[Glasvezel] Caiway, Solcon en Fiber in Schiedam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Topicstarter
Beste leden,

Wij hebben sinds kort het genoegen om te mogen kiezen uit meer dan 3 aanbieders van glasvezel.
Je hebt nu Caiway, Solcon en Fiber. Alle drie hebben waardelozen reviews online staan en kan er daarom niet echt een beeld van krijgen welke nou een goede partij is om naar over te stappen.
Over het algemeen plaatsen mensen voornamelijk reviews online wanneer ze negatieve ervaringen hebben, maar hierdoor is het bijna niet te doen om te achterhalen of dit nou de 65+ zijn die er niks van begrijpen of alles en iedereen die problemen hebben met deze providers.

Wij heeft er ervaring met deze providers binnen het CIF netwerk? Qua prijs zitten ze wel een beetje gelijk Caiway neig ik het minste naar vanwege de het niet kunnen opnemen naar de cloud wat beide andere providers wel kunnen.

Op dit moment heb ik ADSL van Online.nl. Ook zeer slecht beoordeeld online, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Daarom vind ik het lastig om nu te bedenken wat ik met de reviews van andere providers aan moet. Moet ik deze serieus nemen of gewoon naast me neer leggen?

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik zou vooral kijken naar de prijs en wat je er (in theorie) voor krijgt.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Ik zou zeggen kijk eens rond in de bestaande topics hier op Tweakers om een aardig oordeel te kunnen vormen. Weliswaar zijn de topics van Solcon en Fiber vooral reacties van gebruikers op het Reggefiber netwerk, maar het geeft wel een goed beeld van support / ervaringen en (on)mogelijkheden.

Ik heb met geen van allen een ervaring echter qua naam is Solcon behoorlijk goed aangeschreven naar mijn idee. In het verleden wel Caiway gehad als kabel provider en volgend jaar ga ik ook weer sowieso een jaartje afnemen (verhuizen naar Caiway gebied).

Solcon glasvezel topic

Fiber glasvezel topic en enkele losse Fiber topics hier, hier.

Er lopen diverse losse Caiway topic per regio:
Caiway glas
Caiway glas Westland
Caiway glas Wateringseveld en Den Haag
Caiway glas Krimpen a/d IJssel
Caiway glas Albrandswaard
Caiway glas Hendrik-Ido-Ambacht

Overigens zitten er op Tweakers ook gebruikers van Caiway in Schiedam (zie hier oa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Solcon staat bij mij ook aangeschreven als een goede provider.

http://www.solcon.nl/particulier/internet/beste-provider

Dit krijgen ze vast niet als ze bagger slecht zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door mhr-zip op 28-08-2015 10:32 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik lees bij Cai Harderwijk kommer en kwel over die Solcon Dune box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
H D R schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:10:
Ik lees bij Cai Harderwijk kommer en kwel over die Solcon Dune box
Je doelt op dit topic. Ik lees o.a. uit dit bericht dat de een recente firmware wel het een en ander voor die Dune box heeft opgelost.

Qua internet is Solcon door de Consumentenbond inderdaad al enkele jaren goed getest al zie ik de Consumentenbond nu ook niet echt meer als toonaangevend. Ik heb het idee dat daar een stuk minder kennis zit (ala Kassa, Radar testpanels) bij haar leden en werknemers dan bijvoorbeeld bij Tweakers. Qua tv lijkt het een iets ander verhaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:51
Qua internet zou caiway op het glasvezelnetwerk een 10+ moeten krijgen. Rete stabiel en je haalt ALTIJD de beloofde snelheid mits je eigen apparatuur dat ook aan kan. Als men zegt dat het glasvezelinternet van caiway niet goed is dan ligt dat aan die brakke router welke ze er evt bij verkopen. Investeer in een goede router en je hebt nooit geen problemen. Zorg ook dat je goede kabels gebruikt overigens. TV via glasvezel van caiway vind ik prima maar daar zijn de meningen over verdeeld. Grootste pluspunt van caiway is dat je er gewoon nog je coaxsignaal bij krijgt en das ook prima!!! Hier stap ik zowieo nooit over naar fiber en solcon is ook geen alternatief. Maar dat is voor iedereen wellicht weer anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Migow op 28-08-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:09
"Grootste pluspunt van caiway is dat je er gewoon nog je coaxsignaal bij krijgt en das ook prima!!!"
Solcon ook, analoog en DVB-c (ongecodeerd)

[ Voor 4% gewijzigd door Bushie op 28-08-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Bushie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

Solcon ook, analoog en DVB-c (ongecodeerd)
eh is dat zo?? Als ik kijk dan lees ik het volgende op de site van solcon:
Wordt er ook een analoog TV signaal geleverd?

Nee, dit wordt niet standaard geleverd.

Kan ik meerdere televisies aansluiten?

Ja, dit is mogelijk middels een extra TV-ontvanger. <-- en dat is dus een dune kastje wat via utp gekoppeld wordt.

Mag je mij echt eens uitleggen hoe dat dan dan moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594061

Mijn moeder heeft sinds het begin Caiway Glasvezel in Schiedam. Extreem stabiel en echt geen klachten.
Ik zou het wel weten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:09
volgens https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking is analoog+dvb-c nog steeds leverbaar bij Solcon.
Op de eigen pagina van Solcon zie ik het ook niet meer staan.
Solcon was overigens de laatste die het nog aanbood voor nieuwe klanten, is wel waarschijnlijk dat ze daar ook een keer mee gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Eigenlijk is het vreemd als Solcon ook DVB-C levert, want het DVB-C signaal is van Caiway.

Dan zou Caiway, Solcon helpen aan nieuwe klanten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Geloof mij solcon levert echt geen dvb-c signaal. Dus meerdere tv's ook meerdere iptv kastjes!! Dus duurdere kosten en kwaliteit kan volgens mij niet tippen aan coaxsignaal van caiway. Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Ik woon ook in Schiedam, en heb sinds 2 maanden Fiber 100Mbit internet + TV + bellen (maar bellen gebruik ik niet)

Ben er op zich tevreden mee. Ik ben op dit moment alleen met de Fiber klantenservice bezig over vaslopende televisie via de M7 box.
Geregeld loopt het beeld 30 o.i.d. seconden vast, waarna het weer automatisch verder gaat. Zap ik tijdens het vastlopen naar een andere zender, dan doet deze het gewoon, zap ik weer terug naar de vastgelopen zender, zwart beeld.
Heel vreemd, en met een beetje pech loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld als de zender weer werkt, en moet ik nogmaals naar een andere zender zappen en daarna weer terug.

Ik hoop dat dit software dingen zijn, want als het te vaak gaat gebeuren schiet het niet op.

Voor de rest is het internet gewoon snel en stabiel. Tot nu toe ook nog geen storingen gehad op het netwerk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:30
H D R schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:30:
Eigenlijk is het vreemd als Solcon ook DVB-C levert, want het DVB-C signaal is van Caiway.

Dan zou Caiway, Solcon helpen aan nieuwe klanten ?
Het is ook niet zo. Op het glasvezelnetwerk van Reggefiber leverde Solcon inderdaad vanaf het begin al IPTV en ook analoog/DVB-C. Dat is inmiddels gestopt voor nieuwe klanten, mede omdat de leverancier ervan (KPN-ITNS) er mee wil gaan stoppen. Bestaande klanten hebben dit veelal nog wel (zoals waarschijnlijk degene die daar hierboven over begon).
Op andere netwerken, bijvoorbeeld CIF, levert Solcon dit helemaal niet en heeft dat ook nooit gedaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

Quakie

quakelen

Er is een hoop werk (nederlandkiestzelf) verricht om meerdere aanbieders op het CIF netwerk te krijgen.
Dit om keuze aan te bieden voor mensen en zou tot gevolg moeten hebben lagere prijzen, extra's etc.

Het grappige is dat tot nu toe het tegendeel het geval is..

Caiway instap was 100/100 toen 150/150 en nu 75/75 omdat de andere twee aanbieders met 50/50 aankomen voor ongeveer hetzelfde geld. Het kan niet goedkoper of afzetmarkt is te klein.

Ik vind Caiway super duur op hun kabel netwerk zeker qua aangeboden snelheden maar het werkt in Schiedam wel goed. Dit is ook het geval met glasvezel. Ik had zeker in het begin storingen verwacht omdat er toch een heel netwerk aangelegd moest worden...En hoe dat er af en toe er aan toe ging ben ik verbaasd dat er zo weinig storingen zijn.

Ik zelf zie geen reden om over te stappen.

Ik haal met mijn 150/150 tussen de 18MB en 21MB, heerlijk HD kabel TV, op alle televisies zonder kastjes....Hier en daar wel eens een hickup maar niet noemenswaardig.

[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 04-11-2015 11:20 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:25
Is VDSL niet een optie voor? Het is beter dan ADSL2+, tenzij je echt meer dan 100Mbit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Quakie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:14:
Caiway instap was 100/100 toen 150/150 en nu 75/75 omdat de andere twee aanbieders met 50/50 aankomen voor ongeveer hetzelfde geld. Het kan niet goedkoper of afzetmarkt is te klein.

Ik vind Caiway super duur op hun kabel netwerk zeker qua aangeboden snelheden maar het werkt in Schiedam wel goed. Dit is ook het geval met glasvezel. Ik had zeker in het begin storingen verwacht omdat er toch een heel netwerk aangelegd moest worden...En hoe dat er af en toe er aan toe ging ben ik verbaasd dat er zo weinig storingen zijn.

Ik zelf zie geen reden om over te stappen.

Ik haal met mijn 150/150 tussen de 18MB en 21MB, heerlijk HD kabel TV, op alle televisies zonder kastjes....Hier en daar wel eens een hickup maar niet noemenswaardig.
De prijzen van coax alles-in-1HD pakketten bij Caiway zijn inderdaad treurig qua snelheid en prijs 20/2 48 euro p/mnd :( Terwijl het glasvezel pakket 75/75 is en 43 euro kost. Ik snap dat ze mensen over willen halen naar glas, maar dan moet het wel afgenomen kunnen worden.

Begrijp ik het nu goed dat je nog een alles in-1 coax pakket afneemt dus niet glasvezel via Caiway?
Waarom niet overstappen op Caiway glas die is toch in verhouding veel goedkoper en voor zover ik weet behoud je ook DVB-C?

Ik baal er flink van dat ik geen Caiway glas kan afnemen in mijn nieuwbouw huis volgend jaar.
Ik ga volgend jaar in een woning zitten waar alleen Reggefiber glas komt en Caiway (coax) - H.I.Ambacht wijk: Volgerlanden. De rest van het dorp heeft wel glasvezel (en coax) van Caiway.
Ik zou voor partijen als Vodafone, Telfort, Tele2 of Online kunnen kiezen met 50/50 glas en tv, bellen voor zo'n 45 euro p/mnd (zonder dvb-c en veelal met 1 tv decoder) terwijl je bij Caiway voor 75/75 43 euro p/mnd betaald en DVB-C behoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

Quakie

quakelen

Uiteraard, het moet er wel zijn. Ik had zelf adsl (zat dicht bij wijk centrale) en ben toen tijdelijk in andere stad gaan wonen.
Toen ik mijn nieuwbouw woning opgeleverd kreeg in Schiedam wist ik van de glasvezel plannen af en bewust er voor gekozen om tijdelijk een dure kabel alles in een abonnement af te nemen bij Caiway.
Ik heb een jaar lang een speciale overstap tarief betaald (25euro p.m) en had als een van de eerste glasvezel. Vandaar ook mijn laatste zin: 18MB a 21MB down/upload snelheid.

Rare situatie zit je in. Hopelijk veranderd het nog. Anders er bij neerleggen.. Genoeg mensen die helemaal geen glasvezel hebben. In schiedam zou eerste ook Reggefiber komen bijv..Ik heb twee glasvezel aansluitingen in mijn meterkast nl.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Een glasvezel abonnement van Caiway is echt een aanrader. De entone die caiway levert voor digitale tv is alleen geen hoogstaand apparaat. Afstand bediening is brak en de extra's vallen ook tegen. Geen Netflix bijvoorbeeld. Maargoed verder wel stabiel internet en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:20
Zelf ook glasvezel in Schiedam.
Sinds ik het een paar maanden geleden heb aangesloten nog geen seconde storing gehad.
Overstappen ging gemakkelijk. Oude kabel opzeggen en glas laten ingaan.

Tv blijft via de coax geleverd worden dus geen problemen met de vervanging van setupboxen e.d.
Mijn oude modem voor vdsl internet van telfort heb ik nu gekoppeld aan de modem ingezet als router voor wifi en de andere ethernet apparaten.
Wel 2 apparaten i.p.v. 1 maar dat moet dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excene BV
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05-2018

Excene BV

Bedrijfsaccount computeroutlet.nl
Wij zijn al 7 weken bezig om zakelijk glasvezel te krijgen. Goed ze hadden 4 weken om
het te regelen. Nu 3 weken verder komen ze elke x, ALS ze reageren, met verhalen over
de crisis manager van Tele2 etc etc. Je krijgt ze wel aan de telefoon, maar uiteindelijk 3 wkn
verder is er nog steeds niet. Nu las ik over ervaringen van andere mensen en toen las ik dit :
Dit stond op Kassa Vara, : ik heb vorig jaar maart een voor abonnement bij solcon getekend,
ivm aanleg glasvezel. heb toen gevraagd naar dezelfde mogelijkheden als upc.Was geen
probleem een 2e decoder kon ik ook krijgen voor boven. Nu na ruim een jaar ben ik eindelijk
aangesloten
, vorige week is een monteur geweest en heeft alles netjes aangesloten

Pardon een jaar ??? :( :( :( :(

Hebben meer mensen deze ervaring ?

www.computeroutlet.nl

Pagina: 1