Het Budget Phone ervaringen topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.budgetphone.nl/img/home_logo.gif

Inleiding

Budget Phone is een telco waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over IP genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Budget Phone is een van deze bedrijven. Om via VoIP te bellen kun je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig: een softphone, een ATA of een hardphone.

Wat is de bedoeling van dit topic?
De bedoeling is dat we over alles praten wat ook maar met Budget Phone te maken heeft.
Simpel toch? :)

Abonnementen

Budget Phone biedt 3 type abonnementen aan, die wéér onderverdeeld zijn in 3 abonnementen. In dit topic houden we ons voornamelijk bezig met de VoIP abonnementen.

VoIP

Prepaid @ €10,- Per jaar

Basic @ €4,50 Per maand

Onbeperkt @ €9,50 Per maand

Extra informatie

* Budgetphone is bereikbaar via sip:0123456789@budgetphone.nl.

* Je kunt vanuit de hele wereld tegen lokaal tarief gebeld worden door een Sipbroker toegangsnummer te kiezen, vervolgens *326 en je Budgetphone gebruikersnummer (31xxxxxxxxxx).

* Bij Budgetphone (prepaid) kun je ook 112 kiezen

Porteren

U kunt uw telefoonnummer ook porteren naar Budget Phone Company. Via VOIP kunt u dan met uw gewone nummer bellen en gebeld worden. Het is extra voordelig, omdat u niet alleen lage tarieven heeft maar ook nog eens op KPN bespaart. Het is verstandig om voor het porteren eerst hier op de site een prepaid of postpaid telefoonnummer te bestellen en onze diensten een tijdje uit te proberen. Als er straks dan geporteerd wordt weet u zeker dat alles werkt zoals u het wilt.

Hoeveel bespaart u?

Als u internet heeft via de kabel en u vervangt de KPN-aansluiting door een postpaid VOIP abonnement, dan bespaart u op de vaste kosten € 13,66 per maand. Daarbovenop bespaart een gemiddelde beller maandelijks op het telefoneren nog eens 6 Euro. Samen bijna 20 Euro per maand. Bij ADSL mag KPN € 9,40 in rekening brengen als vergoeding voor de lijnkosten. In dat geval wordt de besparing dus wat lager, maar in totaal is het per maand nog altijd 15 Euro.
Hoe werkt het porteren?

1. Bestel de portering van uw telefoonnummer(s) in de webwinkel. Kies per portering een van de volgende mogelijkheden:

* portering naar een prepaid nummer (10 euro per jaar per nummer) . U gaat dan via VOIP Prepaid bellen met uw gewone telefoonnummer.
* portering naar een postpaid nummer (10 euro per nummer). U gaat dan via VOIP Basic of VOIP Onbeperkt bellen met uw gewone telefoonnummer

2. Zodra we uw betaling verwerkt hebben, kunt u het porteringsformulier ophalen in de webwinkel. Vul het formulier in en volg de aanwijzingen.
3. Na ontvangst van het ingevulde porteringsformulier duurt het 3 ongeveer tot 4 weken. Als uw telefoonnummer succesvol geporteerd is, sturen we u een bevestiging.

Softphones

Een softphone is een app waarmee je via je pc kunt bellen.

Als je met Budget Phone via een softphone wilt bellen, kun je de volgende softphone gebruiken:
Uw telefoonnummer kunt u ook gebruiken op uw pc of labtop. Hiervoor hebt u een softphone nodig.

Haal hier een gratis softphone:

Talkin2Ya Softphone van Budget Phone

De softphone is plug-and-play: u hoeft alleen uw accountnaam en password in te voeren.
Topic op het Budget Phone forum.

Hardphones

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.

Afbeeldingslocatie: http://www.grandstream.com/images/GXP2000_front.gif

Analogue Telephone Adapters (ATA's)

De ATA is een kasje dat zowel een telefoonaansluiting voor een normaal telefoontoestel heeft en een ethernet poort die aangesloten wordt op je router. Sommige ATA's hebben zelfs een tweede telefoonpoort die op het analoge telefoonnet aangesloten kan worden zodat men zowel via de oude traditionele aansluiting gebeld kan worden als via VoIP. En de Luxe uitvoering van een ATA heeft zelfs twee ethernet poorten die je tussen je internet aansluiting en de rest van je netwerk kan plaatsen en telefoon data voorgang geeft op overige data.
Afbeeldingslocatie: http://www.grandstream.com/images/ht486sides.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/ST190_voor-achter_g.jpg

Routers

Tot slot zijn er verschillende routers op de markt die een ingebouwde telefoonaansluiting hebben en compatible met SIP en VoIP. Veel voorkomende modellen zijn van Draytek, Zyxel en Linksys.

Afbeeldingslocatie: http://www.xeloq.com/nl/images/e-Tech%20ADSL-VoIP.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1093541380.jpg

Hardware instellingen

Zyxel

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetphone.nl/docs/Zyxel.jpg

Speedtouch 716

Hier moet je port 5060 openen.

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetphone.nl/docs/Speedtouch_716.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetphone.nl/docs/image007.jpg

FRITZ!Box

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetphone.nl/docs/Fritz.JPG

Hoe gaat dat dan allemaal in z'n werk? :?

Voor VOIP met uw gewone telefoon hebt u een adapter nodig en anders een IP-telefoon. Als u een Budget Phone Startpakket hebt, hoeft u niets te installeren. U activeert het pakket, sluit het aan en u belt.

Als u zelf uw apparatuur configureert, hebt u het volgende nodig:

De instellingen voor uw Budget Phone account:

voorbeeld:

username: 31717110383
password: abcd1234
domain: budgetphone.nl
register with domain: yes
outbound proxy: sip.budgetphone.nl

een internetverbinding met minimaal
256 kb upstream
512 downstream
(test uw snelheid op www.speedtest.nl)

Poort 5060 van uw router moet open staan
toon volledige bericht

Links

Budget Phone
Budget Phone VoIP Gebruikers Forum (Meest gestelde vragen)
Budget Phone VoIP Gebruikers Forum (Discussie/vragen forum)

Opmerkingen? PM mij!

[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 25-06-2008 11:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 16:54
Ik heb sinds eind april ook Budgetphone, ter vervanging van mijn vaste lijn. Inmiddels zit ik ook in de betatest (sip0.budgetphone.nl). Wie nog meer?

Mijn ervaring met de sip0-server is dat de geluidskwaliteit wel beter is (meer volume dan eerst), maar dat toch regelmatig de server niet thuis geeft. In ieder geval zie ik dan in mijn logs (link) een rij time-outs ontstaan. Hebben meer mensen dit?

Verder gebruik ik Budgetphone eigenlijk alleen voor inkomende gesprekken. Voor uitgaande gesprekken gebruik ik Voipbuster/Voipcheap :)

Verder: mooie OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Mooie startpost :) Budgetphone verdient wel een topic vind ik. Ik gebruik het ook alleen voor inkomende telefonie. Standaardrecept: ADSL nemen bij telfort, vervolgens een prepaid account met nummertransfer bij budgetphone, uitgaand bellen met Voipcheap. Ben je voor €20 helemaal klaar en gratis bellen.
Als ik zo de problemen met Telfort telefonie lees, denk ik: ga maar lekker bellen bij Budgetphone, veel minder problemen, klantvriendelijk (je kunt ze zelfs gewoon bellen) en bedrijfszeker.
Die betaserver ligt er heel soms even uit, maar daar is het ook een betaserver voor waar je zelf voor kiest. Ik zit er ook op.

Wat je verder nog in de startpost zou kunnen zetten:
  • Budgetphone is bereikbaar via sip:0123456789@budgetphone.nl.
  • Je kunt vanuit de hele wereld tegen lokaal tarief gebeld worden door een Sipbroker toegangsnummer te kiezen, vervolgens *326 en je Budgetphone gebruikersnummer (31xxxxxxxxxx).
  • Bij Budgetphone (prepaid) kun je ook 112 kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Wortelstok schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:57:
Mooie startpost :) Budgetphone verdient wel een topic vind ik. Ik gebruik het ook alleen voor inkomende telefonie. Standaardrecept: ADSL nemen bij telfort, vervolgens een prepaid account met nummertransfer bij budgetphone, uitgaand bellen met Voipcheap. Ben je voor €20 helemaal klaar en gratis bellen.
Als ik zo de problemen met Telfort telefonie lees, denk ik: ga maar lekker bellen bij Budgetphone, veel minder problemen, klantvriendelijk (je kunt ze zelfs gewoon bellen) en bedrijfszeker.
Die betaserver ligt er heel soms even uit, maar daar is het ook een betaserver voor waar je zelf voor kiest. Ik zit er ook op.

Wat je verder nog in de startpost zou kunnen zetten:
  • Budgetphone is bereikbaar via sip:0123456789@budgetphone.nl.
  • Je kunt vanuit de hele wereld tegen lokaal tarief gebeld worden door een Sipbroker toegangsnummer te kiezen, vervolgens *326 en je Budgetphone gebruikersnummer (31xxxxxxxxxx).
  • Bij Budgetphone (prepaid) kun je ook 112 kiezen
Bedankt, heb het in de SP verwerkt. :)

Ik ga over 2 maanden over naar Telfort en ben dan gelijk van plan om een Budget Phone abonnementje te nemen ipv Telfort Telefonie. Maar hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. de geluidsqualiteit? Ik neem ook aan dat de bètaserver dan niet meer in bèta-fase is en dat het allemaal wat beter zal zijn weer. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-04 16:51
Dus als ik via de BudgetPhone website naar "Porteren" ga een prepaid kaat koop, zal BudgetPhone mijn telefoonnummer van IPB van Planet overnemen? Wat is de juiste volgorde van bestellen/overstappen. Eerst een adsl aanbieder zoeken en een internet-only abonnement aanvragen en dan BudgetPhone mijn nummer laten porteren of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
ComaKip schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:11:
Dus als ik via de BudgetPhone website naar "Porteren" ga een prepaid kaat koop, zal BudgetPhone mijn telefoonnummer van IPB van Planet overnemen? Wat is de juiste volgorde van bestellen/overstappen. Eerst een adsl aanbieder zoeken en een internet-only abonnement aanvragen en dan BudgetPhone mijn nummer laten porteren of andersom?
Ik heb eerst een ISP uitgekozen en daar een bestelling geplaatst, ruim voordat mijn contract afliep (eind januari aangevraagd, KPN IPB liep eind april af). Nadat ik de bevestiging van Orange binnen had heb ik nummerbehoud aangevraagd bij Budget Phone. Nummerbehoud verliep vlekkeloos.

Kwaliteit van BP is redelijk, maar ik word niet zo vaak op mijn vaste lijn gebeld. Dus zo vaak ervaar ik het niet ;). Maar bij BP Prepaid kun je altijd weg, mocht de kwaliteit toch niet goed genoeg zijn. Goedkoop is het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:44

PoweRoy

funky!

Ik ben uit het huis gegaan in begin februari en heb nu inmiddels internet in mijn huisje. Als ik VOIP wil kan ik dan ook via de voip provider, bv budget phone, een telefoon nr aanvragen :? Kan niets overnemen omdat er nog geen heb gehad :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
PoweRoy schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:40:
Ik ben uit het huis gegaan in begin februari en heb nu inmiddels internet in mijn huisje. Als ik VOIP wil kan ik dan ook via de voip provider, bv budget phone, een telefoon nr aanvragen :? Kan niets overnemen omdat er nog geen heb gehad :P
Yup, kan gewoon. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik lees veel op het Budget Phone forum dat er problemen zijn met de (door Telfort geleverde) ZyXEL 2602R, maar weet nou niet of het nou aan de onkunde van de gebruikers ligt, of dat het apparaat gewoon bagger is.
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat het bij hun goed werkt in combinatie met dit modem?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
De bètaserver lijkt nu wel stabiel te draaien: de afgelopen week heeft mijn verbinding er niet uitgelegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het ook een paar jaar gebruikt. De laatste tijd (waarschijnlijk sinds ik over ben op Telfort) werkte het niet zo goed meer maar dat was op te lossen door de tijden wat korter te zetten in het Zyxelmodem. Hierna werkte het weer goed.

Nu werkt het helemaal niet meer omdat ik afgesloten ben. Na twee jaar en acht maanden zit mijn prepaid jaar er dus op :P (wilde het eigenlijk nog wel verlengen, maar omdat ze me toch al afgesloten hebben en ik het eigenlijk ook helemaal niet nodig heb omdat ik ook een voipin nummer heb van voipbuster laat ik het hier maar bij)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Tja, het voip-in nummer van Voipbuster: dat heb ik ook nog! :)

Uiteindelijk toch maar BP genomen, met nummerbehoud. Dat tientje per jaar bespaart me toch een hoop gezeur: een vast telefoonnummer vanuit Rotterdam (010) levert toch vragen op als je zelf in Groningen woont. Als je je ziek meldt bij je werk bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guppiebugs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
de zyxel geeft idd problemen (bij mij dan) maar met het antwoord van BP kon ik een paar instellingen wijzigen en nu werkt het. enkel nummermelding krijg ik niet aan de gang.

[ Voor 15% gewijzigd door guppiebugs op 26-06-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57
mensen,

sorry voor de kick maar ik zit met 1 vraag die aan me knaag en ik kan geen antwoord vinden in de fora hier.

Ik heb momenteel een pap2 van linksys en kan via voipbuster naar buiten bellen.

Wat ik graag wil is het volgende.

inkomende gesprekken via budgetphone laten lopen op line 1
uitgaande gesprekken via voibuster laten lopen op line 1

dus beide diensten op 1 lijn, ik wil namelijk niet 2 toestellen aanschaffen

is dit te doen op via een pap2? of kan ik beter een sipura 1001 aanschaffen (mits deze het kan uiteraard)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
shure-fan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:33:
mensen,

sorry voor de kick maar ik zit met 1 vraag die aan me knaag en ik kan geen antwoord vinden in de fora hier.

Ik heb momenteel een pap2 van linksys en kan via voipbuster naar buiten bellen.

Wat ik graag wil is het volgende.

inkomende gesprekken via budgetphone laten lopen op line 1
uitgaande gesprekken via voibuster laten lopen op line 1

dus beide diensten op 1 lijn, ik wil namelijk niet 2 toestellen aanschaffen

is dit te doen op via een pap2? of kan ik beter een sipura 1001 aanschaffen (mits deze het kan uiteraard)
toon volledige bericht
Kan je niet een beetje in de instellingen kijken op die pap2? ;) Zal vast wel logisch ergens zijn aangegeven om te definiëren. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57
MensionXL schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:18:
[...]

Kan je niet een beetje in de instellingen kijken op die pap2? ;) Zal vast wel logisch ergens zijn aangegeven om te definiëren. ;)
nou dat dacht ik dus ook, maar blijkt nog best moeilijk te zijn, ik weet helaas ook niet waar ik moet kijken of wat ik daarvoor moet instellen (lijkt me wel bij line 1, maar verder???)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Anoniem: 167472

Al 2 jaar maak ik al gebruik van Budgetphone, en net zoals de meesten hierzo voor de inkomende telefoontjes. Het uitgaande bel ik via Voipbuster (Betamax) In de 3,5 jaar dat ik nu via VOIP bel (ja ja, ik was er al heel vroeg bij!) ben ik tot op de dag van vandaag 61,73 aan kosten gemaakt. Dat is incl. 10 euries pj voor het nummer van budgetphone en de kosten van Voipbuster en een paar andere VOIP providers.

Als je bedenkt dat ik waanzinnig veel naar Italië (mijn moeder), Australië (woont mijn broer) en regelmatig naar Amerika bel, heb ik eigenlijk voor noppes gebeld! KPN had het nooit kunnen redden!

Een tijd geleden had ik ook een Voipin Nummer van Voipbuster, maar was toen al naar budgetphone gegaan omdat je daar gelukkig in geval van nood 112 kan bellen. (hoop er nooit gebruik van te hoeven maken) Service van de HD is prima.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:18
Ik gebruik sinds paar maandjes ook Budgetphone zodat ik een vast nummer heb. Ik gebruik het niet om mee te bellen, dan is een betamax cloon goedkoper.. maargoed.

In het begin wat problemen gehad qua bereikbaarheid (ik het internet van telfort), maar het gaat nu redelijk.. al hoor ik nog steeds af en toe dat het nummer niet bereikbaar was. Ik had toen trouwens echt ALLE mogelijke opties veranderd en aangepast in de modem van telfort, het probleem bleef.

[ Voor 15% gewijzigd door DutX op 21-08-2008 22:55 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
shure-fan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:38:
[...]

nou dat dacht ik dus ook, maar blijkt nog best moeilijk te zijn, ik weet helaas ook niet waar ik moet kijken of wat ik daarvoor moet instellen (lijkt me wel bij line 1, maar verder???)
In onderstaand forum staat het een en ander over de instellingen van een spa volgens mij is dit hetzelfde als een pap2.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1120509
Het gaat dus wel 1 telefoon voor ingaand en uitgaand bij 2 providers. Selectie gebeurd door een dial plan in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
Ik heb gisteren voor mijn ouders ook een nummer porting aangevraagd van een kpn ISDN lijn naar een budget-phone prepaid. Dit alleen voor het hoofd isdn nummer.

Klopt het nu dat als dit hoofd nummer door budget phone wordt overgenomen, vervolgens het ISDN abonnement bij kpn vervalt, of moet ik hier zelf nog actie ondernemen?

Verder neem ik aan, maar weet ik niet zeker, dat het adsl signaal nog steeds de isdn variant blijft en dat ik dus mijn huidige apparatuur kan blijven gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?

ps, goed topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik gebruik Budgetphone voor inkomende gesprekken (uitgaand Voipcheap), met een Fritz!box 7140 (geen ADSL maar @Home). Bij inkomende gesprekken heb ik last van een hinderlijke echo. Heb al diverse instellingen op de FB geprobeerd, maar de echo blijft. Iemand soortgelijke ervaring, en een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
schoffeldorp schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:50:
Ik gebruik Budgetphone voor inkomende gesprekken (uitgaand Voipcheap), met een Fritz!box 7140 (geen ADSL maar @Home). Bij inkomende gesprekken heb ik last van een hinderlijke echo. Heb al diverse instellingen op de FB geprobeerd, maar de echo blijft. Iemand soortgelijke ervaring, en een mogelijke oplossing?
Echo kan liggen aan je telefoon (meestal een accoustische versterking). Je kunt ook aan Budgetphone vragen je om te zetten naar hun Beta server, die dempt wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
lithoijen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:07:
Ik heb gisteren voor mijn ouders ook een nummer porting aangevraagd van een kpn ISDN lijn naar een budget-phone prepaid. Dit alleen voor het hoofd isdn nummer.

Klopt het nu dat als dit hoofd nummer door budget phone wordt overgenomen, vervolgens het ISDN abonnement bij kpn vervalt, of moet ik hier zelf nog actie ondernemen?

Verder neem ik aan, maar weet ik niet zeker, dat het adsl signaal nog steeds de isdn variant blijft en dat ik dus mijn huidige apparatuur kan blijven gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?

ps, goed topic
Volgens mij:
Ligt eraan bij welke provider je zit. Met een portering wordt in principe je lijn opgeheven behalve bij Telfort en misschien Alice.
Als ISDN overeind blijft blijf je het basistarief betalen. Je kunt wel over naar ISDN-1, dan betaal je minder. Maar een belbudget hebben ze geloof ik niet op ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Iemand hier ervaring met BudgetPhone icm 112 bellen?

Ik heb deze routering in mijn extensions.conf staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[outgoing]
;--------112 afvangen !!!!!
exten => 112,1,NoOp("Routing outgoing 112 over BudgetPhone")
exten => 112,n,Macro(outgoing3173xxxxxxx,${EXTEN})
exten => 112,n,Hangup()
;--------Bel 06, 0900, 0906, 0800 over de BudgetPhone lijn
exten => _0[689].,1,NoOp("Routing outgoing ${EXTEN} (req 06, 0800, 0900, 0906) over BudgetPhone")
exten => _0[689].,n,Macro(outgoing3173xxxxxxx,${EXTEN})
exten => _0[689].,n,Hangup()
;--------7 getallige (lokaal netwerk) afvangen. Bv 1234567 -> 073 1234567
exten => _ZXXXXXX,1,NoOp("Redirect outgoing Local ${EXTEN}, adding netblock 073")
exten => _ZXXXXXX,n,Macro(outgoing3173xxxxxxx,073${EXTEN})
exten => _ZXXXXXX,n,Hangup()
;--------Andere telefoontjes Nationaal afvangen over de backuplijn VoIPBuster
exten => _0[123457]XXXXXXXX,1,NoOp("Routing outgoing National ${EXTEN} over VoIPBuster")
exten => _0[123457]XXXXXXXX,n,Macro(outgoing3173xxxxxxx,${EXTEN})
exten => _0[123457]XXXXXXXX,n,Hangup()
;--------
exten => _00.,1,NoOp("Routing outgoing International ${EXTEN} over VoIPBuster")
exten => _00.,n,Macro(outgoing3173xxxxxxx,${EXTEN})
exten => _00.,n,Hangup()

[macro-outgoing3173xxxxxxx]
exten => s,1,NoOp("Call outgoing over BudgetPhone xxxxxxx to ${ARG1}")
exten => s,n,SetCallerid("073xxxxxxx"<3173xxxxxxx>)
exten => s,n,Dial(SIP/extern3173xxxxxxx/${ARG1})
exten => s,n,HangUp()

Hiermee krijg ik het volgende effect als ik 112 bel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    -- Executing NoOp("SIP/201-081ac3e8", ""Routing outgoing 112 over BudgetPhone"") in new stack
    -- Executing Macro("SIP/201-081ac3e8", "outgoing3173xxxxxxx|112") in new stack
    -- Executing NoOp("SIP/201-081ac3e8", ""Call outgoing over BudgetPhone xxxxxxx to 112"") in new stack
    -- Executing SetCallerID("SIP/201-081ac3e8", ""073xxxxxxx"<3173xxxxxxx>") in new stack
    -- Executing Dial("SIP/201-081ac3e8", "SIP/extern3173xxxxxxx/112") in new stack
    -- Called extern3173xxxxxxx/112
    -- SIP/extern3173xxxxxxx-081b1928 is circuit-busy
  == Everyone is busy/congested at this time (1:0/1/0)
    -- Executing Hangup("SIP/201-081ac3e8", "") in new stack

Waarom zegt hij "circuit-busy", terwijl de rest wel correct werkt (mijn 06, 0900-8844, etc). Kwa instellingen lijkt het me in ieder geval niet verkeerd te zijn. Zou BudgetPhone zijn 112 systeem niet op orde hebben? :/

offtopic:
Ik heb netjes via 0900-8844 mijn nummer doorgegeven voor een eenmalige test van 112., zodat ze er rekening mee konden houden in de meldkamer. Niet zomaar 112 bellen, dat stellen ze NIET op prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Wortelstok schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:48:
[...]

Volgens mij:
Ligt eraan bij welke provider je zit. Met een portering wordt in principe je lijn opgeheven behalve bij Telfort en misschien Alice.
Als ISDN overeind blijft blijf je het basistarief betalen. Je kunt wel over naar ISDN-1, dan betaal je minder. Maar een belbudget hebben ze geloof ik niet op ISDN.
We hebben op het moment internet via speedlinq. Dit word binnenkort Telfort.
De bedoeling is inderdaad dat het isdn abonnement word opgeheven, ik begreep dat dit automatisch ging als het hoofdnummer geporteerd werd? Kortom we willen van ISDN af met behoud van het hoofdnummer, en vervolgens via een SIP provider gaan bellen. Dit moet toch kunnen via budget phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
lithoijen schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:59:
[...]

We hebben op het moment internet via speedlinq. Dit word binnenkort Telfort.
De bedoeling is inderdaad dat het isdn abonnement word opgeheven, ik begreep dat dit automatisch ging als het hoofdnummer geporteerd werd? Kortom we willen van ISDN af met behoud van het hoofdnummer, en vervolgens via een SIP provider gaan bellen. Dit moet toch kunnen via budget phone?
Yup moet kunnen, ik ga mijn nummer ook over een paar dagen laten porteren.

Hoe dit in z'n werk gaat bij ISDN weet ik alleen niet om eerlijk te zijn. (Mail de BudgetPhone/KPN helpdesk?)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
grappig met dat Budget Phone vind ik dat als ik wordt gebeld door een geheim nummer, ik toch gewoon het nummer zie op het scherm.

hebben meerderen dit.
of zit alleen bij mij er iets niet goed.

ik vind het wel handig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Caesu schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:37:
grappig met dat Budget Phone vind ik dat als ik wordt gebeld door een geheim nummer, ik toch gewoon het nummer zie op het scherm.

hebben meerderen dit.

Ja heb ik ook, altijd handig tegen stalkers. :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 15:34

franssie

Save the albatross

Caesu schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:37:

hebben meerderen dit.

Ja dat was mij ook al opgevallen. Het nummer van mijn werk is afgeschermd maar kan ik thuis dan weer wel zien :)
Maar dat werkt niet bij alle afgeschermede nummers, sommigen zijn echt afgeschermd (en die neem ik gewoon nooit op - daarvoor hebben we voicemail).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik zit trouwens momenteel op de beta server. Volgens mij is het geluid beter dan voorheen. Zijn er meer mensen die op deze server zitten?

Goedkoop bellen via VoIP

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Door de bomen zie ik het bos niet meer ... misschien is dit heel simpel, maar ik wil het even zeker weten.

Ik kan een Linksys PAP2 ATA krijgen. Sluit ik aan op mijn netwerk. Maar dan wil ik bellen naar NL-nummers, interlokaal. Wat heb ik nodig en wat kost mij dat op jaarbasis?

Alleen die prepaidkaart van een 10,- waarmee ik onbeperkt kan bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 18-09-2008 19:23 ]

==
hoi

• franssie

franssie

Save the albatross

Eusebius schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:23:
Door de bomen zie ik het bos niet meer ... misschien is dit heel simpel, maar ik wil het even zeker weten.

Ik kan een Linksys PAP2 ATA krijgen. Sluit ik aan op mijn netwerk. Maar dan wil ik bellen naar NL-nummers, interlokaal. Wat heb ik nodig en wat kost mij dat op jaarbasis?

Alleen die prepaidkaart van een 10,- waarmee ik onbeperkt kan bellen?
nee onbeperkt gebeld kan worden. Voor uitgaand heb je beltegoed nodig (prepaid immers!). Dat kan je bij budgetphone kopen (makkelijkst) maar ook bij een andere provider (voipbuster etc). Alleen dan moet je je ATA wel zo instellen dattie inkomend en uitgaand een andere SIP provider gebruikt (dus minder makkelijk).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
A tnx. Maar dan mag ik bij Voipbuster weer credit aanschaffen?
Is er één of andere Voip-rates vergelijking site? Ik kan tot nu toe niets handigs vinden ...

==
hoi

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 13:44

• franssie

franssie

Save the albatross

Eusebius schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:42:
A tnx. Maar dan mag ik bij Voipbuster weer credit aanschaffen?
Is er één of andere Voip-rates vergelijking site? Ik kan tot nu toe niets handigs vinden ...
als je niets zoekt kan je natuurlijk ook niets vinden. Heb je al bij GoT search geprobeerd om op voipbuster te zoeken? Daar staat eea toch wel redelijk uitgelegd, ik geef toe het is even lezen (grote topics) maar het meeste staat er wel.
Ja je moet dus credits aanvragen maar vraag alsjeblieft niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Ik heb thuis een budgetphone icm voicecheap draaien alleen (zoals velen hebben met zyxel router) ben ik niet altijd bereikbaar.

Heb nu deze instellingen ingesteld:
Expert settings
Experation Duration 600
Session Expires 500
Min-se 500

En ook (even uit t hoofd) NAT alg uitgezet.

En ik ben nog steeds vaak niet bereikbaar, zijn er nog andere instellingen/tips?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 10:22
Ik heb een Speedtouch 706 met Telfort bellen ingesteld. Daarnaast wil ik een Asterisk PBX met Budgetphone (via beta server).

Moet ik in de Speedtouch poort 5060 nat unbind doen of werkt dan telfort telefonie niet meer? Of zijn er andere zaken waar ik rekening moet houden. Als ik Asterisk draaiende heb, krijg ik soms bij inkomende telfort telefoontjes de voicemail van telfort aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PoweRoy schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:15:
Ik heb thuis een budgetphone icm voicecheap draaien alleen (zoals velen hebben met zyxel router) ben ik niet altijd bereikbaar.

Expert settings
Experation Duration 600
Session Expires 500
Min-se 500

En ik ben nog steeds vaak niet bereikbaar, zijn er nog andere instellingen/tips?
Kan dat ook met een Speedtouch 716, uitgaand bellen via Voipcheap en inkomende gesprekken via Budget Phone laten lopen? Zo ja, hoe?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 05-05 16:15

mvz

muziek verslaafde

hier budgetphone europa onbeperkt 12,50 per maand.

Heb een Siemens C450IP achter m'n debianbak hangen firewalled en alles werkt perfect
goede sound quality, en lekker cheap bellen :9

kan voor mij niet meer stuk

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Datafeest schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:21:
[...]

Kan dat ook met een Speedtouch 716, uitgaand bellen via Voipcheap en inkomende gesprekken via Budget Phone laten lopen? Zo ja, hoe?
er is een speedtouch 716 advanced setting topic ergens hier op GoT waar dat soort info uitgebreid besproken is, ik kreeg er trouwens een klapperlijn van, twee nummers van 1 provider werkten wel goed.

found: Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

ook op het voipbuster topic zijn er veleoplossingen gepresenteerd (oa forwarding door budget phone).

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 06-10-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
franssie schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:13:
[...]

er is een speedtouch 716 advanced setting topic ergens hier op GoT waar dat soort info uitgebreid besproken is, ik kreeg er trouwens een klapperlijn van, twee nummers van 1 provider werkten wel goed.

found: Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

ook op het voipbuster topic zijn er veleoplossingen gepresenteerd (oa forwarding door budget phone).
Ik snap er echt niks van. Ik zie allemaal telnet codes maar zie niet iets waar ik wat mee kan, of kan geen goede documentatie vinden.
Kun je een schop de goede richting geven?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Na wat zoeken over een inkomende voip mogelijkheid, voor naast m'n voipbuster out, ben ik bij Budgetphone terecht gekomen. Iedereen maakt hier gebruik van dezelfde zyxcel router maar ik maak zelf gebruik van een Tiptel Cyberbox 22 SIP.
In de instellingen van de Cyberbox kan ik volgens mij alleen maar één account opgeven en daar staat nu die van voipbuster.
Wat heb ik nodig om een inkomende nummer te laten werken van BP terwijl ik uitgaande voip van voipbuster gebruik??

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
[delete]

[ Voor 97% gewijzigd door Wortelstok op 28-10-2008 12:23 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Wat heb ik nodig om een inkomende nummer te laten werken van BP terwijl ik uitgaande voip van voipbuster gebruik??
Een gratis account bij Mysipswitch.com. Hier registreer je beide accounts, en je registreert je Tiptel op Mysipswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 11:45
Als je beltegoed op een prepaid nummer van BP nul is, kan je dan toch 112 bellen? Zoniet dan moet ik even €5 storten.
Ik gebruik het BP-nummer alleen om gebeld te worden en bel uit via VoipCheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Wortelstok schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:23:
[...]
Een gratis account bij Mysipswitch.com. Hier registreer je beide accounts, en je registreert je Tiptel op Mysipswitch.
Thanks man! ik heb net een prepaid nummer gekocht bij budgetphone maar bij aanvraag van het nummer krijg ik het volgende te zien.
de door Budget Phone Company uitgegeven geografische nummers alleen gebruikt mogen worden binnen het betreffende netnummergebied.
Dit betekend dat ik alleen gebeld kan worden door mensen uit hetzelfde netnummergebied? Dus alleen hagenezen kunnen me bellen? Ik wil gebeld kunnen worden door kennissen vanuit het buitenland.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Alpha-sphere schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:28:
[...]

Thanks man! ik heb net een prepaid nummer gekocht bij budgetphone maar bij aanvraag van het nummer krijg ik het volgende te zien.

[...]

Dit betekend dat ik alleen gebeld kan worden door mensen uit hetzelfde netnummergebied? Dus alleen hagenezen kunnen me bellen? Ik wil gebeld kunnen worden door kennissen vanuit het buitenland.
Ze bedoelen waarschijnlijk dat je alleen mag uitbellen vanaf het netnummer locatie. (Lijkt me onzin) Óf ze bedoelen dat je alleen een 070-nummer mag krijgen indien je in Den Haag woont.

Dat je niet gebeld mag worden door anderen uit een ander gebied lijkt me nogal achterlijk. :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 18:23
Ik heb nu een telfort internet abonnement en gebruik budgetphone voor mijn vaste lijn. Nu zie ik dat mensen voipcheap gebruiken voor uitgaande telefoontjes omdat dit gratis is.
Ik heb me net aangemeld bij voipcheap en kan dus bellen. Alleen nu kreeg ik een e-mail van voipcheap dat ik maar 1 minuut naar vaste nummers in nederland kan bellen omdat ik nog geen credits heb. Ik kan tot nog toe nog steeds langer dan 1 minuut bellen. Hebben jullie credits aangeschaft?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
VivaAtloni schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:00:
Ik heb nu een telfort internet abonnement en gebruik budgetphone voor mijn vaste lijn. Nu zie ik dat mensen voipcheap gebruiken voor uitgaande telefoontjes omdat dit gratis is.
Ik heb me net aangemeld bij voipcheap en kan dus bellen. Alleen nu kreeg ik een e-mail van voipcheap dat ik maar 1 minuut naar vaste nummers in nederland kan bellen omdat ik nog geen credits heb. Ik kan tot nog toe nog steeds langer dan 1 minuut bellen. Hebben jullie credits aangeschaft?
Je kan een uur gratis bellen in totaal.

Ik heb Voipbuster geprobeerd (en ook credits aangeschaft) maar dit werkt toch niet altijd zoals je zou willen. (Ineens gekke piepen tussendoor of een gesprek dat ineens wordt afgekapt) Dus nu heb ik gewoon een Free National abonnement bij BudgetPhone.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Vandaag zou de portering plaatshebben van ons KPN nummer naar Budgetphone. Sinds 10 uur vanmorgen ligt de KPN lijn eruit. Het is nu 14:40 uur maar Budgetphone werkt nog steeds niet. Ook de helpdesk weet (nog) niet waar het aan ligt. Al met al geen soepele overgang tot nu toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 26-11-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:58
Wij zijn vandaag wel zonder problemen van KPN naar Budget Phone geporteerd.
Vanmorgen gaan werken, vanmiddag na het werk splitter weg, AX521 weg, Zyxel opnieuw instellen, Voxalot aanpassen en bellen maar.
Anoniem: 248548 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:41:
Vandaag zou de portering plaatshebben van ons KPN nummer naar Budgetphone. Sinds 10 uur vanmorgen ligt de KPN lijn eruit. Het is nu 14:40 uur maar Budgetphone werkt nog steeds niet. Ook de helpdesk weet (nog) niet waar het aan ligt. Al met al geen soepele overgang tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:41:
We kunnen nu gesprekken ontvangen. Uitgaande gesprekken zijn nog steeds niet mogelijk; zelfs bij gesprekken van Budgetphone# naar Budgetphone#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 248548 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:05:
[...]

We kunnen nu gesprekken ontvangen. Uitgaande gesprekken zijn nog steeds niet mogelijk; zelfs bij gesprekken van Budgetphone# naar Budgetphone#.
en als je eens 444 kiest? misschien zit je per ongeluk op pre-paid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10-2023
Anoniem: 248548 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:05:
[...]

Als je geen abo hebt bij Budgetphone moet je, naast de nummerportering, nog wel een prepaid-kaart kopen (kan voor 5 euro in hun webwinkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
franssie schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:40:
[...]

en als je eens 444 kiest? misschien zit je per ongeluk op pre-paid?
Wat is 444? Ben vandaag ook geporteerd naar Budgetphone. Als ik naar een Budgetphone nummer bel gaat het prima, als ik een ander nummer bel krijg ik een melding dat ik beltegoed moet aanschaffen. Moet een foutje zijn hun systeem zijn, omdat ik een abbo heb. Heb gemaild, zal morgen wel verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

AtRi schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:24:
[...]

Wat is 444? Ben vandaag ook geporteerd naar Budgetphone. Als ik naar een Budgetphone nummer bel gaat het prima, als ik een ander nummer bel krijg ik een melding dat ik beltegoed moet aanschaffen. Moet een foutje zijn hun systeem zijn, omdat ik een abbo heb. Heb gemaild, zal morgen wel verholpen worden.
duh - 444 is het beltegoed nummer van BPh :D

/edit:// ik zal je echt geen dure 0800 nummers laten bellen hoor

Maar dat je op prepaid zit had je dus al op een andere manier uitgevonden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 26-11-2008 23:55 ]

schoffeldorp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:11:
[...]

Als je geen abo hebt bij Budgetphone moet je, naast de nummerportering, nog wel een prepaid-kaart kopen (kan voor 5 euro in hun webwinkel).
Het is een prepaid. Maar ook zonder tegoed moet het mogelijk zijn gratis naar Budgetphone nummers te bellen.
Als ik bijvoorbeeld hun helpdesk 071-7110300 bel krijg ik alleen 3-tonige informatietonen te horen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
franssie schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:54:
[...]

duh - 444 is het beltegoed nummer van BPh :D

/edit:// ik zal je echt geen dure 0800 nummers laten bellen hoor

Maar dat je op prepaid zit had je dus al op een andere manier uitgevonden ;)
0800-nummers zijn gratis. 0900 is meestal betaald. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• AtRi
AtRi schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:24:
[...]

Vanmorgen om 07.15 al eem mailtje van BP dat het inderdaad een foutje van hun was en dat het rechtgezet was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:24
Ik ben van budgetphone afgestapt... de service was verder prima alleen de werking was niet juh van het :D
Lijn dood, tikkenee verbinding tot disconnect aan toe. Ik kon sommige nummers ook gewoon niet bellen, zelfs niet met de duur hung geadviseerder hardware.

Ik heb nu een Solcon SIP account 1x 20 euro betalen (per jaar) en de rest zijn goedkope telefoontikken nummerplan zit al ingebakken. Het draait prima op een smc en een Fritz 7050 Fon (wel een stun server invullen anders werkte het niet)

Via budgetphone kan je wel een 10 euro abbo afsluiten met onbeperkt bellen, maar als je uitrekend wat je maximaal mag bellen(staat op de site), dat is dat op jaarbasis alleen maar zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 07:44:
Via budgetphone kan je wel een 10 euro abbo afsluiten met onbeperkt bellen, maar als je uitrekend wat je maximaal mag bellen(staat op de site), dat is dat op jaarbasis alleen maar zonde van je geld.
Daarom hebben de meeste mensen een BP prepaid. Alleen voor de inkomende telefoontjes. En uitgaand bellen pakken de meeste iets van Betamax :)

Dat is tot nu toe het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MensionXL schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:29:
[...]

0800-nummers zijn gratis. 0900 is meestal betaald. ;)
dat was het grapje inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:58
Krijg ik met een Linksys SPA 3102 (i.c.m. Budget Phone en Voxalot) een betere geluidskwaliteit (en stabilere verbinding) dan met de Zyxel P-2602H-D1A (Telfort)?

[ Voor 83% gewijzigd door jwjol op 29-11-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 14:13
Ik heb ook portering aangevraagd naar Budgetphone prepaid. Porteringsformulier getekend en opgestuurd, maar hoor na 2 weken nog niets. De Budgetphone helpdesk kan alleen maar zeggen dat ze niets ontvangen hebben op mijn naam, maar het KPN-abonnement staat nu niet op mijn naam. Degene op wiens naam het contract staat heeft het formulier ook getekend.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een bevestiging van ontvangst krijgt? Dus niet direct de porteringsdatum, maar puur binnenkomst van het formulier.

EDIT: En het antwoord is rond die 2 weken, krijg vanmiddag een brief van KPN binnen met de mededeling dat het nummer opgeëist wordt door een ander aanbieder.

[ Voor 13% gewijzigd door Loekie op 10-12-2008 19:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
PoweRoy schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:15:

Expert settings
Experation Duration 600
Session Expires 500
Min-se 500

Ik ben in het geheel niet bereikbaar. Mijn instellingen zijn als volgt:

Active SIP
SIP Number 31*****
SIP Local Port (1025-65535) 5060
SIP Server Address sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) 5060
REGISTER Server Address sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535) 5060
SIP Service Domain budgetphone.nl

Authentication
User-ID 31*****
Password *******

Verder heb ik jouw instellingen overgenomen, daarnaast heb ik de Caller ID Payload FSK gezet ipv DTMF, en de DTMF mode heb ik op RFC2833 gezet ipv PCM (ja dit spreekt elkaar tegen). Zijn allen tips van het Budgetphone forum.

Helaas krijg ik nog steeds SIP 1 --> Not Register bij de status... Het wachtwoord moet goed zijn, kan ermee inloggen op de Budgetphone site.

Vraag me nog wel af wat Budgetphone bedoeld met
Proxy: sip1.budgetphone.nl

Ik kan geen proxy instellen op mijn ZyXEL.

Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
sip1.budgetphone.nl is voor de beta-server. Daar moet je je eerst voor aanmelden, zie ook: http://www.budgetphone.nl/forum/viewforum.php?f=20
Heb je de budgetphone helpdesk al eens gebeld/gemaild, die zijn erg behulpzaam altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Nog even een aanvulling: NatAlg moet je niet uitzetten als je gewoon je Zyxel voor voip gebruikt. Dat moet alleen als je een ander apparaat voor voip er aan hangt bijv een Siemens xxx-IP telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
AtRi schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:13:
sip1.budgetphone.nl is voor de beta-server. Daar moet je je eerst voor aanmelden, zie ook: http://www.budgetphone.nl/forum/viewforum.php?f=20
Heb je de budgetphone helpdesk al eens gebeld/gemaild, die zijn erg behulpzaam altijd.
Weet ik, ik heb me aangemeld maar de bèta account is vanaf morgen actief. Heb nu de standaard instellingen gebruikt. Ik ga de helpdesk wel bellen als ik er hier niet uitkom.

NatAlg heb ik niet uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
musicfreak schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:26:
[...]
Weet ik, ik heb me aangemeld maar de bèta account is vanaf morgen actief. Heb nu de standaard instellingen gebruikt. Ik ga de helpdesk wel bellen als ik er hier niet uitkom.
NatAlg heb ik niet uitgezet.
Ik heb een paar keer problemen gehad met registreren, toen een omweggetje via Mysipswitch genomen voor inkomende Budgetphone. Dit werkt perfect. Het voelt niet als een permanente oplossing, maar ben er nog niet aan toe gekomen verder te puzzelen op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Dank voor de tip, heb bij MySIPSwitch een account aangemaakt. Heb daarbij alleen de volgende gegevens van Budgetphone ingevuld:

Username
Password
Server

Vervolgens heb ik in mijn router bij SIP Server Address sip.mysipswitch.com en bij SIP Service Domain mysipswitch.com ingevuld. Bij User Name en Password heb ik de MySIPSwitch gegevens ingevuld. Heb jij dat ook?

Helaas ben ik nog niet bereikbaar, ik krijg nog steeds de Budgethone voicemail. Zet ik die uit dan krijg ik een nummer niet in gebruik-melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Zijn er nog meer mensen die niet gebeld kunnen worden op hun budgetphone account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:38:
Zijn er nog meer mensen die niet gebeld kunnen worden op hun budgetphone account?
Ja ik had ook even last ervan. Ik werd vervolgens mobiel gebeld door diegene. Toen ik het daarna zelf ging proberen, werkte het gewoon weer. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Bij mij werkt het bèta account nu. Dankzij de (erg snelle) hulp van de helpdesk heb ik alles nu werkend. Het probleem zat 'm in de SIP domain-instelling, die stond op budgetphone.nl i.p.v. sip1.budgetphone.nl.

Alleen nummerweergave werkte eerst niet, maar dat heb ik op weten te lossen door de caller ID payload op DTMF te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
[b][message=31381376,noline] Het probleem zat 'm in de SIP domain-instelling, die stond op budgetphone.nl i.p.v. sip1.budgetphone.nl.
Dat stond ook op hun forum, goed lezen is ook een kunst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 18:23
Ik heb het forum van budgetphone een beetje zitten scannen en er is dus een oplossing om gratis (bijna 10 euro pj) met je prepaid account naar andere voip aanbieders te bellen. Dus ook naar voip telfort, online ed.

In de deze post staat dat je de verkorte sip nummers in de router kunt invullen. Ik snap alleen niet hoe je dat in mijn zyxel modem (van telfort) kunt doen. Iemand enig idee?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VivaAtloni schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:44:
Ik heb het forum van budgetphone een beetje zitten scannen en er is dus een oplossing om gratis (bijna 10 euro pj) met je prepaid account naar andere voip aanbieders te bellen. Dus ook naar voip telfort, online ed.
Hmss, interessante ontwikkeling! Vooral omdat steeds meer mensen overgaan op voip!

Iemand die het ook kan bevestigen of dat ook bij voipbuster (of betamax kloon ervan) de regel geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 167472 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:14:
[...]

Hmss, interessante ontwikkeling! Vooral omdat steeds meer mensen overgaan op voip!

Iemand die het ook kan bevestigen of dat ook bij voipbuster (of betamax kloon ervan) de regel geldt?
Geen idee of je het vanaf je budgetphone vandaan kunt gebruiken, maar betamaxklonen onderling is geen probleem. Ik gebruik mijn account bij voipbuster om te bellen met poivy-gebruikers.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 17:12
Ik had het account aangeschaft voor Windows Mobile, maar deze lijkt het dus niet te doen daarop. Andere SIP-providers werken wel dus er niks geblokkeerd door de telco of mijn foon. Als iemand daar een idee voor heb hoor ik het graag.

Later werd mijn nummer geblokkeerd omdat er niet betaald was, maar uiteindelijk bleek het administratief fout te zijn. Het nummer was niet in gebruik, maar als dat wel zo was is dat natuurlijk niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Triloxigen schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:58:
Ik had het account aangeschaft voor Windows Mobile, maar deze lijkt het dus niet te doen daarop. Andere SIP-providers werken wel dus er niks geblokkeerd door de telco of mijn foon. Als iemand daar een idee voor heb hoor ik het graag.

Later werd mijn nummer geblokkeerd omdat er niet betaald was, maar uiteindelijk bleek het administratief fout te zijn. Het nummer was niet in gebruik, maar als dat wel zo was is dat natuurlijk niet zo best.
Dus jij hebt een nieuwe nummer aangeschaft, geprobeerd te configureren en het werkt niet? Daaruit concludeer je dat het wel aan budgetphone zou liggen terwijl er best een aantal mensen zijn die het tijden zonder problemen in gebruik hebben?

Ben je er wel zeker van dat je het juist hebt ingesteld? Wat voor fout krijg je als je probeert aan te melden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Anoniem: 167472 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:14:
[...]

Ja hoor dat werkt gewoon, ik heb een tijdje mijn dochter zo gebeld, die had een softphone (voipcheap) op haar laptop in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtRi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Ja hoor dat werkt gewoon, ik heb een tijdje mijn dochter zo gebeld, die had een softphone (voipcheap) op haar laptop in Parijs.
Komt mooi uit voor mijn broer in Australië! Gaat het morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 17:12
Loekie schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:34:
[...]

Dus jij hebt een nieuwe nummer aangeschaft, geprobeerd te configureren en het werkt niet? Daaruit concludeer je dat het wel aan budgetphone zou liggen terwijl er best een aantal mensen zijn die het tijden zonder problemen in gebruik hebben?

Ben je er wel zeker van dat je het juist hebt ingesteld? Wat voor fout krijg je als je probeert aan te melden?
Ja, want andere providers werken wel. En budgetphone op een voip toestel werkt ook, maar dus niet op Windows Mobile. Ik heb 100 verschillende mogelijkheden ingesteld en ben behoorlijk zeker dat het echt aan budgetphone ligt.
(gezien andere netwerken prima werken)

En de melding die ik krijg is "Geen service".

Ik heb overigens nog niemand mogen tegenkomen die het werkend heeft gekregen?

Edit: Ze sluiten je eerst af om de vervolgfactuur te sturen zodat die betaald wordt. Dat is ook wel een beetje raar.

[ Voor 6% gewijzigd door Bender op 27-02-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256758

pacificocean schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:38:
Yepp, hier nog een met ontvangstproblemen. Ik bel met een Siemens S450IP, die is aangesloten op de VOIP poort van mijn ooit door Tiscali geleverde modem ZyXel type 2602H-61C. Mijn probleem is dat ik niet 'normaal' gebeld kan worden. Normaal? Als iemand mij belt, dan is het alsof de telefoon "wakker gebeld" moet worden, terwijl er wel verbinding is kan ik de tegenpartij niet horen. Word ik later opnieuw gebeld, dan ik de tegenpartij gewoon spreken. Mijn instellingen zijn alsvolgt (overigens overgenomen van een ander forum):

Active SIP
SIP Number 31*********
SIP Local Port (1025-65535) 5060
SIP Server Address sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) 5060
REGISTER Server Address sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535) 5060
SIP Service Domain budgetphone.nl

"Advanced" instellingen:

SIP Server Settings
URL Type SIP
Expiration Duration (20-65535) sec 300
Register Re-send timer (1-65535) sec 60
Session Expires (30-3600) sec 250
Min-SE (20-1800) sec 250

Wat betreft NAT, kan ik overigens niet veel wijzigen dan de volgende opties selecteren:
None, SUA only of Full Feature

Alle hulp is van harte welkom, want ben niet echt 'thuis' in dit gebeuren. Overigens lees ik vaak adviezen van anderen om de ZyXel de deur uit te doen en te vervangen door een ander apparaat bijv. Fritz!fon, maar dat kan altijd nog. En...er moeten toch ook wel andere, wat goedkopere modems zijn, die je ook kan aanbevelen of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 256758 op 01-03-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik neem aan dat je nu bij Telfort zit. Dan kun je beter overstappen op de Betaserver. Kijk maar eens op het budgetphone forum: http://www.budgetphone.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256758

AtRi schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:58:
Ik neem aan dat je nu bij Telfort zit. Dan kun je beter overstappen op de Betaserver. Kijk maar eens op het budgetphone forum: http://www.budgetphone.nl/forum/
Wa het maar waar! Heb ook die forum in de gaten, maar biedt ook geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik schreef dus: overstappen op de betaserver, heb je dat al overwogen?
\
Aanvulling: Je kan natuurlijk ook het voip-gedeelte van de Siemens gebruiken. Dan moet je ws een andere sip-port gebruiken bijv. 5061, volgens mij kan dat gewoon bij Budgetphone. Je moet dan ook in je Zyxel ergens een instelling NatAlg oid uitzetten. Misschien kun je dan zelfs de gewone poort gebruiken, ws moet je die forwarden in je Zyxel naar je Siemens.

[ Voor 70% gewijzigd door AtRi op 01-03-2009 20:28 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Ik probeer al enige tijd BudgetPhone stabiel te krijgen kwa audio, tot dusver is me dit niet gelukt. Misschien dat hier iemand een suggestie kan doen in welke richting ik moet zoeken.

Schets:
  • Het geluid binnen mijn netwerk is perfect en kraakhelder. Dit met 4 SIP ATA's en de Asterisk server, naar het zelfde menutje waarmee ik vanaf buiten bel.
  • Het binnenkomende geluid, bij een inkomend gesprek is kraakhelder.
  • Het uitgaande geluid bij een binnenkomend gesprek is haperend.
Soms wil het eens een week normaal werken, dan denk ik de juiste settings gevonden te hebben, daarna is het opeens weer hikkerig/blikkerig.

Setup:
  • Celeron 933, 512MB met Ubuntu Linux 8.10 en Asterisk
  • 2x WRT54GL met Tomato firmware (gemiddeld halen ze 200+ dagen uptime, tot ik weer firmware update doe).
  • Tweak 4-12, waarbij lijnsignaal zeer stabiel is (als in, hoogstens 2x per jaar ATM drop). Ik trek 1.44MB/s vanaf eigen server op DC, en upload hangt hier rond 105KB/s.
Load op de Celeron is nihil (max 0.01 verhoging, tot 0.09 gemiddeld).

Load op ADSL lijn, voor en tijdens gesprek.
Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/router.ht1-ix.kingofdos.net.png
Het "lege" stuk komt omdat de pagina net open staat, het "gemiddelde" verkeer zie je daar duidelijk (bijna rechts), en het gesprek (totaal rechts) kan je wel onderscheiden neem ik aan.

MTR naar node04.dns-hosting.info (de BudgetPhone server waarmee ik de RTP connectie heb tijdens dit "analyse" telefoongesprek.
Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/mtr-to-budgetphone.nl.png
De 300+ms was 1 enkele seconde in deze test, de vorige 50+ tests bleef dit normaal. Geen zin om opnieuw te screenshotten.

Router settings:
router.ht1-ix.kingofdos.net - normaal QoS, op moment van dit schrijven uitgezet om dit uit te sluiten.
code:
1
2
3
Uptime  22 days, 05:59:41
CPU Load (1 / 5 / 15 mins)  0.00 / 0.00 / 0.00
Total / Free Memory 14.19 MB / 1,756.00 KB (12.09%)

Port forwards: 5060(BOTH),30000:35000(UDP) to router.wei.ht1-ix.kingofdos.net (2e router).

Met QoS
code:
1
UDP 10.0.0.10   32350   node11.dns-hosting.info (81.23.228.129) 54844   Highest

Zonder QoS
code:
1
UDP 10.0.0.10   33990   node04.dns-hosting.info (81.23.228.150) 53170   Unclassified

router.wei.ht1-ix.kingofdos.net - geen QoS
code:
1
2
3
Uptime  22 days, 05:51:14
CPU Load (1 / 5 / 15 mins)  0.00 / 0.00 / 0.00
Total / Free Memory 14.18 MB / 1,092.00 KB (7.52%)

Port forwards: 5060(BOTH),30000:35000(UDP) to dionysos.wei.ht1-ix.kingofdos.net (server).

Kijk ik binnen Asterisk naar de "sip show channels":
code:
1
2
3
4
5
dionysos*CLI> sip show channels
Peer             User/ANR    Call ID      Seq (Tx/Rx)  Form  Hold     Last Message
81.23.228.150    31737***  5965c2fb028  00105/00000  unkn  No
81.23.228.150    31737***  132538968@8  00101/00020  alaw  No       Rx: ACK
2 active SIP channels

Waar is de 2e 1e voor? :?
Soort van control session oid?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
sip.conf:
[extern31737xxxx]
context=incoming
fromdomain=budgetphone.nl
fromuser=31737xxxx
username=31737xxxx
host=budgetphone.nl
insecure=very
;nat=yes
nat=no
port=5060
qualify=yes
secret=woei
type=friend
dtmfmode=rfc2833
canreinvite=no
qualify=no
port=5060
disallow=all
allow=alaw
allow=alaw
allow=gsm
externhost=ht1-ix.kingofdos.net

Verder heb ik dus echt geen idee waarnaar ik moet kijken. Ik heb iig de audio+menu uitgesloten gezien het kraakheldere "lokale" geluid, in de richting van een aantal ATA's (b.v. Linksys SPA 3102). Waarom zou het geluid alsnog kunnen haperen in de hoek BudgetPhone<->Asterisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb zelf Telfort Internet & Telefonie, maar beide komen op 1 juni te vervallen.

Dus ik zit al verder te kijken waar naar toe te gaan. Mijn ouders wonen in Frankrijk en kunnen via hun provider met de vaste telefoon alle vaste nummers in Europa gratis bellen. Voor mij zaak dus om een vast telefoonnummer te krijgen, zodat we gratis kunnen blijven bellen. Zodoende kwam ik uit bij Budgetphone.

Als ik dan dus het prepaid pakket neem, 10 euro per jaar betaal voor het nummer dan moet ik dus nog enkel een router met VoIP functie ingebouwd zien te kopen toch? Ik kan ook gaan voor VoIP telefoons, maar ik heb al een normale DECT telefoon en een router/modem met VoIP functie is net wat handiger (wil sowieso draadloos en heb nu nog van Compuserve en velen met mij de Zyxel 2602). Dus i.p.v. nieuwe telefoon kopen terwijl dat niet nodig is dan maar een router kopen met extra functies in 1. Welke wordt aangeraden? Ik las iets over Fritzbox ofzo, dat dat iig een merk was dat routers met die functie uitdossen.

Ben dus benieuwd welk merk router mensen hier i.c.m. budgetphone & willekeurige voip aanbieder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 21:27
Ik heb gister budgetphone aangevraagd en mijn telfort telefonie opgezegd vanwege het starttarief wat ze gaan hanteren.
Ik heb het abo gekozen van 9,50 p/m voor onbeperkt bellen naar vast en voip.
Ik heb hiervoor dus Telfort internet 20mbit en ik heb een speedtouch 780 modem welke ondersteuning heeft voor VOIP.

Volgens mij kan je gewoon je Zyxel modem behouden en die gebruiken om te telefoneren via budgetphone aanegezien deze ook VOIP ondersteunt.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Net een mail ontvangen. De huidige productieserver wordt blijkbaar op 2 april buiten gebruik genomen. Vanavond maar eens de instellingen aanpassen van mijn Linksys SPA3000. Ook moet ik het Voxalot-account van mijn broer even gaan updaten dus.
De oude instellingen waren:
Domein (ook wel registrar) : Budgetphone.nl
Proxy (ook wel Outbound proxy) : sip.budgetphone.nl

De nieuwe instellingen zijn:
Domein (ook wel registrar) : sip1.budgetphone.nl
Proxy (ook wel Outbound proxy) : sip1.budgetphone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Meauses schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:09:
Volgens mij kan je gewoon je Zyxel modem behouden en die gebruiken om te telefoneren via budgetphone aanegezien deze ook VOIP ondersteunt.
Jup, Voip is afhankelijk je je router voip ondersteund. Doet hij dat dan kan je alle voip aanbieders gebruiken.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 12:53
sylvesterrr schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:02:
Net een mail ontvangen. De huidige productieserver wordt blijkbaar op 2 april buiten gebruik genomen. Vanavond maar eens de instellingen aanpassen van mijn Linksys SPA3000. Ook moet ik het Voxalot-account van mijn broer even gaan updaten dus.

[...]
nog niet ontvangen,hopelijk draait de nieuwe sip net zo als de oude.
ik zal ff in mijn zyxel duiken.

edit : sip1 vertoont kuren,terug naar oude config.
zal de mail wel afwachten,acount zal wel nog niet over zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door jejeh op 26-03-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik heb de instellingen thuis inmiddels aangepast. De nieuwe server lijkt hier wel goed te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
sylvesterrr schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:37:
De nieuwe server lijkt hier wel goed te werken. :)
leek bij mij ook,totdat ik na wat testen ineens vaak de voicemail direct aanging,zonder eerst over te gaan.
de sip registreerde wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ah, dat komt doordat je nog iets moet doen. Je moet nog even je doorschakeling uitschakelen. :)

Het volledige stappenplan:
STAP 1: ACCOUNT OVERZETTEN
Zet voor 2 april a.s. uw account over door de instellingen voor 'domein' en 'proxy' te veranderen.

De oude instellingen waren:
Domein (ook wel registrar) : Budgetphone.nl
Proxy (ook wel Outbound proxy) : sip.budgetphone.nl

De nieuwe instellingen zijn:
Domein (ook wel registrar) : sip1.budgetphone.nl
Proxy (ook wel Outbound proxy) : sip1.budgetphone.nl

Hulp nodig? Op http://www.budgetphone.nl/forum/viewforum.php?f=10 vindt u voor allerlei adapters en telefoons de nieuwe instellingen nog eens uitgebreid terug, voorzien van instructies en complete screenshots. Dat gaat dan om bekende namen als Siemens, Linksys, Pirelli (DP-L10), Draytek Vigor, Asterisk, Fritz-box, Elmeg, Grandstream, Zyxel en Speedtouch.

STAP 2: DOORSCHAKELING NAAR DE OUDE SERVER VERWIJDEREN
Ga met een webbrowser naar https://voip.budgetphone.nl/account.
Log in met uw sip-account en uw sip-wachtwoord. Hieronder vindt u uw accountgegevens per account:
Uw account uw password
3124xxxxxxx mijnwachtwoord
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
sylvesterrr schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:01:
Ah, dat komt doordat je nog iets moet doen. Je moet nog even je doorschakeling uitschakelen. :)
ok,heb het gedaan.

bedankt _/-\o_

edit ; shit ook nu, na de aanpassing na een paar keer bellen ,alweer meteen voicemail.
nu lijkt de weg terug naar de oude sip niet meer mogelijk,krijg niks meer aan de gang .

[ Voor 27% gewijzigd door jejeh op 26-03-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:27
Zit er over te denken om mijn telfort voip te laten porteren naar budgetphone.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik eerst 10 euro moet betalen om het porteringsformulier te mogen downloaden.
Ook weet ik niet wat voor soort mensen er op de helpdesk werken maar als ik mailtjes terugkrijg met de volgende on-nederlandsche woorden en spelling:

"Gehte heer,"
"U hieft Telfort niet op de hoogte te brengen van u portering, we raden u wel aan zodra u een porterings datum bevesting van ons gehad heeft u telefoniet op te zeggen"

Zegt waarschijnlijk niks over de dienstverlening, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
jejeh schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:40:
[...]

ok,heb het gedaan.

bedankt _/-\o_

edit ; shit ook nu, na de aanpassing na een paar keer bellen ,alweer meteen voicemail.
nu lijkt de weg terug naar de oude sip niet meer mogelijk,krijg niks meer aan de gang .
Ik wacht nog wel even met overstappen totdat jij het stabiel hebt :) Laat even weten wanneer het weer goed werkt op sip1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Dennis-L schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:59:
Zit er over te denken om mijn telfort voip te laten porteren naar budgetphone.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik eerst 10 euro moet betalen om het porteringsformulier te mogen downloaden.
Ook weet ik niet wat voor soort mensen er op de helpdesk werken maar als ik mailtjes terugkrijg met de volgende on-nederlandsche woorden en spelling:

"Gehte heer,"
"U hieft Telfort niet op de hoogte te brengen van u portering, we raden u wel aan zodra u een porterings datum bevesting van ons gehad heeft u telefoniet op te zeggen"

Zegt waarschijnlijk niks over de dienstverlening, maar toch...
In ieder geval hebben ze het antwoord niet vanuit een of andere database met standaardantwoorden geknipt en geplakt. ;) Overigens ben ik wel met je eens dat het antwoord niet de schoonheidsprijs verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
iemand ervaring met het porteren van een KPN Belbudget nummer naar Budgetphone.
maar wel het behouden van een ADSL aansluiting van KPN.

ik weet dat ik dit moet laten doen door Budgetphone.

maar ik wil niet mijn ADSL aansluiting van KPN kwijtraken.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste