[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ik zie dat de website weer veranderd is en er staat nu een bedrag van 62,50e met de decoder. Ik ben ook voor dat pakket gegaan maar caiway zegt dat ik de Entone moet terug sturen. Dat bericht kreeg ik 2 weken geleden maar hoe zit het nou? Of zit de decoder er toch niet bij?

[ Voor 7% gewijzigd door babbi op 25-04-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 00:15
babbi schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:50:
Ik zie dat de website weer veranderd is en er staat nu een bedrag van 62,50e met de decoder. Ik ben ook voor dat pakket gegaan maar caiway zegt dat ik de Entone moet terug sturen. Dat bericht kreeg ik 2 weken geleden maar hoe zit het nou? Of zit de decoder er toch niet bij?
Tja dat zou mij logischer lijken maar ik kan het niet terugvinden op de site zelf helaas, misschien dat iemand van caiway hier daarover uitsluitsel kan geven, en ook waarom de dingen die nu niet meer standaard zijn een gelijkwaardig pakket aan het oude 70 euro pakket bijna 20 euro per maand duurder zouden maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik las verder dat je toch voor de Entone extra moest betalen. Geen pakket waar de decoder standaard erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee., de Entone kost nu extra geld. Maar wanneer voegt de Entone nu echt wat toe ten opzichte van de coaxkabel? Zeker moderne Smart televisies bieden alle apps en nog meer dan de Entone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zo vanaf morgen de nieuwe snelheden en ook voor de oude klanten die over willen gaan. Ik ben gegaan van 300--->400 maar geen iptv meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Net gebeld door een of andere onderzoeksbureau die onderzoek doet naar de glasvezelervaring bij Caiway en of ik mee wil doen met een videoconferentie/interview. Ben benieuwd, morgen doe ik mee (via Skype)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
lazbahadir schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:15:
Net gebeldt door een of andere onderzoeksbureau die onderzoek doet naar de glasvezelervaring bij Caiway en of ik mee wil doen met een videoconferentie/intervieuw. Ben benieuwd, morgen doe ik mee (via Skype)
Hmm vaag, spreken ze uit naam van Caiway? Welk bureau is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Vond het ook wel raar, ik krijg een vergoeding van €20,- ervoor. Na wat gegoogle kom ik uit bij onderzoeksbureau Panteia uit Zoetermeer. (alhoewel de nummer waarmee ik gebeld ben niet op de website staat)

Anders bel ik zo even naar Caiway om het te checken, voordat ik morgen me bankgegevens geef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:37:
Er zijn al aanbieders die HBO gratis aanbieden in het basispakket.
Je doelt op de glasvezel provider Tweak die recent Sparql tv in het leven heeft gebracht. Zoals je kunt lezen in het Tweak topic is de 'gratis' toevoeging van HBO in de duurdere pakketten en de pakket prijzen zijn zo gunstig nog niet voor nieuwe en bestaande klanten. Als je alleen tv los afneemt en je wilt HBO inclusief dan start het bij het Sparql Basic pakket wat echter wel 23,95 euro p/mnd kost met 66 SD zenders en een onbekend aantal HD zenders. Een alles in 1 250/250 pakket met Sparql Basic start bij 59,95 euro p/mnd (regio's Almere en Enschede) en 100/100 voor 63,95 euro p/mnd (rest van NL) zie ook de Tweak site.

Als je soortgelijk bij Caiway zou afnemen dan betaal je voor een alles in 1 pakket (100/100) met 70+ SD zenders, 29 HD zenders en zonder HBO 42,50 euro p/mnd. Tel je daar HBO bovenop (15 euro) dan kom je aan 57,50 euro p/mnd echter met een iets langzamere snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 01-05-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
100/100 is aardig langzamer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Klopt vanaf morgen 4 keer zoveel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Oude pakketten blijven voor bestaande abbonees toch gewoon zoals ze zijn? Dus niet dat ik, terwijl ik nu 150/150 heb, morgen ineens 200/200 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
tobitronics schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:30:
Oude pakketten blijven voor bestaande abbonees toch gewoon zoals ze zijn? Dus niet dat ik, terwijl ik nu 150/150 heb, morgen ineens 200/200 heb?
Klopt, je blijft gewoon je 150/150 abonnement houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Klopt als je het nieuwe pakket wilt dan moet je het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Geen internet hier (Den Haag) ik denk door de overschakeling van de nieuwe abonnamenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Ben benieuwd!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Dejagan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:02:
100/100 is aardig langzamer hoor.
Ik heb zojuist mijn bericht nog even aangepast. Het is zelfs zo dat de prijs en het aanbod van 250/250 bij Tweak alleen van toepassing is op regio's Almere en Enschede.

Woon je ergens anders in NL waar Tweak levert dan kun je 100/100 voor 63,95 euro p/mnd afnemen oftewel maar liefst 6,45 euro p/mnd meer dan Caiway en dan moet je bij Tweak HBO erbij nemen.
Ik lees genoeg mensen die bij Tweak klant zijn en geen HBO willen terwijl dit wel wordt doorberekend in nieuwe abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Iemand al z'n verhoging, ik ben aan het werk dus geen idee nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Was het officieel dan dat er vanaf vandaag daadwerkelijk verhogingen doorgevoerd zou worden? Vziw was het onderhoud wel ter voorbereiding van de nieuwe abbo's, maar dat wilt niet per se zeggen dat iedereen gelijk omgezet wordt. Anyway, ik heb zo'n twee weken geleden via mijn caiway de omzet aangevraagd (en automatische reply bevestiging gehad), maar ik zit nog gewoon op 300/300, en ook bij mijn caiway staat nog "alles in één glas - totaal"

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja hier ook maar via een persoonlijk mailtje heeft caiway bevestigd dat het vandaag of morgen gebeurd. Graag hoor ik dat iemand wel al door is.

[ Voor 16% gewijzigd door babbi op 01-05-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Iemand anders bij wie ook de kanalen volgorde op de entone helemaal verk*t? Echt dit klopt voor geen meter meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:06

DYX

Dat is bij iedereen zo, ook via Coax. Wordt veroorzaakt doordat vandaag nieuwe zender indeling van caiway ingaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb nu de G400 abo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Laatst online: 28-05 11:52
Gefeliciteerd!! :+ :+ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil niet een "ik ook" post posten, maar... ik ook ^_^
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3484122568.png

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:47:
Ik wil niet een "ik ook" post posten, maar... ik ook ^_^
[afbeelding]
Showoff ;) oh wacht.. ik ook...

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 21:26
Ik heb momenteel het 150/150 abonnement, kan ik dan gewoon doorgeven dat ik het 200/200 abonnement wil en dan wordt dat gewoon omgezet (aangezien de prijzen hetzelfde zijn geloof ik)?

[ Voor 73% gewijzigd door DonnyL op 07-05-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Laatst online: 28-05 11:52
DonnyL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:44:
Ik heb momenteel het 150/150 abonnement, kan ik dan gewoon doorgeven dat ik het 200/200 abonnement wil en dan wordt dat gewoon omgezet (aangezien de prijzen hetzelfde zijn geloof ik)?
Prijzen zijn niet hetzelfde. Maar je kan inderdaad overstappen.

Stiekem verhoogd Caiway hun telefoon tarieven van 3 cent in 2012, 9 :( cent in 2013, en nu 10 cent in 2014. Mobiel bellen is voor mij nu een stuk voordeliger en de vaste lijn staan eigenlijk werkloos niets te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Loadjnt op 07-05-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Laatst online: 04-09 06:40
DonnyL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:44:
Prijen zijn niet hetzelfde. Je hebt nu een entone, maar wil je interactieve tv dan moet je daar voor betalen Lees maar eens goed. Dat kost je 5,00 euro pm extra. Maak je er geen gebruik van dan moet je de entone retour sturen. Dus voor 57,50 heb je hetzelfde wat je nu hebt alleen de snelheid is iets hoger van je internetverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Equator op 13-05-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Euh, bij welke consumentenprovider wel?

[ Voor 16% gewijzigd door strandbal op 10-05-2014 18:48 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ga verhuizen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Equator op 13-05-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Achja het is johan derksen, lekker boeiend. Meest irritante tv persoonlijkheid op Kwalbert na natuurlijk hahahaha

[ Voor 40% gewijzigd door Equator op 13-05-2014 08:00 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen Johan Derksen ervaart dat de service van Caiway slecht is. Caiway zit nog maar een jaar in Borculo en daar zijn al krantenkoppen te vinden dat Borculo nu al Caiway spuugzat is.

Het is al triest genoeg dat het Caiway niet lukt de klantenservice op acceptabel niveau te brengen. Als je na 21.00 uur een storing hebt, krijg je gewoon niemand meer te pakken bij Caiway.

Dan moet je je als bedrijf toch blauw schamen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor zakelijke gebruikers is 24/7 support wel belangrijk, maar voor particulieren verwacht ik eerlijk gezegd niet dat niveau van SLA/service.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik zie het al voor me. Door 24/7 open te zijn (of van 0800-2200 for that matter), zullen er kosten mee gemoeid zijn. Daardoor zullen de pakketten ook duurder worden. Ik weet nu al wie er op GoT gaat lopen bitchen over de prijzen.

Zouden er mensen zijn die bereid zijn om hiervoor extra te betalen? Zoals de constructie die Xs4all hanteerd https://www.xs4all.nl/klant/serviceplus/; EUR10.16 per maand voor een helpdesk 7 dagen per week van 0800-2200 open is? Persoonlijk denk ik van niet.

Tja, en dat ze een paar diensten niet op orde hebben (Multiscreen beperkt tot 10 zenders, geen Android app, etc., kennis bij helpdeskers niet altijd op één lijn ligt) zal me een worst wezen. Ik betaal 40 euro per maand voor 75/75, TV en telefonie. Het kan slechter.

4320p, wat beweegt jou om alles omtrent Caiway zo nauw in de gaten te houden? Ben je boos op ze? Of ben je een kwaliteitsmedewerker die Caiway scherp probeert te houden?

[ Voor 30% gewijzigd door Neyluzz op 11-05-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gewoon een kritische consument. Ik hou ieder bedrijf waar ik mee te maken heb, scherp in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:19:
Ik ben gewoon een kritische consument. Ik hou ieder bedrijf waar ik mee te maken heb, scherp in de gaten.
Dan heb je geluk dat je niet bij kpn zit :9 aparte hobby trouwens 8)7 Besef dat het averechts werkt.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het averechts werkt ligt dan aan Caiway. Caiway staat al jaren onderaan in de providermonitor als slechtste van alle aanbieders. Die slechte waardering is gebaseerd op vele ervaringen van consumenten.

Toch komt Caiway niet van die laagste plek af. Want al jaren hangt Caiway onderaan. Blijkbaar doen alle slechte beoordelingen Caiway nog niet genoeg, anders zouden ze wel stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ervaar je zelf problemen bij de dienstverlening? Daar hoor ik je namelijk niet over. Je bent voortdurend bezig met het posten van artikelen en (oude) feiten.

Daarbij komt ook nog dat je nooit een dialoog aangaat, of vragen beantwoord. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Neyluzz op 12-05-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik begrijp 4320p helemaal. Het gebrek aan concurrentie is de reden waarom ze niet gemotiveerd zijn om te verbeteren. Het zijn net ambtenaren. Als je in ene caiw gebied woont ontkom je niet aan ze. Ik kan kiezen uit kabel>caiw en glasvezel > caiw. Ik heb ook een klacht ingediend bij de NMA.

Bedrijven veranderen pas als er geen andere optie meer mogelijk is, als ze met de rug tegen de muur staan. Neen zolang er geen directe concurrentie is zullen ze blijven kwakkelen. Als de omzet daalt dan pas gaan ze stappen nemen. Tot dan zitten ze comfortabel op hun lounger en maakt hun geen reet uit dat er wordt "gezeurd". en "modern" managent 2.0 draagt daar zeker ook niet aan bij.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat Caiway de enige aanbieder in bepaalde regio's is, is niet het probleem van Caiway.

Nu is het zo dat het technisch erg moeilijk is om de COAX te delen met andere aanbieders.

Met betrekking tot het openstellen van glasvezel, daar zijn ze (CIF) mee bezig. En er zijn partijen in onderhandeling om wholesale diensten af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

werk jij bij CAIW Neyluzz? je bent precies het tegenovergestelde van 4320p. Waar hij caiw aanvalt kom jij ter verdediging. Vooral die eerste zin kleurt dat plaatje in.

Coax dat snap ik. Geen problemen mee. tv werkt prima nooit problemen mee. en er zitten goede en wat mindere aspecten aan de aangeboden diensten, maar dat heeft elk product wel. En ik wil graag tv separaat van internet hebben.

Dat er een andere aanbieder komt en er onderhandelingen zijn voor de glasvezel was mij al bekend. Ik heb echter mijn bedenkingen daarbij aangezien CAIW=CIF.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Zuluman schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:31:
werk jij bij CAIW Neyluzz? je bent precies het tegenovergestelde van 4320p. Waar hij caiw aanvalt kom jij ter verdediging. Vooral die eerste zin kleurt dat plaatje in.

Coax dat snap ik. Geen problemen mee. tv werkt prima nooit problemen mee. en er zitten goede en wat mindere aspecten aan de aangeboden diensten, maar dat heeft elk product wel. En ik wil graag tv separaat van internet hebben.

Dat er een andere aanbieder komt en er onderhandelingen zijn voor de glasvezel was mij al bekend. Ik heb echter mijn bedenkingen daarbij aangezien CAIW=CIF.
Ik kan me simpelweg niet vinden in de ervaringen en houding van 4320p. Uiteraard kan ik ik begrip opbrengen voor irritaties bij het niet gebruik kunnen maken van de diensten. Daar zou ik zelf ook van balen. Echter, heb ik daar in de jaren dat ik daar klant ben zelden problemen mee gehad.

Ik snap gewoon niet wat hem motiveert om continu te lopen ''zaniken''. Er komt nooit een goed woord uit.

Ik baal ook van bepaalde dingen, begrijp me niet verkeerd:
  1. Nog steeds geen Android app, hoe moeilijk kan het zijn? (missen ze ontwikkelcapaciteit?)
  2. Weinig zenders op Multiscreen (10 zenders maar, waarom? Zijn er contractuele beperkingen met contentleveranciers?)
  3. Maximaal 1 IPTV ontvanger
  4. Geen vast IP adres
  5. Regionale afwijkingen bij overnames
  6. Slecht coaxnetwerk REKAM
Dan is de vraag in hoeverre ik persoonlijk last heb van bovenstaande problemen. Eigenlijk treft mij alleen het dynamische adres dat ik van ze krijg. Verder maak ik geen gebruik van IPTV diensten (m.u.v. Multiscreen), omdat gebleken is dat IPTV nog in de kinderschoenen staat. Dat blijkt ook uit de herstructurering van hun aanbod. Zoals je kan zien, wordt bij elk alles in 1 glas pakket TV standaard via coax aangeleverd. Hieruit kan ik op maken dat zij zelf ook nog niet achter deze dienst staan.

Ondanks dat CAIW onder CIF valt, heeft CIF er geen baat bij als potentiële klanten geen gebruik maken van een aangelegde vezel. Om investeringskosten terug te verdienen en het afnamepercentage te verhogen zal CIF simpelweg meerdere providers toe moeten laten op haar netwerk. Dit blijkt ook uit de opzet van hun netwerk.

Zie deze POP van CIF:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tOzmBwy.jpg

Deze plaatsen ze niet om er maar één provider gebruik van te laten maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Neyluzz op 12-05-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ik kan me wel vinden in de meeste dingen die 4320p aankaart hoor, het enige wat Caiway goed doet is minder voor meer leveren (zie nieuwe abo's waar je voor alles wat standaard was moet bijbetalen). Ik hoop dan ook dat je gelijk krijgt en dat er keuze op de vezel komt, maar ik zie Caiway wel alles uit de kast halen om hun monopolie te behouden. Verder moet ik wel zeggen dat de diensten (behalve de brakke entone) de laatste tijd retestabiel zijn en dat is dan wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
@neyluzz
Dat gebouwtje zegt me helemaal niets. Misschien ligt het vandalisme in dit buurtje wel hoger (zie bv graffiti en onkruid= kenmerk achterstandsbuurtje)en dus wil men betere bescherming bieden tegen vandalisme(vuurwerk bommen)

Zie nu weer in Krimpen. Coax was niks en moesten we naar de Airties. Met de nieuwe pakketten moeten we weer naar de COAX. De tenaamstelling slaat ook nergens op ALLES IN 1 GLAS

Mismanagement kenmerkt Caiway en daar worden wij wederom in Krimpen (ook andere gebieden) de dupe van door nu 5 euro extra te betalen voor tv over glasvezel terwijl we nu dat gratis incl opnemen hebben.

Trouwens pas maar op dat CIF zelf niet verkocht wordt door Rabo.
Blijkt achteraf niet zo winstgevend projectje het glasvezel.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen028 op 12-05-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te negatief hoor Jeroen, anders krijg je ook een berisping van een moderator van Tweakers, net zoals ik.
Je mag wel vingers hebben, maar alleen niet op zere plekken leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Nou Jeroen, het zal je verbazen, maar dit is gewoon een nette buurt (vanwaar al die aannames?). Lees je eens in over de functie van een multi-provider POP, dan snap je waar de grootte van zo'n gebouw vandaan komt.

Het is inderdaad op zijn minst vreemd te noemen om het een ''alles in 1 glas pakket'' te noemen. Daar heb ik ook mijn twijfels over.

Waaruit blijkt dat het CIF netwerk achteraf niet winstgevend is? Heb je bronnen voor ons?

Overigens zal het mij ook niet verbazen, de kans is groot dat dit netwerk binnen een aantal jaar wordt verkocht.

[ Voor 26% gewijzigd door Neyluzz op 13-05-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Heb een maand of 2,3 geleden een stuk gelezen op telecompaper dat er geen interesse is voor overname van Caiway. Men wil niet afhankelijk zijn van Cif alleen. Ook mogelijke extra providers (Vodafone) willen niet bij Cif op het netwerk. Teveel beperkingen want CIF wil natuurlijk niet dat de klanten bij hun dochter bv Caiway weg lopen naar de concurrent. DUS geen andere voorlopig op het netwerk. Dit vind Rabo Bouwfonds met als doel GELD/WINST niet zo rendabel deze patstelling en gaat ooit (misschien al mee bezig) het pakketje (CIF, CAIWAY,CBIZZ)compleet verkopen.

Ps van je buurt was een geintje hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat zo is, is het een wassen neus, de kreet van CIF een open netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zal er een open netwerk komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zal het vaak wel toe leiden. De verbonden worden vaak gestand gedaan per jaar. Voorop nemende dat er binnen een jaar een nieuwe ( dienst of provider X ) een aanvullende dienst aantreed en/of zich aanbiedt. ( zogenaamd de concurrentie filosofie )
Te vergelijken onder de context bij merken. Deze zijn vaak ''verplicht'' min. 1 ~12x per jaar hun product aan te bieden bij de goedkoopste/low level ''market'' mits ze zich uiten in een bepaald segment/beoordeling..

Oftewel, er bestaat een kans.

Je kunt je afvragen ''waar ben ik beter af''.

Ik denk dat het lastig wordt hierin te beleggen. Die rekening zou zomaar zwaar kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mij niet verbazen als een coaxnetwerk naar een kabelaar gaat en het glasvezel naar Reggefiber, als CIF er mee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Dat zou mooi zijn. Wat ik ook vreemd vindt is dat er geen VDSL beschikbaar komt in het wateringse veld. Voorlopig dus maar 20Mbit via adsl. ik vindt het best zo voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 07:59
Zuluman schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:18:
Dat zou mooi zijn. Wat ik ook vreemd vindt is dat er geen VDSL beschikbaar komt in het wateringse veld. Voorlopig dus maar 20Mbit via adsl. ik vindt het best zo voor nu.
Waar van WV woon je? VDSL al ruim 2 jaar leverbaar waar ik woon, lage veld (wijk: vijfers)..

Sterker nog ik heb voordat ik overstapte naar glasvezel Telfort extra gehad (50 MBit down en 5 mbit up). En inmiddels is via KPN VDSL bonding beschikbaar op mijn adres (VDSL leverbaar tot 80 mbit down)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

DNS servertje down? Sommige sites werken goed, andere totaal onbenaderbaar (net als enige tijd terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Foritain schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:55:
DNS servertje down? Sommige sites werken goed, andere totaal onbenaderbaar (net als enige tijd terug)
Welke sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Was na 10-15 minuten opgelost. Een aantal sites werkte niet meer (youtube streams, geloof HWI ook, en nog een paar), maar Tweakers / Skype / en een aantal andere weer wel. Helaas alweer vergeten omdat het vlot weer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 10:44
Ik heb al 2 dagen een gammele verbinding (alles-in-1 glas 300)

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

MasterM schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:39:
[...]

Waar van WV woon je? VDSL al ruim 2 jaar leverbaar waar ik woon, lage veld (wijk: vijfers)..

Sterker nog ik heb voordat ik overstapte naar glasvezel Telfort extra gehad (50 MBit down en 5 mbit up). En inmiddels is via KPN VDSL bonding beschikbaar op mijn adres (VDSL leverbaar tot 80 mbit down)..
ik woon op het hoge veld. raar dat jullie het wel hebben. misschien met de centrale te maken. die van ons staat in rijswijk op 2,7 km van hgier. mag nog blij zijn dat ik 1,9 mb /sec haal op die afstand.

misschien zsijn ze gestopt in het investeren in vdsl omdat glasvezel zou worden aangelegd. erg jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Zuluman op 23-05-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
...bijna :: deze forum wordt soms ook niet goed geladen. Na een refresh dan weer wel bijv. Of heb ik het mis ?

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Geen last van hier (lage veld.. geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
davar schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:26:
Ik heb al 2 dagen een gammele verbinding (alles-in-1 glas 300)
Beste davar,

Je heb melding gedaan dat de verbinding niet in orde zou zijn. In het geval je hier nog last van hem kan je ons dan een privé bericht of mail (webcare@caiway.nl) kunnen sturen met je adresgegevens en probleem omschrijving?

Hiermee kunnen wij dit probleem behandelen.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout

Caiway Webcare Team.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Na bijna twee weken gekloot heb ik eindelijk internet in huis via glas.
We zijn net verhuisd naar wateringse veld, dus caiway aangevraagd. Kreeg alle spullen 1 of 2 juli binnen geloof ik. Gelijk mee aan de slag gegaan, maar een knipperend lampje op de modem was het resultaat. Met caiway gebeld om de dag zo ongeveer en pas bij de 3e keer zou de monteur naar de wijk kast kijken. Dag erna gebeld, zou niks mis zijn volgens de monteur, dus nu zou er een monteur langskomen. Ik belde vorige week woensdag en de monteur zou vrijdag langs kunnen komen. Goed, we wachten nog wel even. Vrijdag kwam inderdaad de monteur langs, hele goede kerel met verstand van zaken. Ging na 10 minuten in de wijk centrale kijken, kwam na een tijdje terug met de melding dat er iets niet goed zat in centrale en dat hij heeft moeten lassen. Had die eerste monteur ook moeten vinden zou je zeggen. Na verder onderzoek bleek de modem ook niet goed, dus nieuwe modem besteld. Die kwam dan gisteren binnen en na 2 weken hebben we eindelijk internet.

Caiway had naar mijn mening gelijk een monteur naar huis moeten sturen, dit is wel wat ik gewend was bij ziggo, maar goed. Telefonisch staan ze je wel goed te woord en zijn ze erg hulpzaam, denk alleen dat de 2e lijn niet heel goed werkt. Anders hadden ze geen 5 werkdagen en 3 belletjes nodig gehad om een monteur naar de wijk kast te sturen (niet eens naar huis).

Verbinding is nu prima 105/105 volgens speedtest, dus kan daarover niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
En de Entone werd zo heet dat hij zichzelf vermoord heeft, de caiway winkel zegt: nee sorry, kunnen we niets mee bel de helpdesk en die stuurden uiteindelijk een andere op die het tot nu toe toch wat beter lijkt te doen en er ook heel anders uitziet. :)

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik probeer nu al een tijd mijn nieuwe Fritz!Box 7490 op het glasvezel-telefonie/voip gebeuren aan te sluiten, maar kom er niet uit. Ook Caiway telefonische 'service' zegt mij niets anders dan "je moet bij Fritz! zijn" (AVM overigens).

Nu wil ik dat laatste wel doen, maar ik vrees dat ik toch echt informatie van de Caiway verbinding nodig heb. Een eenvoudige dect centrale ram ik zo in mn phone1, en dat werkt. Zodra ik die phone1 op mn Fritz! Dect centrale aan sluit gaat het "Internet Telefonie" lampje ca 1 minuut aan, voordat het weer uit gaat. De Fritz! pakt niets op, ik krijg met tal van geteste instellingen niets voor elkaar, en de wizard vraagt naar zaken als servers en usernames, terwijl Caiway zegt dat zij geen instellingen weten, enkel dat het 'plug en play' moet zijn.

Iemand advies met welke kabels waar aangesloten zouden moeten worden om dit te laten functioneren, en hoe zij hun Fritz! hebben ingesteld? Anders toch maar weer AVM een vraagje stellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet krijg je niet de SIP gegevens zoals bij Telfort.
Het VOIP gedeelte configureren in je Fritz!box kan je bij Caiway wel schudden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ugh, en ik lijk de "auto" functie een beetje te missen. AVM geeft aan dat hij het vanzelf op zou moeten pakken, maar ik zie weinig gebeuren. Lampje gaat aan.. lampje gaat uit.. en verder niets.

Lekker handige dienst dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik ben zeer tevreden met Caiway Glas maar ik ben toch van plan om te gaan downgraden. Dat het gaat weet ik maar zijn daar kosten aan verbonden? Het gaat om de G400 naar G100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
babbi schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:50:
Ik ben zeer tevreden met Caiway Glas maar ik ben toch van plan om te gaan downgraden. Dat het gaat weet ik maar zijn daar kosten aan verbonden? Het gaat om de G400 naar G100.
8)7 Maanden riep je dat je nog sneller wilde en nu weer een super downgrade. Je bent met de upgrade weer een jaarcontract aangegaan. Dus niet eerder downgraden voor je na 1 mei 2015. De kosten waren/ zijn 19,95 administratiekosten maar hoor ook vaker dat dit afgeschaft is. Zal als ik jou was ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik zag op mijncaiway nu net dat je het kan aanpassen maar er staan wel downgrade kosten bij. Ow even over wat jij aangaf jij weet niks over mijn woon en leef situatie!

Dus waarom zo'n oordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Je hebt gelijk Babbi, was niet zo bedoeld. Je kan eventueel proberen een "deal" te sluiten om eerder te downgraden ipv einde contract. Zal als ik jou was een mail naar webcare@caiway.nl sturen. Dan heb je de meeste kans.

[ Voor 67% gewijzigd door jeroen028 op 12-10-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een snelheid lager.
Scheelt toch weer tien euro per maand.
Moet je na een jaar ook nog downgradekosten betalen aan Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Vermoed van wel, ik zou ook downgrade kosten moeten betalen van het oude 150/150 naar het nieuwere 200/200, ruim na mijn eerste jaarcontract van glas, omdat ik wat tv kanalen zou inleveren.. downgraden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Met de hulp van AVM de telefonie van de Caiway glasmodem op mijn Fritz!Box 7490 werkend! :D De glas verbinding is nog altijd super, maar over de support bij Caiway over het functioneren van de VOIP ben ik nog altijd bijzonder ontevreden over. Als je de vraag niet begrijpt, probeer dan in elk geval iemand te zoeken die het wel snapt. Spijtig. Maar met een beetje hulp werkt het nu helemaal, lekker zo'n uitgebreide DECT centrale.

Zal een korte samenvatting maken over de instellingen, want hoewel het niet lastig is moet je het wel even weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Laatst online: 04-09 06:40
Ook als je wil upgraden betaal je 19,95 administratiekosten ook als je alle apparatuur al in huis hebt. Dat was weer een nieuwe regel van caiway. Gewoon een verkapte verhoging. Je betaald dus ten alle tijden 19,95 administratiekosten of je nu downgrade of upgrade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft Caiway nu toch de VOIP gegevens vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Nee, maar je kan hem met een omweggetje als een landlijn installeren, en dan krijg je alsnog volledige functionaliteit (Althans, tot zo ver ik kan zien doen alle features van de 7490 het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Misschien iemand wat gehoord dat er nieuwe pakketten gaan komen? Snellere en misschien tot 1 gig? Kan wel een fabeltje zijn of Caiway weet er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk nu KPN volgend jaar met 500 mbit/s komt dat Caiway daar boven gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Voor mensen met Entone: er is een FW update uitgekomen die dat ding toch een heel stuk sneller laat aanvoelen bij het zappen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
Misschien niet het juiste topic, maar ik krijg volgende week G200 in Uithoorn. Ik heb nu ADSL van XS4ALL en zou graag mijn Fritzbox 7360 willen blijven gebruiken. Ik kan alleen met geen mogelijkheid vinden hoe ik de Fritz zou moeten configureren straks.

Ik heb wel door dat internet op LAN1 binnen moet komen mits ik dat juist configureer, maar hoe configureer ik de boel verder, want ik zie in de wizard geen mogelijkheid tot het kiezen van 'een caiway-profiel'. :)

Ik begrijp uit dit topic dat de VOIP-functionaliteit van de Fritz wel te vergeten is.

Is de Fritz transparant, of zit er tussen het Caiway-modem en de Fritz een apart subnet, zodat port-forwarding een drama wordt?

Vragen, vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

7360 is niet heel anders dan mijn 7490 vermoed ik. Wizard weet ik niet meer, maar gewoon als "Connecting to a cable modem (cable connection)" met een andere ISP geinstalleerd en het werkte vlot. (Inderdaad met LAN1 als WAN)

Telefonie was meer gek************* omdat je inderdaad geen 'echte' VOIP in kan stellen in je Fritz omdat je de settings gewoon niet van Caiway te horen krijgt. Je kan de DECT base en alle gebruikelijke functionaliteit wel gewoon gebruiken als je hem als een landlijn koppelt installeerd. Ook dan zie je gewoon de inkomende nummers, werken de Fons zoals ze horen, etcetera. Ik zie eigenlijk geen verschil anders dan dat je Fritzie moet vertellen dat je gewoon een analoge lijn heeft, al moet ik toegeven dat ik lastig kan vertellen wat ik mis als ik geen andere VOIP heb gehad hier :). Maar helaas kunnen we er weinig aan doen tenzij Caiway andere modems gaat leveren, of de details vrij geeft om de verbinding zelf op te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Foritain op 15-12-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
Foritain schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:51:
7360 is niet heel anders dan mijn 7490 vermoed ik. Wizard weet ik niet meer, maar gewoon als "Connecting to a cable modem (cable connection)" met een andere ISP geinstalleerd en het werkte vlot. (Inderdaad met LAN1 als WAN)

Telefonie was meer gek************* omdat je inderdaad geen 'echte' VOIP in kan stellen in je Fritz omdat je de settings gewoon niet van Caiway te horen krijgt. Je kan de DECT base en alle gebruikelijke functionaliteit wel gewoon gebruiken als je hem als een landlijn koppelt installeerd. Ook dan zie je gewoon de inkomende nummers, werken de Fons zoals ze horen, etcetera. Ik zie eigenlijk geen verschil anders dan dat je Fritzie moet vertellen dat je gewoon een analoge lijn heeft, al moet ik toegeven dat ik lastig kan vertellen wat ik mis als ik geen andere VOIP heb gehad hier :). Maar helaas kunnen we er weinig aan doen tenzij Caiway andere modems gaat leveren, of de details vrij geeft om de verbinding zelf op te zetten.
Dank je voor je reactie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als je er niet uit komt stuur dan even een DM ofzo. Het is niet heel lastig als je het weet, maar ik moest ook even hulp van AVM inschakelen voordat mn telefonie werkte. Vooral dankzij mijn gebrek aan geduld overigens, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Even een vraagje, misschien dat jullie het hier weten. Ik probeer een poort open te gooien zodat ik van buiten kan inloggen op mijn pc. Heb de port forwarding ingesteld op mijn router, maar het werkt nog niet. Moet ik in de modem ook nog wat instellen? En kan dit uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Hoe ik het heb : ik heb niets aan de modem hoeven te doen.
Alle gewenste poorten op de router ingesteld en klaar.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Laatst online: 19:06

DYX

Nee, je hoeft alleen op je modem je poorten in te stel;len en dan zou het moeten werken. Kijk eventueel ook naar firewalls die lokaal draaien die eventueel verkeer kan blocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Hmm raar, lokaal is er geen probleem, kan op lan via de laptop wel gewoon inloggen. Alleen extern niet lijkt het. Ga nog wel verder testen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Binnen je LAN wordt ook niet naar je router instellingen voor NAT gekeken.
Dan ga je rechtstreeks. Enige wat je nu kan zeggen is dat je laptop de andere pc niet tegenhoudt met firewall instellingen.

Klopt je poortnummer ? shieldsup geprobeerd ?

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Dat was meer een reactie op DYX, omdat hij het over lokale firewalls heeft. Ik wilde alleen aangeven dat daar geen problemen mee zijn. Ik weet ook wel dat de router instellingen alleen voor extern zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Misschien iemand al vernomen wanneer de snelheden omhoog gaan? KPN heeft 500mb en sommige providers zelfs 1000mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
babbi schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:50:
Nu loop je weer te zeuren dat ze 1000Mbit moeten aanbieden terwijl je net naar G100 wilde overstappen.

Niemand snapt het meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Misschien ben ik van gedachte veranderd en dat ik een flinke upload nodig heb voor mijn nieuwe baan? Dus ja niemand hoeft mij te snappen en jij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Juist en ik wil ook wel meerdere aanbieders!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja zeker ik ook!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Hoewel ik over de verbinding zelf echt super tevreden ben, moet concurrentie wel kunnen toch? :D
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste