Zuluman schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:31:
werk jij bij CAIW Neyluzz? je bent precies het tegenovergestelde van 4320p. Waar hij caiw aanvalt kom jij ter verdediging. Vooral die eerste zin kleurt dat plaatje in.
Coax dat snap ik. Geen problemen mee. tv werkt prima nooit problemen mee. en er zitten goede en wat mindere aspecten aan de aangeboden diensten, maar dat heeft elk product wel. En ik wil graag tv separaat van internet hebben.
Dat er een andere aanbieder komt en er onderhandelingen zijn voor de glasvezel was mij al bekend. Ik heb echter mijn bedenkingen daarbij aangezien CAIW=CIF.
Ik kan me simpelweg niet vinden in de ervaringen en houding van 4320p. Uiteraard kan ik ik begrip opbrengen voor irritaties bij het niet gebruik kunnen maken van de diensten. Daar zou ik zelf ook van balen. Echter, heb ik daar in de jaren dat ik daar klant ben zelden problemen mee gehad.
Ik snap gewoon niet wat hem motiveert om continu te lopen ''zaniken''. Er komt nooit een goed woord uit.
Ik baal ook van bepaalde dingen, begrijp me niet verkeerd:
- Nog steeds geen Android app, hoe moeilijk kan het zijn? (missen ze ontwikkelcapaciteit?)
- Weinig zenders op Multiscreen (10 zenders maar, waarom? Zijn er contractuele beperkingen met contentleveranciers?)
- Maximaal 1 IPTV ontvanger
- Geen vast IP adres
- Regionale afwijkingen bij overnames
- Slecht coaxnetwerk REKAM
Dan is de vraag in hoeverre ik persoonlijk last heb van bovenstaande problemen. Eigenlijk treft mij alleen het dynamische adres dat ik van ze krijg. Verder maak ik geen gebruik van IPTV diensten (m.u.v. Multiscreen), omdat gebleken is dat IPTV nog in de kinderschoenen staat. Dat blijkt ook uit de herstructurering van hun aanbod. Zoals je kan zien, wordt bij elk alles in 1 glas pakket TV standaard via coax aangeleverd. Hieruit kan ik op maken dat zij zelf ook nog niet achter deze dienst staan.
Ondanks dat CAIW onder CIF valt, heeft CIF er geen baat bij als potentiële klanten geen gebruik maken van een aangelegde vezel. Om investeringskosten terug te verdienen en het afnamepercentage te verhogen zal CIF simpelweg meerdere providers toe moeten laten op haar netwerk. Dit blijkt ook uit de opzet van hun netwerk.
Zie deze POP van CIF:
Deze plaatsen ze niet om er maar één provider gebruik van te laten maken.
[
Voor 16% gewijzigd door
Neyluzz op 12-05-2014 10:53
]