Hoi.
Half jaar terug zo wat aangemeld, maar het gaat nu toch echt gebeuren... Na al het uitstel worden we toch nog fatsoenlijk met de rest van de wereld verbonden.

Let er bij activeren op dat je IE gebruikt....Andere browsers snapt Caiway niet echt...

Ohja inderdaad, dankjewel!MasterMaceMichu schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:47:
YEUH!!!!!!
Let er bij activeren op dat je IE gebruikt....Andere browsers snapt Caiway niet echt...
Hoi.
Hoppakee, dat is het probleem van de klant hoor niet van ons......
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Nou, dat vind ik niet, je kon zelf de ingangsdatum van het abbonement kiezen en als je hebt gekozen voor zo snel mogelijk, dan lijkt het me logisch dat het abbonement dan al ingaat en je het zelf snel moet activeren.Dinictus208 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:54:
Ik vind dat zo ergelijk: het is belangrijk dat u zo snel mogelijk activieert. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebruik maakt....
Hoppakee, dat is het probleem van de klant hoor niet van ons......
Heeft iemand de doos al gekregen? Ik verwacht hem denk ik pas dinsdag.
Hoi.
Want betaling kan niet gewoon ingaan op het moment dat jij activeert......?basdej schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
[...]
Nou, dat vind ik niet, je kon zelf de ingangsdatum van het abbonement kiezen en als je hebt gekozen voor zo snel mogelijk, dan lijkt het me logisch dat het abbonement dan al ingaat en je het zelf snel moet activeren.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Je betaalt pas vanaf het moment dat je activeert. Dan klopt de brief dus niet.Dinictus208 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:13:
[...]
Want betaling kan niet gewoon ingaan op het moment dat jij activeert......?
Ik heb de doos vrijdag gehad. Direct alles aangesloten.basdej schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
[...]
Ik woon pas een jaar in Poortugaal. Ik had met het oog op glasvezel, voor het verhuizen direct al 2 cat6 kabels onder de grond gelegd vanaf de meterkast, en een wandcontactdoos in mijn muur gevreesd op de plek waar ook mijn TV hangt. Netjes aansluiten is dus een eitje.
Helaas blijft mijn verbindingslampje nog knipperen.
Gezien iedereen zijn eigen glasvezelkabel heeft heb ik het vermoeden dat er ergens nog iemand een stekker in moet steken om mij te verbinden. Hoop dat ze daar niet al te lang mee wachten. In de brief stond dat het binnen 5 werkdagen na ondertekening zou zijn. Dat zal dus maandag of dinsdag worden.
[ Voor 3% gewijzigd door nils_vdg op 08-02-2014 16:20 ]
Hoi.
Hoi.
Heb je nog een beetje kunnen achterhalen wat er nu allemaal gebeurd is met mijn "pilot aansluiting"? Ik ben toch wel benieuwd.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
In mijn abonnement (150/150mbit) zit een entone IPTV deze heb ik aangesloten op port 2 van het glasvezel modem. De Entone IPTV geeft helder 1080i @ 50hz beeld met de beloofde 26HD zenders. Tevens zit de hardeschijf netjes in de entone verwerkt dit bied me de mogelijkheid dat ik zelf programma's kan opnemen en opname kan programmeren. Omdat het modem geen router is (het geeft je op port 1 maximaal 1 WAN ipv4 adres) heb ik gekozen voor een degelijke asus wifi router RT-AC66U, deze router kan gemeten 836mbit (downloaden) WAN->LAN en 839mbit (uploaden), hierdoor ben ik verzekerd dat bij snelheidsverhoging in de toekomst (het glasvezel modem kan 1000/1000mbit aan) voorlopig voldoende capaciteit heb en daarnaast heeft deze router een groot wifi bereik op 2.4 en 5ghz. Ook is er een mogelijkheid voor dualwan en fallback mogelijkheden op de asus router naar LAN/USB port zoals een dongle. Op de asus RT-AC66U draai ik custum firmware 3.0.0.4.374.39 (Merlin build). Speedtest geven ruim 150/150mbit aan in rhoon centrum en 3ms naar tweakers.net wat een verademing als je van xs4all VDSL 37/3 met 25ms komt. Ook in battlefield 4 zie ik een latency van 3 a 4 ms in game en behaal je een kleine reactietijd voordeel. Qua portforwarding hoefde ik niks te doen op de asus router, out of the box werkte xbox 360 netwerktest vlekkeloos. Op www.grc.com heb ik de GRC's Instand UPnP Exposure Test en de all service ports test gedaan waar de asus perfect de testen doorstond. Tevens heb ik met ipad via appstore multiscreen tv app gedownload, de code is te vinden in het menu op en entone IPTV. Ben erg tevreden over de snelheid en de mogelijkheden en heb me XS4ALL abonnement hierbij opgezegd.
---
Op IE weten we zeker dat het werkt, maar zoals je zegt, op andere browsers werkt het veelal ook.TweakBoy schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:11:
Bij mijn activatie heb ik Google Chrome gebruikt op Mac OS X, geen problemen ondervonden met de activatie. Raar dat nu opeens wel IE moet worden gebruikt?
Verwijderd
Verwijderd
Geloof dat ik op IT-gebied nog nooit zo weinig moeite heb gehad met de installatie, letterlijk een minuut werk om die glasvezelmodem aan te sluiten en ook de overige diensten waren zo geregeld. Duurste pakket genomen en een nette 346mbit download en 339mbit upload rechtstreeks op de modem en een paar procent lager via de router in huis.
Overigens had ik ook alle horrorverhalen gelezen over de Entone en TV in algemene zin maar daar heb ik ook geen enkele klacht over. Prachtig beeld, handig dat bijv. RTL4 HD ook gewoon direct onder 4 zit (t.o.v. KPN) en de afstandsbediening reageert snel, menu's zijn simpel en ook het opnemen en pauzeren werkt prima.
Alleen die afstandsbediening had wel een slag groter gemogen, maar als dat het ergste is ...
Prima service, snelle verbinding en ook over de TV niets dan lof. Na de eerdere problematiek met Caiway (of was het CAI?) in een ver verleden is dit echt een heerlijke terugkeer, merk wel dat Caiway duidelijk met een charme offensief moet komen voor deze gemeente, teveel mensen zijn écht huiverig.
Wat dat betreft is het inderdaad maar goed dat het glasvezelpakket zo goed werkt.
Hoi.
Ter informatie: de app is nog in alpha, en wordt intern getest.
Haha, stond in oktober 2012 ook al in de testfase.Neyluzz schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:05:
Ter informatie: de app is nog in alpha, en wordt intern getest.
Volgend jaar ook nog denk ik.
Blijven dromen........
(Een en canvas geven blokjes beeld)
(discovery en tlc e.d geven geen signaal)
(Nickelodeon zit niet in mijn pakket volgens de smartcard?)
Alle andere zenders die in pakket A zitten van albrandswaard coax (apart dat we pakket B niet krijgen terwijl we die wel op de glasvezel hebben maar oke) die werken perfect...
maar daarvoor komt maandag een monteur langs
[ Voor 59% gewijzigd door basdej op 09-03-2014 13:03 ]
Hoi.
Als je glasvezel neemt, blijft er signaal op de coax staan wordt er op de site vermeld. Moet je hiervoor dan nog betalen? (ik betaal daar nu 16 euro pm voor)
Edit: bad boy, ik heb het wel gevonden. Het is inbegrepen in het abonnementstarief van glasvezel. Dat vind ik een goede zaak.
Welke modem raden jullie aan achter de glasmodem? Welke werkt goed? Beetje makkelijke vraag.
Ik wil graag een model aanschaffen die bewezen goed werkt op dit netwerk. Je kunt er blijkbaar 1 bij cai bestellen voor 50 euro maar het is niet duidelijke welke model dit is.
Kreeg gister de folder binnen, we kunnen bestellen hoor.
[ Voor 20% gewijzigd door Dinictus208 op 12-03-2014 11:59 ]
Op dit moment is het dus:
LAN 1: internet
LAN 2: IPTV
In de folder staat momenteen nog maar 1. Maar elders zie ik ook dat je extra decoders kan krijgen...
Is er voor wat betreft TV nog een voordeel van 300/300 vs 150/150 of is 300/300 echt alleen ten behoeve van sneller internet?
Het tv signaal gaat buiten je internetsnelheid om. Mijn buren hebben 150/150 genomen en die haalden met speedtest.net, terwijl de tv aan stond 167/165. De tv stream wordt dus duidelijk buiten de internetsnelheid gehouden.
[ Voor 42% gewijzigd door PaT op 13-03-2014 10:21 ]
Ik ga ook over naar Glas Start (tv via coax) en heb gisteren de doos met modem e.d. in ontvangst genomen. Ik kijk amper nog TV dus die tien euro bespaar ik.Dinictus208 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:25:
Thanx for the info. In mijn geval is het die extra 10 euro denk ik niet waard. Ik ga al van 700kbyte/s naar iets van 18.000 kbyte/s als ik 150mbit pak. alhoewel, tis maar een tientje...
Wat schetst nu mijn verbazing: er zit wel een HD TV unit in de doos. Die hoor je toch niet te krijgen bij het start pakket? Hebben ze nu het verkeerde toegezonden of zie ik het verkeerd?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Of natuurlijk een cam module
Als je nog geen klant was van Caiway krijg je die er gratishh bijbombadil schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:48:
[...]
Ik ga ook over naar Glas Start (tv via coax) en heb gisteren de doos met modem e.d. in ontvangst genomen. Ik kijk amper nog TV dus die tien euro bespaar ik.
Wat schetst nu mijn verbazing: er zit wel een HD TV unit in de doos. Die hoor je toch niet te krijgen bij het start pakket? Hebben ze nu het verkeerde toegezonden of zie ik het verkeerd?
Is het HD TV via IPTV (Entone) of HD TV via Coax (Humax)?bombadil schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:48:
[...]
Wat schetst nu mijn verbazing: er zit wel een HD TV unit in de doos. Die hoor je toch niet te krijgen bij het start pakket?
Bij Alles-in-één Glas Start krijg je een humax in bruikleen.
Dan klopt het want het is een Humax (heb al Caiway coax+internet). Ik ging ervan uit dat het coax gedeelte helemaal gelijk zou blijven.avdkooij schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:55:
Is het HD TV via IPTV (Entone) of HD TV via Coax (Humax)?
Bij Alles-in-één Glas Start krijg je een humax in bruikleen.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Niks, die blijven gewoon werken.Dinictus208 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:57:
Snap het eigenlijk niet. Ik kijk volgens mij nog helemaal analoog. Heb geen decoders staan en heb 3 tv's lopen. Wat gebeurt er met dat signaal?
Heeft iemand de standaard modem van cai glas? is dat wat? Kost 50 euro en is volgens mij een netgear.
Er zijn meerdere aanbieders aanwezig met ingang van april 2014 en u heeft nu al een triple-play glasvezel voor 30 euro per maand (75MBps up/down. Digitale TV 60 zenders en telefonie)
Weet iemand hiervan wat meer? Ik kan hier niks over terug vinden op het internet. Volgens mij gewoon weer een verkiezingsstunt om stemmen te ronselen, of wordt het glasvezelnetwerk daadwerkelijk opegensteld voor een 2e partij, conform de afspraak t.b.v. de overname destijds met de gemeente?
Lijkt mij weer een mooi stukje lariekoek...
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Meerdere aanbieders daar hoor ik graag meer over, stel je mail eens ruim open...Zwijntjesdrecht schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:51:
Met de verkiezingen voor de deur (morgen), kreeg ik de volgende email van info@glasvezelalbrandswaard.nl en ik citeer hierbij specifiek het volgende:
Er zijn meerdere aanbieders aanwezig met ingang van april 2014 en u heeft nu al een triple-play glasvezel voor 30 euro per maand (75MBps up/down. Digitale TV 60 zenders en telefonie)
Weet iemand hiervan wat meer? Ik kan hier niks over terug vinden op het internet. Volgens mij gewoon weer een verkiezingsstunt om stemmen te ronselen, of wordt het glasvezelnetwerk daadwerkelijk opegensteld voor een 2e partij, conform de afspraak t.b.v. de overname destijds met de gemeente?
Lijkt mij weer een mooi stukje lariekoek...
Kijk eens bij andere Caiway topic's. Trouwens belachelijk dat er niet 1 algemene is van Caiway.
Antwoord op je vraag:
http://www.cbizz.nl/cbizz...ncier-op-netwerk-caiwcif/
Nu happy zeker???

Weet u nog vier jaar geleden, de campagne voor Glasvezel in Albrandwaard?
De uitgangspunten waren:
Verkoop de huidige verouderder gemeentelijke CAI aan een marktpartij onder de voorwaarden;
Binnen twee jaar na verkoop krijgen alle woningen en bedrijven een gratis glasvezel aansluiting
De huidige tarieven voor bestaande abonnees blijven de eerste drie jaar op het huidige prijspeil
U heeft informatie gevraagd of verstrekt aan onze site, hier ons laatste bulletin
Niemand geloofde het verhaal van Eva-logo!!
Maar dankzij het onverstoorbaar handelen van Bert Euser Raadsleden - B G Euser2 en zijn team, is het er toch van gekomen
Het CIF heeft Albrandswaard voorzien van een supermodern glasvezelnetwerk. Bewoners hebben eenmalig de kans gekregen om gratis aangesloten te worden op dit netwerk. Inmiddels is het overgrote deel van Albrandswaard aangesloten, in totaal ruim 10.000 woningen.
Dit is goedkoper dan op de KPN/Reggefiber netwerken.
Dit is het laatste bericht dat u van het glasvezelinitiatief krijgt, ons werk zit erop, vrijdag gaat de site uit de lucht.
Er zijn niet veel partijen die hun belofte waarmaken, Eva-logois een uitzondering.
Denkt u as woensdag in het stemhokje aan hun?
Verwijderd
Wat betreft andere dienstverleners via het CIF netwerk, Cbizz neemt een EAS dienst af VIA het netwerk van Caiway. Binnenkort zal wholesale starten met het aanbieden van ODF, waarna andere providers hun apparatuur kunnen plaatsen in de POPS.
Sorry, maar jij weet echt niet waar ik mij wel en niet voor heb aangemeld. In ieder geval nooit voor dit soort emails (dus "spam"). Secundair; dit is gewoon een manier om stemmen te winnen voor de verkiezingen, derhalve ongewenste email en dus "spam".Neyluzz schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:21:
Dat noem je toch geen spam. De werkgroep voor het aanleggen van glas in jullie regio heeft zijn taak volbracht. Geen enkele reden meer om actief te blijven dus.
En ik had al reeds glasvezel voordat men hier überhaupt mee bezig was, dankzij DDWW destijds. Bijna 2 jaar voordat Caiway / CIF ons aansloot.
Ben ik met je eens, ik lag de focus meer op het feit dat ze geen bestaansrecht meer hebben.Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:51:
[...]
Secundair; dit is gewoon een manier om stemmen te winnen voor de verkiezingen, derhalve ongewenste email en dus "spam".
Je wilt niet spammen zeg je maar vervolgens breek je nog wel even een lans voor je politieke partij...Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:10:
Schijnbaar willen jullie het complete spam bericht, dus bij deze. Totaal overbodig, derhalve had ik alleen het belangrijkste gedeelte gekopieeerd en geplakt. Maar ja... U vraagt,.....
Weet u nog vier jaar geleden, de campagne voor Glasvezel in Albrandwaard?
De uitgangspunten waren:
Verkoop de huidige verouderder gemeentelijke CAI aan een marktpartij onder de voorwaarden;
Binnen twee jaar na verkoop krijgen alle woningen en bedrijven een gratis glasvezel aansluiting
De huidige tarieven voor bestaande abonnees blijven de eerste drie jaar op het huidige prijspeil
U heeft informatie gevraagd of verstrekt aan onze site, hier ons laatste bulletin
Niemand geloofde het verhaal van Eva-logo!!
Maar dankzij het onverstoorbaar handelen van Bert Euser Raadsleden - B G Euser2 en zijn team, is het er toch van gekomen
Het CIF heeft Albrandswaard voorzien van een supermodern glasvezelnetwerk. Bewoners hebben eenmalig de kans gekregen om gratis aangesloten te worden op dit netwerk. Inmiddels is het overgrote deel van Albrandswaard aangesloten, in totaal ruim 10.000 woningen.
Dit is goedkoper dan op de KPN/Reggefiber netwerken.
Dit is het laatste bericht dat u van het glasvezelinitiatief krijgt, ons werk zit erop, vrijdag gaat de site uit de lucht.
Er zijn niet veel partijen die hun belofte waarmaken, Eva-logois een uitzondering.
Denkt u as woensdag in het stemhokje aan hun?
Echte concurrentie kan je dan Cbizz ook niet noemen. Laat dan gewoon X4all, ziggo of UPC erop.
Edit: hooo woo, ik lees het helemaal verkeer. Sorry. Dat was dus het spambericht en niet JOUW bericht.
En daarom wou ik juist ergenis voorkomen door alleen het hoofdpunt vermelden...Dinictus208 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:07:
[...]
Je wilt niet spammen zeg je maar vervolgens breek je nog wel even een lans voor je politieke partij...
Echte concurrentie kan je dan Cbizz ook niet noemen. Laat dan gewoon X4all, ziggo of UPC erop.
Edit: hooo woo, ik lees het helemaal verkeer. Sorry. Dat was dus het spambericht en niet JOUW bericht.
Alhoewel het onderwerp ook wel in dit topic past volgens mij.
nee want dat was t/m 2017 geloof ik, dus niet meteen zo negatief zijn.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:47:
Alle woningen, houdt CIF zich dus al niet aan.
Contractbreuk?
Hoi.
Oh ja, dat actieveren: kan je dat ook via een andere connectie doen of moet dat echt op het netwerk van CAI?
Het activeren moet via de glasvezel verbinding, je sluit hiervoor een PC of laptop direct op LAN1 van het glasvezelmodem en gaat naar ikgavoorglas.nl/activeren.
Succes
Mooi om dat te horen! eindelijk geen ADSL meer hahahaDinictus208 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:28:
Eitje tot nu toe, 168mbs up en down direct op het glasmodem. Kabel die je in de wandcontactdoos stopt moet je wel even goed manoeuvreren totdat hij er goed in klikt. Vanavond verder met de TV.
Hoi.
Ik kreeg een flyer in de bus van een bedrijf dat installaties doet voor 70 euro. Stelletje dieven. Bij CAI zelf is het geloof ik 29 euro.
Gister even Spartacus gekeken. HD bloed.
Vandaag even kloten met kabels, dan komt de telefoon.
Heb alleen mijn wireless router niet gekregen dus daar gaat iets niet goed volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 22-03-2014 10:39 ]
Zit volgens mij geen prut in.
Betekent dus dat als je er een router op wilt zitten je nooit direct op het glasmodem kan werken. (tenzij je je router eruit trekt)
1: PC
2: TV
3: ?
4: ?
1 = internetDinictus208 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:06:
wat doen die andere 2 UTP poorten op het glasmodem overigens?
Zit volgens mij geen prut in.
Betekent dus dat als je er een router op wilt zitten je nooit direct op het glasmodem kan werken. (tenzij je je router eruit trekt)
1: PC
2: TV
3: ?
4: ?
2 = iptv
3 = niets
4 = niets
Hoi.
Beste Dinictus208,Dinictus208 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:30:
Ja jongens. Klikken en gaan zo simpel is het. Je moet echt wel lui zijn als je hier installatieservice voor neemt. Beeld is ECHT superstrak en ik ben mister kritisch. Het interactieve deel werkt ook goed.
Ik kreeg een flyer in de bus van een bedrijf dat installaties doet voor 70 euro. Stelletje dieven. Bij CAI zelf is het geloof ik 29 euro.
Gister even Spartacus gekeken. HD bloed.
Vandaag even kloten met kabels, dan komt de telefoon.
Heb alleen mijn wireless router niet gekregen dus daar gaat iets niet goed volgens mij.
[afbeelding]
We gaan graag na waarom de router nog niet is geleverd. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Je mag ook een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl.
Met vriendelijke groet,
Harma
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
https://www.caiway.nl/sit...ninuwgebied/albrandswaard
Dat is even prettig!
Heel vervelend want de basissnelheid is voor mij prima, ik heb dan ook geen behoefte aan duurder. En 99 van de 100 keer zit mijn snelheidsbottleneck aan de andere kant ipv in mijn verbinding.
Positief is dat ik alweer een maandje draai op Glasstart (komende van IGR en later Caiwaycoax)en het internet werkt prima. Asus wifi router en desktop bekabeld. Enkel nog een "blijven hangen" issue met internet op de Ipad maar dat is denk ik een eigen instelling. Vaste telefonie gebruik ik niet en de hoofdtelevisie heeft geen vrije HDMI poorten dus die laat ik vooralsnog ook over de coax lopen, zoveel reguliere uitzendingen kijkt ik toch niet meer. Zonder de Allesineen glavezelcombinatie had ik de coaxtelevisie er denk ik helemaal uitgedaan.
[ Voor 61% gewijzigd door bombadil op 07-05-2014 10:58 ]
Beste Harma,Caiway schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:08:
[...]
Beste Dinictus208,
We gaan graag na waarom de router nog niet is geleverd. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Je mag ook een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl.
Met vriendelijke groet,
Harma
Sorry voor mij late reactie. Het probleem heb ik dezelfde dag nog ism de klantenservice opgelost.
Bij alle pakketten wordt standaard coax TV geleverd.PaT schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:22:
Wat mij nu niet helemaal duidelijk is. Bij de oude abonnementen kreeg je bij het 75/75 abbo geen tv via glasvezel. Als ik het nu zo lees krijg je dat nu bij het 100/100 G100 abbo WEL. Of lees ik het nu verkeerd?
Bij het G100 pakket zit GEEN IPTV inbegrepen, noch kan dit worden besteld.
Bij G200 en 400 kan men wel voor 5 euro per maand IPTV afnemen. En daarnaast gebruik blijven maken van het coax netwerk.
Ik heb bij de start het alles in één glas besteld, met een Entone. Heb tot nog toe die entone gebruikt icm mijn 10 jaar oude TV-bakbeest, maar heb sinds deze week een deftige LCD tv, waar ook een CAM module inzit.
Nu heb ik in eerste instantie de entone weer aangesloten, omdat volgens Caiway je bij dit abbonnement niet alle zenders en zeker geen HD zenders via de kabel kunt ontvangen.
Uiteraard ook de kabel geprobeerd en na wat verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben, heb ik ook via de kabel een shit-load aan zenders, maar bij de meeste geeft de tv aan dat het signaal te zwak is OF dat het een gecodeerde zender is.....
Zou het werken als ik een CAM module laat komen van Caiway? Volgens CW zelf niet, maar die zitten er vaker naast.
Ik heb zelf al jaren de CI+ module in mijn tv zitten, maar die is toch echt gewoon aangesloten op coax. Dan krijg je het "standaard" tv pakket die onze fantastische ex-wethouder Euser heeft afgedwongen bij Caiway met wel drie (3!) HD zenders! ja ja...wat een luxe!
Inderdaad zou ik de entone dan af willen koppelen en via de coax ingang willen werken van de tv, immers: Caiway geeft ook 'gewoon kabel door' voor de andere tv's in het huis.
Ik loop nu dus blijkbaar inderdaad tegen het 'ik graai her en der wat en intimideer een beetje'-Euser probleem aan, blijkbaar. Als die ellende voorbij is (nog twee jaar, volgens mij), zou CW dus full-spectrum over de kabel mogen en alle zenders die nu via IPTV ook via de kabel mogen aanbieden en heeft mijn 'ik ga lekker via de kabel en een CI+ module tv kijken' ideetje pas echt zin?
Gaat mij er vnl. om dat de kids 's ochtends even TV kunnen kijken en ik af en toe eens een afleveringetje van een Comedy Central tekenfilm. En daarnaast dat ik niet meer die Entone hoef op te starten, dat ding is tergend langzaam en vreet stroom (standby >15w...)
Ik ga maar eens een CI module aanvragen bij CW.
* Basic TV Albrandswaard (60 tv-zenders, waarvan 3 in HD)
* het aanvullende Pluspakket B (24 tv-zenders)
CI module aanvragen lijkt me alleen zin hebben als je een abonnement hebt op pluspakket B, want Basic TV albrandswaard lijkt me ongecodeerd, of anders wel over zo'n 7 maanden:
Caiway moet nog maar tot 15 december 2014 het analoge tv pakket ongemoeid laten. Waarschijnllijk zal Caiway daarna spoedig analoge tv afbouwen en daarmee ruimte maken om het reguliere ongecodeerde Basic TV met 29 HD zenders op de kabel zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door avdkooij op 07-05-2014 17:57 ]
Of dat al in december gaat veranderen, dat weet ik dan weer niet.
Dit zegt mijn buurman dus ik kan het mis hebben. Ik hoop toch dat het niet waar is!!
[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 08-05-2014 10:44 ]
Waar lees je dat? Of is dit een hersenspinsel van die buurman van je?Dinictus208 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:44:
Caiway, wat hoor ik nu. Raden jullie mensen met een nieuwe glasvezelverbinding nu aan om TV te blijven kijken via de kabel en het glas alleen te gebruiken voor internet en en telefoon vanwege problemen met TV via glas?
Dit zegt mijn buurman dus ik kan het mis hebben. Ik hoop toch dat het niet waar is!!

Ach ja, reclame

1 x 100 = 100 upload,PaT schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:28:
Ik krijg net een folder van CW in de bus met de nieuwste abbo's. 100 keer sneller uploaden dan via ADSL van KPN! CW negeert vdsl enz voor het gemak maar even. 8 Mbit download is ook alweer een tijdje geleden hier.
Ach ja, reclame
in mijn geval zelfs 300x zo snel als met ons oude kpn abbonement, dus wat dat betreft is het getal zelfs nog te laag voor de mensen die geen geluk hadden met vdsl
En wij zijn hier ook niet bekend met problemen van de Entone of Caiway IPTV, heeft letterlijk foutloos gedraaid sinds de start!
[ Voor 11% gewijzigd door basdej op 11-05-2014 12:29 ]
Hoi.
Geen problemen mee gehad, aansluiting ging vlekkeloos en overzetten ook.
Van kpn 8mb naar caiway 300mb. Zeer tevreden ook met de klantenservice!!
Tot die tijd kan ik mooi op zoek naar een goede wifi/router. De Netgear WNDR3700 begint nu toch wel een beetje antiek te worden. Die mag mooi als accespoint blijven dienen op zolder
[ Voor 56% gewijzigd door PaT op 26-05-2014 12:19 ]
Het glasmodem is echt alleen maar modem toch? Dus je sluit het modem aan op de WAN poort van je Wifi/router en die regelt verder de dhcp enz?
Ik zit nu bij Telfort en dat !@#$% Experia V8 ding wat je daar krijgt is dus ook een router. Dat gedeelte doet hij echter zo slecht dat je hem continu opnieuw mag opstarten...
Eigenlijk kunnen die dingen meer dan alleen als modem fungeren. Maar dat hebben ze uitgezet.
Je hebt geluk want het glasmodem is gewoon alleen maar een blokje wat het lichtsignaal omzet in een Wan Ethernet signaal, daaraan doe je je eigen (snelle) router en dan is het knallen maar zonder problemen!PaT schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:20:
Ik heb nog een kleine aanvullende vraag (en een ongegeneerd kickje).
Het glasmodem is echt alleen maar modem toch? Dus je sluit het modem aan op de WAN poort van je Wifi/router en die regelt verder de dhcp enz?
Ik zit nu bij Telfort en dat !@#$% Experia V8 ding wat je daar krijgt is dus ook een router. Dat gedeelte doet hij echter zo slecht dat je hem continu opnieuw mag opstarten...
Hoi.
Mijn conclusie is dat de kwaliteit van IPTV veel hoger is dan op COAX. Ook is de coax interface wat ouderwetser.
Dit topic is gesloten.