6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Verwijderd
Een is voor IPTV, de andere voor internet en op de andere twee staat niks.
http://www.caiwayglasveze...g%20Interactieve%20TV.pdf
http://www.caiwayglasveze...luitschema%20internet.pdf
http://www.caiwayglasveze...73/Handleiding_bellen.pdf
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 20:19 ]
Verwijderd
De beeldkwaliteit van KPN is berucht . KPN propt ADSL streams over de glasvezel.
HD van KPN ziet er niet uit.
Maar zag bij een vriend thuis al de modem hangen in z'n meterkast alleen ik zie er geen UTP
poorten zitten? Worden die er later erbij geplaatst?
Ze komen vermoedelijk alleen de aansluiting aanleggen. Je krijgt dan precies het kastje waarvan zuluman foto's heeft gepost. Je krijgt het modem (met utp aansluitingen) als je een glasvezel abonnement afsluit, die komt dan te zitten waar nu het grijze deel van de aansluiting zit (zie de foto's van zuluman). Ik heb begrepen vanuit het Krimpen topic dat het modem rood van kleur is.babbi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:14:
Zo maandag komen ze hier de modem plaatsen!
Maar zag bij een vriend thuis al de modem hangen in z'n meterkast alleen ik zie er geen UTP
poorten zitten? Worden die er later erbij geplaatst?
Abonnementen afsluiten laat nog even op zich wachten, ik vermoed dat je pas in Q1 2012 een aansluiting zal kunnen aanvragen. Met de bijbehorende kinderziektes.

Sinds een aantal maanden is VDSL beschikbaar op mijn postcode. Dat eerst maar even een jaartje uitproberen
babbi schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:10:
Nee modem is niet rood en het is inderdaad een Genesis.
Mijn excus, het modem is inderdaad niet rood.. Ik ben in de war met het de lijnmeet apparatuur van cif vermoed ik? Modem uit krimpen topic: Red Boll in "Caiwayglasvezel in Krimpen aan den IJssen en Loenen"Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 07:48:
Een rood modem? Nog nooit gezien. Dan is het zeker geen Genexis.
Verwijderd
Bij ons in Krimpen gaat als eerste samen met Loenen het basicpakket achter de smartcard op de coaxkabel, vanwege de komst van de Rekam. Die keus komt er op de glasvezel ook.
Dit gaat uiteindelijk in heel het Caiway gebied gebeuren.
Aangesloten de boel maar een gedeelte modem is het, naderhand als het hele gebied er klaar voor is dan krijgen we de mogelijkheid om het te nemen. De bovenkant is een soort van dummy en dat word later vervangen door de modem.
Ze zeggen ongeveer Feb/Maart dat we er gebruik van kunnen maken. Wel een beetje jammer dat het langer duurt maar goed...
Later kwam er nog een monteur om de boel op te meten maar ikzelf was afwezig.
Laat maar komen het glas!!
39

Maar daadwerkelijke aansluiting zal nog wel even duren
Ik begrijp niet dat het zo lang duurt dat we een keuze krijgen en dat we daadwerkelijk worden aangesloten.
Iemand een idee waarom het nog even gaat duren?
Verwijderd

Zo te zien is de glasvezel nog niet 'gelicht'. Zit overigens wel een zegeltje op de onderkant, ze zijn zeker bang dat je zelf apparatuur aan gaat sluiten
Ik was helaas niet zelf aanwezig bij de installatie, het installatiebedrijf is nogal slordig met afspraken maken. Ze kwam in mijn geval een dag te vroeg. Het lijkt er op alsof de kabel die je huis in komt maar 1 vezel heeft. Daar worden dan verschillende kleuren (golflengtes) op gebruikt voor zenden en ontvangen. Maar er zit wel een tweede SC connector in de termination unit ?
Verwijderd
Helaas alleen geen coaxuitgang. Iets wat de andere glasvezelaanbieders bijna allemaal wel doen, doet CIF niet. IPTV only op het glas.
Verwijderd
Ik denk dat nu te wenig mensen een alles in één abonnement hebben afgenomen en Caiway klanten wil trekken door gratis internet aan te bieden. Dat is nu al een half jaar zo.
Ben met je eens dat het visitekaartje van glasvezel "symmetrisch" gewoon gelijk had moeten worden aangeboden.op alle abonnementen.
Tel daarbij op dat in Krimpen het basicpakket achter de smartcard gaat en we maar op maximaal drie televisies op één abonnement naar het basicpakket mogen kijken van Caiway en je snapt dat momenteel de beeldvorming in Krimpen over Caiway niet echt positief is.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hier in Krimpen aan den IJssel moeten we als we op vier of meer televisies naar het basispakket willen kijken een volledig nieuw abonnement afsluiten á €16,95 per maand. Daar hebben jullie gelukkig geen last van.
Klanten gelijk behandelen is bij Caiway blijkbaar erg moeilijk.
Volgens monteur moest ik voor de zomer nog geen glasvezel abbonement verwachten. Hij dacht dat het eerder begin 2013 ging worden. Wat me vooral zorgen baarde is zijn commentaar op de projectorganisatie.
Samenwerking tussen cif en onderaannemer die vezel aan legt was verre van optimaal.
Enige positieve wat ik vandaag gehoord heb is dat er naar alle waarschijnlijk meer aanbieders komen naast de Caiway...... Nog even geduld hebben dus....zucht.
Zou Caiway nog over de vertraging gaan communiceren?
Ik heb een Genexis FTU, waar dus zo het modem op kan. Ik lees verschillende dingen, maar als ik het goed begrijp kan er dus ook een Gigabit modem op, eventueel zelfs een met DVB-C ? Gigabit vind ik niet zo spannend (met die Caiway prijzen..) maar DVB-C wel.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:22:
Krijgen jullie daar nu een Genexis FTU of een Packetfront?
IPTV moet ik niet aan denken, kunnen m'n Digital Everywhere DVB-C kaarten de prullenbak in en kan ik geen gebruik meer maken van media center. Dan is Caiway in een keer van beste tot slechtste kabelboer gepromoveerd voor mij
Verwijderd
Er gaan wel geruchten dat een andere aanbieder op de tweede glasvezel in de FTU wel via de coax wil gaan uitzenden, maar dan analoog en daar zit ik nou ook niet op te wachten.
Maar dat gerucht staat wel op die anti-Caiway haatwebsite waar al zoveel leugens staan, waar nooit iets van uit is gekomen. Dus wat ik er van moet denken weet ik niet.
http://glasvezelinkrimpen.freeweb.nl/?p=3255
Ondertussen wordt er driftig onderhandeld om Rekam op de kabel te krijgen. Rekam zal analoge televisie gaan leveren tegen een prijs die ongeveer op 1/3 van die van Caiway ligt. U krijgt dan ook minder kanalen, maar de meest interessante kanalen (smaken verschillen) zitten er tussen. Rekam zal het signaal meest waarschijnlijk via het 2e (reeds aangelegde) gasvezelnet van CIF gaan leveren. U krijgt dan een klein kastje waarin een digitaal signaal, omgezet wordt naar een analoog signaal, dat in uw hele huis te gebruiken is, op zoveel televisies als u wilt. Da’s nog eens andere koek dan Caiway!
Je ziet dat hij ook weer KPN ophemelt als de verademing, terwijl iedereen weet en overal kan lezen hoeveel slechter de beeldkwaliteit is van IPTV van KPN.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 14:57 ]
500/500 dat is erg veel maar 150/150 is zeker wel welkom:)
Ik kreeg een dame aan de lijn en ze zei goed dat U belt dan maken we gelijk een afspraak om de lijn te meten en gereed klaar te maken en dat in maart Caiway zelf komt voor de definitieve aansluiting en dan ook de modem op te hangen. Ze zei u heeft daar toch bericht over gehad dat U ons zou bellen. Mm nou ik heb helemaal niks gekregen of gehoord. Maar goed morgen komen ze de boel opmeten en klaarmaken. O ze gaf ook aan dat we meedere keuzes krijgen, Kpn en andere providers. Maar goed je hoort wel meer verhalen. Dus voor de gene die al een dummy hebben hangen in de kast ik zou ze even bellen. Ik hoorde net dat er verschil zit als je in een flat woont dan is het algedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door babbi op 09-01-2012 12:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Verwijderd
Wie wil dit nou?
Verwijderd
Verwijderd
Geachte heer,
Excuses voor de verlate reactie.
In uw e-mail stelt u een vraag over de diensten over het glasvezelnetwerk op uw adres.
Op dit moment is het helaas nog niet bekend welke diensten er wanneer geleverd gaan worden.
Naar verwachting zal dit in het tweede kwartaal bekend worden. Uiteraard wordt u hierover geinformeerd en wordt de website hierop aangepast.
Met vriendelijke groet,
Caiway
Verwijderd
Met honderden procenten tegelijk:
VoiP First:
Starttarief: oude prijs: 0,03; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 217%
Per minuut:
Laag tarief: oude prijs 0,01; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 850%
Midden tarief: oude prijs 0,015; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 533%
Hoog tarief: oude prijs 0,028; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 239%
Gratis tarief naar Caiway-klanten: oude prijs 0,00; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: oneindig !!!!
VoIP-Comfort+ oud is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste nummers voor €15 per maand
VoIP-Comfort+ nieuw is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers voor €25 per maand. Een tariefsverhoging van 67%
Prijsstijgingen zijn absurd. De brief waarin het wordt aangekondigd is ronduit bedrog.
Wat een manier van communiceren. Gelukkig heb ik alleen TV van caiway.
Mijn geduld met Caiway raakt aardig op......
Verwijderd
De aanbieder die erbij komt is op de coaxkabel en is Rekam. En dat is alleen voor televisie. Dus erg ver gaat die concurrentie niet. De kreten van CIF dat er meerdere aanbieders komen op de glasvezel van CIF zijn tot op heden loos....
Geachte heer xxxx,
U geeft aan nog geen reactie te hebben gehad op uw eerdere e-mail na 3 weken.
Allereerst onze excuses voor onze late reactie.
De website van www.caiwayglasvezel.nl is inderdaad niet actueel voor de regio Wateringse Veld.
Wij beseffen ons dat er veel negatieve aandacht is over de aanleg van glasvezel, wat wij uiteraard jammer vinden.
Caiway is de eerste kabelprovider die zijn abonnees de mogelijkheid biedt diensten via glasvezel af te nemen in de zeer nabije toekomst. Omdat het een nieuw product is, zijn er een hoop controles en tests nodig. Daarnaast wil Caiway een zo aantrekkelijk mogelijk aanbod samenstellen en dit vergt tijd.
Wij begrijpen dat u graag meer informatie wilt ontvangen maar wij vragen u nog even geduld te hebben.
Naar onze mening zult u hier geen spijt van krijgen.
Met vriendelijke groet,
Caiway
Verwijderd
Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor u email.
Wij kunnen pas leveren zodra heel wateringseveld klaar is.
Na prognose zal dit de 3de kwarttaal van 2012 zijn.
Zodra wij kunnen leveren in u gemeente word u automatisch op de hoogte gesteld.
Met vriendelijke groet,
Caiway
[ Voor 98% gewijzigd door nuveo op 26-05-2015 00:35 ]
Verwijderd
Ik put hoop uit het feit dat in dat gebied zowel glasvezel van Cogas/CIF en Reggefiber wordt aangelegd en Caiway zeker om Cogas te helpen een zeer aantrekkelijk product moet neerzetten. En als dat glasvezelproduct verandert komt ons dat allemaal te goede :-)
http://www.glasvezelgids....zij-investering-in-cogas/
http://glasvezelwierden.mygb.nl/
- Simpelweg meer winst maken door het uitmelken van het assortiment.
- Geen reden om voorop te lopen; er is toch geen concurrentie
- 85% van de klanten vind het wel best zo
- Caiway vindt/denk dat klanten niet geen hoge upload NODIG hebben.
Persoonlijk zou ik graag 200/200 (of sneller!) glas-internet hebben. Ik hoef geen TV+Telefonie+Usenet erbij. Een kale verbinding met snelle stabiele (DNS) servers is alles wat ik wil
[ Voor 27% gewijzigd door Blisterin_Bull op 29-02-2012 10:51 ]
Verwijderd
hoop dat we deze maand wat horen. Duurt erg lang!
Verwijderd
Zie Sikkek in "[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld D..."babbi schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:48:
Iemand nog wat gehoord over het aangesloten worden op het WateringseVeld? Wat duurt het allemaal lang en misschien gaat het nog veel langer duren. Je hoort werkelijk niks van Caiway:(
Verwijderd
En die willen geen glasvezel tot in huis.
CIF verkoopt het bedrijf CAIW in dat geval natuurlijk nooit aan Ziggo of UPC. Want dan zit CIF met een glasvezelnetwerk zonder aanbieders en klanten.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:26:
Ach, voor je het weet is Caiway overgenomen door Ziggo of UPC :-)
En die willen geen glasvezel tot in huis.