Het Budget Phone ervaringen topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan iemand bij wie het wel werkt aangeven welk IP er bij sip1.budgetphone.nl hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Werkt nog niet bij mij. IP BP 83.143.188.165

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:52:
Werkt nog niet bij mij. IP BP 83.143.188.165
Die had ik ook uit DNS history gehaald, geeft een HTTP-401 foutmelding. Er lijkt meer aan de hand, of ze zijn verhuisd naar een ander IP of hostingbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:22
Mijn ping zegt sip1.budgetphone.nl is 195.69.75.4
Werkt ook niet, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Klopt, dat is een redirect naar een offline-host van hun provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:22
Klopt, ik zie het net in mijn browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Octopuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:45:
Kan iemand bij wie het wel werkt aangeven welk IP er bij sip1.budgetphone.nl hoort?
Vers:

;; ANSWER SECTION: sip1.budgetphone.nl. 3600 IN A 83.143.188.165

Maar het werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG!!! Nr staat doorgeschakeld naar m'n mobiel, krijg niks meer binnen.
Als ik nr bel, krijg ik oude voicemail en als ik iets inspreek, ontvang ik geen melding van voicemail.

Geruchten gingen al tijdje dat het niet goed gaat daar, maar om nu zonder klanten in te lichten de stekker er uit te trekken vind ik nou echt te Budgetphone.
Wilde al overstappen, want deze partij is niks anders als onvriendelijk en onprofessioneel.
Hoop alleen dat ik m'n nr nog kan porteren naar een ander zoals Xoip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:02:
OMG!!! Nr staat doorgeschakeld naar m'n mobiel, krijg niks meer binnen.
Als ik nr bel, krijg ik oude voicemail en als ik iets inspreek, ontvang ik geen melding van voicemail.

Geruchten gingen al tijdje dat het niet goed gaat daar, maar om nu zonder klanten in te lichten de stekker er uit te trekken vind ik nou echt te Budgetphone.
Wilde al overstappen, want deze partij is niks anders als onvriendelijk en onprofessioneel.
Hoop alleen dat ik m'n nr nog kan porteren naar een ander zoals Xoip.
Heb je bovenstaande berichten wel gelezen? ;)

Alles werkt hier ook weer :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bellen werkt hier weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

En hier ook.. Blij!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hier ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Op die gratis hardware van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Het werkte... Registratie gaat nu weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn eigen dns een A-record aangemaakt voor sip1.budgetphone.nl en nu werkt het voor mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat A record kun je weer weghalen, externe lookup werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ziet het, en mijn telefoon doet het nu ook weer zonder eigen A-record :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje vaag is het wel als ik nu de a-record opvraag krijg ik soms 83.143.188.165 en soms 195.69.75.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt weer, nu toch aan het kijken om een overstap te maken.

Wil dit soort zaken niet te vaak hebben.
Ook doorschakelen naar mobiel lastig, je ziet alleen je eigen kantoor nummer en niet het nummer van de geen die belt.
Hieroer vragen gesteld en Budgetphone zegt dat het niet mogelijk is dit anders in te stellen.
Wij hebben meer nummers bij andere partijen en daar zie je netjes wie de beller is en zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:57:

Ook doorschakelen naar mobiel lastig, je ziet alleen je eigen kantoor nummer en niet het nummer van de geen die belt.
Hieroer vragen gesteld en Budgetphone zegt dat het niet mogelijk is dit anders in te stellen.
Wij hebben meer nummers bij andere partijen en daar zie je netjes wie de beller is en zo hoort het ook.
Providers mogen alleen een nummer meesturen dat van jou is, of van de partij die het gesprek opzet. Bij een doorgeschakeld gesprek is dat dus jouw eigen nummer.
Er zijn er die dat anders doen zoals Telecity, die sturen mee wat je wil. Maar dat doen ze zeker niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Budgetphone meldt de storing zelf af op Twitter. Hier werkt het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken 3 partijen en 2 doen het wel, dan is keus snel gemaakt lijkt me.
Wel zo handig bij een gemiste oproep als je ook terug kan bellen.
Octopuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:03:
[...]

Providers mogen alleen een nummer meesturen dat van jou is, of van de partij die het gesprek opzet. Bij een doorgeschakeld gesprek is dat dus jouw eigen nummer.
Er zijn er die dat anders doen zoals Telecity, die sturen mee wat je wil. Maar dat doen ze zeker niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

franssie

Save the albatross

Octopuz schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:06:
Budgetphone meldt de storing zelf af op Twitter. Hier werkt het ook weer.
Dit is de reden dat ik weg ging bij BPh. ze melden wel de oplossingen maar niet de storingen ;) En dat is frustrerend als je al je logs aan het napluizen bent terwijl zij met een simplele tweet (en dat kan ook vanaf een telefoon) kunnen melden dat ze een probleempje hebben.
Heel leuk dat ze melden dat het nu weer werkt, chapeau. :Z

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Laatst online: 03-10 23:43
Tja, ik weet wel dat de naam cheapconnect wat goedkoop overkomt, maar na een paar jaar budgetphone was ik een beetje klaar met de houtje-touwtje manier waarop alles daar gedaan wordt. Het kwam op mij erg rommelig over. De abbonementen werden op een gegeven moment zo verkloot dat ik een nummer kwijt was, en toen moest ik ineens weer bijbetalen. De groeten...

Nu al een dik anderhalf jaar bij cheapconnect, waar ik zelfs gewoon mijn asterisk centrale op een trunk kan aansluiten (scheelt werk) en tot nu toe heb ik erg weinig problemen gehad.

Voorbeeldje; op 13 oktober hadden ze daar ook een probleem; dan krijg je dus gewoon een berichtje:
Geachte relatie,

Impact storing: problemen met opzetten uitgaande / inkomende gesprekken PSTN

Momenteel is er een storing gaande, waardoor er problemen ontstaat bij het opzetten van gesprekken uitgaand en inkomend ons netwerk vanaf andere telecomproviders. We werken aan een spoedige oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net
en een uurtje later netjes een berichtje dat het is opgelost. ZO hoort het, de vuile was gewoon buiten, en laten weten als alles weer OK is.

Ik hoef geen budgetphone meer...Ik heb er nog een nummertje, dus dat gaat me ook weer een tientje kosten, ook al heb ik er practisch geen gebruik van gemaakt; die ' verdwijnt' ook in dat rare jaar abbonement van ze.

[ Voor 6% gewijzigd door Frost_Azimov op 23-12-2014 00:08 ]

Verwijderd

Even een reactie op een paar van de opmerkingen:

De storing van maandag jl was een dns probleem, niet meer, niet minder. Daarom lagen zowel website als telefoondienst er uit.

Onze storingen over 2014 staan http://forum.budgetphone.nl/viewforum.php?f=47, en over de vorige jaren op http://forum.budgetphone.nl/. Iedere storing is er 1 teveel, en dat geldt zeker voor afgelopen maandag, en iedereen moet zelf maar beoordelen of we veel of weinig storingen hebben.

Over het "verkloten" van abonnementen:
Dit slaat ongetwijfeld op ons Voip Prepaid abonnement voor 10 Euro per jaar, waarmee we in 2004 begonnen en dat we 8 jaar later hebben omgezet in het Voip UNO abonnement, voor 1,25 per maand, dus 15 Euro per jaar. Daar was natuurlijk niet iedereen blij mee, maar telefoonnummers zijn eigendom van de gebruiker, niet van ons. Je kan dus altijd je nummer meenemen naar een andere provider.

Over het meesturen van een nummer als je staat doorgeschakeld: dit gaan we binnen enkele weken ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@ Alexander

Fijn dat je hier reageerd. Zelf in bijna 6 jaar voor het eerst een dergelijke storing meegemaakt. Kan gebeuren, en doet niets af aan de kwaliteit en tevredenheid.
Wel heb ik een vraag cq wens of het mogelijk is om een storing na 1 a 2 uur hier te melden, nu was er nauwelijks iets te vinden. (maak zelf geen gebruik van social media).

NRG

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:30
Al een tijdje niets gepost en nu zit ik erover te denken de overstap te maken. Iemand ervaring qua betrouwbaarheid, zowel in werking maar ook in administratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Ik denk dat er hier zo goed als geen BudgetPhone gebruikers meer zijn sinds de tariefswijzigingen en nagenoeg iedereen naar Cheapconnect is overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
Hugo__Boss schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:06:
Ik denk dat er hier zo goed als geen BudgetPhone gebruikers meer zijn sinds de tariefswijzigingen en nagenoeg iedereen naar Cheapconnect is overgestapt.
Deze conservatieveling gebruikt nog steeds budgetphone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@ DanielAlm betrouwbaarheid dik in orde. Administratie?? Moet je aan BP zelf vragen :)
@ Hugo__Boss betaal al ruim 6 jaar 4,50 per maand en bellen voor 1,5 cent per minuut incl. BTW..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Ik gebruikte Budgetphone vooral voor inkomend en uitgaand Freevoipdeal. Inmiddels heb ik voor 13 euro per maand een mobiel abonnement met onbeperkt NL en 120 min EU, dus het is gewoon niet meer interessant om een vaste lijn aan te houden.

Maar daarvoor wel jarenlang Budgetphone gehad en technisch was het altijd prima. Minder storingen dan Cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
BudgetPhone is erg betrouwbaar, heeft ruim 5 jaar lang zonder problemen gefunctioneerd bij mij :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

5 jaar lang zonder problemen? Als ik iets naar boven scrol zie ik toch heel wat anders....
MensionXL schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:19:
Er is vast niks gebeurd met de telefoonnummers, ik ga er gewoon vanuit dat er een storing is en dat ze bezig zijn met het oplossen hiervan :) Als ze offline zouden zijn gehaald dan is het wel apart dat ik nog gebeld kan worden :)
;)

BP uno blijkt toch een stuk duurder uit te vallen voor nummers die ik maar incidenteel gebruik. CC voldoet prima aan al mijn eisen en heeft me tot nog toe (7 maanden) niet in de steek gelaten. Niet alleen zijn de maandelijkse kosten lager, maar ook de belkosten (met name naar mobiel).

Ik porteer mijn BP nummers nu toch maar naar CC, ben benieuwd hoe dat gaat lopen met het beltegoed. Eerst maar beginnen met 1 nummer.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
slb schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:51:
5 jaar lang zonder problemen? Als ik iets naar boven scrol zie ik toch heel wat anders....

[...]

;)

BP uno blijkt toch een stuk duurder uit te vallen voor nummers die ik maar incidenteel gebruik. CC voldoet prima aan al mijn eisen en heeft me tot nog toe (7 maanden) niet in de steek gelaten. Niet alleen zijn de maandelijkse kosten lager, maar ook de belkosten (met name naar mobiel).

Ik porteer mijn BP nummers nu toch maar naar CC, ben benieuwd hoe dat gaat lopen met het beltegoed. Eerst maar beginnen met 1 nummer.
Een incident is niet gelijk een probleem toch? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

't is maar net hoe je 'zonder problemen' interpreteert idd.

Als ik zeg zonder problemen heb ik geen storingen (of wat dan ook) ervaren. Zijn er wel incidenten geweest, dan zou ik eerder zeggen zonder noemenswaardige problemen. Klein nuance verschil.

Het viel mij tijdens het lezen van dit topic op dat je een jaar geleden op zoek was naar iets anders en nu nog steeds erg positief over BP bent. Ik bedoel dit niet negatief, integendeel.

Ik ben qua kwailiteit ook best wel te spreken over BP, ondanks de incidentele storingen. Maar één ding irriteert mij wel; de wijze waarop er met het tegoed wordt omgegaan. Voor elk nummer heb je een apart tegoed, dus wanneer je op het ene nummer € 1 tegoed hebt en op het andere € 45, moet je toch gaan opwaarderen om het nummer actief te houden.

Bij CheapConnect heb je één pot waaruit je alles betaalt. Vind ik toch wat prettiger, net als de UI/website van CC, die is een stuk helderder. Je ziet bijvoorbeeld direct je saldo, bij BP moet je per nummer op opwaarderen klikken om je tegoed te kunnen zien. Qua instellingsmogelijkheden is BP weer duidelijker.

De nummerportering van BP naar CC lijkt wel soepel te verlopen, kreeg netjes emails van CC over de status.

prompt $p $g

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Keurige update:
Beste budgetphone-klant,

We hebben helaas sinds enkele dagen last van plotselinge overbelasting van ons netwerk. Hierdoor was de website af en toe onbereikbaar en was bellen en gebeld worden met tussenpozen moeilijk of onmogelijk. Onze excuses voor de overlast die dit heeft veroorzaakt.

Het netwerk raakte overbelast door zogenaamde cyber-attacks, aanvallen met grote hoeveelheden data die tijdelijk andere activiteit op de servers onmogelijk maakt. Het zijn geen inbraakpogingen, ze zijn alleen bedoeld om de servers “plat” te leggen.

We hebben in ons netwerk alles veilig en dubbel uitgevoerd om downtime te voorkomen maar deze aanvallen vergen aparte maatregelen. We werken met onze internet-providers 24/7 samen om blijvende maatregelen te nemen. Uit veiligheidsoogpunt vermelden we niet om welke maatregelen het gaat. Als alles ingeregeld is, melden we de storing af. Mocht je na die tijd problemen ondervinden, kan je het beste een mail sturen naar info@budgetphone.nl met je telefoonnummer. We kunnen dan eventueel meekijken.

Nogmaals onze excuses voor deze zeer storende onderbrekingen. We weten dat bereikbaarheid voor jou - net als voor ons - heel belangrijk is.

Met vriendelijke groet,

het budgetphone team

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik wil overstappen naar een VOIP van Ziggo. Wij gebruiken vastelijn haast niet meer maar we willen onze nummer niet verloren,vooral om gebeld te worden. Ik zie dat BP heeft een APP, dus hoef je niet extra toestel of router te kopen? . Is dat waar/betrouwbaar? Misschien kan iemand het goed uitleggen en adviseren wat goedkoopste / beste oplossing is? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

zing schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:36:
Ik wil overstappen naar een VOIP van Ziggo. Wij gebruiken vastelijn haast niet meer maar we willen onze nummer niet verloren,vooral om gebeld te worden. Ik zie dat BP heeft een APP, dus hoef je niet extra toestel of router te kopen? . Is dat waar/betrouwbaar? Misschien kan iemand het goed uitleggen en adviseren wat goedkoopste / beste oplossing is? Bedankt
Bel eens met BP support, leggen je technisch alles haarfijn uit. Meermaals uitstekende ondersteuning gehad.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo_d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36
Vraag me af van wie. Zojuist die Cees gesproken (na eerst mailtje te hebben ontvangen zonder enige interpunctie en hoofdletters en compleet ongesolliciteerde zeer agressieve toon van deze zelfde man). Wàt een onprofessioneel figuur zeg! Ik dacht met een knul van 18 die nog niet beter wist te maken te hebben eerlijk gezegd, tot ik op de site zijn foto zag na afloop van het gesprek.
Tja, ik ben blij dat er Tweakers zijn die wel geduld met dit soort types op kunnen brengen; ik doe het je niet na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-10 14:30
Zijn er hier gebruikers die hun budgetphone nummer geheim op facturen van andere mensen heeft gekregen? Hier wil dat maar niet lukken na meer dan 1 maand te hebben gewacht. Support is niet heel behulpzaam en geeft overige providers de schuld dat ze het nog niet hebben verwerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door king006 op 30-09-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Ik ben mij er van bewust dat dit een ouder topic is. Maar toch juist hier even een vraag voor wie nog bij budgetphone zit: het forum van budgetphone zelf lijkt niet meer bereikbaar via forum.budgetphone.nl . Ik wordt telkens naar de reguliere homepage doorgelinkt. Is het forum verplaatst of is het echt niet meer bereikbaar?

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 17-02-2020 16:40 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste