AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Anders eerst maar weer even terug naar 1.8.0.
Na de update eerst nog even een verbinding met internet. Maar na 5 minuten wordt deze weer gedropped.
Lijkt iets met DHCP/DNS of de static routes zijn weg. Ik kan helaas nu even niet in de logs komen.
Wellicht iemand de edgerouter ook al geupdate?
hives schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:09:
[...]
Met of zonder 24p switch. Ik heb altijd sinds ik met Tweak zit een lagere snelheid achter mijn eigen apparatuur.
Qos staat uit, alle fancy stuff staat uit. Firewalls staan uit.
Echt niets wat het mag of moet blokkeren.
De stock of de DD-wrt maakt niet veel uit, ik vind de stock zelfs nog slechter dan de dd-wrt (lijkt)
Denk dat je de template file voor MAC change op VLAN4 opnieuw moet wijzigen. Maar... als het goed is ondersteunt de EdgeRouter nu MAC change op VLAN niveau via de GUI. Ik vermoed dat de EdgeRouter nu een DHCP request doet op beide VLANs met hetzelfde MAC adres, waardoor niks werkt.basd123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:35:
Ik heb gisteren mijn Edgerouter Lite van versie 1.8.0 naar 1.8.5 geüpdate. Helaas geen internet en TV meer. Ik zal vanavond eens nader uitzoeken wat er mis is gegaan.
Anders eerst maar weer even terug naar 1.8.0.
Na de update eerst nog even een verbinding met internet. Maar na 5 minuten wordt deze weer gedropped.
Lijkt iets met DHCP/DNS of de static routes zijn weg. Ik kan helaas nu even niet in de logs komen.
Wellicht iemand de edgerouter ook al geupdate?
[ Voor 7% gewijzigd door webmasternick op 20-06-2016 13:37 ]
XBL: MRE Inc
Ik heb 100mbit haal 100mbit op de OPNsense router, maar niet op de router welke mijn wifi vertegenwoordigt. Deze komt op lan en Wi-Fi niet hoger dan 60 mbit.pd5lwd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:35:
Wat zit je nu te klagen als een abonnement van 100 Mbit hebt krijg je niet 200 Mbit.![]()
![]()
[...]
Dit probleem heb ik met de zyxel ook gehad . En dus haal ik de helft van mijn 100 mbit en is het niet 200 mbit zoals jij dat beschrijft.
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Dank je, helemaal vergeten om de MAC change uit te voerenwebmasternick schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:36:
[...]
Denk dat je de template file voor MAC change op VLAN4 opnieuw moet wijzigen. Maar... als het goed is ondersteunt de EdgeRouter nu MAC change op VLAN niveau via de GUI. Ik vermoed dat de EdgeRouter nu een DHCP request doet op beide VLANs met hetzelfde MAC adres, waardoor niks werkt.

Heb Tweak al gemaild of ze frequentie en NetwerkID kunnen leveren, maar ze hebben mijn vraag naar de desbetreffende afdeling gestuurd.
[ Voor 5% gewijzigd door PerlinNoise op 20-06-2016 21:34 ]
Toch knap dat je te horen krijgt dat vraag wordt doorgestuurd....PerlinNoise schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:32:
Ik heb glasvezel van Tweak, geen tv abbo. Maar npo 1, 2 en 3 zijn ongecodeerd en moet iedereen toch kunnen ontvangen zonder abbo. Mijn Sony Bravia heeft DVB-T, DVB-T2. Weet iemand de frequentie en netwerkID voor mijn tv? De coax kabel is hier niet zo best, anders zou ik deze kunnen gebruiken, maar signaal sterkte is maar 30% en kwaliteit 70%. Heel veel gekleurde blokken... niet kijkbaar.
Heb Tweak al gemaild of ze frequentie en NetwerkID kunnen leveren, maar ze hebben mijn vraag naar de desbetreffende afdeling gestuurd.
Tweak levert geen DVB. Niet de C versie en niet de T-versie. Alleen maar via je internetlijn oftewel IPTV. Dat abonnement heb je niet dus daar ontvang je niks mee.
Als jij graag de DVB-T wil gebruiken die in de lucht zit dan staat dat ook wel bekend als Digitenne van KPN....
Inderdaad, 1, 2 en 3 zijn vrij te ontvangen. En de regionalen ook.
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html
Dit was de eerste hit op Google met de opdracht DVB-T ontvangen nederland.....
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 20-06-2016 21:55 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hahaha ik vindt het nog knap (ook van je vrouw) dat jullie het nog zolang hebben volgehouden. Hier nog steeds tevreden en zonder problemen Zonder TweakMr-D. schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:44:
Als ik zo naar je handtekening ligt het gok ik zo aan je pc![]()
![]()
Nee ook ik word moe van sparql zo heb ik 2 dagen beeld en dan weer 4 dagen niet maar doe et niks aan zodat vrouw toch ook weer terug wil naar upc of in dit geval ziggo
[...]
Maar euh, ziggo/upc ... is er geen andere optie bij jullie?
Zojuist toch even nagevraagd bij onze technische afdeling.
Alhoewel concurrent WAN wel hoort te werken, staan wij het hebben van meerdere WAN IP adressen niet toe. Mogelijk dan ook dat hierdoor uw problemen ontstaan. In uw situatie kunt u misschien een van de volgende opties kiezen:
- ZyXEL in bridge zetten, met uw eigen router die alle taken overneemt.
- ZyXEL compleet vervangen voor uw eigen router. Hiervoor zijn wel enkele instellingen nodig om dit goed te laten functioneren. Deze zijn terug te vinden op de blog (blog.tweak.nl).
- De tweede router middels DHCP aansluiten op de ZyXEL, en enige mogelijke externe taken met port forwarding doorsturen naar die tweede router.
Excuses voor het ongemak.
nou het werkt zomaar eens een hele week zonder problemen dus vrouw heeft geen zin in die rompslomp dus wilt het nu zo laten dus voorlopig doen we niks en daarbij komt dat wij zeker 6 uur tv kijken in de week de rest wat wij op tv kijken komt niet van Sparqldacreator schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:28:
[...]
Hahaha ik vindt het nog knap (ook van je vrouw) dat jullie het nog zolang hebben volgehouden. Hier nog steeds tevreden en zonder problemen Zonder Tweak
Maar euh, ziggo/upc ... is er geen andere optie bij jullie?
op zich wel vreemd dat ze tegen mij wel zeggen dat het mag (helaas telefonisch) maar ik heb tot nog toe geen klachten van Tweak gekregenADK schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:05:
Berichtje van Tweak mbt Con-current WAN:
Zojuist toch even nagevraagd bij onze technische afdeling.
Alhoewel concurrent WAN wel hoort te werken, staan wij het hebben van meerdere WAN IP adressen niet toe. Mogelijk dan ook dat hierdoor uw problemen ontstaan. In uw situatie kunt u misschien een van de volgende opties kiezen:
- ZyXEL in bridge zetten, met uw eigen router die alle taken overneemt.
- ZyXEL compleet vervangen voor uw eigen router. Hiervoor zijn wel enkele instellingen nodig om dit goed te laten functioneren. Deze zijn terug te vinden op de blog (blog.tweak.nl).
- De tweede router middels DHCP aansluiten op de ZyXEL, en enige mogelijke externe taken met port forwarding doorsturen naar die tweede router.
Excuses voor het ongemak.
nu weet ik wel dat ik "maar" 1GB heb toch even een Quote van deze link
Aan de reguliere poort zijn de standaard-apparaten en diensten verbonden. Vanaf dat punt is er geen verschil met ons standaard 1000 Mbit abonnement. Met de 10 Gigabit poort mag je zelf weten wat je doet. Deze poort is echter alleen geschikt voor internet. Ook laten we het aan je eigen creativiteit om apparatuur te vinden die met deze mogelijkheden overweg kan.
Vanwege deze opstelling zul je twee externe IP-adressen kunnen gebruiken. De poort met 1000 Mbit wordt voorzien van een eigen extern IP, net als het apparaat dat wordt aangesloten op de 10 Gigabit poort. Vanwege de toegestane creativiteit is het ook mogelijk om meerdere externe IP-adressen aan te vragen. Wij beperken dit aantal tot drie, dus wij verzoeken je daar als gebruiker rekening mee te houden.
dus zolang het werkt wacht ik wel af
en bij ziggo heb je er maar een of stock router of je eigen router
GEi schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:13:
Zyxel in bridge is toch Concurrent WAN? Zo heb ik het iig altijd geïnterpreteerd...
GEi schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:08:
Oké, bedankt voor het inzicht. Gebruik nu Concurrent WAN met een eigen router. Hoe zou ik de Zyxel in bridge kunnen zetten, en wat is het voordeel voor een Tweaker (Tweak abonnee 😀)?
Dien een nieuwe ISP uit te zoeken voor een Glas verbinding en het bedrijf kwam eerst aanzetten met NuCall (persoonlijk niet de beste ervaringen mee), maar heb Tweak zelf thuis en ben er zeer over te spreken.
Maar als je bereid bent daar overheen te stappen en dus een consumenten lijn zakelijk te gebruiken heb je wel heel goedkoop een 1gb lijn.
Wat betreft het internet heb ik maar heel weinig te klagen, heb nu geloof ik 2x gehad dat er een storing was in 1 jaar tijd.
[ Voor 25% gewijzigd door HaterFrame op 22-06-2016 08:57 ]
I am the great Cornholio!
Daar zit ik inderdaad aan te denken, om er dan een "eigen" router achter te plaatsen. En 100/100 (ze komen van 8mbit af) zal voor nu wel genoeg zijnMetaFrame schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:55:
Volgens mij bieden ze geen zakelijk abonnement aan.
Maar als je bereid bent daar overheen te stappen en dus een consumenten lijn zakelijk te gebruiken heb je wel heel goedkoop een 1gb lijn.
Wat betreft het internet heb ik maar heel weinig te klagen, heb nu geloof ik 2x gehad dat er een storing was in 1 jaar tijd.
Misschien kun je dan ook kijken bij Heldenvannu. Geeft mij dezelfde beleving als Tweak (klein maar fijn) maar richt zich wel op zakelijk.Dwazer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:46:
Zijn er ervaringen met Tweak op zakelijk gebied?
Dien een nieuwe ISP uit te zoeken voor een Glas verbinding en het bedrijf kwam eerst aanzetten met NuCall (persoonlijk niet de beste ervaringen mee), maar heb Tweak zelf thuis en ben er zeer over te spreken.
Die hebben ZEKER nette prijzen!Barre73 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:23:
[...]
Misschien kun je dan ook kijken bij Heldenvannu. Geeft mij dezelfde beleving als Tweak (klein maar fijn) maar richt zich wel op zakelijk.
Draai een plex server die gewoon up is (ziggo klanten kunnen hem wel bereiken) maar de KPN klant niet..
Heb al een ticket gelogd bij Tweak.
Heb het idee dat er iets mis gaat aan de KPN kant...
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Verder ben ik nu afgestapt van Sparql. Kastje gaat retour en en ik heb een abbonement bij Tweak afgenomen voor alleen internet, in 1 keer betalen, 365 euro voor een jaar 1 gbit. Voor 30 euro per maand 1 gbit verbinding.
Ik heb dat probleem iig wel op andere poorten. Ik heb thuis een server draaien met daarop ook een NAS, vanaf mn pa thuis wilt hij er bij kunnen, maar op een of andere manier komen de verbindingen niet aan. Ik heb ook een webserver thuis draaien, en daar komt hij op een of andere manier wel weer bijCsotranme schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:22:
Iemand toevallig ook problemen met een verbinding naar een KPN ADSL IP?
Draai een plex server die gewoon up is (ziggo klanten kunnen hem wel bereiken) maar de KPN klant niet..
Heb al een ticket gelogd bij Tweak.
Heb het idee dat er iets mis gaat aan de KPN kant...
Gebruik je toevallig IPv6? Ik heb ook een soortgelijk issue met iemand van het KPN netwerk, maar IPv6 uitschakelen verhielp het probleem. Nog steeds niet goed natuurlijk...RoFlame schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb dat probleem iig wel op andere poorten. Ik heb thuis een server draaien met daarop ook een NAS, vanaf mn pa thuis wilt hij er bij kunnen, maar op een of andere manier komen de verbindingen niet aan. Ik heb ook een webserver thuis draaien, en daar komt hij op een of andere manier wel weer bij
Ik heb zelf geen IPv6 actief staan bij mij, draai met een Debian based router. Mn ouders gebruiken gewoon de router die ze meegeleverd hebben gekregen, daar zal IPv6 mogelijk wel aanstaanstefxx schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:17:
[...]
Gebruik je toevallig IPv6? Ik heb ook een soortgelijk issue met iemand van het KPN netwerk, maar IPv6 uitschakelen verhielp het probleem. Nog steeds niet goed natuurlijk...
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Even heel erg off toppic maar Heldenvannu is zeker geen optie daar zij het nodig vinden om eenpittters een poot uit te draaien met belkosten. Bij onbeperkt ben je bij hun verplicht twee lijnen af te nemen en plotseling dubbele kosten te betalen. Ik doe liever zaken met bedrijven, zoals Tweak (nu wel on topic), die er markt realistische modellen op na houden…Barre73 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:23:
[...]
Misschien kun je dan ook kijken bij Heldenvannu. Geeft mij dezelfde beleving als Tweak (klein maar fijn) maar richt zich wel op zakelijk.
Ik denk dat dit illustreert hoe het business model van vergelijking sites in elkaar zit, als je niet betaald sta je er niet op....Goldme schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:34:
Wat ik vreemd vind is dat Tweak niet in de online prijsvergelijkers lijkt te staan. Ik ben alle sites zo ongeveer afgegaan en Tweak komt nergens voor als provider die je kan bestellen. Dat is wel heel raar.
......
Ik kan oprecht zeggen dat dat niet geldt voor die van Reggefiber (eindelijkglasvezel). Daar geldt wel dat de provider zelf de info moet aanleveren. Doen ze dat niet, dan kan 'ie inderdaad ontbreken.joop99 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:53:
[...]
Ik denk dat dit illustreert hoe het business model van vergelijking sites in elkaar zit, als je niet betaald sta je er niet op....
Het businessmodel van die van Reggefiber is dan ook niet bestaand. Die is er puur op gericht om mensen aan de glasvezeldiensten te krijgen, maakt niet uit welke. Een abonnement levert Reggefiber altijd evenveel op aan lijnhuur.
NB: ik checkte net op die site een willekeurig adres in Almere, het eerste gigabit gebied van Tweak. En Tweak staat er gewoon in de lijst met beschikbare providers. Met alle pakketten.
[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 24-06-2016 23:35 ]
Tot nu toe erg tevreden over tweak!
Die had ik even over het hoofd gezien, business model daar is om zoveel mogelijk aansluitingen te activeren, eindelijkglasvezel is daar ondersteunend aan, wie dan levert is niet zo interessant. Ik had bij mijn opmerking meer de prijsvergelijkers in gedachten. Het blijft verstandig om de vraag te stellen "where is the profit", er gebeurt immers weinig voor niets.Barre73 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:31:
[...]
...
Het businessmodel van die van Reggefiber is dan ook niet bestaand. Die is er puur op gericht om mensen aan de glasvezeldiensten te krijgen, maakt niet uit welke. Een abonnement levert Reggefiber altijd evenveel op aan lijnhuur.
...
Verwijderd
OK, de tv was heel slecht...maar nu??
Is tweak nou een aan te raden provider?? Hoe zit het met de tv via sparql?
Ik heb nu een xs4all abbo via glas 500mb maar die kosten rijzen de pan uit...bijna 100 euri nu. Echter is xs4all wel stabiel en ook de tv doet het naar behoren.
Nb woon in "eigen" gebied van tweak...leeuwarden.
Ik kan alleen maar oordelen over het Internet van Tweak in Leeuwarden, aangezien ik geen tv erbij heb. Maar het is heel stabiel en de snelheid is fantastisch. Met de juiste netwerkkaart haal ik ruim 900Mbs, gebruikmakend van de standaard Zyxel router die Tweak levert.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:28:
Kan iemand me nu ook eerlijk vertellen wat de status is anno juni 2016 van de dienstverlening van tweak is op het eigen netwerk (internet, tv, telefonie)? Ik zie een hoop gezeur, terecht, onterecht, dat laat ik in het midden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer..110 pagina's in topic4.
Ik heb nu een xs4all abbo via glas 500mb maar die kosten rijzen de pan uit...bijna 100 euri nu. Echter is xs4all wel stabiel en ook de tv doet het naar behoren.
Telefoon is redelijk je moet zelf wat klooien en niet meer aankomen.
Sparql is ook redelijk gewoon utp kabel er aan werkt het als een speer.
1000Mbit haal je wel als je geschikte computers hebt met ssd schijven en netwerk kaartjes.
Draadloos is een drama hier in 8921 maar dat ligt aan de router zyxel.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:28:
Kan iemand me nu ook eerlijk vertellen wat de status is anno juni 2016 van de dienstverlening van tweak is op het eigen netwerk (internet, tv, telefonie)? Ik zie een hoop gezeur, terecht, onterecht, dat laat ik in het midden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer..110 pagina's in topic4.
telefoon vind ik zelf onder de maat via de zyxel en heb daar dan ook wat anders voor bedacht
tja de TV hij doet het maar verders staat het nog steeds in de kinderschoenen al moet ik zeggen dat het de laatste 2 weken wel redelijk tot goed loopt maar verwacht geen extra's op pauzeren na
je kan dus niet terug spoelen begin gemist enzz
opneem pakket heb ik niet omdat dit meestal drama is daarvoor heb ik usenet en ook dat is perfect
wil je alleen een beetje tv kijken zonder spannende dingen erbij is de vaste lijn niet van levensbelang dan zeg ik Tweak is een goede provider
en de helpdesk tja daar moet je net de juiste treffen en dan is het snel opgelost en de reactie tijd is zeer wisselend ene keer binnen het uur en soms ook wel pas naar een week en heel belangrijk stel 1 vraag per keer want ze lezen alleen de eerste vraag meerdere keren meegemaakt en mijn medetweakers ook.
leestekens zijn er niet want mijn vrouw is op haar werk
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:28:
[ Voor 1% gewijzigd door Mr-D. op 28-06-2016 12:06 . Reden: typo :) ]
Dat heb je overal. Bij Ziggo en KPN ook.pd5lwd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:05:
Oja en je betaald een maand voor uit dus de eerste rekeningen zijn in begin wel hoog.
Telefoon gebruik ik nauwelijks maar dat werkt gewoon.
TV heb ik zelf van ziggo (heerlijk met CI module), maar sparql geeft nog veel problemen als je de laatste paar pagina's leest.
Al weet ik wel dat veel mensen bij Tweak een combi nemen van Internet van Tweak + TV via Ziggo.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Alleen zie ik daar geen verschil met ziggo. De ziggo decoder die ik had (cisco) moest ook eens in de zoveel tijd een power cycle krijgen. Had ook geregeld opname problemen.
En het beeld was via de decoder of via CI+ ronduit slecht. veel geblokt beeld. Misschien dat dit aan mijn locatie ligt (Boekelo, is gemeente Enschede) maar ik durf te zeggen dat Tweak/sparql in mijn geval beter is dan ziggo.
IP: news.tweak.nl
Port: 80, 119, 583
SSL port (optioneel): 563
Login: zie brief
Password: zie brief
Zowel met username/password als zonder (dat staat namelijk op de Tweak site) lukt het niet, krijg het niet aan de praat. Welke instellingen gebruiken jullie?
Hetzelfde maar ik gebruik wel poort 119.maertenr schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:58:
Sinds deze week heb ik ook Tweak, maar ik krijg de usenet server niet aan de praat.De settings die in de openingspost staan werken niet voor mij:
IP: news.tweak.nl
Port: 80, 119, 583
SSL port (optioneel): 563
Login: zie brief
Password: zie brief
Zowel met username/password als zonder (dat staat namelijk op de Tweak site) lukt het niet, krijg het niet aan de praat. Welke instellingen gebruiken jullie?
[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 29-06-2016 08:12 ]
Settings:
- Connection type: Raw
- Port 119
Voer een paar keer enter in en wacht even af (een minuutje of 2).
Krijg je nu deze melding?

.. dan zit je in een address range die nog niet bekend is bij de newsserver.
Een mailtje naar de helpdesk en het wordt dezelfde dag opgelost.
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Wat is er precies mis met de WiFi, ik heb thuis overal bereik. Zelfs op de zolder en in de tuin.Mr-D. schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:04:
als je goed hebt gelezen weet je dat internet opzich gewoon top is wifi overigens niet maar dat is weer een andere discussie
telefoon vind ik zelf onder de maat via de zyxel en heb daar dan ook wat anders voor bedacht
tja de TV hij doet het maar verders staat het nog steeds in de kinderschoenen al moet ik zeggen dat het de laatste 2 weken wel redelijk tot goed loopt maar verwacht geen extra's op pauzeren na
je kan dus niet terug spoelen begin gemist enzz
opneem pakket heb ik niet omdat dit meestal drama is daarvoor heb ik usenet en ook dat is perfect
wil je alleen een beetje tv kijken zonder spannende dingen erbij is de vaste lijn niet van levensbelang dan zeg ik Tweak is een goede provider
en de helpdesk tja daar moet je net de juiste treffen en dan is het snel opgelost en de reactie tijd is zeer wisselend ene keer binnen het uur en soms ook wel pas naar een week en heel belangrijk stel 1 vraag per keer want ze lezen alleen de eerste vraag meerdere keren meegemaakt en mijn medetweakers ook.
leestekens zijn er niet want mijn vrouw is op haar werk![]()
[...]
bij ons is het vrij druk op het 2,4Ghz netwerk en dan komt de zyxel er niet echt door vandaar ik mijn eigen AP's op 5Ghz hier heb hangen wat beter werkt dan....
Arjantje72 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:51:
[...]
Wat is er precies mis met de WiFi, ik heb thuis overal bereik. Zelfs op de zolder en in de tuin.
Nee hoor, gewoon in een rijtjeshuis met 2 verdiepingen.Mr-D. schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:11:
woon jij dan in een buitengebied en een houten huis (dit bedoel ik niet negatief)
bij ons is het vrij druk op het 2,4Ghz netwerk en dan komt de zyxel er niet echt door vandaar ik mijn eigen AP's op 5Ghz hier heb hangen wat beter werkt dan....
[...]
Weliswaar op de hoek en met een oud vrouwtje als buur. Die heeft volgens mij geen internet
We kunnen hier wel weer een discussie over maken maar dat heeft weinig zin
Het wifi is gewoon slecht bij zyxel als je tussen ziggo klanten zit.
Het lukt de zyxel niet om zes meter ver te komen.
Tenminste hier in 8921.....
Daarom krijgt zyxel en tweak een onvoldoende in wifi.
Hier ziggo van kan 1 tm 13 100 procent.
Zyxel 4 tot 6 meter 40 procent.
Arjantje72 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:51:
[...]
Wat is er precies mis met de WiFi, ik heb thuis overal bereik. Zelfs op de zolder en in de tuin.
Klopt wat je zegt. Gestopt met Sparql. Begonnen met SOS solutions.nl .... Goedkoper en beter.yorroy schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:32:
Volgens mij kunnen we wel concluderen dat internet gewoon top is, helemaal voor deze prijs. De router is qua WiFi niet top maar makkelijk op te lossen met een accespoint
TV heb ik zelf van ziggo (heerlijk met CI module), maar sparql geeft nog veel problemen als je de laatste paar pagina's leest.
En het is vrij simpele oplossing met een beetje het glashart gevoel erbij. Meerdere devices streams bekijken zonder onzinnige settopbox. (DVBlink of TVheadend) doet wonderen.
Sparql is duur en geeft geen enkele verbetering ten opzichte van alle overige abonnementen. Nu vind ik alle TV abonnementen bij ISP's tegenwoordig ruk.
Glashart tijd is gewoon voorbij, dienen we met z'n allen helaas te accepteren.
Daarnaast heb ik eindelijk mijn snelheidsprobleem volledig kunnen tackelen.
Voorheen setup : Zyxel bridged / asus router in Router modus.
60 mbit achter de ASUS.
Nu een Opnsense router aan de voorzijde :
Daar achter de ASUS router, in een accesspoint oplossing.
En je raad het al, geen beperkte snelheden meer waarover ik lang heb geklaagd
Concreet , eigen router gebruiken!!! En vervolgens access point. Nooit 2 DHCPS neerzetten.
Weg met die zyxel , baas over je eigen bits met een zyxel is een utopie.
Ja ze zetten TR-069 na veel vijven en zessen uit. Maar je wordt er niet bepaald beter van.
Gewoon je eigen spullen kopen, als je het internet top vind. Is het ook een goede router waardig.
[ Voor 10% gewijzigd door hives op 30-06-2016 13:33 ]

hives schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:
[...]
Klopt wat je zegt. Gestopt met Sparql. Begonnen met SOS solutions.nl .... Goedkoper en beter.
En het is vrij simpele oplossing met een beetje het glashart gevoel erbij. Meerdere devices streams bekijken zonder onzinnige settopbox. (DVBlink of TVheadend) doet wonderen.
Sparql is duur en geeft geen enkele verbetering ten opzichte van alle overige abonnementen. Nu vind ik alle TV abonnementen bij ISP's tegenwoordig ruk.
Glashart tijd is gewoon voorbij, dienen we met z'n allen helaas te accepteren.
Daarnaast heb ik eindelijk mijn snelheidsprobleem volledig kunnen tackelen.
Voorheen setup : Zyxel bridged / asus router in Router modus.
60 mbit achter de ASUS.
Nu een Opnsense router aan de voorzijde :
Daar achter de ASUS router, in een accesspoint oplossing.
En je raad het al, geen beperkte snelheden meer waarover ik lang heb geklaagd![]()
Concreet , eigen router gebruiken!!! En vervolgens access point. Nooit 2 DHCPS neerzetten.
Weg met die zyxel , baas over je eigen bits met een zyxel is een utopie.
Ja ze zetten TR-069 na veel vijven en zessen uit. Maar je wordt er niet bepaald beter van.
Gewoon je eigen spullen kopen, als je het internet top vind. Is het ook een goede router waardig.
De meegeleverde router is een beetje als de meegeleverde oordopjes bij je telefoon. Leuk om even mee te proberen maar niet iets wat je dagelijks wilt gebruiken.hives schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:
Concreet , eigen router gebruiken!!! En vervolgens access point.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Aaargh! schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:14:
[...]
De meegeleverde router is een beetje als de meegeleverde oordopjes bij je telefoon. Leuk om even mee te proberen maar niet iets wat je dagelijks wilt gebruiken.
Opzich vind ik die iptv oplossing erg intressant, alleen valt me onderstaande op.hives schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:
[...]
Klopt wat je zegt. Gestopt met Sparql. Begonnen met SOS solutions.nl .... Goedkoper en beter.
BELANGRIJK
Voor IPTV maak je een account aan en dit account kan slechts op één apparaat tegelijk gebruikt worden. Op het moment dat je meer dan 1 apparaat tegelijk gebruikt met je account, wordt je account geblokkeerd. Als je account geblokkeerd is, is er geen enkele manier om dit weer terug te draaien. Bovendien krijg je geen restitutie van de abonnementskosten. Dit is dus je eigen verantwoordelijkheid.
Leg uit hoe je dan met meerdere devices kunt kijken?
Mjah, wat is dan wel een goede router ? Wifi wordt bij mij geregeld door aparte AP's, dus de router die de zyxel moet vervangen hoeft van mij geen wifi aan boord te hebben.Aaargh! schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:14:
[...]
De meegeleverde router is een beetje als de meegeleverde oordopjes bij je telefoon. Leuk om even mee te proberen maar niet iets wat je dagelijks wilt gebruiken.
Ik zie in dit topic en andere topics geregeld Edge Routers voorbij komen. Dan zie ik configs die gedeeld worden. Die configs kan ik best lezen, maar heb verder weinig met CLI interfaces om alles te moeten regelen. Mijn thuis situatie is ook zo dat ik niet meer avonden kan lopen spelen met allerlei netwerk apparatuur.
Professioneel spul wil ik best in investeren zolang het ook maar via een webinterface makkelijk te beheren valt. Ben vorige week ook bezig geweest om alles netjes af te monteren qua kabels etc etc. Zie ook MRE-Inc in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" De gebruikte spullen heb ik ook niet bij de Mediamarkt gehaald. De cat6 kabels zijn van 100% koper nu ipv CCA
Een professionele router kan er ook nog wel bij. Niet omdat het speciaal moet of omdat de Zyxel niet goed genoeg is, maar gewoon omdat het ook leuk is en vroeger bij mijn werk hoorde. Dus ik wil wel weten wat de tweakers met een Tweak verbinding dan wel een goede router vinden.
Dit heb ik ook een tijdje zo gedraaid en dat was toch best stabiel. Mocht dat nou niet bevallen, kan je altijd nog op zoek naar wat anders
Zwakke punt van de ZyXEL is met name de WIFI en het feit dat Tweak het ding steeds kan herconfigureren. Buiten dat is ie niet heel verkeerd.
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 30-06-2016 14:41 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik gebruik gewoon een PC als router. Asus P9D-I, Celeron G1840 en een klein SSDtje.MRE-Inc schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:36:
[...]
Mjah, wat is dan wel een goede router ? Wifi wordt bij mij geregeld door aparte AP's, dus de router die de zyxel moet vervangen hoeft van mij geen wifi aan boord te hebben.
Draai ik gewoon Debian Linux op, da's het makkelijkste.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Dit kan niet, maar je kunt wel switchen dus. Als ik de raspberry uitzet. Dan kan ik vervolgens vrolijk met mijn mobiel verder kijken. En of weer via KODI. Afhankelijk van de sources welke je op dat moment in gebruik neemt.MetaFrame schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:34:
[...]
Opzich vind ik die iptv oplossing erg intressant, alleen valt me onderstaande op.
BELANGRIJK
Voor IPTV maak je een account aan en dit account kan slechts op één apparaat tegelijk gebruikt worden. Op het moment dat je meer dan 1 apparaat tegelijk gebruikt met je account, wordt je account geblokkeerd. Als je account geblokkeerd is, is er geen enkele manier om dit weer terug te draaien. Bovendien krijg je geen restitutie van de abonnementskosten. Dit is dus je eigen verantwoordelijkheid.
Leg uit hoe je dan met meerdere devices kunt kijken?
Dit zorgt ervoor dat je binnen de kaders van je abo blijft.
Als je bij KPN een extra ontvanger wilt, zul je ook meer moeten betalen.
En dus neem je dan 2 streams af. Dit kan ook bij SOS solutions.nl
Dan ben je alsnog goedkoper uit!!!! En heb je geen verplichting tot settopbox.
En ja, de snelheid van mijn internet is nu 100mbit overal, wifi of LAN. Dus eindelijk zegAaargh! schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:14:
[...]
Geen 2 dhcp's is mijn advies.
En die oordoppen van Zyxel wegsmijten
[ Voor 9% gewijzigd door hives op 30-06-2016 15:58 ]
Aangezien mijn kids vele streams gewoon via de latop kunnen bekijken ben ik bang dat het dan niet veel goedkoper ga uitkomen met 4 abo`shives schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:57:
[...]
Dit kan niet, maar je kunt wel switchen dus. Als ik de raspberry uitzet. Dan kan ik vervolgens vrolijk met mijn mobiel verder kijken. En of weer via KODI. Afhankelijk van de sources welke je op dat moment in gebruik neemt.
Dank, heb zijn webpagina even bezocht mbt de Zyxel. Ik neem aan dat je deze bedoelt: http://tweak-sparql.mr-d.nl/factory-reset-zyxel/eymey schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:40:
Als TV niet hoeft en je al je eigen AP's hebt, dan kan je om te beginnen ook nog overwegen om de Tweak config in de ZyXEL te slopen (bv. via de instructies op de pagina van Mr-D), en de ZyXEL als pure router te gebruiken.
Dit heb ik ook een tijdje zo gedraaid en dat was toch best stabiel. Mocht dat nou niet bevallen, kan je altijd nog op zoek naar wat anders
Zwakke punt van de ZyXEL is met name de WIFI en het feit dat Tweak het ding steeds kan herconfigureren. Buiten dat is ie niet heel verkeerd.
Als ik die settings eens na kijk op zijn pagina, dan zie ik Full Cone NAT op Enable staan. Kijk ik in mijn Zyxel, dan staat Full Cone NAT gewoon uit. Dus wat is het nou ? Aan of uit ? En wat is het verschil exact ? Ja ik heb het wel opgezocht (eerste hit in BING: http://www.think-like-a-c.../2011/09/16/types-of-nat/) maar ik weet niet wat het doet of beter gezegd, wat het niet doet nu het bij mij niet AAN staat.
Een van de belangrijkste redenen dat ik voor Tweak heb gekozen is de symmetrische 1Gbps verbinding. Aangezien mijn zoon 30km verderop woont kan hij dan vanaf daar op de Playstation 4 en Xbox One gamen. Daarover heb ik een goede upload nodig en ook poorten geforward. Een goede NAT instelling is dus wel vereist.
[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 30-06-2016 16:31 ]
Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Thanks! Dat is inderdaad de melding die ik krijg van SABnzbd, mailtje gestuurd naar de helpdesk en hopelijk daarmee opgelostnescafe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:33:
Kun je eens telnetten (putty) naar news.tweak.nl?
Settings:
- Connection type: Raw
- Port 119
Voer een paar keer enter in en wacht even af (een minuutje of 2).
Krijg je nu deze melding?
[afbeelding]
.. dan zit je in een address range die nog niet bekend is bij de newsserver.
Een mailtje naar de helpdesk en het wordt dezelfde dag opgelost.
Met VPN kun je inderdaad de tweak newsserver niet gebruiken.maertenr schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:18:
[...]
Thanks! Dat is inderdaad de melding die ik krijg van SABnzbd, mailtje gestuurd naar de helpdesk en hopelijk daarmee opgelostWat doe je dan trouwens als je gebruik maakt van een VPN? Want dan zal hij het tweak.nl adres ook niet herkennen?
Het verschil tussen KPN of Tweak en de 'oplossing' van SOS solutions is natuurlijk wel dat die van SOS solutions waarschijnlijk zo illegaal als wat is.hives schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:57:
[...]
Dit kan niet, maar je kunt wel switchen dus. Als ik de raspberry uitzet. Dan kan ik vervolgens vrolijk met mijn mobiel verder kijken. En of weer via KODI. Afhankelijk van de sources welke je op dat moment in gebruik neemt.
Het is niet echt m'n bedoeling om hier de moraalridder uit te hangen ofzo en ik ben zelf ook niet heilig, maar het is wel even belangrijk je te realiseren.
Dat is sterk afhankelijk van de VPN. ik gebruik L2TP over IPSec, dat werkt gewoon. Je moet er voor zorgen dat all het verkeer over de tunnel gaat (client instelling)Arjantje72 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 05:30:
[...]
Met VPN kun je inderdaad de tweak newsserver niet gebruiken.
Niet mijn probleem. Kijk en luistergeld bestaat al sinds 2000 niet meer.eymey schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:33:
[...]
Het verschil tussen KPN of Tweak en de 'oplossing' van SOS solutions is natuurlijk wel dat die van SOS solutions waarschijnlijk zo illegaal als wat is.
Het is niet echt m'n bedoeling om hier de moraalridder uit te hangen ofzo en ik ben zelf ook niet heilig, maar het is wel even belangrijk je te realiseren.
En de kosten die ik betaal voor het abonnement zijn relatief.
Dus het is goed te doen. En er zal vast nog wel ergens een marge zitten voor SOS en ook neem ik aan dat zij de kosten afdragen aan de licentiehouders.
Hoe zij het onderling met licenties en commerciële zenders afwikkelen is iets waar zij verantwoordelijk voor zijn.
Daarnaast zijn er meerdere oplossingen, sos solutions is 1 van de mogelijkheden.
Maar ik geef je op een briefje dat het hartstikke illegaal is en dat er geen licentiegelden voor worden afgedragen
En dat heeft niets met kijk- en luistergeld te maken, maar gewoon de kosten die eigenaren van bv. RTL en SBS vragen om bijvoorbeeld een HD-versie van hun zenders door te geven. Om nog maar te zwijgen van Film1.
En dan ook nog unencrypted OTT. Grote kans dat er ergens een Ziggo klant of een klant van een andere aanbieder waar softcam oplossingen nog werken, ook flink de voorwaarden aan het schenden is om deze streams richting dit soort partijen mogelijk te maken.
Mede om die reden zetten contentaanbieders en TV-aanbieders steeds meer in op CI+ en zelfs op het pairen van de smartcard aan door de provider geleverde hardware.
En ook daardoor worden de mensen, die softcam oplossingen alleen maar willen gebruiken om de streams in hun eigen huis op eigen apparatuur te gebruiken, dus gecriminaliseerd (zoals met de discussie over de Verimatrix IPTV streams van KPN).
Maar goed, ik zeg verder maar niets

En idd, er zijn meer mogelijkheden. Waarvan alleen de "Play" dienst van KPN en die van T-,mobile, en mss nog een enkele andere, legaal zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 01-07-2016 14:26 ]
Verwijderd
Ik heb momenteel een wifi kaart van 50mb.
Ik wil een wifikaart kopen die ik kan plaatsen op een usb aansluiting.
Ik zou dan 300 mb moeten halen?
Kan de zyxel dit aan denken jullie?
In theorie "ja". In de praktijk zie ik het niet snel gebeuren. Zeker niet als die USB poort een 2.0 versie is.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:42:
Hoe snel is de downloadsnelheid van de Zyxel?
Ik heb momenteel een wifi kaart van 50mb.
Ik wil een wifikaart kopen die ik kan plaatsen op een usb aansluiting.
Ik zou dan 300 mb moeten halen?
Kan de zyxel dit aan denken jullie?
Aardige monteur, belde of hij wat eerder mocht komen.
Was snel geregeld allemaal, werkte binnen 10 min. De snelheid is ook prima te noemen met de ZyXel. 900/900 ongeveer. Ik ben erg tevreden
http://www.valadissupport.be/a001.php?toon=nattypes
en deze en dan gaan we toch misschien het eea aanpassen
http://toao.net/580-secret-port-forwards
en aangepast op de site
MRE-Inc schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:27:
[...]
Dank, heb zijn webpagina even bezocht mbt de Zyxel. Ik neem aan dat je deze bedoelt: http://tweak-sparql.mr-d.nl/factory-reset-zyxel/
Als ik die settings eens na kijk op zijn pagina, dan zie ik Full Cone NAT op Enable staan. Kijk ik in mijn Zyxel, dan staat Full Cone NAT gewoon uit. Dus wat is het nou ? Aan of uit ? En wat is het verschil exact ? Ja ik heb het wel opgezocht (eerste hit in BING: http://www.think-like-a-c.../2011/09/16/types-of-nat/) maar ik weet niet wat het doet of beter gezegd, wat het niet doet nu het bij mij niet AAN staat.
Een van de belangrijkste redenen dat ik voor Tweak heb gekozen is de symmetrische 1Gbps verbinding. Aangezien mijn zoon 30km verderop woont kan hij dan vanaf daar op de Playstation 4 en Xbox One gamen. Daarover heb ik een goede upload nodig en ook poorten geforward. Een goede NAT instelling is dus wel vereist.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 01-07-2016 22:04 ]
secscan.cambrium.nl - - [12/Jan/2016:09:12:04 +0100] "GET /login/login.html HTTP/1.1" 404 218
secscan.cambrium.nl - - [13/Jan/2016:03:06:19 +0100] "GET /login/login.html HTTP/1.1" 404 218
secscan.cambrium.nl - - [14/Jan/2016:03:06:26 +0100] "GET /login/login.html HTTP/1.1" 404 218
enz...
Heb de Zyxel helemaal niet in gebruikVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:09:
Dat zit dan misschien wel in 1 bepaalde firmware.
Op welke firmware draaien jullie?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| C:\Windows\System32>nslookup www.nu.nl dnscache2.tweakdsl.nl 1.0.0.0.2.0.0.0.8.5.0.0.2.0.a.2.ip6.arpa primary name server = ns1.cambrium.nl responsible mail addr = postmaster.1.0.0.0.2.0.0.0.8.5.0.0.2.0.a.2.ip6.arpa serial = 1466766119 refresh = 16384 (4 hours 33 mins 4 secs) retry = 2048 (34 mins 8 secs) expire = 1048576 (12 days 3 hours 16 mins 16 secs) default TTL = 2560 (42 mins 40 secs) Server: UnKnown Address: 2a02:58:2:1:53::2 Non-authoritative answer: Name: nunl.aws.sanomaservices.nl Address: 52.51.172.2 Aliases: www.nu.nl C:\Windows\System32>nslookup www.nu.nl dnscache2.tweakdsl.nl DNS request timed out. timeout was 2 seconds. Server: UnKnown Address: 2a02:58:2:1:53::2 DNS request timed out. timeout was 2 seconds. DNS request timed out. timeout was 2 seconds. DNS request timed out. timeout was 2 seconds. DNS request timed out. timeout was 2 seconds. *** Request to UnKnown timed-out |
Wireshark: Frame 18 t/m 27 behoren bij de 1e request (gaat goed), frame 28 t/m 32 van de 2e request (gaat niet goed).
Meestal gaat het de 1e keer goed en vervolgens in het geheel niet meer; probeer ik het na 5 minuten weer dan krijg ik weer 1 respons en daarna niet meer. Alsof er een flood protection actief is.
In de tijd dat dnscache1.tweakdsl.nl en dnscache2.tweakdsl.nl onbereikbaar zijn, kan ik nog wel resolven via 6rd bij google-public-dns-a.google.com en google-public-dns-b.google.com.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| Microsoft Windows [versie 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. C:\Users\Administrator>cd.. C:\Users>cd.. C:\>cd windows C:\Windows>cd system32 C:\Windows\System32>nslookup www.nu.nl dnscache2.tweakdsl.nl 1.0.0.0.2.0.0.0.8.5.0.0.2.0.a.2.ip6.arpa primary name server = ns1.cambrium.nl responsible mail addr = postmaster.1.0.0.0.2.0.0.0.8.5.0.0.2.0.a.2.ip6.a rpa serial = 1466766119 refresh = 16384 (4 hours 33 mins 4 secs) retry = 2048 (34 mins 8 secs) expire = 1048576 (12 days 3 hours 16 mins 16 secs) default TTL = 2560 (42 mins 40 secs) Server: UnKnown Address: 2a02:58:2:1:53::2 Niet-bindend antwoord: Naam: nunl.aws.sanomaservices.nl Address: 52.51.197.85 Aliases: www.nu.nl C:\Windows\System32>nslookup www.nu.nl dnscache2.tweakdsl.nl DNS request timed out. timeout was 2 seconds. Server: UnKnown Address: 2a02:58:2:1:53::2 DNS request timed out. timeout was 2 seconds. DNS request timed out. timeout was 2 seconds. DNS request timed out. timeout was 2 seconds. DNS request timed out. timeout was 2 seconds. *** Time-out in de aanvraag aan UnKnown C:\Windows\System32> |
Mr-D. schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:32:
Dit krijg ik
C:\Users\Administrator>cd..
C:\Users>cd..
C:\>cd windows
C:\Windows>cd system32
Bovenstaande hoef je niet te doen
Ontopic: nslookup www.nu.nl dnscache2.tweakdsl.nl levert hier via mijn Tweak Gb-lijntje en HE-tunnel alléén timeouts op, niet sporadisch maar continu.
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 03-07-2016 14:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
hmm nu doet hij het wel wat ik normaal ook zou verwachten
maar dan krijg ik dit
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Microsoft Windows [versie 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. C:\Users\Administrator>nslookup www.nu.nl dnscache2.tweakdsl.nl Server: dnscache2.tweakdsl.nl Address: 82.197.196.183 Niet-bindend antwoord: Naam: nunl.aws.sanomaservices.nl Address: 52.51.74.45 Aliases: www.nu.nl |
[ Voor 60% gewijzigd door Mr-D. op 03-07-2016 14:44 ]
Edit:
Het heeft geholpen, DNS-servers werken weer naar behoren (ook via IPv6).
[ Voor 38% gewijzigd door nescafe op 06-07-2016 17:26 ]
Dank, ga de stun test even uitvoeren. Overigens zit ik er over te denken om een EdgeRouter Lite aan te schaffen. Zijn er hier Tweak gebruikers die de Zyxel hebben vervangen door een ERL ?Mr-D. schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:54:
lees deze ff door is weinig tekst en daar hou ik van
http://www.valadissupport.be/a001.php?toon=nattypes
en deze en dan gaan we toch misschien het eea aanpassen
http://toao.net/580-secret-port-forwards
en aangepast op de site
[...]
Stun eindresultaat:
Vreemd, want Full Cone Nat staat op Enabled.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| C:\stun>stun stun.ekiga.net Listening on IP:Port = 0.0.0.0:59780 01 - Initial test: bind request to primary server. >> 217.10.68.152:3478 << 217.10.68.152:3478 Got BINDING-RESPONSE: MAPPED_ADDRESS: 01 KLM.NOP.QRS.TUV:59780 SOURCE_ADDRESS: 01 217.10.68.152:3478 CHANGED_ADDRESS: 01 217.116.122.136:3479 XOR_MAPPED_ADDRESS: 01 77.228.182.106:61589 (84.245.15.220:59780) SOFTWARE: Vovida.org 0.96 03 - Test with CHANGE-IP and CHANGE-PORT to determine if full-cone or some other NAT type. >> 217.10.68.152:3478 04 - Test toward CHANGED-ADDRESS from test 01 to determine whether symmetric or some restricted cone type. >> 217.116.122.136:3479 << 217.116.122.136:3479 Got BINDING-RESPONSE: MAPPED_ADDRESS: 01 KLM.NOP.QRS.TUV:59780 SOURCE_ADDRESS: 01 217.116.122.136:3479 CHANGED_ADDRESS: 01 217.10.68.152:3478 XOR_MAPPED_ADDRESS: 01 124.113.89.163:49408 (84.245.15.220:59780) SOFTWARE: Vovida.org 0.96 05 - Test with only CHANGE-PORT flag set to determine whether NAT is simple restricted or port restricted. >> 217.10.68.152:3478 ESTUN_RES_NAT_RESTRICTED_PORT: Behind port restricted cone NAT STUN: 1005 |
[ Voor 54% gewijzigd door MRE-Inc op 04-07-2016 11:01 ]
Ik draai sinds zaterdag de nieuwste firmware (1.8.5). Ik zal binnenkort mijn handleiding gaan bijwerken voor deze firmware versie. Er zijn minder handelingen nodig voor deze firmware
MRE-Inc schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:52:
[...]
Dank, ga de stun test even uitvoeren. Overigens zit ik er over te denken om een EdgeRouter Lite aan te schaffen. Zijn er hier Tweak gebruikers die de Zyxel hebben vervangen door een ERL ?
Ah, netjes hoor. Echter heb ik geen Linux kennis en werk alleen met Windows machines, dus ik vraag me af of ik eea zo kan overnemen of hoe ik het vanaf een Windows 10 machine kan uitvoeren.webmasternick schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:18:
Ik heb samen met een paar andere Tweakers een ERL ben er zeer tevreden mee. Ik heb een handleiding geschreven voor firmware 1.7.0: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
Ik draai sinds zaterdag de nieuwste firmware (1.8.5). Ik zal binnenkort mijn handleiding gaan bijwerken voor deze firmware versie. Er zijn minder handelingen nodig voor deze firmwareMAC change op een VLAN interface is via de config mogelijk + de RTSP NAT helper is standaard meegeleverd.
[...]
Bevalt die Netgear GS108Ev3 switch ? Zat er namelijk ook over te denken om deze te halen. Gek genoeg zie ik ook een GS108E in pricewatch staan duurder is. Wat zijn de verschillen ?
Ik geloof dat iedereen nu de v3 uitlevert, de non-v3 zal wel een oude referentie in de pricewatch zijn. Een verschil is volgens mij dat de v3 een web-interface heeft, waardoor de Netgear utility niet meer nodig is.
MRE-Inc schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:43:
[...]
Ah, netjes hoor. Echter heb ik geen Linux kennis en werk alleen met Windows machines, dus ik vraag me af of ik eea zo kan overnemen of hoe ik het vanaf een Windows 10 machine kan uitvoeren.
Bevalt die Netgear GS108Ev3 switch ? Zat er namelijk ook over te denken om deze te halen. Gek genoeg zie ik ook een GS108E in pricewatch staan duurder is. Wat zijn de verschillen ?
Dank voor je reactie. Merk je verschil qua performance en stability mbt de Zyxel en de ERL ? Niet dat de Zyxel bij mij instabiel is ofzo, maar ben er wel benieuwd naar.webmasternick schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:06:
Met de nieuwste firmware versie is het alleen een kwestie van de config file uitpakken, bewerken met tekst-editor en daarna weer compressen. Je zal voor Windows dan een programma moet vinden die een .tar.gz kan in- en uitpakken.
Ik geloof dat iedereen nu de v3 uitlevert, de non-v3 zal wel een oude referentie in de pricewatch zijn. Een verschil is volgens mij dat de v3 een web-interface heeft, waardoor de Netgear utility niet meer nodig is.
[...]
Aangezien ik onlangs de hardwarematige kant van mijn netwerk netjes heb afgewerkt, wil ik de nu ook de software matige kant op orde hebben. Dus in de planning staan switches met vlan support and management interface, een aantal Ubiquiti wifi AP's inclusief controller en een wat meer professionelere router. In 2014 had ik al een 2 tal Unify AP's hangen met controller in de cloud, maar door de brakke wifi performance op de 2.4Ghz band, heb ik deze door verkocht en een Asus RT66U router/ap gekocht. Deze dient nu alleen als AP, dus kan ik net zo goed 2 dedicated AP's kopen die te managen zijn met bv een Ubiquity cloud key.
Btw, zat je website te bekijken. Blijkt mijn vriendin je te "kennen" omdat je hun bedrijfswebsite hebt gemaakt
Helemaal top! Ik krijg woensdag mijn Edgerouter Lite binnen. Zal wachten op je blog update!webmasternick schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:18:
Ik heb samen met een paar andere Tweakers een ERL ben er zeer tevreden mee. Ik heb een handleiding geschreven voor firmware 1.7.0: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
Ik draai sinds zaterdag de nieuwste firmware (1.8.5). Ik zal binnenkort mijn handleiding gaan bijwerken voor deze firmware versie. Er zijn minder handelingen nodig voor deze firmwareMAC change op een VLAN interface is via de config mogelijk + de RTSP NAT helper is standaard meegeleverd.
[...]
Mooi, ik draai al een behoorlijk poosje op de ERL met een aangepaste versie van jou config (Sparql op een apparte poort in appart subnet)webmasternick schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:18:
[...]
Ik ben benieuwd, als je de handleiding hebt aangepast ga ik eens kijken wat er met de nieuwe fw mogelijk is.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Een Edgerouter staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Voor de duidelijkheid: De Lite haalt de gigabit?
De ERL haalt zeker de Gigabit, en zelfs de ERX komt in de buurt met de in 1.8.5 geintroduceerde Hardware Ofloading.eymey schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:17:
Een Edgerouter staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Voor de duidelijkheid: De Lite haalt de gigabit?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
De startpost meldt alleen waar Tweak aangeboden wordt via hun eigen netwerk.; Daar horen Vleuten en De Meern niet bij voor zover ik weet. Dat zal via KPN-WBA zijn net zoals in de rest van Nederland.page404 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:16:
Ik zie dat in Vleuten/De Meern ook glasvezel via Tweak wordt aangeboden. Is nog niet bijgewerkt in de startpost
ah, ok, dat had ik niet begrepen.Barre73 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:21:
[...]
De startpost meldt alleen waar Tweak aangeboden wordt via hun eigen netwerk.; Daar horen Vleuten en De Meern niet bij voor zover ik weet. Dat zal via KPN-WBA zijn net zoals in de rest van Nederland.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Voordeel van deze firmware is dat er geen "hacks" meer nodig zijn en de config een toekomstige firmware update zal overleven.
Via die pagina is het ook mogelijk om de handleiding voor versie 1.7.0 te vinden.
Ik zie eigenlijk alleen maar de 1.7.0 handleiding daar staan of mis ik nu iets?webmasternick schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:51:
Ik heb mijn handleiding voor de EdgeRouter v1.8.5 online gezet: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
Voordeel van deze firmware is dat er geen "hacks" meer nodig zijn en de config een toekomstige firmware update zal overleven.
Via die pagina is het ook mogelijk om de handleiding voor versie 1.7.0 te vinden.

Dit topic is gesloten.