Heb dit ook al gehad, was bij mij opgelost door ook de netwerk stekker los te koppelen tijdens het stroomloos maken.Totaalgeflipt schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:27:
Ik kan geen tv meer kijken sinds gisteren. Mijn Fiber decoder geeft wel een rode led maar gaat niet aan bij een commando met de afstandsbediening.
Ook na een powercycle van de decoder, alleen de rode led dus.
De afstandsbediening stuurt wel een signaal uit als ik met de camera van mijn telefoon kijk.
Ik kan helaas geen manier vinden om hem te resetten.
Iemand enig idee?
Heb Fiber Glasvezel in Almelo
Als je (rond de 8 keer) de stroom er af en er op doet, krijg je op gegeven moment een Rescue Mode in beeld. Zodra je die ziet, nog eenmaal stroom eraf en erop, en hij zou weer moeten werken. Beetje omslachtig, maarja, wat moet je anders bij gebrek aan een reset knopje.Totaalgeflipt schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:27:
Ik kan geen tv meer kijken sinds gisteren. Mijn Fiber decoder geeft wel een rode led maar gaat niet aan bij een commando met de afstandsbediening.
Ook na een powercycle van de decoder, alleen de rode led dus.
De afstandsbediening stuurt wel een signaal uit als ik met de camera van mijn telefoon kijk.
Ik kan helaas geen manier vinden om hem te resetten.
Iemand enig idee?
Heb Fiber Glasvezel in Almelo
ik kom er net proefondervindelijk achter dat fiber verkeer over poort 21 "knijpt" .
Indien ik een ftp server draai via poort 21 kom ik niet boven de 2,5 MB/s uit, indien ik dezelfde server ,zelfde instellingen en zelfde client vanaf hetzelfde ip adres op poort 99 zet kom ik zo rond de 23 MB/s uit, hetgeen overeenkomt met de upload van mijn lijn.
Ik heb dit gisteren nog nagevraagd bij de technische helpdeks van fiber, waar ze vertelden dat er niks geblokkeerd dan wel geknepen wordt..
Indien ik een ftp server draai via poort 21 kom ik niet boven de 2,5 MB/s uit, indien ik dezelfde server ,zelfde instellingen en zelfde client vanaf hetzelfde ip adres op poort 99 zet kom ik zo rond de 23 MB/s uit, hetgeen overeenkomt met de upload van mijn lijn.
Ik heb dit gisteren nog nagevraagd bij de technische helpdeks van fiber, waar ze vertelden dat er niks geblokkeerd dan wel geknepen wordt..
Welk netwerk?Jordan schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:26:
ik kom er net proefondervindelijk achter dat fiber verkeer over poort 21 "knijpt" .
In Barchem blijft het werkelijk een ramp. Er is nog steeds geen verbetering ondanks dat ik een vast contactpersoon heb vanuit Fiber.nl blijft het echt bagger!
Hier wat metingen van vanochtend...
Ik merkte tijdens het onderhoud van mijn community website dat het allemaal wat langzaam reageerde en dit was het meetresultaat:

En toen nog wat extra metingen gedaan waarbij na een half uurtje later dit wel het dieptepunt was:

Maar weer mijn ticket aangevuld en voor de zoveelste keer een boze mail aan het algemene mail adres.
Wat raden jullie me aan?
Ik zit nog ca. 11 maanden contractueel vast, maar ik ben het echt wel heel erg zat.
Ik merkte tijdens het onderhoud van mijn community website dat het allemaal wat langzaam reageerde en dit was het meetresultaat:

En toen nog wat extra metingen gedaan waarbij na een half uurtje later dit wel het dieptepunt was:

Maar weer mijn ticket aangevuld en voor de zoveelste keer een boze mail aan het algemene mail adres.
Wat raden jullie me aan?
Ik zit nog ca. 11 maanden contractueel vast, maar ik ben het echt wel heel erg zat.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb even niet al je berichten terug gezocht maar in Barchem zal je vast mensen kennen die ook glasvezel hebben (hoop ik). Die maken allemaal gebruik van dezelfde operator namelijk KPN Wholesale. Mag ik aannemen dat andere providers via glasvezel dit probleem niet hebben? En dan bedoel ik vooral de ITNS providers. Dus Telfort (oud pakket, met Amino decoders dus), en wellicht Solcon. Alle anderen die in de tijd van de uitrol van Lochem e.o. nog bestonden zijn inmiddels opgegaan in Telfort dus die hoef je niet te zoeken.
Alhoewel er her en der nog wel Lijbrandt klanten kunnen zijn geloof ik.
Alhoewel er her en der nog wel Lijbrandt klanten kunnen zijn geloof ik.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Mijn Telfort buurman had ook flink gestotter vanmorgen.
Meestal constateer ik dat de verbinding prut is als het later op de avond is en dan storm ik niet ff bij de buren binnen. Naast het feit dat de meeste (oudere) inwoners het allemaal niet zo merken
Al mijn buren hebben overigens 50/50. Vreemd was wel dat bij mijn buurman de upload ook zo ongeveer 0 was.
Dus mijn conclusie (en ook die van Fiber vorige week al) is dat het aan KPN-ITNS ligt. Maar dat helpt mij niet erg, want mijn enige aanspreekpunt is Fiber. En blijkbaar schiet Fiber tekort op het gebied van druk uitoefenen op KPN-ITNS.
Wel bijzonder is dat het wegvallen van de verbinding is begonnen toen het Cogas gebied werd uitgerold.
Meestal constateer ik dat de verbinding prut is als het later op de avond is en dan storm ik niet ff bij de buren binnen. Naast het feit dat de meeste (oudere) inwoners het allemaal niet zo merken
Al mijn buren hebben overigens 50/50. Vreemd was wel dat bij mijn buurman de upload ook zo ongeveer 0 was.
Dus mijn conclusie (en ook die van Fiber vorige week al) is dat het aan KPN-ITNS ligt. Maar dat helpt mij niet erg, want mijn enige aanspreekpunt is Fiber. En blijkbaar schiet Fiber tekort op het gebied van druk uitoefenen op KPN-ITNS.
Wel bijzonder is dat het wegvallen van de verbinding is begonnen toen het Cogas gebied werd uitgerold.
Dat hoeft natuurlijk niet zo raar te zijn, als al het verkeer richting AMS-IX gaat en daar de bottleneck zit op dit moment heb je daar uiteraard last van... hier in Almelo was het een paar weken aardig stabiel, maar begin nu ook weer instabiliteit te krijgen. Even afwachten, ze zijn als het goed is bezig met verbeteringen. Ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed komt binnen een paar maanden.JoepW schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:02:
...
Dat is natuurlijk compleet onacceptabel.The_MAN schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:40:
[...]
....Ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed komt binnen een paar maanden.
Als de Cogas uitrol al de oorzaak is dan hadden ze dat gewoon kunnen voorzien.
En dat ik (of welke dik betalende klant dan ook) nu geregeld geen of nauwelijks internet heeft is al helemaal onacceptabel.
Geen of nauwelijks internet is niet acceptabel, ben ik het mee eens. Daar heb ik gelukkig ook geen last van, het is bij mij hooguit een veel lagere snelheid dan wat het zou moeten zijn.JoepW schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:16:
[...]
Dat is natuurlijk compleet onacceptabel.
Als de Cogas uitrol al de oorzaak is dan hadden ze dat gewoon kunnen voorzien.
En dat ik (of welke dik betalende klant dan ook) nu geregeld geen of nauwelijks internet heeft is al helemaal onacceptabel.
Feit is dat als er een probleem zit in de verbinding naar AMS-IX, dat het kan zijn dat dat niet 1-2-3 even opgeschaald kan worden. Maar dat is alleen maar speculatie van mij op dit moment.
Ik bedoel alleen dat ik wel een paar maanden nog met een lagere snelheid kan doen en af en toe blokjes in beeld bij het overschakelen naar een andere zender. Mits het internet en de TV niet helemaal onbruikbaar worden.
Even voor de duidelijkheid: De kwaliteit van de verbinding luistert bij mij nogal nauw ivm mijn sim race hobby 
(video)
(video)
Plaatje komt mij bekend voor: zo was het hier (cogas gebied) ook het eerste weekend. (uplink vrij constant, downlink dramatisch berglandschap) Vervolgens hebben ze een technische aanpassing gedaan, die het probleem hier heeft verholpen.JoepW schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:28:
In Barchem blijft het werkelijk een ramp. Er is nog steeds geen verbetering ondanks dat ik een vast contactpersoon heb vanuit Fiber.nl blijft het echt bagger!
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat raden jullie me aan?
Ik ben niet echt kundig op dit vlak, maar ik neem aan dat Fiber capaciteit inkoopt, bij KPN in jouw geval, maar ook daarboven bij AMS-IX? Schijnbaar lopen ze ergens tegen een algehele bandbreedtegrens aan en hebben ze lokaal geschoven met het toekennen van bandbreedte in jouw nadeel. Hier was het overigens vooral primetime ('s avonds tussen 19:00 en 23:00) dramatisch, bij jou ook?
Overigens: nog steeds af en toe vastlopend beeld bij TV kijken. De M7 raakt dan ook helemaal van de leg: reageert niet meer op de afstandsbediening (lampje op de ontvanger knippert wel) en oude ouderwetse powercycle vindt hij ook niet echt fijn.
[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 23-03-2015 11:02 ]
Inderdaad.dennisfr schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:54:
[...]....Hier was het overigens vooral primetime ('s avonds tussen 19:00 en 23:00) dramatisch, bij jou ook?
Gisterochtend (zondag) was dan ook wel bijzonder. Dat is normaal toch geen primetime.
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 23-03-2015 11:02 ]
[verwijderd]
[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:48 ]
Op Fiber.nl kan je een nu postcode check doen en ook werkend als je op het CIF netwerk zit. Juni/juli beschikbaar en via een vragenlijst kan je aangeven wat je wilt. Ikzelf wil een losse vlotte internetverbinding.
Zijn er mensen in het cogasgebied bij wie de Fiber app wel fatsoenlijk werkt? Hier op een Asus Memopad (Android 4.2) alleen de 1e 10 zenders, dus publieke omroep, RTL en SBS.
Helpdesk zegt vrolijk dat het de app niet is vrijgegeven voor mijn Asus (alleen voor Samsung S2&3, HTC one en LG G2) . Op Android Lollipop crashed de app al bij het starten.
Helpdesk zegt vrolijk dat het de app niet is vrijgegeven voor mijn Asus (alleen voor Samsung S2&3, HTC one en LG G2) . Op Android Lollipop crashed de app al bij het starten.
Verwijderd
Op mijn Ipad werkt die prima. Op mijn s3 werkt die van geen kant. Met Android 4.4 (Geloof ik) crashte die zodra ik een zender opstarte. Nu met Android 5 crasht die direct al, maar dat heeft iedereen als ik de reacties in google play zo bekijk.
Wat me wel stoort is dat je alle zenders zou moeten kunnen bekijken die in je pakket zitten. Maar je kan alleen de basis zenders kijken. En dan bedoel ik niet eens echt exotische zenders, maar bijvoorbeeld een ID, die je er altijd bij hebt mits je niet het langzaamste pakket hebt. Verder is er ook nog steeds geen mogelijkheid tot het kijken op je PC (Wat wel beloofd is). Ook fox sport go is nog niet beschikbaar.
Toen Fiber er net was, leken ze grote stappen voorwaarts te maken hier. Begin me er nu wel een beetje aan te irriteren. Net als dat internet 190/193 is i.p.v. 200/200. Je nog steeds alle decoders moet huren ipv dat je ze kan kopen, wat mij wel beloofd is (Animo verhaal).
Over het algemeen ben ik tevreden en werken de diensten goed. Het is ook niet een achteruitgang op Ziggo, maar wel veel kleine irritaties over dat soort dingen. Zorg dan gewoon dat het goed werkt, ik heb niet echt het gevoel dat er nog wat mee gedaan wordt..
Wat me wel stoort is dat je alle zenders zou moeten kunnen bekijken die in je pakket zitten. Maar je kan alleen de basis zenders kijken. En dan bedoel ik niet eens echt exotische zenders, maar bijvoorbeeld een ID, die je er altijd bij hebt mits je niet het langzaamste pakket hebt. Verder is er ook nog steeds geen mogelijkheid tot het kijken op je PC (Wat wel beloofd is). Ook fox sport go is nog niet beschikbaar.
Toen Fiber er net was, leken ze grote stappen voorwaarts te maken hier. Begin me er nu wel een beetje aan te irriteren. Net als dat internet 190/193 is i.p.v. 200/200. Je nog steeds alle decoders moet huren ipv dat je ze kan kopen, wat mij wel beloofd is (Animo verhaal).
Over het algemeen ben ik tevreden en werken de diensten goed. Het is ook niet een achteruitgang op Ziggo, maar wel veel kleine irritaties over dat soort dingen. Zorg dan gewoon dat het goed werkt, ik heb niet echt het gevoel dat er nog wat mee gedaan wordt..
Reggefiber heeft sinds vandaag ons internet afgesloten (wat we afnemen via Fiber)... We zouden teveel downloaden en daardoor zouden andere mensen in onze straat problemen met internet hebben!
We hebben zelf nog nooit de beloofde snelheid gehaald en nu ook dit nog!
Ik download niet meer dan eerder met Ziggo en daar heb ik nog nooit klachten gehoord. Glasvezel is toch zo goed? Dat kan toch nooit door één downloader lam gelegd worden?
Slechtste ervaring met een internet provider ooit. Ze zijn bij Fiber allemaal zo incapabel dat je ook geen steek verder komt als je met die idioten belt. Met een beetje geluk krijg je iemand te spreken die weet wat een computer is maar die kan vaak niets voor je doen. Bah bah bah.
We hebben zelf nog nooit de beloofde snelheid gehaald en nu ook dit nog!
Ik download niet meer dan eerder met Ziggo en daar heb ik nog nooit klachten gehoord. Glasvezel is toch zo goed? Dat kan toch nooit door één downloader lam gelegd worden?
Slechtste ervaring met een internet provider ooit. Ze zijn bij Fiber allemaal zo incapabel dat je ook geen steek verder komt als je met die idioten belt. Met een beetje geluk krijg je iemand te spreken die weet wat een computer is maar die kan vaak niets voor je doen. Bah bah bah.
@EnigmaNL: Reggefiber sluit je niet af omdat je teveel download hoor...
Je hebt helemaal geen abonnement/contract bij Reggefiber, maar bij je ISP (Fiber?)
En sinds wanneer kennen we een datalimiet in Nederland?????
Er zal wel iets anders aan de hand zijn...(?) wellicht iets met een spam/abuse probleem?

Je hebt helemaal geen abonnement/contract bij Reggefiber, maar bij je ISP (Fiber?)
Er zal wel iets anders aan de hand zijn...(?) wellicht iets met een spam/abuse probleem?
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 15-04-2015 16:51 ]
Toch is het zo, Fiber zegt het zelf.ehtweak schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:50:
@EnigmaNL: Reggefiber sluit je niet af omdat je teveel download hoor...![]()
Spam/abuse? Zoals wat?
Reggefiber doet helemaal niks aan actieve aan/afsluiting van jouw interpretverbinding richting de rest v.d. wereld. Zij activeren hooguit een FttH aansluiting IN OPDRACHT van een ISP.
Je haalt echt twee dingen door elkaar. Ik zou maar eens contact opnemen met je ISP...
Je haalt echt twee dingen door elkaar. Ik zou maar eens contact opnemen met je ISP...
[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 15-04-2015 16:55 ]
Gast... Ik heb juist met Fiber gebeld, zij wisten van niks. Ze hebben daar met Reggefiber gebeld en die hebben aangegeven dat ze poort 1 op onze modem geblokkeerd hebben omdat wij teveel zouden downloaden waardoor de rest van de straat problemen met internet heeft, er zou een storing ontstaan in de centrale. NIET in opdracht van Fiber gebeurd dus.ehtweak schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:54:
Reggefiber doet helemaal niks aan actieve aan/afsluiting van jouw interpretverbinding richting de rest v.d. wereld. Zij activeren hooguit een FttH aansluiting IN OPDRACHT van een ISP.
Denk je dat ik hier onzin uit m'n duim aan het zuigen ben ofzo?!

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 15-04-2015 16:58 ]
Ik zou dat dan maar eens flink hoog opspelen. Is echt ongewenst dat dit zonder vooraankondiging gebeurt.EnigmaNL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:57:
[...]
Gast... Ik heb juist met Fiber gebeld, zij wisten van niks. Ze hebben daar met Reggefiber gebeld en die hebben aangegeven dat ze poort 1 op onze modem geblokkeerd hebben omdat wij teveel zouden downloaden waardoor de rest van de straat problemen met internet heeft, er zou een storing ontstaan in de centrale. NIET in opdracht van Fiber gebeurd dus.
Denk je dat ik hier onzin uit m'n duim aan het zuigen ben ofzo?!
We zijn er druk mee bezig. Iemand bij Fiber is het met ons eens dat dit niet kan en die gaat ons proberen te helpen.JoepW schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:59:
[...]
Ik zou dat dan maar eens flink hoog opspelen. Is echt ongewenst dat dit zonder vooraankondiging gebeurt.
Het is huilen met de pet op, sinds het begin niets anders dan problemen met Fiber. Waren we maar nooit overgestapt.
Er post vaak iemand (Barre73) hier op het forum die bij Reggefiber werkt.
Wellicht dat hij duidelijkheid in dit verhaal kan brengen.
Want ik heb zo'n idee dat juist Fiber e.e.a. uit hun digitale duim aan het zuigen is...
Maar nogmaals, sinds wanneer kennen we een datalimiet in Nederland?????
Want ik heb zo'n idee dat juist Fiber e.e.a. uit hun digitale duim aan het zuigen is...
[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 15-04-2015 17:03 ]
fup? Op het moment dat andere last hebben van jouw gedoe op internet dan zullen ze vast nav algemene voorwaarden tot afsluiting overgaan. Mij lijkt dan overigens wel een waarschuwing eerst op zijn plaatsehtweak schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:01:
Er post vaak iemand (Barre73) hier op het forum die bij Reggefiber werkt.
Dat weet ik wel zeker. Reggefiber gaat absoluut niet over wat voor diensten dan ook. Reggefiber is niet voor niet een neutrale netwerkaanbieder van vezels en ruimte in de PoP.
Je wordt door Fiber echt verkeerd voorgelicht nu.
Even technisch. Er worden twee vezels gebruikt voor jouw aansluiting. Eentje voor ALLE IP diensten, en eentje voor analoog signaal van TV. Als Reggefiber (per ongeluk) die IP vezel eruit gehaald zou hebben dan zou je Amino, en je internet en je telefoon het niet meer doen.
Reggefiber kan helemaal niet 1 ding afsluiten. Dat kan alleen een provider/operator (KPN Wholesale) via software op afstand doen.
Ik ga niet aanbieden om hier tussen te zitten. Je kan tot 21:00 uur vanavond Reggefiber klantenservice zelf bellen. Daar zitten capabele mensen die kunnen bevestigen dat er door Reggefiber niets is gedaan.
088-0063710
Je wordt door Fiber echt verkeerd voorgelicht nu.
Even technisch. Er worden twee vezels gebruikt voor jouw aansluiting. Eentje voor ALLE IP diensten, en eentje voor analoog signaal van TV. Als Reggefiber (per ongeluk) die IP vezel eruit gehaald zou hebben dan zou je Amino, en je internet en je telefoon het niet meer doen.
Reggefiber kan helemaal niet 1 ding afsluiten. Dat kan alleen een provider/operator (KPN Wholesale) via software op afstand doen.
Ik ga niet aanbieden om hier tussen te zitten. Je kan tot 21:00 uur vanavond Reggefiber klantenservice zelf bellen. Daar zitten capabele mensen die kunnen bevestigen dat er door Reggefiber niets is gedaan.
088-0063710
Idd. Daarom zat ik eerder te denken aan een spam en/of abuse probleem.Koekenbakkertje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:06:
[...]
fup? Op het moment dat andere last hebben van jouw gedoe op internet dan zullen ze vast nav algemene voorwaarden tot afsluiting overgaan. Mij lijkt dan overigens wel een waarschuwing eerst op zijn plaats
Maar dan nog, Reggefiber trekt nooit 'zomaar' de FttH steker eruit... Zeker niet zonder medeweten van de ISP. Bovendien lijkt het me sterk dat Reggefiber überhaupt naar de datahoeveelheden kijkt die internettraffic genereert, want zij leveren die feed helemaal niet...
Jongens, jullie kunnen wel zeggen "Reggefiber zou nooit zomaar...", toch is het gewoon gebeurd. Ze hebben een uur geleden ons internet weer aangesloten. Ze gaan nu in de gaten houden wat we gebruiken en kijken wat we daarna gaan doen...
Beste EnigmaNL: Reggefiber houd je helemaal niet in de gaten, noch meten ze je datavolume. Dat zijn hooguit zaken die de ISP doet...
Of, zoals Barre73 mogelijk aangeeft, er is een foutje gemaakt en iemand heeft in de wijkPOP de verkeerde patch losgetrokken...
Of, zoals Barre73 mogelijk aangeeft, er is een foutje gemaakt en iemand heeft in de wijkPOP de verkeerde patch losgetrokken...
[ Voor 32% gewijzigd door ehtweak op 15-04-2015 19:37 ]
Maar ook dat laatste kan niet!
Er is geen patch waar alleen internet overheen gaat. Tenzij Emigma toevallig alleen internet heeft en geen telefonie en IPTV. Maar anders hadden die drie er allemaal uit gelegen.
En inderdaad nogmaals: vroeger had Reggefiber eigen actieve apparatuur en had dit in theorie gekund (en dan nog alleen via de Provider) maar nu kan Reggefiber niets zien van dit soort dingen laat staan een poort afsluiten.
Er is geen patch waar alleen internet overheen gaat. Tenzij Emigma toevallig alleen internet heeft en geen telefonie en IPTV. Maar anders hadden die drie er allemaal uit gelegen.
En inderdaad nogmaals: vroeger had Reggefiber eigen actieve apparatuur en had dit in theorie gekund (en dan nog alleen via de Provider) maar nu kan Reggefiber niets zien van dit soort dingen laat staan een poort afsluiten.
EnigmaNL, lag alleen je internet er uit of ook je TV en telefonie? Dit heb je volgens mij nog nergens expliciet vermeld.
Dit is inderdaad een interessant detail.Awsom schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:18:
EnigmaNL, lag alleen je internet er uit of ook je TV en telefonie? Dit heb je volgens mij nog nergens expliciet vermeld.
Overigens; het lijkt mij wel dat er iemand bij ITNS/Reggefiber het netwerk 'monitort'. Indien een van de lijnen excessief veel verkeer genereert (a-la loopback), dan kan het toch best zo zijn dat een poort uitgezet wordt om de rest van de lijnen te 'ontzien'? Om bij voorbaat uit te sluiten dat het ook aan 'iets anders' kan liggen dan de ISP vind ik dan ook een beetje (te) kort door de bocht.
Echter moet er inderdaad wel onderscheid gemaakt worden tussen ITNS en Reggefiber. Misschien dat daar de verwarring is ontstaan? ITNS = actief gedeelte op bijna alle Reggefiber netwerken (effectief ook KPN), Reggefiber beheert het passieve deel, waar eigenlijk niets geregeld wordt qua diensten.
Ik neem echter wel aan dat zij zelf ook een deel interconnectie hebben om die pop's onderling te verbinden. Wellicht dat die zodanig belast werd dat andere klanten er last van ondervonden? Het klinkt niet aannemelijk, maar het lijkt mij dat FiberNL ook niet zomaar een lijn eruit knalt zonder contact op te nemen.
Nee. Reggefiber heeft ook geen actieve verbinding tussen de PoPs. En echt helemaal niets. Wel een ring tussen de PoPs uiteraard maar de operator huurt daar vezels op om signaal van en naar de citypop te krijgen en daar de buitenwereld in.
ITNS kan uiteraard wel. Maar dat is al drie jaar geen Reggefiber meer. Ik zou me nog kunnen voorstellen dat iemand bij de KS van Fiber dat heeft geroepen uit pure onwetendheid. Maar ook dat vind ik eigenlijk niet acceptabel. Zo krijgt Reggefiber de schuld terwijl ze daar niets aan kunnen doen.
ITNS kan uiteraard wel. Maar dat is al drie jaar geen Reggefiber meer. Ik zou me nog kunnen voorstellen dat iemand bij de KS van Fiber dat heeft geroepen uit pure onwetendheid. Maar ook dat vind ik eigenlijk niet acceptabel. Zo krijgt Reggefiber de schuld terwijl ze daar niets aan kunnen doen.
RF levert geen enkele dienst, ook geen capaciteit naar de pop. Operators moeten zelf zien hoe ze bij de citypop komen. Tussen de pops huren ze vezels van Reggefiber, maar ook dat is per operator, en het zal RF een zorg zijn of er 10Mbit of 1Tbit over die vezel gaat: Hun leveren alleen vezels._BLAST3R schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:46:
[...]
Dit is inderdaad een interessant detail.
Overigens; het lijkt mij wel dat er iemand bij ITNS/Reggefiber het netwerk 'monitort'. Indien een van de lijnen excessief veel verkeer genereert (a-la loopback), dan kan het toch best zo zijn dat een poort uitgezet wordt om de rest van de lijnen te 'ontzien'? Om bij voorbaat uit te sluiten dat het ook aan 'iets anders' kan liggen dan de ISP vind ik dan ook een beetje (te) kort door de bocht.
Echter moet er inderdaad wel onderscheid gemaakt worden tussen ITNS en Reggefiber. Misschien dat daar de verwarring is ontstaan? ITNS = actief gedeelte op bijna alle Reggefiber netwerken (effectief ook KPN), Reggefiber beheert het passieve deel, waar eigenlijk niets geregeld wordt qua diensten.
Ik neem echter wel aan dat zij zelf ook een deel interconnectie hebben om die pop's onderling te verbinden. Wellicht dat die zodanig belast werd dat andere klanten er last van ondervonden? Het klinkt niet aannemelijk, maar het lijkt mij dat FiberNL ook niet zomaar een lijn eruit knalt zonder contact op te nemen.
Als een user overmatig verkeer zou genereren, dan kan de operator idd daar wat van vinden. Maar dat is in geen geval Reggefiber. Als Fiber via KPN Wholesale levert, zou KPN dat kunnen doen. Maar Reggefiber de schuld geven is gewoon gelul.
Enige wat RF kan doen is een patch omzetten, of een onderaannemer die per ongeluk het verkeerde vezeltje lostrekt (of losschiet, of een vezelstoring). Maar dan moet je geen enkele IP dienst hebben: 1 vezel is IP, andere is, indien gebruikt, analoog+dvb-c. Internet, IPTV en telefonie is allemaal dezelfde vezel. Als je 1 van die wel hebt is Fiber of de partij waar ze wholesale inkopen (kpn wholesale) de enige partij die dat kunnen.
edit: Barre was me voor...
Dank. Weer wat geleerd!DJSmiley schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:54:
[...]
RF levert geen enkele dienst, ook geen capaciteit naar de pop. Operators moeten zelf zien hoe ze bij de citypop komen. Tussen de pops huren ze vezels van Reggefiber, maar ook dat is per operator, en het zal RF een zorg zijn of er 10Mbit of 1Tbit over die vezel gaat: Hun leveren alleen vezels.
[..]
Dan zou ik graag in dat laatste stukje even 'Reggefiber' willen veranderen in (in dit geval) 'FiberNL'. Waarom heeft niemand het nog over ITNS als operator gehad? Iedereen is er direct van overtuigd dat het de schuld is van de ISP, die juist in deze gevallen afspraken heeft met hun leveranciers om dat gedeelte voor hun te regelen. Je gaat mij niet vertellen dat dat altijd goed gaat, en er daar altijd volgens het boekje wordt gewerkt in nijpende situaties.Barre73 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:53:
Wat ik probeer te zeggen is dat (zoals je zelf al zegt) het geen nut heeft om direct tot conclusies te springen. Het had heel goed kunnen zijn dat dit probleem is ontstaan uit de handen van de ISP. Of zijn we allemaal al gewend dat ISP's toch alleen maar voor negativiteit staan.
Overigens ben ik het met jullie eens dat het noemen van Reggefiber niet zo netjes/handig is van de KS. Maar zoals je zei; onwetendheid is een mogelijke verklaring. Meestal is het wel het gemakkelijkste om naar Reggefiber te wijzen, daar iedereen die partij kent. Zeg je 'ITNS' tegen een klant, dan zegt dat helemaal niets. Zeg je 'KPN' dan heb je wellicht helemaal de rapen gaar.
[ Voor 10% gewijzigd door _BLAST3R op 15-04-2015 22:11 ]
Alleen mijn internet lag eruit. Fiber gaf aan dat Reggefiber poort 1 op onze modem had uitgeschakeld omdat we volgens hun 24/7 met 500mbit aan het downloaden waren, wat onmogelijk is, helemaal omdat er 's nachts geen PC's aan staan bij ons in huis en ik heb daar de opslagruimte niet voor! RF zou de boel monitoren omdat er in ons buurt meer problemen met glasvezelinternet zijn.Awsom schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:18:
Fiber heeft met Reggefiber gebeld om de poort weer open te laten zetten en Fiber gaat de boel 24 uur in de gaten houden. De persoon waar ik nu steeds mee bel lijkt enigszins te weten waar hij het over heeft, ik geloof wel dat hij de waarheid spreekt wanneer hij zegt dat het dichtzetten van het poortje niet in opdracht van Fiber gebeurd was. Fiber zou volgens hem eerst contact met ons opnemen.
Ik heb totaal geen vertrouwen in beide partijen. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad van een abonnement. Als het kon zou ik per direct opzeggen, ik zou er wel 500 euro voor willen bijleggen als ik er nu vanaf kon zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door EnigmaNL op 16-04-2015 08:56 ]
Ik denk toch echt dat je Reggefiber moet vervangen door ITNS.
Het glasnetwerk wordt in Emmen beheerd door Reggefiber.JoepW schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:57:
Ik denk toch echt dat je Reggefiber moet vervangen door ITNS.
Hier ook (Lochem) maar dat is enkel kabeltjes. De rest wordt door KPN ITNS / Wholesale gedaan. Dus aangelegenheden met verkeer en intensiteit daarvan wordt (eventueel) door KPN gedaan en niet Reggefiber.
Maar misschien dat ik het mis heb en kan Barre er meer over vertellen (wat ie al gedaan heeft, btw).
Maar misschien dat ik het mis heb en kan Barre er meer over vertellen (wat ie al gedaan heeft, btw).
[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 16-04-2015 09:09 ]
Ik kan er niet meer over zeggen. Ook omdat er niet meer te vertellen is. Ik denk inmiddels dat degene van Fiber bewust of onbewust de naam van Reggefiber heeft gebruikt in plaats van die van KPN ITNS.
Reggefiber beheert de wijkcentrale en de vezels. Het licht en daarmee de diensten worden gedaan door een operator. De provider koopt die diensten in bij de operator en zorgt voor verkoop naar de klant (jij dus). In Emmen is KPN Wholesale de operator voor wat betreft Fiber ( en alle andere providers trouwens ook). Zij hebben de apparatuur geplaatst die de diensten verzorgt en dat is aangesloten op jouw vezels. Wat bij jou is gebeurd kan simpelweg niet met een fysieke handeling in de wijkcentrale wat Reggefiber had kunnen doen eventueel. Maar dit kan alleen maar via software op afstand. Dus door de leverancier van de diensten of de provider.
En laten we de discussie nu stoppen. Als dit nogmaals gebeurt dan wil ik best postcode en huisnummer ontvangen om na te gaan wat er gebeurd kan zijn. Maar dan nog zal ik dat niet hier plaatsen,
Reggefiber beheert de wijkcentrale en de vezels. Het licht en daarmee de diensten worden gedaan door een operator. De provider koopt die diensten in bij de operator en zorgt voor verkoop naar de klant (jij dus). In Emmen is KPN Wholesale de operator voor wat betreft Fiber ( en alle andere providers trouwens ook). Zij hebben de apparatuur geplaatst die de diensten verzorgt en dat is aangesloten op jouw vezels. Wat bij jou is gebeurd kan simpelweg niet met een fysieke handeling in de wijkcentrale wat Reggefiber had kunnen doen eventueel. Maar dit kan alleen maar via software op afstand. Dus door de leverancier van de diensten of de provider.
En laten we de discussie nu stoppen. Als dit nogmaals gebeurt dan wil ik best postcode en huisnummer ontvangen om na te gaan wat er gebeurd kan zijn. Maar dan nog zal ik dat niet hier plaatsen,
Dan zal het wel zo zijn... Ik zeg alleen wat Fiber mij verteld heeft meer kan ik ook niet doen. Ik kan blijkbaar niets vertrouwen wat Fiber zegt want elke keer blijken het leugens te zijn, of dat opzettelijk is of puur door incapabel personeel weet ik niet.Barre73 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:27:
Ik kan er niet meer over zeggen. Ook omdat er niet meer te vertellen is. Ik denk inmiddels dat degene van Fiber bewust of onbewust de naam van Reggefiber heeft gebruikt in plaats van die van KPN ITNS.
Als jij kan zien wat er gebeurd is geef ik graag mijn gegevens door.
Verwijderd
Als je dat echt meent dan moet je gewoon nu een kabelaansluiting nemen want dat kan probleemloos parallel.EnigmaNL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:41:
[...]
Ik heb totaal geen vertrouwen in beide partijen. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad van een abonnement. Als het kon zou ik per direct opzeggen, ik zou er wel 500 euro voor willen bijleggen als ik er nu vanaf kon zijn.
Dat gaat me veel meer dan 500 euro kosten.Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:31:
[...]
Als je dat echt meent dan moet je gewoon nu een kabelaansluiting nemen want dat kan probleemloos parallel.
Verwijderd
TV + Internet + Telefoon = 45 euro/maand = 540 euro/jaar. Aangezien je nu vrijwel zeker niet nog een vol jaar te gaan hebt bij Fiber zijn de meerkosten stukken minder dan die 540 euro. Telefoon kun je zelfs voor de parallel maanden weglaten.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 10:30 ]
Dat is dus ook mijn grootste bezwaar. Maar als ik het dus goed begrijp, heb jij met een S3 op Android 4.4 (die wel door Fiber is goedgekeurd) hetzelfde probleem (alleen basiszenders)? Heb jij hier al contact over gehad met de klantenservice? Zo niet, zou je dat willen doen? Ik heb niet het idee, dat er iets gaat gebeuren als wij ze niet blijven triggeren.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:48:
Op mijn Ipad werkt die prima. Op mijn s3 werkt die van geen kant. Met Android 4.4 (Geloof ik) crashte die zodra ik een zender opstarte. Nu met Android 5 crasht die direct al, maar dat heeft iedereen als ik de reacties in google play zo bekijk.
Wat me wel stoort is dat je alle zenders zou moeten kunnen bekijken die in je pakket zitten. Maar je kan alleen de basis zenders kijken. En dan bedoel ik niet eens echt exotische zenders, maar bijvoorbeeld een ID, die je er altijd bij hebt mits je niet het langzaamste pakket hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door dennisfr op 16-04-2015 11:48 ]
Verwijderd
Ja dat klopt. maar op een S3 met Android 4.4 opende de app wel en kon ik de TV er wel mee bedienen enz. Maar zodra ik een zender opende crashte de app. Heb nooit een zender kunnen bekijken. Ik zal er vanmiddag eens een mail aan wagen
Meer mensen (in het Cogasgebied) bij wie de factuur niet klopt? Bij mij werden deze maand kosten in rekening gebracht voor zowel onbeperkt bellen (hoewel ik had aangegeven hier geen gebruik van te willen maken) als gebruikskosten (wat niet kan als ik onbeperkt bellen heb).
Ze gaan het uitzoeken en crediteren. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waar dit mis is gegaan.
Ze gaan het uitzoeken en crediteren. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waar dit mis is gegaan.
Hm, ik zie wel veel klachten op de laatste 3 pages in deze forum over Fiber, net ik over zit te denken om te overstappen van KPN naar Fiber (Uithoorn)
Wij worden al jaren geplaagd door de lage internetsnelheden die KPN hier levert en aardig wat apparaten met internettoegang in het huis. Er ligt glasvezel van CIF waar naast Fiber ook Caiway gebruik van maakt (al willen wij geen Caiway vanwege de kosten).
Qua kosten lijkt Fiber wel leuk, vooral de family pack waarbij je HBO Go krijgt. Hierbij mijn vraag: zijn er ook mensen met goede ervaringen bij Fiber?
Wij worden al jaren geplaagd door de lage internetsnelheden die KPN hier levert en aardig wat apparaten met internettoegang in het huis. Er ligt glasvezel van CIF waar naast Fiber ook Caiway gebruik van maakt (al willen wij geen Caiway vanwege de kosten).
Qua kosten lijkt Fiber wel leuk, vooral de family pack waarbij je HBO Go krijgt. Hierbij mijn vraag: zijn er ook mensen met goede ervaringen bij Fiber?
Na de dips (in snelheid) van enkele weken geleden toen ze bezig waren met de uitrol in Twente is de boel nu weer super stabiel en snel in de omgeving Lochem. Ben weer tevreden....
Je leest wellicht veel klachten maar je moet goed proberen te onderscheiden of dat klachten zijn over Fiber in Caiway gebied of in Reggefiber gebied. Voor jou is alleen dat eerste van belang. Dat was in Twente waar Fiber heel snel insprong op de onvrede. Zo snel dat er zeker veel dingen fout zijn gegaan. Daar moest ook heel veel gedaan worden in korte tijd.karimmm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:11:
Hm, ik zie wel veel klachten op de laatste 3 pages in deze forum over Fiber, net ik over zit te denken om te overstappen van KPN naar Fiber (Uithoorn)
De rust is nu wel weer even terug gekeerd en ik denk dat ze het leveren in CIF gebied (via Caiway diensten) inmiddels wel onder controle hebben.
Heeft er al iemand ervaring met Fiber in het Caiway gebied (Schiedam)?
Het lijkt mij interessant om over te stappen, maar zit met wat vragen.
In de veelgestelde vragen op de website van nederland kiest zelf (aanbieding), staat dat Caiway over de Coax alleen nog te krijgen is door 8,50 euro vastrecht te betalen.
Wordt het signaal daadwerkelijk afgesloten?
Dit vraag ik omdat op de website van Fiber te lezen is dat er maar maximaal 2 interactieve ontvangers kunnen worden aangesloten. In mijn geval dienen 3 en heel misschien later nog een 4e TV aangesloten te worden.
De vraag is dan hoe de 3e en 4e tv moeten worden aangesloten.
Bij Fiber krijg je een Fritzbox router. Het type welke het om gaat schijnt een ingebouwde kabelaansluiting te hebben, die het signaal wat binnenkomt via de glasvezel, over de kabel doorstuurt door het huis.
Is dit dan de manier om meerdere televisies aan te sluiten?
Wat voor signaal zou dit zijn? Is dit DVB-C zodat ik de kabel dan direct in de televisie kan steken?
In de veelgestelde vragen op de website van nederland kiest zelf (aanbieding), staat dat Caiway over de Coax alleen nog te krijgen is door 8,50 euro vastrecht te betalen.
Dit vraag ik omdat op de website van Fiber te lezen is dat er maar maximaal 2 interactieve ontvangers kunnen worden aangesloten. In mijn geval dienen 3 en heel misschien later nog een 4e TV aangesloten te worden.
Bij Fiber krijg je een Fritzbox router. Het type welke het om gaat schijnt een ingebouwde kabelaansluiting te hebben, die het signaal wat binnenkomt via de glasvezel, over de kabel doorstuurt door het huis.
Wat voor signaal zou dit zijn? Is dit DVB-C zodat ik de kabel dan direct in de televisie kan steken?
Verwijderd
Ik meen dat je de Fritzbox 7360 krijgt. Realiseer je dat goed dit een verouderd type is met maar 2 Gigabit aansluitingen en rest is 100/10. Voor zover ik heb begrepen wordt die FB alleen als router voor Internet gebruikt. Voor DVB-C lijkt mij overbodig want dat gaat sowieso via Coax.
Een FritzBox 7360 is niet per definitie een ouder type, hij kan namelijk prima NAT'en (routen) met (voor een consumenten router) zeer goede performance. Anders zou je er nooit 500/500 mee kunnen halen. Oud is dus eigenlijk niet het goede woord, eerder een instapmodel vanuit AVM gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:32:
Ik meen dat je de Fritzbox 7360 krijgt. Realiseer je dat goed dit een verouderd type is met maar 2 Gigabit aansluitingen en rest is 100/10. Voor zover ik heb begrepen wordt die FB alleen als router voor Internet gebruikt. Voor DVB-C lijkt mij overbodig want dat gaat sowieso via Coax.
Nu is de vraag sowieso of iemand thuis wel echt baat zou hebben bij 4 gigabit aansluitingen. Natuurlijk, indien je geen TV zou afnemen zou je er in totaal 3 computers op aan kunnen sluiten. Maar indien je een set-top box hebt, zou je sowieso alweer een van die poorten op moeten offeren. Dan blijven er nog 2 poorten over. In een menig huis is dat al te weinig, en zul je sowieso een switch moeten gebruiken. Een set-top box heeft sowieso geen baat bij gigabit, dus dan kan je die mooi aansluiten op de fast poorten.
Met 1x gig en 2x fast zou je dus prima uit de voeten kunnen als je op de gig poort gewoon een gigabit switch aansluit.
Fiber levert sinds 1 mei helemaal niet meer over coax, ook niet meer in ITNS gebieden (voor nieuwe bestellingen). De coax zou je los moeten afnemen bij Caiway.Buffalo schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58:
Heeft er al iemand ervaring met Fiber in het Caiway gebied (Schiedam)?
Bij Fiber werk je met set-top boxen die via UTP werken. Dat is dus netwerkkabel, en het signaal is dus een IP signaal (IPTV dus). De set-top box sluit je dus aan met een netwerkkabel, op de FritzBox. De FritzBox zorgt dus voor internet, televisie en ook (indien van toepassing) telefonie.
Er is geen sprake van een 'kabelaansluiting' in de FritzBox, het signaal is ten alle tijden gewoon IP, en er wordt dus nergens gewerkt met coax.
Ergo: elke TV moet dus een ontvanger hebben van Fiber. Je kan niet direct de netwerkkabel in je TV stoppen. Wil je de coax behouden, dan kan dat overigens, maar dan heb je dus een apart product bij een aparte provider (Caiway gebruik je in dat geval dus alleen voor de coax).
[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 15-05-2015 19:06 ]
Zijn er meer mensen met administratieve problemen bij Fiber? "Onbeperkt Bellen Vast & Mobiel" is voor de tweede helft van mei in rekening gebracht, terwijl dit zou moeten stoppen na de gratis periode. Sowiese zou de gratis periode een week langer moeten duren (bijna tot eind mei), want ik heb de apparatuur ook later gekregen!!!!
En vandaag ontving ik twee mutaties: het stoppen van "Onbeperkt Bellen Vast & Mobiel" (da's dus goed), maar het starten van "Onbeperkt Bellen Vast" waar ik NIET om heb gevraagd.
Zijn er meer mensen die last hebben van dit soort slortigheden?
En vandaag ontving ik twee mutaties: het stoppen van "Onbeperkt Bellen Vast & Mobiel" (da's dus goed), maar het starten van "Onbeperkt Bellen Vast" waar ik NIET om heb gevraagd.
Zijn er meer mensen die last hebben van dit soort slortigheden?
Ik denk dat ik het zo ongeveer wel snap. Maar kun je dan op 1 van de 2 Gbit aansluitingen (of desnoods de 100Mbit poorten) een switch aansluiten waar dan weer 3 of 4 setop boxen op worden aangesloten?_BLAST3R schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:01:
[...]
Een FritzBox 7360 is niet per definitie een ouder type, hij kan namelijk prima NAT'en (routen) met (voor een consumenten router) zeer goede performance. Anders zou je er nooit 500/500 mee kunnen halen. Oud is dus eigenlijk niet het goede woord, eerder een instapmodel vanuit AVM gezien.
Nu is de vraag sowieso of iemand thuis wel echt baat zou hebben bij 4 gigabit aansluitingen. Natuurlijk, indien je geen TV zou afnemen zou je er in totaal 3 computers op aan kunnen sluiten. Maar indien je een set-top box hebt, zou je sowieso alweer een van die poorten op moeten offeren. Dan blijven er nog 2 poorten over. In een menig huis is dat al te weinig, en zul je sowieso een switch moeten gebruiken. Een set-top box heeft sowieso geen baat bij gigabit, dus dan kan je die mooi aansluiten op de fast poorten.
Met 1x gig en 2x fast zou je dus prima uit de voeten kunnen als je op de gig poort gewoon een gigabit switch aansluit.
[...]
Fiber levert sinds 1 mei helemaal niet meer over coax, ook niet meer in ITNS gebieden (voor nieuwe bestellingen). De coax zou je los moeten afnemen bij Caiway.
Bij Fiber werk je met set-top boxen die via UTP werken. Dat is dus netwerkkabel, en het signaal is dus een IP signaal (IPTV dus). De set-top box sluit je dus aan met een netwerkkabel, op de FritzBox. De FritzBox zorgt dus voor internet, televisie en ook (indien van toepassing) telefonie.
Er is geen sprake van een 'kabelaansluiting' in de FritzBox, het signaal is ten alle tijden gewoon IP, en er wordt dus nergens gewerkt met coax.
Ergo: elke TV moet dus een ontvanger hebben van Fiber. Je kan niet direct de netwerkkabel in je TV stoppen. Wil je de coax behouden, dan kan dat overigens, maar dan heb je dus een apart product bij een aparte provider (Caiway gebruik je in dat geval dus alleen voor de coax).
Of dient iedere setopbox een aparte poort op de Fritzbox te hebben?
Op zich wel vervelend dat je een aparte setopbox moet hebben per TV, want dat kost toch weer 4,95 per box extra. per maand.
Dan kunje beter Caiway houden lijkt mij voor de extra TV's. Dat kost het eerste jaar 8,95. Daarna 12,95.
Dan is de techniek die Fiber gebruikt trouwens wel verschillend met Caiway. Bij Caiway schijnt het zo te zijn dat er op het glasvezelmodem 1 speciale netwerkaansluiting voor de setopbox is. Daardoor kun je bij Caiway dus ook maar 1 TV van interactieve TV voorzien, de rest werkt via Coax.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat je bij het Fiber All in one budget abbo 'HD Televisie Basis' (4,95 euro) moet afsluiten om extra zender pakketten te kunnen nemen.
Best vreemd dat ik eerst een dienst van 4,95 euro moet afnemen, waarna ik pas een extra zenderpakket (Eredivisie) (17,50 per maand) kan afsluiten.
Ja, dit kan.Buffalo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat ik het zo ongeveer wel snap. Maar kun je dan op 1 van de 2 Gbit aansluitingen (of desnoods de 100Mbit poorten) een switch aansluiten waar dan weer 3 of 4 setop boxen op worden aangesloten?
Dat komt waarschijnlijk omdat het HDTV Start pakket ter vervanging is van het oude 'coax' basis TV product. Je hebt met het Start pakket dus ook maar zo'n 40 zenders ofzo. Start is trouwens alleen bij het Budget pakket van toepassing, in de rest zit standaard Basis.Buffalo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:43:
[...]
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat je bij het Fiber All in one budget abbo 'HD Televisie Basis' (4,95 euro) moet afsluiten om extra zender pakketten te kunnen nemen.
Best vreemd dat ik eerst een dienst van 4,95 euro moet afnemen, waarna ik pas een extra zenderpakket (Eredivisie) (17,50 per maand) kan afsluiten.
Klopt, zolang het echt een switch is gaat dat werken. Eea werkt namelijk met multicast voor de TV zenders, dus direct op de Fritz is min of meer aangeraden. Anders gaan de streams je hele netwerk door. Dat merk je niet op gigabit, maar maakt eea. wel wat gevoeliger. Desondanks zou het gewoon moeten werken.Buffalo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat ik het zo ongeveer wel snap. Maar kun je dan op 1 van de 2 Gbit aansluitingen (of desnoods de 100Mbit poorten) een switch aansluiten waar dan weer 3 of 4 setop boxen op worden aangesloten?
Of dient iedere setopbox een aparte poort op de Fritzbox te hebben?
Persoonlijk vind ik het een beetje krom om eerst TV basis af te nemen, waarna ik Fox Eredivisie kan bestellen. Maar ja dat zal wel weer commercieel interessant zijn o.i.d._BLAST3R schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:58:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat het HDTV Start pakket ter vervanging is van het oude 'coax' basis TV product. Je hebt met het Start pakket dus ook maar zo'n 40 zenders ofzo. Start is trouwens alleen bij het Budget pakket van toepassing, in de rest zit standaard Basis.
[...]
Klopt, zolang het echt een switch is gaat dat werken. Eea werkt namelijk met multicast voor de TV zenders, dus direct op de Fritz is min of meer aangeraden. Anders gaan de streams je hele netwerk door. Dat merk je niet op gigabit, maar maakt eea. wel wat gevoeliger. Desondanks zou het gewoon moeten werken.
Dat verhaal over multicast ken ik. Een paar pagina's terug is hier ook iets over gezegd, dat de Wifi in de war ervan kan raken.
De diensten zijn nog steeds niet optimaal, maar heb toevallig vandaag de servicedesk daarover aan de telefoon gehad. Ik heb problemen met live tv pauzeren voor langere tijd en dan doorspoelen als je in een volgend programma blok komt. Verder zijn bij sommige opnamen het beeld en geluid niet synchroon en kan je bijv. nog niet het RTL nieuws elke dag van de week opnemen (elke uitzending moet apart).Barre73 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:05:
[...]
Je leest wellicht veel klachten maar je moet goed proberen te onderscheiden of dat klachten zijn over Fiber in Caiway gebied of in Reggefiber gebied. Voor jou is alleen dat eerste van belang. Dat was in Twente waar Fiber heel snel insprong op de onvrede. Zo snel dat er zeker veel dingen fout zijn gegaan. Daar moest ook heel veel gedaan worden in korte tijd.
De rust is nu wel weer even terug gekeerd en ik denk dat ze het leveren in CIF gebied (via Caiway diensten) inmiddels wel onder controle hebben.
Er is mij vandaag beloofd dat er hard aan al deze problemen gewerkt wordt en binnen 2 weken weer een aantal verbeteringen doorgevoerd gaan worden die onder andere deze problemen zouden moeten oplossen.
Er is dus wel progressie, hoewel het allemaal een tijd geduurd heeft!
Ik zie veel klachten, maar dat is voornamelijk over Twente. Iemand ervaring met Wezep (naast Zwolle, maar wel Gelderland)? Het glaswerk is gelegd door Reggefiber.
Mijn ouders zitten nu nog bij UPC en dat gaat blijkbaar nog duurder worden door de verandering naar Ziggo. Als ik kijk naar fiber dan betalen ze voor hetzelfde aanbod (tv+paketten & 100down) straks 60%. De Horizon box is 1 en al ellende en de "support" van UPC ook dus ergens anders naar overstappen is wel gewenst.
Bij TV subforumdeel zie ik niet wat over de settop box, hoe is die? Ellendig traag zoals de Horizon of wel functioneel?
Is het slim om ze aan te raden over te stappen of zeg je, betaal beter te veel voor iets wat je al hebt?
Bedankt.
Mijn ouders zitten nu nog bij UPC en dat gaat blijkbaar nog duurder worden door de verandering naar Ziggo. Als ik kijk naar fiber dan betalen ze voor hetzelfde aanbod (tv+paketten & 100down) straks 60%. De Horizon box is 1 en al ellende en de "support" van UPC ook dus ergens anders naar overstappen is wel gewenst.
Bij TV subforumdeel zie ik niet wat over de settop box, hoe is die? Ellendig traag zoals de Horizon of wel functioneel?
Is het slim om ze aan te raden over te stappen of zeg je, betaal beter te veel voor iets wat je al hebt?
Bedankt.
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Goeie dag,RadioKies schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:24:
Bedankt.
Je hebt het over de velen items hier.... Ik dacht van niet gezien de lange tussenposen tussen de verschillende topics...
Ikzelf zit vanaf het begin bij Fiber (voorheen Fype) en hiervoor bij de start van het glasvezelgebeuren bij Lijbrandt en heb wel eens een storinkje meegemaakt maar absoluut niet de problemen die bekenden van mij bij Ziggo hebben..
Voordeel vind ik nog steeds dat je ook nog gewoon TV kan kijken via de bestaande coax...
Trage box.... nee.. verschil met Ziggo is dat de Amino 520 (glas) en de standaard Amino (glas) sneller zijn..
Kijk in mijn slaapkamer via coax.....en ben zeer tevreden...
Bij Ziggo kan je via de evenetuele aanwezigge C of C+ kaart in de TV digitaal kijken en dan is de snelheid van het schakelen tussen de zenders afhankelijk van je TV
Rest van de service van Fiber is erg stabiel... ik bedoel kwaliteit telefoon en Internet... Snelheid van Internet hier is up en down gelijk.... heb je 100Mb dan gaat er iets af voor de TV maar is nooit lager dan 96Mb down en up blijft praktisch altijd 99Mb....
Oh ja.... bij Fiber zit geen router in het pakket...deze moet je zelf aanschaffen en daar laten ze je helemaal vrij in....
[ Voor 4% gewijzigd door emaurer op 17-06-2015 21:52 ]
Zou zeggen overstappen,woon in Epe en fiber is stabiele provider,goede apparatuur niks geen gezeur,heb verschillende glasproviders gehad(xs4all tweak en nu fiber,fiber steekt er een eind boven uit,gewoon perfect.RadioKies schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:24:
Ik zie veel klachten, maar dat is voornamelijk over Twente. Iemand ervaring met Wezep (naast Zwolle, maar wel Gelderland)? Het glaswerk is gelegd door Reggefiber.
Bedankt.
Daar staat een router, ik ga ze adviseren inderdaad over te stappen op fiber. thnx
Het is jammer dat de diensten van Fiber zo verschillen per gebied
Hier in Twente(Almelo) is het tv gedeelte echt ruk, Ik wacht de eerste update af en mocht het daarna nog niet naar tevredenheid werken stap ik denk ik gewoon weer over op VDSL van Kpn/Telfort
Heb al een heel notitieblokje vol met problemen dus ben benieuwd
Hier in Twente(Almelo) is het tv gedeelte echt ruk, Ik wacht de eerste update af en mocht het daarna nog niet naar tevredenheid werken stap ik denk ik gewoon weer over op VDSL van Kpn/Telfort
Fiber heeft verschillende tv leveranciers.Totaalgeflipt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:59:
Zelf val ik onder het glashard gebied,Almelo
onder eigen gebied(leverancier solocoo,met koan box),glashard voert het amino platform,persoonlijk zeer stabiel,beter dan kpn,xs4all
Ik vind het eigenlijk de laatste tijd wel redelijk.Totaalgeflipt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:59:
Heel af en toe een freeze gedurende 10 sec. of zo, maar verder wel ok. Geen blokjes meer oid.
Helaas (nog) geen Full HD, maar het beeld is eigenlijk van prima kwaliteit.
Nog even wachten op een update van de Android App (Online.nl, ook Solocoo, heeft inmiddels een update gehad en werkt nu ook op >= Android 5.0)
Overigens biedt Fiber de M7 ontvangers nu ook te koop aan á 149 Euro.
[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 30-06-2015 13:26 ]
Nou, ik raad je ook niet aan om te gaan verhuizen met Fiber. We zijn binnen Almelo verhuisd, doorgegeven op 20 mei, verhuizing 23 juni. Tot op heden nog steeds geen verbinding. COGAS heeft nog geen patch verzoek gehad, helpdesk kan niets, behalve voor de 4e keer escaleren naar het hoofdkantoor waarna ze geen reactie krijgen op de escalatie...Totaalgeflipt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:59:
Krijg HELEMAAL geen informatie van Fiber over wat het probleem is, de klantenservice meid die ik net aan de telefoon had werd er zelf ook moe van de 5 probleem gevallen per dag zoals ik...
Ik ga eens naar Caiway kijken en Fiber opzeggen. Al 2 weken te laat is toch wel een druppel te veel en inderdaad, de tv was zeker niet wat het moet zijn. De TV problemen zijn bekend bij Fiber, er zou zo'n 4 weken geleden een update komen, maar die was er voordat ik verhuisde zeker nog niet!
@The_MAN ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn contract liep nog een half jaar, om die reden moest ik wel voor de verhuizing gaan. Anders had ik gewoon of een nieuw contract genomen bij Fiber of een andere provider (wist vooraf natuurlijk niet dat Fiber zo slecht was kwa administratie).
Ik heb al met al een maand zonder gezeten. Klagen via de helpdesk hielp allemaal niets, de mederwerkers daar konden er natuurlijk ook niet veel aan doen en konden ook alleen maar escaleren. Ze gaven al eerlijk toe dat het waarschijnlijk ook niet ging helpen. Status was de hele tijd dat het bij een bepaalde afdeling lag. Op gegeven moment heb ik zelf maar Reggefiber gebeld om te vragen of het patch verzoek al bij hun binnen was gekomen, bleek dus niet het geval, het hing dus al die tijd gewoon bij Fiber intern. Waardeloos dus!
Heb een klacht ingediend via klachtenkompas.nl en waarempel, ik werd gebeld en was binnen een week aangesloten. Heb nog wel geprobeerd om mijn abonnementsgeld terug te krijgen voor een maand, maar dat was teveel gevraagd blijkbaar. Wel de verhuiskosten niet hoeven te betalen (dat zou wel de limit zijn geweest).
Verder werkt Fiber wel goed voor mij nu. Grote plus ten opzichte van de overige providers is voor mij dat ze DVB-C aanbieden, ik kan dus de bestaande coax kabels gebruiken in mijn huis en heb geen setup box nodig. Voor iemand die maar soms TV kijkt, journaal en live tennis, is het voldoende.
Ik heb al met al een maand zonder gezeten. Klagen via de helpdesk hielp allemaal niets, de mederwerkers daar konden er natuurlijk ook niet veel aan doen en konden ook alleen maar escaleren. Ze gaven al eerlijk toe dat het waarschijnlijk ook niet ging helpen. Status was de hele tijd dat het bij een bepaalde afdeling lag. Op gegeven moment heb ik zelf maar Reggefiber gebeld om te vragen of het patch verzoek al bij hun binnen was gekomen, bleek dus niet het geval, het hing dus al die tijd gewoon bij Fiber intern. Waardeloos dus!
Heb een klacht ingediend via klachtenkompas.nl en waarempel, ik werd gebeld en was binnen een week aangesloten. Heb nog wel geprobeerd om mijn abonnementsgeld terug te krijgen voor een maand, maar dat was teveel gevraagd blijkbaar. Wel de verhuiskosten niet hoeven te betalen (dat zou wel de limit zijn geweest).
Verder werkt Fiber wel goed voor mij nu. Grote plus ten opzichte van de overige providers is voor mij dat ze DVB-C aanbieden, ik kan dus de bestaande coax kabels gebruiken in mijn huis en heb geen setup box nodig. Voor iemand die maar soms TV kijkt, journaal en live tennis, is het voldoende.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Nou, precies dezelfde ervaring nu... afgelopen donderdag bericht op twitter gegooid en waarempel, donderdagavond werd er iets in gang gezet. Op vrijdag is er een patch verzoek naar de COGAS uitgegaan, maandag om 9.35 had de COGAS mijn adres gepatched. Helaas heeft Fiber nog tot de 22e nodig om mijn diensten op te leveren. Belachelijk...budi schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:16:
@The_MAN ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn contract liep nog een half jaar, om die reden moest ik wel voor de verhuizing gaan. Anders had ik gewoon of een nieuw contract genomen bij Fiber of een andere provider (wist vooraf natuurlijk niet dat Fiber zo slecht was kwa administratie).
Dan zit ik precies een maand zonder internet. Ze hebben mij de verhuiskosten ook al kwijtgescholden, maar dat is niet genoeg, 1 maand abo kosten zonder diensten is meer dan die €50! Ik wil mijn abo kosten ook terug hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen dan...
Als je een probleem hebt, gooi het meteen op twitter, dan kunnen ze ineens wel wat doen blijkbaar!
Als het goed is wordt ik morgen aangesloten door Fiber.
Settopbox, router en glasmodem heb ik vorige week binnen gehad.
Ik hoop dat het ook daadwerkelijk gebeurd morgen. Als ik de laatste posts zo lees zijn er wat problemen.
Ik heb Fiber op 29 mei! aangevraagd, ik ging er eigenlijk vanuit dat het wel binnen 4 weken gepiept zou zijn. Dus ik vrolijk Caiway TV en Telfort internet opgezegd per 28 juni.
Maar helaas toen nog geen oplevering van Fiber.
Ik heb het geluk gehad dat internet niet direct is afgesloten op 28 juni, maar pas op 6 juli. Ik heb zo toch nog e.e.a kunnen doen.
Nu is dus zowel de TV als internet afgesloten, en zit ik sinds vorige week dinsdag zonder.
Ik hoop dus echt dat Fiber morgen daadwerkelijk wordt aangesloten, dat stond tenminste in de brief.
Kan iemand trouwens uitleggen wat de 3 statuslampjes op het glasmodem inhouden?
De onderste zijn 3 computertjes, de middelste 2 pijlen en bovenste ben ik even vergeten
.
Ik heb het modem al even aan gehad, en af en toe brandt alles continue, en dan knipperen de middelste en onderste weer.
Kun je hieraan zien of de verbinding al werkt/actief is?
Ik hoop dat het ook daadwerkelijk gebeurd morgen. Als ik de laatste posts zo lees zijn er wat problemen.
Ik heb Fiber op 29 mei! aangevraagd, ik ging er eigenlijk vanuit dat het wel binnen 4 weken gepiept zou zijn. Dus ik vrolijk Caiway TV en Telfort internet opgezegd per 28 juni.
Ik heb het geluk gehad dat internet niet direct is afgesloten op 28 juni, maar pas op 6 juli. Ik heb zo toch nog e.e.a kunnen doen.
Nu is dus zowel de TV als internet afgesloten, en zit ik sinds vorige week dinsdag zonder.
Ik hoop dus echt dat Fiber morgen daadwerkelijk wordt aangesloten, dat stond tenminste in de brief.
De onderste zijn 3 computertjes, de middelste 2 pijlen en bovenste ben ik even vergeten
Ik heb het modem al even aan gehad, en af en toe brandt alles continue, en dan knipperen de middelste en onderste weer.
Bovenste lampje is power, middelste is communicatie, onderste is verbinding status met Fritz box.Buffalo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:32:
Als het goed is wordt ik morgen aangesloten door Fiber.
De onderste zijn 3 computertjes, de middelste 2 pijlen en bovenste ben ik even vergeten.
Aan de communicatie LED zou je dan moeten kunnen zien of de verbinding actief is?The_MAN schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:47:
[...]
Bovenste lampje is power, middelste is communicatie, onderste is verbinding status met Fritz box.
Zoals gezegd, na het modem 2 keer aan gehad te hebben, gezien dat deze LED soms constant brandt, en soms langzaam knippert.
Ik ga er niet vanuit dat de verbinding al actief is, omdat ik nog geen bericht heb gehad dat de verbinding daadwerkelijk is opgeleverd.
Er zit een verschil tussen het patchen van de verbinding (= WAN-link lampje aan, de middelste) en het daadwerkelijke provisionen van de diensten. Het kan ook goed zijn dat je lijn al eerder gepatched is, maar de diensten pas rond middernacht gaan werken (op de aangegeven datum en tijd van oplevering lijn).Buffalo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:29:
[...]
Aan de communicatie LED zou je dan moeten kunnen zien of de verbinding actief is?
Zoals gezegd, na het modem 2 keer aan gehad te hebben, gezien dat deze LED soms constant brandt, en soms langzaam knippert.
Ik ga er niet vanuit dat de verbinding al actief is, omdat ik nog geen bericht heb gehad dat de verbinding daadwerkelijk is opgeleverd.
Als je al wel communicatie ziet gaan over de WAN-lijn, weet je in ieder geval dat dat werkt. Dat is mooi, scheelt je meestal weer een hoop gezeik indien je lijn verkeerd gepatched staat of kapotte modem/slechte patch in huis.
Je hebt inderaad gelijk._BLAST3R schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:37:
[...]
Er zit een verschil tussen het patchen van de verbinding (= WAN-link lampje aan, de middelste) en het daadwerkelijke provisionen van de diensten. Het kan ook goed zijn dat je lijn al eerder gepatched is, maar de diensten pas rond middernacht gaan werken (op de aangegeven datum en tijd van oplevering lijn).
Als je al wel communicatie ziet gaan over de WAN-lijn, weet je in ieder geval dat dat werkt. Dat is mooi, scheelt je meestal weer een hoop gezeik indien je lijn verkeerd gepatched staat of kapotte modem/slechte patch in huis.
Ik kreeg vannacht om 1.00u
Vanmorgen meteen even getest, en alles werkt. Snelheid even snel getest. Down en up allebij rond de 95 Mbit. Dus dat is al bijna de 100Mbit die het zou moeten zijn.
TV werkt ook goed, kwaliteit is prima, vanmiddag is kijken welke functies er allemaal nog meer in die settopbox zitten.
Ik ben bang dat dat de max. speed zal zijn die je zal halen. Klinkt namelijk alsof dat precies op de QoS-limit zit (95%) die je heel vaak ziet op het Internet VLANBuffalo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:55:
[...]
Snelheid even snel getest. Down en up allebij rond de 95 Mbit. Dus dat is al bijna de 100Mbit die het zou moeten zijn.
De bende is binnen en ben het aan het aansluiten, internet aan, TVbox is aan het updaten.. ben benieuwd.
Haal 50/50 ipv 100/100 met speedtest over wifi (zou toch met wifi-N dat moeten kunnen halen met maar 1 apparaat aan de Fritzbox). De fiber app crashed zodra je hem wil openen op mn LG G4, op 2 andere telefoons wil hij wil openen en dmv een pincode geactiveerd worden maar vervolgens doet die niks als je een stream wilt openen (een LG G2 en Samsung Note Mega).
De geleverde afstandsbediening bij de mediabox heeft knoppen gemaakt voor mensen met anorexia volgensmij. Moest dat zo smal/dun? Gelukkig heb ik een Logitech Harmony die hem kan vervangen.
De mediabox bevat 0,0 aan instellingen en geeft fletser beeld dan UPC. Kwa kwaliteit (720p vs UPC 1080i) zie ik weinig verschil, maar het lijkt alsof UPC vloeiender loopt.
Ook de Fritzbox heeft een Wifi signaal die niet ver rijkt. Ik snap werkelijkwaar niet waarom routers van de laatste jaren nog steeds niet in de buurt komen van het bereik dat een Linksys wrt54g 100 jaar geleden wist neer te zetten.
Het menu van de Friszbox is wel positief, mooi ook de grafiekjes van up/down waarbij ip-tv wordt meegenomen.
Niet echt de beste eerste indruk dus, maar alle zenders werken tenminste (waarom ik bij UPC/Ziggo weg ben gegaan). Maar eens zien aankomende dagen wat ik van de mediabox UI vind en hoe stabiel internet is.
De geleverde afstandsbediening bij de mediabox heeft knoppen gemaakt voor mensen met anorexia volgensmij. Moest dat zo smal/dun? Gelukkig heb ik een Logitech Harmony die hem kan vervangen.
De mediabox bevat 0,0 aan instellingen en geeft fletser beeld dan UPC. Kwa kwaliteit (720p vs UPC 1080i) zie ik weinig verschil, maar het lijkt alsof UPC vloeiender loopt.
Ook de Fritzbox heeft een Wifi signaal die niet ver rijkt. Ik snap werkelijkwaar niet waarom routers van de laatste jaren nog steeds niet in de buurt komen van het bereik dat een Linksys wrt54g 100 jaar geleden wist neer te zetten.
Het menu van de Friszbox is wel positief, mooi ook de grafiekjes van up/down waarbij ip-tv wordt meegenomen.
Niet echt de beste eerste indruk dus, maar alle zenders werken tenminste (waarom ik bij UPC/Ziggo weg ben gegaan). Maar eens zien aankomende dagen wat ik van de mediabox UI vind en hoe stabiel internet is.
Wordt bij meer mensen die FritzBox 7360 zo ontzettend warm? Hij is hier toch zeker wel een graad of 60
Ik heb sinds net een vreemd probleem.
Ik moest wat voedingsstekkers omwisselen, hierdoor moest ook de IP TV box van M7 even uit.
Nadat ik deze weer opstartte heb ik geen beeld en geluid meer.
Ik kan wel de gids e.d. openen, ik kan ook zien welke programma's er komen. Maar het beeld blijft zwart.
Ik heb de box al een ander IP adres gegeven en opnieuw gestart, maar dat maakt niets uit. Als ik via het menu een media test doe, heb ik gewoon beeld en geluid. Er wordt dan zo'n test film afgespeeld.
Meer mensen die dit probleem hebben ervaren.
Ik moest wat voedingsstekkers omwisselen, hierdoor moest ook de IP TV box van M7 even uit.
Ik kan wel de gids e.d. openen, ik kan ook zien welke programma's er komen. Maar het beeld blijft zwart.
Ik heb de box al een ander IP adres gegeven en opnieuw gestart, maar dat maakt niets uit. Als ik via het menu een media test doe, heb ik gewoon beeld en geluid. Er wordt dan zo'n test film afgespeeld.
Wellicht helpt het als je de Fritz even reboot? Klinkt alsof je multicast niet meer goed door komt.Buffalo schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:48:
Ik heb sinds net een vreemd probleem.
Iemand enig idee waar ik de HBO-Go code vandaan haal (ik neem aan dat ik bij activatie in de HBO app glashard moet selecteren)? Het is niet de 4 cijferige pincode die je kan genereren op de settopbox om de fiber-app mee te activeren. Heeeeeeeeel irritant dat de enige handleiding die ik kan vinden (die op de fiber site staat) voor de Amibo(?) box is en niet de vierkante kleine die je nu krijgt de hele activatie komt niet overeen in dat document.
2e vraag die ik heb, is er iemand die de fiber-app werkend heeft? Zo ja, waarop (telefoon/tablet model, OS/OSversie)?
Met utp haal ik 95D/96U. Dat is wel positief. Ook heb ik in een spel (MWOmercs) een ping die gemiddeld 7ms lager is (~95 ipv 101~105) en stabieler lijkt te zijn.
2e vraag die ik heb, is er iemand die de fiber-app werkend heeft? Zo ja, waarop (telefoon/tablet model, OS/OSversie)?
Met utp haal ik 95D/96U. Dat is wel positief. Ook heb ik in een spel (MWOmercs) een ping die gemiddeld 7ms lager is (~95 ipv 101~105) en stabieler lijkt te zijn.
Voel niks van warmte, maar Fritz zelf geeft ~56c aan in het grafiekje.Awsom schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:46:
Wordt bij meer mensen die FritzBox 7360 zo ontzettend warm? Hij is hier toch zeker wel een graad of 60
[ Voor 21% gewijzigd door RadioKies op 20-07-2015 00:07 ]
Ik heb ergens gelezen dat de Fiber app niet werkt op Android 5.x. Op mijn Nexus 5 crashed deze ook meteen na opstarten.RadioKies schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:49:
Iemand enig idee waar ik de HBO-Go code vandaan haal (ik neem aan dat ik bij activatie in de HBO app glashard moet selecteren)? Het is niet de 4 cijferige pincode die je kan genereren op de settopbox om de fiber-app mee te activeren. Heeeeeeeeel irritant dat de enige handleiding die ik kan vinden (die op de fiber site staat) voor de Amibo(?) box is en niet de vierkante kleine die je nu krijgt de hele activatie komt niet overeen in dat document.
[...]
Voel niks van warmte, maar Fritz zelf geeft ~56c aan in het grafiekje.
We zullen dus nog even moeten wachten op een update.
Het werkt inmiddels weer. De Fritzbox had ik al herstart, maar toen had ik in eerste instantie ook geen internet._BLAST3R schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:15:
[...]
Wellicht helpt het als je de Fritz even reboot? Klinkt alsof je multicast niet meer goed door komt.
Toen heb ik zowel de Fritzbox en het glasmodem herstart, en nu werkt het weer.
Ik lees in het vorige bericht dat er geen Amino gebruikt wordt maar een M7, en ik lees Glashart selecteren in de HBO app. Volgens mij gaan die twee zaken niet samen. Glashart platform (het oude platform inclusief coax TV) maakt geen gebruik van andere decoders dan de Amino.Buffalo schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:47:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat de Fiber app niet werkt op Android 5.x. Op mijn Nexus 5 crashed deze ook meteen na opstarten.
We zullen dus nog even moeten wachten op een update.
[...]
Het werkt inmiddels weer. De Fritzbox had ik al herstart, maar toen had ik in eerste instantie ook geen internet.
Toen heb ik zowel de Fritzbox en het glasmodem herstart, en nu werkt het weer.
Ik zou Fiber even gaan bellen als ik jou was.
Vraagje: Wat voor glasvezelmodem heb je op de aansluiting zitten dan? Een Genexis waar ook een coaxuitgang op zit? Of een ander type?
Is dit niet voor jouw decoder bedoeld?
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 20-07-2015 12:04 ]
Een hele simpele vraag: Kan naast een M7 TV Box bij de nieuwe fiberpropositie ook een Amino A140 nog worden gebruikt? De medewerkers bij Fiber wisten dit niet te beantwoorden en er is geen 2de lijn om dit na te vragen
Op dit moment nog niet. Maar dat stond wel in de planning als ik het goed heb begrepen. Mocht je een Amino hebben liggen, dan zou ik die sowieso nog even houden.jongerenchaos schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:23:
Een hele simpele vraag: Kan naast een M7 TV Box bij de nieuwe fiberpropositie ook een Amino A140 nog worden gebruikt? De medewerkers bij Fiber wisten dit niet te beantwoorden en er is geen 2de lijn om dit na te vragen
Nu heb ik toch weer een ander probleempje. Het lijkt erop dat de M7 settopbox op standby gaat als deze te warm wordt.
Vanmiddag stond deze op standby toen ik thuis kwam. De radio staat namelijk altijd aan.
Daarna ging ik TV kijken en sprong de M7 na een poos ook plotseling op standby.
Het apparaat is flink warm, ik denk persoonlijk iets te warm. Hij staat in een afgesloten TV meubel, dus wellicht dat dit het probleem kan verklaren?
Het is natuurlijk ook maar een klein apparaatje, dus zijn warmte kan hij ook niet echt kwijt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Vanmiddag stond deze op standby toen ik thuis kwam. De radio staat namelijk altijd aan.
Het apparaat is flink warm, ik denk persoonlijk iets te warm. Hij staat in een afgesloten TV meubel, dus wellicht dat dit het probleem kan verklaren?
Het is natuurlijk ook maar een klein apparaatje, dus zijn warmte kan hij ook niet echt kwijt.
De box heeft een auto-standby timer die standaard op x uur staat, en ook (nog) niet uit te schakelen is. Volgens mij wordt de box sowieso gewoon warm, uit of niet.. Denk dus niet dat het daarmee te maken heeft, maar gewoon 'standaard' gedrag is.Buffalo schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:44:
Nu heb ik toch weer een ander probleempje. Het lijkt erop dat de M7 settopbox op standby gaat als deze te warm wordt.
Ok, dat zou dan in de handleiding o.i.d. moeten staan. Maar daar heb ik nog niet ingekeken._BLAST3R schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:53:
[...]
De box heeft een auto-standby timer die standaard op x uur staat, en ook (nog) niet uit te schakelen is. Volgens mij wordt de box sowieso gewoon warm, uit of niet.. Denk dus niet dat het daarmee te maken heeft, maar gewoon 'standaard' gedrag is.
Weet je toevallig of die timer gereset wordt als je gaat zappen?
Dat lijkt mij wel zo handig. :-)Buffalo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:41:
[...]
Ok, dat zou dan in de handleiding o.i.d. moeten staan. Maar daar heb ik nog niet ingekeken.
Weet je toevallig of die timer gereset wordt als je gaat zappen?
Volgens mij reset hij idd op elke activiteit de timer. Maar dat weet ik niet zeker.. Meestal kijk ik niet zo lang.
Heb nu bijna een maand lang Fiber, op wat op en aanmerkingen na (decoder is imo niet echt fijn ding en aan de gui kan veel verbeterd worden) ben ik erg content. Voornamelijk omdat het mij om internet gaat en dat is wat ze zeggen dat het zou zijn.
Wat wel raar is, sinds ik bij Fiber zit en ik kom op Tweakers zonder in te loggen dan krijg ik de melding:
Reactie-ban
Beste bezoeker,
Tweakers beperkt de functionaliteit van de site voor bepaalde landen om zo de spam, oplichting en misbruik te beperken.
Jouw IP-adres (185.103.IP.IP) is herleid tot landcode ZZ en dat land valt onder deze beperking. Jouw IP-adres is daardoor uitgesloten van het plaatsen van reacties op Tweakers. Lees voor meer informatie ook deze uitleg.
Als je inlogt kunnen we bepalen of dit ook daadwerkelijk voor jouw account geldt.
In veel gevallen kunnen we persoonlijke uitzonderingen maken, stuur daarvoor een mail naar frontpage@tweakers.net. Vermeld in die mail je gebruikersnaam en IP-adres.
Als ik inlog heb ik nergens last van (karma zat), maar is imo wel een rare melding die ik met UPC niet had.
Wat wel raar is, sinds ik bij Fiber zit en ik kom op Tweakers zonder in te loggen dan krijg ik de melding:
Reactie-ban
Beste bezoeker,
Tweakers beperkt de functionaliteit van de site voor bepaalde landen om zo de spam, oplichting en misbruik te beperken.
Jouw IP-adres (185.103.IP.IP) is herleid tot landcode ZZ en dat land valt onder deze beperking. Jouw IP-adres is daardoor uitgesloten van het plaatsen van reacties op Tweakers. Lees voor meer informatie ook deze uitleg.
Als je inlogt kunnen we bepalen of dit ook daadwerkelijk voor jouw account geldt.
In veel gevallen kunnen we persoonlijke uitzonderingen maken, stuur daarvoor een mail naar frontpage@tweakers.net. Vermeld in die mail je gebruikersnaam en IP-adres.
Als ik inlog heb ik nergens last van (karma zat), maar is imo wel een rare melding die ik met UPC niet had.
Dat kun je beter elders melden,
Het netwerk 185.103.236.0/22 wordt sinds 17 juni door Fiber actief gebruikt.
Kwestie van GeoIP database updaten voor Tweakers, of wachten tot ze dat zelf doen, zodat die range bekend is als zijnde Nederlands.
Het netwerk 185.103.236.0/22 wordt sinds 17 juni door Fiber actief gebruikt.
Kwestie van GeoIP database updaten voor Tweakers, of wachten tot ze dat zelf doen, zodat die range bekend is als zijnde Nederlands.
Weet iemand of het mogelijk is om je diensten/pakketten zelf te veranderen bij Fiber? En niet via de helpdesk (want deze is vandaag gesloten). Kan dit niet vinden in myFiber. Daarnaast krijg ik in myFiber ook enkele 500's.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Zal vandaag dan niet meer lukken.Paketten wijzigen etc gaat via de helpdesk en via myfiber.Xentor schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:27:
Weet iemand of het mogelijk is om je diensten/pakketten zelf te veranderen bij Fiber? En niet via de helpdesk (want deze is vandaag gesloten). Kan dit niet vinden in myFiber. Daarnaast krijg ik in myFiber ook enkele 500's.
1 troost ze willen dit achterhaalde wel veranderen,maar daar heeft u nu niks aan
Hier al anderhalf jaar tevreden Fiber gebruiker. Vandaag een "orderbevestiging" ontvangen:
edit: Wel dus, heb nu een nieuw ip-adres in de range van 5.104.xxx.xxx dat is volgens speedtest van trixit holding in plaats van Fiber.
Hoop niet dat ze gaan klooien...Nieuw: Internet Only 30 € 41,95 36,95
Nieuw: Snel Internet 30/30 Mbps
Verwijderen: Internet Only 30 €
Verwijderen: Snel Internet 30/30 Mbps
Glasvezelaansluiting € 0,00
Totaal € 36,95
edit: Wel dus, heb nu een nieuw ip-adres in de range van 5.104.xxx.xxx dat is volgens speedtest van trixit holding in plaats van Fiber.
[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 17-08-2015 20:55 ]
Ik heb nu KPN 100 / 100, en zit (oa ivm de kosten) te denken aan een overstap naar Fiber 50 / 50.
Wat zijn de algemene ervaringen hiermee? Vaak storing, of bijna nooit? Snelheid gewoon stabiel ? Goede klantenservice? Goed online zelf dingen aan te vragen / in te stellen? TV kijken prettig?
Bedankt!
Wat zijn de algemene ervaringen hiermee? Vaak storing, of bijna nooit? Snelheid gewoon stabiel ? Goede klantenservice? Goed online zelf dingen aan te vragen / in te stellen? TV kijken prettig?
Bedankt!
Internet krijg ik wat ik wil, het woord service hoort bij Fiber niet in klantenservice.. die is zeer slecht. Men is slecht geinformeerd en geeft ook vrijwel geen informatie. Als je een klacht indient en dan wilt weten wat ze ermee doen en of je daarop terugkoppeling krijgt oid dan kunnen ze je geen antwoord geven. imho heel slecht.
Heb vandaag een mail gehad (na vorige week woensdag een klacht via de website in te dienen) waarin staat dat er in September een update komt voor de Fiber app, in deze update zal de app als het goed is (WTF?!) werken en zeggen zij dat HBO Go ook in de app verwerkt zit.
Ik heb een hekel aan UPC/Ziggo Horizon, de voorganger daarvan was oud maar functioneel. FiberTV werkt beter dan de Horizon box, maar functioneel is de box trager en mist het heeeeeeeeel veel (logica ook) vergeleken met de oude Cisco setopbox van UPC.
tl;dr
Internet uiterst tevreden mee (naast beloofde snelheid & stabiliteit ook lagere ping dan bij UPC internet).
TV & Apps zijn ondermaats.
Ik heb begrepen dat het ook uitmaakt waar je in Nederland zit. Handig is dus om dat ook even te melden. Mijn gebied is Gelderland nu.
Heb vandaag een mail gehad (na vorige week woensdag een klacht via de website in te dienen) waarin staat dat er in September een update komt voor de Fiber app, in deze update zal de app als het goed is (WTF?!) werken en zeggen zij dat HBO Go ook in de app verwerkt zit.
Ik heb een hekel aan UPC/Ziggo Horizon, de voorganger daarvan was oud maar functioneel. FiberTV werkt beter dan de Horizon box, maar functioneel is de box trager en mist het heeeeeeeeel veel (logica ook) vergeleken met de oude Cisco setopbox van UPC.
tl;dr
Internet uiterst tevreden mee (naast beloofde snelheid & stabiliteit ook lagere ping dan bij UPC internet).
TV & Apps zijn ondermaats.
Ik heb begrepen dat het ook uitmaakt waar je in Nederland zit. Handig is dus om dat ook even te melden. Mijn gebied is Gelderland nu.
Ik zag je vraag al langskomen in een eigen topic en je schreef dat je Fiber met een jaarabonnement voor 23,45 euro per maand kon krijgen. Waar haal je die prijs vandaan? Die heb ik namelijk nog nooit gezien en dat zou ook ongekend goedkoop zijn.mister9 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:51:
Ik heb nu KPN 100 / 100, en zit (oa ivm de kosten) te denken aan een overstap naar Fiber 50 / 50.
Bedankt!
Met andere woorden: volgens mij kan dat eigenlijk niet...