Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Zie net dat ze nu inderdaad ook 12 maands abonnementen hebben maar dan lopen de kosten hard op. Komt er namelijk eenmalig 99 euro bij voor het glasvezelmodem.

Die wifirouter zie ik dan weer nergens terug eerlijk gezegd ..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dat moet fout zijn. Zeker als je al zo'n modem hebt.
Ik heb 0,- betaald. Enkel die aansluitkosten geloof ik.

[ Voor 35% gewijzigd door JoepW op 17-11-2014 14:23 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zie nu wel wat meer. Ik heb bij fiber gekeken middels mijn eigen postcode. Wat Quad hierboven laat zien krijg ik met geen mogelijkheid te zien. Internet + bellen is geen optie en de rest van wat er staat zie ik ook niet.
Wellicht toch een verschil tussen WGDO gebied en andere gebieden?

Overigens zou je aanwezige modem officieel terug moeten naar Tweak en zou Fiber een nieuwe moeten leveren. Dus dat kan dat wel weer kloppen.

Samengevat: heeeeel goed opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:27

Quad

Doof

Barre73 schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:21:
Zie net dat ze nu inderdaad ook 12 maands abonnementen hebben maar dan lopen de kosten hard op. Komt er namelijk eenmalig 99 euro bij voor het glasvezelmodem.

Die wifirouter zie ik dan weer nergens terug eerlijk gezegd ..
Ik zit wel in Twente hè, ben momenteel in gesprek met de klantenservice van Fiber. Gaan dus zien wie of wat gelijk heeft.

Tweak heeft een PacketForce, Fiber een Fritz!box, bij Fiber gaat het telefoonsignaal via Phone 1 op de Genexis modem (Top!) en zou je je eigen router achter de WAN (Poort 1) aansluiting van de Genexis modem moeten kunnen plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 17-11-2014 14:29 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
@Quad: ik zit ook in Twente, ben benieuwd :-)

Ik heb gisteren alvast maar besteld (zit toch 14 dagen bedenktijd op). Ging al direct lekker, ik had postcode+huisnr check gedaan maar ondanks dat ik daar al wel huisnr toevoeging had ingevuld ontbrak die op de uiteindelijke formulier, en het veldje was tegen bewerken beschermd. Ik heb 'm wel met webdeveloper enabled en alsnog ingevuld, maar mogelijk is er toch wat fout gegaan want in het mailtje dat ik kreeg zat geen bijlage met mijn gegevens ter controle :-( Op m'n mailtje terug is nog niet gereageerd, afgezien van tweemaal een ontvangstbevestiging... morgen maar eens gaan bellen als ik dan nog niks gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zo, per 9-01-2015 zijn wij thuis klant bij Fiber NL met het internet+bellen abonnement.
50/50 (12 maanden €27,50 daarna €37,50) en onbeperkt telefonie vast+mobiel. (€14,95) wat op een totaal van €42,50 per maand komt de eerste 12 maanden, daarna €52,50 per maand.

Het contract is ook nog eens direct per maand opzegbaar, dus wij zitten nergens aan vast.
Ook leuk, bij 2500 nieuwe klanten wordt mijn snelheid alsnog verdubbeld naar 100Mb. ;)

En voor mijn ouders zou het nog leuk zijn als ze de 3000 halen, besparen ze ook nog eens de eerste drie maanden op hun telefoonkosten (3 maand gratis bellen naar vast en mobiel).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:27:
[...]

Ik zit wel in Twente hè, ben momenteel in gesprek met de klantenservice van Fiber. Gaan dus zien wie of wat gelijk heeft.

Tweak heeft een PacketForce, Fiber een Fritz!box, bij Fiber gaat het telefoonsignaal via Phone 1 op de Genexis modem (Top!) en zou je je eigen router achter de WAN (Poort 1) aansluiting van de Genexis modem moeten kunnen plaatsen.
Bij Twente wordt inderdaad een andere propositie gevoerd dan in de Reggefiber gebieden. Deze propositie geldt echter alleen voor klanten die op het Cogas glasvezelnetwerk zitten. Wanneer je dus een Reggefiber verbinding hebt en toch in staat bent geweest om een order te plaatsen voor het Cogas gebied, is er ergens iets mis gegaan.

Wat was de melding die je kreeg? Stond daarin dat ze binnenkort kunnen leveren, of stond daar in dat het niet zeker was of er wel geleverd kon worden onder die propositie?

Sowieso is er (zoals Barre al aangeeft) voor Reggefiber klanten geen WiFi router meegeleverd.

Het is overigens inderdaad zo dat er in Twente ook Reggefiber aansluitingen te vinden zijn. Voor deze aansluitingen geldt niet dezelfde propositie, maar de 'normale' Reggefiber propositie met 10 euro korting per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De persoon waarmee ik via de telefoon alles hebt geregeld heeft verteld dat het allemaal klopte en dat de invoering onder deze prijzen correct zijn voor mijn postcode. Het is telefonisch afgehandeld dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:29:
De persoon waarmee ik via de telefoon alles hebt geregeld heeft verteld dat het allemaal klopte en dat de invoering onder deze prijzen correct zijn voor mijn postcode. Het is telefonisch afgehandeld dus.
Maar je hebt dus wel een Reggefiber verbinding? En er wordt geen Cogas glasvezel aangelegd op jouw adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Durf ik niet te zeggen, maar volgens mij Reggefiber. Zien wel hoe en wat het gebeurd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:31:
Durf ik niet te zeggen, maar volgens mij Reggefiber. Zien wel hoe en wat het gebeurd.
Indien je nu een Genexis hebt hangen (zoals je omschrijft), ga ik ervan uit dat je binnen het Reggefiber gebied zit. Dat gaat waarschijnlijk niet goed... |:(

Ik zal ze eens wijzen op dit topic, altijd handig om wat webcare in de buurt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hm oké, we gaan zien wat er gaat gebeuren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
_BLAST3R schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:24:
[...]

Bij Twente wordt inderdaad een andere propositie gevoerd dan in de Reggefiber gebieden. Deze propositie geldt echter alleen voor klanten die op het Cogas glasvezelnetwerk zitten. Wanneer je dus een Reggefiber verbinding hebt en toch in staat bent geweest om een order te plaatsen voor het Cogas gebied, is er ergens iets mis gegaan.

Wat was de melding die je kreeg? Stond daarin dat ze binnenkort kunnen leveren, of stond daar in dat het niet zeker was of er wel geleverd kon worden onder die propositie?

Sowieso is er (zoals Barre al aangeeft) voor Reggefiber klanten geen WiFi router meegeleverd.

Het is overigens inderdaad zo dat er in Twente ook Reggefiber aansluitingen te vinden zijn. Voor deze aansluitingen geldt niet dezelfde propositie, maar de 'normale' Reggefiber propositie met 10 euro korting per maand.
Cogas gebied sluit niet automatisch uit dat het ook Reggefiber gebied is. Ik ken niet alle Cogas gemeenten uit mijn hoofd maar bijvoorbeeld Wierden, Goor zijn plaatsen die Regegfiber heeft aangesloten en waar ook Cogas op de kabel zit (met alle problemen vandien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:52:
[...]

Cogas gebied sluit niet automatisch uit dat het ook Reggefiber gebied is. Ik ken niet alle Cogas gemeenten uit mijn hoofd maar bijvoorbeeld Wierden, Goor zijn plaatsen die Regegfiber heeft aangesloten en waar ook Cogas op de kabel zit (met alle problemen vandien).
Yes, dat klopt.. Maar dat veroorzaakt nu dan ook verwarring. Het aanbod geldt namelijk alleen voor op de Cogas glasvezel, en niet voor de Reggefiber glasvezel. Indien men al Reggefiber in huis heeft, lijkt het me sterk dat Cogas nog een glasvezel naar binnen gaat pompen. Het is dus het een of het ander in deze situatie, en voor de klanten die al Reggefiber hebben (en dus geen Cogas glasvezel krijgen), onduidelijk of ze wel gebruik kunnen maken van dit speciale aanbod.

Het aanbod is (zover ik weet) voor Reggefiber klanten: 10 euro korting het eerste jaar (net zoals de early birds bij de Cogas propositie krijgen). Daar gelden dus niet alle extra voordelen/prijzen die in de Twente propositie wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Quad woont duidelijk in Reggefiber glasgebied (want had hiervoor Tweak Blauw) en aan het feit dat het WGDO is maak ik op dat het Enschede e.o. moet zijn. Enschede is geen Cogasgebied.

Maar je hebt wel gelijk over die aanbieding. Nadat ik een PC check deed op hun site (met een postcode uit Enschede) kreeg ik deze:
"Helaas: Wij konden niet controleren of uw adres binnen het Cogas glasvezelgebied valt. Wordt u binnenkort aangesloten? Dan kunt u uw e-mail adres bij ons achter laten zodat wij het u kunnen laten weten zodra wij kunnen leveren op uw adres. U kunt natuurlijk ook de beschikbaarheid van onze overige diensten checken"

En de aanbieding eronder was inderdaad een tientje minder.

Wat ik nu raar vind is dat ze op hun site mensen proberen binnen te halen die in Cogasgebied wonen. Maar Fiber kan voorlopig helemaal niet leveren in Cogasgebied. Want op die glasvezel (dus de CIF-kabel) kan alleen Caiway leveren. En dat verandert schijnbaar nog niet in de zeer nabije toekomst. Ze doen het voor alsof het wel zou kunnen mits er maar genoeg gegadigden zijn. Vreemd verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:55
Barre73 schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:36:
Quad woont duidelijk in Reggefiber glasgebied (want had hiervoor Tweak Blauw) en aan het feit dat het WGDO is maak ik op dat het Enschede e.o. moet zijn. Enschede is geen Cogasgebied.

Maar je hebt wel gelijk over die aanbieding. Nadat ik een PC check deed op hun site (met een postcode uit Enschede) kreeg ik deze:
"Helaas: Wij konden niet controleren of uw adres binnen het Cogas glasvezelgebied valt. Wordt u binnenkort aangesloten? Dan kunt u uw e-mail adres bij ons achter laten zodat wij het u kunnen laten weten zodra wij kunnen leveren op uw adres. U kunt natuurlijk ook de beschikbaarheid van onze overige diensten checken"

Wat ik nu raar vind is dat ze op hun site mensen proberen binnen te halen die in Cogasgebied wonen. Maar Fiber kan voorlopig helemaal niet leveren in Cogasgebied. Want op die glasvezel (dus de CIF-kabel) kan alleen Caiway leveren. En dat verandert schijnbaar nog niet in de zeer nabije toekomst. Ze doen het voor alsof het wel zou kunnen mits er maar genoeg gegadigden zijn. Vreemd verhaal....
Het CIF netwerk staat open voor nieuwe spelers. Dus de kans is aanwezig dat Fiber bij genoeg abonnee's zichzelf inkoopt op dat netwerk. Het zal mij niet verbazen als dat ook daadwerkelijk gebeuren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:36:

Ik quote van de Cogas (CIF, een pot nat) website:
Nieuwe aanbieder per 1 januari 2015

Zeer binnenkort kondigt een nieuwe aanbieder aan dat zij ook diensten beschikbaar stellen op glasvezel. Daardoor zijn er vanaf die datum twee aanbieders voor de consument beschikbaar. Bovendien volgt in het tweede kwartaal van 2015 ten minste nog één aanbieder voor de consument.
Ik denk dat Fiber die ene provider is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik ben van nature cynisch dus ik ben zeer benieuwd....

Het CIF netwerk is alles behalve open trouwens. In elke ander CIF netwerk is Caiway de enige partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Barre73 schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:47:

Het CIF netwerk is alles behalve open trouwens. In elke ander CIF netwerk is Caiway de enige partij.
Dat er geen andere providers op het netwerk zitten zegt niet dat het netwerk niet open is. Misschien is het model dat erachter hangt niet interessant genoeg voor afnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:59

En als er keuze is, dan kun je kiezen voor Cbizz...

Dat is net zo open als dat je kan kiezen tussen KPN of XS4All....

De netwerken die CIF heeft overgenomen waar andere partijen actief waren zijn die partijen er simpelweg uitgedrukt, die klanten konden of vdsl/adsl nemen, of overstappen op Caiway glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:05
Quote van fiber.nl:

Ik wil zo snel mogelijk naar Fiber NL, kan dat?
Wij leveren in Cogas gebied vanaf januari op glasvezel, echter bij niet iedereen is de glasvezel al aangelegd, of heeft Cogas het glasvezelnetwerk nog niet overal geactiveerd. Wij kunnen pas leveren als Cogas dit heeft gedaan. Wij zullen u melden wat daarvan de planning is. U kunt bij uw aanmelding altijd aangeven dat u het abonnement zo snel mogelijk wil laten ingaan. Wij gaan u dan leveren zodra het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Tip: op hun facebook pagina reageert fiber wel vrij vlot op vragen; ze hebben dit topic blijkbaar nog niet ontdekt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Het is dus inderdaad Fiber heb ik inmiddels overal vernomen. Wat ik dan nog niet heb vernomen is hoe zij dit willen gaan leveren. ODF lijkt me zeer onwaarschijnlijk voor een provider die geen ervaring heeft met de operator-rol en taken, nog los van de hoge investering die dan vereist. Dus Wholesale, maar via wie dan? Caiway? Ook niet zeer waarschijnlijk.

Ik blijf speuren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
CBizz levert (in FttH gebieden) op basis van een Caiw wholesale aanbod:
http://www.cbizz.nl/cbizz...ncier-op-netwerk-caiwcif/

Ook WeServe levert op basis van het Caiw wholesale aanbod:
http://www.weserve.nl/caiwtarieven/

Ik vermoed dus dat ook FiberNL levert obv het Caiw wholesale aanbod. Het is niet realistisch dat FiberNL op 1 januari 2015 (in 1,5 maand) eigen laag 2 apparatuur operationeel kan hebben in het gehele Cogas ftth netwerk.

Daarnaast is de TV component uit deze pakketten waarschijnlijk op basis van de wholesale overeenkomst met de Stream Group.

[ Voor 33% gewijzigd door davides op 19-11-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Barre73 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:18:
[...]

Het is dus inderdaad Fiber heb ik inmiddels overal vernomen. Wat ik dan nog niet heb vernomen is hoe zij dit willen gaan leveren. ODF lijkt me zeer onwaarschijnlijk voor een provider die geen ervaring heeft met de operator-rol en taken, nog los van de hoge investering die dan vereist. Dus Wholesale, maar via wie dan? Caiway? Ook niet zeer waarschijnlijk.

Ik blijf speuren.....
CAIW doet wholesale over CIF netwerk. Zowel EAS als ODF. Maarrrrrr, bedenk ik me net. Gaat dat dan ook zo over het Cogas netwerk? Dat weet ik nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Neyluzz op 19-11-2014 11:27 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Arfman

Drome!

Vraagje over Fiber in combinatie met extra settopboxen (Twente/Cogas gebied, let op ;))

Ik heb een TV in de slaapkamer en daar wil ik een extra settopbox neerzetten. Echter, ik heb daar geen dedicated UTP naartoe liggen. Er gaat wel 1 UTP draadje naar m'n slaapkamer maar daar staat dan weer een switchje die de Humax, Intel NUC en SmartTV voorziet van internet. Kan ik de settopbox via een switch aansluiten of moet dat perse via een apart poortje op het modem?

EDIT: nu ik hier toch ben en wat bekenden zie (hoi Joep :w), hoe zijn de ervaringen met Fiber? Beetje betrouwbare verbinding/helpdesk?

[ Voor 12% gewijzigd door Arfman op 20-11-2014 09:27 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hoi Arfman. ;)
Ik heb nu sinds maart of zo Fiber en nooit problemen.
Mijn klaagzang in het begin toen ik over ging had enkel te maken met een enorme cross patch in mijn dorpskast en dat lag 100% zeker niet aan Fiber.
Verbinding is stabiel en nog steeds hetzelfde IP-adres:
http://www.speedtest.net/my-result/3921333339

Maar ik zit op het Reggefiber netwerk en jij dus op een ander. Fiber koopt alles in he bij de diverse partijen (zoals bijna alle ISP's) dus mijn ervaringen over de verbinding geven volgens mij nul garantie voor jouw gebied.

En tja, de helpdesk is gewoon een helpdesk ook uitbesteed. ;)
Ik ben wel goed geholpen in het begin, maar toen het echt ingewikkeld werd kreeg ik keurig iemand toegewezen van het hoofdkantoor die mij op de hoogte hield en die ik rechtstreeks kon bellen buiten de helpdesk om.

Mijn keuze voor fiber was overigens zuiver gebaseerd op de drang om weer bij een kleine speler te zitten en de keuze voor een eigen router te hebben / analoog signaal te hebben.

Voor zover ik weet moet ook jij 2 netwerken gebruiken voor LAN en DTV. Je kan ook kiezen om met switches te gaan werken en het 'virtueel' op lossen. Ik heb gewoon een dubbel UTP netwerk liggen ;)

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:25
Ik zie toch af van Fiber, wat een drama. :o

11 November All-in one Snel (12mnd) aangevraagd, keurig een mail bevestiging en de volgende dag de welkomst brief op de deurmat . Tot zo ver alles goed, blijkt in het toegestuurde contract ineens 24 maanden te staan terwijl ik 12 maanden heb opgegeven. De mail van 11 november bevestigd dit ook.
Vervolgens 20 minuten aan de telefoon gehangen om dit te wijzigen, de slecht verstaanbare meneer aan de andere kant van de telefoon vertelt mij dat er op de site iets niet goed is gegaan en belooft dit te wijzigen. Het volgende contract moet goed zijn wordt nog gezegd, "Dat gaat geen tweede keer fout".

Op 14 november ontvang ik het nieuwe contract. Wederom klopt deze niet, de "snelheidsverdubbelaar" zoals op de site en mail bevestiging (11 nov) staat vermeldt is van het contract verdwenen en mijn glasvezelmodem is ineens gratis geworden? Ik probeer het dit keer via de chat op te lossen, 50 minuten verder wil de beste meneer het wel uit gaan zoeken maar kan pas uiterlijk (17 nov) antwoord op geven op de vraag of ik de verdubbelaar ga krijgen. Ook geeft de medewerker toe dat het hele aanbod met verdubbelaar bij een 1 jarig contract fout staat vermeldt op de website.

Ik heb vervolgens diezelfde dag besloten om af te zien van het contract, ik kreeg het idee misleid en aan het lijntje gehouden te worden. Als een contract al moeilijk is...? In een wederom langdurige chat probeert de medewerker mij nog op andere gedachten te brengen om mij als klant te behouden, uiteindelijk wordt toegezegd mijn aanmelding te annuleren.

17 November hangt de monteur doodleuk aan de telefoon, "Ik wil graag een afspraak met u maken voor het opleveren van de glasvezel verbinding". Ook ontvang ik van Fiber een factuur voor eenmalige aansluitkosten. Weer met Fiber gebeld, "uw opzegging is ontvangen maar moet nog verwerkt worden". De factuur hoeft niet betaald te worden.

18 November ontvang ik bevestiging hiervan, en wat blijkt vandaag, er staat een incasso klaar om geïnd te worden door Fiber. Deze heb ik zelf maar gestorneerd, maar volgens mij ben ik hier voorlopig nog niet vanaf.

Het kan misschien ook goed gaan zoals eerder in dit topic benoemd, maar die ervaring heb ik dus zeer zeker niet. Voor mij geen Fiber meer. :N

• Barre73
Arfman schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:26:
Vraagje over Fiber in combinatie met extra settopboxen (Twente/Cogas gebied, let op ;))

Ik heb een TV in de slaapkamer en daar wil ik een extra settopbox neerzetten. Echter, ik heb daar geen dedicated UTP naartoe liggen. Er gaat wel 1 UTP draadje naar m'n slaapkamer maar daar staat dan weer een switchje die de Humax, Intel NUC en SmartTV voorziet van internet. Kan ik de settopbox via een switch aansluiten of moet dat perse via een apart poortje op het modem?

EDIT: nu ik hier toch ben en wat bekenden zie (hoi Joep :w), hoe zijn de ervaringen met Fiber? Beetje betrouwbare verbinding/helpdesk?
Helaas kan niemand je nog helpen. Fiber in Cogas gebied is nig niet actief. Het gaat niet via KPN ITNS zoals in Reggefiber gebied. En dat gaat veel uitmaken denk ik. Zo is het bij Caiway glasvezel helemaal niet mogelijk om een tweede tv aan te sluiten. Dat wordt daar opgelost via de coax. Maar of dat bij Fiber ook kan is volgens mij nog niet bekend. Maar omdat het erop lijkt dat Fiber haar diensten gaat inkopen bij Caiway weet ik niet wat er wel of niet zal kunnen.

Verwijderd

@lightluke:

Die verdubbelaar staat op de site zowel voor 12 alsook voor 24 maanden. Dus onzin van de helpdesk.

Overigens heb ik niet voor Fiber gekozen want het is een extreem rommelige site. Zelfs voor bestellen moet je raden waar je moet klikken. En dat geeft mij weer geen vertrouwen.

• Arfman
  • Laatst online: 14:19

Arfman

Drome!

Barre73 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:37:
[...]

Helaas kan niemand je nog helpen. Fiber in Cogas gebied is nig niet actief. Het gaat niet via KPN ITNS zoals in Reggefiber gebied. En dat gaat veel uitmaken denk ik. Zo is het bij Caiway glasvezel helemaal niet mogelijk om een tweede tv aan te sluiten. Dat wordt daar opgelost via de coax. Maar of dat bij Fiber ook kan is volgens mij nog niet bekend. Maar omdat het erop lijkt dat Fiber haar diensten gaat inkopen bij Caiway weet ik niet wat er wel of niet zal kunnen.
Zoals ik het lees op de site van Fiber (fiber.nl/twente) kun je een extra settopbox bijhuren die je aansluit via UTP. Echter geven zij in hun aansluitvoorbeelden geen voorbeeld van iemand zoals ik die 2 TV's wil aansluiten met zo'n settopbox.

Als die settopbox gewoon een lokaal IP adres krijgt en vervolgens op die manier werkt, is het geen probleem en kan ik gewoon TV kijken. Als die settopbox echter iets speciaals vereist (apart VLAN oid) is het dus niet zo simpel en moet ik mogelijk investeren in managed switches thuis. Aangezien ik kots op de manier waarop Cogas/Caiway met hun klanten omgaat ben ik zeer geneigd om nu voor Fiber te kiezen maar dan moet ik dus wel weten hoe simpel ik die settopbox kan aansluiten. Extra UTP trekken is namelijk vanwege de beperkte grootte van de PVC buis niet mogelijk, dus het moet over het huidige draadje.

En bedankt voor je antwoorden Joep, stond me inderdaad iets bij dat je problemen had met je ISP maar dat lag dus niet aan Fiber, goed om te weten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Quad

Quad

Doof

Fiber heeft mij gecontacteerd, helaas kan ik niet worden aangesloten bij Fiber voor de overeengekomen prijzen en is de procedure stopgezet.
Houdt dus in dat ik alsnog bij Tweak blijf, wel met een verlaging van 100 naar 50Mb maar levert ons wel €120 op jaarbasis op en kijken wij volgend jaar weer naar een nieuwe provider mocht er een goedkoper zijn.

PVOutput☀️

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:01:
[...]

Als die settopbox gewoon een lokaal IP adres krijgt en vervolgens op die manier werkt, is het geen probleem en kan ik gewoon TV kijken. Als die settopbox echter iets speciaals vereist (apart VLAN oid) is het dus niet zo simpel en moet ik mogelijk investeren in managed switches thuis. Aangezien ik kots op de manier waarop Cogas/Caiway met hun klanten omgaat ben ik zeer geneigd om nu voor Fiber te kiezen maar dan moet ik dus wel weten hoe simpel ik die settopbox kan aansluiten. Extra UTP trekken is namelijk vanwege de beperkte grootte van de PVC buis niet mogelijk, dus het moet over het huidige draadje.
Als je genoeg hebt aan 100Mb voor internet dan kun je gewoon de UTP kabel splitsen in 2 x 4 aders

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Arfman schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:01:
[...]

Zoals ik het lees op de site van Fiber (fiber.nl/twente) kun je een extra settopbox bijhuren die je aansluit via UTP. Echter geven zij in hun aansluitvoorbeelden geen voorbeeld van iemand zoals ik die 2 TV's wil aansluiten met zo'n settopbox.

En bedankt voor je antwoorden Joep, stond me inderdaad iets bij dat je problemen had met je ISP maar dat lag dus niet aan Fiber, goed om te weten.
De site is volgens mij nog volledig gericht op het Reggefiber gebied. Dus pas op ;)

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:55:
@lightluke:

Die verdubbelaar staat op de site zowel voor 12 alsook voor 24 maanden. Dus onzin van de helpdesk.

Overigens heb ik niet voor Fiber gekozen want het is een extreem rommelige site. Zelfs voor bestellen moet je raden waar je moet klikken. En dat geeft mij weer geen vertrouwen.
Klopt staat het ook, maar vervolgens melden ze mij dat het bij 1 jaar helemaal niet geldt. Dus dan is het maar de vraag wat wel klopt en wat niet.

Verwijderd

Wat klopt is simpel hetgeen waar zij zelf mee adverteren. Dus screenshot maken en ze toesturen mits je nog zaken wilt doen met een bedrijf war z'n best doet om een onbetrouwbare indruk achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:57:
Fiber heeft mij gecontacteerd, helaas kan ik niet worden aangesloten bij Fiber voor de overeengekomen prijzen en is de procedure stopgezet.
Ofwel: een overeenkomst verbreken, en een ander met de puin laten zitten. Lekkere partij is Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee want er is nog niets in gang gezet. Enige wat ik heb gedaan was de stopgezettte overeenkomst met Tweak terug gedraaid en een nieuwe overeenkomst bij Tweak aangegaan. Bespaart ons nu 120 euro met wat wij hadden, geen enkele provider kan aan de prijzen komen die Tweak biedt voor de 50/50Mb lijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt zelf dat je een overeenkomst had, die Fiber weigert na te komen.
Dat de gevolgen voor jou meevallen doet m.i. aan de onbetrouwbaarheid van Fiber niets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nouja, aan de telefoon en met de overeenkomst was wel een goede prijs afgesproken voor mij waardoor ik voor Fiber heb gekozen. Was ook maar 2.5 euro lager dan wat Tweak kon bieden dus niet exceptioneel.

Als ik het aangevochten had had ik wellicht wat uit kunnen halen, maar daar heb ik geen zin in.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:36

hullemah

hullie

Hoe lang moesten jullie op het installatie pakket wachten?Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Iemand bekend met het feit of Fiber ook mee doet met de KPN assimilatie en Analoog-DVB/C op de schop doet?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee. Zolang DVB-C af te nemen blijft bij KPN zal Fiber het blijven leveren. Pas als KPN Wholesale daar helemaal mee stopt, zal Fiber een probleem gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:56
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Laatst online: 18:53

Tick

Im that jerk,who wants to know

We hebben kort geleden een verhuizing gehad.

De dag voor de aangegeven verhuisdatum ben ik gebeld door de technische aannemer (even de naam kwijt, maar wel een grote speler) om een datum te prikken voor het plaatsen van het gennesis modem. Beetje laat, maar toevallig dat ik de volgende dag op het nieuwe adres aanwezig zou zijn en dit was ook gewoon mogelijk!

De volgende dag monteur gehad, die was na 10 min klaar.

Dag later maar eens een routertje aangesloten, voila. Internet tv alles deed het al. (zowel oude als nieuwe adres).

Jammer van de €50,- verhuiskosten. Maar dit is eenmaal zo en er stond ook een snelle service tegenover.

Mijn complimenten.

p/s de nieuwe versie android app voor de tv van glashart werkt nu ook op mijn nexus 7 2013 (met android 5). TOP!

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:12:
Ik heb het volgende probleempje met Fiber. Door het een en ander aan misgelopen communicatie aan mijn kant is mijn verbinding afgesloten wegens niet betalen. Echter heb ik op het moment dat ik hier wind van kreeg en de brieven (die niet bij mij maar bij mijn ouders terecht gekomen waren, ze wonen in het zelfde huis). Direct betaald. Echter nu zit ik sinds de betaling al 11 dagen zonder internet.

Wat zijn mijn rechten voor het gecrediteerd krijgen van deze tijd dat ik zonder diensten zit? Immers heb ik WEL keurig betaald voor het leveren van deze diensten.
Wanneer je niet kan aantonen dat Fiber iets te verwijten valt (en die indruk wekt je bericht) dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen recht op creditering. Had je maar moeten zorgen dat er op tijd betaald werd, zal de redenering zijn (en m.i. terecht).
Maar ongetwijfeld zal je eea kunnen terugvinden in de Algemene voorwaarden van Fiber waarmee je akkoord bent gegaan toen je bij hun bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Zo, niet zo'n storm lopend topic, maar toch wat mensen met Fiber. Ik heb net een glasvezel abo afgesloten voor het COGAS gebied, ze zeggen te kunnen opleveren binnen 30 dagen (dan wordt mijn Ziggo afgesloten). We zullen zien.

Mijn vraag is nu over de settop box: als ik het goed zie wordt hij met een glasvezelaansluiting via Ethernet aangesloten. Nu heb ik in de slaapkamer een power-line adapter voor internet. Iemand ervaring of dit gaat werken met de settop box van Fiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet en TV-Signaal kunnen niet over dezelfde Homeplug tenzij je met Vlan-routers gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Een andere oplossing is om een aparte powerline adapter-set te gebruiken voor IPTV en deze te koppelen aan een aparte Network Name.

Ik heb dit maanden op dezelfde manier gedaan:

2 Powerline adapters met de Network Name genaamd WAN (ketelruimte, woonkamer)
3 Powerline adapters met de Network Name genaamd IPTV (ketelruimte, slaapkamer en woonkamer)

Zeker met de ingebouwde stopcontacten hoeft dit niet ten koste te gaan van je stopcontact.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:09

thof

FP ProMod
Mar.tin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:12:
Ik heb het volgende probleempje met Fiber. Door het een en ander aan misgelopen communicatie aan mijn kant is mijn verbinding afgesloten wegens niet betalen. Echter heb ik op het moment dat ik hier wind van kreeg en de brieven (die niet bij mij maar bij mijn ouders terecht gekomen waren, ze wonen in het zelfde huis). Direct betaald. Echter nu zit ik sinds de betaling al 11 dagen zonder internet.

Wat zijn mijn rechten voor het gecrediteerd krijgen van deze tijd dat ik zonder diensten zit? Immers heb ik WEL keurig betaald voor het leveren van deze diensten.
Ik zou zeggen, bel ze op en vraag of ze je verbinding weer kunnen activeren nu je betaald hebt. Lijkt mij dat ze dat inmiddels ook wel kunnen zien. Wel vreemd dat het je niet opgevallen was dat je niet betaald hebt. Lijkt mij niet dat ze je direct afsluiten na een week te laat zijn met betalen en dat ze minimaal meerdere herinneringen gestuurd hebben.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:26:
Internet en TV-Signaal kunnen niet over dezelfde Homeplug tenzij je met Vlan-routers gaat werken.
Ik meen ergens te hebben gelezen, dat met de Fritz box routers die in Twente geleverd gaat worden, internet en IpTv over hetzelde netwerk segment gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:02:
[...]

Ik meen ergens te hebben gelezen, dat met de Fritz box routers die in Twente geleverd gaat worden, internet en IpTv over hetzelde netwerk segment gaan.
Bedankt voor de reacties! Ik zal het wel testen als ik alles binnen heb en mijn bevindingen hier posten. Misschien toch nog maar een kabel of 2 trekken uiteindelijk... nooit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Bedankt voor de reacties! Ik zal het wel testen als ik alles binnen heb en mijn bevindingen hier posten. Misschien toch nog maar een kabel of 2 trekken uiteindelijk... nooit slecht.
Ik ben benieuwd (ik zit in hetzelfde schuitje), ik heb ook een powerline setje besteld voor de TV boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Laatst online: 18:53

Tick

Im that jerk,who wants to know

dennisfr schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:59:
[...]

Ik ben benieuwd (ik zit in hetzelfde schuitje), ik heb ook een powerline setje besteld voor de TV boven.
Deze moeten binnen ons gebied wel overweg kunnen met multicast protocol en deze doorzetten (genesis modem).

Dit probleem had ik tenminste met een goedkoper setje, deze kon daar niet mee overweg?!!?

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:56
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:19

knakworst

Get more sats!

Mar.tin schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:19:
[...]

Als ik vandaag tegen de middag geen fatsoenlijk antwoord heb op mijn email dan ga ik wel eens bellen. Maar daar heb ik altijd een hekel aan, juist omdat ik dan niks op papier heb.
In de fiber portal kun je gewoon de calls zien die je aangemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Als ik zo naar de (Twente) handleiding kijk:
Fiber Handleiding Cogas gebied
is het inderdaad 1 segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:18:
[...]

Als ik zo naar de (Twente) handleiding kijk:
Fiber Handleiding Cogas gebied
is het inderdaad 1 segment
Ik had deze handleiding nog niet gezien, maar inderdaad, het lijkt erop dat je gewoon alles achter de LAN2-4 kan plaatsen en TV en internet niet gescheiden hoeven te worden! Super dit, kan niet wachten tot het wordt opgeleverd.

200/200mBit + TV Plus + 2e ontvanger en goedkoper dan 90mBit Ziggo + extra TV zenders (zelfs na het 1e jaar dat nog €10 korting per maand heeft!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Ik had deze handleiding nog niet gezien, maar inderdaad, het lijkt erop dat je gewoon alles achter de LAN2-4 kan plaatsen en TV en internet niet gescheiden hoeven te worden! Super dit, kan niet wachten tot het wordt opgeleverd.

200/200mBit + TV Plus + 2e ontvanger en goedkoper dan 90mBit Ziggo + extra TV zenders (zelfs na het 1e jaar dat nog €10 korting per maand heeft!)
Hier hetzelfde: kom maar op met dat installatie pakket. Volgens de brief van Ziggo, stoppen ze hier op 10 februari. Het zal nog wel even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Hier hetzelfde: kom maar op met dat installatie pakket. Volgens de brief van Ziggo, stoppen ze hier op 10 februari. Het zal nog wel even duren dus.
Afgelopen maandag heb ik besteld, volgens de website had ik nog 30 dagen om over te stappen, kom ik 's avonds thuis ligt er een brief dat ik 18 februari wordt afgesloten.

Fiber zegt alles te doen om voor de afsluitdatum op te leveren, maar zijn afhankelijk van een Cogas monteur om het modem te activeren zeiden ze. Cogas zelf heeft hier niets over gezegd, die zeiden dat ze alleen een patch verzoek nodig hadden om mij te verbinden.

Ik wou de het sneller maken door de 14 dagen opzegtermijn over te slaan, maar Fiber zei dat dat niets uit gaat maken. Vaag...

Ben erg benieuwd of het allemaal op tijd rond gaat komen, heb nog geen post gehad van Fiber, alleen bevestigingsemail van de aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Door een patch in de PoP wordt je modem geactiveerd. Dus beiden hebben gelijk.
In de rest van de handleiding (hierboven) zie je ook dat je zelf je modem op de FTU moet aansluiten met een kabeltje en dan verder gaat met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Ben erg benieuwd of het allemaal op tijd rond gaat komen, heb nog geen post gehad van Fiber, alleen bevestigingsemail van de aanmelding.
Klopt, ik was een van de 1e aanmelders bij Fiber (al vanaf het moment dat bekend werd, dat ze definitief gingen aanbieden) en ik heb ook nooit een brief gehad. Ik sta wel gewoon in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Barre73 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:30:
Door een patch in de PoP wordt je modem geactiveerd. Dus beiden hebben gelijk.
In de rest van de handleiding (hierboven) zie je ook dat je zelf je modem op de FTU moet aansluiten met een kabeltje en dan verder gaat met aansluiten.
Nou, Fiber zei dus dat er een monteur bij mij aan huis moet komen om de modem te activeren, dat leek me nogal sterk... Zal allemaal wel los lopen, als het niet op tijd klaar is moet ik maar met de 2GB data op mijn telefoon rondkomen een tijdje en de rest op werk doen ;)
dennisfr schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:11:
[...]

Klopt, ik was een van de 1e aanmelders bij Fiber (al vanaf het moment dat bekend werd, dat ze definitief gingen aanbieden) en ik heb ook nooit een brief gehad. Ik sta wel gewoon in hun systeem.
Ik heb vandaag wel post mogen ontvangen met alle info van de aanmelding. Dat is wel een een goed gevoel :)

[ Voor 25% gewijzigd door The_MAN op 08-01-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
The_MAN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Afgelopen maandag heb ik besteld, volgens de website had ik nog 30 dagen om over te stappen, kom ik 's avonds thuis ligt er een brief dat ik 18 februari wordt afgesloten.

Fiber zegt alles te doen om voor de afsluitdatum op te leveren, maar zijn afhankelijk van een Cogas monteur om het modem te activeren zeiden ze. Cogas zelf heeft hier niets over gezegd, die zeiden dat ze alleen een patch verzoek nodig hadden om mij te verbinden.

Ik wou de het sneller maken door de 14 dagen opzegtermijn over te slaan, maar Fiber zei dat dat niets uit gaat maken. Vaag...

Uiteindelijk zal het natuurlijk ook iets te maken hebben met het feit dat ze 2000+ aansluitingen moeten realiseren in een zeer korte tijdspanne.. :-)

Die kan je niet allemaal in 1 week aansluiten, dan gaat er gegarandeerd iets fout.. :+

Give it some time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:21:
Ik heb vandaag wel post mogen ontvangen met alle info van de aanmelding. Dat is wel een een goed gevoel :)
Ik heb vrijdag ook een brief gekregen. Nog zonder overstap datum helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindtheshark
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 10:05
Weet iemand of de IPTV streams van Fiber (zijn ze eigenlijk wel écht van Fiber of nemen ze dit ook af bij KPN) voorzien zijn van encryptie?

Ik zou graag mijn HTPC willen blijven gebruiken (zoals dat altijd heeft gewerkt bij XMS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindtheshark schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:59:
Weet iemand of de IPTV streams van Fiber (zijn ze eigenlijk wel écht van Fiber of nemen ze dit ook af bij KPN) voorzien zijn van encryptie?

Ik zou graag mijn HTPC willen blijven gebruiken (zoals dat altijd heeft gewerkt bij XMS).
Fiber koopt tv in bij KPN ITNS en die gebruikt weer de KPN streams. Voor HD wel de meeste me een bitrate van 12-13 Mbit en daar zit encryptie op.

De DVB-C streams hebben geen encryptie en zijn wel te gebruiken.

Telfort levert vanaf dit jaar ook al geen DVB-C meer aan nieuwe klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:52
Heeft iemand hier al ervaring met de M7 decoder die gebruikt (gaat) word(en) in het cogas-gebied? Weet iemand of je ook zelf een M7 decoder kunt kopen en deze kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
mindtheshark schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:59:

Indien je nu via XMS gewoon via IPTV streams kan openen (en dan heb je het waarschijnlijk over de ZTV streams in een WGDO gebied), dan zal dat nu ook gewoon bij Fiber kunnen. Sterker nog, je krijgt gewoon precies hetzelfde IP adres binnen het GHM IPTV VLAN. :z

De zogenoemde ZTV streams van de basis zenders zullen nog een tijdje beschikbaar blijven op het WGDO GHM netwerk om de Amino 110's (die geen mpeg4 snappen) te kunnen voorzien van een stream. Wat betreft internet en bellen zit er wel verschil in, waarvan telefonie het grootste verschil is (heel eigen platform).

Ga je naar KPN (of dochters), Vodafone, etc. dan zit je niet meer op het GHM netwerk en heb je dus ook geen ZTV streams meer straks. Nog een voordeel is dat je bij Fiber minstens nog je contractsduur DVB-C behoudt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 20:15
Mijn werkgever wilde graag verhuizen van ON (Eindhoven) naar Fiber.

Aanvraag gedaan bij Fiber, de reactie: "Meneer, wij kunnen uw adres niet vinden in ons systeem. Dus wij kunnen u geen glasvezel aanbieden". Blijkbaar wijkt het stukje glasvezel waar mijn werkgever aa nvast zit gekoppeld af van de rest van de glasvezelverbindingen in Eindhoven... beetje vaag verhaal eerlijk gezegd.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft het een nieuwbouwwijk?

Ik heb het meegemaakt dat ik al enkele maanden in een nieuwbouwwijk woonde en wat wilde wijzigen aan mijn TV abonnement. Dus UPC gebeld, deze vroegen postcode. Vervolgens krijg ik tevoren "Meneer, het bestaat niet dat u een UPC aansluiting heeft want uw Postcode is onbekend.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Nee, dit stukje glasvezel is al meer dan 6 jaar geleden opgeleverd. Echter was het in die wijk het enige stukje. Blijft een vreemd verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En de pc-check op eindelijkglasvezel.nl? Wat geeft die voor melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Dat het gewoon beschikbaar is... das het gekke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dan zou ik toch Fiber nog eens bellen en vragen of ze even contact met Reggefiber of KPN Wholesale opnemen. Dan klopt hun database niet lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een zakelijke glasvezel aansluiting kan natuurlijk een individueel stukje dark fiber zijn... Dat hoeft niet in de consumentendatabase van FttH voor te komen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als het op eindelijkglasvezel.nl positief staat is het dus een Reggefiber FttH aansluiting. En niet zakelijk. Vandaar mijn vraag daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Is het toevallig een KPN WBA aansluiting? Fiber levert nog niet over WBA Glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Waar WBA zit is ook ITNS leverbaar. Dus dat kan Fiber wel. WGDO kan ook nog maar daar kan Fiber ook op leveren.
Nee, ik denk echt dat het probleem bij Fiber zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:45:
Waar WBA zit is ook ITNS leverbaar. Dus dat kan Fiber wel. WGDO kan ook nog maar daar kan Fiber ook op leveren.
Nee, ik denk echt dat het probleem bij Fiber zit.
Er zijn ook gebieden waar dat nog niet wordt geleverd. Dus nee, niet alle gebieden zijn nog leverbaar waar KPN glas ligt. Er zit toch wel een verschil tussen WMP+ en WBA.

Heb je het al via de webcare geprobeerd? Twitter/facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je hebt gelijk. Iets te kort door de bocht. Nieuwbouw en sommige andere gebieden.

@Intheweb: Je mag je pc en huisnr wel even in een DM sturen. Misschien kan ik het mysterie ophelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Zijn er inmiddels al mensen over naar fiber in twente?

[ Voor 10% gewijzigd door Bobmeister op 19-01-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 23:16
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb bijna anderhalve maand geleden een aanvraag gedaan, maar tot op heden nog geen concrete informatie.. Aangezien ik zelf mijn huidige tv en internet providers dien op te zeggen ( geen ziggo) zou ik graag wat meer informatie hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ze hun product voor dat netwerk in orde moeten krijgen. Ze zullen ook contracten moeten sluiten met de wholesaler die over dat netwerk opereert. Dat is niet 1 2 3 geregeld. Wél weet ik dat ze druk bezig zijn :) moet goed komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Neyluzz schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:53:
Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ze hun product voor dat netwerk in orde moeten krijgen. Ze zullen ook contracten moeten sluiten met de wholesaler die over dat netwerk opereert. Dat is niet 1 2 3 geregeld. Wél weet ik dat ze druk bezig zijn :) moet goed komen dus.
In de brief die ik vorige week van Fiber mocht ontvangen, stond dat ze waren begonnen de meest kritische gevallen (klanten waar Ziggo het eerst verdwijnt) aan te sluiten. Ik mag er toch van uit gaan dat de contracten tussen Fiber en Caiway/Cogas dan wel getekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
dennisfr schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:37:
[...]

In de brief die ik vorige week van Fiber mocht ontvangen, stond dat ze waren begonnen de meest kritische gevallen (klanten waar Ziggo het eerst verdwijnt) aan te sluiten. Ik mag er toch van uit gaan dat de contracten tussen Fiber en Caiway/Cogas dan wel getekend zijn.
Dan nog komt er veel meer kijken dan alleen contracten tekenen.. Het moet natuurlijk ook goed werken.

2 maanden geleden was het nog niet eens bekend of ze gingen leveren of niet. Een heel netwerk opbouwen met een nieuw TV product daarbij doe je niet in een paar weken, daar staat normaal minimaal een half jaar voor. Zij doen het in een fractie daarvan.

Geduld hebben is in deze een schone zaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Dan nog komt er veel meer kijken dan alleen contracten tekenen.. Het moet natuurlijk ook goed werken.

2 maanden geleden was het nog niet eens bekend of ze gingen leveren of niet. Een heel netwerk opbouwen met een nieuw TV product daarbij doe je niet in een paar weken, daar staat normaal minimaal een half jaar voor. Zij doen het in een fractie daarvan.

Geduld hebben is in deze een schone zaak. ;)
Ik begrijp wat je zegt. Echter sinds mijn aanmelding half november, heb ik 1 mail en 1 brief van fiber gehad, voor de rest is het angstvallig stil.
2 weken geleden postte Fiber op Facebook een bericht dat de 1e installatie pakketten werden verstuurd, sindsdien is het weer stil. Geen bericht dat de 1e aansluitingen actief zijn, niets.
Over 20 dagen stopt Ziggo op mijn adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
dennisfr schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:36:
[...]

Ik begrijp wat je zegt. Echter sinds mijn aanmelding half november, heb ik 1 mail en 1 brief van fiber gehad, voor de rest is het angstvallig stil.
2 weken geleden postte Fiber op Facebook een bericht dat de 1e installatie pakketten werden verstuurd, sindsdien is het weer stil. Geen bericht dat de 1e aansluitingen actief zijn, niets.
Over 20 dagen stopt Ziggo op mijn adres...
Heb sinds de aanmelding een bevestiging gehad, mail over extra's en een mail met een goed begin voor 2015, dat ze de eerste mensen aan het aansluiten zijn. Daarnaast 2 brieven ontvangen, 1 welkomst brief en een brief met inlog gegevens.

Verder geen datum gekregen met een mogelijke aansluit datum. Ziggo stopt hier op 10 februari. Hoop inderdaad snel bericht te krijgen wanneer er opgeleverd gaat worden, daarnaast hier op tweakers ook nog nergens iets gelezen van iemand die aangesloten is.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xentor schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:08:
Verder geen datum gekregen met een mogelijke aansluit datum. Ziggo stopt hier op 10 februari.
Glasvezel en kabel kunnen perfect naast elkaar bestaan. Daarom begrijp ik nooit dat iemand "oude schepen achter zich verbrandt alvorens nieuwe te hebben". Anders gezegd, je vraagt zelf om problemen als de aansluiting (en werking!) vertraagd is.

En dat voor 1 maand extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Glasvezel en kabel kunnen perfect naast elkaar bestaan. Daarom begrijp ik nooit dat iemand "oude schepen achter zich verbrandt alvorens nieuwe te hebben". Anders gezegd, je vraagt zelf om problemen als de aansluiting (en werking!) vertraagd is.

En dat voor 1 maand extra kosten?
Ik denk niet dat je het helemaal hebt begrepen Ton: het gaat hier om het Cogas gebied. We hadden hier altijd Ziggo, maar die verdwijnen per begin 2015 gedwongen van de kabel. Deze mededeling van de netwerkbeheerder is pas in het najaar gedaan. Iedereen in dit gebied (zo'n 70.000 aansluitingen), moet dus overstappen op een andere aanbieder.
Wij hebben dus niet het contract met Ziggo opgezegd, Ziggo heeft (noodgedwongen) het contract met haar klanten opgezegd. Caiway wordt de nieuwe aanbieder op coax ( voor meer info kijk hier )

Een overgangsfase van een maand waarin zowel de oude als de nieuwe aanbieder levert heeft inderdaad de voorkeur, maar die optie is er dus niet omdat er geen 2 aanbieders tegelijkertijd mogelijk zijn op coax.

Ik hoop dat bovenstaande de situatie en beetje verduidelijkt.

[ Voor 27% gewijzigd door dennisfr op 20-01-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
dennisfr schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:37:
[...]

Ik denk niet dat je het helemaal hebt begrepen Ton: het gaat hier om het Cogas gebied. We hadden hier altijd Ziggo, maar die verdwijnen per begin 2015 gedwongen van de kabel. Deze mededeling van de netwerkbeheerder is pas in het najaar gedaan. Iedereen in dit gebied (zo'n 70.000 aansluitingen), moet dus overstappen op een andere aanbieder.
Wij hebben dus niet het contract met Ziggo opgezegd, Ziggo heeft (noodgedwongen) het contract met haar klanten opgezegd. Caiway wordt de nieuwe aanbieder op coax ( voor meer info kijk hier )

Een overgangsfase van een maand waarin zowel de oude als de nieuwe aanbieder levert heeft inderdaad de voorkeur, maar die optie is er dus niet omdat er geen 2 aanbieders tegelijkertijd mogelijk zijn op coax.

Ik hoop dat bovenstaande de situatie en beetje verduidelijkt.
Dit inderdaad, noodgedwongen overgestapt. En er wordt gegarandeerd dat er voor afsluit datum van Ziggo geleverd wordt, al heb ik nog niet veel goeds gelezen. Anders had ik wel gezorgd voor een overlapping periode zodat je inderdaad zeker niet zonder internet, televisie en telefonie zit.

Ach laten we er van uit gaan dat alles goed gaat! ;)

Edit//
Met niet veel goeds bedoel ik dit mee:
https://twitter.com/IngeReijmer/status/557237906113576960
https://twitter.com/charlesnijssen/status/557257985572233216

[ Voor 5% gewijzigd door Xentor op 20-01-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik denk dat ik de klantenservice ook nog maar even bel. Ik heb niet zoveel zin om zonder internet te komen zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Xentor schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:03:
[...]

Dit inderdaad, noodgedwongen overgestapt. En er wordt gegarandeerd dat er voor afsluit datum van Ziggo geleverd wordt, al heb ik nog niet veel goeds gelezen. Anders had ik wel gezorgd voor een overlapping periode zodat je inderdaad zeker niet zonder internet, televisie en telefonie zit.

Ach laten we er van uit gaan dat alles goed gaat! ;)

Edit//
Met niet veel goeds bedoel ik dit mee:
https://twitter.com/IngeReijmer/status/557237906113576960
https://twitter.com/charlesnijssen/status/557257985572233216
Lijkt erop dat bij deze voorbeelden ze niet bij Fiber klant konden worden en op Caiway wachten. Niet gerelateerd aan prestaties van Fiber dus! Fiber heeft bij mij bevestigd (en Cogas ook) dat ze kunnen leveren. MAAR ze hebben nooit gegarandeerd dat het voor de afsluitdatum ging gebeuren. Heb het meerdere malen specified gevraagd en het antwoord blijft: we streven erna iedereen voor de afsluitdatum op te leveren. Geen garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
The_MAN schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Lijkt erop dat bij deze voorbeelden ze niet bij Fiber klant konden worden en op Caiway wachten. Niet gerelateerd aan prestaties van Fiber dus! Fiber heeft bij mij bevestigd (en Cogas ook) dat ze kunnen leveren. MAAR ze hebben nooit gegarandeerd dat het voor de afsluitdatum ging gebeuren. Heb het meerdere malen specified gevraagd en het antwoord blijft: we streven erna iedereen voor de afsluitdatum op te leveren. Geen garanties.
De postcode en huisnummer die Inge aangeeft in de tweet is wel beschikbaar volgens fiber.nl. Had toch wel gehoopt dat Fiber in combinatie met Cogas dan tot een werkende oplossing kan komen en dus niet de klanten dupeert door de verplichte overstap. Hierdoor blijkt het dus alsnog dat Caiway overblijft als enige leverancier die op tijd kan leveren voor consumenten?

Daarnaast valt Fiber wel te verwijten dat ze niet op tijd hebben gecommuniceerd naar de klanten, dat ze niet voor de afsluitdatum van ziggo kunnen leveren op bepaalde adressen.

[ Voor 1% gewijzigd door Xentor op 20-01-2015 13:03 . Reden: Zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 23:16
Ik heb nog even contact met de helpdesk gehad betreffende het adres van mijn moeder, die wel ziggo heeft. de VERWACHTING is dat fiber kon leveren op het moment dat ziggo stopt, echter kon dit absoluut niet gegarandeerd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Xentor schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:47:
[...]

De postcode en huisnummer die Inge aangeeft in de tweet is wel beschikbaar volgens fiber.nl. Had toch wel gehoopt dat Fiber in combinatie met Cogas dan tot een werkende oplossing kan komen en dus niet de klanten dupeert door de verplichte overstap. Hierdoor blijkt het dus alsnog dat Caiway overblijft als enige leverancier die op tijd kan leveren voor consumenten?

Daarnaast valt Fiber wel te verwijten dat ze niet op tijd hebben gecommuniceerd naar de klanten, dat ze niet voor de afsluitdatum van ziggo kunnen leveren op bepaalde adressen.
Ik was (en ben) huiverig voor een tijdelijke overstap, maar wat ik al gemerkt had is dat je niet zeker kan zijn van de postcode check bij Fiber. Ik heb Fiber gebeld of het op tijd kon, die stuurde mij door naar Cogas en omdat ik in het deel van Almelo woon waar het eerst glasvezel aangesloten is, konden die mij vertellen dat alles klaar was voor eventuele oplevering en dat alles bij Fiber ligt om het op tijd voor elkaar te krijgen.

Nou is de communicatie bij Cogas zeker niet optimaal en blijken ze een lijst te hebben die ze checken voor beschikbaarheid die niet overeenkomt met de Fiber of Caiway postcode check... helaas...

Ik vraag me af of Caiway glasvezel sneller opgeleverd zal zijn dan Fiber, Caiway CAI aansluiting wil uiteraard sowieso wel. Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn, is toch maandelijks opzegbaar en kan de Ziggo apparatuur houden op die manier.

Ik wordt over 29 dagen afgesloten, als ik over 21 dagen nog geen zekerheid heb, ga ik snel even Caiway CAI aanvragen, hoop dat ze dat snel kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Ik was (en ben) huiverig voor een tijdelijke overstap, maar wat ik al gemerkt had is dat je niet zeker kan zijn van de postcode check bij Fiber. Ik heb Fiber gebeld of het op tijd kon, die stuurde mij door naar Cogas en omdat ik in het deel van Almelo woon waar het eerst glasvezel aangesloten is, konden die mij vertellen dat alles klaar was voor eventuele oplevering en dat alles bij Fiber ligt om het op tijd voor elkaar te krijgen.

Nou is de communicatie bij Cogas zeker niet optimaal en blijken ze een lijst te hebben die ze checken voor beschikbaarheid die niet overeenkomt met de Fiber of Caiway postcode check... helaas...

Ik vraag me af of Caiway glasvezel sneller opgeleverd zal zijn dan Fiber, Caiway CAI aansluiting wil uiteraard sowieso wel. Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn, is toch maandelijks opzegbaar en kan de Ziggo apparatuur houden op die manier.

Ik wordt over 29 dagen afgesloten, als ik over 21 dagen nog geen zekerheid heb, ga ik snel even Caiway CAI aanvragen, hoop dat ze dat snel kunnen opleveren.
Hier (Oldenzaal) is Caiway al enkele maanden actief op glasvezel. Die is dus hier gewoon operationeel. Wat mij betreft is er dus geen excuus. Volgens de helpdesk zijn er al Fiber aansluitingen in het cogasgebied opgeleverd.
Nog 20 dagen, ik ga er van uit dat het gewoon goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Laatst online: 17:39
Tick schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:55:
We hebben kort geleden een verhuizing gehad.

De dag voor de aangegeven verhuisdatum ben ik gebeld door de technische aannemer (even de naam kwijt, maar wel een grote speler) om een datum te prikken voor het plaatsen van het gennesis modem. Beetje laat, maar toevallig dat ik de volgende dag op het nieuwe adres aanwezig zou zijn en dit was ook gewoon mogelijk!

De volgende dag monteur gehad, die was na 10 min klaar.

Dag later maar eens een routertje aangesloten, voila. Internet tv alles deed het al. (zowel oude als nieuwe adres).

Jammer van de €50,- verhuiskosten. Maar dit is eenmaal zo en er stond ook een snelle service tegenover.

Mijn complimenten.

p/s de nieuwe versie android app voor de tv van glashart werkt nu ook op mijn nexus 7 2013 (met android 5). TOP!
Tsjonge, ik ben echt jaloers! :)

Ik ben ook recent verhuisd, 8 december aangegeven dat ik de 29e ga verhuizen en ik zit op het nieuwe adres nog steeds zonder internet. Aantal malen geprobeerd informatie te krijgen bij de klantenservice, maar nooit iets concreets te horen gekregen, aan het lijntje gehouden. Nou dacht ik, laat ik eens contact opnemen met Reggefiber en wat blijkt? Er is niet eens iets naar hun gestuurd kwa opdracht voor het maken van de aansluiting in mijn huis. Het blijkt dus dat de aanvraag al die tijd gewoon bij Fiber zelf verdwaald is.
Nu maar eens een klacht via klachtenkompas.nl geprobeerd, eens zien of ik er dan wat van ga horen. Als er eind van de week geen schot in zit, gaat het zaakje naar de rechtsbijstand zodat ik voortijdig van het contract af kan.
Geen idee welke provider ik dan overigens moet nemen, was namelijk wel zeer tevreden over de geleverde diensten tot de verhuizing.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
dennisfr schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:13:
[...]

Hier (Oldenzaal) is Caiway al enkele maanden actief op glasvezel. Die is dus hier gewoon operationeel. Wat mij betreft is er dus geen excuus. Volgens de helpdesk zijn er al Fiber aansluitingen in het cogasgebied opgeleverd.
Nog 20 dagen, ik ga er van uit dat het gewoon goedkomt.
Beetje kort door de bocht.. Je gaat niet in een week 1000+ aansluitingen opleveren op een net nieuw netwerk. Daar zitten nog de nodige knikjes en 'kinderziektes' in. Het is veel slimmer om dit stapsgewijs en rustig uit te bouwen, zodat je de meest neigende gevallen kan voorzien en tegelijkertijd kan monitoren of alles wel volgens plan gaat.

Als er vervolgens een alternatief wordt geboden, zie ik het probleem niet?
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste