Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:36
_BLAST3R schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 02:02:
[...]

Beetje kort door de bocht.. Je gaat niet in een week 1000+ aansluitingen opleveren op een net nieuw netwerk. Daar zitten nog de nodige knikjes en 'kinderziektes' in. Het is veel slimmer om dit stapsgewijs en rustig uit te bouwen, zodat je de meest neigende gevallen kan voorzien en tegelijkertijd kan monitoren of alles wel volgens plan gaat.

Als er vervolgens een alternatief wordt geboden, zie ik het probleem niet?
En het alternatief is?
Kijk ik heb waardering voor het feit dat Fiber de stap heeft gezet, en hun manier van communiceren is tot nu toe sympathiek. Echter 10 Februari is hier de dag dat Ziggo stopt, en als ik voor die tijd niet het idee heb dat het tijdig goed gaat komen met Fiber, vraag ik alsnog (tegen mijn zin) Caiway aan. En ik denk met mij, de meeste andere klanten.

Ik kan best leven met een kinderziekte zo her en der, maar ik ga niet weken zonder telefoon en internet zitten, om daarna opgescheept te zitten met een kwalitatief onvolwassen dienst. (zo groot is mijn afkeer van Caiway nou ook weer niet :) )

Volgens een bericht van FiberNl op Facebook van twee weken geleden, gingen ze beginnen met uitleveren. Ik ben echter nog nergens op internet een reactie tegengekomen van iemand die het al aan de praat heeft. Dat kan betekenen dat alles feilloos werkt en niemand op of aanmerkingen heeft, of het uitleveren is op het laatste moment toch nog uitgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door dennisfr op 21-01-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
dennisfr schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:45:
[...]

En het alternatief is?
Kijk ik heb waardering voor het feit dat Fiber de stap heeft gezet, en hun manier van communiceren is tot nu toe sympathiek. Echter 10 Februari is hier de dag dat Ziggo stopt, en als ik voor die tijd niet het idee heb dat het tijdig goed gaat komen met Fiber, vraag ik alsnog (tegen mijn zin) Caiway aan. En ik denk met mij, de meeste andere klanten.

Ik kan best leven met een kinderziekte zo her en der, maar ik ga niet weken zonder telefoon en internet zitten, om daarna opgescheept te zitten met een kwalitatief onvolwassen dienst. (zo groot is mijn afkeer van Caiway nou ook weer niet :) )

Volgens een bericht van FiberNl op Facebook van twee weken geleden, gingen ze beginnen met uitleveren. Ik ben echter nog nergens op internet een reactie tegengekomen van iemand die het al aan de praat heeft. Dat kan betekenen dat alles feilloos werkt en niemand op of aanmerkingen heeft, of het uitleveren is op het laatste moment toch nog uitgesteld.
Van wat ik heb begrepen krijgen klanten die niet op tijd aangesloten kunnen worden (waarbij door technische redenen het niet mogelijk is gebleken om de glasvezel op tijd te activeren) een alternatief wordt aangeboden, in de vorm van Caiway kabel. Daarbij vergoedt Fiber de kosten daarvoor, totdat de glasvezel opgeleverd kan worden. Ze doen er in ieder geval alles aan zodat die mensen niet zonder diensten komen te zitten, en als dat een maandje Caiway kabel betekend, dan 'moet' dat maar en moet dat gewoon geregeld worden.

Verder weet ik toevallig dat Fiber met een kleine groep klanten al van start is, en dat er hier en daar nog wordt gewerkt aan de laatste beestjes. Ik denk echter niet dat dat gevolgen heeft voor de rest van de planning. Indien je signaal er 10 februari af gaat, verwacht ik dat ze dit ook gaan halen (en je waarschijnlijk een week eerder je pakket krijgt)..

[ Voor 7% gewijzigd door _BLAST3R op 21-01-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:57:
[...]

Van wat ik heb begrepen krijgen klanten die niet op tijd aangesloten kunnen worden (waarbij door technische redenen het niet mogelijk is gebleken om de glasvezel op tijd te activeren) een alternatief wordt aangeboden, in de vorm van Caiway kabel. Daarbij vergoedt Fiber de kosten daarvoor, totdat de glasvezel opgeleverd kan worden. Ze doen er in ieder geval alles aan zodat die mensen niet zonder diensten komen te zitten, en als dat een maandje Caiway kabel betekend, dan 'moet' dat maar en moet dat gewoon geregeld worden.

Verder weet ik toevallig dat Fiber met een kleine groep klanten al van start is, en dat er hier en daar nog wordt gewerkt aan de laatste beestjes. Ik denk echter niet dat dat gevolgen heeft voor de rest van de planning. Indien je signaal er 10 februari af gaat, verwacht ik dat ze dit ook gaan halen (en je waarschijnlijk een week eerder je pakket krijgt)..
Ok, mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? De eerder in dit topic gelinkte tweets doen niet vermoeden dat Fiber actief bezig is om een tijdelijk alternatief te bieden.
Overigens: zoals ik eerder al schreef, ik ga er nog steeds van uit dat alles op tijd goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
dennisfr schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Ok, mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? De eerder in dit topic gelinkte tweets doen niet vermoeden dat Fiber actief bezig is om een tijdelijk alternatief te bieden.
Overigens: zoals ik eerder al schreef, ik ga er nog steeds van uit dat alles op tijd goed komt.
https://twitter.com/GerdienJager/status/557904908213829633

Net weer even op twitter gezocht, zo te zien zijn er inderdaad klanten over en werkt het :).

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Xentor schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:33:
[...]

https://twitter.com/GerdienJager/status/557904908213829633

Net weer even op twitter gezocht, zo te zien zijn er inderdaad klanten over en werkt het :).
Dat zijn de betere berichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 23:16
Ik blijf het jammer vinden dat er van fiber kant zo weinig communicatie is. Zou toch graag willen weten waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Jordan schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:41:
Ik blijf het jammer vinden dat er van fiber kant zo weinig communicatie is. Zou toch graag willen weten waar ik aan toe ben.
Helemaal mee eens, dat kan zeker beter. Op hun Facebookpagina is het sinds het begin van de uitrol, ook verdacht stil.
Aan de andere kant: we moeten natuurlijk niet vergeten dat het een kleine partij is, die in heel korte tijd, een mega project aan het uitvoeren is. Ik neem aan dat ze hun handen gewoon vol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Vandaag bericht gehad van fiber via mail. Ze hebben een aansluit datum en het pakket zou zijn opgestuurd.
Afsluitdatum van Ziggo is 10 februari en de aansluitdatum van Fiber is 4 februari. Speling van ongeveer een week om alles correct aan te sluiten en te hopen dat het signaal er goed op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Jippee!! Vanochtend eerst een factuur (was nog niet zo blij), maar nu net ook een brief per email. Ze hebben mijn installatiepakket vandaag opgestuurd en 12 februari wordt door COGAS mijn verbinding aangesloten :)

Een week voordat Ziggo offline gaat. Perfecte planning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Xentor schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:24:
Vandaag bericht gehad van fiber via mail. Ze hebben een aansluit datum en het pakket zou zijn opgestuurd.
Afsluitdatum van Ziggo is 10 februari en de aansluitdatum van Fiber is 4 februari. Speling van ongeveer een week om alles correct aan te sluiten en te hopen dat het signaal er goed op staat.
Same here (ook toevalling Oldenzaal de Essen)?
Ik begon al een beetje onrustig te worden, maar het lijkt dan toch nog in orde te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:14
Ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen met daarin mijn aansluitdatum. Het wordt wel krap, op 5 februari houdt Ziggo er hier al mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 23:16
Ook ik heb vandaag bericht gekregen, 16 februari vindt de aansluiting plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Heeft er al iemand overstap ervaring? Ik zat te denken om over te stappen naar fiber maar ze rekenen doodleuk 99 euro voor een glasvezel modem die ik al heb. Iemand dus kunnen overstappen zonder deze onnodige kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Cramthabam schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:43:
Heeft er al iemand overstap ervaring? Ik zat te denken om over te stappen naar fiber maar ze rekenen doodleuk 99 euro voor een glasvezel modem die ik al heb. Iemand dus kunnen overstappen zonder deze onnodige kosten?
Die kosten heb ik niet betaald. Gewoon ff bellen?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

JoepW schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Die kosten heb ik niet betaald. Gewoon ff bellen?
Ik had net contact gezocht via de chat functie en daar werd vertelt dat ik deze hoorde te betalen. Vreemd.
Later op de dag zal ik er eens een belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neaxz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
ik hoefde ook geen aansluitkosten en modem te betalen, alleen de wifi router is 50 euro en in bruikleen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Ze voeren bij Fiber meerdere proposities. Zo hebben ze een aparte propositie voor Reggefiber gebied, Twente (Cogas gebied), Harderwijk (CAIH gebied), en Fiber RDY. Daar zitten nog een aantal verschillen in. Daarbij lijkt bij het bekijken van de proposities dat in de Reggefiber gebieden het modem alleen 99 euro is bij 12 maand-contracten.

Dus het kan zomaar zijn dat iemand (omdat diegene een andere propositie voorgeschoteld krijgt op zijn of haar postcode) een andere prijs voor het modem zieet dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Iemand het installatie pakket al ontvangen die de mail op maandag heeft gehad? Zelf nog niks gezien thuis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Xentor schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:28:
Iemand het installatie pakket al ontvangen die de mail op maandag heeft gehad? Zelf nog niks gezien thuis namelijk.
Nee, hier ook nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Xentor schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:28:
Nope, hier ook nog niet. Lijkt toch wat vertraging in te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neaxz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
ze zijn inderdaad tegen problemen aangelopen, hierdoor konden ze mij geen garantie geven dat ik voor 5 feb werd aangesloten, ze gaven mij als alternatief één maand caiway te nemen en die factuur op te sturen naar fiber. tot mijn verbazing kreeg ik net een brief dat ze mij vandaag gaan aansluiten en het pakket onderweg is. Groeten uit oldenzaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mn ouders hebben vandaag het pakket ontvangen. Tijdens de installatie tegen het probleem aangelopen dat de Fritzbox niet geconfigged was voor Fiber. Gebeld en die config gemaild, deze geinstalleerd en nog geen verbinding. Ligt nu bij de TD... ben heel benieuwd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:20:
Mn ouders hebben vandaag het pakket ontvangen. Tijdens de installatie tegen het probleem aangelopen dat de Fritzbox niet geconfigged was voor Fiber. Gebeld en die config gemaild, deze geinstalleerd en nog geen verbinding. Ligt nu bij de TD... ben heel benieuwd.
Bij Fiber ben je toch vrij in router en hoeft eerden ook niets geconfigureerd te worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik geloof dat ze bedoelen dat je er rustig een andere router achter hun fritzbox kunt hangen. Aangezien er op het fibermodem geen andere aansluitingen zijn dan LAN. Het zal ergens gescheiden moeten worden en in dit geval dus de fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:20:
Zou je mij een bericht kunnen sturen met de postcode en huisnummer van je ouders? Dan ga ik het even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:42:
[...]

Bij Fiber ben je toch vrij in router en hoeft eerden ook niets geconfigureerd te worden??
Dat geldt in Reggefiber netwerken waar Fiber via KPN ITNS levert. Ik vermoed dat dit over CIF/Cogas gebied gaat.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Correct.
Bijdeze wil ik Fiber en met name de user FiberNL even bedanken voor de geweldige ondersteuning op dit nachtelijke tijdstip. Een klein kwartiertje geleden heb ik mn vader een hartverzakking bezorgd door hem wakker te bellen maar de problemen zijn na het troubleshooten opgelost en hij heeft verbinding!

[ Voor 95% gewijzigd door HaterFrame op 01-02-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan! Zie de taart graag tegemoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel telefonisch contact te hebben gehad met de klantenservice van fiber plaats ik deze vraag/reactie maar hier, ik heb mijn vraag in myfiber geplaatst(11 jan 2015), maar daar is het blijkbaar normaal, vragen zomaar te verwijderen. Ook heb ik de vraag gestuurd op aanraden van de klantenservice naar info@fiber.nl. (15 jan 2015) Maar ook daar komt geen reactie vandaan.
Ik ben woonachtig in het Twente gebied en heb in overleg en op aanraden van fiber 4 settopboxen aangeschaft van het merk en type Amino A140 en M540.
Nu heeft fiber de afbeeldingen op de site kort geleden veranderd.
Naar aanleiding hiervan heb ik contact gezocht met de klantenservice en zij hebben verteld dat dit sinds kort bekend is bij fiber en dat er voor Twente andere settopboxen gebruikt gaan worden.
Maar jullie geven wel telefonische voorlichting, chat voorlichting en in de Shamrock in Almelo.
Telkens heb ik de vraag gesteld welke settopboxen ik kan gaan aanschaffen!
En iedere keer kreeg ik als antwoord type Amino A140 of M540.
Nu is het zo dat fiber haar klantenservice hierover melding gemaakt heeft naar het management en dat deze vorige week contact met mij op zouden nemen. (voor 7 jan 2015)
Dit is niet gebeurd.
Ik vind deze gang van zaken het verre van netjes en krijg hier een beetje een vreemd gevoel van.
Jullie personeel licht de klanten voor, ik anticipeer op hun antwoorden en wordt opnieuw op kosten gejaagd.
Eerst blijkt dat alle Ziggo settopboxen onbruikbaar zijn en nu dit!
Op 7 januari heb ik een e-mail ontvangen waarin staat dat alle apparatuur gratis aangeboden wordt.
8 jan heb ik een orderbevestiging van fiber ontvangen en zie ik 1 settopbox staan ipv 5 settopboxen. (Ik heb immers 5 televisie's en daarvoor heb ik dus de 2x Amino A140 en 2x M540 gekocht.
1 amino zou via fiber komen.
De zelf aangeschafte settopboxen zijn dus niet bruikbaar, hierover heb ik de klantenservice aan de telefoon gehad en zij hebben dus zoals hierboven genoemd contact opgenomen met het management om dit probleem passend op te lossen).
Ik ben niet van plan 20 euro's in de maand extra te betalen voor 4 settopboxen want dan wordt die leuke aanbieding toch wel ineens niet meer leuk.
Zoals ik het dus nu begrijp uit het mailtje van fiber is het zo dat ik in totaal dus 5 settopboxen aangeboden worden en hier geen kosten aan verbonden zijn.
Het is dus volgens het mailtje zo dat alle apparatuur voor niets aangeboden wordt.
Het staat er letterlijk zo. "U krijgt alle apparatuur gratis ter beschikking".
Dan schets ook nog mijn verbazing dat er toch 49 euro borg betaald moet worden voor de modem.
Dat is ook apparatuur en kost toch geld ondanks dat het borg is.
Ik zou hier toch wel graag meer duidelijkheid over willen hebben en wat nu te doen met de Amino settopboxen.
Is dit net als Ziggo settopboxen zoals op de fiber website vermeld staat "misschien dat je er nog een leuk prijsje voor krijgt op marktplaats.nl."
Ik vind dit alles echt niet grappig.
Telkens krijg ik verschillende informatie van fiber en krijg zo langzamerhand het idee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Er wordt beloofd dat jullie telefonisch contact zullen opnemen en dit is ook nog niet gebeurd.
Dit alles is m.i. geen goede start voor Fiber. Het vertrouwen wordt zo niet echt groot.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat er verschillende familie leden, kennissen en vrienden op mijn aanraden naar Fiber zijn overgestapt en ook direct de Amino settopboxen hebben aangeschaft.
Voor hen geldt dit probleem dus ook.
Wij en vele anderen hebben een brief gekregen dat 13 februari de aansluiting actief zou worden en dat fiber de installatie pakketten alvast zal afsturen. Ja en fiber heeft begrepen van de postbezorger dat deze al binnen twee dagen bij ons bezorgd gaan worden. Nou we zijn 4 dagen verder en wij en vele anderen met ons hebben nog niets ontvangen. Fiber begrijpt blijkbaar niet dat niet iedereen overdag in huis is en dat er voor bezorging van de pakketten iets geregeld moet worden om deze te kunnen ontvangen. Nou ik regel niets meer!
Nou ik heb de aansluiting nog niet een en ben de communicatie met fiber nu al zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Fiber gaf een paar weken geleden al aan dat ze een ontvanger van M7 gaan leveren in Twente... Daarnaast, volgens mij kun je maximaal 3 settopboxen per abbonement gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Dat klinkt inderdaad als een lastige situatie, lijkt mij heel vervelend en het is jammer dat die medewerkers een verkeerd stukje informatie hebben gegeven. Nu is het natuurlijk zo dat in de tijd dat de info avonden gehouden werden het netwerk nog opgezet werd. Kan dus goed zijn dat er tegen die tijd nog vrij weinig concreet bekend was over de hele situatie daaro, en dan kan een miscommunicatie snel gemaakt zijn. Hoe dan ook, op eigen initiatief spul gaan kopen lijkt mij een gevalletje eigen risico. Ik neem aan dat je er zelf ook de nieuwprijs niet voor hebt betaald, dus terug naar Marktplaats lijkt mij niet eens zo'n gek voorstel?

Dat er borg wordt gevraagd voor apparatuur die in bruikleen is, is heel normaal. Je krijgt dat bedrag dan ook gewoon terug bij het opzeggen van je abbo, zolang jij je apparatuur netjes terugstuurt en niet (letterlijk) van de muur af rukt en dan half-verpakt terugstuurt..

Nu de eerste klanten opgeleverd worden en ik via kennissen al beetje heb gehoord hoe eea. werkt, gaat een eigen box sowieso niet werken in het Cogas gebied; deze boxen worden gekoppeld op basis van MAC adres, en zijn eigen boxen niet te koppelen zonder medewerking van Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de boxen aangeschaft in overleg met de klantenservice, was geen enkel probleem heb het zelfs zwart op wit. Maar het ergste is dat niemand er op terug komt. Ze beloven contact op te nemen maar je hoort niets van ze. Heb wel internet 600/600 aangevraagd dan mocht het al helemaal geen probleem zijn. Ze zouden alle medewerking verlenen om eigen settopboxen te kunnen gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:08:
Heb de boxen aangeschaft in overleg met de klantenservice, was geen enkel probleem heb het zelfs zwart op wit. Maar het ergste is dat niemand er op terug komt. Ze beloven contact op te nemen maar je hoort niets van ze. Heb we internet 600/600 aangevraagd dan mocht het al helemaal geen probleem zijn. Ze zouden alle medewerking verlenen om eigen settopboxen te kunnen gebruiken.
Heb je daar ook expliciet bijgezegd dat het om Cogas/All-in-Twente pakket ging? Ze bieden namelijk in heel Nederland de Amino set-top boxen aan (Reggefiber en Fiber RDY), behalve in Harderwijk en Cogas Glas gebied. Dan lijkt mij die fout al snel gemaakt..

Desalniettemin lijkt het mij wel zo netjes als Fiber in ieder geval een soort van gebaar maakt om de pijn enigszins te verlichten. Dat ze dat doen in de vorm van 4 extra STB's geven lijkt me echter sterk. Verder is het natuurlijk een uniek geval, en aangezien ze nogal druk zijn lijkt het mij niet gek als ze later reageren, vooral als het management er naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk gemeld dat het om het cogas/cif twente gebied ging.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:16:
[...]

Heb je daar ook expliciet bijgezegd dat het om Cogas/All-in-Twente pakket ging? Ze bieden namelijk in heel Nederland de Amino set-top boxen aan (Reggefiber en Fiber RDY), behalve in Harderwijk en Cogas Glas gebied. Dan lijkt mij die fout al snel gemaakt..

Desalniettemin lijkt het mij wel zo netjes als Fiber in ieder geval een soort van gebaar maakt om de pijn enigszins te verlichten. Dat ze dat doen in de vorm van 4 extra STB's geven lijkt me echter sterk. Verder is het natuurlijk een uniek geval, en aangezien ze nogal druk zijn lijkt het mij niet gek als ze later reageren, vooral als het management er naar moet kijken.
Ja natuurlijk gemeld dat het om het cogas/cif twente gebied ging. Daarbij heb je in het reggefiber gebied geen 600/600 verbinding van fiber.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Wilco, allereerst jammer om te lezen dat je eerste ervaring niet zo positief is. Ik zal morgen eens navragen wat de status is van je verzoek. Kan niets beloven aangezien het nogal een ingewikkelde situatie is, maar ga mijn best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Ik heb hetzelfde issue:
In december bij de klantenservice gevraagd welke set top boxen er geleverd zouden gaan worden in het cogasgebied, antwoord: Amino.
Een week later nogmaals gevraagd, of ze konden bevestigen dat het Amino boxen zouden worden, antwoord: ja dat kunnen we bevestigen.
Ik heb toen open kaart gespeeld en gevraagd of het daarmee ook mogelijk is om 'eigen' Amino boxen te gebruiken ipv ze te huren. Antwoord: ja hoor, geen enkel probleem.
Ik heb toen het aantal te leveren settop boxen terug laten zetten naar 1.
Nog geen 2 dagen later kom ik er (via tweaker Awsom) achter dat het M7 boxen worden ipv Amino. In de tussentijd had ik net een M540 overgenomen van een familielid.
In mijn geval gaat het (maar) om 4,95/maand, plus de aanschafkosten van de M540, maar ergens klopt het natuurlijk niet. Overigens staat in de bevestiging van Fiber die ik 3 weken geleden ontving het aantal settop boxen weer op 2.
_BLAST3R schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:01:
Dat klinkt inderdaad als een lastige situatie, lijkt mij heel vervelend en het is jammer dat die medewerkers een verkeerd stukje informatie hebben gegeven. Nu is het natuurlijk zo dat in de tijd dat de info avonden gehouden werden het netwerk nog opgezet werd. Kan dus goed zijn dat er tegen die tijd nog vrij weinig concreet bekend was over de hele situatie daaro, en dan kan een miscommunicatie snel gemaakt zijn.

Nu de eerste klanten opgeleverd worden en ik via kennissen al beetje heb gehoord hoe eea. werkt, gaat een eigen box sowieso niet werken in het Cogas gebied; deze boxen worden gekoppeld op basis van MAC adres, en zijn eigen boxen niet te koppelen zonder medewerking van Fiber.
Ik snap wel dat Fiber destijds zijn netwerk misschien nog niet op orde had, maar zeg dan ook niets toe. Als het alleen een kwestie van een MAC adres toevoegen is, lijkt mij dat een snelle en goede oplossing.
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:49:
Dan schets ook nog mijn verbazing dat er toch 49 euro borg betaald moet worden voor de modem.
Dat is ook apparatuur en kost toch geld ondanks dat het borg is.
Die 49 Euro borg betaal je voor de router, stond ook van begin af aan op fiber.nl/twente. Dit mag dan ook geen verassing zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door dennisfr op 02-02-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dit destijds nagevraagd, omdat ik ook liever boxen koop i.p.v. ze huur. Mij is gezegd dat ik amino boxen gewoon kon kopen en deze dan gewoon kon aansluiten en dan zouden ze het doen. Amino's stonden voor 5 tientjes al op marktplaats. Mede hierdoor voor fiber gekozen. Anders kost dat toch al snel 10e per maand meer en dat maakt fiber toch al direct een stuk oninteressanter.

Kan je die andere boxen niet los kopen dan? Of Kunnen amino's niet gewoon gebruikt worden, aangezien deze gewoon MPEG4 kunnen opvangen volgens mij? Misschien met een klein beetje hulp van fiber kant. Dit riekt wel heel erg naar gewoon verkeerd voorlichten. Ook ik ben duidelijk geweest dat het om cogas gebied ging en ze waren stellig dat het de amino's werden. Ik heb zelfs gezegd dat ik ergens had gelezen dat twente een andere box zou krijgen, maar dit klopte niet en het zouden amino's worden?

Dit geeft mij toch niet een al te best gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:29:

Kan je die andere boxen niet los kopen dan? Of Kunnen amino's niet gewoon gebruikt worden, aangezien deze gewoon MPEG4 kunnen opvangen volgens mij? Misschien met een klein beetje hulp van fiber kant.
Mijn eerste zorg op dit moment is, om Fiber überhaupt op tijd aan de praat te krijgen (over een week stopt Ziggo en ik heb nog steeds geen installatiepakket). Mijn gedachte was, om als alles werkt, de Amino er aan te hangen. Echter als de STBs op MAC-adres gekoppeld worden, gaat dat niet werken ben ik bang.
Voorlopig dus van later zorg, maar ik vind eigenlijk dat Fiber mee zou moeten werken om Amino STBs operationeel te krijgen op het Cogas netwerk. (In ieder geval bij de mensen die destijds is toegezegd, dat Amino gebruikt kon worden). Ze hebben ervaring met Amino, dus als het een kwestie is van MAC adres toevoegen in een tabel, zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:49:
Wij en vele anderen hebben een brief gekregen dat 13 februari de aansluiting actief zou worden en dat fiber de installatie pakketten alvast zal afsturen. Ja en fiber heeft begrepen van de postbezorger dat deze al binnen twee dagen bij ons bezorgd gaan worden. Nou we zijn 4 dagen verder en wij en vele anderen met ons hebben nog niets ontvangen. Fiber begrijpt blijkbaar niet dat niet iedereen overdag in huis is en dat er voor bezorging van de pakketten iets geregeld moet worden om deze te kunnen ontvangen.
De bezorger heeft bij jou niet voor een dichte deur gestaan, want Fiber heeft nog niet geleverd: bij ons is (bijna) altijd iemand thuis en wij hebben ook niets ontvangen.

[ Voor 28% gewijzigd door dennisfr op 02-02-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:48:

Mijn eerste zorg op dit moment is, om Fiber überhaupt op tijd aan de praat te krijgen (over een week stopt Ziggo en ik heb nog steeds geen installatiepakket). Mijn gedachte was, om als alles werkt, de Amino er aan te hangen. Echter als de STBs op MAC-adres gekoppeld worden, gaat dat niet werken ben ik bang.
Voorlopig dus van later zorg, maar ik vind eigenlijk dat Fiber mee zou moeten werken om Amino STBs operationeel te krijgen op het Cogas netwerk. (In ieder geval bij de mensen die destijds is toegezegd, dat Amino gebruikt kon worden). Ze hebben ervaring met Amino, dus als het een kwestie is van MAC adres toevoegen in een tabel, zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Bij ons gaat Ziggo er pas 4 maart af, dus zit nog enigzins aan de veilige kant. Zou je kunnen laten weten of de Animo werkt tegen die tijd? En hoe je dit eventueel hebt gedaan. Technisch lijkt het mij idd niet een erg groot probleem te zijn. Tenzij het system bij fiber dit administratief niet kan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:51:
Ik heb hetzelfde issue:
In december bij de klantenservice gevraagd welke set top boxen er geleverd zouden gaan worden in het cogasgebied, antwoord: Amino.
Een week later nogmaals gevraagd, of ze konden bevestigen dat het Amino boxen zouden worden, antwoord: ja dat kunnen we bevestigen.
Ik heb toen open kaart gespeeld en gevraagd of het daarmee ook mogelijk is om 'eigen' Amino boxen te gebruiken ipv ze te huren. Antwoord: ja hoor, geen enkel probleem.
Ik heb toen het aantal te leveren settop boxen terug laten zetten naar 1.
Nog geen 2 dagen later kom ik er (via tweaker Awsom) achter dat het M7 boxen worden ipv Amino. In de tussentijd had ik net een M540 overgenomen van een familielid.
In mijn geval gaat het (maar) om 4,95/maand, plus de aanschafkosten van de M540, maar ergens klopt het natuurlijk niet. Overigens staat in de bevestiging van Fiber die ik 3 weken geleden ontving het aantal settop boxen weer op 2.

[...]

Ik snap wel dat Fiber destijds zijn netwerk misschien nog niet op orde had, maar zeg dan ook niets toe. Als het alleen een kwestie van een MAC adres toevoegen is, lijkt mij dat een snelle en goede oplossing.

[...]

Die 49 Euro borg betaal je voor de router, stond ook van begin af aan op fiber.nl/twente. Dit mag dan ook geen verassing zijn.
Wel als er een mailtje komt u krijgt alle apparatuur gratis ter beschikking. Hoezo????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Borg krijg je terug. Dus geen huur. Dus gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:17:
Borg krijg je terug. Dus geen huur. Dus gratis.
Hey slimpie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dank je wel. ..
Maar ik meende het wel. Borg wordt niet meegerekend als het gaat over gratis of niet. En je kunt daar heel lang over blijven discussiëren maar daar zal je geen gelijk in krijgen. De verkeerde voorlichting over de Amino's vind ik wel kwalijk. En hopelijk kan daar nog iets mee gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:29:
Dank je wel. ..
Maar ik meende het wel. Borg wordt niet meegerekend als het gaat over gratis of niet. En je kunt daar heel lang over blijven discussiëren maar daar zal je geen gelijk in krijgen. De verkeerde voorlichting over de Amino's vind ik wel kwalijk. En hopelijk kan daar nog iets mee gedaan worden.
Precies als je het volledig hebt gelezen is er niet 1 punt maar bijna teveel om op te noemen en dan ben ik nog een paar dingen in vergeten zelfs, Maar ik wil even afwachten en mijn frustratie niet gelijk over het hele net gooien, daar hebben we later de krant voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, maar hebben jullie ook onderzoek gedaan voordat je voor Fiber koos? Hebben jullie dit topic doorgenomen, en kennis genomen van de manier waarop Fiber te werk gaat?
En zo ja ... heb je dan niet gewoon gekregen wat je kon verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:00:
Met alle respect, maar hebben jullie ook onderzoek gedaan voordat je voor Fiber koos? Hebben jullie dit topic doorgenomen, en kennis genomen van de manier waarop Fiber te werk gaat?
Ja prima maar de keuze is en was caiway of Fiber over glas. Anders adsl/vdsl dit is en was de keuze. (en niet vrijwillig)
In de hoop dat het allemaal goed komt. :-( Tja wij zitten niet bij reggefiber maar bij cogas en zijn allang blij dat er een andere keuze is dan caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, soms is het idd kiezen tussen twee kwaaien...
'k Hoop idd voor jullie dat het tot een bevredigende oplossing komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:00:
Fiber doet het op zich, qua klanttevredenheid, beter dan Caiway. Wat ik misschien heb onderschat (en Fiber ook) is dat de termijn om alles op te tuigen voor het Cogas netwerk te kort is geweest. Half november bevestigd dat ze gaan leveren, januari operationeel. Dat is eigenlijk ook niet reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
dennisfr schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:42:
[...]

Fiber doet het op zich, qua klanttevredenheid, beter dan Caiway. Wat ik misschien heb onderschat (en Fiber ook) is dat de termijn om alles op te tuigen voor het Cogas netwerk te kort is geweest. Half november bevestigd dat ze gaan leveren, januari operationeel. Dat is eigenlijk ook niet reëel.
Veel plezier met Fiber :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:42:
[...]

Ja toe maar, hun gaan de uitdaging aan. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:59:
[...]
Ja toe maar, hun gaan de uitdaging aan. }:O
Weet ik, waardeer ik ook enorm (zie ook eerdere reacties). Ik was ook een van de eersten die zich heeft aangemeld. De gebrekkige communicatie, onjuiste voorlichting en onheilspellende twitter berichten hebben mijn enthousiasme over Fiber wel een beetje getemperd.
Mijn thuissituatie laat het simpelweg niet toe om over een week, voor onbepaalde tijd zonder internet/telefoon laten zien.
Op die beste GE Elbert moet je helemaal niet reageren Wilco. Die zit alleen maar te stangen, daar komt geen zinnig woord uit.

[ Voor 52% gewijzigd door dennisfr op 03-02-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Mensen die zich bij Fiber hebben aangemeld smeken nu om terug te mogen naar Caiway. Internetsnelheid Fiber600 in het Cogas gebied is lager dan wat Ziggo max kon aanbieden.
Succes ermee en vooral volhouden en niet overstappennaar Caiway *O* _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
jeroen028 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Mensen die zich bij Fiber hebben aangemeld smeken nu om terug te mogen naar Caiway. Internetsnelheid Fiber600 in het Cogas gebied is lager dan wat Ziggo max kon aanbieden.
Ach ja, opstartproblemen, kan me niet voorstellen dat dat zo blijft, als het al overal zo is. Zit in een chat nu waar mijn installatiepakket blijft, vind ik veel belangrijker op dit moment :)

edit: installatiepakket heeft wat vertraging opgelopen, maar ze gaan ervan uit dat het voor 12 februari (oplever datum) komt. Ik heb nog goede hoop.

[ Voor 11% gewijzigd door The_MAN op 03-02-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
[...]

Hoe kom je hier bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Twitter Caiway. Hier 2 voorbeeldjes

@FiberNederland Wat een ellende! Heb glasvezel via Fiber (600/600), maar is veel trager dan Ziggo. Behalve hun facturatie. Die is supersnel.

@ Hier hetzelfde probleem in Markelo was ik maar bij Caiway gebleven pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Nja zo dingen schreeuwen op twitter is wel erg makkelijk. Wat is "veel trager"... ligt het niet gewoon aan de apparatuur/instellingen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, opstartproblemen, kan me niet voorstellen dat dat zo blijft, als het al overal zo is. Zit in een chat nu waar mijn installatiepakket blijft, vind ik veel belangrijker op dit moment :)

edit: installatiepakket heeft wat vertraging opgelopen, maar ze gaan ervan uit dat het voor 12 februari (oplever datum) komt. Ik heb nog goede hoop.
Ben heel benieuwd ik hou jullie op de hoogte als het installatiepakket hier binnen is! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
[...]

Sommige mensen zoeken blijkbaar bevestiging dat ze de goede keuze hebben gemaakt, door met de meute mee te lopen...Beetje zonde zo'n reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Awsom schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:02:
Nja zo dingen schreeuwen op twitter is wel erg makkelijk. Wat is "veel trager"... ligt het niet gewoon aan de apparatuur/instellingen ..
Waarschijnlijk wel want als ze het fritzbox modem gebruiken zijn alleen lan1 en lan2 gigabit. andere 2 poorten zijn 100mbit. Lan1 wordt sowieso al gebruikt voor het modem dus zou je een pc of gigabit switcht op lan2 moeten zetten om overal van je snelheid te genieten. Wel mee eens dat het modem een beetje achterloopt op de techniek.

Edit
Daarnaast ook gebeld over installatie pakket. Wordt morgen aangesloten en nog niks ontvangen. Bleek dat ze niet genoeg pakketten meer hadden, maar ondertussen waren ze weer op voorraad en zouden vandaag of morgen geleverd moeten zijn.

Ben benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door Xentor op 03-02-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Xentor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Waarschijnlijk wel want als ze het fritzbox modem gebruiken zijn alleen lan1 en lan2 gigabit. andere 2 poorten zijn 100mbit. Lan1 wordt sowieso al gebruikt voor het modem dus zou je een pc of gigabit switcht op lan2 moeten zetten om overal van je snelheid te genieten. Wel mee eens dat het modem een beetje achterloopt op de techniek.

Edit
Daarnaast ook gebeld over installatie pakket. Wordt morgen aangesloten en nog niks ontvangen. Bleek dat ze niet genoeg pakketten meer hadden, maar ondertussen waren ze weer op voorraad en zouden vandaag of morgen geleverd moeten zijn.

Ben benieuwd.
Correct me if I'm wrong, maar ik meende ergens te hebben gelezen, dat poort 3 & 4 bij Fritzbox standaard op 100Mbps ingesteld staan tbv energiebesparing.Via de router settings kan je die ook gewoon op 1Gbps instellen. (Mits Fiber je bij die router settings laat.)
Daarnaast: modem op poort 1, Gigabit switch op poort 2, TV beneden op poort 3, TV boven op poort 4. Opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
dennisfr schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar ik meende ergens te hebben gelezen, dat poort 3 & 4 bij Fritzbox standaard op 100Mbps ingesteld staan tbv energiebesparing.Via de router settings kan je die ook gewoon op 1Gbps instellen. (Mits Fiber je bij die router settings laat.)
Daarnaast: modem op poort 1, Gigabit switch op poort 2, TV beneden op poort 3, TV boven op poort 4. Opgelost...
Hmm dacht dat de 7360 geleverd werd, weet dit ook niet zeker omdat het nog niet binnen is. Maar indien dit het geval is is het 2x gbit en 2x 100mbit.
pricewatch: AVM FRITZ!Box 7360 Edition International

Maar wat je zegt kan inderdaad en had het ook al zo voor ogen. Maar kan me voorstellen dat niet techneuten op die manier niet aan hun snelheid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De FRITZ!Box 7360 heeft 2x 1000mb/s en 2x 100mb/s en 1 fon deze router levert Fiber.
De FRITZ!Box 7390 heeft 4x 1000mb/s en 2 fon aansluitingen ik had deze liever gehad, maar deze is weer een paar tientjes duurder hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xentor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:11:
[...]

Hmm dacht dat de 7360 geleverd werd, weet dit ook niet zeker omdat het nog niet binnen is. Maar indien dit het geval is is het 2x gbit en 2x 100mbit.
pricewatch: AVM FRITZ!Box 7360 Edition International

Maar wat je zegt kan inderdaad en had het ook al zo voor ogen. Maar kan me voorstellen dat niet techneuten op die manier niet aan hun snelheid komen.
De FRITZ!Box 7360 wordt geleverd ben in de voorlichtings-bus van hun geweest en daar lag alle apparatuur. Heb er toen maar even foto's van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:16:
[...]

De FRITZ!Box 7360 wordt geleverd ben in de voorlichtings-bus van hun geweest en daar lag alle apparatuur. Heb er toen maar even foto's van gemaakt.
Lag daar Amino of M7? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lag er dan weer niet alleen de glasmodem en de fritzbox. Had zelf wel een m7 meegenomen in de hoop dat zei mij konden vertellen als de analoge av aansluitkabel er standaard bij zit. Maar dat is niet het geval deze moet je apart aanvragen via de klantenservice. Wordt nog wat het loopt allemaal communicatief al zo lekker! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:59:
[...]

Dat lag er dan weer niet alleen de glasmodem en de fritzbox. Had zelf wel een m7 meegenomen in de hoop dat zei mij konden vertellen als de analoge av aansluitkabel er standaard bij zit. Maar dat is niet het geval deze moet je apart aanvragen via de klantenservice. Wordt nog wat het loopt allemaal communicatief al zo lekker! :-(
Hoe kom je aan die M7 dan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:08:
[...]

gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:14:
[...]

De FRITZ!Box 7360 heeft 2x 1000mb/s en 2x 100mb/s en 1 fon deze router levert Fiber.
De FRITZ!Box 7390 heeft 4x 1000mb/s en 2 fon aansluitingen ik had deze liever gehad, maar deze is weer een paar tientjes duurder hé.
De FritzBox 7360 heeft inderdaad 2x 1000mbit en 2x100mbit poorten.
[...]

Poort 3 en 4 zijn dus altijd 100mbit, maar poort 2 staat standaard op 'Green mode'. Dit zorgt er in veel gevallen voor dat de auto negotiation tussen netwerkapparatuur in de soep loopt, en er negotiated wordt op 100mbit/s in plaats van 1000mbit/s. Die instelling moet dus ook aangepast worden.

Ik heb vernomen dat ze bovenstaande nog gaan proberen aan te passen via profielen of ACS.
[...]

Mwua, nu overdrijf je wel. Dat er inderdaad wat instellingen nog niet helemaal goed lijken te staan (en provisioning blijkbaar nog even te moeilijk is) daar gelaten, ze leveren wel degelijk 600/600. Mensen die gaan roepen dat ze het niet halen testen meestal met de verkeerde servers (speedtest.net is niet de meest representatieve bij alles 100+), of testen in situaties waarbij de server dus sowieso niet in staat is de 600/600 te halen. Dat ligt dan ook niet echt aan Fiber maar aan de specifieke situaties thuis of waarin getest wordt.

Zie bijvoorbeeld: https://twitter.com/DJAnd...60065057489715201/photo/1. Het kan dus zeer zeker wel.
dennisfr schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:08:
[...]

Aan die M7 heb je niets zolang hij niet op het platform gekoppeld (bekend) is bij Fiber. Daarbij hebben ze een aangepaste bootloader. Desalniettemin denk ik wel dat, mocht je een M7 box weten te bemachtigen, ze je wel de mogelijkheid geven om die te koppelen. Maar het blijft altijd eigen risico om eigen apparatuur aan te schaffen.

De reden waarom een Amino nu niet werkt, is omdat de TV interface van een set-top box werkt op basis van een SDK die de AVMedia Player aanstuurt (zie het als een manier om 'hardware acceleratie' af te spelen met behulp van een soort van chroma-key oplossing). Deze SDK is wezenlijk anders op de M7 box (Kaonmedia SDK) vs. Amino box (JMACX).

Het zit er wel dik in dat ze dit gaan fixen (dus dat het ook op Amino's gaat werken), aangezien men straks een groot probleem heeft zodra Glashart ermee stopt. :9

Wanneer dat gebeurt moet iedereen over naar het nieuwe platform. En dan is het dus niet zo'n goed plan om al die Amino's om te ruilen. Slimmer is dan dat ze dan het platform ook 'porteren' naar de Amino. Gooi die Amino dus niet meteen het raam uit.. Misschien kan je er straks nog iets mee. :*)

[ Voor 20% gewijzigd door _BLAST3R op 03-02-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Start jou M7 op als je hem aansluit op je TV? Ik kom met mijne nog niet verder dan 4 grijze bolletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik lees hier steeds de FB 7390 of 7360. Wel apart dat XS4All bij het aansluiten van 500/500 klanten deze bewust voorziet van een 7490 in plaats van 7390. Dit omdat de 7390 de hoge snelheden gewoon niet lekker aankan (stellen zij). En ook bestaande klanten die upgraden krijgen een nieuw Fritzbox 7490 ter vervanging van hun 7390.
Dan zie ik 600/600 ook niet echt goed komen en zou je bijna denken dat Fiber gewoon de verkeerde FB heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:26:
[...]

De FritzBox 7360 heeft inderdaad 2x 1000mbit en 2x100mbit poorten.

Poort 3 en 4 zijn dus altijd 100mbit, maar poort 2 staat standaard op 'Green mode'. Dit zorgt er in veel gevallen voor dat de auto negotiation tussen netwerkapparatuur in de soep loopt, en er negotiated wordt op 100mbit/s in plaats van 1000mbit/s. Die instelling moet dus ook aangepast worden.
Ok, klok/klepel dus van mijn kant (my bad)

Jij zit trouwens wel diep in deze materie, respect...
Awsom schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:39:
[...]
Start jou M7 op als je hem aansluit op je TV? Ik kom met mijne nog niet verder dan 4 grijze bolletjes
Jij hebt je pakket binnen? Mooi!

[ Voor 17% gewijzigd door dennisfr op 03-02-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Nee mijn pakket is nog niet binnen. Heb een m7 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:41:
Ik lees hier steeds de FB 7390 of 7360. Wel apart dat XS4All bij het aansluiten van 500/500 klanten deze bewust voorziet van een 7490 in plaats van 7390. Dit omdat de 7390 de hoge snelheden gewoon niet lekker aankan (stellen zij). En ook bestaande klanten die upgraden krijgen een nieuw Fritzbox 7490 ter vervanging van hun 7390.
Dan zie ik 600/600 ook niet echt goed komen en zou je bijna denken dat Fiber gewoon de verkeerde FB heeft gekozen.
Die speedtest die ik eerder heb gequote laat zien dat die 7360 prima 600/600 aan kan, hetzij met de nodige overhead. Ik neem ook aan dat Fiber de gekozen opstelling van tevoren uitvoerig heeft getest. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, en als dat nodig blijkt zul je waarschijnlijk een dergelijke omwissel ook bij Fiber gaan zien. Want blijkbaar had XS4All die fout ook gemaakt in het begin. ;)

Het voordeel voor Fiber voor die keuze is best logisch; nu kunnen ze dezelfde Fritz gebruiken voor zowel Glas als Fiber-RDY klanten, en hoeven deze ook niet omgewisseld te worden zodra Glas beschikbaar komt.
[...]

Je STB is niet gekoppeld, en dus start hij niet door naar het platform. Die koppeling gebeurt op MAC-adres. Het zou me verbazen als jij het wel voor elkaar krijgt met een 'wilde' M7 ;).

[ Voor 23% gewijzigd door _BLAST3R op 03-02-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb hem nog niet aangesloten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:26:
[...]

Aan die M7 heb je niets zolang hij niet op het platform gekoppeld (bekend) is bij Fiber. Daarbij hebben ze een aangepaste bootloader. Desalniettemin denk ik wel dat, mocht je een M7 box weten te bemachtigen, ze je wel de mogelijkheid geven om die te koppelen. Maar het blijft altijd eigen risico om eigen apparatuur aan te schaffen.

De reden waarom een Amino nu niet werkt, is omdat de TV interface van een set-top box werkt op basis van een SDK die de AVMedia Player aanstuurt (zie het als een manier om 'hardware acceleratie' af te spelen met behulp van een soort van chroma-key oplossing). Deze SDK is wezenlijk anders op de M7 box (Kaonmedia SDK) vs. Amino box (JMACX).

Het zit er wel dik in dat ze dit gaan fixen (dus dat het ook op Amino's gaat werken), aangezien men straks een groot probleem heeft zodra Glashart ermee stopt. :9

Wanneer dat gebeurt moet iedereen over naar het nieuwe platform. En dan is het dus niet zo'n goed plan om al die Amino's om te ruilen. Slimmer is dan dat ze dan het platform ook 'porteren' naar de Amino. Gooi die Amino dus niet meteen het raam uit.. Misschien kan je er straks nog iets mee. :*)
Wat een info, dus Technisch is het wel mogelijk met de nodige aanpassingen de amino's aan de gang te krijgen? Hoezo stopt Glashart, stopt dat bij Fiber of stopt het überhaupt. Als ik het goed begrijp gaat alles dan weg bij Glashart en komt alle stream bij solocoo vandaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je daar nou echt de hele post voor quoten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:18:
Moet je daar nou echt de hele post voor quoten ...
sorry hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je je snelheid niet halen of problemen hebben met je verbinding, stuur dit account dan even een bericht met je postcode en huisnummer. Dan ga ik het even uitzoeken.

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 02:22:
Mocht je je snelheid niet halen of problemen hebben met je verbinding, stuur dit account dan even een bericht met je postcode en huisnummer. Dan ga ik het even uitzoeken.
Wat heb jij voor werktijden? Reageren om 02:22. :)

OT: inmiddels heb ik het stap 4 van 4 mailtje ontvangen + een SMS dat mijn installatiepakket nu echt onderweg is met DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:10:
OT: inmiddels heb ik het stap 4 van 4 mailtje ontvangen + een SMS dat mijn installatiepakket nu echt onderweg is met DPD.
Oke wordt dus verzonden met de DPD. Laat effe weten als het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
[...]

Stap 4 van de 4 hier ook ontvangen en de eerste factuur, maar nog steeds niks over het installatiepakket. Ben benieuwd of het dan vandaag binnenkomt.

Heeft het installatiepakket een omschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Oke wordt dus verzonden met de DPD. Laat effe weten als het binnen is.
Yes sir :)

Ik heb trouwens de 1e factuur ook binnen, daarmee zijn ze wel stipt op tijd. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door dennisfr op 04-02-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:02:
Ik heb trouwens de 1e factuur ook binnen, daarmee zijn ze wel stipt op tijd. _/-\o_
Wat voor een factuur van het volledig abonnement of alleen de borg van het modem. Als het het volledige abonnement is zijn ze inderdaad erg vlot. Je hebt nog niets! Maar goed betalen moet je toch. Heb hier nog geen bevestiging van het verzonden pakket en ook nog geen stap 4 van 4.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Wat voor een factuur van het volledig abonnement of alleen de borg van het modem. Als het het volledige abonnement is zijn ze inderdaad erg vlot. Je hebt nog niets! Maar goed betalen moet je toch. Heb hier nog geen bevestiging van het verzonden pakket en ook nog geen stap 4 van 4.
Factuur voor het abonnement voor de rest van februari (5-2 t/m 28-2). Zonder borg voor de router, dat dan wel weer. Letterlijke quote uit mail: "Omdat al uw Fiber diensten nu zijn opgeleverd, starten wij vanaf donderdag, 5 februari met de maandelijkse facturatie en incasso".

We gaan het zien, blijkbaar zijn ze vol zelfvertrouwen dat alles naar behoren gaat werken. Als ik het installatiepakket vandaag mag ontvangen, en alles werkt vanavond direct vind ik het prima dat ze gaan factureren.

[ Voor 13% gewijzigd door dennisfr op 04-02-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:49:
[...]

Factuur voor het abonnement voor de rest van februari (5-2 t/m 28-2). Zonder borg voor de router, dat dan wel weer. Letterlijke quote uit mail: "Omdat al uw Fiber diensten nu zijn opgeleverd, starten wij vanaf donderdag, 5 februari met de maandelijkse facturatie en incasso".

We gaan het zien, blijkbaar zijn ze vol zelfvertrouwen dat alles naar behoren gaat werken. Als ik het installatiepakket vandaag mag ontvangen, en alles werkt vanavond direct vind ik het prima dat ze gaan factureren.
De borg van de router factuur kreeg ik vorige week, gelijk met stap 3 van 4. Is vandaag afgeschreven. Nog geen router alleen ;)

Ben benieuwd of je dit gaat halen! Ik heb nog een week :)

edit: Ga nog maar eens contact opnemen met Fiber, in de aanmeldingsbevestiging staat €49,00 borg voor de router. In de factuur vorige week staat €49,95 en dat is ook afgeschreven vandaag. Ok, het is maar 95 cent, maar niet netjes! De factuur heeft het trouwens over aansluitkosten, niet over borg... Lijkt niet te kloppen.

[ Voor 16% gewijzigd door The_MAN op 04-02-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
The_MAN schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:07:
[...]

edit: Ga nog maar eens contact opnemen met Fiber, in de aanmeldingsbevestiging staat €49,00 borg voor de router. In de factuur vorige week staat €49,95 en dat is ook afgeschreven vandaag. Ok, het is maar 95 cent, maar niet netjes! De factuur heeft het trouwens over aansluitkosten, niet over borg... Lijkt niet te kloppen.
Dit heb ik ook. Heb het aangegeven bij fiber en zij hebben het verrekend bij m'n eerste factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Awsom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:27:
[...]

Dit heb ik ook. Heb het aangegeven bij fiber en zij hebben het verrekend bij m'n eerste factuur.
Sta al 17 minuten in de wacht, het is "erg druk". Geen verrassing!

Was wel borg dus neem ik aan de €49,95 die op de 1e factuur stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ja, dat moet €49,00 borg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_MAN schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:29:

Was wel borg dus neem ik aan de €49,95 die op de 1e factuur stond?
€ 49,95 zijn de aansluitkosten deze hadden ze gelijk moeten crediteren! :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ok, na 22 minuten in de wacht maar opgehangen en een chat begonnen. Dat was sneller:

‎13‎:‎44‎:‎31‎ Muhammed: Ik heb het voor u nagekeken, ik zie inderdaad dat uw factuur online is gekomen.
‎13‎:‎45‎:‎37‎ Muhammed: Wij hebben een bug in ons systeem ontdekt en daardoor is deze fout ook gemaakt.
‎13‎:‎46‎:‎21‎ Muhammed: Wel zie ik dat wij al een correctie factuur hebben aangemaat, dat betekent dus dat de aansluitkosten met de volgende periodieke factuur verrekend zal worden.
‎13‎:‎46‎:‎50‎ Roel: ok, bedankt voor de informatie. Kan u mij ook vertellen wanneer ik het installatiepakket kan verwachten?
‎13‎:‎47‎:‎51‎ Muhammed: Graag gedaan.
‎13‎:‎48‎:‎43‎ Muhammed: Ik zie dat het balletje bij u volgens de planning rolt dat betekent dus dat u het pakket voor 12 februari nog zal ontvangen.

Niks over de router borg, we wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
....

De eerste factuur van 49,95 hoort de borg te zijn! Je wordt straks 0,95€ gecrediteerd op je eerstvolgende factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik ben benieuwd of de DPD nog langs komt vandaag.. Ze zouden gisteren al langskomen maar heb ze niet gezien. Heb verder ook geen trackings code ontvangen, dus ik kan ook niet kijken waar mijn installatiepakket uithangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 21:04
Hallo, hier een aankomend Fiber klant uit Almelo. Als het goed is krijg ik 16 februari signaal op mijn glasvezel. Ik heb nog geen installatiepakket ontvangen, dus geen info daarover.

Ik heb echter destijds ook met de Fiber helpdesk gebeld en me laten adviseren dat ik gewoon de Amino A140 kon gebruiken. Ook ééntje via MP gekocht, maar begrijp ik nu dat ik hier niks aan heb?
@Wilco1970: nog iets van Fiber gehoord over je support ticket betreffende de A140?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragit schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:29:

Ik heb echter destijds ook met de Fiber helpdesk gebeld en me laten adviseren dat ik gewoon de Amino A140 kon gebruiken. Ook ééntje via MP gekocht, maar begrijp ik nu dat ik hier niks aan heb?
@Wilco1970: nog iets van Fiber gehoord over je support ticket betreffende de A140?
Nee tuurlijk niets gehoord!!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zeer ruime werktijden.. Zoals een mede-tweaker het noemde een hart voor de zaak hebben en mensen te helpen waar dat nodig is.
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:33:
€ 49,95 zijn de aansluitkosten deze hadden ze gelijk moeten crediteren! :?
Awsom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:53:
De eerste factuur van 49,95 hoort de borg te zijn! Je wordt straks 0,95€ gecrediteerd op je eerstvolgende factuur.
The_MAN schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:07:
Er zat inderdaad (zoals de helpdesk al aangaf in een eerdere post) een bug in de backoffice voor site-orders sinds 2015 waardoor de factuurregel voor gratis aansluitkosten niet juist verwerkt werd. Hierdoor werden de 49.95 euro aansluitkosten wel in rekening gebracht, maar later bij oplevering direct weer gecrediteerd. De bedoeling is natuurlijk dat de aansluitkosten direct gecrediteerd worden en de eerste factuur dus geen kosten met zich mee zou brengen.

Borg en andere eenmalige bedragen worden gefactureerd bij de eerste factuur na oplevering. Dat betekend dus in deze gevallen dat die 49,95 die nu door velen al betaald is, als krediet wordt verrekend met die bedragen.

Hopelijk is het nu allemaal wat duidelijker geworden..
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:05:
[...]

Nee tuurlijk niets gehoord!!! :?
We zijn nu bezig te zoeken naar een goede algemene oplossing voor deze gevallen. Zo hoeft straks niet elk individueel geval heen en weer gestuurd te worden tussen helpdesk en management en kan er direct actie ondernomen worden. Even geduld dus nog alsjeblieft..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:41:
[...]

Zeer ruime werktijden.. Zoals een mede-tweaker het noemde een hart voor de zaak hebben en mensen te helpen waar dat nodig is.
Ik heb alle respect voor je en de werktijden, maar dat doen er wel meer, je staat niet alleen.
Maar waar dus echt geen antwoord op komt zijn die aanschaf van die amino boxen.

Wat ook totaal niet duidelijk is, is de mail over afsturen van de installatiepakketten, deze mail is er ook al meer dan een week gelden uitgedaan door jullie en blijkbaar heeft niemand nog iets.(Althans niet in dit forum) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:30:
[...]

Ik heb alle respect voor je en de werktijden, maar dat doen er wel meer, je staat niet alleen.
Maar waar dus echt geen antwoord op komt zijn die aanschaf van die amino boxen.
Snap ik, maar ik kan daar helaas niets over zeggen of beslissen zonder daar eerst goed over te overleggen. Het gaat namelijk niet alleen om jouw geval, maar alle gevallen, en daarbij ook nog eens de vraag hoe dit kon gebeuren. En dan vooral zorgen dat het niet nogmaals gebeurt. Dat alles neemt gewoon tijd in beslag.
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:30:
[...]

Wat ook totaal niet duidelijk is, is de mail over afsturen van de installatiepakketten, deze mail is er ook al meer dan een week gelden uitgedaan door jullie en blijkbaar heeft niemand nog iets.(Althans niet in dit forum) :?
Het systeem stuurt een mail zodra een lijn gepland is. De opdracht om een pakket te sturen wordt dan doorgezet naar het distributiecentrum. Wanneer deze bepaalde zaken niet meer op voorraad heeft, of bedolven wordt onder een grote stapel opdrachten (of een combinatie daarvan) kan het inderdaad voorkomen dat het daadwerkelijk uitsturen van pakketjes vertraging oploopt. Dit kan een paar dagen zijn, maar ook een week.

Dat is natuurlijk jammer, vinden wij ook, maar het is nou eenmaal niet anders. Hierbij geldt ook dat de mensen waarbij het signaal het eerst van de lijn verdwijnt voorrang krijgen. Indien je signaal (pas) 12 februari van de lijn gaat, zal je pakket nog steeds ruim op tijd bezorgd worden. Maar gezien de strakke planning die nu afgewerkt dient te worden is het weken van tevoren versturen van een pakket simpelweg onmogelijk.

Ik snap overigens dat je zeer graag je nieuwe lijn in gebruik wilt nemen. En ook wij vinden het jammer dat er nu vertraging is ontstaan. Maar we gaan er in ieder geval voor zorgen dat het allemaal goed komt.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste