Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb bewust nog even niet voor Sparql gekozen vanwege de probleempjes die ik hier gelezen heb. Overigens kijken wij ook niet zo heel veel TV. Daarom dus het basis abo bij ziggo, al ben ik wel aan het overwegen om het opnemen pakket etc te nemen. Vaak missen we net het begin van een uitzending.

Ben wel benieuwd hoe jullie Sparql hebben aangesloten. Die Sparql box werkt toch alleen via utp en op een apart vlan ? Ik zou best wel een sparql box kunnen aansluiten op de huidige switch in de woonkamer, maar dan weet ik niet hoe dat weer op de Zyxel moet worden ingesteld.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

MRE-Inc schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:43:
Ben wel benieuwd hoe jullie Sparql hebben aangesloten. Die Sparql box werkt toch alleen via utp en op een apart vlan ?
Nee, juist niet. Da's een v/d problemen met het ding, je moet hem in je LAN plaatsen of zelf een router regelen en daar wat kunstgrepen uithalen om 'm op een apart VLAN te krijgen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Waarom mag je eigenlijk geen leestekens in het WiFi wachtwoord hebben van de Zyxel?
Ik wou een ! en ? in het wachtwoord doen, maar dit mocht niet volgens dat ding. Wat is dat voor raar iets? Dan is het amper veilig te noemen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
To whom it may concern/interest;

M'n telefoon weigert met de app beeld/geluid te geven, vermoedelijk vanwege root. Om e.e.a. toch mogelijk te maken, heb ik de streams die iemand (elders in dit of een vorig deel) op een rij heeft gezet, in een heeele simpele webpagina gezet. Voor het gros hier natuurlijk gesneden koek met waarschijnlijk een VEEL mooier resultaat dan mijn versie, maar hey, ik ging voor functioneel ok!

De pagina open je met je browser in android en klik op de gewenste (radio)zender. Als het goed is kan je dan voor je media speler kiezen om de stream te openen, mits je met de zyxel verbonden bent.

Ziet er zo uit (ik zei al een simpele pagina!):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/18bd8aac7d.jpg

Zoals je ziet zijn het niet alle streams. Wat ik hoe dan ook niet kijk heb ik weggelaten, maar je kan gemakkelijk meer streams aan de lijst toevoegen met kladblok of zo.

Voor wie dit ook wil en maar niet zelf kan, stuur me ff pb.

[ Voor 12% gewijzigd door Alphalorne op 03-06-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52
Heb hier concurrent wan aanstaan op poort 1 en deze door "gelust" naar de archer c7.

De 2 sparql boxen heb ik gewoon op de zyxel aangesloten en laat die het TV gedeelte regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Dancis schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:13:
Heb hier concurrent wan aanstaan op poort 1 en deze door "gelust" naar de archer c7.
Krijg je dan 2 routeerbare IP adressen toegewezen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 15:19
yep dat is correct zit maar een nadeel aan op je nieuwe netwerk dan de online opslag van tweak niet meer te bereiken en uiteraard geen sparqlapp
Aaargh! schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Krijg je dan 2 routeerbare IP adressen toegewezen ?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
zoals Mr-D al zegt heb je dus 2 routeerbare ip adressen, ben alleen nog even aan het kijken wat nou fijner werkt , C7 als AP of dus concurrent wan.

Ik moet alleen even uitzoeken hoe ik de C7 als AP kan inzetten omdat ik 2 verschillende ip-ranges heb. 192.168.1.* van de zyxel en de 192.168.0.* van de C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ehh andere range instellen in die c7 of zyxel en zorgen dat de een van de routers een ander ip krijgt anders hebben ze beide 192.168.1.1 en dat werkt effe niet

bij mij is het een bewuste keuze geweest omdat ik 25+ devices heb aangesloten en dat trekt de zyxel niet
dan wordt hij erg instabiel van (fritz vind dit wel ok :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
heb concurrent wan maar weer aangezet. DHCP uit en ip lan adres veranderd naar de zyxel range en heel de c7 gaat over zijn nek.

Laat het lekker zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Waarschijnlijk omdat je 2 x dhcp't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
nee had de dhcp op de c7 uit staan , maar op de een of andere manier kwam ik niet meer in de router om de SSID te veranderen 8)7

Anders maar eens keer in de vakantie kijken of ik het aan de gang krijg. Nu ook niet echt de tijd voor genomen om het uit te zoeken :9

[ Voor 93% gewijzigd door Dancis op 03-06-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Had je wel eerst het start ip aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zo, even getest op de laptop van mijn zoon. Die is van januari 2016 en heeft een snellere i7 processer echter geen Samsung EVO SSD

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5376859905.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5376864799.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5376915837.png

Bovenste 2 zijn bedraad maar niet rechtstreeks op de Zyxel. Aangesloten op een zelf geknepen utp kabel die ik zelf door de buis heb getrokken van de meter kast naar het tv aansluit punt ongeveer 10meter verder.

Onderste is via wifi 5ghz. Valt me op de upload veel hoger is.....

Ook nog even QOS en IPV6 op mijn eigen oude laptop uitgeschakeld. Ik neem mijn verlies en houd het er maar op dat het aan de leeftijd ligt en zwakke processor van mijn eigen laptop.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5376959573.png

[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 03-06-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:45:
bij mij is het een bewuste keuze geweest omdat ik 25+ devices heb aangesloten en dat trekt de zyxel niet
dan wordt hij erg instabiel van (fritz vind dit wel ok :) )
Mr-D. schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:30:
yep dat is correct zit maar een nadeel aan op je nieuwe netwerk dan de online opslag van tweak niet meer te bereiken en uiteraard geen sparqlapp
[...]
Ik heb het al vaker aangegeven, maar router achter router en de benodigde poorten forwarden voorkomt bovengenoemde nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hives schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:26:
[...]
Waarom gelijk deze bijzondere reactie? Ik overleg met de provider en probeer zelf het eerste instantie op te lossen.
Deze bijzondere reactie was omdat je begon met:
Was niet mijn bedoeling om je af te vallen, maar crap vertaal ik niet als "balen". Maar goed ik heb het blijkbaar verkeerd opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ja en nee want ik gebruik de die functies niet
maar wat ik zelf fijn vind dat ik 2 ip adressen heb zodat ik ook meerdere poorten heb voor div services :) op meerdere machines
Hans_18T schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:19:
[...]

[...]

Ik heb het al vaker aangegeven, maar router achter router en de benodigde poorten forwarden voorkomt bovengenoemde nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:44:
ja en nee want ik gebruik de die functies niet
maar wat ik zelf fijn vind dat ik 2 ip adressen heb zodat ik ook meerdere poorten heb voor div services :) op meerdere machines

[...]
Klopt dat is een voordeel van meerdere publieke IP adressen. Ik heb dit gelukkig niet meer nodig, daar ik nog slechts 1 zoon inwonend heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
niet dat ik het doe maar bv eigen dns te draaien heb je er minimaal 2 nodig
heb ook 1 zoon thuis wonen en ik zelf ben er ook nog dus nu nog wel nodig
Hans_18T schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Klopt dat is een voordeel van meerdere publieke IP adressen. Ik heb dit gelukkig niet meer nodig, daar ik nog slechts 1 zoon inwonend heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Alphalorne schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:56:
Voor wie dit ook wil en maar niet zelf kan, stuur me ff pb.
Ik ben geïnteresseerd en wil je graag een pb sturen, maar...
/!\ Foutmelding /!\
Deze gebruiker wil of kan geen Berichten ontvangen: janneman1979v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Hans_18T schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:44:
[...]

Deze bijzondere reactie was omdat je begon met:

[...]

Was niet mijn bedoeling om je af te vallen, maar crap vertaal ik niet als "balen". Maar goed ik heb het blijkbaar verkeerd opgevat.
Vergeven, de oplossing vanuit tweak is te prijzen betreft de SORBS melding. (ook voor overige klanten)
Crap! Azure werkt niet!
crap = vertaald kak, als in balen voor mij. Of anders gezegd vervelende poep.
Hier was ik net heel blij mee, ook vanuit de hulp vanuit RTB. Maar tweak gaf zonder reden een nieuw ip .
Dat vond ik gewoon niet prettig.

Dus vandaar mijn reply . Verder top provider! Eindelijk weer iets meetbaars aan XMSnet van ooit _/-\o_ De goede oude tijd van de TV op je mediacenter 8) _/-\o_ _/-\o_

En nee Azure werkt nog steeds niet. Handjes in het haar.

[ Voor 3% gewijzigd door hives op 04-06-2016 00:27 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Alfie104 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Ik ben geïnteresseerd en wil je graag een pb sturen, maar...

[...]
Ai da's knullig. Sorry, dacht dat het al aan stond 8)7
Zou nu moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Rekent tweak nog steeds 90 Euro verhuiskosten? Ik qa over ca. Een jaar verhuizen. Verhuiskosten zijn eigenlijk de enige reden dat ik in almere nog niet van ziggo naar tweak ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Volgens de algemene voorwaarden op hun site wel (letop voorwaarden als je inlogt zijn anders en nu kan ik daar ff niet bij)
LittleTycoon schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:49:
Rekent tweak nog steeds 90 Euro verhuiskosten? Ik qa over ca. Een jaar verhuizen. Verhuiskosten zijn eigenlijk de enige reden dat ik in almere nog niet van ziggo naar tweak ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Bij verhuizing is het makkelijkst om op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting aan te vragen, en de oude op te zeggen na de verhuizing. Vooral als je nog een jaar op je oude adres woont, is dat gewoon het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
zou ik ook doen mits je gehecht ben aan je emailadres van Tweak
Domokoen schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:05:
Bij verhuizing is het makkelijkst om op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting aan te vragen, en de oude op te zeggen na de verhuizing. Vooral als je nog een jaar op je oude adres woont, is dat gewoon het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Kun je bij tweak nou rechtstreeks iets van een verzoek indienen als je glasvezel van hun zou willen op een plek waar nog geen ftth ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
verzoek kan je indienen maar tweak heeft geen schep ;)
dangerpaki schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:37:
Kun je bij tweak nou rechtstreeks iets van een verzoek indienen als je glasvezel van hun zou willen op een plek waar nog geen ftth ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Was ik al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:03:
verzoek kan je indienen maar tweak heeft geen schep ;)

[...]
Misschien gaat het sneller als dangerpaki zelf mee gaat graven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je graag FttH wil zal je een bewoners initiatief moeten starten.

Reggefiber of Cambrium gaat echt niet voor 1 huishouden de schop in de grond zetten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Heheheh, ik heb wel een schepje. Maar helaas komt er veel meer bij kijken.

Ik heb hier een flatgebouw waarbij veel mensen denk ik gewoon tevreden zijn met wat ze hebben. Of in ieder geval gewoon accepteren wat ze hebben. Dus voorlopig gaat hier niets lukken ben ik bang.

Ik denk de volgende keer als ik verhuis maar ook in overweging nemen of er glasvezel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Je kan zeker bij Tweak een aanvraag doen. Vraag ze dan of ze een HBO (HaalBaarheidsOnderzoek) willen opstarten bij Reggefiber. Maar de evt. aanlegkosten worden dan door belast naar de aanvrager(s). Als er geen glasvezel in de omgeving ligt wordt dat wel heel duur...
Maar een HBO aanvragen levert eerst een offerte op dus dan kan je daarna altijd nog verder kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 05-06-2016 19:16 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09-2020
Sparql stoort vanavond heel erg in Deventer. Stilstaand en blokkerig beeld. Ben net overgestapt maar stoort veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Hier ook Deventer maar op RTL7 geen enkel probleem (dancis klopt af )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik probeer in Leeuwarden Top Gear te kijken, maar helaas schokt het hier ook behoorlijk. Ik ben al blij dat het niet alleen bij mij een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Alphalorne schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Zou nu moeten werken..
Ik weet niet waar het aan ligt, maar het lukt me nog steeds niet om je een pb te sturen. Dezelfde foutmelding nog steeds. Met andere gebruikers kan ik wel berichten uitwisselen, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
RTL 7 is een drama hier in Deventer

[ Voor 20% gewijzigd door jgvliet op 05-06-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Samenvatting na een week zoeken naar waarom een IPwijziging naar een probleem in Azure leid:

phase1 negotiation failed due to time up

Shields up!
Port
Status Protocol and Application
500
Closed isakmp
Internet Security Association and
Key Management Protocol (ISAKMP)

Terug gegaan naar Stock firmware Zyxel.
Probleem blijft.....

Kan het zijn dat ik wordt geblokkeerd op VPNIPsec beste tweak????

[ Voor 7% gewijzigd door hives op 05-06-2016 23:32 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Alphalorne schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Zou nu moeten werken..
Nope...

Ik zou die site graag willen. Heb je hem beschikbaar? Scheelt mij weer zoeken naar die rsp's en kan ik het ook aan mijn kinderen geven.

Misschien kan je hem ook naar Mister-D voor op de site sturen? Dan blijft je werk wat breder beschikbaar.

Alvast dank,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
OMG , je hoeft dus niet te verwachten. Dat je terug kunt naar een andere firmware vanaf :
1.00(AAKL.14)C0
Want als je deze hebt, dan staat de TR-069 client al geduldig klaar om direct korte metten te maken met jouw gekozen firmware :

V1.00(AAKL.7)C0 (stock firmware zyxel) pagina
V100AAKL11C0

Tweak, ik ben toch baas over mijn eigen bits? Hoe kan het zijn dat ik zonder configuratie, als ik alles in factory reset heb gezet, toch nog de TR-069 opgevuld zie worden met gegevens en vervolgens mijn modem reboot en zichzelf terugzet in de laatste versie van de firmware???

Daarnaast sinds de IP-wijziging mag ik dan wel de SORBS melding kwijt zijn, maar uren en letterlijk echt al meer dan 72 uur kijken en zoeken kom ik tot de conclusie dat spontaan 500 UDP dicht zit op mijn WAN netwerk.
Ik zal morgenochtend vragen waarom dit zo zit, tot deze tijd stel ik bovengestelde indicatie als zeer betreurend.

Zet minimaal op de website, dat de laatste firmware onomkeerbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door hives op 06-06-2016 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dancis schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:13:

De 2 sparql boxen heb ik gewoon op de zyxel aangesloten en laat die het TV gedeelte regelen.
Hoe heb je de Sparql boxen aangesloten dan ? Echt rechtstreeks, dus beide met een aparte utp kabel of via een switch ? Dus plaatje 1, 2, 3 of 4 op https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/

De enige optie voor mij om een sparql box aan te sluiten in de woonkamer is plaatje 4, dus de foutieve manier.
Vanaf de Zyxel router gaat er rechtstreeks een utp kabel naar de woonkamer. Daarop zit 1 switch aangesloten. Op die switch zitten respectievelijk een Smart TV, een Dune HD media speler, Xbox One, Xbox 360 en Playstation 4.

Naar de slaapkamer wordt al helemaal moeilijk omdat er geen utp naar de 1e verdieping ligt. Op onze eigen slaapkamer ligt wel coax, dus er kan wel een utp naar toe getrokken worden, maar de overige 2 slaapkamers hebben geen coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
MRE-Inc schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:02:
[...]

Hoe heb je de Sparql boxen aangesloten dan ? Echt rechtstreeks, dus beide met een aparte utp kabel of via een switch ? Dus plaatje 1, 2, 3 of 4 op https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/

De enige optie voor mij om een sparql box aan te sluiten in de woonkamer is plaatje 4, dus de foutieve manier.
Vanaf de Zyxel router gaat er rechtstreeks een utp kabel naar de woonkamer. Daarop zit 1 switch aangesloten. Op die switch zitten respectievelijk een Smart TV, een Dune HD media speler, Xbox One, Xbox 360 en Playstation 4.

Naar de slaapkamer wordt al helemaal moeilijk omdat er geen utp naar de 1e verdieping ligt. Op onze eigen slaapkamer ligt wel coax, dus er kan wel een utp naar toe getrokken worden, maar de overige 2 slaapkamers hebben geen coax.
Heb gewoon vanaf de zyxel een kabel naar de tv in de woonkamer en een kabel vanaf de zyxel naar de tv in de slaapkamer. (alles gelijkvloers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
hives schreef op maandag 06 juni 2016 @ 01:52:
[...] kom ik tot de conclusie dat spontaan 500 UDP dicht zit op mijn WAN netwerk.
De portscan van GRC Shields!Up komt vanaf een ander IP-adres. Bovendien worden poorten gescand o.b.v. TCP en niet UDP. Daarnaast is UDP stateless en kun je zonder corresponderende IPSec-policy helemaal geen antwoord terug verwachten.

Vervelend dat je al 72 uur zit te zoeken; dat je tijdens je zoektocht wanhopig wordt kan ik me voorstellen. Maar om nou alle oorzaken (SORBS-listing & verzoek om ander IP) en het gevolg (stukke VPN) bij Tweak neer te leggen? Lijkt me niet geheel terecht.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
nescafe schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:19:
[...]

De portscan van GRC Shields!Up komt vanaf een ander IP-adres. Bovendien worden poorten gescand o.b.v. TCP en niet UDP. Daarnaast is UDP stateless en kun je zonder corresponderende IPSec-policy helemaal geen antwoord terug verwachten.

Vervelend dat je al 72 uur zit te zoeken; dat je tijdens je zoektocht wanhopig wordt kan ik me voorstellen. Maar om nou alle oorzaken (SORBS-listing & verzoek om ander IP) en het gevolg (stukke VPN) bij Tweak neer te leggen? Lijkt me niet geheel terecht.
De firmware upgrade / gebeurd echt onderhuids.
Ik bel nu met Tweak, want ik wil dat natuurlijk niet. Zij zeggen dat de TR-069 uit kan....
Neem aan dat jullie daar ook last van kunnen hebben, dat het niet lukt.

Daarnaast mijn VPN probleem is ontstaan door wijzigingen aan de kant van Tweak. Het werkte fantastisch.
Ben nu dagelijks 2 tot 4 uur aan het zoeken over 8 dagen. Dus natuurlijk leg ik na alles doen een keer de verantwoordelijkheid elders. Ja het is mijn probleem, maar ontstaan door....

UPDATE 12:00 Mail gestuurd met a,b,c, wat er is gebeurd.
En waarom het ene het andere veroorzaakt.
Ben erg benieuwd hoe ver tweak wil gaan met support op hun eigen apparatuur. :D

[ Voor 7% gewijzigd door hives op 06-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

@hives, zou je je ervaringen willen blijven delen? Ik heb ook al een aantal dagen geen verbinding meer met mijn vpn-server van buitenaf. Had nog niet gedacht aan nieuwe firmware in Zyxel, maar na jouw ervaringen is die bij mij ook verdacht. Zal vanavond thuis is kijken welke versie er bij mij nu in staat.

Edit: het is nu avond en ik heb even gekeken naar mijn versie. Ik heb op dit moment geïnstalleerd: 1.00(AAKL.8)C0. Dat is dus nog een relatief oude versie. Zag dat ik TR-069 ook heb uit staan. Straks even de Zyxel een reboot geven.

[ Voor 27% gewijzigd door GEi op 06-06-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Sinds een weekje heb ik van Tweak Glasvezel. Hierbij heb ik ook een telefoonnummer gekregen. Dus de vast telefoon maar aangesloten. Dat werkt allemaal prima. Maar als ik iemand bel, ziet diegene een onbekend nummer. Is dit via de router in te stellen?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
GEi schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:23:
@hives, zou je je ervaringen willen blijven delen? Ik heb ook al een aantal dagen geen verbinding meer met mijn vpn-server van buitenaf. Had nog niet gedacht aan nieuwe firmware in Zyxel, maar na jouw ervaringen is die bij mij ook verdacht. Zal vanavond thuis is kijken welke versie er bij mij nu in staat.
Natuurlijk zal ik dit doen. Ik vind dat wij met onze ervaringen enkel de wijsheid delen.
En twee, we zijn baas over onze eigen bits. Ik vind het een goede provider, ben erg te spreken. Maar vind het wel op zijn plaats als zij eerlijk tegenover de mogelijkheden zijn.

De asus rt-66nu die ik heb , heb ik uit de config gelaten puur vanwege mijn snelheidsprobleem. Er is ook voor mij nog steeds geen verklaring waarom bridge mij softwarematig tot 70 mbit beperkt.

Hier heb ik vrede mee sinds de zyxel tot aan dus de IPwijziging prima bleek te werken voor mijn doeleinden.
Nu dit beeld veranderd is, vraag ik op een nette manier aan tweak waarom, TR-069 instellingen weer vult ongeacht je zelf probeert te troubleshooten. (en dit gebeurd, zodra je de ETHWAN settings zelf hebt toegepast) Zonder de config file van tweak zelf uiteraard!

Dit betekent voor mij dat ik al een week op een doodspoor zit, en dus antwoorden verwacht.

En ja dit deel ik maar al te graag, niet om te mopperen. Maar om iedereen dezelfde ervaring te geven. _/-\o_

P.S Ze zullen minimaal op de website moeten gaan zetten dat de firmware onomkeerbaar is. En zij beweren dus dat TR069 uit te schakelen is. Maar ik heb daar intussen een andere mening over na de stockfirmware te hebben ingesteld en zodra er internet is, dus ineens weer AAKL.14 aan te treffen.

[ Voor 13% gewijzigd door hives op 06-06-2016 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PerlinNoise schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:39:
Sinds een weekje heb ik van Tweak Glasvezel. Hierbij heb ik ook een telefoonnummer gekregen. Dus de vast telefoon maar aangesloten. Dat werkt allemaal prima. Maar als ik iemand bel, ziet diegene een onbekend nummer. Is dit via de router in te stellen?
Dit is eenvoudig in "Mijn Tweak" in te stellen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
hives schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:38:
[...]
De firmware upgrade / gebeurd echt onderhuids.
Ik bel nu met Tweak, want ik wil dat natuurlijk niet. Zij zeggen dat de TR-069 uit kan....
Neem aan dat jullie daar ook last van kunnen hebben, dat het niet lukt.
[...]
Als je een modem zonder ballast wilt en met name zonder TR-069, moet je de gids van @hovemt eens volgen. Als het goed is staat die ook op de mirror van Mr.D. Je hebt dan een volledig ont'tweak'te modem waar je alleen in kunt zetten wat je zelf wilt. Als je telefonie van Tweak gebruikt, moet je wel van tevoren zorgen dat je het wachtwoord van je SIP account hebt, die heb je nodig om het opnieuw in te stellen.

Zonder TR-069 kun je probleemloos de firmware up- en downgraden zonder dat er van buitenaf nog iets aan veranderd kan worden.

Overigens is er voor de Zyxel ook een Superuser account, waar je inderdaad de TR-069 uit kunt zetten. Even googelen voor het wachtwoord en waarschijnlijk moet je dan eerst je firmware downgraden naar V10 of zoiets, omdat bij latere firmwares het account geblokkeerd is of het wachtwoord veranderd. Ik kan met V14 nog wel in het superuser account komen, maar weet het wachtwoord even niet uit mijn hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfie104 op 06-06-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Wdeb schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:40:
[...]

Nope...

Ik zou die site graag willen. Heb je hem beschikbaar? Scheelt mij weer zoeken naar die rsp's en kan ik het ook aan mijn kinderen geven.

Misschien kan je hem ook naar Mister-D voor op de site sturen? Dan blijft je werk wat breder beschikbaar.

Alvast dank,

Wdeb
Geen idee wat er aan de hand is, maar dat lijkt me een prima plan. Kan iedereen erbij. Mister-D, would you be so kind? Zie pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Mijn subdomein staat nu "aan" , maar ik kan nergens vinden om een email adres aan te maken zoals je kunt zien op het plaatje

Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp134/dancis74/tweak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
DM beantwoord ik zeg stuur maar door kijken we of we die deze pagina kunnen aanpassen
heb er een nieuwe voor aangemaakt moet nog wel getweaked worden maar de eerste opzet is er
http://tweak-sparql.mr-d.nl/tv-kijken-met-je-android-device/
Alphalorne schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:33:
[...]

Geen idee wat er aan de hand is, maar dat lijkt me een prima plan. Kan iedereen erbij. Mister-D, would you be so kind? Zie pb.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr-D. op 06-06-2016 19:31 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Alfie104 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Als je een modem zonder ballast wilt en met name zonder TR-069, moet je de gids van @hovemt eens volgen. Als het goed is staat die ook op de mirror van Mr.D. Je hebt dan een volledig ont'tweak'te modem waar je alleen in kunt zetten wat je zelf wilt. Als je telefonie van Tweak gebruikt, moet je wel van tevoren zorgen dat je het wachtwoord van je SIP account hebt, die heb je nodig om het opnieuw in te stellen.

Zonder TR-069 kun je probleemloos de firmware up- en downgraden zonder dat er van buitenaf nog iets aan veranderd kan worden.

Overigens is er voor de Zyxel ook een Superuser account, waar je inderdaad de TR-069 uit kunt zetten. Even googelen voor het wachtwoord en waarschijnlijk moet je dan eerst je firmware downgraden naar V10 of zoiets, omdat bij latere firmwares het account geblokkeerd is of het wachtwoord veranderd. Ik kan met V14 nog wel in het superuser account komen, maar weet het wachtwoord even niet uit mijn hoofd.

Geprobeerd.
Werkt niet.
Helaas.
Tweak gebeld met de vraag of zij het voor mij willen uitzoeken.
In afwachting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Mr-D. schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:23:
DM beantwoord ik zeg stuur maar door kijken we of we die deze pagina kunnen aanpassen
heb er een nieuwe voor aangemaakt moet nog wel getweaked worden maar de eerste opzet is er
[...]
Doorgestuurd met korte uitleg. Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
heb ff geknipt en geplakt en de credits erbij gezocht denk dat hij zo wel goed is
en je weet het mijn Nederlands is niet zo en zeker niet met . en , :)
Alphalorne schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:01:
[...]

Doorgestuurd met korte uitleg. Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dancis schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:14:
Mijn subdomein staat nu "aan" , maar ik kan nergens vinden om een email adres aan te maken zoals je kunt zien op het plaatje

[afbeelding]
Bij mij hetzelfde. Optie om te beheren staat in het menu, aanklikken kan ook, beheermodule start, maar nergens email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

@hives: ik heb versie 8 op de Zyxel staan. TR-069 staat uit. Reboot gedaan, maar vpn-server is nog steeds niet bereikbaar. Wellicht heeft Tweak los van de firmware update nog iets anders gewijzigd? Zal morgenavond eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
GEi schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:02:
@hives: ik heb versie 8 op de Zyxel staan. TR-069 staat uit. Reboot gedaan, maar vpn-server is nog steeds niet bereikbaar. Wellicht heeft Tweak los van de firmware update nog iets anders gewijzigd? Zal morgenavond eens verder kijken.
Ik wou dat ik deze versie ook zelf nog had. En of dus de stock van Zyxel.

Ja graag, laat maar weten, want er is sowieso iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GEi schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:02:
Misschien mis ik iets, zit momenteel in Frankrijk, maar ik kan zowel via OpenVPN als mede L2TP over IPSec mijn thuisnetwerk gewoon bereiken. (OpenVPN via Raspberry, L2TP over IPSec via mijn Draytek (bijde via portforwarding op de Zyxel))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Hans_18T schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:55:
[...]

Misschien mis ik iets, zit momenteel in Frankrijk, maar ik kan zowel via OpenVPN als mede L2TP over IPSec mijn thuisnetwerk gewoon bereiken. (OpenVPN via Raspberry, L2TP over IPSec via mijn Draytek (bijde via portforwarding op de Zyxel))
Hoi Hans,

Dan heb je geluk. Dat beiden werkt...,
Ik heb helaas nu het zodanig.
Dat als ik de stock firmware installeer of een lagere versie van de firmware.
En de netwerkkabel van het internet weer terugsteek per direct een fw upgrade krijg naar AAKL14.

Ik heb al 2 x gebeld vandaag en ze snappen het zelf denk ik niet goed hoe vervelend dit is.
Hoeveel meer bewijs wil ik geven om de WAN kabel eruit te laten en bij inbrengen van de kabel direct AAKL14 aangeboden te krijgen.........Zelfs direct ALLE settings geprobeerd te wissen in het tabel van tr069 naar http://localhost , maar het overruled gewoon |:(

Door dit probleem heeft het voor mij niet eens nut om verder te gaan met VPN testen, wetend dat er poorten worden geblokkeerd.

[ Voor 21% gewijzigd door hives op 06-06-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Hoi Hans en hives, mijn Zyxel staat in bridge, ook wel relevant. Hij zou in principe alles van WAN door moeten laten. Daarom kijk ik vanavond even in de logs van de vpn-server. Misschien dat het helemaal niet aan de Zyxel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ik weet niet of je de online opslag ook gebruikt, maar je zou kunnen proberen om een mac adres in te geven van een ander merk router, volgens mij werkt de tr dan niet meer, maar de online opslag ook niet meer.
maar testen kan altijd toch ? ook ik gebruik vpn maar niet van de zyxel van mijn fritzbox en mijn nas en dat werkt echt goed
hives schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:12:
[...]

Hoi Hans,

Dan heb je geluk. Dat beiden werkt...,
Ik heb helaas nu het zodanig.
Dat als ik de stock firmware installeer of een lagere versie van de firmware.
En de netwerkkabel van het internet weer terugsteek per direct een fw upgrade krijg naar AAKL14.

Ik heb al 2 x gebeld vandaag en ze snappen het zelf denk ik niet goed hoe vervelend dit is.
Hoeveel meer bewijs wil ik geven om de WAN kabel eruit te laten en bij inbrengen van de kabel direct AAKL14 aangeboden te krijgen.........Zelfs direct ALLE settings geprobeerd te wissen in het tabel van tr069 naar http://localhost , maar het overruled gewoon |:(

Door dit probleem heeft het voor mij niet eens nut om verder te gaan met VPN testen, wetend dat er poorten worden geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Mr-D. schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:23:
[...]
Super, een mooie oplossing! Bedankt Janneman en Mr-D.!
hives schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:54:
[...]

Geprobeerd.
Werkt niet.
Helaas.
Tweak gebeld met de vraag of zij het voor mij willen uitzoeken.
In afwachting....
Als je de reisbeschrijving van hovemt volgt, zou het moeten werken en eindig je met een volledig leeg modem. Maar het lukte bij mij ook niet in 1 keer. De modem moet in ieder geval niet met internet verbonden zijn om het te laten slagen.

[ Voor 32% gewijzigd door Alfie104 op 07-06-2016 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphalorne
Alfie104 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:55:
[...]
Super, een mooie oplossing! Bedankt Janneman en Mr-D.!
Graag gedaan. Laat maar weten als je er niet uitkomt, misschien dat we dan e.e.a. kunnen aanpassen indien nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Alphalorne op 07-06-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Je krijgt Sparql Basic voor de prijs van Light (€ 14,95 p/m, dus € 9 korting).
Bovenstaande staat op de site van Tweak. Dit geldt echter alleen als je het 40€ p/m abo hebt. Wanneer je het 365€ per jaar abo hebt, dan komt deze melding dus niet.

Iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen om die 9€ korting te krijgen bij een 365€ abo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, bij het 365€ abbo krijg je die korting op Sparql Basic idd niet.

Aan de andere kant, door de korting op je internet abbo, betaal je per saldo nog steeds niet veel meer dan met het 40€/maand abbo met wél korting op Sparql.

Het 365€ abbo is natuurlijk ook vooral gericht op de internet only enthousiastelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mr-D: Begint een mooie pagina met Tweak-handigheidjes te worden zo! (de taalfouten vergeef ik je even voor het gemak ;) ).

Wel is het misschien handig om bij IPV6 de opmerking te maken dat de settings mogelijk niet voor iedereen werken.

Bij 6RD wordt je prefix normaal berekend uit de prefix length en je IPV4 adres. Los van het feit dat je IPv4 adres bij Tweak in theorie kan wijzigen (en dat dan je 6RD settings ook wijzigen). Het is wel goed om oerop te wijzen dat 6RD het is, maar normaal gesproken moet een voor 6RD geschikte router alles gewoon helemaal zelf kunnen doen. De benodigde gegevens worden via DHCPv4 mee gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

eymey schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:32:
Tsja, bij het 365€ abbo krijg je die korting op Sparql Basic idd niet.

Aan de andere kant, door de korting op je internet abbo, betaal je per saldo nog steeds niet veel meer dan met het 40€/maand abbo met wél korting op Sparql.

Het 365€ abbo is natuurlijk ook vooral gericht op de internet only enthousiastelingen.
Rekensommetje is dit:

659.4 = 12x40 + 12x14,95
652,4 = 1x365 + 12x23,95

Dat is exclusief extra's zoals een extra sparql box en opnemen pakket. Dan komt er nog 2x4,95=9,90x12 bij (opnemen en extra sparql box) = 118,80 bij voor mij aangezien ik op de slaapkamer ook een tv heb hangen.

Voordeel voor mij is dat je tv kan kijken op je telefoon en tablet met VLC. Bij ziggo kan het nu alleen via de website met een deprecated Silverlight plugin ;w

[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 07-06-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De jaarkosten zijn in beide gevallen dus bijna gelijk aan elkaar :). En de extra's kosten bij beide varianten even veel, waarschijnlijk.

Dus uiteindelijk zal de afweging gewoon moeten zijn of je Sparql uberhaupt het geld waard vindt.

Overigens, de Horizon Go app van Ziggo voor Android is ook niet heel slecht.

En als je een HDHomerun oid. aanschaft, kan je bij Ziggo ook het FTA dvb-c pakket met VLC of Kodi kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Ik heb de TR069 problemen echt precies volgens handleiding gevolgd.
Ik vind men vrij naïef eerlijk gezegd. Dat het voor een ander werkt hoeft niet te betekenen dat het voor een ander werkt. Dit heb ik vrij duidelijk al een aantal keer gecommuniceerd. En ik heb echt heus alles nagelopen voordat ik een conclusie trek.
Gister nog van alles te proberen (zelfs de configfile aangepast) en dan te hopen dat AAK14 niet terug kwam. Of zonder wan kabel alles afconfigureren. En zodra de WAN erin zat. BOEM AAK14.

Tweak wederom vanmorgen gebeld:
En tweak gaat dan ook hopelijk zo direct de fout herstellen.
Vanmorgen werd aangegeven dat beheer het opgelost zou hebben. En dat TR069 niet meer van kracht was.
Ik heb zojuist AAK7 erop gezet. En kreeg na het instellen van de WAN direct weer AAK14.

Dus Tweak gebeld, en ze geven aan er serieus nu naar te kijken.
Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Goeie tip zal ik vanavond aanpassen .
eymey schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:38:
@Mr-D: Begint een mooie pagina met Tweak-handigheidjes te worden zo! (de taalfouten vergeef ik je even voor het gemak ;) ).

Wel is het misschien handig om bij IPV6 de opmerking te maken dat de settings mogelijk niet voor iedereen werken.

Bij 6RD wordt je prefix normaal berekend uit de prefix length en je IPV4 adres. Los van het feit dat je IPv4 adres bij Tweak in theorie kan wijzigen (en dat dan je 6RD settings ook wijzigen). Het is wel goed om oerop te wijzen dat 6RD het is, maar normaal gesproken moet een voor 6RD geschikte router alles gewoon helemaal zelf kunnen doen. De benodigde gegevens worden via DHCPv4 mee gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Waren ze eerst niet serieus dan? 8)7 ze blijven me soms wel weer verbazen.

Maar had je het al geprobeerd met een ander Mac-adres dan?
hives schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:07:
Ik heb de TR069 problemen echt precies volgens handleiding gevolgd.
Ik vind men vrij naïef eerlijk gezegd. Dat het voor een ander werkt hoeft niet te betekenen dat het voor een ander werkt. Dit heb ik vrij duidelijk al een aantal keer gecommuniceerd. En ik heb echt heus alles nagelopen voordat ik een conclusie trek.
Gister nog van alles te proberen (zelfs de configfile aangepast) en dan te hopen dat AAK14 niet terug kwam. Of zonder wan kabel alles afconfigureren. En zodra de WAN erin zat. BOEM AAK14.

Tweak wederom vanmorgen gebeld:
En tweak gaat dan ook hopelijk zo direct de fout herstellen.
Vanmorgen werd aangegeven dat beheer het opgelost zou hebben. En dat TR069 niet meer van kracht was.
Ik heb zojuist AAK7 erop gezet. En kreeg na het instellen van de WAN direct weer AAK14.

Dus Tweak gebeld, en ze geven aan er serieus nu naar te kijken.
Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
Mr-D. schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:51:
Waren ze eerst niet serieus dan? 8)7 ze blijven me soms wel weer verbazen.

Maar had je het al geprobeerd met een ander Mac-adres dan?

[...]
Wat specificeer jij onder een ander mac-adres dan?
Ik heb gister nog even voor de lol de asus rt66nu teruggehangen.
Gelijk weer bagger internet :) En heel lang geen internet omdat hij moeite had om aan te melden binnen het zyxel netwerk.

Maar goed, ben nog in afwachting van tweak wat de reden is waarom TR-069 zo agressief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Je kan onder ethwan een Mac-adres ingeven klonen of de originele houden en als je daar nou bv je Mac van je Asus inklopt wilt hij dan nog steeds fw 14 eropzetten ??
Gevoelsmatig werkt dit op Mac adres want mensen met eigen apparatuur hoor ik niet klagen alleen als ze de Mac van de zyxel hebben gekloond naar hun eigen spullen dus dacht draai het even om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:14:
Er staat wel meer bij jou niet. Bij de eigenschappen geen overzicht van hoeveel beschikbare ruimte
je hebt en dergelijke. Bij jou staat er bij 'aantal' 'beschikbaar' en 'omschrijving' helemaal niets.

Bij mij staat er achter E-mail accounts een plus met voeg account toe.
Is het met een andere browser misschien beter?
Of moet er vanuit Tweak misschien iets gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:04:
[...]
Er staat wel meer bij jou niet. Bij de eigenschappen geen overzicht van hoeveel beschikbare ruimte
je hebt en dergelijke. Bij jou staat er bij 'aantal' 'beschikbaar' en 'omschrijving' helemaal niets.

Ik heb hetzelfde. Achteraf nog een subdomein aangevraagd. Net een mail binnen dat deze in aangemaakt, maar als ik inlog geen mogelijkheid om accounts toe te voegen. Hetzelfde als Dancis dus.... Er moet nog iets ingesteld worden bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Heb tweak al gemaild met de vraag waarom het niet lukt. Maar daar moet ik dus nog antwoord op krijgen. Kan eens chrome proberen of dat misschien wel werkt.

Edit: Met elke browser , edge ,chrome hetzelfde.... geen mogelijkheid tot aanmaken van email adres. Dus maar wachten op tweak

[ Voor 8% gewijzigd door Dancis op 07-06-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Dancis schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:02:
[...]

Heb tweak al gemaild met de vraag waarom het niet lukt. Maar daar moet ik dus nog antwoord op krijgen. Kan eens chrome proberen of dat misschien wel werkt.

Edit: Met elke browser , edge ,chrome hetzelfde.... geen mogelijkheid tot aanmaken van email adres. Dus maar wachten op tweak
Hallo je kunt gewoon een email aanmaken maar je kun beter een gmail of een andere mail server maken dan tweak.
Als je het wel bij tweak doet moet je dit in vullen jenaam@jenaam.tweak.nl dat is niet te doen vind ik.
Je ftp moet je een quota op 20000000 bytes domein jenaam.tweak.nl filter Beleid geen filter gebruik subdomein ja actief ja :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
zit net ff op de ziggo site te kijken omdat de zyxel weer in elkaar stort ,scheelt idd maar 3 euro met hun meest luxe abbo ism de 365 van tweak tov alles in een bij tweak
ga dit thuis toch even in de vergadering gooien

ervaren onze mede tweakers nog problemen met ziggo tv of is dit inmiddels nihil geworden

meest vreemde als de zyxel inelkaar stort waardoor er geen internet/tv mogelijk is en ook geen communicatie met de zyxel blijft de con-current wan wel up and running ??

[ Voor 21% gewijzigd door Mr-D. op 07-06-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best kans dat de concurrent wan (wat naar ik begrijp een soort layer 2 bridge creeert richting eigen router?) hardwarematig door de netwerk chipset in de zyxel in stand wordt gehouden. De zyxel mag dan softwarematig op zn gat liggen, de switch werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Hier een Tweaker met Ziggo tv. Nog van de oude stempel, dus geen Horizon in huis. Alle TV's zijn voorzien van een CAM-module (CI+). Opnemen kan op de tv zelf. Horizon Go App werkt feilloos op alle telefoons en tabblads. Dmv vpn en app kan ook buitenshuis tv worden gekeken. Hier een tevreden klant die nooit klachten heeft over de signaalkwaliteit.
Mr-D. schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:02:
zit net ff op de ziggo site te kijken omdat de zyxel weer in elkaar stort ,scheelt idd maar 3 euro met hun meest luxe abbo ism de 365 van tweak tov alles in een bij tweak

ervaren onze mede tweakers nog problemen met ziggo tv of is dit inmiddels nihil geworden

meest vreemde als de zyxel inelkaar stort waardoor er geen internet/tv mogelijk is en ook geen communicatie met de zyxel blijft de con-current wan wel up and running ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pd5lwd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:15:
Hallo je kunt gewoon een email aanmaken maar je kun beter een gmail of een andere mail server maken dan tweak.
Als je het wel bij tweak doet moet je dit in vullen jenaam@jenaam.tweak.nl dat is niet te doen vind ik.
Je ftp moet je een quota op 20000000 bytes domein jenaam.tweak.nl filter Beleid geen filter gebruik subdomein ja actief ja :) :) :)
Tuurlijk. Zal allemaal best. :) Maar het gaat er in dit geval even om dat de Mijn Tweak omgeving
niet goed reageert en ook de beschikbare ruimte en andere dingen die te zien moeten zijn niet laat zien.
Er moet blijkbaar vanuit Tweak nog iets gebeuren voor Dancis. En ook voor MRE-Inc.

Het word dan trouwens 'mijnnaam@mijndomein.tweak.nl'. Vind ik op zich niks mis mee. Op andere plaatsen
had ik altijd jeroendemuzikant, maar ik heb nu het een als naam en het andere als domeinnaam. d:)b
Ook een prima naam voor mijn website.....die ik alleen nog steeds niet geplaatst heb. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ok dat verklaard een hoop thankxz
eymey schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:56:
Best kans dat de concurrent wan (wat naar ik begrijp een soort layer 2 bridge creeert richting eigen router?) hardwarematig door de netwerk chipset in de zyxel in stand wordt gehouden. De zyxel mag dan softwarematig op zn gat liggen, de switch werkt nog gewoon.
ok top thankxz ,haha zo kijk ik ook buitenhuis met de sparqlapp
vrouwtje wil pauzeren en terug kijken dus moet dan wel die van 34,95 nemen
neem jouw verhaal ook mee .
GEi schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:05:
Hier een Tweaker met Ziggo tv. Nog van de oude stempel, dus geen Horizon in huis. Alle TV's zijn voorzien van een CAM-module (CI+). Opnemen kan op de tv zelf. Horizon Go App werkt feilloos op alle telefoons en tabblads. Dmv vpn en app kan ook buitenshuis tv worden gekeken. Hier een tevreden klant die nooit klachten heeft over de signaalkwaliteit.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hier ook Ziggo TV. Basis abo van 18 euro. 2x smart tv met enkele tuner en CI+ module. Op zich werkt het prima, maar omdat wij echt heel wisselend tv kijken mis ik soms de features wel zoals opnemen en begin gemist. Heb zelf dus ook geen horizon box. Die krijg je alleen bij het duurste abo van 34 euro. Het gros van die extra zenders kijk ik niet dus betaal ik eigenlijk tov het goodkoopste abo 18 euro per maand voor die horizon box.

Heb op beide tv's wel een hdd aangesloten zodat we kunnen opnemen of pauzeren, maar dat werkt niet altijd 100% goed, maar dat kan ook aan de tv's liggen en de software die daar op draait (LG high end model en mid end model wel up to date met software.) Houd er rekening mee als je wil opnemen zonder media box/horizon box/whatever box, en je tv heeft maar 1 tuner, dat je dan wel kan opnemen, maar dan niet meer kunt zappen naar andere kanalen. Je moet dus een tv met 2 tuners hebben of je moet een horizon box hebben. Ook kun je maar 1 programma opnemen dan als je geen horizon box hebt maar hdd zoals ik en niet 6 programma's in de cloud.

Ik zit nog erg te twijfelen om dus wel of niet over te stappen naar Sparql omdat ik dus altijd te laat ben en vaak de eerste 5 -10 minuten van een programma mis.

Die horizon go apps werken overigens alleen op iOS en Android. Voor Windows 10 Mobile (wat ik heb) is er geen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Even een quote van mijzelf omdat de post al weer erg hoog in beeld staat, en probeer met hives mee te denken.

Bij mij is er toch iets anders aan de hand. In de router (ASUS RT-AC68U) heb ik een OpenVPN server geconfigureerd. Zie nu in de log:
May 23 01:18:00 openvpn[17606]: client/82.75.179.241:56332 TLS: tls_process: killed expiring key
dat waarschijnlijk het certificaat is verlopen. Ook andere items wijzen hier waarschijnlijk op:
May 23 01:20:16 openvpn[17606]: client/82.75.179.241:56332 TLS Error: TLS handshake failed
en
May 23 03:27:33 openvpn[17606]: client/82.75.179.241:59571 TLS ERROR: local/remote key IDs out of sync (1/2) ID: [key#0 state=S_START id=1 sid=bbf9a189 5fbfa4b3] [key#1 state=S_NORMAL_OP id=0 sid=bbf9a189 5fbfa4b3] [key#2 state=S_UNDEF id=0 sid=00000000 00000000]
.
Moet denk ik toch eens naar mijn certificaten kijken... tenzij iemand op basis van voorgaande knipsels een beter idee heeft. Ik ben namelijk zeker geen vpn-goeroe...
GEi schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 06:09:
Hoi Hans en hives, mijn Zyxel staat in bridge, ook wel relevant. Hij zou in principe alles van WAN door moeten laten. Daarom kijk ik vanavond even in de logs van de vpn-server. Misschien dat het helemaal niet aan de Zyxel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Mr-D. schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:02:

Ben hier ook over gegaan van Tweak alles-in-1 naar Tweak 365 en Ziggo tv met horizon box. Ik heb hier geen problemen met Ziggo TV. Als ik dan toch 1 nadeel moet noemen is het dat de horizon box een ventilator heeft die enigzins hoorbaar is als de box in standby staat. Echter zijn er veel meer voordelen zoals goed kunnen pauzeren, series op kunnen nemen en Replay TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik vind 34,95 per maand betalen voor alleen maar TV echt te duur. Dan betaal ik dus meer voor TV, dan voor m'n internet :{

En bijna de helft daarvan betaal je dus (boven op het basis abbo) voor het hebben van een Horizon box. Niet dat die slecht werkt en er zitten ook veel voordelen aan. Maar die zijn me geen 18 euro in de maand extra waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

eymey schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:37:
Tsja, ik vind 34,95 per maand betalen voor alleen maar TV echt te duur. Dan betaal ik dus meer voor TV, dan voor m'n internet :{

En bijna de helft daarvan betaal je dus (boven op het basis abbo) voor het hebben van een Horizon box. Niet dat die slecht werkt en er zitten ook veel voordelen aan. Maar die zijn me geen 18 euro in de maand extra waard.
Tja zo denk ik er ook over mbt Ziggo. Maar als je dan op de site van Sparql kijkt, dan staat er:
Televisiekijken is de laatste jaren snel veranderd. De aanbieders veranderen echter maar langzaam mee. Wij laten zien dat het anders kan en schudden de boel eens wakker!
Het enige verschil met Ziggo is dat de prijs 4 euro lager ligt. Met het goedkoopste Sparql abo kun je ook niet opnemen, VOD en al die andere features, dan moet je weer het duurdere pakket nemen en die is qua prijsstelling bijna gelijk aan Ziggo (even los van de aangeboden zenders, die komen toch grotendeels overeen). Dus wat doet Sparql anders dan ?

Het zou mooi zijn als je zelf in een web interface je zenders kon kiezen en per zender zou kunnen betalen per maand. Dan pas ben je anders bezig dan Ziggo.

Zijn er hier gebruikers die achteraf nog Sparql besteld hebben bij hun internet abo ? Hoe lang duurde voordat het TV gedeelte dan gereed was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat zelf zenders 'al la carte' afnemen gaat gewoon niet gebeuren. Dat maken de eigenaren van de zenders onmogelijk. Als een aanbieder bv. SBS6 wil doorgeven, moet hij verplicht ook meteen de andere zenders afnemen.

Overigens, het feit dat ook Sparql nogal prijzig is maakt samen met het feit dat het nog verre van stabiel is, dat we voorlopig sowieso gewoon nog bij het basis Ziggo abonnement van ~18,- per maand blijven.

NPO 1, 2 en 3 kijken we het meest en dus in HD.

Er staat een HDHomerun in de meterkast (dual tuner) met TVHeadend voor streaming TV kijken op alle devices in huis en ook voor opnemen. Opnemen met TVHeadend doe ik overigens met name voor programma's die we zelf willen bewaren (bv. concerten, muziekdocu's) .

Uitzendingen terug kijken doen we met een NLZiet abbo'tje icm. Chromecast Dat laatst geeft ook nog eens veel langere terugkijk tijd en veel betere beeldkwaliteit dan welke 'gemist' dienst van welke provider dan ook.

Oh ja, als bonus hebben we op 3 'vaste' radio's in huis gewoon nog goee kwaliteit FM :) .

Het enige wat we soms wel eens missen, is de commerciele zenders in HD. Dat zou een reden kunnen zijn om uiteindelijk toch Sparql Basic te nemen en dan wrs. zonder opnemen (dat blijf ik wel met TVHeadend doen, die ondersteunt ook de onversleutelde IPTV streams van Sparql). Of een nieuwe TV met CI+ kopen en het Ziggo tv abbo ietsje opschalen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:05:
[...]
Tuurlijk. Zal allemaal best. :) Maar het gaat er in dit geval even om dat de Mijn Tweak omgeving
niet goed reageert en ook de beschikbare ruimte en andere dingen die te zien moeten zijn niet laat zien.
Er moet blijkbaar vanuit Tweak nog iets gebeuren voor Dancis. En ook voor MRE-Inc.

Het word dan trouwens 'mijnnaam@mijndomein.tweak.nl'. Vind ik op zich niks mis mee. Op andere plaatsen
had ik altijd jeroendemuzikant, maar ik heb nu het een als naam en het andere als domeinnaam. d:)b
Ook een prima naam voor mijn website.....die ik alleen nog steeds niet geplaatst heb. 8)
Moest inderdaad nog wat goed gezet worden bij tweak. Nu kan ik wel gewoon email adressen aanmaken enzo.

@MRE-Inc ik zou tweak ook even een mailtje sturen en dan is het met een dag geregeld _/-\o_

Merk toch wel dat Sparql nog niet helemaal volwassen is. Mis gewoon nog een aantal features die je bijvoorbeeld wel hebt bij ziggo met horizon.
replay tv , serie-opnames , maar ook vorige week donderdag was het zo dat darten eerder was afgelopen en het vrouwtje erna een film wilde opnemen. Dus de film begon eerder maar de opname dus een half uur later. Volgens mij is dit met ziggo niet zo maar dat weet ik niet meer zeker.

Dus ik denk dat we na het jaar weer terug gaan naar ziggo qua tv en dan met het complete pakket dus extra zenders en horizon en horizon extra. Tenzij sparql een inhaal slag maakt maar ik ben bang van niet.

Maar qua internet wil ik niet meer weg bij Tweak *O*

[ Voor 27% gewijzigd door Dancis op 08-06-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dancis schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Moest inderdaad nog wat goed gezet worden bij tweak. Nu kan ik wel gewoon email adressen aanmaken enzo.

@MRE-Inc ik zou tweak ook even een mailtje sturen en dan is het met een dag geregeld _/-\o_
Had gisteren idd een mail gestuurd. Vanochtend werkte het nog niet, nu inmiddels wel. Kan email adressen en login accounts toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
MRE-Inc schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Had gisteren idd een mail gestuurd. Vanochtend werkte het nog niet, nu inmiddels wel. Kan email adressen en login accounts toevoegen.
Kijk dat is mooi ook weer snel geregeld , was bij ziggo wel anders _/-\o_

Edit : heeft tweak voor de mail geen ssl/tls? Probeer de imap server in te voeren in Thunderbird met SSL/TLS maar krijg steeds een fout melding: thunderbird heeft geen instellingen voor uw email-account kunnen vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Dancis op 08-06-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ok thankxz allemaal ik ga mij nu zeker hard maken voor ziggo want ben net thuis en wat denk je geen tv
dan maar weer usenet eens bekijken wat die nu uitzenden :)

@dancis heb zondag nog een mail gestuurd en maandag een ander probleem gemaild op de robot na nog geen mail van Tweak gezien hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Heeft iemand die het opname pakket heeft ook dat er opnames verdwijnen?

Hier vandaag een aantal dingen die waren opgenomen op magische wijze verdwenen :(

Maar weer eens een mailtje die kant op gooien.

Edit: mail gestuurd 15 minuten later reactie , ze wilde weten welke opnames er waren verdwenen en hoe laat ze opgenomen waren. Dan gaan ze uitzoeken wat er mee gebeurt is.
Hier reageren ze dus wel snel :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Dancis op 08-06-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
misschien omdat jij een nieuwe klant bent en ik dingen uit mijn pakket ga gooien :)
Dancis schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:35:

Hier vandaag een aantal dingen die waren opgenomen op magische wijze verdwenen :(

Edit: mail gestuurd 15 minuten later reactie , ze wilde weten welke opnames er waren verdwenen en hoe laat ze opgenomen waren. Dan gaan ze uitzoeken wat er mee gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet

Hier in Deventer ook een paar opnames weg. Of nog anders 1 opname wel zichtbaar maar niet afspeelbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door jgvliet op 08-06-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Mijn Zyxel VMG8324-B10A heeft enorm veel last van een haperende verbinding. Regelmatig valt de verbinding weg voor enkele seconden maar soms ook gewoon permanent totdat ik hem een factory reset geef doormiddel van het reset-gaatje. De snelheid wordt ook niet gehaald, deze is circa 600-700 ipv 1000 mbit. Als ik in de modem kijk zie ik dat de RAM en CPU helemaal nokvol dichtgetrokken zijn op dat moment. Idle zit ie al op 60% CPU en 90% RAM.
Ook de interface om hem in te stellen is altijd extreem traag met laden/opbouwen. Wat me weinig verbaasd met die enorme load die er permanent op staat.
Daarbij komt de absurde regel dat je geen leestekens in je WiFi-wachtwoord mag hebben.

Levert Tweak toevallig ook andere/betere routers/modems? Want dit ding is echt 3 keer huilen.
Ik heb geprobeerd mijn eigen router te gebruiken maar dit werkt helaas niet (ASUS RT-AC3200) wegens het feit dat ie niet alle mogelijkheden heeft om alle diensten te kunnen gebruiken (VLAN, Static Routing).

//Edit: Hij is nu in een uur of 3 al 8 keer gecrashed en de interface is ~80% van de tijd niet bereikbaar (eindeloos lang laden).

//Edit 2: Het resetknopje lijkt zelfs kapot te wezen, hij reageert er totaal niet (meer) op.
Beter gaat Tweak een nieuwe leveren dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 08-06-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 12:56

ADK

Zijn er meer mensen die problemen hebben setting die 1 dag werken en daarna weer zijn verdwenen?

bv.: Remote MGMT, WAN optie aangevinkt, volgende dag weer uit?

of Con-current WAN aan, werkt het 1 of 2 dagen maar na een reboot week niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel dat een ingeplande opname helemaal niet wordt opgenomen.
Als ik dan tijdens de opname even kijk dan zie ik dat het niet wordt opgenomen.
Als ik dan nog snel op opnemen druk dan neemt hij het wel vanaf het begin alsnog op.
Eerst denk je dan dat je het vergeten bent in te plannen, maar toen ben ik er op gaan letten en kwam er dus achter.
Wel lastig want het is enigszins onbetrouwbaar.
Zal ze ook maar een mailtje sturen, hoe meer dat doen hoe meer druk er op de ketel is voor Sparql :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 09:35 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.