Weet iemand of men al is begonnen met de aanleg van het glasvezel netwerk? Ik zie nog weinig activiteit.
Ik heb ze ergens in hoge veld wel met blauwe buizen gezien dus volgens mij zijn ze er al wel mee bezig, ik wacht ook met smart op mijn glasvezel linkje
Ja ze zijn volop bezig, ze zijn in het noordelijk gedeelte begonnen. Ik rij er dagelijks langs dus hier en daar zie ik de nodige blauwe/groene slangen.
Dat is mooi, ik ben helaas pas na de zomer aan de beurt (Hoge Veld).
Ik woon zelf ook in het hoge veld maar volgens mij word alles in 1 keer opgeleverd. Ik kan het verkeerd hebben maar ik las ergens dat de glasvezelkabeling al in de grond ligt in Wateringse Veld zuid dus Hogeveld.
In het hoge veld liggen er al leidingen waar de kabels doorheen geschoten kunnen worden, volgens mij is er verder nog niets gebeurd. Ik woon overigens in het wateringseveld tussen de 2 bruggen, in de oranje wijk naast de dijk. Ik ben erg benieuwd wanneer we er gebruik van kunnen gaan maken, ik ga overigens wel zodra het beschikbaar is eerst even met het goedkoopste abbonement beginnen zodat ik m'n ADSL ernaast kan houden.. ik heb zo'n vermoeden dat er in het begin wel het een en ander fout kan gaan.
Ik heb in de planning gezien dat het deel waar ik woon in het 3e kwartaal aan de beurt is. moppentappers heeft gelijk v.w.b. de blauwe leidingen, deze lopen inderdaad tot in je meterkast en daar wordt de glasvezelkabel ingeblazen.
Ik ben zeer benieuwd wat voor prijzen ze gaan berekenen. Hier in mijn meterkast zit ook een groene kabel en ik ben ook het 3de kwartaal aan de beurt.
het rare is dan wel weer dat glasvezelkabels van Caiway over het algemeen groen zijn...blauw is KPN, is die niet ergens aan het uitbreiden.
Nu je het zo zegt, volgens mij was het groen en blauw, zou wel ultiem zijn als er naast een caiway glasvezelkabel ook een KPN glasvezelkabel zou komen, maar dat lijkt me enorm sterk
Ja, maar niet voor het infra gedeelte, het zou dus niet zo moeten zijn dat de kabels van KPN afkomstig zijn.
Ach ze zijn ermee bezig en dat is het belangrijkste. Caiway kabel blijft verlopig hangen op 50MB max dus het is wel lekker als we via glas 90/90 krijgen of hoger:)
Ik hoorde van een vriend dat in sommige straten in het Wateringse Veld nabij het Parijsplein over 2 weken al het glasvezel modem in de meterkast krijgen. Dat schiet al aardig op dus!
Iemand die misschien een update kan geven over waar onze hardwerkende Nederlanders/helden/glasvezelkabelleggers nu ongeveer zijn? Ik ben vandaag wat door het stuk gereden waar ik ze voor het laatst heb gezien, alleen ik heb daar niets gezien wat wijst op deze uiterst belangrijke werkzaamheden
Nou ze zijn volop bezig. Ik zag gister een halve straat open liggen voorbij die rijschool. Ik denk dat het niet opvalt omdat ze de zelfde dag gelijk meestal de grond weer dichtgooien. Ik weet niet aan welke kant jij woont?
Ik woon in de oranje wijk, redelijk vlakbij de boerderij.
Vanmiddag zag ik ze rond het Parijsplein de kabel in de grond stoppen.
Is er eigenlijk al iets bekend over of er ook ipv6 adressen uitgedeeld gaan worden via die glasvezellijn? Dan moet ik natuurlijk alvast even regelen dat m'n router in ieder geval ipv6 ready is zodra ik de boel kan gaan aansluiten.
Geen idee maar dat hoor je vanzelf wel. Trouwens ze graven flink door ik D-H zuid. Wat zullen de prijzen zijn...
Ze graven zeker hard door! Voor zover ik heb kunnen opmerken graven ze op 2 plekken tegelijkbabbi schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:56:
Geen idee maar dat hoor je vanzelf wel. Trouwens ze graven flink door ik D-H zuid. Wat zullen de prijzen zijn...

Ze zijn bezig achter de Gantel (basisschool), en rond het Parijsplein..
Wat het nut is deze twee teams ontgaat me, maar het zal wel efficiënter zijn.. EN ach zolang CIF het maar snapt

Het toch aannemelijk dat Caiway de prijzen zal hanteren die zij ook in Loenen en Krimpen hanteert:
- [b]TV [/b]
- Via glasvezel €16,95
- Via de COAX €16,95
INTERNET* - Super: 25MB down 3MB up voor €32,40
- Ultra: 50MB down 6MB up voor €49,90
- Summit: 90MB down 90MB up voor €69,90
VoIP** - VoIP First €5,-
- VoIP Comfort €10,-
- VoIP Comfort+ €15,-
Alles-in-1 - Easy --> TV + Super + VoIP first = €49,95
- Relax --> TV + Ultra + VoIP comfort = €79,95 met extra hd-pakket
- Comfort --> TV + Summit + VoIP comfort+ = €99,95 met extra hd-pakket en complete pakket
* het afnemen van een TV abbonement is verplicht.
** het afnemen van een Internet abbonement is verplicht.
http://www.caiwayglasvezel.nl/site/nl/krimpen/
http://www.caiwayglasvezel.nl/site/nl/wateringseveld/
[Voor 5% gewijzigd door MasterM op 02-06-2011 00:37. Reden: Extra info]
90/90 is niet verkeerd maar kaal is de prijs best hoog. Waarom plukken ze daar geen tv bij voor die prijs. Ik las het verkeerd tv en internet is dus samen 69,90. Ik dacht alleen voor internet. Vind die site wel onduidelijk ik weet niet of Loenen en Krimpen met het snelste Abo nou 69,90 betalen met of zonder tv?
[Voor 56% gewijzigd door babbi op 01-06-2011 00:05]
dat kan je zelf zo zien op de website van caiwayglasvezel:
televisie: http://www.caiwayglasveze...oofdmenu/televisieenradio
Alles in 1: http://www.caiwayglasveze...mpen/hoofdmenu/allesineen
Wel belachelijk dat Caiway alleen symetrische snelheid biedt op 90/90
Dat is echt niet de voordelen van glasvezel benutten.
Wellicht nu het overgenomen is door KPN, dat daar verbetering in komt.
Het zal nu denk ik ook niet meer langduren voordat er quad-abonnement komen denk ik ( inclusief mobiel)
televisie: http://www.caiwayglasveze...oofdmenu/televisieenradio
Alles in 1: http://www.caiwayglasveze...mpen/hoofdmenu/allesineen
Wel belachelijk dat Caiway alleen symetrische snelheid biedt op 90/90
Dat is echt niet de voordelen van glasvezel benutten.
Wellicht nu het overgenomen is door KPN, dat daar verbetering in komt.
Het zal nu denk ik ook niet meer langduren voordat er quad-abonnement komen denk ik ( inclusief mobiel)
[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 02-06-2011 18:13]
Ja, ik heb zelf glasvezel van Caiway in Krimpen aan den IJssel.
Het bevalt uitstekend. Ik heb het goedkoopste triple-abonnement aangevuld met onbeperkt bellen naar vaste nummers en aanvullende tv pakket. Het internet is zeer stabiel. De Airties IPTV ontvanger is niet traag, maar de interface ziet er op een grote HD televisie nog gebrekkig uit. Niet goed leesbaar etc. Maar Caiway is al een tijdje bezig met een nieuwe interface en heeft daar op het Caiwayforum wat screenshots van getoond.
Ook komt er een mogelijkheid op programma's op te nemen en op meer toestellen via de glasvezel televisie kijken. Alleen het is er allemaal nog niet.
Het bevalt uitstekend. Ik heb het goedkoopste triple-abonnement aangevuld met onbeperkt bellen naar vaste nummers en aanvullende tv pakket. Het internet is zeer stabiel. De Airties IPTV ontvanger is niet traag, maar de interface ziet er op een grote HD televisie nog gebrekkig uit. Niet goed leesbaar etc. Maar Caiway is al een tijdje bezig met een nieuwe interface en heeft daar op het Caiwayforum wat screenshots van getoond.
Ook komt er een mogelijkheid op programma's op te nemen en op meer toestellen via de glasvezel televisie kijken. Alleen het is er allemaal nog niet.
Ok maar had je geen keuze om tv via coax te behouden? Ik geloof dat we hier coax wel behouden en daarnaast een glasvezel aansluiting met internet eventueel.
Ja, we hebben wel keuze om de coax te behouden, maar hier in Krimpen zit nog niet het Caiwaypakket op de coax. Dit gebeurt pas per 1-1-2012 als de analoge zenders hier worden uitgeschakeld. Ik neem aan dat ook in Wateringsveld het basicpakket ongecodeerd is bij Caiway op de coax ?
Caiway heeft nog steeds het voornemen om zijn basicpakket straks in Krimpen op de coaxkabel te gaan coderen. Wat dus helemaal nergens op slaat. Ik ben bereid daarvoor met meer abonees naar de rechter te stappen als Caiway dat doorzet. Caiway is de enige aanbieder op de coaxkabel in Krimpen dus heeft geen enkele reden om Krimpen anders te behandelen dan de andere gemeentes waar Caiway de enige aanbieder is.
Ik mag toch aannemen dat caiway niet direct de hele coax eruit gooit, ik begreep wel dat je op die glasmodems ook coax kan aansluiten en dat zo op de een of andere manier dat signaal via het glas binnen zou komen, ben benieuwd.
Iemand die eigenlijk weet wat die genexis dingen voorstellen? Zitten die helemaal dicht? Is het mogelijk om NAT uit te schakelen?
Iemand die eigenlijk weet wat die genexis dingen voorstellen? Zitten die helemaal dicht? Is het mogelijk om NAT uit te schakelen?
De glasvezelmodems (Genexis) die CIF in Krimpen heeft geplaatst, kan je geen coaxkabel op aansluiten.
Anoniem: 409733
Glasvezel van Caiway is niet zoals het voorgesteld wordt, IPTV al helemaal niet.
De ene na de andere storing, zeer matige AirTies kastjes en na een jaar is het nog steeds niet mogelijk om met meerdere toestellen naar IPTV te kijken of op één toestel te kijken en op te nemen.
De tarieven zijn echter wel door het dak gegaan. In Krimpen aan den IJssel is het tarief sinds september 2010 met 100% (!) verhoogd en de service en support van Caiway is echt allerbelabbertst.
Houd het goed in de gaten want Caiway nept de inwoners waar ze bij staan. Het is één en al misleiding daar!
De ene na de andere storing, zeer matige AirTies kastjes en na een jaar is het nog steeds niet mogelijk om met meerdere toestellen naar IPTV te kijken of op één toestel te kijken en op te nemen.
De tarieven zijn echter wel door het dak gegaan. In Krimpen aan den IJssel is het tarief sinds september 2010 met 100% (!) verhoogd en de service en support van Caiway is echt allerbelabbertst.
Houd het goed in de gaten want Caiway nept de inwoners waar ze bij staan. Het is één en al misleiding daar!
De Genexis modems staan helemaal open, je kunt iedere glasvezelmodem op het netwerk inwandelen want Caiway doet nog niet veel aan security.moppentappers schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:31:
Ik mag toch aannemen dat caiway niet direct de hele coax eruit gooit, ik begreep wel dat je op die glasmodems ook coax kan aansluiten en dat zo op de een of andere manier dat signaal via het glas binnen zou komen, ben benieuwd.

Je kunt je geen rechten ontlenen aan iets dat het bedrijf in een andere gemeente doet. Je kunt het hoogstens netjes vragen, maar dat helpt bij Caiway toch niet want klantenservice kennen ze er niet. Sommige klanten zitten dagen zonder televisie omdat Caiway niet handelt!Anoniem: 375601 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:18:
Caiway heeft nog steeds het voornemen om zijn basicpakket straks in Krimpen op de coaxkabel te gaan coderen. Wat dus helemaal nergens op slaat. Ik ben bereid daarvoor met meer abonees naar de rechter te stappen als Caiway dat doorzet. Caiway is de enige aanbieder op de coaxkabel in Krimpen dus heeft geen enkele reden om Krimpen anders te behandelen dan de andere gemeentes waar Caiway de enige aanbieder is.

Ze te horen kan je beter je huidige coax behouden want tv kijken hier is fantasties, ik bedoel hier op het Wateringseveld. Ik heb persoonlijk nooit een hoge pet gehad van Caiway internet vandaar dat ik al een tijdje Adsl heb. Maar glasvezel internet is zo te horen uitstekend dus bij levering is het bye bye Adsl. Maar goed de prijzen zijn redelijk hoog en ik vind ook dat alle Abo vormen symetrisch zou moeten worden gezet. Kijk bijvoorbeeld naar OBN die zijn allemaal gelijk maar trouwens alle glasvezelproviders.
Ik zou toch wel graag televisie gaan kijken via m'n netwerk, dan zijn m'n mogelijkheden in 1 klap gigantisch
Ik in ieder geval nog niet, ik heb onze grote vrienden in ieder geval bezig gezien bij de kikkerbeetlaan/middenweg, misschien handig om een google maps ding te maken met de plekken waar die lui al geweest zijn? Dan krijgen we een beetje een idee wat er nog gedaan moet worden.
Persoonlijk denk ik dat ze best vlot gaan. Begin volgend jaar zijn ze klaar maar sluiten ze iedereen in 1 keer aan of gaat dat in fase's? Ik heb geen idee hoe ze dat in Loenen en Krimpen hebben gedaan.
Het aasluiten gaat per wijk en in fases. Het graven gaat per straat en als iemand tijdens de grondboring thuis is, trekken ze de glasvezel gelijk door je huis in. Anders wordt de kabel in een rolletje in de grond gegraven voor je huis en wordt en een nieuwe afspraak daarvoor gemaakt. Als de kabel eenmaal in je meterkast is, moet er weer een nieuwe afspraak gemaakt worden voor het plaatsen van de glasvezelmodem. Daarna moet CIF signaal erop gaan zetten en moet er weer een nieuwe afspraak gemaakt worden voor de gratis installatie en aansluiting in je huis. Althans zo gaat het bij ons in Krimpen aan den IJssel.
Lees net in de resultaten van de Providermonitor van de Consumentenbond.nl het volgende:
Caiway is de hekkensluiter en heeft veel last van storingen. De actuele score van deze provider ontbreekt deze keer, omdat we niet voldoende abonnees van Caiway kennen om het klanttevredenheidsonderzoek dat we hiervoor nodig hebben te kunnen uitvoeren. Volgende keer zijn ze weer van de partij, maar we roepen klanten van Caiway van harte op om aan de Providermonitor mee te doen. Link
Voor Caiway abonnees die de problemen van Caiway beter onder de aandacht willen brengen, hier kunnen jullie je aandmeleden voor de Providermonitor: https://internetpanel.con...aanmelden.asp?action=load.
Caiway is de hekkensluiter en heeft veel last van storingen. De actuele score van deze provider ontbreekt deze keer, omdat we niet voldoende abonnees van Caiway kennen om het klanttevredenheidsonderzoek dat we hiervoor nodig hebben te kunnen uitvoeren. Volgende keer zijn ze weer van de partij, maar we roepen klanten van Caiway van harte op om aan de Providermonitor mee te doen. Link
Voor Caiway abonnees die de problemen van Caiway beter onder de aandacht willen brengen, hier kunnen jullie je aandmeleden voor de Providermonitor: https://internetpanel.con...aanmelden.asp?action=load.
[Voor 8% gewijzigd door WitteKoffieMok op 22-06-2011 18:01]
Ik ga als de glasvezel lijn er is gewoon beginnen met een abonnement wat gelijk is aan mijn huidige ADSL verbinding en als ik dan een goeie uptime haal pas van de ADSL af en een hoger glasvezel abonnement nemen.
Nou ik heb me ook maar aangemeld voor die provider monitor. Even kijken hoelang ik het volhoud..
Mijn ervaring is toch overwegend positief de laatste periode:
Positief:
- Na mijn laatste monteur bezoek (09-2010), gaat het aardig goed, geen storingen kunnen ontdekken..
- Abonnementsgeld voor het super abonnement is verlaagd van 37,95 naar 32,95, door het verdwijnen van het oude premium abonnement... + snelheidsverhoging 16 --> 25 Mb/s
Negatief:
- Wel jammer dat ik als trouwe klant niet van de volledige 25 Mb/s kan genieten door het hebben van een verouderd modem. Ik weiger zelf een nieuw modem te aan te schaffen (ook al is het 'maar' 40 euro)..
Mijn ervaring is toch overwegend positief de laatste periode:
Positief:
- Na mijn laatste monteur bezoek (09-2010), gaat het aardig goed, geen storingen kunnen ontdekken..
- Abonnementsgeld voor het super abonnement is verlaagd van 37,95 naar 32,95, door het verdwijnen van het oude premium abonnement... + snelheidsverhoging 16 --> 25 Mb/s
Negatief:
- Wel jammer dat ik als trouwe klant niet van de volledige 25 Mb/s kan genieten door het hebben van een verouderd modem. Ik weiger zelf een nieuw modem te aan te schaffen (ook al is het 'maar' 40 euro)..
WitteKoffieMok schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:36:
Lees net in de resultaten van de Providermonitor van de Consumentenbond.nl het volgende:
De abonnees in Krimpen aan den IJssel en Loenen aan de Vecht krijgen van Caiway tot eind van het jaar gratis internet en telefonie over de glasvezel.
http://www.caiwayglasveze...nnementtoteindevanhetjaar!
Ik denk dat jullie ook wel tzt zon aanbieding krijgen. Netjes is dat de bestaande abonnees die al alles in één hebben over de glasvezel, die korting ook krijgen.
http://www.caiwayglasveze...nnementtoteindevanhetjaar!
Ik denk dat jullie ook wel tzt zon aanbieding krijgen. Netjes is dat de bestaande abonnees die al alles in één hebben over de glasvezel, die korting ook krijgen.
Bij mij steekt er nog steeds een groen snoertje boven de grond in de voortuin. Nog niet aangesloten dus.
Van Caiway ook lang niks meer vernomen.....
Van Caiway ook lang niks meer vernomen.....
Je moet zelf Caiway bellen voor het maken van een vervolgafspraak, anders blijft die kabel uit de grond steken.
Over 3 weken komt iemand van CIF kijken naar de meter kast. Dit hadden ze eerst in de bouwvak gepland, maar ze zijn er achter gekomen dat ze dan zelf niet werken.
Lijkt me overigens stug dat je de caiway moet bellen. Cif legt de glasvezelkabel toch aan?
Lijkt me overigens stug dat je de caiway moet bellen. Cif legt de glasvezelkabel toch aan?
Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. de lui die e.e.a. hebben aangelegd? Ik heb contact gezocht met CIF en die zouden mij na de bouwvak terug bellen en caiway heb ik een e-mail gestuurd, maar daar heb ik tot op heden (e-mail 3 aug. verstuurd) nog niets van mogen vernemen. Om nou niet caiway/CIF direct aan de schandpaal te nagelen zal ik wat dieper ingaan nadat beide organisaties de gelegenheid hebben gehad om te reageren.
Ik heb prima ervaringen met de mensen die het aanleggen. Je kan zelf bepalen waar je het glasvezelmodem wilt. Tevens leggen ze kostenloos een stopcontact aan in je meterkast als je dat nog niet hebt.
En met het aantal meters UTP kabel wat je nodig hebt naar je televisie en/of computer doen ze ook niet moeilijk.
En met het aantal meters UTP kabel wat je nodig hebt naar je televisie en/of computer doen ze ook niet moeilijk.
Klink inderdaad als goede service van de Cif.
Vraagje: Had je al aan moeten geven of je wel of niet glasvezel gaat gebruiken? Van Caiway heb ik namelijk niets meer vernomen sinds de eerste aankondiging. Op de website van caiway en op http://www.caiwayglasvezel.nl/site/nl/wateringseveld is nog weinig te vinden over de specificaties van af te nemen abonnementen. Weet er iemand meer?
Vraagje: Had je al aan moeten geven of je wel of niet glasvezel gaat gebruiken? Van Caiway heb ik namelijk niets meer vernomen sinds de eerste aankondiging. Op de website van caiway en op http://www.caiwayglasvezel.nl/site/nl/wateringseveld is nog weinig te vinden over de specificaties van af te nemen abonnementen. Weet er iemand meer?
Als je al klant van Caiway bent ben je al aangemeld en hoef je geen actie te ondernemen (staat in de brief die ik gekregen heb in Maassluis). Hier beginnen ze met graafwerkzaamheden Q4 2011-Q4 2012 (begint in Sept. of Oktober).
Als de abbonementen gelijk zijn in Krimpen/Loenen zijn ze wel karig met de snelheden (en vooral de upload) moet ik zeggen; Alleen de 90/90 verbinding is glasvezelwaardig genoemd te worden.
Als de abbonementen gelijk zijn in Krimpen/Loenen zijn ze wel karig met de snelheden (en vooral de upload) moet ik zeggen; Alleen de 90/90 verbinding is glasvezelwaardig genoemd te worden.
Karig is nog zachtjes uitgedrukt.
Als je je juist met glasvezel wil onderscheiden, biedt je op alle abonnementen symmetrische snelheden.
Maar eerlijk is eerlijk; Internet is nooit Caiway zijn sterktse punt geweest toch?
Had de hoop met de overname door KPN dat er binnenkort, snelheidsverhogingen doorgevoerd gaan worden.
Maar nu staat de overname door KPN weer ter discussie.
En wat dan he ?
Als je je juist met glasvezel wil onderscheiden, biedt je op alle abonnementen symmetrische snelheden.
Maar eerlijk is eerlijk; Internet is nooit Caiway zijn sterktse punt geweest toch?
Had de hoop met de overname door KPN dat er binnenkort, snelheidsverhogingen doorgevoerd gaan worden.
Maar nu staat de overname door KPN weer ter discussie.
En wat dan he ?
Zijn er nog werkzaamden aan de gang in het Wateringse Veld?
Tot heden hoor je er weinig over. Zijn er al mensen aangesloten?
Tot heden hoor je er weinig over. Zijn er al mensen aangesloten?
Ik ben al een jaar aangesloten, maar woon in Krimpen aan den IJssel 

Ow maar dat was mijn vraag niet, ik bedoelde dus het Wateringse Veld. Dat het is Krimpen al gebeurd is dat weet ik ook wel.
Op de 19e komen mensen hier langs, per telefoon was het nou niet duidelijk of ze alleen kwamen kijken hoe de situatie was of dat er daadwerkelijk ook wat gebeurt, ik was allang blij dat er wat ging gebeuren.
Overigens is het (blijkbaar?) de bedoeling dat je CIF belt voor een afspraak om het naar de meterkast te laten leggen.
Overigens is het (blijkbaar?) de bedoeling dat je CIF belt voor een afspraak om het naar de meterkast te laten leggen.
Nou ze zijn volop bezig hier in de straat, ik zie overal kuilen en groene bekabeling. Maar ik had toch een opmerking. Bij de buurvrouw hier aan de overkant is Caiway langs geweest, en daarbij een uitleg gekregen van hun dat we ook een keuze hebben dadelijk in Maart als het klaar is voor eventueel een provider naar keuze? Geen idee of dit waar is of kan?
Dat is nieuw voor me. Hier in Krimpen kunnen we ook alleen maar Caiway kiezen op de glasvezel van CIF.
Ja dat klopt ik vond het ook een beetje vreemd. Ik vraag mij af of er mensen een modem is de kast hebben hangen, in het Wateringse Veld natuurlijk:)
Wow ik had gehoopt dat we nog wat te horen kregen over de vooruitgang over het glas netwerk via Caiway.
Nog geen aansluitigen? Of een planning wanneer het gebeurd.
Je hoort er zo weinig over en ik zie ze nergens meer graven...
Nog geen aansluitigen? Of een planning wanneer het gebeurd.
Je hoort er zo weinig over en ik zie ze nergens meer graven...
Ik heb ook nog niets gehoord. En het is zeker stilletjes. Laatst waren ze nog aan het graven in Ln. v . wateringseveld... daarna niets meer gezien.
Ik heb trouwens gehoord dat de gratis installatie van glasvezel binnen in je huis voorbij is.
De prijzen zijn wel aan de forse kant! als ze nou echt klanten willen binnen halen moeten ze de prijzen verlagen.
39
Ben ik helemaal met je eens. Er zijn genoeg gezinnen die geen 200 euro kunnen missen voor binnenhuisinstallatie.
Ik heb toch nog graafwerk gezien, op de hoek Ln. van wateringseveld/Noordweg. Daar komt een aardige berg uit de grond nu. Ik gok dat daar een speciaal huisje zal komen.
Anoniem: 214848
In het hogeveld gaan ze nu de glasvezel en modems in huis aansluiten. Via iemand van CIF begreep ik dat CIF ook diensten gaat aanbieden, beetje concurentie voor caiway dus, wat hopelijk de prijzen wat naar beneden doen gaan.
Ok maar welke hoogte bedoel je dan?
Lima/ Brasiliastraat of meer naar voren?
CIF diensten leveren zeg dat is nieuw voor mij:)
Lima/ Brasiliastraat of meer naar voren?
CIF diensten leveren zeg dat is nieuw voor mij:)
Hoop zeker voor jullie dat Caiway wat concurrentie gaat krijgen. In Krimpen a/d IJssel zijn ze sinds de aansluiting meer dan een jaar geleden alleen heerser en dat lijkt nergens naar. Qua IP TV lopen ze echt MIJLEN VER achter op andere aanbieders, de kwaliteit van het HD signaal is goed maar veder nul interactieve diensten zoals PVR, uitzending gemist, VOD, etc terwijl het wel al een jaar als "binnen kort beschikbaar" op hun site staat.
Ben zelf sinds kort weer terug naar DSL van KPN met IPTV terwijl een werkende FttH in de meterkast zit, erg jammer anno 2011...
Ben zelf sinds kort weer terug naar DSL van KPN met IPTV terwijl een werkende FttH in de meterkast zit, erg jammer anno 2011...
Het is maar net in welk opzicht je vindt dat Caiway mijlenver achterloopt met IPTV. Met beeldkwaliteit loopt Caiway kilometers voorop vergeleken met alle aanbieders in een WBA gebied van Glashart, waar de ADSL KPN streams op de glasvezel wordt gezet. Het alleeheerschap is binnenkort ook voorbij want de REKAM komt erbij :-)
Tevens gaat per 1 december 2011 de PVR uitrollen las ik net. Een een nieuwe skin voor het menu. Dus Caiway zit echt niet stil hoor.
Tevens gaat per 1 december 2011 de PVR uitrollen las ik net. Een een nieuwe skin voor het menu. Dus Caiway zit echt niet stil hoor.
Vandaag een briefje in de bus gehad van CIF om te kijken waar de boel zou moeten komen. Laat ik nou niet thuis zijn
. Nu moet er een afspraak gemaakt worden. Eens zien, hoe snel dat gaat.

Ik woon zelf bij het Parijsplein en heb helaas nog niets mogen zien. Ik loop wel regelmatig door de buurt en weet zeker dat de "eilanden" Vuurland, Gotland, Langeland, Jutland, Groenland en Noordland bekabelt zijn en er zeker mensen zijn die al een glasvezel verbinding actief hebben.
Buiten de gotere bandbreedte levert Caiway al interactieve diensten?
Buiten de gotere bandbreedte levert Caiway al interactieve diensten?
Xbox Live: Ofthewell NL
Vrijdag komen ze langs, toch nog wel snel gegaan eigenlijk. Ben benieuwd!
Vanaf 1 december is het mogelijk om programma's op te nemen als je een externe harde schijf aansluit op de Airties ontvanger.
http://www.caiwayglasveze...ractievedigitaleontvanger
Nieuwe firmware beschikbaar voor interactieve digitale ontvangerOp dinsdag 8 november 2011 wordt er nieuwe firmware gelanceerd voor de interactieve digitale ontvanger van Caiway. Deze firmware brengt de volgende verbeterpunten met zich mee:
- Er is een nieuw opstartscherm geïmplementeerd.
- Algemene prestatieverbeteringen van de ontvanger
- De ontvanger is PVR voorbereid. Dit houdt in dat opnemen via glasvezel mogelijk wordt door middel van het aansluiten van een externe harddisk op de interactieve digitale ontvanger. Deze functionaliteit zal vanaf 1 december 2011 beschikbaar zijn voor IPTV abonnees van CAIW.
http://www.caiwayglasveze...ractievedigitaleontvanger
Nieuwe firmware beschikbaar voor interactieve digitale ontvangerOp dinsdag 8 november 2011 wordt er nieuwe firmware gelanceerd voor de interactieve digitale ontvanger van Caiway. Deze firmware brengt de volgende verbeterpunten met zich mee:
- Er is een nieuw opstartscherm geïmplementeerd.
- Algemene prestatieverbeteringen van de ontvanger
- De ontvanger is PVR voorbereid. Dit houdt in dat opnemen via glasvezel mogelijk wordt door middel van het aansluiten van een externe harddisk op de interactieve digitale ontvanger. Deze functionaliteit zal vanaf 1 december 2011 beschikbaar zijn voor IPTV abonnees van CAIW.
Maandag komen ze bij mij de boel installeren (New Yorksingel). Ben benieuwd hoe lang het dan nog gaat duren voordat je er ook echt gebruik van kan maken.
Hogeveld (Miamihof)babbi schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:54:
Ok welke buurt woon je dan?
En wat komen ze precies doen...
In de brief staat installeren.. maarja, wat ze gaan installeren weet ik niet precies.
Ik ga er vanuit dat ze het modem ophangen en deze aansluiten aan de glasvezel, of je ook gelijk bijv. de tv decoder krijgt zou ik niet weten.
Vandaag zijn ze geweest, een deel van het hof 'zit' er in. Maar natuurlijk precies bij mij krijgen ze de vezel er niet in
De man zag gelijk aan de coax kabel dat het niet zou gaan, maar toch 3x geprobeerd. Er schijnt ergens iets niet goed te zitten, dus een vervolg afspraak word gemaakt. Waarschijnlijk volgende week of de week erop. We gaan het weer meemaken. Het zal eens in 1x goed gaan

De man zag gelijk aan de coax kabel dat het niet zou gaan, maar toch 3x geprobeerd. Er schijnt ergens iets niet goed te zitten, dus een vervolg afspraak word gemaakt. Waarschijnlijk volgende week of de week erop. We gaan het weer meemaken. Het zal eens in 1x goed gaan

Je krijgt niet gelijk de Airties IPTV ontvanger. Eerst wordt de modem aangesloten op de glasvezel. Daarna moet je aansluiting nog geactiveerd worden. En daarna kan je pas je IPTV ontvanger activeren door een mac adres op te geven in "Mijn Caiway".
Ah ok maar voor de gene die aangesloten worden krijg je nu een keuze uit verschillende providers? Of is het alleen Caiway die over het glas gaat.
Tja...je hoort zoveel verhalen..
Tja...je hoort zoveel verhalen..
Zover ik weet kan je alleen maar kiezen uit Caiway en straks ook Rekam.
Maar dat gaat pas in 2012 gebeuren.
Maar dat gaat pas in 2012 gebeuren.
Ik vraag mijn eigen nu toch af of er mensen zijn die glasvezelinternet al werkend hebben in het Wateringse veld. Ik ben toch benieuwd...
Anoniem: 297134
Balen hadden we voor vanochtend een afspraak gemaakt om op de NYsingel aan te sluiten komt er niemand.
Na 4 x bellen met Cif werd te telefoon pas opgenomen. Wat blijkt zijn ze de afspraak die we telefonisch bevestigd hebben vergeten.
Nu kunnen ze de 25ste pas, kan ik weer een dag vrij nemen
Nu maar hopen dat er na het aansluiten wel een stabiele verbinding is.
En ik was net zo blij dat ik ADSL op kon gaan zeggen. Pas bij het vervangen ven de DSLAM ook al anderhalve week zonder internet. En met het nieuwe modem heeft het bellen maar één week gewerkt.
Gelukkig werkt het oude modem wel.
Na 4 x bellen met Cif werd te telefoon pas opgenomen. Wat blijkt zijn ze de afspraak die we telefonisch bevestigd hebben vergeten.
Nu kunnen ze de 25ste pas, kan ik weer een dag vrij nemen

Nu maar hopen dat er na het aansluiten wel een stabiele verbinding is.
En ik was net zo blij dat ik ADSL op kon gaan zeggen. Pas bij het vervangen ven de DSLAM ook al anderhalve week zonder internet. En met het nieuwe modem heeft het bellen maar één week gewerkt.
Gelukkig werkt het oude modem wel.
Nou ze maken er er grote bende van, ze zouden hier vanmiddag komen (New Yorksingel) maar er is mooi niemand op komen dagen. Ik heb al een paar keer gebeld en iedere keer gaat hij het "regelen" maar het ziet er naar uit dat ik weer een vrije dag kan opnemen! 

[Voor 4% gewijzigd door ewf2003 op 14-11-2011 15:41]
In Krimpen ging dat toch een stuk netter. De mensen die ik ken, kwam CIF steeds op de afgesproken datum.
Ik vind het wel best dat het nu een beetje gaat vlotten allemaal maar je hoort helemaal niks over prijzen of een actie of wat dan ook omdat je word aangesloten dat je eerst een test lijn krijgt verlopig een maand ofzo:)
Ik bedoel ermee dat je niet gelijk je huidige provider opzegt. Hoogwaarschijnlijk zijn er al mensen aangesloten maar wat voor keuze hadden ze en wat doet de prijs...
Wel erg lullig voor de mensen die thuis bleven en niemand komt opdagen:(
Ik bedoel ermee dat je niet gelijk je huidige provider opzegt. Hoogwaarschijnlijk zijn er al mensen aangesloten maar wat voor keuze hadden ze en wat doet de prijs...
Wel erg lullig voor de mensen die thuis bleven en niemand komt opdagen:(
Bij ons kwamen de acties pas toen heel het gebied verglaasd was. De actie gratis internetnet en telefonie kwam ook pas in augustus 2011. De verglazing begon in maart 2010.
Ok welke verbinding heb je? Jammer dat niet alle abbo's daar symetrische zijn. OBN en meerdere hebben dat wel.
bij mij is verleden week woensdag de kabel ingeblazen en op een kastje aangesloten. is geen modem. woon in het hogeveld bogotastraat. ter info. alle aanbieders worden toegelaten op t netwerk. de glasvezeleigenaar gaat ook zelf diensten aanbieden. dit vertelde een medewerker van cif mijzelf. dus je bent niet gebonden aan caiw. per februari moeten de eerste aanbiedingen binnenkomen. misschien is t de moeite waard om te wachten om te zien wat t aanbod wordt en niet meteen met caiw in zee te gaan.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ok dus toch meerdere aanbieders maar je heb het over een kastje en geen modem, je moet over een modem beschikken om op het internet te gaan. Ik ben benieuwd wat voor keuzes er komen. 500/500 symetrisch dat zou lekker zijn:)
CIF gaat zelf ook diensten aanbieden? Het moet niet gekker worden:-)