Op een 500mbit, grappig te zien dat upload niet wordt gecapt(?).
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Kan jij verklaren waarom?Zr40 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:15:
Upload wordt wel gecapt, maar op een hogere snelheid dan 500 Mbit/sec. Zo te zien ongeveer 20% hoger. Ik haal zelf op mijn 100 Mbit/sec lijn ook 117 Mbit/sec up.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
With ^, de enige keer dat die aangesloten was, was toen er iemand langskwam om de FTU te vervangen en de boel te testenZr40 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:00:
Hier nergens last van, wel met een eigen router(-pc). De Zyxel ligt hier nog ongebruikt in de doos
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Tweak aankondiging ging over de Tweak Routers niet over de Zyxel!rob2011 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:53:
nou volgens mij zijn ze al begonnen. alles plat hier heb de zijksel config terug moeten zetten. er was niet eens een logon page meer na de reboots. alles net voor/na 17:00
of het kreng is nu eindelijk stuk ;-).
config terug gezet na een reset en klaar. Denk dat ik die firmware push toch maar laat uitzetten als dit kan.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 22:24 ]
Verwijderd
Ik heb nu ook alles werkend op Draytek Vigor 2132FVn en ook de VOIP. Nog wel af en toe een vastloper maar nu gereduceerd tot hooguit 2x op een dag, ik had 5-10x op een avond!Gravit0n schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:53:
[...]
Ik heb de mediaconverter eraf gehaald, en op de blauwe connector de meegeleverde vezel aangesloten, welke weer in de SFP zit van de Draytek. Ik heb ook een 2132FVn.
VoIP heb ik niet geconfigureerd om eerlijk te zijn, dus zou ik dat eerst moeten testen alvorens ik je daarin zou kunnen voorzien van een degelijk advies.
Sparql werkt overigens prima.
Verwijderd
Dat haperen had ik van de week ook, toen hadden alle setup boxen van Sparql een harde reset nodig.scrappy.doo schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:38:
Hier in Deventer was gisteren een reset van de modem nodig. TV haperde en stotterde aan alle kanten.
Na een harde reset klaagde de STB dat hij uberhaupt geen verbinding meer kon krijgen. Een reset van de Zyxel was de oplossing. Wel jammer dat dat weer resulteerde in een nieuw WAN ip address.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:44:
[...]
Dat haperen had ik van de week ook, toen hadden alle setup boxen van Sparql een harde reset nodig.
Verwijderd
Dat is ook de reden dat ik de Zyxel heb vervangen door de Draytek. Vodafone gebruikt ook de Drytek en die geeft stuk minder problemen. En is bovendien een heel stuk sneller!scrappy.doo schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:58:
[...]
Na een harde reset klaagde de STB dat hij uberhaupt geen verbinding meer kon krijgen. Een reset van de Zyxel was de oplossing. Wel jammer dat dat weer resulteerde in een nieuw WAN ip address.
Het is nog steeds niet opgelost. Het 50/100 mbit verhaal. Tweak blijft maar zeggen dat het aan mij ligt, dan ik geen goede netwerkkaart of kabels heb. Al een paar keer aan de telefoon gehangen deze week, schiet echt niet op... Blijkbaar hadden ze het ticket weer gesloten, omdat volgens KPN alles goed is. Terwijl ik elke keer terug mail dat dat niet zo is.pirania schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:27:
[...]
Heb ik ook gehad. Dag mee bezig geweest, snelheid werd maar niet hoger. Uiteindelijk heeft de moneur een verandering van poorten (glaspoort in centrale) aangevraagd en sindsdien heb ik 500/700 op mijn 500-abo.
Been there. Met KPN-test en alles. Monteur kon mij toen helpen...PerlinNoise schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:05:
[...]
Het is nog steeds niet opgelost. Het 50/100 mbit verhaal. Tweak blijft maar zeggen dat het aan mij ligt, dan ik geen goede netwerkkaart of kabels heb. Al een paar keer aan de telefoon gehangen deze week, schiet echt niet op... Blijkbaar hadden ze het ticket weer gesloten, omdat volgens KPN alles goed is. Terwijl ik elke keer terug mail dat dat niet zo is.
malderhout schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:41:
Vreemd TV Sparql NED 3 doet het bij mij nietde rest wel
Heb je standaard apparatuur? Zyxel?malderhout schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:41:
Vreemd TV Sparql NED 3 doet het bij mij nietde rest wel
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hmm, hoe bedoel je vastloper?Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:42:
[...]
Ik heb nu ook alles werkend op Draytek Vigor 2132FVn en ook de VOIP. Nog wel af en toe een vastloper maar nu gereduceerd tot hooguit 2x op een dag, ik had 5-10x op een avond!
Heb inmiddels nu zelf een Draytek gekocht, deze had ik in bruikleen van een maat.
Wordt wel degelijk gecapt, anders haal je ~950Mbit/s.pirania schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:50:
[afbeelding]
Op een 500mbit, grappig te zien dat upload niet wordt gecapt(?).
Gravit0n schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:06:
[...]
Hmm, hoe bedoel je vastloper?
Het zou gewoon moeten werken zonder problemen...
[...]
Wordt wel degelijk gecapt, anders haal je ~950Mbit/s.
Desalniettemin is het een Gigabit verbinding waar je overheen gaat, dus ergens wordt er gepoliced.Mr-D. schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:41:
ik denk niet dat hij op het tweaknetwerk zit anders zou hij geen 500 mbit hebben
[...]
Verwijderd
Hallo,Mr-D. schreef op zondag 6 november 2016 @ 11:49:
enige wat je nodig hebt zijn de urls en die zijn allemaal sip.tweakphone.nl en eventueel de poort is 5060
[...]
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:41:
[...]
Hallo,
Ik heb jouw instellingen gebruikt voor de tweak tv (sparql) op de draytek Router. Alles werkt prima, alleen de opname functie werkt niet. Als ik alles weer op de Zyxel aansluit, dan werkt de opname functie weer. Heb jij een idee waar dit kan zitten?
Verwijderd
Dank je wel voor je reactie. Ik weet ook niet precies waar ik moet zoeken dan. Waar ik wel ben achter gekomen is dat het GW ip en mac adres van de Zyxel overnemen niet noodzakelijk is.Mr-D. schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:23:
Het zijn niet mijn instellingen maar dat even terzijde staan wel op mijn website
Ik heb zelf geen opname functie dus kan niet alle url,s zien
Daar zal het wel zitten
Maar ik kan daardoor helaas deze niet beantwoorden maar als jij achter de oplossing bent gekomen wil ik deze uiteraard wel weten zodat ik de website kan updaten![]()
[...]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 13:56 ]
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:51:
Hallo allemaal.
Ik heb Tweak 1000 mbit met Sparql tv. Nu heb ik de Zyxel router vervangen door een Draytek Vigor 2132FVn. Alles werkt tot nu toe, internet (wel wat trager dan ik gewend ben max 850 mbit), tv en VOIP.
Alleen wat niet werkt is de opname mogelijkheid en uitzending gemist. Ik zie wel in opname dat het programma is opgenomen en tijdens de opname knippert er een rood blinkje bij Guide. Maar als ik het programma wil afspelen blijft het beeld zwart.
Als ik de Zyxel weer aansluit, werkt ook de opname/uitzending gemist mogelijkheid weer.
Weet iemand waar hem dat zit. Zijn er aanvullende instellingen die ik moet doen?
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:51:
Hallo allemaal.
Ik heb Tweak 1000 mbit met Sparql tv. Nu heb ik de Zyxel router vervangen door een Draytek Vigor 2132FVn. Alles werkt tot nu toe, internet (wel wat trager dan ik gewend ben max 850 mbit), tv en VOIP.
Alleen wat niet werkt is de opname mogelijkheid en uitzending gemist. Ik zie wel in opname dat het programma is opgenomen en tijdens de opname knippert er een rood blinkje bij Guide. Maar als ik het programma wil afspelen blijft het beeld zwart.
Als ik de Zyxel weer aansluit, werkt ook de opname/uitzending gemist mogelijkheid weer.
Weet iemand waar hem dat zit. Zijn er aanvullende instellingen die ik moet doen?
Verwijderd
Ik had al geprobeerd de GW IP in te vullen bij policy Routes. Ik heb de GW IP overgenomen van Virtual Wan in de Draytek router. Maar dit maakt geen verschil. De opname en ondemand/uitzending gemist werken niet.Mr-D. schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:33:
aha ondemand werkt ook niet
tja dat weet ik dan weer wel
dus toch die gw IP invullen want die zorgt voor die koppeling
voor het ondemand gedeelte en waarschijnlijk ook het opname gedeelte (weet het eigenlijk wel zeker )
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 19:50 ]
Verwijderd
Hallo,webmasternick schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:01:
Die streams komen binnen in de vorm van RTSP streams. In je router moet je daarvoor de RTSP NAT helper module inschakelen. Op de EdgeRouter moest ik dit ook doen. Echter, de stream pauzeren en daarna hervatten werkte bij mij niet goed. Daarom heb ik een port forward toegevoegd naar het LAN IP adres van de Sparql box.
Static route op VLAN4: UDP port 555-65000 -> 192.168.2.2 (IP van je Sparl box)
Je kan evt ook een specifiek source adres toevoegen op de port-forward: 185.6.48.0/26
[...]
Kijk ff hier Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:36:
[...]
Hallo,
Waar kan ik de RTSP nat helper vinden? Ik kan deze optie niet vinden. Ook niet bij de NAT instellingen.
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:47:
[...]
Ik had al geprobeerd de GW IP in te vullen bij policy Routes. Ik heb de GW IP overgenomen van Virtual Wan in de Draytek router. Maar dit maakt geen verschil. De opname en ondemand/uitzending gemist werken niet.
Wat ik wel zie is dat de GW IP van de Zyxel een andere is dan de Draytek geeft. Maar ik denk dat dit komt omdat ik met een andere router het netwerk van Tweak binnenkom of zit ik daarnaast?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
The_Worst schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:44:
Is er al iets bekend over ipv6 bij Tweak? Laatste berichten stammen van begin dit jaar.
Dat wordt dus mijn HE-tunnel maar actief houden...Mr-D. schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:51:
Dat was het laatste nieuws dus er is ipv6 maar niet ondersteund
[...]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Hallo,Mr-D. schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:36:
Nee dat zou kunnen
En heb je ook de loadbalance/route policy ingevuld
[...]
Verwijderd
Hallo,Hans_18T schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:52:
[...]
De ander is origineel en verwijst naar een eerdere discussie, waar mogelijk soortgelijke "problemen" werden besproken.
Maar idd de instellingen zijn zo te zien dezelfde.
[ Voor 47% gewijzigd door WhySoSerious? op 02-12-2016 17:12 ]
als je de tut volgt kom je deze tegen en deze zorgt voor het ondemand gedeelteVerwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:57:
[...]
Hallo,
Geen idee, waar vind ik dat en wat moet ik daar invullen dan?
Zeker want ik krijg het niet voor elkaar met de standaard stock maar ook hier ben ik bang vooreymey schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:13:
Hmmm... interessant, die informatie van de monteur!
Vooral omdat het op dit moment, in ieder geval voor 'ons' als consument, niet mogelijk is om IPTV juist in te stellen op de Fritz!box. Maar wellicht kan het wel als zij de juiste informatie aanleveren aan AVM en die er een provider profiel van bakken, net zoals in het geval van XS4ALL.
eymey schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:10:
Zo hoog? Zelfs als ik wat flinke speedtests draai komt de cpu usage niet boven de 10 procent.
Weet je zeker dat je niet naar de power usage kijkt?
[ Voor 14% gewijzigd door Mr-D. op 02-12-2016 23:30 ]
eymey schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:30:
Ik denk dus dat de cpu dit prima aan zal kunnen :-)
Verwijderd
Ik ga nog een keer de instellingen op deze tut doorlopen. Ik heb deze precies ingevuld zoals jij op je site hebt staan. Ook de GW IP ingevuld. Maar nog steeds werk ondemand niet, beeld blijft zwart. Ook de port forwarding kan ik daar nergens invullen, zoals eerder geopperd is. Ik lees op het blog van Tweak dat je iets moet instellen 185.6.48.0/26, maar als ik dit doe geeft de router IP adres incorrect.Mr-D. schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:57:
[...]
als je de tut volgt kom je deze tegen en deze zorgt voor het ondemand gedeelte
[afbeelding]
[...]
Zeker want ik krijg het niet voor elkaar met de standaard stock maar ook hier ben ik bang voor
de processor gaat dit denk ik niet trekken
processor zit bij mij (fritz 7490) standaard op 67% te draaien zonder IPtv dus....
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 12:49 ]
Verwijderd
Ik kan die 0/26 niet invullen, dus er staat al 185.6.48.0. Ik krijg de stream blijkbaar niet binnen voor ondemand.Mr-D. schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:25:
Haal die /26 eens weg en probeer het dan nog eens
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:09:
[...]
Ik kan die 0/26 niet invullen, dus er staat al 185.6.48.0. Ik krijg de stream blijkbaar niet binnen voor ondemand.
Probeer anders eens met wireshark te achterhalen wat er fout gaat. Je kunt in de Draytek 2132 een port mirror opzetten, zodat je het verkeer van en naar de settopbox kunt onderscheppen en daarop dan een wireshark capture op uit te voeren.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:09:
[...]
Ik kan die 0/26 niet invullen, dus er staat al 185.6.48.0. Ik krijg de stream blijkbaar niet binnen voor ondemand.
Verwijderd
Via routing kom ik in static route van mijn Zyxel. Moet ik dit dan in mijn static route van de Draytek invullen?Dit is wat ik in de static route van mijn Zyxel zie staan:Mr-D. schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:45:
Sluit de zyxel aan als alles werkt kijk dan bij static route wat voor op je krijgt en die moet jij dan hebben
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 20:31 ]
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 20:02 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 20:21 ]
Verwijderd
Woon jij toevallig in almere buiten? p straat?jaro431 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:41:
Ik was ziggo zat, en heb ondanks wat negatieve reacties hier toch de gok gewaagd en ben overgestapt.
Vrijdag aangesloten (Almere), en heb de Fritzbox 5490 gekregen. Tot op heden erg tevreden!
Verwijderd
De GW IP moest ik wel invullen, anders accepteerde de router mijn instellingen niet en inderdaad 10.10.56.1Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:35:
Kijk je dan onder System Monitor> Routing table? Daar zou wel een gateway IP adres bij moeten komen.
IP en subnet zijn bij mij verder hetzelfde. Bij dat gateway IP v4 adres zijn de eerste 3 (groepen) getallen hetzelfde als het destination IP adres wat er voor iets van het tv gedeelte komt, met 10.10.*.* (4e van boven op die Routing Table pagina.) Maar dan met een 1 op het eind als ik het goed heb. Met subnetmask 255.255.248.0, interface eth4.2
Verwijderd
Met internet heb ik geen problemen hier, haal zelfs op zolder met 15 meter utp ertussen 950mbit. Alleen de tv vertoont regelmatig hikken zeg maar van een seconden of 15.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:48:
Dat is dan een goeie stap geweest.Negatieve reacties hier zijn ook niet echt als lijdraad te nemen.
Het merendeel van de positieve ervaringen zal je helaas gewoon nergens lezen.
Ik heb nu anderhalf jaar zo'n 1000Mb FttH verbinding van Tweak + bellen + tv
en ik ben er zeer tevreden over.
Aha, er komt nu al een Fritzbox bij. Veel plezier met je snelle verbinding.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:33:
[...]
Woon jij toevallig in almere buiten? p straat?
Klopt dus wat ik zei dat Tweak is overgestapt naar Fritzbox!
Verwijderd
Hallo,
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:05:
[...]
Hallo,
Zeker geen check, maar de monteur was vrijdagochtend bij mij en vertelde dat hij net een tweak verbinding had opgeleverd met een Fritzbox! Ik heb namelijk een haperende ZYXEL. Heb jij ook alles? TV-INTERNET-TELEFOON?
Bij mij geeft alleen tv problemen, ik heb soms een stilstaand beeld voor een seconden of 15, vandaar mijn nieuwsgierigheid. Maar internet en telefoon werken hier perfect!
Verwijderd
Verwijderd
Tja en dat blijft gek. Ik heb hier het hele spul gewoon op de Zyxel draaien. En met 2 Sparql boxen en eigenlijk nooit problemen. Eerder wel eens een hikje van hooguit een seconde en dan ook nog maar heeeeeeeel af en toe. Dat is sinds kort ook nog verder verbeterd. Maar hikken van een seconde of 15 al zeer zeker niet. Dus hier werkt alles oké,Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:44:
[...]
Met internet heb ik geen problemen hier, haal zelfs op zolder met 15 meter utp ertussen 950mbit. Alleen de tv vertoont regelmatig hikken zeg maar van een seconden of 15.
Verwijderd
Op de Zyxel werkt opname en ondemand/pauze ook prima bij mij. Op het hikken van mijn beeld na. Maar met de Draytek heb ik aanzienlijk minder hikken zeg maar, alleen werkt opname/ondemand/pauze niet. Daarom was ik nieuwsgierig hoe de Fritzbox werkt. Alleen de Fritz! 5490 met glasvezel aansluiting ken ik niet. Maar het zal wel een omgebouwde genexis zijn met UTP aansluiting. Dan heb je geen video conferter nodig, zoals bij mij zit.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:53:
[...]
Tja en dat blijft gek. Ik heb hier het hele spul gewoon op de Zyxel draaien. En met 2 Sparql boxen en eigenlijk nooit problemen. Eerder wel eens een hikje van hooguit een seconde en dan ook nog maar heeeeeeeel af en toe. Dat is sinds kort ook nog verder verbeterd. Maar hikken van een seconde of 15 al zeer zeker niet. Dus hier werkt alles oké,ook live pauzeren en Uitzending Gemist.
Blijf het gek vinden dat er toch op aardig wat plaatsen zich zulke problemen blijven voordoen....
Zou zo maar kunnen dat je 1 van de eersten bent! :-).jaro431 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:16:
Ja, ook hele glasvezelpakket.
TV is prima, heb her en der wel een hele kleine hapering gehad van een seconde of 1 a 2, maar als dat alles is vind ik het prima.
Ben ik gewoon één van de eerste met de Fritz? Waarschijnlijk wel. In ieder geval een router met glasvezel-ingang, dus een kastje minder dan bij jullie als ik het goed heb.
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 03-12-2016 22:12 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat het een Fritzbox is met glasvezelaansluiting. Denk eerder dat ze de genexis hebben omgebouwd en daar zit nu een UTP aansluiting. Dat hadden ze bij mij eerst ook gedaan, maar een maand later hebben ze dat weer ongedaan gemaakt. Ik had teveel storingen uiteindelijk. Bij mij zit er een video converter tussen. Op deze converter zit de glasvezelkabel. Vanaf de converter een utpkabel naar de Zyxel.jaro431 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:16:
Ja, ook hele glasvezelpakket.
TV is prima, heb her en der wel een hele kleine hapering gehad van een seconde of 1 a 2, maar als dat alles is vind ik het prima.
Ben ik gewoon één van de eerste met de Fritz? Waarschijnlijk wel. In ieder geval een router met glasvezel-ingang, dus een kastje minder dan bij jullie als ik het goed heb.
[...]
Verwijderd
Wilde ik ook net vragen, video converter? Bij mij zit een Genexis met 1 UTP aansluiting.eymey schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:15:
...Wat is trouwens een "video convertor"? Nog nooit van gehoord bij een fiber aansluiting
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 22:24 ]
Verwijderd
Ja precies dat klopt dan wel. Maar je hebt al die routes zoals je ze in de Zyxel ziet overgenomen?Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:34:
[...]
De GW IP moest ik wel invullen, anders accepteerde de router mijn instellingen niet en inderdaad 10.10.56.1
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 23:05 ]
Dan heb jij ook een video converter :-)Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:22:
[...]
Wilde ik ook net vragen, video converter? Bij mij zit een Genexis met 1 UTP aansluiting.
Die gaat naar de WAN ingang van de Zyxel en that's it. Verder is daar niks voor nodig.
Eh....Hoort het in ieder geval niet nodig te zijn.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 23:09 ]
Ik ben dan wel nieuwschierig naar de config..jaro431 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:41:
Ik was ziggo zat, en heb ondanks wat negatieve reacties hier toch de gok gewaagd en ben overgestapt.
Vrijdag aangesloten (Almere), en heb de Fritzbox 5490 gekregen. Tot op heden erg tevreden!
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Zie rik in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4" en verder.........Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:47:
Geachte Tweakers,
Ik zat te denken om weer sparql tv te nemen, in verleden ook gehad, heb naar tweak gebeld voor wat vragen die ik nog had, en kreeg te horen dat ik een sparql box krijg met scart aansluiting (naast de hdmi) nu ben ik vergeten te vragen wat voor model nummer die had, zodat ik wat info over de hardware kon opzoeken, mijn vraag, is er iemand die hier pas sparql heeft, en ook een box heeft met scart ? zoja, dan zou ik graag het model nummer willen weten, die staat onder op de box
Verwijderd
Ik bedoelde inderdaad de media converter. Maar bij mij hebben ze juist bij de genexis de printplaat uitgehaald omdat deze juist storingen zou veroorzaken en de glasvezelkabel op een media converter geplaatst. Dit gaf al minder storingen. Vooral mijn internetverbinding is stabieler en sneller geworden. Ik zat voor de ombouw rond de 900mbit en nu al snel op de 975. Niet dat het veel uitmaakt.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:40:
Ooow....Hahaha!Ja dat is ook zo, zo'n ding het een mediaconverter.....Onder andere.
Ik had de link met videoconverter zo snel niet gemaakt.media kan van alles zijn.
Maar goed, dat is een simpele glas naar UTP omzetter. Dat zou op zich geen reden voor
een storing mogen zijn. Of heel misschien als ie kapot is.
Misschien als de glas connectie niet helemaal lekker is.....
Verwijderd
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2016 04:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik sinds eind augustus de M15 en ben tevreden over de beeldkwaliteit. Maar misschien stel ik niet zoveel eisen. Ik had voorheen horizon van Ziggo en kan niet echt een verschil ontdekken. Ik gebruik de HDMI op alle tv toestellen in huis en heb 4 stuks Abox42 M15.Hans_18T schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:20:
Ik verwacht dat de kwaliteit dezelfde is, immers het doosje zet slechts de IP stream over naar een "HDMI stream", enige voordeel is dat je ook nog een composite signaal hebt (niet hetzelfde als RGB). Leuk voor een oude TV op de slaapkamer.
Beiden zijn Full HD (M12 is blijkbaar niet meer leverbaar zie ook https://www.abox42.com/all-in-one-solution/devices/
Verwijderd
Ja lachwekkend he video converter, ja als je soms dingen in je hoofd hebt, dan schrijf je ze ook zo op hahahaha. Ik bedoelde inderdaad media converter. Maar als mijn internet snelheid goed is, gemiddeld 950Mbit, mag ik er toch vanuit gaan dat deze goed is. Ik heb ook de printplaat nog uit de genexis met de adapter en als ik deze monteer, zijn de snelheden iets lager.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:40:
Ooow....Hahaha!Ja dat is ook zo, zo'n ding heet een mediaconverter.....Onder andere.
Ik had de link met videoconverter zo snel niet gemaakt.media kan van alles zijn.
Maar goed, dat is een simpele glas naar UTP omzetter. Dat zou op zich geen reden voor
een storing mogen zijn. Of heel misschien als ie kapot is.
Misschien als de glas connectie niet helemaal lekker is.....
Don't dream your life, live your dreams!
Coowl... die had ik nog niet gezien. Ik ga ff vanmiddag experimenteren heb nog een 7390 over....hermanh schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:06:
Voor de mensen die interesse hebben in de fritzbox config.. check onderaan de tweak pagina: https://www.tweak.nl/firmware.html
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Verwijderd
De Zyxel werkt wel, maar je wordt niet blij als hij een keer of 5 hikt in een film of voetbal wedstrijd. En dat je beeld dan 15 seconden weg is. Dat probleem had ik met de Draytek niet. Die hikt ook wel eens, maar dat is 1-2x op een avond en dan een seconden of 5.
Verwijderd
Net even de config bekeken, maar dit is zoals deze nu al in mijn Fritzbox zit.er staan geen regels in voor de aparte routes die gezet moeten worden. Zou Tweak dan eindelijk dit via de DHCP meegeven?hermanh schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:06:
Voor de mensen die interesse hebben in de fritzbox config.. check onderaan de tweak pagina: https://www.tweak.nl/firmware.html
Verwijderd
Maar ik heb een vraagje: Werkt jouw Fritzbox dan niet met Tweak, ook als je het config van Tweak inlaad? Want ik heb een Fritzbox 5490 ongebruikt op mij werk staan bij ICT.rjhilbrink schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:21:
[...]
Net even de config bekeken, maar dit is zoals deze nu al in mijn Fritzbox zit.er staan geen regels in voor de aparte routes die gezet moeten worden. Zou Tweak dan eindelijk dit via de DHCP meegeven?
rjhilbrink schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:21:
[...]
Net even de config bekeken, maar dit is zoals deze nu al in mijn Fritzbox zit.er staan geen regels in voor de aparte routes die gezet moeten worden. Zou Tweak dan eindelijk dit via de DHCP meegeven?
[ Voor 11% gewijzigd door Mr-D. op 04-12-2016 17:19 ]
De fritz werkt perfect met Tweak alleen geen TV. Daarvoor heb ik de zyxel nog aan staan.Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:37:
[...]
Maar ik heb een vraagje: Werkt jouw Fritzbox dan niet met Tweak, ook als je het config van Tweak inlaad? Want ik heb een Fritzbox 5490 ongebruikt op mij werk staan bij ICT.
Verwijderd
Wat ik ergens boven ook vroeg: 'Maar je hebt al die routes zoals je ze in de Zyxel ziet overgenomen?Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:10:
...Misschien de Fritz!box maar eens proberen, met de Draytek krijg ik ondemand en opname niet werkend.
Ik had dat stukje inderdaat over het hoofd gezien. Ik heb dit eerder in de config gehad maar dat werkte niet. Ik ben nu mijn 7390 aan het leeg maken en zien wat er gebeurt als ik de config erin gooi. (kan helaas de 7490 niet leeg halen dan gaan ze hier thuis protesteren!)Mr-D. schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:07:
stukje uit de config
redial_delay_after_ppp_error = 0w;
routes_only_for_local = no;
ifaceroutes {
enabled = yes;
ipaddr = 185.6.48.0;
mask = 255.255.255.192;
gateway = 0.0.0.0;
}
disable_staticroutes_on_dhcproutes = no;
ripv2receiver_enabled = no;
dus er word wel wat gedaan
[...]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq