Zag net Fiber reclame op TV. en kijken voor beschikbaarheid. maar site ligt plat... Ik kijk vanavond wel wat er over Fiber te vertellen valt.
De site ligt niet plat. Zit nl net in het klantensysteem mijn laatste bevindingen te typen.
Ik hoop bij deze de laatste update:
De monteurs hebben de kruisLAS gevonden. Precies zoals ik op 31 januari al gemeld heb aan mijn oude en nieuwe provider.
De patchkabel van mijn huis / adres hing los met een terminator er op.
Er zit daadwerkelijk iets fout in het laswerk en daar hebben de monteurs nu weer een actie voor uitgezet richting Reggefiber. Of er meer kruislassen zijn hebben ze niet onderzocht of konden ze niet onderzoeken.
Overigens zat er label aan 'mijn kabel' die volgens deze monteurs duidelijk aangaf dat er iets fout zat en in welke poort de kabel gestopt moest worden om de boel in ieder geval te laten werken. @#$*@&^*@&^
De monteur (in opdracht van wie weet ik niet en dat betrof in ieder geval niet Fiber!) die op 31 januari de problemen bij een ander huis heeft hersteld heeft dus mijn verbinding eruit gehaald. Dat is zeker.
Ik heb weer diensten!!!!
De monteurs hebben de kruisLAS gevonden. Precies zoals ik op 31 januari al gemeld heb aan mijn oude en nieuwe provider.
Er zit daadwerkelijk iets fout in het laswerk en daar hebben de monteurs nu weer een actie voor uitgezet richting Reggefiber. Of er meer kruislassen zijn hebben ze niet onderzocht of konden ze niet onderzoeken.
Overigens zat er label aan 'mijn kabel' die volgens deze monteurs duidelijk aangaf dat er iets fout zat en in welke poort de kabel gestopt moest worden om de boel in ieder geval te laten werken. @#$*@&^*@&^
De monteur (in opdracht van wie weet ik niet en dat betrof in ieder geval niet Fiber!) die op 31 januari de problemen bij een ander huis heeft hersteld heeft dus mijn verbinding eruit gehaald. Dat is zeker.
Ik heb weer diensten!!!!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Goed nieuws, heeft helaas wel lang moeten duren. Feitelijk ben je dus gemigreerd van ISP terwijl je verbinding down was. Rare samenloop van omstandigheden.JoepW schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:30:
De site ligt niet plat. Zit nl net in het klantensysteem mijn laatste bevindingen te typen.![]()
Ik heb weer diensten!!!!
Je weet dat volker wessels gewoon de eigenaar is geweest van reggefiber en dwt je nu eigenlijk indirect feggefiber ook afkraakt. LolJoepW schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:08:
[...]
DM gestuurd.
Volker Wessels Infra is er nu bij (inteeltuitbesteding?) En die vermoeden kruispatches of kruislassen
![]()
Redelijk onvindbaar, maar ze zijn aan het zoeken.
Na bijna 2 jaar glasvezel hier gaan mensen nu migreren en komen de problemen aan het licht.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Mijn opmerking 'inteeltuitbesteding' heeft daar 100% mee te maken.White_Collar schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:14:
[...]
Je weet dat volker wessels gewoon de eigenaar is geweest van reggefiber en dwt je nu eigenlijk indirect feggefiber ook afkraakt. Lol
En correctie. Volker Wessels is nog steeds 49% eigenaar van Reggefiber.
Is je IPTV Menu al 'om' naar FIBER?Tick schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:38:
[...]
Vandaag was de migratie.
Vanochtend direct al geen internet diensten meer, maar nog wel IPTV.
Met de middag een korte onderbreking IPTV, Van ongeveer een uur. Daarna deden beiden het weer, via het netwerk van fiber (tracer). De decoder geeft nog wel het Telfort menu weer? Ook na een herstart..... Maar dat zal nog wel veranderen....
Geen monteur gezien, (dit stond wel in de brief). Waarschijnlijk al het juiste modem hangen?
Dus dat is redelijk voorspoedig gelopen, ik had alleen aangeven geen decoder te willen ontvangen ivm borg of andere maandelijkse extra kosten. Nu toch een HDdecoder ontvangen? Dat gaan we nog even uitzoeken.
Owja wel lastig dat ze geen SMTP server hebben? Voor de uitgaande mail.... iemand nog tips?
Correctie. Reggeborgh is mede eigenaar van Reggefiber. VolkerWessels Telecom is een aannemer met vele klanten, waaronder KPN en Reggefiber. Dat bedrijf is nota bene ontstaan na de afstoot van KPN Netwerkbouw. Dat ze nauw samenwerken met elkaar is dan ook logisch.JoepW schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:58:
[...]
Mijn opmerking 'inteeltuitbesteding' heeft daar 100% mee te maken.
En correctie. Volker Wessels is nog steeds 49% eigenaar van Reggefiber.

Tevens beheert een aannemer ook gebieden die zij zelf niet heeft aangelegd. Ik wens de aannemer die in Enschede Zuid een storing moet oplossen in het "oude" NACAP Telecom gebied dan ook veel sterkte!
Als laatste. Kabelkruisingen komen zelfs nog voor in CAI netwerken. Netwerken die al 30+ onder de grond liggen. Dat krijg je wanneer je niet in staat bent om alle werkzaamheden te verrichten en/of te controleren.
offtopic:
Nee, ik ben niet in dienst bij of werkzaam voor 1 van de bovengenoemde ondernemingen
Nee, ik ben niet in dienst bij of werkzaam voor 1 van de bovengenoemde ondernemingen
[ Voor 46% gewijzigd door vr6-only op 11-02-2014 22:20 ]
It ain't stupid if it works!
En wie (medeeigenaar) van Reggeborgh? Volker Wessels
Het kan niet ontkend worden dat Volker Wessels en Reggeborgh direct gelinkt zijn. Maar Reggefiber heeft meer aannemers en Volker Wessels is gewoon 1 van de beheersaannemers in Nederland. En ook 1 van de "aanlegaannemers"
Als je in Flevoland had gewoond was je bezocht door Siers Telecom om maar een voorbeeld te noemen.
Ik snap niet waarom de link tussen Reggefiber en Volker Wessels wordt gelegd terwijl de discussie ging over een fout die een paar jaar geleden door een andere aannemer is gemaakt. De aannemer die het ooit aanlegde blijft een garantieverplichting houden. De beheersaannemer kan "makkelijke"dingen snel oplossen maar de moeilijke dingen moeten terug gezet worden naar de aanlegaannemer van destijds. r
Als je in Flevoland had gewoond was je bezocht door Siers Telecom om maar een voorbeeld te noemen.
Ik snap niet waarom de link tussen Reggefiber en Volker Wessels wordt gelegd terwijl de discussie ging over een fout die een paar jaar geleden door een andere aannemer is gemaakt. De aannemer die het ooit aanlegde blijft een garantieverplichting houden. De beheersaannemer kan "makkelijke"dingen snel oplossen maar de moeilijke dingen moeten terug gezet worden naar de aanlegaannemer van destijds. r
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Weet ik Barre. Volker Wessels heeft net de regio waar ik woon over genomen.Barre73 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 00:45:
Het kan niet ontkend worden dat Volker Wessels en Reggeborgh direct gelinkt zijn. Maar Reggefiber heeft meer aannemers en Volker Wessels is gewoon 1 van de beheersaannemers in Nederland. En ook 1 van de "aanlegaannemers"
De aanlegaannemer (ik weet zo niet wie dat is) moet nu de de fouten herstellen. Is mij ook keurig door de diverse partijen uitgelegd.
Nope. Nog gewoon Telfort logo in het menu.... ?!? (ook na een software reload).
Kleine update: Telefonie portatie was niet gedaan door Fiber. Dit wel aangegeven in de order.
Na 3 tegenstrijdige telefonische helpdesk gesprekken, de portatie zelf via de website in werking gesteld. Eerste medewerker had het over 3 dagen, na 4 dagen weer contact gehad.... Eigenlijk geen antwoord en dat er nog niks zichtbaar was betreffende een portatie. Maar het advies zelf nog niks te doen. Nu net samen met een helpdesk medewerker via my fiber deze portatie toch nog in gang gezet. En was nu zichtbaar in het systeem.
Niet netjes als ik het zelf mag zeggen.
De HD box mag ik retourneren en krijg hiervoor €5,- korting in de per maand op het interactieve pakket ect.
Ook verwijzen de helpdesk medewerkers graag telkens naar my fiber, ook omdat je in dit systeem "direct" met hun supervisor in contact wordt gebracht?!? Met andere woorden de tel helpdesk heeft niet heel veel kennis, ervaring en mogelijkheden?!?
Maar als je daar na 3 dagen nog geen antwoord hebt, is het toch behoorlijk vervelend!
De diensten functioneren verder naar wens. Maar de communicatie en nauwkeurigheid van zowel de helpdesk als migratie team kan wel wat meer finesse gebruiken. Dat kan professioneler en ik hoop dat ze snel leren het is nog een jonge provider. Je krijgt wel direct iemand aan de lijn!
[ Voor 24% gewijzigd door Tick op 19-02-2014 19:46 ]
There are many mysteries in this universe, including me!
Nou, helaas nog even een update...
De 12de was het weer einde telefoon. Fiber reageerde weer heel alert en direct. Enkel liep Fiber tegen een muur van weerstand aan bij KPN-ITNS, WBA en Reggefiber.
Gisteren werd ik eindelijk gebeld door eerst KPN-ITNS en later KPN-WBA Nazorg en miraculeus werkte opeens de in- en uitgaande telefoon weer. Beide heren die ik heb gesproken 'begrepen niet' waarom het opeens weer werkte....
Gooi maar in mijn pet!
Maar ik heb nu 100/100 internet (en ook met goede pingtijden), TV (helaas wel de KPN-kwaliteit, maar daar kan Fiber niks aan doen hier) en telefoon.
Het heeft al met al maar 21 dagen geduurd voordat KPN / Reggefiber alle bagger voor mij heeft opgeruimd.
Ik heb de toezegging van KPN-ITNS dat ze een uitgebreid onderzoek starten naar de patchkast hier in het dorp en Reggefiber aan zullen sturen om e.e.a. in orde te maken. Nou prima allemaal, als ik dan maar niet opeens weer diensten kwijtraak
Ik hoop bij deze de laatste update geplaatst te hebben.
Hulde voor fiber.nl hoeveel druk ze erop gezet hebben en hoe goed ik werd geïnformeerd door mijn contactpersoon.
Voor de duidelijkheid de storing die uiteindelijk 21 dagen duurde begon bij mijn vorige provider en is uiteindelijk onder regie van Fiber.nl opgelost.
De 12de was het weer einde telefoon. Fiber reageerde weer heel alert en direct. Enkel liep Fiber tegen een muur van weerstand aan bij KPN-ITNS, WBA en Reggefiber.
