[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

avdkooij schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:55:
[...]

CIF verkoopt het bedrijf CAIW in dat geval natuurlijk nooit aan Ziggo of UPC. Want dan zit CIF met een glasvezelnetwerk zonder aanbieders en klanten.
Zat providers die als het kon, gewoon hadden geleverd over dat glasvezelnetwerk. Maar dan moet het wel mogen van CIF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, CIF is zelf schuldig aan het feit dat er geen andere aanbieders op zijn glasvezelnetwerken is.
Je kan wel mailen naar CIF hierover. Heb ik ook gedaan:

cif@bouwfonds.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:23
Werkelijk ik snap niet dat het zo lang moet gaan duren. De hele zooitje staat gereed:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Caiway heeft geleerd van Krimpen aan den IJssel, waar veel mensen gillend zijn weggegaan bij Caiway. Dus wellicht dat ze het glasvezelproduct eerst willen verbeteren en aanpassen aan de eisen van deze tijd. Heel veel mensen hebben nu bijvoorbeeld het probleem met de Airties ontvanger, dat hij in de mute schiet als je opstart. Je hebt dan geen geluid. Dan moet je em weer uit zetten en weer aan. Veel oudere mensen werden daar hoor en dol van.

Allemaal kinderziektes. Vastlopers met opnames. Je zenders niet zelf kunnen nummeren, etc..

Tel daarbij op de huidige telefonie tarieven die onlangs omhoog zijn gevlogen naar KPN niveau. Daar wordt je toch ook niet blij van. Ik heb nu al in twaalf dagen meer verbeld met de nieuwe tarieven dan vroeger ooit ervoor. Zo win je ook geen nieuwe klanten voor de glasvezel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ik vraag me af of er wel zoveel problemen zijn met het IPTV product. Als ik de reacties lees in de forumdiscussie over caiway glasvezel in krimpen, dan lees bijzonder veel positieve ervaringen over de IPTV van caiway. (normaal reageren immers alleen de ontevreden klanten en bovendien is zo'n beetje de helft van de negatieve reacties door 4320p, waarin ie z'n frustaties over het maximum op aantal smartcards uit -wordt overigens inmiddels een beetje vervelend om telkens hetzelfde te lezen-)

Caiway gebruikt een IPTV-platform van Divitel. Dit is een gerenomeerde aanbieder van tv-platforms, met zeer respectabele klanten.

Volgens mij zit het met de kwaliteit van het iptv goed. Opnemen is 1 december 2011 beschikbaar gekomen, precies zoals vooraf aangekondigd. Ook over de kwaliteit van de glasvezel-verbindingen veel tevreden reacties. De communicatie tijdens en na het aansluiten kan beter, ook de prijzen.

[ Voor 9% gewijzigd door avdkooij op 20-04-2012 22:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vdKooy.

U bent ook niet in uw eerste leugentje gestikt merk ik.

Ik wou dat het waar was dat er zoveel positieve reacties op het forum van Caiway voor glasvezelklanten staan.

U mag ze voor me aanwijzen.

Ik lees alleen maar, ik zeg op en ik bedank voor Caiway en nu is de maat vol!!
De volhouders hebben ook nog steeds problemen met de Airties van geen geluid tot haperingen en vastlopers in de opnames.

Dat is wat ik steeds terug zie op dat forum.

Misschien heeft u een toverbril op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik dacht ik schut dit forum even wakker;) Jammer genoeg tot heden nog niks gehoord. Ik heb echt geen benul waarom het allemaal zo lang moet duren. Eind van het jaar, echt bizar als ze daar mee aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel gehoord dat Waterings Veld nu het eerste aan de beurt is.
Dat is toch positief. Ik heb alleen niet het idee met de huidige tarieven en productspecificaties dat het storm zal lopen voor de glasvezel. Het gros van de mensen vind dat tie best zit op de coaxkabel. En op dit moment voegt glasvezel van Caiway weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok heb je dat gehoord dat glas snel in het Wateringse Veld komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:23
Snel kan al lang niet meer, maar in 2012 zou het nog wel kunnen.....
2 weken terug kwamen ze weer langs om te kijken of ze de aansluiting goed hadden achter gelaten.
Ik heb nu toch zeker 6 keer iemand in mijn meterkast gehad voor de glasvezelaansluiting.
Voordeel hiervan is dat je weet dat het project nog wel loopt, want van caiway hoor je nul komma niks.
Misschien toch maar overstappen op TV via de adsl2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Het is 1 grote bejaardevereniging. Dadelijk hangt die dummy een jaar ik de meterkast:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:57:
Ik denk dat Caiway heeft geleerd van Krimpen aan den IJssel, waar veel mensen gillend zijn weggegaan bij Caiway. Dus wellicht dat ze het glasvezelproduct eerst willen verbeteren en aanpassen aan de eisen van deze tijd. Heel veel mensen hebben nu bijvoorbeeld het probleem met de Airties ontvanger, dat hij in de mute schiet als je opstart. Je hebt dan geen geluid. Dan moet je em weer uit zetten en weer aan. Veel oudere mensen werden daar hoor en dol van.

Allemaal kinderziektes. Vastlopers met opnames. Je zenders niet zelf kunnen nummeren, etc..

Tel daarbij op de huidige telefonie tarieven die onlangs omhoog zijn gevlogen naar KPN niveau. Daar wordt je toch ook niet blij van. Ik heb nu al in twaalf dagen meer verbeld met de nieuwe tarieven dan vroeger ooit ervoor. Zo win je ook geen nieuwe klanten voor de glasvezel toch?
Bij welke iptv aanbieder kan dat dan nu wel? Ow wacht.....Dat kan helemaal nergens ;)
Daarnaast heb je bij elke provider wel een zeikert zitten op het forum zitten die denkt dat de wereld perfect is.
Bij deze provider is dat zo te zien 4320p!

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 24-05-2012 09:58 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:23
Vandaag bij de caiwayshop in Naaldwijk geweest. Daar wist een meneer me te vertellen dat het op zijn vroegst eind dit jaar in het wateringseveld beschikbaar komt. Ik moest wel weten dat het een heel groot project was!
Dat het Q1 van 2013 beschikbaar komt was groter.

Geduld hebben dus, of andere keuzes maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Andere keuzes op gebied van glas snelheden hebben we die dan? Ach alsof 90/90 zo vlot is vergeleken met andere providers en al helemaal niet over de prijs te hebben. 100/100 alles in 1 voor 60 euro kijk dat klinkt beter in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wereld is niet perfect, maar Caiway is gewoon absurd duur met zijn antieke snelheden op de glasvezel.
Ik denk dat Caiway het duurst van Nederland is met 90/90 voor de prijs van bij een ander 5000/500.

Zowaar een hele prestatie van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 10:44
Vandaag belde de CIF dame of ze langs mochten komen om te meten.
A.s. maandag komt er iemand om de verbinding door te meten.
Zijn er anderen waar iemand langs is gekomen om te meten ?
Wat gebeurt er daarna ?

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja is hier ook gebeurd maar voor de rest helemaal niks. Trouwens ze zijn al meerdere keren komen meten hier. Ik heb liever dat ze de modem ophangen en zeggen hierzo meneer dit zijn de keuzes van alle providers. Gaat allemaal zo traag:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier (in Maassluis bij omgeving Palet) kwamen ze een week na het aanleggen van de dummy al langs om gelijk door te meten (Maart denk ik). Daarna is er nog één keer, in Mei als ik het me goed herinner, een ingehuurd studentje langsgekomen om de dummy eruit te halen en een echt ding erin te schuiven en daarna een foto van het afgewerkte geheel te maken. Het was iig een simpele operatie, vandaar dat er geen echte monteur voor kwam.
Bij mij is het dus geen dummy meer; Er kan een modem op aangesloten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 23-06-2012 09:11 . Reden: locatie toegevoegd ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ok maar de omhulsel is toch niet de modem? Zitten er al Utp aansluitingen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan ik niet zien. Het is van de onderkant verzegeld.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ok die van mij ook maar aan de zijkanten moet je utp aansluitingen hebben en een voeding ingang anders heb je ook nog een dummy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een dummy ook verzegeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ook dat ding zit vastgeknoopt aan de onderkant. Ik wil heel graag over naar glas maar niet met de prijzen die ze daar bij jullie hebben. Wat een oplichterij zeg:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de prijs die Caiway vraagt voor 90/90 krijg je bij de concurrentie 500/500.
Caiway moet zich echt bont en blauw schamen met hun absurde prijzen.
Maar ook de telefonietarieven vind ik sinds de recente extreme prijsverhoging, absurd!
9 cent per minuut en 9 cent starttik!

Behalve KPN met zijn eigen product zijn alle andere glasvezelaanbieders aanzienlijk goedkoper met hun beltarieven.

Ik denk dat Caiway het wel kan schudden op de glasvezel bij Reggefiber als ze hun product en tarieven niet drastisch bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja dat word helemaal een lachertje met die prijzen, maar de mensen kiezen daar niet voor omdat ze goedkoper al zitten. Ik weet wel zeker als in het Wateringse Veld Caiway komt met de zelfde prijzen dan is het 1 grote fiasco. Ergens als je het zo bekijkt is kabel internet ook te duur van Caiway. Bij Ziggo of UPC heb je voor het zelfde geld 120MB. Nee Caiway blijft weer eens steken op 50MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway loopt al twee jaar te kwakkelen vind ik. Veel zenders verdwenen, weinig voor terug gekomen. Prijsverhogingen onder het mom van zenders die erbij zouden komen maar nooit kwamen ( zoals Disney Channel). Ook zijn er bij diverse providers HD versies van Foxlife, Comedy Central Nickelodeon, maar bij Caiway zie je niks van deze HD zenders.
Ook heeft Caiway nog steeds geen EPG op RTL Lounge terwijl de andere aanbieders dat al jaren hebben.

Geen idee wat er allemaal aan de hand is daar in Naaldwijk, maar een beetje ingedut zijn ze daar wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 10:44
Nou de meneer is langsgekomen en heeft de zegel er af gehaald en gekeken of alles goed is vastgemaakt aan elkaar.
En toen was hij klaar...

Toen ik hem de vraag stelde wanneer alles nou eens een keer gaat werken wou hij niet antwoorden.
Na enig aandringen was het iets in de trant van "...zeker niet de komende 4..5 maanden maar wel zeker nog dit jaar..."

Op zijn werkbonlijst zag ik wel een reeks niet goed afgebouwde zaken. Zoals kabels die niet goed in de kast uitkwamen etc. Waarschijnlijk is hij nu dat aan het nalopen. Echt meten is niet gebeurd namelijk.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok ja hier juist wel het meten dan. Vind toch knap dat ze na bijna 9 maanden erachter komen dat er foutjes zijn gemaakt. Maar goed natuurlijk willen we op glas maar niet voor deze prijzen en al helemaal niet als we een keuze alleen hebben voor Caiway. Schiet toch niet op daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik voel me nog iedere dag bestolen door Caiway met zijn belachelijke tarieven op de glasvezel. Helaas kan ik niet voor een andere aanbieder kiezen bij CIF, ondanks alle mooie praatjes.
Ik betaal nog steeds 49,95 per maand voor 25 mb downlload en 3 mb upload.
Ik zie de borden nog staan in onze gemeente van CIF
WELKOM IN ÉÉN VAN DE SNELSTE GLASVEZELGEMEENTEN VAN NEDERLAND ..

Een van de traagste en duurste zal CIF bedoelen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ongelooflijk 50Euro voor 25MB, voor dat bedrag heb je 100MB bij allemaal. Zijn er veel mensen die wegrennen daar in Krimpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar ik weet wel dat er een hoop mensen hebben gekozen voor Telfort of KPN alles in 1.

Ik heb bijvoorbeeld ook nog steeds dat mijn Airties ontvanger iedere keer automatisch in de "mute" schiet als ik em aanzet. Maar ik heb al opgegeven dat dit ooit nog goed komt. Voor de rest zijn de Airties prima hoor. Zeker als ik alle drama verhalen over de Amino boxen lees, is de Airties die Caiway gebruikt een prima ding. Alleen nog wat kinderziektes eruit en je zenders zelf kunnen nummeren zoals op bijna iedere televisie en Humax box kan. Dat zou wel erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
CIF heeft mij terug gemaild, maar glas komt eind van het jaar maar Caiway is de enige tot nu toe op het netwerk. Maar ze willen graag meerdere bieders. Lijkt me helemaal niks dit:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze willen graag meer aanbieders, maar onder welke voorwaarden zeggen ze er niet bij :-)

Dan is dat "willen" erg rekbaar.

Hier de veronderstelde voorwaarden van CIF:

We willen alleen aanbieders die geen beter product bieden dan Caiway.
De internetsnelheden mogen niet hoger zijn dan van Caiway.
De telefoniekosten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
De prijzen van combipakketten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
Alle regionale zenders mogen niet in een basispakket, want bij Caiway zitten ze in een pluspakket..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Schande 1 grote pestbende:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 06:42:
Hier de veronderstelde voorwaarden van CIF:

We willen alleen aanbieders die geen beter product bieden dan Caiway.
De internetsnelheden mogen niet hoger zijn dan van Caiway.
De telefoniekosten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
De prijzen van combipakketten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
Alle regionale zenders mogen niet in een basispakket, want bij Caiway zitten ze in een pluspakket..
Da's natuurlijk gewoon zeuren om het zeuren. Het is niet tof dat CIF en Caiway grootse vriendjes zijn, maar dit is wel heel erg overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien overtrokken, maar de redenen zijn blijkbaar sterk genoeg om andere aanbieders te ontmoedigen.

Dat blijkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Iemand nog wat gehoord over de aansluitingen en bieders die misschien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Yes eindelijk komt het eraan de site is up! Leuke snelheden ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Volgens de plattegrond op de site kan je voor Wateringse veld al reserveren

[ Voor 47% gewijzigd door Farid_A op 07-08-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Echt waar ik ga zo eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat je niet alleen televisie over de glasvezel kunt afnemen of televisie en internet samen.

Bij ons in Krimpen aan den IJssel kan dat wel. Sterker nog, mijn moeder heeft alleen het basisabonnement op de glasvezel. Als ik deze nieuwe site bekijk, kan dit straks niet meer.

Jammer dat de telefonietarieven zo extreem duur blijven. bijna tien cent per minuut. De meeste aanbieders vragen de helft of nog minder.

En Caiway maar roepen: Bellen op zijn voordeligst.
Bellen op zijn duurst kun je beter zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 02:08:
Wel vreemd dat je niet alleen televisie over de glasvezel kunt afnemen of televisie en internet samen.

Bij ons in Krimpen aan den IJssel kan dat wel. Sterker nog, mijn moeder heeft alleen het basisabonnement op de glasvezel. Als ik deze nieuwe site bekijk, kan dit straks niet meer.

Jammer dat de telefonietarieven zo extreem duur blijven. bijna tien cent per minuut. De meeste aanbieders vragen de helft of nog minder.

En Caiway maar roepen: Bellen op zijn voordeligst.
Bellen op zijn duurst kun je beter zeggen.
Het klopt dat met de nieuwe abonnementen alleen tripple's mogelijk zijn. Dat is de laatste tijden ook de meest gewenste abonnementsvorm.

Qua telefoontarieven zijn er de bundels Comfort en Comfort+ beschikbaar. Met de laatste kan je 24 uur per dag gratis bellen naar vaste en mobiele telefoonnummers binnen Nederland.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok dat was mij niet duidelijk dat je gratis kan bellen met comfort+ Vraag aan Webcare is er al duidelijkheid op welke datum in oktober wij kunnen profiteren van glas in het Wateringse Veld?

[ Voor 9% gewijzigd door babbi op 08-08-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
babbi schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:57:
Ok dat was mij niet duidelijk dat je gratis kan bellen met comfort+ Vraag aan Webcare is er al duidelijkheid op welke datum in oktober wij kunnen profiteren van glas in het Wateringse Veld?
De exacte datum is (nog) niet bekend. Uiteraard laten we het weten wanneer dit wel bekend is.

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok maar wel oktober dus, omdat Caiway in het verleden wel meer dingen beloofde en het niet echt na kwam. En nu staat het op de site van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag voor het Caiway webcare team.

Als bewoner van het Wateringseveld (hogeveld) heb ik minder dan een jaar geleden een alles in één pakket genomen met 50Mb en PVR.
Is dit pakket binnekort zonder boete te upgraden naar glas (300Mb) of moet ik eerst het jaar afmaken?

Ook weet ik dat er een fout is gemaak bij de installatie van glas door CIF.
Bij mij is een Dupex aansluiting met twee connectoren gemaakt. Echter hebben deze elk maar één glasvezel.
Dit is geconstateer en een foto van gemaakt waarna het kastje weer is verzegeld.
Wordt bij installatie door Caiway dit probleem opgelost of moet er eerst iemand van CIF langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:16:
Ik heb een vraag voor het Caiway webcare team.

Als bewoner van het Wateringseveld (hogeveld) heb ik minder dan een jaar geleden een alles in één pakket genomen met 50Mb en PVR.
Is dit pakket binnekort zonder boete te upgraden naar glas (300Mb) of moet ik eerst het jaar afmaken?

Ook weet ik dat er een fout is gemaak bij de installatie van glas door CIF.
Bij mij is een Dupex aansluiting met twee connectoren gemaakt. Echter hebben deze elk maar één glasvezel.
Dit is geconstateer en een foto van gemaakt waarna het kastje weer is verzegeld.
Wordt bij installatie door Caiway dit probleem opgelost of moet er eerst iemand van CIF langskomen?
Als de diensten over glasvezel beschikbaar komen kan je inderdaad gelijk overstappen.

Dat laatste wordt opgelost wanneer alles in het geheel wordt geinstalleerd.

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles in de glasvezelgebieden wordt gelijkgetrokken.
Wordt het dan ook niet eens tijd dat de codering van het basicpakket in Krimpen eraf gaat op de coaxkabel?

Wij hebben net zoals Waterings Veld, Oudenbosch, Westland, etc geen tweede aanbieder op de coaxkabel.

Caiway is de enige aanbieder in Krimpen. De tweede aanbieder die begin van het jaar zou komen ( REKAM) kwam niet. Als ik informeer bij de REKAM, krijg ik te horen dat het er voorlopig helemaal nog niet in zit. Dit jaar zeker niet!

Het lijkt me wel zo netjes als wij in Krimpen net zoals de andere abonnees, waar alleen Caiway de aanbieder is, op een onbeperkt aantal televisies naar het volledige basicpakket kunnen kijken en niet vanaf het vierde toestel opeens een nieuw abonnement moeten afsluiten.

Caiway geeft zelf aan op de nieuwe website "ik ga voor glas" dat je op 1 televisie glasvezel kijkt en de coaxkabel blijft om in de rest van je huis naar televisie te kunnen kijken.

Het is krom dat wij in Krimpen vanaf het vierde toestel een nieuw abonnement á 18 euro per maand moeten afsluiten voor het basicpakket en de andere Caiway abonnees niet.

Zeker nu de aangesloten glasvezelgebieden steeds meer op elkaar gaan lijken, vind ik niet dat Caiway deze ongelijkheid en benadeling van de inwoners van Krimpen kan handhaven.

Wordt hier nog wat aan gedaan, Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Deze vraag is al meerdere malen via diverse media beantwoord, het lijkt me niet nodig nogmaals de zelfde reactie op de zelfde vraag te geven.

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Op de site kan je nog niet voorinschrijven. Maar het straat er wel hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is wel beantwoord maar nooit naar waarheid en nu is de situatie ook anders nu Caiway in veel meer gemeenten met glasvezel komt.

De situatie in Krimpen wordt nu steeds meer gelijk met die van andere Caiway gemeenten, waar geen andere aanbieder is en glasvezel wordt aangelegd.

Waarom dan toch codering van het basicpakket terwijl er geen tweede aanbieder is?

Een uitleg moet ook kloppen; Ik heb em nog nooit gehoord....

Er is geen tweede aanbieder in Krimpen aan den IJssel en die komt er voorlopig ook niet.

Ga uit van de realiteit als je respect hebt voor je klanten en geef vanuit die realiteit een duidelijk antwoord. Dat heeft Caiway nooit gedaan inzake de kwestie van het gecodeerde basicpakket in Krimpen.

Caiway zadelt de Krimpense burger met een enorme kostenpost op van 18 euro per maand extra vanaf het vierde toestel, maar een geldige reden daarvoor heb ik nooit gehoord.

Je kan wel blijven roepen, als voorloop op het komen van een tweede aanbieder ( die er maar niet komt...) maar dan kan je als je dat als reden gebruikt ook in de rest van je gebied het basicpakket gaan coderen, als voorloop op een tweede aanbieder ( die er maar niet komt.. )

Ziet Caiway nu zelf niet hoe krom hun uitleg is?

Met andere woorden, zo lust ik er nog wel tien!

Het wordt tijd dat Caiway zelf inziet wat voor belachelijke nietszeggende antwoorden ze opgeeft als reden voor de codering van het basicpakket in Krimpen.

De minachting voor de Krimpense klant druipt door zo'n uitleg er vanaf !

Want een bedrijf wat zijn klanten respecteert stuurt niet zijn klanten met zo'n onzin verhaal door middel van een kluitje het riet in.

Waar een wil is is een weg, Caiway!

Is er geen tweede aanbieder, dan hoor je je klanten in Krimpen net zo te behandelen als je andere klanten en haal je gewoon de codering van het basicpakket af !

Zo simpel is rechtvaardigheid !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorinschrijving werkt voor het Wateringseveld.

Ik heb de bevestiging binnen voor 300Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:28:
Caiway zadelt de Krimpense burger met een enorme kostenpost op van 18 euro per maand extra vanaf het vierde toestel, maar een geldige reden daarvoor heb ik nooit gehoord.
Kun je als Tweaker niet gewoon met een wireless card splitter gaan werken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja klopt de voorinschrijving werkt nu wel ik heb ook een bevestiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Welke site dan?

en waar staan de snelheden / prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:21:
Welke site dan?

en waar staan de snelheden / prijzen?
http://www.ikgavoorglas.nl/site/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:06:
[...]

Kun je als Tweaker niet gewoon met een wireless card splitter gaan werken? ;)
Smartwi werkt niet, Heb ik geprobeerd. Daarbuiten klopt het gewoon niet dat Caiway ons als enige gemeente waar geen tweede aanbieder is, met 18 euro extra kosten per maand opzadelt vanaf het vierde toestel. Daar hebben jullie ook geen last van. Wees blij!
Vergeet niet dat wij hetzelfde betalen als jullie, maar opeens mogen we veel minder voor hetzelfde abonnement. We hebben al een hoop extra kosten moeten maken door voor iedere televise een CI + module te moeten kopen. Jullie zouden het toch ook niet rechtvaardig vinden als in andere gemeenten het Caiway basicpakket vrij te ontvangen is, maar bij jullie opeens achter de decoder gaat, met een maximum van drie televisies?

De situatie in Gouda, begrijp ik nog. Daar zijn twee aanbieders actief op de coaxkabel.

Maar hier speelt dat helemaal niet. De situatie is exact gelijk aan die van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wat ik mijn eigen afvraag wat zal je halen met downloaden met een 300MB abo. Niet te vergelijken wat ik nu heb 25/1 DSLtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

300 / 8 = 37,5MB/s... minus overhead (als dat er is) zo rond de 35MB/s speculeer ik. Zal wel iets lager uitvallen als je vrouw en kinderen ook nog (HD)TV kijken. Mag je ook wel een deftige router hebben die dat kan routeren, vooral op wifi gebied. Zelfs de meeste 450Mbit-N routers zullen dat niet kunnen (geen enkele router haalt 100% van de geadverteerde waarde).

[ Voor 11% gewijzigd door Blisterin_Bull op 09-08-2012 23:27 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Heerlijke snelheden laat maar gauw komen! Welke routers kunnen die snelheden wel aan?

[ Voor 34% gewijzigd door babbi op 10-08-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik zou het jammer vinden als er geen concurrentie komt op de glasvezel in het wateringse veld. Dat houdt een provider scherp, in prijs en kwaliteit. zodra er geen concurrentie is dan hoeft de provider geen moeite te doen. Er is immers geen alternatief. heel slecht als je alleen caiw kan kiezen voor glas en de kabel. snap dat onderonsje tussen CIF (Rabobank) en de CAIW niet. Ik hoop ook op dat we snel VDSL krijgen. Snel genoeg voor mij. een uurtje voor een mkv van 6Gb is op het moment prima voor mij.

en tv via de kabel gaat nog. dat paketten gedoe vindt ik maar waardeloos. moet je soms een heel pakket nemen voor 1 of 2 kanalen. laat mij maar individuele kanalen kiezen. en daarnaast als er dan een kanaal verwijnt zoals TMF Dance en TMF Pure komt er niks nieuws in de plaats daarvoor terwijl er wel alternatieven zijn en de prijs van het pakket blijft gelijk. ik ga volgend jaar een schotel aanschaffen met een Dreambox.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens dat bij Caiway de afgelopen twee jaar veel zenders zijn verdwenen en er amper iets voor terugkwam. De prijsverhogingen waren er echter wel volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, ook al heeft dit niks te maken met het Wateringse veld in Den Haag, binnenkort is CAIWAY voor m'n moeder in Harderwijk exit.

8/1Mbit internet voor €24,95/maand ging nog wel, maar nu dat ze de telefoonkosten hebben verhoogd naar een starttarief van €0,095 en geen onderscheid meer maken tussen vast en mobiel, maar gewoon €0,095/minuut vragen is het mooi geweest.

Internet gaat naar Solcon, 20/20Mbit lijn voor €25/maand en telefonie gaat naar VoIPBuster i.c.m. BudgetPhone.

Dikke doei CAIWAY, jullie hebben het er zelf naar gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp ook niet waarom Caiway het duurste is geworden met de telefonietarieven.
Caiway is de enige denk ik die zijn telefonietarieven voordelig vindt.

Op hun website lees ik dat steeds.

Maar ieder die telefonietarieven vergelijkt met andere aanbieders ziet dat Caiway helemaal aan de top staat met zijn gesprekstarieven.

Gelukkig kan jouw moeder nog kiezen voor andere aanbieders in Harderwijk .

Wij kunnen op de glasvezel geen kant op, zolang CIF alleen Caiway als aanbieder heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou hetzelfde kunnen doen als dat ik voor m'n moeder heb geregeld.

Het enige wat nodig is, is een ATA met ondersteuning voor 2 SIP accounts.
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5] / Het Budget Phone ervaringen topic

Wel grappig toen ik telefonisch beklag deed bij Caiway over de telefoontarieven. Ze hebben inderdaad het idee zich concurrerend op de markt te bevinden, lijkt het wel. De callcenter medewerkster was er in ieder geval van overtuigd.

Dat telefoontje was dus hun laatste kans mijn moeder als klant te behouden, maar het enige "passende" aanbod wat ze konden doen, was VoIP Comfort+ voor €25/maand aanbieden.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/7227/dsc0067wf.jpg
Groter

Nou doe ik zelf +-6 maanden met €25 op m'n VoIPBuster account, tel uit je winst. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

oh ja...en waar is het hbo abo?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er net achter dat Reggefiber ook Wateringse Veld (de nieuwbouw in Wateringse binnentuinen wat nu gebouwd wordt) gaat aansluiten op glas. En die ondersteunen oa providers KPN, xs4all etc etc.

Volgens het kaartje op http://www.eindelijkglasvezel.nl/nieuwbouw.html doen ze de rest van Wateringse Veld niet (omdat CIF dat netwerk al doet) maar wellicht dat ze wel een deal met CIF sluiten om die providers aan aanbod te laten doen naast Caiway. Grote vraag blijft alleen wanneer natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok dat is duidelijk maar persoonlijk geef ik daar niet om, ik wil zo snel mogelijk 300Mb horen bonken uit de meterkast via Caiway;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zou eigenlijk Schiedam aan de beurt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:48:
Wanneer zou eigenlijk Schiedam aan de beurt komen?
Daar zijn vooralsnog geen plannen voor gemaakt.

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Vraag aan de heer Vellekoop, kan de bestelling zeker in oktober van gang in het Wateringse veld? Ik hoop het echt ik ben dit dsl lijntje echt beu. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CAIW:
  • M.b.t. de TV-ontvanger, welk merk/type is dat?
  • Ervan uitgaande dat de TV-ontvanger 1080p uit kan sturen (i.t.t. de huidige kabeldecoders die max 1080i/720p), zullen de uitzendingen ook in 1080p aangeboden worden?
  • Wordt het aanbod via VideoOnDemand (VOD) in 1080p aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet is er nog geen zender die in 1080p uitzendt. Hoe kan je dan verwachten dat Caiway zenders in 1080p doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
babbi schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:28:
Vraag aan de heer Vellekoop, kan de bestelling zeker in oktober van gang in het Wateringse veld? Ik hoop het echt ik ben dit dsl lijntje echt beu. Dank u.
Een 100% garantie is natuurlijk niet te geven, wel is dat het geen dat in de planning staat.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:02:
@CAIW:
  • M.b.t. de TV-ontvanger, welk merk/type is dat?
  • Ervan uitgaande dat de TV-ontvanger 1080p uit kan sturen (i.t.t. de huidige kabeldecoders die max 1080i/720p), zullen de uitzendingen ook in 1080p aangeboden worden?
  • Wordt het aanbod via VideoOnDemand (VOD) in 1080p aangeboden?
De ontvanger kan 1080p aan, als de tv-zenders het ook als zodanig gaan uitzenden zit dat wel in de pijplijn.

VOD zal ook in het originele formaat worden aangeboden.

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16
babbi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:29:
ik wil zo snel mogelijk 300Mb horen bonken uit de meterkast via Caiway;)
Zou ik ook willen, maar zullen ze toch voor de 4e keer langs moeten komen. Ook gelijk de graafploeg om de knik uit de leiding/ verstopping te herstellen en kan EINDELIJK dat vezeltje naar binnen.
Dat wordt in september dan precies een jaar dat ze erover doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij een knik in jouw glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Nee, in de leiding waar de vezel doorheen geblazen wordt. Die schijnt verstopt/geknikt te zijn.... ze weten de aantal meters, maar om te graven....tja dat duurt minimaal 9 maanden, tenminste dat blijkt.

Ergste is gewoon dat CIF/Caiway gewoon niets meer laten horen. Kost je maar 3 verlofdagen hoor! Dus als ze weer komen moet alles er maar in 1 keer in. Ga niet weer verlofdagen opnemen voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Erg vreemd maar op welke hoogte woon je dan? Ik had begrepen dat alles goed in de grond zat maar september komen ze bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Miamihof. Er zijn nog wel wat mensen hoor, daar waar het nog niet klaar is.

Maar eens zien wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok de levering is al in oktober, maar ze mogen wel opschieten maar staat die afspraak voor september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik maar snel bellen voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Ik heb een medewerker van Caiway telefonisch gesproken, natuurlijk proberen ze dan het 'werk' wat Caiway moet doen in jouw (dit geval mijn) schoenen te schuiven. Maar dat dacht ik niet natuurlijk, zij moeten die glasvezelploeg aansturen. Dat gaat nu gebeuren, zei hij... ik ben reuze benieuwd hoe snel ze zijn :)

(Ook even de buurtjes gevraagt en ook daar zijn er problemen, ook nog geen vezel binnen. Ben dus niet de enige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Bizar ik dacht dat alles netjes geplaatst was bij iedereen. Als je naar de website van CIF gaat dan zie je bij Oudenbosch dat geheel klaar is. Bij het Wateringse veld staat dat er nog niet. Misschien omdat het bij jou en anderen nog niet in de meterkast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op een andere plek Wateringse Veld is een hele straat nog niet klaar vanwege een 'technische obstructie' die al maaanden geleden gemeld was. CIF gaf telefonisch aan het niet meer op te lossen voor het einde van hun project en is geheel niet bereikbaar meer. Hun telefoonnummer schakelt door naar VW telecom en na een optiekeuze 'vragen over de aanleg glas' hoor je een in gesprektoon. Ook ik heb met hulp van Caiway en VWtelecom (die de boel uitvoert blijkbaar namens CIF) uiteindelijk wat mensen die e.e.a. uitzoeken en mij terugkoppelen wanneer dit opgelost gaat worden. Dit moet nog gebeuren overigens.

Ik vind het verbazingwekkend dat geen enkele partij scherp heeft wie deze zaken oplost en op welke termijn. CIF is verantwoordelijk maar ik vermoed dat Caiway - die een deal zal hebben met CIF over wat voor netwerk ze geleverd krijgen (aantallen aansluitingen etc) door CIF om hun diensten op te verkopen - toch ook eens de druk op mag gaan voeren om het HELE wateringse veld -zoals op de kaart aangegeven op cif-glasvezel.nl- fatsoenlijk opgeleverd te krijgen VOOR oktober. Bij Caiway zijn de diensten reeds bestelbaar en anders krijgen ze in oktober een enorm gedoe met op dat moment hun klanten. @Caiway: kunnen jullie hier op reageren?

Verder heb ik dus gezien dat Reggefiber in het noorden van de Wateringse Binnentuinen aansluitingen realiseren bij de nu gebouwde huizen daar. Dat gebied overlapt het CIF gebied; het lijkt er dus op dat op de langere termijn de 2e glasvezel van Reggefiber wordt. Dat zou toch ook voor wat extra tijdsdruk op CIF/Caiway moeten zorgen....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 23:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Bij Caiway zijn de diensten nog niet bestelbaar maar je kan wel reserveren.

• babbi
Net een kaart in de bus gehad van Caiway, in september kan je een pakket bestellen!

Verwijderd

Dat schiet al op !
Wij in Krimpen hebben nog niks gezien dat we de nieuwe pakketten kunnen bestellen.

• babbi
Nee dat klopt maar jullie voordeel is wel dat jullie al een tijdje glas hebben 90/90mb. Ik heb al een lange tijd een dsl lijntje en daar word je niet echt vrolijk van. Ik bedoel die 90mb als je die snelheids wel heb. Maar het is gegund dat die snelheden ook snel in Krimpen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CAIWAY: M.b.t. de TV-ontvanger, welk merk/type is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:23:
Zover ik weet is er nog geen zender die in 1080p uitzendt. Hoe kan je dan verwachten dat Caiway zenders in 1080p doorgeeft?
Landscape HD wordt, voor zover ik weet, in 1080p aangeboden. Of het ook zo doorgegeven wordt weet ik niet. Maar het gaat mij erom dat, als er meer zenders komen die 1080p content aan gaan bieden, dit ook gewoon zo doorgegeven kan worden en niet beperkt wordt door de techniek/bandbreedte.

Qua HD worden we al lang genoeg aan het lijntje gehouden met upscaled SD signalen. Zo was de beeldkwaliteit (vorig jaar in elk geval) van Roland Garros via Eurosport HD een stuk beter dan via de NOS. Bleek dat Eurosport HD native 720p uitzond en de NOS een upscaled SD signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landscape geeft Caiway toch al een tijd niet meer door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
In oktober is het zover en ik al een beetje aan het kijken voor een geschikte router die de hoogste snelheid makkelijk aan kan. Welke keuzes heb je die makkelijk zowel up en download van 300/300 aan kan? Ik hèb zelf bedraad bij de computer de rest is wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
babbi schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:48:
In oktober is het zover en ik al een beetje aan het kijken voor een geschikte router die de hoogste snelheid makkelijk aan kan. Welke keuzes heb je die makkelijk zowel up en download van 300/300 aan kan? Ik hèb zelf bedraad bij de computer de rest is wifi.
Ben zelf ook al even aan het kijken. Caiway raadt de sitecom WLR-3000 aan, maar die zou ik niet doen (WAN-LAN throughput: 155 MBit :X )

Ga denk ik zelf voor de Cisco rv180, maar die heeft geen wireless. Kijk anders eens op smallnetbuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok nee voor mij is zeker wifi vereist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ik had ook al even op smallnetbuilder gekeken en dit had wel de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ongeveer 800Mbit aan WAN to LAN throughput. Zit ook wifi op.

pricewatch: Belkin Play N750 DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Wat voor modem/router krijgen jullie geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

johnthebest schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:22:
Ik had ook al even op smallnetbuilder gekeken en dit had wel de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ongeveer 800Mbit aan WAN to LAN throughput. Zit ook wifi op.

pricewatch: Belkin Play N750 DB
Dat is inderdaad een goede router, ben ook al hiervoor aan het kijken. Moet mijn huidige router/switch ook gaan vervangen naar gigabit. Heeft iemand ervaringen met een gigabit switch met 4 poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Of: Asus RT-N66U of de D-Link 857 en ook de Netgear WNDR 4000/4500 en ook de linksys E4200, maar gewoon voor de volle speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de Linksys E4200 v1. Draait super stabiel met Tomato firmware :D
http://www.speedtest.net/result/2138219376.png

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Netjes met de verbinding wat je nu daar heb maar zie je met de snelste Abo met die router down: 300mb/s staan en upload 300mb/sec maar dat bedraad. Iets erboven en eronder mag ook. En de upload kan de E4200 dat aan?
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste