Marzman schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:59:
[...]
Als je twee accounts kan aanmelden ligt de beperking eigenlijk aan je apparatuur of instellingen. Je zou gewoon 2 sipaccounts (twee keer dezelfde) in je router kunnen zetten die doorzetten naar dezelfde telefoon en dan even opzoeken hoe je in je ata van lijn kan switchen met een shortcut en hoe je de lijnen kan bundelen.
Beter gezegd, BP staat het ook toe om bij hun trunk 2 x tegelijkertijd aangemeld te zijn met 1 account. Meer dan 2 is helaas niet mogelijk. Wil je toch meer dan 2 telefoons (op verschillende lokaties) tegelijkertijd aangemeld willen hebben, dan is het wellicht handiger om een eigen sip trunk (server) te maken. Hiervoor zijn er legio software op internet waarbij je dat vrij eenvoudig kan opzetten.
Het leuke is wel dat als je een eigen trunk maakt, ook IVRS (InterActive Voice Response System) kan maken. Zo kan je als iemand je belt, een menu af laten spelen. Toets 1 voor bla bla bla, toest 2 voor, etc etc
Binnenkort ga ik daar eens mee spelen

Vooral op het oog dat KPN het voornemen heeft om SIP via 3G af te knijpen. Hiermee wil ik met mijn mobiel via mijn eigen gemaakte poort (geen 5060 uiteraard) dat verbind met de SIPserver thuis, en van daaruit via 5060 bij BP verbonden is. Want we weten wel dat KPN niet zomaar allelei poorten kan afsluiten
Maar goed, het is theorie. Binnenkort eens kijken of ik het ook zo aan de praat kan krijgen.