Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, dat laatste zeggen ze natuurlijk ook al 3 jaar :X ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja dat 2 weken verhaal is idd niet meer
Maar eerlijk is eerlijk ik heb de laatste tijd weinig last

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
Het verschilt per dag !
Vandaag was het weer een klein drama 😯

Gelukkig staan de films er nog op als ze vastlopen of na het stotteren,
Dat was voorheen het ergste, zat je er net lekker in ! was je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Alles ligt helemaal plat hier in Dronten, nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 04:24
Sparql ligt er inderdaad uit, kom uit Amersfoort. Zolang je je box niet herstart kan je nog tv kijken :).

Sparql website geeft 503 Service Unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

mvegetto schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 01:23:
Sparql ligt er inderdaad uit, kom uit Amersfoort. Zolang je je box niet herstart kan je nog tv kijken :).

Sparql website geeft 503 Service Unavailable
Hier ligt echt alles eruit. Inclusief internet. Modem klaagt dat er geen signaal is, de FTU is ook signaalloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 04:24
Puur ter info!

Storing Sparql TV dienst en hosting platform
Op dit moment kampt Sparql met een storing op het TV kijken en heeft ons hosting platform een verminderde dienstverlening. De oorzaak ligt bij de stroomtoevoer in het datacentra. We hebben dit in onderzoek. Onze excuses voor het ongemak.

Kort onderhoud Sparql
In de ochtend van maandag 1 augustus op dinsdag 2 augustus om 04:00 zal om onderhoud worden gepleegd aan Sparql. Daarom zullen de diensten pauzeren, opnemen, afspelen van Video on Demand en kijken op smartphone en tablet ongeveer een uur lang onbruikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Er is weer signaal gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:03
Fox Sports wint de rechtzaak. Wat gaat Sparql/Tweak nu doen?

http://www.telegraaf.nl/d...ox_Sports_op_zwart__.html
http://www.nu.nl/media/43...rt-geding-fox-sports.html

[ Voor 54% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-07-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik weet niet wat Sparql gaat doen, maar ik zou graag zien dat de providers een vuist maken. Kijken hoe snel Fox zal buigen; ze kunnen het zich niet veroorloven niet te zien te zijn, ze draaien nu al verlies. Voetbal is vast wel via andere wegen te zien (???).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sparql moet er niet aan toegeven. De manier waarop Fox dit iedereen door de strot wilt duwen is voor mij onbegrijpelijk.
Fox draait een miljoenen verlies en wij als kijkers moeten dan maar meer gaan betalen zodat fox weer een gezond bedrijf wordt.
Dan had Fox maar nier zo veel moeten betalen voor de voetbalrechten.
Als alle providers samen een vuist maken tegen Fox, dan wil ik nog wel eens zien wie er aan de langste eind trekt.
Hopelijk laat Sparql zich niet chanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 20:24
Sparql kan Fox en het hele extra paket van fox gewoon dumpen, een voetbal liefhebber kan bij fox zelf een abo nemen en dan via chromecast kijken, het is echt niet zo dat je fox via kabel/glasvezel MOET kijken. Op facebook hadden ze bij Sparql de vraag gesteld wat ze moesten doen, het overgrote deel van de mensen zei: Dumpen, ik wil niet meer betalen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb een vraag:

Samen met een vriend van mij ben ik aan het kijken voor een nieuw modem/router/switch.
Ik wil eigenlijk van die kl*te Zyxel af vanwege de gebrekkige performance, zeker met wifi want dat is compleet waardeloos.
Ik zoek dus één router waar ik de Tweak settings in kan zetten, en waar ook goede een goede Wifi AC mogelijkheid op zit. Ik wil het liefst één apparaat.
OpenWRT is een optie, zolang er maar een goede en begrijpelijke grafische interface beschikbaar is. Klooien met command line spul is voor mij geen optie.

Zijn er mensen hier met een bepaald apparaat en goede ervaringen? Er is zo veel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Hoe dan ook wil ik van die Zyxel en mijn oude D-Link router af.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wordt het lastig maar eerst even wat meer info
Heb je ook tv want als dat zo is valt er meteen 95% van de routers af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:20:
Dan wordt het lastig maar eerst even wat meer info
Heb je ook tv want als dat zo is valt er meteen 95% van de routers af
95%? Dat is een beetje overdreven. De router moet overweg kunnen met VLANS (vanaf de WAN kant) en voorzien zijn van IGMP snooping. Dat zijn er wel meer dan 5% mag ik toch hopen.

In ieder geval:hier vindt je de info die Tweak zelf vrijgeeft:

https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en hoeveel routers kunnen dan static routes over de vlan maken dan gaat het toch wel hard voor de rest klopt je verhaal wel
sparql zou werken totdat je ondemand wil gaan
anders had mijn fritzbox alles gedaan wat ook die ondersteund geen stactic routes naar vlan4
de rest kan dezew uiteraard wel
waar je ook tegen aanloopt zeker mat asus als je alles instelt op de static route na (want dat kan hij nl niet )dan wordt deze super onstabiel en zit de processor constant boven de 90%
Barre73 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:48:
[...]

95%? Dat is een beetje overdreven. De router moet overweg kunnen met VLANS (vanaf de WAN kant) en voorzien zijn van IGMP snooping. Dat zijn er wel meer dan 5% mag ik toch hopen.

In ieder geval:hier vindt je de info die Tweak zelf vrijgeeft:

https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

[ Voor 20% gewijzigd door Mr-D. op 30-07-2016 19:54 . Reden: sorry vrouw is niet in de buurt #taaltekens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:17:

Ik zoek dus één router waar ik de Tweak settings in kan zetten, en waar ook goede een goede Wifi AC mogelijkheid op zit. Ik wil het liefst één apparaat.
Gaat eigenlijk niet samen, waarom geen losse AP, voor rond de 100 euro heb je een redelijk tot goede AP op 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 16:12:
Sparql kan Fox en het hele extra paket van fox gewoon dumpen, een voetbal liefhebber kan bij fox zelf een abo nemen en dan via chromecast kijken, het is echt niet zo dat je fox via kabel/glasvezel MOET kijken.
Helaas, dat gaat al een tijdje niet meer, dus biedt je provider het niet aan dan kun je het het wel vergeten.
Misschien een oud abonnement nog wel dat weet ik niet, maar nieuw kun je het niet meer afsluiten.
"Handige" jongens daar bij Fox.

Update:
Het schijnt toch mogelijk te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nyarlathotep schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:17:
Ik heb een vraag:

Samen met een vriend van mij ben ik aan het kijken voor een nieuw modem/router/switch.
Ik wil eigenlijk van die kl*te Zyxel af vanwege de gebrekkige performance, zeker met wifi want dat is compleet waardeloos.
OpenWRT is een optie, zolang er maar een goede en begrijpelijke grafische interface beschikbaar is. Klooien met command line spul is voor mij geen optie.

Zijn er mensen hier met een bepaald apparaat en goede ervaringen? Er is zo veel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Hoe dan ook wil ik van die Zyxel en mijn oude D-Link router af.
Zolang je maar een router neemt met OpenWRT-support maakt het in principe niet zo heel veel meer uit welke je neemt. Alle benodigde functies zijn dan aanwezig.

Tenminste, ik neem aan dat alle router (hardwarematig) VLAN-support hebben toch? Vaak kun je het alleen niet via de stock firmware benutten.

Bij OpenWRT kun je dingen zowel via de webGUI als via de CLI instellen, het is maar net wat je wilt.

Ik heb een tijdje geleden een stuk geschreven over OpenWRT met Tweak: https://tuxplace.nl/tutor...met-tweak-groen-glasvezel. Hier doe ik het wel via de config files omdat het veel makkelijker en sneller is om te vertellen wat de config file moet zijn, dan om stap voor stap uit te leggen wat je in de webGUI moet aanklikken. Zie maar of je er wat aan hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 31-07-2016 09:50 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem met OpenWRT is echter dat deze geen HW NAT ondersteund, Nyarlathotep zit in Almere dus vermoedelijk op het GB netwerk van Tweak.
Zie ook eerdere discussie Bolis in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4"

[ Voor 27% gewijzigd door Hans_18T op 31-07-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandaar mijn reactie alles wat hij wilt in een doos tja dat wordt hem gewoon niet vandaar ik op 95 procent kom, en zeker ook nog wifi wat goed werkt in die zelfde doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zit inderdaad op het gigabit netwerk van Tweak, compleet met tv en telefoon :)

Alvast bedankt voor de info! Dat OpenWRT linkje zal ik zeker checken.

Ook had ik inderdaad gekeken naar losse WiFI AP's. Misschien wel makkelijker; die kan ik een beter plekje geven in huis voor optimaal bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan zou ik voor de draytek of voor de EdgeRouter Lite gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Hmm?? De Draytek heeft geen ac WiFi en de EdgeRouter ontbeert WiFi helemaal? Zie ik iets over het hoofd?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Froggy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:02:
Hmm?? De Draytek heeft geen ac WiFi en de EdgeRouter ontbeert WiFi helemaal? Zie ik iets over het hoofd?
Nee maar hij zegt dat losse AP's beter te plaatsen zijn en daarom zijn de Edge Router Lite en de Draytek een optie nu.

Ik ben zelf onlangs ook overgestapt op een Edge Router Lite en die bevalt prima. Mijn Asus RT66u dient nu alleen als AP. Deze zal tzt op marktplaats gaan en dan neem ik weer 2 AP's van Ubiquiti op de 5Ghz band inclusief een cloud key om ze te beheren.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

MRE-Inc schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:07:
[...]
Nee maar hij zegt dat losse AP's beter te plaatsen zijn en daarom zijn de Edge Router Lite en de Draytek een optie nu.
Ik zag dus iets over het hoofd. Maandagochtend! :X

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Nyarlathotep schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:21:
Ik zit inderdaad op het gigabit netwerk van Tweak, compleet met tv en telefoon :)

Alvast bedankt voor de info! Dat OpenWRT linkje zal ik zeker checken.

Ook had ik inderdaad gekeken naar losse WiFI AP's. Misschien wel makkelijker; die kan ik een beter plekje geven in huis voor optimaal bereik.
Let wel op dat je een stevige router moet hebben met openwrt en aangezien je gbit hebt, lijkt me openwrt not done, dan zou je beter kunnen kijken naar asus routers met merlin en of padavan firmware(hebben hwnat voor 500+mbit/s verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar daar kan je weer geen static routes mee maken (vlan) ga er vanuit dat hij ook tv wil kijken en hoe doe je de telefoon met de Asus (andere 2 overigens ook niet hoor)

Daarom heb ik de zyxel alleen voor tv en een fritzbox voor internet en telefoon dat is sinds ik deze setup heb zeer stabiel.
devil-strike schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Let wel op dat je een stevige router moet hebben met openwrt en aangezien je gbit hebt, lijkt me openwrt not done, dan zou je beter kunnen kijken naar asus routers met merlin en of padavan firmware(hebben hwnat voor 500+mbit/s verbindingen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 01-08-2016 19:08 . Reden: zoals altijd een typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat ik ook wil is een VPN verbinding maken naar buiten.
Als ik de Zyxel nu gewoon operationeel houdt, en mijn D-Link vervang voor b.v. een Asus RT-AC68U... Gaat de VPN verbinding die ik dan maak op de Asus probleemloos werken door de Zyxel?

Ik vind het maar lastig allemaal.... Maar het is vooral gigabit glasvezel dat voor problemen kan zorgen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou het internet zorgt niet zo voor de problemen hoor het is meer hoe Tweak de tv heeft op gezet die maken de problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Mr-D. schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:07:
Maar daar kan je weer geen static routes mee maken (vlan) ga er vanuit dat hij ook tv wil kijken en hoe doe je de telefoon met de Asus (andere 2 overigens ook niet hoor)

Daarom heb ik de zyxel alleen voor tv en een fritzbox voor internet en telefoon dat is sinds ik deze setup heb zeer stabiel.

[...]
Met merlin en of padavan o pasus kan je prima vlans maken, telefoon is idd niet mogelijk, naja wel mogelijk maar dan niet via kpn etc.

hier op een asus rt-n56u met padavan firmware(incl. hwnat)

vlan basic settings(via telnet kan je nog meer instellen)
Afbeeldingslocatie: http://devil-strike.com/vlan.jpg

zelfs aparte iptv pagina.
Afbeeldingslocatie: http://devil-strike.com/iptv.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door devil-strike op 01-08-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 12:56

ADK

En de Static Route die Sparql nodig heeft, waar kun je die instellen?
devil-strike schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Met merlin en of padavan o pasus kan je prima vlans maken, telefoon is idd niet mogelijk, naja wel mogelijk maar dan niet via kpn etc.

hier op een asus rt-n56u met padavan firmware(incl. hwnat)

vlan basic settings(via telnet kan je nog meer instellen)
[afbeelding]

zelfs aparte iptv pagina.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt dat werkt wel maar werkt de static route ook vlan4???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mr-D. schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:21:
Nou het internet zorgt niet zo voor de problemen hoor het is meer hoe Tweak de tv heeft op gezet die maken de problemen
Niet echt. VLANs op een router niet zo'n gekke feature. Bovendien komt het internet ook getagd op VLAN34 binnen, dus ook zonder TV heb je een router met VLAN-support nodig. Het probleem is vooral dat gigabit routeren over een consumentenrouter met OpenWRT (en dus zonder hardware-accelerated NAT) nogal moeilijk gaat.

Ik heb zelf een tijd lang een TL-WR1043ND met OpenWRT gebruikt voor Tweak, maar ik had dan maar 100 Mb/s. Dat vormt geen probleem.

Ik weet niet of Nyarlathotep toevallig al iets van een homeserver heeft staan? Zelf gebruik ik pfSense op m'n server als router. Dat draait op een PC, dus daar heb je gegarandeerd genoeg oomph om gigabit te kunnen routeren. Dingen als VLANs zijn met pfSense natuurlijk ook geen probleem, al zal je wel een managed switch of meerdere NICs nodig hebben.

Het schijnt dat je OpenWRT ook op x86 (op een PC dus) kunt draaien, al is OpenWRT daar niet echt voor bedoeld en is pfSense veel meer gebruikt als router-OS voor PCs.

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 02-08-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Mr-D. schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:22:
Klopt dat werkt wel maar werkt de static route ook vlan4???
Dat zal vast wel(switch support het iig), kan niet testen want geen glasvezel, maar als het niet via gui kan dan wel via telnet.

[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 02-08-2016 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
dubbel post.

[ Voor 91% gewijzigd door devil-strike op 02-08-2016 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt helemaal maar in de meeste asus routers kan dat en ook in de open wtr (vlan)
Maar waar ik op doelde is eigenlijk meer die static route die je ook moet op zetten voor Sparql

Maar terug om topic hij zoekt iets in een apparaat met goede A/C met een begrijpelijke gui en geen commandline/telnet

Tja wat dan?.
Compizfox schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:55:
[...]

Niet echt. VLANs op een router niet zo'n gekke feature. Bovendien komt het internet ook getagd op VLAN34 binnen, dus ook zonder TV heb je een router met VLAN-support nodig. Het probleem is vooral dat gigabit routeren over een consumentenrouter met OpenWRT (en dus zonder hardware-accelerated NAT) nogal moeilijk gaat.

Ik heb zelf een tijd lang een TL-WR1043ND met OpenWRT gebruikt voor Tweak, maar ik had dan maar 100 Mb/s. Dat vormt geen probleem.

Ik weet niet of Nyarlathotep toevallig al iets van een homeserver heeft staan? Zelf gebruik ik pfSense op m'n server als router. Dat draait op een PC, dus daar heb je gegarandeerd genoeg oomph om gigabit te kunnen routeren. Dingen als VLANs zijn met pfSense natuurlijk ook geen probleem, al zal je wel een managed switch of meerdere NICs nodig hebben.

Het schijnt dat je OpenWRT ook op x86 (op een PC dus) kunt draaien, al is OpenWRT daar niet echt voor bedoeld en is pfSense veel meer gebruikt als router-OS voor PCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:09
Ik zit er over te denken om misschien over te gaan naar tweak. (aanbieding voor 1000/1000 voor 365,- is wel heel verleidelijk).

Heb nog wel wat vraagjes:
Als ik het topic goed begrijp kan het bijgeleverde modem (wat eigenlijk geen modem is) in bridge mode gezet worden maar dan werkt de telefonie niet meer. Wel is er een mogelijkheid van concurrent wan en dan wifi uitzetten op de zyxel, maar dat is ook geen wenselijke oplossing vanuit tweak omdat je dan 2 wan adressen krijgt (toch?).

Hoe kan ik het beste mijn ziggo situatie zoveel mogelijk nabootsen:
Heb nu een cisco modem/ router welke in brigemode staat waaraan een Netgear R7000 router zit gekoppeld waardoor het verdere netwerk met verschillende switches wordt gemanaged. De telefoon gaat nu rechtstreeks in het modem.

TV laat ik even buiten beschouwing want die wil ik dan bij ziggo blijven afnemen.

[ Voor 9% gewijzigd door frankyboy707 op 02-08-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zyxel in doos laten
Netgear erin prikken vlan34 selecteren en een Siemens n300a ip erbij voor de telefoon en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:09
zo'n siemens n300a ip kan dan gewoon met een ethernet kabel op de netgear aangesloten worden? Of moet je dan een rj45 naar rj11 verloopje gebruiken?

Als ik dat zo lees zou ik me best eens in voip moeten gaan verdiepen, heb er nu nog geen kaas van gegeten maar als je bijvoorbeeld de inkomende lijn van tweak kan combineren met een uitgaand voip abbotje is dat best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook gewoon de Netgear R7000 in de Zyxel drukken en eventueel benodigde poorten op de Zyxel forwarden. Voordeel is dat je geen n300 nodig hebt.
Mocht dit om wat voor redenen niet bevallen kan je later altijd nog overgaan op iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:44
Gisteravond was Sparql weer eens dramatisch in Deventer. Vastloper en vele haperingen. Niet om aan te zien. Meer mensen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt gewoon een ethernetkabel in de netgear en instellen maar letwel bekabelde telefoons kan je dan niet meer aansluiten wil je dit wel dan moet je idd ook de zyxel erbij gebruiken handleiding n300a http://help.voys.nl/images/Gigaset_n300_handleiding.pdf
frankyboy707 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:55:
zo'n siemens n300a ip kan dan gewoon met een ethernet kabel op de netgear aangesloten worden? Of moet je dan een rj45 naar rj11 verloopje gebruiken?

Als ik dat zo lees zou ik me best eens in voip moeten gaan verdiepen, heb er nu nog geen kaas van gegeten maar als je bijvoorbeeld de inkomende lijn van tweak kan combineren met een uitgaand voip abbotje is dat best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mr-D. schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:31:
Dan zyxel in doos laten
Netgear erin prikken vlan34 selecteren en een Siemens n300a ip erbij voor de telefoon en klaar
frankyboy707 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:55:

Je kunt in plaats daarvan ook de Zyxel inzetten als ATA zodat je je DECT-telefoons gewoon kunt gebruiken.

Ook dat staat ik het artikel dat ik in m'n post op de vorige pagina linkte ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Compizfox op 03-08-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 17:13
Heeft iemand een beeld bij de stabiliteit van de laatste firmeware voor de Zyxel, AAKL14, die via Tweak te downloaden is ? Zijn er goede redenen om te upgraden?

VOIP houdt er bij mij geregeld mee op in AAKL11 en daarom wil ik wel upgraden (alhoewel er geen garantie is dat het aan de firmware ligt en al helemaal niet dat het daarmee is opgelost)

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 03-08-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan beperk je je zelf meteen tot een voip account en hij had de vraag om iets zonder de zyxel maar als je maar een account wil gebruiken is dit zeker ook een oplossing maar wel een paar extra stekkers meer (zyxel en een basis voor de telefoon)
Compizfox schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:38:
[...]

[...]

Je kunt in plaats daarvan ook de Zyxel inzetten als ATA zodat je je DECT-telefoons gewoon kunt gebruiken.

Ook dat staat ik het artikel dat ik in m'n post op de vorige pagina linkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
scrappy.doo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:32:
Gisteravond was Sparql weer eens dramatisch in Deventer. Vastloper en vele haperingen. Niet om aan te zien. Meer mensen last van gehad?
Ik had vanmorgen problemen !
Probeerde een opname te kijken, heb hem maar afgezet het geluid liep door maar het beeld bleef staan.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel dat er de laatste dagen af en toe iets meer haperingen zijn. En gisteravond was even een paar tellen
het signaal weg, daarna 3 puntjes boven in beeld en toen liep het beeld en geluid weer gewoon verder.
Maar niet vele haperingen. Er was verder prima tv te kijken (in Leeuwarden).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 20:24
http://sparql.nl/toekomst-fox-sports-bij-sparql-onzeker.html

Persoonlijk ben ik het eens met de instelling van Sparql, toch denk ik dat een aantal mensen niet blij zullen worden als de zender werkelijk op zwart gaat.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Op zich zou ik er nog geen probleem mee hebben als er een zender van in het basispakket komt, echter vind ik het feit dat er voor iedere abonnee wat afgedragen moet worden (ook al maak je geen gebruik van de diensten) een beetje van de zotte.

Meer keuzevrijheid om zelf een zenderpakket samen te stellen zou ik wel fijn vinden (als dit het gevolg zou zijn).

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Philos31 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:27:

Persoonlijk ben ik het eens met de instelling van Sparql, toch denk ik dat een aantal mensen niet blij zullen worden als de zender werkelijk op zwart gaat.
Ik ook, ik hoop dat alle andere aanbieders dit ook doen dan is het einde oefening voor Fox.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024

Maar wat vindt cambrium hier van waar tweak en sparql een onderdeel van is.
Dit is niet zo makkelijk dat sparql zich voor doet.

Maar ik vind als je 17.50 per maand betaald voor fox dat er partijen genoeg zijn die het wel door geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd

Maar ik vind als je 17.50 per maand betaald voor fox dat er partijen genoeg zijn die het wel door geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Als Sparql bezwijkt voor de druk van Fox, kunnen ze niet anders doen dan de extra kosten doorberekenen omdat ze er anders zelf bij inschieten. Maar dat betekent voor mij dan wel het einde van Sparql. En ook van ieder alternatief wat Fox op hun asociale "voorwaarden" (ik heb het liever over chantage) doorgeeft.

Voor mij is er maar één antwoord: Fox eruit, overal! Ze verkeren in zware financiële omstandigheden en hebben nu een mafia-oplossing bedacht als oplossing voor hun eigen falen. En daar ga ik dus niet aan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:50
eymey schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:25:
Blijft alleen jammer dat AVM er geen haast mee lijkt te hebben om dingen als band steering te implementeren, of betere sturing van roaming (bv. op basis van min. RSSI) bij gebruik van meerdere AVM apparaten (zoals in mijn geval, AVM Fritz!box 7490 ism. AVM 1750E ).
Om maar weer even een "oud" onderwerp aan te halen, ik vond net dit: "NEU – Band Steering: Optional lenkt FRITZ!Box ausgewählte WLAN-Geräte gezielt auf das 2,4 oder 5-GHz-Frequenzband zur Verbesserung der Verbindung"

https://avm.de/fritz-labo...490/neues-verbesserungen/
https://avm.de/fritz-labo...esserungen/band-steering/

Zal wel weer een jaar duren voordat er een internationale versie komt, en laten we hopen dat de 1750E ook snel volgt. Maar er wordt blijkbaar toch geluisterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou echt perfect zijn!

Misschien houdt dat mij uiteindelijk dan toch nog wel bij AVM voor Wifi.

Then again, zal idd nog wel meer dan een jaar duren voor het ook naar de internationale versie komt.... misschien heb ik voor die tijd toch alsnog een AP van Ubiquiti gekocht :P.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Ik probeer mijn recent aangekochte EdgeRouter Lite aan de praat te krijgen.

Alles werkt als een tierelier dank zij NickD en zijn standaard config.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid TV aan de gang.

Ik denk dat het aan de next hop config in de static route ligt, of de whitelisting in de IGMP proxy.
Maar kom er verder niet uit.. Kan iemand die het wel werkend heeft me iets op weg helpen?

Zie onder screenshots van de relevante pagina's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jvyHJ6E3vWNKpfOjbcqRcdz2/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cjr9tv27tBty6SI3HVFjpOcu/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xjtDxDzMpVH0HN7O3vxwHMlz/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kjOBe27hzjSzBMb0qfNgtoRg/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zijn er meer mensen hier die constant gesodemieter hebben met de Zyxel?
Ik kan al heel lang niet meer erop inloggen om bijvoorbeeld een wijziging aan te brengen.
Zodra ik naar het IP van de Zyxel ga gaat ie eindeloos laden, en enkele seconden later vliegt het hele internet en alle andere diensten er allemaal uit. Een volledige reset is dan benodigd voor het weer werkt.
Heb al een harde reset en een firmware upgrade/reflash geprobeerd. Mocht niet baten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:37
Welkom bij de EdgeRouter clan >:)

Whitelist op ETH1.4 is niet nodig, alleen op ETH0 (LAN): 239.0.0.0/16, 225.0.71.0/24

Het kan zijn dat IPTV het nog niet doet doordat de IGMP-Proxy service niet draait. Ik heb soms ook problemen gemerkt na het wijzigen van interfaces, waardoor de IGMP-Proxy uit ging. Wellicht helpt een reboot of in de Config Tree editor even de IGMP Proxy op disabled zetten, commit/save, en daarna disabled verwijderen en weer commit/save. Op deze manier kan je een herstart van de IGMP-Proxy forceren.

Als je via SSH op de EdgeRouter kan komen kan je checken of de IGMP Proxy draait met "ps aux | grep imgp"
hermanh schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:53:
Ik probeer mijn recent aangekochte EdgeRouter Lite aan de praat te krijgen.

Alles werkt als een tierelier dank zij NickD en zijn standaard config.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid TV aan de gang.

Ik denk dat het aan de next hop config in de static route ligt, of de whitelisting in de IGMP proxy.
Maar kom er verder niet uit.. Kan iemand die het wel werkend heeft me iets op weg helpen?

Zie onder screenshots van de relevante pagina's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door webmasternick op 05-08-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
dank voor de check... Mag nu eventjes niet spelen.. (WAF factor)
Maar zal dit weekend nog even proberen..

Maar nog even een vraagje, op basis van het IP-adres heb ik mijn static route wel goed staan?
webmasternick schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:15:
Welkom bij de EdgeRouter clan >:)

Whitelist op ETH1.4 is niet nodig, alleen op ETH0 (LAN): 239.0.0.0/16, 225.0.71.0/24

Het kan zijn dat IPTV het nog niet doet doordat de IGMP-Proxy service niet draait. Ik heb soms ook problemen gemerkt na het wijzigen van interfaces, waardoor de IGMP-Proxy uit ging. Wellicht helpt een reboot of in de Config Tree editor even de IGMP Proxy op disabled zetten, commit/save, en daarna disabled verwijderen en weer commit/save. Op deze manier kan je een herstart van de IGMP-Proxy forceren.

Als je via SSH op de EdgeRouter kan komen kan je checken of de IGMP Proxy draait met "ps aux | grep imgp"

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:37
Static route lijkt goed te staan: Next-hop is hetzelfde als de gateway die je op ETH4 (IPTV) hebt ontvangen.
Bij mijn precies hetzelfde. Als deze route niet werkt laadt de Sparql box geen interface zien. Als je wel interface ziet maar geen beeld, dan zit het probleem waarschijnlijk in IGMP-Proxy die niet draait.
hermanh schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:24:
dank voor de check... Mag nu eventjes niet spelen.. (WAF factor)
Maar zal dit weekend nog even proberen..

Maar nog even een vraagje, op basis van het IP-adres heb ik mijn static route wel goed staan?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Ik kreeg inderdaad wel de interface te zien, dus zal het dan de proxy zijn. Dank voor de hulp. :-)
webmasternick schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:36:
Static route lijkt goed te staan: Next-hop is hetzelfde als de gateway die je op ETH4 (IPTV) hebt ontvangen.
Bij mijn precies hetzelfde. Als deze route niet werkt laadt de Sparql box geen interface zien. Als je wel interface ziet maar geen beeld, dan zit het probleem waarschijnlijk in IGMP-Proxy die niet draait.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
pd5lwd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:40:

Nog geen nieuwe update? Van KPN is het inmiddels al bekend. Het internet was hier trouwens eventjes down.

[ Voor 40% gewijzigd door WhySoSerious? op 09-08-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier net ook een dipje van een paar minuten , ook leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt momenteel een storing te zijn. Mijn internet lag er precies on 00:00 uit. Af en toe nog wel connectie maar google.com duurt 2+ minuten om te laden met meer dan 80% packetloss.

edit: en hij werkt weer _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:15:
Lijkt momenteel een storing te zijn. Mijn internet lag er precies on 00:00 uit. Af en toe nog wel connectie maar google.com duurt 2+ minuten om te laden met meer dan 80% packetloss.

Ah, dacht dat het aan m'n netwerk lag. :+
Hier ook om precies 0.00 ff minuutje down.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK

ADK

Iemand al een keer geprobeerd om de Internationale versie om te catten naar een duitse versie om zo beta's te kunnen testen?
stefxx schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:37:
[...]

Om maar weer even een "oud" onderwerp aan te halen, ik vond net dit: "NEU – Band Steering: Optional lenkt FRITZ!Box ausgewählte WLAN-Geräte gezielt auf das 2,4 oder 5-GHz-Frequenzband zur Verbesserung der Verbindung"

https://avm.de/fritz-labo...490/neues-verbesserungen/
https://avm.de/fritz-labo...esserungen/band-steering/

Zal wel weer een jaar duren voordat er een internationale versie komt, en laten we hopen dat de 1750E ook snel volgt. Maar er wordt blijkbaar toch geluisterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij sommige modellen kan dat vast, maar je blijft kans hebben dat er net verschillen in hardware zijn waardoor het niet werkt, of dat je hem daarna speciaal recovery programma van AVM moet gebruiken om hem te 'redden'.

Besides, je hebt dan ook alleen Duits als taal (ook bv. voor je antwoordapparaat). Dat is hier niet acceptabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK

ADK

Kwam dit toevallig tegen:

http://rukerneltool.rainerullrich.de

Ga het toch een keer proberen :-)
ADK schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 01:34:
Iemand al een keer geprobeerd om de Internationale versie om te catten naar een duitse versie om zo beta's te kunnen testen?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:15:

Quad schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:22:
[...]

Ah, dacht dat het aan m'n netwerk lag. :+
Hier ook om precies 0.00 ff minuutje down.
With ^, ik dacht ook dat het aan mijn netwerk lag, maar wilde m'n nest niet uit om te checken. Even later werkte het ineens weer. Volgens mijn probe heeft het 11 minuten geduurd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
WhySoSerious? schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:47:
[...]

Nog geen nieuwe update? Van KPN is het inmiddels al bekend. Het internet was hier trouwens eventjes down.
Over 14 dagen update waar heb ik dat eerder gehoord.
Even zonder gekheid er zit verschil tussen glas en dsl.
De dsl wordt van kpn gehuurd en glas heeft tweak onder eigen beheer.
Dus kpn lijn is nog door fox voorzien.
En tweak glas moeten maar even afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pd5lwd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Over 14 dagen update waar heb ik dat eerder gehoord.
Even zonder gekheid er zit verschil tussen glas en dsl.
De dsl wordt van kpn gehuurd en glas heeft tweak onder eigen beheer.
Dus kpn lijn is nog door fox voorzien.
En tweak glas moeten maar even afwachten?
Sinds een paar jaar werkt het niet meer zo. Ook de lijnen die Tweak huurt van KPN, zowel DSL als Glas, waarbij ze via KPN-WBA leveren, daar dienen ze zelf de rechten voor alle zenders te regelen. Het aanvoeren en doorzetten van de feitelijke streams doet KPN dan. In eigen Tweak gebied (Coanet) moeten ze alles zelf doen. Maar rechten regelen doen ze dus zelf voor alle aansluitingen, KPN WBA of Coanet. Ze hebben dus geen profijt van de deal tussen KPN en Fox.

Maar heeft Cambrium niet gewoon een lopend contract met FOX, net als Ziggo? Misschien dat we daarom niks horen? Omdat het nog niet speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Barre73 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Sinds een paar jaar werkt het niet meer zo. Ook de lijnen die Tweak huurt van KPN, zowel DSL als Glas, waarbij ze via KPN-WBA leveren, daar dienen ze zelf de rechten voor alle zenders te regelen. Het aanvoeren en doorzetten van de feitelijke streams doet KPN dan. In eigen Tweak gebied (Coanet) moeten ze alles zelf doen. Maar rechten regelen doen ze dus zelf voor alle aansluitingen, KPN WBA of Coanet. Ze hebben dus geen profijt van de deal tussen KPN en Fox.

Maar heeft Cambrium niet gewoon een lopend contract met FOX, net als Ziggo? Misschien dat we daarom niks horen? Omdat het nog niet speelt?
Als ze nog een lopend contact hadden, dan was dit nieuwsbericht er niet :)

Bedankt voor uw bericht.
Helaas zijn de onderhandelingen nog gaande en kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen wat er gaat gebeuren.

Met dit antwoord hoop ik je voldoende van dienst te zijn. Heb je toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

[ Voor 14% gewijzigd door WhySoSerious? op 09-08-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhySoSerious? schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Als ze nog een lopend contact hadden, dan was dit nieuwsbericht er niet :)

[...]
Dat bericht kende ik niet maar dan neem ik dat terug. Ben benieuwd dan...

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Dia voorstelling op HBO 2 in Enschede. En het ging zo goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb mijn abo ook maar eens laten omzetten naar 365 euro per jaar ipv 40 euro per maand.
Iets meer dan 30 euro per maand voor 1Gbit-glasvezel, hm, ja, daar kan ik wel blij van worden :).

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het ook om draaien hoe meer mensen Sparql verlaten des de meer bandbreedte voor mij :)
Nee ik heb de laatste tijd weinig tot geen last maar ik kijk dan ook weinig tot geen tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacorgaZ schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:32:
Ik heb mijn abo ook maar eens laten omzetten naar 365 euro per jaar ipv 40 euro per maand.
Iets meer dan 30 euro per maand voor 1Gbit-glasvezel, hm, ja, daar kan ik wel blij van worden :).
Dat kan alleen uit voor je als je geen TV dienst van Sparql afneemt, want dan betaal je daar weer 10 euro p maand meer voor, dus weg winst....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ach, welke échte Tweaker kijkt er in de tijd van Netflix, gratis Tweak-Usenet en reclameblokken op TV van 8 minuten dan nog naar het Nederlandse TV-aanbod dan? ;)
Alleen voor het vrouwtje die live Popstars Editie Zoveel live wil zien is het misschien handig, voor de rest is alle troep gratis terug te kijken met veel minder reclame via de legale wegen of vaak in 1080p zonder reclame via de andere wegen.
Nee, die 10 euro of ~16 euro bij Ziggo hou ik héél graag in mijn zak!

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een factuur ontvangen van ~60 euro's voor telefonie terwijl ik het 365 euro per jaar abbo heb. Ik dus kijken wat er aan de hand is en schrik me de tyfus. Meer dan 100 telefoontjes van het buitenland voor 0 euro tussenin 3x van ~15 euro. Blijkbaar word mijn asterisk server dik misbruikt. Heb hem voor de zekerheid uitgedaan. De bel limiet van 25 euro heeft ook echt niks gedaan :s. Deze maand zit ook al op de 45 euro aan kosten... Heb echt geen zin om zoiets te betalen...

Hoe kan zoiets komen? Mijn Voip server was niet te benaderen van buitenaf afgezien van telefoontjes ontvangen. Heb al contact opgenomen met Tweak hierover maar ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35
Naast het uitschakelen van je asterisk zou ik ook even een password reset aanvragen. Weet niet of de sip-server van Tweak extern benaderbaar is maar ik zou er niet op gerust zijn dat het misbruik meteen gestopt is.

Kijk eens in je cdr van asterisk of het misbruik inderdaad via je eigen server heeft plaatsgevonden.

Overigens is 60 euro voor honderden telefoontjes een schijntje. Best een betaalbare les :) (wie de uiteindelijke rekening ook betaalt..)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Barre73 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Dat bericht kende ik niet maar dan neem ik dat terug. Ben benieuwd dan...
Ja ik ben ook benieuwd, maar het is nog erg stil na het bericht van 3 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Mr-D. schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:07:
Ik kan het ook om draaien hoe meer mensen Sparql verlaten des de meer bandbreedte voor mij :)
Nee ik heb de laatste tijd weinig tot geen last maar ik kijk dan ook weinig tot geen tv
Ik heb de laatste tijd juist erg veel haperingen van TV zenders op Sparql :( . Met name de Nederlandse zenders. Ik kijk ook niet echt veel TV, maar als ik kijk wil ik gewoon een stabiel beeld. Het beeld stopt af en toe, maar het geluid loopt wel verder :? . Echt super irritant. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist de laatste dagen geen hapering meer gezien. De dagen daarvoor was het wel
iets erger. Toen waren er ook haperingen op zenders waar dat anders nooit gebeurde.
Maar dat is nu weer over. En misschien dat dat iets met werkzaamheden te maken had, want
daarna lijkt het wel beter. Wat ik zeg, geen hapering meer gezien. En ik kijk heel veel tv.

*edit: Typisch, nu viel het hele tv signaal even een paar seconden weg. 3 Puntjes boven in beeld
en hij was er weer. Heb ik weer als ik net zeg dat ik de laatste dagen geen haperingen zag. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
basd123 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

Ik heb de laatste tijd juist erg veel haperingen van TV zenders op Sparql :( . Met name de Nederlandse zenders. Ik kijk ook niet echt veel TV, maar als ik kijk wil ik gewoon een stabiel beeld. Het beeld stopt af en toe, maar het geluid loopt wel verder :? . Echt super irritant. Meer mensen dit probleem?
Heb hier ook regelmatig last van. Al diverse malen contact gehad met Tweak hierover. Ze hebben vorige week een nieuwe Sparql box opgestuurd. Dit gaat uiteraard het probleem niet verhelpen, dus over een paar dagen zal ik ze weer mailen en gaan we weer verder.

Tweak ontkent in hun mails aan mij dat het een veel voorkomend probleem is. Ik zou dus echt iedereen willen aanraden om contact op te nemen met Tweak als ze last hebben van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Ik kan je inderdaad vertellen dat een nieuwe Sparql Box het probleem niet gaat oplossen. Ik heb nl. 2 Sparql boxen en beide hebben hetzelfde probleem. Het probleem doet zich meestal 's avonds voor. Het lijkt dus meer op een capaciteit probleem van het IPTV platform. Ik zal ze ook een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
is toch wel apart dat ze dit ontkennen want ze lezen hier wel mee
kan natuurlijk ook zo zijn dat hun interne communicatie niet helemaal up-to-date is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Mr-D. schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:43:
is toch wel apart dat ze dit ontkennen want ze lezen hier wel mee
kan natuurlijk ook zo zijn dat hun interne communicatie niet helemaal up-to-date is
De mail die ik kreeg:
"De haperingen zouden niet meer massaal mogen voorkomen, wanneer er sprake is van een hapering gaat het hoogstwaarschijnlijk ergens in het interne netwerk van de eindgebruiker (klant) mis."

Mijn Sparql box is nu dus vervangen, maar ik uiteraard gaat dit mijn probleem niet oplossen. Nu even wachten tot ik weer wat haperingen heb gehad (dat kan nooit lang duren) en dan klim ik weer in de spreekwoordelijke pen. Volgende stap zou wel het langssturen van een monteur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien overbodig maar kabel zit direct in de zyxel ??
ik zelf heb het ook een keer gehad een kabelbreuk in mijn utpkabel onder de grond(kruipruimte) maar ga er vanuit dat je dat ook getest hebt
bij mij is het makkelijk te zien heb 2 boxen als hij zowel boven als beneden hapert dan zit het niet bij mij :)

en hoe druk is het op jouw zyxel weet uit ervaring als er meer dan 15 apparaten op zitten dat hij het toch moeilijk schijnt te hebben.
scrappy.doo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:58:
[...]

De mail die ik kreeg:
"De haperingen zouden niet meer massaal mogen voorkomen, wanneer er sprake is van een hapering gaat het hoogstwaarschijnlijk ergens in het interne netwerk van de eindgebruiker (klant) mis."

Mijn Sparql box is nu dus vervangen, maar ik uiteraard gaat dit mijn probleem niet oplossen. Nu even wachten tot ik weer wat haperingen heb gehad (dat kan nooit lang duren) en dan klim ik weer in de spreekwoordelijke pen. Volgende stap zou wel het langssturen van een monteur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
ik heb even een dingetje met de tweak voip. Als ik uitbel hangt de tweak Phone op na 5x is dit aan te passen ?

De Tweak HD melde de volgende slimme tip "Dit zou u onder het VOIP gedeelte in uw router wellicht kunnen aanpassen! Waar precies echter, dat zou ik u niet precies kunnen beantwoorden." 8)7 |:(

de Call Waiting Reject Timer : staat reeds op 60 sec
No Answer Time : 180 sec

of is dit iets wat bij tweak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in de mijn tweak omgeving staat wel voor hoeveel euro je mag bellen als je daar overheen gaat hangt hij ook op maar kan je daarna niet meer bellen en ik ken dit probleem zelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Mr-D. schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:32:
misschien overbodig maar kabel zit direct in de zyxel ??
ik zelf heb het ook een keer gehad een kabelbreuk in mijn utpkabel onder de grond(kruipruimte) maar ga er vanuit dat je dat ook getest hebt
bij mij is het makkelijk te zien heb 2 boxen als hij zowel boven als beneden hapert dan zit het niet bij mij :)

en hoe druk is het op jouw zyxel weet uit ervaring als er meer dan 15 apparaten op zitten dat hij het toch moeilijk schijnt te hebben.

[...]
De box zit inderdaad direct op de Zyxel. Als ik even mijn laptop erin prik en een speedtest uitvoer zit die ook gewoon stabiel tussen de 900 en 1000 mbit in. Verder heb ik alleen een server erop zitten, maar die staat 99% van de tijd te idlen. Ook als er haperingen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en als je inlogt op de zyxel en dan naar system monitor - traffic status - lan gaat set de interval ff op 60 is wat makkelijker en klik dan op more zie je dan veel drops/ errors op de desbetreffende lan
overigens moet je lan 3 niet serieus nemen die geeft op een of andere manier altijd errors dus zit die box daarin draai dat dan even om om te testen

voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://mr-d.nl/tweak/statuslan.PNG

en voor de wan

Afbeeldingslocatie: https://mr-d.nl/tweak/statuswan.png
scrappy.doo schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:30:
[...]

De box zit inderdaad direct op de Zyxel. Als ik even mijn laptop erin prik en een speedtest uitvoer zit die ook gewoon stabiel tussen de 900 en 1000 mbit in. Verder heb ik alleen een server erop zitten, maar die staat 99% van de tijd te idlen. Ook als er haperingen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Mr-D. schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:21:
en als je inlogt op de zyxel en dan naar system monitor - traffic status - lan gaat set de interval ff op 60 is wat makkelijker en klik dan op more zie je dan veel drops/ errors op de desbetreffende lan
overigens moet je lan 3 niet serieus nemen die geeft op een of andere manier altijd errors dus zit die box daarin draai dat dan even om om te testen

voorbeeld
[afbeelding]

en voor de wan

[afbeelding]

[...]
Geen drops/errors niks, nada. 0. Heb dat scherm er al vaak bij gehad. Ik kan zelf ook niks bedenken wat er intern hier mis kan gaan. De haperingen komen ook niet vaak voor, maar toch bijna elke avond wel 2 a 3 keer. Ik vind dat zeer storend en anno 2016 met gigabit internet gewoon niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk dat de gigabit er weinig mee te maken heeft maar meer hun eigen backplane
en daarbij is het nu moeilijk hard te maken of hun de haperingen ook maar aangeleverd krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
Momenteel zijn er bij meerdere websites niet bereikbaar, meer mensen hier last van?

Nvm Fixed

[ Voor 10% gewijzigd door Eikeltje op 17-08-2016 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Mr-D. schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:55:
ik denk dat de gigabit er weinig mee te maken heeft maar meer hun eigen backplane
en daarbij is het nu moeilijk hard te maken of hun de haperingen ook maar aangeleverd krijgen
Dat vind ik prima, maar dan wil ik dat graag horen van de helpdesk en niet dat hun het afschuiven op de klant z'n interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ben ik helemaal met jouw eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Momenteel last van een klapperende verbinding die niet weet of ie nou wel of niet werkt.
Wat me opvalt is dat er extreem veel spam in de logs staat sinds ik een slechte verbinding heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mnGPCrNl.jpg

Verwijderd

Asterisk server er uitgegooid en geprobeerd de Zyxel router rechtstreekt te laten verbinden met de Tweak servers. Hij registreert wel maar kan niet uitbellen. Als er ingebeld wordt dan is er aan beide kanten niks te horen. Ik kan alleen geluid versturen maar niet ontvangen. Niks met firewall te maken blijkbaar, alleen poorten moeten geforward. Werkt alweer. Beetje raar in elkaar gezet dat openwrt.
Wat mis ik hier? poort 5060-5070 en de RTP reeks zijn in de hoofdrouter(openwrt) geopend and forwarded naar de zyxel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 03:45 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.