Goedenavond.
Ik heb getracht te zoeken binnen dit topic of iemand dezelfde vraag had, maar niet gevonden.
Momenteel heb ik een 'oude' EVBox Homeline liggen die ik met EVBox niet meer online krijg. Omdat dit een enkel-fase laadpunt is en ik hem wil gebruiken bij een vakantiehuisje wogen de kosten van reparatie niet op tegen bijv. deze box ombouwen met Smart EVSE. Daarmee krijg ik ook meteen een mogelijkheid tot 3-fase, wat wel prettig is als je een 80kW auto moet opladen
Nu heb ik dus sowieso twee opties:
1: Smart EVSE v3 controller + 4pole contactor (helaas heeft de homeline een 4pole waarvan 1 pole NO is) + DC/AC Residual Current Sensor + 5m open-end type-2 kabel
Totaal: 447,8 EUR
2: Smart EVSE v3 controller + 4pole contactor (helaas heeft de homeline een 4pole waarvan 1 pole NO is) + DC/AC Residual Current Sensor + Type 2 Socket (round) with Actuator
Totaal: 347,8 EUR
Punt is namelijk dat de 7m kabel aan het huidige laadpunt enkel fase is ... grom.
Aangezien een socket 100 EUR goedkoper is, is mijn vraag of iemand weet of je gemakkelijk een box met vaste kabel (zie foto) kan ombouwen met 1 met een socket. Of misschien heeft iemand dat al eens gedaan?
Mijn derde optie (die ik zojuist bedenk) is evt. de wall-outlet extern maken aan de schuur, en de unit gewoon binnen hangen. Prijs blijft dan ongeveer gelijk aan optie 2.
Alvast bedankt.
(edit: afbeeldingen ook daadwerkelijk toegevoegd)
[
Voor 24% gewijzigd door
dummy op 05-10-2022 07:08
]