Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
quote]MasterMaceMichu schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 06:39:
@jeroen: er is nog geen multiscreen app voor Android, die is nog steeds in ontwikkeling....

[/quote]

Je bent dus misleidt door Caiway aangezien ze dit niet hebben vermeld op hun inschrijfformulier.
Het is alleen beschikbaar voor IOS en geen Android terwijl Caiway suggereert dat dit op alle tablets en telefoons kan. Zou hier een melding van maken bij Caiway en consuwijzer.

Houdt een bedrijf zich niet aan de uitspraak van de Reclame Code Commissie? Dan kan de Reclame Code Commissie aan ACM (Autoriteit Consument & Markt) vragen om op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
Afgelopen weekend e.e.a. getest. Met de speedtest van Caiway kom ik bekabeld op wat minder dan 300 up en down (ca. 285; valt wat tegen in vergelijking tot eerder genoemde waarden in dit forum). met router (RT-AC66U) op ca. 285 up en down. Wireless (Router: RT-AC66U en in portable device: 802.11 b/g/n netwerk-adapter) ca 100 down en 85 up. (afstand: minder dan 3 mater van router).
Nb: direct na activatie en een directe bekabelde aansluiting van laptop op glasmodem kwam ik op iets minder dan 300 down en 60 up. Na reboot van de modem en een bekabelde aansluiting via router gaf de hierboven genoemde waarden van 285 up en down.

Wat downloads geprobeerd. Gelukt om ruim boven de 30000 KB/s te halen. Wel voldoende connecties en de juiste newsservers selecteren.
Wat betreft TV: tot nu toe geen problemen. Qua switchen tussen TV kanalen nauwelijks vertraging.

Opvallend: in de doos met internet spullen zaten wel de verkeerde handleidingen...

@MasterMaceMichu: dank voor het meten van het verbruik in standby (10W?!!). Inderdaad stroom er af. Iest van een standby killer is dan denk ik geen overbodige.

@all: iemand al ervaringen met de wireless download/upload snelheden op met een 802.11ac adapter (5G)??
@all: iemand een andere speed test site die glasvezelsnelheden hoger dan 100mbit wel goed aankan?

[ Voor 14% gewijzigd door chromeboy23 op 18-09-2013 08:20 ]

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Even een vraag tussendoor,

Ik heb het middelste pakket maar ik kom tot de conclusie dat ik niet de extra hd ontvanger heb gehad.
Zijn er mensen met het middelste pakket die dat wel hebben ontvangen?

• chromeboy23
Voor zover mij bekend:

Normaliter is het zo dat wanneer je reeds klant bent bij Caiway je geen recht zou hebben op een Humax HD ontvanger (voor de COAX). Voor de gemeente Albrandswaard zou gelden: nog geen klant: recht op een HD ontvanger. Reeds klant en nog niet eerder al een HD ontvanger ontvangen: recht op een ontvanger.

Momenteel lijkt niet bij iedere medewerker van de provider bekend te zijn dat Albrandswaard als gemeente een enigzins andere positie inneemt t.o.v. de overige gemeenten waar de provider levert (mogelijk a.g.v. het feit dat Albrandswaard tot 20xx een afwijkend TV pakket heeft met maar 3 HD kanalen terwijl in de overige gemeenten de provider een zenderpakkeet aanbiedt met meerdere HD kanalen en daarvoor in het verleden HD ontvangers heeft uitgezet bij de abonnees....[?]).
Btw: De HD ontvanger blijft in bruikleen.

Succes!

[ Voor 17% gewijzigd door chromeboy23 op 19-09-2013 08:39 ]

• ronic1
Thnx voor je antwoord,

Ik ben nu met ze aan het bellen en even kijken wat ze zeggen.
Hang inmiddels al een kwartier aan de telefoon en nog 7 wachtende voor me :(
chromeboy23 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:27:
Voor zover mij bekend:

Normaliter is het zo dat wanneer je reeds klant bent bij Caiway je geen recht zou hebben op een Humax HD ontvanger (voor de COAX). Voor de gemeente Albrandswaard zou gelden: nog geen klant: recht op een HD ontvanger. Reeds klant en nog niet eerder al een HD ontvanger ontvangen: recht op een ontvanger.

Momenteel lijkt niet bij iedere medewerker van de provider bekend te zijn dat Albrandswaard als gemeente een enigzins andere positie inneemt t.o.v. de overige gemeenten waar de provider levert (mogelijk a.g.v. het feit dat Albrandswaard tot 20xx een afwijkend TV pakket heeft met maar 3 HD kanalen terwijl in de overige gemeenten de provider een zenderpakkeet aanbiedt met meerdere HD kanalen en daarvoor in het verleden HD ontvangers heeft uitgezet bij de abonnees....[?]).
Btw: De HD ontvanger blijft in bruikleen.

Succes!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ronic1 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:15:
Thnx voor je antwoord,

Ik ben nu met ze aan het bellen en even kijken wat ze zeggen.
Hang inmiddels al een kwartier aan de telefoon en nog 7 wachtende voor me :(

[...]
Veel succes. 2 weken geleden bijna anderhalf uur moeten wachten.... Dat doet zelfs Telfort beter.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ronic1
Inmiddels al iemand aan de telefoon gehad, Wat een mensen werken daar zeg ;w
Ze sturen de extra hd ontvanger na maar moet wel 8 euro verzendkosten betalen :(
PaT schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:53:
[...]

Veel succes. 2 weken geleden bijna anderhalf uur moeten wachten.... Dat doet zelfs Telfort beter.

Anoniem: 375601

Ach, voor slechts drie HD kanalen heb je toch geen HD ontvanger nodig.
Je blijft toch hangen in de SD stemming zo :)

• chromeboy23
What the heck! Dat is wel raar.
@ronic1: wat staat in je bevestigingsmail van je aanvraag? Mogelijk staat daar dat je recht hebt op een HD ontvanger. Dan zou het raar zijn dat je verzendkosten moet betalen. Dat zit m.i. al in de eenmalige 19,95 die je moet neertellen.

@4320p: over een aantal jaren migreren we naar het reguliere zenderpakket en dan is de HD ontvanger weer handig (en ja... wel weer technisch verouderd).

[ Voor 22% gewijzigd door chromeboy23 op 19-09-2013 11:36 ]

• ronic1
In mijn bevestigins mail staat dat ik recht heb op een HD ontvanger, Bij caiway zeggen ze weer dat ze dat per persoon bekijken 8)7

Ik had ook inderdaad gezegd van die €20 maar die zijn weer voor het standaard pakket en voor de monteur :? die wat moet aansluiten in het huisje ;w

Ik ben nu al klaar met caiway over drie jaar maar gelijk overstappen ;)
chromeboy23 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:34:
What the heck! Dat is wel raar.
@ronic1: wat staat in je bevestigingsmail van je aanvraag? Mogelijk staat daar dat je recht hebt op een HD ontvanger. Dan zou het raar zijn dat je verzendkosten moet betalen. Dat zit m.i. al in de eenmalige 19,95 die je moet neertellen.

@4320p: over een aantal jaren migreren we naar het reguliere zenderpakket en dan is de HD ontvanger weer handig (en ja... wel weer technisch verouderd).

• chromeboy23
@ronic: en dat standaard pakket sturen ze je nog in gedeelten op ook!

• chromeboy23
People,

om na activatie te controleren wat het tijdelijke telefoonnummer is heb ik naar mijn mobiel gebeld en direct opgehangen zonder op te nemen. Vervolgens zie ik op de website staan dat ik een gespreksduur van 6 seconden zou hebben gehad. Iemand hier ook ervaringen mee? Of zin om te testen: bellen en geen verbinding maken en controleren of daarvoor kosten voor in rekening worden gebracht...

• ronic1
Inderdaad, beetje jammer van noway uhhh bedoel caiway.
chromeboy23 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:09:
@ronic: en dat standaard pakket sturen ze je nog in gedeelten op ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
Zo inmiddels alles in de meterkast ingebouwd. En weer wat testen gedaan. Wired kom ik nu ook boven de 300mbit up en down (= 301 / 318; ja 318 up). Wireless in een straal van ca. 5-8 meter op ca. 100/87.
Wat mij verder opvalt is hoeveel mesen op het zelfde kanaal zitten wat betreft hun wireless verbinding. Puntje van aandacht lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij mij is het nog niet zo ver, vandaag is de straat pas open gegaan, maar het modem dat je van Caiway krijgt, zit daar eigenlijk wifi in en werkt dat een beetje netjes of is een losse wifi-router toch nog steeds wel aan te bevelen?
En als er wifi in zit, kan je dan nog e.e.a. instellen of zit alles potjedicht?

• ronic1
Nee er zit geen wifi in je hebt echt een apparte router nodig.
PaT schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:31:
Bij mij is het nog niet zo ver, vandaag is de straat pas open gegaan, maar het modem dat je van Caiway krijgt, zit daar eigenlijk wifi in en werkt dat een beetje netjes of is een losse wifi-router toch nog steeds wel aan te bevelen?
En als er wifi in zit, kan je dan nog e.e.a. instellen of zit alles potjedicht?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
chromeboy23 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:18:
Zo inmiddels alles in de meterkast ingebouwd. En weer wat testen gedaan. Wired kom ik nu ook boven de 300mbit up en down (= 301 / 318; ja 318 up). Wireless in een straal van ca. 5-8 meter op ca. 100/87.
Wat mij verder opvalt is hoeveel mesen op het zelfde kanaal zitten wat betreft hun wireless verbinding. Puntje van aandacht lijkt mij....
Hoe heb je gemeten? Alleen met de speedtest van Caiway krijg ik dergelijke resultaten (nog net iets hoger), maar dat vind ik een beetje 'wij van WC-eend.....' :)

3D Print Service || Activated Carbon

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ronic1 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:02:
Nee er zit geen wifi in je hebt echt een apparte router nodig.

[...]
Hmm, dan nog maar even niet de WNDR3700 de deur uit doen :)

• chromeboy23
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 09:23:
[...]

Hoe heb je gemeten? Alleen met de speedtest van Caiway krijg ik dergelijke resultaten (nog net iets hoger), maar dat vind ik een beetje 'wij van WC-eend.....' :)
Gemeten via de Caiway site. Inderdaad wij van WC eend, maar speedtest sites die goed met glasvezel snelheden van hoger dan 100mbps om kunnen gaan zijn erg dun bezaaid. Wanneer ik via nieuwsgroepen e.d. test kom ik dik boven de 30MB down. Echter daar geldt dat het nieuwsgroepen betreft.
Jij nog een goedwerkende site als tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Via nieuwsgroepen (ik zit bij supernews) kom ik niet verder dan 150mbps. Daarboven houdt mijn hdd het sowieso niet meer bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
MasterMaceMichu schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:35:
Via nieuwsgroepen (ik zit bij supernews) kom ik niet verder dan 150mbps. Daarboven houdt mijn hdd het sowieso niet meer bij....
Waarschijnlijk overbodige vraag, maar heb je al geëxperimenteerd met het aantal connecties (soms juist meer soms juist minder), de locatie van de server (geen idee of je provider nog servers op verschillende locaties heeft staan, secure en unsecure connecties?
Bij mij deed het veranderen van de server al grote wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 22:12

TweakBoy

---

Veel servers ondersteunen domweg gewoon geen snelheden van 300Mbps, Ik heb mijn verbinding simpelweg getest door vanuit verbinding thuis via sftp/rsync een bestand over te sturen van ~500GB naar mijn HPC omgeving ( SARA)

Resultaten (let op: grove afrondingen, weet exacte cijfers niet):
~ 310.000 Kbps Up
~ 314.000 Kbps Down

Op werk haal ik 550-650 Mbps over een 1Gbit dedicated glaslijn naar dezelfde locatie. De bottleneck zit um op de storage-server waar ik naar schrijf.

In mijn geval haal ik wel de volle snelheid (Portland)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik heb nog even wat geëxperimenteerd: Ik had in Newsleecher SSL aanstaan, dit uitgezet en toen steeg de DL snelheid naar ca. 150 Mbps, maar toen begone NL te mekkeren dan mijn HDD het niet meer bij kon houden >:) . Aanpassing gedaan in NL, zodat er naar mijn Raid5 array wordt gedownload en toen steeg hij door naar ca 180Mbps, dat vind ik zeer acceptabel! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
@MasterMaceMichu: je zou eens een andere newsgroup provider kunnen proberen (proef abo) en kijken of je daar wel hogere snelheden haalt. Daarnaast zou je ook eens een ander programma kunnen proberen (e.g. SABnzb, NZBget).

Btw: Overigens kwam ik een - weliswaar oude - post over NL en supernews tegen waarbij iemand claimt dat switchen van supernews naar een concurrent betere resultaten opleverde. En lees ik ook over NL en de melding dat het downloaden sneller gaat dan het wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Tja....ik vind het eigenlijk wel goed zo. Ik haal op dit moment 195 Mbps, ik kan er toch niet tegenop kijken.... ;)

Bovendien ben ik een gewoonte dier en erg gehecht aan Newsleecher....

[ Voor 24% gewijzigd door MasterMaceMichu op 24-09-2013 21:57 ]

• Stephanver
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03-2022
Beste caiway gebruikers

Hebben jullie tips en ervaringen hoe jullie de tv ongvanger met een netwerkkabel hebben aangesloten. Mijn modem zit in de meterkast en mijn tv staat aan het eind van mijn woonkamer en ik moet de ontvanger voorzien van een netwerkkabel. Over de vloer/langs de muur is niet mogelijk. Heeft er iemand ook ervaring mee of het makkelijk is om een netwerk kabel doortetrekken door dezelfde leiding als waar de tv kabel inzit. Want we hebben tot slot van rekening bijna allemaal dezelfde bouwer gehad van onze huizen.

Hopelijk hebben jullie tips

• chromeboy23
Hi,

Het is mogelijk om naast een COAX kabel een UTP kabel te trekken. Uit ervaring weet ik dat het met een CAT5e kabel mogelijk is. Cat6 is veel stugger dan CAT5e (waarbij CAT6 S/FTP weer wat stugger is dan CAT6 U/UTP i.v.m. de 'shielding' van de kabel) en ik verwacht dat het daarom met CAT6 lastiger zal zijn of zelfs niet mogelijk. Uiteraard heb je ook nog verschillende kwaliteit in de COAX kabel die veelal ook gelijk een stuk dikker en stugger wordt naar mate je betere kwaliteit hebt. Wat dan ook weer een complicerende factor is.

Of het wijs en slim is om meerdere kabels door 1 buis te trekken, is een tweede. Dit wordt over het algemeen afgeraden i.v.m. mogelijke interferentie. En als je het doet: hoe beter de kabel is afgeschermd des te minder last je er van zult hebben. Maar des te beter de kabel is afgeschermd des te stugger deze zal zijn.

Zit naast de buis van de COAX niet toevallig nog een PTT (telefoon) buis die je kunt gebruiken?

Let tevens bij het trekken van de kabels op het volgende: heb je een middel nodig om de kabel(s) soepeler door de buis te laten glijden? Gebruik het liefst geen afwasmiddel. Dit kan de mantel van de kabel op de lange termijn aantasten. Gebruik liever iets als teflon of siliconen spray.

O ja tot slot: je kunt er natuurlijk altijd voor opteren om de COAX kabel helemaal te verwijderen en vervangen door UTP om zo volledig te migreren naar IP TV.... :)

Succes en laat even weten of het is gelukt.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ga deze week maar gewoon onder de kruipruimte door met de coax+utp. In de wand waar de tv nu staat zit helaas niets wat er uit kan, dus dan maar rigoureus aan de slag!

UTP en telefoonkabel door 1 buis gaat inderdaad prima, zelfs zonder "glijmiddel". 1 persoon trekken, ander de kabel netjes aanvoeren is vaak genoeg.

• chromeboy23
UTP en telefoon door 1 buis kan inderdaad erg makkelijk. Een COAX (e.g. Hirschmann) en CAT6 UTP of CAT6 S/FTP is een grotere uitdaging. Overigens kan je telefoon ook gewoon over UTP laten lopen...

Ongetwijfeld overbodig, maar wanneer je door de kruipruimte heen gaat boren, let dan even op dat je niet boort op een plek waar een leiding loopt van de centrale verwarming....

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

chromeboy23 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:07:
Ongetwijfeld overbodig, maar wanneer je door de kruipruimte heen gaat boren, let dan even op dat je niet boort op een plek waar een leiding loopt van de centrale verwarming....
Er gaat een gat geboord worden in de trapkast. Ik ga er maar vanuit dat daar geen leidingen lopen :) (leidingschacht/koof naar zolder zit aan de andere kant van de woning)

• chromeboy23
PaT schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:13:
[...]

Er gaat een gat geboord worden in de trapkast. Ik ga er maar vanuit dat daar geen leidingen lopen :) (leidingschacht/koof naar zolder zit aan de andere kant van de woning)
Bij ons in de trapkast zit wel een of ander aansluitpunt waar alle leidingen van de centrale verwarming bij elkaar komen. Geen idee of dat bij jou ook gebeurt, maar zo te lezen hou je er wel rekening mee.

Uiteraard succes!!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, ik weet wat voor ding je bedoelt, maar die ben ik hier nog niet tegen gekomen...

Maar goed, we gaan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanver
heb vandaag iemand laten komen om de kabels door te trekken maar helaas is het hem niet gelukt, hij bleef namelijk steeds vast zitten met zijn trekveer, in de leidingen, hij heeft het op verschillende manieren geprobeerd maar we kwamen er niet doorheen met de trekveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Stephanver schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:47:
heb vandaag iemand laten komen om de kabels door te trekken maar helaas is het hem niet gelukt, hij bleef namelijk steeds vast zitten met zijn trekveer, in de leidingen, hij heeft het op verschillende manieren geprobeerd maar we kwamen er niet doorheen met de trekveer.
Tip van Jip (als er geen controlekabel meer in zit). Zuig met je stofzuiger aan de ene kant een draadje door de leiding. Uiteraard moet je er dan een beetje voor zorgen dat je zoveel als mogelijk zuigkracht op de loze leiding krijg. Aan de meterkast kant dan netjes het draadje "voeden". Maak aan het begin van je draadje een beetje een propje/kluwen zodat er zoveel als mogelijk zuigkracht op het draadje kan werken.

Mocht dit lukken, dan kan je aan dit draadje (vliegertouw o.i.d.) je kabel vastmaken en die er dan voorzichtig doorheen trekken.

Wat soms ook kan lukken is om een zo dik mogelijke trekveer te gebruiken. Ik heb ooit ook wel eens staan klooien met dunne veertjes en dat lukte dan niet. Die lompe dikke trekveer ging er zo doorheen!

Gat in de vloer zit er bij mij inmiddels in. Viel reuze mee hoe dik de vloer was. Nu even kabels bestellen en dan gaan we eens de kruipruimte in... brr wat haat ik dat....

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 30-09-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
Hi,

wat je kunt proberen: het klinkt wellicht wat vreemd in de oren,maar gebruik een ontstoppingstrekveer. Kies wel je juiste maat anders past hij niet in de kabelbuis. Voorzichtig door de buis heen geleiden en dan kun je door eventueel vuil boren...
Vervolgens even met de stofzuiger vervolgens proberen om het gruis uit de buis te zuigen.

Voor een voorbeeld:

https://www.google.nl/sea...-kan-ik-doen-%3B500%3B330

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanver
Gisteravond heeft een elektricien voor mij de kabels getrokken door de bestaande leidingen heen, wij hebben nu 2 extra netwerk kabels in de woonkamer 1 voor de tv en 1 voor de pc, alles doet het nu zoals wij willen alleen nog hopen dat caiway niet te veel storingen heeft met betrekking tot de tv. want wat mij wel opvalt is dat de verbinding best wel vaak even verbreekt qua internet niet qua netwerk want die blijft het gewoon doen dan.

bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hoe zit de bekabeling eigenlijk in elkaar? (specifek voor albrandswaard)

Groen glas->glasvezelkastje in huis

->UTP naar modem
->UTP naar setopbox

Setopbox->HDMI naar TV?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06 00:21

basdej

OutSystems Consultant

Dinictus208 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:15:
Hoe zit de bekabeling eigenlijk in elkaar? (specifek voor albrandswaard)

Groen glas->glasvezelkastje in huis

->UTP naar modem
->UTP naar setopbox

Setopbox->HDMI naar TV?
ja :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou duidelijk dus. Kan niet wachten!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Stephanver schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:03:
alles doet het nu zoals wij willen alleen nog hopen dat caiway niet te veel storingen heeft met betrekking tot de tv. want wat mij wel opvalt is dat de verbinding best wel vaak even verbreekt qua internet niet qua netwerk want die blijft het gewoon doen dan.
Serieus? Je bedoelt dat het beeld dan even bevriest of blokkerig wordt of iets dergelijks?

Dat was precies de reden dat ik nooit iptv van bijv. telfort ben gaan gebruiken...Als Caiway nu ook die problemen heeft, dan blijf ik t.z.t. wel lekker bij het basispakket met tv over de coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-06 22:21
Ik zal me ook even voorstellen hier...

Woon in portland, eiland parelmoer en heb vandaag het alles-in-1 glas start pakket besteld.

Waarom glas start? Eigenlijk best tevreden met het huidige aanbod van DTV. Beneden DVB-T sony TV (hopelijk blijven de ongecodeerde dvb-t signalen ook op de coax) , boven DVB-C (CI+). Alles wat ik echt volg komt via SB binnen rollen.... Nu eindelijk van die 8 mb KPN lijn af...

Daarnaast zijn de recensies van de entone decoder ook niet echt hoopgevend te noemen. Wacht wel met IP TV als er een CI+ achtige interface beschikbaar komt...

Voordat ik overal een tweede UTP-kabel heen ga trekken zag ik in een ander topic dit voorbij komen, wellicht ook nog handig voor anderen:

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1-extra.png

Credits gaan naar: markisoke uit het Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3

Iemand al enige ervaring met het gebruiken van managed switches icm caiway? Mijn kennis met betrekking tot managed switches is vrij beperkt en probeer in te schatten hoe ' fool proof' deze oplossing is......

Wordt dus nog vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
Ervaringen met managed switch en Caiway: geen problemen tot dusver. Ik heb echter vooralsnog geen VLANs opgezet. Vanuit het glasmodem gaat de internet uitgang op de switch en van daaruit via patchpanel naar de gewenste ruimtes. De IPTV uitgang van het glasmodem is via patchpanel doorgezet naar daar waar de TV staat.

Wat betreft de entone: tot op heden nog gene problemen geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanver
hebben jullie ook problemen met de tv ontvanger , ik heb namelijk het probleem dat de ontvanger vast loopt, beeld blijft vast staan en de ontvanger doet niks meer, ik moet dan de stekker van de entone amulet 515 eruit halen. ps mijn eerste ontvanger was direct al defect(deed helemaal niks) kreeg direct een nieuwe en dat was het nieuwe model amulet 515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dit nieuwe model loopt ook weer vast?

Ohw, ik had toch gehoopt dat dit nieuwe model van Caiway alle problemen zo'n beetje voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
chromeboy23 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:20:
Ervaringen met managed switch en Caiway: geen problemen tot dusver. Ik heb echter vooralsnog geen VLANs opgezet. Vanuit het glasmodem gaat de internet uitgang op de switch en van daaruit via patchpanel naar de gewenste ruimtes. De IPTV uitgang van het glasmodem is via patchpanel doorgezet naar daar waar de TV staat.
Dank voor je reactie! Is het voor jou mogelijk om een vlan te testen? Ben erg nieuwsgierig namelijk. Uiteindelijk wil ik het volledige signaal (vlan 4,6,7 tagged) door te sturen door 1 utp kabel en dan pas bij de tv te switchen. Zoals het tweede switch voorbeeld op het plaatje. Durf nog niet in die twee switches te investeren.

Overigens is de wachttijd voor het instalatiepakket opgelopen tot drie weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
3Stone schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:03:
[...]

Dank voor je reactie! Is het voor jou mogelijk om een vlan te testen? Ben erg nieuwsgierig namelijk. Uiteindelijk wil ik het volledige signaal (vlan 4,6,7 tagged) door te sturen door 1 utp kabel en dan pas bij de tv te switchen. Zoals het tweede switch voorbeeld op het plaatje. Durf nog niet in die twee switches te investeren.

Overigens is de wachttijd voor het instalatiepakket opgelopen tot drie weken...
Het signaal is al door de NTU gesplitst in IPTV, internet en telefoon. Je kunt bijvoorbeeld met twee managed switched twee VLANs aanmaken, 1 voor TV en de ander voor internet. 1 switch in de meterkast en 1 bij bijvoorbeeld de TV. Eigenlijk verleng/verleg je je infra.
Ik zou wel een test voor je willen uitvoeren, ware het niet dat ik geen twee managed switched heb....

Maar los van de VLANs, hoe is je situatie precies? Heb je naar iedere ruimte bijvoorbeeld al minimaal 1 netwerkkabel getrokken?

Wellicht is een patchpanel in je meterkast al een oplossing... Maar goed ik ken je situatie niet.

[ Voor 10% gewijzigd door chromeboy23 op 03-10-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Stephanver schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:41:
hebben jullie ook problemen met de tv ontvanger , ik heb namelijk het probleem dat de ontvanger vast loopt, beeld blijft vast staan en de ontvanger doet niks meer, ik moet dan de stekker van de entone amulet 515 eruit halen. ps mijn eerste ontvanger was direct al defect(deed helemaal niks) kreeg direct een nieuwe en dat was het nieuwe model amulet 515
Nope, draait hier als een zonnetje. Zit zelf alleen nog op de gratis WIFI Router te wachte, ik ga morgen maar weer eens gratis in de wacht staan bij Caiway.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
chromeboy23 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:19:
[...]

Maar los van de VLANs, hoe is je situatie precies? Heb je naar iedere ruimte bijvoorbeeld al minimaal 1 netwerkkabel getrokken?
buiten routers en switches (in de meterkast) is mijn situatie zo:

-1 leiding meterkast naar woonkamer (TV) met coax en utp,
- 2 leidingen meterkast naar slaapkamer 1 met 2x utp (1 leiding) en 1 met coax
- 3 leidingen meterkast naar slaapkamer 2 met utp, utp en coax

Om dus fatsoenlijk mijn lan, iptv en behoud van coax in de woonkamer te krijgen zit ik te denken aan die twee managed switches oplossing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 14:15
3Stone schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:54:
[...]

buiten routers en switches (in de meterkast) is mijn situatie zo:

-1 leiding meterkast naar woonkamer (TV) met coax en utp,
- 2 leidingen meterkast naar slaapkamer 1 met 2x utp (1 leiding) en 1 met coax
- 3 leidingen meterkast naar slaapkamer 2 met utp, utp en coax

Om dus fatsoenlijk mijn lan, iptv en behoud van coax in de woonkamer te krijgen zit ik te denken aan die twee managed switches oplossing.....
Ik woon zelf in Wateringse veld, ook daar hebben we glasvezel van Caiway. Ik heb de 2 managed switch oplossing gebruikt om via 1 utp kabel zowel internet als iptv van de meterkast naar de woonkamer te krijgen. Dit werkt zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
Sikkek schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:03:
[...]

Ik woon zelf in Wateringse veld, ook daar hebben we glasvezel van Caiway. Ik heb de 2 managed switch oplossing gebruikt om via 1 utp kabel zowel internet als iptv van de meterkast naar de woonkamer te krijgen. Dit werkt zonder problemen!
Hoi,
dank voor je reactie. Maar, hoe heb je de VLANS precies geconfigureerd en de UTP kabels vanuit de NTU aangesloten? Scheelt de mensen hier in Portland mogelijk een hoop uitzoekwerk en geëxperimenteer.

[ Voor 3% gewijzigd door chromeboy23 op 08-10-2013 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
Sikkek schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:03:
[...]

Dank!

Ook ik ben benieuwd welke hardware je gebruikt hebt en hoe deze geconfigureerd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 06:44
*snip*

[ Voor 94% gewijzigd door Neyluzz op 08-10-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Is bij jullie ook de sitecom x4 n300 ook zo drama?

Ik haal draadloos net 4Mb :( Ik zit maar een paar meter naast de meterkast. Ik heb het ook getest met de laptop in de meterkast maar dan nog maar net 5 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
Ik heb zelf geen ervaring met de x4 n300. Gebruik zelf een Asus router en daarmee haal ik met gemak 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een praktische vraag. Morgen komen ze bij mij de aansluiting in de woning maken Essendael). Monteren ze dan direct het modem of komt dat pas als je daadwerkelijk een abonnement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
Ze leggen alleen het de FTU in de woning aan. Daarna kun je in een later stadium (waarschijnlijk wanneer het grootste deel van je wijk gedaan is) je abonnement aanvragen (e.g. via internet). Vervolgens krijg je, na enige tijd, o.a. het modem toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

chromeboy23 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:48:
Ze leggen alleen het de FTU in de woning aan. Daarna kun je in een later stadium (waarschijnlijk wanneer het grootste deel van je wijk gedaan is) je abonnement aanvragen (e.g. via internet). Vervolgens krijg je, na enige tijd, o.a. het modem toegestuurd.
bedankt voor de info. Voor wat betreft het aanvragen van het abonnement, dat gaat hier nog minstens 11 maanden duren. Door de onwil van Caiway werd ik gedwongen om naar een ADSL aansluiting van Telfort te gaan. Dat abo duurt nog bijna een jaar dus dan pas gaan we eens een keertje switchen ;)

Overigens gaat dat ADSL ook best vlot tegenwoordig. Niet meer te vergelijken met mijn 4Mb/s lijntje op de Parelsnoer!

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 14-10-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 06:44
PaT schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

bedankt voor de info. Voor wat betreft het aanvragen van het abonnement, dat gaat hier nog minstens 11 maanden duren. Door de onwil van Caiway werd ik gedwongen om naar een ADSL aansluiting van Telfort te gaan. Dat abo duurt nog bijna een jaar dus dan pas gaan we eens een keertje switchen ;)

Overigens gaat dat ADSL ook best vlot tegenwoordig. Niet meer te vergelijken met mijn 4Mb/s lijntje op de Parelsnoer!
Het gaat een stuk minder lang duren dat jij nu suggereerd (11 maanden). Ondanks dat weet ik geen exacte datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Neyluzz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

Het gaat een stuk minder lang duren dat jij nu suggereerd (11 maanden). Ondanks dat weet ik geen exacte datum.
hij bedoelt natuurlijk dat hij nog 11 maanden vastzit aan zijn adsl contract :)

overigens heb ik gemerkt dat caiway de besteldatum ongemerkt heeft verschoven naar lente 2014 ipv winter 2013-2014 wat eerst nog zomer 2013 was.... :X

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Precies.

Overigens heb ik nu dus nog steeds geen cif glasvezel. De pilot vezel was blijkbaar zo'n probleem (dode aansluiting) dat er een nieuwe afspraak gemaakt zal worden.

Ik heb het ze begin september al gemeld...prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
PaT schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:18:
Precies.

Overigens heb ik nu dus nog steeds geen cif glasvezel. De pilot vezel was blijkbaar zo'n probleem (dode aansluiting) dat er een nieuwe afspraak gemaakt zal worden.

Ik heb het ze begin september al gemeld...prutsers.
Beste PaT,

Kunnen wij iets voor je doen? We ontvangen graag je adresgegevens in een PM of een e-mail naar webcare@caiway.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Caiway schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:33:
[...]

Beste PaT,

Kunnen wij iets voor je doen? We ontvangen graag je adresgegevens in een PM of een e-mail naar webcare@caiway.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma
Verdorie, waarom heb ik dit nou over het hoofd gezien? Alsnog bedankt voor het aanbod Harma.

Afgelopen vrijdag zouden de BAM mannen tussen 10 en 13 uur bij mij zijn. Mooi niet dus...Zit je dus weer uren voor Jan met de korte achternaam te wachten. Bel je met de informatielijn, krijg je te horen dat er een storing was waar ze op af moesten. Dat kan gebeuren, maar BEL dan even dat dat aan de hand is.

Vervolgens wordt er voor vandaag om 8 uur (letterlijk de dame aan de lijn "dan zet ik u om 8 uur dan kunnen er geen storingen voor u roet in het eten gooien") een afspraak gemaakt, is er om half 9 nog niemand. :(

Uiteraard weer gebeld met de informatielijn zegt diezelfde dame die de afspraak vrijdag gemaakt heeft "nee hoor, de afspraak staat tussen 8 en 11"... dusssssss 8)7

Het is dat mijn vrouw ziek thuis is en de heren op heeft kunnen vangen, anders hadden we naar afspraak nummer vier kunnen gaan.

MAAR ze zijn nu zowaar bezig. Ik ben heel benieuwd of dat de laatste verrassing was of dat t.z.t. als Caiway de pakketten gaat aanbieden er weer andere interessante zaken gaan gebeuren. *fingers crossed*

Om de boel positief af te sluiten. Hoe bevalt de aansluiting bij de Portlanders? Zeker wel een verademing na je max. 4 Mbit ADSL lijntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik heb nadat de installatie helemaal was afgerond nog geen seconde spijt gehad. Alles loopt en draait als een zonnetje, TV is goede kwaliteit, Telefoon ook en Internet is ook heerlijk snel. Zelfs al die tijd nog steeds hetzelfde IP adres, heerlijk voor al mijn DNS afhankelijke zaken!

Complimenten mogen ook wel eens gegeven worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:10:
Ik heb nadat de installatie helemaal was afgerond nog geen seconde spijt gehad. Alles loopt en draait als een zonnetje, TV is goede kwaliteit, Telefoon ook en Internet is ook heerlijk snel. Zelfs al die tijd nog steeds hetzelfde IP adres, heerlijk voor al mijn DNS afhankelijke zaken!

Complimenten mogen ook wel eens gegeven worden!
Dat klinkt goed! ik kan niet wachten tot we in Rhoon-Noord ook onze doos binnenkrijgen (300mbit abbonement is besteld) _/-\o_

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wanneer kan je eigenlijk gaan bestellen? wij zijn nu wel aangesloten maar volgens mij duurt het nog wel even voordat er ook echt een dienst afgenomen kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In het gebied dat nu aangesloten wordt/is, waaronder Rhoon dorp/Essendael wordt verwacht dat in het voorjaar van 2014 de diensten leverbaar gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Je kan altijd via onze site www.caiway.nl een voorinschrijving doen wanneer het glasvezelnetwerk in je regio nog niet is opgeleverd. Wanneer het glasvezelnetewerk is opgeleverd ontvang je een e-mail dat het bestellen van de diensten mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

@caiway, waarom wordt rhoon noord en poortugaal noord niet opgeleverd, alle kabels zijn al maanden geleden aangesloten, waarom moeten wij wachten op de rest van rhoon die op een andere POP zijn aangesloten?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Basdej,

Ik heb je vraag intern uitgezet.

Wanneer we een reactie ontvangen plaatsen wij deze.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Basdej,

We hebben de volgende terugkoppeling ontvangen:

nadat de werkzaamheden in het hele gebied zijn afgerond, moet Caiway de laatste werkzaamheden verrichten zodat de diensten via glasvezel bij je geleverd kunnen worden.

De verwachting is dat de diensten in het eerste kwartaal van 2014 beschikbaar komen. Je ontvangt van Caiway bericht op het moment dat u een Alles-in-1 Glas pakket kunt bestellen.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

oke, bedankt. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk gebeurt

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dat is inderdaad schitterend!

Ook ik heb 300/300 in Portland, maar het klappert als ik weet niet wat.
Zowel up als down. Ik heb een fiks aantal Caiway speedtesten gedaan (http://speedtest.caiw.net/).
Van een aantal (een kleine 40..) heb ik de schermafdrukken: de gemiddelden van de resultaten waar ik uitkom, is 232Mbit/s down en 284Mbit/s up.

Twee pc's, 2 verschillende netwerkkaarten (eigenlijk 3, 1 moederbord heeft 2 Gigabit netwerkkaarten van hetzelfde merk),
met / zonder router!! (dus direct op het modem vanaf beide pc's),
verschillende Antiviruspakketten (ook een keer Antivirus pakket tijdelijk uitgeschakeld)
Overigens: de router is top. Ditto bekabeling. Heb ik uitbesteed.

Speedtest.net is al helemaal hopeloos.
Bij de grofweg 25 testen ben ik nimmer hoger gekomen dan 50Mbits down en 70up.

Gisteren het dieptepunt

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img543/2050/2ic8.png

Caiway kan niets vinden.

Maar wat is dan het dan wel?
Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 22:12

TweakBoy

---

Mijn testresultaten zijn verkregen door direct op de modem aan te sluiten (macbook pro uit 2008).
Zowel op 1,8 meter kabel als op een afstand van 20 meter (naar de zolder).

Als je de mogelijkheid zou hebben, test gelijk naast de modem. De bekabelling kan wel uitbesteed zijn, maar vormen van kabelrot of een slechte patchpanel kan een hoop uitmaken. (zowel goede als slechte ervaringen mee in bankwezen)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

tww62 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:21:
[...]

Dat is inderdaad schitterend!

Ook ik heb 300/300 in Portland, maar het klappert als ik weet niet wat.
Zowel up als down. Ik heb een fiks aantal Caiway speedtesten gedaan (http://speedtest.caiw.net/).
Van een aantal (een kleine 40..) heb ik de schermafdrukken: de gemiddelden van de resultaten waar ik uitkom, is 232Mbit/s down en 284Mbit/s up.

Twee pc's, 2 verschillende netwerkkaarten (eigenlijk 3, 1 moederbord heeft 2 Gigabit netwerkkaarten van hetzelfde merk),
met / zonder router!! (dus direct op het modem vanaf beide pc's),
verschillende Antiviruspakketten (ook een keer Antivirus pakket tijdelijk uitgeschakeld)
Overigens: de router is top. Ditto bekabeling. Heb ik uitbesteed.

Speedtest.net is al helemaal hopeloos.
Bij de grofweg 25 testen ben ik nimmer hoger gekomen dan 50Mbits down en 70up.

Gisteren het dieptepunt

[afbeelding]

Caiway kan niets vinden.

Maar wat is dan het dan wel?
Wie het weet mag het zeggen.
toon volledige bericht
wat voor netwerkkabels gebruik je? en wat voor pc? Als je een bestand downloadt van speedtest.bbned.nl, hoe hoog is dan je snelheid?

Hoi.

• tww62
  • Niet online
TweakBoy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:22:
Mijn testresultaten zijn verkregen door direct op de modem aan te sluiten (macbook pro uit 2008).
Zowel op 1,8 meter kabel als op een afstand van 20 meter (naar de zolder).

Als je de mogelijkheid zou hebben, test gelijk naast de modem. De bekabelling kan wel uitbesteed zijn, maar vormen van kabelrot of een slechte patchpanel kan een hoop uitmaken. (zowel goede als slechte ervaringen mee in bankwezen)
Dank voor de reactie.

Er is gebruik gemaakt van eerste klas CAT5E+ kabel, met vaste kern, bla bla. Het aansluitmateriaal was/is ook tig keer duurder dan het gebruikelijke spul uit de bouwmarkt.

Voor additionele info, zie het volgende bericht...

• tww62
  • Niet online
basdej schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:06:
[...]

wat voor netwerkkabels gebruik je? en wat voor pc? Als je een bestand downloadt van speedtest.bbned.nl, hoe hoog is dan je snelheid?
Voor wat betreft bekabeling, zie mijn vorige bericht.
Een stukje uit de omschrijving van de kabel
//
Conductor 24 AWG (0,51 mm) solid bare annealed Copper
These cables offer excellent transmission characteristics, above the requirements for Category 5 Enhanced, with transmission quality much above other cables in the market for this category.
//

Router is ook een van de beste in de consumentenmarkt.

Maar . . . om alles uit te sluiten:
2 pc's
pc1 Windows XP SP3, Norton Internet Security 2014, Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet
pc2 Windows 7 x64, Kaspersky Internet Security 2014, 2x (Dual LAN) Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet
netwerkdrivers: laatste versie

->direct gelinkt aan het modem (met de kabel door Caiway geleverd)
dit om discussie over de bekabeling uit te sluiten

Het maakt niet uit
- welke browser ik gebruik (laatste versies van FF, IE en Chrome gebruikt)
- of ik Norton (PC1) of Kaspersky (PC2) uit- of ingeschakeld heb
- of ik bij PC2 een andere poort gebruik (in feite dus 3 lan poorten,incl die van PC1)
- of ik in de advanced settings (Windows 7, Netwerkverbindingen -> Adapter instellingen -> Eigenschappen -> Configureren -> Advanced) zaken verander - b.v. packet size van standaard naar 9014 of Snelheid & Duplex naar 1000Mbps full duplex (ipv autosense)

Het kán zijn dat alle 3 de Marvell poorten niet goed werken. Dat zou dan wel heel erg toevallig zijn.
Ik ga er niet vanuit. Heb nergens op Internet gelezen dat de Marvell's niet met hogere snelheden kunnen omgaan.

Helaas, ik heb niet nóg een extra pc of laptop.

--> Caiway stelt dat er van hun kant gemeten absoluut niets aan de hand is. Het modem presteert naar behoren.

Voor wat betreft de speedtest.bbned.nl - ik weet niet, ik hou mij voorlopig maar even aan de Caiway site, omdat deze door de meeste Caiway gebruikers gehanteerd wordt.
Ik heb wel even getest. De 1000MB binfile - downloadsnelheid is ca. 139Mbps
De speedtest, daar krijg ik verschillende waarden..

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img834/9624/ozbd.png

en de Caiway speedtest

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img577/1781/7emc.png

Na ja ..

Ik zou niet weten wat ik er hier nog aan zou moeten doen. Caiway schijnt er nog mee bezig. Ik hoor voor de rest niets, ook niet op mijn reminder. Speelt al zo'n drie weken.
=

[ Voor 4% gewijzigd door tww62 op 12-12-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zijn er Tweakers met ervaringen in Poortugaal-dorp? Ik overweeg om ook over te stappen naar glas, meerprijs is er amper tov internet + tv Caiway over de coax.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Niemand in poortugaal en rhoon (m.u.v portland) is nog aangesloten. Als het goed is deze/volgende maand zou er wat kunnen gebeuren. In ieder geval lees ik op het internet dat de internetaansluiting super stabiel is ;) wij hebben dan ook het 300mbit pakket besteld.

Bas
Rhoon-Noord

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:27
Ik ben sinds kort verhuist van Poortugaal naar Poortugaal en ik zie in de meterkast van mijn nieuwe huis een kastje van de glasvezel zitten. Ook via internet kan ik het bestellen, ik neem aan dat het dus kan. Ik twijfel nog of ik het ga doen. De prijs is op zich redelijk, maar maar 3 HD zenders en geen Android app is wel een enorme achteruitgang. Voordat we daadwerkelijk verhuizen is het denk ik wel maart, dus ik kan nog even wachten. Ik hoop eigenlijk op meer ervaringen voordat ik de knoop doorhak.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

ph4ge schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:31:
Ik ben sinds kort verhuist van Poortugaal naar Poortugaal en ik zie in de meterkast van mijn nieuwe huis een kastje van de glasvezel zitten. Ook via internet kan ik het bestellen, ik neem aan dat het dus kan. Ik twijfel nog of ik het ga doen. De prijs is op zich redelijk, maar maar 3 HD zenders en geen Android app is wel een enorme achteruitgang. Voordat we daadwerkelijk verhuizen is het denk ik wel maart, dus ik kan nog even wachten. Ik hoop eigenlijk op meer ervaringen voordat ik de knoop doorhak.
Op de glasvezel zijn gewoon 20-30 hd zenders ;) je vergist je.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je kan ze maar op 1 televisie zien. Op dat gebied loopt Caiway jaren achter op de andere glasvezelaanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik hoorde van de week dat 1 van de providers die glasvezel aanbiedt aan bedrijven, zo'n beetje iedereen gedaagd heeft. Cif, caiway, de gemeente, enz. Wat de precieze reden was werd mij niet echt duidelijk, maar dat zou wel eens voor vertraging kunnen zorgen bij de uitrol van glasvezeldiensten in de rest van Albrandsgreppel.

Het blijft namelijk angstig stil vanuit Caiway.

/Gossip modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:27
basdej schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:09:
Op de glasvezel zijn gewoon 20-30 hd zenders ;) je vergist je.
Verwarrend, ik word toch echt doorverwezen naar het Albrandswaard abonnement en daarbij staat 3 HD zenders. Als alle normale zenders HD zijn is dat weer een minpunt minder. :)

Maar dat kan dus maar op 1 TV? :S En die wifi router die je er bij krijgt, is dat eigenlijk wat?
PaT schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:22:
Ik hoorde van de week dat 1 van de providers die glasvezel aanbiedt aan bedrijven, zo'n beetje iedereen gedaagd heeft. Cif, caiway, de gemeente, enz. Wat de precieze reden was werd mij niet echt duidelijk, maar dat zou wel eens voor vertraging kunnen zorgen bij de uitrol van glasvezeldiensten in de rest van Albrandsgreppel.

/Gossip modus
Het rommelt nogal in de gemeente geloof ik nu blijkt dat onze eigen Euser corrupt is. :9 Volgens mij is er echter maar 1 aanbieder, en dat is Caiway, en zijn er nu andere partijen die dat monopolie willen doorbreken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De bedrijven, bijvoorbeeld op het bedrijventerrein achter de Shell en bij de milieustraat zijn geloof ik wel door 3 partijen benaderd. Cif, Sybic (of zoiets) en een lokale cowboy die daar ook zo'n container met reclame had staan. Euser schijnt dan weer banden met dat Sybic te hebben.

Never a dull moment in Albrandscity!

Voor wat betreft de hd kanalen was het zo dat de gemeente bedongen had dat ook het analoge signaal nog tig jaar beschikbaar bleef. Daardoor was er voor digitaal niet meer ruimte dan voor 3 hd zenders. Caiway was al bezig dat stuk open te breken en zo ook op de kabel hun normale hd pakket aan te bieden.
Ik kan mij niet voorstellen dat die beperking ook geldt voor glasvezel. Ik ga er daar dan ook van uit dat je meer hd zenders heb. Maar misschien dat de Portlanders dat kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

PaT schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:22:

/Gossip modus
Nou laten we dit maar niet hopen want ik wil nu wel echt van de adsl af...

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

ph4ge schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:44:
[...]
Verwarrend, ik word toch echt doorverwezen naar het Albrandswaard abonnement en daarbij staat 3 HD zenders. Als alle normale zenders HD zijn is dat weer een minpunt minder. :)

Maar dat kan dus maar op 1 TV? :S En die wifi router die je er bij krijgt, is dat eigenlijk wat?

[...]

Het rommelt nogal in de gemeente geloof ik nu blijkt dat onze eigen Euser corrupt is. :9 Volgens mij is er echter maar 1 aanbieder, en dat is Caiway, en zijn er nu andere partijen die dat monopolie willen doorbreken.
Glasvezel tv met 30 hd zenders is voor 1 tv, de rest kan gebruik maken van de digitale zenders zoals we nu al hier hebben. De router die je erbij krijgt is redelijk naar wat ik heb gelezen op internet.

Er is inderdaad maar 1 aanbieder, caiway.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Iemand nog een update hoe lang het gaat duren voordat Rhoon-noord en Poortugaal zijn aangesloten?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

ah, zojuist op de website cif-glasvezel.nl/albrandswaard gelezen dat het netwerk is opgeleverd, caiway.nl laat nu een tijd zien van medio februari wanneer de glasvezel opgeleverd wordt!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Het is het wachten meer dan waard. Bij mij is het echt rete-stabiel, zowel Internet als telefoon als TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

MasterMaceMichu schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:06:
Het is het wachten meer dan waard. Bij mij is het echt rete-stabiel, zowel Internet als telefoon als TV.
Wij kunnen hier niet meer wachten :D

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zat net even te kijken op de website van Caiway en het lijkt er op dat Rhoon-Dorp/Essendael kan bestellen en dat het dan binnenkort uitgerold wordt. Dit staat namelijk bij de ingangsdatum van het glasvezelabonnement.
Zo snel mogelijk, (medio februari, indien mogelijk eerder)
Nou zit ik nog even vast aan Telfort ADSL, dus ik moet nog even wachten, maar ik vind het wel vreemd dat CIF/Caiway met veel poeha begon met het aanleggen van de glasvezel en dat nu je de diensten af kan gaan nemen je niets meer van ze hoort. Ik had toch op zijn minst een reclamefoldertje van ze verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komt wel vandaag of morgen een brief in de bus, die verwijst naar de website waar de prijsverhogingen van Caiway staan per 1 april 2014.

https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/tarieven2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 07:32
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen:

Fox Sports € 24,95 € 24,95 (ongewijzigd)
en
Caiway Voetbal € 26,35 € 26,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij die tweede wordt het commentaar geleverd door Euser zelf :+

(Sorry, ik heb echt geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caiway voetbal, is dat geen Fox Sport en Sport 1 samen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Hierbij de onderverdeling van de diverse Sportpakketten van Caiway.

FOX Sport Eredivisie

FOX Sports Eredivisie is het kloppend hart van het Nederlandse voetbal.
Volg op 3 HD-zenders live alle wedstrijden uit de Eredivisie, veel live aandacht voor de Jupiler League wedstrijden en het volledige KNVB bekertoernooi.

Op vrijdag, zaterdag en zondag leidt FOX Sports Eredivisie u door alle wedstrijden van de speelronde. Met uitgebreide voor- en nabeschouwingen, gepresenteerd door de vaste gezichten Jan Joost van Gangelen, Kees Jansma en Toine van Peperstraten. Zij worden bijgestaan door een team van deskundige analisten, zoals Kenneth Perez, Arnold Bruggink, Jan van Halst en Erik Meijer. Vanuit de stadions houden verslaggevers en experts u op de hoogte van de laatste ins en outs van uw favoriete club.

Naast de live wedstrijden is er op FOX Sports Eredivisie ook veel extra’s te zien. De mooiste doelpunten, Club TV, boeiende voetbaldocumentaires en op zondagavond ziet u het ultieme samenvattingprogramma van alle Eredivisie-duels: '90 Minutes', gepresenteerd door Bas van Veenendaal.

FOX Sports International

FOX Sports International biedt u met twee extra zenders (SD) volop internationaal live topvoetbal uit de grootste voetbalcompetities en de American Football League NFL. Alle grote wedstrijden uit onder andere de Barclays Premier League, Serie A, Europa League (exclusief de wedstrijden van de Nederlandse clubs), FA Cup, DFB-Pokal, Coppa Italia en League Cup.

De wedstrijden worden gepresenteerd door Jan Joost van Gangelen, Kees Jansma en Toine van Peperstraten en worden van een deskundige blik voorzien door o.a. Kenneth Perez, Arnold Bruggink, Jan van Halst en Erik Meijer.

Naast het grote aantal live wedstrijden is er op FOX Sports International ook veel extra’s te zien, zoals samenvattingen van de internationale wedstrijden, de mooiste doelpunten en boeiende voetbaldocumentaires.

FOX Sports

FOX Sports is het live voetbalkanaal van Nederland waarop u geen voetbalwedstrijd meer mist! Met twee zenders, FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International, kunt u genieten van nationaal en internationaal topvoetbal.

Sport1

Met Sport1 geniet je van sport van het allerhoogste niveau. De voetballiefhebber kan zijn hart ophalen met buitenlands voetbal uit o.a. de Champions League, Primera Division, Bundesliga, Ligue 1 en de Liga Portugal. Verder is het smullen met topgolf: de PGA, European Tour, alle Majors, de Ryder Cup en het World Golf Championship worden live uitgezonden. Vanaf dit seizoen is ook de Formule 1 live en op meerdere kanalen te volgen bij Sport1. Verder zie je toptennis, MotoGP, atletiek, en basketbal. Sport1 is voor de sportliefhebber een absolute must.

Kijk de aankomende maanden bijvoorbeeld naar:

- Formule 1 – de grand prix in Japan
- Veel Champions League voetbal
- Barcelona-Real Madrid (El Clássico)
- NBA Basketbal
- ATP World Tour Finals in Londen

Uw voordelen op een rij:

•Exclusief live topvoetbal op 5 televisiekanalen
•Nationaal topvoetbal op FOX Sports Eredivisie: Eredivisie, Jupiler League en KNVB bekertoernooi
•Internationaal topvoetbal op FOX Sports International: Premier League, Serie A, UEFA Europa League en live bekervoetbal uit Engeland, Italië en Duitsland
•Vele extra’s, zoals Club TV, de mooiste doelpunten en 90 Minutes
•En nog veel meer…

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vandaag is in Essendael een brief van Caiway bezorgd dat mijn pilot glasvezel per 1 maart stopt. Laat die aansluiting nou al een maand of 2 geleden gewijzigd zijn in een normale caiway aansluiting. De administratie daar is dus niet helemaal op orde.

Het meest wrange is dat ze zeggen dat ze mij naadloos over gaan zetten op een alles in 1 pakket als ik dat wil. Had dat @*!#:& in september gezegd toen ik vroeg hoe dat zou gaan... dan had ik nou niet aan adsl van Telfort vast gezeten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste PaT,

Kan je via een intern bericht je adresgegevens doorgeven? Ik ga de jou omschreven situatie graag na.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Caiway schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:50:
Beste PaT,

Kan je via een intern bericht je adresgegevens doorgeven? Ik ga de jou omschreven situatie graag na.

Met vriendelijke groet,

Harma
Je hebt een DM, ik ben benieuwd.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.