[CAIWAY] Glasvezel in Albrandswaard

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 27.509 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Vandaag de activeringscode al ontvangen! :D Ben benieuwd wanneer onze grote doos komt

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Eindelijk!!!

Half jaar terug zo wat aangemeld, maar het gaat nu toch echt gebeuren... Na al het uitstel worden we toch nog fatsoenlijk met de rest van de wereld verbonden.

Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/nilsvdg/Home/pictures/IMG-20140206-WA0009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
YEUH!!!!!!

Let er bij activeren op dat je IE gebruikt....Andere browsers snapt Caiway niet echt... 8)7

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

MasterMaceMichu schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:47:
YEUH!!!!!!

Let er bij activeren op dat je IE gebruikt....Andere browsers snapt Caiway niet echt... 8)7
Ohja inderdaad, dankjewel! :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik vind dat zo ergelijk: het is belangrijk dat u zo snel mogelijk activieert. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebruik maakt....

Hoppakee, dat is het probleem van de klant hoor niet van ons......

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Dinictus208 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:54:
Ik vind dat zo ergelijk: het is belangrijk dat u zo snel mogelijk activieert. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebruik maakt....

Hoppakee, dat is het probleem van de klant hoor niet van ons......
Nou, dat vind ik niet, je kon zelf de ingangsdatum van het abbonement kiezen en als je hebt gekozen voor zo snel mogelijk, dan lijkt het me logisch dat het abbonement dan al ingaat en je het zelf snel moet activeren.

Heeft iemand de doos al gekregen? Ik verwacht hem denk ik pas dinsdag.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

basdej schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Nou, dat vind ik niet, je kon zelf de ingangsdatum van het abbonement kiezen en als je hebt gekozen voor zo snel mogelijk, dan lijkt het me logisch dat het abbonement dan al ingaat en je het zelf snel moet activeren.

Want betaling kan niet gewoon ingaan op het moment dat jij activeert......?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39
Dinictus208 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:13:
[...]

Want betaling kan niet gewoon ingaan op het moment dat jij activeert......?
Je betaalt pas vanaf het moment dat je activeert. Dan klopt de brief dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
basdej schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
[...]
Ik heb de doos vrijdag gehad. Direct alles aangesloten.

Ik woon pas een jaar in Poortugaal. Ik had met het oog op glasvezel, voor het verhuizen direct al 2 cat6 kabels onder de grond gelegd vanaf de meterkast, en een wandcontactdoos in mijn muur gevreesd op de plek waar ook mijn TV hangt. Netjes aansluiten is dus een eitje.

Helaas blijft mijn verbindingslampje nog knipperen.
Gezien iedereen zijn eigen glasvezelkabel heeft heb ik het vermoeden dat er ergens nog iemand een stekker in moet steken om mij te verbinden. Hoop dat ze daar niet al te lang mee wachten. In de brief stond dat het binnen 5 werkdagen na ondertekening zou zijn. Dat zal dus maandag of dinsdag worden.

[ Voor 3% gewijzigd door nils_vdg op 08-02-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Voor de grap hebben we alles aangesloten en het activeren lukte hier al! Dus nu lekker genieten van een stabiele 300 mbit verbinding! :D en de TV werkt echt perfect, mooi helder HD beeld en kastje is gewoon snel. Bedankt caiway!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Hebben jullie het al geactiveerd?

Hoi.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Caiway / Harma

Heb je nog een beetje kunnen achterhalen wat er nu allemaal gebeurd is met mijn "pilot aansluiting"? Ik ben toch wel benieuwd.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens de brief (10 werkdagen) zou ik 21 februari pas mogen activeren ik heb dit 12 februari gedaan, installatie ging perfect. Aantal tips die ik al had verzameld op diverse fora. Zorg dat je alleen op port 1 van glasvezelmodem tijdelijk maximaal 1 computer/laptop aansluit, nadat je de activatie geheel bent doorlopen kan je pas een router aansluiten. Port 2 = alleen voor IPTV port 3 en 4 zijn disabled. Maakt alleen gebruik van Internet Explorer bij een Microsoft besturing systeem zodra je gaat activeren. In het begin krijg je 192.168 adres van de router, dan na +/- 10min een 62.x.x adres op je laptop NIC wat je dan de mogelijkheid geeft om de activatie pagina te bezoeken, je krijgt dan te zien of je verder kan met activeren of een melding om contact op te nemen met de helpdesk (in dat geval ben je helaas te vroeg met activeren, wat bij een vriend van mij gebeurde, hij moest nog 48 uur wachten na telefoontje met de helpdesk). Als je dit niet hebt is alles in orde en mag je je woonadres verifiëren op de webpagina, zodra je een wachtbalkje krijgt lijkt het modem zich zelf aantal keer te herstarten dit duurt 15 minuten tot je laptop een WAN ip adres krijg 82.x.x.x vervolgens krijg je aantal vragen over activatiecode (die je pas na XX werkdagen mag activeren volgens de brief,in mijn geval moest ik nog 6 werkdagen nog wachten, maar heb ik niet gedaan).
In mijn abonnement (150/150mbit) zit een entone IPTV deze heb ik aangesloten op port 2 van het glasvezel modem. De Entone IPTV geeft helder 1080i @ 50hz beeld met de beloofde 26HD zenders. Tevens zit de hardeschijf netjes in de entone verwerkt dit bied me de mogelijkheid dat ik zelf programma's kan opnemen en opname kan programmeren. Omdat het modem geen router is (het geeft je op port 1 maximaal 1 WAN ipv4 adres) heb ik gekozen voor een degelijke asus wifi router RT-AC66U, deze router kan gemeten 836mbit (downloaden) WAN->LAN en 839mbit (uploaden), hierdoor ben ik verzekerd dat bij snelheidsverhoging in de toekomst (het glasvezel modem kan 1000/1000mbit aan) voorlopig voldoende capaciteit heb en daarnaast heeft deze router een groot wifi bereik op 2.4 en 5ghz. Ook is er een mogelijkheid voor dualwan en fallback mogelijkheden op de asus router naar LAN/USB port zoals een dongle. Op de asus RT-AC66U draai ik custum firmware 3.0.0.4.374.39 (Merlin build). Speedtest geven ruim 150/150mbit aan in rhoon centrum en 3ms naar tweakers.net wat een verademing als je van xs4all VDSL 37/3 met 25ms komt. Ook in battlefield 4 zie ik een latency van 3 a 4 ms in game en behaal je een kleine reactietijd voordeel. Qua portforwarding hoefde ik niks te doen op de asus router, out of the box werkte xbox 360 netwerktest vlekkeloos. Op www.grc.com heb ik de GRC's Instand UPnP Exposure Test en de all service ports test gedaan waar de asus perfect de testen doorstond. Tevens heb ik met ipad via appstore multiscreen tv app gedownload, de code is te vinden in het menu op en entone IPTV. Ben erg tevreden over de snelheid en de mogelijkheden en heb me XS4ALL abonnement hierbij opgezegd.

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Leuk verslagje! Ben ook benieuwd naar andere ervaringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Bij mijn activatie heb ik Google Chrome gebruikt op Mac OS X, geen problemen ondervonden met de activatie. Raar dat nu opeens wel IE moet worden gebruikt?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
TweakBoy schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:11:
Bij mijn activatie heb ik Google Chrome gebruikt op Mac OS X, geen problemen ondervonden met de activatie. Raar dat nu opeens wel IE moet worden gebruikt?
Op IE weten we zeker dat het werkt, maar zoals je zegt, op andere browsers werkt het veelal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week ook een mailtje ontvangen dat het beschikbaar is en mij direct maar aangemeld, wacht eerst eventjes af of er geen vertraging ontstaat bij versturen van de benodigde apparatuur of problematiek bij de aansluiting voordat ik het KPN abonnement daadwerkelijk stopzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update, afgelopen zondag dus de boel aangevraagd en dinsdag ontving ik het eerste pakket al voor het coax-gedeelte. Vrijdag wederom een vriendelijke pakketdienst-bezorger voor de deur met het installatiepakket en natuurlijk direct aangesloten en zowaar werkte het na enkele minuten al.

Geloof dat ik op IT-gebied nog nooit zo weinig moeite heb gehad met de installatie, letterlijk een minuut werk om die glasvezelmodem aan te sluiten en ook de overige diensten waren zo geregeld. Duurste pakket genomen en een nette 346mbit download en 339mbit upload rechtstreeks op de modem en een paar procent lager via de router in huis.

Overigens had ik ook alle horrorverhalen gelezen over de Entone en TV in algemene zin maar daar heb ik ook geen enkele klacht over. Prachtig beeld, handig dat bijv. RTL4 HD ook gewoon direct onder 4 zit (t.o.v. KPN) en de afstandsbediening reageert snel, menu's zijn simpel en ook het opnemen en pauzeren werkt prima.

Alleen die afstandsbediening had wel een slag groter gemogen, maar als dat het ergste is ... :D
Prima service, snelle verbinding en ook over de TV niets dan lof. Na de eerdere problematiek met Caiway (of was het CAI?) in een ver verleden is dit echt een heerlijke terugkeer, merk wel dat Caiway duidelijk met een charme offensief moet komen voor deze gemeente, teveel mensen zijn écht huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat laatste klopt zeker. Ik heb zelf alleen tv van Caiway op het moment, maar van mensen die kabelinternet van ze hadden hoorde ik de verschrikkelijkste verhalen. Beroerde uptime, uitermate belabberde downloadsnelheden en een niet bestaande klantenservice.

Wat dat betreft is het inderdaad maar goed dat het glasvezelpakket zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Wij zijn ook nog steeds 100% tevreden met ons 300/300 pakket, telefonie, tv en internet werkt perfect!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Hoe werkt de Android app???

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 15:39
En hoe werkt de popcornmachine???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een Android app dan van Caiway ? Daar zijn ze toch al drie jaar mee bezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
En waar hoor je die vraag normaal te stellen? :P jongens, kom op zeg. Als jullie het niet weten, is het aannemelijk dat de rest het ook nog niet weet.

Ter informatie: de app is nog in alpha, en wordt intern getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Neyluzz schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:05:

Ter informatie: de app is nog in alpha, en wordt intern getest.
Haha, stond in oktober 2012 ook al in de testfase.
Volgend jaar ook nog denk ik.

Blijven dromen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Enige wat niet werkt zijn de zenders op de coax voor de 2e tv,

(Een en canvas geven blokjes beeld)
(discovery en tlc e.d geven geen signaal)
(Nickelodeon zit niet in mijn pakket volgens de smartcard?)

Alle andere zenders die in pakket A zitten van albrandswaard coax (apart dat we pakket B niet krijgen terwijl we die wel op de glasvezel hebben maar oke) die werken perfect...

maar daarvoor komt maandag een monteur langs ;)

[ Voor 59% gewijzigd door basdej op 09-03-2014 13:03 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Een paar vragen die ik zo snel niet kon vinden:

Als je glasvezel neemt, blijft er signaal op de coax staan wordt er op de site vermeld. Moet je hiervoor dan nog betalen? (ik betaal daar nu 16 euro pm voor)

Edit: bad boy, ik heb het wel gevonden. Het is inbegrepen in het abonnementstarief van glasvezel. Dat vind ik een goede zaak.

Welke modem raden jullie aan achter de glasmodem? Welke werkt goed? Beetje makkelijke vraag.
Ik wil graag een model aanschaffen die bewezen goed werkt op dit netwerk. Je kunt er blijkbaar 1 bij cai bestellen voor 50 euro maar het is niet duidelijke welke model dit is.

Kreeg gister de folder binnen, we kunnen bestellen hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Dinictus208 op 12-03-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
De Asus RT-AC66U of RT-AC68U zijn prima routers voor achter het glasmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik neem aan dat het glasmodem verder niet aan dhcp doet zoals bijvoorbeeld de modems van Telfort ADSL? Je kan er dus ieder modem aanhangen en van de netwerkpoort van het glasmodem in je WAN poort steken van je router/AP en dan zou de boel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Yep. Je kan dus elke router aansluiten op de meest linker (LAN1) poort op het glasvezelmodem. De router krijgt vervolgens via DHCP een IP adres toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waar is eigenlijk de meest rechtse poort voor? En zijn er plannen om ook de 2e 'tv poort' te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
LAN 3 & 4 hebben op dit moment geen functie. Deze kan uiteraard in de toekomst dienst doen voor andere diensten.

Op dit moment is het dus:

LAN 1: internet
LAN 2: IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is: hoeveel tv's kan je nou aansluiten?
In de folder staat momenteen nog maar 1. Maar elders zie ik ook dat je extra decoders kan krijgen...

Is er voor wat betreft TV nog een voordeel van 300/300 vs 150/150 of is 300/300 echt alleen ten behoeve van sneller internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is er nu nog maar 1, de rest gaat via coax. Op die coax aansluitingen kan je uiteraard ook weer een (coax)decoder zetten voor aanvullende pakketten.

Het tv signaal gaat buiten je internetsnelheid om. Mijn buren hebben 150/150 genomen en die haalden met speedtest.net, terwijl de tv aan stond 167/165. De tv stream wordt dus duidelijk buiten de internetsnelheid gehouden.

[ Voor 42% gewijzigd door PaT op 13-03-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Thanx for the info. In mijn geval is het die extra 10 euro denk ik niet waard. Ik ga al van 700kbyte/s naar iets van 18.000 kbyte/s als ik 150mbit pak. alhoewel, tis maar een tientje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dinictus208 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:25:
Thanx for the info. In mijn geval is het die extra 10 euro denk ik niet waard. Ik ga al van 700kbyte/s naar iets van 18.000 kbyte/s als ik 150mbit pak. alhoewel, tis maar een tientje...
Ik ga ook over naar Glas Start (tv via coax) en heb gisteren de doos met modem e.d. in ontvangst genomen. Ik kijk amper nog TV dus die tien euro bespaar ik.

Wat schetst nu mijn verbazing: er zit wel een HD TV unit in de doos. Die hoor je toch niet te krijgen bij het start pakket? Hebben ze nu het verkeerde toegezonden of zie ik het verkeerd?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij start heb je toch ook een decoder nodig? Dan heb je wel 3 HD zenders! ;)

Of natuurlijk een cam module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
bombadil schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:48:
[...]

Ik ga ook over naar Glas Start (tv via coax) en heb gisteren de doos met modem e.d. in ontvangst genomen. Ik kijk amper nog TV dus die tien euro bespaar ik.

Wat schetst nu mijn verbazing: er zit wel een HD TV unit in de doos. Die hoor je toch niet te krijgen bij het start pakket? Hebben ze nu het verkeerde toegezonden of zie ik het verkeerd?
Als je nog geen klant was van Caiway krijg je die er gratishh bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
bombadil schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:48:
[...]
Wat schetst nu mijn verbazing: er zit wel een HD TV unit in de doos. Die hoor je toch niet te krijgen bij het start pakket?
Is het HD TV via IPTV (Entone) of HD TV via Coax (Humax)?

Bij Alles-in-één Glas Start krijg je een humax in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Snap het eigenlijk niet. Ik kijk volgens mij nog helemaal analoog. Heb geen decoders staan en heb 3 tv's lopen. Wat gebeurt er met dat signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

avdkooij schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:55:
Is het HD TV via IPTV (Entone) of HD TV via Coax (Humax)?

Bij Alles-in-één Glas Start krijg je een humax in bruikleen.
Dan klopt het want het is een Humax (heb al Caiway coax+internet). Ik ging ervan uit dat het coax gedeelte helemaal gelijk zou blijven.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dinictus208 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:57:
Snap het eigenlijk niet. Ik kijk volgens mij nog helemaal analoog. Heb geen decoders staan en heb 3 tv's lopen. Wat gebeurt er met dat signaal?
Niks, die blijven gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

NICE!

Heeft iemand de standaard modem van cai glas? is dat wat? Kost 50 euro en is volgens mij een netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Met de verkiezingen voor de deur (morgen), kreeg ik de volgende email van info@glasvezelalbrandswaard.nl en ik citeer hierbij specifiek het volgende:

Er zijn meerdere aanbieders aanwezig met ingang van april 2014 en u heeft nu al een triple-play glasvezel voor 30 euro per maand (75MBps up/down. Digitale TV 60 zenders en telefonie)

Weet iemand hiervan wat meer? Ik kan hier niks over terug vinden op het internet. Volgens mij gewoon weer een verkiezingsstunt om stemmen te ronselen, of wordt het glasvezelnetwerk daadwerkelijk opegensteld voor een 2e partij, conform de afspraak t.b.v. de overname destijds met de gemeente?

Lijkt mij weer een mooi stukje lariekoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Kan je de rest van de inhoud ook tonen? Ik heb het idee dat hetgeen dat je toont voor mij niet in de juiste context wordt begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Hebben jullie ook een gratis inbraakgolf cadeau gehad?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:23
Zwijntjesdrecht schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:51:
Met de verkiezingen voor de deur (morgen), kreeg ik de volgende email van info@glasvezelalbrandswaard.nl en ik citeer hierbij specifiek het volgende:

Er zijn meerdere aanbieders aanwezig met ingang van april 2014 en u heeft nu al een triple-play glasvezel voor 30 euro per maand (75MBps up/down. Digitale TV 60 zenders en telefonie)

Weet iemand hiervan wat meer? Ik kan hier niks over terug vinden op het internet. Volgens mij gewoon weer een verkiezingsstunt om stemmen te ronselen, of wordt het glasvezelnetwerk daadwerkelijk opegensteld voor een 2e partij, conform de afspraak t.b.v. de overname destijds met de gemeente?

Lijkt mij weer een mooi stukje lariekoek...
Meerdere aanbieders daar hoor ik graag meer over, stel je mail eens ruim open... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@babbi

Kijk eens bij andere Caiway topic's. Trouwens belachelijk dat er niet 1 algemene is van Caiway.

Antwoord op je vraag:

http://www.cbizz.nl/cbizz...ncier-op-netwerk-caiwcif/

Nu happy zeker??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Schijnbaar willen jullie het complete spam bericht, dus bij deze. Totaal overbodig, derhalve had ik alleen het belangrijkste gedeelte gekopieeerd en geplakt. Maar ja... U vraagt,.....

Weet u nog vier jaar geleden, de campagne voor Glasvezel in Albrandwaard?

De uitgangspunten waren:

Verkoop de huidige verouderder gemeentelijke CAI aan een marktpartij onder de voorwaarden;
Binnen twee jaar na verkoop krijgen alle woningen en bedrijven een gratis glasvezel aansluiting
De huidige tarieven voor bestaande abonnees blijven de eerste drie jaar op het huidige prijspeil

U heeft informatie gevraagd of verstrekt aan onze site, hier ons laatste bulletin

Niemand geloofde het verhaal van Eva-logo!!

Maar dankzij het onverstoorbaar handelen van Bert Euser Raadsleden - B G Euser2 en zijn team, is het er toch van gekomen

Het CIF heeft Albrandswaard voorzien van een supermodern glasvezelnetwerk. Bewoners hebben eenmalig de kans gekregen om gratis aangesloten te worden op dit netwerk. Inmiddels is het overgrote deel van Albrandswaard aangesloten, in totaal ruim 10.000 woningen.

Dit is goedkoper dan op de KPN/Reggefiber netwerken.

Dit is het laatste bericht dat u van het glasvezelinitiatief krijgt, ons werk zit erop, vrijdag gaat de site uit de lucht.

Er zijn niet veel partijen die hun belofte waarmaken, Eva-logois een uitzondering.
Denkt u as woensdag in het stemhokje aan hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is dat aanbieden van andere partijen vooralsnog niet voor bedrijven? En is Euser om die reden juist niet gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere aanbieders bedoelen ze mee; Caiway en Cbizz. Oftewel geen keus als consument. Ze zijn er met open ogen ingetuind in Albrandswaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat noem je toch geen spam. De werkgroep voor het aanleggen van glas in jullie regio heeft zijn taak volbracht. Geen enkele reden meer om actief te blijven dus.

Wat betreft andere dienstverleners via het CIF netwerk, Cbizz neemt een EAS dienst af VIA het netwerk van Caiway. Binnenkort zal wholesale starten met het aanbieden van ODF, waarna andere providers hun apparatuur kunnen plaatsen in de POPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Neyluzz schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:21:
Dat noem je toch geen spam. De werkgroep voor het aanleggen van glas in jullie regio heeft zijn taak volbracht. Geen enkele reden meer om actief te blijven dus.
Sorry, maar jij weet echt niet waar ik mij wel en niet voor heb aangemeld. In ieder geval nooit voor dit soort emails (dus "spam"). Secundair; dit is gewoon een manier om stemmen te winnen voor de verkiezingen, derhalve ongewenste email en dus "spam".

En ik had al reeds glasvezel voordat men hier überhaupt mee bezig was, dankzij DDWW destijds. Bijna 2 jaar voordat Caiway / CIF ons aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:51:
[...]
Secundair; dit is gewoon een manier om stemmen te winnen voor de verkiezingen, derhalve ongewenste email en dus "spam".
Ben ik met je eens, ik lag de focus meer op het feit dat ze geen bestaansrecht meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:10:
Schijnbaar willen jullie het complete spam bericht, dus bij deze. Totaal overbodig, derhalve had ik alleen het belangrijkste gedeelte gekopieeerd en geplakt. Maar ja... U vraagt,.....

Weet u nog vier jaar geleden, de campagne voor Glasvezel in Albrandwaard?

De uitgangspunten waren:

Verkoop de huidige verouderder gemeentelijke CAI aan een marktpartij onder de voorwaarden;
Binnen twee jaar na verkoop krijgen alle woningen en bedrijven een gratis glasvezel aansluiting
De huidige tarieven voor bestaande abonnees blijven de eerste drie jaar op het huidige prijspeil

U heeft informatie gevraagd of verstrekt aan onze site, hier ons laatste bulletin

Niemand geloofde het verhaal van Eva-logo!!

Maar dankzij het onverstoorbaar handelen van Bert Euser Raadsleden - B G Euser2 en zijn team, is het er toch van gekomen

Het CIF heeft Albrandswaard voorzien van een supermodern glasvezelnetwerk. Bewoners hebben eenmalig de kans gekregen om gratis aangesloten te worden op dit netwerk. Inmiddels is het overgrote deel van Albrandswaard aangesloten, in totaal ruim 10.000 woningen.

Dit is goedkoper dan op de KPN/Reggefiber netwerken.

Dit is het laatste bericht dat u van het glasvezelinitiatief krijgt, ons werk zit erop, vrijdag gaat de site uit de lucht.

Er zijn niet veel partijen die hun belofte waarmaken, Eva-logois een uitzondering.
Denkt u as woensdag in het stemhokje aan hun?
Je wilt niet spammen zeg je maar vervolgens breek je nog wel even een lans voor je politieke partij...

Echte concurrentie kan je dan Cbizz ook niet noemen. Laat dan gewoon X4all, ziggo of UPC erop.

Edit: hooo woo, ik lees het helemaal verkeer. Sorry. Dat was dus het spambericht en niet JOUW bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle woningen, houdt CIF zich dus al niet aan.
Contractbreuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Dinictus208 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:07:
[...]

Je wilt niet spammen zeg je maar vervolgens breek je nog wel even een lans voor je politieke partij...

Echte concurrentie kan je dan Cbizz ook niet noemen. Laat dan gewoon X4all, ziggo of UPC erop.

Edit: hooo woo, ik lees het helemaal verkeer. Sorry. Dat was dus het spambericht en niet JOUW bericht.
En daarom wou ik juist ergenis voorkomen door alleen het hoofdpunt vermelden... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat was een nobel streven ;)

Alhoewel het onderwerp ook wel in dit topic past volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:47:
Alle woningen, houdt CIF zich dus al niet aan.
Contractbreuk?
nee want dat was t/m 2017 geloof ik, dus niet meteen zo negatief zijn.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gister alvast een humax gekregen. Is het normaal dat die los van de rest al geleverd wordt?
Oh ja, dat actieveren: kan je dat ook via een andere connectie doen of moet dat echt op het netwerk van CAI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het klopt dat je een in delen het pakket geleverd KAN krijgen, dat schijnt afhankelijk te zijn van de huidige voorraad.

Het activeren moet via de glasvezel verbinding, je sluit hiervoor een PC of laptop direct op LAN1 van het glasvezelmodem en gaat naar ikgavoorglas.nl/activeren.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En dat bij voorkeur met IE. Mijn buurtjes probeerden te activeren met Safari op een Mac, maar dat vond Caiway niet zo'n goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Bedankt voor de info jongens. Ik laat hier even weten hoe het verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Eitje tot nu toe, 168mbs up en down direct op het glasmodem. Kabel die je in de wandcontactdoos stopt moet je wel even goed manoeuvreren totdat hij er goed in klikt. Vanavond verder met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Dinictus208 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:28:
Eitje tot nu toe, 168mbs up en down direct op het glasmodem. Kabel die je in de wandcontactdoos stopt moet je wel even goed manoeuvreren totdat hij er goed in klikt. Vanavond verder met de TV.
Mooi om dat te horen! eindelijk geen ADSL meer hahaha

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tv inmiddels ook up and running?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja jongens. Klikken en gaan zo simpel is het. Je moet echt wel lui zijn als je hier installatieservice voor neemt. Beeld is ECHT superstrak en ik ben mister kritisch. Het interactieve deel werkt ook goed.
Ik kreeg een flyer in de bus van een bedrijf dat installaties doet voor 70 euro. Stelletje dieven. Bij CAI zelf is het geloof ik 29 euro.

Gister even Spartacus gekeken. HD bloed.
Vandaag even kloten met kabels, dan komt de telefoon.

Heb alleen mijn wireless router niet gekregen dus daar gaat iets niet goed volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2ruc0.jpg
:o

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 22-03-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooi man, installatie is idd een eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

wat doen die andere 2 UTP poorten op het glasmodem overigens?
Zit volgens mij geen prut in.

Betekent dus dat als je er een router op wilt zitten je nooit direct op het glasmodem kan werken. (tenzij je je router eruit trekt)

1: PC
2: TV
3: ?
4: ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:23
3 en 4 hebben geen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Dinictus208 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:06:
wat doen die andere 2 UTP poorten op het glasmodem overigens?
Zit volgens mij geen prut in.

Betekent dus dat als je er een router op wilt zitten je nooit direct op het glasmodem kan werken. (tenzij je je router eruit trekt)

1: PC
2: TV
3: ?
4: ?
1 = internet
2 = iptv
3 = niets
4 = niets

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Dinictus208 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:30:
Ja jongens. Klikken en gaan zo simpel is het. Je moet echt wel lui zijn als je hier installatieservice voor neemt. Beeld is ECHT superstrak en ik ben mister kritisch. Het interactieve deel werkt ook goed.
Ik kreeg een flyer in de bus van een bedrijf dat installaties doet voor 70 euro. Stelletje dieven. Bij CAI zelf is het geloof ik 29 euro.

Gister even Spartacus gekeken. HD bloed.
Vandaag even kloten met kabels, dan komt de telefoon.

Heb alleen mijn wireless router niet gekregen dus daar gaat iets niet goed volgens mij.

[afbeelding]
:o
Beste Dinictus208,

We gaan graag na waarom de router nog niet is geleverd. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Je mag ook een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zit net even op de website van Caiway te kijken, maar ze hebben de abonnementen aangepast voor glasvezel. Je hebt nu keuze uit 100 -200 - 400 in plaats van 75 - 150 -300 voor volgens mij dezelfde prijs.

https://www.caiway.nl/sit...ninuwgebied/albrandswaard

Dat is even prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ook een knaak per maand meer. Dat is ook de gebruikelijke Caiway-tactiek; af en toe de snelheid omhoog en af en toe de prijs. Na verloop van tijd introduceren ze dan weer een nieuw instapabonnement en heb je de huidige gebruikers mooi een duurder abonnement in de maag gesplitst..

Heel vervelend want de basissnelheid is voor mij prima, ik heb dan ook geen behoefte aan duurder. En 99 van de 100 keer zit mijn snelheidsbottleneck aan de andere kant ipv in mijn verbinding.

Positief is dat ik alweer een maandje draai op Glasstart (komende van IGR en later Caiwaycoax)en het internet werkt prima. Asus wifi router en desktop bekabeld. Enkel nog een "blijven hangen" issue met internet op de Ipad maar dat is denk ik een eigen instelling. Vaste telefonie gebruik ik niet en de hoofdtelevisie heeft geen vrije HDMI poorten dus die laat ik vooralsnog ook over de coax lopen, zoveel reguliere uitzendingen kijkt ik toch niet meer. Zonder de Allesineen glavezelcombinatie had ik de coaxtelevisie er denk ik helemaal uitgedaan.

[ Voor 61% gewijzigd door bombadil op 07-05-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat mij nu niet helemaal duidelijk is. Bij de oude abonnementen kreeg je bij het 75/75 abbo geen tv via glasvezel. Als ik het nu zo lees krijg je dat nu bij het 100/100 G100 abbo WEL. Of lees ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Caiway schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Beste Dinictus208,

We gaan graag na waarom de router nog niet is geleverd. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Je mag ook een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma
Beste Harma,

Sorry voor mij late reactie. Het probleem heb ik dezelfde dag nog ism de klantenservice opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
PaT schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:22:
Wat mij nu niet helemaal duidelijk is. Bij de oude abonnementen kreeg je bij het 75/75 abbo geen tv via glasvezel. Als ik het nu zo lees krijg je dat nu bij het 100/100 G100 abbo WEL. Of lees ik het nu verkeerd?
Bij alle pakketten wordt standaard coax TV geleverd.

Bij het G100 pakket zit GEEN IPTV inbegrepen, noch kan dit worden besteld.

Bij G200 en 400 kan men wel voor 5 euro per maand IPTV afnemen. En daarnaast gebruik blijven maken van het coax netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooi, dat hele ip-tv gebeuren is an sich prima, maar ik heb weinig zin om alle coax kabels te gaan vervangen voor cat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Coax vs. IPTV:
Ik heb bij de start het alles in één glas besteld, met een Entone. Heb tot nog toe die entone gebruikt icm mijn 10 jaar oude TV-bakbeest, maar heb sinds deze week een deftige LCD tv, waar ook een CAM module inzit.

Nu heb ik in eerste instantie de entone weer aangesloten, omdat volgens Caiway je bij dit abbonnement niet alle zenders en zeker geen HD zenders via de kabel kunt ontvangen.

Uiteraard ook de kabel geprobeerd en na wat verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben, heb ik ook via de kabel een shit-load aan zenders, maar bij de meeste geeft de tv aan dat het signaal te zwak is OF dat het een gecodeerde zender is.....

Zou het werken als ik een CAM module laat komen van Caiway? Volgens CW zelf niet, maar die zitten er vaker naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ip-tv via een CI+ module gaat toch niet werken :? Je hebt nu je entone (neem ik aan?) via een cat kabel aangesloten op je glasmodem. Om je CI+ module te moeten laten werken zou je dus je cat kabel "ergens" in je tv moeten stoppen. Nou ben ik geen expert, maar dat werk niet.

Ik heb zelf al jaren de CI+ module in mijn tv zitten, maar die is toch echt gewoon aangesloten op coax. Dan krijg je het "standaard" tv pakket die onze fantastische ex-wethouder Euser heeft afgedwongen bij Caiway met wel drie (3!) HD zenders! ja ja...wat een luxe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Iets te kort opgetikt door me denk ik....;)

Inderdaad zou ik de entone dan af willen koppelen en via de coax ingang willen werken van de tv, immers: Caiway geeft ook 'gewoon kabel door' voor de andere tv's in het huis.

Ik loop nu dus blijkbaar inderdaad tegen het 'ik graai her en der wat en intimideer een beetje'-Euser probleem aan, blijkbaar. Als die ellende voorbij is (nog twee jaar, volgens mij), zou CW dus full-spectrum over de kabel mogen en alle zenders die nu via IPTV ook via de kabel mogen aanbieden en heeft mijn 'ik ga lekker via de kabel en een CI+ module tv kijken' ideetje pas echt zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens mij heeft het via IP-tv kijken maar in een paar gevallen voordeel, namelijk als je per se meer HD-zenders wil (dat klopt toch, dat het ip-signaal wel het reguliere aanbod met 26 HD zenders van CW heeft?) OF wanneer je gebruik wil maken van interactieve tv. Doe je dat niet en ben je geen pixel-geil persoon, dan is het "standaard" coax signaal prima i.c.m. een CI+, ook nu al. Je hebt dan immers een kastje minder onder je tv staan en voor mij persoonlijk belangrijker, gewoon zappen met de zappert van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
IP signaal heeft idd meerdere HD zenders. Ik kijk sowieso weinig TV en al helemaal niet interactieve shizzle...

Gaat mij er vnl. om dat de kids 's ochtends even TV kunnen kijken en ik af en toe eens een afleveringetje van een Comedy Central tekenfilm. En daarnaast dat ik niet meer die Entone hoef op te starten, dat ding is tergend langzaam en vreet stroom (standby >15w...)

Ik ga maar eens een CI module aanvragen bij CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Overigens is sinds 1 mei (dacht ik) het basis pakket via glasvezel aangepast. Ik heb nu een hele zwik lokale zenders die me gestolen kunnen worden en ik mis een paar zenders waar ik wel naar keek zoals fox en mgn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
In Albrandwaard is er via de kabel:
* Basic TV Albrandswaard (60 tv-zenders, waarvan 3 in HD)
* het aanvullende Pluspakket B (24 tv-zenders)

CI module aanvragen lijkt me alleen zin hebben als je een abonnement hebt op pluspakket B, want Basic TV albrandswaard lijkt me ongecodeerd, of anders wel over zo'n 7 maanden:

Caiway moet nog maar tot 15 december 2014 het analoge tv pakket ongemoeid laten. Waarschijnllijk zal Caiway daarna spoedig analoge tv afbouwen en daarmee ruimte maken om het reguliere ongecodeerde Basic TV met 29 HD zenders op de kabel zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door avdkooij op 07-05-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het basispakket is zeker NIET ongecodeerd. Zonder decoder geen HD zenders of überhaupt digitale tv. Zonder decoder zit je tegen echt ouderwets analoog signaal te kijken. Dat gebruik ik op mijn slaapkamer en zolder en dat is echt heel beroerd.

Of dat al in december gaat veranderen, dat weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Caiway, wat hoor ik nu. Raden jullie mensen met een nieuwe glasvezelverbinding nu aan om TV te blijven kijken via de kabel en het glas alleen te gebruiken voor internet en en telefoon vanwege problemen met TV via glas?

Dit zegt mijn buurman dus ik kan het mis hebben. Ik hoop toch dat het niet waar is!!

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 08-05-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dinictus208 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:44:
Caiway, wat hoor ik nu. Raden jullie mensen met een nieuwe glasvezelverbinding nu aan om TV te blijven kijken via de kabel en het glas alleen te gebruiken voor internet en en telefoon vanwege problemen met TV via glas?

Dit zegt mijn buurman dus ik kan het mis hebben. Ik hoop toch dat het niet waar is!!
Waar lees je dat? Of is dit een hersenspinsel van die buurman van je? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Lijkt mij stug dat ze hun eigen product gaan afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Problemen mer tv via glas heb IK iig nog nooit gehad. Als die entone eenmaal draait, geeft deze de zenders perfect weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik krijg net een folder van CW in de bus met de nieuwste abbo's. 100 keer sneller uploaden dan via ADSL van KPN! CW negeert vdsl enz voor het gemak maar even. 8 Mbit download is ook alweer een tijdje geleden hier.

Ach ja, reclame :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb ook nog nooit grote problemen gehad (ja zender info is om de zoveel tijd leeg dat los je dan op door even de EPG te activeren) en heel soms staat er een zender even stil. Maar mijn buurman zegt echt dat Caiway het hem heeft afgeraden.... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

PaT schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:28:
Ik krijg net een folder van CW in de bus met de nieuwste abbo's. 100 keer sneller uploaden dan via ADSL van KPN! CW negeert vdsl enz voor het gemak maar even. 8 Mbit download is ook alweer een tijdje geleden hier.

Ach ja, reclame :X
1 x 100 = 100 upload,

in mijn geval zelfs 300x zo snel als met ons oude kpn abbonement, dus wat dat betreft is het getal zelfs nog te laag voor de mensen die geen geluk hadden met vdsl ;)

En wij zijn hier ook niet bekend met problemen van de Entone of Caiway IPTV, heeft letterlijk foutloos gedraaid sinds de start! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door basdej op 11-05-2014 12:29 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Hier werkt het echt super. Down, up, tv, telefonie, ci+ etc..
Geen problemen mee gehad, aansluiting ging vlekkeloos en overzetten ook.

Van kpn 8mb naar caiway 300mb. Zeer tevreden ook met de klantenservice!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik moet nog ruim drie maandjes wachten, dan kan ik de migratie in werking zetten. Ik kan ook niet wachten! Ik hou het denk ik bij het basispakket. 100/100 had ik ook in de pilot-periode en dat was snel zat. Vaak word je toch beperkt door de "andere kant van de lijn". Upgraden kan altijd nog.

Tot die tijd kan ik mooi op zoek naar een goede wifi/router. De Netgear WNDR3700 begint nu toch wel een beetje antiek te worden. Die mag mooi als accespoint blijven dienen op zolder :)

[ Voor 56% gewijzigd door PaT op 26-05-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb nog een kleine aanvullende vraag (en een ongegeneerd kickje).
Het glasmodem is echt alleen maar modem toch? Dus je sluit het modem aan op de WAN poort van je Wifi/router en die regelt verder de dhcp enz?

Ik zit nu bij Telfort en dat !@#$% Experia V8 ding wat je daar krijgt is dus ook een router. Dat gedeelte doet hij echter zo slecht dat je hem continu opnieuw mag opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het is inderdaad puur een modem.

Eigenlijk kunnen die dingen meer dan alleen als modem fungeren. Maar dat hebben ze uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

PaT schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:20:
Ik heb nog een kleine aanvullende vraag (en een ongegeneerd kickje).
Het glasmodem is echt alleen maar modem toch? Dus je sluit het modem aan op de WAN poort van je Wifi/router en die regelt verder de dhcp enz?

Ik zit nu bij Telfort en dat !@#$% Experia V8 ding wat je daar krijgt is dus ook een router. Dat gedeelte doet hij echter zo slecht dat je hem continu opnieuw mag opstarten...
Je hebt geluk want het glasmodem is gewoon alleen maar een blokje wat het lichtsignaal omzet in een Wan Ethernet signaal, daaraan doe je je eigen (snelle) router en dan is het knallen maar zonder problemen!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb gisteren overigens de kwaliteit van het COAX gecodeerde aanbod vergeleken met het IPTV aanbod. (zelfde TV gebruikt)

Mijn conclusie is dat de kwaliteit van IPTV veel hoger is dan op COAX. Ook is de coax interface wat ouderwetser.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.