• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-01 17:16

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter

Fype is sinds begin dit jaar een nieuwe, onafhankelijke, aanbieder van glasvezel diensten waarbij de gemeente Dordrecht een van de gemeente is waar ze als eerste de diensten zijn gaan aanbieden.

Fype biedt supersnel glasvezel, voor minder geld. Eenvoudig. Bij Fype houden we het graag overzichtelijk. Dat betekent geen gedoe of producten waarvoor u wel betaalt, maar niet nodig heeft.

Bij Fype kiest u voor de meest geavanceerde technieken en expertise. Hierbij maakt Fype gebruik van de betrouwbare glasvezel kabels van KPN en Reggefiber. Zo kiest u voor een betrouwbaar netwerk, met de best mogelijke persoonlijke service van Fype.

Daarbij geven we bij Fype graag de besparing op overhead en bedongen inkoopprijzen, direct aan onze klanten terug. Hoe meer mensen er meedoen, hoe hoger uw korting.
Supersnel glasvezel en nog minder betalen ook. Het kan bij Fype. Met de Laagste Prijs Garantie weet u zeker dat u nooit te veel betaalt.

Fype
Postbus 71387, 1008 BJ Amsterdam
http://www.fype.nl

Veel gestelde vragen
http://fype.nl/veel-gestelde-vragen-over-fype-glasvezel.php

Klantenservice
0900-222 3333 (15 cent per minuut)

[Voor 199% gewijzigd door MCP cloud op 26-03-2012 16:03]

Powered by KPN | Experia Box V10 + AirLive switch Live-5F

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15-01 18:17

Equator

Crew Council

#teamseas

En weer geopend. Topic is niet als spam bedoeld.

[Voor 88% gewijzigd door Equator op 26-03-2012 15:24]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
Wat vinden jullie ervan dat er steedst meer kleine glasvezel providers bij komen ?
Van mij hoeft het niet zo, er zijn namelijk weining verschillen (mijn mening) tussen de providers.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet. Zo te zien zelfde prijspeil als zo'n beetje alle andere glasvezelboeren. Zeker als je een 3-play pakket samensteld.

En daarbij... een provider die consequent spreek over een modum, ipv een modem... Tja, hoe deskundig is die? 8)7

BTW: Modum ligt in Noorwegen... :+

Mooie Plaatjes   

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05:53
Fype? En het logo lijkt nogal op .... Skype... Tja ik zou hier hard over denken om mijn geld in te stoppen. Ik ga liever naar een partij met ruime ervaring op internet gebied.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, ben eens ff gaan googlen.
Maar dan kom je o.a. uit bij equidura bv. Een soort droom bedrijf wat ook in vastgoed handelt... en vandaar diverse links naar o.a. LinkedIn.
Geeft je niet echt het gevoel met een goede, betrouwbare en deskundige glasvezel toko te communiceren. Verschuilen zich achter een postbusadres en een duur betaald 0900 nummer.

Nogal vaag allemaal. ;w

Mooie Plaatjes   

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
fiberdordrecht schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:05:
Wat vinden jullie ervan dat er steedst meer kleine glasvezel providers bij komen ?
Van mij hoeft het niet zo, er zijn namelijk weining verschillen (mijn mening) tussen de providers.
Nieuwe providers is natuurlijk voor de consument prima.Alleen moeten ze wel rendabel zijn en niet in no-time over de kop zijn.

Alleen is het in veel gevallen toch een 'schijn'open netwerk, je kan wel 100 providers hebben, maar als ze allemaal WMP+ bij KPN Wholesale afnemen (en dus GHM voor de TV) dan blijven er maar minimale verschillen over tussen de diverse providers.

En helaas zijn er maar heel weinig providers die ECHT onderscheidend zijn (als in: Geen WMP+ doorverkoop,dus echt anders dan het KPN pakket)

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-01 19:34

servies

Veni Vidi Servici

fiberdordrecht schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:05:
Alleen al om de taalfouten zou ik nooit deze ISP kiezen... Het straalt totaal geen betrouwbaarheid uit... (en dan heb ik het niet over het modum...)

[Voor 5% gewijzigd door servies op 27-03-2012 10:31]

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
servies schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:31:
[...]

Alleen al om de taalfouten zou ik nooit deze ISP kiezen... Het straalt totaal geen betrouwbaarheid uit... (en dan heb ik het niet over het modum...)
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar kijk eens naar lijbrandt (bekend) daar gaat het ook niet echt netjes.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fiberdordrecht schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:49:
[...]

Ik begrijp wat je wil zeggen, maar kijk eens naar lijbrandt (bekend) daar gaat het ook niet echt netjes.
Of KPN, of UPC, of Ziggo, of Solcon, of [noem maar op]
Overal val je in de heldesk ellende en van-het-verkeerde-kastje-naar-de-verkeerde-muur-ellende. :S

Mooie Plaatjes   

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-01 19:34

servies

Veni Vidi Servici

fiberdordrecht schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:49:
[...]
Dat ontken ik ook niet, maar als de website zelf al flink wat taalfouten bevat...

• jongerenchaos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-01 09:37
Ze hebben wel de laagste prijsgarantie. Deze wordt op dit moment niet meer waargemaakt.

Ik heb gisteren mijn telefoonnummer achter gelaten en werd 2 uur later teruggebelt met een aantal opmerkelijke zaken:
- Op dit moment wordt er alleen in Dordrecht glasvezel aangeboden volgens de medewerker. Hij was echter wel voor een postcode check voor hilversum 5 minuten bezig.
- Kreeg achteraf een bandje van het belmenietregister. Terwijl ik zelf mijn telefoonnummer heb achtergelaten.
- Medewerker vroeg me 2 keer of ik al klant was, terwijl ik aangaf dat ik mogelijk zou over willen stappen.
- De medewerker wilde alle tv zenders met me doorlopen, of dit wel vergelijkbaar was met mijn huidige provider. Terwijl beide providers via glashart media de diensten betrekken.
- De prijslijsten zijn niet overzichtelijk (wil je het 100Mbit pakket, dan dien je de prijs van 30Mbit, 50Mbit en 100Mbit bijelkaar op te tellen).
- De laagste prijsgarantie wordt gehanteerd , maar de medewerker wist niet te vertellen wat deze inhield.
- De prijslijsten werden er volgens de medewerker opgezet tijdens het telefoongesprek?!!?
- Qua grootte is dit een partij met op dit moment ongeveer 40 medewerkers.

Al met al heb ik hard gelachen na het gesprek met deze zeer ondeskundige medewerker.

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
jongerenchaos schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:27:

Al met al heb ik hard gelachen na het gesprek met deze zeer ondeskundige medewerker.
Welk bedrijf niet ? :+

• daniek
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2012
jongerenchaos schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:27:
Ze hebben wel de laagste prijsgarantie. Deze wordt op dit moment niet meer waargemaakt.

Ik heb gisteren mijn telefoonnummer achter gelaten en werd 2 uur later teruggebelt met een aantal opmerkelijke zaken:
- Op dit moment wordt er alleen in Dordrecht glasvezel aangeboden volgens de medewerker. Hij was echter wel voor een postcode check voor hilversum 5 minuten bezig.
- Kreeg achteraf een bandje van het belmenietregister. Terwijl ik zelf mijn telefoonnummer heb achtergelaten.
- Medewerker vroeg me 2 keer of ik al klant was, terwijl ik aangaf dat ik mogelijk zou over willen stappen.
- De medewerker wilde alle tv zenders met me doorlopen, of dit wel vergelijkbaar was met mijn huidige provider. Terwijl beide providers via glashart media de diensten betrekken.
- De prijslijsten zijn niet overzichtelijk (wil je het 100Mbit pakket, dan dien je de prijs van 30Mbit, 50Mbit en 100Mbit bijelkaar op te tellen).
- De laagste prijsgarantie wordt gehanteerd , maar de medewerker wist niet te vertellen wat deze inhield.
- De prijslijsten werden er volgens de medewerker opgezet tijdens het telefoongesprek?!!?
- Qua grootte is dit een partij met op dit moment ongeveer 40 medewerkers.

Tegenwoordig nog telefonisch? je hoeft niet eens je telefoon nummer te geven. Ze komen je wel lastig vallen aan de deur met oneindig veel providers. na wat informatie verder ben ik er nu wel achter dat ze allemaal niets weten, of ze weten bewust niets. :?
Miss voor je interessant om hier te kijken http://www.pclooptvast.nl/techniek-van-verkoop-en-colportage-pakt-verkeerd-uit/
linkje over verkopers van die providers. Firma list en bedrog zouden ze het moeten noemen. Best triest voor woorden dat dat gewoon mag.

Groetjes daniek

• -Marco-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2012

-Marco-

Wat jij wil .....

Ook inmiddels telefonisch contact gehad met Fype, zelfde verhaal eigenlijk.

Erg ondeskundige medewerker die op iedere vraag bijna navraag moest gaan doen, en ook het bandje van het bel-me-niet register.

Door wat uitzoekwerk te doen dicht bij het vuur, wordt er opvallend vaak de naam Fype genoemd samen met KickXL (ex Speedlinq). Dit is natuurlijk mogelijk wel interessant ...

beter goed gejat als slecht bedacht

• Necrocon
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-09-2021
Ervaring Aanvraag:
Duurde lang dit kwam mede omdat Reggefiber er lang over heeft gedaan tot het modem eindelijk een bij mij in de meterkast hing en het een juist signaal ontving, meerder malen erbij geweest om dit te fixxen.

Ervaring aanleg:
Meneer de Aansluiter kwam langs met mijn decoder onder de arm en dit zou hij wel effe gaan fixxen, mijn hoop was dat hij een kabel ging trekken van punt a naar b omdat dit mijzelf niet gelukt was, was ik erg benieuwd. Gaat hem het wel lukken. Toen kwam hij met een goed suggestie om de COAX te verwijderen en daarvoor in de plaats een UTP te leggen, mmm dom niet aan gedacht |:( |:( dit ging lekker vlot. Bij de TV lag al een wandcontact doos waarop mijn HTPC zit welke voorzien is van Gigabit, hij vroeg netjes zal ik hem op de ander poort doen dat is dat ook netjes weg gewerkt, goed idee...... NEE niet

Na 10 minuten prutsen kwam er een opmerking ja dat is niet zo'n goede wandcontact doos eigenlijks is het een waardeloze contactdoos. En waarom dan nou omdat nu geen een van de aansluitingen het meer doen.

Lange verhaal in korte versie.... Blijf er nu maar verder af ik doe het zelf wel, en na veel kutten bleek dat hij de bekabeling in de meterkast waar ook een wandcontact doos zit gewoon met stekker in een lege aansluiting had gestoken en de kabel een breuk had tijdens het TREKKKKKEN...

Conclusie: Doe het gewoon lekker zelf.

Ervaring snelheid:
PUIK
WIFI: 90 up / 86 down :)
Bekabeld: 98 up / 88 down met TV aan :P
Bekabeld: 98 up / 98 down met TV uit :9~ :9~

Ervaring Helpdesk:
Verschillende malen gebelt over onduidelijkheid ivm snelheid/aantal zenders/kosten waardeloze aansluitman
Erg OK, zoeken dingen uit, bellen terug, zijn niet techneuten maar wel service gericht.

Ervaring TV:
  • NICE,
  • Amino M540 is in 1080P was mijn Ziggo Cisco niet,
  • Aantal zenders zeer ok,
  • Ziggo decoder is zonder kaart gewoon te gebruiken voor tv kijken
  • Analoge TV werkt ook prima
Ervaring Telefonie:
Moet nog geporteerd worden en nog niet getest

Ervaring Mail:
Weet de SMTP Server nog niet 8)7 8)7 |:( |:(

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09-01 22:26
Kwam gisteren een verkoper nog even langs... vreemde partij

- borg voor bruikleen apparatuur?
- geen nieuwsserver?
- geen idee wat voor ontvanger het eigenlijk was
- blok op poort 25

Ook hier is de website zo gebruiksvriendelijk dat het erg onoverzichtelijk is. Wel krijg ik sterk de indruk dat het een reseller van Lijbrandt is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:15
Necrocon schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:00:
[...]

Ervaring Mail:
Weet de SMTP Server nog niet 8)7 8)7 |:( |:(
Fype heeft geen SMTP server en bied ook geen e-mail aan @fype.nl o.i.d.
Wijnands schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:03:
Kwam gisteren een verkoper nog even langs... vreemde partij

- borg voor bruikleen apparatuur?
- geen nieuwsserver?
- geen idee wat voor ontvanger het eigenlijk was
- blok op poort 25

Ook hier is de website zo gebruiksvriendelijk dat het erg onoverzichtelijk is. Wel krijg ik sterk de indruk dat het een reseller van Lijbrandt is.
De aansluitkosten van Reggefiber (iets in de buurt van van 50 euro) worden in rekening gebracht.
En je betaald 150 borg voor de Amino 540 met opname functie en iets van 100 Euro voor de simpele 140 versie. Verder zijn er geen kosten de eerste keer (buiten je abonnement natuurlijk...)

Geen news server

Je krijgt een Amino 140 of 540

Poort 25 weet ik niet. Maarja, die specifieke poort is voor de doorgewinterde Tweaker geen onmogelijke hobbel >:)

Verkopers, tja... zijn geen tweakers he :P

Het heeft niks met Lijbrandt te maken. Lijbrandt, XMSnet, ConceptsICT, KickXL en Edutel zijn in handen van KPN en zullen ergens dit jaar verder gaan onder de naam Telfort. Die info kan je in dit forum in overvloed vinden.
De producten van al die providers lijken inmiddels zo op elkaar dat je haast zou denken dat er maar 1 ISP is, maar Fype is net als Glashelder, Solcon of De Helden van NU een los staand bedrijf.

[Voor 71% gewijzigd door trankilo op 27-04-2013 11:17]

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09-01 22:26
Ik loop er niet heel warm van en borg vragen voor bruikleen apparatuur vind ik ronduit vreemd. Combineer dat met een website die zo mogelijk nog vager is dan die van lijbrandt en het feit dat ze opeens op de provider markt verschijnen... bij mij wekt het allemaal geen vertrouwen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:15
Wijnands schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:29:
Ik loop er niet heel warm van en borg vragen voor bruikleen apparatuur vind ik ronduit vreemd. Combineer dat met een website die zo mogelijk nog vager is dan die van lijbrandt en het feit dat ze opeens op de provider markt verschijnen... bij mij wekt het allemaal geen vertrouwen.
Ik ga jou standpunt niet aanvallen, ieder zijn mening. En ik ga Fype ook niet verdedigen want ik heb er geen belang in/bij/aan. Maar wat ik je wel kan vertellen is dat het een betrouwbare klant is van Reggefiber waar ze al eerder zaken mee hebben gedaan.

• IcyK
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
Heeft er al iemand ervaringen met overstappen naar Fype op het WGDO netwerk?
Met de teloorgang van Lijbrandt in aantocht en omdat dat ik in de afgelopen twee jaar nauwelijks gebruik heb gemaakt van iptv en nog minder van de telefoon overweeg ik een internet-only abonnement.
Gezien de verhalen hierboven mbt de (beperkte) deskundigheid van de medewerkers en het gegeven dat de hardware (Genexis) al aanwezig is vraag ik me af of dat enigszins vlekkeloos zal gaan (theoretisch binnen één dag op WGDO wanneer de provider(s) hun zaakje sop orde hebben).

Alle ervaringen zijn welkom... ;)

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-01 19:46
trankilo schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:06:
[...]

Fype heeft geen SMTP server en bied ook geen e-mail aan @fype.nl o.i.d.

[...]

De aansluitkosten van Reggefiber (iets in de buurt van van 50 euro) worden in rekening gebracht.
En je betaald 150 borg voor de Amino 540 met opname functie en iets van 100 Euro voor de simpele 140 versie. Verder zijn er geen kosten de eerste keer (buiten je abonnement natuurlijk...)

Geen news server

Je krijgt een Amino 140 of 540

Poort 25 weet ik niet. Maarja, die specifieke poort is voor de doorgewinterde Tweaker geen onmogelijke hobbel >:)

Verkopers, tja... zijn geen tweakers he :P

Het heeft niks met Lijbrandt te maken. Lijbrandt, XMSnet, ConceptsICT, KickXL en Edutel zijn in handen van KPN en zullen ergens dit jaar verder gaan onder de naam Telfort. Die info kan je in dit forum in overvloed vinden.
De producten van al die providers lijken inmiddels zo op elkaar dat je haast zou denken dat er maar 1 ISP is, maar Fype is net als Glashelder, Solcon of De Helden van NU een los staand bedrijf.
Mja, in het ergste geval zijn ze een dozenschuiver van het KPN ITNS pakket. Net als Vodafone (die besteden alles, incl. de internet access, helpdesk, etc. uit aan KPN ITNS. Alleen met de tv-zenders hebben ze eigen afspraken en dus ook eigen pakketten).

Oftewel, Fype zal wel een losstaand bedrijf zijn maar in het ergste geval krijg je een IP-adres van KPN ITNS, het grillige beleid rond zenderwijzigingen van ITNS, etc.

Helaas zijn ze hier geheimzinnig over.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-01 20:01
Hoi Fiberdordrecht,

Een vriendelijke tip van een slechtziende: http://fype.nl/faq is onleesbaar. Zacht blauw op wit, niet te doen.

• cobrawnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-12-2021
Fype is in Zeewolde drama...

Rare clausules in de voorwaarden waarin de gebruiker een 2 jarig contract aan gaat en het 2e jaar meer gaat betalen dan het eerste jaar.

Los daarvan hebben ze me 3 weken laten wachten en konden me daarna vertellen dat ze niet op mijn adres konden leveren. Wat de reden hiervan was is tot noch toe onbekend. Wel vreemd, want bijna alle providers kunnen hier leveren. Het foutje zat hem in ieder geval in de postcode check van Fype.
De aansluitkosten van rond de €50 euro zouden ze terugstorten.. Tot de dag van vandaag niks ontvangen. Moet ik maar eens achteraan.

Ik weet wel dat Solcon mij weer uitstekend geholpen heeft en binnen 3 weken mij een actieve aansluiting kon leveren tegen de 6 weken die fype mij kon garanderen..

Voor mij nooit meer Fype. Solcon heeft weer een perfecte dienst bewezen!

[Voor 7% gewijzigd door cobrawnl op 01-09-2013 16:46]

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:20
Ik zit er sterk over te twijfelen om in zee te gaan met een provider zoals Fype.
Momenteel maak ik gebruik van Solcon, maar wil graag af van de Xperia box/Thompson. Dit is echter niet mogelijk omdat de telefonie ook over de modem van "Eternetpoort 1" gaat.

Fype heeft het als volgt geregeld:

Handleiding

Op het glasvezelmodem wordt;
- Poort 1 gebruikt voor internet
- Poort 2 gebruikt voor interactive TV
- Telefoonpoort op het glasvezelmodem gebruikt (en niet op gewone modem)
- Coax gebruikt voor normale TV

Aangezien ik een eigen router wil gebruiken WNDR3700 met DD-WRT kan dit alleen met deze combinatie. Solcon levert hun telefonie via de "internetmodem". Dus blijf ik gebonden aan hun (brakke) Thompson router.

Alleen nu lees ik veel problemen over de klantenservice van Fype. Weet iemand of er ook andere aanbieders zijn, die op dezelfde manier werken als Fype?

• jerkitout
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:03
Heeft iemand ervaring met de TV app van Fype?

• Tick
  • Laatst online: 09-01 07:30

Tick

Im that jerk,who wants to know

Kan iemand mij vertellen hoe de overstap zou moeten verlopen van Concepts ICT (Telfort) naar Fype?
Ik heb geen idee of ik in een WGDO gebied zit of WMP+ ? Het is Lichtenvoorde, Oost Gelre.

En kan ik mijn huidige Animo HD recorder box blijven gebruiken, (verwacht het eigenlijk wel)? En hoe gaat het aansluiten van een tweede Animo 140 box in zijn werk? Moet je dit melden, of is het aansluiten en klaar?

There are many mysteries in this universe, including me!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Tick schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:04:
En kan ik mijn huidige Animo HD recorder box blijven gebruiken, (verwacht het eigenlijk wel)? En hoe gaat het aansluiten van een tweede Animo 140 box in zijn werk? Moet je dit melden, of is het aansluiten en klaar?
Je moet een switch kopen en die er tussen plaatsen.

glasvezelmodem . . . . Router/Switch LAN
.
.
.
Switch . . . . Animobox
.
.
Aminobox

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• Tick

Tick

Quad schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:08:
[...]

Je moet een switch kopen en die er tussen plaatsen.

glasvezelmodem . . . . Router/Switch LAN
.
.
.
Switch . . . . Animobox
.
.
Aminobox
Zo simpel dus. En zij hoeven zo'n receiver niet vrij te schakelen, accepteren of the activeren?

Zou Fype dan toch mijn ideale provider weer zijn? glashart media streams (MPEG2), niet extra betalen voor extra iptv receivers ect. "kuch geen KPN kuch"...

Prijstechnische aantrekkelijk.

Hmmmmzz.. Als die overstap vlot kan...

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Nope, je kan er zonder melding meerdere bij zetten.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• spaceone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Tick schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:04:
Kan iemand mij vertellen hoe de overstap zou moeten verlopen van Concepts ICT (Telfort) naar Fype?
Ik heb geen idee of ik in een WGDO gebied zit of WMP+ ? Het is Lichtenvoorde, Oost Gelre.

De ontvangers zijn vrij uitwisselbaar onder providers die gebruik maken van KPN ITNS en je zit in een WMP+ gebied.

• spaceone
Tick schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:18:
[...]

Zou Fype dan toch mijn ideale provider weer zijn? glashart media streams (MPEG2), niet extra betalen voor extra iptv receivers ect. "kuch geen KPN kuch"...
Een extra ontvanger kost gewoon de volle prijs.

• Tick

Tick

Via de "live" chat hebben ze mij kunnen vertellen dat de overstap letterlijk binnen 10min zal verlopen. (3/4 weken na aanmelding).

Denk dat dit hem toch wel gaat worden.

Iemand verder nog algemene Fype ervaringen om te delen?

[Voor 4% gewijzigd door Tick op 03-12-2013 20:44]

• Tick

Tick

spaceone schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:40:
[...]

Een extra ontvanger kost gewoon de volle prijs.
Je krijgt er nu 1 gratis in bruikleen (€99,+ borg), al wil ik dit niet. Gewoon zelf kopen, Ik zie zo snel geen maandelijkse kosten voor de "gratis" receiver....? (Telfort kost interactieve tv op 2e / 3e tv €4,- ik neem aan dat ze gewoon iptv bedoelen?). Dus die zijn er niet...zoals hier boven ook gezegd.

Alleen als ik mij wil aanmelden via de Website en de "gratis" decoder weg klik. Kan ik niet naar de volgende stap. Je moet een gratis decoder er bij nemen.

Ik heb ze maar even gemaild.

[Voor 28% gewijzigd door Tick op 03-12-2013 20:56]

• IcyK
Tick schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:18:
[...]

Zo simpel dus. En zij hoeven zo'n receiver niet vrij te schakelen, accepteren of the activeren?

Prijstechnische aantrekkelijk.

Hmmmmzz.. Als die overstap vlot kan...
Geloof het maar niet als je in WMP+ gebied zit. Daar géén mpeg2 streams maar versleutelde KPN streams.
en in 10 minuten overstappen... dan zou je de allereerste in het land zijn waarbij dat lukt in WMP+ gebied. Maar wie weet, wellicht ga je geschiedenis schrijven ;)

• Tick

Tick

IcyK schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:06:
[...]

Geloof het maar niet als je in WMP+ gebied zit. Daar géén mpeg2 streams maar versleutelde KPN streams.
en in 10 minuten overstappen... dan zou je de allereerste in het land zijn waarbij dat lukt in WMP+ gebied. Maar wie weet, wellicht ga je geschiedenis schrijven ;)
Ze zeggen dat ze echt gebruik maken van glashart streams.... het betreft WMP+ is me ook gezegd.

Deze 2 kunnen niet samen?

• IcyK
Jawel, GHM koopt deze streams in bij KPN en verkoopt ze onder eigen label (een beetje simpel gezegd). GHM streams wil niet zeggen dat het ongecodeerde of mpeg2 streams zijn.

• DJSmiley
  • Nu online

DJSmiley

Tick schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:51:
[...]

Ze zeggen dat ze echt gebruik maken van glashart streams.... het betreft WMP+ is me ook gezegd.

Deze 2 kunnen niet samen?
Migraties zijn bij KPN-ITNS volgens de berichten inmiddels (bijna?) ondersteunt.
Uiteraard moeten de afnemende providers dit ook nog in hun processen verwerken.

De daadwerkelijke downtime is afhankelijk van de nieuwe aanbieder. Als deze dezelfde apparatuur gebruikt en er dus aan de klantzijde niets omgewisseld hoeft te worden dan is dat minutenwerk, alleen het vezeltje omprikken in de pop.

Het zou dus op zich best kunnen als fype deze migratieprocessen al ondersteunt
Inderdaad. Voor ITNS kan het al een tijdje (maandje of zo). Fype is klein en heeft heel veel ervaring met dit soort orderprocessen. Dus het goed inregelen van hun orderstraat was waarschijnlijk snel gedaan. In tegenstelling tot een paar grote jongens.

Ik geloof het wel hoor.

• IcyK
Echt binnen 10 minuten???? Vanaf iedere WMP+ provider of alleen vanaf Concepts / Telfort? Hoeft de 'latende' provider daarvoor zelf niets geregeld te hebben?

• DJSmiley
  • Nu online

DJSmiley

IcyK schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:36:
Echt binnen 10 minuten???? Vanaf iedere WMP+ provider of alleen vanaf Concepts / Telfort? Hoeft de 'latende' provider daarvoor zelf niets geregeld te hebben?
Ja, 10min is haalbaar, mits er dus geen klantapparatuur gewijzigd hoeft te worden. Dan is het een kwestie van vezel omprikken en de NT wordt door de nieuwe ISP geprovisioned (mits dus al wel voorbereid)
Maar de portsettings zijn al bekend op het moment van indienen van de migratie dus de nieuwe ISP kan dit vantevoren al regelen.

Als er wel klantapparatuur vervangen moet worden kan de downtime wat langer zijn. Bij een migratie wordt alleen een dagdeel gegarandeerd, dus dan kan het zijn dat de patching om 09.00 omgezet wordt, terwijl de ISP-monteur pas om 14.00 bij de klant komt.
Maar als je binnen dezelfde ODF-afnemer blijft is de CPE in de meeste gevallen ook hetzelfde (in de nieuwere gebieden de Packetfront MC901 voor KPN+afnemers, de CRA-F12tc/Titanium Hybrid voor KPN-ITNS)

Maar een migratietraject is altijd een stuk sneller dan de 'oude' processen: Opheffing, doorlooptijd, nieuwe aanvraag, doorlooptijd, waardoor je effectief 10+ werkdagen zonder verbinding zat.

Iig een goede ontwikkeling dat providers dit nu ook gaan ondersteunen.

[Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 05-12-2013 15:04]

Let wel even op dat de aanvraagtijd voor de migratie wel een maand bedraagt hoor. Tenminste, voor zover ik weet...

• IcyK
Jawel, maar dat is ook geen bezwaar. En wanneer dat wel een bezwaar is had ik zelf maar eerder moeten beginnen met nadenken ;)

• DJSmiley
  • Nu online

DJSmiley

Barre73 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:32:
Let wel even op dat de aanvraagtijd voor de migratie wel een maand bedraagt hoor. Tenminste, voor zover ik weet...
10 werkdagen voor een migratie naar een andere operator. Als je binnen KPN-ITNS blijft.. geen idee
Maar daar komt de doorlooptijd van de provider-processen nog bij dus met een mnd zit je iig goed ;)

• JoepW
  • Laatst online: 10:35

JoepW

iRacer

Ik overweeg over te stappen van Concepts ICT (wordt Telfort ;( ) naar Fype en zie dat Fype momenteel een aanbieding heeft van 100/100 voor de prijs van 50/50 gedurende 1 jaar (tot 16 dec as.).
Lijkt wel interessant.
Maar zie ik het nou goed dat de contractduur 2 jaar is?
En als de 100/100 je dan na 1 jaar wel bevalt en dus wilt continueren dan wordt er weer 2 jaar bijgeschreven aan contractlengte en dus zit je 3 jaar vast aan ze... Tja, wat is wijsheid.....

[Voor 25% gewijzigd door JoepW op 11-12-2013 13:16]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• ThaDude
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-01 21:33

ThaDude

Hang Loose

ik ga ook over naar fype naar aanleiding overname concepts. Juist naar fype omdat dat een kleine partij is. Grote partijen krijgen monopolie. Als ik ergens hekel aan heb is het dat.
Fype is goedkoper, Glashart tv, ik vind het prima.
Als je ze aan de lijn hebt merk je dat calls goed worden bijgehouden etc. Dit heb ik vaak anders gezien :(

Dus ja daarom Fype :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-01 19:22
Ook interessant voor mij.
Maar betaal je nu borg voor gebruik van de apparatuur? 2 Jarig contract vind ik iets minder. Het wordt mijn eerst stap op glasvezel.
Waarom kiezen jullie voor Fype en bijvoorbeeld niet voor Vodafone? Daar ging eerst mijn voorkeur naar uit, als ik vergelijk met het 50 mbit abonnement?

[Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 11-12-2013 16:21]

• JoepW

JoepW

iRacer

Ik kies bewust voor een kleine provider. Toen Concepts nog klein was was het ook prima. En Fype heeft goede pers. Vodafone is mij te groot.
En wat de borg betreft. Ik weet het niet hoe dat zit. Ik gebruik mijn eigen apparatuur en koop / huur niks bij de provider.

[Voor 31% gewijzigd door JoepW op 11-12-2013 16:46]

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

omdat ik alles al heb (amino van concepts..) hoefde ik de borg niet te betalen. koste in eerste instantie klein beetje moeite maar toch allemaal geregeld. Afwijkend bij groot bedrijf mogelijk? ;)

[Voor 4% gewijzigd door ThaDude op 11-12-2013 17:06. Reden: aanvulling :)]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Binnetie
Hoe zit dat nu met de TV-streams? Ik lees dat je via GHM tv aangeboden krijgt, maar dat deze ook weer via KPN zijn afgenomen en dus 'minder' van kwaliteit zijn dan als je rechtstreekse streams hebt?

• IcyK
Waar lees je dat? Volgens mij worden er drie verhalen door elkaar gehaspeld.

• Binnetie
Dit wordt wel weer een herhaalverhaal... Fype gebruikt WMP+ streams. Die worden geleverd door Glashart Media (tegenwoordig van KPN-ITNS) en worden via KPN netwerk geleverd. Ze hebben een lagere bitrate (ca 13 Mb/S) maar de beeldkwaliteit is gelijk aan de rechtstreekse streams. En nu begeef ik me op glad ijs aangezien daar vast mensen anders over denken....
Maar ik ben van mening dat er geen enkel verschil is voor het blote oog.

Dan heb ik het wel alleen over de HD streams (zie de website van Glashart Media). In totaal als je alle normale pakketten neemt dus 25 stuks. Ik reken Eredivisie en HBO even niet mee.
Over de SD streams van de andere zenders ben ik wat minder enthousiast, maar ach.,.. die kijk ik bijna nooit. En die waren bij Ziggo en UPC net zo dus zit meer in het bronsignaal denk ik.

• Binnetie
Bedankt voor de informatie Barre73!
De rechtstreekse streams hoeveel mbit zijn die ook alweer? Niet dat mbit alles zegt. Net zoals megapixel bij camera's.
Fype ziet er interessant uit, net zoals Vodafone. Alleen moet ik wel een 2 jarig contract afsluiten. Hoe zit het met de Animo, is deze voorzien van Fype looks of hoe moet ik dat zien. Meende dat Vodafone ook zijn eigen branding heeft? En qua mogelijkheden is dit ook gelijk?
Het menu van de Amino zal ongetwijfeld voorzien van een Fype logo maar dat is dan ook alles...

Er zit wel een verschil tussen Vodafone en Fype maar dat is qua zenders. Vodafone heeft een iets afwijkend pakket bij Glashart. Zij hebben namelijk een paar eigen zenders ingebracht, oftewel zenders waarvan zij rechten hebben.
Mogelijkheden zullen ook niet afwijken. Maar dat kan je zelf toch vergelijken op hun websites neem ik aan?

Als je met rechtstreeks ongecodeerd bedoelt zoals bij de oudere WGDO netwerken die Reggfiber als eerste uitrolde: Tussen de 11 en de 16.

En bij Fype/Vodafone etc..: Kijk hier eens:
henk26 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

• IcyK
In het bericht dat je quote zeg ik toch niets over tv streams, of mis ik iets?
het soort tv streams dat je krijgt (alles heet GHM / ITNS) is mede afhankelijk van het netwerk waar je op zit...

@ Barre: Of levert Fype niet op voormalige WGDO netwerken?

[Voor 7% gewijzigd door IcyK op 11-12-2013 22:17]

• Binnetie
IcyK in "Fype Glasvezel provider ervaring" dit bericht bedoelde ik.
Had denk ik de verkeerde gekopieerd.

Belangrijk vind ik de kwaliteit van het beeld. Ben met satelliettv opgegroeid en vind de kwaliteit van iptv van KPN (die ook voor ADSL gebruikt worden) niet geweldig. Als het via Fype beter is dan zal ik hun overwegen. Mijn postcode wordt 7943JR en volgens mij is dat WGDO en WMP+ gebied? Waar zal Fype dan op leveren?

• IcyK
Helder. Dan even terug naar de post waarop ik reageerde:
Binnetie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:32:
Hoe zit dat nu met de TV-streams? Ik lees dat je via GHM tv aangeboden krijgt, maar dat deze ook weer via KPN zijn afgenomen en dus 'minder' van kwaliteit zijn dan als je rechtstreekse streams hebt?
Niet altijd en niet overal levert 'GHM' de KPN streams. Dat is afhankelijk van het netwerk dat is uitgerold. In (voormalig) WGDO gebied (zeg maar 'oude gebieden') levert GHM als basis de streams van Technicolor/Ericsson, onbewerkt, zonder encryptie, met dd5.1.
In nieuwere gebieden (WMP+ gebieden) levert GHM de streams die door de KPN molen zijn gehaald (wel encryptie, meestal geen dd5.1, volgens sommigen ook mindere beeldkwaliteit). Die mindere beeldkwaliteit geldt sowieso voor de KPN SD streams, terwijl de Technicolor SD streams prima zijn.
En om de verwarring compleet te maken: nieuwe kanalen in oude gebieden zijn ook veelal uit de KPN molen afkomstig.

Maar de samenvatting die je geeft (Ik lees dat je via GHM tv aangeboden krijgt, maar dat deze ook weer via KPN zijn afgenomen) is iig een onjuiste / onvolledige weergave van mijn eerdere post, die een reaktie was op
Tick schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:51:
[...]
[...]

[Voor 9% gewijzigd door IcyK op 11-12-2013 23:47]

• Binnetie
Heel duidelijk verhaal lcyK en mijn excuses dat ik je verkeerd begrepen heb.
Ik zal contact opnemen met Fype om te kijken in welk gebied ik val, glasvezel ligt hier al een jaar of 3 heb ik begrepen.
Binnetie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:52:
IcyK in "Fype Glasvezel provider ervaring" dit bericht bedoelde ik.
Had denk ik de verkeerde gekopieerd.

Belangrijk vind ik de kwaliteit van het beeld. Ben met satelliettv opgegroeid en vind de kwaliteit van iptv van KPN (die ook voor ADSL gebruikt worden) niet geweldig. Als het via Fype beter is dan zal ik hun overwegen. Mijn postcode wordt 7943JR en volgens mij is dat WGDO en WMP+ gebied? Waar zal Fype dan op leveren?
In beide gevallen is het beeld vele malen beter dan dat wat KPN bij zijn eigen product op dit moment levert (en bij XS4ALL). WGDO is wellicht nog net een tikje beter dan WMP+ maar zoals gezegd, dat is echt "in the eye of the beholder"..

En wat IceK hierboven zegt over KPN streams in oude gebieden is ook verwarrend en niet helemaal relevant. Geldt namelijk niet voor de meest bekeken zenders maar volgens mij maar voor eentje.

Volgens mij zit in de Vodafone discussie een paar pagina's daarover (ergens in september/oktober). Kan ook de XMS draad zijn, ik raak de draad wel eens kwijt :-)

• IcyK
Desondanks lijkt het me een relevante overweging wanneer je een contract aangaat voor twee jaar, dat je je realiseert dat WGDO niet per definitie 'unencrypted' of 'dd5.1' betekent. Ik heb het over nieuwe kanalen, ik zie niet in hoe dat verwarring kan opleveren met de door jou genoemde 'meest bekeken zenders' die dus per definitie niet onder de categorie 'nieuw' kunnen vallen.

Met een beetje logica (KPN beheert inmiddels de uitzendstraat van voormalige WGDO gebieden, KPN heeft zelf het encrypted en audio-gestripte HD+ concept, de WGDO apparatuur kan de KPN streams aan en distribueren) kan je zelf ook tot de conclusie komen dat de kans heeeeel groot is dat in de toekomst alle (nieuwe) kanalen in voormalig WGDO gebied uit de KPN hoek zullen komen.
Ondanks dat het er nu wellicht maar ééntje is.

• Binnetie
Met andere woorden in de toekomt ga je toch naar de volledig door KPN aangeboden stream? Vodafone is hierin wat afwijkend omdat ze mogelijk zelf hun eigen netwerk willen creëren.
Maar klopt het dan als ik zeg dat wanneer KPN hun nieuwe IPTV 3.0 uitrolt dat bijvoorbeeld Fype hier ook van profiteert?

• IcyK
t.a.v de eerste vraag: dat zijn (op logica gebaseerde) vermoedens van mijn kant, maar vermoedens zijn geen vaststaande feiten.
t.a.v. de tweede vraag: wat iptv 3 inhoudt is (iig voor mij) nog erg onduidelijk. Maar als ze het uitrollen zullen ITNS providers (Telfort, Fype, Tweak, etc) het hoogstwaarschijnlijk inderdaad ook aanbieden.

• Binnetie
Duidelijk!
Leuke is dat de actie elke dag op de website veranderd. Gisteren was het tot 16 december. Vandaag tot 17 december geldig.
Ik ga nog even goed vergelijk met Vodafone en daarna een beslissing nemen.
IcyK schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:18:
t.a.v de eerste vraag: dat zijn (op logica gebaseerde) vermoedens van mijn kant, maar vermoedens zijn geen vaststaande feiten.
t.a.v. de tweede vraag: wat iptv 3 inhoudt is (iig voor mij) nog erg onduidelijk. Maar als ze het uitrollen zullen ITNS providers (Telfort, Fype, Tweak, etc) het hoogstwaarschijnlijk inderdaad ook aanbieden.
Dat laatste betwist ik. ITV is een WBA product hetgeen niet via de GHM straat wordt geleverd en alleen bij KPN zelf, XS4All en Tweak Groen hoort.
Dus dat komt in ieder geval niet door via de ITNS providers. De streams die onderdeel uitmaken van dat ITV 3.0 (als het klopt 16 Mbit) heel misschien wel op termijn maar dat vind ik wel erg koffiedik kijken. Ik heb daar in ieder geval geen enkele aanwijzing voor en zelfs het woord waarschijnlijk lijkt me nog te riskant :-)

Overigens heb ik uitgevonden dat Fype ook op WGDO netwerken levert. Hangt een beetje af van de gebruikte FTU, maar in principe wel dus.

Wat dat WGDO betreft ben ik het wel eens met IcyK. KPN koopt geen netwerk om het vervolgens apart te laten bestaan naast hun eigen WBA en WMP+. Je mag absoluut verwachten dat die zaken op een moment in elkaar op zullen gaan. En dan bedoel ik vooral WGDO opgaan in WMP+. En ja, dan zal je geen ongecodeerde streams meer ontvangen. Is dat erg? Mwah... voor 98 procent van de mensen niet. Alleen de mensen die graag een HTPC draaien vinden dat niet leuk. Daar zou ik het als operator niet voor laten eigenlijk.
Uiteraard ben ik wel een groot voorstander van het intact laten van alle andere zaken (Dolby, ondertiteling etc.), maar ik heb goede hoop dat dat wel op korte termijn een keer zal verbeteren bij zowel WBA als WMP+.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ik ga naar fype maar ff voor de leek kan iemand dit in Jip en Janneke taal uitleggen? O+

Fype tv signaal goed of slecht?
Zit er nou Dolby in de hd kanalen?

dank :)

1) Goed
2) Nee

Chips... toch weer nuanceren. Vraag 2: Ligt eraan waar je woont.. (dus of je via WGDO of WMP+ je signaal gaat krijgen)

[Voor 80% gewijzigd door Barre73 op 12-12-2013 18:47]

• Tick

Tick

Migratie is in gang gezet, zal jullie over de verloop informeren. (Concepts ict naar Fype).

• emaurer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11-01 03:34

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Tick schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:34:
Migratie is in gang gezet, zal jullie over de verloop informeren. (Concepts ict naar Fype).
16 december aangevraagd... Oplevering wat gezegd wordt ongeveer 4 weken... kan mijn Amino 540 meenemen dus geen 5 euro huur p/m.... Ben benieuwd (Lijbrandt naar Fype)

(zie weinig problemen met Fype hier in dit forum)

• emaurer

emaurer

emaurer schreef op woensdag 25 december 2013 @ 02:38:
[...]

(zie weinig problemen met Fype hier in dit forum)
Ben benieuwd welke verrassing we te wachten staan...

Ja plaatje gesloten..... nieuwe naam, verbeterde website :)

[Voor 15% gewijzigd door emaurer op 31-12-2013 20:15]

• JoepW

JoepW

iRacer

Ik weet niet wat op het plaatje staat. Maar uit de naam kan ik afleiden dat jouw myfype gesloten is?
Bij mij doet ie het gewoon. Wel staat er links fiber.nl als logo (maar misschien was dat altijd al zo ;) )

Nee toch niet..... Ze veranderen van naam:

[Voor 24% gewijzigd door JoepW op 31-12-2013 19:40]

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

veranderD, professioneel zijn ze nog lang niet 8)7

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• emaurer

emaurer

[quote]JoepW schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:51:
Ik weet niet wat op het plaatje staat. Maar uit de naam kan ik afleiden dat jouw myfype gesloten is?
Bij mij doet ie het gewoon. Wel staat er links fiber.nl als logo (maar misschien was dat altijd al zo ;) )

Nee toch niet..... Ze veranderen van naam:

Tevens 50Mb pakket 5 euro goedkoper............

• JoepW

JoepW

iRacer

Alleen neem ik niet aan dat die prijs voor bestaande nog niet aangesloten klanten is..... :(

[Voor 3% gewijzigd door JoepW op 31-12-2013 21:08]

Toch vind ik 59,95 voor een 50/50 pakket met IPTV nogal aan de forse kant. Ook al krijg je daar het eerste jaar 100 Mbit voor. En dat is nog met alleen de standaard zenders in HD. Ik weet dat Vodafone flink groter is maar het verschil is wel erg groot zo. Daar betaal je 54 euro voor dezelfde diensten maar dan met alle HD zenders die er zijn. Geen apart HD pakket of zo.

En ik hik nog steeds tegen die aansluitkosten aan: 49,95. Ook niet misselijk.

Zo te zien hebben ze wel eindelijk die borg laten vallen voor de Amino,

• kwabbernootje
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:53:
Toch vind ik 59,95 voor een 50/50 pakket met IPTV nogal aan de forse kant. Ook al krijg je daar het eerste jaar 100 Mbit voor. En dat is nog met alleen de standaard zenders in HD. Ik weet dat Vodafone flink groter is maar het verschil is wel erg groot zo. Daar betaal je 54 euro voor dezelfde diensten maar dan met alle HD zenders die er zijn. Geen apart HD pakket of zo.

En ik hik nog steeds tegen die aansluitkosten aan: 49,95. Ook niet misselijk.

Zo te zien hebben ze wel eindelijk die borg laten vallen voor de Amino,
Exact, gister even gebeld om te checken of het waard is over te stappen van Lijbrandt. Uiteindelijk duurder als je alles naast elkaar zet. Kosten 50/50 met 10 euro extra voor HD pakket, 50 euro adminkosten en 100 borg voor de settop box. Laatste komt te vervallen als je belt en aangeeft dat de propositie niet echt concurrend is. En nog maar afwachten wat het serviceniveau is. Ik vond het niet de moeite waard.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

• emaurer

emaurer

kwabbernootje schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 00:46:
[...]

Exact, gister even gebeld om te checken of het waard is over te stappen van Lijbrandt. Uiteindelijk duurder als je alles naast elkaar zet. Kosten 50/50 met 10 euro extra voor HD pakket, 50 euro adminkosten en 100 borg voor de settop box. Laatste komt te vervallen als je belt en aangeeft dat de propositie niet echt concurrend is. En nog maar afwachten wat het serviceniveau is. Ik vond het niet de moeite waard.
ik kom 2 euro goedkoper uit... tellfort ook 10 euro hd pakket ... tellfort admin kosten 30 euro en 50 euro fiber...(en geen kpn voorlopig)

oh ja... tellfort onbeperkt bellen 15 euro > fiber onbeperkt bellen inclusief mobiel 15 euro......

[Voor 6% gewijzigd door emaurer op 01-01-2014 23:32]

Telfort onbeperkt bellen voor 15 euro is ook naar vast en mobiel hoor.

Maar waar kom je 2 euro goedkoper mee uit? Fiber is niet goedkoper dan Telfort. Op geen enkele manier voor zover ik zie.Telfort alles in 1 inclusief IPTV 50/50 is 50 euro. BIj Fiber 59,95.

• emaurer

emaurer

Barre73 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:59:
Telfort onbeperkt bellen voor 15 euro is ook naar vast en mobiel hoor.

Maar waar kom je 2 euro goedkoper mee uit? Fiber is niet goedkoper dan Telfort. Op geen enkele manier voor zover ik zie.Telfort alles in 1 inclusief IPTV 50/50 is 50 euro. BIj Fiber 59,95.
Je hebt gelijk.... moet beter lezen..... 8)7

• Binnetie
Ik zit n.a.v. een tv-reclame van Fiber Nederland de postcode check te doen. Waar ik eerst nooit hoger dan 100Mbit kon krijgen zie ik nu de optie voor 500Mbit ineens. Maar als ik bij KPN een postcodecheck doe kom ik niet hoger dan 100Mbit... klopt dit wel op hun website?
Postcodegebied 7943

• NDSFREAK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 16:59
Binnetie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:57:
Ik zit n.a.v. een tv-reclame van Fiber Nederland de postcode check te doen. Waar ik eerst nooit hoger dan 100Mbit kon krijgen zie ik nu de optie voor 500Mbit ineens. Maar als ik bij KPN een postcodecheck doe kom ik niet hoger dan 100Mbit... klopt dit wel op hun website?
Postcodegebied 7943
Ik heb ook een check gedaan en opeens kon Fiber 500/500 leveren in Winterswijk. KPN en Telfort check gedaan daar 100\100 max.

Heb al een mailtje gestuurd naar de sales van KPN met de vraag wanneer er 500/500 mbps leverbaar wordt. Ben benieuwd naar het antwoord van KPN. Ik weet wel dat KPN afgelopen zomer bezig was om de glasvezel ringen in de oost achterhoek flink aan het op waarderen is geweest met extra vezels. Voorbereiding op ????? Ter info alle nieuwe WBA+ gebieden die na het test gebied Winterswijk zijn uitgerold zijn de glasvezels van pop naar huis aansluiting standaard getest op 2.5 Gigabits.

Wat me ook nog opvalt is dat er op Fiber haast niks te vinden is hoe lang een migratie van de 1 naar de ander glasvezel provider duurt.

[Voor 26% gewijzigd door NDSFREAK op 08-01-2014 20:07]

• JoepW

JoepW

iRacer

Van cencepts naar fiber duurt ca. 6 weken. En dat om een paar schakelaars om te zetten ;)

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-01 13:15
Vandaag ook postcode check gedaan Enschede 7532 ik kon ook 500/500 kiezen.
Aan de telefoon zei de meneer van Fiber, als het niet kan kun je 500/500 het niet selecteren!!
Ik zit al op een 200/200 verbinding (gigabit in de pop want ik heb al is 800 +gehaald een paar seconden door slechte Traffic Shaping denk ik.)

Ik vraag me echt af of de postcode check wel klopt.. want niemand levert sneller dan 100/100

Van Tweak naar Fiber ca 4 - 6 Weken met een downtime van een paar uur.

[Voor 4% gewijzigd door kmichael op 08-01-2014 21:06]

• Binnetie
Vreemd zoiets werd mij ook verteld toen ik een chat startte met Fiber. Maar waarom doet KPN dan geen hogere snelheid?

• NDSFREAK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 16:59
Heb even contact gehad met connecties bij KPN Glasvezel , ze gaan even navraag doen hoe het zit met de upgrades van de 100Mbps gebieden. Als ik meer weet zal ik het hier even melden.

[Voor 63% gewijzigd door NDSFREAK op 09-01-2014 15:37]

Binnetie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:25:
Vreemd zoiets werd mij ook verteld toen ik een chat startte met Fiber. Maar waarom doet KPN dan geen hogere snelheid?
Ik mag van mezelf zeggen dat ik redelijk weet wat er speelt en wat er gaande is maar ik krijg toch sterk het idee dat de Fype PC check niet goed is. Als ik mijn eigen adres check kan ik 500 Mbit krijgen. Voor de zekerheid nog even in mijn eigen PoP wezen kijken maar daar hangt toch echt nog steeds geen Gigabit DSLAM van KPN. Dus echt nog geen 500 Mbit technisch mogelijk.

• Binnetie
Weer een wassen neus dus? Bestel je 500Mbit en betaal je ervoo, krijg je uiteindelijk 'maar' 100. Ik weet het maar er zijn ook mensen die er niet van merk. Keihard aanpakken zulke fouten!

• JoepW

JoepW

iRacer

Hoho. Kleine correctie is toch op z'n plaats (en ik heb geen fiber aandelen ;) ).
Ze adverteren ermee. Maar er is hier niet bekend hoe ze reageren als je het ook daadwerkelijk besteld.

Neemt niet weg dat het dus wel misleidende reclame is zoals Barre heeft bewezen.

[Voor 18% gewijzigd door JoepW op 09-01-2014 19:55]

• Binnetie
Daarom keihard aanpakken. Nu ik met mijn eigen woning bezig ben en met heel veel leveranciers te maken heb merk ik dat je donders goed in de gaten moeten hebben wat ze proberen. Zakelijk merk ik uit eigen ervaring dat het allemaal wat beter gaat, maar particulier proberen ze je altijd een poot uit te draaien.

Even ene offtopic voorbeeldje:
Ik kreeg duettes en rolgordijnen geleverd, heel mooi. Maar in de rolgordijnen zaten duidelijk strepen en krassen. Toen ik de monteur daar op wees, was zijn antwoord: "Oh dat hoord zo". Ja dan gaat er iets mis bij mij. Ik heb meneer de boel lekker laten ophangen en toen hij klaar met alles was en alles netjes had opgeruimd wees ik hem nogmaals op die fouten in de rolgordijnen. Kon hij niks aan doen en ik moest maar met kantoor bellen.... ik zei nee dat doe ik niet, dat hoor jij te doen. Jullie controleren zulke dingen toch in het magazijn of het wel goed is? Nee deden ze niet was het antwoord. Hij wilde niet met zijn kantoor bellen voor een oplossing, maar wel zijn geld hebben. We hebben het over een kleine 3K. Ik zei tegen hem dat hij geen stuiver kreeg voordat alles 100% in orde was.
Ik weet dat ik hem er niet mee heb, maar ik ben gewoon duidelijk. Niet leveran wat afgesproken is betekent geen geld. Hij werd pissig. Toen zei ik: "Dan neem je alles maar weer mee!".

Dat gezeur en met een kluitje het riet in laten sturen daar ben je bij mij echt aan het verkeerde adres. Hij is weggegaan zonder de rolgordijnen. Ik wilde hem best alles betalen met aftrek van de defecte spullen, maar als ze doen alsof ik dom ben dan hebben ze het mooi mis en krijgen ze niks van me.

Sorry voor de offtopic.

• Domih
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-01 14:59

Domih

Domih.

Ik zelf werk bij Fiber en moet zeggen dat we wel één van de goedkoopste zijn. Het lastige is dat mensen het algemene pakket snel vergelijken met andere provideres en daardoor zeggen dat het duurder is. Maar andere providers leveren "analoge" TV niet snel over het DVB-C signaal (wat zorgt voor veel mooier beeld) Wat wel een nadeel is, is dat mensen zelf voor een router moeten zorgen. Wat er wel weer voor zorgt dat internet beter is, simpelweg omdat wifi-modems ruk zijn :P

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• IcyK
Hm, suggereren dat je een analoog signaal levert over digital video broadcasting getuigt nou niet echt van inzicht in de eigen producten...

Daarnaast lijken me noch analoog, noch DVB-C van Fiber mooier te kunnen zijn dan dan analoog / DVB-C van XMS, Telfort, Vodafone, etc.

• Domih

Domih

Domih.

IcyK schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:04:
Hm, suggereren dat je een analoog signaal levert over digital video broadcasting getuigt nou niet echt van inzicht in de eigen producten...

Daarnaast lijken me noch analoog, noch DVB-C van Fiber mooier te kunnen zijn dan dan analoog / DVB-C van XMS, Telfort, Vodafone, etc.
Ik zeg toch "analoge" tv, met de haakjes eromheen... Dit omdat we alleen de analoge zenders via DVB-C leveren... Eventuele extra zenders gaan via IPTV. En de kwaliteit van ons DVB-C signaal is vanzelfsprekend hetzelfde als bij andere (glas)providers. Bij COAX kan het wat mindermooi zijn als meerdere mensen erop tv kijken.

Als je extra zenders hebt gaat het via IPTV, wat wel veel mooier is dan DVB-C

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bedoel je ipv signaal niet zenderpakket? Dan klinkt het heel wat logischer. Het analoge zenderpakket over DVB-C leveren. Of wordt er nog een analoog signaal geleverd?

[Voor 39% gewijzigd door Raven op 11-01-2014 17:27]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DJSmiley
  • Nu online

DJSmiley

Domih schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Ik zeg toch "analoge" tv, met de haakjes eromheen... Dit omdat we alleen de analoge zenders via DVB-C leveren... Eventuele extra zenders gaan via IPTV. En de kwaliteit van ons DVB-C signaal is vanzelfsprekend hetzelfde als bij andere (glas)providers.
Als je extra zenders hebt gaat het via IPTV, wat wel veel mooier is dan DVB-C
analoge zenders via dvb-c leveren? Je zegt het nogal krom (en technisch incorrect), maar ik geloof dat je bedoeld 'de zenders welke via analoog te kijken zijn worden OOK op DVB-C geleverd'

Immers, bij GHM is het basispakket zowel analoog ALS digitaal (DVB-C) beschikbaar. Overigens zitten er op DVB-C nog een paar extra zenders geloof ik maar dat verschil is minimaal.
Bij COAX kan het wat mindermooi zijn als meerdere mensen erop tv kijken.
Dat maakt 0,0 uit, als je signalen maar goed verdeeld en eventueel versterkt worden kun je er bijna oneindig tvs op aansluiten naja, niet helemaal maar dat laat ik even achterwege hier

TV pakketten zijn gewoon identiek aan de andere GHM providers. Immers, het is een dozenschuiver van KPN-ITNS / GHM wat betreft de TV vezel. Er zij maar een paar operators die hun eigen CATV feed en distributie hebben (en dus deze kennis in-house). De rest koopt het allemaal in bij GHM.
Domih schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:29:
Ik zelf werk bij Fiber en moet zeggen dat we wel één van de goedkoopste zijn. Het lastige is dat mensen het algemene pakket snel vergelijken met andere provideres en daardoor zeggen dat het duurder is. Maar andere providers leveren "analoge" TV niet snel over het DVB-C signaal (wat zorgt voor veel mooier beeld) Wat wel een nadeel is, is dat mensen zelf voor een router moeten zorgen. Wat er wel weer voor zorgt dat internet beter is, simpelweg omdat wifi-modems ruk zijn :P
Alle providers leveren "analoge" TV over het DVB-C signaal (om het even in jouw woorden te zeggen). Behalve degenen die geen gebruik maken van de tweede vezel. Oftewel: als een provider analoge TV levert , dan ook automatisch DVB-C.

Verdiep je even in het produkt dat jullie van KPN-ITNS afnemen, zou ik zeggen....

• Domih

Domih

Domih.

Sorry dat was inderdaad enigszins onduidelijk

• spaceone
Had van de week net even een vergelijking gemaakt.

Fiber
Eerste jaar

All-in One Snel (24 mnd) €49,95/mnd
Internet 50 mbit/s (wordt verdubbeld eerste jaar)
Digitale en analoge televisie (alleen coax)
Interactieve HD televisie (€ 10,00 p/mnd) 3 maand korting
Eenmalige aansluitkosten €49,95

Opname Interactieve HD televisie 4,95
HD paket 4,95

Zonder Interactieve televisie
eerste jaar = 599.40 + 49,95 = 649,35 euro
tweede jaar = 599.40 euro

Met Interactieve televisie
eerste jaar = 599.40 + 49,95 + 90 = 739,35 euro
tweede jaar = 599.40 + 120 = 719,4 euro

Telfort

Alles-in-1 Glasvezel € 45,00 euro
Internet 50 mbit/s
Digitale en analoge televisie + Interactieve HD televisie gratis
Geen aansluitkosten (korting op dit moment)

Opname Interactieve HD televisie 5 euro
Verhogen naar 100 Mbit 7,50 euro
HD paket 7,50

Altijd met Interactieve televisie
540 euro

630 euro (Verhoging naar 100 Mbit)

Vodafone

Internet, Bellen & TV 50 € 34,00 Na 6 maanden € 54,00
Digitale en analoge televisie + Interactieve HD televisie gratis
Geen aansluitkosten

Opname Interactieve HD televisie 4,95 euro (6 maand gratis)
HD pakket is standaard !!!!

Altijd met Interactieve televisie
528 euro vanaf tweede jaar 648 euro

588 euro (Verhoging naar 100 Mbit) vanaf tweede jaar 768 euro

HD en opname mogelijkheid staan niet in de berekening en verder is het zenderpakket ook niet gelijk bij de 3 providers

Prijzen 11-1-2014 (onder voorbehoud van typefouten)
Mooie berekening.. goed dat je dat van die typefouten er even bijzet. Kijk maar even naar de datum onderaan :-)

Maar alle gekheid op een stokje: Laten we Vodafone als uitgangspunt nemen (vanwege de HD zenders standaard). 3-in-1 100 Mbit gedurende 2 jaar (want Fiber heeft een tweejarig contract. Geen opnamepakketten en zo. Wel extra HD pakket bij Fiber om gelijk te trekken met Vodafone.
Vodafone: 1356 euro (met 25 HD zenders)
Telfort: 1260 euro (11 HD zenders. Geen HD pakket te verkrijgen)
Fiber: 1700 euro (25 HD zenders)

Vertel mij eens hoe iemand met droge ogen kan zeggen dat Fiber 1 van de goedkoopste is...

Fiber is 1 van de laatsten, zo niet de laatste, die het IPTV signaal nog apart aanbiedt. Dat kan je als voordeel zien maar als je groot en landelijk adverteert met "haarscherpe TV beelden" dan kan je dat alleen waarmaken met diezelfde IPTV. Dus dan kan je standaard bij elk pakket dat ze aanbieden 10 euro extra doen. En dat vind ik wel extreem duur want dat heeft jarenlang 5 euro extra gekost bij de voormalige GHM providers. Dus 60 euro per maand voor een 50/50 abonnement met CATV en IPTV (ook al is het eerste jaar dan dubbele snelheid) vind ik persoonlijk veeeeel te duur en niet te concurreren met een kabelaar of met andere grote glasvezelproviders.

• IcyK
Het mooie van Fiber is juist dat ze tenminste nog internet only aanbieden ipv die koppelverkoop van de KPN clan.
Straks mooi snel internet van Fiber, DVB-C van UPC en voip regel ik zelf ook wel.

Wanneer ze een newsserver hadden aangeboden wás ik al over geweest.

[Voor 15% gewijzigd door IcyK op 11-01-2014 22:07]

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:50

lordsnow

I know nothing

Aangezien er op mijn adres eindelijk glasvezel ligt, en Lijbrandt ondertussen is gestopt met het aanbieden van abonnementen ben ik nu weer bezig de verschillende Providers te vergelijken.

Hier onder een klein overzicht voor de kosten in het eerste jaar voor een Alles-in-1 IPTV met Plus abo, samngesteld met behulp van www.glasvezel-vergelijken.nl.

Tweak Alles-in-1 Blauw 35
35Mbps up & down, incl newsserver
12x (€45 abo + €5 IPTV + €10,12 Pluspakket) + €25 verzendkosten + €30 borg = €776,44

Telfort Alles-in-1 Glasvezel
50Mbps up & down
12x €45 abo + 10x €10 Pluspakket + €30 aansluitkosten = €640[/u]

Tele2 Glasvezel Alles-in-1 40
40Mbps up & down. Geen analoog
12x (€42,50 abo + €5 Pluspakket) + €30 aansluitkosten = €600

Fiber Alles-in-1 30
60Mbps up & down
12x €44,95 abo + 10x €10 IPTV + 12x €9,95 Pluspakket + €49,95 aansluitkosten = €808,75

Vodafone Thuis Internet Bellen en TV 30
30Mbps up & down
6x (€41 + €51) abo + 12x €9,95 Pluspakket = €651,50

Vodafone Thuis Internet Bellen en TV 50
50Mbps up & down
6x (€34 + €54) abo + 12x €9,95 Pluspakket = €647,40

Vodafone Thuis Internet Bellen en TV 100
100Mbps up & down
6x (€34 + €64) abo + 12x €9,95 Pluspakket = €707,40

Solcon Internet 100Mb TV en Bellen
100Mbps up & down
6x (€54.75 + €59,75) abo + 12x €9,95 Pluspakket = €806,40

Voor de Providers die geen eigen newsserver hebben komt er nog €44,40 bovenop.

[Voor 60% gewijzigd door lordsnow op 13-01-2014 23:48. Reden: Meer Providers & abos toegevoegd. Telfort heeft op dit moment geen aansluitkosten.]

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee