Het Budget Phone ervaringen topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10
Wolly schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:01:
[...]

Ik wacht nog wel even met overstappen totdat jij het stabiel hebt :) Laat even weten wanneer het weer goed werkt op sip1.
ik kreeg niks meer aan de gang,heb mijn zyxel maar terug geflasht,via een backup.
nu werk het weer op de oude sip,blijven krengen die zyxel,s. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Weet iemand of er bij nummerportering vanuit Telfort lijnkosten afgedragen moeten worden aan KNP (9,40)?
Mijn internet-verbinding blijft wel gewoon via Telfort lopen. Ik wil alleen mijn "Vastbellen" deel overzetten.

Thanks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Randy.W schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:46:
Weet iemand of er bij nummerportering vanuit Telfort lijnkosten afgedragen moeten worden aan KNP (9,40)?
Laat maar..... Ik krijg net per mail al een ongelofelijk snelle response van Budget Phone zelf. (zie hieronder...).
Binnen 5 minuten.... netjes hoor.

Geachte heer,

U betaald geen lijnkosten aan kpn deze zitten al in uw telfort adsl
abonnementskosten.

Met vriendelijke groet,
De helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Zo mijn aanvraag voor portering van Telfort naar BPC is de deur uit.
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 00:10
ze krijgen het nog druk bij budgetphone O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Porteringsformulier is ontvangen en wordt verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-10 16:54
Dennis-L schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:31:
Porteringsformulier is ontvangen en wordt verwerkt.
Interessant. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
meer mensen met problemen vandaag?
men kan mij niet horen als ik wordt gebeld.
en vanaf andere nummer ben ik helemaal niet bereikbaar.

ik werk met sip.budgetphone.nl, als ik verander naar sip1.budgetphone.nl werkt het al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Weet je zeker dat je alle instellingen goed hebt veranderd? Volgens mij moet je ook op je configpagina een instelling veranderen als je de nieuwe server gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
nee, ik had m'n instellingen niet veranderd. spontaan konden mensen mij niet meer horen.

maar ik heb het opgelost.
ik had de packet size voor codec g711u en g711a op 10ms gezet (al sinds 2007).
blijkbaar pikt Budgetphone niet meer. dus ik heb het terug op 20ms gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02
Iemand enig idee hoe je de helpdesk van Budgetphone aan het werk krijgt?

Als ik naar mijn nieuwe nummer bij Budgetphone bel, dan krijg ik direct te horen 'dit telefoonnummer is niet in gebruik'. Zowel als ik bel van vast (KPN) of mobiel (Telfort). Support aanvraag gedaan, maar daar word ik afgescheept met de melding dat ze de instellingen voor Ekiga niet weten :?, nu gebruik ik wel Ekiga, maar dat is het probleem niet (alleen opgegeven omdat dat via het formulier moet). Een tel nummer dat ik al langer via hen heb, werkt prima. Het is gewoon een probleem dat het telefoonnummer nog niet aangemeld is, maar zo kom ik niet verder met die gasten. Ook als ik m'n telefoonnummer via hun 'control panel' permanent doorschakel werkt het nummer niet (niet verrassend, maar om het beeld even compleet te maken).

Update: Inmiddels is er inhoudelijk naar gekeken en een verkeerde forward (door mij) van het nummer was nu de oorzaak van het probleem. Zaterdag had ik echter de forward al gedaan op de manier zoals het wel moest, maar toen werkte het niet. Toen ik er vandaag verder mee ging dacht ik er daarom niet meer aan, maar nu was dat dus de oorzaak van het probleem (de foutmelding was echter precies hetzelfde, vandaar). Eind goed al goed iig :)

[ Voor 21% gewijzigd door llevering op 14-04-2009 18:50 . Reden: nieuwe info vanaf helpdesk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Zijn er meer mensen die momenteel problemen hebben met bellen? Als ik bel, dan hoort de andere kant mij namelijk niet.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
MensionXL schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:23:
Zijn er meer mensen die momenteel problemen hebben met bellen? Als ik bel, dan hoort de andere kant mij namelijk niet.
Heb ik soms ook. Tevens heb ik het ook als ik gebeld wordt op mijn budgetphone nummer dat degene die belt mij niet kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Storing vandaag (2 mei):
Helaas hebben we een probleem met de server.
U kunt niet bellen of gebeld worden.
http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=14268

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:44
Klopt. Ik ben al sinds vanochtend 8 uur ofzo niet bereikbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Het werkt weer. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:05

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik heb nu m'n vaste nummer omgezet naar prepaid Budget Phone. Kun je op 2 (of meerdere) plaatsen tegelijk ingelogd zijn? Nu ontvang in de telefoontjes netjes op m'n vaste huistelefoon via het Speedtouch modem, maar wat als ik ook inlog met m'n GSM (Windows Mobile)? Ontvang ik de telefoongesprekken gewoon op de laatst ingelogde, of op beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
martinweb.nl schreef op zondag 03 mei 2009 @ 03:37:
Ik heb nu m'n vaste nummer omgezet naar prepaid Budget Phone. Kun je op 2 (of meerdere) plaatsen tegelijk ingelogd zijn? Nu ontvang in de telefoontjes netjes op m'n vaste huistelefoon via het Speedtouch modem, maar wat als ik ook inlog met m'n GSM (Windows Mobile)? Ontvang ik de telefoongesprekken gewoon op de laatst ingelogde, of op beiden?
Beide. Wie het eerst opneemt heeft 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hier nog steeds niet... :/

Mijn Sipura 3000 kan niet registreren @ sip1.budgetphone.nl (nieuwe server), maar wel @ budgetphone.nl (oude server). Helaas kan ik dan ook geen binnenkomende oproepen ontvangen.

De Sipura schrijft de melding "[0]RegFail. Retry in 15" weg naar mijn syslog-server. Ik ga wat traffic capturen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
sylvesterrr schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:11:
[...]

Hier nog steeds niet... :/

Mijn Sipura 3000 kan niet registreren @ sip1.budgetphone.nl (nieuwe server), maar wel @ budgetphone.nl (oude server). Helaas kan ik dan ook geen binnenkomende oproepen ontvangen.

De Sipura schrijft de melding "\[0]RegFail. Retry in 15" weg naar mijn syslog-server. Ik ga wat traffic capturen. :Y)
Vreemd, hier werkt het de hele dag prima, heb zelfs wat calls gemaakt en dat ging allemaal goed.

Misschien even de stroom eraf? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb dat ding inmiddels tig keren gereboot (ook met stroom eraf). De nieuwe server reageert gewoon op geen enkele request vanaf mijn Sipura. ;( Zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
sylvesterrr schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:31:
Ik heb dat ding inmiddels tig keren gereboot (ook met stroom eraf). De nieuwe server reageert gewoon op geen enkele request vanaf mijn Sipura. ;( Zie ook dit topic.
Vreemd. Ben benieuwd wat de BudgetPhone helpdesk ervan zegt.

Ik had trouwens een soortgelijk probleem een week geleden: ik heb mezelf overgezet naar de nieuwe server, en heb daarbij ook alle instellingen veranderd. Dit werkte voor 5 dagen, en plotseling kon ik niet meer goed bellen: de andere kant hoorde mij niet, maar ik wel de andere kant. Het viel me daarbij op dat ze aan loadbalancing doen, en bij steeds een bepaalde server trad dit probleem op. Ik vond het maar allemaal raar, aangezien ik niks aan de configuratie van m'n modem (die SIP regelt) heb veranderd.
Na vervolgens wat op en neer gemail met de BudgetPhone helpdesk, gaf ik het maar op; zij konden ook geen problemen vinden.

Vervolgens heb ik de firmware van m'n modem opnieuw geflashed wat uiteindelijk niet hielp. Maar wat wel hielp was het hele apparaatje opnieuw configureren. Het vergde wat tijd, maar toen werkte het weer. :) Waar dat op sloeg weet ik ook niet, maar goed, dat heb je wel vaker met technische dingen. ;)

Misschien iets voor jou om ook te proberen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb eigenlijk weinig zijn om dat ding opnieuw te configureren. Het is gewoon overduidelijk dat er gisteren *iets* is gebeurd, en dat is niet aan mijn kant geweest.

Ik wacht de reactie van de helpdesk even af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
sylvesterrr schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:30:
Ik heb eigenlijk weinig zijn om dat ding opnieuw te configureren. Het is gewoon overduidelijk dat er gisteren *iets* is gebeurd, en dat is niet aan mijn kant geweest.

Ik wacht de reactie van de helpdesk even af. :)
Zou ik ook doen, maar houd het in ieder geval in het achterhoofd. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Van de helpdesk krijg ik helaas geen zinnige antwoorden.

Ik heb het probleem "opgelost" (het is een zéér onwenselijke workaround) door een account aan te maken op mysipswitch.com. Ik ben nu iig weer bereikbaar. Op deze manier heb ik een fout aan mijn zijde toch zo goed als uitgesloten?

Vanavond mijn Sipura maar eens hangen aan een andere internetverbinding (andere provider). Het zal me niets verbazen als de Sipura zich dan rechtstreeks kan registreren op de sip1-server van Budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Oh, een update van mijn kant trouwens. Het probleem is afgelopen dinsdag opgelost:
Op verzoek van de helpdesk heb ik de "display name" verwijderd. Hierna kon de Sipura zich wel registreren op de sip1-server. Hierna heb ik de "display name" weer hersteld waarna de Sipura zich wéér registreerde.

De helpdesk geeft aan dat er niks aan hun zijde is veranderd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Mensen hier die via de SIPBroker lijst wel eens naar budgetphone nummers bellen ?

http://www.sipbroker.com/sipbroker/action/pstnNumbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb de laastste tijd veel gezeik weer met dat ik de andere kant niet hoor na een aantal minuten. Zijn er meer mensen die last hiervan hebben?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ja, gebeurt hier ook zo nu en dan. Is een bekend probleem bij BP, maar ze komen er nog niet veel verder mee.
Ik neem aan dat ze het wel op zullen lossen binnenkort, maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MensionXL schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:52:
Ik heb de laastste tijd veel gezeik weer met dat ik de andere kant niet hoor na een aantal minuten. Zijn er meer mensen die last hiervan hebben?
Er is ook een BudgetPhone topic over.
Ik zou iedereen die dit probleem ook heeft willen oproepen om dat daar te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
goed te zien dat meer er last van hebben.
was bang dat het aan m'n speedtouch 780 lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Volgens de BudgetPhone-helpdesk zou het nu opgelost moeten zijn, ze hebben gisteren iets veranderd wat het zou moeten oplossen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je hebt ze gesproken? Op het BP-forum kan ik er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn situatie:

A. 1x Budgetphone VOIP prepaid nummer (10 euro per jaar)
B. 1x Budgetphone VOIP Free National

Zou het mogelijk zijn om op mijn sip telefoon de telefoontjes van A te kunnen ontvangen, en bij uitbellen dit te doen onder het account van B?

Reden hiervoor is dat ik dan geen extra belkosten krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:01
Wolly schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:20:
Mijn situatie:

A. 1x Budgetphone VOIP prepaid nummer (10 euro per jaar)
B. 1x Budgetphone VOIP Free National

Zou het mogelijk zijn om op mijn sip telefoon de telefoontjes van A te kunnen ontvangen, en bij uitbellen dit te doen onder het account van B?

Reden hiervoor is dat ik dan geen extra belkosten krijg.
Hangt van je hardware af, so spill it :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Loekie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:46:
[...]

Hangt van je hardware af, so spill it :)
Heb nu een Linksys WRT54GP2, hier zitten 2 FXS poorten op. In de webinterface kan ik maar 1 sip account per poort instellen. Qua voip is deze bijna gelijk aan de Linksys PAP2.

Geinspireerd door de vele mensen in dit topic met Budgetphone prepaid (voor inkomend) en Voipcheap (voor uitgaand) hoopte ik dat het dan ipv met Voipcheap de uitgaande calls ook met een Budgetphone postpaid zou kunnen.

Zou het mogelijk zijn om met My SIP Switch iets dergelijks te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 30-05-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je zou ook bij Budgetphone alle inkomende telefoontjes van account A permanent kunnen doorschakelen naar account B. Dan ben je er ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik ken de WRT54GP2 niet, maar als je daar per poort in kan stellen welk account gebruikt wordt voor inkomende en uitgaande telefonie ben je er al, anders is de oplossing met doorschakelen een optie. Die zou ook gratis moeten zijn(vgl bellen naar BP-gebruikers gratis).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
AtRi schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:41:
Je zou ook bij Budgetphone alle inkomende telefoontjes van account A permanent kunnen doorschakelen naar account B. Dan ben je er ook volgens mij.
Dat kost je dan wel geld (gesprekstarief) natuurlijk. Het makkelijkste is om dit gewoon in je ATA/modem te regelen. :)
AtRi schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:53:
Je hebt ze gesproken? Op het BP-forum kan ik er niks over vinden.
Yup, heb ze gesproken. :)

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 30-05-2009 16:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Als je doorschakelt naar een BP-nummer zou het gratis moeten zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40
AtRi schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:02:
Als je doorschakelt naar een BP-nummer zou het gratis moeten zijn volgens mij.
volgens mij gratis als je forward naar het sip account (gebruikersnaam@voipbuster.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je belt in principe van BP naar BP, dus gratis, toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
AtRi schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:34:
Je belt in principe van BP naar BP, dus gratis, toch?!
In dat geval wel ja. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Tot nu toe goede ervaring. Echter sinds een paar dagen heb ik (meestal) wanneer ik zelf bel dat de andere 'kant' mij niet hoort en ik de andere persoon wel. Word ik gebeld, dan heb ik het probleem meestal niet.

Ik heb geen 'troubleshooting' kunnen vinden voor dit probleem en het zelf nog niet gevonden. Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
martinweb.nl schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:32:
Tot nu toe goede ervaring. Echter sinds een paar dagen heb ik (meestal) wanneer ik zelf bel dat de andere 'kant' mij niet hoort en ik de andere persoon wel. Word ik gebeld, dan heb ik het probleem meestal niet.

Ik heb geen 'troubleshooting' kunnen vinden voor dit probleem en het zelf nog niet gevonden. Iemand hier een idee?
Zie een paar reacties terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Als ik gebeld wordt is het geen probleem. Ik word gebeld via BP. Uit bellen is meestal het probleem, en dat gaat via VoipBuster. Dit was ik 'even' vergeten. Daarnaast gaat het via Voxalot.

Gisteren nog wat instellingen gewijzigd, en nu lijkt het te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Martin?81 op 03-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
heeft iemand recentelijk nog zijn KPN nummer laten porteren naar Budgetphone terwijl er een KPN ADSL aansluiting in stand moest blijven?

ik ben daar nu mee bezig en wil eventuele problemen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 19:37
Sinds een maand of twee gebruik ik thuis Budgetphone voor inkomende gesprekken en Voipbuster voor uitgaande gesprekken. I.c.m. het standaard telfort modem en een analoog toestel werkt dit prima.

Nu wilde ik eens proberen om ook bereikbaar te worden op mijn PDA, via WLAN.
Handig als ik eens niet thuis ben en toch bereikbaar wil zijn.
Ik heb hiervoor SJphone geïnstalleerd en een nieuw profiel aangemaakt voor voipbuster.
SJphone registreert netjes bij voipbuster, vervolgens kan ik zowel via het telfort modem als via de PDA uitbellen.

Stap twee is om ook een profiel aan te maken voor mijn Budgetphone-account, zodat mijn PDA tegelijk rinkelt met het analoge toestel als men het vaste nummer belt.
Heb alles ingevuld zoals ik bij het voipbuster profiel had gedaan, maar ergens gaat volgens mij iets mis. SJphone geeft de melding "registering to budgetphone", waarna na enkele minuten "not registered" volgt.
Ik kan dus ook niet gebeld worden via SJPhone, omdat 'ie geen verbinding kan maken met Budgetphone. Op dat moment werkt het analoge toestel gewoon prima.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je bij Budgetphone (sip1.budgetphone.nl) op meerdere devices tegelijk aangemeld zijn? Mijn telfort modem is immers ook aangemeld.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij BP kan je prima op meerdere servers ingelogd zijn, over de hele wereld als je wil.
Voipbuster houdt daar volgens mij niet van. Ik heb VoipCheap (ook Betamax) ik ben geregistreerd via m'n modem, als ik nu ook nog inlog via mij laptop dan geeft ie na een paar minuten de boodschap dat ie op 2 plaatsen is ingelogd en of tie 1 sessie mag beëindigen (zoiets).
Waarom het met BP niet lukt? Misschien iets met de poorten die geforward moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 03-10 19:37
Die heb ik dus niet open staan. Kan dat wel, omdat mijn modem die poort ook gebruikt voor zn eigen telefoonpoorten?
Voipbuster werkt immers al zonder poorten te forwarden?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Ook ik wil graag een prepaid nummer via BP gebruiken en via een Betamax cloon uitbellen. Het prepaid nummer word geporteerd vanuit UPC. Nu ben ik aan het twijfelen tussen het startpakket met de Sipura 1001 en daar aan mijn bestaande telefoon. Of om de ARTDIO IPF2002L+ te nemen. Is op dit moment dezelfde prijs. Kan je met laatst genoemde telefoon ook 2 sip accounts instellen? Dus het prepaid nummer voor inkomend en een Betamax cloon voor uitbellen? Ik heb namelijk al gebeld met BP en die konden mij niet met 100% zekerheid zeggen of dit kon. Verder kon ik het in de gebruikershandleiding van de telefoon ook niet vinden. Wel heb ik op het BP gebruikersforum een screenshot met instellingen gevonden waaruit blijkt dat je 2 SIP proxies kan instellen, is dit voldoende?

Hoe werkt het trouwens met het bellen naar 112, 0800, 0900 etc. Als je op deze manier wilt bellen?

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In die sipura kun je in ieder geval twee accounts instellen. Ik heb dat ding ook gehad (staat nu bij mijn ouders). Voordeel van die Sipura is dat je er een bestaande decttelefoon op aan kan sluiten (vind ik prettiger dan zo'n tafelmodel en sip en draadloos is vaak erg duur).

Maar op termijn zal je die sipura toch weg doen omdat adsl-modems en routers steeds vaker over een sipaansluiting beschikken (daarom staat de mijne bij mijn ouders). 0800, 0900 werkt gewoon. 112 durf ik niet te zeggen, daar zijn ook verschillende meningen over of dat wel hoort te werken bij internetbellen. Want als je die sipura in Spanje aansluit werk hij ook en als je dan 112 belt weet dat ding niet dat je in Spanje zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 10-06-2009 23:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Ik heb na nog meer zoeken een andere handleiding van de ARTDIO IPF2002L+ gevonden. Daar staat in dat deze telefoon 3 sip accounts ondersteunt. Ik ga deze maar eens proberen en wat ervaringen hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hyena schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:51:
Ook ik wil graag een prepaid nummer via BP gebruiken en via een Betamax cloon uitbellen. Het prepaid nummer word geporteerd vanuit UPC. Nu ben ik aan het twijfelen tussen het startpakket met de Sipura 1001 en daar aan mijn bestaande telefoon. Of om de ARTDIO IPF2002L+ te nemen. Is op dit moment dezelfde prijs. Kan je met laatst genoemde telefoon ook 2 sip accounts instellen? Dus het prepaid nummer voor inkomend en een Betamax cloon voor uitbellen? Ik heb namelijk al gebeld met BP en die konden mij niet met 100% zekerheid zeggen of dit kon. Verder kon ik het in de gebruikershandleiding van de telefoon ook niet vinden. Wel heb ik op het BP gebruikersforum een screenshot met instellingen gevonden waaruit blijkt dat je 2 SIP proxies kan instellen, is dit voldoende?

Hoe werkt het trouwens met het bellen naar 112, 0800, 0900 etc. Als je op deze manier wilt bellen?
Gekke vraag misschien, maar is dat UPC een beetje betrouwbaar? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
UPC telefonie heeft prima gewerkt voor een aantal jaar. Afgezien van een storing afgelopen week. Maar de kosten zijn wel een stuk hoger. Op dit moment 10,- euro per maand en gesprekskosten en alleen bij een basis aansluiting televisie van een kleine 17,- euro per maand.

Ik ben trouwens niet gegaan voor de ARTDIO IPF2002L+ maar voor de Sipura 2100. Nieuw voor 25,- euro vanaf ebay inclusief verzending. Daar ga ik binnenkort maar mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
admin login gegevens voor de sipura, kreeg ik zeer snel via een mail naar budgetphone

[ Voor 85% gewijzigd door sambalbaj op 16-07-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Ik heb ondertussen een Sipura spa-2100 en ben bezig met het instellen. Na het upgraden naar de laatste firmware 3.3.14 (Utility vanaf myciscocommunity) heb ik gemerkt dat onder de line 1 tab "Gateway Accounts" volledig ontbreekt. :| Is er een manier om dit te herstellen? Anders is het niet mogelijk om een voipprovider als bijvoorbeeld voipbuster in te stellen. Ik heb via de IVR al een facory reset gedaan maar dit brengt het veld niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Na het gebeuren met de Spa-2100 heb ik deze ingeruild tegen een Sipura Spa-1001. En deze werkt nu prima met Bugetphone op Line 1 en Justvoip op Line 2 (Betamax) Via een basis dailplan via tijdhof werkt alles bijna probleemloos. Alle uitgaande gesrekken gaan via Justvoip. Alleen vind ik het wel jammer dat je niet op meerdere plaatsen tegelijk ingelogd kunt zijn om zo op meerdere plaatsen te bellen en bereikbaar te zijn. Bijvoorbeeld op je mobiel met SIP client.

Er zijn toch nog wat aanloop problemen. Soms is er geen geluid bij beide partijen terwijl bij de ontvanger gewoon de telefoon overgaat. Soms kan er geen contact met de ontvanger worden gemaakt. (Gaat niet over) Maar er komt geen budgetphone voicemail over mail binnen. Maar 90% van de tijd gaat alles prima. Justvoip gaat ook goed je kan zelfs 1 seconde contact maken met mobiel en het gesprek is toch gratis.

Ik verwacht in de toekomst wel een explosie van Betamax cloons via http://www.bestvoipreselling.com en er zijn er al zoveel. :)

Ik heb begrepen dat je 112 kan bellen via budgetphone pre-paid hoe kun je dat instellen in de dailplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Budgetphone kan je wel op meerdere plaatsen registreren. Misschien dat je Justvoip wel op meerdere plaatsen kan gebruiken via MySipSwitch.com. Zou je even uit moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
AtRi schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:19:
Budgetphone kan je wel op meerdere plaatsen registreren. Misschien dat je Justvoip wel op meerdere plaatsen kan gebruiken via MySipSwitch.com. Zou je even uit moeten zoeken.
Due to increased levels of fraud the mysipswitch service will now be closing on the 31ST OF OCTOBER 2009. An alternative service is available at sipsorcery
Per vandaag van het MySIPSwitch forum: Hi All,

As per the previous notifications the mysipswitch SIP services have now been switched off.

The mysipswitch web site will be left running for at least a couple of weeks so that any user that wants to migrate to sipsorcery can still retrieve their details.

Regards,

Aaron
Kom ik net kijken met voip gaat deze dienst sluiten. Dan maar het alternatief uitzoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Hyena op 01-11-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
alternatief is dus sipsorcery, het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Caesu schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:31:
alternatief is dus sipsorcery, het werkt prima.
Ook als je een Linux distro gebruikt?

Naar aanleiding van een telefoontje met budgetphone over de problemen met het geluid (Soms is er geen geluid bij beide partijen terwijl bij de ontvanger gewoon de telefoon overgaat.) de codec aangepast naar G711u en dat de Sipura 1001 alleen deze mag gebruiken. Nu werkt het prima.

Alleen krijg ik het nu nog niet voor elkaar om nummer herkenning te laten werken. Budgetphone nummer aangemeld bij betamax met de client. En hoe kan je als je uitbelt met betamax (Justvoip) ervoor zorgen dat je met 555 naar je budgetphone voicemail belt? Nu kan dat alleen met het externe nummer maar dat kost dan wel je Justvoip minuten en je moet een lang nummer bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyena op 08-11-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
sipsorcery is down helaas op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hyena schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:09:
Na het gebeuren met de Spa-2100 heb ik deze ingeruild tegen een Sipura Spa-1001. En deze werkt nu prima met Bugetphone op Line 1 en Justvoip op Line 2 (Betamax) Via een basis dailplan via tijdhof werkt alles bijna probleemloos. Alle uitgaande gesrekken gaan via Justvoip. Alleen vind ik het wel jammer dat je niet op meerdere plaatsen tegelijk ingelogd kunt zijn om zo op meerdere plaatsen te bellen en bereikbaar te zijn. Bijvoorbeeld op je mobiel met SIP client.

Er zijn toch nog wat aanloop problemen. Soms is er geen geluid bij beide partijen terwijl bij de ontvanger gewoon de telefoon overgaat. Soms kan er geen contact met de ontvanger worden gemaakt. (Gaat niet over) Maar er komt geen budgetphone voicemail over mail binnen. Maar 90% van de tijd gaat alles prima. Justvoip gaat ook goed je kan zelfs 1 seconde contact maken met mobiel en het gesprek is toch gratis.

Ik verwacht in de toekomst wel een explosie van Betamax cloons via http://www.bestvoipreselling.com en er zijn er al zoveel. :)

Ik heb begrepen dat je 112 kan bellen via budgetphone pre-paid hoe kun je dat instellen in de dailplan?
50 procent succeskans is wel heel weinig. Ik heb mijn budgetphone opgezegd en gebruik alleen nog voipbuster en een andere betamaxkloon en ik denk dat het bij mij toch wel 95 procent is. Momenteel lijken er wel wat capaciteitsproblemen bij Betamax te zijn.

En nog een explosie van Betamaxbedrijven? Tja ik denk dat ze zo nog wel even doorgaan, volgens mij is het hun businessmodel om niet hun bestaande diensten goedkoper te maken maar er gewoon een nieuwe bij te starten als ze iets weer goedkoper kunnen aanbieden. Misschien niet eens zo gek, want dan pak je meer marge op de mensen die niet migreren en de klanten die wel migreren die behoud je ook ipv dat ze een concurrent zoeken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mawlana
Op mijn Sipura 3K heb ik debugging aanstaan zodat ik in geval van problemen makkelijk kan troubleshooten. Het lijkt erop dat men bij Budgetphone sinds enige tijd een soort heartbeat-functionaliteit hebben geïmplementeerd. De Budgetphone-server verstuurt iedere 30 seconden het volgende bericht:
code:
1
OPTIONS sip:85.223.xxx.xxx:5064 SIP/2.0  Via: SIP/2.0/UDP 83.143.188.165:5060;branch=0  From: sip:pinger@sip1.budgetphone.nl;tag=xxxxxxxx  To: sip:172.16.0.5:5064  Call-ID: 25e31301-xxxxxxxx-xxxxxx@83.143.188.165  CSeq: 1 OPTIONS  Content-Length: 0

Dit wordt vervolgens met het volgende bericht beantwoord:
code:
1
SIP/2.0 404 Not Found  To: sip:172.16.0.5:5064;tag=xxxxxxxx  From: sip:pinger@sip1.budgetphone.nl;tag=ed5bb8f8  Call-ID: 25e31301-xxxxxxxx-xxxxxxxx@83.143.188.165  CSeq: 1 OPTIONS  Via: SIP/2.0/UDP 83.143.188.165:5060;branch=0  Server: Linksys/SPA3000-3.1.20(GW)  Content-Length: 0

Waarschijnlijk ondersteunt mijn Sipura de OPTIONS-method niet.

24x60x2=2880 van dit soort berichten per dag in mijn logs is best vervelend. :(

Ik loop nu trouwens tegen een ander probleem aan. Wanneer ik bel of gebeld word, dan hoor ik de tegenpartij niet. De tegenpartij hoort mij wel. Misschien een probleempje met de verbinding zou je zeggen, ware het niet dat wanneer ik het netwerkverkeer capture ik het geluid van de andere partij wél. Dit heb ik met zowel poivy als Budgetphone. :|

Wanneer ik bel, dan hoor ik niet eens de overgangstoon. 8)7 Ja, de telefoonkabel is aangesloten, ik heb immers dialtone (stekker eruit = stilte, stekker erin = dialtone).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik las dat er van de zomer nog allerlei problemen waren met BP, zijn deze problemen nu opgelost. Ik zit er namelijk aan te denken om mijn nummer op BP te zetten, maar dan moet het wel stabiel zijn. Ik ga als handset een siemens gigaset a580 ip gebruiken, dus daar verwacht ik geen problemen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb als mensen mij bellen op BP dat ze niet eens de lijn horen overgaan. Ik hoor mijn telefoon wel rinkelen. Als ik opneem, hoor ik de beller niet en de beller hoort mij ook niet. De beller hoort gewoon helemaal niks. Meer mensen met dit probleem?

Mijn voipbusterclone-account + nummer werkt wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:50:
Hoi,

Ik las dat er van de zomer nog allerlei problemen waren met BP, zijn deze problemen nu opgelost. Ik zit er namelijk aan te denken om mijn nummer op BP te zetten, maar dan moet het wel stabiel zijn. Ik ga als handset een siemens gigaset a580 ip gebruiken, dus daar verwacht ik geen problemen van.
We hebben inmiddels ruim een jaar BP en tot op heden geen problemen, het hangt met name af van de stabiliteit van je internet-verbinding vermoed ik.
Laat ik het als volgt zeggen, m'n familie durf ik dit ook best aan te raden. Ander voordeel is dubbele registratie is toegestaan, m.a.w. als je bijv mobiel internet hebt kun je het nummer op je mobiel registreren en ook tegelijkertijd thuis op je a580IP geregistreerd hebben.

@woekele:Dit heb ik ook wel eens als ik via VB uit bel, het lijkt een 'quirk' van SIP te zijn...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hier draait het nu ook al zo'n 6 maanden zonder problemen schat ik :) Sinds de overgang naar een ander netwerk zijn alle problemen verdwenen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 00:22

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik lees dat sommige mensen het telefoonnummer van BP alleen gebruiken voor inkomende gesprekken, en voor uitgaande gesprekken dan bijvoorbeeld VoipCheap gebruiken ofzo.

Maar als je dan iemand belt via VoipCheap ziet die persoon óf geen nummer óf het VoipOut-nummer dat je dan bij VoipCheap hebt, toch? Is dat niet verwarrend? Het zou handig zijn als je bij uitgaande gesprekken dan ook het nummer van BP mee zou kunnen zenden.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
In dit topic en/of het VoipBuster topic is meerdere malen aangegeven hoe je een ander nummer (bijv. je BP-nummer) kan meezenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 00:22

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Goed, in dit topic kan ik het niet vinden dus ik ben nu aan het zoeken in VoipBuster-topics, maar voorlopig ook nog zonder (duidelijk) resultaat. Maar goed, het kan dus blijkbaar dus ik blijf voorlopig nog even zoeken maar ik heb nog wel een andere vraag over BudgetPhone.

Is het zo dat als je een nieuw telefoonnummer aanvraagt bij BP (dus geen portering), dat je dan niet vast zit aan de 085-netnummers? Ik woon bijvoorbeeld in Eindhoven dus ik zou ook een 040-netnummer willen hebben, maar ik kan nergens vinden of dat inderdaad zo is.

Edit: Caller ID kun je dus aanpassen in de VoipBuster-applicatie. Die heb ik nooit gebruikt omdat die alleen onder Windows werkt, maar ik heb hem even geinstalleerd in een oude Windows-installatie van me en daar kon ik de Caller ID dus instellen.

[ Voor 24% gewijzigd door gday op 30-12-2009 14:34 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij BP krijg je een lokaal nummer, dus 040 in Eindhoven, 020 in A'dam etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
gday schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:08:
Goed, in dit topic kan ik het niet vinden dus ik ben nu aan het zoeken in VoipBuster-topics, maar voorlopig ook nog zonder (duidelijk) resultaat. Maar goed, het kan dus blijkbaar dus ik blijf voorlopig nog even zoeken maar ik heb nog wel een andere vraag over BudgetPhone.
Als je je nummer met behulp van de VoipBuster applicatie hebt geverifieerd, kan je hier lezen hoe je de rest instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 12:00
Hoe zit het trouwens met de stabiliteit van Budgetphone icm het Zyxel P-2602HW-D1A modem? Zit er over te denken om over te stappen naar KPN adsl icm budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Sinds ik over ben naar die zyxel heb ik soms het probleem dat gesprekken niet goed doorkomen. Ben nog aan het onderzoeken hoe het precies komt en waar het aan ligt....

Edit: ik gebruik een sip-phone, dus niet de sip-functie van de zyxel zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 10-01-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sinds vanacht half 3 willekeurige telefoontjes met vreemde nummers zoals:
3301868121524819514

Soms om de 34/35 minuten en soms gewoon compleet willekeurig.

Iemand daar nog meer last van. Als ik op neem is het stil aan de andere kant van de lijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik kreeg vannochtend erg vroeg (grrr) ook 2 'spook'-telefoontjes, caller-id was 'sip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caller-id sip heb ik ook 2 maal gehad ondertussen. Maar het kwam niet van budgetphone, ik had alle drie de lijnen uitgeschakeld en nog ontving ik telefoontjes.

Blijkbaar stond het vinkje allow anonymous incoming sip calls aan.

Nu uitgezet. Even kijken of dat het probleem oplost. Wel vreemd want het werkt al een hele tijd foutloos. En sinds vanochtend tientallen telefoontjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34
wiebjuh16 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:25:
Hoe zit het trouwens met de stabiliteit van Budgetphone icm het Zyxel P-2602HW-D1A modem? Zit er over te denken om over te stappen naar KPN adsl icm budgetphone.
De stabiliteit is goed. Voor uitgaand belverkeer gebruik ik xs4all voip, deze kost maar 2ct/min ipv 3ct met BP prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
aha oke, maar als ik met mijn zyxel download en ik bel tegelijkertijd, blijft de telefoonverbinding dan goed? Bij Telfort is het geen probleem om te downloaden en te bellen tegelijktertijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 08:48
wiebjuh16 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:39:
aha oke, maar als ik met mijn zyxel download en ik bel tegelijkertijd, blijft de telefoonverbinding dan goed? Bij Telfort is het geen probleem om te downloaden en te bellen tegelijktertijd. ;)
Ik heb al jaren Telfort en nog nooit problemen gehad met bellen en downloaden tegelijkertijd. Het ligt dus wellicht niet aan Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
raven22 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:21:
[...]

Ik heb al jaren Telfort en nog nooit problemen gehad met bellen en downloaden tegelijkertijd. Het ligt dus wellicht niet aan Telfort?
Ik heb verder ook geen problemen met Telfort, maar KPN kan mij een hogere snelheid bieden! Als ik nu overstap naar ADSL van KPN en bellen via Budgetphone, zou ik dan ook problemen kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
wiebjuh16 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:39:
Ik heb een 4mb lijn van xs4all. Gesprekken blijven goed met tijdens downloaden. De zyxel heeft trouwens ook een bandwidth manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 18:11
Ik heb ook een 4Mb XS4all lijntje maar ik heb problemen met de verstaanbaarheid. Ik kan alles perfect horen maar mensen die mij bellen horen een stotterende verbinding en ik ben slecht verstaanbaar. Ik gebruik een fritzbox, iemand een tip waarnaar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:54:
Sinds ik over ben naar die zyxel heb ik soms het probleem dat gesprekken niet goed doorkomen. Ben nog aan het onderzoeken hoe het precies komt en waar het aan ligt....

Edit: ik gebruik een sip-phone, dus niet de sip-functie van de zyxel zelf.
Het lijkt er tot nu toe op dat het uitschakelen van de SIP ALG optie in de modem-interface dit oplost... Ik had eerst port-forwards uitgeprobeerd, maar dat hielp niet. De port-forwards heb ik nu weer weggehaald, en sip-alg uitgezet. Tot nu toe gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haakneus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 11:51
Gister een niet zo leuke ervaring met Budgetphone. Half-november heb ik een rekening per email van ze gekregen met subject "Uw prepaid nummer van Budget Phone Company/your prepaid number from Budget Phone Company" met een heeeeel lang verhaal erin en een factuur erbij die ik niet meteen herkend had als factuur. Niet betaald dus. Werd toch gister zonder enige verdere waarschuwing m'n nummer geblokkeerd ! Nu zit ik dagen onder telefoon en moet ook nog 10 euro extra aansluitgeld betalen.

Ik ben over deze gang van zake niet tevreden: ze hadden een extra waarschuwing kunnen sturen vóór afsluiting, de factuurmail vind ik zelf erg onduidelijk.

Meer mensen die dit zo ondervonden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mjaw, extra waarschuwing + duidelijkere factuur was beter geweest. Maargoed, zo gaat dat vaak bij goedkope aanbieders. Streng zijn als het op betalingen aankomt... klantvriendelijkheid is niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Het eerste deel van de BP-mail:
Geachte heer/mevrouw

Volgens onze gegevens gebruikt u uw prepaid VOIP-nummer 112344556566 nu langer dan een jaar. We zijn er blij mee dat u al zolang van onze diensten gebruik maakt. Aan het gebruik van een prepaid nummer zijn echter wel kosten verbonden.

De kosten voor het gebruik voor het eerste jaar zijn altijd inbegrepen bij de aansluiting en zijn dus al betaald. Voor de jaren daarna bedragen de kosten 10 Euro per jaar.

Daarom ontvangt u nu bijgesloten de factuur of facturen voor uw prepaid nummer.

Wilt u uw nummer ook de komende tijd blijven gebruiken, dan verzoeken we u het totale verschuldigde bedrag voor 15 december 2009 onder vermelding van uw factuurnummers over te maken op 42.18.82.433, ten gunste Budget Phone Company, Leiderdorp.

Indien we voor die datum geen betaling hebben ontvangen, gaan we er van uit dat u verder geen prijs stelt op het gebruik van het nummer. We zullen het nummer buiten werking stellen, zodat het straks door een ander in gebruik kan worden genomen.
Wat is hier onduidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het eerste stukje van de mail:
Geachte heer/mevrouw

Volgens onze gegevens gebruikt u uw prepaid VOIP-nummer xxxxxxxxx nu langer dan een jaar. We zijn er blij mee dat u al zolang van onze diensten gebruik maakt. Aan het gebruik van een prepaid nummer zijn echter wel kosten verbonden.

De kosten voor het gebruik voor het eerste jaar zijn altijd inbegrepen bij de aansluiting en zijn dus al betaald. Voor de jaren daarna bedragen de kosten 10 Euro per jaar.

Daarom ontvangt u nu bijgesloten de factuur of facturen voor uw prepaid nummer.

Wilt u uw nummer ook de komende tijd blijven gebruiken, dan verzoeken we u het totale verschuldigde bedrag voor 15 december 2009 onder vermelding van uw factuurnummers over te maken op 42.18.82.433, ten gunste Budget Phone Company, Leiderdorp.
Door alleen de eerste alinea te lezen was het me al duidelijk dat het tijd was om € 10 te gaan dokken. :)

/edit: grr, spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
De zyxel heeft trouwens ook een bandwidth manager.
Zie hier voor het instellen van de bandwidth manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Ik heb laatst ook 2 mailtjes gehad van BP dat ik betalen moest voor 15-dec. Een nummer had ik pas laten verlengen + al betaald. Het andere nummer had ik nog geen jaar. Daarop heb ik een reply gestuurd met de mededeling dat alles allang betaald was. Het was inderdaad een fout van de administratie.

[ Voor 6% gewijzigd door zx9r_mario op 22-01-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
AtRi schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:19:
Het eerste deel van de BP-mail:

[...]

Wat is hier onduidelijk aan?
Die mail is natuurlijk duidelijk genoeg. Het zou Budgetphone echter nog meer sieren als ze nog een herinnering sturen naar mensen die niet betaald hebben, dat voorkomt een hoop onnodige irritatie en bad publicity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
zx9r_mario schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:57:
Ik heb laatst ook 2 mailtjes gehad van BP dat ik betalen moest voor 15-dec. Een nummer had ik pas laten verlengen + al betaald. Het andere nummer had ik nog geen jaar. Daarop heb ik een reply gestuurd met de mededeling dat alles allang betaald was. Het was inderdaad een fout van de administratie.
Hmmm, vaag, ik heb het nr sinds 7-01-2009 en moest idd voor 15-12 al betalen. Ook netjes gedaan, maar toch even in de gaten houden, die datum 15-12 komt me net wat te vaak voor...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Budgetphone is ideaal voor mensen die een telefoonnummer erbij willen, nauwelijks worden gebeld en het niet erg vinden als de aansluiting het regelmatig niet doet.

Maar als vervanging van je vaste lijn is het een drama! Er zijn veel storingen, je bent vaak niet bereikbaar (direct naar voicemail) ze zijn zeer klantonvriendelijk en chaotisch.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik word wel vaak gebeld. Het aantal storingen per jaar is op een hand te tellen, dat heb ik wel over voor een besparing van meer dan 200 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Hoe kom je op een besparing van 200 euro per jaar?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Abonnementskosten KPN: 12x ~€ 20 per maand = € 240 per jaar
Gesprekskosten KPN (incl. buitenland): 12x ~€ 15 per maand = € 180 per jaar

De gesprekskosten tel ik even niet mee, want ik heb een jaartje of twee gebeld via voipbuster (of een kloon) en was ik gewoon bereikbaar op mijn KPN-lijn. Eind 2008 heb ik besloten om KPN de deur uit te doen wat mij dus een besparing van € 240 - € 10 = € 230 per jaar levert.

Vorig jaar heb ik nog geen € 50 aan de vaste lijn (= budgetphone + voipbuster kloon) uitgegeven, incl. gesprekskosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het is ook niet mijn ervaring dat er vaak storing is. Alleen toen ik van modem gewisseld was en deze niet goed had ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ook ik ben het niet met lisadr eens, het valt hier eigenlijk alleen uit als ook internet niet werkt. Dat is te verwachten, verder geen storing gehad. Het nr wordt alleen voor inkomende telefonie gebruikt.

specs

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste