[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ja tuurlijk en CIF heeft dat zelf aangegeven in het begin.

Verwijderd

spam

[ Voor 97% gewijzigd door DJSmiley op 19-02-2015 22:06 ]

Verwijderd

CIF zei vijf jaar geleden al dat hun glasvezel een open netwerk is .....

Waarom dan alleen nog steeds maar Caiway erop?

• babbi
Ja precies open die zooi:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Heeft iemand anders op dit moment ook last van lage snelheden?
Heb 300/300 maar kom op het moment niet eens in de buurt terwijl ik er voorheen boven zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wat voor snelheden heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 10:44
ter vergelijk - dit haal ik...

https://www.caiway.nl/sit...ernet/speedtest/speedtest

abo 300mbit (3x getest)

latency 13...16 ms
download 223.6... 245.1
upload 270.1... 304.2

Tijdje terug had ik ook langzame snelheid " opeens" en " opeens" was het weg.
Wat wel zo was was dat mijn buurman ook een langzamer snelheid had.
Volgens caiway lag het "gewoon" aan ons en niet aan hun.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Juni/juli komt Fiber op het CIF netwerk. Ik ben toch benieuwd waarmee ze komen en ik hoop ook losse abonnementen. Ben dik tevreden met Caiway maar de alles in 1 pakketten dat had ook anders mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zojuist een bericht gehad van Fiber en nu kan je via de postcode check zien dat Fiber beschikbaar is op het CIF netwerk. De tweede provider na Caiway op hun netwerk. Ongelooflijk wat een prijzen hanteren ze!! Internet only 500/500 voor een te overdreven bedrag per maand. Kijk naar de alles in een abo's dat is echt te gek voor woorden. Dit is geen concurrent voor Caiway ze lachen hierom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

babbi schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 06:53:
Zojuist een bericht gehad van Fiber en nu kan je via de postcode check zien dat Fiber beschikbaar is op het CIF netwerk. De tweede provider na Caiway op hun netwerk. Ongelooflijk wat een prijzen hanteren ze!! Internet only 500/500 voor een te overdreven bedrag per maand. Kijk naar de alles in een abo's dat is echt te gek voor woorden. Dit is geen concurrent voor Caiway ze lachen hierom!!
Ook even mijn postcode in Fiber gezet. Zegt dat het nu beschikbaar is. (Wateringse Veld uiteraard)

"Mooi!" Zou je denken, concurrentie is goed voor de wereld toch? Maar heilige po**.... Gewoon tientallen euro's per maand duurder dan Caiway. Echt absurde prijzen dat. bijna 80 euro voor Internet-only 500/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Echt niet normaal dit hoe hebben ze dit kunnen doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Op xs4all wachten dan maar... misschien niet erg goedkoop maar op zijn minst weer een vast IP etc.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Via Nederlandkiestzelf.nl kan je het eerste jaar korting krijgen per maand van 10 Euro. Als je het allemaal naast elkaar legt dan schiet het nog niet op want Fiber is nog steeds hartstikke duur.
Bizar toch dat je bijna 80E vraagt per maand voor een 500/500 lijn.

Ik neem een vergelijking: Tweak 1000/1000 met tv voor 54,95 p/m.
Caiway 400/400 met tv en telefonie voor 62,50.
Fiber 500/500 only ik meen voor 77,95 p/m?

De alles in een pakketten zijn helemaal duur van Fiber want dan heb je alleen een 100/100 voor 64E met tv maar wel HBO maar wat heb je eraan. In plaats dat ze hogere snelheden bieden voor een lage prijs nee doen ze precies het omgekeerde:(
Misschien dat veel mensen die vliegtickets aantrekkelijk vinden maar ik stem daar niet voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Dat wist ik van tevoren al dat Fiber geen keuze is!! Caiway heeft nog steeds een grote troef in handen en dat is coax signaal op meerdere tv's. Reken bij elke andere aanbieder nog maar eens 18,95 erbij voor je coaxsignaal voor meerdere tv's of je gaat extra betalen voor elke 2e en 3e tv. Nee caiway zal echt niet zoveel klanten gaan verliezen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Inderdaad maar belachelijk toch die prijzen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Was te verwachten dat een alternatieve aanbieder duurder gaat worden. Ik denk niet dat CIF hetzelfde berekend aan CAIW als aan Fiber. Zullen ze nooit toegeven maar dat is wel de werkelijkheid. Ik ben tevreden over CAIW televisie. Internet wil ik apart van TV. Ik wil best wat meer betalen voor een alternatieve aanbieder, als het maar een goede aanbieder is zoals XS4ALL of Tweak (waar ik nu zit) of zelfs KPN is beter dan CAIW of Fiber. Nee dan maar 1,8 Mb/sec. via ADSL. .

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ah Tweak kijk die aanbieder was veel beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Nou ja, ik moet zeggen dat de performance van Caiway internet toch echt top is geweest. Dan tel ik de eerste dagen even niet mee met wat hikjes, maar dat hoort erbij als je je aanmeld voor early-testing. Wel jammer dat het launch-team in die tijd wel stukken beter contact en service gaven dan de standaard helpdesk (die in de eerste maand nog wel een keertje nodig was). Maar goed, sindsdien geen klagen wat prestaties betreft.

De enige reden dat ik over zou willen is een provider die WEL de sip gegevens vrij geeft voor VOIP, of een abo waarbij je daadwerkelijk wat kan besparen door er geen TV/Telefonie bij te nemen. Leuk dat alles-in-1 vanuit marketing perspectief, maar nu gaat het ten koste van keuze. Tientje minder voor TV waar je niet naar kijkt is toch weer een leuke besparing per jaar, en losse VOIP aanbieders kan je altijd uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Zuluman schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:53:
Was te verwachten dat een alternatieve aanbieder duurder gaat worden. Ik denk niet dat CIF hetzelfde berekend aan CAIW als aan Fiber. Zullen ze nooit toegeven maar dat is wel de werkelijkheid. Ik ben tevreden over CAIW televisie. Internet wil ik apart van TV. Ik wil best wat meer betalen voor een alternatieve aanbieder, als het maar een goede aanbieder is zoals XS4ALL of Tweak (waar ik nu zit) of zelfs KPN is beter dan CAIW of Fiber. Nee dan maar 1,8 Mb/sec. via ADSL. .
Waarom is kpn beter qua internet?? Glasvezel is berestabiel van caiway!! Dan heb ik het dus alleen over het internetgedeelte. Dan durf ik te zeggen dat caiway top is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Migow schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:25:
[...]

Waarom is kpn beter qua internet?? Glasvezel is berestabiel van caiway!! Dan heb ik het dus alleen over het internetgedeelte. Dan durf ik te zeggen dat caiway top is!!
oh...waar kan ik dan alleen internet vinden op de site van caiw om af te nemen?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Bedoel je dat zo?? Maar als jij tevrede bent met tv caiway waarom dan niet internet via glas erbij van caiway?? Die telefoon sluit je niet aan. Dan heb je wel 100/100 internet + tv via coax vanaf 42 euro. Ist nu wat je hebt dan wel goedkoper??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zuluman schrijft dat 'ie TV bij een andere partij wil afnemen dan internet.. kom dan niet aan met 3-in-1.
Zuluman schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:53:
Internet wil ik apart van TV. Ik wil best wat meer betalen voor een alternatieve aanbieder, als het maar een goede aanbieder is zoals XS4ALL of Tweak (waar ik nu zit), of zelfs KPN is beter dan CAIW of Fiber.
Misschien is CBizz 100 internet+telefonie een optie? http://www.klaarvoorglasvezel.nl/glasvezel-pakketten/ (prijzen zijn ex. BTW)
Ik lees weinig klachten over CBizz, sterker nog, deze club uit Hardinxveld-Giessendam timmert flink aan de weg. Doet mij vermoeden dat het een goede providers is, vergelijkbaar met niveau XS4ALL of Tweak. Bovenden een zakelijke provider, dus je mag wat verwachten.

CBizz biedt de mogelijkheid tot SIP-Trunks
CBizz biedt de mogelijkheid tot een vast IP adress.

[ Voor 31% gewijzigd door avdkooij op 10-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
helaas is CBozz ook onduidelijk : wat een vast IP-adres kost en wat FUP limiet is.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zag dat dinsdag Fiber met nieuwe abonnementen komt op het CIF netwerk (het is er al maar geloof dat het word aangepast?) Pas het maar flink aan want wat er nu staat slaat nergens op.
Ik wil niet het gevoel hebben dat ik voor niks heb ingeschreven op Nederlandkiestzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Krimpen aan den IJssel zegt de postcodecheck van Fiber dat er geen glasvezel ligt. Klopt dus niks van!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nou wees blij je schrikt je kapot als je naar de prijzen kijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik al gezien, Fiber biedt veel minder voor meer geld. Zeker als je op meer televisies wilt kijken.

Maar het baart me wel zorgen dat in praktisch het hele CIF gebied, andere aanbieders beschikbaar komen, maar niet in Krimpen aan den IJssel en Loenen .

Ons glasvezelnetwerk is blijkbaar alweer verouderd ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Hmmm, als die eenmalige aansluitkosten niet zo hoog was geweest zou ik het overwegen, maar 60€ voor aansluiten en verzenden is belachelijk hoog. 30€ betalen voor 50 Mb vind ik een mooie prijs, maar de hoge aansluitkosten en dat ook nog na 1 jaar de prijs naar 45€ gaat?! Beetje raar als je weet dat caiway voor 100 Mb €42,50 vraagt. Blijf dan nog wel even bij Caiway. Op zich niks te klagen, maar op tv gebied zijn het prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaat CIF het glasvezelnetwerk in Krimpen aan den IJssel upgraden zodat het hier ook geschikt is voor andere aanbieders?

We hebben al zoveel problemen gehad hier, en nu stort CIF dit ook nog eens over ons uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Caiway schijnt de prijzen en pakketten aan te gaan passen.
Weet iemand wat het verschil is tussen Alles in 1 Compleet (300Mbit/s) en Alles in 1 Glas 400 ?
Op de site staat er niet bij wat het verschil is tussen die 2 "snelste" pakketten.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

davar schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:53:
Caiway schijnt de prijzen en pakketten aan te gaan passen.
Weet iemand wat het verschil is tussen Alles in 1 Compleet (300Mbit/s) en Alles in 1 Glas 400 ?
Op de site staat er niet bij wat het verschil is tussen die 2 "snelste" pakketten.
Dat zijn volgens mij gewoon de oude pakketten die een aantal mensen nog hebben uit het verleden. Je kan nu (meen ik) enkel nog de G- pakketten aanschaffen.

Weet iemand toevallig of ze nog 'upgradekosten' in rekening brengen? Elke keer kreeg ik wat anders te horen. Eerst dat je vrij mocht overstappen (na je contactperiode), daarna dat bij een downgrade je wel kosten krijgt (2 tientjes), maar later laten vertellen (Door de helpdesk) dat ook een upgrade die kosten met zich mee brengt. Nu gaat het niet om die 2 tientjes, maar duidelijk was het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind upgradekosten gewoon te zot voor woorden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:06

DYX

Die upgrade kosten zijn inderdaad belachelijk. Ik ben sowieso benieuwd wat ze doen met het oude G300 pakket. Ik heb toen bewust niet geupgrade naar G400 omdat ik uit principe geen e5 ga betalen om te kunnen opnemen terwijl ik dat nu gratis kan met letterlijk hetzelfde apparaat en ik de extra snelheid niet echt nodig had. Maar aangezien ze nu gratis het plus pakket erbij doen waar ik nu extra voor bij betaal zou ik onder de streep minder gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
DYX schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:40:
Die upgrade kosten zijn inderdaad belachelijk. Ik ben sowieso benieuwd wat ze doen met het oude G300 pakket. Ik heb toen bewust niet geupgrade naar G400 omdat ik uit principe geen e5 ga betalen om te kunnen opnemen terwijl ik dat nu gratis kan met letterlijk hetzelfde apparaat en ik de extra snelheid niet echt nodig had. Maar aangezien ze nu gratis het plus pakket erbij doen waar ik nu extra voor bij betaal zou ik onder de streep minder gaan betalen.
Staat er gewoon bij.
Alles-in-1 Glas Compleet € 61,50 € 63 300 Mbit/s 400 Mbit/s <-- dis is jouw pakket wat je nu hebt

Ik heb het 150 pakket en betaal ook niet voor opnemen en gebruik vd entone dus lekker zo laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Laatst online: 19:06

DYX

Dat is wel apart, die naam heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Hij heette altijd gewoon G300. Als ik thuis ben maar en inloggen op mijnCaiway en kijken wat zij als naam aangeven voor het abbo.

Ik zag gisteren trouwens ook een update voor de Entone voorbij komen. Geen idee wat er veranderd, heb de update uitgevoerd en verder geen tv meer gekeken daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Laatst online: 28-05 11:52
delete..foute post over entone update.

[ Voor 97% gewijzigd door Loadjnt op 27-05-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik heb er voor gekozen om over te stappen naar Caiway. Fiber viel me tegen en dan kom ik duurder uit als ik apart tv hou en part tweaknews. Ik betaalde ca. 33 aan CAIW en 33 aan tweakdsl.

Ik ben voor de G150 gegaan a 44,-pm. heb voor nu het extra tv (11,-) pakket genomen maar denk dat ik het laat vervallen na 2 maanden. En ik neem een 50Mbit account bij tweaknews a 7,95 pm. Zag dat CAIW het aanbied voor 5,95 maar vermoed dat het lang niet zo gevuld en ongecensureerd zal zijn als bij tweaknews. en een kortere retentie vermoed ik. iemand ervaring?

Ik had een grote weerstand tegen CAIW maar als ik zo om me heen hoor van buren dan moet het allemaal goed werken. Zolang ik maar tv via de coax kan kijken. Ik zag al dat je gee nentone meer erbij krijgt. goede beslissing.

Ben benieuwd van 18mbit naar 150mbit. vooral upload lijkt me geweldig. erger me soms kapot aan die 1Mbit als ik een youtube fimpje wil uploaden. deed het dus vaak via mijn werklaptop en 4g

Anyway er is concurrentie dus er is een een keuze. Had liever tweakdsl, XS4all of zelfs kpn gehad dan Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
"...Had liever tweakdsl, XS4all of zelfs kpn gehad dan Fiber..."

Ik zit ook op xs4all te wachten. Reden van mijn vraag is dat ik de 300MBit download niet "vol" kan krijgen en voor mijn part 150MBit ook snel genoeg ga vinden. Echter is het oude en nieuwe niet zo makkelijk vergelijken.
Denk dat ik vrijdag maar naar de winkel ga.

[ Voor 7% gewijzigd door Ro_meo op 27-05-2015 18:09 ]

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie74
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11-2024
Al meer mensen die nu ook al op de nieuwe snelheid zitten? Mijn Glas totaal abbo nu op 400Mbit inmiddels:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4397640449.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Duppie74 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:47:
Al meer mensen die nu ook al op de nieuwe snelheid zitten? Mijn Glas totaal abbo nu op 400Mbit inmiddels:

[afbeelding]
Das toch niet nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
wel voor glas TOTAAL das ouder abonnement en niet het G400 wat jij denkt
Glas totaal was 300Mb/s en gaat naar 400Mb/s :) :)

Maar Duppie74 als ik jou was zou ik overstappen naar G400 oftewel het G500 dan ist nog sneller en scheelt je nog geld ook!!

[ Voor 33% gewijzigd door Migow op 31-05-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Migow schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:34:

Maar Duppie74 als ik jou was zou ik overstappen naar G400 oftewel het G500 dan ist nog sneller en scheelt je nog geld ook!!
Maar betaal je dan ook nog steeds de prijs van g400 voor die 300mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ik heb gister de glasvezelmodem binnen gekregen. ik zie dat de modem 4 UTP poorten heeft. in de gebruikshandleiding staat er niks specifieks over vermeld. kan je alle 4 poorten gebruiken? neem aan dat hij geen router functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
Zuluman schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:58:
ik heb gister de glasvezelmodem binnen gekregen. ik zie dat de modem 4 UTP poorten heeft. in de gebruikshandleiding staat er niks specifieks over vermeld. kan je alle 4 poorten gebruiken? neem aan dat hij geen router functie heeft.
Dit modem is inderdaad niet geconfigureerd als router (kan 'ie overigens wel). Je kan poort 1 voor je router gebruiken, poort twee voor IPTV (indien je dat hebt afgenomen)

[ Voor 80% gewijzigd door Neyluzz op 31-05-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
jaaoie17 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:13:
[...]

Maar betaal je dan ook nog steeds de prijs van g400 voor die 300mbit?
Alles-in-1 Glas Totaal € 71,75 € 73,50 300 Mbit/s 400 Mbit/s Plus TV

Alles-in-1 Glas G400 Alles-in-1 Glas G500 € 62,50 € 65 400 Mbit/s 500 Mbit/s Plus TV
Veilig Internet

Bij compleet betaal je geen 5 euro voor de entonebox. Die zat bij de prijs inbegrepen.

Wil je iptv bij een G400 dan betaal je nog extra die 5 euro voor opnemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie74
Migow schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:34:

Dat klopt in principe maar in het glas totaal zit het plus tv pakket er standaard bij. Bij G500 is dat alleen de eerste twee maanden gratis, daarna 11 euro extra. Mijn dochter kijkt momenteel nog graag naar Nickelodeon JR, vandaar.

Daarnaast is VOIP comfort voor mij ook nog wel een pluspunt met 's-avonds en in het weekend gratis bellen naar vaste nummers en ben ik nu gewend aan de mogelijkheid om met de Entone en een Humax + smartcard op twee tv's de kanalen van plus tv te kunnen kijken. Ik weet dat er andere VOIP mogelijkheden zijn maar met mijn huidige telefoons betekent dit toch ook weer extra kosten

Als ik naar G500 overstap dan ben ik uiteindelijk toch duurder uit als ik dezelfde mogelijkheden wil behouden en wat betreft downloadsnelheid zit ik toch al ongeveer een factor 4 hoger dan de snelste verbinding binnen mijn kennissenkring (afgezien van Caiway buren). Upload hoef ik helemaal niet over te beginnen, da's bijna een factor 100. Kortom, ik wacht nog wel even tot we Nickelodeon JR zijn ontgroeit. :)

Ik moet zeggen dat ik in het verleden best wat te kampen heb gehad met Caiway. Zo'n tien jaar geleden gestopt met kabelinternet vanwege de vele storingen en lage snelheden. Eind 2013 toch maar besloten om glasvezel een kans te geven. Eerst kostte het maanden om überhaupt mijn bestelling te kunnen plaatsen en daarna nog een paar weken getobd om de verbinding werkend te krijgen. Uiteindelijk bleek men toch vergeten te zijn om mijn aansluiting te patchen in de wijkkast... Maar, na al dat bloed, het zweet en de tranen nu dan toch al ruim een jaar een snelle en stabiele verbinding met gelukkig maar één korte storing. Daarbij dan nog de snelheidsverhoging een maand eerder dan toegezegd dus ik ben best tevreden momenteel.

|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Oke maar volgens mij zit plustv er miv juli bij g500 er gratis bij en niet 2 maanden wat jij denkt. Dus qua prijs moet je dat er niet extra bijtellen. En glasvezel is echt top. Bere stabiel en je haalt de beloofde snelheid echt wel. En haal je het niet ligt het echt aan je apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja klopt PlusTV zit erbij maar ik gebruik alleen tv via coax en hoe krijg je dan die smartcard in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Duppie74 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:47:

[afbeelding]
Hier met Glas Standaard 150Mbit ook nieuwe standaard van 200Mbit.
Dit haal ik draadloos:
http://www.speedtest.net/my-result/4399073848
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Migow schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:21:
[...]

Hier met Glas Standaard 150Mbit ook nieuwe standaard van 200Mbit.
Dit haal ik draadloos:
http://www.speedtest.net/my-result/4399073848
:)
Dat haal je draadloos? Wat voor super WiFi router gebruik je? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
Loadjnt schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:43:
[...]

Dat haal je draadloos? Wat voor super WiFi router gebruik je? 8)
In principe zijn dit soort snelheden prima te halen met 802.11ac op de 5ghz band.
Mijn eigen setup is een G400 abo en Asus RT-AC66u die op de 1e etage staat.
Mijn pc staat op de 2e etage (houten vloeren), redelijk recht onder de router. Ik haal 390mbit down en 250~300mbit up (die laatste is niet helemaal 100% stabiel). PC is voorzien van een Gigabyte WB867D-I PCIe netwerkkaart.
Bedraad haal ik wel de complete 400/400 (of iets meer zelfs).

[ Voor 5% gewijzigd door zjeeraar84 op 01-06-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
ASUS RT-AC87U router + ASUS USB AC56 dualband USB adapter
Dus vaak ist de beperking van de router en wifi netwerkkaart wat je draadloze snelheid naar beneden haalt.
In mijn geval dus niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik heb net G100 geactiveerd. Had me vergist in de upgrade datum. Dacht per 1 juni naar G150 te gaan. Ik kom bij diverse speedtests maar op85mbit en upload 2,5 mbit. Vanwaar de lage upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie74
Geen problemen hier, haal up en down prima snelheid.
Hoe is het e.e.a. aangesloten voor deze speedtesten? WiFi of bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Bedraad.van de modem op een zyxel Gbit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie74
Bedraad 2,5 mbit upload is wel erg weinig. 8)7

Alle kabels ok? Kun je testen welke snelheid je upload haalt naar een andere laptop/pc over dezelfde lijn? Anders misschien even Caiway bellen om te laten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Bij het pakket zaten 2 lange utps, anders die even rechtstreeks op modem plaatsen naar een pc toe?
Verder zeg je dat je het modem rechtstreeks op een switch hebt, geen router er tussen? Of heb je maar 1 client er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Het werkt prima! Lag aan de testservers. Had nog een paar andere geprobeerd en op die van KPN was upload 105 Mbit en download 100Mbit. Meteen maar een tweaknews lighting abbo genomen. :-) kon helaas mijn tweaknews account dat bij mijn tweakdsl zit niet gebruiken. morgen maar tweakdsl opzeggen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Zuluman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:52:
Het werkt prima! Lag aan de testservers. Had nog een paar andere geprobeerd en op die van KPN was upload 105 Mbit en download 100Mbit. Meteen maar een tweaknews lighting abbo genomen. :-) kon helaas mijn tweaknews account dat bij mijn tweakdsl zit niet gebruiken. morgen maar tweakdsl opzeggen. :-)
Mooi! Caiway heeft ook eigen speedtest: speedtest.caiway.net

Je kan ook voor 5 euro per maand usenet abo bij Caiway nemen. Werkt goed, vandaag nog iets van 500+ dagen binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zijn er al mensen in het Wateringse Veld dat de hogere snelheid door is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Het gaat pas in per 1 juli dus 1-7 en niet 1-6 (juni) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie74
babbi schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:18:
Zijn er al mensen in het Wateringse Veld dat de hogere snelheid door is?
Ja, mijn snelheid is afgelopen zaterdag al verhoogd. Bij meer mensen al heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
De stekker uit de modem getrokken of niet voor een reset? Woon je ook in het Wateringse Veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie74
Nee, het was er opeens.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

zjeeraar84 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Mooi! Caiway heeft ook eigen speedtest: speedtest.caiway.net

Je kan ook voor 5 euro per maand usenet abo bij Caiway nemen. Werkt goed, vandaag nog iets van 500+ dagen binnengehaald.
Ok. ik dacht dat is niks die caiway nieuwgroepen. maar is het volle snelheid? en hoe zit het met DCMA (takedown) request? veel nieuwegroepen wordt veel snel verwijderd. bij tweak had ik daar eigenlijk nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Zuluman schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:30:
[...]
Ok. ik dacht dat is niks die caiway nieuwgroepen. maar is het volle snelheid? en hoe zit het met DCMA (takedown) request? veel nieuwegroepen wordt veel snel verwijderd. bij tweak had ik daar eigenlijk nooit last van.
Caiway koopt het ook gewoon ergens in, die beheren dat platform heus niet zelf.
Ben wel eens wat tegengekomen inderdaad wat ik niet kon downloaden, waarvan ik denk dat het door een takedown verzoek kwam. Volgens mij valt het wel mee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig ervaring heb met andere usenet-servers.

Qua snelheid is het gewoon volle bak, ik trek mijn 400mbit er gewoon mee vol over 8 connecties.
Het kost overigens €5,30, en is maandelijks opzegbaar, dus waarom probeer je het niet gewoon eens een maandje?
Hier wat meer info op de site van Caiway: https://www.caiway.nl/site/nl/internetentelefonie/internetentelefonie/internet/extrainternetdiensten/caiwaynewsplus

[ Voor 20% gewijzigd door zjeeraar84 op 02-06-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds vandaag ook de upgrade van G400 naar G500.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4403886046.png

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:34:
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_

Jullie gebied heeft de primeur bij het gefaseerd verhogen van de snelheden.
Wat een snelheid he vergeleken met 5 jaar terug. Downloaden is niet meer leuk zo :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hier ook dik 500Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Zuluman schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:30:
[...]

Aan DCMA requests zal (indien ze geldig zijn) gehoor worden gegeven.

De snelheid van nieuwsgroepen is net zo snel als het internetabonnement dat je bij ons afneemt.
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:34:
[afbeelding]
Het doet ons goed te zien dat jullie de nieuwe snelheden kunnen waarderen!

Vriendelijke groeten,

^NL

Caiway Webcare

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog geen snelheidsverhoging in Krimpen aan den IJssel.

Ben benieuwd wanneer wij omgezet worden.

Nog geen 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dik 500Mb/s is heerlijk maar ik heb begrepen als je tv via de coax kijkt dat je dan de Smartcard krijgt voor Plustv en gratis internet veilig`1.
Op MijnCaiway zie ik nog niks staan maar dat kan je zeker bestellen vanaf 1 juli...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in mijn Caiway pakker omzetten naar g400 dat wordt dan vanzelf g500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik moest even op mijn caiway en zie opeens dat Caiway de G150 veranderd hebben naar G75??? voor hetzelfde bedrag. Wat dus per 1 juli een upgrade was van G100 naar G150 is opeen een verlaging geworden naar G75. Nu heb ik gewoon nog G150 voordezelfde prijs. Blijft dat ook zo naar een jaar? Wat een stomme actie. Waar zijn ze daar mee bezig? Gaat helemaal nergens over. En het gat naar G250 is dan erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Zodra jij niet veranderd blijft je oude pakket gewoon hetzelfde. Ik had het oude pakket met 150 qua snelheid en dat is nu 200 geworden incl. Kosteloos de entone iptv box. Nu betaal je als je nu overstapt naar g250 5 euro extra voor iptv. Dus ik blijf zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

als je het mij vraagt dan is de marketing afdeling niet echt goed bezig. wat een woud aan abo vormen er zijn. met de waan van de dag worden ze aangepast. als ik het op een rijtje zet dan zou ik niet graag bi de admi willen werken.

Alles-in-1 Glas Basis
Alles-in-1 Glas Plus
Alles-in-1 Glas Totaal
Alles-in-1 Glas Start
Alles-in-1 Glas Standaard
Alles-in-1 Glas Compleet
Alles-in-1 Glas G100
Alles-in-1 Glas G150
Alles-in-1 Glas G200
Alles-in-1 Glas G250
Alles-in-1 Glas G400
Alles-in-1 Glas G500
Extra voor Loenen/Krimpen
Alles-in-1 Glas Easy
Alles-in-1 Glas Relax
Alles-in-1 Glas Comfort
Internet Super
Internet Ultra
Internet Summit

en G75 nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar, oude abonnees krijgen 150 mbit/s voor hetzelfde geld als de nieuwe abonnees slechts 75 mbit/s.

Onbegrijpelijk in een tijd dat internetsnelheden alleen maar stijgen, dat Caiway de snelheid halveert voor het instappakket, maar de prijs niet aanzienlijk lager maakt.

Typisch weer Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Wat zijn nou ondertussen de alternatieven i.p.v. Caiway?
Fiber en Solcon?
Fiber is belachelijk duur voor wat je krijgt. Solcon vind ik wel interessant, maar nog steeds net een tikje te duur. Heb nu caiway alles in 1 en wil eigenlijk een losse glasvezel internet abo. Caiway biedt het niet zover ik kan zien en bij die andere twee aanbieders is een losse internet abo even duur als de alles in 1 bij caiway. Het moet wel voordeliger zijn, anders heeft het geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Klopt helemaal wat je aangeeft. Ik heb nu een alles in 1 G500 maar mijn voorkeur gaat ook naar G1000 als dat snel komt maar dan alleen internet. Telefoon dat hoef ik helemaal niet. Losse abo's maakt het allemaal veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik hoorde van een medewerker van Caiway dat ze binnen aantal maanden een G1000 keuze introduceren. Misschien bullshit dat kan ook of kan het waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
babbi schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:32:
Ik hoorde van een medewerker van Caiway dat ze binnen aantal maanden een G1000 keuze introduceren. Misschien bullshit dat kan ook of kan het waar zijn?
Hoop dan wel dat ze hiermee G500 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever wat meer HD zenders in plaats van een nog hogere snelheid. Het is bij Caiway nog steeds Eurosport 2 in SD, BBC 3 en 4 in SD. Mezzo in SD, geen BBC First. Ook van HBO en Film1 geeft Caiway slechtsw 1 HD zender door!

Genoeg nog te verbeteren op televisiegebied lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik stem voor meer snelheid. We hebben glas dus laten ze maar het maximale eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel van nog meer snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Waarom niet het kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:07:
Wat is het voordeel van nog meer snelheid ?
Scheelt toch weer paar min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 07:59
Iemand dit al doorgekregen :O ? Caiway verhoogd prijzen van o.a. haar glaspakketten, wijzigt algemene voorwaarden en introduceert nieuwe telefonie bundels:

https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/wijzigingen2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wel duurder maken maar geen hoge snelheid!! Waarom weer duurder maken waar slaat dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Vandaag de brief gehad en weer duurder. Nou Caiway verdubbel lekker dan ook de snelheid. En waarom geen losse abo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Dat is de tweede tariefsverhoging van Caiway in één jaar tijd, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
https://www.tweak.nl/nieu...-glasvezel-de-wolden.html

Nou Caiway je mag wel even opletten met het hoogste 500Mbit.
We gaan toch niet weer achter lopen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Deze week een firmware upgrade ontvangen voor de Entone, met e-mail waar in staat. Deze week ontvangt u de software update voor uw interactieve tv-ontvanger. Deze zorgt voor een verbeterde weergave van de gebruikersomgeving van uw tv-ontvanger.

Ik zie alleen geen verschil? :F Iemand die hier iets meer van weet?

[ Voor 3% gewijzigd door Loadjnt op 29-04-2016 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Loadjnt,

Wat je zegt klopt helemaal. We stuitten bij het uitrollen van de update echter op een probleem met ondertiteling op een aantal zenders. De update is daarom teruggedraaid, en zal zodra het probleem opgelost is zo spoedig mogelijk weer worden uitgerold.

De update zorgt overigens nog niet direct voor de nieuwe skin, maar bereidt de ontvanger erop voor. De daadwerkelijke nieuwe skin zal wat later gelanceerd worden. Een preview van de nieuwe skin kun je hier alvast vinden.

Voor meer informatie over de update kun je het best www.caiway.nl/klantenservice en je eigen TV-ontvanger in de gaten houden.

Met vriendelijke groet,

Timo
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Hallo Timo,

Kan je ook aangeven of (en wanneer) het G 1000 pakket komt?

En ik durf het bijna niet te vragen.. Ipv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nou ga er maar vanuit dat er geen G 1000 pakket komt. Meestal geven ze dat eerder in het jaar aan. Maar de leuke prijsverhoging en dadelijk jaarlijks dat kunnen ze als de beste doorgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Die prijsverhoging is voor RTL-Z denk ik en daar moeten we de rest van dit jaar het weer mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste moppentappers,

Het G1000 pakket is bij ons niet bekend, ik begrijp van een collega dat dit wellicht iets te maken heeft met een 1 april grap van een forumlid op het gebruikersforum. ;)

Ipv6 is zeker iets waar we mee bezig zijn, wij kunnen helaas nog niet aangeven wanneer wij Ipv6 zullen gaan leveren.

Met vriendelijke groet,

Jeanine
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 02:36
Zou top zijn als we 1000 Mbit kunnen krijgen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Caiway schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:57:
Beste Loadjnt,

Wat je zegt klopt helemaal. We stuitten bij het uitrollen van de update echter op een probleem met ondertiteling op een aantal zenders. De update is daarom teruggedraaid, en zal zodra het probleem opgelost is zo spoedig mogelijk weer worden uitgerold.

De update zorgt overigens nog niet direct voor de nieuwe skin, maar bereidt de ontvanger erop voor. De daadwerkelijke nieuwe skin zal wat later gelanceerd worden. Een preview van de nieuwe skin kun je hier alvast vinden.

Voor meer informatie over de update kun je het best www.caiway.nl/klantenservice en je eigen TV-ontvanger in de gaten houden.

Met vriendelijke groet,

Timo
Caiway Webcare Team
Hoi Timo,
De nieuwe skin is nu inderdaad gelanceerd, ziet er een stuk beter uit. Hoe zit het met replay tv? Dat komt in een later stadium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Aldus iemand van Caiway die ik sprak op een informatie avond voor CIF glasvezel was replay TV net gelanceerd die dag er voor.... dus dan zou het er al moeten zijn. Blijkbaar nog niet dus

Als je het krijgt zou je er dan over kunnen posten wat er precies in zit?
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste