Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:06:
Het mooie van Fiber is juist dat ze tenminste nog internet only aanbieden ipv die koppelverkoop van de KPN clan.
Ook niet waar... >:)
Xs4all levert Internet only via FttH. :Y

https://www.xs4all.nl/klant/glasvezel/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, dat wist ik niet, dank. Maar het is helaas 90 mbit meer dan waar ik behoefte aan heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:22:
Telfort Alles-in-1 Glasvezel
50Mbps up & down
12x €45 abo + 10x €10 Pluspakket + €30 aansluitkosten = €670 + 12x €3,70 externe newsserver = €714,40
Op dit moment geen aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:03:

Maar alle gekheid op een stokje: Laten we Vodafone als uitgangspunt nemen (vanwege de HD zenders standaard). 3-in-1 100 Mbit gedurende 2 jaar (want Fiber heeft een tweejarig contract. Geen opnamepakketten en zo. Wel extra HD pakket bij Fiber om gelijk te trekken met Vodafone.
Vodafone: 1356 euro (met 25 HD zenders)
Telfort: 1260 euro (11 HD zenders. Geen HD pakket te verkrijgen)
Fiber: 1700 euro (25 HD zenders)
Het HD pakket van Telfort staat inderdaad niet meer in het overzicht, maar in het bestelformulier na de postcode check nog wel.

In het bestelformulier staat nog iets:

Levering en aansluiten
Selecteer jouw huidige internetaanbieder:
Ik heb nu geen internetaansluiting
Ik heb al internet bij Telfort (ADSL)
Ik ben elders klant

Als je kiest voor elders klant (bijvoorbeeld KPN glasvezel) krijg je de volgende tekst

Je moet zelf jouw bestaande internet, tv en bellen diensten opzeggen. 8)7

Ik heb vorige week al een melding gemaakt via de feedbackknop van telfort maar het staat er nog steeds.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Heeft iemand de 500/500 abbo al besteld (waar geen andere provider zo snel is)?
Zo ja al meer informatie of deze snelheid daadwerkelijk geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 19:02

lordsnow

I know nothing

Volgens de website van KPN zijn er enkele pops waar dat kan:
http://www.kpn-wholesale....televisie/w/wmp-plus.aspx

Als ik het goed heb, sowieso op dit moment alleen nog maar beschikbaar via een WMP Plus Groen verbindingen.

Jammer dat de betreffende lijsten op die pagina achter een login zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door lordsnow op 15-01-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Dat klopt (ten dele). 500/500 is niet leverbaar op WMP+ Blauw (het oude WGDO). Maar voor wat de rest betreft: Niet op enkele PoPs hoor. Het zijn er inmiddels al heel veel. Alle PoPs die sinds ca anderhalf jaar geleden zijn gebouwd zijn in principe geschikt voor 500/500 (een paar uitzonderingen daargelaten misschien).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 07:27:
Dat klopt (ten dele). 500/500 is niet leverbaar op WMP+ Blauw (het oude WGDO). Maar voor wat de rest betreft: Niet op enkele PoPs hoor. Het zijn er inmiddels al heel veel. Alle PoPs die sinds ca anderhalf jaar geleden zijn gebouwd zijn in principe geschikt voor 500/500 (een paar uitzonderingen daargelaten misschien).
Ik zit er over te denken om van Tweak 200/200 naar Fiber 500/500 over te stappen. Ik zit voor zover ik weet in een WGDO gebied (heb nu Tweak Blauw, maar ook Tweak Groen is leverbaar op mijn postcode). Ik zit al op een gbit aansluiting vanwege de 200/200, ook Fiber.nl beweert in hun postcode check dat 500/500 leverbaar is bij mij.

Volgens de klantenservice zit die in het backend van reggefiber kijkt zit ik op een 100/100 aansluiting (wat dus niet zo is want ik heb een gbit genexis en haal makkelijk 190mbit up/down).

Beetje vreemd, ze verzekeren mij dat 500/500 mogelijk is maar ik ben een beetje huivering om m'n 200/200 kwijt te raken mocht dit niet lukken (tweak levert dit niet meer).

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ja hier precies het zelfde ik heb ook 200/200 Tweak blauw, in Enschede (Glanerbrug).
Ik ben ook bang dat het helemaal mis gaat, ik zou een paar uur zonder internet zitten volgens Fiber.
Ik ben er bang voor dat ik weken zonder internet kom en dat ik weer terug moet naar 100/100 verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

kmichael schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:56:
Ja hier precies het zelfde ik heb ook 200/200 Tweak blauw, in Enschede (Glanerbrug).
Ik ben ook bang dat het helemaal mis gaat, ik zou een paar uur zonder internet zitten volgens Fiber.
Ik ben er bang voor dat ik weken zonder internet kom en dat ik weer terug moet naar 100/100 verbinding...
Hier ook enschede (twekkelerveld).

Een dag zonder internet kan, maar meer ook niet. Ik werk veel vanuit huis en downtime is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik heb net nog even een chat geopend met Fiber technische dienst,
Over of 500/500 meteen beschikbaar is en hoelang mijn down time zal zijn.

Een paar jaar geleden ben ik van netwerk geswitcht binnen in de POP (van Tweak groen naar Tweak Blauw) ik zit nu op WGDO, dat kabeltje van links naar rechts prikken heeft 4 weken geduurd en geen internet... (2 maand Ziggo was de oplossing)
Misschien zit ik al op het juiste netwerk dat ging hij na kijken (volgens mij hoeft dit omzetten van netwerk tegenwoordig niet langer dan een dag te duren)

Morgen bellen ze mij terug, ik zal het dan hier ook even melden wat ze hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Heel graag want ik weet echt bijna 100% zeker dat Fype momenteel overal belooft 500 te leveren terwijl hun operator (KPN groen of KPN blauw) daar helemaal niet de apparatuur voor heeft staan in heel veel PoPS.
Wat er een paar jaar geleden gebeurde is natuurlijk niet wat er tegenwoordig gebeurt. Je zit op WGDO, Fype kan ook op WGDO leveren dus die downtime komt wel goed. Migratieproces via WGDO is goed geregeld, daar maak ik me geen zorgen om.
Alleen: Die 500 gaat gewoon niet gebeuren denk ik. Je zit nu weliswaar op een Gbit router (anders had je niet al 200 Mbit kunnen krijgen) maar 500 Mbit is volgens mij helemaal niet te koop bij KPN Wholesale (waar Fype zijn diensten inkoopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:31:
Alleen: Die 500 gaat gewoon niet gebeuren denk ik. Je zit nu weliswaar op een Gbit router (anders had je niet al 200 Mbit kunnen krijgen) maar 500 Mbit is volgens mij helemaal niet te koop bij KPN Wholesale (waar Fype zijn diensten inkoopt).
KPN is daar wel mee bezig dus het zou zomaar kunnen dat het wel beschikbaar is in bepaalde gebieden. Het document waarin de planning staat is echter niet zomaar toegankelijk, jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 15-01-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat weet ik. Maar ik noemde ergens in dit topic mijn eigen adres als voorbeeld. Vanuit mijn functie heb ik toegang tot de PoP, waar mijn eigen aansluiting op zit en daar staat toch echt nog precies dezelfde apparatuur (niet Gbit geschikt) als een jaar geleden. En toch geeft de Fype postcode checker bij mij aan dat er 500 Mbit geleverd kan worden. Vandaar mijn twijfels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:03:
Dat weet ik. Maar ik noemde ergens in dit topic mijn eigen adres als voorbeeld. Vanuit mijn functie heb ik toegang tot de PoP, waar mijn eigen aansluiting op zit en daar staat toch echt nog precies dezelfde apparatuur (niet Gbit geschikt) als een jaar geleden. En toch geeft de Fype postcode checker bij mij aan dat er 500 Mbit geleverd kan worden. Vandaar mijn twijfels..
Het kan natuurlijk zijn dat KPN de apparatuur on-demand vervangt, niet veel mensen zullen nog behoefte hebben aan >100Mbit dus het kan zinvol zijn pas apparatuur te vervangen wanneer het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Vanmorgen werd ik netjes gebeld door Fiber, Ze vroeg hoe ik had besteld!? Ik zei ik had een vraag over de snelheid en hoelang ik offline ben, maar je raad het waarschijnlijk al nog steeds niet duidelijk betreft de 500/500 verbinding.
De mevrouw aan de telefoon zei: Dat 500/500 niet leverbaar was op mijn adres ik heb net de postcodecheck gedaan. Ik zei dan zou er wel een fout zijn geweest dat ik een 500/500 verbinding kon kiezen. Ja zei ze, als je nu de postcodecheck doet dan zul je zien dat het niet leverbaar is!

Ik heb vanmiddag nogmaals de postcodecheck gedaan maar ik kan nog steeds 500/500 bestellen...

nou weet ik nog steeds niks de ene zegt wel andere niet en de postcodecheck weer wel...
offline tijd heeft ze het niet overgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:57

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat ze het in 2014 on demand gaan upgraden. Gezien de bangmakerij in de reclamecampagnes zou het hilarisch zijn als KPN tot 100 mbit kan leveren, en UPC of ZIGGO daar qua downloadsnelheid met COAX overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
kmichael schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:15:
Vanmorgen werd ik netjes gebeld door Fiber, Ze vroeg hoe ik had besteld!? Ik zei ik had een vraag over de snelheid en hoelang ik offline ben, maar je raad het waarschijnlijk al nog steeds niet duidelijk betreft de 500/500 verbinding.
De mevrouw aan de telefoon zei: Dat 500/500 niet leverbaar was op mijn adres ik heb net de postcodecheck gedaan. Ik zei dan zou er wel een fout zijn geweest dat ik een 500/500 verbinding kon kiezen. Ja zei ze, als je nu de postcodecheck doet dan zul je zien dat het niet leverbaar is!

Ik heb vanmiddag nogmaals de postcodecheck gedaan maar ik kan nog steeds 500/500 bestellen...

nou weet ik nog steeds niks de ene zegt wel andere niet en de postcodecheck weer wel...
offline tijd heeft ze het niet overgehad.
Vandaag antwoord gekegen op me vraag die ik intern heb gesteld bij afdeling glasvezel binnen KPN over de upgrade naar 500 Mbps in Winterswijk. Het antwoord van KPN was:

Helaas is er nog geen definitieve planning bekend wanneer Winterswijk overgaat naar 500mbps.
Dat het gaat gebeuren staat wel vast maar helaas kan ik er geen termijn aan koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door NDSFREAK op 17-01-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Dus eigenlijk doet Fiber met de 500-abonnementen hetzelfde als de adsl-providers: we leveren TOT 500 Mbit. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Niet dat ze bij mij al kunnen leveren, maar ik zat toch even op de Fiber website te kijken;
  • "Fiber Nederland blokkeert 1 poort. Poort 25 uitgaand. Hierop kunnen we geen individuele uitzonderingen maken."
  • "Omdat we bij Fiber Nederland geen emaildienst bieden wij ook geen SMTP server. Dit doen wij niet omdat veel mensen Hotmail, Outlook of Gmail gebruiken. Voor de gebruikers met een emailadres in combinatie met een eigen domeinnaam adviseren we om te verzenden via de SMTP server van de aanbieder van deze domeinnaam via "secure SMTP". Hierdoor verzend u dan ook uw email via de SMTP server van u domeinnaam en email beheerder."
Leuk, mooi dat ze er zo open over zijn, maar: ik heb een eigen mailserver in de meterkast, er IS dus geen externe partij die voor mij SMTP-diensten kan leveren. M'n huidige provider, Ziggo, blokkeert ook poort 25 uitgaand maar daarbij kan ik tenminste nog van hun uitgaande server gebruik maken.

Nee, ik wil geen gebruik maken van gratis alternatieven zoals Hotmail/Outlook/Gmail... Mis ik nog een mogelijkheid, of is dit gewoon een showstopper voor mij?

Edit: chatsessie met Fiber:
9:57:02 Welkom vanaalten. U chat met Fiber.
9:57:06 Fiber: Welkom bij Fiber Nederland. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
9:57:15 vanaalten: Hoi,
9:57:54 vanaalten: Jullie bieden geen SMTP server voor uitgaande mail, maar blokkeren wel poort 25 voor uitgaande mail van klanten. Nu heb ik een mailserver in de meterkast met eigen domeinnaam en zo - hoe kan ik dan toch mail naar buiten sturen?
10:01:17 Fiber: Poort 25 is inderdaad geblokkeerd. U zou bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van SSL met poort 587.
10:02:09 vanaalten: Eh, ja, als de andere mailservers daar gebruik van kunnen maken. Bij mijn weten is mailverkeer tussen mailservers onderling gestandaardiseerd op poort 25.
10:03:40 vanaalten: Van wikipedia: "SMTP gebruikt TCP-poort 25 voor de communicatie tussen SMTP-servers en poort 587 voor het aanmelden van nieuwe e-mailberichten door een e-mailclient". Om mijn (lokale) mailserver met servers buiten het netwerk te laten praten is dus poort 25 nodig.
10:04:34 Fiber: Poort 25 word door ons helaas niet ondersteund. Fiber Nederland bied zelf geen emaildienst aan, vandaar dat we ook geen SMTP server hebben.
10:05:03 vanaalten: Dat is jammer, dan is Fiber voor mij helaas geen optie meer.
10:05:14 vanaalten: In elk geval bedankt voor de verduidelijking!
10:05:27 Fiber: Graag gedaan. Een heel goed weekend verder!

[ Voor 37% gewijzigd door vanaalten op 18-01-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

vanaalten schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 09:55:
Niet dat ze bij mij al kunnen leveren, maar ik zat toch even op de Fiber website te kijken;
  • "Fiber Nederland blokkeert 1 poort. Poort 25 uitgaand. Hierop kunnen we geen individuele uitzonderingen maken."
  • "Omdat we bij Fiber Nederland geen emaildienst bieden wij ook geen SMTP server. Dit doen wij niet omdat veel mensen Hotmail, Outlook of Gmail gebruiken. Voor de gebruikers met een emailadres in combinatie met een eigen domeinnaam adviseren we om te verzenden via de SMTP server van de aanbieder van deze domeinnaam via "secure SMTP". Hierdoor verzend u dan ook uw email via de SMTP server van u domeinnaam en email beheerder."
Leuk, mooi dat ze er zo open over zijn, maar: ik heb een eigen mailserver in de meterkast, er IS dus geen externe partij die voor mij SMTP-diensten kan leveren. M'n huidige provider, Ziggo, blokkeert ook poort 25 uitgaand maar daarbij kan ik tenminste nog van hun uitgaande server gebruik maken.

Nee, ik wil geen gebruik maken van gratis alternatieven zoals Hotmail/Outlook/Gmail... Mis ik nog een mogelijkheid, of is dit gewoon een showstopper voor mij?

Edit: chatsessie met Fiber:
9:57:02 Welkom vanaalten. U chat met Fiber.
9:57:06 Fiber: Welkom bij Fiber Nederland. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
9:57:15 vanaalten: Hoi,
9:57:54 vanaalten: Jullie bieden geen SMTP server voor uitgaande mail, maar blokkeren wel poort 25 voor uitgaande mail van klanten. Nu heb ik een mailserver in de meterkast met eigen domeinnaam en zo - hoe kan ik dan toch mail naar buiten sturen?
10:01:17 Fiber: Poort 25 is inderdaad geblokkeerd. U zou bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van SSL met poort 587.
10:02:09 vanaalten: Eh, ja, als de andere mailservers daar gebruik van kunnen maken. Bij mijn weten is mailverkeer tussen mailservers onderling gestandaardiseerd op poort 25.
10:03:40 vanaalten: Van wikipedia: "SMTP gebruikt TCP-poort 25 voor de communicatie tussen SMTP-servers en poort 587 voor het aanmelden van nieuwe e-mailberichten door een e-mailclient". Om mijn (lokale) mailserver met servers buiten het netwerk te laten praten is dus poort 25 nodig.
10:04:34 Fiber: Poort 25 word door ons helaas niet ondersteund. Fiber Nederland bied zelf geen emaildienst aan, vandaar dat we ook geen SMTP server hebben.
10:05:03 vanaalten: Dat is jammer, dan is Fiber voor mij helaas geen optie meer.
10:05:14 vanaalten: In elk geval bedankt voor de verduidelijking!
10:05:27 Fiber: Graag gedaan. Een heel goed weekend verder!
Dan is het bij u helaas niet mogelijk mail te versturen via Fiber. Misschien via proxy's of dergelijken (geen flauw idee) Maar ik zal zeggen: Het is de moeite niet waard!

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Wie had je gesproken op webchat :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Oh, Warda zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Wat eventueel een alternatief kán zijn (zou je even moeten informeren bij Ziggo) is om daar de mailserver actief te laten zodat je die kan gebruiken, weet niet wat de kosten hiervan zijn, als dit 5+ euro is zal het voor mij al te veel zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Heh, ik had juist de persoonsgegevens bewust er uit gelaten... blijkbaar kan jij d'r via-via toch weer bij. :+

Maar via proxy's lijkt mij niet zo fijn, ik wil wel graag een betrouwbare oplossing voor m'n mail. Desnoods via een betaalde externe service, maar mag natuurlijk ook weer niet teveel kosten.

Bij Ziggo zal dat niet te regelen zijn, verwacht ik: groot bedrijf, die gaat niet iets moeilijks doen voor 1 klant. Sowieso zal de mailserver daar standaard ontvangen vanaf het Ziggo netwerk voor extern verkeer en vanaf buiten voor de Ziggo mailadressen, dat is wel de standaard opzet. Ze zullen niet zomaar de server openzetten voor verkeer *van* buiten *naar* buiten, daar moet je echt wel specifieke technische foefjes voor doen.

Nou speelt dit probleem nog helemaal niet, aangezien Fiber bij mij nog niet kan leveren (postcode 3437), maar goed om te weten. Voor mij is dit vooralsnog een showstopper, ik ga niet m'n mailadressen op mijn eigen domein opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ik weet toevallig (bijna zeker) dat ziggo dit wel kan doen, je kan in ieder geval je mail adressen houden, neem aan dan ook de beveiligde poort.

En ik kan dat lezen omdat de excact zelfde chat hier op de "chatapp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te weten dat ook Fiber niet alleen een gemankeerde dienst maar ook een gemankeerde service levert en de klant met zijn probleem het bos in stuurt (vraagt u het maar aan onze concurrent ??????)
Voor die service kan ik dus net zo goed bij Telfort blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Het is een dienst die wij simpelweg niet aanbieden. Wat ik doe (ik ben nu niet met je aan de telefoon, dus is geen service van Fiber, maar van mij persoonlijk), ik geef een alternatief om alsnog een eigen mailserver te kunnen gebruiken terwijl je een Fiber aansluiting heeft. Dat je dan zo'n kortzichtige reactie geeft slaat natuurlijk nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Domih ik heb nu 2 verschillende antwoorden gehad van Fiber misschien wil en kan jij ons allen helpen?
Het gaat om de 500/500 Mbit verbinding of die nu meteen leverbaar is in Enschede en Haaksbergen.
Ik heb nu een antwoord gehad van Ja en Nee ik zelf heb nu een 200/200 verbinding van Tweak hier op dit forum zijn meer mensen die dezelfde verbinding hebben en ook belang hebben mij Fiber 500/500.
We zitten dus al op een Gigabit aansluiting in de POP.

Eerste keer dat ik had gebeld kon het wel (zie postcode check)
2e keer dat ze mij terug hadden gebeld zei ze dat de postcode check max 100/100 aangeeft.
Ik moest de postcode check opnieuw doen, dan zou ik zien dat het niet mogelijk is. Dus ik heb deze opnieuw gedaan maar geeft weer aan dat het wel leverbaar is..

Ik woon zelf in de buurt van 7532CM Enschede (Glanerbrug) (ik ga niet precies zeggen waar ik woon hier ;) mocht je me willen helpen dan wil ik wel een PM sturen met me adres)

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

kmichael schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:25:
@Domih ik heb nu 2 verschillende antwoorden gehad van Fiber misschien wil en kan jij ons allen helpen?
Het gaat om de 500/500 Mbit verbinding of die nu meteen leverbaar is in Enschede en Haaksbergen.
Ik heb nu een antwoord gehad van Ja en Nee ik zelf heb nu een 200/200 verbinding van Tweak hier op dit forum zijn meer mensen die dezelfde verbinding hebben en ook belang hebben mij Fiber 500/500.
We zitten dus al op een Gigabit aansluiting in de POP.

Eerste keer dat ik had gebeld kon het wel (zie postcode check)
2e keer dat ze mij terug hadden gebeld zei ze dat de postcode check max 100/100 aangeeft.
Ik moest de postcode check opnieuw doen, dan zou ik zien dat het niet mogelijk is. Dus ik heb deze opnieuw gedaan maar geeft weer aan dat het wel leverbaar is..

Ik woon zelf in de buurt van 7532CM Enschede (Glanerbrug) (ik ga niet precies zeggen waar ik woon hier ;) mocht je me willen helpen dan wil ik wel een PM sturen met me adres)

Alvast Bedankt!
Ik heb je een DM gestuurd, heb even je huisnummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Maar ik heb nu even pauze, ik ben zo terug dan beantwoord ik alle vragen (tot zover ik kan) tot over 30 min

[ Voor 8% gewijzigd door Domih op 18-01-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Heb het heel even snel nagevraagd (in mn pauze ;) )
Het is mogelijk als er ene GB pop bij u in de buurt is. Hoe u dit kunt controleren durf ik echt niet te zeggen. De rede dat Fiber op de website overal aangeeft dat het beschikbaar is, is omdat KPN op de planning heeft alles te upgraden. Dit gebeurt helaas niet per direct dus zal het nog niet overal direct beschikbaar zijn. Er is zojuist door mijn supervisor een mail naar management gestuurd met de mededeling dat het beter even aangepast wordt. Hoop dat ik zo voldoende geinformeerd heb, nu ga ik echt eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domih schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:14:
Het is een dienst die wij simpelweg niet aanbieden. Wat ik doe (ik ben nu niet met je aan de telefoon, dus is geen service van Fiber, maar van mij persoonlijk), ik geef een alternatief om alsnog een eigen mailserver te kunnen gebruiken terwijl je een Fiber aansluiting heeft. Dat je dan zo'n kortzichtige reactie geeft slaat natuurlijk nergens op
Tja, zolang Fiber verwacht dat haar klanten zich aanpassen aan de dienstverlener ipv andersom vraag ik me af wie er kortzichtig is. Maar kennelijk is ook Fiber niet vrij van het KPN syndroom.
Fiber had er ook voor kunnen kiezen om tegen geringe inspanning de klant niet met het probleem op te zadelen: wel poort 25 te blokkeren maar ook zelf een SMTP server aanbieden (als er toch weinig klanten gebruik van maken, zoals Fiber zelf zegt, is dit niet een extra belasting van netwerk, budget, etc).

Het gegeven dat het kennelijk niet in je op komt dat ik het over de Fiber service heb en niet over jou persoonlijk zegt genoeg (nl dat service wordt gezien als een vorm van (na)zorg en niet als behorend tot de core business).

Eet smakelijk overigens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:40:
[...]

Tja, zolang Fiber verwacht dat haar klanten zich aanpassen aan de dienstverlener ipv andersom vraag ik me af wie er kortzichtig is. Maar kennelijk is ook Fiber niet vrij van het KPN syndroom.
Fiber had er ook voor kunnen kiezen om tegen geringe inspanning de klant niet met het probleem op te zadelen: wel poort 25 te blokkeren maar ook zelf een SMTP server aanbieden (als er toch weinig klanten gebruik van maken, zoals Fiber zelf zegt, is dit niet een extra belasting van netwerk, budget, etc).

Het gegeven dat het kennelijk niet in je op komt dat ik het over de Fiber service heb en niet over jou persoonlijk zegt genoeg (nl dat service wordt gezien als een vorm van (na)zorg en niet als behorend tot de core business).

Eet smakelijk overigens ;)
Ik snap wat je bedoelt met de mailservers. Ik snap echter de kant van Fiber dat ze het niet aanbieden, ik zal een aantal redenen noemen waar ik achter sta:
-Extra service (kunnen alleen maar problemen veroorzaken)
-Klanten krijgen wéér een nieuw e-mail adres ipv @ziggo.nl o.i.d.

Het enige vervelende is dat klanten dan afhankelijk zijn van een externe mailprovider als ze een eigen bedrijf o.i.d. hebben. Ik persoonlijk vind ook dat poort 25 toegelaten moet worden, maar helaas heb ik daar geen invloed op. Ik heb ook geen idee wat de nadelen zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een SMTP dienst kunnen gebruiken (zelf gebruik ik authsmtp.com) of een SMTP server kunnen installeren op een goedkoop VPSje (eventueel te delen met anderen). Misschien dat iemand echt de smaak te pakken krijgt en het als dienst aanbied aan klanten van Fiber.

Vind het overigens geen slecht besluit van Fiber. Een grote SMTP server beheren die niet om de haverklap op blacklists staat is een kunst op zich. Zelfs de SMTP servers van Yahoo staan regelmatig op de Spamhaus lijst. Laat Fiber zich vooral focussen op de verbinding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je de kennis of het kapitaal niet hebt om internet in z'n geheeld aan te bieden, moet je geen isp worden. SMTP is net zo goed onderdeel van internet als www, ftp en nntp (om er maar eens een paar te noemen). Dat men poort 25 blokkeert is m.i. al onjuist, maar dan zelfs geen vervangende mogelijkheid te bieden getuigt van teveel gemakzucht naar mijn smaak. Men levert m.i. een gemankeerd product (internet minus smtp mogelijkheid) dat men aanbiedt als een volledig product (internet).

De verbinding zelf lijkt me overigens een taak voor de operator, niet voor de isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik vraag me af of het blokkeren van poort 25 niet in strijd is met artikel 7.4 van de telecomwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Er zijn genoeg providers die poort 25 dicht hebben. Sommige alleen inkomend, anderen beide kanten op.

Met het oog op de hoeveelheid abusemeldingen die het wel openzetten kan opleveren kan ik dat ook wel begrijpen, mits goed gecommuniceerd.

Het hebben van een eigen smtp server waarover je klanten uitgaand kunnen mailen is discutabel. Op zich is dat wel een logische stap, een klant moet immers kunnen mailen.
Maar als je ook geen maildienst aanbied betekend dat de klant zelf z'n mailadres moet regelen bij een provider (als onderdeel van zn hostingpakket) of bij een gratis dienst bv (Hotmail, Gmail enz)
En bij die kun je in de meeste gevallen ook uitgaand mailen op een alternatieve poort (het eerder genoemde 587 bijvoorbeeld) icm je username/password.

Er zijn maar weinig providers die echt helemaal niets blokkeren. Het wordt alleen niet altijd duidelijk verteld. Veel providers blokkeren ook bv poorten 135-139 (RPC) en 445 (SMB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Er zullen maar weinig klanten zijn zoals ik die hier een probleem mee hebben, dus zakelijk gezien snap ik het helemaal. Ik vind het ook uitstekend zoals Fiber hier over communiceert, helder over welke poorten er gesloten zijn, duidelijk waarom er geen SMTP server aanwezig is. Genoeg providers die van deze duidelijkheid wat kunnen leren.

Maar goed - ik ga dus echt niet overstappen naar Fiber om dan bij Ziggo te bedelen om het gebruik van hun mailserver. Dan liever de optie van xnpu hiervoor om een authsmtp dienst te gebruiken. Maar ik ben ook wel gevoelig voor dat andere argument: poort 25 dichtzetten, geen alternatief bieden en de klant met het probleem laten zitten.

Anyway, ik denk niet dat het goed is om er hier een klaagtopic van te maken. De informatie is er en duidelijk - de klant heeft de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
Weet iemand wat het achterliggende netwerk van Fiber is? Ze moeten toch ergens bandbreedte inkopen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee, Ze kopen uiteraard het hele Wholesale pakket bij KPN INTS in maar of ze daar echt volledig alles inkopen (Whitelabel dus) is me niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat vraag ik me dus af. Zijn hier Fiber klanten? En kunnen die een traceroute plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Ik ben overgestapt van Lijbrandt naar Fiber. Die gast van Fiber zei dat ze waren gestuurd door Reggefiber omdat Lijbrandt er mee ophield.
Ik heb dus alleen maar internet 100/100, geen tv of telefoon.

De website van Fiber lijkt verdacht veel op die van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kun je een traceroute plaatsen naar bijv. Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
triskele10 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:14:
Ik ben overgestapt van Lijbrandt naar Fiber. Die gast van Fiber zei dat ze waren gestuurd door Reggefiber omdat Lijbrandt er mee ophield.
Ik heb dus alleen maar internet 100/100, geen tv of telefoon.

De website van Fiber lijkt verdacht veel op die van Reggefiber.
Lijbrandt (en anderen) gaan over naar Telfort. Reggefiber zal echt niet iemand sturen omdat Lijbrandt overgaat naar Telfort. Sterker nog, voor Reggefiber veranderd er gewoon niets, hun afnemer blijft KPN-ITNS. (Dat is immers de operator). Aan wie die het weer doorverkopen 'boeit hun niet'.

En zoveel lijkt Fiber niet kwa website op Reggefiber. Ja, het is allemaal blauw op een witte achtergrond.
Maar da's ook de enige overeenkomst.

Reggefiber is alleen het passieve deel, de infrastructuur. De operator levert de daadwerkelijke actieve apparatuur in de pops en de uplinks (KPN of KPN-ITNS in de meeste gevallen). De provider doet de service en het factureren, dus het feitenlijke dozen-schuiven. Alleen bv Solcon en Tweak geloof ik hebben een eigen netwerk, en gebruiken de infra van KPN alleen voor de toegang tot de klant, de overige providers laten ook het internetverkeer door KPN-ITNS afhandelen.
Alleen enkele kleinere operators zijn zowel operator als dienstleverancier (al dan niet via een onderliggend bvtje), denk bv aan Wiericke BV (Glasoperator / Whisper, onlangs gekocht door Vodafone), XSyou (Ermelo) en Solcon in Dronten/Swifterbant/Biddinghuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DJSmiley schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:31:
[...]

Lijbrandt (en anderen) gaan over naar Telfort. Reggefiber zal echt niet iemand sturen omdat Lijbrandt overgaat naar Telfort. Sterker nog, voor Reggefiber veranderd er gewoon niets, hun afnemer blijft KPN-ITNS. (Dat is immers de operator). Aan wie die het weer doorverkopen 'boeit hun niet'.

En zoveel lijkt Fiber niet kwa website op Reggefiber. Ja, het is allemaal blauw op een witte achtergrond.
Maar da's ook de enige overeenkomst.

Reggefiber is alleen het passieve deel, de infrastructuur. De operator levert de daadwerkelijke actieve apparatuur in de pops en de uplinks (KPN of KPN-ITNS in de meeste gevallen). De provider doet de service en het factureren, dus het feitenlijke dozen-schuiven. Alleen bv Solcon en Tweak geloof ik hebben een eigen netwerk, en gebruiken de infra van KPN alleen voor de toegang tot de klant, de overige providers laten ook het internetverkeer door KPN-ITNS afhandelen.
Alleen enkele kleinere operators zijn zowel operator als dienstleverancier (al dan niet via een onderliggend bvtje), denk bv aan Wiericke BV (Glasoperator / Whisper, onlangs gekocht door Vodafone), XSyou (Ermelo) en Solcon in Dronten/Swifterbant/Biddinghuizen
Toevoeging: Klinkt helaas als een verkoper met een target die probeert mensen over de streep te trekken en daarbij de "neutrale"naam van Reggefiber te misbruiken. Jammer dit.

Voor de duidelijkheid: Fiber/Fype en Reggefiber hebben nul, komma, nul, helemaal niets met elkaar te maken. Het is Reggefiber niet eens meer toegestaan om provider activiteiten te ontplooien vanuit de ACM (voorheen OPTA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik had nog niet eens aan Reggefiber gedacht, ik vind de websites ook niet op elkaar lijken.

Dus je gaat wel ver dat Fiber de naam Reggefiber misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:33

servies

Veni Vidi Servici

Domih schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Ik snap wat je bedoelt met de mailservers. Ik snap echter de kant van Fiber dat ze het niet aanbieden, ik zal een aantal redenen noemen waar ik achter sta:
-Extra service (kunnen alleen maar problemen veroorzaken)
-Klanten krijgen wéér een nieuw e-mail adres ipv @ziggo.nl o.i.d.

Het enige vervelende is dat klanten dan afhankelijk zijn van een externe mailprovider als ze een eigen bedrijf o.i.d. hebben. Ik persoonlijk vind ook dat poort 25 toegelaten moet worden, maar helaas heb ik daar geen invloed op. Ik heb ook geen idee wat de nadelen zouden kunnen zijn.
Als je de service zelf niet aanbiedt blijf dan ook met je tengels van de poorten af, er zitten dan ook geen nadelen aan als je die poorten openhoudt...
Ik heb er een tijdje over zitten nadenken maar ik weet inmiddels genoeg... dit is voor mij ook een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

servies schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:21:
[...]

er zitten dan ook geen nadelen aan als je die poorten openhoudt...
En alle mensen met virussen op hun computers? Gaat lekker hard dat spammen op 100 mbit. Als het een dealbreaker is kun je voor 1 euro per maand een e-mail pakket nemen.
http://easyhosting.nl/e-mail/e-mail-hosting/

En zo zijn er nog talloze anderen. Het kan misschien nog wel goedkoper. Ik gebruik gewoon gmail en heb verder de goedkoopste internet-only provider uitgezocht. Voor mij was dat fype/fiber en lijkt de dienstverlening voldoende (ik ga pas in maart over). Een SMTP server, een NNTP server, is voor mij allemaal apart te regelen en hoef ik niet van mijn internet provider te hebben. Scheelt weer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

knakworst schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:38:
[...]

En alle mensen met virussen op hun computers? Gaat lekker hard dat spammen op 100 mbit.
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun aansluiting en de computer die er aanhangt. Mijn ISP hoeft niet te babysitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maar de ISP betaald wel de bandbreedte. En het kan zijn dat het opgelegd is door de achterliggende reseller (KPN?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

knakworst schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:38:
[...]

En alle mensen met virussen op hun computers? Gaat lekker hard dat spammen op 100 mbit. Als het een dealbreaker is kun je voor 1 euro per maand een e-mail pakket nemen.
http://easyhosting.nl/e-mail/e-mail-hosting/
En daar gaan de totale kosten al weer omhoog. Met die 1€ kun je overigens niets... veel te beperkt...
Ik heb zelf een server thuis staan... Waarom zou ik die niet ook voor mail gaan gebruiken...
En zo zijn er nog talloze anderen. Het kan misschien nog wel goedkoper. Ik gebruik gewoon gmail en heb verder de goedkoopste internet-only provider uitgezocht. Voor mij was dat fype/fiber en lijkt de dienstverlening voldoende (ik ga pas in maart over). Een SMTP server, een NNTP server, is voor mij allemaal apart te regelen en hoef ik niet van mijn internet provider te hebben. Scheelt weer kosten.
Ik hoef 'm ook niet van m'n provider te hebben, maar als ze 'm zelf niet aanbieden, dan moeten ze mij ook de mogelijkheid geven om het zelf te regelen.
Ik moet de eerste mailprovider nog vinden die dezelfde score haalt als mijn eigen mailserver qua doorlaten van spam... (Het is dan ook een stuk makkelijker om dit voor 1 gezin te regelen dan voor een heleboel klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En ik vind het een totale non-discussie vinden. Net als bij vaste IP adressen. Julile vragen ondersteuning voor iets dat voor een consumenten-provider helemaal niet hoeft. Waarom zou een consumentenprovider iets moeten inregelen zodat een consument zijn eigen mailserver kan draaien?

Zoek dan een zakelijke provider en probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.99 procent van de potentiele klanten van Fiber heeft hier genoeg aan en voor hen werkt het goed. Die laatste procent klanten zoekt dingen die meer thuishoren bij een high-end provider als XS4All of een zakelijk gerichte provider als Helden van nu, Phonedata of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:00:
En ik vind het een totale non-discussie vinden. Net als bij vaste IP adressen. Julile vragen ondersteuning voor iets dat voor een consumenten-provider helemaal niet hoeft. Waarom zou een consumentenprovider iets moeten inregelen zodat een consument zijn eigen mailserver kan draaien?
Vaste IP adressen hoor je mij niet direct over zeuren... Is makkelijk maar niet direct noodzakelijk (daarentegen als je toegezegd krijgt dat dat wordt geleverd dan verwacht ik dat ook!!!)
Maar waarom zou een consumentenprovider iets willen inregelen zodat een consument niet meer z'n eigen mailserver kan draaien als ze zelf geen mail aanbieden? Dat zou de vraagstelling moeten zijn, niet omdraaien...
Zoek dan een zakelijke provider en probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.99 procent van de potentiele klanten van Fiber heeft hier genoeg aan en voor hen werkt het goed. Die laatste procent klanten zoekt dingen die meer thuishoren bij een high-end provider als XS4All of een zakelijk gerichte provider als Helden van nu, Phonedata of zo.
Waarom zou ik als consument het 10voudige moeten gaan betalen voor NIETS extra behalve (mogelijk) een andere overboeking waar ik niets aan heb en waar mogelijk kunstmatige restricties eventueel zijn weggelaten...
En dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten is precies hetzelfde als dat de gemiddelde provider graag meervoudig betaald wil krijgen voor dezelfde dienst...
Misschien moet ik de laatste zin anders formuleren:
Ik hoef 'm ook niet van m'n provider te hebben, maar als ze 'm zelf niet aanbieden, dan moeten ze mij ook de mogelijkheid geven om het zelf te regelen.
moet worden:
Ik hoef 'm ook niet van m'n provider te hebben, maar als ze 'm zelf niet aanbieden, dan moeten ze mij ook niet onnodig hinderen om het zelf te regelen.

[ Voor 11% gewijzigd door servies op 20-01-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Poort 25 kost je heel veel resources.

nieuws: Adsl-providers sluiten 'spampoort' 25
Jos van Eijsden: Waar bemoeit xs4all zich mee

Daarom wordt het geblokkeerd. Ik ben met je eens dat en poort 25 blokkeren, en geen SMTP server, wel erg magertjes is. Alleen essentieel voor de meeste gebruikers, nee. En die extra diensten, kosten stiekem best wel geld.

Bovendien vind ik de spamdetectie, en tabbladen van gmail briljant, ik zou het zelf nooi beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

The Wizard schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:12:
Maar de ISP betaald wel de bandbreedte. En het kan zijn dat het opgelegd is door de achterliggende reseller (KPN?).
En die kosten rekenen ze door aan mij, de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

En ik vind het een totale non-discussie vinden. Net als bij vaste IP adressen. Julile vragen ondersteuning voor iets dat voor een consumenten-provider helemaal niet hoeft.
Nee, het enige wat we vragen is dat ze met de poten van het internet verkeer afblijven, zoals dit volgens Artikel 7.4 van de telecomwet hoort. Zij beperken actief het gebruik van je internet verbinding. Zij moeten een internet-pijp leveren en zich verder niet bemoeien met wat daar overheen gaat, meer verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

knakworst schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:27:
Poort 25 kost je heel veel resources.

nieuws: Adsl-providers sluiten 'spampoort' 25
Jos van Eijsden: Waar bemoeit xs4all zich mee

Daarom wordt het geblokkeerd. Ik ben met je eens dat en poort 25 blokkeren, en geen SMTP server, wel erg magertjes is. Alleen essentieel voor de meeste gebruikers, nee. En die extra diensten, kosten stiekem best wel geld.

Bovendien vind ik de spamdetectie, en tabbladen van gmail briljant, ik zou het zelf nooi beter kunnen.
Mwoah... ik krijg op m'n eigen mailserver veel minder spam binnen dan in m'n gmail mailboxes...
blacklists in combinatie met een greylist doen wonderen...
Of zo'n configuratie ook bij een setup als gmail zou werken is een hele andere vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik vind het een totale non-discussie vinden. Net als bij vaste IP adressen.
Leuk voor je. Ik vind jouw mening in deze een totale non-mening. ;-)
Julile vragen ondersteuning voor iets dat voor een consumenten-provider helemaal niet hoeft. Waarom zou een consumentenprovider iets moeten inregelen zodat een consument zijn eigen mailserver kan draaien?
Zoals door anderen al kunstig geformuleerd: er wordt gevraagd om juist NIET iets te regelen, nl om NIET een blokkade te regelen. Zoals ze moeten volgens de (ook al door anderen aangehaalde) Telecomwet.

En als je als provider toch een blokkade organiseert, beidt dan zelf een vervangende service voor die klanten die weten waar ze naar moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Vandaag iemand aan de deur gehad die namens Fiber kwam. Fiber zou zijn ontstaan door reggefiber, maar Volgens mij heeft fiber niks met reggefiber te maken. Hij had een mooie aanbieding, namelijk 50mb met eerste jaar gratis 100 mb, telefonie en tv voor 49,95 euro. aansluitkosten 49,95, maar hoefde eerste maand niet te betalen, dus zou het gratis zijn. Kan het nergens vinden, niet op het papier en ook niet op de website. Omdat ik van lijbrandt kom zou ik geen downtime hebben, weet niet of dit klopt. de eerste jaar zou 50 mb 100 mb worden, voor de tweede jaar kon ik het via de website opnieuw kunnen aanvragen, maar ik heb niet gehoord of het gratis was. Ik heb wel op de formulier laten schrijven dat ik de tweede jaar ook 100 mb wou voor het zelfde geld, vraag mij af of dat wel nut heeft om het op papier te zetten. Je krijgt als welkom geschenk een tablet( merk weet ik niet). Ik begin nu te twijfelen of ik het moet doorzetten. heeft iemand anders wel goeie ervaringen, ook qua aansluitkosten en de eerste maand gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@cgok: Zou je mijn in een DM bericht je postcode en huisnummer willen sturen? Verkopers die leugens vertellen worden niet zo gewaardeerd namelijk.Ik heb hier al ergens geschreven dat Fiber (Fype) en Reggefiber niets met elkaar te maken hebben. En verkopers die het anders zeggen en daarmee de naam van Reggefiber gebruiken zijn niet welkom.

Wat betreft de rest van zijn verhaal: Van Lijbrandt naar Fype kan tegenwoordig inderdaad zonder echte downtime. Misschien een uurtje als je pecht hebt.De aanbieding die je noemt staat wel op de website maar niet met die eerste maand gratis volgens mij. LET OP: Voor die 49,95 krijg je alleen TV via de coax kant. De analoge/DVB-C TV dus. Als je ook via je Amino de "echte" digitale TV wil kijken wil kijken kost het 10 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 11:00
Barre73 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:39:
@cgok: Zou je mijn in een DM bericht je postcode en huisnummer willen sturen? Verkopers die leugens vertellen worden niet zo gewaardeerd namelijk.Ik heb hier al ergens geschreven dat Fiber (Fype) en Reggefiber niets met elkaar te maken hebben. En verkopers die het anders zeggen en daarmee de naam van Reggefiber gebruiken zijn niet welkom.
Ik ga er sowieso van uit dat Fiber dat ook niet wil. Wat je ziet is dat er kleine clubjes zijn van d2d partijen die roteren langs alle Serviceproviders. De salesjongens die 'over de schreef' gaan bij Telfort staan vaak na een paar meldingen op straat en worden dan ingezet door hun bedrijf voor een nieuw contract bij Vodafone.. Tot ze er daar weer uit gaan en bij Fiber rondlopen.

Gewoon melden bij de helpdesk, dan staan ze zo op straat. En anders even bij Barre of mij, dan leggen wij een lijntje naar de serviceprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
@Barre73: Ik heb vandaag contact gehad met klantenservice, omdat ik nog met allerlei vragen zat. Het enige wat klopt van zijn verhaal was dat van de downtime. Wat betreft de maand gratis, het had gekund volgens klantenservice, maar omdat ik kies voor gratis tablet, vervalt het. Wat ik wel vervelend vind is de gratis verdubbelaar voor de tweede jaar. Volgens de verkoper kon dat, ik hoefde het alleen maar aan te geven via de website na een jaar, ik heb het ook laten opschrijven op de contract. Volgens de klantenservice was dit alleen mogelijk als je gratis upgrade naar 100 mb abonnement met daarvoor geldende prijs. (54,95 ipv 49,95) Wat betreft de tv, er zou niks veranderen, het zou zo blijven zoals het nu is, beneden digitaal en naar boven met coax. (ik heb nu Lijbrandt) , maar volgens jou komt er nog 10 euro bij? Maar dat is toch als ik voor interactieve HD kies. Ik heb genoeg aan standaard HD kanalen. Tv is niet echt belangrijk, kan ook zonder. waar ik ook nog mee zit is dat ik voor twee jaar heb gekozen, dan komt er geen kosten bij voor het plaatsen van glazvezelmodem. wel bij 1 jaar, nl 99 euro voor het plaatsen van een glasvezelmodem. Maar er staat al een glasvezelmodem bij mij in huis. Volgens de verkoper zou er alleen maar een extra kabeltje bijkomen, meer niet. modem zou blijven, alsmede de animo. Om mijn voorlopige overeenkomst niet te annuleren vroeg ik aan de dame van de klantenservice om gratis verdubbbelaar voor de tweede jaar. Dat kon ze niet doen, wel gratis diensten geven . Ik heb niet eens gevraagd welke diensten. Zou jij kunnen navragen of er echt een nieuw glasvezelmodem komt? bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Naar mijn beste weten komt er geen nieuw glasvezelmodem. Dat is namelijk niet nodig omdat Fiber en Lijbrandt dezelfde leverancier gebruiken, namelijk KPN-ITNS. Idem dito voor de Amino. Dus jij zou eigenlijk helemaal niets moeten hoeven betalen.

Ik heb hier in dit topic toch al een paar gebruikers gezien die die 99 euro weg hebben weten te krijgen omdat ze geen modem en geen Amino nodig hadden.

Wat betreft die 10 euro: Het staat toch echt heel duidelijk op de website: Het pakket van 50 mbit (eerste jaar 100Mbit) omvat digitale (DVB-C) en analoge TV. Niet de interactieve TV. De interactieve TV is alles dat via de Amino binnenkomt. Daarvoor moet je dus 10 euro extra betalen. En dan nog heb je niet alle HD zenders. Wel een stuk of 12 geloof ik waaronder de NPO, de SBS zenders en de RTL zenders.

Het begrip digitaal is lastig, ook voor klantenservice.
Coax: digitaal (als DVB-C) met een standaard aantal zenders dat niet gewijzigd kan worden en alleen ned 1, 2 en 3 in HD heeft (en TV oost..). Daarnaast via dezelfde coax het analoge signaal met dezlefde zenders als DVB-C ( een paar minder geloof ik wel)

IPTV: Altijd digitaal want via het IP protocol verzonden. Dient vanaf het glasvezelmodem met een UTP kabel naar een decoder (meestal Amino) verzonden te worden en vanaf daar naar de TV.

Gratis extra diensten geven is vast fijn (al kan ik even niet bedenken welke) maar als dat voor de TV is zal je toch die interactieve TV van 10 euro extra nodig hebben. Op de DVB-C kunnen geen extra diensten. Althans niet bij deze glasvezelproviders.

@ Denan: Ik laat het morgen even doorgeven aan Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
@Barre73 ik zag net de zenderindeling van analoog&dvb-c van fiber, dat valt tegen, dat is bij lijbrandt veel beter geregeld.
Ik ga morgen vragen over de glasvezelmodem, of zij die kosten kunnen cancelen als ik kies voor 1 jaar met behoud van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
cgok schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:50:
@Barre73 ik zag net de zenderindeling van analoog&dvb-c van fiber, dat valt tegen, dat is bij lijbrandt veel beter geregeld.
Dat is bij beide providers (en de rest) hetzelfde. Het CATV signaal komt gewoon van GlashartMedia af en is op alle providers die daar gebruik van maken hetzelfde.
Alleen op IPTV is Vodafone wat afwijkend (Die bieden iets meer dan de andere afnemers) omdat hun een aantal eigen rechten hebben. Maar op de CATV vezel (DVB-C/Analoog) is 0,0 onderscheid mogelijk tussen de afnemers met de huidige setup van GHM/KPN-ITNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat DJ Smiley zegt :-)

Ik heb mijn eigen woonplaats even gecheckt tussen de Fiber zenderlijst voor analoog/DVB-C en die op de Glashart site (http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69)

Los van het feit dat er bij Ned 1 "Geen" staat... is het exact hetzelfde. En ik heb gewoon ned 1 op de slaapkamer dus dat zal een foutje zijn.

Er gaat gewoon 1 signaal door de glasvezel naar de PoP. Die wordt met een hele grote splitter verdeeld naar de woningen die een abonnement hebben met de analoge TV erbij en die krijgen allemaal hetzelfde.
Enige kleine verschillen zijn voor regionale zenders en die varieren afhankelijk van op welke headend je zit. Een headend is zeg maar een groot regionaal verdeelpunt voor het CATV signaal. Voor een hele grote regio wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
@barre73 Contact gehad met Fiber over 1 jarig contract. Ik kom er niet onderuit over die glasvezelmodem, volgens hun hangt het van reggefiber af of er nieuw glasvezelmodem komt of niet, ook al kom ik van Lijbrandt. Op deze manier wordt het wel duur. 99 (modem) + 49,95 aansluitkosten. Dan maar kijken voor 100mb bij telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
cgok schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:30:
@barre73 Contact gehad met Fiber over 1 jarig contract. Ik kom er niet onderuit over die glasvezelmodem, volgens hun hangt het van reggefiber af of er nieuw glasvezelmodem komt of niet, ook al kom ik van Lijbrandt. Op deze manier wordt het wel duur. 99 (modem) + 49,95 aansluitkosten. Dan maar kijken voor 100mb bij telfort
Ik vind dat soort antwoorden niet echt een blijk van kundigheid. Het lijkt alsof ze zich continue achter Reggefiber willen verschuilen, en/of voordoen of Reggefiber alles bepaald.

Feit is dat Reggefiber alleen de infra doet, die leveren een paar glasvezeltjes en thats-it. Niet meer en niet minder. Alle actieve diensten verzorgt een operator, en dat is Reggefiber niet.
In dit geval zal het om KPN-ITNS gaan. Die bepalen wat erop komt. En er is technisch geen enkele beperking om een NT te laten zitten bij een hop binnen het KPN-ITNS domein.
De enige beperking is een administratieve beperking of systeem wat het anders niet snapt.
Technisch is het een kwestie van poortje herprogrammeren en gaan.. Wat in een paar minuten kan. Maar als een systeem een complete poortmigratie en NT swap bij de klant als oplossing ziet heeft de klant veel meer last, downtime, monteursafspraken enz dan nodig is. Kost de klant tijd (afspraak maken enz) en de operator kosten (monteur, patching)

Reggefiber zal het een zorg zijn of je er nu een MC901 (KPN/XS4All), Genexis CRA (tegenwoordig de Hybrid Titanium), Draytek 1000VN (Glasoperator) of whatever ophangt, zolang de fysieke infra van hun maar niet in gevaar komt.

Helaas gebeurt dit maar al te vaak bij providers, waardoor er onnodig kosten gemaakt worden, soms voor rekening van de klant, foutieve informatie gegeven wordt om maar targets te halen, of onnodige downtime. Allemaal dingen die Reggefiber allang prima geimplementeerd heeft of buiten hun mogelijkheden vallen, maar waardoor de gemiddelde glasvezelervaring bij veel klanten achterblijft aan de verwachtingen. Glas is veruit superieur, maar de opzet en kennis/dienstverlening van de meeste providers vern*kt dat gevoel snel, waardoor de belevenis van een kabelaar of vdsl verbinding vaak beter is :X

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 23-01-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik kan me hier alleen maar volledig achter stellen. Zeer goed verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11

ThaDude

Hang Loose

Ik zou van concepts over gaan naar fiber.nl afgelopen maandag..
Blijkt erg lastig te zijn. Zit nu al een aantal dagen zonder diensten op mijn glas :( Lastige van Alles in 1 is dat ik nu ook helemaal niks meer hebt.

Bel meerdere malen met de klantenservice maar eerlijk heb er weinig hoop in. Hoor veel verschillende vragen en vandaag was er iemand die eindelijk zei ik zet het door naar technical support.

Hoe lang alvorens Fiber.nl een wanprestatie leverd? Dit zuigt namelijk BIG time.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Idem :(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kunnen jullie wat meer info verstrekken? Van welke dienst kwamen jullie af? WDGO/WBA? En was de overgangsdatum gecommuniceerd? Ik dacht dat het protocol nu goed opgesteld was, blijkbaar niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben bezig met een historisch overzicht.
Het is wat veel werk, want het is echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als je dat zou willen delen, graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Na 2,5 dag geen diensten van fiber en 5 dagen geen diensten van Concepts ICT belde zojuist voor het eerst iemand van Fiber mij ipv andersom!
Dit was wel na behoorlijk dreigen gisteravond.
Ik heb ze de ruimte gegeven tot maximaal vanavond 17:00 uur om de boel te activeren.....
Als die periode voorbij is en ik nog steeds geen diensten heb ga ik echt een campagne opzetten in de regio, op Tweakers , bij de consumentenbond, TROS rader en wat ik verder kan bedenken.

Mijn analyse (die ik al vrijdag vorige week heb gedeeld met de klantenservice van Fiber) is dat Concepts ICT (Telfort) die vrijdag (1 week geleden) het signaal van mijn lijn heeft afgehaald. Of dat Reggefiber een patchkabel heeft losgetrokken in de centrale hier in het dorp. (ik weet toevallig dat er die dag iemand van Reggefiber in de centrale is geweest).
Het vreemde is wel dat mijn migratie op woensdag 5-2 (dus niet 31-1) stond en dat ik Concepts ICT / Telfort niet had opgezegd ook niet gemeld dat ik weg zou gaan. Gewoon niks dus.

Alle waarschuwingen ten spijt heeft Fiber daar niet naar gehandeld en ook geen preventieve maatregelen genomen. 8)7

En nog een kleine 'grap' tussendoor. Ik heb gisteren uit woede Reggefiber gebeld en die hadden in hun systeem helemaal GEEN migratie-opdracht staan voor mijn adres. Niet gepland, niet in behandeling en niet gereed gemeld.
Dit terwijl Fiber mij doodleuk blijft melden (zowel met onzin hoera brieven, mailtjes en via in de diverse telefoon gesprekken) dat de oplevering geslaagd is, omdat de netwerkbeheerder een gereedmelding heeft gestuurd.

Overigens heeft Telfort in de periode dat ik formeel nog klant was (vrijdag t/m dinsdag) niets voor mij betekend en ook niks gedaan. Totdat ik gisteren (heb het maar door laten gaan) een nieuw modem kreeg van ze. |:(

kortom: To be continued..... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11

ThaDude

Hang Loose

Ik heb me op 28 november aangemeld nav de brief dat concepts over zou gaan naar telfort. Ik wilde zsm over. Dit leek nog al een opgave. Pas in januari hoorde ik dat ze (reggefiber) 20 werkdagen nodig hadden om een migratie van glas naar glas te doen.

3 februari zou ik van concepts naar Fiber.nl gaan
5 februari vanaf 11:00 helemaal geen diensten meer (concepts liep nog week langer)
7 februari lijn helemaal dood.

Vanaf 3 februari einde dag minstens 2 keer gebeld en elke keer andere verhalen gehoord. Ben zelfs 5 februari gebeld dat de migratie geslaagd was en dat ik met 1 uur diensten zou hebben.. Die zijn dus nog nooit gekomen :(

Gisteren moest ik het modem er een uur afhalen (andere medewerkers wisten te vertellen dat dat niet nodig was :?) Dit had geen resultaat natuurlijk. Om 17:00 maar weer eens gebeld en toen wist men mij te vertellen dat de fout in de wijk kast moest zitten waar men bij Fiber.nl niks aan kan doen.
Nu maar afwachten wanneer reggefiber hier tijd voor heeft :(

Ze willen Zwolle Stadshagen helemaal overzetten op glasvezel lekkere reclame zo..

Heb spontaan diensten hier, e.e.a. lijkt opgelost duurt ff _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ThaDude op 07-02-2014 15:24 . Reden: opgelost!? ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:00

d0s

sssst

Vervelend verhaal. Hoop dat je snel weer diensten hebt. Het lijkt erop dat er vrijdag in de centrale iets fout is gegaan met je patching.

Dat Reggefiber geen migratieopdracht heeft ontvangen kan kloppen, want het is een migratie binnen WMP+ en dat is gewoon een 'lijnomzetting/poortconfiguratie'. Daar hoeft Reggefiber als het goed is fysiek niks voor uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik vind het erge aan het geheel dat ik vrijdag al aan beide providers (Telfort en Fiber) precies heb gezegd wat jij nu 'constateert' en dat beide er geen TUUT (censuur ;) ) aan gedaan hebben.

Edit: Nu inmiddels 4x een telefonische update gehad...... Maar nog steeds geen diensten.
Feiten:
Monteur van Fiber is nu naar de Patchkast toe, maar mag eigenlijk niks.
Reggefiber moet iets in de patchkast repareren, want de lijn is echt dood...... Dat zal wel maandag worden. Mijn hoop voor de paar uur die resten vandaag is mega laag ;w

Edit2: En ja hoor ik had gelijk. Het 2de weekend zonder 'diensten' is daar. Geen Internet, TV en telefoon.

[ Voor 56% gewijzigd door JoepW op 07-02-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wat heeft bij Reggefiber voorrang; een migratie of een afsluiting? Ik neem aan dat er een filter op zit voordat een monteur op pad wordt gestuurd, bij discrepantie: ISP raadplegen.

[ Voor 10% gewijzigd door The Wizard op 07-02-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Voor jij een vraag en voor mij ook. Maar dat het goed fout zit hier in het dorp is wel duidelijk. Dit verhaal is nu al bij meerdere migraties gebeurd en bij allerlei providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vraagje: Hebben mensen zelf hun huidige provider opgezegd voor of tijdens het opgeven bij Fiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
The Wizard schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:26:
Wat heeft bij Reggefiber voorrang; een migratie of een afsluiting? Ik neem aan dat er een filter op zit voordat een monteur op pad wordt gestuurd, bij discrepantie: ISP raadplegen.
Wat bedoel je met filter? Een afsluiting komt binnen als "verwijder de patch". Een migratie komt binnen als "verander de patch" (met de nieuwe actieve poort van de operator erbij).
Reggefiber kan geen discrepantie zien, tenzij er orders elkaar tegenspreken. En dan gaat de RF-aannemer ook wel reageren dat dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is precies wat ik bedoel, dat het systeem een melding geeft dat er 2 acties op hetzelfde adres plaats vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
The Wizard schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:26:
afaik de eerst ingeschoten order, de vervolgorder zal dan afgewezen worden (blocking)
JoepW schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:46:

En nog een kleine 'grap' tussendoor. Ik heb gisteren uit woede Reggefiber gebeld en die hadden in hun systeem helemaal GEEN migratie-opdracht staan voor mijn adres. Niet gepland, niet in behandeling en niet gereed gemeld.
Dit terwijl Fiber mij doodleuk blijft melden (zowel met onzin hoera brieven, mailtjes en via in de diverse telefoon gesprekken) dat de oplevering geslaagd is, omdat de netwerkbeheerder een gereedmelding heeft gestuurd.
De netwerkbeheerder is KPN-ITNS. Die kan het prima als gereed afmelden. Reggefiber is alleen de beheerder van de passieve infra. Als je binnen het KPN-ITNS domein blijft is het aan hun om te bepalen hoe dit ingevuld wordt: Een (her)config van de switchpoort of een migratie binnen dezelfde operator maar tussen fysieke poorten. Het laatste kost ze een stuk meer en is meer risico op fouten.

Het lijkt erop dat dat wel gebeurd is in jouw geval. Een telfoutje met het maken van een patch of een defecte patchkabel kunnen soms gebeuren.

Maar dat RF geen migratieorder ingeschoten heeft gekregen zegt helemaal niets, immers, voor RF blijft KPN-ITNS de actieve operator. Dat daar dan weer een andere isp onder hangt maakt voor hun niet uit, hun blijven de vezel verhuren aan dezelfde operator. Ik snap je frustratie, maar in dit geval is dat een verkeerde conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Barre73 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:20:
Vraagje: Hebben mensen zelf hun huidige provider opgezegd voor of tijdens het opgeven bij Fiber?
Ik heb mijn oude provider niet opgezegd en ook fiber heeft dat niet voor mij gedaan.
Sterker nog ik krijg net deze hilarische SMS:
De storing aan uw glasvezelaansluiting is volgens onze informatie opgelost. Mocht u onverhoopt toch nog problemen ervaren vernemen wij dit graag van u. Telfort
Maar geen signaal hoor ;)

[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 07-02-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Barre73 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:20:
Ik heb zelf opgezegd.
Volgende maand komt een monteur ven Reggefiber een nieuwer glasvezel modem plaatsen en dan ben ik meteen over naar Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

triskele10 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:41:
[...]

Ik heb zelf opgezegd.
Volgende maand komt een monteur ven Reggefiber een nieuwer glasvezel modem plaatsen en dan ben ik meteen over naar Fiber.
Overstap Lijbrandt > Fiber
Zelf Lijbrandt opgezegd.... men zou 10 feb om 9:30 hun signaal loskoppelen hetgeen ook is gebeurd..

12:00 wordt ik gebeld door de techneut van (fiber??) met de mededeling migratie is rond.....
Kon dit pas om 15:00 checken.... IPTV basis pakket OK... nog geen plus pakket en telefoon....Moet nog even geduld hebben dat dit einde van de middag of uiterlijk morgenochtend verwerkt is....
Als dit zo is kan je via My Fiber telefoon aktief zetten (of dan gelijk nummer behoud ook verwerkt is weet ik niet...

Speedtest Okla Amsterdam voorheen 48 down 49 up is nu 82 down en 89 up.... Probeer het vanavond nog een keer....

Meedere keren getest... 82 down en 93 up........

Al met al positief..... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Laatst online: 25-09 19:00

Tick

Im that jerk,who wants to know

Tick schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:34:
Migratie is in gang gezet, zal jullie over de verloop informeren. (Concepts ict naar Fype).
Vandaag was de migratie.

Vanochtend direct al geen internet diensten meer, maar nog wel IPTV.

Met de middag een korte onderbreking IPTV, Van ongeveer een uur. Daarna deden beiden het weer, via het netwerk van fiber (tracer). De decoder geeft nog wel het Telfort menu weer? Ook na een herstart..... Maar dat zal nog wel veranderen....

Geen monteur gezien, (dit stond wel in de brief). Waarschijnlijk al het juiste modem hangen?

Dus dat is redelijk voorspoedig gelopen, ik had alleen aangeven geen decoder te willen ontvangen ivm borg of andere maandelijkse extra kosten. Nu toch een HDdecoder ontvangen? Dat gaan we nog even uitzoeken.

Owja wel lastig dat ze geen SMTP server hebben? Voor de uitgaande mail.... iemand nog tips?

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 7 ms 10 ms ip-5-104-118-1.fiber.nl [5.104.118.1]
3 7 ms 7 ms 6 ms ip-5-104-112-33.fiber.nl [5.104.112.33]
4 7 ms 7 ms 7 ms ip-5-104-112-2.fiber.nl [5.104.112.2]
5 7 ms 7 ms 7 ms ip-5-104-112-1.fiber.nl [5.104.112.1]
6 7 ms 7 ms 7 ms 193.238.240.129
7 7 ms 7 ms 7 ms asd-tc2-core2-te3-1.iunxi.net [193.238.240.82]
8 53 ms 7 ms 7 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
9 10 ms 17 ms 17 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]

10 7 ms 7 ms 7 ms tweakers.net [213.239.154.20]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

JoepW schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:03:
[...]

Ik heb mijn oude provider niet opgezegd en ook fiber heeft dat niet voor mij gedaan.
Sterker nog ik krijg net deze hilarische SMS:
De storing aan uw glasvezelaansluiting is volgens onze informatie opgelost. Mocht u onverhoopt toch nog problemen ervaren vernemen wij dit graag van u. Telfort
Maar geen signaal hoor ;)
In mijn eerste conversatie met fype aka Fiber werd gezegd dat zij de lijn zouden opzeggen / overnemen omdat dit een migratie betrof.
Later kreeg ik een brief dat ik dit toch zelf moest doen (wettelijk zo geregeld?). Dit dus op tijd gedaan, afstemmend op migratie dag van vandaag.

Misschien dat het daar het mis gegaan bij jou?

Ik kreeg net wel een mail, dat het modem succesvol is geplaatst en er een pakketje onderweg is. :?

Datum: 10 februari 2014

Klantnummer: *************

Onderwerp: Uw Fiber glasvezelaansluiting – stap 4 van 5

Beste J.

Uw glasvezelmodem is inmiddels geplaatst, en dat betekent dat u bijna van uw nieuwe glasvezelaansluiting

kunt genieten.

U heeft ervoor gekozen om zelf uw apparatuur te installeren. We hebben vandaag ons installatiepakket naar

u opgestuurd met daarin alle kabels en een handleiding. Als de postbode zijn werk doet, ligt die morgen of

overmorgen al bij u op de mat. In een aparte email sturen we u een track&trace code. Hiermee kunt u uw

installatiepakket volgen.

Zodra u het pakket in bezit heeft kunt u direct aan de slag, de monteur van de netwerkbeheerder heeft alles

werkend achtergelaten.

Opzeggen van uw huidige aanbieder

Vergeet u niet uw huidige telefoon/internet en televisie aanbieder(s) op te zeggen? Wij zouden het natuurlijk

graag voor u doen, maar dat is wettelijk niet toegestaa
n. Op www.fiber.nl/overstappen hebben we een

opzegbrief voor u geplaatst. U hoeft alleen uw gegevens in te vullen.

Wilt u meer weten?

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u die via MyFiber stellen, via www.fiber.nl in de veelgestelde vragen

kijken, of ons bellen op 020 -760 50 40. Als u uw klantnummer bij de hand houdt, kunnen we u snel helpen. Uw

klantnummer is ****************

Met vriendelijke groet,

Michaela van Gilse

Fiber Nederland Klantenservice

[ Voor 8% gewijzigd door Tick op 10-02-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tick schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:38:
[...]

Owja wel lastig dat ze geen SMTP server hebben? Voor de uitgaande mail.... iemand nog tips?
Zelf een domein registeren, heeft veel voordelen, altijd gebruik maken van hetzelfde e-mail adres. Bijna elke hosting bied SMTP aan.
Of via bijv. Gmail, dat doe ik, dan staat er altijd een kopie van je verzonden mail in Gmail zelf, bouw je ook een archief op mocht de computer crashen.
Tick schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:44:
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 7 ms 10 ms ip-5-104-118-1.fiber.nl [5.104.118.1]
3 7 ms 7 ms 6 ms ip-5-104-112-33.fiber.nl [5.104.112.33]
4 7 ms 7 ms 7 ms ip-5-104-112-2.fiber.nl [5.104.112.2]
5 7 ms 7 ms 7 ms ip-5-104-112-1.fiber.nl [5.104.112.1]
6 7 ms 7 ms 7 ms 193.238.240.129
7 7 ms 7 ms 7 ms asd-tc2-core2-te3-1.iunxi.net [193.238.240.82]
8 53 ms 7 ms 7 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
9 10 ms 17 ms 17 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]

10 7 ms 7 ms 7 ms tweakers.net [213.239.154.20]
Hmmm, wel veel hops en een relatief hoge ping... Vraag me af wat de noodzaak van zoveel interne hops. Welk achterliggend netwerk zit achter Fiber?

Tweak:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 82-197-204-161.dsl.cambrium.nl [82.197.204.161]
3 3 ms 3 ms 3 ms fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
4 4 ms 4 ms 3 ms fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
5 4 ms 3 ms 4 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
6 17 ms 16 ms 17 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
7 4 ms 4 ms 3 ms tweakers.net [213.239.154.20]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Tick schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:38:
[...]

Vandaag was de migratie.
knip...knip....

Zelf een domein registeren waar ook SMTP inzit (ik lift mee op het domein van mijn schoonzoon)

Gmail of Outlook.com werkt goed met MS Office

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

The Wizard schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:27:
[...]

Hmmm, wel veel hops en een relatief hoge ping... Vraag me af wat de noodzaak van zoveel interne hops. Welk achterliggend netwerk zit achter Fiber?
KPN Wholesale:
https://www.kpn-wholesale...edband-toegang/w/wba.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 11:00
Wat natuurlijk weinig zegt. Die netwerkcomponenten hebben ping requests als laagste prioriteit staan. Het zijn geen WWW-servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maar toch reageert Tweakers 3 ms langzamer op Fiber dan op Tweak. Zitten wel een paar hops meer in, maar het is toch een verdubbeling van de latency. Niet dat je dat ooit merkt, maar toch :P

Dus Fiber heeft geen eigen infrastructuur? Geen eigen AMS-IX connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nou ik ga mijn 12de dag in zonder internet. Maar inmiddels zijn we wel uren telefoneren, vele soorten monteurs en veel mailtjes verder.
Paar conclusies en constateringen:
1) Dat mijn verbinding bij Telfort wegviel lag niet aan Fiber. Er is nl op die dag 'een monteur' in de patchkast geweest om een vergelijkbaar probleem op te lossen op een ander adres in het dorp. Dit betrof overigens een klant die migreerde van Lijbrandt naar KPN.
2) Fiber heeft een vast contactpersoon aan me toegewezen om miscommunicatie te voorkomen. (netjes!)
3) De monteur van Reggefiber (van een of andere aannemer) heeft geconstateerd dat het goed mis is in de patchkast hier in het dorp. Losse kabels met kaartjes eraan 'Weet niet wat dit is' etc.
4) Mijn kabel is niet te vinden in de patchkast. Geen loshangende kabel waar het licht zichtbaar wordt vanuit mijn meterkast.
5) De lengte van de kabel komt overeen met de afstand van mijn modem tot in de patchkast (dus geen kabelbreuk)

En toen kwam de verrassing..... De 'monteur van Reggefiber' zei na deze constateringen dat hij dit niet kan / gaat oplossen en dat de aannemer aangestuurd gaat worden die de patchkast en kabels 2 jaar geleden heeft aangelegd. Dit omdat er garantie op zit!!!!
Dus ik ben weer aan partij X overgeleverd en waarschijnlijk zit daar weer een minimale / maximale reactietijd op dus reken ik op nog meer vertraging.

Wat een %$@*#&^@&^$*$^& })

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 11-02-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
In welke plaats woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

emaurer schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:14:
[...]

Zelf een domein registeren waar ook SMTP inzit (ik lift mee op het domein van mijn schoonzoon)

Gmail of Outlook.com werkt goed met MS Office
Heb gebruik gemaakt van een domein die ik nog in gebruik heb ssl poort 465 met login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

DM gestuurd.
Volker Wessels Infra is er nu bij (inteeltuitbesteding? ;) ) En die vermoeden kruispatches of kruislassen 8)7
Redelijk onvindbaar, maar ze zijn aan het zoeken.
Na bijna 2 jaar glasvezel hier gaan mensen nu migreren en komen de problemen aan het licht.

[ Voor 45% gewijzigd door JoepW op 11-02-2014 14:33 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste