Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:14:
[...]
De FRITZ!Box 7360 heeft 2x 1000mb/s en 2x 100mb/s en 1 fon deze router levert Fiber.
De FRITZ!Box 7390 heeft 4x 1000mb/s en 2 fon aansluitingen ik had deze liever gehad, maar deze is weer een paar tientjes duurder hé.
De FritzBox 7360 heeft inderdaad 2x 1000mbit en 2x100mbit poorten.
dennisfr schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:02:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar ik meende ergens te hebben gelezen, dat poort 3 & 4 bij Fritzbox standaard op 100Mbps ingesteld staan tbv energiebesparing.Via de router settings kan je die ook gewoon op 1Gbps instellen. (Mits Fiber je bij die router settings laat.)
Daarnaast: modem op poort 1, Gigabit switch op poort 2, TV beneden op poort 3, TV boven op poort 4. Opgelost...
Poort 3 en 4 zijn dus altijd 100mbit, maar poort 2 staat standaard op 'Green mode'. Dit zorgt er in veel gevallen voor dat de auto negotiation tussen netwerkapparatuur in de soep loopt, en er negotiated wordt op 100mbit/s in plaats van 1000mbit/s. Die instelling moet dus ook aangepast worden.
Ik heb vernomen dat ze bovenstaande nog gaan proberen aan te passen via profielen of ACS.
jeroen028 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:51:
[...]
Mensen die zich bij Fiber hebben aangemeld smeken nu om terug te mogen naar Caiway. Internetsnelheid Fiber600 in het Cogas gebied is lager dan wat Ziggo max kon aanbieden.
Succes ermee en vooral volhouden en niet overstappennaar Caiway

Mwua, nu overdrijf je wel. Dat er inderdaad wat instellingen nog niet helemaal goed lijken te staan (en provisioning blijkbaar nog even te moeilijk is) daar gelaten, ze leveren wel degelijk 600/600. Mensen die gaan roepen dat ze het niet halen testen meestal met de verkeerde servers (speedtest.net is niet de meest representatieve bij alles 100+), of testen in situaties waarbij de server dus sowieso niet in staat is de 600/600 te halen. Dat ligt dan ook niet echt aan Fiber maar aan de specifieke situaties thuis of waarin getest wordt.
Zie bijvoorbeeld:
https://twitter.com/DJAnd...60065057489715201/photo/1. Het kan dus zeer zeker wel.
Aan die M7 heb je niets zolang hij niet op het platform gekoppeld (bekend) is bij Fiber. Daarbij hebben ze een aangepaste bootloader. Desalniettemin denk ik wel dat, mocht je een M7 box weten te bemachtigen, ze je wel de mogelijkheid geven om die te koppelen. Maar het blijft altijd eigen risico om eigen apparatuur aan te schaffen.
De reden waarom een Amino nu niet werkt, is omdat de TV interface van een set-top box werkt op basis van een SDK die de AVMedia Player aanstuurt (zie het als een manier om 'hardware acceleratie' af te spelen met behulp van een soort van chroma-key oplossing). Deze SDK is wezenlijk anders op de M7 box (Kaonmedia SDK) vs. Amino box (JMACX).
Het zit er wel dik in dat ze dit gaan fixen (dus dat het ook op Amino's gaat werken), aangezien men straks een groot probleem heeft zodra Glashart ermee stopt.
Wanneer dat gebeurt moet iedereen over naar het nieuwe platform. En dan is het dus niet zo'n goed plan om al die Amino's om te ruilen. Slimmer is dan dat ze dan het platform ook 'porteren' naar de Amino. Gooi die Amino dus niet meteen het raam uit.. Misschien kan je er straks nog iets mee.
[
Voor 20% gewijzigd door
_BLAST3R op 03-02-2015 15:36
]