Het Budget Phone ervaringen topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171246

bedankt JeroenE.
Het probleem lag waarschijnlijk aan dat ik bij PSTN-Line bij SIP 5061 had vermeld ipv 5060. Nadat ik dat gewijzigd had, werkte het goed. Vraag me niet waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Vandaag is ons nummer geporteerd naar Budgetphone. Alles is goed gegaan. Alleen als inlog in de portal kan ik helemaal niks instellen onder bijvoorbeeld 'Voicemail en doorschakelen'. Ons nummer staat er ook niet bij. Komt dit nog!?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VfakF8sLZVhl65QEFh8aUId4/thumb.jpg

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Iemand trouwens een idee of je toch op een 1 of andere manier je prepaid nummer wel kan laten opnemen in telefoongidsen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wellicht via mijnnummervermelding? Al zeggen die ook dat het eigenlijk via je telecomprovider moet gaan. Aangezien ik zelf geen behoefte heb om in telefoongidsen te staan heb ik er verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 00:06
hallo allemaal,

ik heb een vraag mbt uitgaand bellen en budgetphone. ik wil een school/bedrijf aansluiten op budgetphone. inbellen geschiedt op 1 nummer wat uitkomt bij de receptie, en die schakelt dan (via asterisk centrale) door naar de betreffende persoon ..

maar mijn vraag gaat over uitbellen. is het mogelijk, dat 2 of meer (en hoeveel meer dan) mensen tegelijk uitbellen via budgetphone?

en sterker nog, stel collega A en B bellen naar buiten .. is de receptie dan nog steeds bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Meer mensen die niet bereikbaar zijn op hun budgetphone nummer momenteel!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:25
Henkie-Jan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:05:
Meer mensen die niet bereikbaar zijn op hun budgetphone nummer momenteel!? :(
Op 1 nummer niet te bereiken, op een ander nummer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ok, gelukkig. Ligt dus niet aan mij. Maar goed. Wel balen. Al zullen ze het vast snel oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
DrClaw schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:51:
hallo allemaal,

ik heb een vraag mbt uitgaand bellen en budgetphone. ik wil een school/bedrijf aansluiten op budgetphone. inbellen geschiedt op 1 nummer wat uitkomt bij de receptie, en die schakelt dan (via asterisk centrale) door naar de betreffende persoon ..

maar mijn vraag gaat over uitbellen. is het mogelijk, dat 2 of meer (en hoeveel meer dan) mensen tegelijk uitbellen via budgetphone?

en sterker nog, stel collega A en B bellen naar buiten .. is de receptie dan nog steeds bereikbaar?
Is het de bedoeling dat uitbellen dan ook via Budetphone gaat of? Of via een andere provider> Dat is niet duidelijk uit je verhaal! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Update: heb even opnieuw geregistreerd en het probleem is opgelost! :) Zal even de timeout iets lager zetten dat iets vaker opnieuw registreert. :)

Edit: en nu weer niet. :\

[ Voor 8% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-04-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07 18:45
Henkie-Jan schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:24:
Iemand trouwens een idee of je toch op een 1 of andere manier je prepaid nummer wel kan laten opnemen in telefoongidsen e.d.?
Ja gewoon via budgetphone al heeft het mij wel een jaartje zeuren gekost, maar misschien dat het inmiddels sneller gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ok, zal eens even een e-mail sturen. Zou hij niet gewoon blijven staan in de tel.gids omdat hij daar eerst ook al in stond toen het nummer nog bij KPN stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 00:06
Henkie-Jan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:09:
[...]

Is het de bedoeling dat uitbellen dan ook via Budetphone gaat of? Of via een andere provider> Dat is niet duidelijk uit je verhaal! ;-)
ja, dat is ook de bedoeling. het liefst alles via 1 provider. voor mezelf heb ik wel een aantal sip providertjes met aparte calling rules, maar dat kun je een administratie bij een school niet aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Henkie-Jan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:00:
Ok, zal eens even een e-mail sturen. Zou hij niet gewoon blijven staan in de tel.gids omdat hij daar eerst ook al in stond toen het nummer nog bij KPN stond?
Bij mij niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En bij mij helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook weer eens een nummer aangevraagd, maar de siplogin en wachtwoord werken niet op sip1.budgetphone.nl (401 error, de sipserver heb ik gegokt want in het mailtje stonden alleen de username en het wachtwoord), ook heb ik geen idee hoe ik op de portal in moet loggen. Bij wachtwoord vergeten kent hij mijn e-mailadres niet eens. Iemand een idee? (heb ze net al gemaild er over want ik gok zelf dat het account gewoon niet goed is aangemaakt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb wel eens gehad dat ik het wachtwoord copy/paste uit hun mailtje, en dat het dan niet werkt. Als je dan eerst het wachtwoord eens copy/paste in notepad, zie je dat er een spatie achter staat die nog weg moet :P Wellicht ook iets om te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-07 14:12
DrClaw schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:51:
hallo allemaal,

Dat is helemaal afhankelijk van je hardware. Voor Budgetphone maakt het niet uit, zolang je genoeg bandbreedte hebt is het goed. Ken dat type centrale niet echt, maar er zal vast wel ergens staan hoeveel kanalen tegelijk mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Op dit moment hoor ik in 50% van de gevallen van als mensen mij bellen dat ze me slecht kunnen staan. Dan bel ik terug via een Betamax provider en dan is er niks aan de hand. Of mensen bellen mij opnieuw en dan gaat het ook goed. Ik gebruik een Fritzbox 7390 i.c.m. een Dect FritzFon. Jitter tussen de 1 en 3 ms. Ping tijd van 60ms en 140ms volgens de router.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

woekele schreef op donderdag 14 april 2011 @ 06:30:
Ik heb wel eens gehad dat ik het wachtwoord copy/paste uit hun mailtje, en dat het dan niet werkt. Als je dan eerst het wachtwoord eens copy/paste in notepad, zie je dat er een spatie achter staat die nog weg moet :P Wellicht ook iets om te checken :)
Thanks, het was toch iets met het account. Het werkt nu :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 15:50
Ik heb gemaild of een prepaid nummer in de gids kan, ik krijg terug:
Geachte heer,

We doen geen vermeldingen in de telefoon gids voor pre-paid nummers.
Met vriendelijke groet,

De helpdesk

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Iemand die iets weet op het volgende?

Ik zou graag voicemail willen gebruiken en als ik deze inschakel gaat hij netjes na een keer of 7 overgaan naar de voicemail. Maar als ik in gesprek ben, verschijnt ook meteen de voicemail voor een tweede beller. Terwijl ik eigenlijk wil hebben dat er dan een ingesprekstoon te horen is. Als de voicemail uitstaat, komt die namelijk wel. Is hier geen onderscheid in te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:47
Met #67 schakel je Voicemail bij in gesprek uit. Zie ook http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/174. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mawlana op 28-04-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Maar ik heb geen UPC :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 21:36
Die shortcodes zijn vrij generiek:
*/#21 direct
*/#61 geen gehoor
*/#67 in gesprek
Dat zal bij BP niet anders zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-07 12:19
*/ zijn bedoeld als opsommingstekens neem ik aan? Het duurde even voor ik dat in de gaten had.
Ik betwijfel trouwens of je gelijk hebt met die shortcodes, BP voert een tamelijk eigenzinnig beleid. Ben het ook niet tegengekomen in hun faqs oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat kan inderdaad wel anders zijn, maar het is het proberen waard. Meestal proberen telecomproviders het wel gelijk te houden, maar soms is het niet mogelijk door de gebruikte apparatuur of omdat ze ook dingen in het buitenland aanbieden en ook je eigen apparatuur heeft er nog invloed op (die heeft ook zijn eigen shortcodes die je soms wel en soms niet kan instellen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 13:00
Bij budgetphone bij accountgegevens> voicemail en doorschakelen heb je volgende keuze mogelijkheden:

Gesprek altijd doorsturen
Doorsturen bij niet gevonden
Doorsturen bij in gesprek
Doorsturen bij geen antwoord

Ik heb het zelf niet gebruikt/getest.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ships, verkeerde topic. :D Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
We hebben gisteren de nieuwe gids ontvangen en daar staan we nog steeds in. Maar blijf het vaag vinden dat het niet zou kunnen. Iedereen met een Nederlands nummer heeft daar toch gewoon recht op?

Kan je trouwens met budgetphone 2 gesprekken tegelijk ontvangen?

[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 29-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
heb even nagevraagd hoe het zit bij Mijnnummervermelding.nl w.b. opnemen van een telefoonnummer van Budgetphone. Had hun gevraagd of iedereen recht heeft op een gratis vermelding. Dit was hun reactie:
Iedereen kan met zijn telefoonnummer opgenomen worden met een gratis
basisvermelding.

U kunt uw gegevens (telefoonnummer, naam, adres en woonplaats) bij ons
aanleveren zodat wij een vermelding op kunnen nemen.

Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend en elke wijziging voor
de vermelding dient u zelf aan ons door te geven omdat uw telecomaanbieder
niet bij ons aanlevert.

Met vriendelijke groet,
mijnnummervermelding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Henkie-Jan schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:03:
heb even nagevraagd hoe het zit bij Mijnnummervermelding.nl w.b. opnemen van een telefoonnummer van Budgetphone. Had hun gevraagd of iedereen recht heeft op een gratis vermelding. Dit was hun reactie:

[...]
Dank, gelijk gemaild! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

franssie

Save the albatross

Henkie-Jan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:40:
<>
Kan je trouwens met budgetphone 2 gesprekken tegelijk ontvangen?
Als ik het mij goed herinner kan dat als je twee telefoons hebt aangemeld, een wisselgesprek kan dan weer niet (of het is me nooit gelukt dat aan de praat te krijgen). Ooit wil ik nog eens conference call software gaan draaien op mijn nummer...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

franssie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:39:
[...]

Als ik het mij goed herinner kan dat als je twee telefoons hebt aangemeld, een wisselgesprek kan dan weer niet (of het is me nooit gelukt dat aan de praat te krijgen). Ooit wil ik nog eens conference call software gaan draaien op mijn nummer...
Als je twee accounts kan aanmelden ligt de beperking eigenlijk aan je apparatuur of instellingen. Je zou gewoon 2 sipaccounts (twee keer dezelfde) in je router kunnen zetten die doorzetten naar dezelfde telefoon en dan even opzoeken hoe je in je ata van lijn kan switchen met een shortcut en hoe je de lijnen kan bundelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Marzman schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:59:
[...]

Als je twee accounts kan aanmelden ligt de beperking eigenlijk aan je apparatuur of instellingen. Je zou gewoon 2 sipaccounts (twee keer dezelfde) in je router kunnen zetten die doorzetten naar dezelfde telefoon en dan even opzoeken hoe je in je ata van lijn kan switchen met een shortcut en hoe je de lijnen kan bundelen.
Beter gezegd, BP staat het ook toe om bij hun trunk 2 x tegelijkertijd aangemeld te zijn met 1 account. Meer dan 2 is helaas niet mogelijk. Wil je toch meer dan 2 telefoons (op verschillende lokaties) tegelijkertijd aangemeld willen hebben, dan is het wellicht handiger om een eigen sip trunk (server) te maken. Hiervoor zijn er legio software op internet waarbij je dat vrij eenvoudig kan opzetten.

Het leuke is wel dat als je een eigen trunk maakt, ook IVRS (InterActive Voice Response System) kan maken. Zo kan je als iemand je belt, een menu af laten spelen. Toets 1 voor bla bla bla, toest 2 voor, etc etc

Binnenkort ga ik daar eens mee spelen :) Vooral op het oog dat KPN het voornemen heeft om SIP via 3G af te knijpen. Hiermee wil ik met mijn mobiel via mijn eigen gemaakte poort (geen 5060 uiteraard) dat verbind met de SIPserver thuis, en van daaruit via 5060 bij BP verbonden is. Want we weten wel dat KPN niet zomaar allelei poorten kan afsluiten :)

Maar goed, het is theorie. Binnenkort eens kijken of ik het ook zo aan de praat kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 167472 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Beter gezegd, BP staat het ook toe om bij hun trunk 2 x tegelijkertijd aangemeld te zijn met 1 account. Meer dan 2 is helaas niet mogelijk. Wil je toch meer dan 2 telefoons (op verschillende lokaties) tegelijkertijd aangemeld willen hebben, dan is het wellicht handiger om een eigen sip trunk (server) te maken. Hiervoor zijn er legio software op internet waarbij je dat vrij eenvoudig kan opzetten.

Het leuke is wel dat als je een eigen trunk maakt, ook IVRS (InterActive Voice Response System) kan maken. Zo kan je als iemand je belt, een menu af laten spelen. Toets 1 voor bla bla bla, toest 2 voor, etc etc

Binnenkort ga ik daar eens mee spelen :) Vooral op het oog dat KPN het voornemen heeft om SIP via 3G af te knijpen. Hiermee wil ik met mijn mobiel via mijn eigen gemaakte poort (geen 5060 uiteraard) dat verbind met de SIPserver thuis, en van daaruit via 5060 bij BP verbonden is. Want we weten wel dat KPN niet zomaar allelei poorten kan afsluiten :)

Maar goed, het is theorie. Binnenkort eens kijken of ik het ook zo aan de praat kan krijgen. :)
KPN kan 5060 wel afsluiten maar Budgetphone werkt ook prima op 5068 (zelf nog ingesteld bij iemand achter een adslmodem waar 5060 is gereserveerd voor de eigen sipfunctionaliteit). Maar KPN zal wel slimmer zijn en 5060 tot en met 5070 dicht zetten :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ok. bedankt voor alle reacties. Mijn voorkeur gaat gewoon uit dat als ik bijvoorbeeld op Tel1 een telefoongesprek ontvang via BP en in gesprek ben. En er belt nog iemand dat dan Tel2 gaat rinkelen. Maar hiervoor moet ik me dus twee keer aanmelden op de SIP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

yep!

Je kan jezelf dan zelfs bellen. Ik heb het even getest en dat werkt, zo had ik het ook in India een paar jaar geleden, als iemad ons belde ging mijn toestel in India ook over (in het hotel haha) en wie het eerst opnam (nederland of ik) kreeg het gesprek.
Doorverbinden lukte me echter niet.

[ Voor 97% gewijzigd door franssie op 03-05-2011 13:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Doorverbinden is wellicht ook een instelling van het modem/sip device? :) Heb nog een vrij nieuw model modem/sip device waar nog wat dingen aan ontdekt moeten worden! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Gebruiken al een paar jaar budgetphone in combinatie met betamax. De router ( P-2602R-D1A) begint echter steeds brakker te worden, steeds vaker zijn er haperingen in de lijn en steeds vaker gebeurt het dat er niets in het netwerk gebeurt dat toch halve gesprekken wegvallen. Aan het begin enkel wanneer je volop torrents aan het downloaden was. Niet meer te gebruiken dus.

Er moet een nieuwe router komen dus, maar het liefst eentje met fatsoenlijke QoS, eentje die wel werkt. Kan dat?
We kunnen bij Telfort een nieuwe router krijgen als we ons contract een jaar verlengen, dat is geen probleem, maar deze heeft maar één aansluiting voor een telefoon, en we gebruiken regelmatig beide lijnen.

Daarnaast is het eigenlijk gewenst om verschillende ringtones op verschillende telefoonnummers af te laten gaan, in verband met een eigen zaak aan huis.

4 wensen dus: betere kwaliteit, 2 lijnen tegelijkertijd, 2 accounts, verschillende ringtones voor verschillende inkomende lijnen. Hebben jullie tips?

Wellicht dus twee losse systemen, maar dan zit je weer met je qos verhaal. Internet is ADSL bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SpiceWorm schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:55:
Gebruiken al een paar jaar budgetphone in combinatie met betamax. De router ( P-2602R-D1A) begint echter steeds brakker te worden, steeds vaker zijn er haperingen in de lijn en steeds vaker gebeurt het dat er niets in het netwerk gebeurt dat toch halve gesprekken wegvallen. Aan het begin enkel wanneer je volop torrents aan het downloaden was. Niet meer te gebruiken dus.
offtopic:
Reboot de jouwe ook af en toe? Ik dacht dat Telfort dat deed en zat al te kijken of ik hun managementsoftware niet buiten kan sluiten (het gebeurd vaak als ik een website wil openen ofzo, itt torrents niet echt een zware belasting voor het ding dus)

Als het goedkoop moet dan staat er in het Voipbustertopic een referentie naar goedkope Sipura ata's (ik heb er zelf eentje bij iemand staan en dat werkt perfect, al ben ik er niet 100 procent van overtuigd dat het echt een Sipura is) en dan kan je er gewoon een willekeurig dsl-modem voorzetten.

Voor all-in-one oplossingen zijn de Fritzboxen erg leuk. Of die ook iets met ringtonen kan weet ik niet, ik weet ook niet hoe je dat voor je ziet want dat geluid komt uit het telefoontoestel.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 03-05-2011 15:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Marzman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:00:
[...]

offtopic:
Reboot de jouwe ook af en toe? Ik dacht dat Telfort dat deed en zat al te kijken of ik hun managementsoftware niet buiten kan sluiten (het gebeurd vaak als ik een website wil openen ofzo, itt torrents niet echt een zware belasting voor het ding dus)

Als het goedkoop moet dan staat er in het Voipbustertopic een referentie naar goedkope Sipura ata's (ik heb er zelf eentje bij iemand staan en dat werkt perfect, al ben ik er niet 100 procent van overtuigd dat het echt een Sipura is) en dan kan je er gewoon een willekeurig dsl-modem voorzetten.

Voor all-in-one oplossingen zijn de Fritzboxen erg leuk. Of die ook iets met ringtonen kan weet ik niet, ik weet ook niet hoe je dat voor je ziet want dat geluid komt uit het telefoontoestel.
Nee, niet met dit exemplaar, wel met de wireless versie, die startte zomaar 5x per dag opnieuw op. Die is dan ook vervangen door een speedtouch.

We hebben hier zo'n superdeluxe fritsbox gehad (7220 oid), met dect basisstation etc, maar dat was echt een ramp (huilen) om die en met budgetphone en met voipcheap aan de gang te krijgen, met nummerweergave etc. 't apparaat gauw weer verkocht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SpiceWorm schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:17:
[...]
We hebben hier zo'n superdeluxe fritsbox gehad (7220 oid), met dect basisstation etc, maar dat was echt een ramp (huilen) om die en met budgetphone en met voipcheap aan de gang te krijgen, met nummerweergave etc. 't apparaat gauw weer verkocht dus.
Raar, BP en een VB-kloon werkt hier al jaren zonder problemen met o.a. telfort, Ziggo en Tweak.
Dit met zowel 7270 als 7390.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het lijkt me dat je er wel wat handleidingen voor kan vinden hoe het ingesteld moet worden. De Fritzboxen zijn populair en VB en BP zijn ook best populaire diensten. Misschien traint het wat lager in als een Zyxel of Speedtouch.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:39
Misschien rare vraag... Ik VOIP-in met BP en uit met 12viop. Nu werkt tone dialling in menu's (druk 1 voor facuratie, ...) niet meer. Is dat een kenmerk van VOIP of ligt het aan mijn Telefoon (Siemens Giga 3015) of kan ik iets instellen in het model (telfort zyxel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tone dialing bij inkomende gesprekken? Wanneer heb je dat nodig :p Maar je zou naar de codec of compressie kunnen kijken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Marzman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:37:
Het lijkt me dat je er wel wat handleidingen voor kan vinden hoe het ingesteld moet worden. De Fritzboxen zijn populair en VB en BP zijn ook best populaire diensten. Misschien traint het wat lager in als een Zyxel of Speedtouch.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een modem wat QoS goed uitvoerd. De rest kan ik wel bij elkaar klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Marzman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:03:
Tone dialing bij inkomende gesprekken? Wanneer heb je dat nodig :p Maar je zou naar de codec of compressie kunnen kijken.
Waar staat dat het voor inkomende gesprekken is?

Staat mij bij dat je bij dit probleem dtmf-mode op RFC2833 moest instellen. Maar ik kan het zo gauw nergens meer vinden. Even proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AtRi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:00:
[...]

Waar staat dat het voor inkomende gesprekken is?
Omdat het eigenlijk in het voipbustertopic hoort ;)
Staat mij bij dat je bij dit probleem dtmf-mode op RFC2833 moest instellen. Maar ik kan het zo gauw nergens meer vinden. Even proberen zou ik zeggen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
sipjohn schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:33:
Bij budgetphone bij accountgegevens> voicemail en doorschakelen heb je volgende keuze mogelijkheden:

Gesprek altijd doorsturen
Doorsturen bij niet gevonden
Doorsturen bij in gesprek
Doorsturen bij geen antwoord

Ik heb het zelf niet gebruikt/getest.
Ik wel, deze opties werken niet. Is echt alleen bedoeld voor doorschakelen naar een extern nummer.

Ik zal die codes eens proberen, maar vaak is dat met SIP lastig. In principe alleen bedoeld voor traditioneel en GSM telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
franssie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:39:
[...]

Wisselgesprek is geen probleem, heb hier een SPA3102 en kan gewoon een tweede gesprek ontvangen, je hoort op het toestel dan een aankloptoon en dan kun je met de R toets wisselen. Je kunt een tweede gesprek ook blokkeren, dan krijgt de beller een ingesprekstoon of de voicemail zoals in mijn geval. Je hoeft je dus niet twee keer aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hugo__Boss schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:22:
[...]

Wisselgesprek is geen probleem, heb hier een SPA3102 en kan gewoon een tweede gesprek ontvangen, je hoort op het toestel dan een aankloptoon en dan kun je met de R toets wisselen. Je kunt een tweede gesprek ook blokkeren, dan krijgt de beller een ingesprekstoon of de voicemail zoals in mijn geval. Je hoeft je dus niet twee keer aan te melden.
dan zal ik toch eens een SPA kopen ipv mijn telfort modem als te ata gebruiken, of wellicht moet ik eens de handleiding van mijn modem lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:39
AtRi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:00:
dtmf-mode op RFC2833 instellen
Dat was het inderdaad - bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Meer mensen momenteel met een gigantisch ruis op de lijn? :( Er was vammiddag wel een storing las ik maar die moet opgelost zijn. Maar kan ook niet uitbellen verneem ik net. Krijg steeds de melding: 'Het nummer waarnaar u probeert te bellen is niet beschikbaar'. Terwijl dat wel het geval is...

Edit: alles werkt weer. Was dus een storing! ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Henkie-Jan op 24-05-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-07 12:34
Wat ik niet duidelijk op tweakers kan vinden is of de Linksys PAP2T nu 2 SIP accounts op één lijn kan doen. Het bekende trucje wil ik toe gaan passen, bellen bij Voip X en Nummer bij Voip Y.

Is dit mogelijk, zo ja, hints en tips? Zo nee, alternatieven apparaatjes rond de zelfde prijsklassen (iets duurder is natuurlijk geen probleem ;) ).

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja (ik heb er twee van Sipura), maar wat is het truukje dan? Twee sipaccounts waarvan een inkomend met een prepaid budgetphonenummer klink namelijk als "het bekende truukje", dat zijn gewoon twee sipaccounts dan toch?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-07 12:34
Ik ben pas nieuw in deze wereld en dat is inderdaad de manier. Budgetphone voor een nummer en voipbuster of een andere voor uitgaande gesrpekken (goedkoop qua minuut).

Ik ben er iniedergeval achter door flink te googelen dat de PAP2T géén 2 VOIP accounts op één lijn kan instellen. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb verder gekeken en ben nu uitgekomen op de SPA-3102. Deze zou moeten doen wat ik wil, meerdere voip accounts op een lijn. Daarbij is de prijs maar een paar euro duurder, dus het valt mee.

Tips altijd welkom.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je kan gewoon de PAP2T gebruiken, maar dan moet je wel voxalot (ongeveer $ 15 per jaar) gaan gebruiken. Dan vul je de SIP-gegevens van budgetphone en voipbuster in bij voxalot, en stel je op je PAP2T de SIP-gegevens van je voxalot-account in.

Ja, er zijn ook gratis alternatieven. Bij die gratis alternatieven kan je echter geen gebruik maken van de freedays bij betamax-klonen zoals voipbuster.

Hoe en wat is waarschijnlijk tientallen keren uitgelegd in dit topic, succes.

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 28-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan koop je de 1001? Dat is een simpelere waar het zeker mee kan (heeft maar een telefoonaansluiting maar er kunnen twee accounts in). Ding is ontworpen door Sipura dat overgenomen is door Linksys. De Pap2 is eigenlijk net een modelletje duurder. Heb er pas nog een gekocht voor 20 euro op Ebay (van een of andere Chinees).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepJoepJoep
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb een vreemde ervaring met Budget Phone.
Ik heb sinds kort een nummer bij Budget Phone, na een dag twee er wat mee getest te hebben blijken er 6 uitgaande gesprekken naar hetzelfde telefoonnummer te zijn geweest die ik echter nooit heb gevoerd!!!
Heeft iemand ook weleens zoiets meegemaakt bij BP?

• franssie

franssie

Save the albatross

ja ik, bleek de schoonmaakster te zijn.

• JoepJoepJoep
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
Doe effe normaal zeg, ik dacht dat dit een serieus forum was...
helaas ze zitten overal die ........

• Marzman
  • Niet online

Marzman

offtopic:
Doe zelf normaal man
Gaan we op de Wilders/Rutten toer?

Is een vrij normaal antwoord hoor, meestal is het zoiets. Dat je vergeten bent dat je aan het testen was of dat de schoonmaakster, je vriendin, je moeder, je zoon etc ook even aan het testen was.

/▌

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

JoepJoepJoep schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:29:
Ik heb een vreemde ervaring met Budget Phone.
Ik heb sinds kort een nummer bij Budget Phone, na een dag twee er wat mee getest te hebben blijken er 6 uitgaande gesprekken naar hetzelfde telefoonnummer te zijn geweest die ik echter nooit heb gevoerd!!!
Heeft iemand ook weleens zoiets meegemaakt bij BP?
Bel dat nummer?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26

fjs

PSN: ftltc

Vanaf vanavond kan ik niet meer bellen en gebeld worden. Als ik naar mezelf bel via mobiel zegt hij 'Alle lijnen zijn bezet'. En als ik uit bel gaat hij wel over maar na een paar keer zegt het display 'Error en hoor ik een 'niet bestaand telefoonnummer' toon.

Vanmiddag werkte alles nog en eigenlijke al jaren.
Ziggo => Router => Fritzbox.

En zover ik kan zien is er geen storing. Iemand een idee?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
fjs schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:01:
Vanaf vanavond kan ik niet meer bellen en gebeld worden. Als ik naar mezelf bel via mobiel zegt hij 'Alle lijnen zijn bezet'. En als ik uit bel gaat hij wel over maar na een paar keer zegt het display 'Error en hoor ik een 'niet bestaand telefoonnummer' toon.

Vanmiddag werkte alles nog en eigenlijke al jaren.
Ziggo => Router => Fritzbox.

En zover ik kan zien is er geen storing. Iemand een idee?
Hier dezelde melding als ik van mobiel naar vast BP nummer bel :(
(werkt ook al jaren, configuratie ongewijzigd, ook Ziggo)

EDIT: Vanochtend werkt alles weer naar behoren!

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 28-09-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
Deze tekst en storing had ik dus ook op mijn BP nummer als ik belde van me mobiel ...
Vanavond tussen 8 en 9 had ik er last van.

[ Voor 20% gewijzigd door chrisdrielsma op 27-09-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Ik heb al een week last van storing. Als iemand mij belt op het budgetphone nummer dan gaat de telefoon over en zie ik het nummer op het schermpje van mijn telefoon, maar zodra ik opneem verbreekt de verbinding.

Echter als iemand mij op mijn voipbuster-account (085 nummer) belt dan is er niets aan de hand en werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Hmmm

Tja ik weet dat jullie niet op mijn mening zitten te wachten als ik zeg dat de naam Budgetphone al genoeg zegt. In het verleden ook een abbo gehad bij hun, en steeds door diverse storingen problemen gehad.

Voor een 10jte per jaar een prepaid lokaal nummer of een abbo heb ze allemaal gehad. Als je met dit soort vage storingen genoegen neemt, dan zit je bij Budgetphone bij het goede adres.

Zelf ben ik zo blij dat ik een nummer heb bij een breezz dealer. Nooit problemen gehad, 3 jaar config Glasvezel>Linksys Router>Fritz 7050

Je betaald per maand net zoveel maar het zogenaamde gratis bellen naar vaste nummers in NL (nee bedoel niet bp naar bp)heb je er dan niet bij.

Het is maar niet waar je voor gaat. Budgetphone voor weinig en Breezz voor wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MiK schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:57:
Hmmm

Tja ik weet dat jullie niet op mijn mening zitten te wachten als ik zeg dat de naam Budgetphone al genoeg zegt. In het verleden ook een abbo gehad bij hun, en steeds door diverse storingen problemen gehad.

Voor een 10jte per jaar een prepaid lokaal nummer of een abbo heb ze allemaal gehad. Als je met dit soort vage storingen genoegen neemt, dan zit je bij Budgetphone bij het goede adres.

Zelf ben ik zo blij dat ik een nummer heb bij een breezz dealer. Nooit problemen gehad, 3 jaar config Glasvezel>Linksys Router>Fritz 7050

Je betaald per maand net zoveel maar het zogenaamde gratis bellen naar vaste nummers in NL (nee bedoel niet bp naar bp)heb je er dan niet bij.

Het is maar niet waar je voor gaat. Budgetphone voor weinig en Breezz voor wat meer.
Meningen kunnen verschillen, van de zaak Budgetphone word ik niet extreem warm, maar met hun product prepaid heb ik geen enkel probleem, gebruik dat al enkele jaren en heb er geen last mee gehad dat het niet werkte. Wat dat betreft geen reden tot klagen hier.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik zie trouwens dat Budgetphone haar storingen keurig vermeld op https://portal.budgetphone.nl/forum/viewforum.php?f=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Daar kan telfort nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426564

Ik heb net een Budgetphone abonnement genomen en probeer aan te melden.
sip instellingen lijken goed, met fastvoip op sip2 werkt het perfect.
Wat doe ik verkeerd?
dit zijn mijn instellingen op Zyxel p-2602r-dia

Nomber 31**********************
SIP Local Port (1025-65535) 5060
SIP Server Address sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) 5060
REGISTER Server Address sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535)
SIP Service Domain budgetphone.nl
Send Caller ID +

Authentication

User Name 31******************** ( telefoon nummer)
Password V************* (bij aanmelden kwam via e-mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

probeer eens SIP Service Domain SIP.budgetphone.nl

'k zie overigens net dat ik op SIP1 draai ... 'k zal eens op hun forum kijken waarom ook alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Omdat sip niet meer bestaat :p

*** hobo.dnscache03.telenet-ops.be can't find sip.budgetphone.nl: Non-existent domain

Maar wat gaat er fout op sip1? Kijk even in de logs. Bij mij ging de authorisatie fout, na een mailtje werd dat opgelost door budgetphone (account was niet goed aangemaakt)

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 22-10-2011 12:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426564

Met sip1 is het gelukt :) , dit had ik all eerder geprobeerd maar het zat in het kopiëren van wachtwoord.
Alles opnieuw ingevuld zo als in deze link https://shop.budgetphone.nl//index.php?a=faq#f0r13
Groeten
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
De laatste tijd heb ik heel veel van dit soort meldingen in het logboek van mijn Zyxel P2812HNU-F1 van Telfort staan. Heel veel achter elkaar. Is er een beveiligingslek?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1820    Oct 22 04:29:10 info    SIP Call Signalling: SIP/2.0 404 Not Found - SIP Message Send
1821    Oct 22 04:29:11 info    SIP Call Signalling: INVITE sip:9000442035198542@82.168.*.* SIP/2.0 - SIP Message received
1822    Oct 22 04:29:11 info    SIP Call Signalling: SIP/2.0 404 Not Found - SIP Message Send
1823    Oct 22 04:29:12 info    SIP Call Signalling: INVITE sip:+900442035198589@82.168.*.* SIP/2.0 - SIP Message received
1824    Oct 22 04:29:12 info    SIP Call Signalling: SIP/2.0 404 Not Found - SIP Message Send
1825    Oct 22 04:29:13 info    SIP Call Signalling: INVITE sip:*442035198589@82.168.*.* SIP/2.0 - SIP Message received
1826    Oct 22 04:29:13 info    SIP Call Signalling: SIP/2.0 404 Not Found - SIP Message Send
1827    Oct 22 04:29:14 info    SIP Call Signalling: INVITE sip:            +442035198599      @82.168.*.* SIP/2.0 - SIP Message received
1828    Oct 22 04:29:14 info    SIP Call Signalling: SIP/2.0 404 Not Found - SIP Message Send

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Waarschijnlijk heeft iemand ontdekt dat op jouw IP-adres een SIP-device actief is. Men probeert je nu rechtstreeks te bellen (en waarschijnlijk te spammen).

Als je deze pogingen kan herleiden naar een specifiek IP-adres/subnet, dan zou je evt. dat verkeer op je firewall/router kunnen droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het op ip bellen kun je uitzetten in de Zyxel. Kan ook zijn dat ze op zoek zijn naar slecht beveiligde sipapparaten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Zou dit ook met het volgende te maken hebben? We hebben heel vaak een DTMF toon door het gesprek heen bij uitgaande- en inkomende gesprekken met mijn Zyxel. Zowel met Budgetphone als 12voip. Net alsof je per ongeluk op 5 toetst of zow. Meer mensen die dit probleem hebben en een oplossing? :) Graag waar dat precies staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Henkie-Jan op 24-10-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Heb je al eens een andere telefoon geprobeerd?
Probeer anders eens een andere instelling bij de dtmf-instellingen in je Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Op de beide toestellen hebben we er last van. Maar ga inderdaad eens spelen met de DTMF instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik kreeg gisteren van m'n broer te horen dat hij een mail van Voxalot heeft ontvangen over het staken van de diensten. Zonet gecheckt op de website en jawel:
We are sorry to inform you that due to the rising cost of operations, we have been forced to discontinue the Voxalot VoIP service. This change will be effective from December 31st, 2011.
Ik vond Voxalot ideaal om Betamax & Budgetphone te combineren. Nu moet ik op zoek gaan naar een alternatief voor de mensen bij wie ik VoIP met Voxalot heb geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Daarnaar ben ik ook op zoek... Is er een goedkope VoIP-aanbieder waarnaar je Budgetphone calls kunt forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 13:00
naar sommige router/telefoons met username@eigenip

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03
Ik heb op mijn telfort zyxel modem al een hele tijd budgetphone als inkomende en uitgaande sip ingesteld.
Aangezien ik de laatste tijd veel naar buitenland moet bellen heb ik ook een abonnement op fastvoip genomen en deze ingesteld op Sip2 voor uitgaand. Ook dit werkt perfect.

Het nadeel is alleen dat de ontvangende beller altijd nummer onbekend in het display krijgt als ik bel. Ik wil graag dat gewoon het budgetphone nummer wordt verstuurd. Heeft iemand een soortgelijke configuratie en hoe heb je dit opgelost (indien mogelijk)?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
VivaAtloni schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:51:
Het nadeel is alleen dat de ontvangende beller altijd nummer onbekend in het display krijgt als ik bel. Ik wil graag dat gewoon het budgetphone nummer wordt verstuurd. Heeft iemand een soortgelijke configuratie en hoe heb je dit opgelost (indien mogelijk)?
Allereerst moet je bij Fastvoip je Budgetphone nummer doorgeven en laten verifiëren (als dat kan). Vervolgens moet je in Zyxel aangeven welke callerid met worden meegegeven en dan kan het werken. (In mijn geval Budgetphone & 12voip/Voipbuster op Fritzbox modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
llevering schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:26:
[...]
Allereerst moet je bij Fastvoip je Budgetphone nummer doorgeven en laten verifiëren (als dat kan). Vervolgens moet je in Zyxel aangeven welke callerid met worden meegegeven en dan kan het werken. (In mijn geval Budgetphone & 12voip/Voipbuster op Fritzbox modem)
Hmm, het nummer had ik al geverifieerd. Maar ik kan in zyxel nergens aangeven welk nummer ik wil gebruiken. Ik heb bij sip1 en sip2 settings wel aan staan: send caller ID.

Maar nog steeds nummer onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Wat heb je bij Sip-nummer ingevuld? Moet je daar niet je budgetphone nummer opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
AtRi schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:16:
Wat heb je bij Sip-nummer ingevuld? Moet je daar niet je budgetphone nummer opgeven?
Daar staat inderdaad gewoon mijn naam. Maar als ik dat aanpas naar het nummer in fastvoip (dus mijn budgetphone nummer), dan wil fastvoip in zyxel niet meer registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je zegt dat je je nummer hebt geverifieerd, kan dat inderdaad bij Fastvoip?
Bij Betamax-klonen moet je via de pc-applicatie het nummer verifieren, zodat Betamax zeker weet dat het nummer van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
AtRi schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:07:
Bij Betamax-klonen moet je via de pc-applicatie het nummer verifieren, zodat Betamax zeker weet dat het nummer van jou is.
Ik kan op de website van fastvoip inloggen en daar heb ik mijn budgetphone nummer geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
AtRi schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:07:
Het lukt mij alleen om 06 nummers te verifieren omdat hier een sms naar wordt gestuurd met de verificatie code. Werkt het tegenwoordig ook om 'vaste' nummers te verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
VivaAtloni schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:14:
[...]

Ik kan op de website van fastvoip inloggen en daar heb ik mijn budgetphone nummer geregistreerd.
Ik heb de client gedownload en daar het nummer geregistreerd door middel van een code, via de website heb ik geen ervaring mee.
Daarna kun je inloggen op de Zyxel van Telford, Voip, Sip, en achter Number jou budgetphone nummer invoeren, maar wel op de internationale manier, in mijn geval 0031318xxxxxx en het vinkje aan bij Send Caller ID.

Op deze manier werkt het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
EJVL schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:50:
[...]
Ik heb de client gedownload en daar het nummer geregistreerd door middel van een code, via de website heb ik geen ervaring mee.
Daarna kun je inloggen op de Zyxel van Telford, Voip, Sip, en achter Number jou budgetphone nummer invoeren, maar wel op de internationale manier, in mijn geval 0031318xxxxxx en het vinkje aan bij Send Caller ID.
Op deze manier werkt het bij mij.
Ok, ik heb idd +31xxxxxxxx ingevuld bij number omdat dit ook zo in fastvoip staat. Dan kon ik mijn sip niet registeren. Zal vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Goeiemorgen,

Ik ben al jarenlang tevreden gebruiker van Budgetphone.

Nu zijn we echter overgestapt op Alles-in-1 van Ziggo, dus incl. telefonie. De komende 10 dagen heb ik mijn ADSL-verbinding nog met daarin 2 SIP-poorten. Nu kom ik tot de ontdekking dat het Ziggo-modem vannacht telefonie heeft geactiveerd en dat ik daarop bereikbaar ben. Tegelijkertijd kan ik Budgetphone niet meer registred krijgen en ben ik daarmee dus niet bereikbaar.

Dit was eigenlijk niet de bedoeling. Weet iemand of dit normaal is? Bedankt alvast. Voor de duidelijkheid: ik heb niks genoemd over Budgetphone/nummerovername.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Dat kan niet gerelateerd zijn, tenzij je ADSL-verbinding stiekem 10 dagen te vroeg is beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

tenzij je je nummer over hebt laten zetten naar ziggo natuurlijk.
Maar als ziggo een ander nummer heeft, is het toeval.

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 13-01-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dank voor de reacties. Ik heb even gebeld met Budgetphone. Het blijkt dat Ziggo het nummer heeft geporteerd. Dit overigens zonder dat ik hier opdracht voor heb gegeven. Volgens de vriendelijke medewerker van Budgetphone is het mogelijk om Budgetphone EN telefonie van Ziggo te gebruiken en was dit dus niet nodig geweest.

Is dit ook jullie ervaring? Ik gebruik Budgetphone ook op mijn Android-telefoon namelijk om bereikbaar te zijn. Als dit technisch mogelijk is, en ik zie zelf niet in waarom niet, dan vraag ik Ziggo om de 'schade' van een nieuwe portering naar Budgetphone te vergoeden ;)

Edit: het blijkt dat je in NL maar bij 1 provider geregisteerd kan zijn met hetzelfde telefoonnummer. Vandaar dat het technisch gezien geheel klopt. Dus dat wordt doorschakelen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door objectief2 op 13-01-2012 12:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste