Verwijderd

Wordt iedereen bij Fiber geacht special een Windows PC speciaal kopen om aan de voorwaarden te voldoen?

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik mijn tests gedaan met mijn Macbook en er wordt actie ondernomen.
Gewoon speedtest draaien: http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Modem is net vervangen en zoals verwacht geen verandering...
Overdag
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/overig/1_overdag.png
Avond (wordt ng slechter in de loop van de avond)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/overig/2_avond.png

Maar weer bellen of zo morgen :(

[ Voor 53% gewijzigd door JoepW op 12-02-2015 19:25 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
JoepW schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:18:

Overdag
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb het volgens mij al eerder gevraagd; maar word er tijdens die meting toevallig TV gekeken?
Barre73 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:09:
[...]

1 kleine correctie: Reggefiber heeft geen uplinks liggen. Reggefiber heeft alleen donker glas van PoP naar woning en tussen PoPs in een plaats onderling.

Alle backbones/uplinks vanuit de centrale CityPoP naar en van de "buitenwereld" zijn van operators. KPN, WGDO (nu ITNS), Vodafone (nog niet overal), Solcon, Edutel, Tweak (Almere en Enschede) etc....
Klopt helemaal natuurlijk.. :-) Het was inderdaad een CityPop die ik bezocht had.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

_BLAST3R schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:19:
[...]

Ik heb het volgens mij al eerder gevraagd; maar word er tijdens die meting toevallig TV gekeken?
.....
Speciaal tbv de meeting heb ik op een moment dat ik meet niks draaien ook geen TV en ook geen Telefoon en zelf de server uit. ;)

• _BLAST3R
JoepW schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:25:
[...]

Speciaal tbv de meeting heb ik op een moment dat ik meet niks draaien ook geen TV en ook geen Telefoon en zelf de server uit. ;)
Hmm, dan lijkt het mij inderdaad iets voor Fiber om eens naar te kijken. Wat ik raar vind is dat je telefonie en tv er ook onder lijden. Dat zou sowieso niet mogen, aangezien daar netjes QoS op hoort te zitten.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Je ziet ook in de d/l enorme dalen zitten. Af en toe lijk het of de boel ff stil staat geregeld ook zonder packetloss. ;)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Speedtests gedraaid met mijn PC rechstreeks aan de modem van Fiber:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g1Ce4Dh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MF8RMBd.png

Fiber weer gebeld maar het is niet echt hoopvol. Ik moet een heel bewijsarchief gaan verzamelen voordat men daar in actie wil komen. Over een periode van twee weken moet ik speedtests enz. gaan opnemen en dat overhandigen. Een lijnmeting kunnen/willen ze nog niet eens doen...

Uit wanhoop maar een lading Cat6 kabels met koperen aders gekocht, ga alles vervangen en dan is er niets in mijn netwerk wat nog problemen kan veroorzaken, ik heb immers al een nieuwe router gekocht voordat ik Fiber gekregen heb (Netgear AC1900).

Ik had echt gehoopt dat deze hele ervaring beter zou zijn maar het is een flinke teleurstelling. Ik hoopte dat ik gewoon probleemloos gelijk met 500Mbit/s zou kunnen downloaden en dat de overgang vlekkeloos zou verlopen maar helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmaNL op 12-02-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:32
Sinds eergisteren ligt eindelijk glas bij de voordeur, nu de meterkast nog en dan kan fiber de boel aansluiten. Ligt dus blijkbaar aan cogas/BAM.

Gisteren heeft Fiber ook gebeld en zij rade ons aan tijdelijk over te stappen op caiway en we konden de facturen doorsturen naar Fiber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:59:
[...]

Uit wanhoop maar een lading Cat6 kabels met koperen aders gekocht, ga alles vervangen en dan is er niets in mijn netwerk wat nog problemen kan veroorzaken, ik heb immers al een nieuwe router gekocht voordat ik Fiber gekregen heb (Netgear AC1900).
[...]
Heb vooral niet de illusie dat dát Fiber zal overtuigen, ze zullen nog steeds het 'bewijsarchief' willen.
Daarnaast is cat6 voor consumententoepassingen zwaar overdreven imho (tenzij je een heel landgoed aan het bekabelen bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Wat voor router heeft iedereen hier bij fiber gekregen? Een fritzbox 7360?

Gisteren bij vrienden even moeten helpen aangezien ze er eerst altijd een time capsule achter hadden. Maar met de fritzbox halen ze maximaal 80mbit via WiFi en via de time capsule 190 Mbit. Ik zag ook dat de fritzbox maar 2 gbit lan poorten had. Waarom gebruikt fiber deze fritzbox? Heb je nl niet veel aan met een 200/200 of snellere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
sweebee schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:27:
Wat voor router heeft iedereen hier bij fiber gekregen? Een fritzbox 7360?

Gisteren bij vrienden even moeten helpen aangezien ze er eerst altijd een time capsule achter hadden. Maar met de fritzbox halen ze maximaal 80mbit via WiFi en via de time capsule 190 Mbit. Ik zag ook dat de fritzbox maar 2 gbit lan poorten had. Waarom gebruikt fiber deze fritzbox? Heb je nl niet veel aan met een 200/200 of snellere verbinding.
Klopt heb ook een 7360 fritzbox. Maar achter poort 2 gewoon een gigabit switch geplaatst. Vind het inderdaad ook niet echt slim van fiber om deze modems te gebruiken, mensen met hoger dan 100/100 zijn al verplicht om poort 2 te gebruiken want anders halen ze de snelheid niet. Poort 3 en 4 zit hier tv

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Xentor schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:46:
[...]

Klopt heb ook een 7360 fritzbox. Maar achter poort 2 gewoon een gigabit switch geplaatst. Vind het inderdaad ook niet echt slim van fiber om deze modems te gebruiken, mensen met hoger dan 100/100 zijn al verplicht om poort 2 te gebruiken want anders halen ze de snelheid niet. Poort 3 en 4 zit hier tv
Zie ook dat de 7360 eigenlijk bedoelt is voor DSL? En de 7390 voor snellere verbindingen. Wel 4x gbit en dual band wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
7360 vs 7390 zal wel een kostenverhaal zijn.. Even los ervan wat je daarvan moet vinden.
Eigenlijk is het inderdaad een DSL gebakje, maar met de juiste config kun je ook een lan port als wan gebruiken.. En da's dus precies wat men doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ziggo gaat er inmiddels over 2 dagen af bij mij, heb nog steeds mijn installatiepakket niet, hoewel ik wel sinds 12 februari aangesloten zou moeten zijn... Ook al gaat het pakket vandaag nog weg, heb ik er weinig aan, morgen is er overdag niemand thuis. Vraag me af of ze daar rekening mee gehouden hebben bij Fiber. :(

Ik moest maar een verzoek indienen om de dagen dat ik aangesloten ben en geen modem heb gecrediteerd te krijgen. Dat zouden ze ook zelf kunnen regelen lijkt me, maar ja...

Ben benieuwd wanneer het installatiepakket komt. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:10

knakworst

Get more sats!

The_MAN schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:39:

Ik moest maar een verzoek indienen om de dagen dat ik aangesloten ben en geen modem heb gecrediteerd te krijgen. Dat zouden ze ook zelf kunnen regelen lijkt me, maar ja...

Ben benieuwd wanneer het installatiepakket komt. We zullen zien.
Dat lijkt vaker voor te komen. Ik kreeg ook een welkomstbrief dat het echt zou werken, en een incasso.
Gebeld, moest terugbellen als het zou werken dan zouden ze de dagen crediteren. Toen het werkte weer gebeld, daarna zou het gecrediteerd worden op de volgende factuur. Nooit wat terug gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:36
Dat wel of niet crediteren was mijn minste probleem. Om voor onbepaalde tijd zonder TV, telefoon en Internet te zitten was voor mij een veel groter punt van zorg. Ik kreeg mijn installatiepakket ook pas op de dag van aansluiting (en ingang facturatie). Gelukkig wel voordat Ziggo van de kabel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:42:
Dat wel of niet crediteren was mijn minste probleem. Om voor onbepaalde tijd zonder TV, telefoon en Internet te zitten was voor mij een veel groter punt van zorg. Ik kreeg mijn installatiepakket ook pas op de dag van aansluiting (en ingang facturatie). Gelukkig wel voordat Ziggo van de kabel ging.
Ik heb er net weer een chat opzitten, het pakket wordt vandaag verstuurd en het duurt 1 OF 2 dagen... over 2 dagen is Ziggo eraf, lijn is als sinds de 12e actief...

Als het goed is leveren ze hem wel bij de buren af als er niemand thuis is, dat dan wel. Morgen is er sowieso niemand thuis namelijk om hem aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Ik heb er net weer een chat opzitten, het pakket wordt vandaag verstuurd en het duurt 1 OF 2 dagen... over 2 dagen is Ziggo eraf, lijn is als sinds de 12e actief...

Als het goed is leveren ze hem wel bij de buren af als er niemand thuis is, dat dan wel. Morgen is er sowieso niemand thuis namelijk om hem aan te nemen.
En dan nog hopen dat Cogas zijn werk goed heeft gedaan...ik ben al door meerdere personen benaderd met de vraag, welke lampjes bij mij op het modem branden/knipperen omdat het bij hun na het aansluiten niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:50:
[...]

En dan nog hopen dat Cogas zijn werk goed heeft gedaan...ik ben al door meerdere personen benaderd met de vraag, welke lampjes bij mij op het modem branden/knipperen omdat het bij hun na het aansluiten niet werkt.
Gelukkig hebben de buren een open accesspoint en loopt de analoge TV nog 3 weken door... sowieso vrijdag een weekje op vakantie, maar toch, ze hebben me 3x beloofd dat het pakket voor de 18e er zou zijn, we zullen zien. Mijn vertrouwen is niet meer wat het was, eerder zou het er namelijk al voor de 12e zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen vrijdag werkt het internet bij mij ook, na 9 dagen zonder. Cogas had bij mij zijn werk niet goed gedaan. TV is nog steeds ruk op de Nederlandse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:54:
Sinds afgelopen vrijdag werkt het internet bij mij ook, na 9 dagen zonder. Cogas had bij mij zijn werk niet goed gedaan. TV is nog steeds ruk op de Nederlandse zenders.
Oh, hier af en toe een freeze, maar zeker niet 'ruk'. Wat is het probleem bij jou dan, nog steeds blokjes/haperingen?

[ Voor 8% gewijzigd door dennisfr op 16-02-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Oh, hier af en toe een freeze, maar zeker niet 'ruk'. Wat is het probleem bij jou dan, nog steeds blokjes/haperingen?
Nederlandse zenders is niets van te maken. Alleen maar blokjes. Rest van de kanalen goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:12:
[...]

Nederlandse zenders is niets van te maken. Alleen maar blokjes. Rest van de kanalen goed beeld.
Dit staat op de site van Fiber! :P

Sommige klanten in Twente hebben last van blokjes in beeld. Wij zijn hard bezig dit probleem op te lossen. Mocht u desondanks hier nog last van hebben, dan kunt u via MyFiber een ticket aanmaken voor onze klantenservice met als onderwerp: blokjes in beeld. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:12:
[...]

Toevallig alleen de onderkant of bovenkant blokjes, de rest 1 kleur? Klinkt als een Verimatrix probleem. Even de box van de stroom houden (langere tijd, een hele nacht bijvoorbeeld) en het dan nogmaals proberen (opnieuw te starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Mijn installatiepakket is vandaag bij de buren afgeleverd, ik ben pas om middernacht thuis, maar we zullen morgen eens kijken of het allemaal werkt! Heb nog steeds goede hoop, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:04:
Mijn installatiepakket is vandaag bij de buren afgeleverd, ik ben pas om middernacht thuis, maar we zullen morgen eens kijken of het allemaal werkt! Heb nog steeds goede hoop, maar we zullen zien.
Als Cogas zijn werk goed heeft gedaan, werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:
[...]

Als Cogas zijn werk goed heeft gedaan, werkt het!
Dat heeft Cogas! Vanochtend snel even het modem en de router verbonden. Ik heb internet!

Ben nog niet me de TV bezig geweest, daar hoop ik vanavond tijd voor te vinden...

Was trouwens afgelopen nacht om 00.03 thuis en Ziggo was al verdwenen, goede planning daar!

Via draadloos haalde ik rond de 80mBit up en down. Eens kijken of we daar nog wat meer uit kunnen persen vanavond. Wireless-N zou toch wel wat meer dan dat voor elkaar moeten krijgen, maar de snelheid maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Het zou 200mBit up/down moeten zijn met de verdubbelaar, wie weet staat die wel niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanwijmer
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11-2024
even een vraag wat betreft het verbeteren van de snelheid met Fiber.

Ik heb nu 4 maanden Fiber. Qua TV prima.
Qua internet ronduit teleurstellend.

Down is rond de 6 mb
up is rond de 4 mb

Ik heb het kastje in de meterkast, die gaat dan naar mijn wifi router.
Met ziggo haalde ik eerder met wifi hogere snelheden, maar zelfs als ik hem direct aansluit op mijn router blijft het erg traag.

Ik lees hier 80 tot 98 mb!
dat wil ik ook weer.

gaarne wat help
help al een wifi versterker geplaatst boven.

router is een sitecom WL306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Gertjan:

Welke snelheden behaal je wanneer je je pc direct, bekabeld op je router aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:23:
[...]

Dat heeft Cogas! Vanochtend snel even het modem en de router verbonden. Ik heb internet!

Ben nog niet me de TV bezig geweest, daar hoop ik vanavond tijd voor te vinden...

Was trouwens afgelopen nacht om 00.03 thuis en Ziggo was al verdwenen, goede planning daar!

Via draadloos haalde ik rond de 80mBit up en down. Eens kijken of we daar nog wat meer uit kunnen persen vanavond. Wireless-N zou toch wel wat meer dan dat voor elkaar moeten krijgen, maar de snelheid maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Het zou 200mBit up/down moeten zijn met de verdubbelaar, wie weet staat die wel niet aan!
Bij mij werkt de verdubbelaar niet meer. Het 1e weekend wel, maar toen veel problemen met TV. Nu is TV goed, maar 100/100 ipv 200/200. Najah je moet toch wat houden om over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanwijmer
snelheden liggen iets hoger

down rond de 12
up rond de 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Hebben we het hier nou over Mbps of Mb/s?

En wat voor abonnement heb je? Met een 100/100 (Mbps) kan je 12 Mb/s downloaden. Halvering daarvan via WiFi is heel normaal hoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanwijmer
uhm ja zo goed ben ik dus niet bekend, weet alleen dat zich zoveel sneller was.
Zie het vooral in usenet.

maar voor goede orde heb ik 100 Mb/s abonnement
en via die link die ik hier vaker tegen kwam heb ik net gemeten 4 Mbit/sec

dus als dit hetzelfde is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Barre73 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:48:
Hebben we het hier nou over Mbps of Mb/s?

En wat voor abonnement heb je? Met een 100/100 (Mbps) kan je 12 Mb/s downloaden. Halvering daarvan via WiFi is heel normaal hoor.
Als je wat wil uitleggen, doe het dan wel even goed. Mbps of Mb/s is precies hetzelfde. Je zou MB/s bedoelt hebben. Wat MegaByte per seconde is.

Als er inderdaad MB/s bedoelt word is het gewoon goed dus.

Blijkbaar is de verdubbellaar er af dus... helaas is de TV doorgave bij mij niet perfect, maar verdenk de powerline adapters... wordt toch kabel trekken ben ik bang. Heb 1 powerline adapter met ingebouwd WiFi router, als ik via die TV kijk gaat het aardig, maar kan ik met de WiFi niet verbinden en op het moment dat ik dat probeer wordt de TV doorgave ook tragisch. Had het eigenlijk al wel een beetje verwacht.

Verder lijkt alles gewoon goed te werken. Kan niet klagen! (behalve dat mijn telnummer niet overgezet is nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is het dan zover en het valt niet eens zo tegen:

[afbeelding]

;)

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 23:28 ]

• The_MAN
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:18:
Eindelijk is het dan zover en het valt niet eens zo tegen:

[afbeelding]

;)
Wow! Dat is erg netjes! Kwam ik gisterochtend nog rond de 80Mbps, vanochtend haal ik max 30Mbps down :(

Gezien het feit dat TV kijken rond de 15-20Mbps trekt en ik 2 ontvangers is dat nog niet eens voldoende voor TV alleen...

Morgen weekje op vakantie, eens kijken wat ze in een week kunnen :)

• Barre73
gertjanwijmer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:04:
uhm ja zo goed ben ik dus niet bekend, weet alleen dat zich zoveel sneller was.
Zie het vooral in usenet.

maar voor goede orde heb ik 100 Mb/s abonnement
en via die link die ik hier vaker tegen kwam heb ik net gemeten 4 Mbit/sec

dus als dit hetzelfde is??
Via Usenet bedraad 12 MB/s is zeer goed. Dat mag je met 8 vermenigvuldigen voor Mbps. Is 96 en je hebt een 100 Mbps abonnement.
Je andere getallen zijn via WiFi dus als je bij Ziggo meer haalde via WiFi met een ander apparaat zit het probleem dus in je Sitecom.

• gertjanwijmer
thnks

nog 1 vraagje

ik heb helaas niet de mogelijkheid om LAN rechtstreek naar boven te begeleiden.
Nu zit ik dus via de meterkast, maar wil via stroom netwerkadapter doen, heb ik nog liggen van KPN(ooit)

Echter als ik LAN via mijn router in de adapter stop en daarna via ander stopcontact de andere en naar mijn macbook krijg ik steeds dat er geen verbinding mogelijk is.
Heb al op KPN site gekeken, maar die geeft geen goede uitleg. Rood lampje, dus probleem ligt aan stopcontact zeggen ze.
lijkt me raar sinds alles in huis met elkaar verbonden is.

Ligt het aan een firewall ofzo, of macadres . hoe los ik dat op?

Verwijderd

Waarschijnlijk is het probleem dat beide plekken (beneden en boven) op verschillende groepen. Homeplug werkt dan slecht of niet.

Heb je wel die 2 pluggen op elkaar afgesteld? Beide bijv. in dezelfde doos prikken en (meestal) reset drukken.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:18:

Overdag
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou er nog op terug komen...
Nou vandaag stond er opeens iemand van Reggefiber en die concludeerde dat ........ het niet aan mijn lijn naar de wijkkast / centrale ligt en dat de overbelasting 's avonds dus waarschijnlijk upstream (in ieder geval ri. KPN ITNS) gezocht moet worden.
Dus we wachten weer af.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren3gad3
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-01 11:56
Heeft iemand al ervaring met het 'Live pauzeren' van uitzendingen op de Settopbox type: M7 MZ-100 wat Fiber levert in Twente. Het schijnt dat de Amino boxjes bij nader inzien niet blijken te werken helaas.
'Live pauzeren' werkt dus niet, dit in tegenstelling tot Ziggo/Caiway/UPC/KPN en vele andere aanbieders die dit wel aanbieden. Op de website van #Fiber benoemt men dat opnemen en pauzeren mogelijk is. Helaas blijkt pauzeren alleen te zijn voor opgenomen content Bummer :N

Ik vroeg me dus af of iemand een USB/Externe harddisk al werkend heeft gekregen op deze box om toch live te kunnen pauzeren, er zit een USB poort achterop, maar ben even benieuwd of je deze functionaliteit zo werkend kan krijgen. Zo ja dan maakt dat heel wat mensen blij denk ik. Mocht je het nog niet getest hebben, ik hoor van meerdere mensen in mijn buurt deze signalen dat live opnemen zoals het bij Ziggo (lokaal op de box) wel kon, bij Fiber dus niet meer werkt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ugh het Fiber drama word alleen maar erger en erger... We hebben nu twee Amino settopboxen en die hebben we aangesloten op het tweede poortje op de modem via een switch (zoals aangegeven door Fiber). Nu werkt de TV niet goed meer, als je een tijdje naar 1 zender kijkt werken alle andere zenders niet meer, je moet dan enkele minuten wachten voordat de zenders werken of de settopbox opnieuw opstarten.

Als je met Fiber belt zeggen ze doodleuk dat het aan de switch ligt terwijl het een splinternieuwe gigabit switch is. Ze kunnen of willen niet aangeven welke switch je dan moet kopen om het wel goed te laten werken en ze willen NIETS doen.

WAARDELOOS. Nog nooit zo ontevreden geweest met een provider en ik heb echt enorme spijt dat ik ben overgestapt. Internet is ook nog steeds enorm kut en daar wil Fiber ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Alles werkt perfect hier (100/100, TV werkt prima). Alleen zit ik nog wel met het feit dat ze op hun site overal Full HD aanbieden als TV maar in Twente vrolijk een kastje leveren wat 720p uit serveert.

Bijv:
http://www.fiber.nl/files...0Fiber%20Twente%20WEB.pdf (Full HD staat er in de krant).
http://www.fiber.nl/televisie (100% Full HD).

Beeldkwaliteit is niet slecht natuurlijk, maar als je Full HD aanbied lever het dan ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

De verbinding 's avonds bij mij wordt echt met de dag slechter nu Fiber zegt dat ze er mee bezig zijn.
Moet je dit zien (100/100 glasvezel):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/klacht/FP506072_150223_22_uur_27_min.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/klacht/FP506072_150223_22_uur_39_min.png

Op deze momenten was ook de TV af en toe ff weg.
De metingen zijn overigens rechtstreeks op het modem gedaan en de TV ontvanger stond ook uit.... En natuurlijk draaide er geen andere software op de Macbook waarmee ik de meting heb gedaan.

Ik hoop toch echt dat ze snel wat er aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Xentor schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:58:
Alles werkt perfect hier (100/100, TV werkt prima). Alleen zit ik nog wel met het feit dat ze op hun site overal Full HD aanbieden als TV maar in Twente vrolijk een kastje leveren wat 720p uit serveert.

Bijv:
http://www.fiber.nl/files...0Fiber%20Twente%20WEB.pdf (Full HD staat er in de krant).
http://www.fiber.nl/televisie (100% Full HD).

Beeldkwaliteit is niet slecht natuurlijk, maar als je Full HD aanbied lever het dan ook :).
Beste klant,

De door u gemelde beperking is in behandeling bij de desbetreffende afdeling. We doen er alles aan de Full HD functie zo snel mogelijk operationeel te maken.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Fiber Nederland
Ben dan benieuwd wanneer we er iets van gaan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
JoepW:

Ik heb oprecht met je te doen. Pff.. Wat een wanprestatie!

Zelf overigens ook nog steeds mot met de vrienden van Fiber. Ik wacht al sinds december op ook maar enige inhoudelijke terugkoppeling vanuit Fiber op een door mij ge-opend ticket in MyFiber. Wanneer ik bel hoor ik dat ik iets hoor zodra er een update beschikbaar is. De laatste keer (belde voor iets anders) vertelde de servicedesk medewerker dat er 'as-we-spoke' een collega met mijn ticket bezig was en dat er zeer binnenkort, absoluut een update zou volgen. Inmiddels zijn we weer twee weken (oid) verder.

Fijn bedrijf. Kan ze dan ook van harte aanbevelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Fiber op de glasvezel van Cogas is zo te lezen ook geen aanwinst. Wat een wanprestatie zeg !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

mati1983 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:58:
JoepW:

Ik heb oprecht met je te doen. Pff.. Wat een wanprestatie!

......
Het ligt volgens mij aan KPN-ITNS. Natuurlijk is Fiber mijn leverancier, maar er wordt momenteel aan gewerkt. Krijg nu dagelijks een update.
Maar tja, overdag is KPN-ITNS druk aan het meten, maar tja dan is de lijn gewoon lekker snel.
En 's avonds kakt de boel wel gezellig in. Maandagavond kon ik via teamspeak niemand van mijn mede-iracers meer verstaan, maar zij allemaal wel mij. (1 down / 95 up ;) )
Er viel sowieso niet te racen met zo'n flut-verbinding.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 23:16
Ik heb sinds gisteren fiber thuis, opzich werkt het prima op 1 raar dingetje na.

Indien ik mijn pc ( gigabit netwerk kaart, via cat5e en altijd via Ziggo op gigabit draaiend geweest) rechtstreeks op de lan2 poort zet heb ik geen bruikbare internet of netwerk verbinding. Dit is zowel met de netwerk kaart op auto negotiate als op gigabit full duplex.

Zet ik de kaarten 100mbit dan is er geen probleem. Het rare is dat indien ik er een gigabit switch tussen zet ( cat5e van fritzbox lan2 naar switch en vervolgens de cat5e kabel naar de pc) ik wel een prima 200 mbt lijn heb (192 up en down).

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Standaard staat Green mode aan op porten 2 t/m 4 (Port 1 heeft hier geen last van). Je kan dit uitschakelen door in te loggen op de modem, te gaan naar Settings, Energy Monitor, tabblad Settings en Disabled te kiezen bij de desbetreffende port.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Xentor schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:03:
[...]

[...]

Ben dan benieuwd wanneer we er iets van gaan horen.
Nice. Alhoewel ik liever heb dat de haperingen verdwijnen (NCIS was niet te volgen gisteravond, andere zenders geen enkel probleem), toch mooi dat ze het nog van plan zijn door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
@nwagenaar de exacte instellingen die je noemt heb ik niet, heb alleen de green en power mode ( 100 of 1000mbit), welke ik al op power gezet heb.

Aangezien ik sowieso een gigabit switch nodig heb is er voor mij geen echt probleem meer.

Is het trouwens nu wel of niet mogelijk om in twente live te te pauzeren? 2 van de 3 aansluitingen waar ik het van heb gecontroleerd kunnen dit wel, de 3e werkt niet..

Ik heb fiber hierover gebeld en die geven aan dat het eigenlijk helemaal nergens zou moeten werken, maar dit antwoord betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Jordan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:39:
Is het trouwens nu wel of niet mogelijk om in twente live te te pauzeren? 2 van de 3 aansluitingen waar ik het van heb gecontroleerd kunnen dit wel, de 3e werkt niet..

Ik heb fiber hierover gebeld en die geven aan dat het eigenlijk helemaal nergens zou moeten werken, maar dit antwoord betwijfel ik.
Werkt hier wel (geen opname pakket). Niet heel best overigens: we hadden een film gepauzeerd voor een kwartier oid, om vervolgens verder te kijken. Na een half uur sprong hij uit zichzelf weer naar live TV en misten we dus alsnog een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Bij ons werkt live pauzeren wel, geen probleem. Wat wel een enorme beperking van de M7 kastjes (of Fiber FW daarop) is, is het feit dat ik niet kan zeggen dat ik dagelijks of wekelijks een programma wil opnemen. Dat vind ik nogal jammer, nam elke dag RTL nieuws op, omdat ik het vaak niet haal om 19.30.

Ook heb ik gemerkt dat als ik iets aan het opnemen ben, ik niet al de opname kan bekijken. Iets wat ik altijd deed bij de Ziggo Samsung ontvanger. Valt best tegen als je dat gewend was!

Ben hele week nog niet thuis geweest, vrijdag weer terug, zal eens kijken of de snelheid al wat beter is inmiddels.

• _BLAST3R
Jordan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:37:
Ik heb sinds gisteren fiber thuis, opzich werkt het prima op 1 raar dingetje na.

Indien ik mijn pc ( gigabit netwerk kaart, via cat5e en altijd via Ziggo op gigabit draaiend geweest) rechtstreeks op de lan2 poort zet heb ik geen bruikbare internet of netwerk verbinding. Dit is zowel met de netwerk kaart op auto negotiate als op gigabit full duplex.

Zet ik de kaarten 100mbit dan is er geen probleem. Het rare is dat indien ik er een gigabit switch tussen zet ( cat5e van fritzbox lan2 naar switch en vervolgens de cat5e kabel naar de pc) ik wel een prima 200 mbt lijn heb (192 up en down).

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dat is inderdaad een merkwaardig probleem. Wellicht een compatibiliteit issue tussen je computer en de FritzBox? Heb wel eens eerder apparaten gezien die niet zo lekker met elkaar kunnen onderhandelen. ;)

Heb je toevallig advanced settings op je netwerkkaart, de juiste drivers, etc? Wellicht zitten er bij de Hardware properties -> Tabje geavanceerd wat tweaks die je kan proberen. Dan heb ik het bijvoorbeeld over green mode op die kaart zelf, die wellicht ziet dat de Fritz wel in staat is om green mode te doen, maar als dit uit staat niet werkt natuurlijk.

Voor mij tegenwoordig allemaal abracadabra want deze jongen is al een tijdje helemaal over op OSX :+

Verwijderd

Heeft iemand al met de playstation 4 fifa15 live proberen te spelen, op het netwerk Fiber Twente. "Het wil niet :( , fifa 15 kan geen tegenspelers vinden :-( " Bij de buurvrouw in het netwerk van caiway geprobeerd, maar daar is het geen enkel probleem en werk alles gewoon naar behoren. Geprobeerd om de benodigde poorten van de Fritz!box open te zetten, UPnP aan, exposed Host voor de playstation 4 aan, dat voor de playstation 4 de firewall uit staat, maar niets kan baten, ik krijg het niet aan de praat. Weet iemand een oplossing?????

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:34:
Heeft iemand al met de playstation 4 fifa15 live proberen te spelen, op het netwerk Fiber Twente. "Het wil niet :( , fifa 15 kan geen tegenspelers vinden :-( " Bij de buurvrouw in het netwerk van caiway geprobeerd, maar daar is het geen enkel probleem en werk alles gewoon naar behoren. Geprobeerd om de benodigde poorten van de Fritz!box open te zetten, UPnP aan, exposed Host voor de playstation 4 aan, dat voor de playstation 4 de firewall uit staat, maar niets kan baten, ik krijg het niet aan de praat. Weet iemand een oplossing?????
Heb je nadat je de Playstation als exposed host hebt ingesteld wel de Playstation opnieuw opgestart?

Verwijderd

_BLAST3R schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:57:
[...]

Heb je nadat je de Playstation als exposed host hebt ingesteld wel de Playstation opnieuw opgestart?
ja zeker, router playstation alles na elke verandering opnieuw gestart!

• Jordan
Mijn problemen mbt het geen gigabit verbinding kunnen krijgen bleken niet opgelost met het inzetten van een gigabit switch.
Uiteindelijk heb ik mijn netwerk kaart vervangen (zelfde type, revisie 3.3 Ipv 3.2) , nu draait alles de hele avond zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:14:
[...]

ja zeker, router playstation alles na elke verandering opnieuw gestart!
Fiber Glasvezel - PS4 niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Bij Fiber zijn er ook 1 gig verbindingen leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
babbi schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:55:
Bij Fiber zijn er ook 1 gig verbindingen leverbaar?
Dat ligt eraan in welk gebied je je bevind. In Harderwijk is het mogelijk. In andere gebieden niet. Twente gaat tot 800 via Cogas glasvezel, KPN ITNS (Reggefiber) gaat tot 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@ babbi: Maar in alle gevallen heb je een gigabit verbinding nodig vanaf het modem/router. Anders val je automatisch in je interne netwerk terug naar 100. En dat was hier het probleem. Een gigabit LAN poort versus een gigabit LAN netwerkkaart die toch maar 100 mbit transporteerde.
Ging dus alleen over interne thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

_BLAST3R schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:56:
....KPN ITNS (Reggefiber) gaat tot 500.
En op heel veel plekken tot 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
Heeft er iemand eigenlijk nog wat vernomen van alle extra's die eventueel aangeboden zouden worden? Ik weet niet meer precies welke het waren , maar staat me nog iets bij van gratis bellen bij een x aantal aanmeldingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Jordan schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:07:
Heeft er iemand eigenlijk nog wat vernomen van alle extra's die eventueel aangeboden zouden worden? Ik weet niet meer precies welke het waren , maar staat me nog iets bij van gratis bellen bij een x aantal aanmeldingen..
Die actieperiode is geëindigd begin januari.. Dus da's helaas niet meer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

_BLAST3R schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Dat ligt eraan in welk gebied je je bevind. In Harderwijk is het mogelijk. In andere gebieden niet. Twente gaat tot 800 via Cogas glasvezel, KPN ITNS (Reggefiber) gaat tot 500.
Bij ons gebied komen uit de Genexis modems niet meer dan 100Mb. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
_BLAST3R schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 01:14:
[...]

Die actieperiode is geëindigd begin januari.. Dus da's helaas niet meer te bestellen.
Ik bedoel meer hoe het zit met de extra's die aangeboden zouden worden aan mensen die zich gedurende de periode aan hebben gemeld. Bij het behalen van bepaalde aantallen zouden bepaalde extra's worden aangeboden.

Ik lees overal terug hoe druk ze het hebben door de vele aanmeldingen,dus kan me voorstellen dat bepaalde aantallen wel gehaald zijn.

Ik zal het de klantenservice eens na vragen (op hoop van zegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
@ Jordan; De extra's die je hebt ontvangen waren de verdubbelaar en 3 maanden onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Blijkbaar waren er tot 1 januari net te weinig aanmeldingen voor een gratis tv pakket.

Ik ben net over naar Fiber. Kwam er gisteravond achter dat Fiber geen Fox Sports Go heeft. Weet iemand hier toevallig of en wanneer dit wel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
Nick0546 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:24:
@ Jordan; De extra's die je hebt ontvangen waren de verdubbelaar en 3 maanden onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Blijkbaar waren er tot 1 januari net te weinig aanmeldingen voor een gratis tv pakket.
Ik was er al bang voor, de klantenservice had totaal geen idee waar ik het over had.

De 3 maanden gratis bellen waar je het over hebt heb ik in ieder geval niet gekregen, en toch wel behoorlijk vroeg aangemeld. Gelukkig is voor mij het telefonie gedeelte met afstand het minst belangrijke en werken de overige 2 andere diensten zonder (grote) problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Jordan schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:37:
[...]

Ik was er al bang voor, de klantenservice had totaal geen idee waar ik het over had.

De 3 maanden gratis bellen waar je het over hebt heb ik in ieder geval niet gekregen, en toch wel behoorlijk vroeg aangemeld. Gelukkig is voor mij het telefonie gedeelte met afstand het minst belangrijke en werken de overige 2 andere diensten zonder (grote) problemen!
Dat is vreemd. Ik heb me direct aangemeld, en iedereen die zich voor een bepaalde datum had aangemeld, had recht op extra's. Dit stond ik de e-mail van Fiber die ik begin dit jaar heb ontvangen:

Wij wensen u het allerbeste voor 2015. Nu dat we 1 januari gepasseerd zijn is het duidelijk welke aanbieding u krijgt. Wij vertelde u al eerder dat hoe meer mensen meedoen, hoe leuker de aanbieding wordt. En deze is wel heel leuk geworden:
U krijgt alle apparatuur gratis ter beschikking.
U krijgt het eerste jaar 120 euro korting op uw abonnement.
U krijgt een jaar lang snelheidsverdubbeling.
U betaalt geen aansluitkosten.
U krijgt 3 maanden het Onbeperkt Vast & Mobiel Bellen pakket gratis.

Ik heb mijn bestelling op 16 november geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Gisteravond zag ik de TV flink stotteren en blokjes in beeld en heb maar weer eens een testje gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/klacht/FP506072_150301_21_uur_27_min.png
Het blijft beneden peil 's avonds. }) :-( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ok, vanochtend kabel nummer 2 getrokken en eens even getest. Heb allebei de ontvangers op NL1 HD gezet, dan een speedtest over draadloos (802.11a) gedraaid, de speedtest kwam rond de 95Mbit/s uit. De TVs gingen niet haperen, ben wel tevreden, alleen benieuwd of dat vanavond ook nog lukt.

Heb geen gigabit ethernet poort op de laptop, dus de volle 200Mbit is nogal moeilijk te testen. De Fritzbox gaf 111Mbit als maximum tijdens mijn test (speedtest + 2 TVs op HD kanaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 07:51

Totaalgeflipt

De enige echte

The_MAN schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:42:
Bij ons werkt live pauzeren wel, geen probleem. Wat wel een enorme beperking van de M7 kastjes (of Fiber FW daarop) is, is het feit dat ik niet kan zeggen dat ik dagelijks of wekelijks een programma wil opnemen. Dat vind ik nogal jammer, nam elke dag RTL nieuws op, omdat ik het vaak niet haal om 19.30.

Ook heb ik gemerkt dat als ik iets aan het opnemen ben, ik niet al de opname kan bekijken. Iets wat ik altijd deed bij de Ziggo Samsung ontvanger. Valt best tegen als je dat gewend was!

Ben hele week nog niet thuis geweest, vrijdag weer terug, zal eens kijken of de snelheid al wat beter is inmiddels.
Dit probleem heb ik ook gemerkt.Vorige week kon ik opgenomen programma's niet eens afspelen. Ze begonnen gewoon niet te lopen.

Ik kom zelf van Telfort ITV af en moet zeggen dat dit echt wel een stap terug is.
- De gids is erg onoverzichtelijk. Plaatjes zijn heel groot, tekst zou voor mij voldoende zijn.
- Herhaald opnemen kun je niet instellen
- Geen begin gemist (stiekem gebruikte ik dit toch wel vaak)
- Je kan niet zoeken in uitzending gemist

Dit zijn de pijnpunten die me zo te binnen schieten maar zal eens een lijstje gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:21:
[...]

Dit probleem heb ik ook gemerkt.Vorige week kon ik opgenomen programma's niet eens afspelen. Ze begonnen gewoon niet te lopen.

Ik kom zelf van Telfort ITV af en moet zeggen dat dit echt wel een stap terug is.
- De gids is erg onoverzichtelijk. Plaatjes zijn heel groot, tekst zou voor mij voldoende zijn.
- Herhaald opnemen kun je niet instellen
- Geen begin gemist (stiekem gebruikte ik dit toch wel vaak)
- Je kan niet zoeken in uitzending gemist

Dit zijn de pijnpunten die me zo te binnen schieten maar zal eens een lijstje gaan maken
Komend van Ziggo met HD recorder mis ik ook een hoop. Merkte dat er ook geen RTL XL is... dat zou mijn RTL nieuws opnemen probleem oplossen. Helaas dus. Ik hoop dat er nog wat FW upgrades aankomen die hier wat aan gaan doen. Ff kijken waar ik hierover kan klagen bij Fiber. Als niemand er wat over zegt gaan ze vast niet veel veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:04:
[...]

Ik zou er nog op terug komen...
Nou vandaag stond er opeens iemand van Reggefiber en die concludeerde dat ........ het niet aan mijn lijn naar de wijkkast / centrale ligt en dat de overbelasting 's avonds dus waarschijnlijk upstream (in ieder geval ri. KPN ITNS) gezocht moet worden.
Dus we wachten weer af.... :S
Koopt Fiber het internet deel wel in bij KPN ITNS? Als ik jouw ipadres zie staan in de speedtest lijkt dat niet zo en zou de router gewoon via Amsterdam gaan naar de KPN ITNS speedtest (dus buiten het eigen netwerk)

Bij Telfort glasvezel (KPN ITNS pakket) levert KPN ITNS ook het internet deel niet maar het oude Concepts wat is overgenomen door KPN/Telfort.

5 3 ms 3 ms 4 ms ict.18.33.concepts.nl [213.197.18.33]
6 * * * Request timed out.
7 3 ms 4 ms 6 ms nikhef.openpeering.nl [82.150.154.25]
8 4 ms 4 ms 3 ms openpeering.kpn-itns.nl [82.150.153.187]

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:56:
[...]

Koopt Fiber het internet deel wel in bij KPN ITNS? Als ik jouw ipadres zie staan in de speedtest lijkt dat niet zo en zou de router gewoon via Amsterdam gaan naar de KPN ITNS speedtest (dus buiten het eigen netwerk)

Bij Telfort glasvezel (KPN ITNS pakket) levert KPN ITNS ook het internet deel niet maar het oude Concepts wat is overgenomen door KPN/Telfort.

Ik heb toen er iets fout ging bij de aanvang van mijn contract een jaar geleden heibel gehad met een kabeltje in de wijkkast dat los hing en toen werd ik benaderd door KPN-ITNS die alhier levert. Dussuh volgens mij dus echt KPN-ITNS.
Maar eigenlijk (en dat is niet tegen jou bedoeld ;) ) interesseert het me geen moer wie er levert aan Fiber. Ze moeten gewoon zorgen voor een stabiele verbinding.
Overstappen naar XS4ALL begint momenteel toch echt een overweging te worden, zodra mijn contract is afgelopen. En misschien nog wel eerder als het zo onder peil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:56:
[...]

Nee, fiber zorgt zelf voor internet. Alleen XMS en Vodafone - oud zaten echt volledig binnen ITNS/ISP fabriek.
Neemt niet weg dat er natuurlijk wel iets mis kan zijn in het fysieke deel van ITNS/KPN. Dat kan al in de Dslam zitten maar ook verderop.

Maar inderdaad, dat is voor Joep volledig oninteressant. Het moet worden opgelost en dit soort lastige problemen vergen een ketenbenadering. Die zie ik hier nog niet echt helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:08:
[...]
Ik heb toen er iets fout ging bij de aanvang van mijn contract een jaar geleden heibel gehad met een kabeltje in de wijkkast dat los hing en toen werd ik benaderd door KPN-ITNS die alhier levert. Dussuh volgens mij dus echt KPN-ITNS.
Dat is vergelijkbaar met Telfort glas (oude KPN-ITNS pakket) daar verzorgen zij ook de patchen van bij beide vezels. Zelfde zie je ook bij Solcon gebruiken ook alleen het tv deel van KPN-ITNS.

Snelheidsverlies kan op verschillende plaatsen voorkomen vanaf de POP tot koppeling van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Barre73 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:15:
....Die zie ik hier nog niet echt helaas...
Ik heb wel al iemand van het 'hoofdkantoor' en niet de servicedesk die voor mij er achter aan zit. Maar tot nu toe met weinig resultaat.
Vorige keer (toen er dus iets mis was in de wijkkast) ben ik zelf alle instanties gaan bellen en heb ik flink wat af moeten dreigen voordat er eindelijk wat samenwerking tussen de partijen ontstond.
Maar daar heb ik nu niet WEER zin in. Mijn leverancier (Fiber) moet het gewoon oplossen.
En het is me nu al diverse keren gebeurd de afgelopen weken dat mijn vaste race en instructie avonden (zie links onder dit bericht) in het water vielen omdat mijn verbinding er ff mee ophield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:15:
[...]

Nee, fiber zorgt zelf voor internet. Alleen XMS en Vodafone - oud zaten echt volledig binnen ITNS/ISP fabriek.
Neemt niet weg dat er natuurlijk wel iets mis kan zijn in het fysieke deel van ITNS/KPN. Dat kan al in de Dslam zitten maar ook verderop.

Maar inderdaad, dat is voor Joep volledig oninteressant. Het moet worden opgelost en dit soort lastige problemen vergen een ketenbenadering. Die zie ik hier nog niet echt helaas...
Dat bedoelde ik ook maar bijv de Dslam is toch al eigenaar van KPN en niet KPN ITNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Gisteravond deed mijn 2e TV ontvanger het weer eens niet... hij zit achter een router (die ik als switch/WiFi accesspoint gebruik) en die zit weer achter poort 2 (Gbit aan). Ik kan met mijn WD TV Live Netflix zonder probleem bekijken, ik kan draadloos 95Mbit/s halen op de router, maar geen TV op de M7... Iemand die de M7 ook achter een switch heeft en problemen daarmee? Geen idee waar het aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik gebruik een normale switch en heb geen problemen. Mijn online M7 werkt trouwens nog steeds prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Awsom schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:32:
Ik gebruik een normale switch en heb geen problemen. Mijn online M7 werkt trouwens nog steeds prima. :P
Ik heb beneden bij de 1e ontvanger ook alleen een switch en die werkt ook zonder problemen, dat is zelfs maar een 10/100 switch. Ik ga nog wat meer onderzoek doen, misschien andere poort gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen week geleden ben ik zelf overgestapt naar Fiber RDY in Amstelveen.
Een stap met de nodige verrassingen...

In tegenstelling tot wat de helpdesk suggereert, kan men gebruik maken van een ander VDSL2-modem dan de standaard meegeleverde Fritz!box 7360. Ik zelf maak gebuik van Draytek apparatuur. Let op, gebruik voor de WAN instelling vlan id 2 om een verbinding te maken met het Internet. De IPTV gebruikt vlan id 6 en de VOIP vlan id 4.

Tot mijn "schrik" moest ik al snel nodelijk toezien dat de modemsnelheid bij Fiber RDY direct omlaag ging; had ik aanvankelijk 60 Mbit/s bij de oude provider, de nieuwe Fiber RDY bracht mij terug naar 30 Mbit/s in plaats van de verwachte verbetering naar 80 Mbit/s. Ik ben nog in rustige afwachting van mijn openstaand helpdesk verzoek voor het verhogen van mijn huidig te lage snelheid. De KPN centrale staat gelukkig op minder dan 500 meter van mij vandaan.

Vervolgens, na veel eigenhandig speurwerk (er is namelijk nagenoeg niets aan technische beschrijvingen te vinden over Fiber.nl of Fype op het Internet), heb ik achterhaald dat de IPTV kanalen allen afkomstig zijn van KPN, waardoor ze aan mij in encrypte vorm worden aangeboden. Gevolg, in tegenspraak met de commerciële wervende teksten, géén TV op de computer!

Voor de technische liefhebbers, de TV kanalen beginnen met NPO 1 (udp://224.0.252.126:7252), NPO 2 (udp://224.0.252.127:7254), etc., etc. Jammer genoeg alleen dus encrypt te zien.

Voor degenen die dachten dat Fiber RDY gebruikt maakt van de eigen infrastructuur, die moet ik uit hun droom helpen. Fiber RDY draait geheel bovenop het KPN VDSL-infrastructuur, met alle voor- en nadelen wat we van KPN kennen.

Ook géén TV op de toegezegde Android smartphones!
- De Fiber.nl app is niet bedoeld voor een koppeling met de standaard meegeleverde Amino a140 STB.
- De Glashart Media app geeft niet thuis en kan niet worden geïnstalleerd vanwege een te lage DPI resolutie op de Samsung S3 smartphone.

Ook géén TV op het bestaande coax, omdat het een VDSL verbinding betreft. Hiervoor krijg je de Fritz!box 7360 modem zonder coax aansluiting. Als er glasvezel was, had ik een glasvezel modem met coax aansluiting gekregen en tenminste mijn 2e en 3e TV hier op kunnen aansluiten. Dat is nu dus niet het geval bij de Fiber RDY.

Kortom, mijn snelheid is gehalveerd en enkel nog één TV is aangesloten op het IPTV netwerk. De overige TV's, computers en smartphones staan op... zwart.

Zijn er nog Amino a140- en a540-gebruikers waarvan ik tegen een gereduceerde prijs de STB zou kunnen overnemen? :/

Martin.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:48:
Nog geen week geleden ben ik zelf overgestapt naar Fiber RDY in Amstelveen.
Een stap met de nodige verrassingen...

In tegenstelling tot wat de helpdesk suggereert, kan men gebruik maken van een ander VDSL2-modem dan de standaard meegeleverde Fritz!box 7360. Ik zelf maak gebuik van Draytek apparatuur. Let op, gebruik voor de WAN instelling vlan id 2 om een verbinding te maken met het Internet. De IPTV gebruikt vlan id 6 en de VOIP vlan id 4.

Tot mijn "schrik" moest ik al snel nodelijk toezien dat de modemsnelheid bij Fiber RDY direct omlaag ging; had ik aanvankelijk 60 Mbit/s bij de oude provider, de nieuwe Fiber RDY bracht mij terug naar 30 Mbit/s in plaats van de verwachte verbetering naar 80 Mbit/s. Ik ben nog in rustige afwachting van mijn openstaand helpdesk verzoek voor het verhogen van mijn huidig te lage snelheid. De KPN centrale staat gelukkig op minder dan 500 meter van mij vandaan.

Vervolgens, na veel eigenhandig speurwerk (er is namelijk nagenoeg niets aan technische beschrijvingen te vinden over Fiber.nl of Fype op het Internet), heb ik achterhaald dat de IPTV kanalen allen afkomstig zijn van KPN, waardoor ze aan mij in encrypte vorm worden aangeboden. Gevolg, in tegenspraak met de commerciële wervende teksten, géén TV op de computer!

Voor de technische liefhebbers, de TV kanalen beginnen met NPO 1 (udp://224.0.252.126:7252), NPO 2 (udp://224.0.252.127:7254), etc., etc. Jammer genoeg alleen dus encrypt te zien.

Voor degenen die dachten dat Fiber RDY gebruikt maakt van de eigen infrastructuur, die moet ik uit hun droom helpen. Fiber RDY draait geheel bovenop het KPN VDSL-infrastructuur, met alle voor- en nadelen wat we van KPN kennen.

Ook géén TV op de toegezegde Android smartphones!
- De Fiber.nl app is niet bedoeld voor een koppeling met de standaard meegeleverde Amino a140 STB.
- De Glashart Media app geeft niet thuis en kan niet worden geïnstalleerd vanwege een te lage DPI resolutie op de Samsung S3 smartphone.

Ook géén TV op het bestaande coax, omdat het een VDSL verbinding betreft. Hiervoor krijg je de Fritz!box 7360 modem zonder coax aansluiting. Als er glasvezel was, had ik een glasvezel modem met coax aansluiting gekregen en tenminste mijn 2e en 3e TV hier op kunnen aansluiten. Dat is nu dus niet het geval bij de Fiber RDY.

Kortom, mijn snelheid is gehalveerd en enkel nog één TV is aangesloten op het IPTV netwerk. De overige TV's, computers en smartphones staan op... zwart.

Zijn er nog Amino a140- en a540-gebruikers waarvan ik tegen een gereduceerde prijs de STB zou kunnen overnemen? :/

Martin.
Martin, stuur mij even een DM. Ik heb een Amino M540 aangeschaft voor Fiber en die werkt weer niet op het Cogas glasvezel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
The_MAN schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:17:
Gisteravond deed mijn 2e TV ontvanger het weer eens niet... hij zit achter een router (die ik als switch/WiFi accesspoint gebruik) en die zit weer achter poort 2 (Gbit aan). Ik kan met mijn WD TV Live Netflix zonder probleem bekijken, ik kan draadloos 95Mbit/s halen op de router, maar geen TV op de M7... Iemand die de M7 ook achter een switch heeft en problemen daarmee? Geen idee waar het aan ligt...
Meestal staat er op access points een zgn. IGMP snooping ingeschakeld. Dat is nodig, anders zal het TV signaal zich ook over de WLAN verspreiden. En dat wil je nou net niet met multicast signalen.

Indien dat inderdaad aan staat en niet uit te zetten is voor alleen de switch op het apparaat, ben je out of luck. Het multicast signaal zal in dat geval dus niet door je eigen access point heen kunnen gaan. Enige oplossing zou dan zijn OF snooping helemaal uit (en brakke wifi), OF dus de access point niet gebruiken als switch voor je TV box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
_BLAST3R schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:04:
[...]

Meestal staat er op access points een zgn. IGMP snooping ingeschakeld. Dat is nodig, anders zal het TV signaal zich ook over de WLAN verspreiden. En dat wil je nou net niet met multicast signalen.

Indien dat inderdaad aan staat en niet uit te zetten is voor alleen de switch op het apparaat, ben je out of luck. Het multicast signaal zal in dat geval dus niet door je eigen access point heen kunnen gaan. Enige oplossing zou dan zijn OF snooping helemaal uit (en brakke wifi), OF dus de access point niet gebruiken als switch voor je TV box.
IGMP snooping uitgezet en de voorlopige resultaten zijn veelbelovend. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
The_MAN schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:55:
[...]

IGMP snooping uitgezet en de voorlopige resultaten zijn veelbelovend. Bedankt!
Graag gedaan. Ik hoop dat je WiFi dat overleeft.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
_BLAST3R schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:24:
[...]

Graag gedaan. Ik hoop dat je WiFi dat overleeft.. :Y)
Gister nog wel, had nog steeds 95Mbit down/up. De TV doet het helaas nog niet perfect, zappen naar sommige zenders geeft zwart beeld, dan weer terug naar andere gaat wel goed, net alsof de goede stream niet elke keer gestart wordt bij switchen. Meer mensen lijken hier last van te hebben gezien de enquête die Fiber deze week stuurde.

Heb hier alleen beneden (via switch aangesloten) geen last van, dus ben bang dat het toch aan de router ligt. Direct op de Fritzbox doet hij het ook wel goed. Overweeg om 2x 4 aders van de kabel te gebruiken, of misschien toch maar 2 kabels door de buis te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Je kunt het toch eerst proberen met zo'n goedkope UTP splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Of beter: Simpele domme switch halen. Die zet je boven aan het eind van de UTP kabel. Vanaf die switch laat je 1 kabel naar je TV ontvanger gaan. En 1 kabel naar de router. Die router kan dan als Wifi AP en evt voor bedrade apparaten fungeren (computer, smartTV etc).

Het hele probleem (maar dat had je al door denk ik) is dat je de router inzet als switch voor zowel een multicastsignaal als een "internetsignaal". Als je die twee functies uit elkaar haalt dan zal het probleem opgelost zijn.

Een tweede kabel naar boven trekken gaat nog beter werken natuurlijk.

Ik zit niet helemaal in het Fiber gebeuren over CIF netwerk maar ik begrijp dat dit net zo werkt als bij KPN Experiaboxen? Wat ze daar een flexpoort noemen dus. Uit poort 2 komt zowel TV als Internet? In dat geval gaat het goed werken als je doet wat ik hierboven voorstel. Kost je 1 switch van 15 tot 20 euro (gigabit) erbij. En een stopcontact natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:16:
Ik zit niet helemaal in het Fiber gebeuren over CIF netwerk maar ik begrijp dat dit net zo werkt als bij KPN Experiaboxen? Wat ze daar een flexpoort noemen dus. Uit poort 2 komt zowel TV als Internet? In dat geval gaat het goed werken als je doet wat ik hierboven voorstel. Kost je 1 switch van 15 tot 20 euro (gigabit) erbij. En een stopcontact natuurlijk....
Klopt helemaal. En dat is precies wat ik The_MAN ook zou aanraden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Het is niet de mooiste oplossing, maar denk dat ik dat maar ga doen. Heb in de meterkast een Gbit switch hangen die naar boven gaat (zit toch op een 100Mbit poort) en doe er een €9,95 100Mbit switch voor in de plaats. Afgelopen met het gezeur dan :)

Enige nadeel: naast/achter de TV op de slaapkamer heb ik dan:

1. switch
2. WiFi router
3. WD TV Live
4. M7 kastje
5. verdeeldoos met 5 stekkers/adapters

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ok, ik snap er niets van: mijn setup met router die ik gebruik als switch/accesspoint werkt in principe goed. Er is 1 probleem: Alle zenders behalve NPO 1 en NPO 2 doen het :S

Iemand dat al eens meegemaakt???

(Jaja, ik ga nog wel een switch plaatsen, maar dit is wel raar... toch???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het is sowieso raar. Als je dit met een KPN setup probeert dan werkt TV meestal prima maar je WiFi knalt eruit zolang je TV aan hebt. Omdat het multicast signaal dan ook op de WiFi terecht komt.
Maar hier gebeurt iets heel anders. Ik kan het zo niet verklaren eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
The_MAN schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:09:
[...]

Gister nog wel, had nog steeds 95Mbit down/up. De TV doet het helaas nog niet perfect, zappen naar sommige zenders geeft zwart beeld, dan weer terug naar andere gaat wel goed, net alsof de goede stream niet elke keer gestart wordt bij switchen. Meer mensen lijken hier last van te hebben gezien de enquête die Fiber deze week stuurde.

Heb hier alleen beneden (via switch aangesloten) geen last van, dus ben bang dat het toch aan de router ligt. Direct op de Fritzbox doet hij het ook wel goed. Overweeg om 2x 4 aders van de kabel te gebruiken, of misschien toch maar 2 kabels door de buis te trekken.
Ik weet dat er ook veel tegenstanders zijn van een powerline oplossing, ik heb dat wel gedaan en bij mij werkt dat prima. De M7 ontvanger op onze slaapkamer doet het zeker niet slechter dan die beneden rechtstreeks aan de Fritzbox hangt. Bovendien is het Wifi signaal boven ook gelijk een stuk beter.
The_MAN schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:47:
Ok, ik snap er niets van: mijn setup met router die ik gebruik als switch/accesspoint werkt in principe goed. Er is 1 probleem: Alle zenders behalve NPO 1 en NPO 2 doen het :S

Ik meen te hebben begrepen dat iedere stream zijn eigen poort heeft. Worden toevallig net die poorten van NPO1&2 geblocked of geforward in je router?

[ Voor 21% gewijzigd door dennisfr op 06-03-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_MAN schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:47:

Zelfde probleem gehad. Met mijn oude router als switch ertussen geen beeld op NPO1 en dergelijke en bijvoorbeeld wel op Fox. Nadat ik de router had vervangen door een goedkope giga switch geen probleem en overal beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
dennisfr schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:16:

[...]

Ik meen te hebben begrepen dat iedere stream zijn eigen poort heeft. Worden toevallig net die poorten van NPO1&2 geblocked of geforward in je router?
Nee, de router is niet ingesteld om iets te blokkeren noch te forwarden...

Ik haal vandaag een extra switch, klaar, weg problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 07:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik kan geen tv meer kijken sinds gisteren. Mijn Fiber decoder geeft wel een rode led maar gaat niet aan bij een commando met de afstandsbediening.

Ook na een powercycle van de decoder, alleen de rode led dus.

De afstandsbediening stuurt wel een signaal uit als ik met de camera van mijn telefoon kijk.

Ik kan helaas geen manier vinden om hem te resetten.

Iemand enig idee?
Heb Fiber Glasvezel in Almelo
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste