Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• fjw77
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-01 11:11
quote:
page404 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:22:
Dat is mijn bron. Consuwijzer is de infosite van de ACM, dus betrouwbare info.
Klopt inderdaad. Ik had hetzelfde probleem met Fiber. Met flink doorzetten is het me wel gelukt om ze zich aan de wet te laten houden en in 30 dagen van ze af te zijn. Ze weten dus echt wel dat ze fout zitten. Blijkbaar doen ze het nog steeds niet goed. Een reden te meer om niet aan Fiber te beginnen... :(

Je zou een klacht via Consuwijzer kunnen indienen. Hetzelfde gedoe heb ik overigens eerder gehad met provider EDP Net...

fjw77 wijzigde deze reactie 22-10-2016 08:12 (15%)

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:17

page404

Sanity not found

quote:
fjw77 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:34:
[...]

Klopt inderdaad. Ik had hetzelfde probleem met Fiber. Met flink doorzetten is het me wel gelukt om ze zich aan de wet te laten houden en in 30 dagen van ze af te zijn. Ze weten dus echt wel dat ze fout zitten. Blijkbaar doen ze het nog steeds niet goed. Een reden te meer om niet aan Fiber te beginnen... :(

Je zou een klacht via Consuwijzer kunnen indienen. Hetzelfde gedoe heb ik overigens eerder gehad met provider EDP Net...
Hh, na veel vervelende mailtjes van mijn kant is ineens de datum op 5 december gezet. Waarom toch al dat dwarse gedoe? Fouten maken we allemaal, het is alleen hoe een bedrijf de oplost.
Overigens al een melding bij consuwijzer gemaakt. Als nou meer mensen dat doen?

Apple fanboys zijn de denkbeeldige vijanden van Android fanboys.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:01

mvdam

Tinkerer at heart

Goed, ze lijken het toch allemaal wel enigzins begrepen te hebben. De laatste factuur van Fiber is 0. Daar laat ik het dan maar bij. Immers krijg je toch geen / waardeloze antwoorden van de klantenservice.

Op mijn laatste vraag (3 dagen voor aflopen van mijn contract), kreeg ik doodleuk als antwoord dat omdat de services niet goed werkten ik een nieuw glasvezelmodem kreeg...

Edit.. En ruim 2 weken na aflopen van mijn contract bij fiber, krijg ik gister een nieuw modem.. 7(8)7 7(8)7 7(8)7 _O- _O- _O-

Ik ga er ook geen minuut werk aan besteden. Als ze hem ooit terug willen komen ze hem maar halen O+

mvdam wijzigde deze reactie 04-11-2016 12:31 (24%)

• Gupster
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-01 02:28
Okay net met fiber.nl klantenservice aan bellen voor een lopende ticket. Moest ik even wachten aan de lijn gaat ze mij gewoon ophangen om 21.02 uur. U raad het al het is weekend. Ik vind dit raar ik had toen een andere medewerker aan de lijn gehad zij vertelden mij dat alle klanten worden geholpen zelfs als er mensen wachten.

Me klacht is niet verholpen ben nu me 89.95 euro kwijt voor een monteur die gewoon simpel modem ging aansluiten. Ik heb aan de klantenservice gevraagd of ze extra werk verrichten. En mij wordt erop geantwoord dat het tegen meer betaling zou zijn.

Toen de monteur langs kwam vroeg ik of hij kabels kon door trekken en me COAX kabel kon vervangen voor UTP. Toen zei de monteur nee doen ze niet. Ik werd gewoon door de klantenservice van fiber.nl misleid.

Ik raad iedereen fiber.nl af. Het is echt een slechte bedrijf.

• Patavorene
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-01 21:26
Zijn er ook positieve geluiden over Fiber?
Met de laatste paar pagina's zakt het moed me in de schoenen om met deze provider in zee te gaan.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:55

knakworst

Get Dilberted!

Op zich uitgezonderd de 2 storingen werkt het prima. Administratief moet je geen wonderen verwachten.

• hullemah
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:56

hullemah

hullie

quote:
Patavorene schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:49:
Met de laatste paar pagina's zakt het moed me in de schoenen om met deze provider in zee te gaan.
Trap niet in deze corrupte organisatie administratie is 1 grote drama een helpdesk van 0,0 bezint eer gij er aan begint.

• mvdam

mvdam

Tinkerer at heart

quote:
Patavorene schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:49:
Ga lekker naar KPN, goedkoper, betere klantenservice (ja echt) :X , en een betrouwbaardere partij. :)

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:54
Zoals hierboven al beschreven: op zich prima provider: tv, internet, telefoon werkt allemaal prima hier. Niet of nauwelijks storingen.
De problemen beginnen op het moment dat je de helpdesk nodig hebt, dan is het redelijk dramatisch.

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:58
De geleverde diensten zijn harstikke prima en perfect bang 4 buck. Alleen, je moet niks van de klantenservice verwachten, die is namelijk werkelijk dramatisch.

Zolang je niks van Fiber nodig gaat hebben/je eigen internetproblemen wel kan oplossen zit je zeker goed bij Fiber!

• mvdam

mvdam

Tinkerer at heart

quote:
karimmm schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:08:
De geleverde diensten zijn harstikke prima en perfect bang 4 buck. Alleen, je moet niks van de klantenservice verwachten, die is namelijk werkelijk dramatisch.

Zolang je niks van Fiber nodig gaat hebben/je eigen internetproblemen wel kan oplossen zit je zeker goed bij Fiber!
Dan is het maar niet te hopen dat ze storing krijgen, dan zijn ze namelijk niet te bereiken.

Nu net nog een prijsvergelijkingkje gedaan:

Alles in 1 van Fiber, 100mbit glasvezel = 64,95/maand
Alles in 1 van KPN incl Spotify 100mb = 67,50 in de maand

Ik zou zelf voor die 3 euro NOOIT meer terug willen.

+ in mijn geval bijna "gratis" spotify, wat ik anders toch ook had afgenomen..

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:58
quote:
mvdam schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:15:
[...]

Dan is het maar niet te hopen dat ze storing krijgen, dan zijn ze namelijk niet te bereiken.

Nu net nog een prijsvergelijkingkje gedaan:

Alles in 1 van Fiber, 100mbit glasvezel = 64,95/maand
Alles in 1 van KPN incl Spotify 100mb = 67,50 in de maand

Ik zou zelf voor die 3 euro NOOIT meer terug willen.

+ in mijn geval bijna "gratis" spotify, wat ik anders toch ook had afgenomen..
Ach ik heb hier de simpele keus: of ik ga voor KPN met hun kopernetwerk of ik ga voor FIber/Caiway met hun snelle internet. Caiway is nog dramatischer dan Fiber dus de keus was voor ons snel gemaakt :). Voordat Fiber hier was, betaalden wij zelfs +-30 euro per maand meer bij KPN.

• mvdam

mvdam

Tinkerer at heart

quote:
karimmm schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:17:
[...]

Ach ik heb hier de simpele keus: of ik ga voor KPN met hun kopernetwerk of ik ga voor FIber/Caiway met hun snelle internet. Caiway is nog dramatischer dan Fiber dus de keus was voor ons snel gemaakt :). Voordat Fiber hier was, betaalden wij zelfs +-30 euro per maand meer bij KPN.
Dan is er inderdaad helaas weinig te kiezen. Hier niks anders dan drama met dat klotebedrijf.

Als het werkt, wees blij dat het werkt. :).

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:15
quote:
karimmm schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:17:
[...]

Caiway dramatisch?? Sorry maar krijg keurig 545/540 Mbit binnen van Caiway voor maar 66,95. Nooit storing, tv perfect. Krijg je niet bij Fiber

• Patavorene
Ja lastig dat er op CIF zo weinig keus is.
Ik kan kiezen tussen Fiber en Caiway.

Fiber biedt voor hetzelfde geld wat meer (gratis wifi modem, extra digitale tv box en gratis eredivisie live).
Internet is dan wel wat minder, maar voor ons goed genoeg.

Normaal gesproken moet je vergelijken welke dienst je wat meer biedt, maar in dit geval moet ik bij Alles-in-een gaan kijken welke service het MINST SLECHT is.... ???

• fjw77
quote:
Patavorene schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:10:
Ja lastig dat er op CIF zo weinig keus is.
Ik kan kiezen tussen Fiber en Caiway.
En Solcon. Ben eerst een jaar bij Fiber geweest. In het begin al administratief gedoe over de telefoonaanbieding die ze hadden. En als je weg wilt, willen ze je veel te lang laten doorbetalen. Alleen als je alles uit de kast haalt, kun je ze de wettelijke opzegtermijn van 1 maand laten aanhouden, het was een heel gedoe :( ...

Solcon biedt ook technisch meer mogelijkheden die voor sommige doeleinden handig kunnen zijn, bijvoorbeeld instelbaar reverse dns. En terwijl ik bij Fiber met m'n 100 Mbps abonnement 95 Mbps haalde, zit ik nu met een 150 abonnement altijd op 156 of meer! Ik wil nooit meer terug naar Fiber.

• Patavorene
Ik zie dat Solcon inderdaad ook beschikbaar is!
Bedankt voor de tip!

Zie dat het TV zender pakket (opnemen) ietsje minder geeft, maar het internet wel weer veel beter is dan bij Fiber. Op dit moment geen actie tarief?

• brozijn
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-01 13:27
Had voor fiber gekozen vanwege de lage prijs. Na wat rondkijken op internet toch besloten om mijn abbo te annuleren binnen de twee weken bedenktermijn. Zes dagen na mijn eerste pogingen de klantenservice te bereiken is het me gelukt te annuleren, met nog 1 dag speling voor de afloop van de bedenktermijn. Eerst online een ticket aangemaakt, per post annuleringsverzoek gedaan, deed allebei niets. Een avondje en een ochtendje de chat spammen hielp uiteindelijk.

Nu geen spijt van mijn annulering gezien hun afhandeling, die extra korting is het niet waard om het risico te lopen dat je om wat voor reden dan ook een keer een loer gedraaid wordt.

En door klant te worden van een dergelijke provider ondersteun je indirect dit soort fratsen ook, wil ik niet op mn geweten hebben :P

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:17

page404

Sanity not found

En mijn laatste factuur loopt gewoon tot 31 december.. Maar even een waarschuwing naar de klantenservice sturen dat ik m storneer als ze m niet snel corrigeren.

Apple fanboys zijn de denkbeeldige vijanden van Android fanboys.

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:08
Blij dat ik toch maar even dit topic door gelezen heb (laatste paar pagina's)
Wou overstappen van ziggo naar fiber (financile redenen) maar nu ik dit lees toch maar even achter me oren krabben en kijken bij een andere provider :(

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-01 11:24
Je rekeningnummer laten wijzigen bij Fiber lijkt ook zo goed als onmogelijk. Via telefoon en my fiber later uitvoeren maar ze blijven bij de facturatie mijn oude rekening nummer gebruiken die het niet doet.

Na elke herinnering kan ik weer zelf het geld overmaken en opnieuw een ticket inschieten. Het schiet echt niet op met deze gasten. Via hun klantenservice zijn ze slecht bereikbaar. 20 minuten in de wacht of 2 weken wachten op een reactie op een ticket via my fiber.

Ik ga proberen om na het aflopen van mijn huidige contract nooit meer zaken te doen met deze partij.

• 53645714n
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19:50
Ik heb op 1 december een aanvraag gedaan bij Fiber, keurig nette brief in huis, komt allemaal heel sympathiek over maar ik had nog een simpele vraag over telefonie. Ik een ticket openen in myfiber en na een week wachten nog geen reactie. Nog een ticket, geen reactie. Had nog twee dagen om mijn aanvraag te annuleren dus toch maar eens gaan bellen. Zei al gekscherend tegen mijn vrouw: "Als ze me nu langer dan tien minuten in de wacht laten staan annuleer ik sowieso." Een uur en twintig minuten later had ik eindelijk iemand aan de telefoon, inmiddels stond ik ook via de chat al drie kwartier in de wacht en had ik meerdere tweets gestuurd.
Het was druk door ziekte zei de medewerker. Prima zeg ik, maar meld dat dan met een bandje, een tweet, een auto-reply of n van de andere vele mogelijkheden. Daar wachtten ze zelf ook al drie week op zei hij. Ik ga niet vrijwillig klant worden bij een bedrijf dat de informatievoorziening nog minder op orde heeft dan een niet nader te noemen spoorbedrijf en heb mijn bestelling gelukkig kunnen annuleren.

Ergens vind ik het heel jammer, aanbieding was goed, fijne router en kwamen sympathiek over.

• VandrHam
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2016
Bij deze een waarschuwing voor eenieder die er over denkt klant te worden bij Fiber. Ik ben nu twee jaar klant en zolang het werkt is er niks aan de hand. Maar oh oh wat een gedoe als het niet werkt.

Ik kreeg een brief dat er op 5 december een netwerk verbetering zou plaatsvinden. Ik zou dan hooguit een paar minuten even geen internet hebben en dan zou alles het gewoon weer doen. Maar je raad het al: sinds 5 december heb ik geen werkende verbinding meer. Na ruim een uur bellen met de klantenservice heb ik eindelijk iemand aan de lijn. Hij logt in op mijn modem en vertelt dat alles in orde is en dat het modem al meer dan 48 uur weer online is. Ik heb het modem vlak daarvoor nog herstart, dus ik zeg dat dat niet kan kloppen. Vervolgens haal ik de stekker uit het modem en vraag hem nogmaals in te loggen. Ook dat lukt. Conclusie: mijn verbinding komt uit bij het verkeerde modem en de technische dienst zou mij de volgende dag bellen. Natuurlijk hoor ik vervolgens helemaal niks meer. De klantenservice via de chat reageert meestal pas na 4 uur wachten en kan me ook niet verder helpen.

Een week later krijg ik zomaar bericht dat het probleem is opgelost. Thuis gekomen blijkt er niks opgelost te zijn, nog steeds geen signaal op mijn modem. Een paar dagen later heb ik zowaar iemand op de chat die in staat is om de netwerkbeheerder in te schakelen, na al anderhalve week zonder internet. Ik vraag mij echt af hoe lang dit nog gaat duren en of ik voor het eind van het jaar weer internet terug ga krijgen.

Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer tweakers zijn die last hebben van problemen met Fiber. Ik heb het gevoel dat ze momenteel gigantisch in de problemen zitten daar. Zie ook http://www.tubantia.nl/re...r-een-potje-van-1.6740888

VandrHam wijzigde deze reactie 16-12-2016 16:07 (8%)

• hullemah

hullemah

hullie

quote:
VandrHam schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:
Bij deze een waarschuwing voor eenieder die er over denkt klant te worden bij Fiber. Ik ben nu twee jaar klant en zolang het werkt is er niks aan de hand. Maar oh oh wat een gedoe als het niet werkt.

Ik kreeg een brief dat er op 5 december een netwerk verbetering zou plaatsvinden. Ik zou dan hooguit een paar minuten even geen internet hebben en dan zou alles het gewoon weer doen. Maar je raad het al: sinds 5 december heb ik geen werkende verbinding meer. Na ruim een uur bellen met de klantenservice heb ik eindelijk iemand aan de lijn. Hij logt in op mijn modem en vertelt dat alles in orde is en dat het modem al meer dan 48 uur weer online is. Ik heb het modem vlak daarvoor nog herstart, dus ik zeg dat dat niet kan kloppen. Vervolgens haal ik de stekker uit het modem en vraag hem nogmaals in te loggen. Ook dat lukt. Conclusie: mijn verbinding komt uit bij het verkeerde modem en de technische dienst zou mij de volgende dag bellen. Natuurlijk hoor ik vervolgens helemaal niks meer. De klantenservice via de chat reageert meestal pas na 4 uur wachten en kan me ook niet verder helpen.

Een week later krijg ik zomaar bericht dat het probleem is opgelost. Thuis gekomen blijkt er niks opgelost te zijn, nog steeds geen signaal op mijn modem. Een paar dagen later heb ik zowaar iemand op de chat die in staat is om de netwerkbeheerder in te schakelen, na al anderhalve week zonder internet. Ik vraag mij echt af hoe lang dit nog gaat duren en of ik voor het eind van het jaar weer internet terug ga krijgen.

Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer tweakers zijn die last hebben van problemen met Fiber. Ik heb het gevoel dat ze momenteel gigantisch in de problemen zitten daar. Zie ook http://www.tubantia.nl/re...r-een-potje-van-1.6740888
Wat ben ik blij dat ik van deze organisatie verlost ben,wat een drama bedrijf.

• funkyvogel
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21-01 16:31
Ik heb maar snel even een accountje aangemaakt hier om ook mijn ervaring met Fiber te delen. Een tijdje geleden kregen we een USB stick thuis gestuurd met instructies erbij om het TV kastje te 'updaten'. Direct nadat we de instructies hadden uitgevoerd stopte de televisieverbinding en sindsdien hebben we alleen nog maar blauw beeld gehad. Uiteraard met de Fiber helpdesk gebeld en na 3 dagen achter elkaar gebeld te hebben over het probleem zouden we gecontacteerd worden door een 'monteur'. Deze kon alleen na het weekend komen, dus wij weer op maandag gebeld en toen was het verhaal opeens anders: 'Jullie krijgen een nieuw kastje thuisgestuurd'. We zijn nu een week verder en nog steeds niets ontvangen en de afgelopen dagen krijgen we steeds weer nieuwe verhalen te horen van de Fiber medewerkers. Zo zou er de afgelopen 3 dagen al een PostNL storing zijn (alhoewel ik wel al mijn andere PostNL pakketjes ontvang de hele week). Verder viel het mij op dat de medewerkers aan de telefoon erg gestresst klonken en af en toe kreeg ik zelfs een medewerker te spreken die amper te verstaan was door sterk buitenlands accent. Al met al een negatieve ervaring bij een provider waar we in het begin zeer tevreden bij waren.

• dennisfr
quote:
funkyvogel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:28:
Ik heb maar snel even een accountje aangemaakt hier om ook mijn ervaring met Fiber te delen. Een tijdje geleden kregen we een USB stick thuis gestuurd met instructies erbij om het TV kastje te 'updaten'.

...
Dit is wel een vreemd verhaal. Had je ook bepaalde problemen dan met het tv-kastje? Deze worden namelijk normaal gesproken automatisch via het netwerk gepdatet. Het lijkt me niet dat Fiber zo maar USB sticks rond gaat sturen en al helemaal niet als het updaten ook zonder kan.

Voor het overige, veel gehoorde klacht: zo lang het werkt is de prijs/kwaliteit verhouding prima, maar als je support nodig hebt Ben je de sigaar.

Ik knijp mijn handen dicht, geen problemen hier.

• funkyvogel
quote:
dennisfr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:55:
[...]
Dit is wel een vreemd verhaal. Had je ook bepaalde problemen dan met het tv-kastje? Deze worden namelijk normaal gesproken automatisch via het netwerk gepdatet. Het lijkt me niet dat Fiber zo maar USB sticks rond gaat sturen en al helemaal niet als het updaten ook zonder kan.

Voor het overige, veel gehoorde klacht: zo lang het werkt is de prijs/kwaliteit verhouding prima, maar als je support nodig hebt Ben je de sigaar.

Ik knijp mijn handen dicht, geen problemen hier.
Nee, we kregen opeens een aankondiging per brief met een stappenplan. Daar hebben we gelijk over gebeld voor meer informatie, en de medewerker aan de telefoon zei dat we de update ook al gelijk konden uitvoeren, en niet op de datum die in de brief genoemd was (deze datum zou daar alleen maar staan zodat het netwerk niet overbelast zou raken wanneer iedereen tegelijk update). Na uitvoeren stappenplan blauw beeld en dat was het :)

Hierbij een scan van de brief en een foto van de bijgeleverde handleiding + USB stick. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad? (omgeving randstad/Flevoland)

• dennisfr
quote:
funkyvogel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:46:
[...]

Nee, we kregen opeens een aankondiging per brief met een stappenplan. Daar hebben we gelijk over gebeld voor meer informatie, en de medewerker aan de telefoon zei dat we de update ook al gelijk konden uitvoeren, en niet op de datum die in de brief genoemd was (deze datum zou daar alleen maar staan zodat het netwerk niet overbelast zou raken wanneer iedereen tegelijk update). Na uitvoeren stappenplan blauw beeld en dat was het :)

Hierbij een scan van de brief en een foto van de bijgeleverde handleiding + USB stick. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad? (omgeving randstad/Flevoland)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat de klantenservice dan verkeerde informatie heeft doorgegeven:
In de brief staat dat je 19 december aan de beurt bent. Het idee was/is dus (lijkt me) dat je wacht tot je geen tv signaal meer hebt en dan pas de USB stick in de settop box plugt.
Goede kans dat je na 19 december gewoon weer tv hebt.
Ze hadden het wel iets duidelijker kunnen uitleggen overigens.

Edit: staat trouwens ook in de handleiding. Pas als je een foutmelding krijgt op je tv, de USB stick inpluggen. Ik zou het weekend even afwachten, uiterlijk dinsdag zou het weer moeten werken.

dennisfr wijzigde deze reactie 16-12-2016 20:22 (11%)

• funkyvogel
quote:
dennisfr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat de klantenservice dan verkeerde informatie heeft doorgegeven:
In de brief staat dat je 19 december aan de beurt bent. Het idee was/is dus (lijkt me) dat je wacht tot je geen tv signaal meer hebt en dan pas de USB stick in de settop box plugt.
Goede kans dat je na 19 december gewoon weer tv hebt.
Ze hadden het wel iets duidelijker kunnen uitleggen overigens.

Edit: staat trouwens ook in de handleiding. Pas als je een foutmelding krijgt op je tv, de USB stick inpluggen. Ik zou het weekend even afwachten, uiterlijk dinsdag zou het weer moeten werken.
Bedankt voor je uitleg maar bovenstaande was me al duidelijk. Het gaat niet om het 'niet duidelijk' uitleggen door de medewerker maar om de exacte aanwijzingen dat het stappenplan op elk moment uitgevoerd kon worden.
Het zou mooi zijn als dinsdag alles weer werkt zodat ik de resterende maand nog tv kan kijken maar ze hebben inmiddels al te veel gelogen om mij als klant te behouden.

• _BLAST3R
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:59
quote:
funkyvogel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:44:
[...]

Het zou mooi zijn als dinsdag alles weer werkt zodat ik de resterende maand nog tv kan kijken maar ze hebben inmiddels al te veel gelogen om mij als klant te behouden.
quote:
dennisfr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:55:
[...]

[..]
Minder vreemd verhaal dan het lijkt.

Deze firmware upgrade is nodig om de firmware flash key van ITNS/GHM in de set-top box te vervangen met die van Fiber. ITNS/GHM stopt er namelijk mee eind dit jaar, en daarom moeten providers om naar hun eigen platform en dus firmwares. Dat is nodig om zaken als decoding, upgrades en het inladen van het juiste TV menu mogelijk te maken.

Met deze usb-stick update zet je de Fiber-firmware key in je Amino STB, waardoor Fiber eigen firmware 'mag' installeren op de hardware die je al in huis hebt (zonder alle Amino's te vervangen). Het gaat hier dan ook alleen om klanten die nog in oud-WGDO/WMP+ gebied zitten, met GHM voor de TV diensten.

Zo'n key change update werkt helaas niet wanneer je het probeert te doen via OTA. Technisch gezien was dat dus geen oplossing, anders was dat wel gebeurt.. Had een stuk goedkoper geweest in zowel hardware als in tijd op de helpdesk voor klanten waarbij deze change niet goed verloopt.

Het probleem met 'te vroeg' flashen, is dat het netwerk waar je STB nu nog op zit bij GHM geen toegang geeft tot het (nieuwe) TV platform van Fiber. De omschakeling op 19 december zorgt ervoor dat het poortje op jouw modem zodanig wordt ingesteld dat je op het juiste (nieuwe) netwerk uit komt. Vanaf dan kan je pas gebruik maken van het nieuwe TV platform, en kom je dus ook niet meer bij het oude platform. Dan krijg je de melding dat de diensten voor het TV platform niet beschikbaar zijn, en dan moet je ook pas de nieuwe firmware flashen (met de USB stick).

Omdat je nu al eerder de key hebt gepdate en dus in feite je set-top box al hebt gepdate naar het nieuwe platform, kan je set-top box nu niet meer bij de TV diensten komen. Je zit in dit geval dus letterlijk in de slechtst denkbare situatie; zelfs als ze zouden willen kunnen ze je niet helpen. Het toesturen van een nieuwe box zal namelijk weinig oplossen, en de oude box is niet meer terug te flashen.

In dit geval is het voor Fiber toch het gemakkelijkst en voor jou het meest zekere om je per direct een vervangende, 'oude' box toe te sturen, eentje die ervoor zorgt dat jij tot 19 december in ieder geval nog TV kan kijken. Je dient dan alsnog de update uit te voeren zodra je de melding ziet verschijnen op 19 december. Je oude box zou waarschijnlijk ook weer gaan werken vanaf de switch op 19 december, zodra de juiste diensten op je lijn zijn gezet en de overstap naar het Fiber-platform voltooid is, en je overal bij kan netwerk-technisch gezien.

Ergo; NIET FLASHEN voordat je een foutmelding ziet op je TV!

Hoewel dit advies in jouw specifieke geval helaas te laat komt, misschien helpt het anderen. Weliswaar een slecht verhaal dat ze hier bij het service center niet van op de hoogte zijn. Heb dan ook meteen even wat feedback die kant op gedaan.

Overigens betekend dit ook dat wanneer je een ex-GHM Amino-box thuis had staan en je in een gebied zat waar die niet werkte met het 'nieuwe' Fiber-Streamgroup platform, je die dus vanaf nu ook weer kan gebruiken mits je de keychange firmware hebt en kan flashen. We zitten hier immers op Tweakers, dus dat is wel een leuke wetenschap. :Y)
quote:
funkyvogel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:46:
[...]
Na uitvoeren stappenplan blauw beeld en dat was het :)
Dit vind ik wel interessant overigens. Zie je werkelijk alleen een blauw scherm? Geen tekst? Geen loading bars oid? Heb je al eens geprobeerd hem uit en aan te zetten? :9

_BLAST3R wijzigde deze reactie 16-12-2016 23:22 (68%)

• dennisfr
quote:
_BLAST3R schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:06:
[...]

[...]

Minder vreemd verhaal dan het lijkt.

Deze firmware upgrade is nodig om de firmware flash key van ITNS/GHM in de set-top box te vervangen met die van Fiber. ITNS/GHM stopt er namelijk mee eind dit jaar, en daarom moeten providers om naar hun eigen platform en dus firmwares. Dat is nodig om zaken als decoding, upgrades en het inladen van het juiste TV menu mogelijk te maken.
In zijn 1e post meldde funkyvogel alleen dat hij een USB stick met firmware had ontvangen.
Na zijn 2e post begreep ik de reden ook.

• HovaCarlito
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:34
Fiber is echt drama. Ik raad het ook iedereen af om klant te worden bij Fiber.

Ikzelf dacht: het ziet er als een leuk fris bedrijf uit, hiervoor had ik wat gedoe met Vodafone (Reggefiber beweerde dat de glasvezel lijn al doorgetrokken is, wat niet het geval was en vervolgens kon Vodafone mij geen ETA geven van wanneer dat opgelost zou worden) dus ik wou Fiber graag een kans geven. Ik gaf meermaals door aan Fiber wat de situatie was met Reggefiber en dat er dus nog echt even wat werk gedaan moest worden.

Nou, 4 maanden later heb ik nog steeds geen Internet, is er na meermaals doorgeven na 3 maanden een monteur van Fiber langs geweest om te bevestigen dat inderdaad Reggefiber hun werk niet gedaan heeft. Gelukkig is nu wel bij abonnement opgezegd, al wacht ik nu ook al een maand op teruggave mijn reeds betaalde rekeningen. Sterker nog, ze beweren dat ik niet alle apparatuur teruggestuurd heb... wat natuurlijk niet waar is want ik heb die hele doos niet eens uitgepakt!

De helpdesk is de minst bereikbare helpdesk die ik ooit meegemaakt hebt, ze spreken elkaar constant tegen, ze doen beloften die ze duidelijk niet na kunnen komen en de meeste helpdeskmedewerkers proberen je af te schepen met 'ik maak een ticket'. Het is een dramatisch bedrijf, doe jezelf een plezier en ga bij met een van de andere glasvezelproviders in zee.

• funkyvogel
quote:
_BLAST3R schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:06:
[...]

Dit vind ik wel interessant overigens. Zie je werkelijk alleen een blauw scherm? Geen tekst? Geen loading bars oid? Heb je al eens geprobeerd hem uit en aan te zetten? :9
Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord! Zeker interessant om te lezen _/-\o_
En er wordt inderdaad even een loading bar met 'Upgrading' getoond bij het opstarten en daarna krijg ik een tijd lang blauw beeld, en vervolgens begint die weer opnieuw met opstarten (bootloop?)
In ieder geval geen reden voor Fiber om actief aan een oplossing te werken. De 'nieuwe tv-decoder' is al sinds afgelopen maandag onderweg naar mij maar ligt bij PostNL door een langdurige storing, aldus de Fiber medewerker die zegt het pakje te kunnen volgen maar geen verzendcode of track&trace kan geven.
Wordt vervolgd ;w

• _BLAST3R
quote:
funkyvogel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:11:
[...]
En er wordt inderdaad even een loading bar met 'Upgrading' getoond bij het opstarten en daarna krijg ik een tijd lang blauw beeld, en vervolgens begint die weer opnieuw met opstarten (bootloop?)
[..]
Zou je eens kunnen proberen om de set-top box aan je LAN te hangen? Dus een netwerk waar je gewoon internet hebt? Waarschijnlijk zal hij dan wel doorlopen. Ik denk dat hij de nieuwe firmware van Fiber direct na de keychange gaat downloaden. Op je huidige IPTV netwerkje gaat dat niet, omdat je daar nog geen toegang hebt tot het Fiber TV platform. Dat laatste is wel toegankelijk via internet, dus wie weet kom je daar een stapje verder mee.

Ik denk alleen niet dat je er wat aan gaat hebben. Live TV zal nog steeds via het IPTV VLAN moeten lopen straks. Wat je wel weer kan als je hem in ieder geval op internet krijgt, is het terugkijken of plannen van opnames, VOD, etc. Live TV zal pas werken op het moment dat de netwerkwijziging is doorgevoerd (morgen).

• Ruben0s
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:32
Sinds twee dagen een alles-in-een abonnement van Fiber. Eerste indruk qua geleverde producten is goed. Haal 110/33 Mbit en een ping van 12 (netjes voor all in voor onder de 30 per maand).

Administratief gezien kan het beter. Kreeg namelijk anderhalve week te vroeg een bericht dat alles opgeleverd was. De chatdienst op de website heeft het waarschijnlijk te druk, want kreeg geen reacties op vragen. Achja, het valt allemaal ook wel mee en hopelijk heb ik ze in de toekomst niet nodig.

PSN: Baklapper

• funkyvogel
quote:
_BLAST3R schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:18:
[...]

Zou je eens kunnen proberen om de set-top box aan je LAN te hangen? Dus een netwerk waar je gewoon internet hebt? Waarschijnlijk zal hij dan wel doorlopen. Ik denk dat hij de nieuwe firmware van Fiber direct na de keychange gaat downloaden. Op je huidige IPTV netwerkje gaat dat niet, omdat je daar nog geen toegang hebt tot het Fiber TV platform. Dat laatste is wel toegankelijk via internet, dus wie weet kom je daar een stapje verder mee.

Ik denk alleen niet dat je er wat aan gaat hebben. Live TV zal nog steeds via het IPTV VLAN moeten lopen straks. Wat je wel weer kan als je hem in ieder geval op internet krijgt, is het terugkijken of plannen van opnames, VOD, etc. Live TV zal pas werken op het moment dat de netwerkwijziging is doorgevoerd (morgen).
Bedankt voor je uitgebreide bericht! Er is nu iets geks aan de hand. Als ik vanaf de modem een kabel naar de TV-decover leg (zoals het ook oorspronkelijk ligt) dan kom ik alleen uit op een laadscherm (3 blauwe bolletjes, en de vierde is grijs en wordt nooit blauw).
Maar als ik een kabel vanaf de router (dus niet direct de modem) naar de TV-decoder leg dan kom ik iets verder: de laadbalk voltooid, ik zie kort het Fiber logo, en dan kom ik bij een instellingen scherm waar ik mijn klantnummer en postcode invoer. Hierna krijg ik een "incorrect code" melding.
In ieder geval zou op 19 december 'de netwerk update' uitgevoerd worden volgens de brief, maar ik heb hier nog steeds niets van gemerkt. Of de netwerkupdate is niet uitgevoerd, of mijn TV-decoder kastje is kapot.
Ik heb uiteraard vandaag weer met de klantenservice gebeld en het probleem opnieuw voorgelegd en die geven nog steeds aan dat er allang een pakketje is verzonden met een nieuwe TV-decoder op 12 december (8 dagen geleden), maar dat die nog niet is aangekomen door een PostNL storing.

Verder zie ik ook een hoop soortgelijke problemen/klachten langskomen op verschillende websites. Ik hoop dat dit niet eenn landelijk probleem is inmiddels.
http://allestoringen.nl/storing/fiber (zie reacties iets verder naar beneden)
https://twitter.com/searc...=fibernl&src=typd&lang=nl

• VandrHam
quote:
Ruben0s schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:57:
...
Administratief gezien kan het beter. Kreeg namelijk anderhalve week te vroeg een bericht dat alles opgeleverd was. De chatdienst op de website heeft het waarschijnlijk te druk, want kreeg geen reacties op vragen. Achja, het valt allemaal ook wel mee en hopelijk heb ik ze in de toekomst niet nodig.
De chatdienst heeft het inderdaad extreem druk. Gisteren de hele dag gewacht zonder antwoord, vandaag 4 verschillende browsers tegelijk een chat gestart en eindelijk na een paar uur contact gekregen.

Ik hoop van harte dat je ze niet nodig gaat hebben, want communicatie is niet het sterke punt van Fiber. Ik zit inmiddels meer dan twee weken met een 'kruising' :(

• _BLAST3R
quote:
funkyvogel schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:08:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide bericht! Er is nu iets geks aan de hand. Als ik vanaf de modem een kabel naar de TV-decover leg (zoals het ook oorspronkelijk ligt) dan kom ik alleen uit op een laadscherm (3 blauwe bolletjes, en de vierde is grijs en wordt nooit blauw).
Maar als ik een kabel vanaf de router (dus niet direct de modem) naar de TV-decoder leg dan kom ik iets verder: de laadbalk voltooid, ik zie kort het Fiber logo, en dan kom ik bij een instellingen scherm waar ik mijn klantnummer en postcode invoer. Hierna krijg ik een "incorrect code" melding.
In ieder geval zou op 19 december 'de netwerk update' uitgevoerd worden volgens de brief, maar ik heb hier nog steeds niets van gemerkt. Of de netwerkupdate is niet uitgevoerd, of mijn TV-decoder kastje is kapot.
Het vierde bolletje staat voor het verkrijgen van tijddata vanaf de NTP tijdserver. Deze is nodig om de decoding te laten werken, die werkt namelijk met timestamps die wel overeen dienen te komen met de huidige tijd. Waarschijnlijk was de patch op het moment dat je het probeerde dus nog niet helemaal uitgevoerd. Omdat het een individuele menselijke aanpassing betreft (je stapt over na een ander netwerk), kunnen er dingen mis gaan (of later uitgevoerd worden dan gepland).

Dit is ook de reden waarom er wordt aangeraden pas te flashen wanneer de melding op TV verschijnt dat de diensten niet meer beschikbaar zijn via het oude platform. Dan weet je namelijk zeker dat het aan de netwerkkant goed zit, en belandt je er tot die tijd dus niet 'tussen in'.

Al met al wel een jammerlijke ervaring met de klantenservice. Maar daar was al meer over te lezen. Laten we hopen dat dit komend jaar flink verbetert wordt..
quote:
funkyvogel schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:08:
[..]
Verder zie ik ook een hoop soortgelijke problemen/klachten langskomen op verschillende websites. Ik hoop dat dit niet eenn landelijk probleem is inmiddels.
http://allestoringen.nl/storing/fiber (zie reacties iets verder naar beneden)
https://twitter.com/searc...=fibernl&src=typd&lang=nl
De laatste tijd is het inderdaad flink raak. Maar het is natuurlijk wel zo dat je indien je gericht gaat zoeken op providers, je naar alle waarschijnlijkheid alleen maar ontevreden klanten tegen zult komen. Er zijn er niet veel die 'omdat het gewoon werkt' een tweetje doen of een berichtje typen dat ze zo tevreden zijn. Een tevreden klant hoor je niet. Een ontevreden klant, even ongeacht de problemen echt door de provider veroorzaakt zijn, hoor je natuurlijk wel.

De vraag is echter of een overstap naar een andere (virtuele) glas-provider dingen echt beter zou maken. Het access gedeelte van het netwerk, en de situatie thuis blijven hetzelfde. Het zal je verbazen hoeveel problemen er in dit stuk kunnen zitten. De provider wordt hier logischerwijs wel op afgerekend. Hetzelfde als er migraties later worden uitgevoerd (of niet goed worden uitgevoerd) naar een ander netwerk. Dat doet de operator namelijk, niet de provider.

Uiteindelijk moeten ze gewoon iets doen aan de huidige staat van hun klantenservice. Zou al een hoop schelen als die gewoon bereikbaar is (en over de juiste info beschikt). Denk dat dat ook een afweging is die je moet maken voordat je gaat orienteren. Wil je echt goede service (of heb je het nodig), dan betaal je daar meestal ook wel voor (zie xs4all). Als je zelf redelijk technisch aangelegd bent is het al een stuk makkelijker om zelf dingen op te lossen. :9

_BLAST3R wijzigde deze reactie 20-12-2016 15:09 (11%)

• VandrHam
Mocht er iemand geinteresseerd zijn:

Ik hoorde zojuist van de glasvezel monteur die bij mij thuis was om de juiste aansluiting weer in mijn huis te zetten dat er grote problemen zijn bij de netwerkbeheerder in Enschede. Op een heleboel plekken zijn aansluitingen verkeerd gekruisd en wordt monteurs opgedragen om buitenshuis kabels los te knippen en weer aan elkaar te zetten om zo meer geld voor het bedrijf binnen te halen. Volgens zijn informatie zijn er al meerdere mensen die meer dan 5 jaar bij het bedrijf werkten inmiddels vertrokken omdat ze het totaal niet eens zijn met de huidige gang van zaken.

Bij deze dus een waarschuwing voor eenieder die van plan is om binnenkort over te stappen ofwel glasvezel te nemen in Enschede. Mocht het niet urgent zijn voor je, dan is het misschien verstandig om er op dit moment even niet aan te beginnen.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:47
quote:
VandrHam schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:18:
Mocht er iemand geinteresseerd zijn:

Ik hoorde zojuist van de glasvezel monteur die bij mij thuis was om de juiste aansluiting weer in mijn huis te zetten dat er grote problemen zijn bij de netwerkbeheerder in Enschede. Op een heleboel plekken zijn aansluitingen verkeerd gekruisd en wordt monteurs opgedragen om buitenshuis kabels los te knippen en weer aan elkaar te zetten om zo meer geld voor het bedrijf binnen te halen. Volgens zijn informatie zijn er al meerdere mensen die meer dan 5 jaar bij het bedrijf werkten inmiddels vertrokken omdat ze het totaal niet eens zijn met de huidige gang van zaken.

Bij deze dus een waarschuwing voor eenieder die van plan is om binnenkort over te stappen ofwel glasvezel te nemen in Enschede. Mocht het niet urgent zijn voor je, dan is het misschien verstandig om er op dit moment even niet aan te beginnen.
Wat een totale onzin. De netbeheerder is Reggefiber en als het al zo zou zijn dat er nu op bepaalde plekken kruisingen zijn ontdekt dan moet dat altijd hersteld worden. Dat is bijna altijd in het ondergrondse DP dus uiteraard is dat buitenshuis. Dat kost Reggefiber alleen maar geld zolang de oorspronkelijke aannemer niet op zijn garantie kan worden aangesproken.

En tot slot: ja, er vertrekken af en toe mensen bij Reggefiber. Net als bij elk bedrijf. Er vertrekken af en toe mensen die lang hebben gewerkt, net als bij elk bedrijf. Dat heeft werkelijk helemaal niks te maken met kruisingen in Enschede.
Het is wel zo dat Reggefiber vorig jaar helemaal is overgenomen door KPN. Logischerwijs veranderen er dan dingen en vertrekken er wel eens mensen. Er komen ook weer nieuwe bij.

Dus neem gerust glasvezel en geloof niet alles wat je hoort.

• funkyvogel
Na 2 weken zonder TV werkt alles gelukkig weer. De netwerkupdate is uitgevoerd (paar dagen te laat), en sindsdien kan ik weer TV kijken. Mijn opzegging was al de deur uit, en daarbij ontstaat het volgende probleem:

Afgelopen juni heb ik per telefoon gebeld voor een compensatie omdat ik toen een storing had van telefoon en televisie. De medewerker ging akkoord met de compensatie, en ik heb inderdaad de maanden erna wat minder betaald. Wat blijkt nu? Ze hebben mij op dat moment een nieuw jaar abonnement aangesmeerd en doen geloven dat het enkel een compensatie was. De compensatie was dus ook geen echte compensatie, maar gewoon de eerste 3 maanden korting op een nieuw abonnement waar de meeste providers mee stunten.
Wanneer ik vraag naar de opname (omdat ik zeker weet dat ik puur voor compensatie belde, niet voor een nieuw abonnement) wordt mij verteld dat deze niet meer beschikbaar is. Er is dus verder helemaal geen bewijs dat ik een telefonische overeenkomst ben aangegaan. Ik zie alleen achteraf dat er in diezelfde maand een mailtje is verzonden "Zoals telefonisch besproken te hebben zullen wij uw huidige pakket verlengen voor 12 maanden".
Stom dat ik deze mail inderdaad veel te laat zie, maar is dit wel rechtmatig? Fiber heeft de opname van het gesprek niet meer, en ik ben verder nooit akkoord gegaan met dit nieuwe abonnement.
Het verhaal ligt momenteel 'bij het management' zoals ze zelf aangeven. Dus wordt vervolgd :)

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:47
quote:
funkyvogel schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:07:
Na 2 weken zonder TV werkt alles gelukkig weer. De netwerkupdate is uitgevoerd (paar dagen te laat), en sindsdien kan ik weer TV kijken. Mijn opzegging was al de deur uit, en daarbij ontstaat het volgende probleem:

Afgelopen juni heb ik per telefoon gebeld voor een compensatie omdat ik toen een storing had van telefoon en televisie. De medewerker ging akkoord met de compensatie, en ik heb inderdaad de maanden erna wat minder betaald. Wat blijkt nu? Ze hebben mij op dat moment een nieuw jaar abonnement aangesmeerd en doen geloven dat het enkel een compensatie was. De compensatie was dus ook geen echte compensatie, maar gewoon de eerste 3 maanden korting op een nieuw abonnement waar de meeste providers mee stunten.
Wanneer ik vraag naar de opname (omdat ik zeker weet dat ik puur voor compensatie belde, niet voor een nieuw abonnement) wordt mij verteld dat deze niet meer beschikbaar is. Er is dus verder helemaal geen bewijs dat ik een telefonische overeenkomst ben aangegaan. Ik zie alleen achteraf dat er in diezelfde maand een mailtje is verzonden "Zoals telefonisch besproken te hebben zullen wij uw huidige pakket verlengen voor 12 maanden".
Stom dat ik deze mail inderdaad veel te laat zie, maar is dit wel rechtmatig? Fiber heeft de opname van het gesprek niet meer, en ik ben verder nooit akkoord gegaan met dit nieuwe abonnement.
Het verhaal ligt momenteel 'bij het management' zoals ze zelf aangeven. Dus wordt vervolgd :)
Ik lees overal verhalen van mensen die om diverse redenen proberen van Fiber af te komen tijdens een contract. Meestal met legitieme redenen. En ik heb zelden een provider gezien die zo eigenwijs is als Fiber en mensen gewoon niet laat gaan.

• davides
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:17
De ondernemer dient aan te kunnen tonen dat je telefonisch deze verlenging overeengekomen bent. Zonder voicelog wordt dat lastig voor Fiber. Alleen de bevestigingsemail is niet genoeg.

https://www.consuwijzer.n...mag-ik-opname-beluisteren

davides wijzigde deze reactie 22-12-2016 20:00 (7%)

• HovaCarlito
quote:
Barre73 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:17:
[...]

Ik lees overal verhalen van mensen die om diverse redenen proberen van Fiber af te komen tijdens een contract. Meestal met legitieme redenen. En ik heb zelden een provider gezien die zo eigenwijs is als Fiber en mensen gewoon niet laat gaan.
Of zoals in mijn geval, je uiteindelijk wel laat gaan maar dan niet je borg terug stort.

• hullemah

hullemah

hullie

quote:
HovaCarlito schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:12:
[...]

Of zoals in mijn geval, je uiteindelijk wel laat gaan maar dan niet je borg terug stort.
Echt een hoop ellende gehad om van fiber af te komen (heb ze in het gebreke gesteld)Moest alles uit de kast halen om het laten te ontbinden.Klantenservice is 1 grote ellende en dan druk ik mij nog netjes uit.....

• R.C. Web Dev.
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-01 16:07
Waardeloze provider. Ik ben sinds een aantal maanden klant bij Fiber NL. De 1e 2 maanden was ik redelijk tevreden. De beoogde snelheid behaalde ik en alles leek goed te werken.

Vanaf 6 oktober heb ik last van een zeer instabiele verbinding. Hierdoor werkt de TV niet meer (Blokkerig beeld en blijft steeds hangen) Daarnaast zie ik dat ik steeds korte onderbrekingen (aantal Milliseconden) heb op mijn internet verbinding. Wanneer de onderbreking dan iets langer aanhoud, dan reset mijn gehele modem waardoor ik 5 minuten geheel zonder internet zit. Dit gebeurd soms wel tot 15 keer per dag.

Op het modem kan ik dit probleem goed terugzien.

Negotiated Connection Properties
		Receive Direction 	Send Direction
Max. DSLAM throughput	kbit/s	111216	33032
Min. DSLAM throughput	kbit/s	784	0
Attainable throughput	kbit/s	102604	46098
Current throughput	kbit/s	98676	33031
Seamless rate adaptation		on	on

Latency		fast	fast
Impulse Noise Protection (INP)		73	82
G.INP		on	on

Signal-to-noise ratio	dB	5	5
Bitswap		on	on
Line attenuation	dB	14	14

Profile	17a		
G.Vector		full	full

Carrier record		A43c	A43c

Error Counter
	Seconds With 	Not Remediable Errors (CRC)
	Errors (ES) 	Many
Errors (SES) 	per
Minute 	Last
15 Minutes
FRITZ!Box 	139 	34 	0.65 	2
Central exchange 	0 	0	0 	0

23.12.16 19:56:39 	DSL is available (DSL synchronization exists with 81906/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:38 	DSL is available (DSL synchronization exists with 81125/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:37 	DSL is available (DSL synchronization exists with 80344/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:36 	DSL is available (DSL synchronization exists with 79563/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:35 	DSL is available (DSL synchronization exists with 79211/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:34 	DSL is available (DSL synchronization exists with 78411/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:33 	DSL is available (DSL synchronization exists with 77239/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:32 	DSL is available (DSL synchronization exists with 76458/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:30 	DSL is available (DSL synchronization exists with 75638/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:29 	DSL is available (DSL synchronization exists with 74506/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:28 	DSL is available (DSL synchronization exists with 73725/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:27 	DSL is available (DSL synchronization exists with 72553/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:09 	DSL is available (DSL synchronization exists with 71733/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:07 	DSL is available (DSL synchronization exists with 71303/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:06 	DSL is available (DSL synchronization exists with 70522/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:05 	DSL is available (DSL synchronization exists with 69351/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:04 	DSL is available (DSL synchronization exists with 68570/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:02 	DSL is available (DSL synchronization exists with 67398/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:01 	DSL is available (DSL synchronization exists with 66226/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:56:00 	DSL is available (DSL synchronization exists with 65445/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:59 	DSL is available (DSL synchronization exists with 64274/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:57 	DSL is available (DSL synchronization exists with 63493/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:56 	DSL is available (DSL synchronization exists with 62321/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:55 	DSL is available (DSL synchronization exists with 61462/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:54 	DSL is available (DSL synchronization exists with 60292/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:53 	DSL is available (DSL synchronization exists with 59512/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:52 	DSL is available (DSL synchronization exists with 59122/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:51 	DSL is available (DSL synchronization exists with 58342/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:50 	DSL is available (DSL synchronization exists with 57270/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:55:49 	DSL is available (DSL synchronization exists with 56489/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:54:51 	Internet connection established successfully. IP address: 213.204.251.214, DNS server: 5.104.112.68 and 5.104.112.69, gateway: 213.204.240.1 
23.12.16 19:54:43 	Internet (telephony) connection established successfully. IP address: 10.129.197.131, DNS server: 10.255.255.5 and 10.255.255.6, Gateway: 10.129.0.1 
23.12.16 19:54:36 	DSL is available (DSL synchronization exists with 55707/30870 kbit/s). 
23.12.16 19:53:07 	Internet (telephony) connection cleared. 
23.12.16 19:53:07 	Internet connection cleared. 
23.12.16 19:53:07 	DSL not responding (no DSL synchronization). 

Om dit probleem bij Fiber NL kenbaar te maken heb ik inmiddels meer dan 700 minuten met ze gebeld en diverse tickets geopend en schriftelijke reactie's gestuurd maar dat is tot nu toe allemaal zinloos. Als ik berhaupt al een medewerker aan de lijn krijg, weten ze van nog toeten of blazen.

Steeds wordt het belooft dat het onder de aandacht is bij de "desbetreffende afdeling" en dat zij met mij contact gaan opnemen om het probleem op te lossen. Ook moest ik op mijn modem een account aanmaken zodat zij op afstand mee konden kijken. Maar zover ik in de logbestanden van het modem kan terugvinden is het nog geen 1x voorgekomen dat zij hebben ingelogd (behalve een keer om het wifichannel te verplaatsen terwijl ik alles bedraad heb aangesloten!?). Wel krijg ik af en toe uit het niets het bericht dat de verstoring zou zijn opgelost wat natuurlijk niet zo is want de errors op de lijn blijven aanhouden. Ik heb zelf al eens geprobeerd of een andere modem het probleem oploste, maar hiermee bleven de klachten aanhouden. De ene dag nog veel erger dan de andere. Ik ben helemaal klaar met die partij en ga nu via de juridische weg proberen van deze partij af te komen....

R.C. Web Dev. wijzigde deze reactie 25-12-2016 22:41 (1%)
Reden: typos

• H D R
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19:53
Schandalig gewoon. Fiber levert een wanprestatie. Volgens mij kan je dan van je contract af.

• HeeftZijWeer
  • Laatst online: 22:43
Ik probeer altijd iets positiefs te verzinnen, maar eh..... het lukt me niet.

Het zou wel heel toevallig zijn, als bij meerdere klanten - lees ik na even googelen - opzeggingskaartjes niet aankomen en Fiber uren-/dagenlang op geen enkele manier te bereiken is. Helaas mevrouw, de bedenktermijn is voorbij. Dit riekt naar een wel heel valse manier van klantenbinding. Nu ik lees dat ik de enige niet ben, laat ik het er niet bij zitten. Heb het abonnementsgeld gestorneerd, laat daar maar eens iemand goed naar kijken.

HeeftZijWeer wijzigde deze reactie 28-12-2016 17:02 (74%)

• HovaCarlito
Weet iemand een methode die werkt om geld *terug* te krijgen van Fiber? Want ik krijg nog 150 euro van ze (abonnement want ze nooit geleverd hebben), maar ze lijken me met alle gemak te negeren en het geld in de zak te houden.

• R.C. Web Dev.
quote:
HeeftZijWeer schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:32:
Ik probeer altijd iets positiefs te verzinnen, maar eh..... het lukt me niet.

Het zou wel heel toevallig zijn, als bij meerdere klanten - lees ik na even googelen - opzeggingskaartjes niet aankomen en Fiber uren-/dagenlang op geen enkele manier te bereiken is. Helaas mevrouw, de bedenktermijn is voorbij. Dit riekt naar een wel heel valse manier van klantenbinding. Nu ik lees dat ik de enige niet ben, laat ik het er niet bij zitten. Heb het abonnementsgeld gestorneerd, laat daar maar eens iemand goed naar kijken.
Mijn aangetekende brief het een ingebrekestelling hebben ze geweigerd en retour afzender gestuurd. In het nieuwe jaar ga ik mijn rechtsbijstand er op zetten. Ik vraag me af of het ook zin heeft om aangifte te doen van oplichtingspraktijken bij de politie. Echt walgelijk dat een bedrijf dit kan maken. Ik ben zo aangelegd dat ik er bovenop blijf zitten, maar denk eens aan al die (oudere) abonnees die hiermee opgezadeld zitten. Echt diep triest. Zo'n bedrijf zou zich diep moeten schamen ...
quote:
HovaCarlito schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:18:
Weet iemand een methode die werkt om geld *terug* te krijgen van Fiber? Want ik krijg nog 150 euro van ze (abonnement want ze nooit geleverd hebben), maar ze lijken me met alle gemak te negeren en het geld in de zak te houden.
Het geld via de bank storneren. (als het geld via automatische incasso is afgeschreven)

R.C. Web Dev. wijzigde deze reactie 30-12-2016 22:26 (56%)

• HeeftZijWeer
Van mij heeft Fiber ook een aangetekende brief ontvangen. Het enige teken van leven tot nu toe: betalingsherinneringen, nadat ik de incasso heb geweigerd. En daar zullen wel dreigementen op volgen. Het is niet mijn manier van doen, maar ik heb ook nog nooit met zo'n onbeschoft zootje ongeregeld te maken gehad.
Naar mijn idee kunnen er twee dingen aan de hand zijn; f Fiber kan de drukte totaal niet aan. In dat geval zouden ze in elk geval een reactie of ontvangstbevestiging kunnen sturen: het heeft onze aandacht, maar kan even duren, zoiets. Het begint inderdaad steeds meer op te lijken op optie twee, een woord dat ik niet snel in de mond zou willen nemen: oplichting, oneerlijke handelspraktijken. Temeer omdat ik de enige niet lijkt te zijn...
Ik heb totaal geen zin in de stress en (geld)problemen die het oplevert, maar er moet misschien maar eens een Geschillencommissie, kantonrechter of 'Ook dat nog!' aan te pas komen.

• fjw77
quote:
HovaCarlito schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:18:
Weet iemand een methode die werkt om geld *terug* te krijgen van Fiber?
Zelf heb ik berichten gezet op hun Facebookpagina, maar ook direct naar een directielid (ik weet niet meer of dat via Facebook was of LinkedIn). Dat heeft uiteindelijk gewerkt.Dus zoveel mogelijk kanalen aanboren, dreigen met ACM etc. en blijven volhouden. De normale klanten'service' van Fiber is verschrikkelijk.

• hullemah

hullemah

hullie

quote:
fjw77 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:07:
[...]

Zelf heb ik berichten gezet op hun Facebookpagina, maar ook direct naar een directielid (ik weet niet meer of dat via Facebook was of LinkedIn). Dat heeft uiteindelijk gewerkt.Dus zoveel mogelijk kanalen aanboren, dreigen met ACM etc. en blijven volhouden. De normale klanten'service' van Fiber is verschrikkelijk.
Als ik u was zou ik "grof"geschut inschakelen.Moest ook alles uit de mouw schudden om van ze af te komen.En echt geloof mij ze deinzen nergens voor terug.Een corrupte organisatie,als je van ze af wilt.....Maar het is mij gelukt. ;)

• R.C. Web Dev.
quote:
hullemah schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:06:
[...]

Als ik u was zou ik "grof"geschut inschakelen.Moest ook alles uit de mouw schudden om van ze af te komen.En echt geloof mij ze deinzen nergens voor terug.Een corrupte organisatie,als je van ze af wilt.....Maar het is mij gelukt. ;)
Hoe ben jij er uiteindelijk vanaf gekomen?
Hoe is het na de ingebrekestelling verder verlopen?

• andregeuze
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-01 22:10
Gisteren via de eerder genoemde klanten'service' een vraag geplaatst over de duur van mijn contract. Vanochtend tot mijn grote verbazing een antwoord mogen ontvangen met daarin "07-02-2017".

Als antwoord daarop meteen maar aangegeven dat ik deze per eerst mogelijke datum wilde opzeggen. Hier heb ik gelukkig ook meteen weer antwoord op gekregen en ze hebben mijn opzegging in behandeling genomen.

Dit alles naar aanleiding van de reacties in dit topic. Toen ik het allemaal las wist ik niet hoe snel ik mijn abonnement wilde opzeggen bij deze tent :P

• hullemah

hullemah

hullie

quote:
R.C. Web Dev. schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:42:
[...]

Hoe ben jij er uiteindelijk vanaf gekomen?
Hoe is het na de ingebrekestelling verder verlopen?
Om een lang en langdurig traject kort te maken.Ik kreeg met toeval een teamleider/manager van de klantenservice te spreken omdat ik al te lang in de "wacht" stond.Die een uur aan de lijn gehad en gaf mij volkomen gelijk.Eerst nog de allernieuwste hardware geprobeerd maar beeld bleef blokken (dat was mijn euvel van de ingebrekestelling)Toen de allerhoogste orgaan reggefiber ingeschakeld(ze gaven de schuld aan mij dat het probleem bij mij lag.Is hier bij huisgeweest maar het probleem lag volgens hem in Amsterdam waar de vezels binnen komen.Toen heb ik de manager/teamleider bedolven met voorbeelden van slecht beeldmateriaal tot hij er zo zat van werd en in overleg mij heeft laten gaan,echt wat een opluchting.En de aanhouder wint uiteindelijk dit traject heeft wel zo'n 2 maand geduurd.

• hullemah

hullemah

hullie

quote:
andregeuze schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:45:
Gisteren via de eerder genoemde klanten'service' een vraag geplaatst over de duur van mijn contract. Vanochtend tot mijn grote verbazing een antwoord mogen ontvangen met daarin "07-02-2017".

Als antwoord daarop meteen maar aangegeven dat ik deze per eerst mogelijke datum wilde opzeggen. Hier heb ik gelukkig ook meteen weer antwoord op gekregen en ze hebben mijn opzegging in behandeling genomen.

Dit alles naar aanleiding van de reacties in dit topic. Toen ik het allemaal las wist ik niet hoe snel ik mijn abonnement wilde opzeggen bij deze tent :P
Gelijk toehappen.Je moet haast wel een kruiwagen of een instantie achter de hand hebben om bij deze toko weg te kunnen.

• THM0
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-01 21:32
Ik probeer een Ubiquiti USG router aan te melden op Fiber.nl glasvezel, maar ik krijg geen DHCP offer terug. Moet je specifieke opties meegeven zoals de Fritzbox doet? Het DHCP request gaat over VLAN 2. Dat VLAN zie ik ook terug in de requests die de Fritzbox doet (naast VLAN's 4 en 7) en is ook te vinden in de Fritzbox config.
Ik heb een trace op het WAN interface van de fritzbox gedraaid, en die geeft oa een vendor class en hostname mee in de DHCP Discover, en vraagt om een set aan DHCP opties aan de server.

Nu is dat allemaal niet superhandig in de USG te zetten, dus wellicht heeft iemand de config al werkend en kan mij dus vertellen wat ik precies moet sturen in het DHCP request?

• andregeuze
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-01 22:10
quote:
hullemah schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:58:
[...]

Gelijk toehappen.Je moet haast wel een kruiwagen of een instantie achter de hand hebben om bij deze toko weg te kunnen.
Eens. Ik vroeg me al heel lang af tot wanneer het eigenlijk liep. Na de Algemene Voorwaarden eens te hebben bestudeerd, zag ik dat je ook nog eens 2 maanden voor de afloopdatum van je contract, je opzegging geregeld moet hebben! Heb nu echt geluk dat ik niet n dag later heb gereageerd.

Met het vertrouwen inmiddels op 0 moest ik voor mezelf even checken tot wanneer de geleverde diensten nog gebruikt kunnen worden. Hier wordt gelukkig gewoon netjes het einde van diezelfde maand genoemd (Februari). Want ook dat staat in de voorwaarden :) Dat jullie het maar even weten!

• HeeftZijWeer
quote:
andregeuze schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:45:

Gefeliciteerd ;)

• _BLAST3R
quote:
THM0 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:59:
Ik probeer een Ubiquiti USG router aan te melden op Fiber.nl glasvezel, maar ik krijg geen DHCP offer terug. Moet je specifieke opties meegeven zoals de Fritzbox doet? Het DHCP request gaat over VLAN 2. Dat VLAN zie ik ook terug in de requests die de Fritzbox doet (naast VLAN's 4 en 7) en is ook te vinden in de Fritzbox config.
Ik heb een trace op het WAN interface van de fritzbox gedraaid, en die geeft oa een vendor class en hostname mee in de DHCP Discover, en vraagt om een set aan DHCP opties aan de server.

Nu is dat allemaal niet superhandig in de USG te zetten, dus wellicht heeft iemand de config al werkend en kan mij dus vertellen wat ik precies moet sturen in het DHCP request?
Dit komt omdat het operator netwerk (dat van KPN) in dit geval alle extra requests filtert (DHCP snooping) wanneer er al een actief is (en op basis van de lease max. 1 MAC in de ARP table). Deze blijft dan 'locked' totdat hij verloopt (60 minuten indien er geen renew komt).

Je kan er wel omheen werken; voordat je je USG eraan hangt de Fritz even een reboot geven (en eruit trekken wanneer je het rode lampje ziet branden). Bij het rebooten stuurt de Fritz een DHCP RELEASE uit, en kan je vervolgens met je USG een nieuwe lease opvragen. Dat is overigens niet nodig voor het IPTV (4) en VOIP (6) VLAN, die hebben geen DHCP protectie.

Succes! ;-)

_BLAST3R wijzigde deze reactie 31-12-2016 17:07 (8%)

• fjw77
quote:
andregeuze schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:06:
Eens. Ik vroeg me al heel lang af tot wanneer het eigenlijk liep. Na de Algemene Voorwaarden eens te hebben bestudeerd, zag ik dat je ook nog eens 2 maanden voor de afloopdatum van je contract, je opzegging geregeld moet hebben! Heb nu echt geluk dat ik niet n dag later heb gereageerd.
Algemene voorwaarden gaan niet boven de wet. Dus ook al zou je 1 maand van tevoren opzeggen, zou het volgens mij goed moeten komen. Sowieso gaat het contract na afloop over in een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand. Dus als je op de 7e van de maand opzegt, loopt het door tot de 7e van de volgende maand.

• funkyvogel
Wat een drama zeg deze provider. Vanaf 19 december mijn opzegging (zowel schriftelijk op de site als schriftelijk en onderteken via aangetekende post) verzonden aan Fiber en tot op heden nog steeds niets gehoord. Mijn opzegging moet zogenaamd nog steeds door het management beoordeeld worden.

• HovaCarlito
quote:
funkyvogel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:44:
Wat een drama zeg deze provider. Vanaf 19 december mijn opzegging (zowel schriftelijk op de site als schriftelijk en onderteken via aangetekende post) verzonden aan Fiber en tot op heden nog steeds niets gehoord. Mijn opzegging moet zogenaamd nog steeds door het management beoordeeld worden.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je sowieso er nog achter aan moet, bellen, mailen, etc. Ze kennen geen enkele vorm van gne.

Zijn er geen instanties waar 'we' heen kunnen voor dit soort boeven die zich een provider noemen?

• HeeftZijWeer
quote:
HovaCarlito schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Uit ervaring kan ik je zeggen dat je sowieso er nog achter aan moet, bellen, mailen, etc. Ze kennen geen enkele vorm van gne.

Zijn er geen instanties waar 'we' heen kunnen voor dit soort boeven die zich een provider noemen?
In mijn aangetekende brief heb ik Fiber 30 dagen gegeven om met een fatsoenlijke oplossing te komen. Dat is de termijn die de Geschillencommissie aanhoudt. Zo niet, dan moet het maar kwaadschiks. Het zou mooi zijn als de tientallen, zo niet honderden gedupeerden die soortgelijke klachten beschrijven op diverse sites, hun krachten (of machteloosheid) konden bundelen. Dit kan toch niet ongestoord zo doorgaan?

• HeeftZijWeer
quote:
ehtweak schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:17:
Ze maken er wel een potje van bij Fiber... :-( Onbegrijpelijk hoe een bedrijf z'n klanten zo kan schofferen.
En maar reclame blijven maken. :X
En maar mensen blijven 'aansluiten' (op de factuurstroom).

http://www.tubantia.nl/re...r-een-potje-van-1.6740888

• HenriBusger
  • Laatst online: 09-01 21:49
@ehtweak Ik volg deze thread met zeer veel interesse. Na het invullen van de naam Martijn van Scherpenzeel kwam ik dit tegen:

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=11647t=11647

Blijkt dat deze ondernemer vaker onprofessioneel te werk gaat. Geen wonder.

Life is like a battery, keep it charged!

• funkyvogel
Daar ben ik weer, en helaas nog steeds niet met goed nieuws :'(

Volgens de klantenservice heb ik toch echt een telefonische overeenkomst gesloten voor een nieuw jaarabonnement ook al belde ik voor enkel een compensatie. Als ik vraag naar de audio-opname krijg ik te horen "het audiobestand mogen wij niet uitgeven". Hoe kan Fiber dan ooit bewijzen dat ik hierin akkoord ben gegaan? En is het wettelijk toegestaan wat ze nu doen? :?

Daarna zei de medewerker nog doodleuk "U kunt de resterende maanden wel afkopen" |:( 7(8)7
In ieder geval het gebruikelijke verhaal weer: Medewerker noteert klacht en zegt dit gaan we uitzoeken maar uiteindelijk hoor je weer niets. Wordt vervolgd....

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:57
quote:
funkyvogel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:05:
Als ik vraag naar de audio-opname krijg ik te horen "het audiobestand mogen wij niet uitgeven". Hoe kan Fiber dan ooit bewijzen dat ik hierin akkoord ben gegaan? En is het wettelijk toegestaan wat ze nu doen? :?
Volgens Arnoud niet:
quote:
Een bedrijf is verplicht een kopie van haar voicelogs te geven aan de klant als ze deze structureel verzamelt (art. 35 Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Het moet dan wel om structurele opnames gaan, maar bij een contractverlenging is dat volgens mij altijd het geval.

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:10
Telefonische klantenservice is ook onbereikbaar, enkel in de wacht. Gelukkig zit ik zelf niet bij deze walgelijke, schofterige provider.

regenthet.in: weten waar het regent

• HeeftZijWeer
Ik heb Fiber ook nooit opdracht of toestemming gegeven mijn oude provider op te zeggen, laat staan zo vroeg al (terwijl zij nog niks leveren). In hun brief staat nota bene dat ik dat zelf moet doen, omdat zij het niet mogen. Maar in een andere brief schrijven ze dat ze geconstateerd hebben dat de aansluiting in gebruik is bij een andere provider en het daarom als een overstap behandelen. Is het niet goed, dan moet je maar 'even' bellen. Ja, dat kennen we allemaal: telefoon niet opnemen, vragen en klachten via MyFIber (en diverse omwegen) volkomen negeren, net als binnen die 14 dagen bedenktijd: gefeliciteerd; u komt niet meer van ons af :'(

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik krijg straks een glasvezelverbinding en kan kiezen tussen Fiber, TriNed, Stipte en NetRebel. Trined was bijna failliet, Netrebel levert geen TV/telefoon en over Fiber heb ik in dit topic genoeg gelezen. Dus wordt het Stipte. Maar wacht... http://www.fiber.nl/blog/...-breedbandconcurrent-over

Help, wat moet ik nou :')

• _BLAST3R
quote:
Wokschotel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:12:
Ik krijg straks een glasvezelverbinding en kan kiezen tussen Fiber, TriNed, Stipte en NetRebel. Trined was bijna failliet, Netrebel levert geen TV/telefoon en over Fiber heb ik in dit topic genoeg gelezen. Dus wordt het Stipte. Maar wacht... http://www.fiber.nl/blog/...-breedbandconcurrent-over

Als het je om de klantenservice te doen is; Stipte heeft nog wel een eigen klantenservice zitten (dit is dus niet dezelfde als die van Fiber). ;)

• R.C. Web Dev.
quote:
_BLAST3R schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 03:36:
[...]

Als het je om de klantenservice te doen is; Stipte heeft nog wel een eigen klantenservice zitten (dit is dus niet dezelfde als die van Fiber). ;)
Fiber heeft alleen klanten maar geen service :9

• _BLAST3R
quote:
R.C. Web Dev. schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Fiber heeft alleen klanten maar geen service :9
Zoals het er nu voor staat wel ja. ;w Maar ik geloof wel dat er verbetering mogelijk is.

In de tussentijd heb ik technisch gezien nergens last van, het werkt gewoon. Maar misschien komt dat ook omdat ik de meeste technische dingen zelf kan oplossen, en ik nog nooit administratieve sprongen heb gewaagd. :z

• R.C. Web Dev.
quote:
_BLAST3R schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Zoals het er nu voor staat wel ja. ;w Maar ik geloof wel dat er verbetering mogelijk is.

In de tussentijd heb ik technisch gezien nergens last van, het werkt gewoon. Maar misschien komt dat ook omdat ik de meeste technische dingen zelf kan oplossen, en ik nog nooit administratieve sprongen heb gewaagd. :z
Heb jij glas of (v)dsl?
Ik ben ook altijd zelf oplossend aangelegd maar mijn netwerkprobleem ligt buiten mijn invloedsbereik.
KPN heeft een verbindingsprobleem naar mijn woning, of Fiber heeft een netwerkprobleem.

Het is mij nog niet gelukt Fiber NL te motiveren er iets aan te doen. Ben vanaf 6 oktober nu 700 belminuten, een 10-tal tickets en een aangetekende brief verder en er gebeurt nog niets. Nu heb ik de zaak uit handen gegeven aan een jurist. Ik ben overgestapt op de kabel omdat ik niet meer de illusie heb dat Fiber van hun kant met een oplossing gaan komen.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:55

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Wokschotel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:12:

Waarom niet netrebel met knippr of play van kpn? Goedkoop 500 mbit en tv is zo 2014...

• _BLAST3R
quote:
R.C. Web Dev. schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Heb jij glas of (v)dsl?
Ik ben ook altijd zelf oplossend aangelegd maar mijn netwerkprobleem ligt buiten mijn invloedsbereik.
KPN heeft een verbindingsprobleem naar mijn woning, of Fiber heeft een netwerkprobleem.

Het is mij nog niet gelukt Fiber NL te motiveren er iets aan te doen. Ben vanaf 6 oktober nu 700 belminuten, een 10-tal tickets en een aangetekende brief verder en er gebeurt nog niets. Nu heb ik de zaak uit handen gegeven aan een jurist. Ik ben overgestapt op de kabel omdat ik niet meer de illusie heb dat Fiber van hun kant met een oplossing gaan komen.
Glasvezel van Reggefiber (KPN) hier.

Mijn inziens is er geen reden voor een provider om een oplossing actief tegen te gaan liggen werken. Ik denk ook wel dat de wilskracht er is om het op te lossen, maar men is volledig afhankelijk van wat de netbeheerder doet. Meestal moet een provider een ticket aanmaken bij de betreffende provider en de klant zoet houden tot er een oplossing is. Dat is natuurlijk voor beide partijen niet fijn. De invloed die Fiber kan uitoefenen op KPN zal ook niet zo groot zijn. Jouw situatie is dus een uiterst vervelende; zelfs al zou de provider het op willen lossen dan moet de netbeheerder wel meewerken.

VDSL werkt als techniek prima, maar dan moeten er natuurlijk geen wijzigingen achteraf plaatsvinden die in jouw situatie ineens negatief uitpakken. Dat laatste lijkt er wel op in jouw geval. Dat probleem zou je dus ook gehouden hebben met alle andere providers die over KPN's VDSL zouden leveren (als daar inderdaad het probleem ligt). Overstappen naar kabel is in dit geval dus niet eens zo'n slecht idee geweest.

Waarom ze je dan niet gewoon laten gaan, zou ik eerlijk gezegd niet weten. Het is natuurlijk wel een rare situatie; als ik het goed begreep werkte het in eerste instantie, maar toen is er iets veranderd in het netwerk (waarschijnlijk kant van KPN), en toen is het slecht geworden.
quote:
knakworst schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Waarom niet netrebel met knippr of play van kpn? Goedkoop 500 mbit en tv is zo 2014...
Het nadeel van Netrebel is dat je geen WAN adres krijgt toegewezen via DHCP, maar direct in een 'carrier-NAT' range zit. Je zit dus per definitie achter een NAT, en hebt in feite niet eens een router nodig - dat doet Netrebel al voor je. Dat vind ik een rare constructie, en zou ik niet zo cool vinden persoonlijk. Dingen als UPnP werken bij voorbaat al niet, tenzij je alsnog je eigen router gebruikt op .254 bijvoorbeeld. Wat een gedoe. :)

_BLAST3R wijzigde deze reactie 07-01-2017 15:53 (12%)

• HeeftZijWeer
quote:
_BLAST3R schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Glasvezel van Reggefiber (KPN) hier.

Mijn inziens is er geen reden voor een provider om een oplossing actief tegen te gaan liggen werken. Ik denk ook wel dat de wilskracht er is om het op te lossen, maar men is volledig afhankelijk van wat de netbeheerder doet. Meestal moet een provider een ticket aanmaken bij de betreffende provider en de klant zoet houden tot er een oplossing is. Dat is natuurlijk voor beide partijen niet fijn. De invloed die Fiber kan uitoefenen op KPN zal ook niet zo groot zijn. Jouw situatie is dus een uiterst vervelende; zelfs al zou de provider het op willen lossen dan moet de netbeheerder wel meewerken.
Dan is het minste wat ze kunnen doen toch even een reactie geven dat de klacht is ontvangen en eraan wordt gewerkt. Maar bij mij en heel veel anderen is de communicatie 0,0 en puur eenrichtingsverkeer: alleen facturen. :?

(Ikzelf heb de klantenservice alleen nodig om op te zeggen/te annuleren. En zelfs dat is teveel gevraagd.)

HeeftZijWeer wijzigde deze reactie 07-01-2017 16:17 (5%)

• funkyvogel
In overleg met mijn rechtsbijstand nu een aangetekende brief de deur uit gedaan met daarin het verzoek tot inzage van mijn persoonsgegevens (met verwijzing naar artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens). Onder mijn persoonsgegevens valt ook het telefoongesprek waarin ik akkoord zou zijn gegaan met een volledig nieuw jaarcontract maar welke Fiber niet wilt vrijgeven. |:( 8)7
Nu hebben ze weer 4 weken om op dit verzoek te antwoorden.... In ieder geval ben ik dan alweer 2 maanden verder dan mijn oorspronkelijke opzegdatum begin december. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Tips: Voor de mensen die proberen Fiber te bereiken maar er niet doorheen komen: Gebruik de terugbelfunctie op de website of verberg in je vraag aan de klantenservice-chat dat je al een bestaande klant bent. Niet de 2 allernetste manieren, maar je moet toch wat om er doorheen te komen.

funkyvogel wijzigde deze reactie 07-01-2017 18:50 (20%)

• HovaCarlito
Een tip voor iedereen. Na het meerdere malen posten van mijn klacht op klachtenkompas.nl, heeft Fiber besloten mij uiteindelijk mijn geld terug te geven. Hoera! Dus ik kan jullie aanraden om dat ook te doen, misschien dat het ook bij jullie gaat helpen.

• funkyvogel
quote:
HovaCarlito schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:08:
Een tip voor iedereen. Na het meerdere malen posten van mijn klacht op klachtenkompas.nl, heeft Fiber besloten mij uiteindelijk mijn geld terug te geven. Hoera! Dus ik kan jullie aanraden om dat ook te doen, misschien dat het ook bij jullie gaat helpen.
Bedankt voor de tip, ik ga gelijk aan de slag.
Het lijkt erop dat ze hooguit 1x per maand langskomen op deze site, maar niet geschoten is altijd mis _/-\o_
https://www.klachtenkompa...84-40e7-b977-c4eddbb021c2

• HeeftZijWeer
quote:
funkyvogel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga gelijk aan de slag.
Het lijkt erop dat ze hooguit 1x per langskomen op deze site, maar niet geschoten is altijd mis _/-\o_
https://www.klachtenkompa...84-40e7-b977-c4eddbb021c2
Ook daar (na 3-4 weken) geen reactie. Op klacht.nl zie ik dat mijn klacht wel 'in behandeling' is genomen, maar dat is ook al twee weken...

• funkyvogel
Werkt deze speedtest bij iemand?
http://speedtest.fiber.nl/

Ik krijg elke keer deze melding (Windows, Chrome):

funkyvogel wijzigde deze reactie 09-01-2017 16:51 (6%)

• HeeftZijWeer
quote:
funkyvogel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:51:

[afbeelding]
Ja, op wifi van de buren werkt het gewoon ;)

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:15
quote:
funkyvogel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:51:

[afbeelding]
Klopt. Is ook bij de speedtest van Caiway en Ziggo. Die van KPN werkt wel

• HovaCarlito
quote:
HeeftZijWeer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Ook daar (na 3-4 weken) geen reactie. Op klacht.nl zie ik dat mijn klacht wel 'in behandeling' is genomen, maar dat is ook al twee weken...
Had ik de eerste keer ook, ik zou gewoon blijven reposten. Elke keer een negatieve review geven als ze binnen twee weken niet reageren. Om een of andere (mij zeer onduidelijke reden) geven ze namelijk wel om hun reputatie op die site. Ik heb trouwens ook even Kassa gemaild om naar Fiber te kijken, wie weet doen ze er wat mee.

• dennisfr
Online.nl werd nog wel even aangepakt bij Radar gisteravond. Blijkbaar is het daar nog erger dan bij Fiber.nl. Grappig genoeg op dezelfde punten: wijziging van achterliggende netwerk dat veel problemen oplevert en gebrekkige / onbereikbare klantenservice.

dennisfr wijzigde deze reactie 10-01-2017 08:22 (41%)

• HeeftZijWeer
quote:
dennisfr schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:21:
Online.nl werd nog wel even aangepakt bij Radar gisteravond. Blijkbaar is het daar nog erger dan bij Fiber.nl. Grappig genoeg op dezelfde punten: wijziging van achterliggende netwerk dat veel problemen oplevert en gebrekkige / onbereikbare klantenservice.
Kutje-nagaan :O en ik doe al die moeite om terug te kunnen naar Online. Daar is ook wel eens wat, maar daar krijg je tenminste antwoord en ze doen hun best het op te lossen. Moet zeggen dat ik ook geen problemen had met het nieuwe netwerk, kreeg wel steeds mailtjes dat er een storing was en dat het was opgelost.

• HeeftZijWeer
quote:
HovaCarlito schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:17:
[...]

Had ik de eerste keer ook, ik zou gewoon blijven reposten. Elke keer een negatieve review geven als ze binnen twee weken niet reageren.
Dank voor de aanmoediging ;) Na wat doordrammen heb ik eindelijk een 'ticket' op een vraag van een maand geleden, wat meteen al is afgesloten en doorgeschoven naar een klacht waar ze wl wat mee kunnen... alleen IK niet; heb immers de apparatuur al teruggestuurd. Afijn, er zit beweging in O-)

• HeeftZijWeer
quote:
Hehe, ben er van af ;w _/-\o_

Heb het idee dat ze een blik klantenservicemedewerkers hebben opengetrokken de laatste dagen, om de stroom klachten af te werken. Entje probeerde me nog laten bellen met de technische helpdesk, om wat tests te doorlopen... huh? (heb helemaal geen technisch probleem - niet eens apparatuur, laat staan een werkende telefoonlijn, ben hun muziekjes ook al meer dan zat). Maar op Klachtenkompas een reactie dat mijn contract zal worden ontbonden. Kan op zoek naar een fatsoenlijke provider.

• HovaCarlito
quote:
HeeftZijWeer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Hehe, ben er van af ;w _/-\o_

Heb het idee dat ze een blik klantenservicemedewerkers hebben opengetrokken de laatste dagen, om de stroom klachten af te werken. Entje probeerde me nog laten bellen met de technische helpdesk, om wat tests te doorlopen... huh? (heb helemaal geen technisch probleem - niet eens apparatuur, laat staan een werkende telefoonlijn, ben hun muziekjes ook al meer dan zat). Maar op Klachtenkompas een reactie dat mijn contract zal worden ontbonden. Kan op zoek naar een fatsoenlijke provider.
Deel het even als je er eentje vindt! Ik schrik me een hoedje als ik de topics hier langs ga en ik wil toch echt graag gebruik maken van glasvezel. Ik ben ook reuze benieuwd wat de 'samenwerking' van Vodafone met Zigo gaat betekenen... kan echt twee kanten op.

• HeeftZijWeer
quote:
HovaCarlito schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Ik ben ook reuze benieuwd wat de 'samenwerking' van Vodafone met Zigo gaat betekenen... kan echt twee kanten op.
Ik ben heel tevreden met de Ziggo-wifi van de buren ;-) , maar dat is geen glasvezel

• THM0
Wat is het IPTV subnet wat Fiber gebruikt op glasvezel? Laatste stukje van de Ubiquiti router wat nog gefixt moet worden en even geen zin om met een sniffer te kijken. :)

• _BLAST3R
quote:
THM0 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:52:
Wat is het IPTV subnet wat Fiber gebruikt op glasvezel? Laatste stukje van de Ubiquiti router wat nog gefixt moet worden en even geen zin om met een sniffer te kijken. :)
Je bedoelt welk VLAN? Dat is VLAN 4 op Reggefiber. IP range zit hem ergens in 10.x.x.x. DHCP client erop en gaan. Wel even IGMP Proxy instellen en rp_filter uitschakelen (als dat mogelijk is).

Of zit je niet op Reggefiber?

_BLAST3R wijzigde deze reactie 18-01-2017 13:20 (4%)

• THM0
quote:
_BLAST3R schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Je bedoelt welk VLAN? Dat is VLAN 4 op Reggefiber. IP range zit hem ergens in 10.x.x.x. DHCP client erop en gaan. Wel even IGMP Proxy instellen en rp_filter uitschakelen (als dat mogelijk is).

Of zit je niet op Reggefiber?
Nee ik heb een VLAN 4 gemaakt en die krijgt een IP in die 10.x.x.x/20 reeks. Maar ik moet in de routering instellen welke destination adressen over dat subnet naar buiten moeten. Welke reeks moet ik daarvoor opvoeren?

• _BLAST3R
quote:
THM0 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Nee ik heb een VLAN 4 gemaakt en die krijgt een IP in die 10.x.x.x/20 reeks. Maar ik moet in de routering instellen welke destination adressen over dat subnet naar buiten moeten. Welke reeks moet ik daarvoor opvoeren?
Geen. Het VLAN wordt unicast alleen gebruikt voor de retransmissie server (IP 192.168.100.69). Dingen als communicatie vanuit de STB naar het platform lopen via het WAN.

Voor multicast dien je een IGMP Proxy aan te maken om vanuit je LAN bij de multicast op VLAN 4 te kunnen komen. Het altnet wat je hiervoor dient toe te voegen is 213.75.167.0/24.

Indien je liever een apart IPTV subnetje creeert geldt hetzelfde, alleen dan moet je zorgen dat hij voor 192.168.100.69 naar IPTV VLAN NAT, en voor 'de rest' als default route naar je internet interface NAT.

• THM0
quote:
_BLAST3R schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Geen. Het VLAN wordt unicast alleen gebruikt voor de retransmissie server (IP 192.168.100.69). Dingen als communicatie vanuit de STB naar het platform lopen via het WAN.

Voor multicast dien je een IGMP Proxy aan te maken om vanuit je LAN bij de multicast op VLAN 4 te kunnen komen. Het altnet wat je hiervoor dient toe te voegen is 213.75.167.0/24.

Indien je liever een apart IPTV subnetje creeert geldt hetzelfde, alleen dan moet je zorgen dat hij voor 192.168.100.69 naar IPTV VLAN NAT, en voor 'de rest' als default route naar je internet interface NAT.
Dat was wat ik zocht, thanks! Het werkt nu. :)

• dennisfr
Vorig jaar Fox Sports 'cadeau' gekregen bij verlenging van mijn jaarcontract. Nu uiteraard zonder enige vorm van communicatie omgezet in betaald abonnement. Klantvriendelijkheid blijft ondermaats.
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True