Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Barre73 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Ik zag je vraag al langskomen in een eigen topic en je schreef dat je Fiber met een jaarabonnement voor 23,45 euro per maand kon krijgen. Waar haal je die prijs vandaan? Die heb ik namelijk nog nooit gezien en dat zou ook ongekend goedkoop zijn.

Met andere woorden: volgens mij kan dat eigenlijk niet...
Ik zat ook al te zoeken naar zo'n leuke aanbieding, maar vond hem ook niet terug. Ik zie alleen bij breedbandwinkel een actie voor 50/50 alles-in-1 budget 1 jaar lang voor 34,95 ipv 44,95. Daarnaast de optie voor 50/50 internet (los) 1 jaar voor 24,95 p/mnd daarna 39,95 p/mnd. Mogelijk een lokale actie.

Offtopic: Soortgelijk aanbod zou ik hebben bij Caiway coax abonnement 3-1 met slechts 20/2 overigens a 25 euro p/mnd of 40/4 voor 35 euro p.mnd eerste jaar. Daarna forst duurder overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:19
Barre73 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Ik zag je vraag al langskomen in een eigen topic en je schreef dat je Fiber met een jaarabonnement voor 23,45 euro per maand kon krijgen. Waar haal je die prijs vandaan? Die heb ik namelijk nog nooit gezien en dat zou ook ongekend goedkoop zijn.

Met andere woorden: volgens mij kan dat eigenlijk niet...
Dit is inderdaad niet correct. Ik zat bij enkel internet te kijken. De aanbieding moet zijn de eerste 12 maanden voor 34,95 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
mister9 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Dit is inderdaad niet correct. Ik zat bij enkel internet te kijken. De aanbieding moet zijn de eerste 12 maanden voor 34,95 p/m.
Die zie ik nu ook via breedbandwinkel ja. En volgens hen is dat een jaarcontract. Dat scheelt wel heel veel met de eigen Fiber site (12 maanden 10 euro korting in plaats van 3 maanden). Hopelijk klopt dat wel...

Nadeel bij Fiber is wel dat je dan echt heel weinig hebt. Weinig zenders (en ook weinig HD), geen opnames, geen app voor tablet en zo. Wil je dat iets opwaarderen dan zit je zo aan een tientje meer per maand.
En je betaalt bij Fiber altijd behoorlijke eenmalige kosten (waaronder een borg). 60 euro aansluiting en administratie en nog eens 49 euro borg voor het modem.

NB: Fiber kent geen extra vezel met DVB-C meer zoals voorheen. Dat leveren ze niet meer aan nieuwe klanten. Even ter info.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:19
Barre73 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:46:
[...]

Die zie ik nu ook via breedbandwinkel ja. En volgens hen is dat een jaarcontract. Dat scheelt wel heel veel met de eigen Fiber site (12 maanden 10 euro korting in plaats van 3 maanden). Hopelijk klopt dat wel...

Nadeel bij Fiber is wel dat je dan echt heel weinig hebt. Weinig zenders (en ook weinig HD), geen opnames, geen app voor tablet en zo. Wil je dat iets opwaarderen dan zit je zo aan een tientje meer per maand.
En je betaalt bij Fiber altijd behoorlijke eenmalige kosten (waaronder een borg). 60 euro aansluiting en administratie en nog eens 49 euro borg voor het modem.

NB: Fiber kent geen extra vezel met DVB-C meer zoals voorheen. Dat leveren ze niet meer aan nieuwe klanten. Even ter info.
Vodafone heeft voor de zelfde snelheid een actie waar je de eerste 6 maanden 28,50 betaald, daarna 48,50. Op jaarbasis zit je dan zelfs nog iets lager dan Fiber. € 462 bij Vodafone, € 479,3 bij Fiber.

Is dat dan een betere keus, qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik heb zelf Vodafone en de kwaliteit bevalt mij heel goed. Je hoort wat klachten over de Draytek modem die dichtgetimmerd zou zijn, maar ik heb al die instellingen niet nodig en voor eventueel slechte Wifi heb ik een aparte router aangesloten die ik nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
mister9 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Vodafone heeft voor de zelfde snelheid een actie waar je de eerste 6 maanden 28,50 betaald, daarna 48,50. Op jaarbasis zit je dan zelfs nog iets lager dan Fiber. € 462 bij Vodafone, € 479,3 bij Fiber.

Is dat dan een betere keus, qua kwaliteit?
Ik denk dat de kwaliteit niet zo heel gek veel uit maakt op een glas netwerk. In principe krijg je in de meeste gebieden toch dezelfde streams binnen, die paar gebieden waar een provider wel operator is uitgesloten. Wellicht dat hardware nog een rol speelt, maar het is maar net waar je aan gewend bent en wat je fijn vind werken. Natuurlijk zit er daarbij wel onderscheid tussen de operators op die netwerken zelf. Daardoor kan de ervaring voor mensen in dit thread mogelijk heel anders zijn dan die van jou. Binnen een bepaald netwerk heb je echter niet echt een andere keuze meestal. Als je al meerdere operators actief hebt, heb je geluk want dan heb je echt een 'alternatieve' keuze.

Zelf heb ik nu Fiber 500/500, en dat werkt prima. Daarvoor had ik 100/100, en dat werkte ook al prima. Maar ja, dat deed XMS daarvoor ook. :9

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 07:59
Ik heb nu ongeveer 3 maanden bij Fiber een abonnement. De laatste tijd gebeurd het regelmatig dat het beeld ongeveer 30 seconden vast staat.
Ik heb hierover gebeld met de technische helpdesk en die zeggen dat het probleem bekend is. En er gewerkt wordt aan een oplossing. Maar een tijdsbestek waarin het opgelost zou moeten zijn, konden ze niet geven.

Theoretisch zouden er hier mensen moeten zijn die dit probleem ook hebben, klopt dit?

Eerlijk gezegd vind het een raar probleem. Het beeld staat 30 seconden vast en gaat daarna vanzelf weer verder. Als ik naar een andere zender zap op het moment dat het beeld vast staat dan werkt die andere zender gewoon. Zap ik naar de vastgelopen zender terug dan heb ik zwart beeld op dat moment, net zo lang tot het beeld weer werkt.

Het treedt ook heel random op. Op verschillende zenders, en het komt ook voor dat ik er een aantal dagen weinig tot geen last van heb, en andere dagen treedt het meerdere keren op tijdens een uitzending.

Ik heb ook het idee dat als het op 1 zender voorkomt, het probleem bij andere zenders niet optreedt.
Ik dacht eerst dat het kwam doordat de TV ontvanger langere tijd aan stond, dus doordat deze oververhit o.i.d raakt, maar het nu ook al een paar keer opgetreden als ik net 5 minuten TV zit te kijken.

Moet ik Fiber afwachten, en zou het inderdaad een probleem vanuit Fiber kunnen zijn?
Heeft het misschien nog met instellingen van de router te maken? Ik las ergens dat het signaal van de TV streams mee gaat over het hele netwerk. Ook Wifi kon er iets mee te maken hebben. Maar hier weet ik niet het fijne van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakzz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 22:16
Buffalo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:52:
Theoretisch zouden er hier mensen moeten zijn die dit probleem ook hebben, klopt dit?
Ook hier in Twente heb ik last van dit probleem. Soms ook wel eens dat het beeld niet synchroon met het geluid loopt.

Een paar dagen geleden heb ik met een medewerker van Fiber gechat, ze bevestigde inderdaad dat het probleem bekend was en dat er gezocht wordt naar een oplossing.

Ik wilde namelijk een creditering aanvragen voor de tv-diensten, maar hier werd verwezen naar een mail die binnen een aantal weken verstuurd zal worden over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Buffalo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:52:
Ik heb nu ongeveer 3 maanden bij Fiber een abonnement. De laatste tijd gebeurd het regelmatig dat het beeld ongeveer 30 seconden vast staat.
Ik heb hierover gebeld met de technische helpdesk en die zeggen dat het probleem bekend is. En er gewerkt wordt aan een oplossing. Maar een tijdsbestek waarin het opgelost zou moeten zijn, konden ze niet geven.

Eerlijk gezegd vind het een raar probleem. Het beeld staat 30 seconden vast en gaat daarna vanzelf weer verder. Als ik naar een andere zender zap op het moment dat het beeld vast staat dan werkt die andere zender gewoon. Zap ik naar de vastgelopen zender terug dan heb ik zwart beeld op dat moment, net zo lang tot het beeld weer werkt.

Het treedt ook heel random op. Op verschillende zenders, en het komt ook voor dat ik er een aantal dagen weinig tot geen last van heb, en andere dagen treedt het meerdere keren op tijdens een uitzending.

Ik heb ook het idee dat als het op 1 zender voorkomt, het probleem bij andere zenders niet optreedt.
Ik dacht eerst dat het kwam doordat de TV ontvanger langere tijd aan stond, dus doordat deze oververhit o.i.d raakt, maar het nu ook al een paar keer opgetreden als ik net 5 minuten TV zit te kijken.

Moet ik Fiber afwachten, en zou het inderdaad een probleem vanuit Fiber kunnen zijn?
Heeft het misschien nog met instellingen van de router te maken? Ik las ergens dat het signaal van de TV streams mee gaat over het hele netwerk. Ook Wifi kon er iets mee te maken hebben. Maar hier weet ik niet het fijne van.
Misschien kan je aangeven welke decoder je hebt en in welk gebied je Fiber afneemt? reggefiber of CIF/Caiway gebied?

Wat jij noemt treedt ook nog wel eens op als je 1 uitgang op je modem hebt voor TV en daarom een switch erachter hebt zitten om twee decoders aan te sluiten. Die switch geeft soms dan dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmm mn ouders (oldenzaal) hebben al een tijd last van stilstaande beelden die soms wel een minuut aanhouden, bij de servicedesk komen ze geen stap verder en beloftes om terug gebeld te worden worden ook niet nagekomen. Nog heel ff en we gaan Fiber in gebreke stellen, jammer dat het zo moet. Service was in het begin gewoon goed en het werkte op de start-up haperingen na erg goed allemaal.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@barre73:

Jij was't toch die (eind vorig jaar) bezwoer dat je zeker wist dat Fiber gewoon DVB-C bleef uitzenden en zich niet aan KPN zou uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:14
Ik heb er thuis ook last van stilstaand beeld/geluid. Switch ik naar een andere zender en weer terug dan werkt het weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Tweakzz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:15:
[...]

Ook hier in Twente heb ik last van dit probleem. Soms ook wel eens dat het beeld niet synchroon met het geluid loopt.

Een paar dagen geleden heb ik met een medewerker van Fiber gechat, ze bevestigde inderdaad dat het probleem bekend was en dat er gezocht wordt naar een oplossing.

Ik wilde namelijk een creditering aanvragen voor de tv-diensten, maar hier werd verwezen naar een mail die binnen een aantal weken verstuurd zal worden over dit probleem.
Ja geluid loopt inderdaad ook niet synchroon. Mijn geluid gaat via mijn versterker, en ik kan alleen een + delay instellen. Vreemd genoeg wordt het dan dus erger. Op 0ms delay merk je een klein beetje dat het niet synchroon loopt, maar met bepaalde programma's (vooral praatprogramma's) is het wel irritant.

Mij is niets verteld over een email die verstuurd gaat worden, ik ben benieuwd.
Barre73 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Misschien kan je aangeven welke decoder je hebt en in welk gebied je Fiber afneemt? reggefiber of CIF/Caiway gebied?

Wat jij noemt treedt ook nog wel eens op als je 1 uitgang op je modem hebt voor TV en daarom een switch erachter hebt zitten om twee decoders aan te sluiten. Die switch geeft soms dan dit soort problemen.
Caiway gebied (Schiedam). Maar mijn TV box hangt direct aan de Fritzbox. Glasmodem is direct verbonden met de eerste Gigabit poort van de Fritzbox. De TV box zit op een 100Mbit poort. Dit omdat ik de tweede Gigabit nodig had voor andere zaken.
MetaFrame schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:46:
Hmm mn ouders (oldenzaal) hebben al een tijd last van stilstaande beelden die soms wel een minuut aanhouden, bij de servicedesk komen ze geen stap verder en beloftes om terug gebeld te worden worden ook niet nagekomen. Nog heel ff en we gaan Fiber in gebreke stellen, jammer dat het zo moet. Service was in het begin gewoon goed en het werkte op de start-up haperingen na erg goed allemaal.
Bij de helpdesk kom je niet echt verder inderdaad. Eerste tijd geen problemen gehad. Het is wel typisch dat er dan na 2 a 3 maanden ineens problemen optreden. Ongeveer 2 weken geleden kreeg mijn TV box wel een update, maar ik heb geen idee wat er sindsdien veranderd/bijgekomen is aan functionaliteit.
Het vastlopen is er ieder geval niet door opgelost.

Verder heb ik voor de rest geen storingen gehad of zo. Het internet is prima.

Ik had maandag wel een vrij asociale vrouwelijke helpdesk medewerker (niet de technische) aan de lijn.
Ik had via de Foxsports websiteeen combi abonnement afgesloten, omdat dat nu een actie is van 12 maanden a 19,95 euro.
Blijkt op mijn factuur gewoon 25 euro te staan. Ik dus het verhaal uitgelegd aan die dame, en die zij doodleuk dat de actie tot 15 september liep, en ik op 17 september had afgesloten. Op de Foxsports website staat de aanbieding nog steeds.

Ik heb uitgelegd dat er nergens een begin en einddatum van de actie te vinden is, dus dat ik volgens mij gewoon recht heb op de aanbieding. Maar helaas wilde het allemaal niet tot mevrouw doordringen, en bleef herhalen dat ik te laat was.
Ook de manier waarop zij praatte, en continue achtergrondgeluiden alsof ze ergens anders mee bezig was stond me niet echt aan.
Ze gaat het alsnog uitzoeken, dus ik ben benieuwd. Ik heb ook nog even met Foxsports gebeld, en die gaan er ook naar kijken als ik bij Fiber niet verder kom.

Ik hoop dat e.e.a. snel opgelost wordt, want anders ben ik na een jaar alweer weg bij Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:51:
@barre73:

Jij was't toch die (eind vorig jaar) bezwoer dat je zeker wist dat Fiber gewoon DVB-C bleef uitzenden en zich niet aan KPN zou uitleveren?
Dat was niet wat ik schreef. Ik schreef dit:
Barre73 schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:39:
Nee. Zolang DVB-C af te nemen blijft bij KPN zal Fiber het blijven leveren. Pas als KPN Wholesale daar helemaal mee stopt, zal Fiber een probleem gaan krijgen.
Dit afgelopen jaar is KPN dus inderdaad gestopt met het uitrollen van CATV in nieuwe PoPs en heeft op die manier diverse providers gedwongen over te stappen op het afnemen van KPN BCS streams via een zelf te regelen platform. Voor nieuwe klanten dan. Bestaande klanten hebben nog CATV diensten, zolang dat nog duurt...
Dat heeft Fiber dus ook gedaan. Verder zie ik dat uitleveren aan KPN niet zo. Dat hebben ze nog altijd niet gedaan volgens mij. Sterker nog, ze leveren op meerdere netwerken via verschillende operators (KPN en Caiway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:36
Tweakzz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:15:
[...]

Probleem bestaat al vanaf het begin (toen nog in combinatie met blokjes, dat is wel opgelost). Inmiddels zijn we 8 maanden verder en nu gaan ze "binnen enkele weken" een mail versturen? Dat noem ik aan het lijntje houden. Ik ben benieuwd naar Solcon, hoe is hun tv-platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakzz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 22:16
dennisfr schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:28:
[...]

Probleem bestaat al vanaf het begin (toen nog in combinatie met blokjes, dat is wel opgelost). Inmiddels zijn we 8 maanden verder en nu gaan ze "binnen enkele weken" een mail versturen? Dat noem ik aan het lijntje houden. Ik ben benieuwd naar Solcon, hoe is hun tv-platform?
Ik vind het zelf ook een vaag verhaal wat ze opzetten met die mail. Het probleem speelt hier pas sinds een maand of anderhalf, het was voorheen verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Als ik het zo een beetje lees, denk ik dat het probleem niet ligt aan IGMP subscriptions die verlopen (waardoor de POP niet langer de stream zou ontvangen en je een freeze krijgt). Dat is min of meer uitgesloten op het moment dat je wel nog steeds traffic ziet langskomen op de statuspagina van de fritz. Ook is het onwaarschijnlijk dat het iets met hardware te maken heeft. In dat geval zou ik er zelf ook last van moeten hebben, zijnde in WBA gebied met zo'n exact zelfde M7 (kaonmedia) box en firmware.

We moeten niet vergeten dat multicastverkeer zeer gevoelig is. De streams zijn immers spatial (MPEG-TS) wat betekend dat indien je ook maar een beetje packetloss hebt, de stream een aantal frames mist, en je blokjes ziet. Indien dat echt te veel wordt (of helemaal onderbroken wordt), kan de speler het dan opgeven als zijnde 'end of stream'.

Met die kennis zou je kunnen denken dat (indien er 'genoeg' packetloss optreedt) de hele stream zou kunnen bevriezen (speler raakt in de war).

Hier is eigenlijk bijzonder weinig 'direct' tegen te doen als provider - je bent immers afhankelijk van de operator (e.g in de meeste gevallen in dit topic is dat Caiway) waar je je diensten via levert in een bepaald gebied. Dat maakt het probleem ook meteen bijzonder moeilijk te lokaliseren en te reproduceren.

Van wat ik heb gezien is men bezig een retransmissie server op te zetten (die levert missende frames aan de client wanneer er packetloss optreedt), dus we gaan zien of dat inderdaad het probleem zal oplossen. ;)

Overigens zal het - inden het inderdaad packetloss/iets in het netwerk is - waarschijnlijk niet helpen om van provider te wisselen. Tenzij deze provider ook een retransmissie server heeft staan om al die missende pakketjes aan te vullen die simpelweg verloren raken in het netwerk, of als zij een radicaal andere manier van stream delivery gebruiken.

Nu is de vraag; zijn er in dit topic eigenlijk ook mensen met een kaonmedia box bij Fiber die in niet-Caiway gebied zitten, en hebben zij dezelfde problemen? Ik zelf heb er in ieder geval 0.0 last van in KPN WBA gebied.

[ Voor 18% gewijzigd door _BLAST3R op 01-10-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Tweakzz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:36:
[...]

Ik vind het zelf ook een vaag verhaal wat ze opzetten met die mail. Het probleem speelt hier pas sinds een maand of anderhalf, het was voorheen verder prima.
Het heeft zich hier (Oldenzaal) altijd 1 a 2 keer per dag voorgedaan. De laatste maand is het inderdaad wel dramatisch verslechterd. Gek genoeg lijkt het zich vooral tot de publieke zenders te beperken: 's Ochtends RTL nieuws kijken: goed te doen, daarna NOS nieuws: dramatisch. Heel vreemd.

Ik heb nog steeds wel een bepaalde sympathie voor Fiber, omdat ze toch maar in korte tijd een alternatief hebben geboden voor Caiway, maar het wordt nu wel tijd, dat ze snel hun product op orde maken. Het jaarcontract (en de daarmee samenhangende korting) nadert zijn einde en ik blijf op deze manier geen klant.

Ik heb trouwens nog wel het idee dat ze op de achtergrond nog met firmware aan het pielen zijn of bepaalde settings naar de STP pushen: zonder enige wijziging in TV of STB instellingen stuurde de M7 decoder eerst altijd 720p uit, toen een week of twee 1080i en nu weer 720p.

[ Voor 34% gewijzigd door dennisfr op 02-10-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
dennisfr schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Het heeft zich hier (Oldenzaal) altijd 1 a 2 keer per dag voorgedaan. De laatste maand is het inderdaad wel dramatisch verslechterd. Gek genoeg lijkt het zich vooral tot de publieke zenders te beperken: 's Ochtends RTL nieuws kijken: goed te doen, daarna NOS nieuws: dramatisch. Heel vreemd.

Ik heb nog steeds wel een bepaalde sympathie voor Fiber, omdat ze toch maar in korte tijd een alternatief hebben geboden voor Caiway, maar het wordt nu wel tijd, dat ze snel hun product op orde maken. Het jaarcontract (en de daarmee samenhangende korting) nadert zijn einde en ik blijf op deze manier geen klant.

Ik heb trouwens nog wel het idee dat ze op de achtergrond nog met firmware aan het pielen zijn of bepaalde settings naar de STP pushen: zonder enige wijziging in TV of STB instellingen stuurde de M7 decoder eerst altijd 720p uit, toen een week of twee 1080i en nu weer 720p.
De laaste tijd heb ik er iedere dag last van (Schiedam). Vanmorgen bij het RTL nieuws al meteen na een minuut of 2. En gedurende die uitzending is het nog een keer gebeurd.
Ik had eerst ook het idee dat het op bepaalde zenders optreedt, maar ik denk dat dat toch niets uit maakt.
Alhoewel ik het op FOX sports nog nooit heb meegemaakt.
Maar het is bij ieder geval op NPO 1, 2 en 3, RTL 4 en 7 (5 en 8 kijk ik nooit), SBS 6 tijdens Champions League, en overige NL zenders kijk ik eigenlijk te weinig om te kunnen oordelen. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Discovery.

Er is ieder geval geen pijl op te trekken wanneer het optreedt, hoe vaak en bij welke zenders. Het is dus niet zo dat ik zeg van: bij deze zender heel veel en heel vaak en bij de andere helemaal niet.

Als er firmware gepushed wordt, dan krijg je hier toch altijd een melding van? Is dat nu niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Buffalo schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

De laaste tijd heb ik er iedere dag last van (Schiedam). Vanmorgen bij het RTL nieuws al meteen na een minuut of 2. En gedurende die uitzending is het nog een keer gebeurd.
Ik had eerst ook het idee dat het op bepaalde zenders optreedt, maar ik denk dat dat toch niets uit maakt.
...
Als er firmware gepushed wordt, dan krijg je hier toch altijd een melding van? Is dat nu niet zo?
Dat dacht ik ook altijd, maar het schijnt dat Fiber wel bezig is met de firmware. Zoek maar op de posts van DJ.Verhulst in het ' Cogas glasvezel Twente' topic.

Erg grappig is trouwens dat de Online.nl STB ( exact hetzelfde kastje als van Fiber) die ik heb, het ook gewoon doet (wel met het OSD menu in het groen ipv blauw) en dat die veeeeeel minder last heeft van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
dennisfr schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:28:
[...]

Erg grappig is trouwens dat de Online.nl STB ( exact hetzelfde kastje als van Fiber) die ik heb, het ook gewoon doet (wel met het OSD menu in het groen ipv blauw) en dat die veeeeeel minder last heeft van haperingen.
Zou je anders eens kunnen kijken of ze bij Online.nl al retransmissie gebruiken? Dat kan je betrekkelijk gemakkelijk zien met behulp van Wireshark.

EDIT: Zie jij in de balk met zender informatie een ouderwets TV'tje staan, of een TV met 'IP' erin? Bij de Fiber box zie je als het goed is een TV met IP.

[ Voor 13% gewijzigd door _BLAST3R op 02-10-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Bij de Online M7 staat ook ip in het tv symbool.

wireshark kan ik niet eenvoudig gebruiken: ik heb geen hub of managed switch oid om tussen de M7 en de Fritzbox te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
dennisfr schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:09:
Bij de Online M7 staat ook ip in het tv symbool.

wireshark kan ik niet eenvoudig gebruiken: ik heb geen hub of managed switch oid om tussen de M7 en de Fritzbox te plaatsen.
OK, in dat geval gebruikt Online.nl ook multicast. Indien het een ouderwets TV icoontje was, dan betekende dat dat er gebruik werd gemaakt van HLS/unicast streams (wat mij al niet zo efficient leek :z).

Zou je mij anders het MAC adres kunnen PM'en van je STB? Dan kijk ik even wat het Online.nl platform nou zo anders maakt t.o.v. de Fiber branch. Het MAC adres wordt namelijk gebruikt om de juiste zenderlijst etc. in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:22:
[...]

...
Zou je mij anders het MAC adres kunnen PM'en van je STB? Dan kijk ik even wat het Online.nl platform nou zo anders maakt t.o.v. de Fiber branch. Het MAC adres wordt namelijk gebruikt om de juiste zenderlijst etc. in te laden.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
OK, zo te zien gebruiken de streams bij online inderdaad retransmissie;

code:
1
?RETServer=10.0.6.146&RETPort=10001&RETTimeout=200&SSRC=7e6e63a4

Dat kan prima (de) reden zijn waarom de Online.nl TV box minder haperingen ervaart; de retransmissie server vult de 'missende' stukjes aan wanneer die verloren gaan in het netwerk.

Overigens zie ik dat de Fiber box nu ook de RET parameters heeft toegevoegd. Het lijkt alleen nog niet op alle kanalen iets te doen. Gaat een spannende periode worden denk ik komende weken..

[ Voor 17% gewijzigd door _BLAST3R op 03-10-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:18:
[...]

OK, zo te zien gebruiken de streams bij online inderdaad retransmissie;

code:
1
?RETServer=10.0.6.146&RETPort=10001&RETTimeout=200&SSRC=7e6e63a4

Dat kan prima (de) reden zijn waarom de Online.nl TV box minder haperingen ervaart; de retransmissie server vult de 'missende' stukjes aan wanneer die verloren gaan in het netwerk.

Overigens zie ik dat de Fiber box nu ook de RET parameters heeft toegevoegd. Het lijkt alleen nog niet op alle kanalen iets te doen. Gaat een spannende periode worden denk ik komende weken..
Fiber en Online gebruiken hetzelfde platform, maar is daarmee bijvoorbeeld de RTL4 stream ook hetzelfde? Dus afkomstig van hetzelfde IP-adres/poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
dennisfr schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:36:
[...]

Fiber en Online gebruiken hetzelfde platform, maar is daarmee bijvoorbeeld de RTL4 stream ook hetzelfde? Dus afkomstig van hetzelfde IP-adres/poort?
Dat moet wel, want anders zou dat betekenen dat jij met de Online zenderlijst geen TV kon kijken via je Fiber verbinding. ;) Het is dus sowieso allemaal KPN BCS. Maar dat wist je denk ik al.

Je hebt voor de eerste 10 (populairste?) zenders een SD, HD en een HD+ versie. SD ligt zo ongeveer rond de 3mbit, HD rond de 7mbit en HD+ rond de 12mbit. Voor de overige zenders heb je vrijwel altijd alleen een SD en HD versie (geen HD+), waarbij de HD versie (indien beschikbaar) voorrang heeft.

Zo te zien gebruikt Online op dit moment de HD+ streams. Fiber gebruikt de HD streams. Dat is toch wel opmerkelijk, aangezien het logisch zou zijn dat de HD+ streams dus meer stress zouden leggen op de box. Als jouw constatering echt klopt, dan zou dat betekenen dat jij met de Online box dus een hogere bitrate zou hebben, met minder vastlopers.

Heb je ze al eens side-by-side neergezet? Dit om uit te sluiten dat het echt geen placebo-effect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
...
Heb je ze al eens side-by-side neergezet? Dit om uit te sluiten dat het echt geen placebo-effect is?
De Fiber box is naar onze slaapkamer verhuist en wordt dus op andere tijden gebruikt ('s ochtends vroeg en 's avonds laat) dan de Online box in de woonkamer. Maar het verschil (1 freeze per avond van de Online box tegen zeker 3 in een half uur 's ochtends van de Fiber box) is wel zo groot dat ik niet uit ga van een placebo effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Even een kleine aanslingering van het topic.

Het lijtk erop dat Fiber aanpassingen heeft doorgevoerd. Ik heb sinds een week of 2 geen last meer van vastlopers in het beeld.

Dus de mensen die daar ook last van hadden, zouden hier ook verbetering in moeten zien.

Eigenlijk ben wel tevreden nu, beeld is gewoon heel mooi en zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb nog steeds veel problemen met Fiber (televisie), zo ook vandaag. Het beeld loopt nog steeds regelmatig vast en daarnaast trilt mijn beeld al een aantal weken. Als je bijvoorbeeld naar het logo van een tv-zender kijkt zie je het van boven naar beneden springen. Erg vervelend. En tot slot heb ik af en toe zelfs blokkerig beeld. Dit duurt maar een paar seconden, maar toch. Gek word ik er van.

Deze week maar weer eens bellen. 2 weken geleden 2 pogingen gedaan; 1x een dik uur in de wacht (en toen opgehangen) en 2e keer ruim 40 minuten. Ook toen maar opgehangen.

Woon overigens ook in Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:52
Nick0546 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:48:
Ik heb nog steeds veel problemen met Fiber (televisie), zo ook vandaag. Het beeld loopt nog steeds regelmatig vast en daarnaast trilt mijn beeld al een aantal weken. Als je bijvoorbeeld naar het logo van een tv-zender kijkt zie je het van boven naar beneden springen. Erg vervelend. En tot slot heb ik af en toe zelfs blokkerig beeld. Dit duurt maar een paar seconden, maar toch. Gek word ik er van.

Deze week maar weer eens bellen. 2 weken geleden 2 pogingen gedaan; 1x een dik uur in de wacht (en toen opgehangen) en 2e keer ruim 40 minuten. Ook toen maar opgehangen.

Woon overigens ook in Almelo.
Was me de laatste dagen ook aan het verdiepen op het trillende beeld. Zo hier terecht gekomen. Was mij eerst niet eens opgevallen tot een paar vrienden mij erop wezen dat het zender logo trilde, nu je dat eenmaal weet is het erg lastig om nog normaal TV te kijken, want het gehele beeld trilt enigszins. Ook alleen maar wanneer ik TV kijk via de Fiber Settopbox, in Vriezenveen overigens. Eens even verder speuren of er al mogelijke oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:37

page404

Website says no

Ik heb me ook zojuist aangemeld voor Fiber, ik zal mijn ervaringen met jullie delen als het allemaal is aangesloten.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

De monteur vertelde mij onlangs ook dat Fiber gewoon Online.nl was. Als ik dit topic eerder had gevonden had ik misschien toch een andere provider gekozen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

page404 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:42:
De monteur vertelde mij onlangs ook dat Fiber gewoon Online.nl was. Als ik dit topic eerder had gevonden had ik misschien toch een andere provider gekozen :X
Huh? Waar komt die wijsheid vandaan?
Online.nl en Fiber.nl staan volgens mij geheel los van elkaar.
Fiber.nl is een kleine, jonge zelfstandige onderneming in prive bezit voor zover ik weet.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:51:
[...]

Fiber.nl is een kleine, jonge zelfstandige onderneming in prive bezit voor zover ik weet.
Dat ze nog echt zelfstandig zouden zijn dan betwijfel ik ten stelligste gezien dat ze tegenwoordig alleen nog maar het door KPN gewenst aanbieden dus geen DVB-C/Analoog meer.Ze leveren wel een betere (maar ook verplichte) router namelijk Fritzbox ipv Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

[...]

Zoals ik al zei, van een monteur (van Volker Wessels). Als hij zich vergist ben ik daar alleen maar blij om :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Volgens mij zitten er een paar private equity en persoonlijke investeerder achter zoals: Daan Hamoen en Martijn Van Scherpenzeel en verder komen heel veel medewerkers van hun bij Volker Wessels vandaan. Dat hun diensten 'lijken op dat van .... (andere providers)' komt volgens mij doordat ze inkopen bij KPN-ITNS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
[...]

Ze gebruiken hetzelfde (solocoo) tv platform. Die lijken dus sprekend op elkaar. Verder hebben ze (voor zover ik weet) niets met elkaar te maken. Online.nl is volgens mij onderdeel van Canal+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
JoepW schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:12:
Volgens mij zitten er een paar private equity en persoonlijke investeerder achter zoals: Daan Hamoen en Martijn Van Scherpenzeel en verder komen heel veel medewerkers van hun bij Volker Wessels vandaan. Dat hun diensten 'lijken op dat van .... (andere providers)' komt volgens mij doordat ze inkopen bij KPN-ITNS....
Online en Fiber hebben niks met elkaar te maken. Ze leveren ook niet meer via ITNS ( alleen nog bestaande klanten) met het platform waar ook analoog en dvb-c op zat.
Tegenwoordig koop je bij KPN WBA de TV streams, regel je zelf de uitzendrechten ervoor en je dient zelf een softwareplatform te hebben om die TV-streams op te laten zien bij de klant. Die platforms zijn gewoon in te kopen. Zoals bijvoorbeeld het Solocoo platform dat ze dus gebruiken. En wat Online toevallig ook gebruikt.
Daarnaast levert Fiber ook op andere netwerken zoals dat van CIF. Daar kopen ze hun zenders in bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Barre73 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:03:
[...]

Online en Fiber hebben niks met elkaar te maken. Ze leveren ook niet meer via ITNS ( alleen nog bestaande klanten) met het platform waar ook analoog en dvb-c op zat.
Tegenwoordig koop je bij KPN WBA de TV streams, regel je zelf de uitzendrechten ervoor en je dient zelf een softwareplatform te hebben om die TV-streams op te laten zien bij de klant. Die platforms zijn gewoon in te kopen. Zoals bijvoorbeeld het Solocoo platform dat ze dus gebruiken. En wat Online toevallig ook gebruikt.
Daarnaast levert Fiber ook op andere netwerken zoals dat van CIF. Daar kopen ze hun zenders in bij Caiway.
Ik ben nog een Fype/Fiber klant en krijg waarschijnlijk dus nog ITNS. Wat is het verschil tussen ITNS & WBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je nog via ITNS zit heb je Amino's voor de TV, een Genexis NT(modem) met 1 poort voor TV, 1 voor internet, 1 voor telefoon en een coax uitgang voor analoog en DVB-C radio en TV. Dat laatste komt via de tweede vezel je huis in.
Bij WBA is alles digitaal, zit er alleen een Mediaconverter op de glasvezelaansluiting en vanaf die een UTP kabel naar een alles in 1 apparaat. Een Fritzbox, Experiabox, Draytek, etc.. (verschilt per provider). En vanaf dat laatste apparaat sluit je TV, internet en telefonie aan. Coaxuitgang zit daar niet op en dat signaal zit ook niet meer op die tweede vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Thnx. Ik heb dus ITNS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:57:
[...]

Dat ze nog echt zelfstandig zouden zijn dan betwijfel ik ten stelligste gezien dat ze tegenwoordig alleen nog maar het door KPN gewenst aanbieden dus geen DVB-C/Analoog meer.Ze leveren wel een betere (maar ook verplichte) router namelijk Fritzbox ipv Experiabox.
Als dat zo was dan zou die redenering ook betekenen dat iedereen (incl. Vodafone) die via ITNS leverde eigenlijk een dochter van KPN zou zijn.. :P

Elke provider moet simpelweg aan een platform geraken om hun diensten daarover te kunnen leveren. In dit geval heeft Fiber gekozen voor het Solocoo platform, iets wat volledig los staat van Online.nl, echter wel van dezelfde group is (StreamGroup, wat Solocoo bouwt, is dochter van M7 en dat is Online.nl ook). Het is dus ook niet gek dat Online.nl het platform Solocoo gebruikt ;-).

Verder is Fiber qua core netwerk volledig zelfstandig. Het core netwerk is dus gewoon in eigen beheer, en wordt niet per WSD apart bij die partij ingekocht (geen ISP Fabriek). Alleen het stukje richting de klant (Reggefiber/CIF/Cogas-netwerken) wordt dus ingekocht.

Het feit dat DVB-C overal verdwijnt is simpelweg omdat het een EOL dienst is vanuit de WSD leverancier (de dienst verdwijnt uit het portfolio). Het heeft dus ook weinig zin om daar nog nieuwe klanten op te zetten, om hen later weer te moeten migreren. Hoe je het ook wend of keert, iedereen die nu over ITNS en straks verplicht over KPN WBA levert zal geen DVB-C meer kunnen bieden. Daarvoor dient een provider eerst zelf netwerkapparatuur te plaatsen in de POP's (zoals Jonaz bijvoorbeeld doet). Echter is dat een flinke investering, en er zijn er op dit moment nog weinig die die stap kunnen of willen maken of maar langzaam hun levergebied kunnen uitbreiden door de hoge investeringen, waardoor het in veel gebieden dezelfde eenheidsworst blijft.

Verder kan je er dus geen conclusies uit trekken. ;)
Barre73 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:03:
[...]

Dit is trouwens niet het geval. Ook in Caiway gebied levert men vanuit KPN BCS de streams. Deze zijn dus hetzelfde in heel het levergebied van Fiber. Ook hier levert Caiway alleen de pijplijn, de rest verzorgt Fiber zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door _BLAST3R op 13-12-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Suffolk schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:16:
[...]

Was me de laatste dagen ook aan het verdiepen op het trillende beeld. Zo hier terecht gekomen. Was mij eerst niet eens opgevallen tot een paar vrienden mij erop wezen dat het zender logo trilde, nu je dat eenmaal weet is het erg lastig om nog normaal TV te kijken, want het gehele beeld trilt enigszins. Ook alleen maar wanneer ik TV kijk via de Fiber Settopbox, in Vriezenveen overigens. Eens even verder speuren of er al mogelijke oplossingen zijn.
Kijk ook maar eens naar de epg. Is ook niet scherp. Maar het probleem is opgelost. Kastje van afstand gereset door Fiber. Eerst moest dit via een ticket welke is aangemaakt. Maar 2 weken later begon het probleem opnieuw. Gebeld en toen kon telefonisch de tv decoder gereset worden waarna alles weer werkte. Tot op heden werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Nick0546 schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:24:
[...]

Kijk ook maar eens naar de epg. Is ook niet scherp. Maar het probleem is opgelost. Kastje van afstand gereset door Fiber. Eerst moest dit via een ticket welke is aangemaakt. Maar 2 weken later begon het probleem opnieuw. Gebeld en toen kon telefonisch de tv decoder gereset worden waarna alles weer werkte. Tot op heden werkt alles weer.
Ik had hier hetzelfde (op het Fiber netwerk) maar met een M7 kastje met Online firmware: plotseling EPG onscherp en flink trillend beeld. Bij de instellingen stond het 'video-uitgangssignaal' plotseling op 480p. Teruggezet op '1080i' en het beeld was een stuk beter. Minder trillingen en weer haarscherp beeld en EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 23:16
Zojuist heb ik een aanbieding via de mail gekregen, waarin wordt aangegeven dat mijn jaar met dubbele snelheid bijna afloopt.
Ik heb nu het aanbod gekregen om met 12 maanden te verlengen en hierbij een jaar gratis fox sports eredivisie te krijgen. Op dit moment heb ik ook een abonnement op fox, en was benieuwd of anderen zonder fox abonnement dezelfde aanbieding hebben gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb ook net een mail gehad, geen fox pakket

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Uw jaar dubbele internet snelheid loopt alweer bijna af. 

Beste meneer Totaalgeflipt,

U heeft een jaar lang €10,- korting gehad met dubbele snelheid van uw internetverbinding mogen genieten. Wij hopen natuurlijk dat u daar maximaal gebruik van heeft gemaakt.

Deze periode - waarin u dubbele snelheid heeft gekregen - loopt alweer bijna af.

Omdat we u als bestaande klant graag laten blijven profiteren, mag u nu nog 1 jaar profiteren van deze dubbele snelheid. Zonder dat het u iets extra's kost. Het enige dat u hoeft te doen is aan te geven dat u dit ook daadwerkrlijk wilt..

Laat ons voor 7 Januari weten welke snelheid u voor de komende periode wilt, dan maken wij het in orde!
Let op: uw nieuwe internetsnelheid zal ingaan per 1 Februari.

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Sinds vandaag overgegaan op Fiber. Redelijk dramatisch. :(

Bij het invoeren van mijn persoonlijke gegevens was een tikfout gemaakt bij mijn emailadres. Het voor de hand liggende gevolg daarvan was dat ik geen mails ontving.

Bij de aanvraag heb ik duidelijk aangegeven dat ik mijn huidige telefoonnummer wilde behouden. Helaas is ook dat misgegaan, zodat ik nu een nieuw nummer heb gekregen.
Nu moeten we al onze relaties een nummerwijziging door gaan geven. Bovendien is het voor mij met het oog op mijn werk noodzakelijk dat ik telefonisch bereikbaar ben.

Van Fiber kreeg ik ook bericht dat ik zelf mijn oude provider op moest zeggen, omdat zij dat wettelijk niet zouden mogen. Inmiddels hebben ze dat toch gedaan. Raar dus.

Ik heb nog drie kwartier me de klantenservice zitten bellen. De (overigens heel aardige) dame aan de lijn was niet in staat om ervoor te zorgen dat ik adequaat werd geholpen. Ze kon niet eens mijn gegevens goed inzien.

Al met al ben ik zeer ontevreden over deze slordige gang van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Nummerbehoud moet mogelijk blijven tot 1 maand na de overgang (telecomwer). Dus Fiber kan nu nog steeds een aanvraag nummerportering bij je vorige provider indienen. Dan heb je over anderhalve week je eigen nummer terug. Bij mij ook zo gegaan (bij Vodafone dan).

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 24-12-2015 16:33 ]

• TiesD
  • Nu online
Bedankt voor je tip. Ik ga er achteraan.
Barre73 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:29:
Nummerbehoud moet mogelijk blijven tot 1 maand na de overgang (telecomwer). Dus Fiber kan nu nog steeds een aanvraag nummerportering bij je vorige provider indienen. Dan heb je over anderhalve week je eigen nummer terug. Bij mij ook zo gegaan (bij Vodafone dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik heb ook de aanbieding ontvangen voor een jaar lang gratis Fox Sports. Houd er wel rekening mee dat als je dit doet je ook akkoord gaat met een verlening van je abonnement voor 12 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Na geruime tijd probleemloos gebruik gemaakt te hebben van Fiber.nl is nu voor het eerst de TV aan de beurt om te storen. Het beeld vertoont vaak blokjes en het geluid vervormt af en toe zo erg dat de surround set een harde klap laat horen en de elektronische beveiliging aan gaat, dus ff helemaal geen geluid.
Zijn er meer mensen in het 'glashart' gebied met dit probleem?
Hier een kort voorbeeld van het beeld.
[YouTube: https://youtu.be/mQLn-0jPX4s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Nu online
Gelukkig heeft Fiber probleem met mijn telefoonnummer al opgelost. En dat binnen een week, inclusief de nodige feestdagen. :) Dat is toch een compliment waard. Dus bij dezen.
TiesD schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:58:
Sinds vandaag overgegaan op Fiber. Redelijk dramatisch. :(

Bij het invoeren van mijn persoonlijke gegevens was een tikfout gemaakt bij mijn emailadres. Het voor de hand liggende gevolg daarvan was dat ik geen mails ontving.

Bij de aanvraag heb ik duidelijk aangegeven dat ik mijn huidige telefoonnummer wilde behouden. Helaas is ook dat misgegaan, zodat ik nu een nieuw nummer heb gekregen.
Nu moeten we al onze relaties een nummerwijziging door gaan geven. Bovendien is het voor mij met het oog op mijn werk noodzakelijk dat ik telefonisch bereikbaar ben.

Van Fiber kreeg ik ook bericht dat ik zelf mijn oude provider op moest zeggen, omdat zij dat wettelijk niet zouden mogen. Inmiddels hebben ze dat toch gedaan. Raar dus.

Ik heb nog drie kwartier me de klantenservice zitten bellen. De (overigens heel aardige) dame aan de lijn was niet in staat om ervoor te zorgen dat ik adequaat werd geholpen. Ze kon niet eens mijn gegevens goed inzien.

Al met al ben ik zeer ontevreden over deze slordige gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Wanneer komt Fiber nu eens met een 1000MB abo met normaal maandbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hoe zouden ze dat moeten doen? Het grootste deel nemen ze af bij KPN Wholesale en die biedt geen 1000Mbit aan. De paar providers die het wel doen hebben eigen apparatuur in de POP staan. Dat is voor Fiber blijkbaar geen haalbare kaart (want heel duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Fiber gebruikt ook het CIF Wholesale en hun kunnen het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
babbi schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:51:
Het aan kunnen is niet hetzelfde als ook aanbieden aan je afnemers ( de providers). Caiway biedt ook geen 1000 aan op CIF netwerken maar max 500. Terwijl het netwerk gewoon Gbit aankan.

KPN Wholesale kan prima 1000 leveren aangezien alles van POP tot woning al op gigabit staat als men ook al 500 levert. Ze bieden het echter gewoon niet aan dus kan je het niet inkopen als provider. Zo simpel bedoel ik het.

CIF Wholesale heeft er niks mee te maken trouwens. CIF verhuurt alleen de lijnen en de ruimte in de PoP. Net als Reggefiber doet op haar netwerken. Caiway bouwt de apparatuur en levert de diensten. En daar kan je als provider inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
JoepW schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:32:
Na geruime tijd probleemloos gebruik gemaakt te hebben van Fiber.nl is nu voor het eerst de TV aan de beurt om te storen. Het beeld vertoont vaak blokjes en het geluid vervormt af en toe zo erg dat de surround set een harde klap laat horen en de elektronische beveiliging aan gaat, dus ff helemaal geen geluid.
[video]
Maak je gebruik van een VLAN methode/eigen IGMP proxy om het GHM netwerk in je huis beschikbaar te maken? Of zijn het (zoals bij de gemiddelde gebruiker) gewoon 2 aparte netwerken met eigen switches etc?

Je video impliceert namelijk packet loss. Dat kan echter zowel voor het modem als daarna gebeuren. Toevallig nieuwe apparatuur in gebruik genomen thuis? Iets wat bijvoorbeeld EMF spikes op unshielded UTP of anderzijds storing zou kunnen veroorzaken? Netwerkkabels via de verwarmingsbuizen/langs elektriciteitskabels? 4G? Allemaal dingen om na te gaan..

Als het namelijk niet aan jouw kant ligt wordt het lastiger, niet alleen voor jou maar ook voor Fiber. Zij zijn hier immers (zoals je al hebt gemerkt) afhankelijk van de operator - ITNS om het op te lossen.

Indien dit probleem aanhoud en er geen oplossing voor handen is, zou je eventueel ook over kunnen naar WBA. In dat geval zal je op het nieuwe netwerk terecht komen met nieuw IPTV platform, zonder DVB-C. Voordeel van het nieuwe platform is dat ze in de Kaonmedia boxes wel retransmissie ingebakken hebben, waardoor kleine packetlosses opgevangen kunnen worden door de STB voordat je dit als blokje terug ziet op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
babbi schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:51:
Zoals Barre al aangeeft is in principe alles mogelijk. Echter dien je voor een dergelijke snelheid ook in te kunnen staan. Dit houd hoofdzakelijk in dat niet alleen het lijntje tussen jou en de POP gigabit moet zijn, maar ook vanuit de POP naar de ring/core van het netwerk van de operator (en of dat nou Caiway of KPN is, maakt in deze niet uit). 10Gb/s links over langere afstand zijn nou eenmaal prijziger dan 1Gb/s lijntjes van maximaal een kilometer.

En als er in de markt geen duidelijke roep om hogere snelheden is dan 500/500, waarom zou je daar dan al op inspringen? Zoals in het Caiway topic ook al werd aangegeven; als ze nu voor de gigabit gaan en dit gaan leveren, dan kunnen ze dus de komende toekomst geen upgrades daarop meer doen omdat ze anders de complete apparatuur in de POP's en bij de klant thuis (NT) moeten gaan vervangen met (nu nog veel duurdere) modules die daadwerkelijk sneller dan 1 Gb/s aan kunnen.

Persoonlijk denk ik dat ze de introductie van hogere snelheden nog even uitstellen, tot Ziggo met een primeur komt. Daarna kunnen ze echter wel snel schalen (mochten de inter-POP links daar overal op voorbereid zijn).

Fiber heeft in het verleden tot 800 Mb/s aangeboden op Caiway glas. Maar dat het mogelijk is, betekend niet dat je die snelheid gegarandeerd gaat krijgen. Dat heeft dus allemaal te maken met het prioritiseren van verkeer op het netwerk. Om ervoor te zorgen dat de TV kijkers geen last krijgen van jouw gedownload, zal het netwerk (indien het juist is opgezet :9) jouw verkeer een stuk minder prio geven dan de TV streams van de 'rest' van de klanten. Zo kan het op drukke momenten - ook bij glas - gewoonweg voorkomen dat de capaciteit van de POP terugloopt en jij met je 800 Mb/s nog maar 500 kan ontvangen. Vervolgens ga je klagen bij de provider dat je je snelheid niet haalt en dat je (bv.) 100 euro per maand betaald.. Tja. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

_BLAST3R schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:48:
[...]

Maak je gebruik van een VLAN methode/eigen IGMP proxy om het GHM netwerk in je huis beschikbaar te maken? Of zijn het (zoals bij de gemiddelde gebruiker) gewoon 2 aparte netwerken met eigen switches etc?

Je video impliceert namelijk packet loss. Dat kan echter zowel voor het modem als daarna gebeuren. Toevallig nieuwe apparatuur in gebruik genomen thuis? Iets wat bijvoorbeeld EMF spikes op unshielded UTP of anderzijds storing zou kunnen veroorzaken? Netwerkkabels via de verwarmingsbuizen/langs elektriciteitskabels? 4G? Allemaal dingen om na te gaan..

Als het namelijk niet aan jouw kant ligt wordt het lastiger, niet alleen voor jou maar ook voor Fiber. Zij zijn hier immers (zoals je al hebt gemerkt) afhankelijk van de operator - ITNS om het op te lossen.

Indien dit probleem aanhoud en er geen oplossing voor handen is, zou je eventueel ook over kunnen naar WBA. In dat geval zal je op het nieuwe netwerk terecht komen met nieuw IPTV platform, zonder DVB-C. Voordeel van het nieuwe platform is dat ze in de Kaonmedia boxes wel retransmissie ingebakken hebben, waardoor kleine packetlosses opgevangen kunnen worden door de STB voordat je dit als blokje terug ziet op je scherm.
Ik heb een gescheiden netwerk en al 12 jaar ongewijzigd. Apparatuur is ook niks in veranderd.
Hoe zou ik nou 'over kunnen gaan naar WBA'? Fiber biedt hier (Lochem) toch geen keuze aan?

Ik heb al een storing ingediend bij ze en heb behoorlijk ervaring met problemen die bij ITNS (of hoe het ook mogen heten vandaag de dag) liggen en ze opgelost te krijgen. (Hard schreeuwen ;) ).
We zullen zien hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
JoepW schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:36:
[...]
Hoe zou ik nou 'over kunnen gaan naar WBA'? Fiber biedt hier (Lochem) toch geen keuze aan?
In principe zou dat tegenwoordig wel moeten kunnen. Anders zouden ze in jouw gebied niets meer aan kunnen bieden (Fiber biedt sinds mei geen diensten meer aan over ITNS, alleen nog maar over KPN WBA).

Ik zou zeggen doe een postcode check, als er dan glasvezel snelheden worden weergegeven betekend dit dat er ook WBA beschikbaar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste is een vreemd advies. Maar ik snap wat je bedoelt.
Fiber biedt in Lochem nieuwe abonnementen via KPN WBA aan. Oude abonnees kunnen op ITNS blijven zolang dat mogelijk is.

Ik zou zeggen: bel Fiber en geef aan dat je over zou willen op hun nieuwe aanbod. Maar dat betekent ook nieuwe decoders en geen analoog of DVB-C meer.
Lastig dilemma voor sommigen, weet ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:03:
[..]

Ik zou zeggen: bel Fiber en geef aan dat je over zou willen op hun nieuwe aanbod. Maar dat betekent ook nieuwe decoders en geen analoog of DVB-C meer.
Lastig dilemma voor sommigen, weet ik..
Dat DVB-C in dat geval verloren gaat is inderdaad lastig voor sommigen. Echter zal dit uiteindelijk toch wel gebeuren. Bij iedereen die nu nog via ITNS zit.. Het is eigenlijk alleen nog maar uitstel van executie.

Voor wat betreft andere decoders; indien je deze huurt dan ja, zal deze waarschijnlijk vervangen worden. Echter heb ik nog steeds het vermoeden dat ze hun platform ook naar de Amino's gaan brengen. Het zou namelijk echt zonde zijn om al die Amino's maar weg te (laten) knikkeren, en eveneens een duur grapje voor Fiber..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:00

hullemah

hullie

Een heel andere vraag,heeft iemand enig idee of het amino platform live tv kan pauzeren?Vind ik persoonlijk een groot gemis bij fiber,dacht dat amino stb's dit hardwarematig niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hullemah schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:31:
Een heel andere vraag,heeft iemand enig idee of het amino platform live tv kan pauzeren?Vind ik persoonlijk een groot gemis bij fiber,dacht dat amino stb's dit hardwarematig niet kunnen.
De 540 heeft een harddisk voor het pauzeren en de A140 een usbstick (bij Telfort heeft iedereen met een A140 deze gratis gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:32:
[video]
Wij zien dezelfde verstoring in het beeld alleen het geluid op NPO 1 blijft goed maar op SBS 6 en RTL 4 is het wel iets merkbaar. (oude pakket Telfort) deze verstoringen is zeker al een week of 2 zichtbaar.

Vanavond het 8 uur diverse storingen en daarna via begin gemist 2 tijden gecontroleerd en de verstoringen waren doen niet zichtbaar.

Ik kom zelf uit Haaksbergen als ik zou mogen gokken komt de aanvoer vanuit Deventer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien moeten we de vraag stellen: welke TV?
De Amino of het DVBC signaal?

In het laatste geval kan je inderdaad spreken van aanvoer. In het eerste is dat niet echt regionaal bepaald zoals je dat bij DVB-C hebt.

Laat maar. Ik zie Begin Gemist dus het gaat om de Amino.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 03-01-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het gaat bij mij idd ook om Amino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:17:
Het gaat bij mij idd ook om Amino
Van het Telfort forum
https://forum.telfort.nl/...22/index1.html#post474856

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:18:
Misschien moeten we de vraag stellen: welke TV?
De Amino of het DVBC signaal?

In het laatste geval kan je inderdaad spreken van aanvoer. In het eerste is dat niet echt regionaal bepaald zoals je dat bij DVB-C hebt.
Ik neem aan dat voor iptv ook bepaalde plaatsen achter elkaar in het netwerk hangen en dat daar ook apparatuur defect kan zijn waardoor de storing alleen in een bepaald gebied voorkomt.

Voor internet staat volgens mij ook de dhcp server in Deventer als ik mij goed kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
Ik zie nu onwerkelijke prijzen op fiber.nl

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1zvtn2v.jpg

Dit is toch extreem goedkoop voor 500/500? Ik kan nog niet vinden dat dit een tijdelijke prijs zou zijn.

Edit: dit is een toeslag op hun 'basis'internet. Ik kom helaas boven de €60 per maand uit.

[ Voor 18% gewijzigd door PLAE op 10-01-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja klopt dus vrij prijzig als je het vergelijkt met Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
"Breedbandaanbieder Stipte in handen van Fiber NL"
http://fd.nl/ondernemen/1...te-in-handen-van-fiber-nl

Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken... Voor zowel de klanten van beiden, alsmede het personeel. Zou KPN nu een klein beetje zenuwachtiger gaan worden? Of niet. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:46:
"Breedbandaanbieder Stipte in handen van Fiber NL"
http://fd.nl/ondernemen/1...te-in-handen-van-fiber-nl

Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken... Voor zowel de klanten van beiden, alsmede het personeel. Zou KPN nu een klein beetje zenuwachtiger gaan worden? Of niet. ;)
Ik geloof niet dat dit bij KPN ook maar 1 wenkbrauw omhoog heeft doen gaan. Ik vind het wel erg verrassend. Ik ken de eigenaren van Stipte en deze move had ik niet verwacht eigenlijk. Als zij echter ook maar iets van hun service-gerichtheid bij Fiber kunnen implementeren, dan zou dat al een goede stap voorwaarts zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Bij mij in de weg ligt alleen een oude telefoonlijn waardoor er ADSL van 3 Mbit max doorheen loopt.
Als ik de postcode check doe op de site van fiber.nl, dan staat er dat ik gewoon een abonnement kan afsluiten. Hoe willen ze dit gaan doen stel al zou ik een abonnement afsluiten?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TomONeill schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:19:
Bij mij in de weg ligt alleen een oude telefoonlijn waardoor er ADSL van 3 Mbit max doorheen loopt.
Als ik de postcode check doe op de site van fiber.nl, dan staat er dat ik gewoon een abonnement kan afsluiten. Hoe willen ze dit gaan doen stel al zou ik een abonnement afsluiten?
Ik heb dat ook even gedaan met een adres hier in de buurt in het buitengebied. Volgens de website van KPN Netco (netbeheerder) is maximaal 4 Mbit download beschikbaar daar.
Uitslag bij Fiber van de postcodecheck is positief maar er staat wel een opmerking bij het vakje "internet tot 80/8":

Wij zijn graag eerlijk over de snelheid. Wij hebben gemeten dat de snelheid op uw adres maximaal 4 Mb/s download en 1 Mb/s upload is.

Dat klopt niet alleen met de KPN info maar is ook eerlijk vooraf vermeld.

Had jij die melding er niet bij staan? En weet jij wel zeker dat 3 Mbit de max is bij jou op dit moment? Ook volgens deze site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Nu je het zegt: het staat er inderdaad bij.
Er staat alleen bij mij dit:
Wij zijn graag eerlijk over de snelheid. Wij hebben gemeten dat de snelheid op uw adres maximaal 0 Mb/s download en 1 Mb/s upload is.

Voorheen gaf de site die je noemt 3MBit aan, maar nu geeft ie dit aan:

Op dit adres kan geen (DSL) dienst geleverd worden vanwege de grote afstand tot de centrale

Lang leve het buitengebied.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:26

ThaDude

Hang Loose

Sinds vanochtend geen signaal meer over mijn glasvezel lijn in Zwolle. Lijn meting gaf geen signaal aan.
Volgens support moest ik genexis modem 61 minuten eruit halen 8)7

Anders toevallig ook geen signaal meer in zwolle? Toch raar zo ineens geen licht meer over het glasvezeltje?

Ter info: nu 3 dagen verder nog niks :(

gisteren om 11:30 spontaan weer licht op vezel..

[ Voor 14% gewijzigd door ThaDude op 29-01-2016 09:49 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:21
Waarschuwing voor iemand die van plan mocht zijn om zijn eigen router te gebruiken rechtstreeks op een Fiber modem.
In tegenstelling tot wat in de FAQ op hun website staat werkt dat niet (altijd).

Ik heb vanmiddag een chat met Fiber gehad hierover.
<fiber>
Welkom bij Fiber Nederland. Waar kan ik u mee van dienst zijn?
<ik>
Hallo <fiber>,Ik wil mijn eigen router op mijn glasvezel modem aansluiten maar krijg daarmee geen IP adres
Met de Fritzbox werkt het, maar ik wil graag mijn eigen router gebruiken
<fiber>
Dit is niet mogelijk, op de fritzbox zit onze software op
<ik>
In jullie FAQ staat dat dit kan
Dat is ook de hoofdreden dat ik Fiber gekozen heb
<fiber>
Het netwerk waar u op zit is het niet mogelijk
<ik>
Dan wil ik graag mijn contract annuleren en mijn voorschot terug
Want wat geleverd is komt niet overeen met wat op de site beloofd wordt
In jullie FAQ staat:
Welke router kan ik het beste gebruiken
Uw Fiber Nederland aansluiting is geschikt voor ieder type router. Wel dient u er rekening mee te houden dat oudere type router mogelijk niet de hoge snelheden aan kunnen die wij leveren. Dit kan betekenen dat u de geleverde snelheid niet behaald.
<fiber>
Ik heb dit even na gevraagd u kunt u router aansluiten achter de fritzbox :)
U kunt u router ook aansluiten maar dan achter de fritzbox
<ik>
En dubbele NAT en portforwarding doen?
Dat is erg omslachtig en is niet een oplossing die ik zoek
<fiber>
Dit is wel wat ermee bedoelt wordt
<ik>
Maar is niet wat er staat
In de faq staat ook dat desnoods een PC direct op het modem kan
<fiber>
Nee precies er staat dat u een router kunt gebruiken maar er staat niet in op wat voor manier
<ik>
FAQ:
Hoe sluit ik 1 computer aan
Dit kan op verschillende manieren, direct op het glasvezelmodem, via onze FritzBox router of via uw eigen router.
<fiber>
Dus u kunt u router wel gebruiken maar dan moet u de router aansluiten op de fritzbox
Beste is via de fritzbox router
<ik>
Maar er wordt dus niet geleverd wat op de site in de FAQ beloofd wordt
<fiber>
Jawel dat geef ik u net aan
Wat wordt er niet geleverd dan ?
<ik>
Nee, daar staat op meerdere plaatsen dat de Fritzbox niet nodig is, dat een eigen router of PC direct op het modem kan
<fiber>
Bij sommige netwerken hoeft u geen gebruik te maken van de fritzbox daar kunt u gebruik maken van u eigen router, maar momenteel op u netwerk moet u gebruik maken van de fritzbox en u eigen router hierop aansluiten
<ik>
Ok, maar dat is dus nergens vermeld
<fiber>
Dit is omdat de diensten via de fritzbox lopen als u de fritzbox een factory reset zou geven zou u geen diensten meer hebben
<ik>
Is dat ook als ik alleen internet wil?
dus geen telefoon of tv of zo
<fiber>
U kunt het proberen, dat u momenteel geen IP add krijgt komt omdat u ongv 65 minuten moet wachten
<ik>
Ok maar ik wil graag een oplossing die werkt
<fiber>
Fritzbox aansluiten en u eigen router erop
<ik>
Ik ben hier niet echt tevreden mee
Ik snap dat je zelf ook weinig kunt doen hieraan
maar het is dus zo dat wat op de website staat niet klopt met de werkelijkheid
Zoals gezegd heb ik Fiber gekozen omdat zij aangeven dat je niet aan een bepaalde router vast zou zitten. En omdat ik een dubbele internet verbinding heb wil ik de Fiber link op mijn EdgeRouter bijprikken (voor fail-over en loadbalancing) zonder nog een extra doos ertussen.

Dus voor mij geen Fiber meer als ik van dit contract af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, stemmen met de voeten dus contract annuleren en nieuwe provider kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:00

hullemah

hullie

markvl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:53:
Waarschuwing voor iemand die van plan mocht zijn om zijn eigen router te gebruiken rechtstreeks op een Fiber modem.
In tegenstelling tot wat in de FAQ op hun website staat werkt dat niet (altijd).

[...]

Zoals gezegd heb ik Fiber gekozen omdat zij aangeven dat je niet aan een bepaalde router vast zou zitten. En omdat ik een dubbele internet verbinding heb wil ik de Fiber link op mijn EdgeRouter bijprikken (voor fail-over en loadbalancing) zonder nog een extra doos ertussen.

Wens u wel veel succes toe,om van fiber af te komen het is een ellendige provider om van af te komen ze kitsen alles af zelfs na in gebreke stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
markvl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:53:

[...]

Heb je al geprobeerd een PM te sturen naar FiberNL op Tweakers? Wellicht dat er iets te regelen valt met VLAN ID's zodat je dit alsnog kunt bewerkstelligen. Ik bedoel, het is wel Tweakers ;-).

De FAQ's die daar staan zijn grotendeels nog van toepassing op de oude ITNS gebieden. Vandaar dus dat er staat dat je je eigen router kan gebruiken zonder problemen. Dat is inderdaad niet handig voor nieuwe klanten zoals jij die daar specifiek naar op zoek zijn.

Hoe dan ook, grote kans dat [Verwijderde gebruiker] je wel wil helpen. Het is het proberen waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
_BLAST3R schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:21:
[...]

Heb je al geprobeerd een PM te sturen naar FiberNL op Tweakers? Wellicht dat er iets te regelen valt met VLAN ID's zodat je dit alsnog kunt bewerkstelligen. Ik bedoel, het is wel Tweakers ;-).

De FAQ's die daar staan zijn grotendeels nog van toepassing op de oude ITNS gebieden. Vandaar dus dat er staat dat je je eigen router kan gebruiken zonder problemen. Dat is inderdaad niet handig voor nieuwe klanten zoals jij die daar specifiek naar op zoek zijn.

Hoe dan ook, grote kans dat [Verwijderde gebruiker] je wel wil helpen. Het is het proberen waard. ;)
In de chat heb ik ook om meer details voor de instellingen gevraagd maar daar werd niet op gereageerd.

Ik heb uit de config van de Fritzbox wat settings gevonden die mogelijk helpen.
Voor Internet wordt blijkbaar vlan 2 gebruikt, als dhcp-hostname 'fritz.box' en bij het dhcp verzoek wordt ook het mac adres van de fritzbox meegegeven.
Verder heb ik nog een oude hub gevonden en zal morgen eens met wireshark proberen de initiele connectie te sniffen.

Als dat niets oplevert zal ik inderdaad FiberNL eens vragen, maar eerst zelf proberen te Tweaken :)

Dus wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
markvl schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:25:
[...]

Ik heb uit de config van de Fritzbox wat settings gevonden die mogelijk helpen.
Voor Internet wordt blijkbaar vlan 2 gebruikt, als dhcp-hostname 'fritz.box' en bij het dhcp verzoek wordt ook het mac adres van de fritzbox meegegeven.
Verder heb ik nog een oude hub gevonden en zal morgen eens met wireshark proberen de initiele connectie te sniffen.

Dus wordt vervolgd...
Dat is inderdaad 'de tweakers manier'. :Y)

Zo te zien zit je in WBA gebied. Daar staat internet inderdaad op VLAN 2, TV op 4 en VOIP op 6. Die laatste 2 gebruik je niet (tenminste, dat blijkt uit je post), dus toevoegen van VLAN 2 op je Ubiquiti zou genoeg moeten zijn om de verbinding werkend te krijgen (ik doe hetzelfde). Hostname, MAC en vendor options zijn verder irrelevant (let wel op dat je voordat je dit doet een DHCP-release triggered, anders zit je een uur met een verkeerde ARP entry van je WAN IP en werkt het dus 'even' niet; alternatief: fritz MAC even clonen).

Voor wat betreft de chat/support/helpdesk.. Ik denk dat dit hetzelfde is bij alle providers (behalve misschien Tweak). Men weet meestal niet eens wat een VLAN ID is, laat staan wat de gebruikte VLAN's zijn. En daar kan men dan ook geen support over leveren. ;)

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door _BLAST3R op 30-01-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
_BLAST3R schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:47:
[...]
Zo te zien zit je in WBA gebied. Daar staat internet inderdaad op VLAN 2, TV op 4 en VOIP op 6. Die laatste 2 gebruik je niet (tenminste, dat blijkt uit je post), dus toevoegen van VLAN 2 op je Ubiquiti zou genoeg moeten zijn om de verbinding werkend te krijgen (ik doe hetzelfde).
En dat was inderdaad al voldoende.

Daarna even alle firewall en loadbalancing rules aangepast en nu in een speedtest netjes 304 Mb/s down en 122 Mb/s up met een combinatie van 100 Mb/s Fiber en 200/20 Mb/s Ziggo.

Bedankt voor het meedenken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:39

Nikeo

Jawelles

Via internetten.nl is er nu een aanbieding voor VDSL van Fiber. 80 Mbps / 8 Mbps, 12 maanden contract. Te verwachten snelheid op mijn adres: rond de 50 Mbps, hetgeen redelijk klopt met de mogelijke waarden van mijn huidige VDSL-modem van K

Actie
Eerste jaar € 17,50! ipv € 29,95 per maand.
Eenmalige kosten
€ 59,90
Totaal 1e jaar
€ 419,30 (normaal) € 269,90 (aanbieding)

Contractduur 12 maanden
Opzegtermijn 30 dagen

Nu lijkt het me op het eerste oog een prima deal. Heeft iemand ervaring met de DSL van fiber? Dit topic lijkt voornamelijk over glas te gaan. Bieden ze dit pas net aan misschien?

Edit: Ik heb het maar gewoon besteld.
Edit 2: Ik ben teruggebeld door Telfort. Ik moest telfort handmatig opzeggen hetgeen via een webformulier kon. Telfort deed me net een mooi aanbod: 6 maanden gratis, 6 maanden internet extra voor 28e pm, gemiddeld per jaar 14 euro per maand. Dus heb de bestelling geannuleerd. De hoge aansluitkosten en huur van de apparatuur + het gemak alsik gewoon bij telfort blijf heeft me dit doen besluiten.

[ Voor 48% gewijzigd door Nikeo op 06-02-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben na 2 jaar (met vallen en opstaan) weg bij Fiber per 8 februari jl en over naar XS4ALL.
Maar ik kan het niet laten om deze onnavolgbare eindafrekening in 4 facturen aan jullie te tonen (tenzij ik nog meer onduidelijke facturen ontvang) ;)
Verder heb ik tot op heden geen bevestiging van beëindiging van het abonnement ontvangen EN geen bevestiging van de ontvangst door hun van de door mij geretourneerde NT kast (modem) en de Amino A140 (wel voor de zekerheid aangetekend gedaan in het kader van het hoge vertrouwen dat ik heb in ze).

Maar hier de reden van mijn post. (overigens klopt het wel na veel rekenen ;) )

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2016/eind_fiber.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Heeft iemand hier ook problemen met het afspelen van Youtube filmpjes over de Fiber verbinding? Ik kan op geen enkel apparaat filmpjes afspelen (getest op een desktop met Windows 10, laptop met Windows 8.1, drie Android devices). Als ik op mijn telefoon wifi uitzet en op 4G van Vodafone ga werkt het meteen.

Vreemd genoeg werken Youtube filmpjes wel als ik het via de Tor browser probeer.

Gemeente Emmen trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 10-02-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:53
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Mar.tin schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:10:
[...]

Zelfde verhaal hier, was toevallig net op zoek naar iemand die een zelfde ervaring had.

Gemeente Apeldoorn, gisteravond zelfde probleem, vanmorgen werkte het weer prima, nu weer niks.. :(
Zwaar klote dit, zou Fiber bewust Youtube verkeer vertragen ofzo?

Heb jij het trouwens ook geprobeerd via Tor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Dat is toch vreemd? Waar is Fiber in godsnaam mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 77% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik zit helaas nog een jaar vast aan Fiber, zodra het kan ben ik weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:10

knakworst

Get more sats!

Hier op KPN WBA geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 86% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Hier ook weer. Irritant dat het nu net in de avond moet gebeuren...

Laten we hopen dat ze niet echt ruzie hebben met Youtube want dan kan dit wel eens een regelmatig probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Er was een probleem met de downloadsnelheid, zat maar rond de 2.1Mbit. Heeft ongeveer een half uur geduurd. Hadden andere mensen hier ook last van?

[ Voor 195% gewijzigd door EnigmaNL op 14-02-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:14
Geen idee, ik monitor mijn downloadsnelheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
EnigmaNL schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:17:
Er was een probleem met de downloadsnelheid, zat maar rond de 2.1Mbit. Heeft ongeveer een half uur geduurd. Hadden andere mensen hier ook last van?
Heb je wat meer gegevens? Wanneer precies? Waarbij? Hoe heb je het getest? Met de Fiber speedtest? Kan ook meerdere oorzaken hebben natuurlijk, het hoeft niet altijd direct bij de provider te liggen. Daarom; hoe meer info hoe beter als je toch bij elke onderbreking gaat posten. ;)

Zelf heb ik de afgelopen tijd niets gemerkt (WBA, 500/500). Werkt gewoon prima, en altijd als ik test heb ik de beloofde speeds.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste