[Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:

• nappie87
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 18:43
THM0 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:22:
Vandaag ook Fiber glasvezel aangevraagd. Fingers crossed dat het goed gaat...

Ik had ze gebeld om de aansluitkosten te laten vervallen. Ik ga natuurlijk niet betalen om klant te mogen worden. ;)

Nu begreep ik dat ik een glasvezelmodem krijg en daarnaast een Fritzbox 7360 als router. Lekker efficient... Dus ik zat te denken om zelf een Draytek Fiber modem/router te kopen, of een Fritzbox 5490. Daar gaat direct een glasvezelkabel in en dan heb je gewoon 1 device wat fungeert als modem, router en accespoint.
Zou dat gaan werken?
Als reactie op de Fritzbox 5490, daar gaat idd een glasvezelkabel rechtstreeks in. Bij mij is er afgelopen week een geplaatst (bij een andere provider Xs4all) omdat reggefiber daar het nieuwe aansluitkaste had gemonteerd (vierkant ipv rechthoekig). Het voordeel is dat je dan gewoon je 4 utp poorten vrij hebt en je er niet eerst een kwijt raakt aan de media converter (glas <--> utp).
Op de foto is het vierkante kastje van reggefiber en de 5490 te zien. (in mijn hand de glasvezel kabel)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sc/7s4hlaesomxbr99/AACN43L8q9FRGmiiKPEHfyRea?raw=1

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
nappie87 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Als reactie op de Fritzbox 5490, daar gaat idd een glasvezelkabel rechtstreeks in. Bij mij is er afgelopen week een geplaatst (bij een andere provider Xs4all) omdat reggefiber daar het nieuwe aansluitkaste had gemonteerd (vierkant ipv rechthoekig). Het voordeel is dat je dan gewoon je 4 utp poorten vrij hebt en je er niet eerst een kwijt raakt aan de media converter (glas <--> utp).
Op de foto is het vierkante kastje van reggefiber en de 5490 te zien. (in mijn hand de glasvezel kabel)
[afbeelding]
Beetje OT maar is dit de oplossing die XS4All zelf heeft bedacht voor de nieuwe FTU van Reggefiber? Er is namelijk sinds half juli ook gewoon een media converter bij KPN en dochters beschikbaar voor deze nieuwe FTU. Eentje die er keurig overheen schuift. De oplossing die je hier ziet is ook prima natuurlijk maar dat was niet wat XS4All voor ogen stond toen Reggefiber deze nieuwe FTU aankondigde. Vandaar dat ik even benieuwd was.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• nappie87
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 18:43
Ja, dit is de oplossing waar zij (icm de installateur van Guidion) mee kwamen.
Xs4all had eerst de oude media converter en oude fritzbox opgestuurd, de monteur heeft die niet geïnstalleerd vanwege deze nieuwe FTU van reggefiber. een week later was het nieuwe spul binnen en werd direct geïnstalleerd

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Barre73 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:41:
[...]

Beetje OT maar is dit de oplossing die XS4All zelf heeft bedacht voor de nieuwe FTU van Reggefiber? Er is namelijk sinds half juli ook gewoon een media converter bij KPN en dochters beschikbaar voor deze nieuwe FTU. Eentje die er keurig overheen schuift. De oplossing die je hier ziet is ook prima natuurlijk maar dat was niet wat XS4All voor ogen stond toen Reggefiber deze nieuwe FTU aankondigde. Vandaar dat ik even benieuwd was.
Ik gok dat men het een beetje zat is dat er telkens nieuwe FTU's en bijbehorende (niet onderling uitwisselbare) modems voor uitgebracht worden. Voor een provider is het al lastig genoeg dat er nu zo'n 3 subtypen FTU's zijn in Reggefiber gebied. Is telkens opnieuw een investering om elk nieuw type modem weer op voorraad te krijgen. Ik begrijp deze keuze in ieder geval wel.

Toevallig weet ik dat Fiber ook bezig is met de Fritz 5490. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _BLAST3R op 11-08-2016 20:32 ]

• Barre73
_BLAST3R schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:31:
[...]

Ik gok dat men het een beetje zat is dat er telkens nieuwe FTU's en bijbehorende (niet onderling uitwisselbare) modems voor uitgebracht worden. Voor een provider is het al lastig genoeg dat er nu zo'n 3 subtypen FTU's zijn in Reggefiber gebied. Is telkens opnieuw een investering om elk nieuw type modem weer op voorraad te krijgen. Ik begrijp deze keuze in ieder geval wel.

Toevallig weet ik dat Fiber ook bezig is met de Fritz 5490. ;)
Daarom is deze FTU ook uitgebracht. Keuze uit het plaatsen van een MC (zoals KPN doet) of een patchkap waardoor je een patchkabel kan plaatsen en een router met SFP module.
Maar die laatste oplossing is zeker niet de meest klantvriendelijke.
Of zou jij het leuk vinden om je router verplicht naast je FTU te krijgen terwijl je die veel liever in de woonkamer zou willen vanwege bijvoorbeeld de wifi prestaties?
Al dat soort dingen die nu bij KPN kunnen door middel van 1 langere UTP kabel, kunnen dan niet meer, tenzij je een lange patchkabel zelf regelt. Met alle gevaren voor beschadiging van dien.

• _BLAST3R
Barre73 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:47:
[...]

Daarom is deze FTU ook uitgebracht. Keuze uit het plaatsen van een MC (zoals KPN doet) of een patchkap waardoor je een patchkabel kan plaatsen en een router met SFP module.
Maar die laatste oplossing is zeker niet de meest klantvriendelijke.
Of zou jij het leuk vinden om je router verplicht naast je FTU te krijgen terwijl je die veel liever in de woonkamer zou willen vanwege bijvoorbeeld de wifi prestaties?
Al dat soort dingen die nu bij KPN kunnen door middel van 1 langere UTP kabel, kunnen dan niet meer, tenzij je een lange patchkabel zelf regelt. Met alle gevaren voor beschadiging van dien.
Daar heb je zeker gelijk in, er zitten ook zeker nadelen aan. Maar bekijk het eens anders; omdat er nu niet weer apart geïnvesteerd hoeft te worden in een (extra) modem/apparaat naast de router, kan een provider dus meer investeren in de router. En zo krijgt de klant er dus een betere router voor terug..

Maar even realistisch-theoretisch; hoeveel procent van de gebruikers zou de router van de provider ook daadwerkelijk tientallen meters van de meterkast neerzetten? Ik betwijfel of mensen überhaupt weten dat dit een mogelijkheid is.. Daarbij lijkt het mij een stuk aannemelijker dat de meeste mensen die WiFi een heikel punt vinden toch al een eigen AP hebben staan, en alles behalve vertrouwen op de WiFi die ze van hun provider 'cadeau' krijgen..

Uiteindelijk is de Fritz gewoon een prima router voor de gemiddelde huis-tuin-keuken gebruikers. En nu dus mét fiber-modem, 4x gigabit ethernet én 802.11ac ingebouwd. Alhoewel het bereik naar de tuin wellicht wat tegen zal vallen vanuit de meterkast. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels1552
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05-2020
Na twee jaar glasvezel internet en alles in 1 van Fiber te hebben gebruikt, is mijn advies: kijk verder. De opsommingen:
1. internet: haalde nooit de beloofde snelheid. Dacht dat dat normaal was, maar 2 weken KPN en nog steeds de beloofde snelheid;
2. televisie: slechte kwaliteit, konden niet helpen met problemen en scheepte mij af met: het ligt aan uw televisie. Die halverwege de termijn vernieuwd is en waarna de problemen nog steeds bestonden;
3. servicedesk: puisterige tieners die op basis van een voorgeschreven script proberen je zo snel mogelijk af te poeieren.

Mijn advies: niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:04

hullemah

hullie

Begin nooit aan fiber 1 en al ellende.Helpdesk wat praat als kip zonder kop echt heb nog nooit zo'n waardeloze helpdesk meegemaakt.
Tv platform is niet om aan te zien,onscherp,blokkerig en het ligt nooit aan hun.Ellendige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:11
hullemah schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:43:
Begin nooit aan fiber 1 en al ellende.Helpdesk wat praat als kip zonder kop echt heb nog nooit zo'n waardeloze helpdesk meegemaakt.
Tv platform is niet om aan te zien,onscherp,blokkerig en het ligt nooit aan hun.Ellendige provider.
Mweh, beetje een onderbuik reactie: als voormalig Ziggo abonnee kan ik mij ook nog een werkelijk dramatische discussie met een Ziggo helpdesk medewerker herinneren.

Jij hebt Fiber DSL neem ik aan?? Ik vind de kwaliteit van het TV-beeld over glasvezel (M7 STB) echt uitstekend. Er waren zeker wat aanloopproblemen, maar over het laatste jaar ben ik best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

dennisfr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Mweh, beetje een onderbuik reactie: als voormalig Ziggo abonnee kan ik mij ook nog een werkelijk dramatische discussie met een Ziggo helpdesk medewerker herinneren.

Jij hebt Fiber DSL neem ik aan?? Ik vind de kwaliteit van het TV-beeld over glasvezel (M7 STB) echt uitstekend. Er waren zeker wat aanloopproblemen, maar over het laatste jaar ben ik best tevreden.
Nee ik had fiber glas.Om over de m7 stb maar niet te spreken drama's, tot 2 maal toe Volkers Wessel monteur gehad.Maar die kaatste de zogenaamde bal weer naar fibernl.Het werkte gewoon niet,maar om dan van ze af te komen,contractontbinding dan moet je van goede huize komen.Maar goed ben van ze verlost en kan nu weer relaxed tv kijken/internetten.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05
Zijn er hier nog mensen die Fiber gebruiken? Of is iedereen nu off-line en kunnen ze niet hier posten? :)

Ik ben zelf een medium-tevreden klant, tot twee dagen geleden dan. Afgelopen anderhalf jaar geen storingen gehad en de snelheid was ook prima. 100 mbit voor de prijs van 50, de verdubbelaar is nooit uitgezet, mogelijk omdat ik anderhalf jaar geleden bij het verhuizen zoveel administratief gezeik had.

Dus toen ik een week geleden een brief kreeg dat ze netwerk verbeteringen door gingen voeren, begon ik al nattigheid te voelen en inderdaad. Het netwerk is HEUL erg verbeterd. Ik heb alleen nog DVB-C TV.

Servicedesk is onbereikbaar, tijd aan de lijn gehangen en geen contact gehad, zelfs niet om 10 uur 's morgens op een doordeweekse dag, je verwacht dat het dan toch wel niet mega druk zal zijn. Call aanmaken via my-fiber werkt ook niet, maar op een of andere manier reageren ze wel snel op hun algemene contact invoer veld:

(note to self: plak hier URL als fiber.nl het weer doet)

Antwoord komt dan wel in je eigen my fiber omgeving.

Maar om even terug te komen op wat ik wil vragen: zijn hier meer mensen met problemen tijdens die ... euhhh... netwerk verbeteringen? Hoe lang moesten jullie wachten? Ik heb wel reactie gehad op bovenstaand formulier, maar ze weten niet hoe lang het nog gaat duren. Wel kan ik restitutie vragen als de 'verbetering' klaar is.

De enige reden waarom ik nog bij Fiber gebleven ben, is de handige DVB-C. Ik wil geen kastje onder de TV, er gaat gewoon coax direct de TV in.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Barre73
Dus je hebt geen internet en telefonie meer? En geen IPTV dan maar die gebruik je niet zeg je al.

• budi
Nee klopt, bellen kan ook niet meer. Als ik probeer te bellen, blijft het stil, geen beltoon. IPTV heb ik inderdaad niet, heb alleen coax kabel in de TV. Toen ik Fiber nam juli 2014, had je nog die optie. Wat ik heb begrepen is dat in Almere (en misschien andere steden ook), die DVB-C via een andere vezel aangeboden wordt.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
budi schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:50:
Zijn er hier nog mensen die Fiber gebruiken? Of is iedereen nu off-line en kunnen ze niet hier posten? :)
Hier doet de fiber.nl website het in ieder geval gewoon: http://www.fiber.nl/klantenservice/contact/ en ik verwacht dat je dit formulier zoekt: https://www.fiber.nl/klachten/

Note: ik heb geen Fiber ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-09-2016 15:04 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:22

page404

Website says no

In december loopt mijn jaarabonnement af en ik ben echt verder aan het kijken. De klantenservice ben ik gewoon niet tevreden over. Te veel dingen die veel moeite kosten of niet duidelijk zijn. Ik had de Onbeperkt vrij bellen opgezegd en de volgende maand staat die er gewoon weer op. Vorige week al een berichtje gestuurd maar er wordt gewoon niet op gereageerd. Internet werkt overigens prima, en die tvkastjes vind ik ook prima eigenlijk. Maar administratie is vanaf het begin al niet soepel.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
budi schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:01:
Nee klopt, bellen kan ook niet meer. Als ik probeer te bellen, blijft het stil, geen beltoon. IPTV heb ik inderdaad niet, heb alleen coax kabel in de TV. Toen ik Fiber nam juli 2014, had je nog die optie. Wat ik heb begrepen is dat in Almere (en misschien andere steden ook), die DVB-C via een andere vezel aangeboden wordt.
DVB-C wordt altijd via de andere vezel geleverd. En alle IP zaken via de eerste. Er komen altijd twee vezels jouw woning binnen. Een groene en een blauwe. En die zijn in de PoP ook gescheiden. De IP diensten zijn in de PoP aangesloten via jouw blauwe vezel op een switch van KPN Wholesale. Het CATV signaal (DVB-C) is aangesloten via jouw groene vezel in de PoP op een splitterboard.

In jouw geval constateer ik dat of:
Jouw patch op de A-vezel in de PoP er uit ligt (menselijk foutje)
Of jouw diensten bij Fiber zijn gestopt via het sluiten van de actieve poort. Maar de patches zijn nog niet verwijderd door Reggefiber.

Die DVB-C kan namelijk niet gestopt worden worden zonder de fysieke connectie (de patch in de PoP) te verwijderen. Dat signaal gaat altijd door. Dat zou een reden kunnen zijn dat je DVB-C wel werkt maar de rest niet meer.
Als je me een DM stuurt kan ik wel even kijken of er een opheforder bij Reggefiber is binnengekomen. Dat hoop ik natuurlijk niet, maar beter even checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber belazert middels een obscuur verkoopkantoor van 2 'heren' adviseurs die op provisiebasis in buitengebieden potentiële klanten bezoeken. Vertrekpunt: laat die idioten een aantal weken zich de zolen kapot lopen, dan vertellen we hoe de aanmeldingen plaats horen te vinden en de aanmeldingen die in de tussentijd gedaan zijn vergoeden we niet. Daarna beloven ze alles uit te zoeken omdat ze het 'netjes op willen lossen', maar laten niets meer van zich horen. Uiteindelijk ben je als adviseur de sukkel 'want je hebt het niet gesnapt', word je (afgestudeerd met titel voor en achter je naam) dan verteld door een drop-out MBO-er. Ik zeg: kies niet voor Fiber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fiberlichtop

Zeker nog nooit met de colporteurs van KPN te maken gehad?

PS: afgestudeerd (titel van voren of van achteren maakt niets uit) is absoluut geen garantie voor het hebben van gezond verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Update, ik werd zowaar terug gebeld vrijdag door Fiber. In de nacht van vrijdag op zaterdag zou alles opgelost worden tijdens de nachtelijke ronde werkzaamhden. Nou mooi niets hoor. Nog steeds hetzelfde probleem. Meteen klanten service gebeld op zaterdag ochtend rond een uur of 10 en ik viel stijf achterover bijna: ik had meteen contact zonder wachttijd! Whoa! :) Niet dat ze me konden helpen, ticket wordt weer doorgezet en maandag is er een kans dat ik terug word gebeld.

Ik denk dat ik maar door de zure appel heen moet bijten en over ga stappen naar Tweak. Betekent wel 3 weken geen internet, maar ja, het is niet anders. Voordeel van Tweak in Almere is dat ze eigen apparatuur hebben in de PoP, als ik het goed heb begrepen. Maar als ik de ervaringen over Tweak lees op internet, kun je zeggen dat het een van de minst slechte internet boeren zijn. Mijn moeder in Amsterdam was ook niet al te tevreden, maar daar heeft Tweak dan weer geen eigen apparatuur.

Kwestie dus van 'Am I feeling lucky, punk?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:57

knakworst

Get more sats!

3 weken geen internet? Werkt overstappen niet naadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Nog een update over mijn administratieve probleem. Ik kreeg nu, na ruim anderhalve week, de reactie dat ze nooit een opzegging ontvangen hebben (ik heb nota bene het incidentnummer in mijn bericht vermeld) en dat ik nu alsnog op kan zeggen per voilgende maand. Ik heb ze laten weten dat ik nu zeker weten niet meer ga verlengen. Wat een kneuzen zijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
knakworst schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:54:
3 weken geen internet? Werkt overstappen niet naadloos?
De lijn moet toch eerst vrij gemaakt worden, voordat een nieuwe provider er zijn diensten op kan leveren? Of is dat niet meer zo en zou dat sneller moeten gaan?

In elk geval heb ik nu weer internet, gisteren kwam ik thuis en zag ik zowaar weer lampjes op de modem. Nu maar eens uitkijken naar een andere provider. Waarschijnlijk ga ik voor Tweak, de minst slechte glas provider als ik de ervaringen op de diverse sites mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
budi schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:07:
[...]

De lijn moet toch eerst vrij gemaakt worden, voordat een nieuwe provider er zijn diensten op kan leveren? Of is dat niet meer zo en zou dat sneller moeten gaan?

In elk geval heb ik nu weer internet, gisteren kwam ik thuis en zag ik zowaar weer lampjes op de modem. Nu maar eens uitkijken naar een andere provider. Waarschijnlijk ga ik voor Tweak, de minst slechte glas provider als ik de ervaringen op de diverse sites mag geloven.
Nee hoor. Migratie is naadloos.

Je realiseert je wel dat je dan definitief je DVB-C signaal kwijt raakt en dus verplicht naar IPTV gaat?
Of je moet Ziggo TV combineren met Tweak internet/bellen van 1 Gbit voor 365 euro per jaar ( bij betaling voor 1 jaar ineens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Dank je voor je reactie, dat stelt me wel gerust! Ja, ik zal inderdaad afscheid moeten nemen van DVB-C, maar tegenwoordig zijn daar wel alternatieven voor zoals Knipprr (of zoiets) en mobile2morrow.com. Maar misschien stap ik wel helemaal van televisie kijken af, het enige wat ik nog wel eens keek was het journaal en soms wat tennis.
Of ik geef dat Sparql nog een kans, was mijn moeder niet al te tevreden over, maar dat was in Amsterdam en het glasvezel daar lijkt niet al te stabiel te zijn (geweest?) in Oost. Is volgens mij ook een van de eersten in Nederland, maar ook dat weet ik niet zeker. In elk geval heeft ze jaren tevreden InterNLnet gehad, totdat ze graag TV wilde en dus over moest stappen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 07:59
Meer mensen last van een storing? Ik heb sinds 16.45u ongeveer geen internet meer.

Fiber gebeld, en even ervoor hadden ze ook een melding van geen internet. Bij 5 meldingen mogen ze het een storing noemen.
Maar er was nog niks bekend verder.

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Weet iemand de Sip server van stipte.nl ?

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:43
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik heb inmiddels na een dramatische start in jan 2015 en nog dramatischer verhuizing in juli vorig jaar nu meer dan een jaar geen problemen met Fiber. Internet, TV en bellen werken goed. Zo lang er niets mis is zit je er wel goed, maar als er iets mis gaat is de service gewoon slecht. Blijkt ook wel uit het feit dat ze mij heeeel makkelijk credit nota's stuurde na verschillende problemen.

Wat ik nog steeds erg mis is het feit dat ik niet dagelijks het nieuws kan opnemen. Moet elke keer weer apart. Vind dat ze daar wel wat aan mogen doen. Ook heb ik TV kijken in een browser nog nooit werkend gekregen... Edge wordt niet ondersteund, IE11 deed het niet, Chrome had ook geen zin. Beetje kansloos.

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:37
Klantenservice ervaring:

Net proberen te bellen met klantenservice werd vriendelijk geholpen door een medewerker. Maar hij klonk nogal overstressed. Ik heb wel iets langer dan 45 min gewacht aan de telefoon. zelfs de chat functie werkte niet goed. Ben ik in contact gekomen met een medewerker zodra ik de vraag/probleem stelfde werd de chat window door de operator gesloten.

Ik heb 3 weken geleden aangemeld bij fiber.nl kreeg hiervoor ook een aansluitkosten factuur bij. Maar na deze 3 weken nog geen inbouwpakketje gekregen. Dus na het bellen ben ik achtergekomen dat er iets met de netwerk beheerder is vastgelopen. Dus nu moet ik nog een week wachten.

Mijn mening over klantenservice van fiber.nl, Ze kunnen iets meer mensen aan nemen voor het klantenservice afdeling

[ Voor 8% gewijzigd door Gupster op 28-09-2016 12:10 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nu voor het eerst geen internet. Klantenservice gebeld, maar werd al bandje afgespeeld dat er een storing in het netwerk zit, dus maar opgehangen in de veronderstelling/hoop dat ze het snel weten op te lossen.

Dit is trouwens net nadat een paar weken geleden een "netwerkverbetering" doorgevoerd is waardoor ik een nieuw IP adres gekregen had. Hiervoor 18 maanden geen downtime gehad.

Edit: Het werkt nog steeds niet. Dat begint wel vervelend te worden. Zelfs geen bericht op Twitter en Facebook is na bijna 24 uur wel jammer.

[ Voor 44% gewijzigd door knakworst op 29-09-2016 10:13 ]

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]

• budi
Hier ook geen internet meer. Nu maar snel opzeggen dan, ik begrijp dat het voor het einde van de maand moet. Wel toevallig, ik heb net Tweak aangevraagd, lijkt wel alsof ze dat wisten, want met het op de deurmat ploffen van het contract, plofte ook het internet eruit :)

Loop wel het risico dat als Tweak er langer dan een maand over doet om aan te sluiten dat ik zonder internet zit per 1 november, maar ja, ik ben ondertussen wel gewend om zonder internet te moeten. Gelukkig heb ik nog KPN Fon als backup. Werkt niet super, redelijk wat packet loss, maar voldoende om wat traag te internetten.

• _BLAST3R
Ook ik heb hier last van (WBA Reggefiber). Probleem lijkt te liggen in de ARP-traffic tussen jouw router en de WAP. Dat kan je oplossen door te kijken in de traffic naar de ARP-pakketjes, het MAC-adres van de default gateway te onderscheppen (die komt in het begin eenmalig langs na een reboot), en daar een statische mapping voor aan te maken in je router. Natuurlijk moet je router dat wel kunnen overigens.

Met die statische mapping voor de default gateway kan je vervolgens gewoon internetten. Wellicht kunnen jullie er als tweaker iets mee. Mocht ARP je helemaal niets zeggen, dan is dat natuurlijk lastig. Echter weet ik wel dat ze er druk mee bezig zijn; het wordt nu o.a op hoogste niveau bij de netwerkoperator onderzocht. Vooralsnog lijkt alleen WBA getroffen te zijn. Wel een zeer slechte timing voor degene die net over zijn gezet naar WBA onder het mom van 'netwerkverbeteringen'. :-(

De instelling die je zoekt is de ARP TIme-out. Als je die instelt op 8 uur kun je sowieso weer 8 uur vooruit.

[ Voor 5% gewijzigd door _BLAST3R op 29-09-2016 14:47 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ongetwijfeld kan dat allemaal op mijn AC-68U. Een google-dns instellen lukt me nog wel maar dit gaat me helaas iets te ver. Ik hoop dat het vanavond is opgelost. Netflix op mijn mobiele abonnement gaat helaas niet de hele week lukken...

• page404

page404

Website says no

Zo, de administratieve problemen zijn opgelost. Ze hebben het teveel geïncasseerde gecrediteerd. Overigens zonder enige excuus of terugkoppeling op de lompe afhandeling.
Gisteren XS4All aangevraagd. Binnenkort is Fiber dus geschiedenis voor mij :)

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]

• page404

page404

Website says no

Mar.tin schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:26:
[...]

Ze hebben daar ook geen internet zeker bij fiber.. want communiceren ho-maar... :(, stilte op twitter, stilte op de website, stilte op de chat, telefonisch nauwelijks bereikbaar..
Ik vermoed dat ze een beetje overbelast zijn. Maar ik ben daar heel makkelijk in: Niet mijn probleem, ik ben gewoon weg aan het einde van het jaar.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

page404 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:31:
[...]

Ik vermoed dat ze een beetje overbelast zijn. Maar ik ben daar heel makkelijk in: Niet mijn probleem, ik ben gewoon weg aan het einde van het jaar.
Een onzin tweet lukte ze anders prima.

https://twitter.com/FiberNL/status/781428006866878464

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik ga denk ik ook overstappen. Internet-only 500 mbit bij KPN is 52,50 per maand. Goedkoper dan bij Fiber.

• budi
Wordt het eigenlijk niet tijd dat Tweakers aandacht besteed aan deze al een tijdje durende storing? Ik bedoel: als XS4All een grote storing heeft, haalt het vaak wel het nieuws. Waarom nu niet? Fiber Nederland is toch ook best een grote provider? Althans, nog wel...

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

We hebben de frontpage gehaald. nieuws: Klanten provider Fiber hebben al dag last van storing

Nu snel oplossen graag...

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]

• budi
Ik heb met KPN Fon verbinding met een buurman. Omdat je maar 1 mac adres per account kan koppelen, heb ik mijn openwrt router als client ingesteld met een accesspoint daar weer aan, kan ik nu met meerdere apparaten internetten. Het is niet snel en heeft soms wat packetloss, maar er is mee te internetten. Het account kreeg ik omdat ik KPN op mijn werk telefoon heb.

• budi
_BLAST3R schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:41:
Ook ik heb hier last van (WBA Reggefiber). Probleem lijkt te liggen in de ARP-traffic tussen jouw router en de WAP. Dat kan je oplossen door te kijken in de traffic naar de ARP-pakketjes, het MAC-adres van de default gateway te onderscheppen (die komt in het begin eenmalig langs na een reboot), en daar een statische mapping voor aan te maken in je router. Natuurlijk moet je router dat wel kunnen overigens.

Met die statische mapping voor de default gateway kan je vervolgens gewoon internetten. Wellicht kunnen jullie er als tweaker iets mee. Mocht ARP je helemaal niets zeggen, dan is dat natuurlijk lastig. Echter weet ik wel dat ze er druk mee bezig zijn; het wordt nu o.a op hoogste niveau bij de netwerkoperator onderzocht. Vooralsnog lijkt alleen WBA getroffen te zijn. Wel een zeer slechte timing voor degene die net over zijn gezet naar WBA onder het mom van 'netwerkverbeteringen'. :-(

De instelling die je zoekt is de ARP TIme-out. Als je die instelt op 8 uur kun je sowieso weer 8 uur vooruit.
Bedankt voor de tip, of de storing is echt NET opgelost of dit heeft in mijn geval geholpen. Ik zal proberen in het kort uit de doeken te doen wat ik gedaan heb. Eerst heb ik tcpdump en ip packages geinstalleerd op mijn openwrt router.

Daarna zag ik dat mijn arp er zo uit zag:

code:
1
2
3
4
root@blight:~# arp
IP address       HW type     Flags       HW address            Mask     Device
213.204.244.1    0x1         0x0         00:00:00:00:00:00     *        eth0.2
10.4.0.119       0x1         0x2         98:01:a7:97:e4:dd     *        br-lan

die 00:00 etc is een probleem.

met tcpdump zag ik dit voorbij komen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root@blight:~# tcpdump -eni eth0.2
20:20:05.265084 10:0d:7f:6d:96:b3 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype ARP (0x0806), length 42: Request who-has 213.204.244.1 tell 213.204.247.46, length 28
20:20:06.265093 10:0d:7f:6d:96:b3 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype ARP (0x0806), length 42: Request who-has 213.204.244.1 tell 213.204.247.46, length 28
20:20:08.384196 10:0d:7f:6d:96:b3 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype ARP (0x0806), length 42: Request who-has 213.204.244.1 tell 213.204.247.46, length 28
20:20:08.857815 50:87:89:61:79:6e > 10:0d:7f:6d:96:b3, ethertype IPv4 (0x0800), length 60: 195.9.237.106.29117 > 213.204.247.46.23: Flags [S], seq 3586979630, win 18317, length 0
20:20:09.375082 10:0d:7f:6d:96:b3 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype ARP (0x0806), length 42: Request who-has 213.204.244.1 tell 213.204.247.46, length 28
20:20:10.375082 10:0d:7f:6d:96:b3 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype ARP (0x0806), length 42: Request who-has 213.204.244.1 tell 213.204.247.46, length 28
20:20:14.258911 10:0d:7f:6d:96:b3 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype ARP (0x0806), length 42: Request who-has 213.204.244.1 tell 213.204.247.46, length 28

Dus een aantal broadcast vragen met opeens een antwoord, dus ik dacht, ik probeer die 50:87..etc eens:

code:
1
ip neigh change 213.204.244.1 lladdr 50:87:89:61:79:6e  nud permanent   dev eth0.2

en ja hoor, ik kon weer internetten! :)

Dank voor de tips en ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft.

(goed, nu weten jullie mijn ip adres, nou ja, ach, da's ook nog maar voor even totdat ik Tweak heb ;) )

Nog een aanvulling, viel me op na een reboot van de router dat mijn arp tabel wel goed leek, maar mijn internet werkte niet meer:

code:
1
213.204.244.1    0x1         0x0         50:87:89:61:79:6e     *        eth0.2

Lijkt goed, maar toch maar die ip neigh change van hier boven er overheen gezet en toen werd het:

code:
1
213.204.244.1    0x1         0x6         50:87:89:61:79:6e     *        eth0.2

het verschil is die 0x0 en 0x6, de flags. Misschien dus dat het hele tcpdumpen niet nodig is, dat je dus gewoon met dat ip neigh change en hetzelfde mac adres al ver komt? Aha, het blijkt dat flag 0x0 betekent dat het incompleet is en 0x6 dat het compleet en manueel ingevoerd is.

Nou ja, al met al toch een beetje een leerzame ervaring dankzij Fiber :)

[ Voor 10% gewijzigd door budi op 29-09-2016 22:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hij is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 88% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Hier werkt het ook weer. Ik probeer nu op alle mogelijke manieren nog voor het einde van deze maand van mijn contract af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dit kan heel simpel via MyFiber.
Als u uw Fiber aansluiting wenst op te zeggen kunt u dit doen via onze klantenservice. Dit kan schriftelijk naar onze postbus of via uw persoonlijke online omgeving MyFiber.

Houdt u bij het opzeggen rekening met de minimale contracttermijn en de maand opzegtermijn.

U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

En weer geen internet :(

Na netwerkverbetering :? Twee keer storing eerste duurde bijna drie dagen, ben benieuwd hoe lang deze duurt. Zal wel één van de laatste zijn, ik ga weg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

En het aerkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

En dan vraag je wanneer je je contract mag opzeggen. Per 5 december. Ok! Ik vraag een contractbeeindiging aan, en die wordt vrolijk op 31 december gezet, want je mag alleen per hele maand opzeggen of zo. Wat een eikels. Voorgoed genezen van deze toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Mar.tin schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:51:
Goed, lieve mede fiberslachtoffers, de heren van KPN zijn net vertrokken. Ik ben van deze club af. O+
Ok doei.
page404 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:46:
En dan vraag je wanneer je je contract mag opzeggen. Per 5 december. Ok! Ik vraag een contractbeeindiging aan, en die wordt vrolijk op 31 december gezet, want je mag alleen per hele maand opzeggen of zo. Wat een eikels. Voorgoed genezen van deze toko.
Je hebt dus een jaarcontract dat op 5 december afloopt, en opzeggen kan alleen per hele maand. Lijkt me vrij normaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Nee, is niet normaal. Na de einddatum van je originele contract is de opzegtermijn één maand, niet één maand plus de rest van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:07
Ik heb twee weken geleden een abonnement afgesloten bij fiber. Hiervan heb ik afgezien en ongeveer 6 dagen geleden de antwoordkaart die ik van ze heb gekregen, met de mededeling dat ik toch afzie van mijn abo, op de post gedaan. Vandaag krijg ik ineens een mail met de mededeling dat mijn abonnement wordt opgeleverd. Dat is niet de bedoeling, hun handige antwoordkaart is reeds op de post gedaan. Hierop heb ik gebeld en mijn verhaal gedaan. Het kan blijkbaar zo zijn dat het adres niet klopte of dat het niet goed is afgeleverd. Blijkbaar is het mijn probleem als een van deze twee dingen zou gebeuren. Ik zei dat dit nergens op sloeg, ik mag toch aannemen dat het adres op een antwoordkaart gewoon klopt, en dat ik geen abo wil bij fiber. Antwoord kwam neer op "jammer meneer, u zit eraan vast".
Als ik een antwoordkaart op de post doe, mag ik toch aannemen dat het adres klopt? Als op diezelfde antwoordkaart staat dat ik antwoord krijg binnen twee weken, hoef ik toch niet om de twee dagen erachteraan te bellen?
Heb ik hier een poot om op te staan of zit ik nu vast aan fiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:07
Ik heb ook gezegd dat ik de incasso gewoon terugvorder en stappen ga nemen. Hierop kreeg ik het antwoord dat fiber toch gelijk heeft en dat niets uithaalt.
Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Moest ik dat kaary dan aangetekend opsturen? Zo kan fiber zich natuurlijk altijd indekken.

[ Voor 29% gewijzigd door mister_S op 18-10-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

dennisfr schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

Ok doei.

[...]

Je hebt dus een jaarcontract dat op 5 december afloopt, en opzeggen kan alleen per hele maand. Lijkt me vrij normaal toch?
ach, we hebben een fanboy :>
Zoals de anderen zeggen, heel normaal vind ik het niet en ook gewoon een beetje sneaky. Zeker omdat ik het eerst expliciet gevraagd heb.Nu heb ik bijna een maand langer een dubbel contract wat mij dus 80 euro kost.

Net nog even nagezocht, de voorwaarden gaan tegen de wet in. Ga er nu toch wel even werk van maken.

[ Voor 9% gewijzigd door page404 op 18-10-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
page404 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

ach, we hebben een fanboy :>
Zoals de anderen zeggen, heel normaal vind ik het niet en ook gewoon een beetje sneaky. Zeker omdat ik het eerst expliciet gevraagd heb.Nu heb ik bijna een maand langer een dubbel contract wat mij dus 80 euro kost.

Net nog even nagezocht, de voorwaarden gaan tegen de wet in. Ga er nu toch wel even werk van maken.
Fanboy zeker niet,(lees anders even terug).

Maar de laatste 2 pagina's zijn hoofdzakelijk klaagposts, en dan ook nog van mensen die hun contract al opgezegd hebben of van plan zijn dat te doen. Dat begint ook een beetje te vervelen. Of mag er alleen nog maar gezeken worden in dit topic?

Ontopic: de dag die je wist dat zou komen is daar: mijn online.nl tv-ontvanger wil na bijna 2 jaar niet meer verbinden via het Fiber netwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door dennisfr op 19-10-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Opzeggen bij Fiber is een drama.
Kennis ging verhuizen naar een woning met een nieuwe glasvezelaansluiting.
Fiber zou leveren. Op de verhuisdatum was er niets gebeurt. Dummy zat er nog gewoon.
Na enig heen en weer gebel en geschrijf Fiber in gebreke gesteld wegens niet leveren. Dat werd niet geaccepteerd.
Na maanden en tussenkomst van jurist eindelijk er vanaf.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:58
Net een huis gekocht en aan het kijken naar aansluitingen maar na deze verhalen ga ik toch eens 2x achter m'n oren krabben.
De aanbieding was mooi..

Gaat om een DSL aansluiting overigens, dat doen ze tegenwoordig ook.

[ Voor 19% gewijzigd door robinvs93 op 19-10-2016 11:35 ]

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

dennisfr schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Fanboy zeker niet,(lees anders even terug).

Maar de laatste 2 pagina's zijn hoofdzakelijk klaagposts, en dan ook nog van mensen die hun contract al opgezegd hebben of van plan zijn dat te doen. Dat begint ook een beetje te vervelen. Of mag er alleen nog maar gezeken worden in dit topic?

Ontopic: de dag die je wist dat zou komen is daar: mijn online.nl tv-ontvanger wil na bijna 2 jaar niet meer verbinden via het Fiber netwerk.
Inderdaad veel klaagreacties. daar heb je gelijk in. Blijkbaar is daar ook wel aanleiding voor. Technisch werkt het meestal wel (op ontvangstproblemen na dan, maar die lossen ze toch niet op :+). Ik zit al in dit topic van het moment dat ik overwoog naar Fiber over te stappen.
En ze maken het echt bont. Nog discussie met ze gehad over de AV. Uitzichtloos, gewoon met een dik bord voor hun kop door blijven hameren op hun eigen gelijk.
Hi page404,

Conform algemene voorwaarden loopt het contract altijd door tot en met de laatste dag van de maand.

Gr. Fiber.
ik kom hier toch nog even op terug. Deze voorwaarden zijn wettelijk niet geldig, dus ik houd jullie hierbij aan de opzegging per 5 december. zie ook incident nummer FT00407465.
Hi page404,

Helaas kunnen wij ons eerder vermelde standpunt niet veranderen, als u het contract opzegt zal deze doorlopen tot einde van de maand.

Gr. Fiber.
Prima, dan maak ik een melding bij de ACM dat jullie voorwaarden niet aan het consumentenrecht voldoen en maken we er een vervelende juridische procedure van.
Dat dergelijke flauwekul erg slechte reclame oplevert maakt jullie blijkbaar niet uit.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
page404 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:47:
[...]

Inderdaad veel klaagreacties. daar heb je gelijk in. Blijkbaar is daar ook wel aanleiding voor. Technisch werkt het meestal wel (op ontvangstproblemen na dan, maar die lossen ze toch niet op :+). Ik zit al in dit topic van het moment dat ik overwoog naar Fiber over te stappen.
En ze maken het echt bont. Nog discussie met ze gehad over de AV. Uitzichtloos, gewoon met een dik bord voor hun kop door blijven hameren op hun eigen gelijk.

[...]

[...]

[...]

[...]

:X
Ik heb dit ook geprobeerd te zoeken maar vind niks bruikbaars? Waar haal jij vandaan dat ze niet tot het einde van de maand mogen factureren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Page404 heeft gelijk. Check het voorbeeld van energiecontract.

https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging

Eén maand moet worden uitgelegd als 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Dat is mijn bron. Consuwijzer is de infosite van de ACM, dus betrouwbare info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjw77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-03 22:03
page404 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:22:
Dat is mijn bron. Consuwijzer is de infosite van de ACM, dus betrouwbare info.
Klopt inderdaad. Ik had hetzelfde probleem met Fiber. Met flink doorzetten is het me wel gelukt om ze zich aan de wet te laten houden en in 30 dagen van ze af te zijn. Ze weten dus echt wel dat ze fout zitten. Blijkbaar doen ze het nog steeds niet goed. Een reden te meer om niet aan Fiber te beginnen... :(

Je zou een klacht via Consuwijzer kunnen indienen. Hetzelfde gedoe heb ik overigens eerder gehad met provider EDP Net...

[ Voor 15% gewijzigd door fjw77 op 22-10-2016 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

fjw77 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:34:
[...]

Klopt inderdaad. Ik had hetzelfde probleem met Fiber. Met flink doorzetten is het me wel gelukt om ze zich aan de wet te laten houden en in 30 dagen van ze af te zijn. Ze weten dus echt wel dat ze fout zitten. Blijkbaar doen ze het nog steeds niet goed. Een reden te meer om niet aan Fiber te beginnen... :(

Je zou een klacht via Consuwijzer kunnen indienen. Hetzelfde gedoe heb ik overigens eerder gehad met provider EDP Net...
Hèhè, na veel vervelende mailtjes van mijn kant is ineens de datum op 5 december gezet. Waarom toch al dat dwarse gedoe? Fouten maken we allemaal, het is alleen hoe een bedrijf de oplost.
Overigens al een melding bij consuwijzer gemaakt. Als nou meer mensen dat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 122% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:37
Okay net met fiber.nl klantenservice aan bellen voor een lopende ticket. Moest ik even wachten aan de lijn gaat ze mij gewoon ophangen om 21.02 uur. U raad het al het is weekend. Ik vind dit raar ik had toen een andere medewerker aan de lijn gehad zij vertelden mij dat alle klanten worden geholpen zelfs als er mensen wachten.

Me klacht is niet verholpen ben nu me 89.95 euro kwijt voor een monteur die gewoon simpel modem ging aansluiten. Ik heb aan de klantenservice gevraagd of ze extra werk verrichten. En mij wordt erop geantwoord dat het tegen meer betaling zou zijn.

Toen de monteur langs kwam vroeg ik of hij kabels kon door trekken en me COAX kabel kon vervangen voor UTP. Toen zei de monteur nee doen ze niet. Ik werd gewoon door de klantenservice van fiber.nl misleid.

Ik raad iedereen fiber.nl af. Het is echt een slechte bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 10:37
Zijn er ook positieve geluiden over Fiber?
Met de laatste paar pagina's zakt het moed me in de schoenen om met deze provider in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Op zich uitgezonderd de 2 storingen werkt het prima. Administratief moet je geen wonderen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Patavorene schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:49:
Zijn er ook positieve geluiden over Fiber?
Met de laatste paar pagina's zakt het moed me in de schoenen om met deze provider in zee te gaan.
Trap niet in deze corrupte organisatie administratie is 1 grote drama een helpdesk van 0,0 bezint eer gij er aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Zoals hierboven al beschreven: op zich prima provider: tv, internet, telefoon werkt allemaal prima hier. Niet of nauwelijks storingen.
De problemen beginnen op het moment dat je de helpdesk nodig hebt, dan is het redelijk dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 21:33
De geleverde diensten zijn harstikke prima en perfect bang 4 buck. Alleen, je moet niks van de klantenservice verwachten, die is namelijk werkelijk dramatisch.

Zolang je niks van Fiber nodig gaat hebben/je eigen internetproblemen wel kan oplossen zit je zeker goed bij Fiber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 21:33
Mar.tin schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:15:
[...]

Dan is het maar niet te hopen dat ze storing krijgen, dan zijn ze namelijk niet te bereiken.

Nu net nog een prijsvergelijkingkje gedaan:

Alles in 1 van Fiber, 100mbit glasvezel = 64,95/maand
Alles in 1 van KPN incl Spotify 100mb = 67,50 in de maand

Ik zou zelf voor die 3 euro NOOIT meer terug willen.

+ in mijn geval bijna "gratis" spotify, wat ik anders toch ook had afgenomen..
Ach ik heb hier de simpele keus: of ik ga voor KPN met hun kopernetwerk of ik ga voor FIber/Caiway met hun snelle internet. Caiway is nog dramatischer dan Fiber dus de keus was voor ons snel gemaakt :). Voordat Fiber hier was, betaalden wij zelfs +-30 euro per maand meer bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
karimmm schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:17:
[...]

Ach ik heb hier de simpele keus: of ik ga voor KPN met hun kopernetwerk of ik ga voor FIber/Caiway met hun snelle internet. Caiway is nog dramatischer dan Fiber dus de keus was voor ons snel gemaakt :). Voordat Fiber hier was, betaalden wij zelfs +-30 euro per maand meer bij KPN.
Caiway dramatisch?? Sorry maar krijg keurig 545/540 Mbit binnen van Caiway voor maar 66,95. Nooit storing, tv perfect. Krijg je niet bij Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Ja lastig dat er op CIF zo weinig keus is.
Ik kan kiezen tussen Fiber en Caiway.

Fiber biedt voor hetzelfde geld wat meer (gratis wifi modem, extra digitale tv box en gratis eredivisie live).
Internet is dan wel wat minder, maar voor ons goed genoeg.

Normaal gesproken moet je vergelijken welke dienst je wat meer biedt, maar in dit geval moet ik bij Alles-in-een gaan kijken welke service het MINST SLECHT is.... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjw77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-03 22:03
Patavorene schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:10:
Ja lastig dat er op CIF zo weinig keus is.
Ik kan kiezen tussen Fiber en Caiway.
En Solcon. Ben eerst een jaar bij Fiber geweest. In het begin al administratief gedoe over de telefoonaanbieding die ze hadden. En als je weg wilt, willen ze je veel te lang laten doorbetalen. Alleen als je alles uit de kast haalt, kun je ze de wettelijke opzegtermijn van 1 maand laten aanhouden, het was een heel gedoe :( ...

Solcon biedt ook technisch meer mogelijkheden die voor sommige doeleinden handig kunnen zijn, bijvoorbeeld instelbaar reverse dns. En terwijl ik bij Fiber met m'n 100 Mbps abonnement 95 Mbps haalde, zit ik nu met een 150 abonnement altijd op 156 of meer! Ik wil nooit meer terug naar Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Ik zie dat Solcon inderdaad ook beschikbaar is!
Bedankt voor de tip!

Zie dat het TV zender pakket (opnemen) ietsje minder geeft, maar het internet wel weer veel beter is dan bij Fiber. Op dit moment geen actie tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brozijn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Had voor fiber gekozen vanwege de lage prijs. Na wat rondkijken op internet toch besloten om mijn abbo te annuleren binnen de twee weken bedenktermijn. Zes dagen na mijn eerste pogingen de klantenservice te bereiken is het me gelukt te annuleren, met nog 1 dag speling voor de afloop van de bedenktermijn. Eerst online een ticket aangemaakt, per post annuleringsverzoek gedaan, deed allebei niets. Een avondje en een ochtendje de chat spammen hielp uiteindelijk.

Nu geen spijt van mijn annulering gezien hun afhandeling, die extra korting is het niet waard om het risico te lopen dat je om wat voor reden dan ook een keer een loer gedraaid wordt.

En door klant te worden van een dergelijke provider ondersteun je indirect dit soort fratsen ook, wil ik niet op mn geweten hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

En mijn laatste factuur loopt gewoon tot 31 december.. Maar even een waarschuwing naar de klantenservice sturen dat ik m storneer als ze m niet snel corrigeren.

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Blij dat ik toch maar even dit topic door gelezen heb (laatste paar pagina's)
Wou overstappen van ziggo naar fiber (financiële redenen) maar nu ik dit lees toch maar even achter me oren krabben en kijken bij een andere provider :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Je rekeningnummer laten wijzigen bij Fiber lijkt ook zo goed als onmogelijk. Via telefoon en my fiber later uitvoeren maar ze blijven bij de facturatie mijn oude rekening nummer gebruiken die het niet doet.

Na elke herinnering kan ik weer zelf het geld overmaken en opnieuw een ticket inschieten. Het schiet echt niet op met deze gasten. Via hun klantenservice zijn ze slecht bereikbaar. 20 minuten in de wacht of 2 weken wachten op een reactie op een ticket via my fiber.

Ik ga proberen om na het aflopen van mijn huidige contract nooit meer zaken te doen met deze partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 11:58
Ik heb op 1 december een aanvraag gedaan bij Fiber, keurig nette brief in huis, komt allemaal heel sympathiek over maar ik had nog een simpele vraag over telefonie. Ik een ticket openen in myfiber en na een week wachten nog geen reactie. Nog een ticket, geen reactie. Had nog twee dagen om mijn aanvraag te annuleren dus toch maar eens gaan bellen. Zei al gekscherend tegen mijn vrouw: "Als ze me nu langer dan tien minuten in de wacht laten staan annuleer ik sowieso." Een uur en twintig minuten later had ik eindelijk iemand aan de telefoon, inmiddels stond ik ook via de chat al drie kwartier in de wacht en had ik meerdere tweets gestuurd.
Het was druk door ziekte zei de medewerker. Prima zeg ik, maar meld dat dan met een bandje, een tweet, een auto-reply of één van de andere vele mogelijkheden. Daar wachtten ze zelf ook al drie week op zei hij. Ik ga niet vrijwillig klant worden bij een bedrijf dat de informatievoorziening nog minder op orde heeft dan een niet nader te noemen spoorbedrijf en heb mijn bestelling gelukkig kunnen annuleren.

Ergens vind ik het heel jammer, aanbieding was goed, fijne router en kwamen sympathiek over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandrHam
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 10:50
Bij deze een waarschuwing voor eenieder die er over denkt klant te worden bij Fiber. Ik ben nu twee jaar klant en zolang het werkt is er niks aan de hand. Maar oh oh wat een gedoe als het niet werkt.

Ik kreeg een brief dat er op 5 december een netwerk verbetering zou plaatsvinden. Ik zou dan hooguit een paar minuten even geen internet hebben en dan zou alles het gewoon weer doen. Maar je raad het al: sinds 5 december heb ik geen werkende verbinding meer. Na ruim een uur bellen met de klantenservice heb ik eindelijk iemand aan de lijn. Hij logt in op mijn modem en vertelt dat alles in orde is en dat het modem al meer dan 48 uur weer online is. Ik heb het modem vlak daarvoor nog herstart, dus ik zeg dat dat niet kan kloppen. Vervolgens haal ik de stekker uit het modem en vraag hem nogmaals in te loggen. Ook dat lukt. Conclusie: mijn verbinding komt uit bij het verkeerde modem en de technische dienst zou mij de volgende dag bellen. Natuurlijk hoor ik vervolgens helemaal niks meer. De klantenservice via de chat reageert meestal pas na 4 uur wachten en kan me ook niet verder helpen.

Een week later krijg ik zomaar bericht dat het probleem is opgelost. Thuis gekomen blijkt er niks opgelost te zijn, nog steeds geen signaal op mijn modem. Een paar dagen later heb ik zowaar iemand op de chat die in staat is om de netwerkbeheerder in te schakelen, na al anderhalve week zonder internet. Ik vraag mij echt af hoe lang dit nog gaat duren en of ik voor het eind van het jaar weer internet terug ga krijgen.

Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer tweakers zijn die last hebben van problemen met Fiber. Ik heb het gevoel dat ze momenteel gigantisch in de problemen zitten daar. Zie ook http://www.tubantia.nl/re...r-een-potje-van-1.6740888

[ Voor 8% gewijzigd door VandrHam op 16-12-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

VandrHam schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:
Bij deze een waarschuwing voor eenieder die er over denkt klant te worden bij Fiber. Ik ben nu twee jaar klant en zolang het werkt is er niks aan de hand. Maar oh oh wat een gedoe als het niet werkt.

Ik kreeg een brief dat er op 5 december een netwerk verbetering zou plaatsvinden. Ik zou dan hooguit een paar minuten even geen internet hebben en dan zou alles het gewoon weer doen. Maar je raad het al: sinds 5 december heb ik geen werkende verbinding meer. Na ruim een uur bellen met de klantenservice heb ik eindelijk iemand aan de lijn. Hij logt in op mijn modem en vertelt dat alles in orde is en dat het modem al meer dan 48 uur weer online is. Ik heb het modem vlak daarvoor nog herstart, dus ik zeg dat dat niet kan kloppen. Vervolgens haal ik de stekker uit het modem en vraag hem nogmaals in te loggen. Ook dat lukt. Conclusie: mijn verbinding komt uit bij het verkeerde modem en de technische dienst zou mij de volgende dag bellen. Natuurlijk hoor ik vervolgens helemaal niks meer. De klantenservice via de chat reageert meestal pas na 4 uur wachten en kan me ook niet verder helpen.

Een week later krijg ik zomaar bericht dat het probleem is opgelost. Thuis gekomen blijkt er niks opgelost te zijn, nog steeds geen signaal op mijn modem. Een paar dagen later heb ik zowaar iemand op de chat die in staat is om de netwerkbeheerder in te schakelen, na al anderhalve week zonder internet. Ik vraag mij echt af hoe lang dit nog gaat duren en of ik voor het eind van het jaar weer internet terug ga krijgen.

Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer tweakers zijn die last hebben van problemen met Fiber. Ik heb het gevoel dat ze momenteel gigantisch in de problemen zitten daar. Zie ook http://www.tubantia.nl/re...r-een-potje-van-1.6740888
Wat ben ik blij dat ik van deze organisatie verlost ben,wat een drama bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar snel even een accountje aangemaakt hier om ook mijn ervaring met Fiber te delen. Een tijdje geleden kregen we een USB stick thuis gestuurd met instructies erbij om het TV kastje te 'updaten'. Direct nadat we de instructies hadden uitgevoerd stopte de televisieverbinding en sindsdien hebben we alleen nog maar blauw beeld gehad. Uiteraard met de Fiber helpdesk gebeld en na 3 dagen achter elkaar gebeld te hebben over het probleem zouden we gecontacteerd worden door een 'monteur'. Deze kon alleen na het weekend komen, dus wij weer op maandag gebeld en toen was het verhaal opeens anders: 'Jullie krijgen een nieuw kastje thuisgestuurd'. We zijn nu een week verder en nog steeds niets ontvangen en de afgelopen dagen krijgen we steeds weer nieuwe verhalen te horen van de Fiber medewerkers. Zo zou er de afgelopen 3 dagen al een PostNL storing zijn (alhoewel ik wel al mijn andere PostNL pakketjes ontvang de hele week). Verder viel het mij op dat de medewerkers aan de telefoon erg gestresst klonken en af en toe kreeg ik zelfs een medewerker te spreken die amper te verstaan was door sterk buitenlands accent. Al met al een negatieve ervaring bij een provider waar we in het begin zeer tevreden bij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:28:
Ik heb maar snel even een accountje aangemaakt hier om ook mijn ervaring met Fiber te delen. Een tijdje geleden kregen we een USB stick thuis gestuurd met instructies erbij om het TV kastje te 'updaten'.

...
Dit is wel een vreemd verhaal. Had je ook bepaalde problemen dan met het tv-kastje? Deze worden namelijk normaal gesproken automatisch via het netwerk geüpdatet. Het lijkt me niet dat Fiber zo maar USB sticks rond gaat sturen en al helemaal niet als het updaten ook zonder kan.

Voor het overige, veel gehoorde klacht: zo lang het werkt is de prijs/kwaliteit verhouding prima, maar als je support nodig hebt Ben je de sigaar.

Ik knijp mijn handen dicht, geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:55:
[...]
Dit is wel een vreemd verhaal. Had je ook bepaalde problemen dan met het tv-kastje? Deze worden namelijk normaal gesproken automatisch via het netwerk geüpdatet. Het lijkt me niet dat Fiber zo maar USB sticks rond gaat sturen en al helemaal niet als het updaten ook zonder kan.

Voor het overige, veel gehoorde klacht: zo lang het werkt is de prijs/kwaliteit verhouding prima, maar als je support nodig hebt Ben je de sigaar.

Ik knijp mijn handen dicht, geen problemen hier.
Nee, we kregen opeens een aankondiging per brief met een stappenplan. Daar hebben we gelijk over gebeld voor meer informatie, en de medewerker aan de telefoon zei dat we de update ook al gelijk konden uitvoeren, en niet op de datum die in de brief genoemd was (deze datum zou daar alleen maar staan zodat het netwerk niet overbelast zou raken wanneer iedereen tegelijk update). Na uitvoeren stappenplan blauw beeld en dat was het :)

Hierbij een scan van de brief en een foto van de bijgeleverde handleiding + USB stick. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad? (omgeving randstad/Flevoland)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gx93s7p.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OAT085t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:46:
[...]

Nee, we kregen opeens een aankondiging per brief met een stappenplan. Daar hebben we gelijk over gebeld voor meer informatie, en de medewerker aan de telefoon zei dat we de update ook al gelijk konden uitvoeren, en niet op de datum die in de brief genoemd was (deze datum zou daar alleen maar staan zodat het netwerk niet overbelast zou raken wanneer iedereen tegelijk update). Na uitvoeren stappenplan blauw beeld en dat was het :)

Hierbij een scan van de brief en een foto van de bijgeleverde handleiding + USB stick. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad? (omgeving randstad/Flevoland)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat de klantenservice dan verkeerde informatie heeft doorgegeven:
In de brief staat dat je 19 december aan de beurt bent. Het idee was/is dus (lijkt me) dat je wacht tot je geen tv signaal meer hebt en dan pas de USB stick in de settop box plugt.
Goede kans dat je na 19 december gewoon weer tv hebt.
Ze hadden het wel iets duidelijker kunnen uitleggen overigens.

Edit: staat trouwens ook in de handleiding. Pas als je een foutmelding krijgt op je tv, de USB stick inpluggen. Ik zou het weekend even afwachten, uiterlijk dinsdag zou het weer moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door dennisfr op 16-12-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat de klantenservice dan verkeerde informatie heeft doorgegeven:
In de brief staat dat je 19 december aan de beurt bent. Het idee was/is dus (lijkt me) dat je wacht tot je geen tv signaal meer hebt en dan pas de USB stick in de settop box plugt.
Goede kans dat je na 19 december gewoon weer tv hebt.
Ze hadden het wel iets duidelijker kunnen uitleggen overigens.

Edit: staat trouwens ook in de handleiding. Pas als je een foutmelding krijgt op je tv, de USB stick inpluggen. Ik zou het weekend even afwachten, uiterlijk dinsdag zou het weer moeten werken.
Bedankt voor je uitleg maar bovenstaande was me al duidelijk. Het gaat niet om het 'niet duidelijk' uitleggen door de medewerker maar om de exacte aanwijzingen dat het stappenplan op elk moment uitgevoerd kon worden.
Het zou mooi zijn als dinsdag alles weer werkt zodat ik de resterende maand nog tv kan kijken maar ze hebben inmiddels al te veel gelogen om mij als klant te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:44:
[...]

Het zou mooi zijn als dinsdag alles weer werkt zodat ik de resterende maand nog tv kan kijken maar ze hebben inmiddels al te veel gelogen om mij als klant te behouden.
dennisfr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:55:
[...]

[..]
Minder vreemd verhaal dan het lijkt.

Deze firmware upgrade is nodig om de firmware flash key van ITNS/GHM in de set-top box te vervangen met die van Fiber. ITNS/GHM stopt er namelijk mee eind dit jaar, en daarom moeten providers om naar hun eigen platform en dus firmwares. Dat is nodig om zaken als decoding, upgrades en het inladen van het juiste TV menu mogelijk te maken.

Met deze usb-stick update zet je de Fiber-firmware key in je Amino STB, waardoor Fiber eigen firmware 'mag' installeren op de hardware die je al in huis hebt (zonder alle Amino's te vervangen). Het gaat hier dan ook alleen om klanten die nog in oud-WGDO/WMP+ gebied zitten, met GHM voor de TV diensten.

Zo'n key change update werkt helaas niet wanneer je het probeert te doen via OTA. Technisch gezien was dat dus geen oplossing, anders was dat wel gebeurt.. Had een stuk goedkoper geweest in zowel hardware als in tijd op de helpdesk voor klanten waarbij deze change niet goed verloopt.

Het probleem met 'te vroeg' flashen, is dat het netwerk waar je STB nu nog op zit bij GHM geen toegang geeft tot het (nieuwe) TV platform van Fiber. De omschakeling op 19 december zorgt ervoor dat het poortje op jouw modem zodanig wordt ingesteld dat je op het juiste (nieuwe) netwerk uit komt. Vanaf dan kan je pas gebruik maken van het nieuwe TV platform, en kom je dus ook niet meer bij het oude platform. Dan krijg je de melding dat de diensten voor het TV platform niet beschikbaar zijn, en dan moet je ook pas de nieuwe firmware flashen (met de USB stick).

Omdat je nu al eerder de key hebt geüpdate en dus in feite je set-top box al hebt geüpdate naar het nieuwe platform, kan je set-top box nu niet meer bij de TV diensten komen. Je zit in dit geval dus letterlijk in de slechtst denkbare situatie; zelfs als ze zouden willen kunnen ze je niet helpen. Het toesturen van een nieuwe box zal namelijk weinig oplossen, en de oude box is niet meer terug te flashen.

In dit geval is het voor Fiber toch het gemakkelijkst en voor jou het meest zekere om je per direct een vervangende, 'oude' box toe te sturen, eentje die ervoor zorgt dat jij tot 19 december in ieder geval nog TV kan kijken. Je dient dan alsnog de update uit te voeren zodra je de melding ziet verschijnen op 19 december. Je oude box zou waarschijnlijk ook weer gaan werken vanaf de switch op 19 december, zodra de juiste diensten op je lijn zijn gezet en de overstap naar het Fiber-platform voltooid is, en je overal bij kan netwerk-technisch gezien.

Ergo; NIET FLASHEN voordat je een foutmelding ziet op je TV!

Hoewel dit advies in jouw specifieke geval helaas te laat komt, misschien helpt het anderen. Weliswaar een slecht verhaal dat ze hier bij het service center niet van op de hoogte zijn. Heb dan ook meteen even wat feedback die kant op gedaan.

Overigens betekend dit ook dat wanneer je een ex-GHM Amino-box thuis had staan en je in een gebied zat waar die niet werkte met het 'nieuwe' Fiber-Streamgroup platform, je die dus vanaf nu ook weer kan gebruiken mits je de keychange firmware hebt en kan flashen. We zitten hier immers op Tweakers, dus dat is wel een leuke wetenschap. :Y)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:46:
[...]
Na uitvoeren stappenplan blauw beeld en dat was het :)
Dit vind ik wel interessant overigens. Zie je werkelijk alleen een blauw scherm? Geen tekst? Geen loading bars oid? Heb je al eens geprobeerd hem uit en aan te zetten? :9

[ Voor 68% gewijzigd door _BLAST3R op 16-12-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
_BLAST3R schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:06:
[...]

[...]

Minder vreemd verhaal dan het lijkt.

Deze firmware upgrade is nodig om de firmware flash key van ITNS/GHM in de set-top box te vervangen met die van Fiber. ITNS/GHM stopt er namelijk mee eind dit jaar, en daarom moeten providers om naar hun eigen platform en dus firmwares. Dat is nodig om zaken als decoding, upgrades en het inladen van het juiste TV menu mogelijk te maken.
In zijn 1e post meldde funkyvogel alleen dat hij een USB stick met firmware had ontvangen.
Na zijn 2e post begreep ik de reden ook.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste