Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dancis schreef:
Merk toch wel dat Sparql nog niet helemaal volwassen is. Mis gewoon nog een aantal features die je bijvoorbeeld wel hebt bij ziggo met horizon.
replay tv , serie-opnames , maar ook vorige week donderdag was het zo dat darten eerder was afgelopen en het vrouwtje erna een film wilde opnemen. Dus de film begon eerder maar de opname dus een half uur later. Volgens mij is dit met ziggo niet zo maar dat weet ik niet meer zeker.

Dus ik denk dat we na het jaar weer terug gaan naar ziggo qua tv en dan met het complete pakket dus extra zenders en horizon en horizon extra. Tenzij sparql een inhaal slag maakt maar ik ben bang van niet.

Maar qua internet wil ik niet meer weg bij Tweak *O*

---

Bij Ziggo kun je de tijd voor en na de opname instellen., maar als een programma onverwachts een half uur eerder begint dan kan ook Ziggo je niet helpen.
De Horizon kun je alleen bij een compleet pakket krijgen, dus dat wordt een dure grap als je ook Tweak erbij wilt houden voor internet.
maar wie weet heb jij het wel erg breed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
ADK schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:19:
Zijn er meer mensen die problemen hebben setting die 1 dag werken en daarna weer zijn verdwenen?

bv.: Remote MGMT, WAN optie aangevinkt, volgende dag weer uit?

of Con-current WAN aan, werkt het 1 of 2 dagen maar na een reboot week niet?
Niet helemaal hetzelfde, maar als ik reboot staat de SIP op "not registered" en dat komt niet automatisch weer goed. De enige oplossing is even in de instellingen van de Zyxel gaan, de SIP settings editen en gelijk weer sluiten en dan registreert hij wel.

Het schijnt een beetje van modem tot modem te verschillen of na een reboot bepaalde dingen wegvallen of niet. Ik heb nog een tweede liggen, dus die ga ik er binnenkort eens aanhangen en kijken of de telefoon dan na een reboot wel blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:34:
[...]

Wel dat een ingeplande opname helemaal niet wordt opgenomen.
Als ik dan tijdens de opname even kijk dan zie ik dat het niet wordt opgenomen.
Als ik dan nog snel op opnemen druk dan neemt hij het wel vanaf het begin alsnog op.
Eerst denk je dan dat je het vergeten bent in te plannen, maar toen ben ik er op gaan letten en kwam er dus achter.
Wel lastig want het is enigszins onbetrouwbaar.
Zal ze ook maar een mailtje sturen, hoe meer dat doen hoe meer druk er op de ketel is voor Sparql :)
Ik heb die dingen ook wel eens gezien. Ook verdwenen opnames zien terug komen na een reboot (power cycle) van de sparql box.
Sinds de box volledig uit kan (rood lampje) en ik dit vaak ook doe, heb ik eigenlijk geen problemen meer met de opnames, geen verdwijnende en ook geen mislukte opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:35:

Edit: mail gestuurd 15 minuten later reactie , ze wilde weten welke opnames er waren verdwenen en hoe laat ze opgenomen waren. Dan gaan ze uitzoeken wat er mee gebeurt is.
Hier reageren ze dus wel snel :*)
Bij mij alleen een automatisch bevestigingsmail.
Mijn ervaring is dat er pas na twee weken gereageerd wordt...
Pas na een bericht aan Tweak wordt er wel direct gereageerd.
Afijn eerst Sparql maar de kans geven, de twee weken zijn nog niet om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:14:
Mijn Zyxel VMG8324-B10A heeft enorm veel last van een haperende verbinding. Regelmatig valt de verbinding weg voor enkele seconden maar soms ook gewoon permanent totdat ik hem een factory reset geef doormiddel van het reset-gaatje. De snelheid wordt ook niet gehaald, deze is circa 600-700 ipv 1000 mbit. Als ik in de modem kijk zie ik dat de RAM en CPU helemaal nokvol dichtgetrokken zijn op dat moment. Idle zit ie al op 60% CPU en 90% RAM.
Ook de interface om hem in te stellen is altijd extreem traag met laden/opbouwen. Wat me weinig verbaasd met die enorme load die er permanent op staat.
Daarbij komt de absurde regel dat je geen leestekens in je WiFi-wachtwoord mag hebben.

Levert Tweak toevallig ook andere/betere routers/modems? Want dit ding is echt 3 keer huilen.
Ik heb geprobeerd mijn eigen router te gebruiken maar dit werkt helaas niet (ASUS RT-AC3200) wegens het feit dat ie niet alle mogelijkheden heeft om alle diensten te kunnen gebruiken (VLAN, Static Routing).

//Edit: Hij is nu in een uur of 3 al 8 keer gecrashed en de interface is ~80% van de tijd niet bereikbaar (eindeloos lang laden).

//Edit 2: Het resetknopje lijkt zelfs kapot te wezen, hij reageert er totaal niet (meer) op.
Beter gaat Tweak een nieuwe leveren dus.
Vreemd dat bij sommigen de Zyxel niet stabiel is en bij mij bijvoorbeeld wel (FW13). Wel moet ik zeggen dat ik de Zyxel gewoon gebruik zoals geleverd door Tweak, WiFi staat uit en slechts enkele portforwards naar mijn tweede router. Dus geen concurrent WAN of iets dergelijks. De CPU load is gemiddeld 5% en de memory usage hangt rond de 45%.
In eerdere releases van de Zyxel was bijvoorbeeld de Guest WiFi een boosdoener, de vraag is natuurlijk is dit volledig door Zyxel opgelost.
Om erachter te komen waar het probleem zit kan je slechts zaken gaan uitsluiten, dus je begint met de standaard config van Tweak en een minimale hoeveelheid aangesloten randapparatuur. Door een voor een randapparaten weer aan te sluiten kan je onderzoeken of de Zyxel problemen heeft met een van je randapparaten. Bedenk dat de CPU behoord te "pitten" alleen in geval van veranderingen, lees nieuwe NAT entries en dergelijke moet de CPU een en ander instellen in de ASIC's. Indien de CPU op 60% staat is de Zyxel dus niet Idle, daarnaast RAM verbruik van 90% duid misschien op een bovenmatig aantal open NAT sessies (System monitor - Traffic Status - NAT)
Daarnaast kan je nog ff kijken of je LAN/WAN errors hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Hans_18T schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Vreemd dat bij sommigen de Zyxel niet stabiel is en bij mij bijvoorbeeld wel (FW13). Wel moet ik zeggen dat ik de Zyxel gewoon gebruik zoals geleverd door Tweak, WiFi staat uit en slechts enkele portforwards naar mijn tweede router. Dus geen concurrent WAN of iets dergelijks. De CPU load is gemiddeld 5% en de memory usage hangt rond de 45%.
In eerdere releases van de Zyxel was bijvoorbeeld de Guest WiFi een boosdoener, de vraag is natuurlijk is dit volledig door Zyxel opgelost.
Om erachter te komen waar het probleem zit kan je slechts zaken gaan uitsluiten, dus je begint met de standaard config van Tweak en een minimale hoeveelheid aangesloten randapparatuur. Door een voor een randapparaten weer aan te sluiten kan je onderzoeken of de Zyxel problemen heeft met een van je randapparaten. Bedenk dat de CPU behoord te "pitten" alleen in geval van veranderingen, lees nieuwe NAT entries en dergelijke moet de CPU een en ander instellen in de ASIC's. Indien de CPU op 60% staat is de Zyxel dus niet Idle, daarnaast RAM verbruik van 90% duid misschien op een bovenmatig aantal open NAT sessies (System monitor - Traffic Status - NAT)
Daarnaast kan je nog ff kijken of je LAN/WAN errors hebt.
Dat is het hem, er zit totaal niets aangesloten. Alle kabels liggen eruit en de WiFI devices zijn ook uit. En dan toch een dikke load als ik enkel de pc erop hang. Volgens de ZyXEL heb ik dan ~18 sessies openstaan. Er is geen dataverkeer at all verder. Guest WiFi staat uit, alles staat op factory defaults uitgezonderd het WiFi wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:48:
@Dancis schreef:
Merk toch wel dat Sparql nog niet helemaal volwassen is. Mis gewoon nog een aantal features die je bijvoorbeeld wel hebt bij ziggo met horizon.
replay tv , serie-opnames , maar ook vorige week donderdag was het zo dat darten eerder was afgelopen en het vrouwtje erna een film wilde opnemen. Dus de film begon eerder maar de opname dus een half uur later. Volgens mij is dit met ziggo niet zo maar dat weet ik niet meer zeker.

Dus ik denk dat we na het jaar weer terug gaan naar ziggo qua tv en dan met het complete pakket dus extra zenders en horizon en horizon extra. Tenzij sparql een inhaal slag maakt maar ik ben bang van niet.

Maar qua internet wil ik niet meer weg bij Tweak *O*

---

Bij Ziggo kun je de tijd voor en na de opname instellen., maar als een programma onverwachts een half uur eerder begint dan kan ook Ziggo je niet helpen.
De Horizon kun je alleen bij een compleet pakket krijgen, dus dat wordt een dure grap als je ook Tweak erbij wilt houden voor internet.
maar wie weet heb jij het wel erg breed :)
Nee ik heb het niet erg breed maar het vrouwtje wil gewoon een goed werkende tv dienst met betrouwbare opname mogelijkheid en dan komen we denk ik toch op den duur op ziggo uit en dan zijn we 15 euro duurder uit dan nu.

Dan moet ze maar meer uren werken want zij wil ziggo terug voor tv. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Dat is het hem, er zit totaal niets aangesloten. Alle kabels liggen eruit en de WiFI devices zijn ook uit. En dan toch een dikke load als ik enkel de pc erop hang. Volgens de ZyXEL heb ik dan ~18 sessies openstaan. Er is geen dataverkeer at all verder. Guest WiFi staat uit, alles staat op factory defaults uitgezonderd het WiFi wachtwoord.
Factory default of de tweak config? Al een andere brouwser geprobeerd (ik gebruik bijvoorbeeld Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Wij gebruiken thuis geen TV en telefonie en kijken naar het 1000mbit abonnement van 365 euro de jaar.

Nou vraag ik mij af of ik mijn huidige configuratie mee kan nemen naar het glasvezel abbonement:

Modem UPC (Ziggo) staat op Bridge --> kabeltje naar Airport Extreme. Deze pakt NAT en DHCP. --> Kabeltje naar 2e Airport extreme, staat op Bridge.

Op deze manier hebben we vanuit de eerste AE een 2.4 en 5ghz netwerk staan en vanuit de 2e een uitgebreid netwerk met een eigen SSID. Het werkt allemaal keurig. Deze config zou ik graag mee willen nemen naar Tweak, maar de helpdesk wist niet of het zou gaan werken. Zelf word ik ook niet veel wijzer van google. Is er iemand die een soortgelijke setup gebruikt? Wat zou een alternatieve methode zijn om dezelfde resultaten te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de Airport Extreme met VLAN's kan omgaan is dat geen probleem. Anders kan je de Zyxel laten NATten en DHCPen en beide Airport Extremes als bridge gebruiken (Lees Access points)
Je kan ook Airport Extreme en Zyxel laten NATten waarbij de wan van de Airport Extreme op de Zyxel wordt aangesloten. Eventuele portforwards kan je dan zetten in de Zyxel.

[ Voor 32% gewijzigd door Hans_18T op 09-06-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Hans_18T schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:05:
Als de Airport Extreme met VLAN's kan omgaan is dat geen probleem. Anders kan je de Zyxel laten NATten en DHCPen en beide Airport Extremes als bridge gebruiken (Lees Access points)
Je kan ook Airport Extreme en Zyxel laten NATten waarbij de wan van de Airport Extreme op de Zyxel wordt aangesloten. Eventuele portforwards kan je dan zetten in de Zyxel.
Zorgt een dubbele NAT niet voor vervelende situaties? Ik ben niet zo thuis in networking als de meesten in deze thread, maar heb bij, bijvoorbeeld, KPN vervelende situaties gehad waarin online gamen niet mogelijk was als ik niet per sé de consoles aansloot op de experiabox.

Als de door jou geschetste oplossing geen vermindering in snelheid en stabiliteit geeft is dat natuurlijk ook gewoon prima :) De Airport Extreme ondersteund geen VLAN. Maar ik hoef dus alleen Internettoegang, telefonie is niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Eduardboon op 09-06-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwestie van de juiste poorten forwarden. Ik gebruik ook NAT over NAT en heb met de XBOX bijvoorbeeld geen probleem.
Anderen "Mr D" gebruiken bijvoorbeeld "Concurrent WAN" zou in jou geval ook een oplossing kunnen zijn. De vraag is alleen hoelang "Concurrent WAN" wordt getolereerd door Tweak, immers je gebruikt in dat geval 2 publieke IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Hans_18T schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:33:
Kwestie van de juiste poorten forwarden. Ik gebruik ook NAT over NAT en heb met de XBOX bijvoorbeeld geen probleem.
Anderen "Mr D" gebruiken bijvoorbeeld "Concurrent WAN" zou in jou geval ook een oplossing kunnen zijn. De vraag is alleen hoelang "Concurrent WAN" wordt getolereerd door Tweak, immers je gebruikt in dat geval 2 publieke IP adressen.
Dat zegt me helaas niets. Zal ik nog even moeten googlen dus.

Worst case scenario is dus het Zyxel modem laten NAT'en en DHCP'en en mijn bestaande infrastructuur toevoegen als brug. Als mij dat geen andere gebruikerservaring oplevert vind ik dat prima. Ik zal me nog even goed inlezen over de ervaringen met Tweak, en dan gaan we een beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 15:19
dat word nog heel lang getolereerd want ik heb het nl gewoon telefonisch gevraagd want je mag immers ook 3 ipadressen hebben bij de 10GB abonnementen dus waarom dan niet op de 1GB abonnementen??
Hans_18T schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:33:

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
google is niet nodig je kan ook de zoekfunctie hierboven gebruiken want al deze vragen zijn al een paar keer langs gekomen wil ze nog steeds beantwoorden hoor zo is het niet of in mijn handtekening zit een verwijzing naar mijn website met tips en tricks.
Eduardboon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:01:
[...]

Dat zegt me helaas niets. Zal ik nog even moeten googlen dus.

Worst case scenario is dus het Zyxel modem laten NAT'en en DHCP'en en mijn bestaande infrastructuur toevoegen als brug. Als mij dat geen andere gebruikerservaring oplevert vind ik dat prima. Ik zal me nog even goed inlezen over de ervaringen met Tweak, en dan gaan we een beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
bij mij is hij de laatste paar dagen ook super onstabiel ga kijken of ik een paar firmwares terug kan om te testen of het dan beter is wordt er idd erg moe van zie ook regelmatig deze variant in beeld staan
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/zyxel.PNG
Zorian schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:14:
Mijn Zyxel VMG8324-B10A heeft enorm veel last van een haperende verbinding. Regelmatig valt de verbinding weg voor enkele seconden maar soms ook gewoon permanent totdat ik hem een factory reset geef doormiddel van het reset-gaatje. De snelheid wordt ook niet gehaald, deze is circa 600-700 ipv 1000 mbit. Als ik in de modem kijk zie ik dat de RAM en CPU helemaal nokvol dichtgetrokken zijn op dat moment. Idle zit ie al op 60% CPU en 90% RAM.
Ook de interface om hem in te stellen is altijd extreem traag met laden/opbouwen. Wat me weinig verbaasd met die enorme load die er permanent op staat.
Daarbij komt de absurde regel dat je geen leestekens in je WiFi-wachtwoord mag hebben.

Levert Tweak toevallig ook andere/betere routers/modems? Want dit ding is echt 3 keer huilen.
Ik heb geprobeerd mijn eigen router te gebruiken maar dit werkt helaas niet (ASUS RT-AC3200) wegens het feit dat ie niet alle mogelijkheden heeft om alle diensten te kunnen gebruiken (VLAN, Static Routing).

//Edit: Hij is nu in een uur of 3 al 8 keer gecrashed en de interface is ~80% van de tijd niet bereikbaar (eindeloos lang laden).

//Edit 2: Het resetknopje lijkt zelfs kapot te wezen, hij reageert er totaal niet (meer) op.
Beter gaat Tweak een nieuwe leveren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mr-D. schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:04:
google is niet nodig je kan ook de zoekfunctie hierboven gebruiken want al deze vragen zijn al een paar keer langs gekomen wil ze nog steeds beantwoorden hoor zo is het niet of in mijn handtekening zit een verwijzing naar mijn website met tips en tricks.

[...]
Bedankt! Ik heb even gekeken op je website, maar ik word er als leek niet veel wijzer van :+ En dan denk je toch een basis aan kennis te hebben. Het enige wat ik nodig heb is mijn eerder geschetste situatie. Doe niks geks op internet; Netflix, Gamen op xbox live en PSN en wat uploads voor de studie (vooral daar is verbetering mogelijk).

De overstap zou vooral vanwege kostenbesparing gebeuren t.o.v Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dan zou ik toch voor de optie van hans_18T gaan dan heb je iets vergelijksbaars of idd je eigen spullen als AP inzetten want de zyxel is geen gesloten apparaat je kan daar alles aanpassen wat je zelf wilt

en de upload tja die zit nu wel goed hoor :)
Eduardboon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:14:
[...]

Bedankt! Ik heb even gekeken op je website, maar ik word er als leek niet veel wijzer van :+ En dan denk je toch een basis aan kennis te hebben. Het enige wat ik nodig heb is mijn eerder geschetste situatie. Doe niks geks op internet; Netflix, Gamen op xbox live en PSN en wat uploads voor de studie (vooral daar is verbetering mogelijk).

De overstap zou vooral vanwege kostenbesparing gebeuren t.o.v Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mr-D. schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:17:
dan zou ik toch voor de optie van hans_18T gaan dan heb je iets vergelijksbaars of idd je eigen spullen als AP inzetten want de zyxel is geen gesloten apparaat je kan daar alles aanpassen wat je zelf wilt

en de upload tja die zit nu wel goed hoor :)

[...]
Dan is dat het overwegen waard.

Is het niet mogelijk om de modem op bridge te gooien en dan alleen het internetsignaal door te voeren naar de AE die NAT en DHCP doet? Dan hoef je geen VLAN's te kiezen, want er is gewoon 1 lijn; internet. Of werkt het niet zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ja en nee want het modem is geen modem maar een router maar je kan hem gewoon in de router prikken en dan voor je eigen router een iprange aanmakenen anders dan 192.168.1.x en dat ip in de zyxel aangeven als dmz

plaatje
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak/zyxel2.PNG
Eduardboon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:22:
[...]

Dan is dat het overwegen waard.

Is het niet mogelijk om de modem op bridge te gooien en dan alleen het internetsignaal door te voeren naar de AE die NAT en DHCP doet? Dan hoef je geen VLAN's te kiezen, want er is gewoon 1 lijn; internet. Of werkt het niet zo simpel?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-D. op 09-06-2016 18:05 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mr-D. schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:35:
ja en nee want het modem is geen modem maar een router maar je kan hem gewoon in de router prikken en dan voor je eigen router een iprange aanmakenen anders dan 192.168.1.x en dat ip in de zyxel aangeven als dmz

plaatje volgt

[...]
Dat is een leuk idee inderdaad. Zorgt dat niet voor problemen zodra we met meerdere apparaten wat gaan doen? Weet nog dat ik zo'n soort constructie via een sitecom deed, alles klapte er constant uit. Maar goed; dat was een sitecom.

Op de AE kan ik kiezen voor DHCP + NAT of voor enkel DHCP. Met jouwe oplossing zou ik met enkel DHCP een probleemloze lijn moeten hebben zover ik dat zie? Zit nu ook sowieso al op 192.168.10.x, dus aan instellingen hoeft er dan ook nog eens weinig gesleuteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nee je maakt gewoon eigen netwerk maar letwel alles wat je dan op de zyxel aansluit kan je uiteraard dan niet bij want je zit immers op een ander netwerk via een omweg zou het kunnen lukken maar niet out of the box :)
Eduardboon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:38:
[...]

Dat is een leuk idee inderdaad. Zorgt dat niet voor problemen zodra we met meerdere apparaten wat gaan doen? Weet nog dat ik zo'n soort constructie via een sitecom deed, alles klapte er constant uit. Maar goed; dat was een sitecom.

Op de AE kan ik kiezen voor DHCP + NAT of voor enkel DHCP. Met jouwe oplossing zou ik met enkel DHCP een probleemloze lijn moeten hebben zover ik dat zie? Zit nu ook sowieso al op 192.168.10.x, dus aan instellingen hoeft er dan ook nog eens weinig gesleuteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hans_18T schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Factory default of de tweak config? Al een andere brouwser geprobeerd (ik gebruik bijvoorbeeld Chrome)
Aangezien de resetknop kapot is klik ik factory default aan in de settings, na een heeeeeeele lange tijd wachten en laden.
De firmware is 1.00(AAKL.14)C0.
Heb verder enkel Chrome op de pc, de rest is eraf geknikkerd (IE, Edge etc).

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 09-06-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nee geen last van alleen heel soms dat de wifi uit zijn eigen aangaat
ADK schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:19:
Zijn er meer mensen die problemen hebben setting die 1 dag werken en daarna weer zijn verdwenen?

bv.: Remote MGMT, WAN optie aangevinkt, volgende dag weer uit?

of Con-current WAN aan, werkt het 1 of 2 dagen maar na een reboot week niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59
Vreemd dat er zoveel problemen zijn met de zyxel. Ik zit al erg lang op AAKL.11 en ongeveer eens per maand wordt m'n zyxel gereboot (toevallig net omdat de stroom er dan even afmoet oid). Maar echt 0,0 problemen.
Ik gebruik gewoon de wifi van de zyxel, welke op zich nog redelijk vlot is voor mijn gebruik (alleen maar telefoons op wifi). De rest (server, desktop, raspberry pi en sparql) zitten gewoon bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Lieuwe15 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:47:
Vreemd dat er zoveel problemen zijn met de zyxel. Ik zit al erg lang op AAKL.11 en ongeveer eens per maand wordt m'n zyxel gereboot (toevallig net omdat de stroom er dan even afmoet oid). Maar echt 0,0 problemen.
Tja, als je 'm zo vaak reboot kan je natuurlijk ook weinig zeggen over de stabiliteit. Misschien eens tijd voor een UPS want maandelijks de stroom eraf lijkt me niet helemaal tof.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59
Een maand uptime vind ik wel onder redelijk stabiel vallen. Maandelijks stroom eraf maakt niks uit, dus een UPS is een beetje overbodig. Die paar minuten zonder internet is prima te overleven. Met stroom eraf bedoel ik dan stekker eruit, niet de hele groep.
Langste uptime die ik heb gezien/mij is opgevallen is 75 dagen, toen draaide hij nog prima zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Mr-D. schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:09:
bij mij is hij de laatste paar dagen ook super onstabiel ga kijken of ik een paar firmwares terug kan om te testen of het dan beter is wordt er idd erg moe van zie ook regelmatig deze variant in beeld staan
[afbeelding]
[...]
Waar haal je deze informatie vandaan, is dat alleen bij bepaalde firmware varianten beschikbaar? Ik heb alle schermen bekeken als admin en als supervisor, maar ben niet zoiets tegengekomen (V14 firmware).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Lieuwe15 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:25:
Een maand uptime vind ik wel onder redelijk stabiel vallen.
Da's best triest dat je dat al als 'redelijk stabiel' ervaart, laat zien hoe erg we onze verwachtingen zijn gedaald.

Kan je je voorstellen dat eens per maand je koelkast uitvalt of je vrieskist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Lieuwe heeft al aangegeven "omdat de stroom er toevallig afmoet", dus ik begrijp eigenlijk een beetje dat hij de Zyxel niet reboot omdat hij op dat moment niet meer stabiel is. Als mijn koel- of vrieskast (toevallig heb ik een koelvriescombi) eens per maand "uitvalt" omdat ik graag erachter wil schoonmaken en dat alleen kan als ik het ding verder verplaats dan het netsnoer toelaat, ga ik niet klagen bij Miele.

En ja, als je Thomson/Alcatel routers gewend bent (door sommige providers nog steeds geleverd) dan ben je al blij als je een week zonder reboot doorkomt, dus dan is een maand wel héél erg stabiel!

Maar goed, we weten al dat jouw normen een beetje op een ander niveau liggen als van de gemiddelde Tweak abonnee. Ik snap eigenlijk niet goed dat je nog steeds bij Tweak zit, of is dat een kwestie van "prutser zoekt prutsers"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaargh! schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Da's best triest dat je dat al als 'redelijk stabiel' ervaart, laat zien hoe erg we onze verwachtingen zijn gedaald.

Kan je je voorstellen dat eens per maand je koelkast uitvalt of je vrieskist ?
With ^

Mijn router-pc (ik gebruik de Zyxel niet) heeft op dit moment een uptime van 414 dagen, nogal een verschil :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:13:
[...]

With ^

Mijn router-pc (ik gebruik de Zyxel niet) heeft op dit moment een uptime van 414 dagen, nogal een verschil :P
De teller staat hier op 254, toen vlogen de stoppen er uit door een kortsluitinkje :+ Moet nog een keer investeren in een UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de "gepushde" update van Tweak (naar 1.00(AAKL.13)C0) heb ik inmiddels weer een uptime van 97 dagen, daarvoor zat ik boven de 170 dagen, Ik kijk er eigenlijk nooit naar, tenzij er hier op het forum over wordt gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:09:
[afbeelding]
[...]
Mocht je nog eens rare data zien, probeer dan eens een andere brouwser. Ik zit op FW13 en zie verschillen met IE en Chrome, Blijft java meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaargh! schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:03:
[...]

De teller staat hier op 254, toen vlogen de stoppen er uit door een kortsluitinkje :+ Moet nog een keer investeren in een UPS.
Sinds mijn UPS out of service is, hebben we hier geen stroomuitval meer gehad :P (op aardlek uitschakelen i.v.m. gepruts aan hoofdstop na dan.)
Er ligt wel een diy-oplossing klaar. Moet ik alleen nog altijd in gebruik nemen....

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 10-06-2016 13:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfie104 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Waar haal je deze informatie vandaan, is dat alleen bij bepaalde firmware varianten beschikbaar? Ik heb alle schermen bekeken als admin en als supervisor, maar ben niet zoiets tegengekomen (V14 firmware).
Inloggen en daarna pijltje naar rechts "status"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Hans_18T schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Inloggen en daarna pijltje naar rechts "status"
Thanks, inderdaad het enige wat ik niet heb gedaan "omdat het daar toch niet kon zitten" (weet eigenlijk niet of daar bij mij inderdaad "status" bij staat). Eigenlijk gewoon een gevalletje facepalm.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfie104 op 10-06-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Nee dat maakt niet uit hij doet dit alleen als ik geen verbinding heb (internet en tv)
Hans_18T schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:06:
[...]

Mocht je nog eens rare data zien, probeer dan eens een andere brouwser. Ik zit op FW13 en zie verschillen met IE en Chrome, Blijft java meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Nee dit zit in alle firmwares zit op hoofdpagina en in het midden aan de rechterkant zit een > klik daar maar eens op
Alfie104 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Aangezien de resetknop kapot is klik ik factory default aan in de settings, na een heeeeeeele lange tijd wachten en laden.
De firmware is 1.00(AAKL.14)C0.
Heb verder enkel Chrome op de pc, de rest is eraf geknikkerd (IE, Edge etc).
Ik neem aan dat je de reset knop minimaal 10 seconden ingedrukt houd. Wacht tot alle ledjes ff uitgaan.
Als laatste test nog ff kijken indien de WAN is losgekoppeld. Mocht dat niet helpen weet ik het ook niet. Zou kunnen dat er nog wat configuratie restanten aanwezig zijn van voorgaande FW upgrades/downgrades. In het verleden gaf men aan dat dit door een 30-30-30 reset zou moeten kunnen worden opgelost. Gezien het feit dat het weekeinde voor de deur staat zou ik dat vandaag niet doen! (http://forum.kitz.co.uk/i....msg308029.html#msg308029) heb je wel een werkende reset knop voor nodig. vervolgens de Tweak configuratie file laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hans_18T schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Ik neem aan dat je de reset knop minimaal 10 seconden ingedrukt houd. Wacht tot alle ledjes ff uitgaan.
Als laatste test nog ff kijken indien de WAN is losgekoppeld. Mocht dat niet helpen weet ik het ook niet. Zou kunnen dat er nog wat configuratie restanten aanwezig zijn van voorgaande FW upgrades/downgrades. In het verleden gaf men aan dat dit door een 30-30-30 reset zou moeten kunnen worden opgelost. Gezien het feit dat het weekeinde voor de deur staat zou ik dat vandaag niet doen! (http://forum.kitz.co.uk/i....msg308029.html#msg308029) heb je wel een werkende reset knop voor nodig. vervolgens de Tweak configuratie file laden!
Ik heb de knop 10, 20 en 30 seconden geprobeerd in te houden, alle keren reageerde hij er niet op helaas.
Volgende week maar eens kijken of ik een nieuwe kan lospeuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb imap server ingesteld voor tweak , maar hebben ze geen SSL , map verzonden etc? Ik heb alleen postvak in en dan de zelf aangemaakte mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Dancis schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:02:
Ik heb imap server ingesteld voor tweak , maar hebben ze geen SSL , map verzonden etc? Ik heb alleen postvak in en dan de zelf aangemaakte mappen.
Imap mappen wellicht ff selecteren / ophalen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Dancis schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:02:
Probeer dit eens:

na aanmaken email gaan naar meer instellingen geavanceerd rootmap: INBOX

Ik ga even vanuit dat je outlook gebruikt. Met de nieuwere versies van outlook moet ik deze instelling gebruiken bij bepaalde providers. Waar ik dit bij vorige versies niet hoefde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
TurboTon1973 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Probeer dit eens:

na aanmaken email gaan naar meer instellingen geavanceerd rootmap: INBOX

Ik ga even vanuit dat je outlook gebruikt. Met de nieuwere versies van outlook moet ik deze instelling gebruiken bij bepaalde providers. Waar ik dit bij vorige versies niet hoefde te doen.
Nee ik gebruik thunderbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Misschien dat dit ook zo kan werken in thunderbird. Had met outlook dezelfde problemen als jij. Na lang zoeken hier achter gekomen. Schijnt een aanpassing te zijn in bepaalde imap versie. Klok klepel. Onthou vaak enkel oplossing van probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
TurboTon1973 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:39:
Misschien dat dit ook zo kan werken in thunderbird. Had met outlook dezelfde problemen als jij. Na lang zoeken hier achter gekomen. Schijnt een aanpassing te zijn in bepaalde imap versie. Klok klepel. Onthou vaak enkel oplossing van probleem
Weet niet wat er gebeurt is maar vanavond stonden op eens op magische wijze alle mappen in de tree 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Top dat het gelukt is. Altijd handig die kaboutertjes die het in orde maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

Ik heb de Zyxel vervangen voor mijn Asus RT-N66U met standaard Asus firmware (wel even een update doen naar de laatste versie) en dat werkt. Ik heb GEEN Sparql clients dus verdere settings mbt verkeer over vlan 4 hoef ik niet te configureren. Er lijken wel wat extra settings beschikbaar te zijn voor IGMP Snooping, dus wellicht is dat ook wel te fixen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sx0tP49.png

Tomato Shibby 1.28 gaf bij mij echt heel brakke wireless performance.. 10Mbit up / 2Mbit down met cpu @ 0% e.d. Geen idee waarom, maar reden genoeg om terug te gaan. De standaard Asus firmware is behoorlijk stabiel en dat telt ook.

[ Voor 22% gewijzigd door bille op 12-06-2016 10:02 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhjbrinks88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 20:49
Sinds kort zit ik bij Tweak 1000mbit abbo. Dit werkt allemaal naar volle tevredenheid. Alleen de de Zyxel komt bij mij niet hoger dan 150mbit op wifi. Om hogere Wifi snelheden te halen heb ik nu een Sitecom WLR-8100 Ac1750 aangeschaft. Maar rechtstreeks op de Genexis aansluiten levert geen internet op en er valt ook bar weinig in te stellen op de route. Nu heb ik de Sitecom achter de Zyxel gehangen en dat werkt wel. Alleen zijn de snelheden lager via LAN zo'n 300mbps.
Mijn vraag aan is dus; hoe haal ik met deze constructie de hoogst mogelijke snelheid? Moet ik instellingen aanpassen op de Zyxel of de Sitecom om hogere snelheden te halen?
Of is het beter een andere configuratie te maken?

Ik ben heel benieuwd wat de mogelijkheden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel kort door de bocht, als het ff kan de Sitecom retourneren en een AP aanschaffen. Bijvoorbeeld de AVM 1750 (mijn persoonlijke favoriet!) Deze ondersteunt tenminste DFS kanalen Sitecom NIET.
Lees ook even terug in dit topic met betrekking tot verwachte snelheden v.w.b. Wifi gebruik op de Zyxel.
Daarnaast kan je veel terug vinden om je router als AP te gebruiken.
Zoek eens op Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ten eerste zou ik de merlin firmware er inzetten draait net zo goed en misschien ook wel beter met meer opties dan de standaard firmware
maar waarom heb je imgp nodig en waarom configureer je vlan 4?? je hebt geen tv dus alleen vlan34 is nodig voor de rest niets
bille schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:00:
Ik heb de Zyxel vervangen voor mijn Asus RT-N66U met standaard Asus firmware (wel even een update doen naar de laatste versie) en dat werkt. Ik heb GEEN Sparql clients dus verdere settings mbt verkeer over vlan 4 hoef ik niet te configureren. Er lijken wel wat extra settings beschikbaar te zijn voor IGMP Snooping, dus wellicht is dat ook wel te fixen.
[afbeelding]

Tomato Shibby 1.28 gaf bij mij echt heel brakke wireless performance.. 10Mbit up / 2Mbit down met cpu @ 0% e.d. Geen idee waarom, maar reden genoeg om terug te gaan. De standaard Asus firmware is behoorlijk stabiel en dat telt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 12:56

ADK

2e Hands Ziggo AP (TP-Link Archer C7) scoren op Marktplaats (30-40 euro). Flashen met de originele FW en configureren als AP.

Draadloos op m'n Galaxy S6 haal ik tussen de 300 en 400Mbit
jhjbrinks88 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:10:
Sinds kort zit ik bij Tweak 1000mbit abbo. Dit werkt allemaal naar volle tevredenheid. Alleen de de Zyxel komt bij mij niet hoger dan 150mbit op wifi. Om hogere Wifi snelheden te halen heb ik nu een Sitecom WLR-8100 Ac1750 aangeschaft. Maar rechtstreeks op de Genexis aansluiten levert geen internet op en er valt ook bar weinig in te stellen op de route. Nu heb ik de Sitecom achter de Zyxel gehangen en dat werkt wel. Alleen zijn de snelheden lager via LAN zo'n 300mbps.
Mijn vraag aan is dus; hoe haal ik met deze constructie de hoogst mogelijke snelheid? Moet ik instellingen aanpassen op de Zyxel of de Sitecom om hogere snelheden te halen?
Of is het beter een andere configuratie te maken?

Ik ben heel benieuwd wat de mogelijkheden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhjbrinks88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 20:49
Bedankt voor de reacties!

Heb de sitecom via marktplaats dus retourneren wordt lastig. Maar als AP instellen lijkt me wel wat. Wat moet ik dan wijzigen in de Sitecom om hem als AP te laten functioneren?
Hans_18T schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:53:
Heel kort door de bocht, als het ff kan de Sitecom retourneren en een AP aanschaffen. Bijvoorbeeld de AVM 1750 (mijn persoonlijke favoriet!) Deze ondersteunt tenminste DFS kanalen Sitecom NIET.
Lees ook even terug in dit topic met betrekking tot verwachte snelheden v.w.b. Wifi gebruik op de Zyxel.
Daarnaast kan je veel terug vinden om je router als AP te gebruiken.
Zoek eens op Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
https://www.gebruikershan...dleiding-567241.html#pf12
daar staat hoe,het belangrijkste is dat je start ip hoger is dan 192.168.1.1 en dhcp uit hebt staan.
jhjbrinks88 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:14:

Heb de sitecom via marktplaats dus retourneren wordt lastig. Maar als AP instellen lijkt me wel wat. Wat moet ik dan wijzigen in de Sitecom om hem als AP te laten functioneren?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Grrrr..... gisteren bezig geweest om mijn meterkast op te ruimen en alles netjes weggewerkt. Tweak modem moest naar een ander stopcontact, dus even offline geweest. Nu is mijn IP adres veranderd en het laatste octet is van .24 naar .23 gegaan.... Echt wtf ???? Omdat ik mijn eigen domeinnaam heb en bepaalde services thuis gebruik via die domeinnaam, moet ik het weer gaan aanpassen....

Overigens, ik heb een Xbox One en sinds ik Tweak heb, staat NAT Type op Stikt ipv Open. Normaal gesproken op te lossen door óf de Xbox One in de DMZ te hangen óf portforwarding toe te passen. Ik heb beide geprobeerd, maar de X1 blijft NAT type Strict aangeven. Iemand ook met een Xbox One die wel NAT Type Open heeft ? Zo ja, hoe heb je dat gefixed ?

Laat maar :) Nat type staat nu op Open nadat ik de Xbox One poorten had geforward. Duurt dus even voordat de X1 dat doorheeft.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 12-06-2016 23:51 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Stuur ff een mailtje naar ze met de vraag of je een fixed ip mag heb deze nu bijna 2 jaar is top
MRE-Inc schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:49:
Grrrr..... gisteren bezig geweest om mijn meterkast op te ruimen en alles netjes weggewerkt. Tweak modem moest naar een ander stopcontact, dus even offline geweest. Nu is mijn IP adres veranderd en het laatste octet is van .24 naar .23 gegaan.... Echt wtf ???? Omdat ik mijn eigen domeinnaam heb en bepaalde services thuis gebruik via die domeinnaam, moet ik het weer gaan aanpassen....

Overigens, ik heb een Xbox One en sinds ik Tweak heb, staat NAT Type op Stikt ipv Open. Normaal gesproken op te lossen door óf de Xbox One in de DMZ te hangen óf portforwarding toe te passen. Ik heb beide geprobeerd, maar de X1 blijft NAT type Strict aangeven. Iemand ook met een Xbox One die wel NAT Type Open heeft ? Zo ja, hoe heb je dat gefixed ?

Laat maar :) Nat type staat nu op Open nadat ik de Xbox One poorten had geforward. Duurt dus even voordat de X1 dat doorheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr-D. schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:54:
Stuur ff een mailtje naar ze met de vraag of je een fixed ip mag heb deze nu bijna 2 jaar is top
[...]
Dank, zal ik meteen doen. Doen ze dat dan op basis van MAC adres van de Zyxel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ja op basis van Mac maar hoeft niet perse van een zyxel te zijn heb hem zelf nu aan de Mac van mijn Fritz zitten
MRE-Inc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:02:
[...]

Dank, zal ik meteen doen. Doen ze dat dan op basis van MAC adres van de Zyxel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zo dat ging snel. Net een mail terug van Tweak dat een fixed ip mogelijk is en dat ze dat al hebben ingesteld op basis van mijn mac adres. Wel een totaal nieuw ip adres gekregen, maar goed, dus nog maar 1x de DNS aanpassen..... Lekker snel wel bij Tweak.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
top toch en ja ze kunnen soms echt lekker snel zijn is toch wel mooi zo
MRE-Inc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:11:
Zo dat ging snel. Net een mail terug van Tweak dat een fixed ip mogelijk is en dat ze dat al hebben ingesteld op basis van mijn mac adres. Wel een totaal nieuw ip adres gekregen, maar goed, dus nog maar 1x de DNS aanpassen..... Lekker snel wel bij Tweak.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr-D. schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:54:
top toch en ja ze kunnen soms echt lekker snel zijn is toch wel mooi zo

[...]
Jup, nogmaals dank voor het advies. Intussen zoon ook de Zyxel laten rebooten en laten kijken of ik mijn nieuwe ip adres al had. En ja hoor....nieuw ip en de DNS is ook al doorgevoerd. :D

Andere vraag. De opslag ruimte die je krijgt op je subdomein, daar kun je natuurlijk folders aanmaken. Is het ook mogelijk om op 1 van die folders browse permissies te zetten zodat ik bv daar wat neer kan zetten en kan benaderen via http://subdomein.tweak.nl/tools en dat ik dan de directory listing krijg ?

Gebruik het wel eens als ik weer bij mijn vader wat moet fixen aan zn pc en ik bepaalde tooling nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dacht het niet (nooit geprobeerd nl ) en buiten het tweak domein kan je er officieel niet bij
daarom heb ik het meeste thuis staan en een stack en daar kan je wel extra gebruikers aanmaken en ondersteunen ook webdav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Mijn conclusie met de Zyxel . Ik ben er klaar mee! TR-069 is overruling. Ze gebruiken het, maar zij weten niet eens wat het doet op hun eigen apparatuur. De workaround van anderen die werd beschreven werkt niet op mijn Zyxel. En ben ook van mening dat men hier niet bewust is hoe irritant dat TR-069 wel niet is.
Sinds AAKL014 problemen na een IP adres wijziging welke niet was afgesproken, welke na dagen vechten met de IKE settings een werkende VPN levend te krijgen, ben ik erg ongelukkig dat dit is gebeurd.

Tweak reageert niet snel / adequaat op mijn verzoek.

Baas over eigen bits mogen zij nogmaals goed leren definiëren.
Ik had graag gewoon de juiste support gekregen van Tweak, vooral met het oog op het probleem dat men jou enkel ondersteund met de Zyxel. En al maanden aangeef dat mijn apparatuur wat achter de zyxel aangesloten is in bridge een max van 60mbit oplevert.

Kreeg ik dit onnozele antwoord op 10-6 om de rek erin te houden :

Beste,

Wij hebben dit doorgegeven aan onze technische afdeling. Deze zal zo spoedig mogelijk kijken hoe en wat.
Vervolgens hoort u van ons!

Met dit antwoord hoop ik u voldoende van dienst te zijn. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.

Dit verzoek is 6-6-2016 ingeschoten!

Ik had gelukkig , per 8-6 alles op werken ( nieuwe oplossing zelf gemaakt ) met alles erop en eraan:

Een router PC (wordt later PCengines machine) gemaakt met OPNsense, 2 tunnels naar azure, alles werkt snel en goed. En geen gedonder meer met standaard firmware van de Zyxel of andere beknopte zaken.
Dynamic routing ! En Ikev2, nu de zyxel weer >:) :+ _/-\o_ :9~

Heb geen support meer nodig van tweak op welk product dan ook. De televisie is niet vergelijkbaar met dat wat ooit XMSnet / glashart heette. Sparql is voor mij net zo goed als digitenne.
Dus ik ga snel een digitenne erbij nemen en dan ben ik tevreden. Cam module en gaan! Onzinnige settopboxes en hun irritante setups.

[ Voor 8% gewijzigd door hives op 15-06-2016 12:15 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
hives schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:17:
Baas over eigen bits mogen zij nogmaals goed leren definiëren.

[...]

Een router PC (wordt later PCengines machine) gemaakt met OPNsense, 2 tunnels naar azure, alles werkt snel en goed. En geen gedonder meer met standaard firmware van de Zyxel of andere beknopte zaken.
Dit is dus precies wat (naar mijn idee) met "baas over eigen bits" wordt bedoeld. Tweak staat toe dat je je eigen apparatuur gebruikt en het eigen modem aan de kant gooit. Natuurlijk kunnen ze dit officieel niet meer ondersteunen maar daarvoor houd je het modem gewoon in reserve. Goed opgelost _/-\o_

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
nescafe schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Dit is dus precies wat (naar mijn idee) met "baas over eigen bits" wordt bedoeld. Tweak staat toe dat je je eigen apparatuur gebruikt en het eigen modem aan de kant gooit. Natuurlijk kunnen ze dit officieel niet meer ondersteunen maar daarvoor houd je het modem gewoon in reserve. Goed opgelost _/-\o_
Heb zelfs mac-spoof gebruikt.
Dus zyxel kan zo terug. (hou ik ook nog zelfs het IP-adres :P )

Maar ik voel me qua ondersteuning op hun eigen product niet geholpen. En dat is dan ook een bittere conclusie voor een mooie provider met goede opties.

[ Voor 3% gewijzigd door hives op 15-06-2016 12:13 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
MRE-Inc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:11:
Als je ze iets vraagt wat zij kunnen beantwoorden is tweak netjes.
Dat mag ik zeker nog even zeggen na mijn ervaring.
Maar ook met regelmaat zetten zij het verkeerde MAC vast en dan heb je achteraf nog meer problemen (zie mijn historie)
bille schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:00:
[afbeelding]

Ben erg benieuwd of jij hoe dan ook de volledige snelheid naast je LAN eruit kunt halen op Wi-Fi, voor mij is dit met de RT-N66u en de dd-wrt firmware niet mogelijk!
Ook heb ik merlin even weer gehad, maar moet zeggen. 1 pot nat.
jhjbrinks88 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:14:

Las net ook; AP en routers.OPNsense WOEHOE , AC module erbij en gaan!
Heb nu nog de RT-66nu erachter als AP. Maar jeetje, wat een vertrager in mijn netwerk. Vandaar dus spoedig een AC module erbij bouwen :9~ :9~

[ Voor 58% gewijzigd door hives op 15-06-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nescafe schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Alleen voor internet, helaas niet voor tv.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:53:
Of je doet het gelijk goed en haalt een Ubiquiti Unifi AC Pro. of LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Raven schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Alleen voor internet, helaas niet voor tv.
Heb zelf geen iptv, maar dacht te lezen dat streams unencrypted waren bij Sparql?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nescafe schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Heb zelf geen iptv, maar dacht te lezen dat streams unencrypted waren bij Sparql?
Geen idee, maar om het nog lastiger te maken: Dit mag hier helemaal niet besproken worden :/

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 15-06-2016 14:06 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Of je doet het gelijk goed en haalt een Ubiquiti Unifi AC Pro. of LR.
:) Hoe zit het tegenwoordig met DFS ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Er is niets geheims aan..
Zodra je een sparql abo hebt dan zijn er een aantal streams die unencrypted worden doorgegeven. (zoals NPO1...3)
Die streams zijn niet beschikbaar als je geen Sparql abo hebt.
Raven schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Geen idee, maar om het nog lastiger te maken: Dit mag hier helemaal niet besproken worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hives schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:17:
...Heb geen support meer nodig van tweak op welk product dan ook. De televisie is niet vergelijkbaar met dat wat ooit XMSnet / glashart heette. Sparql is voor mij net zo goed als digitenne.
Dus ik ga snel een digitenne erbij nemen en dan ben ik tevreden. Cam module en gaan! Onzinnige settopboxes en hun irritante setups.
Sparql net zo goed als Digitenne? :?
En dat kijk je dan ook op een tv die een HD signaal kan weergeven?
Kan me niet voorstellen dat je een lage bitrate MPEG2 op scart vergelijkbaar vind
met (in een aantal gevallen) MPEG4 met een bitrate rond 14 Mbit op HDMI.
Daar zit toch echt wel een megaduidelijk verschil in.

Tenminste, dat doen ze in Gigabit gebied waar ze een eigen aanvoer voor de tv signalen hebben.
In de rest van het land gebruiken ze de streams van KPN. Maar ook dan neem ik aan dat
dat er wel beter uit zal zien dan het Digitenne signaal.

Had/ heb je de output van de Sparl box wel op 1080p staan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
hermanh schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:52:
Er is niets geheims aan..
Zodra je een sparql abo hebt dan zijn er een aantal streams die unencrypted worden doorgegeven. (zoals NPO1...3)
Die streams zijn niet beschikbaar als je geen Sparql abo hebt.

[...]
Precies. Dat niet bespreken ging over beveiligde streams van Glashart. Heel iets anders dan die Sparql die niet beveiligd zijn. Dat mag gewoon.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar de encrypted streams dan, als je daarvoor betaald, zit je dan nog steeds vast aan die sparql-boxen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Raven schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:05:
Maar de encrypted streams dan, als je daarvoor betaald, zit je dan nog steeds vast aan die sparql-boxen?
Ja, en alle andere eventuele oplossingen zijn niet legaal. DRM omzeilen is nou eenmaal verboden in Nederland.
Op ongecodeerde streams zit geen DRM dus die mag je gebruiken in je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille

bille

Don't call me Buff

hives schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:22:

[...]

Ben erg benieuwd of jij hoe dan ook de volledige snelheid naast je LAN eruit kunt halen op Wi-Fi, voor mij is dit met de RT-N66u en de dd-wrt firmware niet mogelijk!
Ook heb ik merlin even weer gehad, maar moet zeggen. 1 pot nat.

[...]
Ik heb Tomato Shibby geprobeerd maar die gaf mij zeer beroerde wifi resultaten.. 10/2Mbps en dat soort dingen. Met de officiele Asus firmware haal ik met mijn Galaxy S6 op 5GHz netwerk 200+Mbps.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:57:
[...]
Sparql net zo goed als Digitenne? :?
En dat kijk je dan ook op een tv die een HD signaal kan weergeven?
Kan me niet voorstellen dat je een lage bitrate MPEG2 op scart vergelijkbaar vind
met (in een aantal gevallen) MPEG4 met een bitrate rond 14 Mbit op HDMI.
Daar zit toch echt wel een megaduidelijk verschil in.

Tenminste, dat doen ze in Gigabit gebied waar ze een eigen aanvoer voor de tv signalen hebben.
In de rest van het land gebruiken ze de streams van KPN. Maar ook dan neem ik aan dat
dat er wel beter uit zal zien dan het Digitenne signaal.

Had/ heb je de output van de Sparl box wel op 1080p staan?
Ja de Sparql heeft mooi beeldkwaliteit niet te ontkennen.
Zat met 1080P op de HDMI kabel uiteraard.

Natuurlijk zal ik weer veel compressie krijgen over TV.
Voordelen digitenne:
A ik heb geen extra afstandbedieningsmeuk.
B het beeldkwaliteit doet er voor mij niet meer toe. TV is totaal niet meer leuk na het jaar 2000 :P
Het is enkel om TV te kijken af en toe

XMSNet was TV kijken t/m via welke oplossing dan ook. Zonder teveel moeite _/-\o_
bille schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:14:
Ik heb Tomato Shibby geprobeerd maar die gaf mij zeer beroerde wifi resultaten.. 10/2Mbps en dat soort dingen. Met de officiele Asus firmware haal ik met mijn Galaxy S6 op 5GHz netwerk 200+Mbps.
Hmmm misschien toch nog eens proberen met de nieuwste firmware, maar ik denk niet dat ik heel veel blijer wordt met 100mbit via LAN en een max 60 op het Wi-Fi. Maar ik zal het eens een keer overwegen en posten!

[ Voor 17% gewijzigd door hives op 15-06-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Als ik zo naar je handtekening ligt het gok ik zo aan je pc :+ :)
Nee ook ik word moe van sparql zo heb ik 2 dagen beeld en dan weer 4 dagen niet maar doe et niks aan zodat vrouw toch ook weer terug wil naar upc of in dit geval ziggo
hives schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Ja de Sparql heeft mooi beeldkwaliteit niet te ontkennen.
Zat met 1080P op de HDMI kabel uiteraard.

Natuurlijk zal ik weer veel compressie krijgen over TV.
Voordelen digitenne:
A ik heb geen extra afstandbedieningsmeuk.
B het beeldkwaliteit doet er voor mij niet meer toe. TV is totaal niet meer leuk na het jaar 2000 :P
Het is enkel om TV te kijken af en toe

XMSNet was TV kijken t/m via welke oplossing dan ook. Zonder teveel moeite _/-\o_

[...]

Hmmm misschien toch nog eens proberen met de nieuwste firmware, maar ik denk niet dat ik heel veel blijer wordt met 100mbit via LAN en een max 60 op het Wi-Fi. Maar ik zal het eens een keer overwegen en posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille

bille

Don't call me Buff

hives schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Wat is precies je probleem? De RT-U66N zou gewoon gbit over LAN moeten halen en bijna Gbit WAN>LAN. Wireless performance, tja het is geen AC, dus je bent wel iets beperkt. Als jij slechts 100Mbit over je LAN haalt dan is er iets anders aan de hand (bijv. bekabeling o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hives zit niet op het Gbit netwerk van Tweak (Hilversum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, krijg nou wat. De SD zender waar ik naar keek stotterde even....en ging daarna verder in HD! :)

Discovery Science is dat, en die zag er eerder niet uit door de lage bitrate en de codec die gebruikt werd.
Maar daar is nu blijkbaar een einde aan gekomen. Toppie! d:)b Ziet er echt stukken beter uit.
Bij de gids staat er nu ook HD bij. Toevallig een zender waar ik wel graag naar kijk, dus ik ben er
wel blij mee. Verder blijkbaar niet noemenswaardig want het word bij Sparql zelf ook niet gemeld.

Ik moest eerst wel even heen en weer zappen. De HD versie ging eerst zonder geluid verder.
Na het zappen deed ie het goed met geluid. Wel jammer dat de ondertiteling nog wat blokkerig is.
Verpest een beetje het totaalbeeld nu de rest er zo goed uitziet. Maar gelukkig kan die uit. :D

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Probeer een email adres aan te maken, maar heb niet genoeg schijfruimte. Naar mijn idee heb ik niks in gebruik. Weet iemand toevallig hoe Tweak email opslaat en de wachtwoorden daarvan?

Afbeeldingslocatie: https://i1338.photobucket.com/albums/o684/Pixarr1/Schermafdruk%20van%202016-06-16%2021-54-08_zpsxvtzc746.png

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Error op het platform of zo?
Schijfruimte zie je op zich daar links wel staan. Ruime genoeg zo te zien.

Mmm.....bij jou staat aantal logins dat maximaal kan worden aangemaakt op 1.
Heeft dat er wat mee te maken? Staat bij mij anders.

Moet je niet eerst een login account aanmaken trouwens. Staat me vaag iets van bij.
Eerst een login voor je domein aanmaken. En daarna kun je e-mail adressen aanmaken.
Voor zover ik weet. :)

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:02:
Error op het platform of zo?
Schijfruimte zie je op zich daar links wel staan. Ruime genoeg zo te zien.

Mmm.....bij jou staat aantal logins dat maximaal kan worden aangemaakt op 1.
Heeft dat er wat mee te maken? Staat bij mij anders.

Moet je niet eerst een login account aanmaken trouwens. Staat me vaag iets van bij.
Eerst een login voor je domein aanmaken. En daarna kun je e-mal adressen aanmaken.
Voor zover ik weet. :)
Inlog gemaakt, maar schijfquota blijft op 0 staan. Bij het aanmaken van een emailadres krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://i1338.photobucket.com/albums/o684/Pixarr1/Schermafdruk%20van%202016-06-16%2022-23-33_zpselwlxj8c.png

EDIT: Op het subdomein aanmaken lukt wel, maar ik wil een mailadres aanmaken op het @tweak.nl domein... :|

[ Voor 14% gewijzigd door PerlinNoise op 16-06-2016 22:28 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PerlinNoise schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:26:
Inlog gemaakt, maar schijfquota blijft op 0 staan....

EDIT: Op het subdomein aanmaken lukt wel, maar ik wil een mailadres aanmaken op het @tweak.nl domein... :|
Dat gaat sowieso niet werken. Je kunt alleen e-mail adressen aanmaken op je subdomein.
Had ik met mijn subdomein ook al een beetje rekening mee gehouden.

'Beschikbaar' staat daar bij mij ook op 0, heeft er blijkbaar niks mee te maken. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 16:27
Zijn er eigenlijk mensen die de Zyxel de deur uit hebben gedaan en nog wel, af en toe, haperingen op Sparql hebben? Erger me er hier nog steeds groen en geel aan. Als het probleem in de ABox of in de backend van Tweak zit kan ik er weinig aan doen, maar als de Zyxel de boosdoener is mag die de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Mr-D. schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:44:
Als ik zo naar je handtekening ligt het gok ik zo aan je pc :+ :)
Nee ook ik word moe van sparql zo heb ik 2 dagen beeld en dan weer 4 dagen niet maar doe et niks aan zodat vrouw toch ook weer terug wil naar upc of in dit geval ziggo
Hahaha, die handtekening toevallig verwijderd. (maar zie hem nog staan)
Maar inderdaad! Die PC is OUD! Echt oud!
Zit nu toch echt te werken met 32 GB ram en AMD FX 8150 en hoger
bille schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:52:
Wat is precies je probleem? De RT-U66N zou gewoon gbit over LAN moeten halen en bijna Gbit WAN>LAN. Wireless performance, tja het is geen AC, dus je bent wel iets beperkt. Als jij slechts 100Mbit over je LAN haalt dan is er iets anders aan de hand (bijv. bekabeling o.i.d.)
Stock firmware geprobeerd. Setup is via opnsense router naar 24 P switch. 1 van de 24 P 1 GB switch geeft de ASUS zijn internet.
Bekabeld en wifi 60 mbit down en up.

Via de 24 p switch via opnsense 100mbit down 120 up.

Dit zijn de feiten. Kabels zijn allemaal vervangen naar CAT6.
Hans_18T schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:59:
@Hives zit niet op het Gbit netwerk van Tweak (Hilversum)
Dat is ook een feit. Hilversum loopt achter terwijl het in de XMSnet tijd de eerste was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:18:
Hee, krijg nou wat. De SD zender waar ik naar keek stotterde even....en ging daarna verder in HD! :)
Discovery Science is dat, en die zag er eerder niet uit door de lage bitrate en de codec die gebruikt werd.
Maar daar is nu blijkbaar een einde aan gekomen. Toppie! d:)b Ziet er echt stukken beter uit.
Bij de gids staat er nu ook HD bij. Toevallig een zender waar ik wel graag naar kijk, dus ik ben er
wel blij mee. Verder blijkbaar niet noemenswaardig want het word bij Sparql zelf ook niet gemeld.
Ook Discovery is ineens in HD, maar toch is het niet de DiscoveryHD zender want die heeft andere programma's dan de SD zender.
ook Discovery World is nu in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discovery World ook HD? :? Zie je dat wel goed?
Discovery World is bij mij toch nog steeds een SD zender. Staat ook niet als HD zender in de Sparql gids.

Die zender ziet er trouwens bij mij pas normaal uit als ik op de sparql box bij de instellingen 'mijn tv scherm' op 4X3 zet, en dan de tv zelf ingezoomd zet. Dan staat het logo wat in de zwarte balk stond wel buiten beeld, maar dat vind ik wel best. Dan is het in ieder geval beeldvullend en de beeldverhouding klopt dan ook. Mijn 2e tv in de slaapkamer heeft meer zoommogelijkheden dus daar hoef ik verder geen instellingen te veranderen als ik naar die zender wil kijken. Ondertiteling valt dan wel buiten beeld maar die heb ik toch uit.
Maar ik ben benieuwd of Discovery die zender ook nog eens 16X9 gaat doorgeven.

Maar dat Discovery Science nu HD is ben ik wel blij mee. :)

En Discovery Channel was al HD (Ik meen alleen nog wel MPEG2 i.p.v. MPEG4).
Als ik Discovery kijk in de Sparql app, dat is de SD versie, dan is daar toch echt hetzelfde
op bezig als bij de HD versie op tv. Loopt alleen wel iets van 15 tot 20 seconden uit elkaar. :D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille

bille

Don't call me Buff

hives schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:02:
[...]

Stock firmware geprobeerd. Setup is via opnsense router naar 24 P switch. 1 van de 24 P 1 GB switch geeft de ASUS zijn internet.

En als je van achter de ASUS een file probeert te downloaden van een PC die aan je switch hangt? Dan ga je namelijk in jouw setup ook over WAN>LAN van de ASUS maar niet over je firewall etc. Kan het zijn dat je firewall moeilijk doet over de dubbele NAT oid? Kan het zijn dat je iets moeilijks doet met die 24p switch (managed neem ik aan, om iets met VLAN's te doen?)

Lijkt mij iig erg stug dat de N66U met stock firmware slechts 60Mbit haalt WAN>LAN. Al eens naar CPU / Mem gauges gekeken in stock firmware? Heb je misschien hele moeilijke dingen gedaan met xtreem veel rules in de firewall oid? Maar dan nog.. probleem lijkt mij ergens anders te liggen tbh. Staat iig redelijk haaks op mijn ervaring met de stock firmware van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
hives schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:02:
[...]

Hahaha, die handtekening toevallig verwijderd. (maar zie hem nog staan)
Maar inderdaad! Die PC is OUD! Echt oud!
Zit nu toch echt te werken met 32 GB ram en AMD FX 8150 en hoger

[...]

[...]

Dat is ook een feit. Hilversum loopt achter terwijl het in de XMSnet tijd de eerste was _/-\o_
Kan het misschien zijn dat je die Trend Micro zooi en adaptive qos op de Asus aan hebt staan? Toen ik dat in eerste instantie over het hoofd had gezien werkte de hardware acceleration niet meer waardoor alles over de relatief slechte cpu heen moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:27:
Discovery World ook HD? :? Zie je dat wel goed?
Discovery World is bij mij toch nog steeds een SD zender. Staat ook niet als HD zender in de Sparql gids.

En Discovery Channel was al HD (Ik meen alleen nog wel MPEG2 i.p.v. MPEG4).
Als ik Discovery kijk in de Sparql app, dat is de SD versie, dan is daar toch echt hetzelfde
op bezig als bij de HD versie op tv. Loopt alleen wel iets van 15 tot 20 seconden uit elkaar. :D
Afgelopen vrijdagmiddag had ik gezien dat DiscoveryWorld in HD was, maar nu is hij weer gewoon....
En ik had geen drank op :)
Maar je maakt me nu wel erg aan het twijfelen, zou ik zo in de war geweest zijn?
Kan zijn, ik ben ook maar een mens natuurlijk...

Als ik de TV gids bekijk op de TVGIDS.tv app op de iPad, dan staat daar een Discovery in en een Discovery HD, met geheel verschillende programma,s, alleen het gekke is de programma's van de SD versie kloppen met de door Sparql uitgezonden HD versie.
En de Discovery-HD programma's zie ik nergens terug.

Als je op Google zoekt naar Discovery programma's en Discovery HD programma's zie je de verschillen in de programma 's die ik bedoel. en dan zie je ook dat de HD programma 's niet overeenkomen met de door Sparql uitgezonden versie, dat zijn de programma's van de SD versie.

Afijn we denken maar zo: Brand is erger :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:35
Weer problemen met sparql opnemen/afspelen. dit blijft een bagger product. wel valt me op dat vaak op zondag de opnames/afspelen stoppen na 5 min.

kreeg wel een goed tip van de HD nee het ligt aan de fw in de abox deze moet je telkens er opnieuw inzetten als je afspeel problemen hebt. eh WTF , ja want het is nog een jong product en vol in ontwikkeling.
De HD copy/past medewerker toch maar mijn mening laten weten. wat een bende.
nee en lekker op de site melden uitzending gemist. wie dit bedacht heeft ,heeft zekers geen TV of gebruikt de niet de sparq uzgm.
ik ben zelf bijna nooit de tijd om live te kijken hierdoor is dit wel belangrijk. grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:05:
Afgelopen vrijdagmiddag had ik gezien dat DiscoveryWorld in HD was, maar nu is hij weer gewoon....
En ik had geen drank op :)
Maar je maakt me nu wel erg aan het twijfelen, zou ik zo in de war geweest zijn?
Kan zijn, ik ben ook maar een mens natuurlijk...
LOL :D Weet je wel heel erg zeker dat je geen drank ophad? :P 8)
Ik ben er verschillende keren langs gezapped op vrijdag,
volgens mij is die niet HD geweest. Maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk.
Maar goed, waarom zou die dan nu weer SD zijn? 'Foutje bedankt' of zoiets? :)
Als ik de TV gids bekijk op de TVGIDS.tv app op de iPad, dan staat daar een Discovery in en een Discovery HD, met geheel verschillende programma,s, alleen het gekke is de programma's van de SD versie kloppen met de door Sparql uitgezonden HD versie.
En de Discovery-HD programma's zie ik nergens terug.
Dat zal misschien Discovery HD Showcase zijn? Die heeft inderdaad een sterk afwijkende programmering.
Moet je in die gids dus gewoon de andere versie voor bekijken. Of anders in de gids van de Sparql tv app. :D
Op de 'gewone' HD versie moet toch echt hetzelfde programma bezig zijn als op de SD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vraagje, een tijdje terug is bekend gemaakt dat tweak waarschijnlijk aanbieder wordt op het glasvezelnetwerk van kabelnoord. Dit netwerk is niet aangelegd door reggefiber, maar door fiber4all. Betekent dit dat het 1000Mbit abonnement van tweak beschikbaar wordt op dit netwerk? Of zal tweak gewoon standaard glasvezel snelheden leveren?

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Daanieyel
Betekent dit dat het 1000Mbit abonnement van tweak beschikbaar wordt op dit netwerk?
Dat zal vast wel. :)
Als dat netwerk nog nieuw en in aanleg is zal er vast geen 100 Mb apparatuur meer
geplaatst worden. :D Dus ik neem maar aan dat 1000 Mb daar ook wel mogelijk zal zijn.

Misschien dat er nog een reactie vanuit Tweak komt. Anders zou je dit
eventueel ook nog op hun Facebook pagina kunnen vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal afhangen van de vraag of Tweak daar eigen apparatuur en backhaul verbindingen zal gaan gebruiken, of via een andere partij die de actieve verbinding tussen PoP en abonnee beheert. In dat laatste geval zal het, net als in het geval van KPN op Reggefiber infra, afhangen van de beschikbare snelheidsprofielen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kleine correctie: het netwerk van Kabelnoord is aangelegd in opdracht van Kabelnoord zelf. Fiber4all is de aannemer van dit werk, net zoals zij dat doen voor veel Reggefiber netwerken. Reggefiber legt ook zelf niet aan, maar laat dat door aannemers doen.
Gezien het nieuwsbericht op de site van Tweak denk ik ook dat Tweak daar haar Coanet wil uitrollen. Haar eigen Gbit netwerk dus.

Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.