Het Budget Phone ervaringen topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik kan me 100% niet voorstellen dat Ziggo spontaan een budgetphone-nummer porteert. Hoe kunnen ze dat nummer uberhaupt weten als je het niet opgeeft. Denk niet dat Budgetphone zomaar zijn databases beschikbaar maakt voor Ziggo en ze lekker klanten laat overnemen zonder akkoord van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
objectief2 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:55:
Dank voor de reacties. Ik heb even gebeld met Budgetphone. Het blijkt dat Ziggo het nummer heeft geporteerd. Dit overigens zonder dat ik hier opdracht voor heb gegeven. Volgens de vriendelijke medewerker van Budgetphone is het mogelijk om Budgetphone EN telefonie van Ziggo te gebruiken en was dit dus niet nodig geweest.
Hoe heb je Ziggo dan aangevraagd? Als je dat online doet moet je aangeven welk nummer je wilt porteren en op welke naam dat contract staat geregistreerd.

Hoe komt Ziggo anders aan je Budgetphone nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Het blijkt dus dat het zelfde telefoonnummer in NL maar bij 1 provider geregistreerd kan staan. Ik heb de naam Budgetphone helemaal niet genoemd en zelfs de eerste medewerker van Ziggo was het onbekend 8) Hoe dan ook, er is kennelijk een soort van register waarin staat bij welke provider welk nummer geregisteerd staat. Op het moment dat je dan aangeeft dat je een bepaald nummer geleverd wil hebben dan geef je indirect aan dat je wil porteren omdat het anders technisch niet mogelijk is. Ik heb begrepen dat het niet anders kan of iemand hier moet andere ervaringen hebben bij een overstap naar Alles-in-1?

Weer wat geleerd voor mij :)

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 13-01-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
objectief2 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:02:
Op het moment dat je dan aangeeft dat je een bepaald nummer geleverd wil hebben dan geef je indirect aan dat je wil porteren omdat het anders technisch niet mogelijk is. Ik heb begrepen dat het niet anders kan of iemand hier moet andere ervaringen hebben bij een overstap naar Alles-in-1?
Op het online formulier voor Alles-In-1 staat het volgende:
Nummerbehoud
Ziggo kan uw huidige telefoonnummer overnemen. Wilt u uw nummer behouden, zeg dan niet zelf uw abonnement op.
Heb je toen de volgende optie aangevinkt?
Ja, ik geef Ziggo toestemming om mijn telefoonnummer over te nemen van mijn huidige aanbieder
Dan is het logisch dat het geporteerd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ja, dan zou het compleet logisch zijn als ik dat had gedaan :P Echter heb ik besteld via ADSL-winkel en niets geaccordeerd voor wat betreft portering of wat dan ook. Er werd me alleen gevraagd welk nummer ik voor Ziggo-telefonie wilde gebruiken; het al in gebruik zijnde nummer van Budgetphone dus.

Voor mij is het prima zo, maar hou er rekening mee in de toekomst als je Alles-in-1 aanvraagt dat alle nummers ergens op een lijst met providers staat, ook VOIP, en dat het dus automatisch wordt geporteerd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:01
objectief2 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:44:
Ja, dan zou het compleet logisch zijn als ik dat had gedaan :P Echter heb ik besteld via ADSL-winkel en niets geaccordeerd voor wat betreft portering of wat dan ook. Er werd me alleen gevraagd welk nummer ik voor Ziggo-telefonie wilde gebruiken; het al in gebruik zijnde nummer van Budgetphone dus.

Voor mij is het prima zo, maar hou er rekening mee in de toekomst als je Alles-in-1 aanvraagt dat alle nummers ergens op een lijst met providers staat, ook VOIP, en dat het dus automatisch wordt geporteerd :>
Omdat jij als klant gebruiks-, en bestemmingsrecht voor dat nummer hebt. In principe geven telefoon aanbieders jou alleen telefonie-dienst, het nummer mag je zelf ergens vandaan meenemen. Dit is ook een goede regel, want zou kan een telecomaanbieder jou niet 'gijzelen' door het nummer te houden als je wilt overstappen.
Die lijst wordt beheerd door COIN en zorgt ervoor dat je recht ook gewaarborgd wordt. Technisch kan het nummer prima op meerdere locaties gebruikt worden, maar het mag maar bij 1 aanbieder daadwerkelijk actief zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het gebeurt dus alleen als je zelf zo 'handig' bent om in te vullen dat je dat nummer wilt gebruiken met Ziggo-telefonie. Als je dat niet doet, is er niks aan de hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Daarmee heb je toch aangegeven dat je het nummer wilde porteren 8)7
Onzin. Er wordt niets automatisch geporteerd. Er wordt aan je gevraagd of je het nummer wilt porteren / voor Ziggo wilt gebruiken en daarmee geeft de aanvrager aan of het geporteerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
dubbel, excuus

[ Voor 95% gewijzigd door objectief2 op 13-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Het is al goed. Jullie hebben allemaal gelijk. Ik bedoel hier alleen aan te geven dat ik niet wist dat je dus niet bij twee providers hetzelfde nummer kunt gebruiken. Aangezien ik dus een SIP-nr had met 0031 en die andere gewoon het 'normale' netnummer is veronderstelde ik dat het wel mogelijk zou zijn.

Kort samengevat: niets invullen als je Budgetphone wil houden ook al noem je de naam Budgetphone niet eens. Discussie gesloten wat mij betreft 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dus... mijn pre-paid abonnement is blijkbaar verlopen en kan niet meer verlengd worden, zonder enige waarschuwing. Nu claimen ze dat ik ze 10 euro verschuldigd ben en kan ik alleen nog verlengen naar een nieuw abonnement, dat 50% duurder is. Wat een oplichters. Ze stikken er maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 17:18
Inderdaad ik ga ook een andere oplossing zoeken, heb vandaag dezelfde flauwekul mail ontvangen. 50% echt niet goed wijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb dit bericht (nog) niet ontvangen, maar ga zeker kijken naar een alternatief.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met Cheapconnect?

Op zich ziet de website er al een stuk beter uit, in vergelijking met die van BP, maar hoe is de dienstverlening, kwaliteit, support, etc?

[ Voor 5% gewijzigd door marigo op 20-03-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geen idee, net wel even twee nummers (1 voip en 1 FAX2pdf) besteld en dat ging soepel. Later vanavond of morgen eens testen.
Verder heb ik met budgetphone geen problemen, maar heb na 6x gemaild te hebben dat ik volgens mijn agenda hun moest betalen (ja zo ben ik) blij dat ze vorig jaar incasso aanboden. Mocht ik mijn nummer toch kwijtraken, er zijn toch maar 2 mensen die me er op bellen (buurvrouw en schoonmoeder).
Maar so far so good met Cheapconnect!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Ok, thx!

Ik zit er over na te denken om mijn netnummer te porteren van BP naar Cheapconnect. Met BP heb ik eigenlijk geen storing meegemaakt en ik hoop dat Cheapconnect dit kan continueren. De vrouw begon al wel meteen te klagen: "Het werkt nu toch goed?!" Maar ja, Nederlander hè! :P

Edit: De bestelling is een feit en ging feilloos. Hopelijk gaat de rest ook zo. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door marigo op 20-03-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

als het goed werkt zou ik voor een paar euro per jaar het avontuur gewoon nog niet aangaan.
(goed werken dat doet het bij mij meestal ook wel, soms een disconnect die dagen kan duren maar er dan niet achter kunnen komen waardoor dat kwam (ook omdat ik er pas na dagen achterkwam, want bijna niemand belt me op dat nummer)).
Kan je beter her en der een spaarlamp of ledlamp. en een schakelaar op de versterker zetten. Dat is euro's verdienen. Als je heel veel internationaal belt kan het anders liggen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 08:48
Ben ook overgestapt naar CheapConnect, mijn contract liep nog tot mei. Bij een bedrijf welke zulke streken uithaalt (budgetphone) wil ik geen klant meer zijn. Als je niet oppast ben je zo je nummer kwijt of je wordt gedwongen een ander contract te nemen.
De overstap gaat zeer soepel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe account variabelen van Cheapconnect in mijn mailbox. Volgende week donderdag wordt er geporteerd. Alleen sinds ik de mail binnen heb gekregen kan ik niet meer gebeld worden op mijn net-nummer die nu nog bij Budgetphone staat. De signalering gaat wel goed, maar een spraak kanaal opzetten mislukt. Dit zal toch geen toeval zijn?

Edit:
Een reboot van de asterisk doet wonderen. Ik schok al een beetje. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door marigo op 22-03-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 14:05
Ben al heul lang geleden gekapt met de SIP dienst van budgetphone.

Het begon toen met hun nieuwe SIP server, je kon daarheen migreren, maar toen het ruk bleek te zijn konden ze je helaas niet terugzetten.

Veel geklungel en gedoe, dan weer dit en dan weer dat.

Ik merk trouwens wel op dat de ping naar Cheapconnect hoger is dan andere vergelijkbare SIP providers.

sip.sipnl.net (breezz) 9ms
sip1.budgetphone.nl (budgetphone) 9ms
sip.cheapconnect.net (sip.mtsip.nl) 21ms

etc.

OFFTOPIC

Wel appart dat ik elke dag wel langs het kantoor/kerk van Budgetphone langs rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Check, die hoge latency viel mij direct op. Bij BP was dat, vanaf mijn nas, 3ms en nu bij Cheapconnect is dat 33ms geworden. Ach ja, zolang het maar prima werkt hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

latency is niet zo boeiend als het ruim onder de 100 blijft. Als het maar stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
marigo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:23:
Check, die hoge latency viel mij direct op. Bij BP was dat, vanaf mijn nas, 3ms en nu bij Cheapconnect is dat 33ms geworden. Ach ja, zolang het maar prima werkt hoor je mij niet klagen.
dit is 1 van onze twee SIP lokaties (redantie). Dit is puur voor de signaling en media (audio) gaat in het geval van Nederland via Nederlandse switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Vandaag is de portering een feit. Netjes een e-mail ontvangen dat mijn nummer geporteerd is. De eerste gesprekken die ik heb gevoerd klinken prima. Geen echo waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 08:48
Ben net ook overgezet naar CheapConnect, prima geluidskwaliteit en goede ondersteuning via het forum of directe mail.
Verder is er een uitgebreid 'settings' panel waarbij je veel zaken zelf kunt instellen. Hier kan BP een puntje aan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Moet er dan niet een Cheapconnect topic komen? Deze discussie is wel gerelateerd maar moeilijk(er) terug te vinden voor mensen die in Cheapconnect geïnteresseerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 14:05
Omdat mensen zeggen hier overgestapt te zijn naar een concurent die beter presteert dan budgetphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Ook ik ben onlangs overgestapt naar Cheap Connect, de portering vindt dinsdag plaats. Overigens was ik helemaal niet ontevreden over BPC. Wat betreft beschikbaarheid van de dienst was het gewoon goed, in elk geval veel beter dan daarvoor bij xs4al het geval was. Voor mij is de voornaamste reden om over te stappen naar CC dat het oude prepaid abonnement niet meer bestaat en hoe BPC klanten heeft gedwongen over te stappen naar het Uno abonnement. Het web portal hebben ze inmiddels wel weer opgefrist, het ziet er nu een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Mijn abonnement is recent nog verlengd voor dezelfde prijs als voorheen en ik heb geen gedwongen overstap gekregen? Per wanneer is dat dan zo?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Het prepaid abonnement voor 10.95 per jaar bestaat niet meer. Waarschijnlijk is het zo dat wanneer je onvoldoende beltegoed hebt op het moment van verlenging het nummer geblokkeerd wordt en enkel weer actief wordt als je bijstort , je moet dan wel naar het duurdere Uno abonnement. Zelf is het me niet overkomen maar er zijn voldoende reacties waaruit blijkt dat het bij anderen zo verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heb het in december verlengd voor een jaar, dus ik zit nog even goed dus. Toen waren die geruchten over Uno er ook, maar bleek in mijn geval in ieder geval niet te kloppen.

Heb je link voor me?

Ik heb ook niets met beltegoed te maken, betaal 1x per jaar 10 euro voor het nummer en kon dit prima verlengen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Ik dacht dat ik het op Tweakers.net had gelezen, maar het was op het forum van BCP zelf: http://forum.budgetphone.nl/viewtopic.php?f=33&t=507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Blijft onduidelijk of het nou ook voor bestaande prepaid klanten van Budget Phone geldt. Zit dit zelf goed in de gaten te houden, maar de mijne loopt in ieder geval nog tot komende zomer. Het werkt allemaal prima, maar de gebrekkige communicatie is eigenlijk altijd al mijn enige bron van ergernis rond BP geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ah, dus alleen voor nieuwe abonnementen? Dan vind ik de opstelling van budgetphone niet zo raar, die prepaid klanten die 1x per jaar een tientje betalen zijn natuurlijk niet de grootste inkomstenbron.

Verder lezend zie ik inderdaad zorgwekkende verhalen over klanten die wel gevraagd is over te stappen, ik houd het wel in de gaten en zodra de ervaringen anders zijn rond jaarlijkse verlenging zal ik een overstap overwegen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb zelf ook meerdere Budgetphone nummers voor mezelf en vrienden/kenissen.
Op 20 maart kreeg ik bericht dat de meeste van die nummers over zouden gaan naar Budgetphone uno. Degene waarvoor eind 2012 nog €10 abonnementsgeld betaald is zullen eind dit jaar ook wel omgezet worden.
Alleen op 31 maart ontving ik ineens een mail dat de nummers die eerst naar uno zouden gaan nu ineens naar het zakelijke budgetphone basic business voor € 4,50 per maand.
Een van de nummers wordt door een familielid zakelijk gebruikt, de andere nummers zijn allemaal particulier.

Budgetphone deed geen enkele moeite de nummers terug te zetten naar budgetphone uno. Ik stap nu dus noodgedwongen over naar cheapconnect.

Weet iemand of cheapconnect nummers eenvoudig te forwarden zijn naar een sip-uri (bijv: sip:user@host.com) van een andere VoIP provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ook geporteerd naar Cheapconnect. Vriendelijke, snelle hulp. Top.

Budgetphone kan er wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Laatst online: 10:49
ok cheapconnect is goedkoper en beter tot nu toe..

ben budgetphone ook echt zat nu
belachelijk hoe zo daar met mensen om gaan en zomaar dingen omzetten zonder enige voorafaankondiging

registratie is gratis en daarna kan je beslissen of je voor een dienst wilt gaan waar je dan voor kan betalen
zou zeggen allemaal lekker overstappen want ook de service lijkt stukken beter en sneller

Referral linkjes zijn niet de bedoeling!

[ Voor 49% gewijzigd door DJSmiley op 07-05-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02
Ook een tevreden overstapper. Was even wat onduidelijkheid over m'n adres (een mens verhuisd weleens), maar dat werd allemaal erg vlot opgelost en portering ging keurig volgens planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Hebben meer mensen er last van dat ze niet/slecht bereikt kunnen worden door UPC-telefonie-abonnees? We hebben hier een Budgetphone prepaidnummer (nog wel). Wanneer een UPC-telefonie-abonnee ons belt, gaat hij heel even over en daarna horen de mensen dat alle lijnen bezet zijn. Wanneer je hem oppakt, terwijl hij overgaat, hoor je niets. Niet-UPC-abonnees kunnen ons gewoon bellen; de UPC-abonnees zeggen dat ze alleen problemen hebben om ons te bereiken, niet om andere nummers te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

UPC is een waardeloze telefonie-provider wat mij betreft. Medewerkers op ons werk met UPC ook massaal problemen met DTMF-tonen sturen. UPC besluit in al haar wijsheid dat 'lekker ouderwets' inband te sturen ipv volgens de outband rfc-standaard namelijk. Maar zo te lezen staat dat los van het probleem wat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:08
Ja hier ook hetzelfde probleem, zal Budgetphone 'ns informeren. Ben benieuwd of ik een reactie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34
Maxwp schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:30:
ben budgetphone ook echt zat nu
belachelijk hoe zo daar met mensen om gaan en zomaar dingen omzetten zonder enige voorafaankondiging
Begin mei werkte een budgetphone nummer niet meer (zonder vooraf aankondiging), kwam er achter dat mijn prepaid jaar abonnement afgelopen was en dat het abonnement nu UNO (1,25/maand) was geworden. Nadat ik het tegoed had opgehoogd werkte het weer. De 2,50 heractivatiekosten kreeg ik wel weer terug na een mailtje naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, maar referral linkjes icm een half verkooppraatje is niet de bedoeling hier

[ Voor 90% gewijzigd door DJSmiley op 07-05-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 18:48
Modbreak:Dit topic gaat primair over Budget Phone. Een overstap + motivatie naar een andere partij is prima, maar het topic moet niet een reclame-topic worden voor/over andere vergelijkbare voip providers.

Houd het dus bij je ervaringen met Budget Phone.

En let ook even op als je linkjes plaatst: Ik heb meerdere referrals weggemod. Dat is zeker niet de bedoeling van dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over nummerbehoud bij overstap BP prepaid naar BP uno:
Vanwege grote onduidelijkheden bij Budgetphone sinds 1 jan 2013 heb ik ze gemaild.
Prepaid bestaat niet meer, en je kan/moet dan overstappen naar BP Uno voor 15 euro per jaar.
Helaas wordt her en der gerept over het verliezen van je al bestaande telefoonnummer. Reden waarom een aantal mensen zijn weggegaan daar.
Nu heb ik als reactie vandaag, 23 mei van BP te horen gekregen dat je bestaande telefoonnummer bij de Prepaid gewoon meegaat naar de overgang naar Uno.
Graag hoor ik van mensen of dat inderdaad bij hun ook het geval was. En kan iemand die van Prepaid naar Uno is overgestapt laten weten hoe dat verlopen is, en of je op bijzondere dingen moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een al maanden/jaren bestaand probleem sinds de nieuwe servers van BP.
Mijn combinatie van BP inbound en voipbuster outbound werkt wel, maar.........................
Alle inbellers op BP worden meteen naar de Voicemail gestuurd. Ik hoor de telefoon zelfs niet overgaan.
Mijn apparaten zijn een ST780 waarachter een Linksys 3000 zit.
Heb al van alles geprobeerd, maar er verandert niks. En grappig is dat je zowel van BP als Voipbuster geen info krijgt over deze combinatie.
Hopelijk heeft iemand de gouden tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zoals jij het beschrijft werkt het niet...
Iemand belt je op je BPnr en komt altijd bij VM uit? Of alleen specifieke combinatie?
Waar termineert je nummer? Op de ST780? Krijgt de ST780 de ring wel binnen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 22:21
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:41:
Over nummerbehoud bij overstap BP prepaid naar BP uno:
Nu heb ik als reactie vandaag, 23 mei van BP te horen gekregen dat je bestaande telefoonnummer bij de Prepaid gewoon meegaat naar de overgang naar Uno.
Graag hoor ik van mensen of dat inderdaad bij hun ook het geval was. En kan iemand die van Prepaid naar Uno is overgestapt laten weten hoe dat verlopen is, en of je op bijzondere dingen moet letten.
Ik ben (vooralsnog) bij budgetphone gebleven. Het enige waar je op moet letten is dat je beltegoed hebt, zodat ze 1,25 kunnen afboeken. Dus heb ik voorlopig € 5 opgewaardeerd. Verder heb ik niets hoeven doen. Dit was volgens mij ook in email van BP aangegeven.

(Jou andere probleem dat als ik naar mijn nummer belde en voicemail/geen beltegoed hoorde heb ik wel eens meegemaakt, maar niet constant of onlangs.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

sipjohn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:14:
<> Het enige waar je op moet letten is dat je beltegoed hebt, zodat ze 1,25 kunnen afboeken. <>
Dat is dus precies de reden dat ik net een nummerportering out Budgetphone heb opgestart, het betaalmodel is mij te wazig en ik wil niet om iets stoms onverwacht mijn nummer kwijt (niet dat dat heel erg zou zijn - ik ben wel vaker verhuisd, maar dan wist ik het zelf ook).
De communicatie van Budgetphone was over het algemeen gewoon slecht, nu ik een alternatief heb gevonden kies ik daar graag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
sipjohn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:14:
[...]

Ik ben (vooralsnog) bij budgetphone gebleven. Het enige waar je op moet letten is dat je beltegoed hebt, zodat ze 1,25 kunnen afboeken.
Het is juist een van de vele redenen dat ik er ben weggegaan, hoewel het niet mijn eerste reden was. Ik heb toch een paar jaar bij Budgetphone gezeten en ook al was het af en toe best wel knullig (bijvoorbeeld factuur half jaar te laat), was het verder wel goed. Tot ik er ineens achter kwam dat BP telefoongesprekken registreerde, terwijl ik helemaal niet van die verbinding gebruik maakte. Blijkbaar als je uitbelt via een andere provider (een van de Betamax klonen) en het nummer van je BP-aansluiting gebruikt, dan registreert BP dat.
Tijdens het uitzoeken hoe dat probleem dus mogelijk was, heb ik meer problemen gezien. Zo ben ik al eens mijn beltegoed zomaar kwijtgeraakt. En dan het overschakelen naar een abonnementsysteem voor prepaid, ik snap het wel voor een deel, maar er wordt nu iets door de strot geduwd. En wat me helemaal tegenstaat, is hoe ze met de klanten omgaan die (ooit) het nummer als zakelijk gebruikten en daardoor tegen hogere kosten aanlopen.
En dan als laatste was er wel de angst dat klanten massaal BP gaan verlaten, waardoor de kans groter zou worden dat BP failliet gaat. Ik heb geen zin in een hoop gedoe, het risico dat ik mijn nummer kwijt zou raken of op zijn minst een tijd niet bereikbaar zou zijn.

Dus ja, dan maak ik de overstap naar een ander. Jammer voor BudgetPhone, maar hadden ze er maar niet zo'n potje van moeten maken.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11
yodeluxe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:09:
Tot ik er ineens achter kwam dat BP telefoongesprekken registreerde, terwijl ik helemaal niet van die verbinding gebruik maakte. Blijkbaar als je uitbelt via een andere provider (een van de Betamax klonen) en het nummer van je BP-aansluiting gebruikt, dan registreert BP dat.
Tijdens het uitzoeken hoe dat probleem dus mogelijk was, heb ik meer problemen gezien.
Hoe ben je daar achtergekomen? En weet je nu ook hoe ze dit doen, want dit lijkt mij technisch onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
pacificocean schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:42:
[...]

Hoe ben je daar achtergekomen? En weet je nu ook hoe ze dit doen, want dit lijkt mij technisch onmogelijk.
Daar ben ik ook benieuwd naar, zolang je niet via hun infrastructuur belt kunnen ze ook niet detecteren. Alleen je registratie van je account zien ze, maar als je er niet over belt is er niets te detecteren. Veel Voip-hardware heeft wel optie om bepaalde toestellen/poorten aan bepaalde sip-accounts te koppelen of bepaalde lijnen als fallback in te stellen en dan kan het natuurlijk eens fout gaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
pacificocean schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:42:
[...]

Ik kwam erachter toen ik eens in mijn account zat te kijken naar ontvangen gesprekken. Ik gebruik BudgetPhone alleen voor inkomende gesprekken, dus toen ik uitgaande gesprekken zag staan, keek ik er wel heel vreemd van op. Dus eerst eens kijken naar mijn modem (Fritz!box), maar zijn geen uitgaande telefoontjes via BP te zien (wel alle gesprekken via andere providers). Tot ik nog eens goed op de pagina van Budgetphone keek naar de uitgaande gesprekken en een gesprek zag toen ik in het buitenland zat!

Wat was het geval, ik had vanuit het buitenland met mijn Betamax VoIP account gebeld. En per ongeluk stond nog mijn BP nummer als uitgaand nummer geregistreerd. Er is geen koppeling naar Budgetphone, want waarom zou ik als ik bij BP moet betalen terwijl Betamax gratis is? Maar nu komt het, BP registreert het alleen als je belt naar een ander BudgetPhone nummer. Dat was ook te zien aan alle andere (volgens BP) uitgaande gesprekken. Hieronder zie je in ieder geval een stukje log:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2u4hhzb.jpg

Ik was dus niet thuis, ik belde niet via Budgetphone, maar via een app van Betamax. En dan toch een regel bij Budgetphone 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door yodeluxe op 24-05-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Weten jullie of Budgetphone een opzegtermijn hanteerd? In de algemene voorwaarden lees ik nl. het volgende:

12.2 Onverminderd het recht van Budget Phone Company om de Overeenkomst overeenkomstig het elders bepaalde te beëindigen, kunnen Budget Phone Company en de Klant de Overeenkomst te allen tijde en met onmiddellijke ingang schriftelijk opzeggen.

Ik ga er dus vanuit dat ik met onmiddellijke ingang kan opzeggen. Klopt dat?

En geldt een portering bij vaste telefonie net zoals bij mobiele telefonie tot een opzegging bij de oude provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@musicfreak:

Mjoch,,, opzegtermijn... zegt voor hun naar mijn idee ook niet echt veel. Ben zelf 3 maanden geleden overgestapt van BP naar Cheapconnect. In de eerste instantie leek het porteren van mijn nummer niet helemaal goed te gaan. (BP hing er nogal een vaag verhaal aan dat er helemaal niets van bekend is). Uiteindelijk na 6 dagen alles wel en rond :)

Bedenk, als je nog het oude abbo hebt (10 eur pj prepaid nummer) kan je ALTIJD op elk moment opzeggen. :) je hebt het nummer immers per jaar vooruit betaald.

Succes met je overstap zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

yodeluxe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:29:
[...]

Ik kwam erachter toen ik eens in mijn account zat te kijken naar ontvangen gesprekken. Ik gebruik BudgetPhone alleen voor inkomende gesprekken, dus toen ik uitgaande gesprekken zag staan, keek ik er wel heel vreemd van op. Dus eerst eens kijken naar mijn modem (Fritz!box), maar zijn geen uitgaande telefoontjes via BP te zien (wel alle gesprekken via andere providers). Tot ik nog eens goed op de pagina van Budgetphone keek naar de uitgaande gesprekken en een gesprek zag toen ik in het buitenland zat!

Wat was het geval, ik had vanuit het buitenland met mijn Betamax VoIP account gebeld. En per ongeluk stond nog mijn BP nummer als uitgaand nummer geregistreerd. Er is geen koppeling naar Budgetphone, want waarom zou ik als ik bij BP moet betalen terwijl Betamax gratis is? Maar nu komt het, BP registreert het alleen als je belt naar een ander BudgetPhone nummer. Dat was ook te zien aan alle andere (volgens BP) uitgaande gesprekken. Hieronder zie je in ieder geval een stukje log:

[afbeelding]

Ik was dus niet thuis, ik belde niet via Budgetphone, maar via een app van Betamax. En dan toch een regel bij Budgetphone 8)7
Dat lijkt me bijna onmogelijk dat ze dat zelfs weten. Weet je zeker dat het niet een inkomend gesprek is? Dat je (of iemand anders) met Betamax je Budgetphone nummer belde en dat ze het als uitgaand geregistreerd hebben omdat je met je Budgetphonenummer belde.

Hebben ze het gesprek gefactureerd?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Lukt het mensen nog in te loggen in het BP portal?
Probeer het nu al een tijdje maar kan nieuwe wachtwoorden aanvragen en daar keurig mailtjes van ontvangen, maar pakken doet ie ze niet.

Ondertussen al op een oude factuur gevonden dat m'n prepaid jaar tot 18-08 loopt, dus tijd om te gaan porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipse2006
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:36:
Lukt het mensen nog in te loggen in het BP portal?
Probeer het nu al een tijdje maar kan nieuwe wachtwoorden aanvragen en daar keurig mailtjes van ontvangen, maar pakken doet ie ze niet.

Ondertussen al op een oude factuur gevonden dat m'n prepaid jaar tot 18-08 loopt, dus tijd om te gaan porteren.

Ik had precies hetzelfde ruim een week geleden ook, inmiddels is mijn nummer overgezet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-10 18:02
Vraagje:

Ik denk er al een hele tijd over om naar Budgetphone over te gaan, maar sinds een tijdje hoor ik alleen nog maar negatieve verhalen over BP. Slechte service, veel problemen met de telefonie, prijsverhogingen etc. Wat vinden jullie: Is het nog raadzaam om een nummer te porteren naar BP en voortaan bij hun onder te brengen? Momenteel bij Tweak, redelijk vaak 'gestotter'/ kleine wegvallende stukjes in een gesprek. Is dat ook te merken bij BP?

Belgedrag: We bellen veel, zowel vast en mobiel als buitenland.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Technisch gezien zal het best werken, ze kunnen alleen niet met klanten omgaan is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Inderdaad, het werkt allemaal prima maar ze kunnen echt niet met klanten communiceren. En met het afschaffen van prepaid zijn ze voor velen niet echt aantrekkelijk meer. Lees dit topic en Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5] maar eens terug over BP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Persoonlijk heb ik ook geen enkel probleem, maar hoor dezelfde verhalen.
Ik heb tot eind dit jaar prepaid bij hun en ben niet geconfronteerd met de rare overstapverplichting die genoemd wordt door velen.
Na de zomer kijk ik wel even hoe het dan gaat, maar op dit moment zou ik je niet zonder meer BP aanraden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 10:05
Vandaag ga ik ook over naar cheap,niks te zeggen over BP het werkte wel altijd.
Maar vorig jaar was ineens mijn nummer afgesloten,had niet betaald,ok maar heb ook geen factuur gekregen.
Ik had geen zin in welles niettes dus heb mijn nummer maar weer aan laten sluiten[ 10 euro ] .
Jammer maar toen had ik het al gezien daar,
Helaas is de communicatie aldaar niet zo best met hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Marzman schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:01:
[...]

Dat lijkt me bijna onmogelijk dat ze dat zelfs weten. Weet je zeker dat het niet een inkomend gesprek is? Dat je (of iemand anders) met Betamax je Budgetphone nummer belde en dat ze het als uitgaand geregistreerd hebben omdat je met je Budgetphonenummer belde.

Hebben ze het gesprek gefactureerd?
En toch is het zo. Ik belde om precies te zijn via de 12Voip app, verbonden met Wifi in een hotel in Indonesië. Het uitgaande nummer in die app stond ingesteld als het nummer dat ik bij BudgetPhone heb. De tijd heb ik kunnen verifieren vanuit 12Voip, ik was het die dat gesprek voerde. Inkomende gesprekken op mijn BP aansluiting waren er niet, dat heb ik ook kunnen vaststellen. Gelukkig is er niet gefactureerd, maar ik vind het in zijn geheel toch wel heel bijzonder.
Wat ik ook nog extra heb gecontroleerd, is het log van mijn Fritz!Box, daar staat dat gesprek ook niet in. Er is dus ook niemand bij mij thuis geweest om stiekem gebruik te maken van mijn verbinding (wat ook niet kan, want BudgetPhone gebruik ik helemaal niet voor uitgaande gesprekken, dat is via allerlei dialing rules geregeld).

De enige mogelijkheid lijkt mij, dat gesprekken hoe dan ook bij je telefoonprovider geregistreerd worden, ook al bel je niet via die verbinding maar gebruik je alleen je eigen nummer bij een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Mjah, technisch op 1 manier mogelijk al je posts nalezende:
Je belde vanaf Betamax naar een Budgetphone-nummer en zond je eigen nummer mee, dan kan ik me prima voorstellen dat ze dan een reverse lookup doen en die in database verwerken waarna deze bij beide bellers in de geschiedenis getoond wordt.
Een andere verklaring, naast je belt via BP, kan ik niet verzinnen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Wat een fantastisch klantvriendelijk bedrijf blijft dit, zelfs als je geen klant meer bent.

De 15e weggeporteerd en de 18e krijg je nog deze mail:
Beste budgetphone uno gebruiker,

Het saldo van uw budgetphone uno xxxxxxxxx is nu minder dan euro 1.25 saldo, namelijk 0.00. Het saldo is daarmee te laag voor de volgende abonnementsverlenging.

1. Log in op Mijn Account

2. Kies Opladen achter het telefoonnummer en bekijk uw saldo

3. Kies een oplaadbedrag van 5, 10, 20, 50 of 100 euro en reken af met iDeal

Wat gebeurt er als het saldo te laag op de eerste van de volgende maand?

Het telefoonnummer wordt gedeaktiveerd. U kunt niet meer uitbellen en bellers komen in uw voicemail terecht. Geen probleem..

U hebt de tijd tot de eerste van de volgende maand om het nummer te heractiveren.

Wilt u het nummer niet langer gebruiken? Dan hoeft u niets te doen. Het nummer wordt automatisch per de eerste van de volgende maand verwijderd.
:X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porteren,

Als je nummer wil porteren van budgetphone naar cheapconnect,
als prepaid klant van eerste uur is bij budget lastig om aan te tonen dat je de eigenaar bent
van een telefoonnummer.
Je hebt geen factuur of betaalbewijs.
Pas nadat je bij budget een UNO account hebt aangemaakt, ontvang je facturen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hoezo? Je betaalt toch elk jaar 10 euro voor het nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ouwe facturen niet recent.

Dat budgetphone wordt er niet leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11
woekele schreef op donderdag 05 december 2013 @ 07:59:
Hoezo? Je betaalt toch elk jaar 10 euro voor het nummer?
Das war einmal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit verschil tussen klanten van het allereerste eerste uur.
En klanten welke later 'lid' zijn geworden.

Wat meest onplezierig is,
Ondanks dat de eigenaar iets doet met openinternet neutraliteit en via isoc
afgeeft tegen blokkades van bedrijven als KPN.
Staat zijn eigen bedrijf en triest genoeg, ook weinig open voor zijn klanten.
Heel erg jammer.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 01:19:
Er zit verschil tussen klanten van het allereerste eerste uur.
En klanten welke later 'lid' zijn geworden.

Wat meest onplezierig is,
Ondanks dat de eigenaar iets doet met openinternet neutraliteit en via isoc
afgeeft tegen blokkades van bedrijven als KPN.
Staat zijn eigen bedrijf en triest genoeg, ook weinig open voor zijn klanten.
Heel erg jammer.
Zeker, ik vind het bedrijf erg hard achteruit gaan. De VoIP-dienst werkt nog prima (voor zo ver ik dat kan beoordelen met 3 tot 10 uur bellen per maand) maar ik vraag me echt af wat de servicedesk daar aan het doen is 8)7 Als je ze mailt dan krijg je vreemde one-liners en ze zitten er totaal niet op te wachten om moeite te doen om je als klant te houden. Net alsof ze zonder klanten nog kunnen bestaan? :?

Ben dus hard opzoek naar een alternatief, CheapConnect komt een beetje te cheap op mij over. Iemand misschien andere suggesties? Van Betamax blijf ik het liefst ook ver weg.

Goedkoop bellen via VoIP

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

cheapconnect werkt anders prima, daar zitten veel ex-BP gebruikers en ik hoor er eigenlijk weinig klagen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:23:
cheapconnect werkt anders prima, daar zitten veel ex-BP gebruikers en ik hoor er eigenlijk weinig klagen.
Hmm, misschien toch CC maar eens overwegen dan ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

enige wat CC niet ondersteund en BP wel, is met meerdere toestellen/centrales op één account ingelog zijn. Bij CC gooit ie de oudste er dan uit, dus als ik onderweg mijn huisnummergebruik gaat de telefoon thuis niet meer over, tot ik op reis weer uitlog. Niet heel lastig maar wel handig om te weten als je het (zoals ik) wel eens gebruikt.

• Wolly
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:23:
Kan dit bevestigen. Je wordt netjes op de hoogte gehouden van (eventuele) storingen, onderhoud en eigenlijk werkt het altijd wel prima. Helpdesk is ook normaal in de communicatie en website is een verademing tegenover die van Budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 13:12
Onze twee Budgetphone VoIP lijnen liggen er momenteel uit. De website werkt ook niet mee,
kan dus niet nagaan of ze problemen hebben.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ja, wij hier ook.
ReneK schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:17:
Onze twee Budgetphone VoIP lijnen liggen er momenteel uit. De website werkt ook niet mee,
kan dus niet nagaan of ze problemen hebben.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Werkt hier prima, kan bellen en gebeld worden. oops ben gewisseld van provider en was dat even vergeten

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 22-12-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
franssie schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:52:
Werkt hier prima, kan bellen en gebeld worden.
Zeker weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

yep zeker weten want getest naar en van een Ben 06-nummer. Oops, ben hier geen klant meer :o

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 22-12-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
Kan SIP hier niet registreren en website ligt er ook uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:08
Hier ook eruit om 18.33u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

oh fuck, ik zit inmiddels bij cheapconnect, sorry voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hier ook geen sip registratie. Voor het eerst in zes jaar dat echt alles offline is, en ook hun administratieve nummer (bandje loopt wel) is alleen tijdens kantooruren bereikbaar. Ik noem 'm maar even: 071 5815688.
Weet iemand of er op twitter of facebook door Budget Phone een status update of storing gemeld wordt?
(Ik gebruik beide niet)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

je hebt geen twitter account nodig dacht ik om te kunnen meelezen: https://twitter.com/budgetphone
Sinds 23SEP2104 geen posts meer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:26
Bij mij ligt BP al om 18:06 uur eruit.

Of ze zijn gehackt of er zijn grote financiële problemen.
Er zijn teveel dingen (site en servers) uitgevallen voor een simpele storing.
Ook de totale zenderstilte op Facebook en Twitter zegt al iets.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 22-12-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:16
De kabelprovider SKV in Veendam neemt VoIP diensten af van Budgetphone en geeft ook aan dat ze getroffen zijn door deze storing: http://www.kabelnetveendam.nl/actuele-storingen-skv/ ook zei kunnen geen contact krijgen met Budgetphone.

Ben zelf inmiddels al een aantal jaar overgestapt naar Cheapconnect, mede vanwege de brakke communicatie die Budgetphone naar hun klanten toe hanteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBro
  • Laatst online: 04-03-2024
SIP registraties mislukken en de web site is off line.
Het resolven van de www.- en sip1.budgetphone.nl records geeft een IP-adres wat als PTR-record "offline.uniserver.nl" geeft, wat doet denken dat ze door Uniserver offline zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
Zit nu bij BudgetPhone echt voor het onbeperkt bellen. Weet iemand anders nog een voip provider waar je voor ongeveer €12,50 onbeperkt kunt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iets meer dan een jaar (of anderhallf) geleden zijn een hoop mensen overgestapt naar cheapconnect, is in dit topic nog wel terug te lezen. Jammer dat Budgetphone zo met stille trom is omgevallen en dan maar zien hoe je je eigen nummer wegporteerd naar een nieuwe aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:26
Ja, toen stapten ze over naar een abo vorm die je per maand moest betalen in plaats van een jaar.
Pas nog het tegoed aangevuld met (gelukkig) vijf euro.
Als dat de schade is voor ons, dan valt het nog mee.

De grote vraag is: wat gebeurd er met ons telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
Ja, alleen heeft CheapConnect geen onbeperkt bellen abbo. Iemand enig idee of er nog meerdere voip providers zijn met onbeperkt bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Er is vast niks gebeurd met de telefoonnummers, ik ga er gewoon vanuit dat er een storing is en dat ze bezig zijn met het oplossen hiervan :) Als ze offline zouden zijn gehaald dan is het wel apart dat ik nog gebeld kan worden :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Is het niet wat vroeg om conclusies te trekken? Tuurlijk het is niet heel professioneel om niks te melden, maar ik wacht ff morgen 8:30 af en bel op het nummer van de administratie wat ik eerder gepost heb.
2 x eerder contact gehad, laatste keer technisch inhoudelijk wat een prettig gesprek was, en er werd rustig de tijd genomen, zeer bekwame ondersteuning! Mijn D-Link dir857 en Siemens A580-IP werkte hierna prettig samen, zonder onnodige "deurtjes" te openen..

Wordt vervolgd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Er is een update op Twitter:

Er zijn problemen met dns-resolve. Hopelijk z.s.m. opgelost. U kunt problemen hebben met bellen, gebeld word en budgetphone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Als ze de website / VoIP omgeving draaien op dezelfde servers of hetzelfde serverpark en dat is niet redundant uitgevoerd dan kan "alles" plat liggen. Handig is dat niet, mogelijk is het wel.

Update: of DNS issues. Dat verklaart ook waarom sommige mensen er geen last van hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Ma_rK op 22-12-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@MensionXL

Uh, is dit echt op het nr van BP? Niet per ongeluk een SIP van je internet provider?
Mijn Siemens A580-IP valt automatisch terug op een telefoonnummer van Telfort,
Nadat ik dit zojuist voor het eerst in 6 jaar heb ingesteld..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:29:
@MensionXL

Uh, is dit echt op het nr van BP? Niet per ongeluk een SIP van je internet provider?
Mijn Siemens A580-IP valt automatisch terug op een telefoonnummer van Telfort,
Nadat ik dit zojuist voor het eerst in 6 jaar heb ingesteld..
Nope, UPC in combinatie met 1 SIP account, van BP :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MensionXL schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:30:
[...]

Nope, UPC in combinatie met 1 SIP account, van BP :)
O, en in je onderschrift een linkje goedkoop voip welke naar cheapconnect linkt? Nog steeds BP

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:38:
[...]

O, en in je onderschrift een linkje goedkoop voip welke naar cheapconnect linkt? Nog steeds BP
BP is naar mijn ervaring stabieler, de link staat erin maar heb verder niks met CC te maken ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste