[Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15

page404

Website says no

Ik heb momenteel vooral last van slechte ontvangst op één van de IPTV kastjes. Veel blokjes en haperingen. Er zit een router tussen in bridge modus (dus effectief een switch). Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Ik haal prima pings via de ethernetkabel.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
page404 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:51:
Ik heb momenteel vooral last van slechte ontvangst op één van de IPTV kastjes. Veel blokjes en haperingen. Er zit een router tussen in bridge modus (dus effectief een switch). Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Ik haal prima pings via de ethernetkabel.
De andere STB heeft er dus geen of minder last van? Die bridge, heb je daar ook apparatuur met hoge traffic-eisen op zitten? Denk dan aan een NAS, of meerdere computers die tegelijk veel bandbreedte kunnen gebruiken of grote bestanden naar elkaar sturen? Het kan zo zijn dat de uplink van je bridge-router naar de Fritz niet toereikend is, en daardoor de fysieke forwarding limiet bereikt wordt waardoor je packetloss zult ervaren. Dit zal je niet altijd terug zien in de ping-tijden omdat TCP verkeer over retransmissie beschikt terwijl het UDP verkeer (multicast IPTV) voor altijd verloren zal raken wanneer je dat ervaart.

Het moet dan wel aanzienlijke loss zijn, aangezien de RET server het dan blijkbaar niet meer kan opvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
_BLAST3R schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Heb je wat meer gegevens? Wanneer precies? Waarbij? Hoe heb je het getest? Met de Fiber speedtest? Kan ook meerdere oorzaken hebben natuurlijk, het hoeft niet altijd direct bij de provider te liggen. Daarom; hoe meer info hoe beter als je toch bij elke onderbreking gaat posten. ;)

Zelf heb ik de afgelopen tijd niets gemerkt (WBA, 500/500). Werkt gewoon prima, en altijd als ik test heb ik de beloofde speeds.
Duurde vanaf een half uur voor mijn post. Getest met vrijwel alle speedtests die er zijn inclusief die van fiber.

Ik heb nog nooit de beloofde snelheden gehaald en dat geldt voor alle Fiber abonnees hier in de buurt die ik ken (acht in totaal, waarvan 1 na veel pijn en moeite het contract heeft kunnen ontbinden). Het vervelende is dat Fiber niets anders doet dan zeggen dat het aan de hardware van de klanten ligt terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is. Ik heb zelf toen in abonnee werd een volledig nieuw thuisnetwerk aangelegd wat de snelheid makkelijk aan kan. Onze buren hebben de installatieservice van Fiber gebruikt en daarmee krijgen ze zelfs ook de beloofde snelheden niet.

Het grappige (en treurige) is dat je Fiber medewerkers aan de telefoon gewoon heel makkelijk kunt betrappen op leugens. Toen ik net klant was ging het helemaal niet goed en de medewerker ging zogenaamd mijn modem uitlezen en hij kwam met allerlei gefabriceerde conclusies (onder andere dat ik teveel zou downloaden en noemde daarbij compleet onzinnige getallen die ik eenvoudig kon weerleggen). Toen ik hem vertelde dat mijn modem überhaupt niet aangesloten was probeerde hij zich daar ook weer uit te lullen. Na 3 maanden gezeik bleek dat de wijkcentrale (of hoe ze dat ding ook noemen bij glas) niet voldoende capaciteit had en dat daarom iedereen in de wijk te weinig snelheid had. We zouden nog compensatie krijgen voor de 3 maanden ellende maar dat kon ineens allemaal niet meer.

Het werd daarna iets beter, ik haal nu meestal 430 up/down van de 500/500 die ik zou moeten halen. Helaas zijn er sinds een paar weken steeds vaker onderbrekingen in de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
EnigmaNL schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:23:
[...]

Duurde vanaf een half uur voor mijn post. Getest met vrijwel alle speedtests die er zijn inclusief die van fiber.
Dan was er waarschijnlijk iets meer aan de hand inderdaad. Kan het echter nog steeds op heel veel niveau's zitten. Dat kan bij thuis (lokaal), in de pop (de buurt), in de links tussen de pops (provincie), de links tussen de provider en de WSD leverancier of inderdaad het daadwerkelijke netwerk van de provider en hun peers (nationaal).
Ik heb nog nooit de beloofde snelheden gehaald en dat geldt voor alle Fiber abonnees hier in de buurt die ik ken (acht in totaal, waarvan 1 na veel pijn en moeite het contract heeft kunnen ontbinden). Het vervelende is dat Fiber niets anders doet dan zeggen dat het aan de hardware van de klanten ligt terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is. Ik heb zelf toen in abonnee werd een volledig nieuw thuisnetwerk aangelegd wat de snelheid makkelijk aan kan. Onze buren hebben de installatieservice van Fiber gebruikt en daarmee krijgen ze zelfs ook de beloofde snelheden niet.
Wat wordt er precies verstaan onder het niet halen van de beloofde snelheid? Als iedereen claimt dat de 500/500 niet gehaald wordt terwijl die paar mbit aan zaken als overhead verloren gaan, dan kan iedereen wel ten alle tijden claimen dat het 'beloofde niet geleverd wordt'. Enige oplossing is rekening houden met de overhead.
Het grappige (en treurige) is dat je Fiber medewerkers aan de telefoon gewoon heel makkelijk kunt betrappen op leugens. Toen ik net klant was ging het helemaal niet goed en de medewerker ging zogenaamd mijn modem uitlezen en hij kwam met allerlei gefabriceerde conclusies (onder andere dat ik teveel zou downloaden en noemde daarbij compleet onzinnige getallen die ik eenvoudig kon weerleggen). Toen ik hem vertelde dat mijn modem überhaupt niet aangesloten was probeerde hij zich daar ook weer uit te lullen. Na 3 maanden gezeik bleek dat de wijkcentrale (of hoe ze dat ding ook noemen bij glas) niet voldoende capaciteit had en dat daarom iedereen in de wijk te weinig snelheid had. We zouden nog compensatie krijgen voor de 3 maanden ellende maar dat kon ineens allemaal niet meer.
Tsja, de helpdesk ben ik ook niet zo charmant van. Maar dat ben ik sowieso niet van welke helpdesk dan ook. Ik heb hetzelfde wel eens ervaren elders, wat mij betreft is dat overal hetzelfde, met hier en daar een bijzondere uitzondering.
Het werd daarna iets beter, ik haal nu meestal 430 up/down van de 500/500 die ik zou moeten halen. Helaas zijn er sinds een paar weken steeds vaker onderbrekingen in de service.
Wellicht dat dit een probleem is wat bij jou in de buurt of provincie afspeelt ipv. nationaal. In het geval van problemen met het WSD-netwerk kunnen providers ook niet veel doen, behalve escaleren bij diezelfde WSD provider. Je zal dan ook waarschijnlijk geen verbetering zien bij het overstappen zolang de kern van het probleem genegeerd wordt. Zelf haal ik ten alle tijden dat ik test 475/475. En daar ben ik tevreden mee. Maar ik weet toevallig ook wel dat de pop's in mijn wijk niet zo druk belast zijn. O.a qua aansluitingen valt het mee. Het is ook een relatief nieuw gebied (september 2013).

De vraag is in dit geval dus of het probleem echt in het core-netwerk ligt, access-netwerk of lokaal-netwerk. Maar dan nog denk ik dat je er niet zoveel aan kan doen. Vooral niet als er problemen zijn op access-niveau. Ja, behalve constant blijven hameren bij je provider zodat deze weer druk kan uitoefenen op de WSD leverancier. Of verhuizen. :9

[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 15-02-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

_BLAST3R schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:51:
[...]

De andere STB heeft er dus geen of minder last van? Die bridge, heb je daar ook apparatuur met hoge traffic-eisen op zitten? Denk dan aan een NAS, of meerdere computers die tegelijk veel bandbreedte kunnen gebruiken of grote bestanden naar elkaar sturen? Het kan zo zijn dat de uplink van je bridge-router naar de Fritz niet toereikend is, en daardoor de fysieke forwarding limiet bereikt wordt waardoor je packetloss zult ervaren. Dit zal je niet altijd terug zien in de ping-tijden omdat TCP verkeer over retransmissie beschikt terwijl het UDP verkeer (multicast IPTV) voor altijd verloren zal raken wanneer je dat ervaart.

Het moet dan wel aanzienlijke loss zijn, aangezien de RET server het dan blijkbaar niet meer kan opvangen..
Thanks! Het probleem wordt wel erger als ik op diezelfde bridge draadloos zit te netflixen of iets download. Het is al een oudere Airport Extreme (jaartje of zes oud), dus misschien is ie gewoon aan vervanging toe. Of heeft ie gewoon moeite met meerdere VLANs? Want die worden blijkbaar door de Fritzbox aangemaakt voor tv en internet.
Ik ga toch maar eens proberen er een switch tussen te zitten ipv die router, of direct vanuit de walloutlet naar het tvkastje.
Packetloss is slecht te meten zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BLAST3R
page404 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:11:
[...]

Thanks! Het probleem wordt wel erger als ik op diezelfde bridge draadloos zit te netflixen of iets download. Het is al een oudere Airport Extreme (jaartje of zes oud), dus misschien is ie gewoon aan vervanging toe. Of heeft ie gewoon moeite met meerdere VLANs? Want die worden blijkbaar door de Fritzbox aangemaakt voor tv en internet.
Ik ga toch maar eens proberen er een switch tussen te zitten ipv die router, of direct vanuit de walloutlet naar het tvkastje.
Packetloss is slecht te meten zeker?
De Fritz voegt de meerder VLAN's die op de vezel zitten samen. In het geval van VOIP neemt hij die apart en stopt hij daar de telefoon (SIP)-registraties op. Het IPTV VLAN proxied hij naar je LAN. Dat is in sommige gevallen een probleem, omdat je nu dus de TV streams in je LAN hebt zitten (en deze met een switch of bridge zonder IGMP snooping dus naar AL je clients gestuurd wordt). Je krijgt dan dus dat alle hosts in je netwerk de multicast gaan binnenkrijgen voor de zenders die je op dat moment kijkt. En dan kan er al snel een bottleneck ontstaan.

Zijn al je links tussen de Fritz (poort 2 hoop ik) en de rest van je netwerk tot aan je STB wel gigabit? Dat is wel echt een minimaal vereiste, gigabit heeft veel meer headway om deze grote aantallen verkeer op te vangen. Kan je daadwerkelijk die gigabit helemaal voltrekken, dan wordt het dus weer een ander verhaal.

Je kan packetloss zeker wel meten, alleen moet je dan even geavanceerd doen met een tooltje. Het beste kan je hiervoor UDP gebruiken met behulp van iperf3 of andere test-tool. Je zou met die tool (wel even UDP test modus gebruiken) kunnen laten testen hoe het met de loss zit naar een server die een dergelijke test aanbiedt. http://speedtest.serverius.net/ is er een van waar dat kan.

Als ik jou was zou ik gewoon de STB's direct op de fritz aansluiten (poort 3 en 4). Maar ik snap dat dit niet altijd mogelijk is... Misschien dat iets als homeplugs een alternatieve mogelijkheid is? 2 of 3 STB's moeten prima op een homeav netwerk kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

_BLAST3R schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:37:
[...]

De Fritz voegt de meerder VLAN's die op de vezel zitten samen. In het geval van VOIP neemt hij die apart en stopt hij daar de telefoon (SIP)-registraties op. Het IPTV VLAN proxied hij naar je LAN. Dat is in sommige gevallen een probleem, omdat je nu dus de TV streams in je LAN hebt zitten (en deze met een switch of bridge zonder IGMP snooping dus naar AL je clients gestuurd wordt). Je krijgt dan dus dat alle hosts in je netwerk de multicast gaan binnenkrijgen voor de zenders die je op dat moment kijkt. En dan kan er al snel een bottleneck ontstaan.

Zijn al je links tussen de Fritz (poort 2 hoop ik) en de rest van je netwerk tot aan je STB wel gigabit? Dat is wel echt een minimaal vereiste, gigabit heeft veel meer headway om deze grote aantallen verkeer op te vangen. Kan je daadwerkelijk die gigabit helemaal voltrekken, dan wordt het dus weer een ander verhaal.
Dat was een goeie tip! Ik heb wat extra gigabit switches aangeschaft. Poort 2 (nu wel ja :P) heb ik naar een van de switches doorgelinkt en van daaruit verdeel ik net netwerk door de rest van het huis.
Dat loste wel de meeste problemen op met de beeldstoring, maar mijn goeie oude Airport die boven staat lijkt niet zo goed met al het multicast geweld om te kunnen gaan. Dus ga ik nu de switchen omruilen voor een Netgear managed switch die IGMP snooping doet. Hopelijk kan ik dan mijn Airport blijven gebruiken.
Als ik jou was zou ik gewoon de STB's direct op de fritz aansluiten (poort 3 en 4). Maar ik snap dat dit niet altijd mogelijk is... Misschien dat iets als homeplugs een alternatieve mogelijkheid is? 2 of 3 STB's moeten prima op een homeav netwerk kunnen werken.
Dat is ook nog een alternatief. Ik heb nog een loze leiding over naar de slaapkamer, of ik trek 2 UTP kabels door de leiding. Maar liever niet want dan moet ik straks mijn switch beneden weer gaan upgraden naar een 16-poorts exemplaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BLAST3R
page404 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Dat is ook nog een alternatief. Ik heb nog een loze leiding over naar de slaapkamer, of ik trek 2 UTP kabels door de leiding. Maar liever niet want dan moet ik straks mijn switch beneden weer gaan upgraden naar een 16-poorts exemplaar :+
Je zou ook vanuit 1 kabel 2 aderparen kunnen gebruiken per verbinding. 100Mb/s heeft namelijk maar 2 aderparen nodig. Je hebt daar zelfs kant en klare splittertjes voor bij de bouwmarkt zover ik weet. Zo kan je prima af met 1 kabelgoot.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Fiber ligt eruit in heel Nederland?
Zie op allestoringen.nl heel veel aanmeldingen over het hele land.

Heeft Fiber geen eigen pagina waar ze info geven? Twitter staat helemaal niks en op de website valt ook niks te zien.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• _BLAST3R
RadioKies schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:26:
Fiber ligt eruit in heel Nederland?
Zie op allestoringen.nl heel veel aanmeldingen over het hele land.

Heeft Fiber geen eigen pagina waar ze info geven? Twitter staat helemaal niks en op de website valt ook niks te zien.
Hier werkt alles gewoon (WBA, glas). Lijken vooral problemen te zijn over het Caiway netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
Ik zat te twijfelen tussen caiway en fiber voor glas. Maar de keuze is snel gemaakt als ik alle slechte recensies lees over fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Isane schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:42:
Ik zat te twijfelen tussen caiway en fiber voor glas. Maar de keuze is snel gemaakt als ik alle slechte recensies lees over fiber
Komt Caiway er dan zoveel beter vanaf in de krochten van het interwebs? Toegegeven, het is minder goed dan Ziggo, maar alles werkt gewoon en de diensten zijn prima voor elkaar. En die Fritzbox vind ik ook een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
page404 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:54:
[...]

Komt Caiway er dan zoveel beter vanaf in de krochten van het interwebs? Toegegeven, het is minder goed dan Ziggo, maar alles werkt gewoon en de diensten zijn prima voor elkaar. En die Fritzbox vind ik ook een groot pluspunt.
Ik heb nu ook caiway (twente abo) en ik heb 0,0 problemen,

Ik wil overstappen naar Glas straks in mn nieuwbouwwoning en ik zit te twijfelen tussen Fiber en Caiway. Voorkeur ligt bij Caiway omdat ik er geen problemen mee heb. Maar nadeel bij Caiway is dat je maar 1 digitale tv ontvanger kan aansluiten. De rest gaat dan via COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:05
Isane schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:16:
[...]

Ik heb nu ook caiway (twente abo) en ik heb 0,0 problemen,

Ik wil overstappen naar Glas straks in mn nieuwbouwwoning en ik zit te twijfelen tussen Fiber en Caiway. Voorkeur ligt bij Caiway omdat ik er geen problemen mee heb. Maar nadeel bij Caiway is dat je maar 1 digitale tv ontvanger kan aansluiten. De rest gaat dan via COAX.
Hoi, ik ben nu een jaar Fiber abonnee (ook Twente) en het is zeker wel vooruit gegaan. Ok, de support is niet echt top en dat is het grote manco bij Fiber. Maar momenteel zijn de geleverde diensten eigenlijk gewoon goed. Ik heb mijn contract eigenlijk ook zonder er over na te denken met een jaar verlengd.
We hebben in een jaar nu 1x een storing gehad, waarbij internet en TV uitvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isane schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:16:
[...]De rest gaat dan via COAX.
Met als voordeel dat je door DVB-C te gebruiken vrijwel elke ontvanger/recorder kunt gebruiken zonder nieuwe bekabeling en/of STB's nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Met als voordeel dat je door DVB-C te gebruiken vrijwel elke ontvanger/recorder kunt gebruiken zonder nieuwe bekabeling en/of STB's nodig te hebben.
Tenzij je dus een nieuwbouwwoning hebt zonder bestaande coax kabels.. ;) Een HDHomerun icm. tvheadend zou zoiets natuurlijk ook wel kunnen oplossen. Nog betere oplossing; helemaal geen aparte kabels trekken maar gewoon WiFi of powerplugs en gaan met die mediacenter. 1 doos voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dennisfr schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Hoi, ik ben nu een jaar Fiber abonnee (ook Twente) en het is zeker wel vooruit gegaan. Ok, de support is niet echt top en dat is het grote manco bij Fiber. Maar momenteel zijn de geleverde diensten eigenlijk gewoon goed. Ik heb mijn contract eigenlijk ook zonder er over na te denken met een jaar verlengd.
We hebben in een jaar nu 1x een storing gehad, waarbij internet en TV uitvielen.
Bedankt voor je ervaring! Ik wil graag alles over UTP hebben. En dat is dan toch mogelijk bij fiber? Welke setup box krijg je bij fiber voor digitale tv? Een 2e zou ik toch 2e hands kunnen kopen? Of moet dat via Fiber?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isane
_BLAST3R schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Tenzij je dus een nieuwbouwwoning hebt zonder bestaande coax kabels.. ;) Een HDHomerun icm. tvheadend zou zoiets natuurlijk ook wel kunnen oplossen. Nog betere oplossing; helemaal geen aparte kabels trekken maar gewoon WiFi of powerplugs en gaan met die mediacenter. 1 doos voor alles.
Er komt inderdaad geen coax kabels in mn huis te liggen. ik denk wel dat er een aansluiting in de meterkast komt.

Daarom ben ik op zoek naar een provider die tv levert over utp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmw120dm
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-05-2022
Isane schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:56:
[...]

Bedankt voor je ervaring! Ik wil graag alles over UTP hebben. En dat is dan toch mogelijk bij fiber? Welke setup box krijg je bij fiber voor digitale tv? Een 2e zou ik toch 2e hands kunnen kopen? Of moet dat via Fiber?
dit zou ik ook graag willen weten ben je verplict om een extra tv box bij hun aftenemen of kun je ook via iptv tv kijken met bijvoorbeeld kodi of via je smart tv met smartiptv ? ik heb gehoord van een medewerker dat je een m7 box krijgt hier zou geen smartcard inzitten ik verwacht dat deze enkel voorzien is van speciale firmware

kan iemand mischien vertellen of er alternatieven zijn ik zou 2 extra boxen moeten aanschaffen of huren dit is nogal zonde mocht het gewoon via bijvoorbeeld kodi mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
IPTV is bijna altijd gecodeerd en ook in dit geval. Is alleen met een decoder van Fiber te bekijken. Andere manieren werken niet. IPTV werkt nooit met smartcards maar het effect is hetzelfde. Je kan het zelf niet decoderen.

Alternatieven zijn er heel misschien maar daar kan je op Tweakers niet over spreken omdat het simpelweg illegaal is.
Ga vooralsnog maar uit van huren. Aanschaffen via MP of zo werkt volgens mij ook niet maar daar kan k bij Fiber niet zeker van zijn. Heb ik nog niet over gelezen tot nu toe.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Isane schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:56:
[...]

Hoi, bij Fiber gaat inderdaad alles over UTP. Eerder werden door Fiber Amino STB's gebruikt. In het Cogas netwerk zijn alleen M7 (MZ-100) STB's geleverd en hier werken Amino boxen dan ook niet.

Zelf een STB 2e hands aanschaffen mag, maar wordt niet ondersteund door Fiber. Af en toe komt er wel één voorbij op Marktplaats. Let er op dat het niet gegarandeerd werkt: ik heb zelf een werkende 2e hands STB aangeschaft, zelfde merk en type als van Fiber, maar dan met Online.nl firmware (die het gek genoeg ook gewoon doet op het Fiber netwerk), maar ook 2 die het niet deden. 1 deed het helemaal niet, en 1 gaf een melding 'kan niet aanmelden op het netwerk' oid. Het lijkt erop dat die laatste op MAC adres geblokt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dennisfr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:30:
[...]

Hoi, bij Fiber gaat inderdaad alles over UTP. Eerder werden door Fiber Amino STB's gebruikt. In het Cogas netwerk zijn alleen M7 (MZ-100) STB's geleverd en hier werken Amino boxen dan ook niet.

Zelf een STB 2e hands aanschaffen mag, maar wordt niet ondersteund door Fiber. Af en toe komt er wel één voorbij op Marktplaats. Let er op dat het niet gegarandeerd werkt: ik heb zelf een werkende 2e hands STB aangeschaft, zelfde merk en type als van Fiber, maar dan met Online.nl firmware (die het gek genoeg ook gewoon doet op het Fiber netwerk), maar ook 2 die het niet deden. 1 deed het helemaal niet, en 1 gaf een melding 'kan niet aanmelden op het netwerk' oid. Het lijkt erop dat die laatste op MAC adres geblokt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
eh je kan ook solcon kiezen toch of zeg ik nu iets heel doms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Migow schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:45:
eh je kan ook solcon kiezen toch of zeg ik nu iets heel doms :)
Nee je zegt zeker niets doms. Het pakket dat ik nu heb, kon ik verlengen met behoud van de huidige prijs en was daarmee nog wel concurrerend. Ik heb een tijd geleden eens gekeken, wat Fiber biedt voor nieuwe klanten en dat was voor mij niet echt interessant. Solcon kan dan zeker een goed/beter alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 07:59
Weet iemand of het mogelijk is om via de Fritz Fon app te bellen via de vaste lijn, zonder dat er een toestel fysiek is aangesloten op de telefoonpoort van de Fritzbox?

Volgens Fiber moet er fysiek een toestel zijn aangesloten op het modem, zodat het telefoonnummer actief wordt.

Maar daar ben ik het toch niet mee eens. Een toestel aansluiten zorgt er toch alleen voor dat je daadwerkelijk kunt bellen (duh, zonder toestel wordt dat lastig)? Maar dat doet toch niks af of een telefoonnummer actief is of niet?

Ik heb die app geinstalleerd op mijn Android telefoon, en in de Fritz is ook te zien dat mijn Android telefoon is aangemeld als geactiveerd toestel.

Ik heb ook op een andere website iets gelezen over instellen van een SIP, zodat je via je Android kunt bellen.
In de Fritz zie ik dat gebruik gemaakt wordt van sip.fype.nl o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Buffalo schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:22:
Weet iemand of het mogelijk is om via de Fritz Fon app te bellen via de vaste lijn, zonder dat er een toestel fysiek is aangesloten op de telefoonpoort van de Fritzbox?

Volgens Fiber moet er fysiek een toestel zijn aangesloten op het modem, zodat het telefoonnummer actief wordt.

Maar daar ben ik het toch niet mee eens. Een toestel aansluiten zorgt er toch alleen voor dat je daadwerkelijk kunt bellen (duh, zonder toestel wordt dat lastig)? Maar dat doet toch niks af of een telefoonnummer actief is of niet?

Ik heb die app geinstalleerd op mijn Android telefoon, en in de Fritz is ook te zien dat mijn Android telefoon is aangemeld als geactiveerd toestel.

Ik heb ook op een andere website iets gelezen over instellen van een SIP, zodat je via je Android kunt bellen.
In de Fritz zie ik dat gebruik gemaakt wordt van sip.fype.nl o.i.d.
Lijkt mij inderdaad logischer dat je gewoon kan bellen via de app. Heb je het zelf al geprobeerd? Je kan in de Fritz sowieso instellen wat je per nummer over wil laten gaan enzo. Zowel uitgaand als inkomend.

Voor wat betreft handmatig de SIP instellen; dat wordt lastig omdat je de username en password niet hebt. Die worden via de ACS geprovisioned. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
_BLAST3R schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:32:
[...]

Lijkt mij inderdaad logischer dat je gewoon kan bellen via de app. Heb je het zelf al geprobeerd? Je kan in de Fritz sowieso instellen wat je per nummer over wil laten gaan enzo. Zowel uitgaand als inkomend.

Voor wat betreft handmatig de SIP instellen; dat wordt lastig omdat je de username en password niet hebt. Die worden via de ACS geprovisioned. ;)
De app heb ik al. Hierin zijn rechtsboven 'Telephony' en 'Fritz!Box' groen. Maar als ik een nummer draai wordt de verbinding meteen verbroken, zonder over te gaan.

Als ik in de router kijk onder Telephony --> Telephony devices, zie ik hier mijn ANdroid telefoon staan. Maar onder 'Telephone number outgoing' staat niks.
Als ik op bewerken klik heb ik onder outgoing calls geen keuze uit een nummer.

En zoals gezegd staat er een grijs bolletje voor mijn telefoonnummer. Het lijkt er dus op dat mijn telefoonnummer niet geactiveerd is. Fiber zegt dat dat ik een toestel op de router moet aansluiten. Maar dit lijkt me echt onwaarschijnlijk. Ik heb ook geen toestel om dat te proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door Buffalo op 11-03-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Buffalo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:46:
[...]

De app heb ik al. Hierin zijn rechtsboven 'Telephony' en 'Fritz!Box' groen. Maar als ik een nummer draai wordt de verbinding meteen verbroken, zonder over te gaan.

Als ik in de router kijk onder Telephony --> Telephony devices, zie ik hier mijn ANdroid telefoon staan. Maar onder 'Telephone number outgoing' staat niks.
Als ik op bewerken klik heb ik onder outgoing calls geen keuze uit een nummer.

En zoals gezegd staat er een grijs bolletje voor mijn telefoonnummer. Het lijkt er dus op dat mijn telefoonnummer niet geactiveerd is. Fiber zegt dat dat ik een toestel op de router moet aansluiten. Maar dit lijkt me echt onwaarschijnlijk. Ik heb ook geen toestel om dat te proberen.
Heb je in dat geval wel een telefonie-dienst? Als je geen nummerbehoud hebt genomen of expliciet een nieuw nummer hebt aangevraagd, dan moet je dat wel eerst doen via MyFiber. Daarna zal het account pas in de Fritz geprovisioned worden en gaat het geheel werken.

Als je al een nummer hebt, dan is er iets anders aan de hand en kan je het best even de technische dienst vragen ernaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
_BLAST3R schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:08:
[...]

Heb je in dat geval wel een telefonie-dienst? Als je geen nummerbehoud hebt genomen of expliciet een nieuw nummer hebt aangevraagd, dan moet je dat wel eerst doen via MyFiber. Daarna zal het account pas in de Fritz geprovisioned worden en gaat het geheel werken.

Als je al een nummer hebt, dan is er iets anders aan de hand en kan je het best even de technische dienst vragen ernaar te kijken.
Ik heb nog wat dingen geprobeerd, en het blijkt dat ik eerst *121# moet typen, en vervolgens bijvoorbeeld 06 nummer zonder +31 of 0031 ervoor.

Die *121# kwam ik per toeval ergens in de router instellingen tegen. Maar warom dit ervoor moet begrijp ik niet.

Het is alleen nu zo dat ik de gene goed versta (heel goed zelfs en helder), maar ik kom zelf stotterend en soms wegvallend door. Ook als ik gebeld wordt.

Het werkt nu dus wel, en als men mijn vaste nummer nu draait, gaat mijn Android telefoon gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:53

Tick

Im that jerk,who wants to know

Ik wil toch even mijn ervaringen kwijt in dit topic.

We waren al meerdere jaren klant bij Fiber, (glasvezel) nadat Telfort werd overgenomen.
Dit werkte eigenlijk altijd perfect, kreeg maandelijks korting omdat we gebruik maakten van onze eigen Amino decoders.

Verhuizing ging bijna perfect, Fiber glas-> Fiber, glas op de juiste dag. alleen ging er iets fout met de interne nummerportering maar dat werd binnen een week opgelost.

Maar wat er nu allemaal mis is gegaan, niet normaal!

-Via hun eigen portal "My fiber" de vraag gesteld. Kan het goedkoper? Op voorwaarde dat alles het zelfde blijft. 50/50, telefonie en zeer duidelijk vermeld dat IPTV i.c.m Amino decoder willen blijven gebruiken! Dus geen huur decoder of opname abonnementen!

-Na eerst 3 totaal nutteloze reactie, over ADSL en verhuizen. (WE GAAN NIET VERHUIZEN?!?!). De reactie: We gaan het uitzoeken voor u, heeft u even geduld.

-Geen reactie meer, maar na 1 week totaal onverwachts een compleet installatie pakket. (Gbit glasmodem, Fritzbox andere decoder).

-Gelijk gebeld, gaat dit wel goed? Ja meneer u gaat naar de nieuwe propositie en het is goedkoper. Oke, maar kan ik dan wel mijn decoders blijven gebruiken. Ja meneer geen probleem.

-16 febr. werd de verbinding overgezet. Nieuwe glasmodem geplaatst, ellendige Fritzbox aangesloten. Internet en Tel deden het weer. Maar geen IPTV op de Amino.

-Weer gebeld, ja nee u kunt uw oude decoders niet meer gebruiken in de nieuwe propositie. Dan maar de nieuwe decoder aansluiten en proberen. Ja beeld, maar de helft van de zenders die we eerder hadden EN we konden niet meer opnemen!!! (betaalde dienst geworden).

-Gebeld, ja nee dat kost elke maand minimaal 5 of 8 euro en u bent terug gezet naar een LITE abonnement. Maar de telefoniste was het met me eens, dat ik het zeer duidelijk vermeld had bij de eerste aanvraag dat we dit niet wilde. We gaan het morgen voor u uitzoeken en overleggen met het afdelingshoofd.

-Volgende dag na het werk, nog niks gehoord van fiber. Direct maar even checken, en ja hoor de "meeste" zenders zijn weer beschikbaar en we kunnen nu opnemen in de cloud. Nou mooi dat dat dan is opgelost. Daarna "my fiber" even bezocht en daar stond dat we overgezet ware naar medium en dat de opname functie gratis is voor 12 maanden. Maar wat schets mijn verbazing! Ze hebben doodleuk de prijs is ook omhoog gezet!!! Naar wat we eerder ook betaalde en dat met gratis eigen opname!!!

-Weer bellen en ik ben voor het eerst uit mijn slof geschoten aan de telefoon. Als ik een klacht had moest ik deze melden. Nou bij deze wil ik een klacht indienen, Nee meneer dit moet u doen op "my fiber". Waar alle ellende en miscommunicatie vanuit fiber is begonnen!

-Nu hebben ze uiteindelijk toch de prijs nog iets laten zakken. Naar mijn mening te weinig. Maar het werkt, tenminste dat dachten we!

Internet snelheid, voorheen netjes 50/50. Nu 25/35, waar de upload dus hoger is dan de download. Tijdens tv gebruik lijkt dit nog meer in te kakken!

IPTV Voorheen eigenlijk weinig tot geen klachten met de Amino, behalve dat het niet echt fullHD was i.v.m. bittrate. Nu kan ik een heel lijstje opnoemen. (Fritzbox & decoder laatste softwarestand, nieuwe kabels).

-Regelmatig blokkerig schokkerig / stilstaand beeld.
-Beeld algemeen lijkt slechter.
-Kastje is in deze korte tijd al 5 keer helemaal vast gelopen.
-Doorspoelen in opnames is zeer onhandig. Je kan deze functie niet vast houden en doorzappen, maar telkens alleen maar 30 sec.
-Regelmatig zeer traag reageren op commando's van de afstandbediening.
-Trager schakelen tussen zenders.

In mindere mate:
-Geen actuele tijd in de informatie balk onder.
-De nutteloze functie "Begin gemist", start vaak half in het daarvoor voorgaande programma, ansicht geen probleem, mist je zou kunnen doorspoelen. Maar dat kan dus niet!
-Zenders omhoog zappen doe je door naar boven te drukken op de + toets (logische). MAAR als in de informatie balk onder wilt door zappen, wat er op dat moment op is (kleine enkele pijltjes). Is omlaag drukken een zender omhoog gaan, zeer verwarrend en totaal onlogische dus!

Het laatste bovengenoemde heb ik ook neergelegd bij Fiber en ben nog wachtende op een fatsoenlijk antwoord. Ja ja via "my fiber", dus ik houd mijn hart vast.

Wat in mijn optiek nog het meest frustrerende was, is de totale miscommunicatie vanuit fiber. GEEN goed woord voor over.

Excuses voor dit lange verhaald, maar wellicht lucht het iets op en kan het andere mensen behoeden voor deze zelfde fout.

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Nog meer mensen die een mail hebben gehad dat de verdubbellaar bijna is afgelopen en dat je de zelfde snelheid voor een extra 5 euro in de maand kan blijven houden?

Vind het een vreemde actie omdat het maand bedrag voor een nieuwe klant gelijk is aan die van mij op dit moment.

Ik heb nu officieel 50/50 (100/100 door de verdubbellaar) voor €45 pm. Een nieuwe klant krijgt 100/100 ook voor €45 maar ik als bestaande klant moet voor het zelfde abonnement 5 euro extra betalen. Vind het maar vreemd.

Het gaat hier om een internet only abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen en zeggen dat je een nieuw abo wilt afsluitend direct aansluitend aan huidige. Waarschijnlijk krijg je dan ook nog extra korting. In elk geval werkt zulks prima bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:19

knakworst

Get more sats!

Je moet dan wel weer voor een jaar committeren, maar de helpdesk bellen werkt zeker. 100 mbit voor 45 euro, heb ik nu ook na een belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

Inmiddels kleine update.

Buiten het ene berichtje dat het door gezet is naar de desbetreffende afdeling, verder niks vernomen van fiber!

Wat wel is gewijzigd, update decoder.

Als je kleine pijl naar boven of beneden drukt. Krijg je links de zender lijst te zien, van boven naar beneden.
Dus het naar boven en naar beneden drukken is nu wel logische!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjw77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-03 22:03
Helaas hoor ik ook niets van Fiber na mijn opzegging. Ik heb nog aardig wat geld tegoed. Lijkt een beetje standaard te zijn daar. Als het niet snel opgelost wordt, kom ik hier binnenkort uitgebreid op terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

Positief nieuwtje, ik weet niet of er iets gewijzigd is maar de internet snelheid is plots de volle 100%. Zowel download als upload, top!

In de laatste decoder update is het eindelijk ook weer mogelijkheid om resolutie te verhogen naar 1080 i & 1080p ipv 720. Ze zijn dus wel op de goede weg.

En we hebben bericht gehad, er komt een monteur kijken betreffende de problemen die we hebben met het iptv kijken. (blokkerig en stilstaande beelden, soms heel vaak, soms helemaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Tick schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:22:
Positief nieuwtje, ik weet niet of er iets gewijzigd is maar de internet snelheid is plots de volle 100%. Zowel download als upload, top!

In de laatste decoder update is het eindelijk ook weer mogelijkheid om resolutie te verhogen naar 1080 i & 1080p ipv 720. Ze zijn dus wel op de goede weg.

En we hebben bericht gehad, er komt een monteur kijken betreffende de problemen die we hebben met het iptv kijken. (blokkerig en stilstaande beelden, soms heel vaak, soms helemaal niet).
Super, hier nu ook in Full HD :)

[ Voor 5% gewijzigd door Totaalgeflipt op 26-03-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
fjw77 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:40:
Helaas hoor ik ook niets van Fiber na mijn opzegging. Ik heb nog aardig wat geld tegoed. Lijkt een beetje standaard te zijn daar. Als het niet snel opgelost wordt, kom ik hier binnenkort uitgebreid op terug...
Jep ik ook, nog zon 240 euro.
Ben al vanaf december er mee bezig, elke keer is het antwoord: aan het eind van de maand, dit is nu al jet einde van de 4e maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Tick schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:28:
-16 febr. werd de verbinding overgezet. Nieuwe glasmodem geplaatst, ellendige Fritzbox aangesloten. Internet en Tel deden het weer. Maar geen IPTV op de Amino.
Ellendige Fritzbox? Dat zijn echt prima dingen hoor. Welk bezwaar heb je tegen die routers?
-Regelmatig blokkerig schokkerig / stilstaand beeld.
-Beeld algemeen lijkt slechter.
-Kastje is in deze korte tijd al 5 keer helemaal vast gelopen.
Iets waar ik tegenaan liep is dat mijn hele netwerk vastliep door de IPTV multicasting. Het heeft bij mij geholpen om een managed switch (bv de Netgear Switch GS108E) in het netwerk te plaatsen. Die is in staat om intelligent de IPTV pakketjes naar jouw apparaten te sturen die ze gebruiken en de andere te ontzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Tick schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:43:
Wat wel is gewijzigd, update decoder.

Als je kleine pijl naar boven of beneden drukt. Krijg je links de zender lijst te zien, van boven naar beneden.
Dus het naar boven en naar beneden drukken is nu wel logische!
Grappig is wel dat Online.NL dit al zeker een half jaar heeft. (Zelfde ontvanger, zelfde User Interface, maar dan met groene accenten ipv blauw)
Ook kun je nu zelf de video output resolutie instellen. Hier geeft 720p een mooier beeld dan 1080i.

Overigens de laatste weken minder/geen bevriezen beeld meer.

[ Voor 5% gewijzigd door dennisfr op 26-03-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Tick schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:22:
[..]

Wellicht is het (gezien het soms veel en soms helemaal niet is) een goed idee om eens naar je LAN te kijken. Als je intern veel verkeer tussen hosts hebt, en je maakt bijvoorbeeld gebruik van een switch (of zelfs een switch die niet gigabit is), dan kan er ergens een bottleneck ontstaan. Niet alle switches ondersteunen prioriseren van verkeer op basis van QoS, en dat kan je dan terug gaan zien in zgn. packet loss wanneer het druk wordt.

IPTV is daar heel erg gevoelig voor omdat het multicast is (oftewel; er is geen terugkoppeling vanuit de ontvanger dat iets is aangekomen en er komt dus ook geen resend op het moment dat je iets mist). Dat veroorzaakt dus de blokjes die je in je beeld ziet.

Heb je al eens geprobeerd om de STB's direct op de Fritz aan te sluiten op poorten 3 of 4? Als het goed is doet de Fritz zelf ook al aan multicast snooping op zijn LAN poorten, dus dan zit je in principe goed.

Overigens is het ook geen goed idee om de Fritz te gebruiken als NAS of de andere 'zware' functies in te schakelen. Dit omdat de CPU in de Fritz niet zo heel snel is, en als dat er vervolgens voor zorgt dat hij steekjes (pakketjes) laat vallen, zie je dat ook terug in blokjes (oftewel; de belasting is dan te groot).

Wat dingetjes om te overwegen.. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjw77
Jep ik ook, nog zon 240 euro.
Ben al vanaf december er mee bezig, elke keer is het antwoord: aan het eind van de maand, dit is nu al jet einde van de 4e maand...
Kun je niet nog alvast iets storneren? Kan meestal tot 8 weken na de afboeking via telebankieren. Zo kun je je schade (en risico bij faillissement van Fiber!) nog enigszins beperken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjw77
fjw77 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:40:
Inmiddels hebben ze een creditfactuur gemaakt (op tweede paasdag nota bene, ja ze doen hun best ;) ). Helaas nog steeds een maand te weinig gecrediteerd: vanaf 26 maart ipv 26 februari. Even weer een formuliertje op de website ingevuld, we wachten maar weer af...

UPDATE: na een klacht via het klachtenformulier wordt nu (vrij snel!!) doodleuk gezegd dat ik pas op 26 februari opgezegd zou hebben en daarna een maand opzegtermijn had. Zelf hebben ze echter al in januari bevestigd, dat het abonnement op 26 februari zou stoppen. Ik wordt hier zo moe van.... Ben benieuwd wat ze er nu weer van zeggen nu ik ze hier (nogmaals) op gewezen heb...

HUMOR UPDATE: Naar aanleiding van de door mij gestorneerde factuur over maart, kreeg ik net een mailtje met de tekst: "Indien wij uw betaling niet van u ontvangen en u in gebreke blijft zijn wij genoodzaakt uw diensten te limiteren, af te sluiten en uiteindelijk op te heffen." MAAR DAT LAATSTE PROBEER IK ZELF AL SINDS JANUARI!!! Grappenmakers.... Ze hebben trouwens zelf gisteren al de factuur verrekend met de borg die ik ook nog tegoed heb. De bedoelde factuur staat dus helemaal niet open.

[ Voor 43% gewijzigd door fjw77 op 30-03-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:39
en de termijn van betaling voor een creditfactuur bedraagt standaard 56 dagen na datum van deze factuur. Heb het zelf ook meegemaakt, 19 januari creditfactuur afgelopen vrijdag 25 maart het geld pas op de rekening na het sturen van een aangetekende brief, klacht via myfiber, dreigen met rechtsbijstand en heel veel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

_BLAST3R schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:31:
[...]

Wellicht is het (gezien het soms veel en soms helemaal niet is) een goed idee om eens naar je LAN te kijken. Als je intern veel verkeer tussen hosts hebt, en je maakt bijvoorbeeld gebruik van een switch (of zelfs een switch die niet gigabit is), dan kan er ergens een bottleneck ontstaan. Niet alle switches ondersteunen prioriseren van verkeer op basis van QoS, en dat kan je dan terug gaan zien in zgn. packet loss wanneer het druk wordt.

IPTV is daar heel erg gevoelig voor omdat het multicast is (oftewel; er is geen terugkoppeling vanuit de ontvanger dat iets is aangekomen en er komt dus ook geen resend op het moment dat je iets mist). Dat veroorzaakt dus de blokjes die je in je beeld ziet.

Heb je al eens geprobeerd om de STB's direct op de Fritz aan te sluiten op poorten 3 of 4? Als het goed is doet de Fritz zelf ook al aan multicast snooping op zijn LAN poorten, dus dan zit je in principe goed.

Overigens is het ook geen goed idee om de Fritz te gebruiken als NAS of de andere 'zware' functies in te schakelen. Dit omdat de CPU in de Fritz niet zo heel snel is, en als dat er vervolgens voor zorgt dat hij steekjes (pakketjes) laat vallen, zie je dat ook terug in blokjes (oftewel; de belasting is dan te groot).

Wat dingetjes om te overwegen.. Succes! ;)
Bedankt voor de tips, maar de decoder zit direct op de fritzbox en verder 1 bekabelde pc, plus een aantal wifi apparaten.

Gister was er helemaal niet te werken met de decoder. Menu's reageerden niet of zeeeeeeeeeer traag. Kon alleen nog zappen door directe nummers in te toetsen. Sommige gevallen kan ik de decoder dan geen eens meer uitzetten met de afstandbediening. Dan maar weer de stekker er uit rossen!

Maar vandaag de monteur geweest, alle bedrading / fiber aansluitingen zijn goed.

Dus we wachten weer af.......................

Zal wel een andere decoder worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Tick op 30-03-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik lees hierboven voornamelijk negatieve verhalen over Fiber. Zijn er ook mensen die wel tevreden zijn met Fiber.

Ik ben mij aan het oriënteren op verschillende providers en Fiber komt elke keer uit de bus als het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik gebruik het alleen voor internet, geen tv of telefonie. Na verkeerde aansluiting van reggefiber gehad te hebben, redelijk snel gefixt en sindsdien altijd verbinding, nooit problemen gehad. Nu zo'n 2 jaar alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:36

hullemah

hullie

knakworst schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:41:
Ik gebruik het alleen voor internet, geen tv of telefonie. Na verkeerde aansluiting van reggefiber gehad te hebben, redelijk snel gefixt en sindsdien altijd verbinding, nooit problemen gehad. Nu zo'n 2 jaar alweer.
Ik heb alles van Fiber en het werkt goed niet beter dan bijv xs4all of kpn maar zeker ook niet minder.
Internet is zeer stabiel(glasvezel)
Iptv gisteren voor het eerst een storing met het opnamegedeelte er scheen een storing te zijn bij de streamgroup.
Gewoon tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie nu dat Fiber helemaal niet zo heel voordelig is als je een alles-in-een abonnement afsluit. Bij Fiber mist namelijk in het goedkoopste pakket een hoop zenders waar ik naar kijk. Zo zit Comedy Central en Discovery Channel er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:49:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zie nu dat Fiber helemaal niet zo heel voordelig is als je een alles-in-een abonnement afsluit. Bij Fiber mist namelijk in het goedkoopste pakket een hoop zenders waar ik naar kijk. Zo zit Comedy Central en Discovery Channel er niet in.
Ik ben mij ook aan het oriënteren en twijfel tussen Telfort en Fiber. Heb jarenlang Telfort gehad, zeer tevreden, maar voor een paar euro meer heb je 100 i.p.v. 40 mbit. Je hebt inderdaad alleen maar 35 i.p.v. 70 zenders, maar goed, ik hecht totaal geen waarde aan de kanalen die dan 'ontbreken'. Maar twijfel nog wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ilhanko schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:38:
[...]
Ik ben mij ook aan het oriënteren en twijfel tussen Telfort en Fiber. Heb jarenlang Telfort gehad, zeer tevreden, maar voor een paar euro meer heb je 100 i.p.v. 40 mbit. Je hebt inderdaad alleen maar 35 i.p.v. 70 zenders, maar goed, ik hecht totaal geen waarde aan de kanalen die dan 'ontbreken'. Maar twijfel nog wel :|
Ik heb inmiddels een abonnement afgesloten bij Vodafone Thuis. Betaal straks 51 euro voor 100Mb + telefonie + Digitale TV (en je hebt dan wel 60 zenders waarvan 28 HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rens-br schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:05:
[...]

Ik heb inmiddels een abonnement afgesloten bij Vodafone Thuis. Betaal straks 51 euro voor 100Mb + telefonie + Digitale TV (en je hebt dan wel 60 zenders waarvan 28 digitaal).
Ze zijn allemaal digitaal maar ik neem maar aan dat je HD bedoelde. 28 zenders in HD dus.

Je hebt je ook georiënteerd op de technische kant? Bijvoorbeeld dat de Vodafone router altijd vlak bij je glasvezelaansluiting moet zitten? En dat kan ook niet anders door de manier van aansluiten die ze hebben gekozen (met een extra klein glasvezelkabeltje).
Dat levert voor veel mensen een probleem op met bekabeling omdat je dus voor je TV en evt andere apparaten meerdere kabels moet zien te krijgen naar die router. TV en internet moeten bij Vodafone altijd over aparte kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:54:
Ik lees hierboven voornamelijk negatieve verhalen over Fiber. Zijn er ook mensen die wel tevreden zijn met Fiber.

Ik ben mij aan het oriënteren op verschillende providers en Fiber komt elke keer uit de bus als het goedkoopst.
Het begon slecht begin vorig jaar, na verhuizing in juni een maand geen internet/TV gehad, maar sinds de laatste update (paar maand geleden?) eigenlijk erg tevreden. Heb even gekeken of het ergens goedkoper kan (met zelfde aantal zenders/pakketten) en dat lukt ook niet echt. Ik blijf toch by Fiber denk ik. Had niet gedacht dat ik dat ooit zou typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

The_MAN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:44:
Het begon slecht begin vorig jaar, na verhuizing in juni een maand geen internet/TV gehad, maar sinds de laatste update (paar maand geleden?) eigenlijk erg tevreden. Heb even gekeken of het ergens goedkoper kan (met zelfde aantal zenders/pakketten) en dat lukt ook niet echt. Ik blijf toch by Fiber denk ik. Had niet gedacht dat ik dat ooit zou typen :)
Goed om te horen dat er ook nog wel users tevreden zijn. Overigens was Vodafone bij mij goedkoper, dus ben uiteindelijk daar voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Meer mensen vandaag last van een algehele internetstoring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nee, mijn fiber internet (reggefiber) Den Haag werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

het lijkt inmiddels weer opgelost, maar er was op veel plaatsen geen internet bij Fiber van ergens halverwege de nacht tot begin van de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Laatst online: 17:14
Vandaag ook Fiber glasvezel aangevraagd. Fingers crossed dat het goed gaat...

Ik had ze gebeld om de aansluitkosten te laten vervallen. Ik ga natuurlijk niet betalen om klant te mogen worden. ;)

Nu begreep ik dat ik een glasvezelmodem krijg en daarnaast een Fritzbox 7360 als router. Lekker efficient... Dus ik zat te denken om zelf een Draytek Fiber modem/router te kopen, of een Fritzbox 5490. Daar gaat direct een glasvezelkabel in en dan heb je gewoon 1 device wat fungeert als modem, router en accespoint.
Zou dat gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:36

hullemah

hullie

THM0 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:22:

Ik had ze gebeld om de aansluitkosten te laten vervallen. Ik ga natuurlijk niet betalen om klant te mogen worden. ;)

Nu begreep ik dat ik een glasvezelmodem krijg en daarnaast een Fritzbox 7360 als router. Lekker efficient... Dus ik zat te denken om zelf een Draytek Fiber modem/router te kopen, of een Fritzbox 5490. Daar gaat direct een glasvezelkabel in en dan heb je gewoon 1 device wat fungeert als modem, router en accespoint.
Zou dat gaan werken?
Zou er niet van uitgaan dat bovenstaande gaat werken,je moet de fritzbox 7360 gebruiken heb zelf een netgear nighthawk er aan gehangen en die als accespoint geschakeld hoop dat het goed gaat met Fiber de helpdesk is echt een drama daar wat een gasten over de fiberstb maar niet over te hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Glasvezelmodem (van genexis) heb je altijd nodig. Of de fritzbox nodig is, geen idee. Vroeger moest je je eigen router regelen, dus ik heb een eigen Asus, geen idee of dat nog kan.

Edit: ok de 5490 handelt ook het glasvezel af. Nee dat heeft fiber.nl niet.

[ Voor 17% gewijzigd door knakworst op 22-05-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Die Fritzbox werkt bij mijn weten gewoon als een router. En niet een hele moderne. Twee Gigabit poorten waarvan je de eerste al kwijt bent om te verbinden aan het modem... Even afwachten maar wat voor modem ik krijg en zien of de config daarvan uit te lezen is...

Support van fiber.nl voor dit verhaal rekende ik al niet op. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BLAST3R
THM0 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:01:
Die Fritzbox werkt bij mijn weten gewoon als een router. En niet een hele moderne. Twee Gigabit poorten waarvan je de eerste al kwijt bent om te verbinden aan het modem... Even afwachten maar wat voor modem ik krijg en zien of de config daarvan uit te lezen is...

Support van fiber.nl voor dit verhaal rekende ik al niet op. ;)
Het model zelf is toch best modern. Het feit dat er maar 2 gigabit-enabled poorten opzitten zegt niets over de leeftijd, performance of mogelijkheden van dat ding. Intern heeft hij namelijk meer dan genoeg processing power om de aangeboden snelheden te verwerken. En dat is hetgeen wat telt, toch? De meeste mensen hebben thuis toch al een switch staan voor het LAN, en als je die op poort 2 aansluit is er dus helemaal niets aan de hand. Poort 3 en 4 kan je dan ideaal gebruiken voor extra set-top boxen. Dat is in ieder geval ook de achterliggende gedachte voor zover ik het begreep. Waarom alles duurder maken als het ook prima werkt met een goedkoper model? En even voor de beeldvorming; je hebt ook routers met alleen gigabit poorten die met de interne hardware niet eens 300mb/s kunnen routen. Daar heb je dan natuurlijk bijzonder weinig aan.

Je kan natuurlijk een eigen (betere?) Fritz kopen, maar echt veel heb je er niet aan. Misschien heb je wat meer gigabit poorten, maar dan kan je net zo goed een gigabit switch kopen en die aan LAN 2 hangen. En dat extra modem (media converter eigenlijk) ertussen heeft nou niet bepaald een merkbare impact op je latency. Natuurlijk, twee devices is wat minder 'netjes', maar je hebt wel alle vrijheid om de router (= je FritzBox) op een eigen plek in huis te zetten, ver weg van je 'modem' of glasvezel-NT. Dat is een groot voordeel voor veel huishoudens waar de NT in de meterkast zit (en komt vooral het wifi-bereik ten goede).

Verder kan je prima je eigen router of zelfs modem/router combinatie gebruiken, dat doe ik ook. Even een exportje draaien van de meegeleverde Fritz en je hebt de VLAN ID's zo gevonden. Hoe je dat dan met telefonie oplost weet ik niet, daarvoor zal je moeilijk moeten gaan doen (of gewoon de Fritz voor blijven gebruiken zoals ik doe, prima ding daarvoor). Dit is in het geval je een eigen router wil gebruiken. Let dus wel op dat je router ook echt geavanceerd genoeg moet zijn om alles zelf in te kunnen regelen (lees: VLAN support, IGMP proxy voor multicast, etc). Als bovenstaande je allemaal niets zegt; niet aan beginnen. :)

En zoals bij de meeste providers; verwacht geen support op eigen hardware. Daar ben je zelf technisch verantwoordelijk voor. Voor 'support' kan je dan nog het beste terecht in deze thread, dat is toch wel het idee van GoT. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _BLAST3R op 22-05-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:45:
[...]

Het model zelf is toch best modern. Het feit dat er maar 2 gigabit-enabled poorten opzitten zegt niets over de leeftijd, performance of mogelijkheden van dat ding. Intern heeft hij namelijk meer dan genoeg processing power om de aangeboden snelheden te verwerken. En dat is hetgeen wat telt, toch? De meeste mensen hebben thuis toch al een switch staan voor het LAN, en als je die op poort 2 aansluit is er dus helemaal niets aan de hand. Poort 3 en 4 kan je dan ideaal gebruiken voor extra set-top boxen. Dat is in ieder geval ook de achterliggende gedachte voor zover ik het begreep. Waarom alles duurder maken als het ook prima werkt met een goedkoper model? En even voor de beeldvorming; je hebt ook routers met alleen gigabit poorten die met de interne hardware niet eens 300mb/s kunnen routen. Daar heb je dan natuurlijk bijzonder weinig aan.

Je kan natuurlijk een eigen (betere?) Fritz kopen, maar echt veel heb je er niet aan. Misschien heb je wat meer gigabit poorten, maar dan kan je net zo goed een gigabit switch kopen en die aan LAN 2 hangen. En dat extra modem (media converter eigenlijk) ertussen heeft nou niet bepaald een merkbare impact op je latency. Natuurlijk, twee devices is wat minder 'netjes', maar je hebt wel alle vrijheid om de router (= je FritzBox) op een eigen plek in huis te zetten, ver weg van je 'modem' of glasvezel-NT. Dat is een groot voordeel voor veel huishoudens waar de NT in de meterkast zit (en komt vooral het wifi-bereik ten goede).

Verder kan je prima je eigen router of zelfs modem/router combinatie gebruiken, dat doe ik ook. Even een exportje draaien van de meegeleverde Fritz en je hebt de VLAN ID's zo gevonden. Hoe je dat dan met telefonie oplost weet ik niet, daarvoor zal je moeilijk moeten gaan doen (of gewoon de Fritz voor blijven gebruiken zoals ik doe, prima ding daarvoor). Dit is in het geval je een eigen router wil gebruiken. Let dus wel op dat je router ook echt geavanceerd genoeg moet zijn om alles zelf in te kunnen regelen (lees: VLAN support, IGMP proxy voor multicast, etc). Als bovenstaande je allemaal niets zegt; niet aan beginnen. :)

En zoals bij de meeste providers; verwacht geen support op eigen hardware. Daar ben je zelf technisch verantwoordelijk voor. Voor 'support' kan je dan nog het beste terecht in deze thread, dat is toch wel het idee van GoT. ;)
Spijker op zijn kop: voor een meegeleverde router is het een prima ding. Kunnen veel providers een voorbeeld aan nemen. En met een extra Gigabit switch heb je ruim voldoende 1Gb poorten. Ik snap ook niet waarom er zoveel geklaagd wordt over dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
THM0 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:22:

Zou dat gaan werken?
Ik zou niet weten waarom het niet efficient zou zijn om een mediaconverter en een router te hebben. De mediaconverter (glasvezelmodem zoals jij het noemt) geeft geen enkel effect op je snelheid en verbruikt maar een klein beetje stroom.
Wat jij wil kan op zich wel maar dan moet je eerst alle technische specs weten van de manier waarop Fiber haar netwerk opzet (Vlans en dergelijke). Bovendien heb je de SIP account gegevens nodig als je ook wil bellen via je eigen apparatuur.
En als jij een apparaat koopt waarin je direct een glasvezelkabel wil drukken zal je ook een glasvezelpatchkabel moeten kopen (de goede welteverstaan), een koppelbus voor in de FTU, en een SFP module die past bij de gebruikte glasvezelkabel van Reggefiber.
Lastig punt is dat je dus zelf direct iets wil koppelen op de connector van de Reggefiber FTU. Die is van Reggefiber en dat mag niet. Heel simpel.

Kortom: maak het jezelf niet zo ontzettend moeilijk voor niks. Je eigen router inzetten kan prima (opnieuw: als je de netwerkgegevens van Fiber kent) maar dan gewoon in de plaats van de Fritzbox en dus aangesloten met een UTP kabel vanaf de Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om fiber.nl adsl te nemen. De installatie handleiding zegt dat er een dynamisch ip adres wordt toegewezen, maar in de FAQ op de website staat dat er een vast ip adres wordt toegewezen. Is het nou vast of is het nou dynamisch?

Het 100/30 pakket komt neer op 55 mbit downloadsnelheid, maar nergens wordt er een upload snelheid gespecificeerd. Hoe zit dat? Is dit in de praktijk 16.5 mbit (55% van 30) of haalt dit gewoon de volle 30 mbit upload door de 55 mbit download mogelijkheid? Bij geen enkele postcode check wordt er een upload snelheid gegeven, irritant vind ik dat :)

Ik hoop dat jullie ervaringen mij uitsluitsel kan geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik denk dat je vraag beter in het DSL topic past. Daar zit veel kennis van DSL snelheden.

Het grote xDSL-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Mja allemaal goede punten natuurlijk, hun apparatuur zal ook gekozen zijn op het typische huishouden. Probleem is dat ik in mijn meterkast nu al vrij veel UTP aansluitingen heb (en gebruik) en dat de huidige apparatuur daar exact op gesized is qua aansluitingen. Ik moet van een 8p naar een 16p switch als ik drie poorten verlies. Anyway, dank voor de tips allemaal. VLANs snap ik prima, had alleen niet bedacht dat die TV spullen op een apart netwerk zitten. Telefonie ga ik niet gebruiken dus dat maakt het wel iets simpeler.
Ik wacht maar even af wat ik krijg en hoe het allemaal gaat werken. De huidige router kan ik sowieso gebruiken maar zou wel een upgrade kunnen krijgen. Thanks voor de input in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:21:
ik ben van plan om fiber.nl adsl te nemen. De installatie handleiding zegt dat er een dynamisch ip adres wordt toegewezen, maar in de FAQ op de website staat dat er een vast ip adres wordt toegewezen. Is het nou vast of is het nou dynamisch?

Het 100/30 pakket komt neer op 55 mbit downloadsnelheid, maar nergens wordt er een upload snelheid gespecificeerd. Hoe zit dat? Is dit in de praktijk 16.5 mbit (55% van 30) of haalt dit gewoon de volle 30 mbit upload door de 55 mbit download mogelijkheid? Bij geen enkele postcode check wordt er een upload snelheid gegeven, irritant vind ik dat :)

Ik hoop dat jullie ervaringen mij uitsluitsel kan geven.
Soortgelijke vraag heb ik in het verleden ook gehad wat betreft adsl. Zoals ik me kan herinneren was het antwoord dat de verhouding in stand blijft: 55% van 100 dus ook 55% van 30. Was voor mij van belang i.v.m. interesse in streamen.

Add-it: Ik zit (nog) met 17 mbit download dus zou never-nooit een upload van 10 halen. Over een jaar glas _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Family Guy op 23-05-2016 14:46 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 11:41
Ik wil van KPN af en zie Fiber of Vodafone als een serieuze optie.
Hoe bevallen de M7 Group kastjes voor televisie?
Beetje snel, geen crashes, genoeg opties?

Ik vind de website van fiber hier niet echt duidelijk over en op youtube kan ik ook niet zoveel vinden.
Raden jullie televisie aan?

edit: gaat trouwens over een dsl aansluiting bij Fiber

[ Voor 8% gewijzigd door itsmemax op 25-05-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 23:33
Ik ga binnenkort verhuizen van een caiway/cif gebied (met internet via glas, en televisie via coax DVB-C zonder decoder of glas met IPTV decoder) naar een gebied met reggefiber voor glas en ziggo voor coax.

Ik heb slechte ervaringen met de aparte IPTV decoder die caiway gebruikt (een entone, zapt heel traag, start vreselijk traag op als hij van de stroom is geweest, en wordt flink warm als je hem altijd aan de stroom houdt). Hoe is de IPTV decoder van Fiber?

Als alternatief kan ik ook de coax van Ziggo nemen (18,70 per maand) en dan alleen internet+bellen van fiber nemen (50/50 voor 29,95), dan kom ik op de zelfde prijs, en heb ik DVB-C voor alle kanalen.

Heeft iemand wel eens de zelfde vergelijking gemaakt? Mis ik zaken als ik de televisie los van Ziggo blijf afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het simpel.

Heb nu Telfort oud (dus met DVB-C). Als Telfort stopt en alleen nog IPTV levert dan stap ik perdirect (minstens voor TV) over naar Ziggo. Kans dat die voorlopig stopt met DVB-C is erg klein. Waar ik dan Internet vandaan haal bekijk ik weer apart.

Zijn meer mensen die hetzelfde doen. Prijsverschillen zijn erg minimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 19:43
Momenteel hier ook de originele propositie als hierboven beschreven, dus via coax voor de tv's op slaapetage.
Die fritzbox lijkt me wel wat want de shitcom van telfort is niet best. Ook begint prijstechnisch fiber interessant te worden. Volgens mij zijn de diverse aansluitmogelijkheden hetzelfde maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bij Fiber krijg je ook geen coax meer hoor. Bij geen enkele provider op glas nog (op enkele lokale partijen na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ok, dat is dan iig duidelijk Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
Barre73 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:47:
Bij Fiber krijg je ook geen coax meer hoor. Bij geen enkele provider op glas nog (op enkele lokale partijen na)
Mijn idee was ook om de coax van Ziggo af te nemen (met DVB-C), en dan bij Fiber alleen internet en telefonie. Dat is even duur als een triple play van Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Heb je dan bij ziggo ook HD via dvb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
scofield schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:30:
Heb je dan bij ziggo ook HD via dvb-c?
Uiteraard. Ziggo gebruikt alleen maar DVB-C. Dat is hun enige techniek. Het verschil is echter dat ze eigenlijk 2 diensten leveren. Eentje waarbij je (afhankelijk van je pakket) heel veel zenders in HD krijgt, maar dan wel met een smartcard (en dan met een CI+module of met een Horizon Box).
En tegelijkertijd staat er op de kabel een DVB-C signaal waarbij je zonder smartcard kan kijken (direct op je TV of via een DVB-C decoder). Bij dat laatste krijg je alleen NPO 1, 2 en 3 en Ziggo Sport in HD. De rest is SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Momenteel zit ik op ADSL en alles is super traag. Meer dan 12 megabit zit er niet in.

Hoe snel is Fiber met xDSL in de praktijk? Halen jullie meer dan 50 megabit,met een 100 megabit abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
iBurger schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:16:
Momenteel zit ik op ADSL en alles is super traag. Meer dan 12 megabit zit er niet in.

Hoe snel is Fiber met xDSL in de praktijk? Halen jullie meer dan 50 megabit,met een 100 megabit abbo?
Ik zou zeggen doe de postcode check op Fiber.nl. Dan zie je halverwege de bestelstraat onder Internet in de kleine lettertjes de snelheid die je waarschijnlijk kan behalen op jouw adres volgens KPN FPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
_BLAST3R schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Ik zou zeggen doe de postcode check op Fiber.nl. Dan zie je halverwege de bestelstraat onder Internet in de kleine lettertjes de snelheid die je waarschijnlijk kan behalen op jouw adres volgens KPN FPI.
En als aanvulling: Die snelheid is dus eigenlijk voor alle aanbieders hetzelfde.

Je kan de check ook zelf doen bij KPN (de leverancier van de lijn en het signaal)

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Mocht er bij jou bonding mogelijk zijn dan moet je wel even opletten dat dit niet bij Fiber kan.Technisch wel maar ze bieden het niet aan. KPN zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:52:
[...]

Mocht er bij jou bonding mogelijk zijn dan moet je wel even opletten dat dit niet bij Fiber kan.Technisch wel maar ze bieden het niet aan. KPN zelf wel.
Klopt, je kan dus ook direct bij KPN checken, alleen krijg je dan dus info die voor deze provider dus wellicht niet van toepassing is (en dat kan verwarrend zijn). Bonding kan inderdaad nu nog niet bij Fiber.

En daarom is het dus altijd slim om, wil je het aanbod van een provider checken, de site van de provider daarvoor te gebruiken (mits ze transparant zijn over de snelheid). Al is het alleen om later dus te voorkomen dat je van een koude kermis thuiskomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Iburger heeft ook al op het XDSL forum gereageerd en zijn uitslag van de postcodecheck gemeld.

100 Mbit via VDSL2 en 200 via pairbonding.

Dus 100 is haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
Hoe dynamisch zijn de IP adressen van Fiber op de glasvezel eigenlijk?

Moet ik er rekening mee houden dat ik drie keer in de week een nieuw IP adres krijg, of kan het eens in de paar maanden gebeuren dat je een nieuw adres krijgt als je router van de stroom is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

LinuxMan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:57:
Hoe dynamisch zijn de IP adressen van Fiber op de glasvezel eigenlijk?

Moet ik er rekening mee houden dat ik drie keer in de week een nieuw IP adres krijg, of kan het eens in de paar maanden gebeuren dat je een nieuw adres krijgt als je router van de stroom is geweest?
Eeeeh, ze hebben een vast IP toch, op glasvezel? Ik heb daar specifiek op geselecteerd en het is ook nog niet veranderd sinds december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

page404 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Eeeeh, ze hebben een vast IP toch, op glasvezel? Ik heb daar specifiek op geselecteerd en het is ook nog niet veranderd sinds december.
Of ze een vast IP hebben op Fiber weet ik niet. Maar glasvezel bij Vodafone, KPN en OnsBrabantNet hebben dynamische ip adressen. Dus het is niet automatisch zo dat je bij glasvezel een vast IP krijgt / hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Of ze een vast IP hebben op Fiber weet ik niet. Maar glasvezel bij Vodafone, KPN en OnsBrabantNet hebben dynamische ip adressen.
http://www.fiber.nl/klant...eelgestelde-vragen/alles/
Het IP adres wat wij leveren is in principe vast en gekoppeld aan uw locatie.
Het zou echter kunnen wijzigen in geval van verhuizingen, noodzakelijke netwerkmigraties of bij het wisselen van een internet product.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
Hmm, via https://www.eindelijkglasvezel.nl/debilt/ waar ik de verschillende providers met elkaar kan vergelijken lees ik dat het IP adres dynamisch is bij het "Internet + Bellen 100/100" pakket. Via die site krijg ik een prijs van €34,95 per maand (standaard prijs, geen tijdelijke actieprijs).

Als ik via de fiber.nl website aanvraag kom ik voor de zelfde opties uit op €44,95 ????

Zie ik nou wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

LinuxMan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:29:
Hmm, via https://www.eindelijkglasvezel.nl/debilt/ waar ik de verschillende providers met elkaar kan vergelijken lees ik dat het IP adres dynamisch is bij het "Internet + Bellen 100/100" pakket. Via die site krijg ik een prijs van €34,95 per maand (standaard prijs, geen tijdelijke actieprijs).

Als ik via de fiber.nl website aanvraag kom ik voor de zelfde opties uit op €44,95 ????

Zie ik nou wat over het hoofd?
Ik zie het ook niet. Wel zie ik dat ze de pakketten hebben aangepast sinds ik mijn contract heb afgesloten en nu niet meer kan vergelijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Inderdaad via eindelijk glasvezel afsluiten ben je vooral voor pakketten zonder TV goedkoper uit. Via de telefonische verkoop zeuren, krijg je ook het goedkopere aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 23:00
Jammer voor de borg en aansluitkosten bij deze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Betreft VDSL2 en (nog steeds?) Fritz!Box.
Kun je vaste IP nummers toekennen? EDIT : Op het lokale netwerk.
Of is dat verwijderd uit de firmware?

offtopic:
Een heel erg hoog The Jetsons gehalte die Fritz!Boxen trouwens. Retro science-fiction. Geinig.

[ Voor 10% gewijzigd door NxCPU op 03-08-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Als ik hetzelfde wil wat ik nu heb bij Ziggo word dat na 3 maanden net zo duur als Ziggo, vast bellen word 14,95 ipv 9,95 bij Ziggo. Daarbij kan ik bij Fiber max 100mb halen terwijl ik nu 300/30 hebt. Kortom voor mij geen Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Al de hele dag geen internet via Fiber. Op hun site is daar natuurlijk niets over te vinden. Nergens informatie over wat er aan de hand is en hoe lang het nog gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
EnigmaNL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:17:
Al de hele dag geen internet via Fiber. Op hun site is daar natuurlijk niets over te vinden. Nergens informatie over wat er aan de hand is en hoe lang het nog gaat duren...
Ik dacht, dan bel je toch. Maar ik zie nu net dat ze maar tot 21:00 telefonisch bereikbaar zijn.
(Hierom streep ik ze door op mijn lijstje. Ik werk vaak ook 's nacht en kijk dan vaak UFC en MLB, terwijl ik op die Yanks wacht waar ik voor werk.)
Er is wel een formulier om een storing te melden (voor internet, televisie, telefonie, etc) op hun website : https://www.fiber.nl/klachten/
Maar ja dat gaat je nu niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik heb vanmiddag ook gebeld maar het enige dat ze weten is dat er een storing is. Niet wat er aan de hand is en al helemaal geen indicatie over hoe lang het gaat duren.

Edit: het eerste wat ze doen is natuurlijk de oorzaak bij de klant proberen te zoeken, ook al weten ze van te voren al dat er meer aan de hand is. Zeer vervelend.

[ Voor 33% gewijzigd door EnigmaNL op 03-08-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke provider gaat het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bij Ziggo deden ze nooit zo als er iets was. Het was nooit een strijd om te bewijzen bij wie de schuld lag, ze gingen gewoon aan de slag om de storing op te lossen. Bij Fiber moet je altijd eerst bewijzen dat het niet jouw schuld is, ook al weten ze dat er wat aan de hand is. Toen ik net abonnee was heb ik maanden tegen ze moeten knokken om de snelheid in orde te krijgen.

Nog een half jaar en dan ben ik bij ze weg.

Internet werkt nog steeds niet... Al 30 uur storing.

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 04-08-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
EnigmaNL schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:37:
Bij Ziggo deden ze nooit zo als er iets was. Het was nooit een strijd om te bewijzen bij wie de schuld lag, ze gingen gewoon aan de slag om de storing op te lossen. Bij Fiber moet je altijd eerst bewijzen dat het niet jouw schuld is, ook al weten ze dat er wat aan de hand is. Toen ik net abonnee was heb ik maanden tegen ze moeten knokken om de snelheid in orde te krijgen.

Nog een half jaar en dan ben ik bij ze weg.

Internet werkt nog steeds niet... Al 30 uur storing.
Dat is wel heel vervelend al 30 uur lang. In welke stad woon je? Ik had gisteren ieder geval gewoon Internet en TV. Ik woon in Schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik woon in Emmen. Sinds een uurtje werkt het internet eindelijk weer. Hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
EnigmaNL schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:18:
Ik woon in Emmen. Sinds een uurtje werkt het internet eindelijk weer. Hopelijk blijft dat zo.
Zie je nou wel. Het was jouw schuld.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste