[CAIWAY] Glasvezel in Albrandswaard

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 27.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:14
Met de verkoop van het door de gemeente geëxploiteerde kabel-netwerk in Albrandswaard aan CIF, is bedongen dat alle woningen aangesloten worden op glasvezel.

Inmiddels is CIF druk bezig de kabels te leggen. Zoals te zien in het kaartje hieronder, moet dat nog dit jaar gebeuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.cif-glasvezel.nl/albrandswaard/images/template/albrandswaard.png

De wijk Portland is het eerst aan de beurt en daar wordt nu dus druk gegraven, kabels getrokken en gaten in gevels geboord.

Tijd dus voor een eigen topic, zodat hier ervaringen, problemen (nee toch zeker.... ;) ), ed kunnen worden besproken.

Hoe die aanleg precies gaat?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Aansluitproces Glasvezel Albrandswaard

Het eerste jaar heeft CAIWAY alleenrecht, daarna zou er een tweede aanbieder bij kunnen komen....
De pakketten zijn de standaard pakketten van CAIWAY:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/34816730/Glas.PNG

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Wel jammer dat jullie maar 3 HD zenders houden tot 2015.
Dat is echt niet meer van deze tijd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Oh? Volgens de site van Caiway zijn het er 21......Nou belooft Caiway wel vaker wat en kijk ik nauwelijks TV....gaat mij vooral om snel Internet...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel op de coaxkabel blijven het bij jullie slechts 3 HD zenders tot 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 13:51

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 375601 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 05:44:
Wel jammer dat jullie maar 3 HD zenders houden tot 2015.
Dat is echt niet meer van deze tijd vind ik.
klopt, de gemeente heeft dit geblokkeerd, en daarom is caiway een versnelde uitrol begonnen omdat ze de HD zenders wel over glasvezel zullen aanbieden. niet meteen zo negatief doen als je niet weet hoe het zit.
Ik woon zelf in Rhoon-noord en wij wachten ongeduldig tot ze hier ook langs zullen komen! haha

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Leggen van de kabel was bij ons echt in één dag gebeurd.....We hebben nu een rolletje glasvezelkabel naast de voordeur, het moet dus nog wel het huis ingebracht worden.

Overigens is dit werk ook al door Polen overgenomen. Was de dag dat ze bezig waren thuis aan het werk, maar echt respect voor die mannen. Er zat enorm tempo in, ondanks de regen, hagel en sneeuw werd er keihard doorgebuffeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

MasterMaceMichu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:24:
Leggen van de kabel was bij ons echt in één dag gebeurd.....We hebben nu een rolletje glasvezelkabel naast de voordeur, het moet dus nog wel het huis ingebracht worden.

Overigens is dit werk ook al door Polen overgenomen. Was de dag dat ze bezig waren thuis aan het werk, maar echt respect voor die mannen. Er zat enorm tempo in, ondanks de regen, hagel en sneeuw werd er keihard doorgebuffeld....
Maakt niet uit wie het doet toch? als het maar vakkundig en snel gebeurt :P

ik heb ook gelezen dat caiway al mensen gaat aansluiten wanneer een wijk klaar is, zodat jullie niet hoeven te wachten op de rest van albrandswaard.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nee, maakt zeker niet uit....Viel alleen op dat er geen enkele Nederlander tussen liep.

Ik wacht het maar af met Caiway, heb dat ook gelezen in de krant (jawel....lokale suffertje ;) ), maar op de site van Caiway staat dan weer dat je je kunt aanmelden om een mail te krijgen als het nog zes maanden duurt voor je wordt aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

MasterMaceMichu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:12:
Nee, maakt zeker niet uit....Viel alleen op dat er geen enkele Nederlander tussen liep.

Ik wacht het maar af met Caiway, heb dat ook gelezen in de krant (jawel....lokale suffertje ;) ), maar op de site van Caiway staat dan weer dat je je kunt aanmelden om een mail te krijgen als het nog zes maanden duurt voor je wordt aangesloten....
laten we maar afwachten, misschien komt er meer duidelijkheid naarmate een wijk al is opgeleverd.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou ben benieuwd. Hier ook een bewoner van het gele gedeelte. Moet eerlijk zeggen dat ik liever wacht tot de alternatieve provider erop komt. (wie zou dat worden?) Mijn vertrouwen in Caiway is echt niet groot.

Ik zal de wereld op de hoogte houden van wat er in de straat gebeurt :)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

weet iemand waar ze misschien al zijn met aanleggen?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Voor zover ik weet nog in Portland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens het plaatje nog in Portland tot en met juni...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Weet iemand of er ook ipv6 ondersteuning zal zijn?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Vandaag is het glas het huis ingebracht. Leuk verzegeld kastje..... :(
Volgens de monteur nog wachten tot Juni (minimaal) voor aansluiting werkt. Ben benieuwd of je dan zelf de verzegeling mag verbreken of ze nog eens langs moeten komen....

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Zou je misschien een foto kunnen maken van de aansluiting?

Hoi.

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MasterMaceMichu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:06:
Ben benieuwd of je dan zelf de verzegeling mag verbreken of ze nog eens langs moeten komen....
Ja dat mag. In de handleiding van de doel-het-zelf installatie staat dat je de verzegeling moet verbreken.

• MasterMaceMichu
basdej schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:47:
Zou je misschien een foto kunnen maken van de aansluiting?
U vraagt, wij draaien.... ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/34816730/Caiway_glasvezel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

nou dat ziet er mooi uit !

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ze zijn nu in Portland bezig, geul gegraven, kabel ligt er deels in.

=

Afbeeldingslocatie: http://i528.photobucket.com/albums/dd330/phwul/SnagIt-020313-142035_zpse8fe9cb6.jpg

=

Hoop dat ze de glasvezelpakketten nu op voorraad hebben.

Een tijdje geleden stond dit nog op de ikgavoorglas.nl site (maar is inmiddels verwijderd)

//
1. Ik heb vanaf eind november 2012 een Alles-in-1 Glas pakket besteld. Wanneer kan ik het installatiepakket verwachten?
Door de grote vraag naar de nieuwe Alles-in-1 Glas pakketten, is de benodigde apparatuur tijdelijk helaas niet leverbaar. Hierdoor is de levertijd van de Alles-in-1 Glas pakketten langer dan de verwachte 4 tot 6 weken. Dit geldt voor bestellingen die vanaf eind november 2012 geplaatst zijn. De installatiepakketten zijn naar verwachting per februari 2013 weer op voorraad. Uw installatiepakket wordt naar verwachting uiterlijk maart 2013 bij u afgeleverd. In de tussentijd houden we u op de hoogte over de voortgang en de verwachte afleverdatum.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Ja volgens mij hebben ze nu weer de paketten op voorraad ( ik las althans in andere topics dat mensen weer aangesloten werden)

[ Voor 38% gewijzigd door basdej op 02-03-2013 14:39 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
De monteur die bij ons het glas het huis in heeft gebracht, had het erover dat aanvragen pas in Juni zou kunnen....

Heb me nu wel kunnen 'voorinschrijven', voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Inmiddels een pop gespot vlakbij de formido in rhoon noord

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 16:05

TweakBoy

---

Ik was vorige week op een ondernemersevenement van Albrandswaard. Heb toen gesproken met iemand van Caiway Bizz, volgens hem krijgt Albrandswaard maar een 1Gbps backbone.. dus de lijn kan al heel snel dichtgetrokken door een aantal normale users...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
TweakBoy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:37:
Ik was vorige week op een ondernemersevenement van Albrandswaard. Heb toen gesproken met iemand van Caiway Bizz, volgens hem krijgt Albrandswaard maar een 1Gbps backbone.. dus de lijn kan al heel snel dichtgetrokken door een aantal normale users...
Want? Hoeveel users komen er in totaal op? Men zal een lijn echt wel monitoren en upgraden indien nodig. En zeker op consumentenlijnen is er overboeking, 1:40 is heeel niet bijzonder.

Daarnaast doet niet iedereen alles tegelijk, en met een 1Gbit lijn kun je een heel eind komen.

Ter vergelijking: Het oude KBG gebied (nu Caiway) deed vorig jaar met zo'n 800 aansluitingen (zowel kabel als glas, 10 tot 100Mbit), totaal rond de 500Mbit, met uitschieters naar 600-650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Inmiddels verschijnen er al groene rollen met de glasvezel buisjes bij de huizen in rhoon noord. Ze gaan wel flink hard moet ik zeggen! En ik heb geen idee hoeveel de backbone zal worden, ze zullen uiteraard met overboeking gaan werken, maar het lijkt me sterk dat ze een 1Gbps backbone zullen hebben voor zoveel aansluitingen... misschien bedoelen ze per wijk....

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijgen jullie nu ook net als Hendrik Ido Ambacht per 1 april 2013 het reguliere digitale aanbod op de coaxkabel met 22 HD zenders in het basispakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Goede vraag. Dat is volgens mij nog onduidelijk. Eerst was er sprake van dat dit al in 2012 zou gebeuren maar dat is toch niet doorgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Nee, tot 2015 blijft caiway het analoge pakket en de 3 hd zenders handhaven omdat niet zozeer caiway niet wil, maar de gemeente dit heeft geblokkeerd -,-

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere gemeente zeg. Zeker een stoffige gemeenteraad van 60 plus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

geen idee, maar ze zijn zeker niet voor welke verandering dan ook. Erg jammer maar helaas, het heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat caiway nu al op de helft is met het glasvezelnetwerk en dat in begin 2014 afheeft in plaats van de oorspronkelijke geplande 2018

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is toch geweldig! Straks heerlijk genieten van de Entone en al die extra mogelijkheden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja, alleen ik ga zeker een jaar wachten totdat er andere aanbieders op het netwerk mogen. Ik ga voor geen goud naar Caiway. Geef mij maar xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Dinictus208 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:57:
Ja, alleen ik ga zeker een jaar wachten totdat er andere aanbieders op het netwerk mogen. Ik ga voor geen goud naar Caiway. Geef mij maar xs4all.
Ik wil niet je dag verpesten maar er komen echt geen andere aanbieders en zeker geen Xs4all.
Xs4all hoort bij KPN/Reggefiber en komen niet op het CIF netwerk.
Is gewoon een afspraak tussen CIF-REGGEFIBER. Tuurlijk zal dat niet op papier staan want dan komt de NMA.

Je kan gewoon Caiway nemen hoor. Basisdiensten op glasvezel zijn goed tot uitmuntend zolang het werkt maar dat is overal zo. Ja met de extra diensten moet je geduld hebben maar voorlopig ben je nog lang niet aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 375601 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:40:
Dat is toch geweldig! Straks heerlijk genieten van de Entone en al die extra mogelijkheden:)
inderdaad. En we zitten er heel erg op te wachten want ons 15 mbit lijntje van kpn hangt ons heel erg de keel uit dus 300mbps en HD zenders is natuurlijk een super verbetering. Tevens ben ik nog steeds positief ingesteld over de kwaliteit ervan. wordt onderhand wel een beetje moe van je kinderachtige gezeur :z :z

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
MasterMaceMichu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:06:
Vandaag is het glas het huis ingebracht. Leuk verzegeld kastje..... :(
Volgens de monteur nog wachten tot Juni (minimaal) voor aansluiting werkt. Ben benieuwd of je dan zelf de verzegeling mag verbreken of ze nog eens langs moeten komen....
@basdej

Gebruiker 4320p is niet kinderachtig maar is gewoon kritisch. Terecht overigens want wij in Krimpen wachten al 3 jaar maar dat terzijde. Het niet leveren van beloofde diensten verdiend verre van de schoonheidsprijs. Het gaat tegenwoordig niet alleen maar over de basisdiensten maar ook de toegevoegde waarde van de extra diensten zoals tv op android,pc en video on demand. Die hoor je tegelijkertijd opgeleverd te krijgen zoals ze ermee adverteren.

Ik snap jou blijdschap t.o.v. van je max 15mb verbinding maar je moet het wel totaal zien voor alle consumenten

[ Voor 65% gewijzigd door jeroen028 op 18-04-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

jeroen028 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:12:
[...]

Ik wil niet je dag verpesten maar er komen echt geen andere aanbieders en zeker geen Xs4all.
Xs4all hoort bij KPN/Reggefiber en komen niet op het CIF netwerk.
Is gewoon een afspraak tussen CIF-REGGEFIBER. Tuurlijk zal dat niet op papier staan want dan komt de NMA.

Je kan gewoon Caiway nemen hoor. Basisdiensten op glasvezel zijn goed tot uitmuntend zolang het werkt maar dat is overal zo. Ja met de extra diensten moet je geduld hebben maar voorlopig ben je nog lang niet aan de beurt.
Cai heeft een jaar lang alleenrecht, daarna mogen andere aanbieders gebruikt maken van het netwerk. Dat zal wrs inderdaad geen xs4all worden maar dat zien we dan wel. Jij bent kennelijk een promotor van Cai, daar lopen er toch echt niet veel van rond. Niet overtuigd....Waar zie ik gekwantificeerd en onafhankelijk gemeten dat de dienst van Cai goed tot uitmuntend wordt beoordeeld? Laat me niet lachen.

Sowieso moeten er uiteindelijk meer aanbieders op de lijnen toegestaan worden anders is het pure koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Ach wees blij dat je glasvezel krijgt. Voor veel plaatsen is nog niet eens nagedacht.
Kom zelf uit Krimpen en heb inmiddels al 3 jaar glasvezel van Caiway en weet waar ik over praat.
Nogmaals wil je niet ontmoedigen maar er komen geen andere aanbieders.
CIF =Caiway, voor de vorm gesplist. CIF vraagt gewoon te hoge bedragen en dus haakt iedereen af.

Ben geen fan van Caiway aangezien ze 3 jaar lang mij belazerd hebben met extra diensten die we nooit hebben mogen ontvangen maar wel extreem hoge rekeningen versturen tot 1 feb dit jaar.
Je hebt geen keuze behalve naar adsl terug maar dat is bagger.
Het tv beeld is van Caiway is mooier dan KPN. De internetsnelheden over glasvezel worden altijd gehaald terwijl dit bv. bij KPN wisseld. Ja met extra dingen dan wint KPN,XS4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Okay, thanx voor de info. Ik heb gelezen dat Cai alleen 1 jaar alleenrecht heeft. Dat is afgesproken tijdens de de verkoop van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Gaat voor mij vnl. om de down-en upload-snelheid (cloud-storage en privé ftp). Op TV is er toch nooit iets en als ik wat wil zien, download ik het wel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tel de beloftes die zijn gemaakt en nagekomen op en je zal zien dat je moet zoeken.
Nergens waar een glasvezelnetwerk ligt van CIF, is er keus uit een andere aanbieder op de glasvezel dan Caiway. Kijk maar naar Harderwijk. Daar heeft CIF zelfs onenigheid omdat Cai Harderwijk meerdere aanbieders toelaat op de glasvezel.

Voor mij staat als een paal boven water dat zolang CIF de eigenaar is van Caiway er beslist geen andere aanbieders op hun netwerk worden toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Weet er al iemand wanneer de eerste huizen zullen worden aangesloten?

bij mij is de glasvezelkabel al een aantal maanden tot in de meterkast aangesloten, En van Caiway hoor uiteraard niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
We hebben voor diensten over glasvezel een speciale website www.ikgavoorglas.nl. Daar kan je op regio zoeken hoe de stand van zaken is. Om het wachten zo makkelijk mogelijk te maken, kunt u zich alvast inschrijven zodat wij u op de hoogte kunnen houden. Schrijf u in door op de website op de oranje button 'Blijf op de hoogte' te klikken.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het slechte imago van de kabelfoon-tijd en IGR zit bij Albrandswaarders nog steeds diep en deze "oude" klanten die nu tevreden adsl/vdsl2 gebruikers zijn om terug winnen zal enige tijd kosten...
Zo heb ik zelf ervaren om een week geen internet te hebben met kabelfoon in 2003, wat voor mij o.a. een reden was om de stekker uit kabelfoon te trekken en over te stappen naar XS4ALL die vergelijkbare snelheden bood maar dan stabiel met genoeg capaciteit en waar ik niet afhankelijk was van slecht weer buiten waardoor de wijk onder capaciteit had met als gevolg hoge latency tijden en sterk inzakken van snelheden.
De meeste problemen zal een oorzaak hebben gehad aan een verouderde kopere infrastructuur van de gemeente toen nog infrastructuur eigenaar die ook nog is in 2004 onder curatele stond van de provincie en overal moest bezuinigen. Nu de gemeente Albrandswaard een paar jaar geleden besloten heeft om hun gehele infrastructuur te verkopen aan CIF. CIF (= caiway infrastructuur) die wel bereid is om het gehele netwerk tot aan de woning te voorzien van nieuw glasvezel netwerk naast het verouderde (~50 jaar oude) koperen verbinding denk ik dat we uiteindelijk toch beter af zijn dan alle jaren daarvoor. Ook is de infrastructuur opzet van glasvezel compleet anders dan van de huidige koperen infrastructuur. Dit kan je o.a. lezen uit:
(http://www.caiway.nl/site...parantieinternetsnelheden)
Bij kabel is het gelijktijdig gebruik van abonnees over een gedeelte van het aansluitnet van belang voor de snelheid. Caiway dimensioneert de apparatuur bij kabelinternet zo, dat er ruim voldoende capaciteit is om aan de gemiddelde behoefte van de klanten te voldoen. Vanwege het groeiend aantal klanten en de groeiende behoefte aan internetverbindingen past Caiway de inrichting aan aan de veranderingen. In pieksituaties kan de beschikbare capaciteit echter soms niet voldoende zijn om alle abonnees de maximale snelheid te kunnen bieden.

Bij glasvezel wordt het aansluitnet niet gedeeld door de verschillende abonnees, waardoor gelijktijdig gebruik in dat gedeelte van het netwerk geen rol speelt.
Met deze laatste zin heb ik na 10 jaar besloten om caiway een 2e kans te geven, ik heb "meer" vertrouwen in een compleet geheel nieuwe (glasvezel) infrastructuur in Albrandswaard, wat dus naast het bestaande koperen netwerk gelegd word. Het oude koperen netwerk zal ongetwijfeld nog een paar jaar ernaast in de lucht gehouden worden, maar dit staat dus in ze geheel los van het snelle glasvezel netwerk. Daarbij als ik de andere topics lees waar CIF aantal jaar geleden al is begonnen met glas aan te leggen, zijn mede tweakers dik tevreden over het eind resultaat. Nu voor inschrijven en je bespaart €63 aansluitkosten. De tijden dat er geen internet meer is is ook anders dan 10 jaar geleden, d.m.v. tetheren via de mobiel.

[ Voor 66% gewijzigd door lt_cmd_data op 26-04-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist niet dat je opens 63 euro aansluitkosten moet betalen, als je niet voor inschrijft?

Wij hebben die aansluitkosten in Krimpen nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@it cmd data
Daarbij als ik de andere topics lees waar CIF aantal jaar geleden al is begonnen met glas aan te leggen, zijn mede tweakers dik tevreden over het eind resultaat. Nu voor inschrijven en je bespaart €63 aansluitkosten

Ik denk dat je niet goed gelezen hebt in de topic Krimpen,Loenen.
Er kan geen hogere snelheid dan 90mb worden gehaald in onze gebieden. Waar Caiway overigens 100 euro per maand in rekening bracht. Te ziek eigenlijk voor woorden.
Konden ze toch wel bedenken 3 jaar geleden dat 90 mb niet voldoende zal zijn de komende 10 jaar.
Tevreden is dus een heel groot woord aangezien we nu in een afgetest gebied zitten en nog heel lang moeten wachten voordat er een aanpassing komt. We moeten nu wachten totdat CIF-Caiway een keer tijd hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen028 op 27-04-2013 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:41:
Ik wist niet dat je opens 63 euro aansluitkosten moet betalen, als je niet voor inschrijft?

Wij hebben die aansluitkosten in Krimpen nooit gehad.
Correctie €65.30
Deze kosten €39,20 en €26.10 staan vermeld in de actievoorwaarden
Deze link staat bijna onderaan op de pagina. https://www.ikgavoorglas.nl/site/nl/pakketten
Actieaanbod
Klanten ontvangen de eerste drie maanden een korting op het Alles-in-1 Glas pakket. De eerste
drie maanden betaalt u € 40,- per maand, ongeacht het reguliere abonnementstarief van het gekozen Alles-in-1 Glas pakket. Daarna betaalt u het reguliere abonnementstarief voor het gekozen
Alles-in-1 Glas pakket. U heeft op dit moment de keuze uit drie Alles-in-1 Glas pakketten:
Alles-in-1 Glas Basis, Plus en Totaal. U betaalt geen éénmalige aansluitkosten (t.w.v. € 39,20) en activeringskosten (t.w.v. € 26,10). De actie is gericht op nieuwe en bestaande klanten van Caiway die nog geen Alles-in-1 Glas abonnement hebben.
Voorwaarden
1. Deze actie loopt van 28 februari 2013 tot en met 30 april 2013. De volledig ingevulde aanmelding dient uiterlijk op 30 april 2013 door Caiway te zijn ontvangen om uw aanmelding te kunnen verwerken.
2. Het abonnement voor het Alles-in-1 Glas pakket in combinatie met het actieaanbod wordt voor een periode van één jaar aangegaan. Na de periode van één jaar gaat het abonnement automatisch over in een Alles-in-1 Glas abonnement dat opzegbaar is met inachtneming van een periode van één maand.
Met bovenstaande actievoorwaarde is een "volledig ingevulde aanmelding" gelijk aan "reserveer alvast vrijblijvend via voorinschrijving"? Gezien dit de enige mogelijkheid is voor mensen uit gemeente Albrandswaard.
jeroen028 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:08:
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt in de topic Krimpen,Loenen.
Er kan geen hogere snelheid dan 90mb worden gehaald in onze gebieden. Waar Caiway overigens 100 euro per maand in rekening bracht. Te ziek eigenlijk voor woorden.
Konden ze toch wel bedenken 3 jaar geleden dat 90 mb niet voldoende zal zijn de komende 10 jaar.
Tevreden is dus een heel groot woord aangezien we nu in een afgetest gebied zitten en nog heel lang moeten wachten voordat er een aanpassing komt. We moeten nu wachten totdat CIF-Caiway een keer tijd hebben.
Inderdaad als ik het topic door lees lijkt het er op dat in Krimpen aan den IJssel als in Loenen aan de Vecht nog geen (of niet meer) "nieuwe" Alles-in-1 Glas vezel aangeboden kan worden zoals in Albrandswaard. Ze staan ook niet in het rijtje van deze website. Hierdoor was het mij niet bekend dat ze in krimpen überhaupt glas leverde. Ook lees ik dat ze druk zijn met herinrichten van de infrastructuur en willen de nieuwe pakketen 3e kwartaal gaan leveren in krimpen. Ze pakken de infrastructuur vermoed ik anders aan in Albrandswaard. Zelf zie ik momenteel prijzen staan voor €50.79pm voor 50/50 met tv en telefonie, wat nog steeds een nette prijs is als je het vergelijkt met vdsl2+. Natuurlijk begrijp ik wel je frustratie als je andere gemeentes ziet waar ze vrolijk verder uitrollen en wel 300/300 kunnen leveren maar ik ken vele in Albrandswaarders waar vdsl2+ niet tot de mogelijkheid behoord en in het winkel gebied wonen en betalen voor 40/4 voor €61 (inclu voip en tv) maar krijgen in de praktijk 15/1 waarmee tijdens tv de snelheid nog inzakt (4mb sdtv en 8mb hdtv) van 15mbit naar 11 a 7mbit, deze mensen staan te springen op zo verbinding van 50/50 voor €10 goedkoper per maand. Dat ze in het verleden daar €100 hebben hebben gerekend was wellicht toen nog markt conform.

[ Voor 40% gewijzigd door lt_cmd_data op 27-04-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Aansluiting in Albrandswaard is gratis. Als je al bij Caiway zat, hoefde je niets te doen, als je geen kabel aansluiting had, dan kon je een bon invullen.

Gemeente heeft bij 'overname' bedongen dat iedereen gratis moest worden voorzien van glasvezel en ook dat de aansluiting zelf gratis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Dat had ik ook al gedaan, Maar je kan me niet wijs maken dat ze eerst alle graafwerkzaamheden af willen hebben voordat ze de mensen gaan aansluiten. Dat lijkt me ook niet handig dan wil iedereen zo'n pakket hebben en dan kan er niet geleverd worden omdat er geen voorraad is |:(

Ik zou zeggen de eerste gedeelte die al glasvezel hebben voorzichtig aansluiten dan krijg je ook niet een piek. Ik wil niet geheel ongeduldig voorkomen :*)
Caiway schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:37:
We hebben voor diensten over glasvezel een speciale website www.ikgavoorglas.nl. Daar kan je op regio zoeken hoe de stand van zaken is. Om het wachten zo makkelijk mogelijk te maken, kunt u zich alvast inschrijven zodat wij u op de hoogte kunnen houden. Schrijf u in door op de website op de oranje button 'Blijf op de hoogte' te klikken.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
ronic1 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:08:
Dat had ik ook al gedaan, Maar je kan me niet wijs maken dat ze eerst alle graafwerkzaamheden af willen hebben voordat ze de mensen gaan aansluiten. Dat lijkt me ook niet handig dan wil iedereen zo'n pakket hebben en dan kan er niet geleverd worden omdat er geen voorraad is |:(

Ik zou zeggen de eerste gedeelte die al glasvezel hebben voorzichtig aansluiten dan krijg je ook niet een piek. Ik wil niet geheel ongeduldig voorkomen :*)

[...]
Na wat google en youtube videos ben ik wat meer te weten gekomen over glasvezels bij andere leveranciers, denk niet dat het veel verschilt met cif...
Je kan alleen spreken over piek in de pop , gezien daar alle woningen van een wijk op uitkomen(kaart startpost WP). Daar zal vast een soort switch op zitten met een bepaalde max uplink throughput die ze monitoren. Dit soort switchen zijn in de toekomst te vervangen voor hogere capaciteit. De modems bij de consumenten kunnen 1/1 gbit aan, die later dan ook zijn te vervangen naar bijvoorbeeld 10 gbit modems, de ingestelde snelheiden zullen ze per port managen in de pop.
Ik vermoed dat ze per wijk (kaart start post WP) eerst alle graaf werkzaamheden afronden en dan pas naar de volgende fases gaan zoals aansluiting in de woning, waar ze ook metingen zullen doen met signaal verlies. Ze zullen vermoedelijk de modems pas uitdelen zodra de hele wijk af is. Dit om zoveel mogelijk deze kabels in de pop niet te hoeven te verplaatsen en kabel spaghetti te voorkomen vermoed ik. Puur speculatie wellicht dat iemand van cif met concrete feiten kan komen over o.a. uplink throughputs.
Random pop glasvezel afbeelding.Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiberpop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Nu is het maar afwachten tot er iets wordt opgeleverd.... Hopelijk maken ze de belofte waar dat er van de zomer al kan worden geinternet.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
In Portland moet het toch wel een dezer weken gaan gebeuren. Begin april waren ze al een heel eind op streek en ik meen begrepen te hebben dat ze de laatste 3 'eilanden' tot aan de Essendijk nog moesten doen.

Over de Entone decoder, daar lees je alleen maar 'dramatische' verhalen over op het Caiway forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Ik dacht dat ze al klaar waren met de eilanden maar kan het fout hebben :0
Ze zijn nu bezig in het oude gedeelte van Rhoon, Wat ik niet snap dat het zo lang moet duren, Gaan ze eerst alle werkzaamheden afmaken en dan pas alles aansluiten? Dat lijkt me niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Geachte heer xxx,

Dit jaar worden achtereenvolgens op het glasvezelnet aangesloten: Portland (voor de zomer), Poortugaal (na de zomer) en Rhoon (eind van dit jaar). De bedoeling is dat nadat het glasvezelnetwerk in de hele kern is aangelegd Caiway de ‘belichting’ verzorgt. Dan pas kunt u beschikken over de dienstverlening etc. Daarover wordt ieder huishouden tijdig geïnformeerd.

Ik begrijp uw ongeduld, maar de totale aanleg vindt zes jaar eerder plaats dan we contractueel met CIF overeengekomen waren.

Met vriendelijke groet,

Gemeente Albrandswaard

drs. Bert Euser mba

Wethouder Burger en Bestuur, Middelen en Economie

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Volgens www.ikgavoorglas.nl zijn de eerste mensen in albrandswaard al aangesloten. In welke buurt is dat?

Ik zie dat portland nu medio augustus word aangesloten _/-\o_

Wat duurt dat wachten lang :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

ronic1 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:41:
Volgens www.ikgavoorglas.nl zijn de eerste mensen in albrandswaard al aangesloten. In welke buurt is dat?

Ik zie dat portland nu medio augustus word aangesloten _/-\o_

Wat duurt dat wachten lang :9
waar zie je dat dan op de site?

volgens mij is er nog niemand aangesloten

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
http://www.cif-glasvezel....ieuwsdetail.php?newsID=22

Teminste dat begrijp ik eruit :9
basdej schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:56:
[...]

waar zie je dat dan op de site?

volgens mij is er nog niemand aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Op mijn adres krijg ik in ieder geval nu de mogelijkheid tot bestellen....wordt in Augustus geleverd blijkbaar (Portland).

Dus gelijk die 300/300 bestelling maar de deur uit gedaan..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Zo....het is Augustus.....helaas nog niks gehoord op mijn inschrijving en mijn vraag aan de helpdesk (via formulier dat alleen in IE werkt 8)7 ) over wanneer het echt beschikbaar komt in Augustus zwerft al 3 dagen rond bij Caiway....

Om vriend Solo te quoten:
I've got a bad feeling about this.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Op de site staat medio augustus :P Dat word nog een dikke 2 weken wachten ;)
MasterMaceMichu schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:44:
Zo....het is Augustus.....helaas nog niks gehoord op mijn inschrijving en mijn vraag aan de helpdesk (via formulier dat alleen in IE werkt 8)7 ) over wanneer het echt beschikbaar komt in Augustus zwerft al 3 dagen rond bij Caiway....

Om vriend Solo te quoten:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

ronic1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:55:
Op de site staat medio augustus :P Dat word nog een dikke 2 weken wachten ;)

[...]
Wij moeten nog wachten tot februari :|

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nog steeds geen reactie op mijn vraag via het (non)contactformulier... Wel nu op de website:
U kunt nu Alvast uw Alles-in-1 Glas pakket bestellen. Zodra de laatste werkzaamheden zijn afgerond in Rhoon (Portland)
dan zullen wij starten met de levering van de Alles-in-1 Glas pakket. Naar verwachting zal dit begin september plaatsvinden.
We schuiven dus alweer lekker door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
Wist je dat ze trouwens nu een actie hebben waarbij het 'Experience' pakket de eerste twee maanden gratis is? Dat was - volgens mij - nog niet in de periode dat jij de aanvraag hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Dat Experience is alleen voor als je alleen TV neemt, blijkbaar....(Ook hier moest ik eerst IE aanzwengelen, want op de banner klikken in Firefox levert een page-refresh op.... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
Klopt, maar ik dacht: ik meld het maar.. bij bestellen in juni gold de aanbieding nog niet. Nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wat heb je eraan? Jullie kunnen niet in Albrandswaard op de andere televisies in huis naar het experience pakket kijken toch? Want op de coaxkabel bij jullie zit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb ook wat leuks. Ik woon in Essendael-Rhoon en heb destijds als onderdeel van een pilot van toen nog Cai Albrandsgreppel een gasvezelaansluiting gekregen. Dat werkte prima en ik heb uiteindelijk toen de pilot afliep een abonnementje genomen bij DDWW. Nou ben ik niet echt tevreden over deze provider, maar an sich werkt het allemaal prima.

Vorige week heb ik CIF maar eens gebeld hoe de aanleg bij mij gaat verlopen, aangezien de glasvezel er dus al in zit. Tot mijn vebazing gaat de bestaande glasvezel er uit getrokken worden en een nieuwe erin. Nou vind ik dat an sich niet zo boeiend, ware het niet dat ik in de tussentijd dus mooi geen internet en telefonie heb. Dat vind ik uiteraard niet echt een aantrekkelijk idee.

CaiWay gebeld, want dan leek mij tijdelijk een coax aansluiitng het handigst en dan zodra het beschikbaar is over stappen naar glasvezel. Helaas sluit CaiWay geen coax meer aan als glasvezel in het verschiet ligt... Ik wacht nu dus al anderhalve week om te horen wat het tijdelijk alternatief gaat worden...

Je snapt, vooralsnog ben ik not amused.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Overigens zijn ze nu druk bezig op de Rijsdijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Jaaaa.....Caiway vindt het over het algemeen maar vervelend dat ze klanten hebben....Ik wacht al 11 dagen op een antwoord op een vraag die ik via een webform heb gesteld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
De CIF mannen zijn flink bezig in meerdere straten tegelijk in het laatste gebied van overzichtkaart gebied WP2. Ze zijn momenteel aan het werk aan wijken beide kanten van de Dorpsdijk.
Liever dat ze goeie stabiele kwaliteit leveren en goed door testen en daar een paar maanden langer over doen met opleveren dan een hoop kinderziektes in het begin. 6 jaar eerder is al een prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Vandaag een mail gehad van caiway, ze leveren het pakket tussen 3 a 4 weken.

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Yups, hier ook.....Altijd opvallend dat Caiway zich in elke communicatie moet verontschuldigen:
Geachte heer, mevrouw Mace,

Onlangs heeft u bij ons een Alles-in-1 Glas pakket besteld. We zijn er trots op dat we u mogen voorzien van een Alles-in-1 Glas pakket. Hierbij informeren wij u graag over de levering van uw installatiepakket.

Uw pakket ontvangt u binnen 3 tot 4 weken.
Caiway is enigszins verrast door het succes. We hebben zeer veel aanmeldingen ontvangen die we op dit moment, zo snel als mogelijk is, aan het verwerken zijn.

Uw pakket zou, mede afhankelijk van de eventuele door u zelf aangegeven ingangsdatum, zo’n 5 tot 10 werkdagen na de besteldatum bezorgd worden. Helaas is de verzending van uw pakket wat vertraagd. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan en streven er naar om uw pakket binnen 3 tot 4 weken bij u te bezorgen.

We vragen dus nog een beetje begrip van u voordat u kunt genieten van interactieve televisie, razendsnel internet en voordelig bellen. Zodra wij weten op welke datum uw installatiepakket exact kan worden geleverd, hoort u direct meer van ons.

Heeft u nog vragen?
U kunt tijdens kantooruren contact opnemen met onze Klantenservice via 088 2249 111 (tarief 088-nummer). Als telefonieklant van Caiway belt u gratis via het nummer 1200.

Met vriendelijke groet,
Caiway

Ferry Monsma
Directeur Klantenservice
toon volledige bericht
Op mijn ingevulde webform heb ik nog steeds geen antwoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Ik heb ook nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag :(
Ik vond het een beetje onzin om 8 euro extra te betalen voor verzendkosten van de router.
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:10:
Yups, hier ook.....Altijd opvallend dat Caiway zich in elke communicatie moet verontschuldigen:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:10:

[...]

Ik vraag mij af of er uberhaupt iemand is aangesloten in Portland/Rhoon ...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen antwoord. Geen antwoord. Het lijkt onlosmakelijk verbonden te zijn met Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Na op 7 augustus de Alles-in-1 Glas Compleet aangevraagd te hebben, ben ik vandaag (10-sept) aangesloten. Weliswaar was de communicatie niet goed verlopen en waren er vertragingen door tekort aan modems e.d, ben ik blij dat deze voorziening er toch eindelijk werkt in Albrandswaard (Portland)

Installatie was kwestie van verzegeling op de aansluitng verbreken, dummy eruit en kabel van glasmodem erin.
Activeren was ca 8 minuten wachten (activatie starten, modem ging offline, wachten op nieuwe dhcp-lease)

Ik heb wel een wifi-router besteld bij caiway,, deze heb ik nog niet binnen, mijn huidge van TP-Link 1043ND loopt tegen de limieten aan ( 111 Mbit down, 85 Mbit up ).

Zijn er al andere mensen uit Portland aangesloten?

---

• MasterMaceMichu
Hier nog niets, terwijl ik al in juni had aangevraagd.... Tis een kwestie van geduld..... ;)
Haal je direct vanaf het modem je snelheid?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TweakBoy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:09:
Na op 7 augustus de Alles-in-1 Glas Compleet aangevraagd te hebben, ben ik vandaag (10-sept) aangesloten. Weliswaar was de communicatie niet goed verlopen en waren er vertragingen door tekort aan modems e.d, ben ik blij dat deze voorziening er toch eindelijk werkt in Albrandswaard (Portland)

Installatie was kwestie van verzegeling op de aansluitng verbreken, dummy eruit en kabel van glasmodem erin.
Activeren was ca 8 minuten wachten (activatie starten, modem ging offline, wachten op nieuwe dhcp-lease)

Ik heb wel een wifi-router besteld bij caiway,, deze heb ik nog niet binnen, mijn huidge van TP-Link 1043ND loopt tegen de limieten aan ( 111 Mbit down, 85 Mbit up ).

Kijk, dat zijn tenminste nette waardes! Stukken beter dan (als je geluk had) 6-8Mb/s via ADSL!
Ik ben benieuwd of je over een tijdje wil melden hoe stabiel e.e.a. is.
Als het goed is gaan ze deze week bij mij "graven". Nou lag er bij mijn weten al glas in Essendael tot de straatkastjes en blazen ze het laatste stukje je huis in.

Mijn "pilot-glasvezel-aansluiting" verdwijnt binnenkort (1 oktober) en dan is het wachten tot CaiWay de pakketten ook aan gaat bieden in het oude dorp. Tot die tijd ben ik dus maar noodgedwongen terug gegaan naar Telfort.
CaiWay kon of wilde mij niet tijdelijk aansluiten op Coax zodat ik direct bij beschikbaarheid van Glas over kon stappen. Dat betekent dus dat ik pas volgend jaar over zal gaan naar glas (tenzij jullie hier met allemaal horrorverhalen gaan komen).

Voorlopig begint CaiWay al met een 1-0 achterstand wat mij betreft.

• ronic1
Helaas nog niet aangesloten :(, Ik zag dat je ook de TP link 1043ND hebt draai je daar de open WRT op?

En wanneer had jij een brief gehad van caiway?
TweakBoy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:09:

• MasterMaceMichu
Pakket is hier ook binnen. Verbaasd over de complete inhoud: zelfs heule lange ethernetkabels erbij...Vrijdag maar eens installeren.....ben benieuwd!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Caiway Alles-in-1 Glas Compleet

Dit is direct op de modem ...

[ Voor 26% gewijzigd door TweakBoy op 11-09-2013 21:52 . Reden: ik gebruikte geen router er tussen... maar met router geeft het dezelfde resultaat.. ]

---

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

oehhh nice!

• MasterMaceMichu
Sooo.....dat is erg netjes....Hoop dat dit de voorbode is van many happy leeching hours.... ;)

• TweakBoy

TweakBoy

---

MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:17:
Sooo.....dat is erg netjes....Hoop dat dit de voorbode is van many happy leeching hours minutes...... ;)

---

• chromeboy23
En wanneer hadden jullie - via TNT post - de brief met de aankondiging van het glaspakket ontvangen?

• MasterMaceMichu
7 september. In de brief staat dat de FTTH aansluiting 5 werkdagen later actief is, dus vrijdag kan ik gaan beginnen....
@Tweakboy: Heb jij je modem op een router aangesloten en toen geregistreerd, of vanuit modem direct naar pc/laptop?
En ik neem aan dat je aansluiting voor TV ook gewoon door router en switch naar TV kan laten lopen, of moet dit direct, zonder tussenkomst van router?

• TweakBoy

TweakBoy

---

MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:13:
7 september. In de brief staat dat de FTTH aansluiting 5 werkdagen later actief is, dus vrijdag kan ik gaan beginnen....
@Tweakboy: Heb jij je modem op een router aangesloten en toen geregistreerd, of vanuit modem direct naar pc/laptop?
En ik neem aan dat je aansluiting voor TV ook gewoon door router en switch naar TV kan laten lopen, of moet dit direct, zonder tussenkomst van router?
Ik 5 september de brief en op 10 september pakket ontvangen en geactiveerd.

De activatie heb ik via de router laten verlopen, had geen zin om een nieuwe mac-adres te laten registreren en/of te spoofen. Binnen 8 minuten na controleren en bevestigen van de adresgegevens was ik weer online.

Ik maak eigenlijk geen gebruik van de TV (kijk 1 uur tv/week en bel ook niet via huistelefoon), ik neem aan dat het via de router kan. Veel kan ik er niet over vertellen.

Mocht je nog loze leidingen hebben of je hebt [net als ik] al wcd's met een keurige netwerk aansluiting, zou ik de "TV" internet gewoon direct op de patchkast (let op: moet cat5e zijn) aansluiten om in je woonkamer bijv. uit de wcd je internet voor je IPTV te halen.

---

• chromeboy23
Gents, dank voor de reactie. Ik heb vandaag de brief ontvangen...Echter alop 21 juni een aanvraag gedaan. Dus jullie zijn lekker vlot!

Volgens mij wordt TV over dezelfde switch en router als je internet netwerk lastig tenzij je gaat rommelen met VP-lans e.d.
Voorstel van tweakboy via "modem TV uitgang - patchpanel - outlet woonkamer en vervolgens in de IP decoder"is m.i. een werkende oplossing.

Succes en meldt even hier de snelheden. Is wel leuk om te zien wat onze buurtbewoners weten te halen.

O ja laten we ook melden hoe de ervaringen zijn wat betreft de stabiliteit.

Groet.

[ Voor 8% gewijzigd door chromeboy23 op 11-09-2013 23:00 ]

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou bij mij ligt het kabeltje tot aan het huis. Helaas wel volledig aan de verkeerde kant. ongeveer 8 meter van waar de meterkast zit. Bij hetzelfde huis hiernaast ligt hij wel goed. De gasten die het aan hebben gelegd willen niks doen zonder de voorman (die er vandaag niet is). Cif gebeld en de meneer aan de lijn heeft er nu een aantekening van gemaakt. Gaat er op lijken dat mijn voortuin bij de uiteindelijke echte aansluiting wederom open moet......

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Probleem toch gefixed hoor! Goed op gepakt door CIF vind ik. Kabelleggers vonden dat ik niet had moeten bellen maar dat belletje heeft de boel volgens mij wel versneld. Anders waren ze vandaag uit de straat en dan sta je weer achter in de rij.

• MasterMaceMichu
TweakBoy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:32:
[...]

De activatie heb ik via de router laten verlopen, had geen zin om een nieuwe mac-adres te laten registreren en/of te spoofen. Binnen 8 minuten na controleren en bevestigen van de adresgegevens was ik weer online.

Ik maak eigenlijk geen gebruik van de TV (kijk 1 uur tv/week en bel ook niet via huistelefoon), ik neem aan dat het via de router kan. Veel kan ik er niet over vertellen.

Mocht je nog loze leidingen hebben of je hebt [net als ik] al wcd's met een keurige netwerk aansluiting, zou ik de "TV" internet gewoon direct op de patchkast (let op: moet cat5e zijn) aansluiten om in je woonkamer bijv. uit de wcd je internet voor je IPTV te halen.
Dus als ik je goed begrijp: Je huidige router gewoon los halen van je kabel modem en in je glasvezel modem gestoken en toen gaan registreren?

Ik heb inderdaad een patchkast, alle kabels zijn Cat6. Dus dat wordt even prikken en gaan voor TV.

Morgen meer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nou.... ik ben ook over op glasvezel. Zoals ik altijd tref met Caiway, viel het weer niet mee....

Na aansluiten van het modem kwam hij niet online (groene lampje bleef knipperen). Ook na een powercycle wilde hij nog niet, dus maar Caiway bellen. 17 wachtenden voor je....20 minuten later een medewerker aan de lijn die me na 10 minuten doorverbond....weer 10 minuten wachten en toen de volgende medewerker aan de lijn. Na weef een keer de stroom eraf gehaald te hebben, startte het modem uiteindelijk door.

Ook nog even aangegeven dat de Entone en de stroomadaptor van een Sitecam router (die laatste moet nog nageleverd worden...) niet op elkaar passen en of ze de goede willen opsturen. Opgehangen om ook de telefoon erbij te steken.

Modem nu dus online, nu proberen te activeren. Site laadt niet. Ook blijft het lampje van de telefoon knipperen.
Dus maar terugbellen. Blijkt na 13 wachtenden voor je dat de activatie-site het niet doet met Firefox..... |:(

Daarnaast kan het voor de telefoon blijkbaar nog 3 uur duren voor hij actief is.....

Het was weer een fijne ochtend... :(

Snelheid is dan wel weer in orde. Volgens de site van Caiway elke test >300Mbs, volgens Speedtest.net end diverse meeting tijdens downloaden, fluctuuert de snelheid echter flink.....

Nu kijken hoe het houdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Onder het mom van: niet alleen melden als er klachten zijn:

Ik heb de afgelopen week heerlijk van mijn verbinding kunnen genieten. De ~315 Mbit upload is makkelijk voor een vpn tussen werk/thuis. Qua stabiliteit kan ik misschien claimen dat het stabieler (lees: volle brandbreedte beschikbaar en altijd online) dan mijn dedicated glas op werk naar het HPC rekencentrum in amsterdam.

Verder ben ik nog niet op problemen gestuit met betrekking tot apparatuur enzo.. (disclaimer: ik gebruik geen IPTV zooi en telefonie uit mijn pakket, enkel glasvezel internet)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, je geeft zelf al aan dat het IPTV gebeuren van Caiway een zooi is.
Dat zegt toch veel hoor.

Het strookt overigens wel met de ervaringen van de Entone.

Als je eens googelt schrik je je het apezuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ook even ervaring na het weekend: Mijn download schijf is te langzaam voor de downloadsnelheid... :( ;)
Internet lijkt stabiel te zijn, heb echter nog geen 'echte' test kunnen doen met voltrekken van de verbinding, meeste speedtests trekken ook geen 300mbit....

Tv is gewoon goed, wel vertraging met zappen tov kabel, maar niet irritant. Entone wordt ondanks verbruik van rond de 15W (en standby nog ruim 10W) wel erg warm. Stroom gaat er dus elke keer af (tv kijken hier max. 1 uur per dag), nog geen problemen mee gehad. Ook telefoon is goed!

Dus: als het draait, draait het ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@master

Hoe is het beeld op je Androidtablet. Dit zou gelijk meegeleverd worden volgens je inschrijfformulier.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen028 op 16-09-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Vandaag eens de WebTV voor iOS geprobeerd, normaliter kijk ik nooit (lees 1 uur /week max, rtl-z of zo) tv.

Werkt zoals beloofd, misschien wel de aanleiding om meer tv te kijken =) ...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag dat wel 10 watt verbruik in standby ?

Volgens mij is de norm van toelating veel strenger tegenwoordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@jeroen: er is nog geen multiscreen app voor Android, die is nog steeds in ontwikkeling....

@megaresolutie: Tja, mijn meter meet dat toch echt!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.