.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 15:30 ]
Ik zit ook nog steeds op 1.00(AAKL.13)C0 geen problemen gehad de laatste maanden.
Heb ik ook gehad. Dag mee bezig geweest, snelheid werd maar niet hoger. Uiteindelijk heeft de moneur een verandering van poorten (glaspoort in centrale) aangevraagd en sindsdien heb ik 500/700 op mijn 500-abo.PerlinNoise schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:17:
[...]
[...]
Snelheid nog steeds 50/100. Heb vorige week contact gehad en moest allerlei testen doen zoals firmware resetten ed. Uiteindelijk kwam er uit dat het niet aan mij lag. Ze hebben contact opgenomen met de lijnbeheerder. Ze vonden het wel een erg vreemd verhaal...
EDIT: KPN heeft de lijn getest en die moet goed zijn. Oh Oh, wat nu...
Veel klachten in dit topic inderdaad, maar ik ben zelf bijzonder tevreden met Tweak. Eigen hardware neergezet, dat wel, maar ook daarvoor werkte het prima. Ik heb geen sparql, dat maakt misschien het verschil.Hans_18T schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:27:
Ik zit ook nog steeds op 1.00(AAKL.13)C0 geen problemen gehad de laatste maanden.
Wil daarmee niet zeggen dat de klachten onterecht zijn hoor, maar wat positief geluid is ook wel leuk toch?
Check even of de gateway van je Sparql static route nog klopt. Ik heb 2 weken geleden een nieuw IPTV IP adres gekregen met een andere gateway. Na wijzigen van route even de IGMP proxy of router herstarten. Een aantal pagina's terug kan je hier posts over vinden.
Het goede nieuws van deze gateway wijziging is dat ik praktisch geen haperingen meer heb
Het goede nieuws van deze gateway wijziging is dat ik praktisch geen haperingen meer heb
basd123 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:40:
Het zou niet aan de firmware mogen liggen. Ik maak gebruik van de edgerouter lite met firmware 1.85.
Sinds maandag geen Sparql meer. Ik kan niets anders verzinnen dat Tweak iets aangepast heeft.
Verkregen ip adres voor iptv is juist. Ik kan in de router geen fouten ontdekken. Het lijkt er op dat de dienst 'Sparql' uit staat. Bijzonder allemaal. Mail verstuurd naar helpdesk.
Top! Ik zal vanavond de wijziging doorvoeren.webmasternick schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:55:
Check even of de gateway van je Sparql static route nog klopt. Ik heb 2 weken geleden een nieuw IPTV IP adres gekregen met een andere gateway. Na wijzigen van route even de IGMP proxy of router herstarten. Een aantal pagina's terug kan je hier posts over vinden.
Het goede nieuws van deze gateway wijziging is dat ik praktisch geen haperingen meer heb![]()
[...]
Verwijderd
Ooow, het IP adres voor het tv gedeelte is bij mij ook veranderd nu ik de instellingen nog eens wat beter bekijk.
En de gateway ook inderdaad. Dat zal dan bij basd123 waarschijnlijk het probleem wel zijn.
Toch wel iets bij mij veranderd dus.
En de gateway ook inderdaad. Dat zal dan bij basd123 waarschijnlijk het probleem wel zijn.
Toch wel iets bij mij veranderd dus.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 19:19 ]
Fox Sports in het basispakket, WTF
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ach voor 2 euro meer in de maand kun je nu het Premium pakket erbij krijgen.
Ik had al 't premium pakket, ik heb echter geen zin om te betalen voorCenturius schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:55:
[...]
Ach voor 2 euro meer in de maand kun je nu het Premium pakket erbij krijgen.

Je gaat 3 euro per maand minder betalen, hbo verdwijnt, maar krijgt fox sports ervoor terug.
Niet helemaal fair in mijn ogen, maar ach. HBO keek ik toch ook al niet echt naar..
Niet helemaal fair in mijn ogen, maar ach. HBO keek ik toch ook al niet echt naar..
Liever nog minder betalen en geen fox sports. Waarom niet Film1 ipv HBO ? Dat lijkt me een betere vervanger.Lieuwe15 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:56:
Je gaat 3 euro per maand minder betalen, hbo verdwijnt, maar krijgt fox sports ervoor terug.
Wel een enorme stap achteruit, vooral dat je nu verplicht moet meebetalen aanWhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:06:
Eindelijk wat duidelijkheid.

Fox Sports vind ik niet erg en €51,95 is dan toch minder? Met HBO was het €54,95.Aaargh! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:06:
[...]
Wel een enorme stap achteruit, vooral dat je nu verplicht moet meebetalen aanvoetbal
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat van Film 1 snap ik niet helemaal. Ze zeggen dat je het cadau krijgt, maar het abonnement is wel €61,40 per maand?
[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-11-2016 16:24 ]
Ik vind het erg dat er geld van mij naar de eredivisie gaat ,een organisatie waar ik ethische bezwaren tegen heb. Dat de totaalprijs minder is dan hiervoor betekend niet dat er geen geld richting de Eredivisie gaat.WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:12:
[...]
Fox Sports vind ik niet erg en dat is dan toch minder? €51,95, met HBO was het €54,95.
ik haat dat voetbaltuig.
Zie niets staan over de 365,- per jaar variant, heb me sinds de introductie daarvan afgevraagd wat een slimme keuze zou zijn en het uiteindelijk niet gedaan ondanks dat het meen ik 8 euro voordeliger was op jaarbasis bij gbit+basic.
De nieuwe situatie lijkt 5 euro voordeliger bij per maand betalen:
12*40 + 12*(21.95-10) = 623.40
1*365 + 12*21.95 = 628.40
Correct? Of hebben mensen met een jaarbedrag een ander aanbod ontvangen misschien?
De nieuwe situatie lijkt 5 euro voordeliger bij per maand betalen:
12*40 + 12*(21.95-10) = 623.40
1*365 + 12*21.95 = 628.40
Correct? Of hebben mensen met een jaarbedrag een ander aanbod ontvangen misschien?
€365/jaar is internet-only.frelam schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:17:
Zie niets staan over de 365,- per jaar variant,
Heb ook al op de mail gereageerd dat ik hier absoluut niet op zit te wachten. Hopelijk krijgen ze genoeg klachten om de deal met Fox niet door te laten gaan.Arjantje72 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:16:
Moet dat nou dat Fox Sports, belachelijk.
Ik heb nog €10 extra korting via Eindelijkglasvezel, maar die zal dan komen te vervallen?
Inderdaad zeg. Kom op nou. Drie voetbalkanalen als volwaardige vervangers van een drie film- en serie kanalen. Geef dan iets van gelijkwaardige kwaliteit als een abb op netflix ofzo. Dit is gewoon een aanfluitingArjantje72 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:16:
Moet dat nou dat Fox Sports, belachelijk.
Niet iedereen is zo voetbalminded. Je wist aan het begin van het afsluiten van sparql dat HBO er in zat. Nu wordt dit gewoon je de strot ingedrukt
En mocht dit toch zo blijven, doe ze dan op de laatste paar kanalen. Dan zitten ze ook niet in de weg.
Ah joh dat contract is allang getekend. Anders sturen ze het niet in een bericht naar buitenAaargh! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:22:
[...]
Heb ook al op de mail gereageerd dat ik hier absoluut niet op zit te wachten. Hopelijk krijgen ze genoeg klachten om de deal met Fox niet door te laten gaan.
3 voetbalkanalen, maar je betaalt wel minderAriek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:23:
[...]
Inderdaad zeg. Kom op nou. Drie voetbalkanalen als volwaardige vervangers van een drie film- en serie kanalen. Geef dan iets van gelijkwaardige kwaliteit als een abb op netflix ofzo. Dit is gewoon een aanfluiting
Niet iedereen is zo voetbalminded. Je wist aan het begin van het afsluiten van sparql dat HBO er in zat. Nu wordt dit gewoon je de strot ingedrukt
En mocht dit toch zo blijven, doe ze dan op de laatste paar kanalen. Dan zitten ze ook niet in de weg.
Goed voor mensen die van voetbal houden; geef mij maar een goede serieWhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:25:
[...]
3 voetbalkanalen, maar betaalt wel minder
voetbal zat ik ook niet op te wachten. had liever ziggo sport totaal gezien maar goed de 1 vind het wel mooi de ander niet.
maar het meeste zit ik te wachten op mijn internet
het lijkt er op dat de levering van internet hier in de wolden nog voor de kerst begint. dus hopelijk met kerst genieten van mijn tweak 1000 verbinding
maar het meeste zit ik te wachten op mijn internet
het lijkt er op dat de levering van internet hier in de wolden nog voor de kerst begint. dus hopelijk met kerst genieten van mijn tweak 1000 verbinding
Maar wel te combineren met Sparql voor zover ik weet.
Hmm, die nieuwe wijzigingen zijn voor mij ook wel interessant!
Zeker het feit dat Sparql Light nu ook zenders in HD heeft vind ik erg mooi! Wel jammer dat ze nog steeds het beleid aanhouden dat je alleen bij Basic het opnemen pakket kan afsluiten.
En bij het 365/jaar abonnement voor internet zal waarschijnlijk nog steeds gelden dat je dan géén Basic voor de prijs van Light krijgt
Dan wordt het toch nog eens eventjes goed nadenken.
Voordeel van het Ziggo basis abbo nu is dat we op 3 radio's in huis in hoge kwaliteit FM hebben en dat we met behulp van de HDHomerun het hele basis DVB-C pakket ook in Kodi kunnen bekijken en ook opnemen. Nadeel van Ziggo is wel weer dat de commercielen niet in HD zijn.
Voordeel van Sparql Light zou dus zijn dat we de commercielen wel in HD hebben en dat we (volgens mij) ook weer pauzeren zouden hebben. Nadeel is dan wel weer het wegvallen van FM en de mogelijkheid om de commercielen in KODI te bekijken. De niet-versleutelde IPTV kanalen bij Sparql zouden echter nog steeds kunnen.
Zeker het feit dat Sparql Light nu ook zenders in HD heeft vind ik erg mooi! Wel jammer dat ze nog steeds het beleid aanhouden dat je alleen bij Basic het opnemen pakket kan afsluiten.
En bij het 365/jaar abonnement voor internet zal waarschijnlijk nog steeds gelden dat je dan géén Basic voor de prijs van Light krijgt
Dan wordt het toch nog eens eventjes goed nadenken.
Voordeel van het Ziggo basis abbo nu is dat we op 3 radio's in huis in hoge kwaliteit FM hebben en dat we met behulp van de HDHomerun het hele basis DVB-C pakket ook in Kodi kunnen bekijken en ook opnemen. Nadeel van Ziggo is wel weer dat de commercielen niet in HD zijn.
Voordeel van Sparql Light zou dus zijn dat we de commercielen wel in HD hebben en dat we (volgens mij) ook weer pauzeren zouden hebben. Nadeel is dan wel weer het wegvallen van FM en de mogelijkheid om de commercielen in KODI te bekijken. De niet-versleutelde IPTV kanalen bij Sparql zouden echter nog steeds kunnen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat wordt waarschijnlijk einde oefening voor Sparql, het spijt me wel maar er zijn betere en goedkopere oplossingen voor TV.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
De kosten boeien me niet eens, ze hadden Sparql Basic best duurder mogen maken als het inc. Film1 was b.v.Philos31 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:43:
Dat wordt waarschijnlijk einde oefening voor Sparql, het spijt me wel maar er zijn betere en goedkopere oplossingen voor TV.
Ik weiger echter ook maar 1 cent af te dragen aan voetbal.
Verwijderd
Tja, ze kunnen het nooit iedereen naar de zin maken. Maar ik vind het wel best.
Er gaan 3 zenders uit waar ik bij nader inzien toch nooit naar keek, kijk tegenwoordig toch
veel meer via internet of Youtube. En er komen een paar zenders bij waar ik waarschijnlijk
wel eens naar zal kijken. En we gaan minder betalen. Nou prima, ik ben voor.
Mmm....Lees niks meer over de korting die je kreeg bij Basic. En ik heb Premium
Als die korting vervalt ga ik dus 2 euro meer betalen als ik het goed heb....Of 3.
Misschien toch maar eens naar Basic en een decoder er af. Misschien zelf in snelheid omlaag.
Ik wil er eigenlijk in totaliteit wat minder aan uitgeven. Maar dat zou dan van 1000 naar 50 Mb gaan.
Nog maar eens over nadenken. Het bevalt me verder allemaal wel goed.
Edit: Toch maar eens alles doorgelezen.
Nog wel korting, maar nu 6 i.p.v. 9 euro.
Maakt zo goed als niks uit in mijn geval.
Er gaan 3 zenders uit waar ik bij nader inzien toch nooit naar keek, kijk tegenwoordig toch
veel meer via internet of Youtube. En er komen een paar zenders bij waar ik waarschijnlijk
wel eens naar zal kijken. En we gaan minder betalen. Nou prima, ik ben voor.
Mmm....Lees niks meer over de korting die je kreeg bij Basic. En ik heb Premium
Als die korting vervalt ga ik dus 2 euro meer betalen als ik het goed heb....Of 3.
Misschien toch maar eens naar Basic en een decoder er af. Misschien zelf in snelheid omlaag.
Ik wil er eigenlijk in totaliteit wat minder aan uitgeven. Maar dat zou dan van 1000 naar 50 Mb gaan.
Nog maar eens over nadenken. Het bevalt me verder allemaal wel goed.
Edit: Toch maar eens alles doorgelezen.
Maakt zo goed als niks uit in mijn geval.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 22:02 ]
Ik ga er nooit naar kijken, sterker nog: ik ga deze zenders blokkeren in m'n router zodat ik ze niet per ongeluk aanzet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:15:
En er komen een paar zenders bij waar ik waarschijnlijk wel eens naar zal kijken.
Hoe oud ben je eigenlijk ik had je wel wat hoger ingeschat door de advies die je hier soms in deze forum geeftAaargh! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:23:
[...]
Ik ga er nooit naar kijken, sterker nog: ik ga deze zenders blokkeren in m'n router zodat ik ze niet per ongeluk aanzet.
Over een week ben ik 37. Ik heb alleen een ontiegelijke schurfthekel aan voetbal en alles wat er mee te maken heeft.pd5lwd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:33:
[...]
Hoe oud ben je eigenlijk ik had je wel wat hoger ingeschat door de advies die je hier soms in deze forum geeft![]()
Van Fox Sports ben ik ook geen liefhebber van, van voetbal al helemaal niet.
Wat ik er mee ga doen met deze informatie weet ik nog niet.
Maar HBO is schijnbaar vanaf vandaag al einde oefening voor ons Sparql gebruikers, dus daar ik nog wel voor achteraan. Ik kan niet meer inloggen in de app en ook niet op de website.
Wat ik er mee ga doen met deze informatie weet ik nog niet.
Maar HBO is schijnbaar vanaf vandaag al einde oefening voor ons Sparql gebruikers, dus daar ik nog wel voor achteraan. Ik kan niet meer inloggen in de app en ook niet op de website.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

van mij hoeft dit idd ook niet ga toch maar eens overleggen met vrouwlief wat zij hier mee wil
ze blijft tenslotte de baas
Kun je door deze nieuwe pakket prijzen het hele contract opzeggen? Of alleen het Sparql tv gedeelte?
[ Voor 71% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-11-2016 18:37 ]
Waarschijnlijk alleen het Sparql tv gedeelte. Sparql staat uit mijn hoofd los van Tweak.WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:35:
Kun je door deze nieuwe pakket prijzen het hele contract opzeggen? Of alleen het Sparql tv gedeelte?
Ik krijg in ieder geval altijd 2 losse rekeningen. 1 voor internet 1 voor TV
Er loopt ook een ander draadje:
nieuws: Tv-aanbieder Sparql gaat HBO door Fox Sports Eredivisie vervangen
nieuws: Tv-aanbieder Sparql gaat HBO door Fox Sports Eredivisie vervangen
Let wel op dat de korting alleen buiten KPN-gebied geldt. Uit de mail:WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:25:
[...]
3 voetbalkanalen, maar je betaalt wel minder
Dit is iig voor mij de druppel. Ik ga eens vergelijken, maar ga vrijwel zeker naar KPN...Let op: als je deze mail ontvangt ben je helaas niet verbonden via ons eigen netwerk, maar kopen wij jouw verbinding in via KPN. Dat betekent dat de in ons nieuwsbericht genoemde kortingen helaas niet op jou van toepassing zijn.

Ja klopt, maar ze hebben het over nieuwe pakketten.Ariek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:45:
[...]
Waarschijnlijk alleen het Sparql tv gedeelte. Sparql staat uit mijn hoofd los van Tweak.
Ik krijg in ieder geval altijd 2 losse rekeningen. 1 voor internet 1 voor TV
Ik zit in het Tweak gebiedSqueakyClean schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:48:
[...]
Let wel op dat de korting alleen buiten KPN-gebied geldt. Uit de mail:
[...]
Dit is iig voor mij de druppel. Ik ga eens vergelijken, maar ga vrijwel zeker naar KPN...
[ Voor 33% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-11-2016 19:59 ]
O ja telt dit alleen sparql voor glasvezel klanten of ook voor adsl klanten?SqueakyClean schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:48:
[...]
[...]
Dit is iig voor mij de druppel. Ik ga eens vergelijken, maar ga vrijwel zeker naar KPN...
Dit zou heel sneu zijn voor sparql adsl want dit loopt via de kpn lijn

No hard feelings maar de ene houd meer van sport en andere nietAaargh! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:03:
[...]
Over een week ben ik 37. Ik heb alleen een ontiegelijke schurfthekel aan voetbal en alles wat er mee te maken heeft.
Maakt mij niet zoveel uit.
Ik zat vanwege jouw reactie ook maar eens te kijken of ik ook naar een andere moet.SqueakyClean schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:48:
[...]
[...]
Enne, het is zo te zien wel slim. Ik betaal nu € 58,95(50mb en Sparql Basic), dat gaat straks in het nieuwe jaar ongeveer € 61,56 worden.
Bij Telfort krijg ik korting, vanwege mijn mobiel abonnement en wat ik zo zie betaal ik dan € 45,- Ik krijg daar voor terug, 100mb glasvezel en 70 tv zenders(bijna zelfde als bij Sparql, waarvan ik waarschijnlijk een paar van kijk
Alleen mijn nieuwsgroep account ga ik misschien missen, al gebruikte ik dat steeds minder vanwege de on-demand diensten.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Volgens mij staat er iets over voordelige upgrade. Niets over cadeau krijgen... Je krijgt € 15,-- en Film1 is € 14,95... Effectief krijg je 't dus "gratis".WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:12:
[...]
Fox Sports vind ik niet erg en €51,95 is dan toch minder? Met HBO was het €54,95.
Dat van Film 1 snap ik niet helemaal. Ze zeggen dat je het cadau krijgt, maar het abonnement is wel €61,40 per maand?
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
wel grappig dat Tweak eerder op de hoogte is dan Sparql want daar krijg ik nog gewoon HBO
misschien moesten ze maar eens hun site updaten
staat wel op hun nieuwsafdeling
misschien moesten ze maar eens hun site updaten
staat wel op hun nieuwsafdeling
[ Voor 12% gewijzigd door Mr-D. op 22-11-2016 20:55 ]
Maar in KPN gebied wordt het 1 Euro duurder, want de korting wordt minder.WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:12:
[...]
Fox Sports vind ik niet erg en €51,95 is dan toch minder? Met HBO was het €54,95.
Verwijderd
Eindelijk duidelijkheid en zal voor niet iedereen voordelig zijn, maar voor mij zeker.
Ik heb namelijk foxsport compleet en ga nu voor het hele pakket geen €25,- meer betalen maar €4,95. Als ik dan optie 3 kies met filmnet en Sparql premium met totaal 4 tv boxen kom ik op €108,75 dat is een stuk minder dan de €121,95 welke ik nu betaal!
Tja alleen het af en toe vastlopen van het beeld moet ik dan maar op de koop toenemen en ze zijn met de pakketten die ik heb veruit de goedkoopste in de markt!
Ik heb namelijk foxsport compleet en ga nu voor het hele pakket geen €25,- meer betalen maar €4,95. Als ik dan optie 3 kies met filmnet en Sparql premium met totaal 4 tv boxen kom ik op €108,75 dat is een stuk minder dan de €121,95 welke ik nu betaal!
Tja alleen het af en toe vastlopen van het beeld moet ik dan maar op de koop toenemen en ze zijn met de pakketten die ik heb veruit de goedkoopste in de markt!
Zijn er dan zo weinig mensen met alleen internet?
Ik heb geen mail gehad van tweak trouwens. Zit in KPN-gebied.
Ik heb geen mail gehad van tweak trouwens. Zit in KPN-gebied.
Verwijderd
Hallo, hoe heb je de genexis eruit gesloot dan? Welke Drytek gebruik je nu. Ik heb een drytek 2132FVn liggen. Maar krijg de VOIP (telefoon) niet aan de gang. Heb wel het ww van Tweak ontvangen nu.Gravit0n schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:03:
[...]
Grootste gedeelte van de tijd gaat het gewoon goed, heb denk ik in het jaar dat ik klant ben 3 keer geen verbinding gehad.
Ik heb het probleem overigens opgelost door de Zyxel en Genexis eruit te slopen en er een Draytek
Ps.
Met Sparql heb ik eigenlijk nooit problemen. Ook nu met de Draytek heb ik geen enkele hapering.
Misschien kun je mij helpen.
Er is een heleboel verwarring tussen tweak adls(kpn) lijn en eigen tweak glasvezel lijn?
Ik denk dat we deze twee door elkaar halen ik zit op tweak glasvezel 8921.
En dat van film 1 snap ik ook niet en cadeau's krijg je niet die moet je betalen rechts of links om:-)
Ik denk dat we deze twee door elkaar halen ik zit op tweak glasvezel 8921.
En dat van film 1 snap ik ook niet en cadeau's krijg je niet die moet je betalen rechts of links om:-)
Het staat er zo:ElectricHead schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:53:
[...]
Volgens mij staat er iets over voordelige upgrade. Niets over cadeau krijgen... Je krijgt € 15,-- en Film1 is € 14,95... Effectief krijg je 't dus "gratis".
Speciaal voor klanten van Tweak is er daarom de optie om te kiezen voor een voordelige upgrade naar het Film1 pakket. Je betaalt dan het normale tarief voor internet en Sparql Basic, maar krijgt van ons Film1 cadeau.
Maar dat is dus niet voor het KPN gebied?WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:40:
[...]
Het staat er zo:
Speciaal voor klanten van Tweak is er daarom de optie om te kiezen voor een voordelige upgrade naar het Film1 pakket. Je betaalt dan het normale tarief voor internet en Sparql Basic, maar krijgt van ons Film1 cadeau.
Voor iedereen die dus 1000mbit kan afnemen (waar tweak eigen apparatuur heeft)
Dus als ik het nieuwsbericht van tweak goed lees, zijn er straks 2 scenario's
1e scenario waarbij iedereen die vanaf 1 januari een abonnement bij tweak afsluit icm een sparql er straks 1 euro op achteruit gaat. Abo met basic sparql wordt 55,95.
2e scenario waarbij iedereen die voor 1 januari een abonnement afsluit met sparql er 3 euro op vooruit gaat. Die gaan dan met basic sparql maar 51,95 betalen.
Voor 2 euro bovenop je oude prijs (56,95) krijg je dan premium en voor 61,90 krijg je premiumbasic+film1.
Lees ik dit goed zo? Of mis ik nog iets over het hoofd?
/
edit: testsite merkt terecht op dat je voor 61,90 basic plus film1 krijgt
1e scenario waarbij iedereen die vanaf 1 januari een abonnement bij tweak afsluit icm een sparql er straks 1 euro op achteruit gaat. Abo met basic sparql wordt 55,95.
2e scenario waarbij iedereen die voor 1 januari een abonnement afsluit met sparql er 3 euro op vooruit gaat. Die gaan dan met basic sparql maar 51,95 betalen.
Voor 2 euro bovenop je oude prijs (56,95) krijg je dan premium en voor 61,90 krijg je premiumbasic+film1.
/
edit: testsite merkt terecht op dat je voor 61,90 basic plus film1 krijgt
ik zie niks over het kpn gebied, maar zover ik weet kan je geen sparql nemen als je in kpn gebied zit, toch?Arjantje72 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:44:
[...]
Maar dat is dus niet voor het KPN gebied?
[ Voor 23% gewijzigd door Dxue op 22-11-2016 22:39 . Reden: hoofdletters toegevoegd (teveel op mobiel levert slechte gewoontes op bij laptop) en reactie op nieuw bericht boven mij ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Ik ben zojuist overgestapt naar KPN:Larrs schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:43:
[...]
Ik zat vanwege jouw reactie ook maar eens te kijken of ik ook naar een andere moet.
Enne, het is zo te zien wel slim. Ik betaal nu € 58,95(50mb en Sparql Basic), dat gaat straks in het nieuwe jaar ongeveer € 61,56 worden.
Bij Telfort krijg ik korting, vanwege mijn mobiel abonnement en wat ik zo zie betaal ik dan € 45,- Ik krijg daar voor terug, 100mb glasvezel en 70 tv zenders(bijna zelfde als bij Sparql, waarvan ik waarschijnlijk een paar van kijk)
Alleen mijn nieuwsgroep account ga ik misschien missen, al gebruikte ik dat steeds minder vanwege de on-demand diensten.
Alles-in-1 pakket met 500Mbit voor €60 vind ik erg mooi. Geen nieuwsgroepen idd, maar daar zijn genoeg aanbieders van. Tweaknews heeft bijv. onbeperkt voor €13 p.m.
Uiteindelijk zelfde prijs als Tweak, maar dan met 500Mbit ipv. 100 (en geen Sparql meer!

Ik ben er eerlijk gezegd erg blij mee. Jammer dat het zo moet, maar het voelt alsof Tweak me er zowat toe dwingt...
Voor 61,90 krijg je basic + film1Dxue schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:45:
Voor iedereen die dus 1000mbit kan afnemen (waar tweak eigen apparatuur heeft)
Voor 2 euro bovenop je oude prijs (56,95) krijg je dan premium en voor 61,90 krijg je premium+film1.
[...]
ik zie niks over het kpn gebied, maar zover ik weet kan je geen sparql nemen als je in kpn gebied zit, toch?

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap niets van de nieuwe abbonementen. Zit niet in tweak gebied, heb 100M en sparql basic. Toendertijd met een permanente korting van 5 euro. totaal 63,95
Ik zie nu geen 100M abbo en ik zie prijzen die veel lager zijn dan ik ooit kon krijgen omdat dat prijzen zijn voor tweak gebied.
Iemand die het wel snapt?
Ik zie nu geen 100M abbo en ik zie prijzen die veel lager zijn dan ik ooit kon krijgen omdat dat prijzen zijn voor tweak gebied.
Iemand die het wel snapt?
Ik zie enkel tot 60Mbit staan?SqueakyClean schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:56:
[...]
Ik ben zojuist overgestapt naar KPN:
Alles-in-1 pakket met 500Mbit voor €60 vind ik erg mooi. Geen nieuwsgroepen idd, maar daar zijn genoeg aanbieders van. Tweaknews heeft bijv. onbeperkt voor €13 p.m.
Uiteindelijk zelfde prijs als Tweak, maar dan met 500Mbit ipv. 100 (en geen Sparql meer!).
Ik ben er eerlijk gezegd erg blij mee. Jammer dat het zo moet, maar het voelt alsof Tweak me er zowat toe dwingt...
https://bestellen.kpn.com/
moet je echt op bestellen klikken postcode invullen en dan kan je zien hoever jij je internetsnelheid kan upgraden
Arjantje72 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 03:41:
[...]
Ik zie enkel tot 60Mbit staan?
https://bestellen.kpn.com/
Aha, maar dan nog kom ik op €67,50 uit en niet op €60Mr-D. schreef op woensdag 23 november 2016 @ 06:54:
moet je echt op bestellen klikken postcode invullen en dan kan je zien hoever jij je internetsnelheid kan upgraden
[...]
ah, vandaar. Ik had die laatste alinea in de mail inderdaad niet gelezen. Dit voelt wel als een trap de deur uit....
Ik heb besloten om sparql de deur uit te doen en te vervangen voor Tweak 1000Mbit en een Netflix abonnement.
Tweak 1000Mbit kost 365 euro per jaar wanneer je per jaar afrekent, dat is ongeveer 30,41 per maand. Dan bespaar ik nog geld als ik daarnaast een Netflix abonnement afsluit.
Ik had sparql dan ook eigenlijk alleen voor HBO.
Tweak 1000Mbit kost 365 euro per jaar wanneer je per jaar afrekent, dat is ongeveer 30,41 per maand. Dan bespaar ik nog geld als ik daarnaast een Netflix abonnement afsluit.
Ik had sparql dan ook eigenlijk alleen voor HBO.
[ Voor 8% gewijzigd door Grote Smurf op 23-11-2016 08:10 ]
Laat maar, ik kopieerde hetzelfde wat jij had staan.WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:40:
[...]
Het staat er zo:
Volgens mij is dat optie 3:
Optie 3
Internet * 1000 Mbit
€ 40,- p/mnd
Televisie Sparql Basic
€ 21,95 p/mnd
Extra Film1 pakket
€ 14,95 p/mnd
Korting € 15,- p/mnd
Nieuw tarief € 61,90 p/mnd
En daar zie ik staan dat je € 15,-- korting krijgt, terwijl Film1 €14,95 kost.
[ Voor 80% gewijzigd door ElectricHead op 23-11-2016 08:22 ]
Ik heb de mediaconverter eraf gehaald, en op de blauwe connector de meegeleverde vezel aangesloten, welke weer in de SFP zit van de Draytek. Ik heb ook een 2132FVn.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:17:
[...]
Hallo, hoe heb je de genexis eruit gesloot dan? Welke Drytek gebruik je nu. Ik heb een drytek 2132FVn liggen. Maar krijg de VOIP (telefoon) niet aan de gang. Heb wel het ww van Tweak ontvangen nu.
Misschien kun je mij helpen.
VoIP heb ik niet geconfigureerd om eerlijk te zijn, dus zou ik dat eerst moeten testen alvorens ik je daarin zou kunnen voorzien van een degelijk advies.
Sparql werkt overigens prima.
Iedereen houdt van andere dingen en dat is prima zolang je er anderen niet mee tot last bent. Voetbal zorgt echter voor enorm veel overlast voor wat gewoon achterlijk kutspelletje is. Ik woon relatief dicht bij een groot stadion en als je 't volk dat daar heen gaat ook ziet langsfietsen.. ik denk niet dat er 1 bij zit die tot 11 kan tellen zonder z'n schoenen uit te trekken.pd5lwd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:09:
[...]
No hard feelings maar de ene houd meer van sport en andere niet![]()
Maakt mij niet zoveel uit.
Nogal off-topic, maar zie hier de opbouw:Arjantje72 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:21:
[...]
Aha, maar dan nog kom ik op €67,50 uit en niet op €60
Alles-in-1 Instap: €47,50
500 Mbit/s: €12,50
Aansluitkosten €17,50. En eerste 6 maanden €12,50 korting.
Ja oké maar optie 1 is €51,95, dan betaal je €9,95 per maand voor Film 1.ElectricHead schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:14:
[...]
Laat maar, ik kopieerde hetzelfde wat jij had staan.
Volgens mij is dat optie 3:
Optie 3
Internet * 1000 Mbit
€ 40,- p/mnd
Televisie Sparql Basic
€ 21,95 p/mnd
Extra Film1 pakket
€ 14,95 p/mnd
Korting € 15,- p/mnd
Nieuw tarief € 61,90 p/mnd
En daar zie ik staan dat je € 15,-- korting krijgt, terwijl Film1 €14,95 kost.
[ Voor 0% gewijzigd door WhySoSerious? op 23-11-2016 11:48 . Reden: Correctie niet €8,95, maar €9,95 ]
Maar bij optie 1 zit volgens mij geen Film1 als ik het mailtje goed lees. Daar moet je optie 3 voor hebben en met de 15 euro korting zijn de kosten voor Film1 gedekt.WhySoSerious? schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:59:
[...]
Ja oké maar optie 1 is €51,95, dan betaal je €8,95 per maand voor Film 1.
Ehmmm... Ik weet niet waar jij die € 8,95 vandaan haalt, ik zie toch overal staan dat Film1 € 14,95 kost. Als ik bij mijn Optie 1 zou kiezen voor Film1 erbij dan spring ik automatisch naar Optie 3. Het lijkt er dus op dat de korting die ze dan per optie verstrekken bij Optie 3 het hoogste is. Echter lees ik dat daarmee de korting op het Sparql Basic komt te vervallen en je dus effectief Film1 gratis krijgt en dan € 21,95 sorry, € 21,90 per maand betaald voor je Sparql Basic.WhySoSerious? schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:59:
[...]
Ja oké maar optie 1 is €51,95, dan betaal je €8,95 per maand voor Film 1.
Klopt, maar als ik voor optie 3 kies, betaal ik €9,95 meer per maand en dan heb je alleen Film 1 toch als extra?Grote Smurf schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:06:
[...]
Maar bij optie 1 zit volgens mij geen Film1 als ik het mailtje goed lees. Daar moet je optie 3 voor hebben en met de 15 euro korting zijn de kosten voor Film1 gedekt.
Je hebt gelijk ook wij wonen op een steen worp van een stadion hier geregeld rellen in het verleden.Aaargh! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:04:
[...]
Iedereen houdt van andere dingen en dat is prima zolang je er anderen niet mee tot last bent. Voetbal zorgt echter voor enorm veel overlast voor wat gewoon achterlijk kutspelletje is. Ik woon relatief dicht bij een groot stadion en als je 't volk dat daar heen gaat ook ziet langsfietsen.. ik denk niet dat er 1 bij zit die tot 11 kan tellen zonder z'n schoenen uit te trekken.
Maar vind het niet zon probleem maar te blokkeren van zenders gaat me te ver jij hebt zelf toch controle over de knopjes
Groet
Op deze manier ga je toch weer rondkijken. Maar aangezien we enkel glasvezel hebben, kunnen we zover ik weet geen internet van tweak en tv van een kabelprovider nemen.
Iemand bekend met andere IPTV anbieders als dezehttps://www.asat.nl/ipontvangers
We hebben een samsung tv daar zit die benodigde app al op, heb je ook geen extra box meer nodig.
Iemand bekend met andere IPTV anbieders als dezehttps://www.asat.nl/ipontvangers
We hebben een samsung tv daar zit die benodigde app al op, heb je ook geen extra box meer nodig.
[ Voor 24% gewijzigd door jwbokx op 23-11-2016 14:21 ]
Zo ongeveer álle IPTV aanbiedingen via zulke winkels, zeker als er ook zondermeer geädverteerd wordt dat ze ook onder KODI werken, zijn illegaal. Waarschijnlijk niet voor jou om het af te nemen, wel voor de betreffende partij om het aan te bieden.Het betekent dus ook dat je altijd het risico loopt dat je favoriete stream op zwart gaat.
De enige legale "over the top" aanbieders in Nederland zijn "Play" van KPN en "Knippr". Beiden met een eigen (proprietary) app maar wel bv. Chromecast support. Op knippr heb ik al een poosje een abonnement 'voor erbij', en het werkt best leuk, zeker icm. Chromecast. Ook een best acceptabele beeldkwaliteit.
De enige legale "over the top" aanbieders in Nederland zijn "Play" van KPN en "Knippr". Beiden met een eigen (proprietary) app maar wel bv. Chromecast support. Op knippr heb ik al een poosje een abonnement 'voor erbij', en het werkt best leuk, zeker icm. Chromecast. Ook een best acceptabele beeldkwaliteit.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Volgens mij is die € 9,95 gelijk aan je korting van € 9,--/10,-- wat je krijgt bij Sparql Basic voor Sparql Light. Je gaat dan namelijk de volle mep betalen voor het Sparql Basic abonnement (zie mijn laatste post over je vraag).WhySoSerious? schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:41:
[...]
Klopt, maar als ik voor optie 3 kies, betaal ik €9,95 meer per maand en dan heb je alleen Film 1 toch als extra?
Telfort gaat precies hetzelfde doen: nieuws: Telfort past Combivoordeel HBO aan naar Fox Sports Eredivisie
Was een beetje te verwachten, immers FOX zegt of je bied een aantal kanalen "gratis" aan of je krijgt helemaal niets. Helemaal niets was voor mij prima geweest maar goed zo werkt het helaas niet, er zijn mensen die wel graag sprot kijken.
HBO heb ik in al die jaren slechts 2 x gebruikt, te veel oude films/series. GoT leen ik wel op een andere manier
HBO heb ik in al die jaren slechts 2 x gebruikt, te veel oude films/series. GoT leen ik wel op een andere manier
Ik dacht dat ik de grootste voetbalhater op de wereld was, maar jij bent wel een paar stapjes hogerAaargh! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:04:
[...]
Iedereen houdt van andere dingen en dat is prima zolang je er anderen niet mee tot last bent. Voetbal zorgt echter voor enorm veel overlast voor wat gewoon achterlijk kutspelletje is. Ik woon relatief dicht bij een groot stadion en als je 't volk dat daar heen gaat ook ziet langsfietsen.. ik denk niet dat er 1 bij zit die tot 11 kan tellen zonder z'n schoenen uit te trekken.
Zodra Knippr of KPN Play Android TV ondersteund stap ik over. Heb play een poosje getest en is een prima product, als dat native op mijn Shield kan lopen dan ben ik klaar.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Als ik ooit bill-gates rijk zou zijn, dan neem ik alle grote voetbalclubs over, zorg dat de spelers voor minimaal 10 jaar onder contract staan zodat ze nergens anders kunnen spelen, trek ik de teams terug uit alle competities en laat ik de stadions slopen.Philos31 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:33:
[...]
Ik dacht dat ik de grootste voetbalhater op de wereld was, maar jij bent wel een paar stapjes hoger
Wat ik zo snel lees is dat glasvezel van Tweak erg goed is (ik zit in hun gebied), maar Sparql niet echt goed. Dan zijn Knippr en Play van KPN mooie alternatieven. Echter op het forum van Knippr wordt best veel problemen vermeld. O.a. dat je niet kunt doorspoelen in het geval van replay tv. Doorspoelen is echt nodig.Philos31 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:33:
[...]
Ik dacht dat ik de grootste voetbalhater op de wereld was, maar jij bent wel een paar stapjes hoger![]()
Zodra Knippr of KPN Play Android TV ondersteund stap ik over. Heb play een poosje getest en is een prima product, als dat native op mijn Shield kan lopen dan ben ik klaar.
Doorspoelen van ReplayTV heb ik nog nooit geprobeerd. Kan wellicht ook een commerciele reden hebben, netzoals je bij Ziggo Horizon ook niet kan doorspoelen als je ReplayTV gebruikt bij de commerciele zenders. Dat is omdat deze zenders óf geld willen zien voor ReplayTV/Begingemist achtige functionaliteit, óf dat je gewoon verplicht de reclames moet kijken.
Nog een (klein) nadeel van Knippr vind ik dat je de streams best wel ver achter lopen, een minuut of 4 ten opzichte van gewone lineaire TV.
Verder werkt het prima op Google Cast. Dus wellicht kan je dat zo lang gebruiken voor mensen die toch al AndroidTV draaien op bv. een Shield.
Overigens, met de recente vaste prijsverlaging lijkt KPN Play me het meest interessant, ook qua functionaliteit. Als zij ook Begin Gemist/ReplayTV zouden bieden, dan waren wij wellicht ook al 'over'
.
Nog een (klein) nadeel van Knippr vind ik dat je de streams best wel ver achter lopen, een minuut of 4 ten opzichte van gewone lineaire TV.
Verder werkt het prima op Google Cast. Dus wellicht kan je dat zo lang gebruiken voor mensen die toch al AndroidTV draaien op bv. een Shield.
Overigens, met de recente vaste prijsverlaging lijkt KPN Play me het meest interessant, ook qua functionaliteit. Als zij ook Begin Gemist/ReplayTV zouden bieden, dan waren wij wellicht ook al 'over'
Internet is erg stabiel.meesje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:43:
[...]
Wat ik zo snel lees is dat glasvezel van Tweak erg goed is (ik zit in hun gebied), maar Sparql niet echt goed. Dan zijn Knippr en Play van KPN mooie alternatieven. Echter op het forum van Knippr wordt best veel problemen vermeld. O.a. dat je niet kunt doorspoelen in het geval van replay tv. Doorspoelen is echt nodig.
Over Sparql heb ik ook geen klagen meer.
Zowel tv kijken en het bekijken van opnames is nu probleemloos.
[ Voor 13% gewijzigd door goldvinger op 24-11-2016 09:54 ]
Bij Ziggo is het bij de commerciële zenders ook niet mogelijk om door te spoelen bij ReplayTV. Dat kan ik me wel een beetje voorstellen, ze moeten het hebben van de commercials. Het is echter heel vervelend als de start van de uitzending begint halverwege het programma dat er voor was.... Hetzelfde euvel heeft Knippr.eymey schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:53:
Doorspoelen van ReplayTV heb ik nog nooit geprobeerd. Kan wellicht ook een commerciele reden hebben, netzoals je bij Ziggo Horizon ook niet kan doorspoelen als je ReplayTV gebruikt bij de commerciele zenders. Dat is omdat deze zenders óf geld willen zien voor ReplayTV/Begingemist achtige functionaliteit, óf dat je gewoon verplicht de reclames moet kijken.
Overigens, met de recente vaste prijsverlaging lijkt KPN Play me het meest interessant, ook qua functionaliteit. Als zij ook Begin Gemist/ReplayTV zouden bieden, dan waren wij wellicht ook al 'over'.
Het grote voordeel van Play van KPN is dat het Cloud opslag kent. Je bent niet afhankelijk van de werking van ReplayTV, je kunt gewoon alles opnemen. Mijn voorkeur zou daarom nu uitgaan naar Play. Het enige nadeel vind ik dat FOX nog niet wordt aangeboden.
Dat is goed om te horen! Op dit moment heb ik bij Ziggo een abonnement op Fox Sports. Bij tweak.nl ben ik voor 55,95 een stuk goedkoper uit. Komt voor mij nog 5 euro bij voor het Opnemen pakket. Maar dan nog steeds flink goedkoper.goldvinger schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:53:
[...]
Internet is erg stabiel.
Over Sparql heb ik ook geen klagen meer.
Zowel tv kijken en het bekijken van opnames is nu probleemloos.
Hoe is trouwens de kwaliteit van de modem/router? Die van Ziggo geeft bij mij bijna geen ontvangst op de 1e verdieping (modem/router staat wel in meterkast, kan niet anders).
Uhm, dat is dus precies wat ik aangeef.meesje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:05:
[...]
Bij Ziggo is het bij de commerciële zenders ook niet mogelijk om door te spoelen bij ReplayTV. Dat kan ik me wel een beetje voorstellen, ze moeten het hebben van de commercials. Het is echter heel vervelend als de start van de uitzending begint halverwege het programma dat er voor was.... Hetzelfde euvel heeft Knippr.
Het grote voordeel van Play van KPN is dat het Cloud opslag kent. Je bent niet afhankelijk van de werking van ReplayTV, je kunt gewoon alles opnemen. Mijn voorkeur zou daarom nu uitgaan naar Play. Het enige nadeel vind ik dat FOX nog niet wordt aangeboden.
Bij Ziggo en Knippr kan je "replay tv" uitzendingen niet doorspoelen omdat de functionaliteit zelf 'gratis' is. Maar bv. bij KPN en Telfort moet jer per "replay tv" start betalen bij de commerciële zenders, maar mag je daarna wel de reclames doorspoelen.
Het voordeel van Play van KPN is idd dat het cloud opslag kent. Echter, ik ben (toen ik ook Play uitprobeerde) erachter gekomen dat je niet kan opnemen, en dan alvast kan beginnen met terugkijken (dan zou je ReplayTV of begin gemist idd niet nodig hebben).
Ik weet dat het op google cast prima werkt, maar mijn vrouw gaat niet begrijpen dat je een tv kanaal met de telefoon moet starten. Die wil gewoon de afstandsbediening pakken en zappen, daarom zou een android TV versie mooi zijn, maar dit is in een Tweak draadje wel allemaal een beetje oftopic.....eymey schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:53:
Overigens, met de recente vaste prijsverlaging lijkt KPN Play me het meest interessant, ook qua functionaliteit. Als zij ook Begin Gemist/ReplayTV zouden bieden, dan waren wij wellicht ook al 'over'.
Oei..... Dat is wel jammer. Terug kijken wanneer de opname nog bezig is, ben ik nu wel gewend.eymey schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:24:
[...]
Echter, ik ben (toen ik ook Play uitprobeerde) erachter gekomen dat je niet kan opnemen, en dan alvast kan beginnen met terugkijken (dan zou je ReplayTV of begin gemist idd niet nodig hebben).
Verwijderd
Dat kan wel.eymey schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:24:
[...]
Het voordeel van Play van KPN is idd dat het cloud opslag kent. Echter, ik ben (toen ik ook Play uitprobeerde) erachter gekomen dat je niet kan opnemen, en dan alvast kan beginnen met terugkijken (dan zou je ReplayTV of begin gemist idd niet nodig hebben).
Je kunt in het menu naar links gaan en dan kiezen voor Bekijken.
Ik heb er in het begin ook om gezocht, er staat nergens dat het zo kan, maar zo kun je de film alvast bekijken terwijl de opname nog bezig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 13:39 ]
De modem/router is niet van al te beste kwaliteit.meesje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:26:
[...]
Hoe is trouwens de kwaliteit van de modem/router? Die van Ziggo geeft bij mij bijna geen ontvangst op de 1e verdieping (modem/router staat wel in meterkast, kan niet anders).
Maar daar hebben meerdere providers last van als ik het zo hoor in mijn omgeving.
Ik heb op de eerste verdiepingeen repeater.
Daardoor heb ik door het hele huis, zelfs op zolder, een goede wifi verbinding.
Voor mij werkt het hele pakket voldoende en ben nu erg tevreden. (Maar dat is wel anders geweest. Gelukkig zijn de grootste problemen opgelost)
Is er trouwens al een play van kpn topic?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:31:
[...]
Dat kan wel.
Je kunt in het menu naar links gaan en dan kiezen voor Bekijken.
Ik heb er in het begin ook om gezocht, er staat nergens dat het zo kan, maar zo kun je de film alvast bekijken terwijl de opname nog bezig is.
De huidige router (Zyxel) werkt wel, maar is beperkt.meesje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:26:
[...]
Dat is goed om te horen! Op dit moment heb ik bij Ziggo een abonnement op Fox Sports. Bij tweak.nl ben ik voor 55,95 een stuk goedkoper uit. Komt voor mij nog 5 euro bij voor het Opnemen pakket. Maar dan nog steeds flink goedkoper.
Het voordeel van Tweak internet t.o.v. Ziggo is dat je een eigen router kunt gebruiken. Uiteraard dient de router wel aan bepaalde specificaties te voldoen. Ik gebruik zelf een Edgerouter Lite en een aantal Unifi AP's. Hiermee heb ik de volledige 1Gb en IGMP welke nodig is voor Sparql IPTV. Voor telefonie gebruik ik een Siemens N300A
Nog meer mensen met Sparql problemen?
STB al meermaals powercycle gegeven en zyxel ook.
NPO1 werkt maar verder niks.. zappen is moeizaam en zeer traag en geeft geen beeld op andere zenders. STB geeft ook rechts boven do 1 jan aan !?
NPO1 werkt maar verder niks.. zappen is moeizaam en zeer traag en geeft geen beeld op andere zenders. STB geeft ook rechts boven do 1 jan aan !?
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Hier in Almere geen problemen.
Csotranme schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:34:
Nog meer mensen met Sparql problemen?
Hmm vreemd.. zit ook Almere 1336 striphelden
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Verwijderd
firmware al eens opnieuw ingeladen?
Of terug gaan naar fabrielsinstellingen
Csotranme schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:52:
[...]
Hmm vreemd.. zit ook Almere 1336 striphelden
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 21:26 ]
Allebei al geprobeerd inmiddels.. verdacht eerst m'n Netgear Nighthawk R8000 maar m'n desktop die rechtstreeks op de Zyxel zit heeft ook geen internet toegang.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:25:
firmware al eens opnieuw ingeladen?
[...]
Nu nogmaals een reboot op de Zyxel. Daarna ff checken of die iets van problemen meldt enbof er een update is.. Anders mag Tweak een nieuwe gaan leveren..
Dit topic is gesloten.