Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
Mijn installatiepakket is binnen en TV en internet werken d:)b Installatie ging erg gemakkelijk.

Enige waar ik nu nog tegen aan loop is dat de download-snelheid achter blijft op de upload-snelheid. Ipv 600/600 haal ik 350/575

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4116839063.png

[ Voor 13% gewijzigd door Bobmeister op 04-02-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:26:
Mijn installatiepakket is binnen en TV en internet werken d:)b Installatie ging erg gemakkelijk.

Enige waar ik nu nog tegen aan loop is dat de download-snelheid achter blijft op de upload-snelheid. Ipv 600/600 haal ik 350/575

[afbeelding]
Zou je eens kunnen proberen om de QoS instelling die je in de Fritz onder Internet -> Account Information kunt vinden (onderaan de pagina) in te stellen op 600000/600000?

Trouwens, ik denk niet dat die server in staat is om meer dan 350mb/s up te leveren. Zou je het eens met de volgende test kunnen proberen: http://speedtest.caiw.net?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:32:
[...]

Zou je eens kunnen proberen om de QoS instelling die je in de Fritz onder Internet -> Account Information kunt vinden (onderaan de pagina) in te stellen op 600000/600000?

Trouwens, ik denk niet dat die server in staat is om meer dan 350mb/s up te leveren. Zou je het eens met de volgende test kunnen proberen: http://speedtest.caiw.net?
Dat helpt niets. Ik heb het trouwens ook geprobeerd door m'n pc rechtstreeks op de Fritzbox aan te sluiten.

Ik haal ongeveer dezelfde snelheid bij de caiw.net test.

Wat daarnaast wel opvallend is, is dat mijn zelfgekochte M7 ontvanger (die van een Online-abbonee komt) gewoon werkt! :9

[ Voor 13% gewijzigd door Bobmeister op 04-02-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Awsom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:43:
[...]

Dat helpt niets. Ik heb het trouwens ook geprobeerd door m'n pc rechtstreeks op de Fritzbox aan te sluiten.

Ik haal ongeveer dezelfde snelheid bij de caiw.net test.

Wat daarnaast wel opvallend is, is dat mijn zelfgekochte M7 ontvanger (die van een Online-abbonee komt) gewoon werkt! :9
Weet niet hoe druk het bij je in de buurt is met glas, maar zoals alle consumentenverbindingen is ook glas gewoon overgeboekt uiteraard, geen idee wat de ratio is, maar 1 op 10 zeker denk ik. Misschien is je buurman ook net aangesloten en begonnen een kopie van internet lokaal op te slaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:43:
[...]

Mag ik vragen wat voor type M7 het is. Als ik op M7 google, vind ik vooral satelliet ontvangers. Maar als ik dan de specs opzoek van deze ontvangers hebben verscheidene types ook weer een LAN ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Het is een M7 MZ-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
*Kuch* Kaonmedia M110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ah, je hebt gelijk. De M7 Group is een satelliet provider waar Online.nl onder andere onder valt. Zij noemen het een M7 MZ-100. Bij kaonmedia lijkt het inderdaad de M110 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Awsom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:10:
[...]

Ah, je hebt gelijk. De M7 Group is een satelliet provider waar Online.nl onder andere onder valt. Zij noemen het een M7 MZ-100. Bij kaonmedia lijkt het inderdaad de M110 te zijn.
;)

Verrassend dat het bij jou werkt.. Had ik het dus mis! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Wat wel vreemd is; ik heb nu dus 2 ontvangers. Op beide kan ik mijn 'premium' zenders ontvangen (HBO etc).. Echter werkt alleen de afstandsbediening die ik van fiber heb ontvangen op beide kastjes. Weet iemand toevallig een manier om de afstandsbediening te linken aan de online ontvanger?

Wat verder opvalt is dat ik op het fiber kastje 50 uur TV kan opnemen, en op die van online 100 uur... :+ Daarnaast lijkt het alsof de opgenomen programma's niet synchroniseren tussen beide kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Awsom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:13:
Wat wel vreemd is; ik heb nu dus 2 ontvangers. Op beide kan ik mijn 'premium' zenders ontvangen (HBO etc).. Echter werkt alleen de afstandsbediening die ik van fiber heb ontvangen op beide kastjes. Weet iemand toevallig een manier om de afstandsbediening te linken aan de online ontvanger?

Wat verder opvalt is dat ik op het fiber kastje 50 uur TV kan opnemen, en op die van online 100 uur... :+ Daarnaast lijkt het alsof de opgenomen programma's niet synchroniseren tussen beide kastjes.
Haha, grote kans dat je aankoop nog steeds gekoppeld staat aan het abbo van die Online abonnee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Nu nog een manier vinden om de fiber firmware op het online kastje te zetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:32
Meer mensen hier in Twente die oveggestapt zijn op fiber? Sinds vandaag alles van ziggo weg in oldenzaal en bij mijn vriendin hebben ze nog niks gehoord van fiber (en op twitter te zien zijn ze niet de enige). De klantenservice is onbereikbaar. Volgende week gaat het bij ons er achterheen maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:36
sweebee schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:07:
Meer mensen hier in Twente die oveggestapt zijn op fiber? Sinds vandaag alles van ziggo weg in oldenzaal en bij mijn vriendin hebben ze nog niks gehoord van fiber (en op twitter te zien zijn ze niet de enige). De klantenservice is onbereikbaar. Volgende week gaat het bij ons er achterheen maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Ja ik, ook Oldenzaal (de Essen). Hier blijft Ziggo als het goed is tot 10 februari actief. Als het goed is, is mijn installatie pakket onderweg (volgens Fiber en DPD). Dan nog hopen dat onze Oost Europese vrienden de glasvezel goed hebben aangesloten en het zou nog op tijd goed moeten komen.

Tip: chatten gaat sneller dan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Zij hebben overigens ook nog geen installatie pakket ontvangen. Bij mij (Deurningen) gaat het er 11 feb achterheen, maar ook nog niets ontvangen of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Heb je wel een opdracht bevestiging gehad, per brief? En een 'stap 3 van 4' mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Wel brieven gekregen waar instond dat fiber telefonisch contact op zou nemen.

Even mail bekeken, laatste mail een factuur :') daar zijn ze dan wel snel mee.

[ Voor 34% gewijzigd door sweebee op 05-02-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Dit lijkt er al meer op, al is het nog steeds geen 600/600 :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xdIAWgq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Awsom schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:54:

[afbeelding]
:9~ Ik ben met een derde daarvan al tevreden. Helaas waren de bezorgvrienden van DPD gisteren niet in staat mijn woning tijdig te bereiken. En vandaag is er, op de hond na, niemand thuis :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Awsom schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:54:

[afbeelding]
Ziet er inderdaad al beter uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neaxz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
gisteren ook bij mij door dpd geleverd, aantal dagen laten dan aangegeven maar desondanks optijd. aansluiten lukte binnen 10 min. de aansluiting van het glasvezelkastje naar je modem moet met redelijk wat kracht worden aangesloten totdat je een klik hoort. verder haarscherp beeld en de beloofde snelheid word bij mij gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Alles binnen en aangesloten. Simpelste pakket van 100/100 snelheid komt uit op 93/93 met 1 tv aan.
Verder werkt alles naar behoren, alleen even wachten tot telefoonnummer is overgezet.

Daarnaast moest je best wat kracht zetten, om de glasvezel kabel die van het modem naar het aansluitpunt loopt, er in te drukken.

Maar alles werkt naar behoren :).

Zag alleen dat de tv de ontvanger op 1280*720p zet? Bij ziggo is dit 1080i, zag dit bij overschakelen van HDMI kanalen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VXFaxNu.png

Edit:
Ook nog geen uitknop voor de iptv decoder gevonden, gewoon stroom eraf?
Edit2:
Zie het al gewoon de stb knop indrukken

[ Voor 10% gewijzigd door Xentor op 05-02-2015 17:06 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Xentor schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:26:
Alles binnen en aangesloten. Simpelste pakket van 100/100 snelheid komt uit op 93/93 met 1 tv aan.
Verder werkt alles naar behoren, alleen even wachten tot telefoonnummer is overgezet.

Daarnaast moest je best wat kracht zetten, om de glasvezel kabel die van het modem naar het aansluitpunt loopt, er in te drukken.

Maar alles werkt naar behoren :).

Zag alleen dat de tv de ontvanger op 1280*720p zet? Bij ziggo is dit 1080i, zag dit bij overschakelen van HDMI kanalen.

[afbeelding]

Edit:
Ook nog geen uitknop voor de iptv decoder gevonden, gewoon stroom eraf?
Edit2:
Zie het al gewoon de stb knop indrukken
Hier hetzelfde: aangesloten en in no-time alles aan de praat. Hulde Fiber!

Hier nog wel af en toe blokkerig TV -beeld, alles aangesloten met de meegeleverde kabels.
Lijkt te worden veroorzaakt door instabiele download snelheid. Een paar keer speedtest gedaan: upload constant 193 Mbps, download varieert per test. Een keer 30 een keer 9 en nu 193. Lijkt nu wel stabieler.

Beeld is inderdaad 720p en niet instelbaar voor zover ik kan zien.

Overigens, zoals verwacht, de Amino doet het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 05-02-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:39:
[...]

Hier nog wel af en toe blokkerig TV -beeld, alles aangesloten met de meegeleverde kabels.
Lijkt te worden veroorzaakt door instabiele download snelheid. Een paar keer speedtest gedaan: upload constant 193 Mbps, download varieert per test. Een keer 30 een keer 9 en nu 193. Lijkt nu wel stabieler.
We hebben inderdaad opgemerkt dat er problemen zijn op het netwerk tijdens specifieke (drukke) momenten (TV, internet snelheid). Zijn nu uitgebreid onderzoek aan het doen, en hopen het zsm. op te kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:52:
[...]

We hebben inderdaad opgemerkt dat er problemen zijn op het netwerk tijdens specifieke (drukke) momenten (TV, internet snelheid). Zijn nu uitgebreid onderzoek aan het doen, en hopen het zsm. op te kunnen lossen.
Hier heb ik inderdaad ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:58:
[...]

Hier heb ik inderdaad ook last van.
Zouden jullie je FP nummers even kunnen doorsturen via een bericht? Dan gaan we kijken of we een verband kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neaxz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
wij hebben hier thuis ook last van, haperingen in het tv beeld. voor de rest werkt alles behalve de telefoon, maar dat moge duidelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
neaxz schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:39:
wij hebben hier thuis ook last van, haperingen in het tv beeld. voor de rest werkt alles behalve de telefoon, maar dat moge duidelijk zijn
Ik heb al wel vast één dect handset afgemeld bij onze huidige basis, en weer aangemeld, direct op de Fritz Box. Ging prima, en ik kon naar ons eigen vaste nummer bellen waarbij de andere handset overging. Het principe werkt dus. Je kan bellen via Fiber, alleen nog niet gebeld worden omdat je nummer nog overgezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:32:
[...]

Deze waarde staat in mijn router heel laag ingesteld (32000/2000 kbps uit mijn hoofd), desalniettemin komt de speedtest wel in de buurt van de maximale snelheid (200/200. Moet ik deze waarden alsnog veranderen?

Daarnaast stond poort 2 op de FritzBox nog op 'green mode', dus 100Mbps. Dat gaat jullie natuurlijk veel 'ik haal mijn downloadsnelheid niet' vragen opleveren. Is er een reden waarom jullie die niet vast in jullie configuratie op powerrrrr instellen?

[ Voor 19% gewijzigd door dennisfr op 06-02-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Gisteren contact gehad met Fiber aangezien bij vrienden gisteren zich was afgesloten. Een monteur zou binnenkort contact opnemen, ze konden niet zeggen waneer. Dit is toch te zot voor woorden? Het zou aangesloten worden voordat Ziggo er achterheen ging. Nu zitten zij minimaal een week zonder telefoon, internet en tv.

As woensdag wordt het bij ons afgesloten maar ik heb er weinig vertrouwen in.

En oja: Op welk nummer bellen jullie? Antw: we bellen eerst op het huisnummer, wanneer er geen gehoor gegeven wordt, word er op mobiel gebeld.

Hallo, we hebben geen (huis)telefoon meer :')

[ Voor 19% gewijzigd door sweebee op 06-02-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
sweebee schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:08:
Gisteren contact gehad met Fiber aangezien bij vrienden gisteren zich was afgesloten. Een monteur zou binnenkort contact opnemen, ze konden niet zeggen waneer. Dit is toch te zot voor woorden? Het zou aangesloten worden voordat Ziggo er achterheen ging. Nu zitten zij minimaal een week zonder telefoon, internet en tv.

As woensdag wordt het bij ons afgesloten maar ik heb er weinig vertrouwen in.

En oja: Op welk nummer bellen jullie? Antw: we bellen eerst op het huisnummer, wanneer er geen gehoor gegeven wordt, word er op mobiel gebeld.

Hallo, we hebben geen (huis)telefoon meer :')
Was gisteren (5-2) ook de datum, dat Ziggo zou worden afgesloten dan, of is Ziggo eerder gestopt dan aangegeven? Dat probleem doet zich meer voor, en Fiber is hier niet specifiek de oorzaak van: In het Cogas glasvezel topic, kan je lezen dat die ook gebeurt bij mensen die van Ziggo naar Caiway gaan.

Daarnaast, is de communicatie van Fiber (zal door de drukte komen) niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik heb sinds woensdag ook fiber hier in oldenzaal ben overgestapt ivm stoppen ziggo maar ik heb vaak haperende beeld en ik kan niet opnemen of uitzending gemist kijken krijg dan deze melding : ik moet in bezit zijn van een nPVR premium optie ??? zijn er meer mensen met deze klachten? heb 2 m7 boxen en geen verstand van alles hahaha heb ook een monteur gehad hier .heb al contact gehad tich keer laatste keer zeiden ze: dit is inderdaad een bekend probleem. Er is namelijk een storing op deze diensten. Hier wordt aan gewerkt, we doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het is aanteraden om dit aftenwachten. nou lekker dan daar betaal ik toch niet voor pfff :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
dennisfr schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:59:
[...]

Was gisteren (5-2) ook de datum, dat Ziggo zou worden afgesloten dan, of is Ziggo eerder gestopt dan aangegeven? Dat probleem doet zich meer voor, en Fiber is hier niet specifiek de oorzaak van: In het Cogas glasvezel topic, kan je lezen dat die ook gebeurt bij mensen die van Ziggo naar Caiway gaan.

Daarnaast, is de communicatie van Fiber (zal door de drukte komen) niet geweldig.
Gisteren was idd de datum dat ziggo werd afgesloten, dit stond in de brief van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:05:
hallo allemaal ik heb sinds woensdag ook fiber hier in oldenzaal ben overgestapt ivm stoppen ziggo maar ik heb vaak haperende beeld en ik kan niet opnemen of uitzending gemist kijken krijg dan deze melding : ik moet in bezit zijn van een nPVR premium optie ??? zijn er meer mensen met deze klachten? heb 2 m7 boxen en geen verstand van alles hahaha heb ook een monteur gehad hier .heb al contact gehad tich keer laatste keer zeiden ze: dit is inderdaad een bekend probleem. Er is namelijk een storing op deze diensten. Hier wordt aan gewerkt, we doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het is aanteraden om dit aftenwachten. nou lekker dan daar betaal ik toch niet voor pfff :S
Even terug lezen, dan had je gezien dat ik (en met mij meerderen) ook last hebben van haperend beeld. TV gemist nog niet geprobeerd en opnemen heb ik niet in mijn pakket, dus daar kan ik niet over oordelen.

Om heel eerlijk te zijn: ik ben al lang blij dat Fiber op tijd heeft geleverd en dat alles in ieder geval werkt voordat Ziggo er mee stopt. Fiber heeft in amper twee maanden tijd een heel netwerk op moeten zetten voor het Cogas gebied wat op zich al een hele prestatie is, en dat er nog wat ruwe randjes zijn is begrijpelijk. Zolang ze nog druk bezig zijn met het aansluiten van klanten (in ieder geval de komende maand nog), denk ik niet dat er veel aan zal veranderen.

Misschien een beetje flauw, maar je kunt voorlopig nog TV kijken via de kabel. (ik heb opgezegd per 28-2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
FiberNL ik zie dat jullie hier actief zijn op GoT.
Ik heb een lopend ticket op myfiber en verzoek jullie inmiddels al meer dan een maand om met een reactie te komen. Ondanks meerdere pogingen is dit helaas nog niet gelukt. 0 reactie.

Wanneer ik bel hoor ik dat het ticket inderdaad nog open staat en dat ik via dat ticket een update zal ontvangen.

Ik begin redelijk hopeloos te worden. Wat kunnen jullie voor mij betekenen? Hier via GoT is een nieuw kanaal voor mij om wellicht contact met jullie te kunnen krijgen, dus ik doe nog maar eens een poging dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16

JoepW

iRacer & Home Assistant

mati1983 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:57:
Ik heb een lopend ticket op myfiber en verzoek jullie inmiddels al meer dan een maand om met een reactie te komen. Ondanks meerdere pogingen is dit helaas nog niet gelukt. 0 reactie.

Wanneer ik bel hoor ik dat het ticket inderdaad nog open staat en dat ik via dat ticket een update zal ontvangen.

Ik begin redelijk hopeloos te worden. Wat kunnen jullie voor mij betekenen? Hier via GoT is een nieuw kanaal voor mij om wellicht contact met jullie te kunnen krijgen, dus ik doe nog maar eens een poging dacht ik zo..
Ik heb ook een open ticket en die wordt ook niet bijgewerkt. ;(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Alsof de Duivel ermee speelt..
Er komt net een SMSje binnen dat er een achterstand is met het verwerken van mijn ticket, met het verzoek nog even geduld te hebben.

Helaas geen enkele indicatie wat Fibers definitie van 'even' is.. Ik wacht nog maar eens 'even' af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
mati1983 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:57:

Ik had hetzelfde probleem met het doorgeven dat ik verhuisd was, weken van tevoren doorgegeven, vervolgens verhuisd, geen internet op nieuwe locatie. Paar weken geprobeerd contact te krijgen, verder dan de service desk kwam ik niet. Toen Reggefiber gevraagd of de aanvraag misschien bij hun hing, maar zij hadden niets binnen gekregen. Het lag dus echt bij Fiber zelf. Ik wilde al via de rechtsbijstandsverzekering een ingebreke stelling eruit gooien toen ik klachtenkompas.nl van de consumentenbond tegenkwam. Toen ik daar een klacht neer had gezet, kwam de boel 'los' leek wel, aansluiting werd geregeld en is ook goed gekomen. Gelukkig werden mijn verhuiskosten weg gestreept en het ziet er naar uit dat ik ook wat compensatie krijg voor het niet genoten internet van een maand.

Vermoedelijk zijn ze gewoon erg druk met dat Caiway verhaal. Maar mijn tip is dus: zit je op gegeven moment wel erg lang zonder internet, zoals ik, zet het op klachtkompas.nl, dan gaat het beter. Maar volgens mij kan een DM naar FiberNL account hier op tweakers ook helpen, die indruk heb ik gekregen met het volgen van dit topic.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie je specifieke gevallen even kunnen DM'en, dan kijk ik of ik vanuit mijn positie wat kan betekenen. Soms kan dat echter niet, als het probleem bijvoorbeeld niet aan onze kant op te lossen is. Wat dat betreft zijn we min of meer afhankelijk van onze leveranciers. Daar wordt ook gewoon met tickets gewerkt. Vandaar dat sommige (specifieke) gevallen inderdaad lang(er) kunnen duren. Sommige zaken zijn nu eenmaal zo lastig om op te lossen dat het voor ons ook wel eens zoeken is naar een fiber in een hooiberg.

Maar zoals ik al zei; het kan geen kwaad om het even te proberen. Dus, mijn inbox staat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Mijn ticket heeft betrekking op de administratieve afhandeling aan jullie zijde. Bedankt voor het aanbod; ik ga er zeer zeker gebruik van maken! Vandaag of morgen volgt er een berichtje! :)

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mati1983 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:09:
Mijn ticket heeft betrekking op de administratieve afhandeling aan jullie zijde. Bedankt voor het aanbod; ik ga er zeer zeker gebruik van maken! Vandaag of morgen volgt er een berichtje! :)

Thanks alvast!
Hmm, administratieve zaken zijn dan niet bepaald mijn specialiteit maar zal mijn best doen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

budi schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:09:

toen ik klachtenkompas.nl van de consumentenbond tegenkwam. Toen ik daar een klacht neer had gezet, kwam de boel 'los' leek wel, aansluiting werd geregeld en is ook goed gekomen.
Ik heb nu al enkele malen gemerkt dat dit de manier is om klachten opgelost te krijgen als de normale Helpdesk niets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Ik heb mijn TV standaard van Cogas/Caiway pas stopgezet per 28 februari en daar ben achteraf wel blij mee: dit weekend de Humax toch maar weer even opgehaald van de zolder en naast de TV gezet. Het beeld via de Fiber STB was dramatisch overdag en 's avonds.

Zijn er ook Fiber klanten in het Cogas gebied die wel gewoon goed TV beeld hebben?

Edit: ik weet niet of ze vandaag iets hebben gewijzigd/opgelost, maar TV is superstrak tot nu toe.

[ Voor 12% gewijzigd door dennisfr op 09-02-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer hier van wie het geheel niet werkt. (Oldenzaal) Donderdag modem en dergelijke ontvangen (1 dag te laat) en vanaf dat moment geen signaal op het modem. Donderdag en vrijdag gebeld en gechat met fiber en als antwoord gekregen dat ik moest wachten ( lekker wazig) Nu nog steeds geen internet. Hoe moeilijk kan het zijn om een cogas medewerker in te plannen om te kijken waar de fout zit.

Zit echt te twijfelen of ik wel de goede keuze heb gemaakt met fiber. Communicatie van hun kant zeer slecht. Je staat zo 20 minuten in de wacht. Chatten niet meer mogelijk, maar al wel de incasso starten. Als ik zo links en rechts lees zijn er ook veel problemen met blokkerig tv signaal. Misschien voor 10 euro in de maand meer beter kunnen kiezen voor Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
dennisfr schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:29:

Edit: ik weet niet of ze vandaag iets hebben gewijzigd/opgelost, maar TV is superstrak tot nu toe.
Ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar het pakt goed uit. Heb de afgelopen paar uur geen storing gehad op TV (en hopelijk blijft dat zo naarmate de avond vordert ..) én ik trek zo goed als de volle 600/600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregeuze
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 20:58
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:32:
Zit echt te twijfelen of ik wel de goede keuze heb gemaakt met fiber. Communicatie van hun kant zeer slecht. Je staat zo 20 minuten in de wacht. Chatten niet meer mogelijk, maar al wel de incasso starten. Als ik zo links en rechts lees zijn er ook veel problemen met blokkerig tv signaal. Misschien voor 10 euro in de maand meer beter kunnen kiezen voor Caiway.
Incasso is hier ook al gestart op 7 februari, maar het enige wat ik heb hangen is zo'n witte glasvezelbak. Verder is het me ook totaal niet duidelijk wat ik nu nog kan verwachten over de post? In één van de brieven stond dat ik een track&trace code moet ontvangen, nog niet gehad. Hoort in dat pakket dan nog een modem/router te zitten of moet ik daar zelf voor gaan zorgen...? In de FAQ op de Fiber website staat op deze vraag een abstract antwoord waar ik nog niets mee kan.

Verder werkt het internet al wel. Heb net zoals een eerdere post ook het 100/100 pakket genomen, en haal daarvan momenteel 94/96 d:)b . Dat is dan wel direct via de glasvezelmodem getest, dus veilig lijkt me dat niet? Of beschikt het apparaat over een degelijke Firewall?

Goed, het abonnement bij de huidige boer laat ik nog maar even lopen. Vrees dat met deze snelheid van opleveren er gewoon nog een betaling op de 27e naar de oude provider gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Andre,

Als het goed is heb je een wit modem (waar Genexis op staat) én een Fritzbox (waar je telefoon in gaat) ontvangen van Fiber..

* mits je in Twente woont, daarbuiten heb ik geen idee van de diensten van Fiber.

[ Voor 26% gewijzigd door Bobmeister op 09-02-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregeuze
Ik woon in Bussum waar de oplevering net voltooid is. De witte Genexis modem hangt inderdaad aan de muur, maar van een Fritzbox heb ik nog nooit wat gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:32:
Zijn er meer hier van wie het geheel niet werkt. (Oldenzaal) Donderdag modem en dergelijke ontvangen (1 dag te laat) en vanaf dat moment geen signaal op het modem. Donderdag en vrijdag gebeld en gechat met fiber en als antwoord gekregen dat ik moest wachten ( lekker wazig) Nu nog steeds geen internet. Hoe moeilijk kan het zijn om een cogas medewerker in te plannen om te kijken waar de fout zit.

Een bekende van mij (ook in Oldenzaal) zit in dezelfde situatie: vorige week installatiepakket ontvangen, maar nog geen signaal. Vannacht is Ziggo van de kabel gegaan maar nog steeds geen glasvezel.

Problemen met TV-signaal lijken opgelost nu: Gisteravond de hele avond strak beeld. Helpdesk, mjah...Ik heb eind vorig jaar (november,december) een paar keer contact gehad en toen was het wel gewoon snel en goed. Zal te maken hebben met de grote hoeveelheid nieuwe klanten in zeer korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Awsom schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:48:
[...]

Ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar het pakt goed uit. Heb de afgelopen paar uur geen storing gehad op TV (en hopelijk blijft dat zo naarmate de avond vordert ..) én ik trek zo goed als de volle 600/600
TV probleem lijkt inderdaad opgelost. Bij mij is alleen de verdubbelaar uitgevallen: dit weekend een strakke uplink van 195 en een wisselende downlink die ook af en toe de 195 aantikte, nu (zeer) strakke downlink van 95 en een iets golvende uplink, die ook over de 90 gaat.
Voorlopig ben ik tevreden, als ze klaar zijn met aansluiten heb ik dan nog de volgende items om ze mee lastig te vallen:
- M7 Box stuurt 720P uit ipv Full HD, terwijl ze daar wel mee adverteren.
- Amino boxen die zouden werken (ik zit nu met een M540 waar ik niks mee kan)
- Die snelheidsverdubbelaar.

Heeft jouw 'Online' M7 trouwens nog andere instellingen voor beeldkwaliteit?

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 10-02-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
andregeuze schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:46:
Ik woon in Bussum waar de oplevering net voltooid is. De witte Genexis modem hangt inderdaad aan de muur, maar van een Fritzbox heb ik nog nooit wat gehoord.
Hij had er ook in kleine letters bij gezet; "mits je in Twente woont"
In Twente levert Fiber in veel gebieden op het netwerk van CIF/Cogas. Werkt compleet anders dan in Reggefiber gebied.

In Bussum (Reggefiber gebied) zitten de diensten al in de Genexis. Daar kun je zelf een router aanhangen om WiFi en/of meer computers bedraad aan te sluiten.
Dat zou je dus al kunnen doen ja. Verder moet je nu nog een pakket ontvangen met een decoder voor interactieve TV? Of had je dat niet gekozen bij je bestelling?

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 10-02-2015 09:13 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
dennisfr schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:25:
[...]

- M7 Box stuurt 720P uit ipv Full HD, terwijl ze daar wel mee adverteren.

Heeft jouw 'Online' M7 trouwens nog andere instellingen voor beeldkwaliteit?
Nee, die zendt alles ook uit in 720p. Ik vind het nog steeds vreemd dat die werkt, maar goed.. Zenderlijst verschilt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregeuze
Barre73 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:10:
Hij had er ook in kleine letters bij gezet; "mits je in Twente woont"
In Twente levert Fiber in veel gebieden op het netwerk van CIF/Cogas. Werkt compleet anders dan in Reggefiber gebied.

In Bussum (Reggefiber gebied) zitten de diensten al in de Genexis. Daar kun je zelf een router aanhangen om WiFi en/of meer computers bedraad aan te sluiten.
Dat zou je dus al kunnen doen ja. Verder moet je nu nog een pakket ontvangen met een decoder voor interactieve TV? Of had je dat niet gekozen bij je bestelling?
Oke dan ga ik er eens een router aan hangen! Interactieve TV heb ik niet gekozen, maar volgensmij moet ik nog wel een coax-koppelstukje ontvangen voor aan de Genexis doos? Daarmee zou de oplevering wel compleet zijn denk ik dan. Hoe kijk ik anders TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er zit een goede coax uitgang op het modem. Zelfs de beste, nl een F connector. De stekker die je daarvoor nodig hebt op je coaxkabel is ook gewoon overal te koop. Maar omdat veel mensen dat niet kennen of niet willen had de monteur die het modem plaatste dat verloopstukje erop moeten schroeven. Daarmee wordt het een standaard coax aansluiting. Je kan aan de telefoon gaan hangen met Fiber maar zij hebben die stukjes niet. Beste tip: rij langs de gamma en haal er zelf eentje. Of natuurlijk alsnog een F connector (male) op je kabel zetten. Maar dat moet dat wel een goeie kwaliteit kabel zijn van minimaal 6mm. De oudere goedkope dunne coaxkabels zijn daar te dun voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Morgen zou ik online moeten zijn, maar heb nog steeds geen installatiepakket ontvangen :( Ziggo loopt nog tot de 18e door, dus heb nog wat speling. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Hier vandaag met BAM gebeld, glasvezel word pas in april aangesloten. En fiber maar zeggen dat ze het al voor de afsluit datum van ziggo konden leveren :')

Dan maar even een kabel naar de buren en een caiway pakket voor 2 maanden aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
sweebee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:21:
Hier vandaag met BAM gebeld, glasvezel word pas in april aangesloten. En fiber maar zeggen dat ze het al voor de afsluit datum van ziggo konden leveren :')

Dan maar even een kabel naar de buren en een caiway pakket voor 2 maanden aangevraagd.
Was het niet zo dat Fiber dan eerst tijdelijk via ADSL ging leveren, indien glasvezel nog niet was opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
dennisfr schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:40:
[...]

Was het niet zo dat Fiber dan eerst tijdelijk via ADSL ging leveren, indien glasvezel nog niet was opgeleverd?
Geen idee, vorige week contact met ze gehad en ze zeiden dat ik deze week een installatiepakket zou ontvangen. Maar daar heb ik ook weinig aan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
sweebee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:52:
[...]

Geen idee, vorige week contact met ze gehad en ze zeiden dat ik deze week een installatiepakket zou ontvangen. Maar daar heb ik ook weinig aan zo.
Kan je op jouw adres ook glasvezel aanvragen bij Caiway? Of alleen bij Fiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Alleen bij fiber. Ik had toen ook caiway aangevraagd (coax) omdat ik dus ook dacht dat glasvezel niet op tijd beschikbaar zou zijn. Maar Fiber vertelde mij aan de telefoon dat dit wel op tijd beschikbaar zou zijn. Toen caiway geannuleerd.

Edit: Weer cotact gehad met Fiber, volgens hen wordt het volgende week bij ons aangesloten. En volgens BAM werkt het pas vanaf april :F wie heeft er nu gelijk?

[ Voor 25% gewijzigd door sweebee op 11-02-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
sweebee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:23:
Alleen bij fiber. Ik had toen ook caiway aangevraagd (coax) omdat ik dus ook dacht dat glasvezel niet op tijd beschikbaar zou zijn. Maar Fiber vertelde mij aan de telefoon dat dit wel op tijd beschikbaar zou zijn. Toen caiway geannuleerd.

Edit: Weer cotact gehad met Fiber, volgens hen wordt het volgende week bij ons aangesloten. En volgens BAM werkt het pas vanaf april :F wie heeft er nu gelijk?
Waarom bel je direct met BAM? Heb je nog helemaal geen glas-aansluiting in je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:14:
[...]

Waarom bel je direct met BAM? Heb je nog helemaal geen glas-aansluiting in je huis?
Precies: BAM is alleen uitvoerder in opdracht van Cogas. Ik zou eens contact met Cogas als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
_BLAST3R schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:14:
[...]

Nee, zijn ze 'vergeten', 'bodem was bevroren' komt zo snel mogelijk voor elkaar, blabla. We bellen je vandaag nog terug, natuurlijk niemand terug gebeld. De rest van het dorp heeft het al in de meterkast. Zal wel met onze pad tegels te maken hebben.

Er kwam zelfs iemand hier om het in de meterkast aan te sluiten, maar dat kon die niet omdat het nog op de stoep ligt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door sweebee op 11-02-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
FIBER ???????????? 7(8)7

Neem aan dat bv COGAS de glasvezel eerst naar binnen moet brengen en een aan sluitpunt maken in de meterkast , waarom bel je de betreffende firma niet ? >:)
sweebee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:17:
[...]

Nee, zijn ze 'vergeten', 'bodem was bevroren' komt zo snel mogelijk voor elkaar, blabla. We bellen je vandaag nog terug, natuurlijk niemand terug gebeld. De rest van het dorp heeft het al in de meterkast. Zal wel met onze pad tegels te maken hebben.

Er kwam zelfs iemand hier om het in de meterkast aan te sluiten, maar dat kon die niet omdat het nog op de stoep ligt 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door GE Elbert op 11-02-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Haha, nee niet fiber. er komt een mannetje om de glasvezel in de grond dicht bij je meterkast naar de meterkast aan leggen.

Maargoed, ben blij dat ik nu internet heb (even een kabeltje naar de buren getrokken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Dat had al klaar moeten zijn voor de aanvraag fiber *;
sweebee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:34:
[...]

Haha, nee niet fiber. er komt een mannetje om de glasvezel in de grond dicht bij je meterkast naar de meterkast aan leggen.

Maargoed, ben blij dat ik nu internet heb (even een kabeltje naar de buren getrokken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
GE Elbert schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:40:
Dat had al klaar moeten zijn voor de aanvraag fiber *;

[...]
Klopt, had ook al lang aangesloten moeten zijn, maar na 10 belletjes beloven ze van alles maar komen ze maar niet (BAM). De rest van de buurt heeft het er al een hele tijd in liggen. Hier kan fiber natuurlijk niets aan doen. Wacht deze week en begin volgende week nog even af. Nu genoeg gezeurd voor vandaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Geduld is een schone zaak (sterkte) zal wel een keer goed komen :Y
sweebee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:46:
[...]

Klopt, had ook al lang aangesloten moeten zijn, maar na 10 belletjes beloven ze van alles maar komen ze maar niet (BAM). De rest van de buurt heeft het er al een hele tijd in liggen. Hier kan fiber natuurlijk niets aan doen. Wacht deze week en begin volgende week nog even af. Nu genoeg gezeurd voor vandaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
sweebee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:46:
[...]

Tsja, Fiber weet dit waarschijnlijk niet eens. Zij krijgen ook maar de adresbestanden van de operator (Cogas), en als die stelt dat de aansluiting op die postcode en huisnummer combo gewoon orderbaar is, dan gaan ze ervan uit dat dat zo is.

Jouw situatie lijkt nogal af te wijken van de situatie in de rest van je buurt. Dan is naast het 'vergeten' van je aansluiting ook snel de fout gemaakt om die mutatie 'te vergeten' door te geven aan partners of in adresbestanden aan te passen.. ;)

Als ik jou was zou ik inderdaad (to be sure) Caiway kabel nemen, just in case (is toch per maand opzegbaar?)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb sinds vandaag Fiber 500/500 maar haal bij lange na de snelheid niet. Mijn eigen apparatuur heb ik al uitgesloten door een PC rechstreeks op de modem aan te sluiten. Bij speedtests haal ik op een goed moment 360 down en 470 up maar het is regelmatig lager. Heeft iemand tips? Ik heb Fiber gebeld maar na een half uur in de wacht te hebben gestaan heb ik dat opgegeven.

Downloaden via Usenet gaat nog trager dan via Ziggo 180/18, wordt dat door Fiber geknepen ofzo? Mijn usenet provider(s) kunnen meer dan 500Mbit/s leveren, ik heb er drie getest (zelfs 3 tegelijk). Het komt niet hoger dan 160Mbit/s.

Al met al ben ik een beetje teleurgesteld. Ik heb veel positieve verhalen gehoord maar bij mij pakt het helaas anders uit.

[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 11-02-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
_BLAST3R schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:05:
[...]

Tsja, Fiber weet dit waarschijnlijk niet eens. Zij krijgen ook maar de adresbestanden van de operator (Cogas), en als die stelt dat de aansluiting op die postcode en huisnummer combo gewoon orderbaar is, dan gaan ze ervan uit dat dat zo is.

Jouw situatie lijkt nogal af te wijken van de situatie in de rest van je buurt. Dan is naast het 'vergeten' van je aansluiting ook snel de fout gemaakt om die mutatie 'te vergeten' door te geven aan partners of in adresbestanden aan te passen.. ;)

Als ik jou was zou ik inderdaad (to be sure) Caiway kabel nemen, just in case (is toch per maand opzegbaar?)..
Ja idd, caiway is per maand opzegbaar (voor twentenaren). Vandaag even aangevraagd en nu doe ik het zo lang met de buren. Alleen geen telefoon, maar wie mist dat anno 2015?

• _BLAST3R
EnigmaNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:15:
Downloaden via Usenet gaat nog trager dan via Ziggo 180/18, wordt dat door Fiber geknepen ofzo? Mijn usenet provider(s) kunnen meer dan 500Mbit/s leveren, ik heb er drie getest (zelfs 3 tegelijk). Het komt niet hoger dan 160Mbit/s.
De grote vraag is natuurlijk: hoeveel threads?

En ik neem aan dat je de http://speedtest.caiw.net test al hebt geprobeerd?

Daarbij: er staan wat tips in deze thread, misschien eerst even proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door _BLAST3R op 12-02-2015 00:29 ]

• EnigmaNL
_BLAST3R schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:18:
[...]

De grote vraag is natuurlijk: hoeveel threads?

En ik neem aan dat je de http://speedtest.caiw.net test al hebt geprobeerd?

Daarbij: er staan wat tips in deze thread, misschien eerst even proberen?
De usenet providers die ik heb leveren 20 threads met onbeperkte snelheid. 3 usenet providers tegelijk betekend 60 threads dus dat zou met gemak 500 moeten halen.

Alle speedtests die ik doe leveren een andere snelheid op maar niets komt hoger dan 360.

• _BLAST3R
EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:33:
[...]

De usenet providers die ik heb leveren 20 threads met onbeperkte snelheid. 3 usenet providers tegelijk betekend 60 threads dus dat zou met gemak 500 moeten halen.

Alle speedtests die ik doe leveren een andere snelheid op maar niets komt hoger dan 360.
Probeer het morgenochtend vroeg eens..

• dennisfr
DJustin schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:02:

Alleen nu lees ik veel problemen over de klantenservice van Fype. Weet iemand of er ook andere aanbieders zijn, die op dezelfde manier werken als Fype?
Fype heet tegenwoordig Fiber.
Wat betreft de klantenservice: Half november hebben ze bekend gemaakt dat ze ook glasvezel gaan aanbieden in het Cogas gebied. Dat heeft ze duizenden nieuwe klanten opgeleverd, die vanaf half januari tot eind februari allemaal aangesloten moeten worden. Het is een relatief kleine provider met dito klantenservice en die is dus momenteel zwaar overbelast.
Ik verwacht, dat als de migratie in het Cogasgebied is afgerond, de service weer normaal is. (ik heb in december enkele keren gebeld met vragen en toen was de service snel en vakkundig)

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:33:
[...]

Usenet is zinloos om als basis voor snelheid te gebruiken. Er wordt bericht voor bericht opgehaald dus allemaal kleine blokken informatie. Snelheidstesten doe je met grote datablokken.

Speedtest.net is een prima site voor testen wel verschillende providers proberen omdat sommige geen hoge snelheden kunnen halen. Kies er een waarvan je weet dat ze jouw downloadsnelheid kunnen halen.

• EnigmaNL
_BLAST3R schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 01:24:
[...]

Probeer het morgenochtend vroeg eens..
Zou glasvezel niet op elk moment van de dag even snel moeten zijn (net als kabel)?

Het is nu nog slechter...

https://i.imgur.com/tOeMDcJ.png
https://i.imgur.com/iLnHTT9.png

De upload is bijna goed maar de download is gewoon bijzonder slecht. De download snelheid is lager dan kabel.
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:42:
[...]

Usenet is zinloos om als basis voor snelheid te gebruiken. Er wordt bericht voor bericht opgehaald dus allemaal kleine blokken informatie. Snelheidstesten doe je met grote datablokken.
Dat kan best zo zijn maar waarom haalde ik met Ziggo dan altijd mijn volledige downloadsnelheid met Usenet (en alle speedtests ook)?

[ Voor 33% gewijzigd door EnigmaNL op 12-02-2015 08:55 ]

• The_MAN
EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:45:
[...]

Zou glasvezel niet op elk moment van de dag even snel moeten zijn (net als kabel)?

....
Nee hoor, glas en ook kabel zijn ook gewoon overboekt, net zoals ADSL. Over het algemeen heb je er wel minder last van bij glas en kabel.

Jouw waarden zijn toch wel aan de lage kant inderdaad, daar mag nog wel wat verbeteren!

Ik heb sinds vandaag dan ook eindelijk Fiber! Helaas dat ik het installatiepakket nog niet heb en er niets mee kan... wel de 1e rekening alvast in de bus :(

Geen correctie van de borg op de 1e rekening. Maar weer eens de chat in duiken. Nog 6 dagen tot Ziggo op zwart gaat en tot het eind van de maand gaat de analoge kabel nog door. We wachten af...

• EnigmaNL
The_MAN schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:09:
[...]

Nee hoor, glas en ook kabel zijn ook gewoon overboekt, net zoals ADSL. Over het algemeen heb je er wel minder last van bij glas en kabel.
Dat is nogal een teleurstelling. Kabel was bij mij op elk moment van de dag even snel, dat glas dat niet kan is wel erg slecht aangezien het zo geweldig en "de toekomst" zou zijn. Als glas nu al de beloftes niet kan waar maken...

[ Voor 5% gewijzigd door EnigmaNL op 12-02-2015 09:11 ]

• The_MAN
EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:10:
[...]

Dat is nogal een teleurstelling. Kabel was bij mij op elk moment van de dag even snel, dat glas dat niet kan is wel erg slecht aangezien het zo geweldig en "de toekomst" zou zijn. Als glas nu al de beloftes niet kan waar maken...
Ik denk dat Fiber dit wel op gaat lossen, de laatste zin hier gaat nog niet op, maar dat komt wel denk ik:

Wikipedia: Overboeking

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:10

knakworst

Get more sats!

EnigmaNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:15:
. Heeft iemand tips? Ik heb Fiber gebeld maar na een half uur in de wacht te hebben gestaan heb ik dat opgegeven.
Maak eens een ticket aan op de website. Je betaalt voor 500/500. Bovendien hebben ze een prijsgarantie dat je de snelheid echt haalt. Ik zou zeggen volg de procedure en start een claim.

http://www.fiber.nl/voorwaarden?id=751

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 12-02-2015 09:20 ]

Verwijderd

Had afgelopen woensdag al moeten worden aangesloten. Nu nog geen internet tv en telefoon. Wel vandaag het eerste maandbedrag geïncasseerd. Dat werkt wel. Service zeer slecht bij Fiber. Half uur in de wacht om wat wazige beloftes aan te horen. Totaal geen communicatie van hun kant. Baal echt van mijn keuze.

• GE Elbert
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:20:
Had afgelopen woensdag al moeten worden aangesloten. Nu nog geen internet tv en telefoon. Wel vandaag het eerste maandbedrag geïncasseerd. Dat werkt wel. Service zeer slecht bij Fiber. Half uur in de wacht om wat wazige beloftes aan te horen. Totaal geen communicatie van hun kant. Baal echt van mijn keuze.
Stap snel over naar Caiway zou ik zeggen ,zit er zelf ruim een halfjaar op het G200 maar haal altijd meer dan
210 mbit up en down (je kunt nu nog opzeggen om dat ze hun toezeggingen niet nakomen)

• dennisfr
GE Elbert schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Stap snel over naar Caiway zou ik zeggen ,zit er zelf ruim een halfjaar op het G200 maar haal altijd meer dan
210 mbit up en down (je kunt nu nog opzeggen om dat ze hun toezeggingen niet nakomen)
Beste GE Elbert, lees nou eens terug voor je reageert (om Caiway te promoten).
miesje7425 heeft zijn/haar installatiepakket, maar geen signaal. Cogas heeft waarschijnlijk ook daar een fout gemaakt in de aanleg of van glasvezel (of de aansluiting in de wijkcentrale), zoals velen. Daar kan Fiber niets aan doen.

Off topic:
Ik heb nog geen enkele zinnige reactie van jou kunnen vinden. Je komt alleen steeds vertellen dat jij al heeeeeeeeeeeeeel lang tevreden klant bent van Caiway glasvezel en dat iedereen maar moet overstappen naar Caiway. Zoek je nog steeds bevesting, of heb je aandelen?

On topic: sinds de aanpassing aanpassing op maandag aan het TV-signaal, is de kwaliteit van de Fiber dienst eigenlijk gewoon prima.

[ Voor 8% gewijzigd door dennisfr op 12-02-2015 13:09 ]

• EnigmaNL
Iemand hier die wel met 500Mbit/s via Usenet kan downloaden met Fiber? Ik krijg het niet voor elkaar om hoger te komen dan 250Mbit/s.

Ik heb nu maarliefst vier usenet providers ingeschakeld maar nog steeds gaat het niet sneller, erg frustrerend.

[ Voor 30% gewijzigd door EnigmaNL op 12-02-2015 13:13 ]

• dennisfr
EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:45:
[...]

Het is nu nog slechter...

https://i.imgur.com/tOeMDcJ.png
https://i.imgur.com/iLnHTT9.png

De upload is bijna goed maar de download is gewoon bijzonder slecht. De download snelheid is lager dan kabel.

[...]

Dat kan best zo zijn maar waarom haalde ik met Ziggo dan altijd mijn volledige downloadsnelheid met Usenet (en alle speedtests ook)?
Zo zag mijn download er dit weekend ook uit (Oldenzaal), met als gevolg zelfs haperingen in het TV beeld. Na de aanpassing die Fiber/Cogas/Caiway/WieDanOok op maandag heeft gedaan, is het juist omgekeerd: de download is een snaarstrakke lijn en de upload varieert een beetje.
EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:56:
Iemand hier die wel met 500Mbit/s via Usenet kan downloaden met Fiber? Ik krijg het niet voor elkaar om hoger te komen dan 250Mbit/s.
Met zo'n instabiele download snelheid ook niet verwonderlijk. Daarnaast, moet je usenet provider, jou die bandbreedte ook geven natuurlijk. Kan me voorstellen dat, dat ook gecapped is.

[ Voor 20% gewijzigd door dennisfr op 12-02-2015 13:09 ]

• GE Elbert
Nee alleen wat aandelen :P
dennisfr schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:53:
[...]

Beste GE Elbert, lees nou eens terug voor je reageert (om Caiway te promoten).
miesje7425 heeft zijn/haar installatiepakket, maar geen signaal. Cogas heeft waarschijnlijk ook daar een fout gemaakt in de aanleg of van glasvezel. (aansluiting in de wijkcentrale). Daar kan Fiber niets aan doen.

Off topic:
Ik heb nog geen enkele zinnige reactie van jou kunnen vinden. Je komt alleen steeds vertellen dat jij al heeeeeeeeeeeeeel lang tevreden klant bent van Caiway glasvezel en dat iedereen maar moet overstappen naar Caiway. Zoek je nog steeds bevesting, of heb je aandelen?

On topic: sinds de aanpassing aanpassing op maandag aan het TV-signaal, is de kwaliteit van de Fiber dienst eigenlijk gewoon prima.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Sinds het project van Fiber in het Cogas gebied loopt heb ik 's avonds in het nabij gelegen Glashart gebied (Lochem) dat 's avonds mijn verbinding flink inkakt.
Overdag heb ik 95/95 super verbinding en 's avonds vanaf een uur of 8 zakt de download terug naar 70 tot 80 met ook geregeld echt stotteren en ook packet loss.
Na wat brullen over de telefoon en een ticket aanmaken komt er iemand langs om het modem te vervangen! 8)7
Dat zal wel veel helpen :X Not.
PS. Ook de spraakverbinding via de telefoon is geregeld slecht op die momenten en de televisie hapert dan ook.

• dennisfr
Ik snap dat gebash, van jou op Fiber niet. Van concurrentie op de glasvezel, wordt Caiway ook scherp gehouden en daar profiteer jij ook van.

• dennisfr
JoepW schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:12:
Sinds het project van Fiber in het Cogas gebied loopt heb ik 's avonds in het nabij gelegen Glashart gebied (Lochem) dat 's avonds mijn verbinding flink inkakt.
Overdag heb ik 95/95 super verbinding en 's avonds vanaf een uur of 8 zakt de download terug naar 70 tot 80 met ook geregeld echt stotteren en ook packet loss.
Na wat brullen over de telefoon en een ticket aanmaken komt er iemand langs om het modem te vervangen! 8)7
Dat zal wel veel helpen :X Not.
PS. Ook de spraakverbinding via de telefoon is geregeld slecht op die momenten en de televisie hapert dan ook.
Jij bent ook Fiber klant dus? Ik hoop het niet voor je, maar het zou kunnen dat ze wat met bandbreedte schuiven tussen Cogas en Glashart op drukke momenten.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

dennisfr schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Jij bent ook Fiber klant dus? Ik hoop het niet voor je, maar het zou kunnen dat ze wat met bandbreedte schuiven tussen Cogas en Glashart op drukke momenten.
Ow ja en een van de eerste ;)
Ik blijf ook zeuren totdat het opgelost is.
Kreeg een paar dooddoeners te horen: "Packet loss is niet gespecificeerd in onze leveringsvoorwaarden" en "80 is nog binnen de gegarandeerde snelheid". Bah....
Ik hou jullie op de hoogte.

• dennisfr
JoepW schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Ow ja en een van de eerste ;)
Ik blijf ook zeuren totdat het opgelost is.
Kreeg een paar dooddoeners te horen: "Packet loss is niet gespecificeerd in onze leveringsvoorwaarden" en "80 is nog binnen de gegarandeerde snelheid". Bah....
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat op een hoger niveau zit, maar Fiber zal ook weer ergens bandbreedte inkopen. (niet op het niveau Cogas of Glashart maar daar weer boven). En gaat alle verkeer van Fiber klanten dan ook nog weer via een centraal Fiber accespoint?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Bij ons is het KPN ITNS die levert. Ik weet niet wat in het Cogas gebied geleverd wordt door Fiber.

• _BLAST3R
Zelf ook Fiber hier, maar niet in de buurt van Twente (Nijmegen). Heb echter nog niets gemerkt. Moet misschien ook maar eens geregeld een testje doen.

@EnigmaNL, heb je de QoS settings in dit topic al geprobeerd? De Fritz heeft op een bepaalde pagina wat instellingen die je wellicht kan proberen aan te passen. De upload snelheid laat zien dat er niets mis is met je lijn. Echter, download hoort gewoon netjes op orde te zijn, en niet zoals in jouw grafiek een berglandschap.

• EnigmaNL
_BLAST3R schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:02:
@EnigmaNL, heb je de QoS settings in dit topic al geprobeerd? De Fritz heeft op een bepaalde pagina wat instellingen die je wellicht kan proberen aan te passen. De upload snelheid laat zien dat er niets mis is met je lijn. Echter, download hoort gewoon netjes op orde te zijn, en niet zoals in jouw grafiek een berglandschap.
Ik heb geen Fritzbox. Ik heb een Genexis Hybrid Live Titanium. Dit is eigenlijk een modemrouter maar hij kan bij Fiber niet als zodanig gebruikt worden. Ik kan volgens mij geen instellingen aanpassen op dat ding.

Ik heb net met Fiber gebeld maar daar werd ik absoluut niet vrolijk van. Ze beginnen gelijk door te verwijzen naar deze pagina deze pagina alsof ik een kortingsclaim wil indienen terwijl ik gewoon wil dat ze de snelheid fixen. Ik wil graag 500/500 halen want dat is de enige reden dat ik überhaupt ben overgestapt naar Fiber.

[ Voor 5% gewijzigd door EnigmaNL op 12-02-2015 15:51 ]

• _BLAST3R
EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:48:
[...]

Ik heb geen Fritzbox. Ik heb een Genexis Hybrid Live Titanium. Dit is eigenlijk een modemrouter maar hij kan bij Fiber niet als zodanig gebruikt worden. Ik kan volgens mij geen instellingen aanpassen op dat ding.

Ik heb net met Fiber gebeld maar daar werd ik absoluut niet vrolijk van. Ze beginnen gelijk door te verwijzen naar deze pagina deze pagina alsof ik een kortingsclaim wil indienen terwijl ik gewoon wil dat ze de snelheid fixen. Ik wil graag 500/500 halen want dat is de enige reden dat ik überhaupt ben overgestapt naar Fiber.
Dat veranderd eea idd.. Hoeft dan alsnog niet uitsluitend aan hen te liggen. Zeg, ITNS netwerk/pop bij jou in de buurt bijvoorbeeld? De grafiekjes voor download die jij laat zien zijn wel heel extreem, en dat zie ik hier (ITNS) niet gebeuren. Zou toch zeggen dat ik dan ook een stuiterende lijn moet gaan zien.

Als het hun core was, dan had ik dat namelijk ook gemerkt. Maar ik heb geen 500/500, binnenkort wel. Wellicht heb ik dan een update.

• EnigmaNL
_BLAST3R schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Zeg, ITNS netwerk/pop bij jou in de buurt bijvoorbeeld?
Wat bedoel je precies?

• _BLAST3R
Ik bedoel dat niet alleen een provider een probleem kan hebben met capaciteit, maar ook de operator (netwerk beheerder) die dat netwerk levert aan de providers. In dit geval zit je waarschijnlijk bij Reggefiber. Die heeft ook gewoon bepaalde uplinks liggen. En als het druk is op zo'n uplink, zul je dat ook merken.

Die uplink is per pop anders opgebouwd. Hier in Nijmegen hebben we bijvoorbeeld 2 uplinks: KPN WBA en ITNS. Dat komt omdat wij een voormalig-WGDO netwerk hebben. Ik heb geen idee of dit inmiddels is omgelegd, maar toentertijd ik die pop bezocht was het een intrigerend verhaal om aan te horen.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat indien er structureel een probleem lijkt te zijn met de snelheid, dat niet per definitie altijd aan de eindkant van de provider hoeft te liggen. Het kan ook ergens tussenin liggen. De provider betaald in dit geval lijnhuur aan ITNS om hun diensten te vervoeren. Die diensten hoeven niet altijd uit te monden bij de provider. In dit geval, als je een trace doet, zul je wel zien dat je via het iunxi netwerk het internet op gaat.

Zou je anders eens een MTR kunnen draaien (even googlen)? Dan kan je zo zien waar je probleem wellicht zit.

• EnigmaNL
_BLAST3R schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Zou je anders eens een MTR kunnen draaien (even googlen)? Dan kan je zo zien waar je probleem wellicht zit.
Ik heb WinMTR gedraait (naar news.eu.supernews.com) en dit is het resultaat https://i.imgur.com/ZvcirBQ.png .

• Barre73
_BLAST3R schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Ik bedoel dat niet alleen een provider een probleem kan hebben met capaciteit, maar ook de operator (netwerk beheerder) die dat netwerk levert aan de providers. In dit geval zit je waarschijnlijk bij Reggefiber. Die heeft ook gewoon bepaalde uplinks liggen. En als het druk is op zo'n uplink, zul je dat ook merken.

Die uplink is per pop anders opgebouwd. Hier in Nijmegen hebben we bijvoorbeeld 2 uplinks: KPN WBA en ITNS. Dat komt omdat wij een voormalig-WGDO netwerk hebben. Ik heb geen idee of dit inmiddels is omgelegd, maar toentertijd ik die pop bezocht was het een intrigerend verhaal om aan te horen.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat indien er structureel een probleem lijkt te zijn met de snelheid, dat niet per definitie altijd aan de eindkant van de provider hoeft te liggen. Het kan ook ergens tussenin liggen. De provider betaald in dit geval lijnhuur aan ITNS om hun diensten te vervoeren. Die diensten hoeven niet altijd uit te monden bij de provider. In dit geval, als je een trace doet, zul je wel zien dat je via het iunxi netwerk het internet op gaat.

1 kleine correctie: Reggefiber heeft geen uplinks liggen. Reggefiber heeft alleen donker glas van PoP naar woning en tussen PoPs in een plaats onderling.

Alle backbones/uplinks vanuit de centrale CityPoP naar en van de "buitenwereld" zijn van operators. KPN, WGDO (nu ITNS), Vodafone (nog niet overal), Solcon, Edutel, Tweak (Almere en Enschede) etc....

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste