Verwijderd
Vanwege grote onduidelijkheden bij Budgetphone sinds 1 jan 2013 heb ik ze gemaild.
Prepaid bestaat niet meer, en je kan/moet dan overstappen naar BP Uno voor 15 euro per jaar.
Helaas wordt her en der gerept over het verliezen van je al bestaande telefoonnummer. Reden waarom een aantal mensen zijn weggegaan daar.
Nu heb ik als reactie vandaag, 23 mei van BP te horen gekregen dat je bestaande telefoonnummer bij de Prepaid gewoon meegaat naar de overgang naar Uno.
Graag hoor ik van mensen of dat inderdaad bij hun ook het geval was. En kan iemand die van Prepaid naar Uno is overgestapt laten weten hoe dat verlopen is, en of je op bijzondere dingen moet letten.
Verwijderd
Mijn combinatie van BP inbound en voipbuster outbound werkt wel, maar.........................
Alle inbellers op BP worden meteen naar de Voicemail gestuurd. Ik hoor de telefoon zelfs niet overgaan.
Mijn apparaten zijn een ST780 waarachter een Linksys 3000 zit.
Heb al van alles geprobeerd, maar er verandert niks. En grappig is dat je zowel van BP als Voipbuster geen info krijgt over deze combinatie.
Hopelijk heeft iemand de gouden tip
Iemand belt je op je BPnr en komt altijd bij VM uit? Of alleen specifieke combinatie?
Waar termineert je nummer? Op de ST780? Krijgt de ST780 de ring wel binnen?
Ik ben (vooralsnog) bij budgetphone gebleven. Het enige waar je op moet letten is dat je beltegoed hebt, zodat ze 1,25 kunnen afboeken. Dus heb ik voorlopig € 5 opgewaardeerd. Verder heb ik niets hoeven doen. Dit was volgens mij ook in email van BP aangegeven.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:41:
Over nummerbehoud bij overstap BP prepaid naar BP uno:
Nu heb ik als reactie vandaag, 23 mei van BP te horen gekregen dat je bestaande telefoonnummer bij de Prepaid gewoon meegaat naar de overgang naar Uno.
Graag hoor ik van mensen of dat inderdaad bij hun ook het geval was. En kan iemand die van Prepaid naar Uno is overgestapt laten weten hoe dat verlopen is, en of je op bijzondere dingen moet letten.
(Jou andere probleem dat als ik naar mijn nummer belde en voicemail/geen beltegoed hoorde heb ik wel eens meegemaakt, maar niet constant of onlangs.)
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Dat is dus precies de reden dat ik net een nummerportering out Budgetphone heb opgestart, het betaalmodel is mij te wazig en ik wil niet om iets stoms onverwacht mijn nummer kwijt (niet dat dat heel erg zou zijn - ik ben wel vaker verhuisd, maar dan wist ik het zelf ook).sipjohn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:14:
<> Het enige waar je op moet letten is dat je beltegoed hebt, zodat ze 1,25 kunnen afboeken. <>
De communicatie van Budgetphone was over het algemeen gewoon slecht, nu ik een alternatief heb gevonden kies ik daar graag voor.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het is juist een van de vele redenen dat ik er ben weggegaan, hoewel het niet mijn eerste reden was. Ik heb toch een paar jaar bij Budgetphone gezeten en ook al was het af en toe best wel knullig (bijvoorbeeld factuur half jaar te laat), was het verder wel goed. Tot ik er ineens achter kwam dat BP telefoongesprekken registreerde, terwijl ik helemaal niet van die verbinding gebruik maakte. Blijkbaar als je uitbelt via een andere provider (een van de Betamax klonen) en het nummer van je BP-aansluiting gebruikt, dan registreert BP dat.sipjohn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:14:
[...]
Ik ben (vooralsnog) bij budgetphone gebleven. Het enige waar je op moet letten is dat je beltegoed hebt, zodat ze 1,25 kunnen afboeken.
Tijdens het uitzoeken hoe dat probleem dus mogelijk was, heb ik meer problemen gezien. Zo ben ik al eens mijn beltegoed zomaar kwijtgeraakt. En dan het overschakelen naar een abonnementsysteem voor prepaid, ik snap het wel voor een deel, maar er wordt nu iets door de strot geduwd. En wat me helemaal tegenstaat, is hoe ze met de klanten omgaan die (ooit) het nummer als zakelijk gebruikten en daardoor tegen hogere kosten aanlopen.
En dan als laatste was er wel de angst dat klanten massaal BP gaan verlaten, waardoor de kans groter zou worden dat BP failliet gaat. Ik heb geen zin in een hoop gedoe, het risico dat ik mijn nummer kwijt zou raken of op zijn minst een tijd niet bereikbaar zou zijn.
Dus ja, dan maak ik de overstap naar een ander. Jammer voor BudgetPhone, maar hadden ze er maar niet zo'n potje van moeten maken.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Hoe ben je daar achtergekomen? En weet je nu ook hoe ze dit doen, want dit lijkt mij technisch onmogelijk.yodeluxe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:09:
Tot ik er ineens achter kwam dat BP telefoongesprekken registreerde, terwijl ik helemaal niet van die verbinding gebruik maakte. Blijkbaar als je uitbelt via een andere provider (een van de Betamax klonen) en het nummer van je BP-aansluiting gebruikt, dan registreert BP dat.
Tijdens het uitzoeken hoe dat probleem dus mogelijk was, heb ik meer problemen gezien.
Daar ben ik ook benieuwd naar, zolang je niet via hun infrastructuur belt kunnen ze ook niet detecteren. Alleen je registratie van je account zien ze, maar als je er niet over belt is er niets te detecteren. Veel Voip-hardware heeft wel optie om bepaalde toestellen/poorten aan bepaalde sip-accounts te koppelen of bepaalde lijnen als fallback in te stellen en dan kan het natuurlijk eens fout gaan.pacificocean schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:42:
[...]
Hoe ben je daar achtergekomen? En weet je nu ook hoe ze dit doen, want dit lijkt mij technisch onmogelijk.
Ik kwam erachter toen ik eens in mijn account zat te kijken naar ontvangen gesprekken. Ik gebruik BudgetPhone alleen voor inkomende gesprekken, dus toen ik uitgaande gesprekken zag staan, keek ik er wel heel vreemd van op. Dus eerst eens kijken naar mijn modem (Fritz!box), maar zijn geen uitgaande telefoontjes via BP te zien (wel alle gesprekken via andere providers). Tot ik nog eens goed op de pagina van Budgetphone keek naar de uitgaande gesprekken en een gesprek zag toen ik in het buitenland zat!pacificocean schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:42:
[...]
Hoe ben je daar achtergekomen? En weet je nu ook hoe ze dit doen, want dit lijkt mij technisch onmogelijk.
Wat was het geval, ik had vanuit het buitenland met mijn Betamax VoIP account gebeld. En per ongeluk stond nog mijn BP nummer als uitgaand nummer geregistreerd. Er is geen koppeling naar Budgetphone, want waarom zou ik als ik bij BP moet betalen terwijl Betamax gratis is? Maar nu komt het, BP registreert het alleen als je belt naar een ander BudgetPhone nummer. Dat was ook te zien aan alle andere (volgens BP) uitgaande gesprekken. Hieronder zie je in ieder geval een stukje log:

Ik was dus niet thuis, ik belde niet via Budgetphone, maar via een app van Betamax. En dan toch een regel bij Budgetphone

[ Voor 4% gewijzigd door yodeluxe op 24-05-2013 14:32 ]
12.2 Onverminderd het recht van Budget Phone Company om de Overeenkomst overeenkomstig het elders bepaalde te beëindigen, kunnen Budget Phone Company en de Klant de Overeenkomst te allen tijde en met onmiddellijke ingang schriftelijk opzeggen.
Ik ga er dus vanuit dat ik met onmiddellijke ingang kan opzeggen. Klopt dat?
En geldt een portering bij vaste telefonie net zoals bij mobiele telefonie tot een opzegging bij de oude provider?
Verwijderd
Mjoch,,, opzegtermijn... zegt voor hun naar mijn idee ook niet echt veel. Ben zelf 3 maanden geleden overgestapt van BP naar Cheapconnect. In de eerste instantie leek het porteren van mijn nummer niet helemaal goed te gaan. (BP hing er nogal een vaag verhaal aan dat er helemaal niets van bekend is). Uiteindelijk na 6 dagen alles wel en rond
Bedenk, als je nog het oude abbo hebt (10 eur pj prepaid nummer) kan je ALTIJD op elk moment opzeggen.
Succes met je overstap zou ik zeggen!
Dat lijkt me bijna onmogelijk dat ze dat zelfs weten. Weet je zeker dat het niet een inkomend gesprek is? Dat je (of iemand anders) met Betamax je Budgetphone nummer belde en dat ze het als uitgaand geregistreerd hebben omdat je met je Budgetphonenummer belde.yodeluxe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:29:
[...]
Ik kwam erachter toen ik eens in mijn account zat te kijken naar ontvangen gesprekken. Ik gebruik BudgetPhone alleen voor inkomende gesprekken, dus toen ik uitgaande gesprekken zag staan, keek ik er wel heel vreemd van op. Dus eerst eens kijken naar mijn modem (Fritz!box), maar zijn geen uitgaande telefoontjes via BP te zien (wel alle gesprekken via andere providers). Tot ik nog eens goed op de pagina van Budgetphone keek naar de uitgaande gesprekken en een gesprek zag toen ik in het buitenland zat!
Wat was het geval, ik had vanuit het buitenland met mijn Betamax VoIP account gebeld. En per ongeluk stond nog mijn BP nummer als uitgaand nummer geregistreerd. Er is geen koppeling naar Budgetphone, want waarom zou ik als ik bij BP moet betalen terwijl Betamax gratis is? Maar nu komt het, BP registreert het alleen als je belt naar een ander BudgetPhone nummer. Dat was ook te zien aan alle andere (volgens BP) uitgaande gesprekken. Hieronder zie je in ieder geval een stukje log:
[afbeelding]
Ik was dus niet thuis, ik belde niet via Budgetphone, maar via een app van Betamax. En dan toch een regel bij Budgetphone
Hebben ze het gesprek gefactureerd?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Probeer het nu al een tijdje maar kan nieuwe wachtwoorden aanvragen en daar keurig mailtjes van ontvangen, maar pakken doet ie ze niet.
Ondertussen al op een oude factuur gevonden dat m'n prepaid jaar tot 18-08 loopt, dus tijd om te gaan porteren.
sambalbaj schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:36:
Lukt het mensen nog in te loggen in het BP portal?
Probeer het nu al een tijdje maar kan nieuwe wachtwoorden aanvragen en daar keurig mailtjes van ontvangen, maar pakken doet ie ze niet.
Ondertussen al op een oude factuur gevonden dat m'n prepaid jaar tot 18-08 loopt, dus tijd om te gaan porteren.
Ik had precies hetzelfde ruim een week geleden ook, inmiddels is mijn nummer overgezet
Ik denk er al een hele tijd over om naar Budgetphone over te gaan, maar sinds een tijdje hoor ik alleen nog maar negatieve verhalen over BP. Slechte service, veel problemen met de telefonie, prijsverhogingen etc. Wat vinden jullie: Is het nog raadzaam om een nummer te porteren naar BP en voortaan bij hun onder te brengen? Momenteel bij Tweak, redelijk vaak 'gestotter'/ kleine wegvallende stukjes in een gesprek. Is dat ook te merken bij BP?
Belgedrag: We bellen veel, zowel vast en mobiel als buitenland.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik heb tot eind dit jaar prepaid bij hun en ben niet geconfronteerd met de rare overstapverplichting die genoemd wordt door velen.
Na de zomer kijk ik wel even hoe het dan gaat, maar op dit moment zou ik je niet zonder meer BP aanraden.
Maar vorig jaar was ineens mijn nummer afgesloten,had niet betaald,ok maar heb ook geen factuur gekregen.
Ik had geen zin in welles niettes dus heb mijn nummer maar weer aan laten sluiten[ 10 euro ] .
Jammer maar toen had ik het al gezien daar,
Helaas is de communicatie aldaar niet zo best met hun klanten.
En toch is het zo. Ik belde om precies te zijn via de 12Voip app, verbonden met Wifi in een hotel in Indonesië. Het uitgaande nummer in die app stond ingesteld als het nummer dat ik bij BudgetPhone heb. De tijd heb ik kunnen verifieren vanuit 12Voip, ik was het die dat gesprek voerde. Inkomende gesprekken op mijn BP aansluiting waren er niet, dat heb ik ook kunnen vaststellen. Gelukkig is er niet gefactureerd, maar ik vind het in zijn geheel toch wel heel bijzonder.Marzman schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:01:
[...]
Dat lijkt me bijna onmogelijk dat ze dat zelfs weten. Weet je zeker dat het niet een inkomend gesprek is? Dat je (of iemand anders) met Betamax je Budgetphone nummer belde en dat ze het als uitgaand geregistreerd hebben omdat je met je Budgetphonenummer belde.
Hebben ze het gesprek gefactureerd?
Wat ik ook nog extra heb gecontroleerd, is het log van mijn Fritz!Box, daar staat dat gesprek ook niet in. Er is dus ook niemand bij mij thuis geweest om stiekem gebruik te maken van mijn verbinding (wat ook niet kan, want BudgetPhone gebruik ik helemaal niet voor uitgaande gesprekken, dat is via allerlei dialing rules geregeld).
De enige mogelijkheid lijkt mij, dat gesprekken hoe dan ook bij je telefoonprovider geregistreerd worden, ook al bel je niet via die verbinding maar gebruik je alleen je eigen nummer bij een andere provider.
Je belde vanaf Betamax naar een Budgetphone-nummer en zond je eigen nummer mee, dan kan ik me prima voorstellen dat ze dan een reverse lookup doen en die in database verwerken waarna deze bij beide bellers in de geschiedenis getoond wordt.
Een andere verklaring, naast je belt via BP, kan ik niet verzinnen...
De 15e weggeporteerd en de 18e krijg je nog deze mail:
Beste budgetphone uno gebruiker,
Het saldo van uw budgetphone uno xxxxxxxxx is nu minder dan euro 1.25 saldo, namelijk 0.00. Het saldo is daarmee te laag voor de volgende abonnementsverlenging.
1. Log in op Mijn Account
2. Kies Opladen achter het telefoonnummer en bekijk uw saldo
3. Kies een oplaadbedrag van 5, 10, 20, 50 of 100 euro en reken af met iDeal
Wat gebeurt er als het saldo te laag op de eerste van de volgende maand?
Het telefoonnummer wordt gedeaktiveerd. U kunt niet meer uitbellen en bellers komen in uw voicemail terecht. Geen probleem..
U hebt de tijd tot de eerste van de volgende maand om het nummer te heractiveren.
Wilt u het nummer niet langer gebruiken? Dan hoeft u niets te doen. Het nummer wordt automatisch per de eerste van de volgende maand verwijderd.

Verwijderd
Als je nummer wil porteren van budgetphone naar cheapconnect,
als prepaid klant van eerste uur is bij budget lastig om aan te tonen dat je de eigenaar bent
van een telefoonnummer.
Je hebt geen factuur of betaalbewijs.
Pas nadat je bij budget een UNO account hebt aangemaakt, ontvang je facturen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 14:40 ]
Das war einmal...woekele schreef op donderdag 05 december 2013 @ 07:59:
Hoezo? Je betaalt toch elk jaar 10 euro voor het nummer?
Verwijderd
En klanten welke later 'lid' zijn geworden.
Wat meest onplezierig is,
Ondanks dat de eigenaar iets doet met openinternet neutraliteit en via isoc
afgeeft tegen blokkades van bedrijven als KPN.
Staat zijn eigen bedrijf en triest genoeg, ook weinig open voor zijn klanten.
Heel erg jammer.
Zeker, ik vind het bedrijf erg hard achteruit gaan. De VoIP-dienst werkt nog prima (voor zo ver ik dat kan beoordelen met 3 tot 10 uur bellen per maand) maar ik vraag me echt af wat de servicedesk daar aan het doen isVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 01:19:
Er zit verschil tussen klanten van het allereerste eerste uur.
En klanten welke later 'lid' zijn geworden.
Wat meest onplezierig is,
Ondanks dat de eigenaar iets doet met openinternet neutraliteit en via isoc
afgeeft tegen blokkades van bedrijven als KPN.
Staat zijn eigen bedrijf en triest genoeg, ook weinig open voor zijn klanten.
Heel erg jammer.

Ben dus hard opzoek naar een alternatief, CheapConnect komt een beetje te cheap op mij over. Iemand misschien andere suggesties? Van Betamax blijf ik het liefst ook ver weg.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hmm, misschien toch CC maar eens overwegen danfranssie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:23:
cheapconnect werkt anders prima, daar zitten veel ex-BP gebruikers en ik hoor er eigenlijk weinig klagen.
Kan dit bevestigen. Je wordt netjes op de hoogte gehouden van (eventuele) storingen, onderhoud en eigenlijk werkt het altijd wel prima. Helpdesk is ook normaal in de communicatie en website is een verademing tegenover die van Budgetphone.franssie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:23:
cheapconnect werkt anders prima, daar zitten veel ex-BP gebruikers en ik hoor er eigenlijk weinig klagen.
kan dus niet nagaan of ze problemen hebben.
Meer mensen hier last van?
ReneK schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:17:
Onze twee Budgetphone VoIP lijnen liggen er momenteel uit. De website werkt ook niet mee,
kan dus niet nagaan of ze problemen hebben.
Meer mensen hier last van?
[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 22-12-2014 19:55 ]
Zeker weten?franssie schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:52:
Werkt hier prima, kan bellen en gebeld worden.
[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 22-12-2014 19:56 ]
Weet iemand of er op twitter of facebook door Budget Phone een status update of storing gemeld wordt?
(Ik gebruik beide niet)
NRG
Sinds 23SEP2104 geen posts meer lijkt het.
Of ze zijn gehackt of er zijn grote financiële problemen.
Er zijn teveel dingen (site en servers) uitgevallen voor een simpele storing.
Ook de totale zenderstilte op Facebook en Twitter zegt al iets.
[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 22-12-2014 20:50 ]
Ben zelf inmiddels al een aantal jaar overgestapt naar Cheapconnect, mede vanwege de brakke communicatie die Budgetphone naar hun klanten toe hanteert
Het resolven van de www.- en sip1.budgetphone.nl records geeft een IP-adres wat als PTR-record "offline.uniserver.nl" geeft, wat doet denken dat ze door Uniserver offline zijn gehaald.
Pas nog het tegoed aangevuld met (gelukkig) vijf euro.
Als dat de schade is voor ons, dan valt het nog mee.
De grote vraag is: wat gebeurd er met ons telefoonnummer?
2 x eerder contact gehad, laatste keer technisch inhoudelijk wat een prettig gesprek was, en er werd rustig de tijd genomen, zeer bekwame ondersteuning! Mijn D-Link dir857 en Siemens A580-IP werkte hierna prettig samen, zonder onnodige "deurtjes" te openen..
Wordt vervolgd.
NRG
Er zijn problemen met dns-resolve. Hopelijk z.s.m. opgelost. U kunt problemen hebben met bellen, gebeld word en budgetphone.nl
Update: of DNS issues. Dat verklaart ook waarom sommige mensen er geen last van hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Ma_rK op 22-12-2014 21:29 ]
Uh, is dit echt op het nr van BP? Niet per ongeluk een SIP van je internet provider?
Mijn Siemens A580-IP valt automatisch terug op een telefoonnummer van Telfort,
Nadat ik dit zojuist voor het eerst in 6 jaar heb ingesteld..
NRG
Nope, UPC in combinatie met 1 SIP account, van BPGerardVanAfoort schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:29:
@MensionXL
Uh, is dit echt op het nr van BP? Niet per ongeluk een SIP van je internet provider?
Mijn Siemens A580-IP valt automatisch terug op een telefoonnummer van Telfort,
Nadat ik dit zojuist voor het eerst in 6 jaar heb ingesteld..
O, en in je onderschrift een linkje goedkoop voip welke naar cheapconnect linkt? Nog steeds BPMensionXL schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:30:
[...]
Nope, UPC in combinatie met 1 SIP account, van BP
NRG
BP is naar mijn ervaring stabieler, de link staat erin maar heb verder niks met CC te makenGerardVanAfoort schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:38:
[...]
O, en in je onderschrift een linkje goedkoop voip welke naar cheapconnect linkt? Nog steeds BP
NRG
Die had ik ook uit DNS history gehaald, geeft een HTTP-401 foutmelding. Er lijkt meer aan de hand, of ze zijn verhuisd naar een ander IP of hostingbedrijf.GerardVanAfoort schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:52:
Werkt nog niet bij mij. IP BP 83.143.188.165
Werkt ook niet, trouwens.
Vers:Octopuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:45:
Kan iemand bij wie het wel werkt aangeven welk IP er bij sip1.budgetphone.nl hoort?
;; ANSWER SECTION: sip1.budgetphone.nl. 3600 IN A 83.143.188.165
Maar het werkt nog niet.
Verwijderd
Als ik nr bel, krijg ik oude voicemail en als ik iets inspreek, ontvang ik geen melding van voicemail.
Geruchten gingen al tijdje dat het niet goed gaat daar, maar om nu zonder klanten in te lichten de stekker er uit te trekken vind ik nou echt te Budgetphone.
Wilde al overstappen, want deze partij is niks anders als onvriendelijk en onprofessioneel.
Hoop alleen dat ik m'n nr nog kan porteren naar een ander zoals Xoip.
Heb je bovenstaande berichten wel gelezen?Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:02:
OMG!!! Nr staat doorgeschakeld naar m'n mobiel, krijg niks meer binnen.
Als ik nr bel, krijg ik oude voicemail en als ik iets inspreek, ontvang ik geen melding van voicemail.
Geruchten gingen al tijdje dat het niet goed gaat daar, maar om nu zonder klanten in te lichten de stekker er uit te trekken vind ik nou echt te Budgetphone.
Wilde al overstappen, want deze partij is niks anders als onvriendelijk en onprofessioneel.
Hoop alleen dat ik m'n nr nog kan porteren naar een ander zoals Xoip.
Alles werkt hier ook weer
Verwijderd
Verwijderd
Wil dit soort zaken niet te vaak hebben.
Ook doorschakelen naar mobiel lastig, je ziet alleen je eigen kantoor nummer en niet het nummer van de geen die belt.
Hieroer vragen gesteld en Budgetphone zegt dat het niet mogelijk is dit anders in te stellen.
Wij hebben meer nummers bij andere partijen en daar zie je netjes wie de beller is en zo hoort het ook.
Providers mogen alleen een nummer meesturen dat van jou is, of van de partij die het gesprek opzet. Bij een doorgeschakeld gesprek is dat dus jouw eigen nummer.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:57:
Ook doorschakelen naar mobiel lastig, je ziet alleen je eigen kantoor nummer en niet het nummer van de geen die belt.
Hieroer vragen gesteld en Budgetphone zegt dat het niet mogelijk is dit anders in te stellen.
Wij hebben meer nummers bij andere partijen en daar zie je netjes wie de beller is en zo hoort het ook.
Er zijn er die dat anders doen zoals Telecity, die sturen mee wat je wil. Maar dat doen ze zeker niet allemaal.
Verwijderd
Wel zo handig bij een gemiste oproep als je ook terug kan bellen.
Octopuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:03:
[...]
Providers mogen alleen een nummer meesturen dat van jou is, of van de partij die het gesprek opzet. Bij een doorgeschakeld gesprek is dat dus jouw eigen nummer.
Er zijn er die dat anders doen zoals Telecity, die sturen mee wat je wil. Maar dat doen ze zeker niet allemaal.
Dit is de reden dat ik weg ging bij BPh. ze melden wel de oplossingen maar niet de storingenOctopuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:06:
Budgetphone meldt de storing zelf af op Twitter. Hier werkt het ook weer.
Heel leuk dat ze melden dat het nu weer werkt, chapeau.

Nu al een dik anderhalf jaar bij cheapconnect, waar ik zelfs gewoon mijn asterisk centrale op een trunk kan aansluiten (scheelt werk) en tot nu toe heb ik erg weinig problemen gehad.
Voorbeeldje; op 13 oktober hadden ze daar ook een probleem; dan krijg je dus gewoon een berichtje:
en een uurtje later netjes een berichtje dat het is opgelost. ZO hoort het, de vuile was gewoon buiten, en laten weten als alles weer OK is.Geachte relatie,
Impact storing: problemen met opzetten uitgaande / inkomende gesprekken PSTN
Momenteel is er een storing gaande, waardoor er problemen ontstaat bij het opzetten van gesprekken uitgaand en inkomend ons netwerk vanaf andere telecomproviders. We werken aan een spoedige oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
CheapConnect.net
Ik hoef geen budgetphone meer...Ik heb er nog een nummertje, dus dat gaat me ook weer een tientje kosten, ook al heb ik er practisch geen gebruik van gemaakt; die ' verdwijnt' ook in dat rare jaar abbonement van ze.
[ Voor 6% gewijzigd door Frost_Azimov op 23-12-2014 00:08 ]
Verwijderd
De storing van maandag jl was een dns probleem, niet meer, niet minder. Daarom lagen zowel website als telefoondienst er uit.
Onze storingen over 2014 staan http://forum.budgetphone.nl/viewforum.php?f=47, en over de vorige jaren op http://forum.budgetphone.nl/. Iedere storing is er 1 teveel, en dat geldt zeker voor afgelopen maandag, en iedereen moet zelf maar beoordelen of we veel of weinig storingen hebben.
Over het "verkloten" van abonnementen:
Dit slaat ongetwijfeld op ons Voip Prepaid abonnement voor 10 Euro per jaar, waarmee we in 2004 begonnen en dat we 8 jaar later hebben omgezet in het Voip UNO abonnement, voor 1,25 per maand, dus 15 Euro per jaar. Daar was natuurlijk niet iedereen blij mee, maar telefoonnummers zijn eigendom van de gebruiker, niet van ons. Je kan dus altijd je nummer meenemen naar een andere provider.
Over het meesturen van een nummer als je staat doorgeschakeld: dit gaan we binnen enkele weken ondersteunen.
Fijn dat je hier reageerd. Zelf in bijna 6 jaar voor het eerst een dergelijke storing meegemaakt. Kan gebeuren, en doet niets af aan de kwaliteit en tevredenheid.
Wel heb ik een vraag cq wens of het mogelijk is om een storing na 1 a 2 uur hier te melden, nu was er nauwelijks iets te vinden. (maak zelf geen gebruik van social media).
NRG
Deze conservatieveling gebruikt nog steeds budgetphone.Hugo__Boss schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:06:
Ik denk dat er hier zo goed als geen BudgetPhone gebruikers meer zijn sinds de tariefswijzigingen en nagenoeg iedereen naar Cheapconnect is overgestapt.
@ Hugo__Boss betaal al ruim 6 jaar 4,50 per maand en bellen voor 1,5 cent per minuut incl. BTW..
NRG
Maar daarvoor wel jarenlang Budgetphone gehad en technisch was het altijd prima. Minder storingen dan Cheapconnect.
MensionXL schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:19:
Er is vast niks gebeurd met de telefoonnummers, ik ga er gewoon vanuit dat er een storing is en dat ze bezig zijn met het oplossen hiervanAls ze offline zouden zijn gehaald dan is het wel apart dat ik nog gebeld kan worden
BP uno blijkt toch een stuk duurder uit te vallen voor nummers die ik maar incidenteel gebruik. CC voldoet prima aan al mijn eisen en heeft me tot nog toe (7 maanden) niet in de steek gelaten. Niet alleen zijn de maandelijkse kosten lager, maar ook de belkosten (met name naar mobiel).
Ik porteer mijn BP nummers nu toch maar naar CC, ben benieuwd hoe dat gaat lopen met het beltegoed. Eerst maar beginnen met 1 nummer.
prompt $p $g
Een incident is niet gelijk een probleem toch?slb schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:51:
5 jaar lang zonder problemen? Als ik iets naar boven scrol zie ik toch heel wat anders....
[...]
BP uno blijkt toch een stuk duurder uit te vallen voor nummers die ik maar incidenteel gebruik. CC voldoet prima aan al mijn eisen en heeft me tot nog toe (7 maanden) niet in de steek gelaten. Niet alleen zijn de maandelijkse kosten lager, maar ook de belkosten (met name naar mobiel).
Ik porteer mijn BP nummers nu toch maar naar CC, ben benieuwd hoe dat gaat lopen met het beltegoed. Eerst maar beginnen met 1 nummer.
Als ik zeg zonder problemen heb ik geen storingen (of wat dan ook) ervaren. Zijn er wel incidenten geweest, dan zou ik eerder zeggen zonder noemenswaardige problemen. Klein nuance verschil.
Het viel mij tijdens het lezen van dit topic op dat je een jaar geleden op zoek was naar iets anders en nu nog steeds erg positief over BP bent. Ik bedoel dit niet negatief, integendeel.
Ik ben qua kwailiteit ook best wel te spreken over BP, ondanks de incidentele storingen. Maar één ding irriteert mij wel; de wijze waarop er met het tegoed wordt omgegaan. Voor elk nummer heb je een apart tegoed, dus wanneer je op het ene nummer € 1 tegoed hebt en op het andere € 45, moet je toch gaan opwaarderen om het nummer actief te houden.
Bij CheapConnect heb je één pot waaruit je alles betaalt. Vind ik toch wat prettiger, net als de UI/website van CC, die is een stuk helderder. Je ziet bijvoorbeeld direct je saldo, bij BP moet je per nummer op opwaarderen klikken om je tegoed te kunnen zien. Qua instellingsmogelijkheden is BP weer duidelijker.
De nummerportering van BP naar CC lijkt wel soepel te verlopen, kreeg netjes emails van CC over de status.
prompt $p $g
Beste budgetphone-klant,
We hebben helaas sinds enkele dagen last van plotselinge overbelasting van ons netwerk. Hierdoor was de website af en toe onbereikbaar en was bellen en gebeld worden met tussenpozen moeilijk of onmogelijk. Onze excuses voor de overlast die dit heeft veroorzaakt.
Het netwerk raakte overbelast door zogenaamde cyber-attacks, aanvallen met grote hoeveelheden data die tijdelijk andere activiteit op de servers onmogelijk maakt. Het zijn geen inbraakpogingen, ze zijn alleen bedoeld om de servers “plat” te leggen.
We hebben in ons netwerk alles veilig en dubbel uitgevoerd om downtime te voorkomen maar deze aanvallen vergen aparte maatregelen. We werken met onze internet-providers 24/7 samen om blijvende maatregelen te nemen. Uit veiligheidsoogpunt vermelden we niet om welke maatregelen het gaat. Als alles ingeregeld is, melden we de storing af. Mocht je na die tijd problemen ondervinden, kan je het beste een mail sturen naar info@budgetphone.nl met je telefoonnummer. We kunnen dan eventueel meekijken.
Nogmaals onze excuses voor deze zeer storende onderbrekingen. We weten dat bereikbaarheid voor jou - net als voor ons - heel belangrijk is.
Met vriendelijke groet,
het budgetphone team
NRG
Bel eens met BP support, leggen je technisch alles haarfijn uit. Meermaals uitstekende ondersteuning gehad.zing schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:36:
Ik wil overstappen naar een VOIP van Ziggo. Wij gebruiken vastelijn haast niet meer maar we willen onze nummer niet verloren,vooral om gebeld te worden. Ik zie dat BP heeft een APP, dus hoef je niet extra toestel of router te kopen? . Is dat waar/betrouwbaar? Misschien kan iemand het goed uitleggen en adviseren wat goedkoopste / beste oplossing is? Bedankt
NRG
Tja, ik ben blij dat er Tweakers zijn die wel geduld met dit soort types op kunnen brengen; ik doe het je niet na!
[ Voor 23% gewijzigd door king006 op 30-09-2018 19:40 ]
[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 17-02-2020 16:40 ]