Met BP heb ik veel betere ervaringen dan Telfort voorheen. Voor uitgaande gesprekken gebruik ik XS4all (085XX), kost maar 2 ct/min ipv 3 ct bij BP Prepaid.Loekie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:07:
Ook ik ben het niet met lisadr eens, het valt hier eigenlijk alleen uit als ook internet niet werkt. Dat is te verwachten, verder geen storing gehad. Het nr wordt alleen voor inkomende telefonie gebruikt.
Misschien hebben wij allemaal steeds pech gehad met budgetphone of misschien gebruiken wij de telefoonlijn veel intensiever waardoor storingen meer opvallen!
GoT, You have to love it!
Hier wordt ook flink gebeld en het ligt er nooit uit.Lisadr schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:51:
Misschien hebben wij allemaal steeds pech gehad met budgetphone of misschien gebruiken wij de telefoonlijn veel intensiever waardoor storingen meer opvallen!
welke moet ik daarvoor hebben dan? ben nu bij voipbuster maar daar betaal ik na 120 dagen ook voor.woekele schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:28:
En waarom gebruik je dan geen betamax-provider voor uitgaand? Kost 0ct/min
12 euro eigenlijk (btw erbij). Je houdt er dan dus 10 euro tegoed van over en die ga je pas gebruiken na die 120 dagen (tenzij je meer dan 300 minuten per week belt). Kosten zijn dan: 1,5ct/minuut. Dus dan kan je nog 666 minuten bellen voordat je weer 12 euro uitgeeft en weer 120 dagen gratis kan bellen (en nog 666 minuten daarna). Ik heb geen idee of er aan xs4all nog meer kosten (maandelijks) verbonden zijn dan alleen die 2ct/min.?
De eerste 2 voipnummers (085) zijn gratis.woekele schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:
Ik heb geen idee of er aan xs4all nog meer kosten (maandelijks) verbonden zijn dan alleen die 2ct/min.?
Ik heb xs4all omgeruild voor justvoip voor uitbellen. 2 uitgaande gesprekken tegelijkertijd werktwoekele schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:
12 euro eigenlijk (btw erbij). Je houdt er dan dus 10 euro tegoed van over en die ga je pas gebruiken na die 120 dagen (tenzij je meer dan 300 minuten per week belt). Kosten zijn dan: 1,5ct/minuut. Dus dan kan je nog 666 minuten bellen voordat je weer 12 euro uitgeeft en weer 120 dagen gratis kan bellen (en nog 666 minuten daarna). Ik heb geen idee of er aan xs4all nog meer kosten (maandelijks) verbonden zijn dan alleen die 2ct/min.?
Een 2e BP nummer gebruik ik voor m'n asterisk pbx. Deze schakelt gesprekken weer door naar m'n gsm en kost nu nog maar 10ct via justvoip.
Een goedkopere combinatie
Iemand een idee hoe ik het volgende op kan lossen?
Ik gebruik een Sipura 1001, inkomend budgetphone, uitgaand voipbuster.
Inkomend via budgetphone, als ik zelf bel vanaf mobiel hoor ik geen overgangstoon, toestel rinkelt echter wel, als ik opneem, geen spraak, beide kanten op niet.
In dezelfde sipura 1001 heb ik ook voipbuster inclusief een 085 nummer, dit gaat vlekkeloos, zonder problemen.
Ik heb een Telford internetverbinding.
Inkomend via budgetphone, als ik zelf bel vanaf mobiel hoor ik geen overgangstoon, toestel rinkelt echter wel, als ik opneem, geen spraak, beide kanten op niet.
In dezelfde sipura 1001 heb ik ook voipbuster inclusief een 085 nummer, dit gaat vlekkeloos, zonder problemen.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Anoniem: 343829
Ik had eeen vraag met betrekking tot Budgetphone. Weten jullie als ik zo een VOIP Prepaid telefoonnummer koop bij budgetphone of ik deze ook zou kunnen toewijzen aan een siptelefoon die ik in in het buitenland wil gaan gebruiken of kan je dit nummer alleen in nederland gebruiken? Dit betekend namelijk dat ik de siptelefoon, dan in het buitenland neerzet met Nederlands nummer en dan bel ik met bv voipbuster of voipcheap vanuit Nederland naar dat nummer gratis of heb ik het mis?
Nee, dat is helemaal correct.
Je kan met een sip-telefoon overal vanuit de wereld inloggen op je nederlandse budgetphone-account/nummer. En met voipbuster kan je nederlandse nummers gratis bellen.
Je kan met een sip-telefoon overal vanuit de wereld inloggen op je nederlandse budgetphone-account/nummer. En met voipbuster kan je nederlandse nummers gratis bellen.
[ Voor 76% gewijzigd door woekele op 04-02-2010 16:57 ]
Ik ben 2 jaar gebruiker geweest van Budgetphone, ik miste de stabiliteit, ik gebruikte mijn fax met volle tevredenheid. Ik werd gevraagd over te gaan naar de beta server, daar begon de drama, het begon al dat ik geen faxverkeer meer had, de toontjes kwamen op de andere kant niet aan, dit klopte want ik moest t38 aanzetten voor fax ondersteuning. Na 3 weken kloten met verschillende sip ata s was ik het zat en wilde terug naar de orginele server, maar daar begonnen ze niet aan. Ik had ook een gewoon telefoon nummer voor normaal telefoon verkeer. Maar dat ging ook vaak fout, haperingen niet gebeld kunnen worden, niet kunnen bellen etc. Ik heb uiteindelijk budgetphone eruit gegooid en ben met een SIP abbo van solcon (zonder solcon verbinding) verder gegaan. Dit draait al 3 jaar vrijwel storingsvrij, 1 nummer voor fax en 1 nummer voor gewoon telefoon verkeer. Het hebben van een nummer kost je 20 euro per jaar per nummer, de rest is belkosten.
Sip zal altijd veelbesproken blijven.
Sip zal altijd veelbesproken blijven.
Dit vind je onder het kopje zakelijkwoekele schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 07:59:
Ik kan dat abonnement van Solcon niet vinden op hun site.
http://www.solcon.nl/zakelijk/telefonie/ip-telefonie
Zijn er andere particuliere alternatieven voor budgetphone, waarbij je ook een tel nr krijgt?
GoT, You have to love it!
Dat is toch iets anders dan de 20 euro per jaar waar MiK het over heeft.zx9r_mario schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:56:
[...]
Dit vind je onder het kopje zakelijk
http://www.solcon.nl/zakelijk/telefonie/ip-telefonie
Telefonie ADSL
Met Telefonie Basis van Solcon:
•Belt u voordelig met familie en vrienden in binnen- en buitenland
•Belt u gratis met andere abonnees
•Hebt u het gemak van internet en telefonie op één factuur
Telefonie Basis: € 4,95 per maand
Ik heb een SIP abbo bij hun, het bedrijf waar ik werkzaam ben (Telecom bedrijf) is dealer van Solcon, ik heb ooit eens gebeld met de vraag of ik een sip account kont krijgen zonder dat ik verder diensten van solcon afneem. Dat kon toen.
088 0032222 en dan optie 1 geloof ik. Dan voorleggen dat je particulier bent zonder Solcon verbinding, wellicht krijg je gewoon je SIP nummer en elke maand automatisch incasso. Eerste automatische incasso is die 20 euro en de kosten die je gemaakt hebt met bellen. en daarna incasseren ze alleen je gemaakte belkosten.
Online via service paneel alles te verandere, forwards blocks etc etc. En bellen naar Solcon gebruikers en Solcon zelf is unlimited en gratis.
IK weet dus niet zeker of een particulier het zo kan aanvragen maar volgens mij kunnen ze het wel doen als je even belt.
088 0032222 en dan optie 1 geloof ik. Dan voorleggen dat je particulier bent zonder Solcon verbinding, wellicht krijg je gewoon je SIP nummer en elke maand automatisch incasso. Eerste automatische incasso is die 20 euro en de kosten die je gemaakt hebt met bellen. en daarna incasseren ze alleen je gemaakte belkosten.
Online via service paneel alles te verandere, forwards blocks etc etc. En bellen naar Solcon gebruikers en Solcon zelf is unlimited en gratis.
IK weet dus niet zeker of een particulier het zo kan aanvragen maar volgens mij kunnen ze het wel doen als je even belt.
Anoniem: 323548
Wat is de reden dat je maandelijks €5,- betaalt eigenlijk voor zulke VOIP-accounts? Je kunt namelijk ook gewoon €10,- jaarlijks betalen voor een lokaal nummer, om vervolgens het uitgaande belverkeer elders langs te (laten) routeren.
Ik wil graag mijn ouders compleet overzetten op VOIP voor €10,- jaarlijks namelijk. Ze bellen sowieso al erg weinig, misschien 60 minuten per maand. Via een SIP-provider als www.voipbuster.com of www.12cheap.com (€0,06 per minuut naar mobiel) zou het dan erg goedkoop worden.
Ik wil graag mijn ouders compleet overzetten op VOIP voor €10,- jaarlijks namelijk. Ze bellen sowieso al erg weinig, misschien 60 minuten per maand. Via een SIP-provider als www.voipbuster.com of www.12cheap.com (€0,06 per minuut naar mobiel) zou het dan erg goedkoop worden.
Wat is de reden dat je 10 euro per maand betaald aan Ziggo of Telfort? Ik denk dat niet iedereen op zoek is naar de meest lowbudget oplossing of misschien niet op de hoogte is van andere oplossingen, maar zelf doe ik het al sinds 2006 hoe jij het omschrijft (al is het de laatste jaren zonder budgetphone omdat ik van voipbuster een telefoonnummer heb wat net zo goed werkt).Anoniem: 323548 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:04:
Wat is de reden dat je maandelijks €5,- betaalt eigenlijk voor zulke VOIP-accounts? Je kunt namelijk ook gewoon €10,- jaarlijks betalen voor een lokaal nummer, om vervolgens het uitgaande belverkeer elders langs te (laten) routeren.
Sommige mensen betalen liever wat meer omdat ze Voipbuster niet vertrouwen, of omdat het een buitenlands bedrijf is. Of omdat ze service willen, of persoonlijk contact als het niet werkt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
mag weg
[ Voor 98% gewijzigd door RinuX op 01-03-2010 13:56 ]
Had ik laatst ook en na het opnemen werd de verbinding meteen verbroken. Hiervoor heb ik de SIP poort op "line 1" op 10000 gezet en de SPA in de DMZ. (Wel op een SPA3000, met SIP ALG disabled)EJVL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:38:
Iemand een idee hoe ik het volgende op kan lossen?
Heel mooi dat je nu kunt doorschakelen via de webinterface.
Ik wil graag doorschakelen naar een voipbuster account, sip:username@sip.voipbuster.com.
Dit werkt echter niet, ik krijg een kiestoon als ik m'n BP bel vanaf andere telefoon.
Iemand hier ervaring mee?
Ik wil graag doorschakelen naar een voipbuster account, sip:username@sip.voipbuster.com.
Dit werkt echter niet, ik krijg een kiestoon als ik m'n BP bel vanaf andere telefoon.
Iemand hier ervaring mee?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Doorschakelen naar een sip-account zou inderdaad fijn zijn. Dat is immers gratis
Dan hoef je je telefoon nog maar op 1 account in te laten loggen.
Ik meen me te herinneren dat het forwarden naar betamax-accounts niet mogelijk is, zoek maar even in dit topic (of andere topics). Workaround hiervoor was destijds:
- gratis voxalot-account aanmaken
- voipbuster toevoegen aan voxalot-account
- budgetphone forwarden naar voxalot-account (dit kan wel!)
- je sip-device laten registreren op voxalot
Het enige nadeel hierbij is dat je geen callerid hebt bij inkomende gesprekken.
En dat je snel aan je fup kunt komen als je via een 3rd party gaat bellen vind ik ook een groot nadeel hieraan
Heeft iemand problemen met verbinding maken naar sip1.budgetphone.nl? Sinds zondagmiddag heb ik op 3 budgetphone nummers SIP registratie time outs.
Edit: Heb het probleem al gevonden: In asterisk kreeg ik registration time-outs. In mijn sip.conf had ik altijd bindport=5080 voor interne sip clients. Voor de trunks had ik port 5060 staan voor budgetphone. Dit heeft altijd goed gewerkt.
Toen heb ik gaan testen met X-Lite, deze registreerde zich wel bij budgetphone
Daarna heb ik bindport = 5060 ingesteld, toen werkte het ook weer in Asterisk
. Vreemd, want aan de configuratie was niks veranderd.
Edit: Heb het probleem al gevonden: In asterisk kreeg ik registration time-outs. In mijn sip.conf had ik altijd bindport=5080 voor interne sip clients. Voor de trunks had ik port 5060 staan voor budgetphone. Dit heeft altijd goed gewerkt.
Toen heb ik gaan testen met X-Lite, deze registreerde zich wel bij budgetphone

[ Voor 61% gewijzigd door zx9r_mario op 14-03-2010 19:29 ]
Nope, geen problemen hier.
Probeer eens port 5064 ipv 5060 (of omgekeerd). Na een stroomuitval (bewust danwel onbewust) bij mij thuis moet ik de SIP port telkens veranderen, anders wil ie ook niet registreren.
Heb het net gevonden, voor interne sipclients gebruikte ik altijd port 5080 in asterisk, na het omzetten naar poort 5060 werkte het weer. Strange...sylvesterrr schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:27:
Nope, geen problemen hier.Probeer eens port 5064 ipv 5060 (of omgekeerd). Na een stroomuitval (bewust danwel onbewust) bij mij thuis moet ik de SIP port telkens veranderen, anders wil ie ook niet registreren.
was niet hier de bedoeling
[ Voor 97% gewijzigd door boswandeling op 08-04-2010 22:54 ]
Is er iemand die budgetphone heeft werken i.c.m. een Linksys PAP2 (-NA)?
Vanaf mijn Android telefoon (met SipDroid) werkt de verbinding perfect, gegevens invullen en gaan met die banaan. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid aan de gang op mijn PAP2... Ik ben nu een paar dagen aan het proberen geweest, maar kom niet verder dan one-way audio (als ik gebeld wordt, hoor ik de beller wel, maar deze mij niet)
Na een reset naar factory-defaults, en opnieuw instellen, krijg ik dat niet eens meer voor elkaar. De pest met die PAP2 is dat er twaalf duizend verschillende instellingen zijn, waarvan een groot deel vrije tekstvelden. Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Mocht iemand het hebben werken, ontvang ik graag alle instellingen! (eventueel screenshots) Bij voorbaat dank!
Vanaf mijn Android telefoon (met SipDroid) werkt de verbinding perfect, gegevens invullen en gaan met die banaan. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid aan de gang op mijn PAP2... Ik ben nu een paar dagen aan het proberen geweest, maar kom niet verder dan one-way audio (als ik gebeld wordt, hoor ik de beller wel, maar deze mij niet)
Na een reset naar factory-defaults, en opnieuw instellen, krijg ik dat niet eens meer voor elkaar. De pest met die PAP2 is dat er twaalf duizend verschillende instellingen zijn, waarvan een groot deel vrije tekstvelden. Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Mocht iemand het hebben werken, ontvang ik graag alle instellingen! (eventueel screenshots) Bij voorbaat dank!
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Afgezien van enkele instellingen (registrar/proxy, username, password e.d.) hoef je werkelijks niets in te stellen (tenzij je het eea wil finetunen). Ik heb vorig jaar paar keer een PAP2 ingesteld icm Budgetphone, en dat was nog geen 5 minuten werk.
Ik kan je helaas niet voorzien van screenshots omdat ik zelf geen PAP2 heb, maar een SPA3000.
Ik kan je helaas niet voorzien van screenshots omdat ik zelf geen PAP2 heb, maar een SPA3000.
[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 06-06-2010 16:17 ]
Maak je gebruik van een stun server? Heb je verder nog poorten geforward in je router? Ik heb begrepen dat beide niet nodig is, maar zowel met als zonder krijg ik het niet aan de praat.sylvesterrr schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:17:
Afgezien van enkele instellingen (registrar/proxy, username, password e.d.) hoef je werkelijks niets in te stellen
...
Als ik een factory-reset doe, en vervolgens de instellingen van BudgetPhone invoer, kan ik wel gebeld worden, maar komt er geen audio tot stand. De verbinding wordt daardoor na enkele seconden gedropt.
Heel bijzonder... Als wilde ingeving bedacht ik om eens lijn 2 te proberen. Na de gegevens ingevuld te hebben werkte het direct... Ik weet niet wat het probleem met lijn 1 is, maar zolang het nu werkt blijf ik er vanaf!sylvesterrr schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:32:
Nee, geen stun server. UDP ports 5060, 16384-16482 staan geforward.
Weet je trouwens of het mogelijk is om een andere uitgaande provider in te stellen? Dus inkomend via BudgetPhone, uitgaand via Betamax?
Zet betamax op lijn 1 en gebruik die bij default uitgaand dan ben je er al (als ik het me goed herrinner, heb mijn linksysding aan mijn ouders gegeven).corani schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:26:
[...]
Heel bijzonder... Als wilde ingeving bedacht ik om eens lijn 2 te proberen. Na de gegevens ingevuld te hebben werkte het direct... Ik weet niet wat het probleem met lijn 1 is, maar zolang het nu werkt blijf ik er vanaf!
Weet je trouwens of het mogelijk is om een andere uitgaande provider in te stellen? Dus inkomend via BudgetPhone, uitgaand via Betamax?
/▌
Dat kan volgens mij niet met de PAP2, maar wel met de SPA3000 (die ik heb). Je zal een dienst zoals voxalot (lees/zoek dit topic door, of het voipbuster-topic) moeten gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 08-06-2010 16:14 ]
Anoniem: 336514
Hoe kan ik 112 instellen op mijn Zyxel modem?
Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A modem. Ik heb een Budgetphone, geporteerd ex KPN, telefoonnummer. Verder heb ik een betamax nummer waarmee ik naar buiten bel.
Het modem staat zo ingesteld dat alle uitgaande telefoontjes via het Betamax gaan. Omdat ik via Betamax niet 112 kan bellen wil ik graag het modem zo programmeren dat als ik 112 bel, dat wel via Budgetphone gaat.
Ik weet echter niet hoe ik dit moet doen. Er is alleen een mogelijkheid om speeddial nummers in te voeren, maar
ik heb daarbij geen keuze voor phone1 of phone 2.
Alleen de keus voor Use Proxy of Non-Proxy (Use IP or URL)
Weet iemand een oplossing hoe ik toch 112 kan bellen via Budgetphone?
Bedankt voor de reacties, Sacha
Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A modem. Ik heb een Budgetphone, geporteerd ex KPN, telefoonnummer. Verder heb ik een betamax nummer waarmee ik naar buiten bel.
Het modem staat zo ingesteld dat alle uitgaande telefoontjes via het Betamax gaan. Omdat ik via Betamax niet 112 kan bellen wil ik graag het modem zo programmeren dat als ik 112 bel, dat wel via Budgetphone gaat.
Ik weet echter niet hoe ik dit moet doen. Er is alleen een mogelijkheid om speeddial nummers in te voeren, maar
ik heb daarbij geen keuze voor phone1 of phone 2.
Alleen de keus voor Use Proxy of Non-Proxy (Use IP or URL)
Weet iemand een oplossing hoe ik toch 112 kan bellen via Budgetphone?
Bedankt voor de reacties, Sacha
Blijkbaar stuurt Budget Phone maar eens in de 2/3 maanden facturen want ik kreeg er nu 2 tegelijk voor prepaid nummers die meer dan een maand uiteen lagen qua aansluitdatum met allebei een wel zeer ruime betaaltermijn tot 1 september.
Aangezien ik er maar 1 continueer, hoef ik er dus maar 1 te betalen en de andere kan gewoon verlopen.
Levert dat alleen geen problemen op aangezien de betaaltermijn/ afsluitdatum dan wel meer dan anderhalve maand in het nieuwe loopjaar van dat nummer ligt?
Aangezien ik er maar 1 continueer, hoef ik er dus maar 1 te betalen en de andere kan gewoon verlopen.
Levert dat alleen geen problemen op aangezien de betaaltermijn/ afsluitdatum dan wel meer dan anderhalve maand in het nieuwe loopjaar van dat nummer ligt?
Wie weet het antwoord op de volgende vraag:
Ik wil 3 van mijn huidige isdn nummers laten porteren naar Budget Phone (prepaid) en uitbellen via Voipbuster.
Nu kan ik nergens info vinden over het volgende: Als ik een VOIP toestel aanschaf waar b.v. 10 accounts in kunnen (meer dan genoeg in dit geval) Hoe zit dit dan met de melding op zo'n telefoon. Wat ik bedoel: Eigenlijk hetzelfde idee als b.v. een VOX 930 (ISDN): Als er wordt gebeld kun je op een display zien op welk MSN wordt gebeld. Gaat dit ook op met de verschillende nummers (die ik wil porteren) op een VOIP telefoon ?
Ik wil 3 van mijn huidige isdn nummers laten porteren naar Budget Phone (prepaid) en uitbellen via Voipbuster.
Nu kan ik nergens info vinden over het volgende: Als ik een VOIP toestel aanschaf waar b.v. 10 accounts in kunnen (meer dan genoeg in dit geval) Hoe zit dit dan met de melding op zo'n telefoon. Wat ik bedoel: Eigenlijk hetzelfde idee als b.v. een VOX 930 (ISDN): Als er wordt gebeld kun je op een display zien op welk MSN wordt gebeld. Gaat dit ook op met de verschillende nummers (die ik wil porteren) op een VOIP telefoon ?
Ik heb nog nooit een telefoon, ata of modem gehad waar ik dat op kon zien. Nummermelding werkt natuurlijk wel als je het goed instelt.strokealpha schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 04:31:
Wat misschien een oplossing voor je is als je iets gescheiden wilt houden (prive en zakelijk?) is twee telefoons aansluiten, instellen welk account welke telefoon over laat gaan dat kan meestal wel.
/▌
Dat lijkt mij gewoon afhankelijk van het toestel dat je gebruikt. Een "dom" toestel zal alleen het caller-id van de beller weergeven.
Met een Fritz!box (www.avm.de) werkt dat prima. Als je er een neemt die ook een interne S0 heeft kun je zelfs gewoon ISDN telefoons blijven gebruiken.strokealpha schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 04:31:
Thanks !
Ik gebruik een Fritzbox 7270 waaraan dus al enkele isdn telefoons hangen. Dat is een goeie tip:
Kan ik me ook nog eens een (in dit geval vrij kostbaar) VOIP toestel besparen !
Kan ik me ook nog eens een (in dit geval vrij kostbaar) VOIP toestel besparen !
Slechte evaring met BudgetPhone, er zijn zat alternatieven die velen malen beter, klantvriendelijker en betere oplossingen hebben.. deze maatschapij is voor mij iniedergeval niet veel soeps.
Met die prepaid opwaardeer hap, geef mij maar een goede Voip provider die verstand van zaken heeft
Mischien voor een consument geschikt, maar voor bedrijven zijn ze weinig soeps
Met die prepaid opwaardeer hap, geef mij maar een goede Voip provider die verstand van zaken heeft
[ Voor 12% gewijzigd door mmjjb op 04-12-2010 16:51 ]
Ik heb net vandaag een PAP2T-NA ontvangen. Zit zeer weinig documentatie bij. Ook mis ik het admin wachtwoord. Heeft iemand dat voor mij, of moet ik tot maandag wachten en de helpdesk gaan vragen?
Everything is better with Bluetooth
sylvesterrr schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:08:
Ik meen me te herinneren dat het forwarden naar betamax-accounts niet mogelijk is, zoek maar even in dit topic (of andere topics). Workaround hiervoor was destijds:
Een andere oplossing is je Budgetphone indirekt (direkt gaat niet) naar je voipbuster account te laten wijzen, en in te loggen op je voipbuster account. Het gaat niet met Voxalot, maar ik denk wel met Pbxes (heb het zelf wel eens met Mysipswitch gedaan maar die accepteert geen nieuwe accounts).En dat je snel aan je fup kunt komen als je via een 3rd party gaat bellen vind ik ook een groot nadeel hieraan
Dus: Budgetphone forwarden naar Pbxes, en die weer forwarden naar Voipbuster. En je voice modem laten inloggen op Voipbuster. Bijkomend voordeel is dat je je inkomende gesprekken kunt monitoren (kan niet meer in de prepaid Budgetphone).
Het zijn een beetje ingewikkelde constructies maar het werkt prima en het kan je de kosten van een nieuw modem schelen.
... net als met de Betamax accounts - help jezelf en bespaar je de kostenmmjjb schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:49:
Slechte evaring met BudgetPhone, er zijn zat alternatieven die velen malen beter, klantvriendelijker en betere oplossingen hebben.. deze maatschapij is voor mij iniedergeval niet veel soeps.
Ik zit al jarenlang bij Budgetphone (prepaid, ik bel uit met Betamax), het werkt uitstekend en ik heb vrijwel geen problemen gehad.
Je komt dan volgens mij wel in de knoei met caller-id (niet aanwezig). Of bestaat dat probleem niet meer?Wortelstok schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:14:
[...]
[...]
Een andere oplossing is je Budgetphone indirekt (direkt gaat niet) naar je voipbuster account te laten wijzen, en in te loggen op je voipbuster account. Het gaat niet met Voxalot, maar ik denk wel met Pbxes (heb het zelf wel eens met Mysipswitch gedaan maar die accepteert geen nieuwe accounts).
Dus: Budgetphone forwarden naar Pbxes, en die weer forwarden naar Voipbuster. En je voice modem laten inloggen op Voipbuster. Bijkomend voordeel is dat je je inkomende gesprekken kunt monitoren (kan niet meer in de prepaid Budgetphone).
Het zijn een beetje ingewikkelde constructies maar het werkt prima en het kan je de kosten van een nieuw modem schelen.
moet je even voor mailen/ bellen.jeanj schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:43:
Ik heb net vandaag een PAP2T-NA ontvangen. Zit zeer weinig documentatie bij. Ook mis ik het admin wachtwoord. Heeft iemand dat voor mij, of moet ik tot maandag wachten en de helpdesk gaan vragen?
Je hebt het natuurlijk ook niet nodig als je alleen hun eigen diensten gebruikt, die staan vooraf ingesteld.
Qua uitleg zijn ze inderdaad erg summier, te summier mijns inziens, maar in hun forum staat wel een hoop uitleg.
Kan perfect met een Siemens Gigaset A580IP tot 6 SIP accounts. Je krijgt dan in het scherm te zien naar welk sip account wordt gebeld. De beltoon is echter wel voor alle accounts hetzelfde.strokealpha schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 04:31:
Heb hem hier ook in gebruik met Budgetphone prepaid.
Eens kijken wat jullie vinden: wil per 1 maart mijn KPN lijn opzeggen, nummers naar Budget Phone geporteerd hebben tevens mijn internet (Concepts ICT) op de nieuwe lijn hebben.
Zou deze termijn haalbaar zijn zonder veel downtime of moet ik een langere termijn kiezen ?
Zou deze termijn haalbaar zijn zonder veel downtime of moet ik een langere termijn kiezen ?
En toen was het in 1 keer doodstil......
Zal dus zelf de oplossing hier maar even vermelden: heb mijn adsl provider verzocht om mijn account op mijn tweede aderpaar te zetten als adsl-only, hetgeen in principe (bijna) naadloos kan geschieden.
Zodra dat gereed is zal ik Budget Phone opdracht geven een drietal nummers te porteren, waarna het KPN abo is beeindigd.
Zal dus zelf de oplossing hier maar even vermelden: heb mijn adsl provider verzocht om mijn account op mijn tweede aderpaar te zetten als adsl-only, hetgeen in principe (bijna) naadloos kan geschieden.
Zodra dat gereed is zal ik Budget Phone opdracht geven een drietal nummers te porteren, waarna het KPN abo is beeindigd.
Dit laatste heb ik bij mijn schoonouders ook zo gedaan. De beste manier om van ISDN af te komen en over te gaan op VOIP is mbv dat tweede aderpaar. ADSL only op dat paar, ISDN opzeggen en nummers posteren naar Budgetphone.
Weet iemand nog een goed programma om 2 voip accounts actief te houden?
Ik wil dat mijn inkomende gesprekken via budgetphone binnen komen en uitgaande gesprekken via voipbuster gaan.
Heb x-lite 2.0 geprobeert maar daar krijg ik call not approved als ik wil bellen.
(via deze tutorial btw http://www.voipuser.nl/x-lite.htm)
Ik wil dat mijn inkomende gesprekken via budgetphone binnen komen en uitgaande gesprekken via voipbuster gaan.
Heb x-lite 2.0 geprobeert maar daar krijg ik call not approved als ik wil bellen.
(via deze tutorial btw http://www.voipuser.nl/x-lite.htm)
Misschien moet je even bij Budgetphone kijken voor de juiste instellingen. Het is iig niet meer sip.budgetphone .nl maar sip1.budgetphone.nl. En ook even bij voipbuster kijken voor de juiste instellingen.
Zijn beide juist, budgetphone doet het ook gewoon goed(gesprekken komen binnen) maar bellen via voipbuster lukt dus niet.AtRi schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:18:
Misschien moet je even bij Budgetphone kijken voor de juiste instellingen. Het is iig niet meer sip.budgetphone .nl maar sip1.budgetphone.nl. En ook even bij voipbuster kijken voor de juiste instellingen.
Gebruik je wel prefix(#1 o.i.d.) als je uitbelt?
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Ik ben echt een totale VOIP leek en had vanmiddag (een zondag) voor testdoeleinden een prepaid nummer bij Budget Phone gekocht. Kreeg het nummer gelijk in de mail, er komen dus kennelijk geen mensenhanden meer aan te pas. Toen even een softphonecliënt gedownload en daarin mijn accountgegevens ingevoerd. Daarna met mijn GSM het nummer gebeld, en het werkte nog ook. Ik stond echt even met mijn ogen te knipperen. Bij gebrek aan een headset had ik de audio over mijn speakers laten gaan en dat klonk echt heel belabberd en met veel echo, maar dat vind ik niet gek. Komende week even met een VOIP-telefoon proberen.
Edit: voicemail naar email werkt ook, er gaat een wereld voor me open.
Edit: voicemail naar email werkt ook, er gaat een wereld voor me open.
[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 02-01-2011 20:19 ]
Anoniem: 385118
noem ze dan maar eens op waar je een prepaid vast nummer kunt kopen voor ongeveer 10 euro per jaar en bellen voor 3 en 25 cent afrekenen per seconde en geen startarief..mmjjb schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:49:
er zijn zat alternatieven die velen malen beter
wat ik me wel afvraag is het wel een gezond bedrijf? als je zo naar de site kijkt, layout, oude info, niet altijd even duidelijk, vanaf tarieven wat er niet bij staat, tarieven zelf lastig te zien, komt die vraag bij me naar boven
er valt zoveel meer uit te halen, de dienst is goed, snelle antwoorden per mail.
ik zal een voorbeeldje geven icm telfort
telfort per maand 9,95
start; 5 cent, 0 vast en 17 mobiel cent per minuut
budget phone paybasic per maand 4,50
start; 2 cent, 1,5 (vast piek, dal 1) 14 mobiel cent per minuut
bij telfort wordt het voordeliger als je gesprek langer dan 2 minuten (dal 3) duurt en aangezien gemiddelde duur van een gesprek in nederland 1,5 minuut is zouden veel mensen bij bp voordeliger uit zijn.
je bent ook 5 euro 45 goedkoper per maand uit, wat je toch al gauw ruim 100 bel minuten geeft voordat je aan het maand bedrag van telfort zit. en een mobiel gesprek is toch ook gauw ongeveer 12,5 procent goedkoper
ik denk dat het voor heel veel mensen voordeliger zou zijn om bp te gebruiken, vele gebruiken toch een router en voor een paar euro meer heb je een goede met voip functie
bovenstaande is maar een voorbeeld, weet zeker dat er veel meer bedrijven zijn waar de verschillen een stuk groter zijn
wat ik niet begrijp van bp is dat ze dit niet laten weten op hun site, mensen zouden hier echt tientallen euro's per jaar mee kunnen besparen, zou dit breed en duidelijk uitmeten op de site met een frisse layout.
Ik gebruik voipplanet om uitgaand te bellen dit kost mij:Anoniem: 385118 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 04:30:
[...]
telfort per maand 9,95
start; 5 cent, 0 vast en 17 mobiel cent per minuut
budget phone paybasic per maand 4,50
start; 2 cent, 1,5 (vast piek, dal 1) 14 mobiel cent per minuut
[...]
voipplanet per maand 0,00
start; 0 cent, 2 (vast piek, dal 1,3) 13,5 mobiel cent per minuut
Een account aanmaken kost eenmalig 2,50 euro.
Optioneel kost een vast nummer 2,50 euro per maand, maar dit gebruik ik niet.
Anoniem: 154383
bugetphone.nl is down op het moment.. maar aangezien ik hier geen berichten zie neem ik aan dat ze niet verdwenen zijn, maar dat het serveronderhoud oid is?
Vermoed van wel, krijg hier een redirect naar shop.budgetphone.nl als ik www.budgetphone.nl heb in gevuld en krijg dan een apache-error. En 5 minuten later kom ik op https://www.budgetphone.nl uitAnoniem: 154383 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:48:
bugetphone.nl is down op het moment.. maar aangezien ik hier geen berichten zie neem ik aan dat ze niet verdwenen zijn, maar dat het serveronderhoud oid is?
Gisteren was de nieuwe nummer-shop-site even online, ik had zelfs bijna wat besteld, maar nu is het weer een zooitje. Ik snap niet dat ze dit soort nieuwe-site-tests niet gewoon op een ontwikkel-server uitproberen, het werkt namelijk al een paar dagen niet.
Wel moet gezegd worden dat portal en telefonie gewoon blijven werken, dus klanten worden niet écht benadeeld.
Wel moet gezegd worden dat portal en telefonie gewoon blijven werken, dus klanten worden niet écht benadeeld.
[ Voor 0% gewijzigd door Jochem_ op 14-01-2011 12:02 . Reden: typo ]
Inmiddels gebruik ik een geruime tijd Budgetphone Prepaid, en als het werkt dan werkt het goed.
Maar eens in de drie / vier weken gaat er iets mis; als ik gebeld word dan hoor ik de telefoon rinkelen, maar nummerweergave werkt dan niet. Als ik opneem, werkt het inkomende geluid vervolgens ook niet. De andere kant hoort mij soms wel.
Een herstart van het modem is meestal voldoende om het weer voor een paar weken aan de praat te krijgen, maar ideaal is het niet. Gebruik momenteel een Zyxel P-2602R-D1a.
Heb het ook aangesloten gehad met een Speedtouch 716 en Voxalot, dat gaf dezelfde problemen, maar dan nog veel korter op elkaar.
Zou een ander modem de oplossing zijn, en zoja welk modem? Hoor veel mensen over de diverse Fritzboxen, of de diverse modems van Draytek. Maar niemand heeft mij tot nu toe kunnen vertellen of dit probleem echt een modem-ding is, of dat ik bij Budgetphone moet aankloppen. Hun website is een rommeltje op het moment, daar kom ik dus even niet verder.
Maar eens in de drie / vier weken gaat er iets mis; als ik gebeld word dan hoor ik de telefoon rinkelen, maar nummerweergave werkt dan niet. Als ik opneem, werkt het inkomende geluid vervolgens ook niet. De andere kant hoort mij soms wel.
Een herstart van het modem is meestal voldoende om het weer voor een paar weken aan de praat te krijgen, maar ideaal is het niet. Gebruik momenteel een Zyxel P-2602R-D1a.
Heb het ook aangesloten gehad met een Speedtouch 716 en Voxalot, dat gaf dezelfde problemen, maar dan nog veel korter op elkaar.
Zou een ander modem de oplossing zijn, en zoja welk modem? Hoor veel mensen over de diverse Fritzboxen, of de diverse modems van Draytek. Maar niemand heeft mij tot nu toe kunnen vertellen of dit probleem echt een modem-ding is, of dat ik bij Budgetphone moet aankloppen. Hun website is een rommeltje op het moment, daar kom ik dus even niet verder.
Als je dit topic opent krijg ik een user+ww verzoek van shop.budgetphone.nl:443
Moet ik iets van 10 a 15 keer annuleren.
Plaatjes hotlinking ?
Moet ik iets van 10 a 15 keer annuleren.
Plaatjes hotlinking ?
Anoniem: 392798
Hallo mensen,
heb problemen om m'n budgetphone voip-in werkend te krijgen op m'n iphone Krijg steeds de melding 'unauthorized'. Is budgetphone voip-in te gebruiken via wifi op upc kabel of staat poort 5060 dicht?
Hieronder al m'n gegevens, als iemand tips heeft hoor ik het graag.
telefoon: iphone 3gs met 4.2.1 firmware
software: groundwire van acrobitz
internet: upc kabel
instelling bij groundwire:
title: BPC
username: 31207173*** (is het nummer dat ik gekocht heb bij budgetphone, mijn mobiele nummer is anders natuurlijk)
password: *******
domain: sip1.budgetphone.nl
display name: M***** D***
incoming calls: ON
wie kan me helpen dit werkend te krijgen.
heb problemen om m'n budgetphone voip-in werkend te krijgen op m'n iphone Krijg steeds de melding 'unauthorized'. Is budgetphone voip-in te gebruiken via wifi op upc kabel of staat poort 5060 dicht?
Hieronder al m'n gegevens, als iemand tips heeft hoor ik het graag.
telefoon: iphone 3gs met 4.2.1 firmware
software: groundwire van acrobitz
internet: upc kabel
instelling bij groundwire:
title: BPC
username: 31207173*** (is het nummer dat ik gekocht heb bij budgetphone, mijn mobiele nummer is anders natuurlijk)
password: *******
domain: sip1.budgetphone.nl
display name: M***** D***
incoming calls: ON
wie kan me helpen dit werkend te krijgen.
Port 5060 wordt niet geblokkeerd door UPC.
De melding 'unauthorized' doet me vermoeden dat je de gebruikersnaam en/of het wachtwoord verkeerd hebt ingevoerd.
De melding 'unauthorized' doet me vermoeden dat je de gebruikersnaam en/of het wachtwoord verkeerd hebt ingevoerd.
Gebruikersnaam of wachtwoord lijkt inderdaad het probleem te zijn.
Wellicht is het gebruik van authorization name nodig, of moet display name gelijk zijn aan je user name.
Wellicht is het gebruik van authorization name nodig, of moet display name gelijk zijn aan je user name.
als gebruikersnaam gebruik ik het nummer wat ik gekocht heb.
als wachtwoord gebruik ik het wachtwoord dat ik ook invul om in te loggen op de site.
Neem aan dat je het zelfde wachtwoord moet gebruiken voor het nummer?
als wachtwoord gebruik ik het wachtwoord dat ik ook invul om in te loggen op de site.
Neem aan dat je het zelfde wachtwoord moet gebruiken voor het nummer?
Heb je al met een andere (soft)client geprobeerd of het username/wachtwoord geaccepteerd worden? Volgens mij is mijn wachtwoord voor de site niet gelijk aan het wachtwoord voor de sip.
Daar is inderdaad een ander wachtwoord voor nodig. Het SIP-wachtwoord staat in de mail met als titel 'Verwerking bestelling':
Artikelen
-----------------------------------
1 x Telefoonnummer (024-711xxxx)(username: 3124711xxxx, password: xxxxxxx) = €0.00
1 x VOIP Prepaid euro 10 per jaar (PREP2) = €10.00
1 x Ik gebruik mijn eigen apparatuur () = €0.00
bedankt sylvesterrr!
heb die mail dus niet ontvangen. heb het gecheckt in m'n spamfolder en deleted items..nada. Ik ga budgetphone even mailen.
heb die mail dus niet ontvangen. heb het gecheckt in m'n spamfolder en deleted items..nada. Ik ga budgetphone even mailen.
Anoniem: 181316
Zoals veel andere Budgetphone gebruikers heb ik er last van dat als ik max. aan het downloaden ben de ontvangst spraak hevig gaat stotteren. Ik gebruik een Fritz!box 7170. De 7170 kan alleen maar prio geven aan het uitgaande Voip verkeer. Bij o.a. Internet plus bellen van KPN regeld KPN de Qos van het ontvangen.
Begrijpelijk dat BudgetPhone dit niet kan. Ik gebruik zelf veel profesionele audio apparatuur over UMTS en internet en deze Codecs gaan bij een slechte vebinding de audio (langer) bufferen en dat werkt prima.
Is het niet mogelijk om binnen de G.711 codecs (gebruikt door BudgetPhone) de audio langer te bufferen?
Ik denk dat dit zeker tengoede komt aan de audio kwaliteit.
Begrijpelijk dat BudgetPhone dit niet kan. Ik gebruik zelf veel profesionele audio apparatuur over UMTS en internet en deze Codecs gaan bij een slechte vebinding de audio (langer) bufferen en dat werkt prima.
Is het niet mogelijk om binnen de G.711 codecs (gebruikt door BudgetPhone) de audio langer te bufferen?
Ik denk dat dit zeker tengoede komt aan de audio kwaliteit.
Volgens mij kan je het sip-wachtwoord gewoon via de portal wijzigen.Anoniem: 392798 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:07:
bedankt sylvesterrr!
Kan je niet gewoon een max instellen op de downloadsnelheid/aantal connecties? Langer bufferen lijkt me een soort van noodmiddel dat de kern van het probleem niet echt oplost. Bovendien: meer bufferen = meer delay lijkt me, niet zo gewenst met spraak.Anoniem: 181316 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:48:
Zoals veel andere Budgetphone gebruikers heb ik er last van dat als ik max. aan het downloaden ben de ontvangst spraak hevig gaat stotteren
Appart dat de QoS van die Fritzboxen alleen kijkt naar het uitgaande verkeer, die dingen worden juist zo geroemd omdat je er zo veel op in kan stellen. Moet je niet ergens de maximumsnelheid opgeven in de router? (dan moet je niet de theoretische max opgeven bij dsl, maar wat je in de praktijk haalt).
Ik heb er zelf met mijn Telfort Zyxel nog noooit last van gehad met downloaden en daar kun je bijna niks in instellen
Bufferen lijkt me ook niks bij VOIP.
Ik heb er zelf met mijn Telfort Zyxel nog noooit last van gehad met downloaden en daar kun je bijna niks in instellen
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 23-01-2011 12:04 ]
/▌
klopt zag ik ook al, maar dan moet je wel eerst het oude wachtwoord invullen..en die heb ik niet.sylvesterrr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:07:
[...]
Volgens mij kan je het sip-wachtwoord gewoon via de portal wijzigen.
-edit-
heb mail van bp ontvangen...alles werkt nu.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 392798 op 24-01-2011 18:33 ]
Wat zou hier aan de hand zijn: via bp nummer portering aangevraagd voor 3 van mijn msn nummers (isdn).
kreeg gister van KPN 2 brieven: de eerste gedateerd op 26-01-2011, de tweede een dag later.
De eerste brief gaat over de aanvraag van nummer portering en dat mijn abo beeindigd zal worden.
De tweede brief betreft een annulering van de eerste.
Wat zou de reden kunnen zijn van die annulering ? BP hieft hierover nog niets gemeld.
kreeg gister van KPN 2 brieven: de eerste gedateerd op 26-01-2011, de tweede een dag later.
De eerste brief gaat over de aanvraag van nummer portering en dat mijn abo beeindigd zal worden.
De tweede brief betreft een annulering van de eerste.

Wat zou de reden kunnen zijn van die annulering ? BP hieft hierover nog niets gemeld.
Heb gisteren een nieuwe brief van KPN gekregen: aanvraag portering en beeindiging abo bij KPN. De tweede (annulering) is deze keer uitgebleven. Neem aan dat het nu wel in orde komt. By the way wordt e.e.a. door BP schriftelijk bevestigd of gaat alles via email ?
Ik heb wel een mail ontvangen met als titel "verwerking bestelling", maar daar stonden geen wachtwoorden in vermeld. Wel de opmerking: "password - by email" achter ieder te porteren nummer.Daar is inderdaad een ander wachtwoord voor nodig. Het SIP-wachtwoord staat in de mail met als titel 'Verwerking bestelling':
quote:
Artikelen
-----------------------------------
1 x Telefoonnummer (024-711xxxx)(username: 3124711xxxx, password: xxxxxxx) = €0.00
1 x VOIP Prepaid euro 10 per jaar (PREP2) = €10.00
1 x Ik gebruik mijn eigen apparatuur () = €0.00
Nu heb ik portering aangevraagd (meer dan een maand geleden) en aangegeven de portering plaats te laten vinden op 23 februari 2011. Is het raadzaam nu contact op te nemen met BudgetPhone of moet ik geduld hebben ?
Helaas, daar stonden bijna alleen aanbiedingen voor blauwe pilletjes en aanverwante zaken.... 
Nu heb ik al meerdere mailtjes ontvangen met de bewuste titel. (2 stuks) w.o. de bevestiging van de bestelling met faktuur en eentje met als status: verzonden.
Het kan mogelijk ook te maken hebben met de opzegtermijn bij KPN (???)
Heb 2 minuten geleden HET mailtje van BudgetPhone ontvangen !!
Probleem opgelost.

Nu heb ik al meerdere mailtjes ontvangen met de bewuste titel. (2 stuks) w.o. de bevestiging van de bestelling met faktuur en eentje met als status: verzonden.
Het kan mogelijk ook te maken hebben met de opzegtermijn bij KPN (???)
Heb 2 minuten geleden HET mailtje van BudgetPhone ontvangen !!
Probleem opgelost.
[ Voor 66% gewijzigd door strokealpha op 23-02-2011 17:34 ]
Anoniem: 171246
Hoi,
ben al dagen bezig om mijn VOIP werkend te krijgen, maar het lukt maar niet.
Ik heb internetplusbellen van de kpn en een prepaid abo van Budget Phone. De telefoonaansluiting van de Experiabox heb ik aangesloten op de line-in van de linksys SPA3102. Als de linksys nu uitstaat, dan werkt mijn telefoon gewoon, ik bel dan via VOIP van de kpn. Zet ik vervolgens mijn SPA3102 aan, dan bel ik via BudgetPhone.
Ik kan op dat moment gebeld worden op mijn kpn-nummer en budgetphone-nummer.
Nu heb ik in mijn dialplan ingesteld dat 0900-nummers ed via kpn moeten lopen en (inter)lokale nummers via budgetphone, maar zodra ik het standaarddialplan wijzig, krijg ik na het intoetsen van een telnr beepjes snel naar elkaar te horen. Weet iemand wat dit is? Ik heb geen gateways ingesteld. Ik weet ook niet wat ik daar moet invullen
Mijn dialplan ziet er zo uit: (112S0<:@gw0>|00x.<:@gw1>|0[689]x.<:@gw0>|0xxxxxxxxxS0<:@gw1>)
Tips zijn zeer welkom
ben al dagen bezig om mijn VOIP werkend te krijgen, maar het lukt maar niet.
Ik heb internetplusbellen van de kpn en een prepaid abo van Budget Phone. De telefoonaansluiting van de Experiabox heb ik aangesloten op de line-in van de linksys SPA3102. Als de linksys nu uitstaat, dan werkt mijn telefoon gewoon, ik bel dan via VOIP van de kpn. Zet ik vervolgens mijn SPA3102 aan, dan bel ik via BudgetPhone.
Ik kan op dat moment gebeld worden op mijn kpn-nummer en budgetphone-nummer.
Nu heb ik in mijn dialplan ingesteld dat 0900-nummers ed via kpn moeten lopen en (inter)lokale nummers via budgetphone, maar zodra ik het standaarddialplan wijzig, krijg ik na het intoetsen van een telnr beepjes snel naar elkaar te horen. Weet iemand wat dit is? Ik heb geen gateways ingesteld. Ik weet ook niet wat ik daar moet invullen

Mijn dialplan ziet er zo uit: (112S0<:@gw0>|00x.<:@gw1>|0[689]x.<:@gw0>|0xxxxxxxxxS0<:@gw1>)
Tips zijn zeer welkom
Ik heb een paar vraagjes over BP.
Momenteel maken we gebruik van 12voip om uit te bellen. Lekker goedkoop.
voor inkomende telefoon hebben we nu nog een vaste BelBudgetlijn. Deze kost alleen €10,95 per maand. Nu zat ik te denken om de inkomende KPN nummer te laten porteren naar BudgetPhone Prepaid. Kost slechts een €10,- per jaar. Daarnaast zouden we dan deze lijn kunnen gebruiken voor bellen naar 0800, 0900, 112 en 114 gemeentenummers.
Alleen wat zijn de ervaringen. Werkt het stabiel? Hoe kan je opwaarderen?
Momenteel maken we gebruik van 12voip om uit te bellen. Lekker goedkoop.
Alleen wat zijn de ervaringen. Werkt het stabiel? Hoe kan je opwaarderen?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Uitgaand bij mij ook 12voip.com(m.n. i.v.m. NL+ PL-mobiel) en inkomend budgetphone.
Voor mij werkt het voldoende, maar ik wordt niet zoveel gebeld, dus anderen kunnen waarschijnlijk beter oordelen.
Ik wil wel waarschuwen dat in geval van BudgetphonePrepaid bij bellen naar 0900 een toeslag van 100% geldt(dus 0,80nummer kost 1,60/minuut). Ik dacht overigens dat 0900 bij 12voip etc wel kon(zij het dat ze 0,80 van netto beltegoed afhalen, dus inclusief btw/kosten +/- 1,00/minuut).
En ik weet niet zeker of 114 nummers kunnen.
Voor 0800 is beltegoed vereist, omdat dit jaar geldig is kost je dit dus € 5/jaar extra indien je dit verder niet verbruikt. Voorlopig doe ik 0800 dan maar met mobiel.
Voor mij werkt het voldoende, maar ik wordt niet zoveel gebeld, dus anderen kunnen waarschijnlijk beter oordelen.
Ik wil wel waarschuwen dat in geval van BudgetphonePrepaid bij bellen naar 0900 een toeslag van 100% geldt(dus 0,80nummer kost 1,60/minuut). Ik dacht overigens dat 0900 bij 12voip etc wel kon(zij het dat ze 0,80 van netto beltegoed afhalen, dus inclusief btw/kosten +/- 1,00/minuut).
En ik weet niet zeker of 114 nummers kunnen.
Voor 0800 is beltegoed vereist, omdat dit jaar geldig is kost je dit dus € 5/jaar extra indien je dit verder niet verbruikt. Voorlopig doe ik 0800 dan maar met mobiel.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
0900 kan ik niet bellen met 12voip. Maar tjonge 100%toeslag op 0900 nummers. Dat is niet niks.. :-S 0800 kan wel via 12VoIp maar dan berekenen ze het 'buiten de bundel' tarief...
Is er ook ergens een overzicht waar de volledige tarieven te vinden zijn?
Is er ook ergens een overzicht waar de volledige tarieven te vinden zijn?
[ Voor 45% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-03-2011 19:38 ]
Ik bel met smsdiscount wel altijd naar 0900. Betaalt gewoon het tarief dat voor het gesprek wordt gemeld. Je wordt alleen 19% genaaid met de btw. Maarja, nog altijd veel beter dan bellen met mobiel.
Goh, je kan inderdaad met 12voip naar 0900 nummers bellen ontdek ik net! Das dus veel interessanter dan er heen te bellen met BP. Wordt BP wel interessant van. Ga het binnenkort maar aanvragen!
Ondersteunt Budgetphone ook DID?
[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-03-2011 19:46 ]
Volgens mij kan je geen nummerblokken aanvragen bij Budgetphone; in ieder geval niet via de standaard bestelprocedure. Of bedoel je dat niet?Ondersteunt Budgetphone ook DID?
Die piepjes betekenen dat de SPA3102 het gedraaide telefoonnummer niet accepteert.Anoniem: 171246 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:36:
Nu heb ik in mijn dialplan ingesteld dat 0900-nummers ed via kpn moeten lopen en (inter)lokale nummers via budgetphone, maar zodra ik het standaarddialplan wijzig, krijg ik na het intoetsen van een telnr beepjes snel naar elkaar te horen. Weet iemand wat dit is? Ik heb geen gateways ingesteld. Ik weet ook niet wat ik daar moet invullen![]()
Mijn dialplan ziet er zo uit: (112S0<:@gw0>|00x.<:@gw1>|0\[689]x.<:@gw0>|0xxxxxxxxxS0<:@gw1>)
Volgens mij moet je de gw1 niet expliciet opgeven, tenzij je in de instellingen van Gateway 1 wat hebt ingevuld. Je dialplan zou zo dus beter moeten werken:
(112S0<:@gw0>|00x.|0\[689]x.<:@gw0>|0xxxxxxxxxS0)
Al zou ik zelf die laatste gewoon vervangen door "0x.". Waarom zou je per se willen controleren of iemand 10 cijfers ingeeft?
[ Voor 79% gewijzigd door JeroenE op 09-03-2011 17:47 ]
Anoniem: 171246
@JeroenE: bedankt voor de tip, ik kan nu 01* nummers wel bellen, maar bij 06* dan krijg ik weer van die pieptonen, dat het nummer niet geaccepteerd wordt. Nog tips?
Thnx!
Thnx!