Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• _BLAST3R
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02:12
quote:
djrobo1989 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:20:
Jup WBA inderdaad. Maar moet zeggen dat ik het sneu vind dat ze blijkbaar niet voldoende capaciteit hebben irt. het aantal klanten. En ja een beetje oversale kan, maar het is blijkbaar te ver gegaan.

En qua tijden inderdaad volgens mijn unifi controller vanaf 18 uur tot 23 uur. Ooit in een ver verleden zou ik denken dat ik UPC zou hebben.
Tja, bedenk je wel dat je niet even een nieuwe pijplijn aan kan leggen. Dan moet je eerst weer de 'molen in' bij de operator. Ze hebben de laatste tijd natuurlijk alle ITNS klanten moeten migreren, en dat zorgt vanzelfsprekend voor meer druk op de lijn van/naar WBA.

Als zo'n nieuwe koppeling dan even op zich laat wachten, is dat natuurlijk zeer frustrerend. Niet alleen voor ons als klant maar ook voor de provider. Even er van uit gaan dat ze wel zien wat er gebeurt in de tickets en in de traffic stats.

Verwachting van mij is toch wel dat het ergens komende weken opgelost moet zijn. Het duurt nu al te lang. Niemand heeft baat bij dit soort taferelen. :)

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23:18

knakworst

Get Dilberted!

quote:
_BLAST3R schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:49:
[...]

Verwachting van mij is toch wel dat het ergens komende weken opgelost moet zijn. Het duurt nu al te lang. Niemand heeft baat bij dit soort taferelen. :)
Het duurt nu al een maand. Dat het internet 35 mbit in plaats van 100 mbit is, zal mij een worst wezen. Dat de latency op glasvezel van 2 ms naar 50 ms gaat is onacceptabel. Het voelt allemaal ook echt trager aan.

En de storing melden op allestoringen.nl gaat zelfs helemaal niet.

knakworst wijzigde deze reactie 28-02-2017 21:23 (6%)

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:53
quote:
knakworst schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:10:
[...]

Het duurt nu al een maand. Dat het internet 35 mbit in plaats van 100 mbit is, zal mij een worst wezen. Dat de latency op glasvezel van 2 ms naar 50 ms gaat is onacceptabel. Het voelt allemaal ook echt trager aan.

Dat klopt. ivm een storing bij AWS doet allestoringen.nl het ook niet.

https://twitter.com/AlleStoringen/status/836663930302836736

• Dark_soul
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-07 15:56
Kreeg gisteren een mailtje van Fiber Nederland dat mijn glasvezelstoring eindelijk verholpen zou zijn (dagelijkse storing tussen 20:00 en 23:00) maar helaas na een speedtest gedaan te hebben blijkt alles nog steeds traag te zijn tussen 20:00 en 23:00.

De volgende stap is denk ik aangetekende brieven versturen en daarna alles maar opzeggen,gelukkig duurt mijn abonnement maar tot Mei,daarna ben ik weg bij deze criminelen,ik kan niet wachten,ik ben er klaar mee.

Onwerkelijk dat je lag moet hebben op een glasvezellijn,er werd mij altijd verteld dat glasvezellijnen niet aan storingen kunnen lijden.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:10
quote:
Dark_soul schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:11:
...er werd mij altijd verteld dat glasvezellijnen niet aan storingen kunnen lijden.
De storing zit ook zelden in de glasvezellijn, maar eerder bij de ISP... :+ })

Sterkte! Ik hoor en lees zoveel horror stories over Fiber; het is gewoon knap dat ze het zo bont weten te maken. :Y

• djrobo1989
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:49
quote:
Dark_soul schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:11:
Kreeg gisteren een mailtje van Fiber Nederland dat mijn glasvezelstoring eindelijk verholpen zou zijn (dagelijkse storing tussen 20:00 en 23:00) maar helaas na een speedtest gedaan te hebben blijkt alles nog steeds traag te zijn tussen 20:00 en 23:00.

De volgende stap is denk ik aangetekende brieven versturen en daarna alles maar opzeggen,gelukkig duurt mijn abonnement maar tot Mei,daarna ben ik weg bij deze criminelen,ik kan niet wachten,ik ben er klaar mee.

Onwerkelijk dat je lag moet hebben op een glasvezellijn,er werd mij altijd verteld dat glasvezellijnen niet aan storingen kunnen lijden.
Ik heb mijn vordering de deur uitgedaan. Ik ga vanavond nog 1 poging doen om duidelijk te maken dat het nog niet is opgelost (als internet traag is).
Daarna is het wachten op het verstrijken van de vorderingstijden.
mocht je de brief willen hebben, stuur ff een pmetje

• Dark_soul
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-07 15:56
Wat zijn de gevolgen van een aangetekende brief sturen als Fiber er geen gehoor aan zal geven?

• fiberdordrecht
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-11 10:38

fiberdordrecht

Op het web sinds 1998

Topicstarter
quote:
Dark_soul schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:46:
Wat zijn de gevolgen van een aangetekende brief sturen als Fiber er geen gehoor aan zal geven?
Nix :) kan je ze uitzwaaien ;w

Lees voer:
http://www.wetrecht.nl/ju...ng-aangetekend-verzenden/

fiberdordrecht wijzigde deze reactie 03-03-2017 15:02 (16%)

Powered by Telfort | FRITZ!Box Fon WLAN 7390

• Lexx_nl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 11-03 20:54
Sinds afgelopen week ben ik een klant van Fiber.
Na 1 jaar klant te zijn geweest bij Caiway heb ik de overstap gedaan naar nieuw toegelaten provider op het glasvezelnetwerk in het gemeente Hilvarenbeek.
De overstap van Caiway/CIF gebied was probleemloos. :)
Deze heb ik vooral gedaan omdat er bij Caiway geen tweede TV aangesloten kon worden via glasvezel maar via coax. Dat wilde ik niet aangezien ik overal in het (nieuwbouw) huis UTP had aangelegd om 'glasvezel ready' te zijn. De teleurstelling was groot om je te realiseren dat (vorig jaar) enige glasvezel aanbieder niet biedt wat ik als standaard heb beschouwd. :?
Bij Fiber kunnen wel twee TV's via UTP aangesloten worden.
Alles werkte na aansluiting meteen behalve vaste telefoon. Binnen Mijn Fiber portaal zag ik even later dat dit nog aangevraagd moest worden..
(Bij het afsluiten van het contract had ik al aangegeven gebruik te willen maken van telefoon maar goed.)
Ik heb telefonie alsnog aangevraagd via Mijn Fiber. Twee dagen later was dat geregeld en op orde. Ik heb mijn oude telefoon mogen houden.
Ik heb beide set boxen aangesloten en met veel verwachting gaan spelen met afstandsbediening en TV menu.
Eerste wat opvalt zijn grote plaatjes bij zowel TV Gids als bij Uitzending gemist.
Dat maakt het niet echt overzichtelijk.
Helaas werken een aantal zaken niet: TV Live pauzeren, werkt niet. Begin Gemist ook niet.
Vooruit spoelen werkt niet geleidelijk maar verspringt telkens met 30 seconden waarna ik weer op de knop moet drukken. Enige manier om vooruit (of achteruit te spoelen) is om telkens op fast forward knop te drukken Telkens op de knop te moeten drukken om een verspringing van 30-tal seconden te realiseren is geen pretje als je een opname van 5 uur hebt gemaakt waar je de laatste 2 uur van wilt zien.
Inmiddels heb ik melding hiervan gemaakt via Mijn Fiber. Men heeft al gereageerd (binnen 1 dag!) met uitnodiging om helpdesk gratis te bellen om instellingen door te lopen.

Daarnaast zie ik volgende bericht in mijn Fiber staan:

Release nieuwe software voor de Settop-Box HD
03/07 09:00 — 03/07 12:00
Op 7 maart aanstaande plaatsen wij nieuwe software op uw Settop-Box HD. Wij doen dit tussen 09:00 en 12:00. Het goede nieuws, u hoeft hier helemaal niets voor te doen.
Met deze nieuwe software lossen we een mogelijk probleem met pauzeren van live tv op en verbeteren we verder de stabiliteit.

Ben benieuwd of dit (een deel van) mijn problemen gaat oplossen? :|

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
knakworst schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:10:
[...]

Gisteravond getest, nog steeds zelfde resultaat. Upload trouwens wel 100 mbit, dus daar wel genoeg capaciteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lexx_nl
  • Laatst online: 11-03 20:54
Inmiddels is door Fiber aangekondigde software geÔnstalleerd.
En de problemen met het pauzeren van Live TV en Begin Gemist zijn opgelost.
Fast Forward blijft nog steeds een issue maar al bij al ben ik dik tevreden met de snelheid en geboden oplossing van Fiber, zeker nadat ik een hoop van voorgaande reacties had gelezen.

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:00
quote:
Lexx_nl schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:06:
Inmiddels is door Fiber aangekondigde software geÔnstalleerd.
En de problemen met het pauzeren van Live TV en Begin Gemist zijn opgelost.
Fast Forward blijft nog steeds een issue maar al bij al ben ik dik tevreden met de snelheid en geboden oplossing van Fiber, zeker nadat ik een hoop van voorgaande reacties had gelezen.
Mooi! Ik heb zelf ook geen/weinig problemen. (Ruim 2 jaar klant) De positieve reacties hier zijn inderdaad moeilijk te vinden.

• HikL
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Deze week een mail ontvangen van Fiber dat de problemen verholpen zouden zijn. Gister avond even getest en de snelheid en ping waren netjes op niveau. Het lijkt er dus op dat ze na twee maanden hun netwerkcapaciteitsmanagement weer op orde hebben. :)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Hier ook alles op orde. Helaas voor hun is net mijn twee weken afkoelperiode bij T-Mobile verstreken.

• Scr33x0r
  • Laatst online: 23-11 13:57
Zo, even een oud topic uit de sloot trekken. Thanks @rens-br

Mijn moeder, heeft helaas zonder in overleg met mij te gaan, Fiber aangevraagd voor TV, Internet en Bellen, dit was "veeel goedkoper" dan Ziggo volgens haar. Na de aanvraag heeft ze blijkbaar een brief gehad waarin stond dat ze geen TV konden leveren omdat er geen glasvezel ligt. De maximale snelheid die ze konden halen was volgens hun 4Mbit. Dit stond ook, relatief klein in de orderbevestiging. Helaas heeft ze daartoe niet besloten om de dienst op te zeggen, weet zij veel wat 4Mbit is.

Inmiddels is de levering begonnen (begin feb) en kwam ze erachter dat de verbinding erg langzaam is.

Nu betaalt ze daar echter wel gewoon het standaard tarief van Fiber voor, namelijk 29,95, maar ze kan er eigenlijk niets mee. In de praktijk lijkt de 4mbit meer 2mbit te zijn. Ik heb inmiddels ook contact met ze gehad aangezien mijn moeder er niks meer van snapt. in mijn optiek is tegenwoordig een 4mbit (of 2mbit) verbinding erg onder maats, een 3G verbinding is al sneller. In de tijd dat ik nog in dat huis heb gewoond haalden we daar 16mbit met een Speedlinq DSL verbinding, dus waarom Fiber nu opeens maar 4Mbit kan leveren is mij ook een raadsel. Helaas zeggen ze er niets aan te kunnen doen en willen ze mijn moeder houden aan haar 2 jaar durende contract. Uiteraard wil ze hier van af.

Hebben jullie een idee wat voor rechten ze hier in heeft of moet ze gewoon maar op de blaren zitten?

Scr33x0r wijzigde deze reactie 16-03-2017 10:36 (3%)

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Scr33x0r schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:04:

Hebben jullie een idee wat voor rechten ze hier in heeft of moet ze gewoon maar op de blaren zitten?
Ik denk dat het redelijk kansloos is. Het enige waar je denk ik wat mee kan, is de 4 mbit. Als het modem intraint op bijvoorbeeld 2 mbit, heb je wel een punt denk ik, dan kun je zeggen dat snelheid niet aan verwachting voldoet. Als je wel 4 mbit intrainwaarde hebt, krijg je wat je besteld hebt.

Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ Als er toevallig snel een upgrade komt, heb je ook geluk.

• Scr33x0r
  • Laatst online: 23-11 13:57
quote:
knakworst schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat het redelijk kansloos is. Het enige waar je denk ik wat mee kan, is de 4 mbit. Als het modem intraint op bijvoorbeeld 2 mbit, heb je wel een punt denk ik, dan kun je zeggen dat snelheid niet aan verwachting voldoet. Als je wel 4 mbit intrainwaarde hebt, krijg je wat je besteld hebt.

Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ Als er toevallig snel een upgrade komt, heb je ook geluk.
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Dtn-C
Internet Snelheid
8 Mbit/s
iTV
1 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
8 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-

Kortom, yay.. Ik zal als ik weer bij haar ben eens kijken wat dat fritz ding aangeeft..

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• _BLAST3R
quote:
Scr33x0r schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:04:

Mijn moeder, heeft helaas zonder in overleg met mij te gaan, Fiber aangevraagd voor TV, Internet en Bellen, dit was "veeel goedkoper" dan Ziggo volgens haar. Na de aanvraag heeft ze blijkbaar een brief gehad waarin stond dat ze geen TV konden leveren omdat er geen glasvezel ligt. De maximale snelheid die ze konden halen was volgens hun 4Mbit. Dit stond ook, relatief klein in de orderbevestiging. Helaas heeft ze daartoe niet besloten om de dienst op te zeggen, weet zij veel wat 4Mbit is.

Inmiddels is de levering begonnen (begin feb) en kwam ze erachter dat de verbinding erg langzaam is.
[..]
Tja, ze geven op hun website wel netjes aan wat de verwachtte 'maximale' snelheid is. Als je het daar niet hebt gezien, staat het in de bevestigingsbrief nog een keer vermeld. Daarna had zij (of jij) nog 14 dagen gehad om te annuleren.. Genoeg kans gehad dus om te zien wat de verwachtte snelheid zou worden. Helemaal niet gek dat Fiber zich nu beroept op het contract wat je moeder nu heeft afgesloten.

Als je het mij vraagt kan je dit Fiber dus niet echt aanrekenen.. Natuurlijk is 4 mbit niet echt snel, maar dat had je kunnen weten. Vergeet niet dat Fiber ook een contract aangaat voor het leveren van de lijn (met KPN), meestal moet een dergelijke dienst ook voor minimaal een jaar aangegaan worden.

Zij zullen dus zeker niet zomaar het contract ontbinden omdat de klant in dit geval niet goed gelezen heeft, of niet snapt wat men bestelt. Ben dus bang dat je er aan vast zit. Volgende keer dus zorgen dat je moeder jou eerst om advies vraagt. :z

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Fiber opgezegd via webformulier en binnen een dag een reactie. Wel laten ze het per einde kalendermaand lopen wat volgens hun conform algemene voorwaarden is. Ik heb ze nu gewezen op wet van Dam dat dat toch echt een andere interpretatie is.

https://ictrecht.nl/2011/...agen-over-de-wet-van-dam/
quote:
Hoe wordt de opzegtermijn berekend?

Een bedrijf mag zelf kiezen welke opzegtermijn zij hanteert, mits deze niet langer is dan een maand. Dat wil zeggen de dag met hetzelfde nummer in de volgende maand. Zegt de consument op op 15 januari, dan heeft dat effect op 15 februari. Niet op 1 maart, wat een kalendermaand na 15 januari is.

Bij kranten en tijdschriften is de opzegtermijn ook een maand, maar deze wordt berekend vanaf de einddatum van het abonnement. Als een krantenabonnement steeds per drie maanden wordt verlengd, dan kan men alleen opzeggen per die drie maanden. De opzegging moet uiterlijk ťťn maand voor het einde van die periode binnen zijn.
Ben benieuwd of ze erin meegaan.

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:14
quote:
knakworst schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:50:
Fiber opgezegd via webformulier en binnen een dag een reactie. Wel laten ze het per einde kalendermaand lopen wat volgens hun conform algemene voorwaarden is. Ik heb ze nu gewezen op wet van Dam dat dat toch echt een andere interpretatie is.

https://ictrecht.nl/2011/...agen-over-de-wet-van-dam/

[...]

Ben benieuwd of ze erin meegaan.
Gewoon vol blijven houden. Of zeggen dat hun bepaling niet in overeenstemming Is met artikel 7.2a van de Telecommunicatiewet. En dat jij vindt dat je rechtsgeldig hebt opgezegd per, zeg: halverwege de maand.

Mijn contract loopt volgens Fiber op 1 juli 2017 af en volgens hen betekent dat in eerste instantie dat ik pas per 31 juli 2017 op zou kunnen zeggen. Na twee reacties bonden ze uiteindelijk in en kan ik per 1 juli weg.

Wel jammer dat het zo moet trouwens.

rclahsen wijzigde deze reactie 19-03-2017 16:13 (4%)

• TiesD
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:31
Vorige week heb ik Fiber ook opgezegd en eveneens krijg ik te maken met deze bepaling. Heel vervelend, want voor zo'n klein bedrag stapt er niemand naar de rechter, maar zij komen er ondertussen wel mee weg. Ik ben van plan om bij de OPTA een klacht neer te leggen. Is dat de juiste plek hiervoor?

Update: Ik moet zijn bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

TiesD wijzigde deze reactie 20-03-2017 16:27 (10%)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Ik heb via het webformulier met de onderbouwing van ICT Recht inmiddels bericht dat ze akkoord zijn met 21 april. Kortom, als je dat doet, komt het goed. Vervelend dat het zo moet, maar het werkt wel, je hoeft dus niet naar de ACM.

• TiesD
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:31
Bedankt. Dat ga ik ook doen. Inmiddels heb ik ook een melding gedaan bij ACM.
quote:
knakworst schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:24:
Ik heb via het webformulier met de onderbouwing van ICT Recht inmiddels bericht dat ze akkoord zijn met 21 april. Kortom, als je dat doet, komt het goed. Vervelend dat het zo moet, maar het werkt wel, je hoeft dus niet naar de ACM.
Update: Na protest heeft Fiber mijn vervaldatum ook vervroegd conform de wettelijk termijn.

TiesD wijzigde deze reactie 24-03-2017 11:59 (10%)

• Geerbeer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23-11 11:06
Ik heb dus een Fiber 100/100mb abbonement.

Nog meer mensen hier die zo'n abbonement hebben?

Ik haal niet meer dan 5MB/s download snelheden, wat is jullie ervaring?

Ook wil ik weten wat een goede, onpartijdige speedtest is om de snelheid te meten van mijn verbinding, iemand tips?

Bedankt!

• dennisfr
quote:
Geerbeer schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:03:

Ook wil ik weten wat een goede, onpartijdige speedtest is om de snelheid te meten van mijn verbinding, iemand tips?

Bedankt!
Ja ik (cogasgebied). Geen probleem hier, net nog een film met 11 MB/s gedownload.

• _BLAST3R
quote:
Geerbeer schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:03:

Bedankt!
Geen last van hier. Het is nu redelijk prime-time qua tijd, en ik haal nog steeds 500+ op mijn 500/500 lijn. Glasvezel op KPN WBA (Reggefiber gebied). Je kan je verbinding het best testen op speedtest.fiber.nl. Als je daar een lage snelheid uit krijgt, ligt het probleem waarschijnlijk eerder in je eigen netwerk, of aan de bron waar je vanaf downloadt.

_BLAST3R wijzigde deze reactie 16-04-2017 21:59 (7%)

• The_MAN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:36
quote:
dennisfr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:50:
[...]

Ja ik (cogasgebied). Geen probleem hier, net nog een film met 11 MB/s gedownload.
Zelfde hier, heb officieel 100/100, maar haal regelmatig 15MB/s volgens mij Synology.

• scorpion303
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik heb nu een jaartje of twee redelijk probleemloos gebruik kunnen maken van DSL via Online.nl (pakketsnelheid : 50Mb/s down, 5Mb/s up / werkelijke snelheid: 50Mb/s down, 10Mb/s up). Ik kan voor exact hetzelfde maandbedrag overstappen naar een Fiber DSL pakket met 100Mb/s down en 30Mb/s up.

Ik begrijp dat beide aanbieders een niet al te beste reputatie hebben, maar vroeg mij af of ik grote risico's loop als ik onderling overstap. Beide lijken gebruik te maken van hetzelfde (KPN) netwerk, dus daar lijkt weinig verandering te verwachten. Of mis ik iets?

• rclahsen
quote:
scorpion303 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:20:
Ik heb nu een jaartje of twee redelijk probleemloos gebruik kunnen maken van DSL via Online.nl (pakketsnelheid : 50Mb/s down, 5Mb/s up / werkelijke snelheid: 50Mb/s down, 10Mb/s up). Ik kan voor exact hetzelfde maandbedrag overstappen naar een Fiber DSL pakket met 100Mb/s down en 30Mb/s up.

Ik begrijp dat beide aanbieders een niet al te beste reputatie hebben, maar vroeg mij af of ik grote risico's loop als ik onderling overstap. Beide lijken gebruik te maken van hetzelfde (KPN) netwerk, dus daar lijkt weinig verandering te verwachten. Of mis ik iets?
Fiber maakt naar mijn idee wel deels gebruik van de infrastructuur van KPN, maar handelt het internetverkeer ook deels zelf af. Op zich is dat vrij stabiel maar in mijn ervaring zakt de internetsnelheid wel in op piektijden. Het blijft dan wel werken hoor, maar de snelheid komt dan in mijn geval bijna nooit meer boven 50 Mbit/s.

Eind juni stap ik wel over, omdat mijn ervaringen met de klantenservice niet zo positief zijn. Eind december, begin januari heb ik uren moeten bellen om een zenderpakket op te zeggen. Dat stemt me dan somber over de klantenservice als er echt iets mis is met de verbinding.

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:27

vr6-only

Blub Blub

quote:

Weleens overwogen om NLE te nemen? Ze leveren een KPN product, maar dan zonder de KPN labels.
Over Fiber hoor ik eigenlijk alleen maar klachten van mensen die het hebben. Vooral de TV kastjes zouden kuren vertonen en de klantenservice is kennelijk ondermaats. Maar ja, het gaat wel om 3 mensen in dit geval. Spreek dus niet voor iedereen.

It ain't stupid if it works!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:22
quote:
vr6-only schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:56:
[...]

Weleens overwogen om NLE te nemen? Ze leveren een KPN product, maar dan zonder de KPN labels.
Over Fiber hoor ik eigenlijk alleen maar klachten van mensen die het hebben. Vooral de TV kastjes zouden kuren vertonen en de klantenservice is kennelijk ondermaats. Maar ja, het gaat wel om 3 mensen in dit geval. Spreek dus niet voor iedereen.
Dat dacht ik ook meteen toen ik dit las. NLE is echt een kopie van KPN. Inclusief apparatuur, diensten, etc. Werkt super en ik hoor alleen maar klachten over Fiber. En dan wel meer dan een paar mensen.

Voor meer achtergrond: [Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1

@scorpion303: Ik zou als eerste even deze checker doen om te weten wat er technisch haalbaar is via KPN WBA op jouw adres. Dat is voor elke provider de max. Als daar max 50 Mbit staat kan je nergens meer krijgen. Hooguit kan het goedkoper vergeleken me wat je nu hebt

Barre73 wijzigde deze reactie 24-04-2017 21:55 (46%)

• dennisfr
quote:

Of ze 100 Mb kunnen leveren via ADSL is nutuurlijk altijd maar de vraag. En als je een contract hebt getekend, laten ze je niet zo makkelijk gaan.
Daarnaast is/was de klantenservice niet best. Of het nog zo is, ik zou het niet weten, en waarom:
Omdat er hier niet of nauwelijks problemen zijn (ik heb glasvezel). Enkele jaren geleden hebben we gedwongen en met tegenzin afscheid moeten nemen van Ziggo, maar als Ziggo weer beschikbaar zou zijn op mijn adres, weet ik niet of ik terug zou gaan.

Er wordt vooral veel geklaagd over de klantenservice (terecht) en door mensen, die mensen kennen met problemen (zie de twee reacties hierboven).

• _BLAST3R
quote:

Denk niet dat je risico al te groot is, men levert beiden DSL via het netwerk van KPN. Daarbij maakt Fiber gebruik van (precies) hetzelfde TV platform als Online.nl (Solocoo door Streamgroup). Dat zal dus werkelijk waar niet veranderen; enige is misschien een ander logo en ander kleurtje op de interface. Als het nu prima werkt, zal het dan ook prima werken. Wel even controleren wat de snelheid is die Fiber aangeeft op hun website. Op de bestelstraat staat vermeld wat je kan halen op jouw adres (en effectief wat KPN schat 'over is' op jouw adres van de 100 Mbit).
quote:
rclahsen schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:40:
[...]

Fiber maakt naar mijn idee wel deels gebruik van de infrastructuur van KPN, maar handelt het internetverkeer ook deels zelf af. Op zich is dat vrij stabiel maar in mijn ervaring zakt de internetsnelheid wel in op piektijden. Het blijft dan wel werken hoor, maar de snelheid komt dan in mijn geval bijna nooit meer boven 50 Mbit/s.

Eind juni stap ik wel over, omdat mijn ervaringen met de klantenservice niet zo positief zijn. Eind december, begin januari heb ik uren moeten bellen om een zenderpakket op te zeggen. Dat stemt me dan somber over de klantenservice als er echt iets mis is met de verbinding.
Kon je geen ticket openen om het zenderpakket op te zeggen? Als ze dan te laat zijn met het oppakken van zo'n ticket is het hun probleem, niet de jouwe. Toch?

Voor wat betreft de snelheid; Fiber maakt gebruik van het wholesale netwerk van KPN (WBA) voor zowel glas als DSL diensten, net als 90% van 'de rest' van de providers. Ze handelen inderdaad zelf het verkeer af, via het netwerk van iunxi.

Men heeft de laatste tijd inderdaad wat netwerkproblemen gehad (niet al te lang geleden lag ik er even uit, en nog iets langer geleden waren er capaciteitsproblemen op de piektijden), maar dan nog ben ik eigenlijk gewoon tevreden. Ik heb 500/500 glas, en die snelheid haalde ik de laatste maand gewoon vol op alle momenten. Zelfs met een beetje extra sinds die capaciteitsproblemen verholpen zijn. Daarbij is de peering/transit van iunxi juist een verademing ten opzichte van UPC/Ziggo en daarna ITNS/ISPFabriek. Kwalitatief is de boel nu dus weer prima op peil.
quote:
Barre73 schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:23:
[...]

Dat dacht ik ook meteen toen ik dit las. NLE is echt een kopie van KPN. Inclusief apparatuur, diensten, etc. Werkt super en ik hoor alleen maar klachten over Fiber. En dan wel meer dan een paar mensen.

Voor meer achtergrond: [Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1
Tja, als je op internet kijkt is 99% van alle reacties die je hoort over providers negatief. Daarbij is het nou niet echt een spontaan gespreksonderwerp, behalve natuurlijk als het niet werkt. NLE heeft hier het voordeel dat ze pas net begonnen zijn, dan is er inderdaad nog weinig te vinden. En meestal gaat het ook goed. Alleen als het fout gaat, gaat het fout en hoor je dat natuurlijk flink door echo'en op het internet..
quote:
dennisfr schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:43:
[...]

Of ze 100 Mb kunnen leveren via ADSL is nutuurlijk altijd maar de vraag. En als je een contract hebt getekend, laten ze je niet zo makkelijk gaan.
Daarnaast is/was de klantenservice niet best. Of het nog zo is, ik zou het niet weten, en waarom:
[..]

Er wordt vooral veel geklaagd over de klantenservice (terecht) en door mensen, die mensen kennen met problemen (zie de twee reacties hierboven).
Voor wat betreft de snelheid geldt dat dit een kwestie van goed lezen blijft (in bestelstraat maar ook op de bevestigingsbrief) wat de snelheid is die je (volgens KPN, dat is overigens wel een leuk detail) zou kunnen krijgen op je adres.

Dat over de klantenservice staat als een paal boven water trouwens. Zelf heb ik die vooralsnog gewoon nooit nodig gehad; op internet is er genoeg te vinden over eventuele storingen (vooral nu ze hun eigen "storings-check" hebben gelanceerd, waar ze van wat ik heb gezien prima updates geven). Da's al een hele verbetering van wat het eerst was (geen communicatie tijdens storingen).

Vergeet niet, providers zijn gewoon bedrijven met winstoogmerk, geen filantropische instellingen. Dingen als SLA en service zijn voor een provider kosten en die moeten opwegen tegen de kostprijs die gerekend wordt voor het product. Als je die zaken wil, moet je er nou eenmaal voor betalen.

Als je graag service wil, kan je beter kijken naar XS4All of een andere provider die daar dankzij het prijsverschil ook evenredig meer geld aan kan uitgeven. ;)

• rclahsen
quote:
_BLAST3R schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:49:
[...]

Kon je geen ticket openen om het zenderpakket op te zeggen? Als ze dan te laat zijn met het oppakken van zo'n ticket is het hun probleem, niet de jouwe. Toch?
Ik had al meerdere tickets aangemaakt, maar daar kwam geen reactie op. Vandaar dat ik meerdere malen meer dan een half uur aan de lijn heb gehangen. Toen ik om deze redenen 2 maanden geleden wilde opzeggen, hield Fiber een opzegtermijn van ťťn kalendermaand aan. In strijd met de wettelijke regelingen. Uiteindelijk is dit laatste opgelost nadat iemand van Fiber met een meesterstitel zich ermee ging bemoeien, maar ik krijg al met al geen fijn gevoel bij de klantenservice bij Fiber.

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 04:01
En dan nu, complimenten voor Fiber! De verhuizing is goed verwerkt, de klantenservice heeft goed gewerkt.

Nee, ik ben nog niet enthousiast maar ze kunnen wel iets.

• HeeftZijWeer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-11 11:34
quote:
DeKever schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:02:
En dan nu, complimenten voor Fiber! De verhuizing is goed verwerkt, de klantenservice heeft goed gewerkt.

Nee, ik ben nog niet enthousiast maar ze kunnen wel iets.
Sorry, maar mijn eerste reactie is: hoe is het mogelijk, dat zoiets in ťťn keer goed gaat!?
Hoeveel uren ik wel niet heb genoten van het wachtmuziekje van de klantenservice :?

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 04:01
quote:
HeeftZijWeer schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:21:
[...]

Sorry, maar mijn eerste reactie is: hoe is het mogelijk, dat zoiets in ťťn keer goed gaat!?
Hoeveel uren ik wel niet heb genoten van het wachtmuziekje van de klantenservice :?
Zelfs een blind varken vindt weleens een eikel...

• Barre73
quote:
DeKever schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:49:
[...]

Zelfs een blind varken vindt weleens een eikel...
Net goed als een ziend varken aangezien ze die eikels met hun neus zoeken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Optitune
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02-05 15:13
Sinds 24-4 een abbo. internet werkt maar tv niet... vele uren verder met bellen, appen, tickets aanmaken enz.... is de enige reactie dat een andere afdeling er mee bezig is, en dat het misschien wellicht nog binnen een week opgelost word... of niet, maar dat weten ze niet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johndejager84
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 27-10 09:11
Heeft iemand IPTV via Fiber met eigen hardware al voor elkaar? Internet is geen probleem met VLAN 141 en fritz.box als hostname, echter krijg ik IPTV (nog) niet aan de praat.

Ik heb op mijn hardware een VLAN Subinterface 148 waarop ik een DHCP Adres ontvang (172.17.X.X). Via routing probeer ik het IPTV Subnet over deze interface te sturen. Ik weet tot nu toe het IPTV subnet nog niet. Net als op netwerkje.com zal Fiber op soortgelijke manier werken. Iemand enig idee of heeft dit al werkend?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _BLAST3R
quote:
johndejager84 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:34:
Heeft iemand IPTV via Fiber met eigen hardware al voor elkaar? Internet is geen probleem met VLAN 141 en fritz.box als hostname, echter krijg ik IPTV (nog) niet aan de praat.

Ik heb op mijn hardware een VLAN Subinterface 148 waarop ik een DHCP Adres ontvang (172.17.X.X). Via routing probeer ik het IPTV Subnet over deze interface te sturen. Ik weet tot nu toe het IPTV subnet nog niet. Net als op netwerkje.com zal Fiber op soortgelijke manier werken. Iemand enig idee of heeft dit al werkend?
Voor multicast dien je een zgn. IGMP proxy aan te maken. Je router moet dit vanzelfsprekend wel ondersteunen.
quote:
_BLAST3R schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Voor multicast dien je een IGMP Proxy aan te maken om vanuit je LAN bij de multicast op VLAN 4 te kunnen komen. Het altnet wat je hiervoor dient toe te voegen is 213.75.167.0/24.

Indien je liever een apart IPTV subnetje creeert geldt hetzelfde, alleen dan moet je zorgen dat hij voor 192.168.100.69 naar IPTV VLAN NAT, en voor 'de rest' als default route naar je internet interface NAT.
Het VLAN is weliswaar anders, maar dat zou voor Caiway gebied hetzelfde moeten zijn. De bron van de MC is hetzelfde.

_BLAST3R wijzigde deze reactie 08-05-2017 13:26 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johndejager84
Bedankt ik zal vanavond hier weer verder mee gaan en het laten weten.

• johndejager84
Werkt!

• _BLAST3R
quote:
Goed om te horen. ;-)

Let wel dat een IGMP proxy best gevoelig is voor CPU load spikes. UDP verkeer zal daarbij als eerste gedropt worden zodra je router het een beetje druk krijgt.

Gelukkig hebben de STB's daarvoor wel retransmissie ingebakken (die dus dat soort kleine artifacts on-the-fly oplost), maar dan moet je wel even een extra route zetten naar 192.168.100.69 via het IPTV VLAN gateway. Die moet je dus kunnen pingen vanuit je LAN wil je gebruik maken van de RET server in combinatie met eigen netwerk.

• OosterF
  • Laatst online: 23:45
Mijn tante van 55 met 0,0 verstand van alles wat met internet te maken heeft is helaas in een verkooppraatje van Fiber getrapt, en heeft een overstap naar Fiber in werking gezet. Het alles-in-1 pakket zou vorige week worden geactiveerd. Dit is dus niet gebeurt. Ze zit nu al 8 dagen zonder TV, internet en telefonie.

Vanmiddag ben ik zelf maar even in de telefoon geklommen om te vragen wat er nou precies aan de hand is. Verder dan een vaag verhaal waarin af en toe de woorden "wijkcentrale, internetkabel, probleem en sorry" vielen kwam Fiber niet. Het zou morgen of anders vrijdag echt opgelost worden. Is dit een normale gang van zaken bij Fiber? Kan ze nog meer van zulke ongein verwachten en wat kan ze nu het beste doen?

• dennisfr
quote:
OosterF schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:07:
Mijn tante van 55 met 0,0 verstand van alles wat met internet te maken heeft is helaas in een verkooppraatje van Fiber getrapt, en heeft een overstap naar Fiber in werking gezet. Het alles-in-1 pakket zou vorige week worden geactiveerd. Dit is dus niet gebeurt. Ze zit nu al 8 dagen zonder TV, internet en telefonie.

Vanmiddag ben ik zelf maar even in de telefoon geklommen om te vragen wat er nou precies aan de hand is. Verder dan een vaag verhaal waarin af en toe de woorden "wijkcentrale, internetkabel, probleem en sorry" vielen kwam Fiber niet. Het zou morgen of anders vrijdag echt opgelost worden. Is dit een normale gang van zaken bij Fiber? Kan ze nog meer van zulke ongein verwachten en wat kan ze nu het beste doen?
Lees dit topic eens terug zou ik zeggen is al meer gepost hier.
Overigens wordt het wel rustiger hier qua klachten, dus het lijkt de goede kant op te gaan.

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-11 12:21
Is het eigenlijk makkelijk om over te stappen naar een hogere snelheid?
My Fiber lijkt dit niet aan te bieden.

Ook heb ik nooit een Fritzbox gehad (want al lid sinds voor de overname door Fiber)..
Zou ik die nog krijgen wanneer ik upgrade?

Pistolebob wijzigde deze reactie 13-06-2017 10:16 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
quote:
dennisfr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:12:
[...]

Overigens wordt het wel rustiger hier qua klachten, dus het lijkt de goede kant op te gaan.
Nee man, het is nog steeds een zooitje bij dat bedrijf. Administratief klopt er niks van en de klantenservice is 1 van de slechtste waar ik ooit mee te maken heb gehad.
Alle punten die ik aangedragen heb om me te behouden als klant hebben ze niks mee gedaan of was absoluut niet waar, ook al heb ik de logs en het contract aangeleverd om te bewijzen dat ze het toch echt fout hadden.

Het enige waar ze wel pro-actief op insprongen was toen ik aangaf dan wel te gaan overstappen. Kreeg direct een bevestiging van opzeggen van ze. Dat was dan wel weer fijn. :+

Zal niet zo lang duren voordat Fiber overgenomen wordt dan wel kapot is.

• _BLAST3R
quote:
Pistolebob schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:04:
Is het eigenlijk makkelijk om over te stappen naar een hogere snelheid?
My Fiber lijkt dit niet aan te bieden.

Ook heb ik nooit een Fritzbox gehad (want al lid sinds voor de overname door Fiber)..
Zou ik die nog krijgen wanneer ik upgrade?
Je kan het aanvragen via een ticket (via MyFiber).

Maar, als je geen FritzBox hebt, wat heb je dan wel? Glasvezel neem ik dan aan. Als je omhoog wil in snelheid op de glasvezel dan moet dit gewoon kunnen. De netwerkverbeteringen die ze hebben doorgevoerd zouden jou in staat moeten stellen tot 500/500 te krijgen over het nieuwe netwerk. Waarschijnlijk moet je apparatuur dan wel vervangen worden.

• theHoff
  • Niet online
Inmiddels 8 dagen geen internet gehad in de afgelopen 6 weken door storingen bij Fiber. Reactietijd op klantenservice tickets is vaak groter dan 2 dagen. Drama drama drama.

• tijnvw
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-11 12:30
Zojuist m'n abonnement bij Fiber opgezegd. In het kort, zodat anderen het misschien kunnen meenemen in de keuze voor een nieuwe provider:

- Fiber adverteert beste snelheid op mijn adres (alleen DSL beschikbaar). 100/30mbit tegenover 80/8 mbit bij andere providers. Deze snelheid haal ik over het algemeen ook.
- Enige keuze voor router is FritzBox 7360, dit betekent uitsluitend wifi op 2,4 GHz, of eigen router.
- Klantenservice. Wachttijden: zijn afgelopen halfjaar afgenomen van gemiddeld 45 min naar 15 min.
- Klantenservice. Kennis: niet best. Diagnostiek naar instabiele verbinding is pas na 5 maanden 'zeuren' van mijn kant gedaan, toen defect op de lijn ontdekt.
- Klantenservice. Hulpvaardigheid: vanuit medewerkers vaak wel vriendelijkheid, echter geen ruimte om te bewegen binnen kaders van Fiber. Voorbeeld: op advies van een medewerker krijg ik een nieuwe router. Daarin zit een heel korte brief met de boodschap dat ik de oude router terug moet sturen, zonder verdere instructies behalve het adres. Daar het gaat om een defect apparaat dat Fiber zelf levert, lijkt het me niet redelijk dat ik de retourkosten moet betalen, echter wordt hierover niets vermeld. Bij verdere navraag bij de klantenservice blijkt dat hier niet over nagedacht is. Ik moet het bedrag voorschieten, een foto van het bonnetje maken, dit uploaden op "mijnFiber" en hopen dat ik het terug krijg. Zeer onprofessioneel geregeld allemaal.
- Klantenservice algemeen: bel ze een paar keer en je merkt dat alles gericht is op kostenbesparing, niet op klanten helpen.

Conclusie: Dan maar wat minder snel internet, dat bespaart op termijn een hoop grijze haren.
Mijn hemel, blijf weg bij deze toko!

• dennisfr
quote:
tijnvw schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:15:
Zojuist m'n abonnement bij Fiber opgezegd. In het kort, zodat anderen het misschien kunnen meenemen in de keuze voor een nieuwe provider:

- Fiber adverteert beste snelheid op mijn adres (alleen DSL beschikbaar). 100/30mbit tegenover 80/8 mbit bij andere providers. Deze snelheid haal ik over het algemeen ook.
- Enige keuze voor router is FritzBox 7360, dit betekent uitsluitend wifi op 2,4 GHz, of eigen router.
- Klantenservice. Wachttijden: zijn afgelopen halfjaar afgenomen van gemiddeld 45 min naar 15 min.
- Klantenservice. Kennis: niet best. Diagnostiek naar instabiele verbinding is pas na 5 maanden 'zeuren' van mijn kant gedaan, toen defect op de lijn ontdekt.
- Klantenservice. Hulpvaardigheid: vanuit medewerkers vaak wel vriendelijkheid, echter geen ruimte om te bewegen binnen kaders van Fiber. Voorbeeld: op advies van een medewerker krijg ik een nieuwe router. Daarin zit een heel korte brief met de boodschap dat ik de oude router terug moet sturen, zonder verdere instructies behalve het adres. Daar het gaat om een defect apparaat dat Fiber zelf levert, lijkt het me niet redelijk dat ik de retourkosten moet betalen, echter wordt hierover niets vermeld. Bij verdere navraag bij de klantenservice blijkt dat hier niet over nagedacht is. Ik moet het bedrag voorschieten, een foto van het bonnetje maken, dit uploaden op "mijnFiber" en hopen dat ik het terug krijg. Zeer onprofessioneel geregeld allemaal.
- Klantenservice algemeen: bel ze een paar keer en je merkt dat alles gericht is op kostenbesparing, niet op klanten helpen.

Conclusie: Dan maar wat minder snel internet, dat bespaart op termijn een hoop grijze haren.
Mijn hemel, blijf weg bij deze toko!
En heel verhaal, maar ik zie eigenlijk nauwelijks negatieve punten op de klantenservice na.
Dat deze ondermaats is, is/was bekend, maar zoals je zelf aangeeft doen de medewerkers hun best en neemt de wachttijd af.
Daarnaast: hoe vaak heb je de klantenservice nou echt nodig?

• tijnvw
Ik kan me je vraag voorstellen; zo dacht ik er tot een jaar geleden ook over. Totdat je internet een paar keer per dag uitvalt, en het bedrijf waar je een jaarcontract bij afgesloten hebt, je niet wil helpen. Je hebt wel meer dingen niet vaak nodig, maar wanneer je dit dan wťl wil gebruiken is het noodzakelijk dat het werkt. Bij Fiber niet dus.

Is voor mij (na een half jaar goede wil en geduld van mijn kant) ook een beetje stoom afblazen natuurlijk :+ maar wil mijn bijdrage leveren aan de discussie zodat anderen van tevoren wel weten waar ze op kunnen rekenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _BLAST3R
quote:
tijnvw schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:12:
Ik kan me je vraag voorstellen; zo dacht ik er tot een jaar geleden ook over. Totdat je internet een paar keer per dag uitvalt, en het bedrijf waar je een jaarcontract bij afgesloten hebt, je niet wil helpen. Je hebt wel meer dingen niet vaak nodig, maar wanneer je dit dan wťl wil gebruiken is het noodzakelijk dat het werkt. Bij Fiber niet dus.

Is voor mij (na een half jaar goede wil en geduld van mijn kant) ook een beetje stoom afblazen natuurlijk :+ maar wil mijn bijdrage leveren aan de discussie zodat anderen van tevoren wel weten waar ze op kunnen rekenen.
Het is natuurlijk niet fijn als je als klant zo lang met problemen blijft zitten. Maar bedenk je dat voor een provider zonder eigen netwerk/operator status dit evenmin zo fijn is. Waarom zouden zij expres jouw problemen niet doorzetten naar de verantwoordelijke partij? Als deze partij zegt dat alles in orde is, dan word ook Fiber van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik denk dan ook dat er enige nuancering aangebracht dient te worden. Wil je echt service en op de eerste rij zitten wanneer je dit soort problemen hebt, dan moet je direct bij de operator afnemen. In dit geval KPN. Maar ja, daar heb je zoveel afdelingen en lagen dat jouw problemen daar waarschijnlijk ook in het oerwoud verdwalen. Zoek voor de gein maar eens op KPN en storing. ;-)

Dus ja; Fiber is jouw provider en dient hier werk van te maken. Maar soms zijn de handen van een provider ook vastgebonden. Vooral als het om de daadwerkelijke infra gaat; niet iets wat bij Fiber in beheer is. En ik zeg niet dat dat ze minder verantwoordelijk maakt, maar denken dat zo'n bedrijf je echt niet wilt helpen is natuurlijk wel een beetje contra-productief. Voor Fiber in ieder geval. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tijnvw
Heb je soms aandelen bij Fiber? ;-)

Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens dat bashen zonder enige nuance door een enkele anekdotische slechte ervaring niet nodig is. Ik schrijf dit verhaal echter met een hele trits slechte ervaringen op allerlei terreinen (telefonische wachttijd, kunde helpdeskmedewerkers, klantgerichtheid, betrouwbaarheid, bereidheid mee te denken etc) sinds september.

Je doet nu alsof een provider zonder eigen netwerk sowieso weinig zelf kan doen in het spectrum van klantenservice omdat zij afhankelijk zijn van derden. Bovendien suggereer je dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Mij wordt een router wordt teruggestuurd met als enige tekst: "Geachte klant, dit is een vervangende router. Zus en zo is het retouradres, stuur de oude per ommegaande terug, anders zullen we de nieuwprijs is rekening brengen. Vriendelijke groet, Fiber". Ik weer bellen, omdat ik geen retourverpakking/etiket zie zoals bij alle partijen die een gevoel van klantenservice hebben, bel ik de klantenservice weer die me alleen kunnen vertellen dat ik het zelf voor moet schieten, een foto van het bonnetje naar het klantenportaal moet sturen. En dat hij inderdaad wel van meer mensen gehoord had dat dit niet zo handig was. Volgens mij moet het management hier gewoon over nadenken en vanaf de stoel van hun klanten een optimaal plan maken. Het het slechtste geval wordt dit helemaal niet gedaan; in een ander geval is het verdienmodel om dit soort zaken dusdanig slecht te regelen, dat ze hopen dat sommige mensen het 'dan maar laten zitten'.

Anyway, als ik je reacties zo lees, zul je het sowieso niet met me eens worden, maar ik vind het belangrijk dat mensen die een nieuwe provider overwegen, hiermee een eerlijk beeld van de door mij ervaren serviceverlening bij Fiber krijgen.

tijnvw wijzigde deze reactie 02-07-2017 09:11 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _BLAST3R
quote:
tijnvw schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:10:
Heb je soms aandelen bij Fiber? ;-)

Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens dat bashen zonder enige nuance door een enkele anekdotische slechte ervaring niet nodig is. Ik schrijf dit verhaal echter met een hele trits slechte ervaringen op allerlei terreinen (telefonische wachttijd, kunde helpdeskmedewerkers, klantgerichtheid, betrouwbaarheid, bereidheid mee te denken etc) sinds september.

Je doet nu alsof een provider zonder eigen netwerk sowieso weinig zelf kan doen in het spectrum van klantenservice omdat zij afhankelijk zijn van derden. Bovendien suggereer je dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Mij wordt een router wordt teruggestuurd met als enige tekst: "Geachte klant, dit is een vervangende router. Zus en zo is het retouradres, stuur de oude per ommegaande terug, anders zullen we de nieuwprijs is rekening brengen. Vriendelijke groet, Fiber". Ik weer bellen, omdat ik geen retourverpakking/etiket zie zoals bij alle partijen die een gevoel van klantenservice hebben, bel ik de klantenservice weer die me alleen kunnen vertellen dat ik het zelf voor moet schieten, een foto van het bonnetje naar het klantenportaal moet sturen. En dat hij inderdaad wel van meer mensen gehoord had dat dit niet zo handig was. Volgens mij moet het management hier gewoon over nadenken en vanaf de stoel van hun klanten een optimaal plan maken. Het het slechtste geval wordt dit helemaal niet gedaan; in een ander geval is het verdienmodel om dit soort zaken dusdanig slecht te regelen, dat ze hopen dat sommige mensen het 'dan maar laten zitten'.

Anyway, als ik je reacties zo lees, zul je het sowieso niet met me eens worden, maar ik vind het belangrijk dat mensen die een nieuwe provider overwegen, hiermee een eerlijk beeld van de door mij ervaren serviceverlening bij Fiber krijgen.
Typische reactie van iemand die denkt dat zijn ervaring feit is en daardoor iemand die het opneemt voor zijn provider ineens "aandelen heeft". Hoewel ik kan begrijpen dat mijn berichten soms zo voelen, het is gewoon heel simpel. Ik probeer, net zoals jij zegt dat het management van Fiber zou moeten doen maar dan omgekeerd, de situatie te zien vanuit de provider.

Wat jij zegt in je bericht is natuurlijk helemaal waar. Maar volgens mij haal jij de verkeerde kern uit mijn bericht. Ik zeg helemaal niet dat Fiber de beste provider is die er is en dat ze alles op orde hebben. Uit dit topic blijkt dat meerdere malen niet echt het geval te zijn. Echter is dat, net zoals jij jouw ervaring hebt, totaal niet mijn ervaring. Mijn internet werkt al jaren prima, hier en daar wat hikjes toen het wel fout ging, maar hey, daar dealen we gewoon mee toch? Het blijft een consumentenprovider, en daar zijn de SLA's gewoon niet van het niveau dan wat jij misschien verwacht als particulier te moeten krijgen voor je geld. Ik kan je in ieder geval vertellen dat jouw lijn met een dergelijke SLA, ook vanuit het netwerk, minstens 10x zo duur is. Dit zelf kunnen relativeren is iets wat ik gewoon graag doe en ik heb dus het idee dat als ik dit soort berichten lees, er een nuance aangebracht dient te worden. Insights geven waarom het fout zou kunnen gaan intern. Verklaren. Dat heeft m.i. altijd meer inhoud dan slechts constateren dat iets kut is en het daarbij laten.

Jij hebt problemen ervaren met je lijn en denkt dat Fiber daar per ommegaande de volgende dag een fix voor heeft. Misschien hebben ze die verantwoordelijkheid ook volgens jou, en dat klopt natuurlijk ook deels - ze zijn immers jouw provider en verkopen je een dienst. Dan moeten ze die ook leveren. Maar wat nou als zij ook klant zijn van een andere, grotere provider, die met al hun afdelingen juist teveel processen en communicatiestappen heeft waardoor er nog veel meer aan de hand kan zijn dan een provider die "jou niet wil helpen?". Fiber heeft het stukje communicatie gewoon nog niet helemaal op orde - maar dat is net zoals voor ieder bedrijf een constant leerproces.

Ik zeg heel simpel; jij hebt een probleem gehad. Jouw initial probleem lag niet direct bij Fiber maar in het netwerk. Om jou te helpen moet Fiber de bereidheid krijgen van de netbeheerder om mee te werken. Soms gaat dat goed, soms niet. Dat is voor jou als klant natuurljk compleet irrelevant; jij wil je verbinding gewoon goed hebben. Maar het is dus niet iets wat in dit geval Fiber uniek maakt. Dit had ook kunnen gebeuren bij een andere provider die via KPN WBA levert.

Ik zeg hier overigens ook niet dat Fiber helemaal geen fouten heeft gemaakt. Er zit zeker schuld bij Fiber in deze zaak qua afhandelen van je case. Maar ook hier is er voor een provider een learning curve. Als je ziet hoe 'erg' die zaken waren (ook hier in het topic) en hoeveel beter ze nu al zijn, kan je niet zeggen dat ze niet leren van hun fouten.

Uiteindelijk; heb je je tekst uiteindelijk ook als feedback gestuurd ipv. als klacht? Zo kan men daar echt iets mee. Dit soort berichtjes op een forum is natuurlijk leuk om je frustratie te uiten, maar service bij een provider is een dynamisch goed. Je hebt nu geconstateerd dat het onder jouw verwachtingen is. Dat is prima. Maar dat betekend niet dat het altijd zo zal zijn en dat ze er niets aan doen. En om dat te doen moeten ze wel weten wat ze moeten veranderen.

"Vind ik". ;-)

_BLAST3R wijzigde deze reactie 02-07-2017 12:52 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tijnvw
quote:
Uiteindelijk; heb je je tekst uiteindelijk ook als feedback gestuurd ipv. als klacht? Zo kan men daar echt iets mee.
Yes heb ik gedaan, laten we hiermee deze kous afdoen; even goede vrienden goed? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _BLAST3R
quote:
tijnvw schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Yes heb ik gedaan, laten we hiermee deze kous afdoen; even goede vrienden goed? :)
Haha, da's een leuke. Dan heb ik daar inderdaad niets op aan te merken. Even goede vrienden.

* _BLAST3R schudt de hand van tijnvw

• theHoff
  • Niet online
Pff. Nu weer de restitutie van m'n laatste maand afgewezen zonder reden. Verwezen naar communicatie van collega waar toch echt de einddatum op die eerste van de maand staat. Standaard antwoord terug dat het voorwaarden zijn.
Nu maar aangegeven dat het overgedragen is aan m'n rechtsbijstandverzekering en voila, direct restitutie mogen ontvangen. Nooit meer Fiber.

• rclahsen
quote:
theHoff schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:40:
Pff. Nu weer de restitutie van m'n laatste maand afgewezen zonder reden. Verwezen naar communicatie van collega waar toch echt de einddatum op die eerste van de maand staat. Standaard antwoord terug dat het voorwaarden zijn.
Nu maar aangegeven dat het overgedragen is aan m'n rechtsbijstandverzekering en voila, direct restitutie mogen ontvangen. Nooit meer Fiber.
Zelfde ervaring hier. Medio maart brief van ze gehad waarin zij bevestigden dat de overeenkomst eindigde op 30 juni i.p.v. 31 juli 2017. In eerste instantie werd, nadat ik eind juni de factuur voor juli 2017 (voor die gehele periode was de overeenkomst al geŽindigd) kreeg, ook gezegd dat ik die factuur moest betalen, omdat een overstap niet hetzelfde was als een opzegging. Toen ik ze wees op die brief van medio maart, bleven ze volharden: ik had immers ook nog zelf moeten opzeggen. Maar goed: na aandringen is de factuur alsnog teruggedraaid.

Bijna eind goed, al goed, want ik wil nog wel mijn 50 euro borg terug. En daarna kom ik nooit meer terug bij deze tent!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rclahsen
Dacht dat ik van ze verlost was, maar helaas: ze stellen wel dat ik de Fritzbox terug heb gestuurd, maar niet de tv-box. Ik heb ze allebei opgestuurd in een doos, dus als ze de Fritzbox hebben ontvangen dan moeten ze ook de tv-box hebben ontvangen.

Gelukkig heb ik foto's van het inpakken gemaakt. Blijkbaar schatte ik juist in dat het nog steeds administratief incompetente prutsers zijn.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
TiesD schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:12:
Bedankt. Dat ga ik ook doen. Inmiddels heb ik ook een melding gedaan bij ACM.

[...]

Update: Na protest heeft Fiber mijn vervaldatum ook vervroegd conform de wettelijk termijn.
Bij mij hebben ze de opzegdatum vervroegd maar de credit nota van de vooruit gefactureerde kosten nooit terugbetaald. We zijn nu 3 maanden verder. Wat een ballentent.

• underdog007007
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-11 00:27
Als ik het hier zo lees krijg ik het idee dat Fiber toch niet zo'n beste keuze is. Jammer, want voor de prijs is het wel redelijk aantrekkelijk op het eerste oog.

En als ik zo de gang van zaken lees over hoe Fiber om gaat met het terugvorderen van geleende apparatuur... Indd ontiegelijk onprofessioneel ogend. Jezus. :|

• Kookaburra76
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-08 13:28
Dit betreft mijn ervaring met Fiber (DSL) voor diegene die overwegen om met dit bedrijf in zee te gaan. Op 9 juni een jaarabonnement aangevraagd. Aangezien ik in augustus ging verhuizen wilde ik er op tijd bij zijn, zodat ik zo kort mogelijk zonder internet zou zitten. Gevraagd werd naar de wensdatum voor oplevering en aangegeven dat dit 4 augustus was (dag voor daadwerkelijke verhuizing).

Mijn (wellicht naÔeve) interpretatie van de term 'wensdatum' is dat dit de datum is waarop ik graag aangesloten wil zijn. Dus dat de provider zijn best gaat doen om mij op die datum aangesloten te hebben. Wat schetst mijn verbazing: voor Fiber is de wensdatum de datum waarop ze Łberhaupt eens werk gaan maken van de aansluiting. Voor 4 augustus hebben ze dus geen poot uitgestoken, alleen heel snel de eerste centjes binnen geharkt (dat kostte ze maar een dag). Al met al behoorlijke misleiding in mijn optiek. Als ik had geweten dat dit de manier van handelen is van Fiber had ik op 9 juni gezegd als wensdatum 'zo spoedig mogelijk', want dan had ik nu misschien wel internet (als ik had geweten wat ik nu weet, was ik sowieso nooit met ze in zee gegaan). Ondertussen zijn we drie weken verder en is er nog geen enkel zicht op wanneer de aansluiting gerealiseerd wordt. Als je de klantenservice belt komen ze niet verder dan 'daar kunnen wij geen uitspraak over doen'.

Ik heb een poging gedaan de gehele aanvraag te laten annuleren, maar daar hebben ze zich mooi voor ingedekt. De bedenktijd van 14 dagen was natuurlijk al voorbij voordat de de ware aard van Fiber naar voren kwam. Daarnaast hebben ze zes weken om de aansluiting te realiseren voordat deze kosteloos geannuleerd kan worden. Ik kan nu dus tot 15 september zitten wachten. Ik heb er een hard hoofd in dat het ze gaat lukken en eerlijk gezegd hoop ik ook van niet, want dan ben ik per die datum van ze af en kan ik op zoek naar een andere provider.

Het contact met de klantenservice is ook ronduit slecht. Je wordt van 'afdeling' naar 'afdeling' doorverbonden (met wachttijden tussen 10 en 15 minuten), maar krijgt steeds dezelfde personen aan de lijn. Op klachten via de website wordt niet gereageerd en aan de telefoon wordt vervolgens medegedeeld dat er alleen gecommuniceerd wordt via hun eigen omgeving (my.fiber.nl). Hier zou een reactie moeten staan, maar daar staat alleen een bevestiging van aanmelding.

Al met al is Fiber een uitstekend voorbeeld van het oude Hollandse spreekwoord 'goedkoop is duurkoop' en raad ik dit iedereen af. Het handelen van deze provider wekt de indruk dat het bestaat uit twee amateurs op een zolderkamer.

• DeKemp
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:02
Ik ben aan het proberen om de verbinding werkend te krijgen met een pfsense bak.
Internet heb ik werkend die zat op vlan2.

Echter heb ik met het IPTV gebeuren wat meer moeite. Daar krijg ik op vlan4 ook gewoon een dhcp van.

Nou las ik dat er een IGMP proxy moest ingesteld worden wat ik heb geprobeerd alleen twijfel ik of het adress wat ik in dit topic heb gevonden daarvoor voor mij ook het goede is.

Heeft iemand wat tips voor mij omtrent het TV gedeelte,

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Kookaburra76 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:28:

Al met al is Fiber een uitstekend voorbeeld van het oude Hollandse spreekwoord 'goedkoop is duurkoop' en raad ik dit iedereen af. Het handelen van deze provider wekt de indruk dat het bestaat uit twee amateurs op een zolderkamer.
Het is alleen niet goedkoop. Ook dat hele verhaal van wensdatum klopt niet, waarschijnlijk is je aanvraag (op de facturatie na) niet goed gegaan. Uit hun eigen FAQ:
https://www.fiber.nl/klan...en/bestel-en-orderstatus/
quote:
Hoe lang duurt de levering van mijn aanvraag?

Op het moment dat u een order bij ons plaats heeft u een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, na het verlopen van uw bedenktijd streven wij erna om binnen 14 dagen de diensten op te leveren. Wanneer u bij ons een wensdatum hebt opgegeven leveren wij de diensten rond deze wensdatum op.

Wij gaan u zo snel mogelijk aansluiten op Fiber Nederland!

Het proces bestaat uit een aantal stappen:

Wij sturen u, zodra uw aanvraag bij ons binnen is, u een welkomstbrief met een orderbevestiging. Wij verzoeken u de gemaakte afspraken hierin te controleren en bieden u hier de mogelijkheid eventuele wijzigingen door te geven of uw aanvraag te annuleren. De duur van deze periode kan verschillen en wordt duidelijk aangegeven in uw welkomstbrief.
Na het verstrijken van de wettelijke bedenk periode gaan wij met uw aanvraag aan de slag. Wij gaan als eerste bij de netwerkbeheerder uw dienst aanvragen. Vanaf dat moment is de feitelijke levering begonnen. Dit is ook het moment dat we u de factuur sturen voor de eenmalige aansluitkosten (tenzij u deze niet hoeft te betalen vanwege een actie).
Heeft u ervoor gekozen om alles te laten aansluiten door een van onze collega’s van de installatieservice dan zullen zij contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. Dit zal gebeuren vanaf het moment dat wij een plandatum hebben teruggekregen van de netwerkbeheerder. Heeft u ervoor gekozen om het zelf te installeren sturen wij tijdens de levering u uw Doe Het Zelf pakket toe.
Nadat de netwerkbeheerder ons heeft aangegeven dat uw dienst is opgeleverd zullen wij uw aanvraag afronden.
U bent aangesloten!

• _BLAST3R
quote:
DeKemp schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:29:
Ik ben aan het proberen om de verbinding werkend te krijgen met een pfsense bak.
Internet heb ik werkend die zat op vlan2.

Echter heb ik met het IPTV gebeuren wat meer moeite. Daar krijg ik op vlan4 ook gewoon een dhcp van.

Nou las ik dat er een IGMP proxy moest ingesteld worden wat ik heb geprobeerd alleen twijfel ik of het adress wat ik in dit topic heb gevonden daarvoor voor mij ook het goede is.

Heeft iemand wat tips voor mij omtrent het TV gedeelte,
De adressen zijn voor alle Fiber klanten hetzelfde. Als je nu al een IP op VLAN4 krijgt, dan zit je al goed. Bij de configuratie van de IGMP proxy zet je die VLAN4 interface als upstream met als altnet dat /24 wat hier in het topic staat.

Als downstream selecteer je je LAN, of beter nog, een apart VLAN wat je voor je STB's maakt. Wellicht moet je daarna nog toestaan in de firewall dat vanuit VLAN4 UDP van het altnet subnet naar 224.0.0.0/8 mag stromen (naar je downstream interface). Ook moet je wellicht IGMP toestaan.

Als je dit allemaal goed hebt ingesteld, zou het moeten werken. Let wel dat IGMP proxy uiterst gevoelig is voor CPU load spikes en dergelijke; UDP multicast pakketjes zullen als eerste door de kernel gedropt worden. En dat vind zo'n 14mbit stream niet fijn. Nu is er wel retransmissie die dat op moet vangen, maar dan moet je wel zorgen dat deze ook bereikbaar is vanuit je LAN/IPTV VLAN. Daarvoor route je 192.168.100.69 uit via je VLAN4 interface. Dat adres moet dus ook pingbaar zijn vanuit het netwerk waar je STB's staan, en daar moet je waarschijnlijk ook nog een outbound NAT regel voor aanmaken wil dit werken.

Tenslotte moet je voor de STB's ook nog een NTP server draaien en meegeven aan de DHCP op het netwerk waar je ze aan hangt. Anders start hij niet door.

Succes! ;)

• DeKemp
Bedankt, zal vanavond eens proberen.

Edit.

Het lukt nog niet helemaal.

Dit heb ik voor de IGMP proxy

'
En dit als firewall regels.

DeKemp wijzigde deze reactie 28-08-2017 21:10 (77%)

• DeKemp
Iemand enig idee?

• doublehelix
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-11 12:26
Wat een duur provider zeg. Glasvezel op mijn adres is veel duurder dan andere providers. Er moet ook borg betaald worden en aansluit kosten.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:50

mvdam

3D printer at heart

quote:
dennisfr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:12:
[...]

Het wordt rustiger omdat iedereen er met bosjes tegelijk wegloopt :+

3D printje nodig? Meld je tweakers-username, en krijg 10% tweakers-korting!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-11 14:20

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

Potverdorie... lees nu pas de klachten.

Ik heb al jaren TweakDSL voor §30,- / mnd en 25 MBit.
Omdat Fiber voor dezelfde prijs 100MBit aabied dacht ik: overstappen!

30/07 Fiber (DSL, 100MBit) aangevraagd per zsm.
30/07 TweakDSL opgezegd
31/07 omdat TweakDSL bevestigde pas per 31/08 de lijn af te sluiten, Fiber gebeld. Deze meldden dat mijn aanvraag mis was gegaan (maar ik had wel een bevestiging :S) ivm de '+' in het email adres... maargoed, opnieuw aangevraagd (met ander email adres), nu met ingangsdatum 31/08. Dit was allemaal in orde.
23/08 Fiber maar eens gebeld waar het modem bleef. Ze meldden mij dat dit vaak pas een week voor oplevering verzonden werd, ik moest nog even wachten. Alles was in orde
29/08 Nog maar eens gebeld. De 'Netwerkprovider' had de lijn nog niet opgeleverd. Pas als dit gebeurde gingen ze over tot de volgende stap in het proces, en de stap daarna zou pas de hardware geleverd worden.
31/08, Vandaag dus. Mijn internet thuis doet het niet meer. Fiber gebeld, het zelfde verhaald. Opleverdatum is een wensdatum, de netwerkbeheerder heeft nog niets aangegeven dus zij doen ook niets. Ze wilden er ook niet achteraan, ik moet maar wachten... zonder internet.

Ik wilde weten hoe ik die netwerkbeheerder dan kon bereiken, maar daar kon ze geen informatie over geven.

Ik heb er begrip voor als buiten de macht van het bedrijf er wat mis gaat, maar doe op z'n minst dan ff alsof ze voor mij aan de slag zijn... Ik moet maar wachten... :r

Weet iemand hoe ik er achter kom wat die netwerkbeheerder is, en hoe ik kan checken of/wanneer ze mijn koper weer vrijgeven?

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• jurroen
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-11 23:03
quote:
EMP schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:32:
Weet iemand hoe ik er achter kom wat die netwerkbeheerder is, en hoe ik kan checken of/wanneer ze mijn koper weer vrijgeven?
Is dit een vereiste? Per aansluiting is het volgens mij normaliter 1 provider, maar in mijn ervaring hoeft die lijn niet vrijgegeven te worden. Kan ook dat ik het mis heb en mijn situatie een uitzondering was.

• EMP

EMP

quote:
jurroen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:19:
Is dit een vereiste? Per aansluiting is het volgens mij normaliter 1 provider, maar in mijn ervaring hoeft die lijn niet vrijgegeven te worden. Kan ook dat ik het mis heb en mijn situatie een uitzondering was.
Ik heb inmiddels geen internet meer, maar Fiber weigert verder te gaan met de procedure omdat volgens hun de netwerkbeheerder nog niet heeft doorgegeven dat de lijn is vrijgegeven.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze verder zijn gegaan zonder vrijgave?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
EMP schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:00:
[...]

Ik heb inmiddels geen internet meer, maar Fiber weigert verder te gaan met de procedure omdat volgens hun de netwerkbeheerder nog niet heeft doorgegeven dat de lijn is vrijgegeven.

Je moet ook pas opzeggen nadat fiber datum bevestigd heeft, kleine overlap in abonnementskosten maar dan geen periode zonder internet.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:50

mvdam

3D printer at heart

quote:

30/07 TweakDSL opgezegd
31/07 omdat TweakDSL bevestigde pas per 31/08 de lijn af te sluiten, Fiber gebeld. Deze meldden dat mijn aanvraag mis was gegaan (maar ik had wel een bevestiging :S) ivm de '+' in het email adres... maargoed, opnieuw aangevraagd (met ander email adres), nu met ingangsdatum 31/08. Dit was allemaal in orde.
23/08 Fiber maar eens gebeld waar het modem bleef. Ze meldden mij dat dit vaak pas een week voor oplevering verzonden werd, ik moest nog even wachten. Alles was in orde
29/08 Nog maar eens gebeld. De 'Netwerkprovider' had de lijn nog niet opgeleverd. Pas als dit gebeurde gingen ze over tot de volgende stap in het proces, en de stap daarna zou pas de hardware geleverd worden.
31/08, Vandaag dus. Mijn internet thuis doet het niet meer. Fiber gebeld, het zelfde verhaald. Opleverdatum is een wensdatum, de netwerkbeheerder heeft nog niets aangegeven dus zij doen ook niets. Ze wilden er ook niet achteraan, ik moet maar wachten... zonder internet.

Ik wilde weten hoe ik die netwerkbeheerder dan kon bereiken, maar daar kon ze geen informatie over geven.

Ik heb er begrip voor als buiten de macht van het bedrijf er wat mis gaat, maar doe op z'n minst dan ff alsof ze voor mij aan de slag zijn... Ik moet maar wachten... :r

Welkom in de Fiber molen. Bereid je maar voor op een aantal weken geen internet. Slechte klantenservice, onvriendelijke, en onduidelijke mensen aan de telefoon, op de chat.

En bereid vast je waarschuwingsverhaal voor voor je omgeving. Dat ze never, nooit niet naar Fiber moeten.

Dat alles gezegd hebbende, op de koperlijnen hebben we volgens mij maar 1 netbeheerder en dat is KPN :). Maar ik weet ook niet of je daar verder zou komen.

Als je nog van je Fiber af kunt, doe het nu.

3D printje nodig? Meld je tweakers-username, en krijg 10% tweakers-korting!

• jurroen
quote:
EMP schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:00:
[...]
Ik meen te herinneren dat ik (bij de nieuwe provider) had aangegeven wat er speelde, vervolgens gaven ze aan dat ze de nieuwe lijn er gewoon op konden knallen, alleen dat ik dan niet terug zou kunnen naar Fiber en dat ik verantwoordelijk was voor de administratieve afhandeling met Fiber (duh).

jurroen wijzigde deze reactie 01-09-2017 09:57 (3%)

• Barre73
quote:
jurroen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:56:
[...]

Ik meen te herinneren dat ik (bij de nieuwe provider) had aangegeven wat er speelde, vervolgens gaven ze aan dat ze de nieuwe lijn er gewoon op konden knallen, alleen dat ik dan niet terug zou kunnen naar Fiber en dat ik verantwoordelijk was voor de administratieve afhandeling met Fiber (duh).
Slamming of lijnkaping heet dat. Omdat het ook veel met kwade bedoeling werd gebruikt zijn veel providers er heel huiverig voor om te doen, ook al geeft de klant toestemming.

Fiber heeft net als elke provider op het KPN netwerk een eigen ingang bij KPN Wholesale (Regulated Services) die ze kunnen bellen.
Het is gewoon onwil dus.

• jurroen
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:33:
[...]

Slamming of lijnkaping heet dat. Omdat het ook veel met kwade bedoeling werd gebruikt zijn veel providers er heel huiverig voor om te doen, ook al geeft de klant toestemming.

Fiber heeft net als elke provider op het KPN netwerk een eigen ingang bij KPN Wholesale (Regulated Services) die ze kunnen bellen.
Het is gewoon onwil dus.
Slamming is als het zonder toestemming van de klant/gebruiker gebeurd. Dat is niet het geval geweest. Enige huiverigheid, met iets dat vaak misbruikt is, lijkt mij logisch. Levert natuurlijk toch een behoorlijke rompslomp op om dat op te lossen.

En wat de onwil betreft, ach, dat is Fiber ten voeten uit.

• _BLAST3R
quote:
DeKemp schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:46:
Bedankt, zal vanavond eens proberen.

[..]

[afbeelding]'
En dit als firewall regels.
Je src in deze regels klopt, maar je destination niet. Omdat het multicast verkeer betreft, moet je bij die UDP regel 224.0.0.0/4 opgeven (multicast range). Dat is ook waar het verkeer uit gaat komen.

Het is een tijdje terug dat ik met pfSense heb gewerkt, maar dan zou het moeten werken als ik het zo zie. Anders is het misschien een goed idee een drop all regel eronder te zetten en te kijken in de logs waar het misgaat. Zie je wel traffic binnenkomen op je WAN_IPTV als je een verzoek doet op een STB voor een zender?

• DeKemp
quote:
Ik heb de instellingen verander maar helaas zonder geluk.

Dit is nu de config

Dit doet het traffic momenteel, Dit is inclusief zappen en een reboot van de settopbox. De spike op WAN was tijdens de reboot.

Geen idee of het hulpvol is maar dit is wat de interfaces zeggen.

• EMP

EMP

Ook via Whatsapp nu eens wat vragen gesteld, maar Fiber kan mij nog steeds niet melden wanneer ze gaan leveren. Ze wisten mij wel te melden dat opzeggen mij een boete van 500 euro oplevert.

Omdat ze ruim op tijd wisten wanneer ze zouden moeten gaan leveren, en inmiddels de wensdatum ruim gepasseerd zijn en geen opleverdatum willen geven, was ik het zat, en heb ik vanochtend mijn rechtsbijstand gebeld.

Zij snappen het, en pakken de zaak op. Omdat Fiber alleen een 'wensdatum' geeft, maakt dat het juridisch lastiger, en kan ik ze niet direct aanspreken op niet-leveren van de dienst.

Wťl kan ik ze naar alle redelijkheid een termijn geven om daadwerkelijk op te leveren, en als ze dat niet doen, dan ga ik (samen met de rechtsbijstand) verdere stappen ondernemen.

Linksom of rechtsom, of ze mij nu aansluiten of vrijlaten, het maakt mij eigenlijk niet uit. Ik wil gewoon internet.

• _BLAST3R
quote:
DeKemp schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:04:
[...]

Ik heb de instellingen verander maar helaas zonder geluk.

Dit is nu de config
[afbeelding]

Dit doet het traffic momenteel, Dit is inclusief zappen en een reboot van de settopbox. De spike op WAN was tijdens de reboot.
[afbeelding]

Geen idee of het hulpvol is maar dit is wat de interfaces zeggen.
[afbeelding]
Hmm, heb je toevallig een slimme switch ergens met IGMP snooping aan? Het lijkt erop alsof hij helemaal geen moeite doet om de stream te openen. Normaliter zou je, als de IGMP membership report netjes doorkomt van LAN naar WAN_IPTV, dat er verkeer gaat lopen (de stream).

Wellicht dat je voor die IGMP regels (waar je dat allowed) een vinkje moet zetten onder 'Advanced Options' dat je Multicast Options ook allowed? Dat is een speciale optie ergens als ik het mij goed herinner..

Wat zie je in je logs?

• DeKemp
quote:
_BLAST3R schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:57:
[...]
Hmm, heb je toevallig een slimme switch ergens met IGMP snooping aan?
Achter de pfsense bak zit inderdaad een HP 1820-8G waar IGMPsnooping van aan stond. Nu met dat uit doet de tv het meteen.
Voorheen (met fiber fritzbox) had ik IGMP snooping aanstaan en leverde geen problemen op'

Edit: te vroeg gejuicht. Na reboot van de switch is de tv er ook me opghouden.
Packet capture log van WAN_IPTV Packet Capture klik

edit: na restart van de iptv wan doet hij het.

DeKemp wijzigde deze reactie 07-09-2017 20:46 (22%)

• Fanaat
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22-11 12:38

Fanaat

Proud member of TeamBVD

Wordt dit Fiber verhaal langzamerhand iets voor Kassa of Radar? Heb zo ook mijn ervaringen met deze nepprovider.

Antec P180, Antec Truepower 550 watt, Asus P5Q Pro, Intel q6600, MSI R6790 2PM2D1GD5, 4 gieg Kingston 1066, 2250 gieg HD, Samsung Writemaster, Samsung 16x dvd, Syncmaster 225BW

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-11 16:34
Ik lees aardig wat gezeur in dit topic over Fiber. Ben zelf een jaar geleden overgestapt op DSL. Ben zeer tevreden eigenlijk, maar ik hoef ook niet aan de slag met de klanten service *klopt af*

Ik weet dat dit soort topics altijd een bias hebben naar negatieve reacties, maar dit is toch wel erg lijkt me...
Nu ga ik binnenkort verhuizen, nieuwbouw met glasvezel en zit ik er dus over te twijfelen of ik niet over moet gaan stappen. Heb geen zin in gezeur met geen internet met een verhuizing. Is dit aan te raden?

• rclahsen
quote:
EJPostema schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:53:
Ik lees aardig wat gezeur in dit topic over Fiber. Ben zelf een jaar geleden overgestapt op DSL. Ben zeer tevreden eigenlijk, maar ik hoef ook niet aan de slag met de klanten service *klopt af*

Ik weet dat dit soort topics altijd een bias hebben naar negatieve reacties, maar dit is toch wel erg lijkt me...
Nu ga ik binnenkort verhuizen, nieuwbouw met glasvezel en zit ik er dus over te twijfelen of ik niet over moet gaan stappen. Heb geen zin in gezeur met geen internet met een verhuizing. Is dit aan te raden?
Het klopt dat ik biased ben ten opzichte van Fiber, maar dat komt voornamelijk dat de klantenservice koppig was en steken liet vallen. En met een verhuizing is dat natuurlijk de goden verzoeken. Ben blij dat ik bij ze weg ben, ook al was er op zich weinig aan te merken op de core dienstverlening (internet + tv) zelf.

Houd er rekening mee dat je bij Fiber § 50 moet betalen voor een verhuizing en dat je weer aan een jaarcontract vast zit. In die zin kan het lonen om gewoon een nieuwe provider op te zoeken waarbij je geen aansluitkosten hoeft te betalen en Fiber op te zeggen (bron: https://www.fiber.nl/klantenservice/verhuizen).

Op het prijsniveau van Fiber zijn genoeg andere aanbieders te vinden: Zů goedkoop is Fiber namelijk ook weer niet.

rclahsen wijzigde deze reactie 09-09-2017 07:43 (6%)

• EJPostema
Goede tip, dan ga ik zeker verder kijken. Ook al zou ik blijven bij ze wel die kaart spelen dat je weg gaat. Kom je wel onder die 50 euro uit.

Maar ik had idd al gekeken. Voor glad zijn ze niet heel goedkoop idd. Voor dsl hadden ze toendertijd wel echt een goede deal, zeker aangezien ik 120 mbit haal

• Barre73
quote:
EJPostema schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:15:
Goede tip, dan ga ik zeker verder kijken. Ook al zou ik blijven bij ze wel die kaart spelen dat je weg gaat. Kom je wel onder die 50 euro uit.

Maar ik had idd al gekeken. Voor glad zijn ze niet heel goedkoop idd. Voor dsl hadden ze toendertijd wel echt een goede deal, zeker aangezien ik 120 mbit haal
Als je op DSL blijft zou ik naar NLE kijken. Zie ook het NLE topic hier op GoT.

• EJPostema
quote:
Barre73 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:34:
[...]

Als je op DSL blijft zou ik naar NLE kijken. Zie ook het NLE topic hier op GoT.
Dank voor de tip, maar in de nieuwe woning krijg ik glas. Al leveren ze dat ook volgens mij

• rclahsen
quote:
EJPostema schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:07:
[...]

Dank voor de tip, maar in de nieuwe woning krijg ik glas. Al leveren ze dat ook volgens mij
Klopt, maar over glasvezel zijn de aanbiedingen van NLE minder scherp dan over DSL.

• EJPostema
ok, dank. Zal iig het topic eens doornemen. Als veel mensen positief zijn is dat ook wel wat waard

• Barre73
quote:
EJPostema schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:15:
ok, dank. Zal iig het topic eens doornemen. Als veel mensen positief zijn is dat ook wel wat waard
Het is een beetje off-topic maar op glasvezel is Fiber net zo min aan te raden als op DSL (voor de meesten dan), en moet je gaan kijken naar andere zaken. Snelheden zijn overal zo'n beetje gelijk dus moet je gaan verdiepen in verschillende aanbieders. NLE is op DSL een prijstopper met een kopie van het KPN pakket. Dus eigenlijk best fijn. Op glasvezel werkt dat hetzelfde (dus ook KPN kopie) maar is het prijsvoordeel niet zo goed meer. Maar dat KPN pakket is wel erg prettig voor de meesten. Werkt gewoon heel goed.

EDIT: Ik check net zelf even maar het prijsvoordeel is er toch ook wel op Glas. Ten opzichte van KPN dan.

Maar deze discussie maar verder voeren in het NLE topic.

Barre73 wijzigde deze reactie 11-09-2017 12:03 (10%)

• EMP

EMP

En dan nu... de conclusie!
quote:

30/07 TweakDSL opgezegd

Hierna een paar keer gebeld en via WhatsApp ook nog gevraagd hoe de vork in de steel zat. Uiteindelijk mijn rechtsbijstand gevraagd om hulp (zoals eerder beschreven).

Vorige week heeft de RB Fiber een brief gestuurd met het volgende. Wellicht kan dit andere mensen helpen die ook 'gegijzeld' worden door Fiber in de situatie dat ze niet van ze af kunnen, maar dat ze nog niet geleverd hebben, dus hier een stukje uit de brief:
quote:
Aangezien de hardware behorend bij het abonnement nog steeds niet is geleverd is cliŽnt van mening dat hij nog gebruik kan maken van
zijn herroepingsrecht. Een recht wat juist toeziet op het uitproberen van de diensten om te zien of het aan de verwachtingen van de klant
voldoet. Ik wijs u in dit verband op de uitspraak van de Geschillencommissie 30 maart 2016 (referentienr: 106275). Voor de exacte inhoud
wijs ik u op de onderstaande link:

https://www.degeschillenc...-voor-herroeping-gaat-pas-
in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de

Bovendien is cliŽnt van mening dat er bij het vaststellen van 31 augustus niet slechts sprake was van een wensdatum, maar van een fatale
termijn. Het was Fiber immers duidelijk dat zijn abonnement via Tweak op dat moment afliep en cliŽnt uiteraard een aansluitend abonnement
wilde hebben. Mocht die aansluitende verbinding niet gerealiseerd kunnen worden op de datum van 31 augustus dan had het op de weg
van Fiber gelegen om cliŽnt vooraf (dus voor het opzeggen van zijn oude abonnement) voor dergelijke risico's te waarschuwen.
CliŽnt wil daarom ook gezien bovenstaande in principe ontbinden, tenzij Fiber met een acceptabel en duidelijk voorstel komt hoe er op korte
termijn internet geleverd kan worden.
Na daarna nůg een paar keer duwen en trekken door de RB kreeg ik vandaag de verlossende e-mail.

Ze beŽindigen het abonnement... kosteloos!
quote:
mvdam schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:15:
Welkom in de Fiber molen. Bereid je maar voor op een aantal weken geen internet. Slechte klantenservice, onvriendelijke, en onduidelijke mensen aan de telefoon, op de chat.

En bereid vast je waarschuwingsverhaal voor voor je omgeving. Dat ze never, nooit niet naar Fiber moeten.
...
Als je nog van je Fiber af kunt, doe het nu.
Dank je voor de adviezen. Ik heb ze allemaal opgevolgd!

Nu over naar xs4all, ik ben wel klaar met het gedoe...

• rclahsen
quote:
Was te verwachten. Met de klantenservice van ze waren ze toch al kopje onder gegaan.

• Niekavoird
  • Laatst online: 23-10 13:42
echt om te huilen. Ik zit al vanaf juni / juli te wachten tot ik aangesloten word.
Al meer dan 10x contact op genomen met de klantenservice. Waar ik vervolgens geen antwoord van krijg. Het enige wat ze daar zeggen is zo spoedig mogelijk hoor je een aansluit datum. En dat hoor ik nu al 3 maanden. Zul je wel zien als ik straks de datum weet ik nog 3 maanden kan wacht......

• dennisfr
quote:
Niekavoird schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:35:
echt om te huilen. Ik zit al vanaf juni / juli te wachten tot ik aangesloten word.
Al meer dan 10x contact op genomen met de klantenservice. Waar ik vervolgens geen antwoord van krijg. Het enige wat ze daar zeggen is zo spoedig mogelijk hoor je een aansluit datum. En dat hoor ik nu al 3 maanden. Zul je wel zien als ik straks de datum weet ik nog 3 maanden kan wacht......
Wat had je als gewenste ingangsdatum aangegeven dan? Als dat al maand(en) geleden was, kun je het contract gewoon laten ontbinden vanwege in gebreke blijven van de leverancier.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*