[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Wat ik vernomen heb is Replay TV niet standaard. Je moet er maandelijks extra voor betalen aan Caiway.

Ook Multi screen buiten je huis blijkt extra geld te moeten kosten van Caiway. We hebben al een prijsverhoging gehad, begin dit jaar. Een aantal zenders verdwijnen zoals diverse NPO themakanalen en 13th street en Syfy.

Toch moet er blijkbaar nog meer kasstroom komen bij Caiway. Het kan niet op in Naaldwijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
VVV-007 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:39:
Aldus iemand van Caiway die ik sprak op een informatie avond voor CIF glasvezel was replay TV net gelanceerd die dag er voor.... dus dan zou het er al moeten zijn. Blijkbaar nog niet dus

Als je het krijgt zou je er dan over kunnen posten wat er precies in zit?
Dat zal ik doen. Verder ook nog geen reactie gehad van caiway. Misschien dat inderdaad extra voor replay tv betaald moet worden. Replay tv staat wel beschreven in de handleiding van de digitale ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Loadjnt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:29:
[...]

Dat zal ik doen. Verder ook nog geen reactie gehad van caiway. Misschien dat inderdaad extra voor replay tv betaald moet worden. Replay tv staat wel beschreven in de handleiding van de digitale ontvanger.
Aldus de persoon die ik sprak was het een gratis dienst bij de Alles in 1 abbo's (in elk geval voor CiF gebieden, waar ook opnemen standaard is inbegrepen) Ik weet niet hoe het met andere CAIWAY gebieden/abbo's zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
VVV-007 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 07:46:
[...]

Aldus de persoon die ik sprak was het een gratis dienst bij de Alles in 1 abbo's (in elk geval voor CiF gebieden, waar ook opnemen standaard is inbegrepen) Ik weet niet hoe het met andere CAIWAY gebieden/abbo's zit
Het wordt niet gratis en is alleen te verkrijgen als je ook interactieve tv afneemt via glas. Dus via de iptv box van entone. Tevens worden deze prijzen, afhankelijk van je pakket, verhoogd
https://www.caiway.nl/sit...dekostenvanreplaytv-23031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Migow schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:56:
[...]

Het wordt niet gratis en is alleen te verkrijgen als je ook interactieve tv afneemt via glas. Dus via de iptv box van entone. Tevens worden deze prijzen, afhankelijk van je pakket, verhoogd
https://www.caiway.nl/sit...dekostenvanreplaytv-23031
Ok ik heb ook interactieve tv van caiway (alles-in-1 Glas). Dus als het goed is horen we replay tv te hebben, alleen is dat nog niet zo. Dus nogmaals de vraag aan caiway hoe de stand van zaken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Loadjnt schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:46:
[...]

Ok ik heb ook interactieve tv van caiway (alles-in-1 Glas). Dus als het goed is horen we replay tv te hebben, alleen is dat nog niet zo. Dus nogmaals de vraag aan caiway hoe de stand van zaken is?
Deze dienst gaat pas 1 juli in! En je krijgt hierover nog bericht.
Ik heb ook interactieve tv en betaal nu 2,50 voor me entone en dat wordt dan 4,00 Euro.
Ik wacht rustig af ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het promofilmpje van Caiway op YouTube zegt toch echt dat Replay TV gratis is..
Caiway Replay TV

[ Voor 52% gewijzigd door H D R op 10-06-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
H D R schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:55:
Het promofilmpje van Caiway op YouTube zegt toch echt dat Replay TV gratis is..
Caiway Replay TV
Tja volgens mij heeft Caiway een zwijgplicht, want hier op het forum krijg ik in iedergeval geen reactie. We gaan het wel zien volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:36
Het zou fijn zijn als ze voor de Apple tv 4 een native app maken voor 1080p beeldkwaliteit. Voor interactieve tv is dit kastje ook geschikt. Zou top zijn als ze daar gebruik van maken. En ook airplay ondersteuning voor de Apple tv 3.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Is het bij glasvezel gebruikelijk dat je download en upload snelheid elkaar beïnvloeden? Ik merk namelijk dat mijn upload snelheid enorm inzakt als ik iets begin te downloaden (van 15MB/sec naar 5MB/sec). Download snelheid is slechts 5MB/sec en ik heb en 250Mb lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:16:
Is het bij glasvezel gebruikelijk dat je download en upload snelheid elkaar beïnvloeden? Ik merk namelijk dat mijn upload snelheid enorm inzakt als ik iets begin te downloaden (van 15MB/sec naar 5MB/sec). Download snelheid is slechts 5MB/sec en ik heb en 250Mb lijn.
Alle packets sturen een bevestiging (ACK) zodra ze aangekomen zijn. Als jij dus flink download wordt voor elk pakketje ook weer iets geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Dat begrijp ik maar in dit geval was de downloadsnelheid dus zeer beperkt

• IMWhizzle
Is er al meer bekend over andere aanbieders die mogen leveren op dit CIF netwerk zoals KPN of Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ondanks het feit dat CIF al jaren roept dat zijn netwerk open is, blijkt het erg moeilijk te zijn om als klant te kunnen kiezen voor Telfort of KPN.

Gezien de populariteit van de producten van deze twee aanbieders vind ik het op zijn minst verdacht dat wij na al die jaren nog niet kunnen kiezen voor deze aanbieders op de glasvezel bij CIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 15:39
Op het CIF netwerk kun je nu kiezen voor de volgende consumenten providers, Solcon, Fiber NL, Caiway.

Vodafone Thuis staat momenteel in de verkoop, dus Vodafone gaat geen grote investeringen erin doen. En je product beschikbaar maken op een extra glasvezelnetwerk is gewoon een fors traject.

KPN zet in op het opwaarderen van koperaansluitingen naar bonded vectored DSL, en daarmee 85% dekking met ten minste 100mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
davides schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:45:
Op het CIF netwerk kun je nu kiezen voor de volgende consumenten providers, Solcon, Fiber NL, Caiway.

Vodafone Thuis staat momenteel in de verkoop, dus Vodafone gaat geen grote investeringen erin doen. En je product beschikbaar maken op een extra glasvezelnetwerk is gewoon een fors traject.

KPN zet in op het opwaarderen van koperaansluitingen naar bonded vectored DSL, en daarmee 85% dekking met ten minste 100mbps
Op dit moment zijn de keuze mogelijkheden in wateringseveld ook zeer beperkt.
De prijzen van Solcon, Fiber en caiway zijn nagenoeg hetzelfde dus geen reden om over te stappen.
Verder is het nagenoeg niet mogelijk om alleen voor internet te gaan. Het is bijna altijd een pakket met telefoon en/of televisie. Fiber en Solcon bieden wel internet only maar dan betaal je alsnog rond de 40euro per maand. ADSL is ook geen optie want de snelheid is zeer beperkt 9 Mbit/s max.

Het liefst heb ik een goedkoop internet abbonementje met bijvoorbeeld Knippr. Knippr biedt ook chromecast en apple (4) tv ondersteuning terwijl de multiscreen app van caiway dat niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Zoals hierboven al wordt aangegeven de investering is te groot ten opzichte van het afzetgebied van caiway en daarbij komt dat het ook nog eens een versnipperd gebied is. Het 1-2 tje cif en caiway stinkt ook nog eens.

Wat dat betreft ben ik van mening dat kpn caiway had moeten inlijven. Niet zozeer dat kpn zoveel beter is maar dan had je in ieder geval meer concurrentie op de glasvezel omdat kpn goed in de gaten wordt gehouden door de nma en er zeker andere aanbieders tegen een redelijk tarief toegang krijgen. Snap nog steeds niet waarom de verkoop werd tegenhouden want zo groot aandeel heeft cif/ caiway niet in de nationale markt.

Caiway is eigenlijk de enige keuze op glasvezel en kabel nu. Solcon en fiber worden genoemd maar je ziet dat ze op hetzelfde niveau zitten.

Ik heb nu 150mbit alles in een van caiway. Was nog net voordat ze die wijzigde naar 75mbit voor nagenoeg dezelfde prijs. Ik geloof dat die 150mbit maar 2 weken erop heeft gestaan. Ben nu 50 euro kwijt voor tv via coax plus dan 150mbit en nieuwsgroepen. Bellen gebruiken we alleen om gebeld te worden omdat het duur is. We gebruiken ons mobiel wel. Pluspaketten voor tv heb ik allemaal opgezegd. Ik ga niet voor dat ene kanaal een heel pakket afnemen. Basis is prima. En daar kunnen ook een heleboel voor mij af.

Je zal mij niet horen zeggen dat caiway slecht is. Nooit problemen gehad. Zowel tv als glasvezel. Ik ben uitermate tevreden. Zelfs de nieuwsgroepen voor 5 euro pm zijn prima.

T steekt wel dat je gewoon geen keuze hebt. En dat geldt ook voor de stadsverwarming. Ik woon hier prima in t hoge veld wateringse veld. Al 12 jaar. Maar aan die monopoly van caiway en eneco erger ik me wel groen en geel. ☺

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Zuluman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:54:
Het 1-2 tje cif en caiway stinkt ook nog eens.

[...]

T steekt wel dat je gewoon geen keuze hebt. En dat geldt ook voor de stadsverwarming. Ik woon hier prima in t hoge veld wateringse veld. Al 12 jaar. Maar aan die monopoly van caiway en eneco erger ik me wel groen en geel. ☺
Ik heb een willekeurige postcode in Wateringseveld genomen, 2548 BS nr 1007) en daar je kan via VDSL2 nu al 100mbit/s te krijgen. Straks met bonded VDSL2 dus gewoon via KPN/Telfort/Xs4all/online 200mbit/s te krijgen en upload 60mbit/s. Snap niet dat kopernetwerk niet als serieuze concurrent wordt gezien hier.

Ben juist blij dat Caiway niet overgenomen is door KPN. Anders had KPN niets meer geinvesteerd in het kopernetwerk. Nu zijn er 2 hoogwaardige infrastructuren, van CIF en KPN, die met elkaar concurreren.

1-2tje Caiway - CIF stinkt. wat bedoel je er mee? Caiway was vroeger 1 bedrijf met een infrastructuur afdeling (aanleg coax netwerk) en een serviceprovider (kabeltelevisie, kabelinternet). Na de overname heeft de nieuwe eigenaar die twee afdelingen verschillende namen gegeven, namelijk CIF en Caiway. Maar in principe is het nog steeds samen hetzelfde bedrijf.
http://cifinfrastructure.com/recente-resultaten/caiw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
davides schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:03:
[...]

Ik heb een willekeurige postcode in Wateringseveld genomen, 2548 BS nr 1007) en daar je kan via VDSL2 nu al 100mbit/s te krijgen. Straks met bonded VDSL2 dus gewoon via KPN/Telfort/Xs4all/online 200mbit/s te krijgen en upload 60mbit/s. Snap niet dat kopernetwerk niet als serieuze concurrent wordt gezien hier.

Ben juist blij dat Caiway niet overgenomen is door KPN. Anders had KPN niets meer geinvesteerd in het kopernetwerk. Nu zijn er 2 hoogwaardige infrastructuren, van CIF en KPN, die met elkaar concurreren.

1-2tje Caiway - CIF stinkt. wat bedoel je er mee? Caiway was vroeger 1 bedrijf met een infrastructuur afdeling (aanleg coax netwerk) en een serviceprovider (kabeltelevisie, kabelinternet). Na de overname heeft de nieuwe eigenaar die twee afdelingen verschillende namen gegeven, namelijk CIF en Caiway. Maar in principe is het nog steeds samen hetzelfde bedrijf.
http://cifinfrastructure.com/recente-resultaten/caiw/
Helaas als je bijvoorbeeld op postcode 2548JW zoekt krijg je een ander resultaat. Dat ligt toch aan het distributie punt denk ik. Ook al is het allemaal wateringse veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
dat zijn inderdaad geen beste waardes. Volgens breedbandwinkel.nl ligt huisnummer 202 of 2226m van de wijkcentrale escamp en op 66m van de straatkast.

KPN bouwt steeds meer wijkkasten om naar miniwijkcentrale. (buitenring)
Zodra deze kast is omgebouwd, is de lijnlengte nog maar 66m en schiet de haalbare snelheid naar zeer mooie waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Iemand anders last van een storing? Kan mij de laatste keer overigens niet herinneren, maar mn vriend Fritzl geeft geen verbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:20
Yep, hier zelfde verhaal (Zonneveld)

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Westland hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Storing van een half uur kennelijk. Volgens de logs in m'n router klapte de verbinding er rond 8:20 uit, en herstelde de verbinding zich rond 9:02

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Al meer bekend over de keuze voor meer glasvezel providers hier in wateringse veld, behalve de huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Weet iemand trouwens of de beeldkwaliteit van interactieve tv via glasvezel (Caiway) beter is dan het coax signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:39
IMWhizzle schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:05:
Weet iemand trouwens of de beeldkwaliteit van interactieve tv via glasvezel (Caiway) beter is dan het coax signaal?
Het schijnt van niet, is eens door Webcare bevestigd heb ik me laten vertellen. Ondanks dat ervaar ik zelf het beeld via glas net wat "cleaner" is. Hier zit echter totaal geen onderbouwing achter .. is puur een gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Inmiddels al contact gehad met de technische dienst. Die geven mij aan dat het beeld identiek is aan coax (dezelfde stream). Hij gaf ook aan dat het op gebied van beeldkwaliteit niet echt een meerwaarde biedt, behalve dan dat je kunt pauzeren, terugspoelen en on demand op 4G (smartphone) kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Heeft iemand toevallig ervaringen met het aansluiten van een kantoorruimte op Caiway (of alternatief) op het CIF netwerk in Wateringse Veld? Daar zitten wij nu nml naar te kijken maar ik heb vandaag van enkele andere lokaal aanwezige ondernemers gehoord dat CIFde glaskabels wel tot aan de deuren hebben getrokken, maar Caiway nergens daadwerkelijk tot aansluiten / modem installatie is overgegaan als het om niet-consumenten gaat. Iemand toevallig een andere (hopelijke positievere) ervaring op dat gebied?

Vind KPN wat snelheid (vooral upload) nou niet echt een bijster interessant alternatief nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

CIF sluit alle adressen binnen het aansluitgebied aan op hun netwerk, ongeacht het karakter van het gebouw. Doe de postcode check op hun site en je ziet gelijk of de diensten beschikbaar zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door vr6-only op 21-12-2016 08:12 ]

It ain't stupid if it works!

• davides
Ik heb gekeken op de websites van cif (www.cif-glasvezel.nl / cifinfrastructure.com) maar zie geen postcode check.

Als het gaat om het aansluiten van een kantoorpand, zou ik kiezen voor een zakelijke provider die levert via net cif netwerk ipv Caiway die zich op consumenten richt. Dit met name ivm SLA's voor beschikbaarheid (oplostijd bij storingen). Bijvoorbeeld CBizz zou je eens moeten kijken. Is een club die aardig aan de weg timmert laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Het glaspakket bij Caiway is nu gewijzigd. In plaats van 500mbit is het nu 600 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Meer mensen met een storing op dit moment in t Wateringse Veld? Bekende @-teken brandt niet meer op het modem :| nevermind, brandde blijkbaar al een poosje niet meer.. toen t weer opkwam brandde t nog steeds niet

[ Voor 32% gewijzigd door Staatslot op 29-04-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Ik baal echt dat er nagenoeg geen andere providers zijn dan Caiway die internet via glas levert. Bij Caiway is het ook niet mogelijk tv en bellen uit te zetten. Zou een hoop centen schelen. Had makkelijk een abonnement bij Knippr kunnen afsluiten en nog goedkoper uit zijn geweest.

Het is wel mogelijk, maar dan via de koperen lijn. Zouden er niet meer providers beschikbaar zijn hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Anderen met problemen momenteel? Kom thuis, internetje plat. Gebeurt nie veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste