Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

scrappy.doo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Ik zie eigenlijk alleen maar de 1.7.0 handleiding daar staan of mis ik nu iets? 8)7
De handleiding zelf is voor versie 1.8.5 en hij verwijst met een link naar de 1.7.0 handleiding? :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
ElectricHead schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:21:
[...]

De handleiding zelf is voor versie 1.8.5 en hij verwijst met een link naar de 1.7.0 handleiding? :)
je zegt het maar. Hij verwijst naar: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
daar wordt nergens over 1.8.5 gesproken, enkel over 1.7.0 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

scrappy.doo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:23:
[...]

je zegt het maar. Hij verwijst naar: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/
daar wordt nergens over 1.8.5 gesproken, enkel over 1.7.0 8)7 8)7 8)7
tweak.nl & Sparql IPTV via EdgeRouter Lite
door Nick Dijkshoorn, 06-07-2016
Firmware 1.8.5. Klik hier voor handleiding voor firmware 1.7.0

De regeltjes bovenaan? Ik weet niet hoor..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Nu online
ElectricHead schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:28:
[...]

tweak.nl & Sparql IPTV via EdgeRouter Lite
door Nick Dijkshoorn, 06-07-2016
Firmware 1.8.5. Klik hier voor handleiding voor firmware 1.7.0

De regeltjes bovenaan? Ik weet niet hoor..... ;)
... iets met browser-cache |:( |:( |:(
toch vreemd, die browser moet toch zelf doorhebben dat de pagina vernieuwd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:22
Misschien hangt de pagina nog in je browser cache. Kan je proberen de pagina te refreshen?
Edit: te laat
scrappy.doo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:17:
[...]
Ik zie eigenlijk alleen maar de 1.7.0 handleiding daar staan of mis ik nu iets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZZelPik
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
webmasternick schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:51:
Ik heb mijn handleiding voor de EdgeRouter v1.8.5 online gezet: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/

Voordeel van deze firmware is dat er geen "hacks" meer nodig zijn en de config een toekomstige firmware update zal overleven.

Via die pagina is het ook mogelijk om de handleiding voor versie 1.7.0 te vinden.
Thanks! Ik ben geheel up and running!!

Morgen de config maar verder uitbreiden naar mijn wensen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 07:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb mijn handleiding voor de EdgeRouter v1.8.5 online gezet: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/

Voordeel van deze firmware is dat er geen "hacks" meer nodig zijn en de config een toekomstige firmware update zal overleven.

Via die pagina is het ook mogelijk om de handleiding voor versie 1.7.0 te vinden.
Dus het is nu alleen MAC adressen aanpassen en de config inladen ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:21:
[....]
De startpost meldt alleen waar Tweak aangeboden wordt via hun eigen netwerk.; Daar horen Vleuten en De Meern niet bij voor zover ik weet. Dat zal via KPN-WBA zijn net zoals in de rest van Nederland.
Wat er dan wel in de startpost aangepast zou mogen worden is dat er tegenwoordig
meerdere providers zijn die Sparql tv in hun pakket aanbieden. :)

'Het is de bedoeling dat andere ISP's ook reseller van Sparql kunnen worden, maar momenteel is alleen Tweak nog maar aanbieder van Sparql', staat er nu nog. En dat is al niet meer zo. Ondertussen naast Tweak
nu ook bij 'A2B Internet', 'Breedband Arnhem' en bij 'W3SERVE internet service provider' beschikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Die Edge Router bevalt dus wel? Hmmm.. Misschien ook maar eens naar kijken dan binnenkort. :) Wil eigenlijk weer alles gaan scheiden zoals ik had in de KPN tijd maar krijg al jeuk als ik weer m'n Netgear switch moet gaan her configureren. Hoewel, daar zou het ook mogelijk mee moeten zijn lijkt me toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ff een stomme vraag, maar is er bij Sparql ergens live Formule 1 te volgen? Heb even gezocht maar kon het nergens zo gauw vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht het wel, bij een van de Duitse zenders. RTL of zo, daar meen ik eerder wel wat over gezien te hebben.
O ja, hier staat onder andere, 'Formule 1 live op Ziggo Sport, RTL Duitsland en Channel 4'. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:39:
Ik dacht het wel, bij een van de Duitse zenders. RTL of zo, daar meen ik eerder wel wat over gezien te hebben.
O ja, hier staat onder andere, 'Formule 1 live op Ziggo Sport, RTL Duitsland en Channel 4'. :)
Volgens mij moet je dan alleen voor RTL wel het extra pakket hebben. Die zender zit er volgens mij niet standaard bij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh ja, ships. Dat is zo inderdaad. Stond ik even niet bij stil omdat ik alle zenders met Premium heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Och, heb wel basic maar niet premium. Heb ook helemaal gemist dat ze een premium pakket hebben. Als ik zo op de site van Sparql het zenderoverzicht bekijk lijkt het wel alsof ze bepaalde zenders naar het premium pakket gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

In een poging mijn Zyxel uit het netwerk te halen, wilde ik mijn ASUS RT-AC87U inzetten als het modem. Ik draai Asuswrt-Merlin 380.59 als firmware.

Op basis van wat ik hier en elders heb gelezen, zouden dit de juiste instellingen moeten zijn om in elk geval internet te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hFmpf2tgKLEqkp1CPL0Q1lgj/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W1tFRnLztCncdYqoR790TVn8/thumb.png

Alleen krijgt mijn router geen DHCP-lease, waardoor ik dus internetloos blijf.

Ik zie wel - als ik mijn notebook aan de WAN-poort hang - dat er een DHCP-request wordt gedaan op VLAN 34, waarbij ik het mac-adres van mijn Zyxel heb gekloond, dus het request ziet er verder identiek uit.

Mis ik hier iets obvious waardoor dit niet werkt?

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 15:19
Het complete mac adres staat er niet in maar waarom wil iedereen het mac adress van de zyxel clonen?? Krijg je alleen maar ellende van
Dus ik zal die vlan 4 weghalen want dat werkt toch niet op de Asus en dan mac adres verwijderen en even 15 min wachten op een nieuwe lease

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 12:56

ADK

Ik heb zelf vanmiddag de Tweak HD gemaild of ze m'n MAC adres konden aanpassen naar die van mijn Fritz!box, en voila, 5 min later internet op VLAN 34
ralphje schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:24:
In een poging mijn Zyxel uit het netwerk te halen, wilde ik mijn ASUS RT-AC87U inzetten als het modem. Ik draai Asuswrt-Merlin 380.59 als firmware.

Op basis van wat ik hier en elders heb gelezen, zouden dit de juiste instellingen moeten zijn om in elk geval internet te krijgen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen krijgt mijn router geen DHCP-lease, waardoor ik dus internetloos blijf.

Ik zie wel - als ik mijn notebook aan de WAN-poort hang - dat er een DHCP-request wordt gedaan op VLAN 34, waarbij ik het mac-adres van mijn Zyxel heb gekloond, dus het request ziet er verder identiek uit.

Mis ik hier iets obvious waardoor dit niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 20:24

Gisteren en vanochtend behoorlijk poosje bezig geweest om jou nieuwe config met mijn eigen instellingen te doen samenwerken.
Heeft weer wat hoofdbrekens gekost maar draait inmiddels als een zonnetje.

Ook het probleem wat ik bij 1.7.0 had, dat de sparql streams na herstart van de box er erg lang over deden om voor de eerste keer iets op beeld te laten zien is met de nieuwe versie weg.
Tot nu toe erg blij mee, ik kan bevestigen dat ook opnamen en HBO zonder problemen lopen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Straks blijkt dat bij mensen die een ERL of een ander stabiel routerplatform hebben (zoals een eigen Linux doos), alle Sparql instabiliteiten verleden tijd zijn :P.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webmasternick
Ik heb geen opname pakket, dus kan daar niet over oordelen.
ERL is heel stabiel, alleen zijn de sporadische haperingen op tv helaas nog niet weg. Dat zal wel niet in de router zitten, maar in het netwerk van Sparql. Dit komt voor op beide Sparql boxen en lijkt geen probleem in mijn eigen netwerk te zijn. IGMP snooping staat uit en de boxen zitten op een apart VLAN.
eymey schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:53:
Straks blijkt dat bij mensen die een ERL of een ander stabiel routerplatform hebben (zoals een eigen Linux doos), alle Sparql instabiliteiten verleden tijd zijn :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Philos31 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:32:
[...]
Ook het probleem wat ik bij 1.7.0 had, dat de sparql streams na herstart van de box er erg lang over deden om voor de eerste keer iets op beeld te laten zien is met de nieuwe versie weg.
Tot nu toe erg blij mee, ik kan bevestigen dat ook opnamen en HBO zonder problemen lopen.
Kwam daar eergisteren nog achter :(

Film op HBO op pauze gezet, kom 25 mins later terug, wil afspelen en freeze frame --> Beeld blijft stil staan en 0,0 activiteit op de ZyXel box :(

Twijfel nog even of om Tweak een mail te sturen of zelf een config te gaan knutselen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Nu online
webmasternick schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:42:
ERL is heel stabiel, alleen zijn de sporadische haperingen op tv helaas nog niet weg. Dat zal wel niet in de router zitten, maar in het netwerk van Sparql. Dit komt voor op beide Sparql boxen en lijkt geen probleem in mijn eigen netwerk te zijn. IGMP snooping staat uit en de boxen zitten op een apart VLAN.

[...]
Hoevaak is sporadisch in jouw geval? Hier gebeurt het elke avond wel 1 á 2 keer. Tweak erkent het probleem niet als ik ze erover mail. Er wordt beweerd dat de haperingen niet bij meerdere mensen voorkomen (ook niet sporadisch) en dat het probleem wel in mijn eigen netwerk moet zitten (ook al zit mijn Sparql box rechtstreeks op de Zyxel).

Ik zou het prima vinden om een ERL aan te schaffen als dat het probleem oplost, maar zo te zien lost dat weinig op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
webmasternick schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:42:

[...]
Niet alle problemen zullen inderdaad in het eigen LAN zitten (of veroorzaakt worden door de ZyXEL).

Maar als ik hierboven lees dat met de ERL pauzeren en dergelijke wel veel beter lijkt te gaan (al kan dat nog steeds ook door andere dingen of gewoon geluk komen :P ), dan vraag ik me toch af wat er mis gaat :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Soms zie ik meerdere haperingen in één uur, maar op andere momenten staat de TV rustig 2 uur aan zonder een hapering te zien. Ik kijk vaak NatGeo en Discovery Channel, daar lijken de haperingen vaker voor te komen dan bijvoorbeeld de EK finale op NPO1 (daar heb ik geen hapering tijdens de wedstrijd gezien). Ik vermoed dat het te maken heeft met het aantal zappers en of er veel/weinig/geen andere Tweak abonnees naar je zender kijken.

Een tijd geleden had ik geconstateerd dat de streams nog 5 minuten bleven binnenkomen na het "verlaten" van een zender. Bij (hele) klein zenders was dit niet het geval, omdat er mogelijk geen andere abonnees op mijn wijkcentrale naar kijken. Dit heb ik naar Tweak gecommuniceerd en eind december kreeg ik bericht dat ik het nogmaals kon testen. Probleem was toen verholpen.
scrappy.doo schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:02:
[...]
Hoevaak is sporadisch in jouw geval? Hier gebeurt het elke avond wel 1 á 2 keer. Tweak erkent het probleem niet als ik ze erover mail. Er wordt beweerd dat de haperingen niet bij meerdere mensen voorkomen (ook niet sporadisch) en dat het probleem wel in mijn eigen netwerk moet zitten (ook al zit mijn Sparql box rechtstreeks op de Zyxel).

Ik zou het prima vinden om een ERL aan te schaffen als dat het probleem oplost, maar zo te zien lost dat weinig op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Dwazer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Kwam daar eergisteren nog achter :(

Film op HBO op pauze gezet, kom 25 mins later terug, wil afspelen en freeze frame --> Beeld blijft stil staan en 0,0 activiteit op de ZyXel box :(

Twijfel nog even of om Tweak een mail te sturen of zelf een config te gaan knutselen...
Is dat op de Zyxel? Of op een ERL?
Als dat op de zyxel zo is dat films na een bepaalde tijd neit meer doorlopen (want op de ERL is dat zeker zo) zou ik ZEKER een mail aan tweak sturen.
Bij de ERL is het op te lossen door de Dnat rule die niet enabled staat aan te zetten en de juiste ip van je abox in de rule te zetten, dat verhelpt het pauze probleem, maar dan kun je niet meer als dan 1 box hebben....

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Kan iemand eens naar http://84.245.15.220/Downloads gaan en die 3Gb.bin file eens bij mij downloaden en de snelheid doorgeven ? Net iemand vanaf een 150Mbit Ziggo verbinding laten testen en die kwam niet hoger dan 5MB/s (megabyte dus) maar meestal schommelde het tussen de 2-3MB/s

Intern haal ik gewoon 50-60MB/s via http protocol, maar of het extern ook zo snel is, weet ik niet.... Een normale speedtest geeft gewoon goede snelheden aan alhoewel ik die niet betrouwbaar vind (speedtest.net). Is er nog iets in de Zyxel wat de download snelheid beperkt ?

[ Voor 32% gewijzigd door MRE-Inc op 12-07-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 13:50
Download draait tussen de 9 MB/s en 14 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

mfkne schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:10:
Download draait tussen de 9 MB/s en 14 MB/s.
Ik zie het :). Nog steeds erg langzaam als je weet dat de upload 1Gbit is en dus best tegen de 40MB/s mag gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 13:50
1 GBit/s zou boven de 100 MB/s gaan, maar aangezien je intern niet meer dan 50 MB/s haalt zou dat idd ook hooguit via Internet te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Die 50MB/s ligt meer aan de trage NAS denk ik. Is maar een Qnap TS110 met ARM processor. Lees snelheid is ongeveer 50MB/s van die NAS, maar dan nog.....

Oh en als je die .bin naar mkv hernoemt, kun je film kijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 12-07-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
als ik hem 1 keer aan klik zit ik tussen de 8 en 11 MB/s te schommelen klik ik hem 4 keer aan kom ik op de 38MB/s uit 5 x aanklikken wordt 26MB/s dat vond ie niet leuk :)
MRE-Inc schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:06:
Kan iemand eens naar http://84.245.15.220/Downloads gaan en die 3Gb.bin file eens bij mij downloaden en de snelheid doorgeven ? Net iemand vanaf een 150Mbit Ziggo verbinding laten testen en die kwam niet hoger dan 5MB/s (megabyte dus) maar meestal schommelde het tussen de 2-3MB/s

Intern haal ik gewoon 50-60MB/s via http protocol, maar of het extern ook zo snel is, weet ik niet.... Een normale speedtest geeft gewoon goede snelheden aan alhoewel ik die niet betrouwbaar vind (speedtest.net). Is er nog iets in de Zyxel wat de download snelheid beperkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr-D. schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:15:
als ik hem 1 keer aan klik zit ik tussen de 8 en 11 MB/s te schommelen klik ik hem 4 keer aan kom ik op de 38MB/s uit 5 x aanklikken wordt 26MB/s dat vond ie niet leuk :)

[...]
:? Dus 4 threads geeft wel een redelijke snelheid. Vaag, want dat zou zo niet mogen. Gewoon 1 thread full speed. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij begint transfer bij jou vandaan met ongeveer 20-30 MB/s, om dan snel in te zakken en te stabiliseren rond de 10.

Een download van een zelfde soort file van speedtest.tweak.nl geeft 70-80 MB/s.

Of het aan jouw webserver kan liggen of aan je ZyXEL, kan ik niet zeker zeggen. Maar je ZyXEL zal vast wel ergens aan iets van upload throttling doen om ook interactiviteit in verbindingen voor bv. VOIP te houden. Echter, je zou dan wel verwachten dat ie (desnoods langzaamaan) steeds wat meer upload geeft. Iets staat er iig blijkbaar erg op de rem per TCP sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 20:54

HaTe

haat niet

Hier schommelt hij tussen de 30 en 42MB/s

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedbone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07-2024
/tmp$ wget http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
--2016-07-13 00:52:41-- http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
Connecting to 84.245.15.220:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 3459247818 (3.2G) [application/octet-stream]
Saving to: ‘3GB.bin’

100%[=================================================================================================================================================>] 3,459,247,818 40.3MB/s in 76s

2016-07-13 00:53:57 (43.6 MB/s) - ‘3GB.bin’ saved [3459247818/3459247818]

Vanaf mijn 500mbit tweak connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
wget http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
--2016-07-13 08:26:58-- http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin

100%[====================================>] 3,459,247,818 40.1MB/s in 71s

2016-07-13 08:28:09 (46.7 MB/s) - ‘3GB.bin’ saved [3459247818/3459247818]

Vanaf mijn gbit tweak connectie.
Dus op zich lijkt de snelheid prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dus vanaf het Tweak netwerk gaat het redelijk vlot gezien de 2 bovenstaande downloads vanaf linux machines middels wget.

Vanaf het Ziggo netwerk gaat het dus niet goed....Toch vreemd.... Iig dank voor het testen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh ja, @MRE-Inc:

Mijn download bij jou vandaan was ook op Tweak Gigabit, op een Linux machine (maar dan met een Fritz!box 7490 als router)

edit: Nog een keer geprobeerd, nu dus overdag:

$ wget http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
--2016-07-13 09:24:27-- http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
Saving to: '3GB.bin'

100%[====================================================================>] 3,459,247,818 66.6MB/s in 60s

2016-07-13 09:25:28 (55.1 MB/s) - '3GB.bin' saved [3459247818/3459247818]

Toch nog wel weer een verschil met gisteravond. Snelheid schommelde tussen 35 MB/s en 66 MB/s :P

[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 13-07-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Vanaf Almere 1gbit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
wget -O /dev/null http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
--2016-07-13 09:35:33--  http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
Saving to: '/dev/null'

100%[=======>] 3,459,247,818 40.3MB/s   in 83s

2016-07-13 09:36:56 (40.0 MB/s) - '/dev/null' saved [3459247818/3459247818]

[ Voor 9% gewijzigd door webmasternick op 13-07-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Vanuit almere 1Gb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
wget -O /dev/null http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
--2016-07-13 13:21:32--  http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
Saving to: '/dev/null'

100%[====================================>] 3,459,247,818 36.5MB/s   in 1m 44s

2016-07-13 13:23:17 (31.7 MB/s) - '/dev/null' saved [3459247818/3459247818]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Vanaf mijn werk, géén Tweak, schommelt het tussen de 8 en 9 MB/s. Het lijkt haast wel of van Tweak naar Tweak veel sneller gaat dan naar een "vreemd" netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Via SSH op mijn server op een Tweak gig verbinding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
wget http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin
--2016-07-13 17:17:02--  http://84.245.15.220/Downloads/3GB.bin

3GB.bin                           100%[==========================================================>]   3.22G  32.5MB/s    in 2m 25s

2016-07-13 17:19:27 (22.7 MB/s) - ‘3GB.bin’ saved [3459247818/3459247818]

Heel erg wisselende snelheid tussen de 19 MB/s en max 40 MB/s.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
wget -O /dev/null http://speedtest.tweak.nl/1000mb.bin
--2016-07-13 17:21:12--  http://speedtest.tweak.nl/1000mb.bin
Resolving speedtest.tweak.nl (speedtest.tweak.nl)... 82.197.219.22, 2a02:58:2:7::1
Connecting to speedtest.tweak.nl (speedtest.tweak.nl)|82.197.219.22|:80... connected.
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: ‘/dev/null’

/dev/null                         100%[==========================================================>]   1000M  41.6MB/s    in 24s

2016-07-13 17:21:36 (41.9 MB/s) - ‘/dev/null’ saved [1048576000/1048576000]

hmpfff... Zou bijna denken dat mijn server ergens mee bezig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfie104 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:48:
Vanaf mijn werk, géén Tweak, schommelt het tussen de 8 en 9 MB/s. Het lijkt haast wel of van Tweak naar Tweak veel sneller gaat dan naar een "vreemd" netwerk.
Dat laatste zou natuurlijk eventueel kunnen.

Ik ken natuurlijk niet de ins en outs van het Tweak netwerk en wat de topologie is.

Maar de kans is groot dat je binnen het netwerk van Tweak, zelfs als je via regionale (eigen) routers van hun moet, toch in totaal meer capaciteit hebt dan van Tweak naar 'buiten'. Ik weet niet precies wat voor aansluitingen Tweak om de AMS-IX heeft maar dit zal, gok ik, sowieso minder zijn dan de som van de gigabit afnemers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 16:28
eymey schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:04:
[...]

Dat laatste zou natuurlijk eventueel kunnen.

Ik ken natuurlijk niet de ins en outs van het Tweak netwerk en wat de topologie is.

Maar de kans is groot dat je binnen het netwerk van Tweak, zelfs als je via regionale (eigen) routers van hun moet, toch in totaal meer capaciteit hebt dan van Tweak naar 'buiten'. Ik weet niet precies wat voor aansluitingen Tweak om de AMS-IX heeft maar dit zal, gok ik, sowieso minder zijn dan de som van de gigabit afnemers :)
Het opzoeken van de aansluitingen op AMS-IX is redelijk eenvoudig. Je gaat naar de volgende pagina,
https://ams-ix.net/connected_parties, en download daar een table bestand. In dat bestand staat dat Tweak (Cambrium) een 2x10GE LR aansluiting heeft gedeeld over de locaties NIKHEF en Vancis.

Daarbij zal het bij NL-ix hetzelfde wezen. Daarstaat namelijk 10-20Gbps
https://www.nl-ix.net/members/full-memberlist/peeringdb/

Over transits helaas geen info :'(

[ Voor 8% gewijzigd door misthafalls op 13-07-2016 23:21 ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus in totaal zo'n 20-40 Gbps. Tsja, heel veel gelijktijdige uploaders op 1 Gbps heb je dan ook weer niet nodig om die aansluitingen 'vol' te krijgen :).

Jammer van de transits. Maar aan de andere kant, met traceroutes naar je favo servers kom je al een heel eind.

Naar veel servers met goede AMS-IX of NL-ix connectiviteit tel ik inclusief mijn eigen router maar 5 of 6 hops. Dat zegt natuurlijk nog niet alles, maar wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Philos31 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:33:
[...]

Is dat op de Zyxel? Of op een ERL?
Als dat op de zyxel zo is dat films na een bepaalde tijd neit meer doorlopen (want op de ERL is dat zeker zo) zou ik ZEKER een mail aan tweak sturen.
Bij de ERL is het op te lossen door de Dnat rule die niet enabled staat aan te zetten en de juiste ip van je abox in de rule te zetten, dat verhelpt het pauze probleem, maar dan kun je niet meer als dan 1 box hebben....
Ik heb alleen de Zyxel draaien.

Wat ik me nu wel bedenk, is dat ik er nog een Cisco switch tussen heb zitten (met VLAN instellingen) om de televisie en internet te scheiden... Eens zien of die in de eventlog wat heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
eymey schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:20:
Dus in totaal zo'n 20-40 Gbps. Tsja, heel veel gelijktijdige uploaders op 1 Gbps heb je dan ook weer niet nodig om die aansluitingen 'vol' te krijgen :).

Jammer van de transits. Maar aan de andere kant, met traceroutes naar je favo servers kom je al een heel eind.

Naar veel servers met goede AMS-IX of NL-ix connectiviteit tel ik inclusief mijn eigen router maar 5 of 6 hops. Dat zegt natuurlijk nog niet alles, maar wel iets :)
De echte vraag is hoe vaak dat voorkomt, ik heb niet het idee dat het netwerk vaak "vol" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
hovemt schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Het is momenteel vooral in de avonduren dat on-demand diensten en opnames aan het haperen zijn. Zowel de on-demand diensten als de opnames worden vanuit hetzelfde IP bediend. Ik heb het vermoeden dat er de dingen spelen:
  • Capaciteitsprobleem van de content server
  • Incorrecte markering TCP packets
  • Te strak afgestelde buffer in Sparql box
Ik ben al een tijdje aan het mailen met Tweak en ze zijn zich bewust van het probleem. Dit is wat ik laatst terug kreeg.

[...]
Hier heb ik ook last van !
Hebben ze daar al een oplossing voor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:03
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

frits183 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:16:
[...]

Ik heb hier ook last van !
Is daar al een oplossing voor ?
Je mag ook gewoon 1 keer reageren Frits :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frits183
Haay schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:42:
Gisteravond tijdens het acht uur journaal op NPO-1 erg last gehad van haperingen en korte freezes. Anderen hier ook last van gehad? (Dat was in Almere Buiten overigens, via het eigen Tweak netwerk).
Ik zit ook in Almere-Buiten !
Ook ik heb hier last van !
Is er al een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41
frits183 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:56:
Ik zit ook in Almere-Buiten !
Ook ik heb hier last van !
Is er al een oplossing voor ?
Hoe is je Sparql box aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
#Haay
Rechtstreeks op de Zyxel met een Cat6 kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
#Equator
Niet al mijn problemen worden door 1 lid genoemd, bij Spaql was mij belooft dat dit zich allemaal niet zou voordoen. Nu lees ik het gehele topic door en zie dat ik er niet alleen last van heb zoals Spaql nu laat weten. Als ze dus voor een ieder hun klacht opgelost hebben zou ik graag van ieder vernemen hoe !
De monteur doet zijn uiterste best voor me maar elk idee is welkom,
Dus waarom #Equator zou ik niet aan een ieder mogen vragen hoe zijn probleem voor hem opgelost is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
frits183 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:32:
#Equator
Niet al mijn problemen worden door 1 lid genoemd, bij Spaql was mij belooft dat dit zich allemaal niet zou voordoen. Nu lees ik het gehele topic door en zie dat ik er niet alleen last van heb zoals Spaql nu laat weten. Als ze dus voor een ieder hun klacht opgelost hebben zou ik graag van ieder vernemen hoe !
De monteur doet zijn uiterste best voor me maar elk idee is welkom,
Dus waarom #Equator zou ik niet aan een ieder mogen vragen hoe zijn probleem voor hem opgelost is ?
Omdat voor elke post die er geweest is het bericht te quoten, er topic vervuiling ontstaat. Dan zou je beter òf alle quotes verzamelen en daar 1 post van te maken òf niet quoten en alleen 1 post plaatsen.

Daarnaast zijn het berichten o.a. uit september 2015 die je quote. Lijkt me niet geheel representatief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Precies.

@Frits183: Hetzelfde geldt ook voor het "thumbs up" geven van posts. Ik zie zojuist dat je dit ook voor 2 posts van mij m.b.t Sparql, uit november 2015, hebt gedaan.

Hoewel je het waarschijnlijk goed bedoelt, en ook om te onderstrepen dat je deze problemen nu zelf ook hebt, levert het veel verwarring en topicvervuiling op.

Zoals Dwazer ook al oppert:

Verzamel gewoon wat quotes waar jij op wil reageren in één post, en geef dan aan dat je je realiseert dat deze posts alweer van een tijdje terug zijn, maar dat je zelf anno nu met precies dezelfde problemen kampt. Dat houdt het wel zo duidelijk en geeft minder 'vervuiling' dmv ineens een heleboel reacties op posts 8 maanden terug.

Het kan namelijk heel goed zijn dat de problemen van toen al grotendeels zijn opgelost en dat jij nu gewoon last hebt van het probleem door een andere oorzaak.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 18-07-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
#Dwazer
Ik dacht juist dat quoten juist bedoeld is om op een oud bericht terug te komen en niet zoals jij nu doet onder het bericht zelf.
Dat is juist vervuiling.
En ik vraag het en herhaal het het juist ook voor de nieuwe gebruikers representatief blijkt te zijn en ook zij niet vanaf Topic 1 alles door hoeven te lezen.
Als de Tweak gebruikers er een probleem mee hebben kan de Moderator een Sparql topic aanmaken men alles over Sparql hierin zetten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
#eymey

Waar zijn thumbs up dan voor ?
Als je ze hier niet geven mag ze worden en elk Forum gebruikt !
Net zoals ik ook overal zie als ik op een forum kom dat men onder een vraag deze vraag al gelijk quote.
En verder over vervuiling.
Dat is dit wat jullie of topic nu doen toch ook.

Ik vraag gewoon aan een lid of zin probleem opgelost is en zo ja hoe.
Ik laat gewoon aan een lid weten dat ik zijn revue gelezen heb en het er mee eens ben.

Het is aan een ieder om wel of niet hierop (on topic) te reageren.
We zijn hier toch om te leren van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een enkel ouder bericht quoten is helemaal prima. Maar niet, zoals jij doet, ineens een hele rits achter elkaar.

Sowieso is één van de regels hier dat, ook als je toevallig van meerdere mensen een bericht wil quoten, dat je die verzamelt in één bericht. En niet, zoals jij nu ook weer doet, 2 berichten direct onder elkaar.

Overigens, 1 van de redenen dat er nu hier mensen zijn die je hierop wijzen en dat dit in het topic gebeurt, is dat je direct messaging functie uit staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
goldvinger schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:33:
hoe zijn jullie ervaringen met het opname pakket nu?
Zijn de haperingen tijdens het bekijken van de opname nu opgelost?
#goldvinger
Hoe werkt het nu bij jou ?
Is er nog hoop ?
Bij mij werkt het nl nog steeds zo.

@eymey
Zoals ik al liet weten lees vanwege mijn problemen met Spaql dit topic nu door.
Ben braaf begonnen bij deel 1 en heb een hoop echte vervuiling gezien.
Ik begrijp dat als ik meerdere reacties wil plaatsen en mijn reactie nog niet beantwoord is ik dan zoals nu het moet aanvullen.
Nou prima dan doen we het zo dank u.
Ik ben nu bij blz 19 in deel 4 en hoop nu anwoorden en oplossing te vinden en niet zoals
@qoldvinger een vraag in de woestijn waar de vaste forum leden overheen lezen en het niet beantwoorden.

[ Voor 43% gewijzigd door frits183 op 18-07-2016 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Ik heb het opname pakket niet dus daar kan ik je niet mee helpen
Wat haperingen betreft heb deze alleen nog als ik de pauzeknop heb gebruikt
En voor de rest heb ik zo min mogelijk aangesloten op de zyxel omdat hij daar noet zo goed tegen kan
Dus voor het internet en telefoon gedeelte gebruik ik dan een fritzbox
frits183 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:46:
[...]

#goldvinger
Hoe werkt het nu bij jou ?
Is er nog hoop ?
Bij mij werkt het nl nog steeds zo.

@eymey
Zoals ik al liet weten lees vanwege mijn problemen met Spaql dit topic nu door.
Ben braaf begonnen bij deel 1 en heb een hoop echte vervuiling gezien.
Ik begrijp dat als ik meerdere reacties wil plaatsen en mijn reactie nog niet beantwoord is ik dan zoals nu het moet aanvullen.
Nou prima dan doen we het zo dank u.
Ik ben nu bij blz 19 in deel 4 en hoop nu anwoorden en oplossing te vinden en niet zoals
@qoldvinger een vraag in de woestijn waar de vaste forum leden overheen lezen en het niet beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het opname pakket ook niet ideaal.
Soms kan ik een opname probleemloos bekijken en soms heb ik last van vele haperingen.
Heel af en toe komt het ook voor dat ik een opname niet kan openen.

Ik krijg het idee dat als een opname in mindere (sd kwaliteit) probleemloos werkt maar een hoge kwaliteits (hd) opname, dat daar de meeste haperingen ontstaan.

Opnnames van bijvoorbeeld HBO, daar hoef ik echt niet aan te beginnen. Altijd haperingen en dus zinloos om op te nemen.
Gelukkig hebben wij daar ondemand voor.
Maar het zegt wel iets natuurlijk. HBO zend full hd uit en naar mijn inziens daarom onmogelijk om op te nemen vanwege de haperingen.

Dit heb ik ook zo uitgelegd bij de helpdesk. Zij vertelde dat dit zeker mogelijk zou kunnen zijn.
Zij hebben dit doorgespeeld naar de technische dienst. (zo'n 2 maanden geleden)
Sindsdien nooit meer wat over gehoord en ook nog geen verbeteringen ondervonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
frits183 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:23:
[...]

Hier heb ik ook last van !
Hebben ze daar al een oplossing voor ?
Aangezien bij ons in huis veel wordt opgenomen en terug gekeken ben ik voor de TV naar ziggo gegaan. Dit was voor mij in combinatie met de 365 p/j deal niet heel veel duurder. Ik kan dus niet meer zeggen hoe het momenteel loopt met het opnemen en kijken van on-demand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Laatst online: 04-09 15:41
Aangezien een paar van mijn oude posts aangehaald zijn even een update...
Een paar maanden geleden ben ik naar XS4All overgestapt. Nooit klachten over tweak internet gehad maar Sparql issues waren voor mij na 4+ jaar reden op te zeggen. Pauzeren wat niet lekker werkte, standby bleef beetje gemier, en vond zappen lang niet zo mooi als huidige Arcadyan boxen.
Geen HBO en usenet maar qua prijs verder aardig gelijk (buiten tweak 1gb netwerk) en aanbieding van 6 maanden half geld, dus kon goed uit.
Tv komt weer old school op managed switch binnen, splits zelf vlan 4 af zodat settopboxen de router overslaan en niet nodig hebben, pfsense router opgezet met native Ipv6... Haal exact 500 mbit down en 650-700 up. TV is rock solid, kpn heeft speciale glas zenders met nog wat betere kwaliteit dan ik vroeger van tweak pre-sparql had (glas groen).
Draait allemaal vlekkeloos (alleen jammer dat Nederland 1 kanaal 661 is en je dit niet kan aanpassen - ik zou ook liever de standaard definitie tegenhangers helemaal niet ontvangen, ik blokkeer ze nu uit de lijst).

Als de STBs van Sparql perfect werken, en als 1 gigabit in mijn omgeving komt overweeg ik misschien wel weer klant te worden maar voorlopig is dit voor mijn huishouden de beste keuze.

Zal verder de tweak draad niet vervuilen met andere provider praat, wilde alleen even vertellen waar ik op ben uitgekomen en waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 12:22
Ik heb geen opneem pakket, en heb over het algemeen niet echt klagen over sparql.
Alleen gisteravond wilde ik op HBO3 wat zien, en daar deed het geluid het nagenoeg niet.
Iedere 10sec kwam er 1 seconde geluid voorbij.
Dus niet naar te kijken.
Alle andere zenders deden het gewoon, ook de andere HBO's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb hier een heuse first world problem, ik kan met 3 usenetproviders tegelijk niet hoger komen dan +/-840Mbit terwijl mijn speedtests op de +/-950Mbit zit.

Ik gebruik newsbin pro en was op zoek naar dit stukje tekst in het .nbi bestand:

4. Klik met de rechtermuisknop op Newsbin.nbi en kies voor Open with/Openen met en kies hierbij dan je tekstbewerkings programma. Notepad++ is hiervoor geschikt onder andere.

5. Ga naar het onderdeel Performance en voeg de volgende twee regels toe onder [Performance]

ChunkCacheSize=4000
MaxCacheLimit=4000

Alleen het kopje "performance" komt niet voor in dat bestand.

Mijn specs zijn i7 4820@4.5GHz, 32GB geheugen, 512GB 850 pro ssd en hij is bekabeld verbonden aan de router.

De usenetproviders zijn i-telligent, astraweb en tweak.

Iemand die dit ook heeft ervaren en de oplossing hiervoor heeft?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Kan het zijn dat je een verouderde newsbin gebruikt want werkt volgens mij pas vanaf 6.xx zie hier
Sm0k3r schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:02:
Ik heb hier een heuse first world problem, ik kan met 3 usenetproviders tegelijk niet hoger komen dan +/-840Mbit terwijl mijn speedtests op de +/-950Mbit zit.

Ik gebruik newsbin pro en was op zoek naar dit stukje tekst in het .nbi bestand:

4. Klik met de rechtermuisknop op Newsbin.nbi en kies voor Open with/Openen met en kies hierbij dan je tekstbewerkings programma. Notepad++ is hiervoor geschikt onder andere.

5. Ga naar het onderdeel Performance en voeg de volgende twee regels toe onder [Performance]

ChunkCacheSize=4000
MaxCacheLimit=4000

Alleen het kopje "performance" komt niet voor in dat bestand.

Mijn specs zijn i7 4820@4.5GHz, 32GB geheugen, 512GB 850 pro ssd en hij is bekabeld verbonden aan de router.

De usenetproviders zijn i-telligent, astraweb en tweak.

Iemand die dit ook heeft ervaren en de oplossing hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Mr-D. schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:50:
Kan het zijn dat je een verouderde newsbin gebruikt want werkt volgens mij pas vanaf 6.xx zie hier
[...]
Volgens mij wel een 6.x.x versie, dat denk ik vanwege het uiterlijk van de interface, 5.x.x.x zag er "ouder" uit en hij is gekocht, niet via usenet gedownload ;)

Zodra ik thuis ben check ik dat ff en kijken of dat de oplossing is, ik verwijder hem en download de nieuwste versie.

Windows 10 pro trouwens, ik ga mijn andere PC met windows 7 pro ook proberen, wellicht merk ik een verschil, hardware specs zijn exact hetzelfde dus geen appels met peren.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ik heb zelf ook de gekochte variant en bij bij stond het er standaard in als het problemen geeft kan ik vannavond eventueel mijn .nbi delen ik heb de laatste versie (geen beta)
Sm0k3r schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Volgens mij wel een 6.x.x versie, dat denk ik vanwege het uiterlijk van de interface, 5.x.x.x zag er "ouder" uit en hij is gekocht, niet via usenet gedownload ;)

Zodra ik thuis ben check ik dat ff en kijken of dat de oplossing is, ik verwijder hem en download de nieuwste versie.

Windows 10 pro trouwens, ik ga mijn andere PC met windows 7 pro ook proberen, wellicht merk ik een verschil, hardware specs zijn exact hetzelfde dus geen appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 13:34
Op de Modem Firmware pagina van Tweak, wordt sinds vandaag ook de V1.00(AAKL.13)C0 firmware aangeboden. Iemand die ervaring heeft met het verschil tussen 13 en 14?
Persoonlijk vind ik het een baggerding (onstabiel, interface is supertraag, heeft af en toe een reboot nodig om te blijven functioneren) maar investeren in een andere oplossing is momenteel even niet mogelijk.
Het is m.i. vreemd dat ze een 13 later toevoegen dan een 14 dus ik zou verwachten dat dit met stabiliteit te maken heeft. Wellicht dat er hier al ervaring mee is, anders ga ik het vanavond wel uitproberen.

[ Voor 19% gewijzigd door delirium op 22-07-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik kan het mis hebben, want ik haal mijn firmwares overal vandaan, maar volgens mij heeft de 13 er al eerder op gestaan en is deze er af gehaald toen de 14 kwam. Dus wat dat betreft is hij niet later "nieuw" toegevoegd. Maar het is wel vreemd dat een vorige versie wordt teruggeplaatst als deze al verwijderd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
delirium schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:52:
Op de Modem Firmware pagina van Tweak, wordt sinds vandaag ook de V1.00(AAKL.13)C0 firmware aangeboden. Iemand die ervaring heeft met het verschil tussen 13 en 14?
Persoonlijk vind ik het een baggerding (onstabiel, interface is supertraag, heeft af en toe een reboot nodig om te blijven functioneren) maar investeren in een andere oplossing is momenteel even niet mogelijk.
Het is m.i. vreemd dat ze een 13 later toevoegen dan een 14 dus ik zou verwachten dat dit met stabiliteit te maken heeft. Wellicht dat er hier al ervaring mee is, anders ga ik het vanavond wel uitproberen.
Ik draai inmiddels door Tweak gepushde "FW 1.00(AAKL.13)C0" inmiddels "134 days: 19 hours: 24 minutes" stabiel. Ik gebruik geen VOD of pauze functionaliteit.
Ik heb net ff gekeken op ftp://certified:zyxel@ftp.zyxel.it/firmware/VMG8924/ de 14 is niet dezelfde als de 14 geleverd door Tweak. Niet echt ongewoon daar de datum van de "build" van belang is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hans_18T op 23-07-2016 00:11 . Reden: Link werkte niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:07:
Soms kan ik een opname probleemloos bekijken en soms heb ik last van vele haperingen.
opnemen blijft een slecht stuk uit de sparql idem als bij @gerard67 veel zwart beeld bij opnames en vaak waneer je wilt kijken werkt het niet soort NS syndroom. tv werkt opzich prima. wel is de gids de laatste tijd traag.

de helpdesk is waardeloos tbv de tv issues , rebooten,firmware plaatsen etc altijd ligt het bij mij.
is natuurlijk ook zo ik ben de gebruiker 8)7

schaal 1-10 krijgt het een 4. voor de diensten en een 8 voor het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob2011
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:07:

Ik krijg het idee dat als een opname in mindere (sd kwaliteit) probleemloos werkt maar een hoge kwaliteits (hd) opname, dat daar de meeste haperingen ontstaan.

Opnnames van bijvoorbeeld HBO, daar hoef ik echt niet aan te beginnen. Altijd haperingen en dus zinloos om op te nemen.
Gelukkig hebben wij daar ondemand voor.
Maar het zegt wel iets natuurlijk. HBO zend full hd uit en naar mijn inziens daarom onmogelijk om op te nemen vanwege de haperingen.

Dit heb ik ook zo uitgelegd bij de helpdesk. Zij vertelde dat dit zeker mogelijk zou kunnen zijn.
Zij hebben dit doorgespeeld naar de technische dienst. (zo'n 2 maanden geleden)
Sindsdien nooit meer wat over gehoord en ook nog geen verbeteringen ondervonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:21
rob2011 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:21:
[...]

De helpdesk is waardeloos tbv de tv issues , rebooten,firmware plaatsen etc altijd ligt het bij mij.
is natuurlijk ook zo ik ben de gebruiker 8)7
Maar je hebt hier wel een punt. Het is en blijft gewoon dikke struisvogel politiek. En ondanks deze problemen, wat zij donders goed ook inzien, springen zij hier gewoon niet adequaat op in. Tuurlijk, het is een nieuw platform, maar na 3 jaar mag je jezelf toch wel een keer achter de oren krabben als dit soort dingen nog steeds niet zijn opgelost.

Ikzelf ben sinds twee weken overgestapt van KPN (500 mbit) naar Tweak (1000 mbit) en, ondanks dat het i'net en telefonie (voor zover ik dat gebruik) in orde is, is TV echt een achteruit gang. Trage box, slome interface, hier en daar wat haperingen (hoewel ik dat alleen heb als ik de box weer eens opnieuw moet opstarten). De Arcadyan welke wij van KPN hadden was hierin vele malen beter...

Then again, gelukkig kijk ik persoonlijk alleen Netflix en heb ik m'n PLEX bibliotheek. TV wordt merendeel door de vrouw en kids gebruikt...

Just my €0,02 ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:09
Jammer dat de tv niet goed werkt. Ik twijfel daarom om over te stappen. Zit nu bij KPN. Omdat ik in Leeuwarden woon is tweak goedkoop. Maar als ik het goed begrijp is ziggo noodzakelijk. Welke modem adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Als ik mijn telefoon oppak hoor ik elke seconde een pieptoon. Ik kan ook niet bellen en gebeld worden. Een andere telefoon aansluiten werkt ook niet. Op het Zyxel modem zie ik dan ook het lichtje knipperen van de telefoonaansluiting. Iemand die weet waardoor dit komt?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

Jouw voip account wel actief?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Quad schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:13:
Jouw voip account wel actief?
Heb er prima mee kunnen bellen, tot een paar dagen geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob2011
Reboot de zyxel en activeer de telefoon in de router. Werkt het niet. Een email naar de hd en het werkt ineens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
rob2011 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:24:
Reboot de zyxel en activeer de telefoon in de router. Werkt het niet. Een email naar de hd en het werkt ineens weer.
Reboot heeft gewerkt. Bedankt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

PerlinNoise schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Reboot heeft gewerkt. Bedankt. :)
Volgende keer ff m'n signature lezen. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:07:
[...]

Pauzeren gaat prima
Live achteruit-spoelen werkt niet
Opnames kun je doorspoelen in stappen of in een blok van 5 minuten
Opnames kun je wel voor en achteruit spoelen.
Zappen gaat niet zo snel, maar we hoeven de trein niet te halen toch? >:)
Hoe gaat dat ? oftewel hoe kan je een blok van 5 minuten ineens doorspoelen ?

Bij KPN kon je via het numerieke gedeelte in een keer de reclame b.v. 720 is 7minuut 20 sec doorspoelen!

Maar 5 minuten zou ook al fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

frits183 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:39:
[...]

Hoe gaat dat ? oftewel hoe kan je een blok van 5 minuten ineens doorspoelen ?

Bij KPN kon je via het numerieke gedeelte in een keer de reclame b.v. 720 is 7minuut 20 sec doorspoelen!

Maar 5 minuten zou ook al fijn zijn.
Met de dubbele pijltjes kun je snel spoelen en daar naast zijn de knopjes om in stappen van 5 minuten te spoelen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
@Huistijger

Bedankt :-)

Wat een verademing alweer op deze kleine afstandsbediening van Sparql het doorspoelen van een reclame blok is een stuk simpeler zo.

Aangezien ik nog niet zeker weet of we bij Sparql blijven !

Wie weet welke B.V. One For All of andere niet te dure a.b. er op deze settopbox werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

frits183 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:21:
@Huistijger

Wat een verademing alweer op deze kleine afstandsbediening van Sparql het doorspoelen van een reclame blok is een stuk simpeler zo.

Wie weet welke B.V. One For All of andere niet te dure a.b. er op deze settopbox werkt.
Mijn Logitech Harmony kan er gewoon mee overweg. Is de One. Niet goedkoop, maar werkt wel lekker. Mogelijk dat een andere versie het ook doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naar mijn weten kunnen alle Harmony's overweg met hetzelfde aantal apparaten. Dus ook een goedkopere Harmony moet de Abox wel kunnen bedienen.

One For All heb ik verder geen ervaring mee. 10 jaar terug wel eens een One For All afstandsbediening gehad, maar ik vond het hele apparaat-geconcentreerde bedieningsconcept maar niets.

Dat is ook aan bv. iemand als een vriendin of moeder nog veel ingewikkelder uit te leggen dan het relatief duidelijke onderscheid van 1 afstandsbediening per apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
ik heb ook een harmony tja het is even een investering maar na een paar dagen/weken denk je bij je zelf waarom heb ik dit 10 jaar geleden niet gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

frits183 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:21:
@Huistijger

Ikzelf gebruik de Philips SRP5004.Deze werkt ook perfect met Sparql en is niet duur 38,49 bij Bol.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:56:
[...]

Ikzelf gebruik de Philips SRP5004.Deze werkt ook perfect met Sparql en is niet duur 38,49 bij Bol.com
Dank je wel voor deze tip, want ik word helemaal gek van die standaard AB. Ik kan niet eens liggend vanuit bed zappen. Sterkter nog hij doet het alleen als ik in een rechte lijn tot 15cm van de sparql box sta. ( en nee tweak doet er helaas na 5x klagen niks aan )

In ieder geval, heb je de knoppen 1 voor 1 ingeleerd, of heb je gebruik gemaakt van een code? Ik zat namelijk de handleiding door te nemen, maar ik zie geen code voor de Abox of Mbox. (aangezien ik ook nog een dreambox afstandsbediending heb wil ik eens testen of ik daar ook een bepaald merk kan inladen. De merken van de codes komen vrijwel overeen namelijk )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er is geen code voor de Sparql, je moet ze inleren. staat wel in het boekje hoe je dat moet doen, tis ff een werkje maar dan werkt het ook allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Killing_Calu schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:07:
[...]

Dank je wel voor deze tip, want ik word helemaal gek van die standaard AB. Ik kan niet eens liggend vanuit bed zappen. Sterkter nog hij doet het alleen als ik in een rechte lijn tot 15cm van de sparql box sta. ( en nee tweak doet er helaas na 5x klagen niks aan )
[knip verhaal]
En je hebt de batterij al eens vervangen in de AB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:00:
[...]

En je hebt de batterij al eens vervangen in de AB? :)
Dat werkt maar heel even Dwazer, de programmeerbare afstandsbediening zend een sterker signaal uit en is dus ten alle tijden beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:39:
[...]

Dat werkt maar heel even Dwazer, de programmeerbare afstandsbediening zend een sterker signaal uit en is dus ten alle tijden beter.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0192/3894/products/remotecontrol_2_1024x1024.jpg?v=1356730127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Het opnemen pakket maar stop gezet, want het werkt hier nog steeds niet goed. Dan het meeste maar on demand kijken en €5 per maand in de pocket houden.

Wat gaat Sparql/Tweak trouwens doen met het Fox Sport gebeuren?

nieuws: ACM gaat voorwaarden uitzenden Eredivisie onderzoeken na conflict Fox...

[ Voor 18% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-07-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:30:

Wat gaat Sparql/Tweak trouwens doen met het Fox Sport gebeuren?
Hangt denk ik helemaal af van het proces van KPN (en nu Ziggo ook) tegen Fox.

Morgen (vrijdag) doet de rechter uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ze hebben of FB de vraag gesteld wat de gebruikers er van vinden. Aan de ene kant vind ik het niet erg (als ik zelf ook nog een aantal andere zenders zou mogen kiezen), aan de andere kant is het van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:08:
[...]

Hangt denk ik helemaal af van het proces van KPN (en nu Ziggo ook) tegen Fox.

Morgen (vrijdag) doet de rechter uitspraak.
Ziggo is het met KPN eens maar bij Ziggo loopt het contract niet af en moet hierdoor ook niet aan de nieuwe voorwaarde van FOX voldoen.

Ben wel benieuwd wat het vrijdag wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:23:
[...]

Ziggo is het met KPN eens maar bij Ziggo loopt het contract niet af en moet hierdoor ook niet aan de nieuwe voorwaarde van FOX voldoen.

Ben wel benieuwd wat het vrijdag wordt.
Over 4 jaar loopt het contract wel af bij Ziggo, dus is het verstandig om ook mee te protesteren want 4 jaar is zo voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
Ik zou graag de F1 kunnen volgen in het basispakket.

Ik heb van Cambrium vernomen dat ze komende maanden erg hun best gaan doen om de storingen van Sparql op te lossen.
😎
Pagina: 1 ... 29 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.