Gisteren werd ik eindelijk gebeld door eerst KPN-ITNS en later KPN-WBA Nazorg en miraculeus werkte opeens de in- en uitgaande telefoon weer. Beide heren die ik heb gesproken 'begrepen niet' waarom het opeens weer werkte....
Gooi maar in mijn pet!
Maar ik heb nu 100/100 internet (en ook met goede pingtijden), TV (helaas wel de KPN-kwaliteit, maar daar kan Fiber niks aan doen hier) en telefoon.

Het heeft al met al maar 21 dagen geduurd voordat KPN / Reggefiber alle bagger voor mij heeft opgeruimd.
Ik heb de toezegging van KPN-ITNS dat ze een uitgebreid onderzoek starten naar de patchkast hier in het dorp en Reggefiber aan zullen sturen om e.e.a. in orde te maken. Nou prima allemaal, als ik dan maar niet opeens weer diensten kwijtraak
Ik hoop bij deze de laatste update geplaatst te hebben.
Hulde voor fiber.nl hoeveel druk ze erop gezet hebben en hoe goed ik werd geïnformeerd door mijn contactpersoon.
Voor de duidelijkheid de storing die uiteindelijk 21 dagen duurde begon bij mijn vorige provider en is uiteindelijk onder regie van Fiber.nl opgelost.
Bij mij liep alles soepel. Lijbrandt > Fiber ... eigen nummer na een tijdelijk nummer na 3 dagen actief....Tick schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:37:
[...]
Kleine update: Telefonie portatie was niet gedaan door Fiber. Dit wel aangegeven in de order.
Na 3 tegenstrijdige telefonische helpdesk gesprekken, de portatie zelf via de website in werking gesteld. Eerste medewerker had het over 3 dagen, na 4 dagen weer contact gehad.... Eigenlijk geen antwoord en dat er nog niks zichtbaar was betreffende een portatie. Maar het advies zelf nog niks te doen. Nu net samen met een helpdesk medewerker via my fiber deze portatie toch nog in gang gezet. En was nu zichtbaar in het systeem.
Wel de Fiber schil in het Amino menu?emaurer schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:35:
[...]
Bij mij liep alles soepel. Lijbrandt > Fiber ... eigen nummer na een tijdelijk nummer na 3 dagen actief....
Anders zou ik even contact zoeken met de helpdesk van Fiber, het nieuwe menu zou gewoon zichtbaar moeten worden!
De helpdesk heeft gezegd dat het er aan zou liggen dat ik mijn oude decoder ben blijven gebruiken...d0s schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:42:
[...]
Wel de Fiber schil in het Amino menu?
Anders zou ik even contact zoeken met de helpdesk van Fiber, het nieuwe menu zou gewoon zichtbaar moeten worden!
Maar dat is natuurlijk bullshit. Van concepts naar telfort was het ook in eens anders. Ik heb nog een gebruikte decoder gekocht die van kickxl af kwam. Allemaal kregen ze het telfort logo DIRECT in beeld.
Dus ik denk dat hier technische iets niet klopt, provider zijde.
Maar het werkt.
Ja hoor Fiber schil direct zichtbaar en correcte abbo info....Voor DVB-c was de techneut het tweede glaslijntje in de pop vergeten om te zetten... nadat dit was gebeurd werkte alles zoals het hoort....d0s schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:42:
[...]
Wel de Fiber schil in het Amino menu?
Nieuwe update. Telefonie portatie is voltooit en werkt.
Ik had de eind afrekening al ontvangen van Telfort.
Maar nu zie ik net dat Telfort vandaag gewoon 60 euries heeft afgeschreven! Dit heeft verder niks te maken met Fiber. Gelijk gebeld en het zou binnen 14 dagen terug geboekt moeten zijn.
Maar wees alert overstappers!
Maar nu zie ik net dat Telfort vandaag gewoon 60 euries heeft afgeschreven! Dit heeft verder niks te maken met Fiber. Gelijk gebeld en het zou binnen 14 dagen terug geboekt moeten zijn.
Altijd tegen rekeningen blockeren na afrekening / contract 
Tick schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:15:
Nieuwe update. Telefonie portatie is voltooit en werkt.
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Dit mag ook wel eens gezegd worden
Als je je Amino reboot zou je wat andere kleurtjes moeten krijgenTick schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:37:
[...]
De HD box mag ik retourneren en krijg hiervoor €5,- korting in de per maand op het interactieve pakket ect.
Ook verwijzen de helpdesk medewerkers graag telkens naar my fiber, ook omdat je in dit systeem "direct" met hun supervisor in contact wordt gebracht?!? Met andere woorden de tel helpdesk heeft niet heel veel kennis, ervaring en mogelijkheden?!?
Maar als je daar na 3 dagen nog geen antwoord hebt, is het toch behoorlijk vervelend!
De diensten functioneren verder naar wens. Maar de communicatie en nauwkeurigheid van zowel de helpdesk als migratie team kan wel wat meer finesse gebruiken. Dat kan professioneler en ik hoop dat ze snel leren het is nog een jonge provider. Je krijgt wel direct iemand aan de lijn!
Gisteren was dit in eens het geval.
d0s schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:58:
[...]
Als je je Amino reboot zou je wat andere kleurtjes moeten krijgen
Verwijderd
En nu dan? gisteren was er een menu storing met Amino 540 ontvangers bij alle providers die met KPN ITNS
Werkt weer.
Ok, ook een verhaaltje wat betreft het overstappen...
Zoals anderen hier had ik een 200/200 van Tweak (WDGO). Aangezien dit abonnement/profiel bij geen enkele provider (meer) leverbaar was, is het "gevaarlijk" om over te stappen, want de meeste WDGO gebieden zijn nog niet omgebouwd naar Gbit, ondanks dat de meeste gebieden een beperkt aantal Gbit poorten heeft (incl. mijzelf).
Ik heb toch het 500/500 abbo aangevraagd bij Fiber. Alle stappen werden keurig doorlopen, kreeg een belletje wanneer ik over wou stappen. Dit op 28 feb. gezet, kon ik mooi Tweak opzeggen met 1 dag verschil. Ondertussen was op mijn postcode geen 500/500 meer leverbaar zoals anderen hier ook aangegeven hebben. Maar ik kreeg geen melding dat 500/500 niet mogelijk was, dus ik bleef vol vertrouwen
.
Op de migratiedag zelf vanaf 9:45 geen diensten meer. De ervaring van een eerdere overstap (XMS --> Tweak) leerde dat het max een half uurtje duurde. Na ruim een uur nog steeds geen diensten.
Ik kreeg een belletje van Fiber dat de migratie mislukt was doordat de order eruit werd gegooid, 500/500 was niet mogelijk. Om me toch van diensten te voorzien hebben ze 100/100 ingeschoten. Ze zouden nog terugbellen waarom de order mislukt was.
10 minuten later kwamen de diensten keurig online, uiteraard op 100/100.
Een uur later een belletje dat 500/500 niet mogelijk was in mijn gebied. Ik heb toen uitgelegd dat het idd een 100/100 gebied is met een beperkt aantal Gbit poorten, inclusief die van mij. Kwam immers van 200/200 af.
Op dit moment was 500/500 niet mogelijk, maar ze zouden contact opnemen met Reggefiber om te kijken of het misschien manueel ingesteld kon worden.
Ondertussen is nummerbehoud in gang gezet, je krijgt geen tijdelijk nummer, maar je kunt wel uitbellen (geheim nummer). Nette oplossing. Je wordt netjes via de mail/My Fiber geïnformeerd in welke stap je momenteel zit.
Nummerweergave inkomend werkt echter niet, ik heb hiervoor samen met de klantenservice alle stappen doorlopen, maar ze konden geen bijzonderheden in de systemen zien. Mijn telefoon (Siemens S450IP, origineel NL dus DTMF) heeft altijd wel gewerkt bij XMS (Tweak was via VOIP ingesteld in het toestel) en bij UPC. Het enige dat veranderd is, is het Gbit modem, bij XMS was dit nog een 100 Mbit variant.
Maar hiermee kan ik leven, vaste nr. wordt nauwelijks gebruikt.
Vandaag (13/03) een belletje gehad over het migratie 500/500 probleem. Het was volgens Reggefiber niet mogelijk, het zou teveel problemen geven(?) en de verbinding kon niet gegarandeerd worden. Flauwekul natuurlijk, 200/200 heeft 2 jaar lang zonder problemen gewerkt op de maximale snelheden. De city ring is gewoon met >10 Gbit verbonden, dus capaciteit is er wel. Mogelijk legt de 500/500 teveel druk op deze ring en/of de backbone (voor zover ik weet, nog steeds 10 Gbit).
Ik heb het verzoek gedaan om mij terug te zetten op het 200/200 profiel, maar daar had ik weinig vertrouwen in, want dat profiel wordt niet meer geleverd. Ze zouden me weer terugbellen.
Een half uur later werd ik weer gebeld, 200/200 was idd niet mogelijk. Ze vinden het bij Fiber ook erg vervelend, ze hebben mij case (en die van anderen met hetzelfde probleem) ingeschoten bij Reggefiber, maar ze kon geen datum geven wanneer de POP aangepast gaat worden. Reggefiber had zelf nog niet eens een duidelijke planning.
Als compensatie krijg ik een android tablet, kan ik de kinderen blij mee maken
.
Al met al erg vervelend dat 500/5005 niet mogelijk is. Moet zeggen dat Fiber erg meewerkend is, je wordt keurig gebeld met statusupdates en altijd door dezelfde medewerker die het dossier ook kent. Dat werkt erg prettig.
Al met al een zeer nette en keurige klantenservice en met een grote bereidwilligheid, maar die door diverse muren helaas niet alles voor elkaar kunnen krijgen.
Persoonlijk zou ik andere mensen Fiber zeker aanraden, vooral de klantenservice is een verademing in vergelijk met andere providers.
Zoals anderen hier had ik een 200/200 van Tweak (WDGO). Aangezien dit abonnement/profiel bij geen enkele provider (meer) leverbaar was, is het "gevaarlijk" om over te stappen, want de meeste WDGO gebieden zijn nog niet omgebouwd naar Gbit, ondanks dat de meeste gebieden een beperkt aantal Gbit poorten heeft (incl. mijzelf).
Ik heb toch het 500/500 abbo aangevraagd bij Fiber. Alle stappen werden keurig doorlopen, kreeg een belletje wanneer ik over wou stappen. Dit op 28 feb. gezet, kon ik mooi Tweak opzeggen met 1 dag verschil. Ondertussen was op mijn postcode geen 500/500 meer leverbaar zoals anderen hier ook aangegeven hebben. Maar ik kreeg geen melding dat 500/500 niet mogelijk was, dus ik bleef vol vertrouwen
Op de migratiedag zelf vanaf 9:45 geen diensten meer. De ervaring van een eerdere overstap (XMS --> Tweak) leerde dat het max een half uurtje duurde. Na ruim een uur nog steeds geen diensten.
Ik kreeg een belletje van Fiber dat de migratie mislukt was doordat de order eruit werd gegooid, 500/500 was niet mogelijk. Om me toch van diensten te voorzien hebben ze 100/100 ingeschoten. Ze zouden nog terugbellen waarom de order mislukt was.
10 minuten later kwamen de diensten keurig online, uiteraard op 100/100.
Een uur later een belletje dat 500/500 niet mogelijk was in mijn gebied. Ik heb toen uitgelegd dat het idd een 100/100 gebied is met een beperkt aantal Gbit poorten, inclusief die van mij. Kwam immers van 200/200 af.
Op dit moment was 500/500 niet mogelijk, maar ze zouden contact opnemen met Reggefiber om te kijken of het misschien manueel ingesteld kon worden.
Ondertussen is nummerbehoud in gang gezet, je krijgt geen tijdelijk nummer, maar je kunt wel uitbellen (geheim nummer). Nette oplossing. Je wordt netjes via de mail/My Fiber geïnformeerd in welke stap je momenteel zit.
Nummerweergave inkomend werkt echter niet, ik heb hiervoor samen met de klantenservice alle stappen doorlopen, maar ze konden geen bijzonderheden in de systemen zien. Mijn telefoon (Siemens S450IP, origineel NL dus DTMF) heeft altijd wel gewerkt bij XMS (Tweak was via VOIP ingesteld in het toestel) en bij UPC. Het enige dat veranderd is, is het Gbit modem, bij XMS was dit nog een 100 Mbit variant.
Maar hiermee kan ik leven, vaste nr. wordt nauwelijks gebruikt.
Vandaag (13/03) een belletje gehad over het migratie 500/500 probleem. Het was volgens Reggefiber niet mogelijk, het zou teveel problemen geven(?) en de verbinding kon niet gegarandeerd worden. Flauwekul natuurlijk, 200/200 heeft 2 jaar lang zonder problemen gewerkt op de maximale snelheden. De city ring is gewoon met >10 Gbit verbonden, dus capaciteit is er wel. Mogelijk legt de 500/500 teveel druk op deze ring en/of de backbone (voor zover ik weet, nog steeds 10 Gbit).
Ik heb het verzoek gedaan om mij terug te zetten op het 200/200 profiel, maar daar had ik weinig vertrouwen in, want dat profiel wordt niet meer geleverd. Ze zouden me weer terugbellen.
Een half uur later werd ik weer gebeld, 200/200 was idd niet mogelijk. Ze vinden het bij Fiber ook erg vervelend, ze hebben mij case (en die van anderen met hetzelfde probleem) ingeschoten bij Reggefiber, maar ze kon geen datum geven wanneer de POP aangepast gaat worden. Reggefiber had zelf nog niet eens een duidelijke planning.
Als compensatie krijg ik een android tablet, kan ik de kinderen blij mee maken
Al met al erg vervelend dat 500/5005 niet mogelijk is. Moet zeggen dat Fiber erg meewerkend is, je wordt keurig gebeld met statusupdates en altijd door dezelfde medewerker die het dossier ook kent. Dat werkt erg prettig.
Al met al een zeer nette en keurige klantenservice en met een grote bereidwilligheid, maar die door diverse muren helaas niet alles voor elkaar kunnen krijgen.
Persoonlijk zou ik andere mensen Fiber zeker aanraden, vooral de klantenservice is een verademing in vergelijk met andere providers.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Wat mij wel opvalt is dat er steeds Reggefiber wordt gezegd. Heeft Fiber dat tegen jou ook echt zo geuit? Als dat zo is vind ik dat namelijk wel heel kwalijk. Het verlegt de schuld namelijk van de partij waar het zou moeten liggen (KPN-ITNS) naar een partij die er niets mee te maken heeft (Reggefiber). Wat zouden de onbelichte kabels en de passieve aansluiting te maken moeten hebben met wel of niet 500/500? Uiteraard gaat dta over het actieve deel en de belichting met diensten. En dat doet ITNS.
Dus maar even voor alle duidelijkheid: KPN-ITNS is de operator die jouw diensten aan Fiber levert. Dit specifieke deel van ITNS heette vroeger Reggefiber Wholesale en is begin 2013 overgegaan en alle medewerkers zijn mee verhuisd naar KPN-ITNS. Zowel qua werkgever als qua kantoor (Hoofddorp). Zij zijn het die een >100 Mbit abonnement mogelijk zouden moeten maken voor Fiber. Ik zie ook geen reden waarom dat niet zou kunnen. De backhaul die er op aangesloten is (Eurofiber) zou ruim voldoende capaciteit moeten hebben en zowel de routerkant in de PoP als jouw klantkant zijn al geschikt (want je had al een 200 Mbit).
Al met al kan Fiber voor jou wel goed aanvoelen qua klantenservice: Uiteindelijk hebben ze je niet goed geïnformeerd, en naderhand wordt de schuld bij anderen gelegd. Dat vindt ik dan weer niet netjes.
Dus maar even voor alle duidelijkheid: KPN-ITNS is de operator die jouw diensten aan Fiber levert. Dit specifieke deel van ITNS heette vroeger Reggefiber Wholesale en is begin 2013 overgegaan en alle medewerkers zijn mee verhuisd naar KPN-ITNS. Zowel qua werkgever als qua kantoor (Hoofddorp). Zij zijn het die een >100 Mbit abonnement mogelijk zouden moeten maken voor Fiber. Ik zie ook geen reden waarom dat niet zou kunnen. De backhaul die er op aangesloten is (Eurofiber) zou ruim voldoende capaciteit moeten hebben en zowel de routerkant in de PoP als jouw klantkant zijn al geschikt (want je had al een 200 Mbit).
Al met al kan Fiber voor jou wel goed aanvoelen qua klantenservice: Uiteindelijk hebben ze je niet goed geïnformeerd, en naderhand wordt de schuld bij anderen gelegd. Dat vindt ik dan weer niet netjes.
Ze bedoelen ook KPN ITNS, maar ik vermoed dat er om spraakverwarring (KPN? Wat heeft die er mee te maken?) de naam Reggefiber gebruikt wordt. Uiteraard weet ik persoonlijk wel hoe de vork in de steel zit.
Toch is het echt KPN-ITNS die dit tegenhoudt, ze houden de boot af, ze willen pas 500 aansluiten als de POP omgebouwd is. Zal wel een beleid zijn, of weet jij daar meer van af?
Eurofiber heeft trouwens geen netwerk hier lopen (Zeewolde), er is in het begin ervoor gekozen voor een dark-fiber van KPN. De ring zou later compleet worden gemaakt vanuit Lelystad of Almere, maar geen idee of dat ooit gebeurd is.
Het is wel de "schuld" van KPN ITNS dat ze niet 500 willen/kunnen leveren, technisch is er geen bezwaar, maar in het beleid is het niet mogelijk. Zelfs niet om 200 terug te krijgen, dat wordt tegengehouden.
Toch is het echt KPN-ITNS die dit tegenhoudt, ze houden de boot af, ze willen pas 500 aansluiten als de POP omgebouwd is. Zal wel een beleid zijn, of weet jij daar meer van af?
Eurofiber heeft trouwens geen netwerk hier lopen (Zeewolde), er is in het begin ervoor gekozen voor een dark-fiber van KPN. De ring zou later compleet worden gemaakt vanuit Lelystad of Almere, maar geen idee of dat ooit gebeurd is.
Het is wel de "schuld" van KPN ITNS dat ze niet 500 willen/kunnen leveren, technisch is er geen bezwaar, maar in het beleid is het niet mogelijk. Zelfs niet om 200 terug te krijgen, dat wordt tegengehouden.
Dat beleid ken ik wel ja. Maar dat is hier ook wel bekend. Hoe eerder KPN van WGDO af kan hoe beter. Ze zouden die 500 liever aanbieden via hun eigen WMP+ protfolio en dus via hun eigen Dslams. Maar die zijn niet geschikt voor Gbit...
Eigenlijk te gek voor woorden maar zo lijkt het helaas wel te zijn. WGDO niet meer innoveren en langzaam voorbereiden op overstappen.
En qua backhaul: Ik was even vergeten dat er inderdaad ook KPN fibers zijn gehuurd destijds, waar Eurofiber nog niet economisch verantwoord kon leveren.
Eigenlijk te gek voor woorden maar zo lijkt het helaas wel te zijn. WGDO niet meer innoveren en langzaam voorbereiden op overstappen.
En qua backhaul: Ik was even vergeten dat er inderdaad ook KPN fibers zijn gehuurd destijds, waar Eurofiber nog niet economisch verantwoord kon leveren.
[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 13-03-2014 16:46 ]
Dus de WDGO DSLAM is wel geschikt voor Gbit, maar hun eigen WMP(+) (nog) niet? Het maakt toch niet zoveel uit? De DSLAMs zijn toch allemaal in bezit van KPN? WDGO heet nu toch ook iets van WMP+? Ik heb me daar eigenlijk niet meer zo in verdiept, WDGO en WBA was het vroeger 😁.
KPN had toch kunnen zeggen tegen alle providers; alle nieuwe en overstappende klanten worden op het WMP netwerk gepatched?
Klopt, het Eurofiber lijntje lag te ver weg, minimaal 30 km.
KPN had toch kunnen zeggen tegen alle providers; alle nieuwe en overstappende klanten worden op het WMP netwerk gepatched?
Klopt, het Eurofiber lijntje lag te ver weg, minimaal 30 km.
Dat heb je goed bedacht :-)
Maar even serieus: Het zijn twee volledig gescheiden netwerken met compleet andere platforms en andere techniek. KPN gebruikt Dslams (zo noemen ze ze althans, eigenlijk is dat een ADSL term) en WGDO gebruikt Cisco routers (even uit mijn hoofd nu). Maar wat daarachter gebeurt is helemaal compleet anders.
En ja, WGDO heeft nu officieel WMP+ Blauw. De versie in de niet-WGDO gebieden heeft WMP+ Groen.
Maar omdat er WMP+ Blauw is levert KPN op die locatie dus geen WMP+ Groen . En kan KPN nieuwe en overstappende klanten dus helemaal niet op WMP+ Groen patchen.
Ik denk ook dat er dan extra apparatuur nodig is en misschien zelfs wel een paar extra CATV vezels. Tenzij ze de bestaande CATV vezel die nu voor WMP+ Blauw wordt gebruikt ook kunnen doorpatchen naar Groen.
Je merkt: lastig en verwarrend.... ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat KPN daarom liever WMP+ Blauw liever kwijt dan rijk is.
Wat ze wel leveren in Zeewolde trouwens is WBA. Dus KPN/XS4All en Tweak Groen.
Dus KPN zal haar dslams moeten vervangen voor degenen met Gbit doorvoer, evt de backhaul opwaarderen en dan pas kan je 500 afnemen. Dat is dus precies wat er gezegd wordt dat ze in 2014 gaan doen,. Maar niemand weet nog wanneer..
Maar even serieus: Het zijn twee volledig gescheiden netwerken met compleet andere platforms en andere techniek. KPN gebruikt Dslams (zo noemen ze ze althans, eigenlijk is dat een ADSL term) en WGDO gebruikt Cisco routers (even uit mijn hoofd nu). Maar wat daarachter gebeurt is helemaal compleet anders.
En ja, WGDO heeft nu officieel WMP+ Blauw. De versie in de niet-WGDO gebieden heeft WMP+ Groen.
Maar omdat er WMP+ Blauw is levert KPN op die locatie dus geen WMP+ Groen . En kan KPN nieuwe en overstappende klanten dus helemaal niet op WMP+ Groen patchen.
Ik denk ook dat er dan extra apparatuur nodig is en misschien zelfs wel een paar extra CATV vezels. Tenzij ze de bestaande CATV vezel die nu voor WMP+ Blauw wordt gebruikt ook kunnen doorpatchen naar Groen.
Je merkt: lastig en verwarrend.... ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat KPN daarom liever WMP+ Blauw liever kwijt dan rijk is.
Wat ze wel leveren in Zeewolde trouwens is WBA. Dus KPN/XS4All en Tweak Groen.
Dus KPN zal haar dslams moeten vervangen voor degenen met Gbit doorvoer, evt de backhaul opwaarderen en dan pas kan je 500 afnemen. Dat is dus precies wat er gezegd wordt dat ze in 2014 gaan doen,. Maar niemand weet nog wanneer..
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 13-03-2014 19:33 ]
Klopt, voor zover ik weet zijn het idd Cisco routers. Er wordt/werd idd WBA geleverd, maar ik dacht dat allemaal opgeplust was naar WMP+ en dat WBA in totaliteit niet meer bestond. Blijkbaar nog wel...
Maar waarom levert Fiber dan niet op groen? Of kunnen ze alleen leveren op WMP+ Groen/Blauw ivm CATV?
Dus na de upgrade zijn alle gebieden WMP+, incl CATV? Dat vereenvoudigt wel het proces.
Maar toch moet het mogelijk zijn om mij aan te sluiten op 500 of tijdelijk weer op 200. Het netwerk kan het aan, Het is volgens mij gewoon een kwestie van een manuele config laden.
Het zal mij persoonlijk een worst zijn als het nooit getest is, als enige 500 gebruiker op het netwerk zal het geen dramatische invloed hebben.
Voor ons is het al lastig, laat staan voor een leek
.
Maar waarom levert Fiber dan niet op groen? Of kunnen ze alleen leveren op WMP+ Groen/Blauw ivm CATV?
Dus na de upgrade zijn alle gebieden WMP+, incl CATV? Dat vereenvoudigt wel het proces.
Maar toch moet het mogelijk zijn om mij aan te sluiten op 500 of tijdelijk weer op 200. Het netwerk kan het aan, Het is volgens mij gewoon een kwestie van een manuele config laden.
Het zal mij persoonlijk een worst zijn als het nooit getest is, als enige 500 gebruiker op het netwerk zal het geen dramatische invloed hebben.
Voor ons is het al lastig, laat staan voor een leek
Idd, er zit wat water tussen...The Wizard schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:56:
Eurofiber heeft trouwens geen netwerk hier lopen (Zeewolde),
Aan de overkant van het Wolderwijd komt de fiber langs...
http://www.eurofiber.com/network-map/
Klopt
. Er zou een ring gevormd worden tussen Almere en Lelystad, maar blijkbaar was dat te prijzig.
Het zit nog iets anders. KPN levert twee netwerken. WBA, met KPN streams etc.. (voor KPN, XS4all, Tweak Groen) of WMP+. Die laatste is dan met Glashart Media streams, een analoge lijn en met een ander soort NT. Ook op een andere manier geprovisioned.The Wizard schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:01:
Klopt, voor zover ik weet zijn het idd Cisco routers. Er wordt/werd idd WBA geleverd, maar ik dacht dat allemaal opgeplust was naar WMP+ en dat WBA in totaliteit niet meer bestond. Blijkbaar nog wel...
Voor ons is het al lastig, laat staan voor een leek.
Dat WMP+ is dan Blauw (voorheen WGDO) of Groen. Blauw heeft betere streams, maar dat wordt schijnbaar ook langzaam afgebouwd en omgezet naar gecodeerde streams die ook in Groen zitten.
Na die upgrade is er nog steeds overal WBA en WMP+, Maar dan is er voor providers die dat willen aanbieden 500 Mbit beschikbaar. Maar niet op WMP+ Blauw. Omdat dat op geen enkele manier via de KPN Dslams loopt. En WBA en WMP+ wel.
En Fiber levert wel op Groen hoor. Maar Zeewolde heeft geen Groen maar Blauw.
Maar die kaart breidt in rap tempo uit sinds Eurofiber de opdracht kreeg om voor zowel Vodafone als T-Mobile de antenneopstelpunten te voorzien van darkfiber. En aangezien Zeewolde ook enkele masten heeft zal dat ook wel komen.ehtweak schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:13:
[...]
Idd, er zit wat water tussen...
Aan de overkant van het Wolderwijd komt de fiber langs...
http://www.eurofiber.com/network-map/
Eurofiber heeft sinds de overname van Unet ook een stuk extra infra in de polder. Er zit bv in Harderwijk een POP van Unet welke via het aquaduct bij het dolfinarium gevoed wordt. Uit mn hoofd loopt dat traject langs de larserweg richting de McDonalds/A6 bij Lelystad.Barre73 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:34:
[...]
Maar die kaart breidt in rap tempo uit sinds Eurofiber de opdracht kreeg om voor zowel Vodafone als T-Mobile de antenneopstelpunten te voorzien van darkfiber. En aangezien Zeewolde ook enkele masten heeft zal dat ook wel komen.
@The Wizard, Jammer om te lezen dat je overstap van 200 naar 500 mislukt is!
Bij mij hebben ze toen wel gezegd dat 500 niet mogelijk was! (Enschede Tweak 200/200 nu)
Jammer Jammer
Ik heb echt dat ze die ouwe troep snel uit die PoPs gaan vervangen!
Wat ik zelf nooit heb begrepen waarom ze zo veel verschillende netwerken moeten hebben.
Zo nieuw is glasvezel niet.
Bij mij hebben ze toen wel gezegd dat 500 niet mogelijk was! (Enschede Tweak 200/200 nu)
Jammer Jammer
Wat ik zelf nooit heb begrepen waarom ze zo veel verschillende netwerken moeten hebben.
Ja, dat is mij duidelijk, ik refereerde aan Tweak Groen (WBA)Barre73 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:31:
[...]
Het zit nog iets anders. KPN levert twee netwerken. WBA, met KPN streams etc.. (voor KPN, XS4all, Tweak Groen) of WMP+. Die laatste is dan met Glashart Media streams, een analoge lijn en met een ander soort NT. Ook op een andere manier geprovisioned.
Dat WMP+ is dan Blauw (voorheen WGDO) of Groen. Blauw heeft betere streams, maar dat wordt schijnbaar ook langzaam afgebouwd en omgezet naar gecodeerde streams die ook in Groen zitten.
Na die upgrade is er nog steeds overal WBA en WMP+, Maar dan is er voor providers die dat willen aanbieden 500 Mbit beschikbaar. Maar niet op WMP+ Blauw. Omdat dat op geen enkele manier via de KPN Dslams loopt. En WBA en WMP+ wel.
En Fiber levert wel op Groen hoor. Maar Zeewolde heeft geen Groen maar Blauw.
Huidige stand dus:
WDGO (Nu WMP + Blauw) --> Eigen netwerk, geen (directe) koppeling met KPN / CATV
WBA --> KPN, geen CATV en gebruik maken van VLAN's/PPoE
WMP+ Groen --> KPN, wel CATV, geen VLAN's?
Toekomstig:
WMP+ Groen
WBA
WMP+ Blauw verdwijnt?
Ok, nooit geweten. Het aquaduct is natuurlijk een mooie barriere, er loopt wel een dikke koker langs het aquaduct, maar het lijkt me erg lastig om daar extra kabels door heen te krijgenDJSmiley schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:44:
[...]
Eurofiber heeft sinds de overname van Unet ook een stuk extra infra in de polder. Er zit bv in Harderwijk een POP van Unet welke via het aquaduct bij het dolfinarium gevoed wordt. Uit mn hoofd loopt dat traject langs de larserweg richting de McDonalds/A6 bij Lelystad.
Vanuit Nijkerk is het niet mogelijk door de brug.
Dat is ook zeker onlogisch, voor de buitenwereld helemaal. Waarom in die ene plaats wel die provider/snelheid, en in de andere plaats niet. Het is toch allemaal glasvezel? Dat is de redenatie.kmichael schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:21:
@The Wizard, Jammer om te lezen dat je overstap van 200 naar 500 mislukt is!
Jammer Jammer
Ik hoop dat ze het snel gaan oplossen/aanpakken anders sterft glasvezel een stille dood. Mensen die > 100 Mbit willen horen gewoon een Gbit NTU te krijgen. Als de routers/switches/DSLAM's (hoe je het ook wil noemen
Verwijderd
hahahaha
WAAROM ZOU JE zo een onbekende en liegende provider geloven.
laatst kwam er ook nog een fiber verkoper aan de deur en ging uit zijn nek lullen.
''goededag meneer, u heeft een oude lijn in u meterkast die niet meer goed werkt en er moet een nieuwe in die wij voor doen. als u 2 minuten heeft een een tafeltje kan ik het mett u makkelijk doornemen. jaja.. ik wist gelukkig wat die wilde doen. hij kwam niet binnen.'' ook lulde hij van dat iedereen een kastje in de meterkast heeft. wat een bullshit.. ROT TOCH OP!!!
http://www.internetervari...ders/fiber-nederland_l68/
vertrouw geen verkopers aan de deur met bullshit praatjes die lullen of je even tijd hebt, fock off.
jammer dat je ze niet zomaar op video mag zetten en aan iedereen laten zien wat voor leugenaars ze zijn.
de onzinpraatjes die zij verzinnen... ze denken dat iedereen heel dom is.
WAAROM ZOU JE zo een onbekende en liegende provider geloven.
laatst kwam er ook nog een fiber verkoper aan de deur en ging uit zijn nek lullen.
''goededag meneer, u heeft een oude lijn in u meterkast die niet meer goed werkt en er moet een nieuwe in die wij voor doen. als u 2 minuten heeft een een tafeltje kan ik het mett u makkelijk doornemen. jaja.. ik wist gelukkig wat die wilde doen. hij kwam niet binnen.'' ook lulde hij van dat iedereen een kastje in de meterkast heeft. wat een bullshit.. ROT TOCH OP!!!
http://www.internetervari...ders/fiber-nederland_l68/
vertrouw geen verkopers aan de deur met bullshit praatjes die lullen of je even tijd hebt, fock off.
jammer dat je ze niet zomaar op video mag zetten en aan iedereen laten zien wat voor leugenaars ze zijn.
de onzinpraatjes die zij verzinnen... ze denken dat iedereen heel dom is.
Je moet je schrijfwijze wel aanpassen, deze manier van schrijven wordt op dit forum niet zo gewaardeerd.
Deze "verkooptechniek" geldt voor elke provider/energiebedrijf/etc. Ze huren via een bureau een stel studenten in die langs de deuren gaan. Dezelfde vent/meid kan de week daarop weer langskomen maar dan voor Essent. Zo werken die bedrijven nou eenmaal.
Deze "verkooptechniek" geldt voor elke provider/energiebedrijf/etc. Ze huren via een bureau een stel studenten in die langs de deuren gaan. Dezelfde vent/meid kan de week daarop weer langskomen maar dan voor Essent. Zo werken die bedrijven nou eenmaal.
Verwijderd
waarom zou ik. jij bent niet de baas hier. en liegen word ook niet gewaardeerd dus begin eerst daar meer eens. die mensen zij gewoon dom bezig. punt uit.
Als nieuw lid van het forum dien je gewoon aan de huisregels te houden, zie Het algemeen beleid. Het is niet toegestaan om de schreeuwen (Caps Lock) of grof taalgebruik te gebruiken.
Je kunt ook iets gewoon normaal vermelden zonder alle poespas er om heen.
Je kunt ook iets gewoon normaal vermelden zonder alle poespas er om heen.
Verwijderd
nee ik zeg gewoon de waarheid zoals het is. jij noemt het"verkooptechniek" . ik noem het oplichters.
egoisten die je geld willen afpakken en gewoon weglopen.
dit is normaal als zij mensen willen oplichten.
egoisten die je geld willen afpakken en gewoon weglopen.
dit is normaal als zij mensen willen oplichten.
Wat een vreemde manier van communiceren heeft de meneer hierboven.. Daar zou die niet veel mee bereiken...
Het vervelendste aan die verkopers is dat de provider zelf er geen invloed op heeft, maar wel alle "stront" over zich heen krijgen. Mij zou het slim lijken een eigen partij studenten te zoeken die Fiber vertegenwoordigen, maar dan mensen die er zelf ook echt achter staan, zodat ze de informatie goed en oprecht doorgeven..
Het vervelendste aan die verkopers is dat de provider zelf er geen invloed op heeft, maar wel alle "stront" over zich heen krijgen. Mij zou het slim lijken een eigen partij studenten te zoeken die Fiber vertegenwoordigen, maar dan mensen die er zelf ook echt achter staan, zodat ze de informatie goed en oprecht doorgeven..
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Verwijderd
Tja, dat is het gevolg van jezelf 'een oor aangenaaid' voelen.Domih schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:35:
Wat een vreemde manier van communiceren heeft de meneer hierboven.. Daar zou die niet veel mee bereiken...
Ik heb er geen problemen mee, laat de providers maar merken wat ze teweeg brengen.
Dan had die provider zijn verkopers meter moeten instrueren / opvoeden.Het vervelendste aan die verkopers is dat de provider zelf er geen invloed op heeft, maar wel alle "stront" over zich heen krijgen.
Die verkopers handelen 100% namens de provider, alles wat ze de (potentiele) klant vertellen is wettelijk rechtstreeks aan de provider toe te rekenen.
Dus als de verkopers poep praten krijgt de provider inderdaad de stront over zich heen. Dat is dan wel de stront die hij eerst (via zijn verkoper) over de consument heeft uitgestort, dus met die provider heb ik bepaald geen medelijden.
Een officieel bel-niet-aan register zou ideaal zijn. Het zijn niet alleen de providers (heb ze in alle vormen en maten gehad), maar ook energiebedrijven hebben er een handje van. Ik raad ook altijd mensen aan om nooit aan de deur een contract te tekenen. Kinderpostzegels zijn een uitzondering
.
Da's mijn standaard antwoord als er wordt aangebeld door iemand met overduidelijk een aanteken-map en pen bij de hand: "ik heb alle tijd, maar zet nooit een handtekening bij de deur". Het gesprek duurt daarna meestal niet lang.
Verwijderd
Zaterdag ook zo'n verkoper aan de deur gehad.
Er zouden veel haperingen zijn en uitval bij Lijbrandt.
Zij zouden er voor zorgen dat dat niet meer voor kwam om dat ze twee fibers gebruiken.?!
Ik vroeg hem of Fiber een eigen netwerk gebruikte. Antwoord was na enig gestamel nee.
Ja maar wij bieden ook dvb-c. Ik weer Lijbandt ook.Hij Ja maar wij coderen beter wat 3x beter beeld geeft.
Ik heb hem toen verzocht ergens anders zijn onzin te verkopen en heb de deur dicht gedaan.
Wat een onzin en een lulhannes die niet eens weet wat hij verkoopt.
En inderdaad aan de deur koop en teken ik nooit.
Er zouden veel haperingen zijn en uitval bij Lijbrandt.
Zij zouden er voor zorgen dat dat niet meer voor kwam om dat ze twee fibers gebruiken.?!
Ik vroeg hem of Fiber een eigen netwerk gebruikte. Antwoord was na enig gestamel nee.
Ja maar wij bieden ook dvb-c. Ik weer Lijbandt ook.Hij Ja maar wij coderen beter wat 3x beter beeld geeft.
Ik heb hem toen verzocht ergens anders zijn onzin te verkopen en heb de deur dicht gedaan.
Wat een onzin en een lulhannes die niet eens weet wat hij verkoopt.
En inderdaad aan de deur koop en teken ik nooit.
Verwijderd
Ik hoop dat iemand van Fiber meeleest en intern aan de bel trekt over deze wanvertoningen.
Daar waar Fype/Fiber tot begin dit jaar voor mij een serieus alternatief was voor Lijbrandt/Telfort, kunnen ze na het lezen van deze verhalen naar mijn abonnement fluiten.
Dit soort geboefte gun ik het gewoon niet.
Daar waar Fype/Fiber tot begin dit jaar voor mij een serieus alternatief was voor Lijbrandt/Telfort, kunnen ze na het lezen van deze verhalen naar mijn abonnement fluiten.
Ansich ben ik zeer tevreden, snel, stabiel en de helpdesk is vlot bereikbaar.
Ik zit nog wel met het probleem, de opnames op mijn Amino M540 lopen vast. Ook na het pauzeren van live tv loopt deze vast. (Meestal binnen 10 minuten). De decoder reageert dan nergens meer op, alleen het uitzetten met afstandbediening werkt nog met grote vertraging.
Al diverse updates geladen, hierna opnieuw hd geformateerd... Maar helaas geen succes.
Live tv doet het verder wel goed.
Ze staan me snel en netjes te woord. Maar er is helaas nog geen oplossing voor mijn probleem.... hopelijk komt deze nog in een "software"? update.
Ik heb er al een nieuwe kabel tussen gehad, maar het probleem blijft.
Ik zit nog wel met het probleem, de opnames op mijn Amino M540 lopen vast. Ook na het pauzeren van live tv loopt deze vast. (Meestal binnen 10 minuten). De decoder reageert dan nergens meer op, alleen het uitzetten met afstandbediening werkt nog met grote vertraging.
Al diverse updates geladen, hierna opnieuw hd geformateerd... Maar helaas geen succes.
Ze staan me snel en netjes te woord. Maar er is helaas nog geen oplossing voor mijn probleem.... hopelijk komt deze nog in een "software"? update.
Ik sta op het punt om over te stappen.
Kan iemand iets over de storingen zeggen van de afgelopen tijd. Ik heb het voornamelijk over internet zelf.
Is alles stabiel? En hoe vast is het IP adres? Ze geven aan dat het vast is, maar is dat ook echt zo?
Kan iemand iets over de storingen zeggen van de afgelopen tijd. Ik heb het voornamelijk over internet zelf.
Is alles stabiel? En hoe vast is het IP adres? Ze geven aan dat het vast is, maar is dat ook echt zo?
Ik heb geen enkele storing gehad sinds ik overgestapt ben. Nu maand 3,5 maand of zo.
Snelheid is ca. 95-98 down en meestal meer dan 100 up.
IP is nog nooit gewijzigd.
Snelheid is ca. 95-98 down en meestal meer dan 100 up.
IP is nog nooit gewijzigd.
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 20-05-2014 16:26 ]
Ip wijzigt alleen bij een ander mac adres, dus bij een nieuwe router krijg je ook een nieuwe ip adres.
Internet is voor mijn gevoel wat trager dan bij Tweak waar ik hiervoor zat. Bij usenet download haal ik nooit de maximale snelheid, hij blijft altijd rond de 90% hangen. Ik heb een 100 Mbit abonnement zonder IPTV op een Gbit modem.
Voor de rest geen storingen gehad.
Internet is voor mijn gevoel wat trager dan bij Tweak waar ik hiervoor zat. Bij usenet download haal ik nooit de maximale snelheid, hij blijft altijd rond de 90% hangen. Ik heb een 100 Mbit abonnement zonder IPTV op een Gbit modem.
Voor de rest geen storingen gehad.
Tenzij je router MAC-cloning heeft (de meeste hebben dit wel), dan is het een kwestie van je oude mac kopieren, en plakken in je nieuwe router. Voila, je hebt je oude vertrouwde IP terug.The Wizard schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:34:
Ip wijzigt alleen bij een ander mac adres, dus bij een nieuwe router krijg je ook een nieuwe ip adres.
[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 21-05-2014 14:05 ]
Afgelopen vrijdag heb ook 2 heren van Fiber.nl aan de deur gehad. Ze vertelden dat ze op de avond zelf nog glasvezel konden komen aansluiten (vond het al vreemd, in pak...Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:18:
Ik hoop dat iemand van Fiber meeleest en intern aan de bel trekt over deze wanvertoningen.

1 uur later stonden ze weer op de stoep en begon 1 van de 2 uitbundig te vertellen hoe slecht de huidige kabelinfrastructuur is. Veel storingen, veel "files" op de lijn en zeker met meerdere mensen in 1 huis altijd problemen. Er zouden klachten zijn vanuit bewoners dat het wifi signaal nu slecht zou zijn, de tv zou storen, etc. en een glasvezelaansluiting zou alle problemen in 1 klap oplossen.
Toen ik zei dat Fiber.nl alleen maar abonnementen heeft voor 1 jaar kreeg ik twee verbaasde blikken.
Ik heb mijn huis te koop staan, dus ik wil helemaal geen jaarcontract, laat staan 2. Ik kan nu ook per maand opzeggen. En plotsklaps was de map met welkomstpapieren dicht en wisten de heren niet hoe snel ze weg moesten komen.

Zeg dan gewoon vooraf dat je iets komt verkopen en niet dat je iets komt aansluiten. Stelletje amateurs. Heb er ook een klacht over ingediend bij hun eigen toko maar tot nu toe nog niets over gehoord.
Kleine update: Ze hebben mijn decoder omgeruild en alles werkt nu perfect. (opnames en pauzeren).
We hebben nu een nexus 7 2013.
Alleen nu doet zich het volgende voor, de glashart media app is niet compatible met een nexus 7 2013
volgens de playstore?
Ik kan ook nog nergens een losse APK file vinden. Ik heb al wel de ultimate rotation app geïnstalleerd, dit zou ook nodig zijn ivm resolutie enz.
We hebben nu een nexus 7 2013.
Alleen nu doet zich het volgende voor, de glashart media app is niet compatible met een nexus 7 2013
Ik kan ook nog nergens een losse APK file vinden. Ik heb al wel de ultimate rotation app geïnstalleerd, dit zou ook nodig zijn ivm resolutie enz.
Tick schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:00:
Ansich ben ik zeer tevreden, snel, stabiel en de helpdesk is vlot bereikbaar.
Zijn er al Fiber-abonnees die de opvolger van de Amino A140 hebben gekregen? Ik bedoel dus de Amino A150. Wordt deze nu standaard geleverd bij interactieve HD tv?
Ik heb nog nergens gelezen dat er nieuwere Amino's uitgeleverd worden. Zolang de A140 nog goed verkrijgbaar is en nog leverbaar is door Amino zullen ze niet snel switchen.
De M540 is end-of-life en is vervangen door de A540, maar nog niet gehoord dat deze wordt uitgegeven door providers. Zeker niet nu Telfort met een cloud opnamedienst bezig is.
De M540 is end-of-life en is vervangen door de A540, maar nog niet gehoord dat deze wordt uitgegeven door providers. Zeker niet nu Telfort met een cloud opnamedienst bezig is.
Onlangs Fiber besteld voor moeders. Waarom Fiber? Goedkoop, biedt DVB-C aan. Hele huis ligt coax maar geen ethernet daarnaast is elke slaapkamer voorzien van een DVB-C decoder en voel ik er niets voor om overnieuw kabels te moeten trekken.
Huidige situatie moeder:
Los telefoon abonnement a 18 eu per 2 maand
ADSL 35 eu pm
Ziggo kabel tv 17 eu pm
Dus geen internet plus bellen.
Ik ben zelf een ex medewerker van KPN Glasnet(voorloper van KPN Glasvezel) en KPN Glasvezel. Ex klachtenafhandelaar voor beide diensten.
Ik heb pas besteld toen de glasvezelkabel incl dummy dozen al waren aangelegd.
Ervaringen tot op heden:
-Doe het zelf pakket gekozen. Je krijgt een enveloppe met een handleiding die geschreven is voor dummies en waar waarin recepten staan. Ene kant lollig, andere kant denk je "waaarom?" Maar de noodzakelijk info is begrijpelijk, veel plaatjes, pijltjes en weinig tekst.
-Chat functie is ideaal. Snel antwoord, kundige medewerkers.
-Communicatie Fiber - Reggefiber of welke netbeheerder dan ook. Deze laat te wensen over. 4 week na aanvraag pas Genexis box in de meterkast. Dit omdat Reggefiber geen contact heeft gezocht om een afspraak te maken. Na het verzoek in te hebben gediend per chat werd er de volgende dag contact gezocht(door de netbeheerder) en kwam de monteur de volgende dag. De reden waarom ik dit schrijf is omdat Fiber aangeeft dat de netbeheerder na 5 werkdagen van aanvraag contact met je dient te zoeken voor een installatie afspraak.
-Internetsnelheid haal ik draadloos 29/29mbit van de 30/30mbit die ik behoor te halen. Dik tevreden dus.
-Telefoonportering is gestart. Ben erg benieuwd hoe dit verloopt. We gaan dus van een vaste analoge lijn naar een digitale lijn over glasvezel.
-DVB-C nog niet aangesloten. Moet nog 1 kabel leggen in de kruipruimte naar de hoofdverdeeldoos van het huis.
Tot op heden dik tevreden!
Huidige situatie moeder:
Los telefoon abonnement a 18 eu per 2 maand
ADSL 35 eu pm
Ziggo kabel tv 17 eu pm
Dus geen internet plus bellen.
Ik ben zelf een ex medewerker van KPN Glasnet(voorloper van KPN Glasvezel) en KPN Glasvezel. Ex klachtenafhandelaar voor beide diensten.
Ik heb pas besteld toen de glasvezelkabel incl dummy dozen al waren aangelegd.
Ervaringen tot op heden:
-Doe het zelf pakket gekozen. Je krijgt een enveloppe met een handleiding die geschreven is voor dummies en waar waarin recepten staan. Ene kant lollig, andere kant denk je "waaarom?" Maar de noodzakelijk info is begrijpelijk, veel plaatjes, pijltjes en weinig tekst.
-Chat functie is ideaal. Snel antwoord, kundige medewerkers.
-Communicatie Fiber - Reggefiber of welke netbeheerder dan ook. Deze laat te wensen over. 4 week na aanvraag pas Genexis box in de meterkast. Dit omdat Reggefiber geen contact heeft gezocht om een afspraak te maken. Na het verzoek in te hebben gediend per chat werd er de volgende dag contact gezocht(door de netbeheerder) en kwam de monteur de volgende dag. De reden waarom ik dit schrijf is omdat Fiber aangeeft dat de netbeheerder na 5 werkdagen van aanvraag contact met je dient te zoeken voor een installatie afspraak.
-Internetsnelheid haal ik draadloos 29/29mbit van de 30/30mbit die ik behoor te halen. Dik tevreden dus.
-Telefoonportering is gestart. Ben erg benieuwd hoe dit verloopt. We gaan dus van een vaste analoge lijn naar een digitale lijn over glasvezel.
-DVB-C nog niet aangesloten. Moet nog 1 kabel leggen in de kruipruimte naar de hoofdverdeeldoos van het huis.
Tot op heden dik tevreden!
[ Voor 12% gewijzigd door bale_of_cotton op 03-07-2014 10:36 ]
Ook in Brummen twee verkopers aan de deur gehad. Heel verhaal dat Reggefiber veel klachten kreeg en daarom zelf provider-diensten ging aanbieden. Op de vraag van welke firma ze waren, werd gezegd: Reggefiber. Toen er na veel 'onzin' een aanmeldformulier tevoorschijn kwam, stond daar het logo van Fiber op.
Vreemde praktijk om onder dergelijke valse voorwendselen je product te slijten. Kan best zijn dat Fiber een prima provider is, maar als je op zo'n manier je diensten aan de man moet brengen, dan is dat niet heel sterk. Voor mij dan ook geen Fiber.
Vreemde praktijk om onder dergelijke valse voorwendselen je product te slijten. Kan best zijn dat Fiber een prima provider is, maar als je op zo'n manier je diensten aan de man moet brengen, dan is dat niet heel sterk. Voor mij dan ook geen Fiber.
Sinds vanmiddag geen diensten meer. 
Lijkt op een landelijke glasvezel storing. Ook Telfort klanten zijn getroffen.
Lijkt op een landelijke glasvezel storing. Ook Telfort klanten zijn getroffen.
Hier werkt het prima (ben sinds 17:30 uur thuis).
edit: Den Haag staat niet tussen de getroffen gebieden:
http://www.telfort.nl/Hom...en-in-meerdere-regios.htm
[ Voor 61% gewijzigd door knakworst op 04-08-2014 20:35 ]
Krijg zojuist een tweet van Reggefiber:
Het probleem ligt in het actieve gedeelte. Wij beheren het passieve gedeelte. Er is op dit moment een monteur ter plekke. Als deze het op kan lossen, heeft iedereen als het goed is vanavond weer verbinding. Ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk is opgelost!
Het probleem ligt in het actieve gedeelte. Wij beheren het passieve gedeelte. Er is op dit moment een monteur ter plekke. Als deze het op kan lossen, heeft iedereen als het goed is vanavond weer verbinding. Ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk is opgelost!
Verwijderd
Mijn woonplaats staat er ook niet bij maar ook geen internet ipv en telefoonknakworst schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:33:
Hier werkt het prima (ben sinds 17:30 uur thuis).
Wie heeft er enig ervaring met Fiber RDY? Heb namelijk hierover een Email gekregen van Fiber. En als ik hiervoor een abonnement afneem bij Fiber, krijg ik dan sneller Glasvezel?

Lijkt me sterk dat er eerder glasvezel wordt aangelegd als je via koper internet gaat afnemen van hun. Tenzij zij zelf gaan graven en klanten nodig hebben om de cash te genereren....
Ja maar hoe gaan ze dat realiseren bij mij? Heb momenteel een jaarcontract bij de KPN tot Januari 2015 en heb Pairbonding (2x 20 Mb/s = 40) en ben zeer tevreden! 1 Jaar lang gratis iTV en 6 Maanden gratis HBO, Film1 pakket en VideoLand Unlimited.
Verwijderd
Dat lijkt me weer het op de bekende Fiber-wijze creatief omgaan met de werkelijkheid.Requa schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:12:
Wie heeft er enig ervaring met Fiber RDY? Heb namelijk hierover een Email gekregen van Fiber. En als ik hiervoor een abonnement afneem bij Fiber, krijg ik dan sneller Glasvezel?
- áls er glasvezel wordt aangelegd, krijg je voorrang (op wie dan? Hooguit op andere Fiber klanten, dus je krijgt het twee uur eerder dan je buurman. Fiber heeft nl geen invloed op de planning van degene die het glas in de grond legt)
- áls er glasvezel wordt aangelegd is iets heel anders dan de belofte dát er (eerder) glas wordt aangelegd
- dan is je aansluiting gratis. Nou fijn hoor, dat is 'ie tot nu toe altijd in een vraagbundelingstraject.
Ofwel: gebakken fiberlucht.
Kreeg deze mail net ook, ik ga mee met 'gebakken fiberlucht'.
De enige 3 jongens 'bezig' met glasvezel in mijn omgeving hebben al aangegeven dat er voorlopig geen plannen zijn, zouden die er zijn gok ik dat mijn wijk onderaan de lijst staat.
Ga je de kleine lettertjes lezen, is het gewoon All in one van KPN, met geluk op VDSL, vectoring of pairbonding, wat in mijn situatie 0,0 anders is dan wat ik nu heb (die laatste 2 zijn niet beschikbaar, zelfs niet via KPN).
edit, inderdaad via de check: Internet Tot 30 mbit
All-in One Basis 24mnd, never nooit dat ik daar 24 maanden aan vast ga zitten.
edit2. Ze werken zelfs met NEM, 5 jaar contract. Dat is 3x nee.
De enige 3 jongens 'bezig' met glasvezel in mijn omgeving hebben al aangegeven dat er voorlopig geen plannen zijn, zouden die er zijn gok ik dat mijn wijk onderaan de lijst staat.
Ga je de kleine lettertjes lezen, is het gewoon All in one van KPN, met geluk op VDSL, vectoring of pairbonding, wat in mijn situatie 0,0 anders is dan wat ik nu heb (die laatste 2 zijn niet beschikbaar, zelfs niet via KPN).
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 06-08-2014 13:36 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wow, dit is precies de info die ik nodig had. Stond op het punt om over te stappen van Ziggo naar Fiber RDY. Ziggo werkt hier voor geen meter (valt vaak weg, zowel internet als telefoon als digitale TV) en Ziggo wil/kan hier niets aan doen. In andere woorden; ben redelijk wanhopig. Als ik dit zo lees lost Fiber RDY helemaal niets op en zijn ze zo mogelijk nog slechter in communicatie dan KPN (maar dan met hetzelfde product).SinergyX schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:35:
Ze wekken met hun reclame praatjes bij mij de indruk dat er fiber in het dorp ligt en dat er koper verbindingen gebruikt worden om het laatste stuk naar de huizen toe af te leggen. Dat zou natuurlijk heel leuk zijn, maar is totaal niet hoe het echte plaatje eruit ziet...

Klopt helemaal.
Ziggo moet je gewoon zovaak mogelijk bellen en een monteur toe laten sturen. Eventueel je modem laten omruilen (meestal ligt het probleem bij het Ziggo modem aangezien het in feite bagger producten zijn.)
Hopelijk worden alle storingen en problemen verholpen!
Ziggo moet je gewoon zovaak mogelijk bellen en een monteur toe laten sturen. Eventueel je modem laten omruilen (meestal ligt het probleem bij het Ziggo modem aangezien het in feite bagger producten zijn.)
GeoBeo schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:34:
[...]
Wow, dit is precies de info die ik nodig had. Stond op het punt om over te stappen van Ziggo naar Fiber RDY. Ziggo werkt hier voor geen meter (valt vaak weg, zowel internet als telefoon als digitale TV) en Ziggo wil/kan hier niets aan doen. In andere woorden; ben redelijk wanhopig. Als ik dit zo lees lost Fiber RDY helemaal niets op en zijn ze zo mogelijk nog slechter in communicatie dan KPN (maar dan met hetzelfde product).
Ze wekken met hun reclame praatjes bij mij de indruk dat er fiber in het dorp ligt en dat er koper verbindingen gebruikt worden om het laatste stuk naar de huizen toe af te leggen. Dat zou natuurlijk heel leuk zijn, maar is totaal niet hoe het echte plaatje eruit ziet...![]()
Het probleem is dat er aan het modem niets te zien is; soms werkt de verbinding prima, soms helemaal bagger (verbinding valt om de 10 minuten weg bijvoorbeeld). Als de monteur komt, dan vervangt hij kabels en ziet hij de LEDjes netjes knipperen en dat is dat. Niks aan de handRequa schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:46:
Klopt helemaal.
[...]

Als de monteur komt, vraag om een nieuwe modem. Heb ik ook gedaan toen ik nog bij Ziggo zat en toen kreeg ik iig een nieuwe.
GeoBeo schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:58:
[...]
Het probleem is dat er aan het modem niets te zien is; soms werkt de verbinding prima, soms helemaal bagger (verbinding valt om de 10 minuten weg bijvoorbeeld). Als de monteur komt, dan vervangt hij kabels en ziet hij de LEDjes netjes knipperen en dat is dat. Niks aan de handDoet het prima
![]()
Verwijderd
Gouda zeker? Ik loop wel te twijfelen. Ze kunnen tot 80 Mbit aanbieden volgens de postcode check. In vergelijking met caiway. Ik heb zitten rekenen het scheelt 5-10 euro per maand (afhankelijk of je tv plus abo neemt om dezelfde zenders te houden als nu bij caiway) ten opzichte van caiway. Plus je kan op je tablet tv kijken wat bij caiway niet kan. De vraag alleen is kan ik mijn setupbox (humax ihdr-5200c) blijven gebruiken.SinergyX schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:35:
De KPN alles in 1 standaard pakketten zijn het eerste jaar goedkoper en daar krijg je ook nog spotify premium bij, dus het lijkt me zeker geen goede aanbieding.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:50:
[...]
Gouda zeker? Ik loop wel te twijfelen. Ze kunnen tot 80 Mbit aanbieden volgens de postcode check. In vergelijking met caiway. Ik heb zitten rekenen het scheelt 5-10 euro per maand (afhankelijk of je tv plus abo neemt om dezelfde zenders te houden als nu bij caiway) ten opzichte van caiway. Plus je kan op je tablet tv kijken wat bij caiway niet kan. De vraag alleen is kan ik mijn setupbox (humax ihdr-5200c) blijven gebruiken.
En wat de humax betreft: 100 % zeker niet bruikbaar. Fiber biedt in dit geval VDSL van KPN aan. VDSL is altijd IP TV. Dus je Humax is niet meer te gebruiken.
Humax is kabel, Fiber (en KPN) zijn IPTV, werkt zeker niet.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:50:
Gouda zeker? Ik loop wel te twijfelen. Ze kunnen tot 80 Mbit aanbieden volgens de postcode check. In vergelijking met caiway. Ik heb zitten rekenen het scheelt 5-10 euro per maand (afhankelijk of je tv plus abo neemt om dezelfde zenders te houden als nu bij caiway) ten opzichte van caiway. Plus je kan op je tablet tv kijken wat bij caiway niet kan. De vraag alleen is kan ik mijn setupbox (humax ihdr-5200c) blijven gebruiken.
Probleem zit in het 'tot 80mbit', afhankelijk van welke wijk/regio je zit, kan je tot ergens 50mbit wel halen, maar er zijn genoeg buurten (of zelfs straten) die niet voorbij de 30mbit komen. Dus dat geval is het handig om te weten of er een centrale in de buurt is. Plus dat IPTV een deel van je verbinding gebruikt (dacht 4mbit TV en 8mbit HDTV), hou je bar weinig over. Bij Caiway gaat het gelukkig nog apart, 50Mbit met TV blijft gewoon 50Mbit.
Kosten in dat opzicht boeien mij niet, ik zou zelfs weer 100 euro gaan betalen voor een 'normale' snelheid, maar Caiway is een knipperverbinding en VDSL kom ik niet voorbij ~30mbit.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 10-08-2014 15:52 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je hebt ook nog Internet via de Satelliet hé..
.
SinergyX schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:51:
[...]
Humax is kabel, Fiber (en KPN) zijn IPTV, werkt zeker niet.
Probleem zit in het 'tot 80mbit', afhankelijk van welke wijk/regio je zit, kan je tot ergens 50mbit wel halen, maar er zijn genoeg buurten (of zelfs straten) die niet voorbij de 30mbit komen. Dus dat geval is het handig om te weten of er een centrale in de buurt is. Plus dat IPTV een deel van je verbinding gebruikt (dacht 4mbit TV en 8mbit HDTV), hou je bar weinig over. Bij Caiway gaat het gelukkig nog apart, 50Mbit met TV blijft gewoon 50Mbit.
Kosten in dat opzicht boeien mij niet, ik zou zelfs weer 100 euro gaan betalen voor een 'normale' snelheid, maar Caiway is een knipperverbinding en VDSL kom ik niet voorbij ~30mbit.
Ik ben een glasvezelabonoment aan het uitzoeken en heb nu Vodafone en Fiber glas als de twee goedkoopste opties. Over Vodafone lees ik dat ze de laatste tijd tweedehands ip-adressen gebruiken uit een pool met adressen die geregistreerd staan in landen van Iran tot Georgië en voor sommige services nog een IP-ban hebben hangen.
Aangezien Fiber dus ook een van de goedkoopste keuzes is vroeg ik me af of jullie dergelijke problemen herkennen? En hoe bekwaam is de klantenservice als zich toch een enigzins technisch probleem voordoet?
Aangezien Fiber dus ook een van de goedkoopste keuzes is vroeg ik me af of jullie dergelijke problemen herkennen? En hoe bekwaam is de klantenservice als zich toch een enigzins technisch probleem voordoet?
Verwijderd
Bij Fiber kost een 30/30 Mb/s (eerste jaar 60/60) 44,95 en met Interactieve HD televisie nog eens (€10,00 p/mnd) duurder.
Bij Telfort kost 50/50 met Interactieve HD televisie 45 euro.
Als je Interactieve HD televisie gaat gebruiken is Fiber gewoon duurder t.o.v Telfort voor hetzelfde product
Bij een 12 maanden contract van fiber
Doe-Het-Zelf pakket Glasvezelmodem €99,00
Verzendkosten Gratis
Eenmalige aansluitkosten €49,95
Bij Telfort betaal je geen extra kosten
Gegevens komen van de https://www.fiber.nl/ website
Bij Telfort kost 50/50 met Interactieve HD televisie 45 euro.
Als je Interactieve HD televisie gaat gebruiken is Fiber gewoon duurder t.o.v Telfort voor hetzelfde product
Bij een 12 maanden contract van fiber
Doe-Het-Zelf pakket Glasvezelmodem €99,00
Verzendkosten Gratis
Eenmalige aansluitkosten €49,95
Bij Telfort betaal je geen extra kosten
Gegevens komen van de https://www.fiber.nl/ website
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 15:22 ]
Los van de prijzen: Ik heb fiber nu 6 maanden en heb een (1) IP adres gehad tot nu toe en geen problemen. Ik heb ook echt ca. 100 up en down.
En ach de klantenservice is gewoon een ingehuurd call centre dat goed werkt.
En ach de klantenservice is gewoon een ingehuurd call centre dat goed werkt.
Ik heb nu al ruim 1,5 jaar Fiber (voorheen Fype) omdat ze indertijd de enige leverancier waren (samen met KickXL) dat DVB-C aanbood en zij waren gewoon goedkoper.
Mijn ervaring met de klantenservice is wisselend:
- Het online formulier werkt vele male trager dan wanneer je rechtstreeks belt (ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat het gewoon minimaal 5 dagen duurt alvorens ze antwoord geven.
- De informatie voorziening bij storingen is ronduit belabberd; maar om eerlijk te zijn is dit ook bij Telfort het geval en ik haal mijn storingsinformatie bij Solcon vandaan.
Desondanks zijn mijn ervaringen met de klantenservice gewoon goed:
Bij mijn oplevering heeft Reggefiber indertijd een fout gemaakt (mijn toevoeging vergeten in de aanvraag en mijn aansluiting was letterlijk 20cm meer naar links) waardoor mijn oplevering een kleine vertraging opliep (de monteur die de lijn op kwam leveren is vertrokken zodra ie dit vernam), maar de Fype heeft het alsnog geregeld dat ze 2 werkdagen later de lijn activeerden op mijn toevoeging ipv dat ik nog 6 weken moest wachten... Ter compensatie heb ik de 1e 3 maanden mijn verbinding gratis mogen gebruiken.
En afgezien van de globale Glasvezel storingen, heb ik verder nooit echt een probleem met mijn verbinding gehad. Het is stabiel en ik heb hetzelfde IP-adres als van 1,5 jaar terug
Mijn ervaring met de klantenservice is wisselend:
- Het online formulier werkt vele male trager dan wanneer je rechtstreeks belt (ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat het gewoon minimaal 5 dagen duurt alvorens ze antwoord geven.
- De informatie voorziening bij storingen is ronduit belabberd; maar om eerlijk te zijn is dit ook bij Telfort het geval en ik haal mijn storingsinformatie bij Solcon vandaan.
Desondanks zijn mijn ervaringen met de klantenservice gewoon goed:
Bij mijn oplevering heeft Reggefiber indertijd een fout gemaakt (mijn toevoeging vergeten in de aanvraag en mijn aansluiting was letterlijk 20cm meer naar links) waardoor mijn oplevering een kleine vertraging opliep (de monteur die de lijn op kwam leveren is vertrokken zodra ie dit vernam), maar de Fype heeft het alsnog geregeld dat ze 2 werkdagen later de lijn activeerden op mijn toevoeging ipv dat ik nog 6 weken moest wachten... Ter compensatie heb ik de 1e 3 maanden mijn verbinding gratis mogen gebruiken.
En afgezien van de globale Glasvezel storingen, heb ik verder nooit echt een probleem met mijn verbinding gehad. Het is stabiel en ik heb hetzelfde IP-adres als van 1,5 jaar terug
Het IP adressen verhaal van Vodafone is nu de eerste in NL maar dat gaat veel vaker gebeuren aangezien de IP4 adressen wereldwijd zeer schaars worden. Vodafone kan daar zelf niets aan doen en de fout ligt ook niet bij hen.
Fiber maakt gebruik van de diensten van KPN-ITNS, ook voor IP adressen. Die hebben er nu nog voldoende blijkbaar maar als dat op is kan het ook bij hen gebeuren.
Dat zou voor de vraagsteller niet de doorslag mogen geven. Overigens heb ik zelf ook Vodafone en ook zo'n IP adres maar nog nooit een probleem gehad. Ik doe dan ook niet aan gaming e.d. En bij dat soort servers lijken de problemen het meest voor te komen.
Verder hoor ik even zoveel negatieve verhalen over Fiber als positieve, net als bij Vodafone. Ook geen argument dus.
Wat prijs betreft is Fiber zeker niet 1 van de 2 goedkoopste zoals hierboven al werd aangehaald.
Fiber maakt gebruik van de diensten van KPN-ITNS, ook voor IP adressen. Die hebben er nu nog voldoende blijkbaar maar als dat op is kan het ook bij hen gebeuren.
Dat zou voor de vraagsteller niet de doorslag mogen geven. Overigens heb ik zelf ook Vodafone en ook zo'n IP adres maar nog nooit een probleem gehad. Ik doe dan ook niet aan gaming e.d. En bij dat soort servers lijken de problemen het meest voor te komen.
Verder hoor ik even zoveel negatieve verhalen over Fiber als positieve, net als bij Vodafone. Ook geen argument dus.
Wat prijs betreft is Fiber zeker niet 1 van de 2 goedkoopste zoals hierboven al werd aangehaald.
Zover ik weet is dit niet het geval..Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:30:
Je hebt wel gelijk dat iedereen het steeds moeilijker gaat krijgen om IPv4 blocks te bemachtigen, en je dan inderdaad over zult moeten gaan op 'gerecyclede' IP's. Ik zie het probleem niet. Mailserver thuis draaien kan ik nog wel inkomen, maar een VPS'je heb je ook zo gefixed voor een klein bedrag per maand, met netjes een statisch IP adres en in de meeste gevallen ook nog eens IPv6 connectiviteit (hetgeen je dan weer kan gebruiken voor een IPv6 tunnel).
Met de aanleg van glasvezel in Den Haag Benoordenhout hier inmiddels 3 maanden fiber internet only via glasvezel draaiende. Na wat problemen met de activatie (er was een verkeerde FTU geplaatst door Reggefiber, maar dat begreep zowel fiber als reggefiber niet) werkt het 100% naar behoren. Komende van Telfort ADSL is een ping van 3 ms heerlijk. Zelfs als niet-gamer merk je dat het browsen niet allemaal iets sneller gaat.
Ik ben aan het overwegen bij Fiber een volledig pakket af te nemen, maar wil graag weten wat de kwaliteit is van het DVB-C signaal. Zijn er op DVB-C ook HD kanalen te vinden? Ik maak nu nog gebruik van Ziggo.
Alleen ned 1, 2 en 3 in HD. De rest is SD. Wel hele strakke SD trouwens. Niet zoals bij KPN interactieve TV.
Dank, de zenderlijst geeft aan dat er meer zenders HD zijn, maar dit is dus enkel bij interactieve TV?
http://www.fiber.nl/zenderlijst/
Kiezen voor jouw gemeente of woonplaats en dan zie je als eerste de interactieve zenderlijst waar inderdaad veel meer HD zenders staan. Dat is dus IPTV.
Maar in het tabblad daarnaast staan zenders Analoog en DVB-C (en Zenderpakketten en nog een paar meer dingen). In de zenderlijst voor DVB-C staan helemaal onderaan de drie HD zenders. TV oost inmiddels niet meer trouwens.
Kiezen voor jouw gemeente of woonplaats en dan zie je als eerste de interactieve zenderlijst waar inderdaad veel meer HD zenders staan. Dat is dus IPTV.
Maar in het tabblad daarnaast staan zenders Analoog en DVB-C (en Zenderpakketten en nog een paar meer dingen). In de zenderlijst voor DVB-C staan helemaal onderaan de drie HD zenders. TV oost inmiddels niet meer trouwens.
Ah dat tabblad kreeg ik helemaal niet, maar ik zie nu dat mijn woonplaats er onder twee namen in staat. Breukelen en de "fusie-gemeente" Stichtse Vecht, bij die laatste staan de DVB-C zenders wel, duidelijk!
Ik ben aan het oriënteren van glasvezelproviders en wij zijn momenteel klant bij Tweak. Daar hebben wij de beschikking gekregen over de PacketForce modem, waar ik niet zo tevreden mee ben. Wat voor modem levert Fiber?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Een Genexis modem, Welke, dat hangt af van het soort FTU (afwerkpunt) dat Reggefiber destijds heeft gemonteerd.
Die heeft 1 telefoonpoort waar je je telefoon op aansluit, 1 internetpoort en 1 IP-TV poort.
Voor meer internet kan je een eigen router naar keuze aansluiten op de internetpoort. Voor meer IP-TV decoders een switch op de TV poort en vanaf daar de kabels naar de decoders.
En daarnaast zit er een coax aansluiting op voor de ananaloge/DVB-C tv.
Die heeft 1 telefoonpoort waar je je telefoon op aansluit, 1 internetpoort en 1 IP-TV poort.
Voor meer internet kan je een eigen router naar keuze aansluiten op de internetpoort. Voor meer IP-TV decoders een switch op de TV poort en vanaf daar de kabels naar de decoders.
En daarnaast zit er een coax aansluiting op voor de ananaloge/DVB-C tv.
De modem is al een van Genexis, die heeft hier iedereen in het WDGO gebied in huis.
Maar Fiber levert een modem mee waarvoor je €49,00 borg aftikt en was benieuwd welke het is. Ik ga er vanuit dat het gewoon een router is.
Maar Fiber levert een modem mee waarvoor je €49,00 borg aftikt en was benieuwd welke het is. Ik ga er vanuit dat het gewoon een router is.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij bedoel je "Eenmalige aansluitkosten €49,95" en dat is niet voor het Genexis modem.Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:48:
De modem is al een van Genexis, die heeft hier iedereen in het WDGO gebied in huis.
En verder... wat Barre zegt.
Aansluiten doe ik zelf, de Genexis modem hebben wij uiteraard al een aantal jaren (maximaal 100Mb).

Hier zie je de borg voor de Fiber WiFi router.
Edit: Ik zie dat ik het iets verkeerd verwoord hebt, het gaat om de router, niet om de modem.

Hier zie je de borg voor de Fiber WiFi router.
Edit: Ik zie dat ik het iets verkeerd verwoord hebt, het gaat om de router, niet om de modem.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 17-11-2014 12:04 ]
⏩ PVOutput☀️
Bijzonder..... Volgens mij leveren ze helemaal geen 'eigen' routers. Maar goed ik heb niet de ervaring van Barre, maar volgens mij kan je ze beter even bellen en vragen hoe dat zit.
Ga ik ook zeker doen want op basis van mijn berekening bespaar ik voor 12 maanden lang Fiber in vergelijking met mijn huidige aanbieder €55 het eerste jaar op basis van 100/100 en € 175,60 het eerste jaar als ik downgrade naar 50/50.
Ze leveren een Fritz!Box router, maar momenteel zijn ze in samenspraak om de router optioneel te maken omdat er veel vragen zijn om zonder router te bestellen.
Ze leveren een Fritz!Box router, maar momenteel zijn ze in samenspraak om de router optioneel te maken omdat er veel vragen zijn om zonder router te bestellen.
[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 17-11-2014 12:47 ]
⏩ PVOutput☀️
Op zich een goede router maar voegt weinig toe aangezien je elke router achter de Genexis kan hangen. Overigens hou ik zelf niet van 2 jarige abonnementen. Waarom niet gewoon Telfort dan? Zo goed als dezelfde dienst. Alleen de zenderpakketten wijken heel iets af. En maar 1 jaar contract.
Let wel even heel goed op die prijs bij Fiber. Standaard zit de digitale IPTV er namelijk niet bij in. Dus alleen analoge/DVB-C met ca 40 basiszenders waarvan maar 3 stuks HD.
Wil je de rest ook dan komt er wel 10 euro bij en volgens mij zijn ze dan niet bepaald de goedkoopste meer.
Let wel even heel goed op die prijs bij Fiber. Standaard zit de digitale IPTV er namelijk niet bij in. Dus alleen analoge/DVB-C met ca 40 basiszenders waarvan maar 3 stuks HD.
Wil je de rest ook dan komt er wel 10 euro bij en volgens mij zijn ze dan niet bepaald de goedkoopste meer.
[ Voor 33% gewijzigd door Barre73 op 17-11-2014 13:58 ]
De medewerker zei tegen mij dat het een jaar contract was, en daarna maandelijks opzegbaar. Maar ik overleg eerst het eea en kijk dan weer verder.
⏩ PVOutput☀️