[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste
Acties:
  • 419.264 views

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 10:50
je leest in dit topic al meer dan een jaar over de storingen van televisie. Nog altijd is er geen duidelijkheid over Foxsport en opvolger (of prijsverlaging) van HBO. De communicatie verdient geen schoonheidsprijs (klantenservice zei het nog steeds niet te weten).

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11 20:13
simpel storingen komen voornamelijk uit de zyxel die is simpelweg niet krachtig genoeg hbo is ook duidelijk hbo nederland stopt gewoon maar misschien zijn ze bezig met onderhandelingen en ja sommige onderhandelingen duren nu eenmaal een paar maanden en ook ik zou dan tegen mijn personeel zeggen dat er nog geen nieuws is en zonder fox en hbo doet mijn tv het ook nog hoor kijk zelf beide niet en als de tijd daar is hoor ik het vanzelf wel
wat ik jammer vind is dat je al afgeeft zonder zelf enige ervaring te hebben
als ik in diverse andere topics kijk van de concurrent kan ik die beter ook niet nemen

ik heb zelf het eea inelkaar gezet en heb geen problemen met internet noch telefoon of tv af en toe een hikje
bij mijn moeder doet kpn dat toch een stuk slechter waarbij de kwaliteit nog minder is ook
mijn zus heeft ziggo waarbij regelmatig kanalen uitvallen slecht beeld enzz dus ik zit zo slecht nog niet
el flaco schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:59:
je leest in dit topic al meer dan een jaar over de storingen van televisie. Nog altijd is er geen duidelijkheid over Foxsport en opvolger (of prijsverlaging) van HBO. De communicatie verdient geen schoonheidsprijs (klantenservice zei het nog steeds niet te weten).

sneller usenet? tips en tricks

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Al jaren best tevreden klant van Tweak.

Maar de laatste maanden ook hier veel haperingen, zowel in TV als vrij onstabiel en traag internet.

Ik betaal voor 1000Mbit, ik krijg effectief op het moment (23u 's avonds) 150Mbit up en 110Mbit down. Terwijl Enschede juist een van de snelste infrastructuren van Nederland heeft.

Allemaal prima, want ik ben geen grote verbruiker. Het vervelende is dat er gedurende dag gigantische dips zijn in up en down. 30Mbit up en down is geen uitzondering .

Inmiddels contact opgenomen met Tweak. Er viel niets te updaten op de Zyxel, dus we waren snel klaar.

Overstappen naar andere provider of zie ik iets over het hoofd??

[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 08-11-2016 23:23 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Dat is wel heel laag. Is het onstabiel en traag op al je apparaten? En ook al eens een andere Zyxel gekregen?
Oowkeej, na tekst wijziging ietsje hogere snelheden maar nog steeds niet heel hoog. ;)

De snelheid van mijn internet is op mijn 'hoofdcomputer' 250 down en 400 up, maar daar is (iets in) mijn laptop blijkbaar de bottleneck. Als ik daarnaast tegelijk op mijn telefoon en nog een computer ook een speedtest doe dan blijven de snelheden op de laptop precies hetzelfde en hebben die beide apparaten ook een goeie test snelheid, dus dat is me wel vrij duidelijk. :) En ik vind het ook wel best zo. Alleen kan ik dus niet met speedtest printscreens pronken. 8) Jammer dan, maar ook niet echt nodig hè. De verbinding is hier in Leeuwarden verder prima en stabiel. d:)b

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 00:08 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:28:
Dat is wel heel laag. Is het onstabiel en traag op al je apparaten? En ook al eens een andere Zyxel gekregen?
Oowkeej, na wijziging ietsje hogere snelheden maar nog steeds niet heel hoog. ;)

De snelheid van mijn internet is op mijn 'hoofdcomputer' 250 down en 400 up, maar daar is (iets in) mijn laptop blijkbaar de bottleneck. Als ik daarnaast op mijn telefoon en nog een computer ook een speedtest doe dan blijven de snelheden op de laptop precies hetzelfde en hebben die beide apparaten ook een goeie test snelheid, dus dat is me wel vrij duidelijk. :) En ik vind het ook wel best zo. Alleen kan ik dus niet met speedtest printscreens pronken. 8) Jammer dan, maar ook niet echt nodig hè. De verbinding is hier in Leeuwarden verder prima en stabiel. d:)b
Ik haalde in het begin 75 up en down bij mijn 100mbit Abo, maar dat is amper hoger geworden bij mijn 1000mbit abo. Waar ik vorig jaar vrijwel altijd stabiel internet had, is het nu met pieken en dalen. Daarnaast haperingen bij TV. Er is dus duidelijk iets mis bij Tweak de laatste maanden.

Op de UT halen ze 800/800 met Tweak 1000Mbit en dat is 5 km. van mijn huis verwijderd. Dat geeft me te denken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 08-11-2016 23:51 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mr-D.
voor dat dit forum iets kan aangeven of jij iets over het hoofd ziet graag wat meer info
met wat voor apparatuur werk je
wat voor netwerkkaart proccesor hoeveel devices zitten er aangesloten op de zyxel
op welke site haal je deze snelheden(bij speedtest ook graag de server vermelden)
is het usenet hoe oud zijn die bestanden en welke software op een nas bv zou dit best wel eens reëel kunnen zijn
nu lijkt de vraag ik heb geen internet wat kan dat zijn ??
Mooooody schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:07:

Maar de laatste maanden ook hier veel haperingen, zowel in TV als vrij onstabiel en traag internet.

Ik betaal voor 1000Mbit, ik krijg effectief op het moment (23u 's avonds) 150Mbit up en 110Mbit down. Terwijl Enschede juist een van de snelste infrastructuren van Nederland heeft.

Allemaal prima, want ik ben geen grote verbruiker. Het vervelende is dat er gedurende dag gigantische dips zijn in up en down. 30Mbit up en down is geen uitzondering .

Inmiddels contact opgenomen met Tweak. Er viel niets te updaten op de Zyxel, dus we waren snel klaar.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Is dat de UT van Universiteit Twente? Ik zit ook in E'de (binnen de singel) maar haal dik 900 up en down.
Mooooody schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:49:
[...]

Op de UT halen ze 800/800 met Tweak 1000Mbit en dat is 5 km. van mijn huis verwijderd. Dat geeft me te denken.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 10:49
Iemand anders die ook opeens een ander IP adres heeft gekregen? Mijn verbinding viel 45 minuten geleden ongeveer weg en nu heb ik opeens een ander IP adres gekregen.

Object reference not set to an instance of an object

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11 13:20
Vanaf werk kan ik mijn thuisnetwerk niet bereiken. Regenboogbuurt Almere-Buiten.

Anderen ook problemen?
Oktopus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:27:
Iemand anders die ook opeens een ander IP adres heeft gekregen? Mijn verbinding viel 45 minuten geleden ongeveer weg en nu heb ik opeens een anders IP adres gekregen.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 10:49
webmasternick schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:35:
Vanaf werk kan ik mijn thuisnetwerk niet bereiken. Regenboogbuurt Almere-Buiten.

Anderen ook problemen?

[...]
Schijnbaar dus hetzelfde... ik kom uit Almere Stad.
Ook op mijn werk; maar ik kon wel het ip adres achterhalen dat hij nu gekregen heeft..

Bedankt Tweak :(
Even een mededeling/mailtje van te voren was wel op prijs gesteld.

Object reference not set to an instance of an object

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 01:17
Ik woon ook in Almere Stad maar heb nog steeds hetzelfde IP adres.

• Mr-D.
hier in buiten (nog) geen probleem alleen wat connectie problemen waardoor ik de f5 button een paar keer moet gebruiken
maar als je langer dan een half uur offline bent krijg je toch standaard een ander ip
correct me if I am wrong
daarom heb ik ook een "fixed"ip

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 12:26
Als je een vast IP adres nodig hebt moet je gewoon even een mailtje naar de klantenservice sturen. Stellen ze ook gelijk een rDNS voor je in als je de fqdn ook doorgeeft.

[ Voor 9% gewijzigd door NovapaX op 09-11-2016 16:57 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

GEi schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:48:
Is dat de UT van Universiteit Twente? Ik zit ook in E'de (binnen de singel) maar haal dik 900 up en down.

[...]
Hij gaf aan een paar stapjes hoger aan dat ie uit Enschede komt dusseeeeeehhhhhhh... ;)

Maar hier ook, Enschede en toch over het algemeen bekabeld naar de Zyxel dikke 900 up en down.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Mr-D. schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:04:
dat had ik gisteren ook nu net ff gekeken lijkt nu weer goed te zijn nb ik heb helemaal niets gedaan

[...]
Hier is het sinds gisteren ook weer goed, heeft toch wel een paar dagen geduurd!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-10 13:12
Hier in Almere buiten ook ander IP address,..... na aanpassen NAT rules en DNS alles weer online.
Wel jammer dat Tweak geen onderhoud melding heeft gedaan, misschien IDD maar een vast IP aanvragen.

Verwijderd

Mr-D. schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:19:
voor dat dit forum iets kan aangeven of jij iets over het hoofd ziet graag wat meer info
met wat voor apparatuur werk je
wat voor netwerkkaart proccesor hoeveel devices zitten er aangesloten op de zyxel
op welke site haal je deze snelheden(bij speedtest ook graag de server vermelden)
is het usenet hoe oud zijn die bestanden en welke software op een nas bv zou dit best wel eens reëel kunnen zijn
nu lijkt de vraag ik heb geen internet wat kan dat zijn ??
[...]
Hallo,

Ik ben erachter waarom ik de Draytek vigor 2132FVN niet aan de praat krijg en ik andere instellingen heb dan jouw handleiding Mr. D. de router is van vodafone en die schijnt een beheerders ww op de router te hebben staan. Je kunt alleen als user inloggen en de VOIP instellingen zijn dan niet zichtbaar. De tv lukt nog wel. En het beheerders ww schijnt niet te achterhalen te zijn. Deze router is dus compleet waardeloos voor particulieren.

• Mr-D.
kan je de rom niet wissen via ssh dan is hij weer blanco en begin je van vooraf aan
of misschien een 30-30-30 doen en dan opnieuw proberen dacht dat de draytek standaard out of the box geen wachtwoord heeft
kleine tip zorg wel dat je tr-069 uitschakelt of de poort blokked anders probeert Tweak de zyxel firmware erop te pushen O-)
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:31:
[...]

Hallo,

Ik ben erachter waarom ik de Draytek vigor 2132FVN niet aan de praat krijg en ik andere instellingen heb dan jouw handleiding Mr. D. de router is van vodafone en die schijnt een beheerders ww op de router te hebben staan. Je kunt alleen als user inloggen en de VOIP instellingen zijn dan niet zichtbaar. De tv lukt nog wel. En het beheerders ww schijnt niet te achterhalen te zijn. Deze router is dus compleet waardeloos voor particulieren.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 09-11-2016 20:03 ]

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 11:18
[...]

Ik haalde in het begin 75 up en down bij mijn 100mbit Abo, maar dat is amper hoger geworden bij mijn 1000mbit abo. Waar ik vorig jaar vrijwel altijd stabiel internet had, is het nu met pieken en dalen. Daarnaast haperingen bij TV. Er is dus duidelijk iets mis bij Tweak de laatste maanden.

Mooooody schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:07:

Ik woon ook in Enschede (Glanerbrug) Ik heb nooit last van traag internet, ik download regelmatig iets.
Met Usenet haal ik gewoon altijd 990+ Mbit, op willekeurige tijdstippen.

Speedtest gaan ook prima.

Ik maak wel gebruik van een eigen router.

TV heb ik niet van Tweak.

Welke soort downloads gaan traag ?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:44

Quad

Doof

[...]

Ik haalde in het begin 75 up en down bij mijn 100mbit Abo, maar dat is amper hoger geworden bij mijn 1000mbit abo. Dat geeft me te denken.
Ja dat of je interne netwerk kut met peren is of de infra naar je woning toe is niet helemaal goed.

Wat haal je als je een laptop of pc rechtstreeks met een utp kabel van 1.5m op je modem prikt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-11 23:45

The_Worst

Unox

Hier 1 kilometer van Universiteit Twente af en altijd 900+mbit met het standaard Zyxel modem. Sinds januari lid en nooit problemen gehad.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:48
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:31:
[...]

Hallo,

In jouw geval was het een bruiklener van een door Vodafone geleverd exemplaar. toch?
Als je de Draytek Vigor 2132Fvn echter retail koopt, heeft dat ding niets met Vodafone te maken gehad en lijkt me dat het gewoon zou moeten werken. Het is dus niet het model op zich dat "compleet waardeloos is voor particulieren", maar meer het exemplaar dat jij in bruikleen had, denk ik.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hovemt schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Tweak biedt dan weliswaar geen native ipv6 aan, maar wel gewoon nog steeds ipv6 via 6rd. De 6rd gegevens kunnen gewoon via dhcp opgehaald worden.
Is de status van IPv6 bij Tweak ondertussen veranderd? Als je voor 40 euro gigabit hebt met native IPv6 dan ga ik iemand aanraden om over te stappen :)

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Geen native IPv6, maar als je vraagt om een static IPv4 adres dan krijg je ook de beschikking over een 6rd tunnel met /56 subnet. Dat werkt hier prima :)

Verwijderd

Ruudmansky schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:04:
[...]

In jouw geval was het een bruiklener van een door Vodafone geleverd exemplaar. toch?
Als je de Draytek Vigor 2132Fvn echter retail koopt, heeft dat ding niets met Vodafone te maken gehad en lijkt me dat het gewoon zou moeten werken. Het is dus niet het model op zich dat "compleet waardeloos is voor particulieren", maar meer het exemplaar dat jij in bruikleen had, denk ik.
Ja het klopt wat jij zegt. Dit is een exemplaar die ik in bruikleen had. Hij zit in een doos van vodafone en vodafone instellingen in de rouiter zelf. je kunt alleen als user inloggen en niet bij de beheerders instellingen komen.. Als ik een retail versie zou kopen ad €230,- dan is hij natuurlijk wel te programmeren.

• pirania
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
Hoi @all,

Net mijn zyxel vervangen door netgear wndr3700 (v4) met openwrt. Werkt qua functionaliteit prima maar performance is nog niet echt geweldig.

Ik twijfel over de edgerouter Lite of X, en dan daarachter de netgear. Wie heeft getallen qua performance?

Haal nu mas 125mbit/s, niet echt top ;).

Past beter in ubiquiti-topic, daar gepost :s).

Maar zelde IP houden met tweak op openwrt werkt prima ;)

[ Voor 15% gewijzigd door pirania op 11-11-2016 16:58 . Reden: verkerede forum ]

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sinds vanmiddag ergens geen internet meer, maar net pas tijd om te bellen.

Rond 2010u, na 25 minuten naar de melding 'U bent de eerstvolgende' te luisteren, kreeg ik de vriendelijke mededeling dat het enorm druk is, en ik beter een e-mail kan sturen, en de verbinding wordt klakkeloos verbroken...

Zo stijlloos heb ik het nog nooit ervaren.
Leuk dat men 'Tweak, 5x beter' op de website heeft staan, maar dit getuigt toch anders... 8)7

Verwijderd

Gravit0n schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:22:

Rond 2010u, na 25 minuten naar de melding 'U bent de eerstvolgende' te luisteren, kreeg ik de vriendelijke mededeling dat het enorm druk is, en ik beter een e-mail kan sturen, en de verbinding wordt klakkeloos verbroken...

Leuk dat men 'Tweak, 5x beter' op de website heeft staan, maar dit getuigt toch anders... 8)7
Ik heb ook geen beste ervaringen met klantenservice. Ik heb al 2,5 maand slechte verbindingen met tv en elke avond weer een andere zender die niet bereikbaar is. Maar oplossen doen ze niks en zeggen dat de technische afdeling ermee bezig is. Ik heb er nu een jurist van de DAS rechtsbijstandverzekering opgezet. maar ik heb ook veel problemen met internet en tv.

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 19:22

Frenck

Home Assistant

Gravit0n schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:22:

Goh was jij die gene die voor me zat? 8)7

Niet netjes. Ik heb een uur last gehad van een stuiterende verbinding af en toe en snelheden van rond de 0,18 Mbit. Herstarten van de zooi hielp niks helaas, maar inmiddels is het gelukkig weer weg. (Enschede)

Slechte timing ook, daar we vanmiddag het er net over hadden om over te stappen naar een andere provider.

De internet verbinding is (normaal) echt top, Sparql ben ik echter wat minder tevreden over. Het beeld is super, over het algemeen niet echt problemen, maar de ontwikkelingen staan toch echt stil daar. Nu HBO er uit gaat en onze mobiele abbo's aflopen, ben ik aan het kijken naar een provider met "combinatie" achtige constructies.

Dus na 7 jaar klant bij Tweak, ga ik dan nu toch vertrekken ben ik bang. ;w

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Nadat al een paar dagen lang Sparql niets meer deed, niet op de Abox ("geen netwerkverbinding") en niet op de iPad ("time out bij verbinden") heb ik vanmiddag Tweak maar eens gebeld. Na het doorlopen van de standaarddingetjes (oa. fabrieksreset van de Abox, opnieuw verbinden, firmware update) werkte het nog steeds niet. De helpdeskmedewerker heeft mijn Zyxel toen een ander WAN IP-adres gegeven en ineens werkte alles weer.

Ik hoefde niet lang te wachten voordat ik werd geholpen (2-3 min), werd keurig netjes geholpen, het duurde wel lang voordat alles werkte maar dat had voornamelijk te maken met de opstarttijd en firmwareupdatetijd van de Abox en ik had niet het gevoel dat het afgeraffeld werd door tijdsgebrek.

Kortom, hier vandaan een heel andere ervaring als de personen boven mij hadden. Het kan dus ook wél goed!

• pirania
Erg blij met mijn Edgerouter Lite op Tweak500mbit :).
Ik haal de 500mbit, dat gaat prima!

Nu kijken naar ipv6.

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pirania schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:23:
Erg blij met mijn Edgerouter Lite op Tweak500mbit :).
Ik haal de 500mbit, dat gaat prima!

Nu kijken naar ipv6.
Kan je je config posten?

• pirania
Zal eerst kijken naar ipv6, daarna post ik wel wat. Basis was deze: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/ .

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 23:56
HELP !

Zijn er hier mensen die de standaard ZyXEL router van Tweak gebruiken, maar voor de telefonie een Gigaset N300A IP als DECT basis-station gebruiken?

Ik had het prima werkend, maar na een reboot van de ZyXEL afgelopen weekend lukt het me niet meer om de Tweak SIP connectie te maken op de N300A. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HUX6p1TAGkZMS38FMdIV5kpn/full.png

Wat zijn nou precies de instellingen waar ik op moet letten in zowel de ZyXEL als de N300A ?

Op de ZyXEL heb ik een Port Forward (UDP) voor 5060-5076 naar de N300A ingesteld. Op het ALG tabblad zijn NAT ALG en SIP ALG enabled.

Heb ik nog iets cruciaals gemist???

• Mr-D.
misschien bij die reboot automatisch door het tweaknetwerk hun config weer geladen dus kijk even in de zyxel of de telefoon daar weer actief is

• Gravit0n
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:16:
[...]

Ik heb ook geen beste ervaringen met klantenservice. Ik heb al 2,5 maand slechte verbindingen met tv en elke avond weer een andere zender die niet bereikbaar is. Maar oplossen doen ze niks en zeggen dat de technische afdeling ermee bezig is. Ik heb er nu een jurist van de DAS rechtsbijstandverzekering opgezet. maar ik heb ook veel problemen met internet en tv.
Grootste gedeelte van de tijd gaat het gewoon goed, heb denk ik in het jaar dat ik klant ben 3 keer geen verbinding gehad.

Ik heb het probleem overigens opgelost door de Zyxel en Genexis eruit te slopen en er een Draytek

Ps.
Met Sparql heb ik eigenlijk nooit problemen. Ook nu met de Draytek heb ik geen enkele hapering.

• Gravit0n
  • Niet online
Haay schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:31:
HELP !

Zijn er hier mensen die de standaard ZyXEL router van Tweak gebruiken, maar voor de telefonie een Gigaset N300A IP als DECT basis-station gebruiken?

Ik had het prima werkend, maar na een reboot van de ZyXEL afgelopen weekend lukt het me niet meer om de Tweak SIP connectie te maken op de N300A. Zie:

[afbeelding]

Wat zijn nou precies de instellingen waar ik op moet letten in zowel de ZyXEL als de N300A ?

Op de ZyXEL heb ik een Port Forward (UDP) voor 5060-5076 naar de N300A ingesteld. Op het ALG tabblad zijn NAT ALG en SIP ALG enabled.

Zet SIP ALG eens uit, portforwarding is genoeg.

SIP ALG maakt meer stuk dan dat het helpt.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds gisteren is ook portering van mijn nummer eindelijk omgezet. Dat heeft een aantal weken geduurd doordat er iets niet goed ging.
Nu gebruik ik Tweak voor inkomende telefoontjes, en mijjn N300A voor uitgaand telefoonverkeer (combi browsercalls/stuntcalls). Werkt prima zo.

• GEi
  • Niet online

GEi

Hallo Gravit0n, kan je mij en anderen meenemen in jouw gedachtegang? Ik heb namelijk (toevallig /leiding?) gisteravond mijn telefoon set-up ook losgetrokken. Ik heb zelf een SPA3102 thuis, maar qua functionaliteit vergelijkbaar met de N300A. Ik had nog een telefoonsnoer van de ZyXEL naar de SPA, en geen poorten geforward. Is het niet gebruikelijk de SPA of de N300A met een telefoonlijn te verbinden met de ZyXEL?
Gravit0n schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:04:
[...]

Zet SIP ALG eens uit, portforwarding is genoeg.

SIP ALG maakt meer stuk dan dat het helpt.

• Mr-D.
Eh dan schiet het toch zijn doel voorbij dan het je net zo goed een bedraade telefoon kunnen kopen
Je zet deze toch in ter vervanging van de zyxel ??

• GEi
  • Niet online

GEi

Ik kom bij Ziggo weg... is dat een verzachtende omstandigheid?
De Ziggo telefoonlijn ging vanaf de modem/router naar de SPA. Zodoende ging de telefoon over wanneer iemand ons belde. Om zelf te bellen had, en heb, ik in de SPA een Voipbuster account. Uitbellen ging dus via VoIP.
Toen ik vorig jaar naar Tweak ben gegaan heb ik de telefoonlijn vanuit de Ziggo modem/router verlegd naar de ZyXEL 'tel-poort'. Dit heeft een hele poos goed gefunctioneerd.
Omdat in de SPA twee voip-accounts kunnen worden geconfigureerd heb ik nu als projectje de SPA opnieuw te configureren met zowel de Tweak- als de Voipbuster SIP gegevens. Lees dus met meer dan gemiddelde interesse mee, en stel zo nu en dan een vraag.
Mr-D. schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:28:
Eh dan schiet het toch zijn doel voorbij dan het je net zo goed een bedraade telefoon kunnen kopen
Je zet deze toch in ter vervanging van de zyxel ??

• Gravit0n
  • Niet online
GEi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:16:
Hallo Gravit0n, kan je mij en anderen meenemen in jouw gedachtegang? Ik heb namelijk (toevallig /leiding?) gisteravond mijn telefoon set-up ook losgetrokken. Ik heb zelf een SPA3102 thuis, maar qua functionaliteit vergelijkbaar met de N300A. Ik had nog een telefoonsnoer van de ZyXEL naar de SPA, en geen poorten geforward. Is het niet gebruikelijk de SPA of de N300A met een telefoonlijn te verbinden met de ZyXEL?

[...]
Die SPA3102 doet niets anders van SIP omzetten in een analoog signaal.
Eigenlijk overbodig, want je kunt net zo goed de analoge poorten in je Zyxel hiervoor gebruiken. Dat scheelt je ook weer dingen configureren etc.

De N300A is volledig SIP tot aan je handset, dus daar komt geen analoge techniek meer bij kijken (afgezien van de microfoon, luidspreker en de gebruiker zelf ;) ).

• GEi
  • Niet online

GEi

Voor de inkomende lijn heb je helemaal gelijk! Maar... Ik heb een broer in Singapore. Met Voipbuster bel ik daar gratis naar toe. En ZyXEL kent geen Voipbuster. Ik ben in het verleden (ik denk al ergens in 2007 / 2008) bij de SPA uitgekomen in verband met het fantastische dialplan dat mogelijk is. Het was ongeveer een post-HBO studie om dat hele dial plan te doorgronden, maar daarna werkte het ook feilloos.
Eigenlijk wil ik het beste van beide werelden: dialplan en Voipbuster voor uitbellen, Tweak voor binnenkomende telefoontjes.
Gravit0n schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:56:
[...]

Die SPA3102 doet niets anders van SIP omzetten in een analoog signaal.
Eigenlijk overbodig, want je kunt net zo goed de analoge poorten in je Zyxel hiervoor gebruiken. Dat scheelt je ook weer dingen configureren etc.

De N300A is volledig SIP tot aan je handset, dus daar komt geen analoge techniek meer bij kijken (afgezien van de microfoon, luidspreker en de gebruiker zelf ;) ).

• koelkast
  • Niet online
GEi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:04:
Voor de inkomende lijn heb je helemaal gelijk! Maar... Ik heb een broer in Singapore. Met Voipbuster bel ik daar gratis naar toe. En ZyXEL kent geen Voipbuster. Ik ben in het verleden (ik denk al ergens in 2007 / 2008) bij de SPA uitgekomen in verband met het fantastische dialplan dat mogelijk is. Het was ongeveer een post-HBO studie om dat hele dial plan te doorgronden, maar daarna werkte het ook feilloos.
Eigenlijk wil ik het beste van beide werelden: dialplan en Voipbuster voor uitbellen, Tweak voor binnenkomende telefoontjes.
[...]
Dat heb ik nu ook. De Zyxel voor binnenkomend met Tweakphone SIP, en mijn N300A voor uitgaand bellen. Geen enkel probleem. Werkt heel goed.

• GEi
  • Niet online

GEi

Heb jij dan ook nog een telefoonkabeltje tussen de ZyXEL en de N300A? Of snapt de N300A ook de SIP-gegevens voor binnenkomende gesprekken via Tweak? En stel je dan in de N300A ook een soort van dialplan in? Ken de N300A niet inhoudelijk...
koelkast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:22:
[...]

Dat heb ik nu ook. De Zyxel voor binnenkomend met Tweakphone SIP, en mijn N300A voor uitgaand bellen. Geen enkel probleem. Werkt heel goed.

• koelkast
  • Niet online
GEi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:25:
Heb jij dan ook nog een telefoonkabeltje tussen de ZyXEL en de N300A? Of snapt de N300A ook de SIP-gegevens voor binnenkomende gesprekken via Tweak? En stel je dan in de N300A ook een soort van dialplan in? Ken de N300A niet inhoudelijk...
Ja, Een telefoonkabel tussen ZyXel en N300a. En inderdaad een dialplan voor uitgaand bellen in de N300A. Heel simpel. Naar mobiel -> stuntcalls. Naar vast -> browsercalls. Heb het al jaren zo, eerst met Telfort (Genexis modem analoge poorten).

• GEi
  • Niet online

GEi

Dank je wel koelkast (?, ;) ) voor de bevestiging. Ik wil eerst even met de SPA verder stoeien, maar wanneer na al die jaren het mij niet lukt om alles in de gewenste setup te krijgen, dan weet ik dat ik van Sinterklaas een N300A vraag.

• Haay
koelkast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:22:
Ik heb een duo-DECT set die beiden rechtstreeks aan de N300A gekoppeld zijn, welke via Ethernet aan de ZyXEL gekoppeld is. En ik wil dus zowel de Tweak SIP als de Voipbuster SIP kunnen gebruiken. Zoals op de screenshot hierboven te zien is kan Voipbuster zich wel netjes aanmelden, maar de Tweak SIP connectie heeft een verbindingsprobleem. En ik kom er niet helemaal uit wat nou precies voorkomt dat de Tweak SIP connectie niet wil werken. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 15-11-2016 12:03 ]

• Mr-D.
heb nog even zitten denken voor je
er wil wel eens een hikup in de zyxel komen na een reboot of harde reboot
dan kan je niets aanwijsbaars vinden maar het werkt toch niet op een of andere manier wat
wat ik dan meestal doe is toch een harde reset en compleet opnieuw beginnen
daarvoor gebruik ik deze tut en laad daarna deze config in en ga daarna alles weer handmatig instellen en dan werkt alles weer
ik en (zover ik weet ) Tweak weet nog niet hoe dit kan en waar dit in zit
dus als je er echt niet meer uitkomt kan je bovenstaand nog eens proberen
Haay schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:31:
HELP !

[afbeelding]

• Mr-D.
geen probleem :)
maar ik zou de zyxel zelf niet gebruiken voor de telefoon (doe ik ook niet)
als je toch zoiets hebt die er speciaal voor gemaakt ik zou ik zeker dat apparaat gebruiken en niet beide
ik gebruik zelf ook voipbuster voor de uitgaande vaste lijnen alleen mobiel en 112 laat ik door tweak afhandelen en dit werkt perfect met ook nog een goede kwaliteit en een stuk stabieler kan nu tenminste weer gebeld worden op mijn vaste lijn
GEi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:41:
Ik kom bij Ziggo weg... is dat een verzachtende omstandigheid?
De Ziggo telefoonlijn ging vanaf de modem/router naar de SPA. Zodoende ging de telefoon over wanneer iemand ons belde. Om zelf te bellen had, en heb, ik in de SPA een Voipbuster account. Uitbellen ging dus via VoIP.
Toen ik vorig jaar naar Tweak ben gegaan heb ik de telefoonlijn vanuit de Ziggo modem/router verlegd naar de ZyXEL 'tel-poort'. Dit heeft een hele poos goed gefunctioneerd.
Omdat in de SPA twee voip-accounts kunnen worden geconfigureerd heb ik nu als projectje de SPA opnieuw te configureren met zowel de Tweak- als de Voipbuster SIP gegevens. Lees dus met meer dan gemiddelde interesse mee, en stel zo nu en dan een vraag.

[...]

• GEi
  • Niet online

GEi

Welk apparaatje heb jij er tussen geplaatst?
Mr-D. schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:03:
maar ik zou de zyxel zelf niet gebruiken voor de telefoon (doe ik ook niet)
[...]

• Mr-D.
een fritzbox 7490 maar die handelt ook het internet af
ik gebruik de zyxel alleen voor de tv en dat gaat dan wel goed
GEi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:23:
Welk apparaatje heb jij er tussen geplaatst?

[...]

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-11 09:46
Knok knok, al iemand die de suggestie heeft gedaan om in plaats van HBO amazon te laten gaan aanbieden.. O+

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11 08:44
DanielAlm schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:34:
Knok knok, al iemand die de suggestie heeft gedaan om in plaats van HBO amazon te laten gaan aanbieden.. O+
Dat kan nog wel even duren, voordat we iets weten. Dat van Fox Sport is nu ook al 2 maanden geleden. }:|

Op hun website staat trouwens nog steeds dat je HBO standaard in je pakket krijgt, misschien slim om dat te verwijderen/veranderen voor de nieuwe klanten?

[ Voor 20% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-11-2016 09:57 ]

• Haay
Ik zie trouwens dat ik firmware 1.00(AAKL.13)C0 op mijn ZyXEL heb staan. Is dit een nieuwe firmware die recentelijk door Tweak is gepushed ofzo? Ik heb sinds kort allemaal problemen met mijn verbinding. Het ene moment lijkt alles goed te werken, en het volgende moment zeggen alle devices (PC's en mobiele apparaten) dat er geen Internet verbinding is, of komt er geen data binnen bij het verversen van een tabblad in m'n browser. En dan even later is er weer verbinding. Super irritant!

• Mr-D.
ff gekeken bij mij staat 14 erop
Haay schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:28:
Ik zie trouwens dat ik firmware 1.00(AAKL.13)C0 op mijn ZyXEL heb staan. Is dit een nieuwe firmware die recentelijk door Tweak is gepushed ofzo? Ik heb sinds kort allemaal problemen met mijn verbinding. Het ene moment lijkt alles goed te werken, en het volgende moment zeggen alle devices (PC's en mobiele apparaten) dat er geen Internet verbinding is, of komt er geen data binnen bij het verversen van een tabblad in m'n browser. En dan even later is er weer verbinding. Super irritant!

Verwijderd

Die is zeker niet nieuw. En dat is al een behoorlijke tijd terug dat die gepushed werd.
Hier tenminste. Ik draai al tijden op die AAKL.13c0 en die is hier juist hartstikke stabiel. d:)b

Als die wel sinds kort er op staat dan moet je dat bij de 'IPv4 uptime' wel kunnen zien.

Had alleen laatst 's nachts om een uur of drie of zo een keer dat mijn laptop en telefoon zeiden
geen internetverbinding te hebben. Maar dat houdt ik maar op onderhoud/ hikje in het netwerk. :)
Werkte even later ook gewoon weer. En voor de rest hier geen problemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2016 03:20 ]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 21:59
Haay schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:28:
Heb ik ook een tijdje, maar alleen op mijn ipad. Android tablet heeft er geen last van.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29

Zorian

What the fox?

Ik heb versie 15 van de firmware erop, en mij valt momenteel op dat wanneer ik met een draadloos apparaat de instellingen probeer te benaderen (dus 192.168.1.1) de wifi voor een halve seconde wegvalt bij elke pagina die opgevraagd wordt. Ik zie dus constant een foutmelding van Network Changed in Chrome en de wifi reconnect steeds weer constant. Heb dit verder niet echt.
Meer mensen die zoiets ervaren? :p

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb mijn abbo omgezet naar 100/100. Hij zou 15-11 ingegaan zijn en Tweak heeft bevestigd dat ik dat moet krijgen. Helaas krijg ik maar 50/100 binnen. Router heb ik gereset. Is er iets dat ik hieraan kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://beta.speedtest.net/result/5807878261.png

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Zorian

Zorian

What the fox?

PerlinNoise schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:16:
Heb mijn abbo omgezet naar 100/100. Hij zou 15-11 ingegaan zijn en Tweak heeft bevestigd dat ik dat moet krijgen. Helaas krijg ik maar 50/100 binnen. Router heb ik gereset. Is er iets dat ik hieraan kan doen?

[afbeelding]
Draadloos/bedraad?
Andere server geprobeerd op Speedtest?

• PerlinNoise
  • Niet online
Zorian schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:19:
[...]

Draadloos/bedraad?
Andere server geprobeerd op Speedtest?
Bedraad. Al verschillende testen gedaan op verschillende servers. :

• Zorian

Zorian

What the fox?

PerlinNoise schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:19:
[...]

Bedraad. Al verschillende testen gedaan op verschillende servers. :
Wat me opvalt is dat je Speedtest beta gebruikt. Doe eens de normale versie proberen en kijk wat ie dan doet?
Ik pak als server meestal Dronten - Solcon. Die trekt mijn 1000mbit up/down doorgaans helemaal vol.

• PerlinNoise
  • Niet online
Zorian schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:21:
[...]

Wat me opvalt is dat je Speedtest beta gebruikt. Doe eens de normale versie proberen en kijk wat ie dan doet?
Ik pak als server meestal Dronten - Solcon. Die trekt mijn 1000mbit up/down doorgaans helemaal vol.
Ik heb geen flash. Maar met downloaden krijg ik ook gewoon max 5mbps.
http://testmy.net/db/OTzdHBnZl
http://www.bandwidthplace...8925-53792046&source=copy

[ Voor 4% gewijzigd door PerlinNoise op 18-11-2016 11:26 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bijzonder, vooral die upload bij je 2e link.
Zou even met de helpdesk bellen, heb het idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan bij de omzetting naar 100Mbit. :p Dan helpt een reset van je modem niet want die trekt de configuratie net zo hard weer binnen waardoor je dus weer terug bij af bent.

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 18-11-2016 11:27 ]

• PerlinNoise
  • Niet online
Zorian schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:26:
[...]

Zou even met de helpdesk bellen, heb het idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan bij de omzetting naar 100Mbit. :p Dan helpt een reset van je modem niet want die trekt de configuratie net zo hard weer binnen waardoor je dus weer terug bij af bent.
Naja, die speedtest klopt niet helemaal. Hij meet blijkbaar de pieken.

• Zorian

Zorian

What the fox?

PerlinNoise schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:30:
[...]

Naja, die speedtest klopt niet helemaal. Hij meet blijkbaar de pieken.
Installeer anders even tijdelijk Flash (Of gewoon Google Chrome, die heeft het ingebouwd) en probeer de normale Speedtest even. Ik krijg daar doorgaans betrouwbare resultaten mee op de server die ik net noemde. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 18-11-2016 11:31 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij mijn vorige glasvezelprovider (XS4ALL) was na een wijziging de uploadsnelheid ook eerder aangepast dan de downloadsnelheid. Hier zat ongeveer een halve dag tussen. Mogelijk is dit bij alle Reggefiber aansluitingen het geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 18-11-2016 11:33 ]

• PerlinNoise
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:32:
Bij mijn vorige glasvezelprovider (XS4ALL) was na een wijziging de upload ook ongeveer een halve dag voor de download gewijzigd. Mogelijk is dit bij alle Reggefiber aansluitingen het geval.
Ik denk het. Heb Tweak al gemaild met een speedtest. Gister was het namelijk nog steeds 50/50. Vandaag 50/100.

[ Voor 7% gewijzigd door PerlinNoise op 18-11-2016 11:34 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

PerlinNoise schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:33:
[...]

Ik denk het. Heb Tweak al gemaild met een speedtest. Gister was het namelijk nog steeds 50/50. Vandaag 50/100.
Hm, met die Speedtest beta zou niks mis mogen zijn at least.

http://beta.speedtest.net/result/5808919673

• PerlinNoise
  • Niet online
Zorian schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:39:
[...]

Hm, met die Speedtest beta zou niks mis mogen zijn at least.

http://beta.speedtest.net/result/5808919673
Mooi. [url="[URL=http://beta.speedtest.net/result/5809197804][IMG]http://beta.speedtest.net/result/5809197804.png[/IMG][/URL]"]Nog steeds 50/100 helaas[/url].

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Heb je al geprobeerd het glasvezelmodem te herstarten?

• PerlinNoise
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:50:
Heb je al geprobeerd het glasvezelmodem te herstarten?
De stekker heb ik eruit gehaald. Is dat voldoende?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat zou voldoende moeten zijn voor een herstart. Welk type glasvezelmodem heb je? Een van de Genexis smaken, een ZTE, een Draytek, of iets anders?

• PerlinNoise
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:57:
Dat zou voldoende moeten zijn voor een herstart. Welk type glasvezelmodem heb je? Een van de Genexis smaken, een ZTE, een Draytek, of iets anders?
Denk een Genexis, Heb de stekker er uitgetrokken, maar snelheid is nog 50/100 :(

• Haay
Dit is raar zeg! Wanneer ik in m'n browser (Chrome) een https site open (bv. Tweakers.net of GoT) dan wordt de pagina wel ingeladen. Maar als ik naar een niet-https site ga dan komt er een melding:
This site can’t be reached

The connection was reset.
Try:
Checking the connection
Checking the proxy and the firewall
Running Windows Network Diagnostics
ERR_CONNECTION_RESET

Maar, als ik dan handmatig http in https wijzig dan komt de site wel door. Iemand hier een idee waar dat aan kan liggen? Iets in de ZyXEL instellingen??? Dit is pas sinds deze week dat dit gebeurt.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Haay schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:18:
Dit is raar zeg! Wanneer ik in m'n browser (Chrome) een https site open (bv. Tweakers.net of GoT) dan wordt de pagina wel ingeladen. Maar als ik naar een niet-https site ga dan komt er een melding:
This site can’t be reached

The connection was reset.
Try:
Checking the connection
Checking the proxy and the firewall
Running Windows Network Diagnostics
ERR_CONNECTION_RESET

Maar, als ik dan handmatig http in https wijzig dan komt de site wel door. Iemand hier een idee waar dat aan kan liggen? Iets in de ZyXEL instellingen??? Dit is pas sinds deze week dat dit gebeurt.
Klinkt meer als een issue met je browser of instellingen van je pc.

• Haay
Zorian schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:58:
Klinkt meer als een issue met je browser of instellingen van je pc.
Nee, het was inderdaad m'n ZyXEL router. Ik heb een RESET procedure gevolgd zoals al eerder werd gesuggereerd en dat heeft alle problemen als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. :)

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Een vraag voor de ervaren Tweak (Sparql) gebruikers, ik heb al een tijdje rondgezocht en ben het antwoord nog niet tegen gekomen.. Hoe zit het eigenlijk met de Apple TV / Raspbarry Pi (Android) te gebruiken om de Sparql App te kunnen draaien? Weet iemand hier iets meer over?

• Mr-D.
Heb ik nog niet getest op een raspberry en ik heb zelf geen Apple TV
Maar wel via bluestack op Windows dat werkt wel goed
Dus als het helemaal gek wil maken windows10 op je raspberry bluestack erop en gaan maar of je dat echt wilt :)
Pimperklaas schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:05:
Een vraag voor de ervaren Tweak (Sparql) gebruikers, ik heb al een tijdje rondgezocht en ben het antwoord nog niet tegen gekomen.. Hoe zit het eigenlijk met de Apple TV / Raspbarry Pi (Android) te gebruiken om de Sparql App te kunnen draaien? Weet iemand hier iets meer over?

• Mr-D.
KPN is er al uit
Nu Sparql nog :P

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-11 18:16

• Mr-D.
ohjee hopen dat morgen alles nog werkt meestal doet mij router het dan niet meer :)

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Hier geen Sparql meer. (Leeuwarden). Meer mensen met storing op Sparql? App geeft ook time-out!

[ Voor 48% gewijzigd door basd123 op 21-11-2016 21:45 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

WhySoSerious? schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:47:
[...]

Dat kan nog wel even duren, voordat we iets weten. Dat van Fox Sport is nu ook al 2 maanden geleden. }:|

Op hun website staat trouwens nog steeds dat je HBO standaard in je pakket krijgt, misschien slim om dat te verwijderen/veranderen voor de nieuwe klanten?
Schattig dat je open communicatie verwacht van Tweak. Tweak: "Sluit nu af en geniet nog heel 2016 van HBO!" :X

Man, over anderhalve maand hebben we geen HBO meer. Ze weten allang wat ze gaan doen, maar communiceren dat nog bewust niet. Ik ga ervan uit dat er geen vervanger komt en de prijs omlaag gaat.
Althans dat hoop ik, want er is weinig wat me nog bij Tweak houdt. HBO was tof (keek het meer dan verwacht) en Tweaknews is fijn, maar uiteindelijk is dit weer een mooie kans om verder te kijken.

Als Ziggo IPTV deed, was ik allang weg! :Y

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Mr-D. schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:43:
Heb ik nog niet getest op een raspberry en ik heb zelf geen Apple TV
Maar wel via bluestack op Windows dat werkt wel goed
Dus als het helemaal gek wil maken windows10 op je raspberry bluestack erop en gaan maar of je dat echt wilt :)

[...]
Ik heb bluestack geprobeerd en ook andere "android emus" maar ik krijg ze op de pc die ik daarvoor heb niet draaiend.. vandaar mijn vraag :)

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Spaql ligt in Leeuwarden er uit

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tweak gebeld, Sparql ligt er hier ook uit sinds gister, ligt niet aan hun. Ze komen morgen kijken... Euh? Zei zelfs dat ik hier zag dat Leeuwarden ook problemen heeft; "Nee dat kan niet meneer". Overstappen komt steeds dichterbij zo.

Update: Zelf opgelost, terug gegaan naar firmware AAKL.11, was sowieso niet tevreden over de huidige, vaak 90mbit en pas na enkele keren reboot van Zyxel en Glasvezel kastje weer 1000mbit. Alles nu zelf weer ingesteld, blijkbaar levert Tweak hun settings niet bij AAKL.11... Maar het werkt weer nu, stuk sneller ook. 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Dennischo op 22-11-2016 12:30 ]

• Mr-D.
Vreemd in heb niets geks gedaan werkte in een keer maar heb het zeker al een jaar niet meer gedaan misschien dat er wat op hun netwerk is aangepast maar verwacht dit niet
Pimperklaas schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:37:
[...]

Ik heb bluestack geprobeerd en ook andere "android emus" maar ik krijg ze op de pc die ik daarvoor heb niet draaiend.. vandaar mijn vraag :)

• pd5lwd
Dennischo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:28:
Tweak gebeld, Sparql ligt er hier ook uit sinds gister, ligt niet aan hun. Ze komen morgen kijken... Euh? Zei zelfs dat ik hier zag dat Leeuwarden ook problemen heeft; "Nee dat kan niet meneer". Overstappen komt steeds dichterbij zo.

Update: Zelf opgelost, terug gegaan naar firmware AAKL.11, was sowieso niet tevreden over de huidige, vaak 90mbit en pas na enkele keren reboot van Zyxel en Glasvezel kastje weer 1000mbit. Alles nu zelf weer ingesteld, blijkbaar levert Tweak hun settings niet bij AAKL.11... Maar het werkt weer nu, stuk sneller ook. 8)7
Vanmorgen ook gebeld met Lisanne dat de sparqlbox het niet doet ohh meneer er is in Leeuwarden geen storing en toen komen ze met een lijst van eerst v00AAl14c0 daar ligt het aan.
Er in gezet hele morgen geen tv en internet meer.
Nou bedankt MUTS Lisanne.
Weer gebeld en nu hebben ze geen medewerkers genoeg.
Maar een mailtje gestuurd.
zie mail

Hallo om

Na een hele morgen reset helpdesk gebeld na 10 minuten eindelijk opgenomen en nieuwe firmware v1000AAkl140 er in gepruts door aandringen van Lisanne jullie medewerker?
Dus met het resultaat de hele morgen weg van mijn werk en telefoon kosten gemaakt.
Eindresultaat dat de sparqlbox niks doet dus.
Had tegen uw medewerker Lisanne gezegd stuur mij maar een nieuwe box maar er word schijnbaar een lijstje afgepraat die standaard is bij jullie.
Dus hierbij een nieuwe spaqlbox die het wel doet.

• Dennischo
  • Niet online
pd5lwd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:42:
[...]

Vanmorgen ook gebeld met Lisanne dat de sparqlbox het niet doet ohh meneer er is in Leeuwarden geen storing en toen komen ze met een lijst van eerst v00AAl14c0 daar ligt het aan.
Er in gezet hele morgen geen tv en internet meer.
Nou bedankt MUTS Lisanne.
Weer gebeld en nu hebben ze geen medewerkers genoeg.
Maar een mailtje gestuurd.
zie mail

Hallo om

Na een hele morgen reset helpdesk gebeld na 10 minuten eindelijk opgenomen en nieuwe firmware v1000AAkl140 er in gepruts door aandringen van Lisanne jullie medewerker?
Dus met het resultaat de hele morgen weg van mijn werk en telefoon kosten gemaakt.
Eindresultaat dat de sparqlbox niks doet dus.
Had tegen uw medewerker Lisanne gezegd stuur mij maar een nieuwe box maar er word schijnbaar een lijstje afgepraat die standaard is bij jullie.
Dus hierbij een nieuwe spaqlbox die het wel doet.
Ah zelfde persoon dus. Nieuwe sparqlbox gaat niet werken, doe maar eens de Sparql van het stroom af, aan/uit knop ingedrukt houden en stroom er weer op. Als ie opstart, 10sec ingedrukt blijven houden. Krijg je hele setup opnieuw, zul je zien dat ie gewoon internet heeft. Sowieso dat ze iets hebben gedaan afgelopen dagen met hun settings of .14 firmware.. Klopt geen hout van. Nu met .11 werkt alles weer top en strak 1000mbit nu op m'n PC. Tweak kan er niet bij, remote toegang zit dicht voor ze. Bepaal zelf wel wanneer ik update. Lisanne zei tegen mij dat er verder geen meldingen bekend waren, had ook niemand gebeld met het zelfde probleem. Bullshit dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennischo op 22-11-2016 12:54 ]

• Mr-D.
En hoe heb jij die toegang geblokkeerd als ik zo vrij mag zijn??
Dennischo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:53:
[...]

Ah zelfde persoon dus. Nieuwe sparqlbox gaat niet werken, doe maar eens de Sparql van het stroom af, aan/uit knop ingedrukt houden en stroom er weer op. Als ie opstart, 10sec ingedrukt blijven houden. Krijg je hele setup opnieuw, zul je zien dat ie gewoon internet heeft. Sowieso dat ze iets hebben gedaan afgelopen dagen met hun settings of .14 firmware.. Klopt geen hout van. Nu met .11 werkt alles weer top en strak 1000mbit nu op m'n PC. Tweak kan er niet bij, remote toegang zit dicht voor ze. Bepaal zelf wel wanneer ik update. Lisanne zei tegen mij dat er verder geen meldingen bekend waren, had ook niemand gebeld met het zelfde probleem. Bullshit dus.

• GEi
  • Niet online

GEi

Heb bij mij ook de externe toegang geblokkeerd. Zit op versie 8, maar bevalt mij prima.
Was volgens mij ook één van de eerste dingen die ik heb gedaan. Aangezien ik geen tv heb ben ik ook niet zo kritisch; wanneer tv en telefoon het doen, ben ik al gelukkig ;) .
[...]

Edit: versie 8 zeg ik uit mijn hoofd, maar 99% dat ik dit goed heb.

[ Voor 3% gewijzigd door GEi op 22-11-2016 13:11 ]

• pd5lwd
[...]

Vriendelijke dank terug gezet naar V100AAL11C0 en alles werkt weer nogmaals bedankt.

• Dennischo
  • Niet online
pd5lwd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:11:
[...]

Vriendelijke dank terug gezet naar V100AAL11C0 en alles werkt weer nogmaals bedankt.
Graag gedaan! Geeft dus goed aan dat er wat fout zit in .14 firmware voor de Sparql gebruikers.
Mr-D. schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:01:
En hoe heb jij die toegang geblokkeerd als ik zo vrij mag zijn??
[...]
In Remote MGMT alles uit behalve HTTP. Maar wel zorgen dat port 80 dan voor buitenaf dicht zit, anders kunnen ze er alsnog bij. Jij zelf moet er uiteraard wel bij kunnen, anders kun je niks meer. Ook alles van TR-069 uitgezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennischo op 22-11-2016 13:16 ]

• PerlinNoise
  • Niet online
Zorian schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:26:
[...]

Zr40 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:57:
Snelheid nog steeds 50/100. Heb vorige week contact gehad en moest allerlei testen doen zoals firmware resetten ed. Uiteindelijk kwam er uit dat het niet aan mij lag. Ze hebben contact opgenomen met de lijnbeheerder. Ze vonden het wel een erg vreemd verhaal... 8)7

EDIT: KPN heeft de lijn getest en die moet goed zijn. Oh Oh, wat nu...

[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 22-11-2016 13:42 ]

• pd5lwd
Ja poort 80 moet dicht want anders gaan ze pushen met hun firmware dat zij die muts ook nog zet poort 80 open dan zet ik hem er wel in.
Maar een vrouwen stem kon mij overtuigen om die firmware v100aakl14c0 er in te doen :-) :-)

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Het zou niet aan de firmware mogen liggen. Ik maak gebruik van de edgerouter lite met firmware 1.85.
Sinds maandag geen Sparql meer. Ik kan niets anders verzinnen dat Tweak iets aangepast heeft.
Verkregen ip adres voor iptv is juist. Ik kan in de router geen fouten ontdekken. Het lijkt er op dat de dienst 'Sparql' uit staat. Bijzonder allemaal. Mail verstuurd naar helpdesk.

• pd5lwd
basd123 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:40:
Het zou niet aan de firmware mogen liggen. Ik maak gebruik van de edgerouter lite met firmware 1.85.
Sinds maandag geen Sparql meer. Ik kan niets anders verzinnen dat Tweak iets aangepast heeft.
Verkregen ip adres voor iptv is juist. Ik kan in de router geen fouten ontdekken. Het lijkt er op dat de dienst 'Sparql' uit staat. Bijzonder allemaal. Mail verstuurd naar helpdesk.
Ja oke de hele morgen naar de knopen door sparql dankzij een tip _/-\o_ terug gezet naar oudere firmware weer spaql.
PerlinNoise schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:17:
[...]

[...]

Snelheid nog steeds 50/100. Heb vorige week contact gehad en moest allerlei testen doen zoals firmware resetten ed. Uiteindelijk kwam er uit dat het niet aan mij lag. Ze hebben contact opgenomen met de lijnbeheerder. Ze vonden het wel een erg vreemd verhaal... 8)7

EDIT: KPN heeft de lijn getest en die moet goed zijn. Oh Oh, wat nu...
De upload bepaald je eigen router, de download bepaald de router/switch in de POP. Voor zover ik weet kan Tweak jou profiel niet zelf veranderen, zou dus aan KPN moeten liggen. Testen van de lijn zegt niet zoveel, kijken vermoedelijk alleen maar of er voldoende licht wordt verstuurd.
Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.