[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2016
Blauw_ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:29:
[...]

Wat een raar verhaal. Ik was al klant en ben vorige maand dus als bestaande klant overgezet van koper naar glas. Vlekkeloos verlopen.
Ja ik las ergens zo'n verhaal. Dus Solcon opgebeld. Ik snap het ook niet helemaal....
Ik woon in gebied 7 (21 november - 31 december). Solcon heeft dan nog even de tijd om het een en ander te verbeteren/op te lossen.
Hoop dan stiekem dat het pauzeren/opnemen dan ook beschikbaar is.
De concurrentie van Solcon heeft dit al wel op orde dus snap nog niet helemaal waarom Solcon nog niet.

Toch bij Solcon glasvezel besteld vanwege de stabiele en betrouwbare provider. Ook omdat ik via de website www.solconopdekabel.nl 10 euro per maand korting kreeg op pakket 2 8) dus voor 47.50 het hele jaar 150mb e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 15:06
Bestaande klanten worden inderdaad gewoon omgezet, vraag me af waar dat verhaal vandaan komt. Voor wat betreft TV snap ik het wel een beetje, volgens mij bieden ze nog niet zo lang TV aan.

[ Voor 27% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
tha_bulldog schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:50:
Bestaande klanten worden inderdaad gewoon omgezet, vraag me af waar dat verhaal vandaan komt. Voor wat betreft TV snap ik het wel een beetje, volgens mij bieden ze nog niet zo lang TV aan. Vraag me af wanneer zij dan ook met opnemen komen, best knullig als je interactieve TV hebt waar je niets kan opnemen of live TV kan pauzeren :P
Nou ze bieden in Dronten/Zeewolde al een tijd interactieve tv aan incl. opnemen en pauzeren. Ook met hetzelfde kastje de Dune.
Zo is er inderdaad weinig interactiefs aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05-2016
Vorige week omgezet naar Glasvezel bij Solcon met het 100 mb pakket en cai TV

Heb nu al 4 keer een paar uur zonder internet gezeten. Bekend probleem bij solcon ivm glasmodem welke niet wil aanmelden of iets dergelijks.... 8)7

Nu ben ik wel erg benieuwd naar het interactief tv kastje en kwaliteit van Solcon.
Kan iemand daar iets over kwijt of het de moeite waard is om over te gaan naar het 150 mb pakket met IPTV?
JLL87 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:02:
[...]

Ja ik las ergens zo'n verhaal. Dus Solcon opgebeld. Ik snap het ook niet helemaal....
Ik woon in gebied 7 (21 november - 31 december). Solcon heeft dan nog even de tijd om het een en ander te verbeteren/op te lossen.
Hoop dan stiekem dat het pauzeren/opnemen dan ook beschikbaar is.
De concurrentie van Solcon heeft dit al wel op orde dus snap nog niet helemaal waarom Solcon nog niet.

Toch bij Solcon glasvezel besteld vanwege de stabiele en betrouwbare provider. Ook omdat ik via de website www.solconopdekabel.nl 10 euro per maand korting kreeg op pakket 2 8) dus voor 47.50 het hele jaar 150mb e.d.
JLL78

Hoe kom je aan dat tientje korting dan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat is een beetje afhankelijk van de situatie. De streams via IPTV van Solcon zijn duidelijk beter dan die van CAI Harderwijk. Vooral voor de SD zenders is een groot verschil waarneembaar.

Dat tientje korting kreeg je als je toevallig op het juiste moment op de website zat, dan kon je je met een of andere actie aanmelden en kreeg je 10 euro korting.. Heb het ook voorbij zien komen inderdaad.

Al zou ik in jouw geval echt even wachten met overstappen tot het stabiel is. Je extra zenderpakketten via CAI Harderwijk worden namelijk behalve HD Basis stopgezet, dus straks wil je bijvoorbeeld voetbal kijken en zit je net weer met storing. Niet echt handig :P

De ontvanger die je overigens krijgt is een Dune Mediaplayer, de TV-102. Wel grappig dat ze een mediaplayer voor TV gebruiken, werkt ook best redelijk maar qua functies heeft Solcon nog wel wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Inderdaad via www.glasvezelinharderwijk.nl kwam er een pop-up en daarmee kon je als je het deelde op facebook (na het delen meteen weer verwijderd :P, 10 euro p/m korting op het 2e pakket (er waren "slechts" 30 kortingscodes en had 24/30. maar of het er ook daadwerkelijk 30 waren of een actie van een paar dagen tja..). Dus gewoon mazzel gehad. B-) Dus ik zou misschien deze site in de gaten houden (is overigens een site van Solcon).
Nadeel vond ik bij Fiber.nl dat je meteen een 2-jarig contract moest afsluiten en je ook geen interactieve tv hebt.

Mijn wijk wordt toch pas rond 21-november tot 31 december aangesloten (ik reken op begin 2015) en dan hoop ik toch dat ze het pauzeren/opnemen ook geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Gr33nfield schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:53:
Vorige week omgezet naar Glasvezel bij Solcon met het 100 mb pakket en cai TV

Heb nu al 4 keer een paar uur zonder internet gezeten. Bekend probleem bij solcon ivm glasmodem welke niet wil aanmelden of iets dergelijks.... 8)7
Storing op het FttH netwerk, leverancier is er mee bezig. Daar kan Solcon (of welke ISP dan ook) weinig aan veranderen..

Solcon gebruikt idd de Dune boxjes op het glasnetwerk in Harderwijk (en op DSL geloof ik).
Op andere netwerken wordt meestal een Amino gebruikt (Via Glashartmedia)

In Harderwijk levert Solcon andere pakketten dan in de GHM gebieden. Opnemen en pauzeren enz (in de cloud) staat op de planning. Plinq levert exact hetzelfde.
Caiway gebruikt volgens mij een Entone STB, zie de diverse Caiway topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
DJSmiley schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:23:
[...]

Storing op het FttH netwerk, leverancier is er mee bezig. Daar kan Solcon (of welke ISP dan ook) weinig aan veranderen..

Solcon gebruikt idd de Dune boxjes op het glasnetwerk in Harderwijk (en op DSL geloof ik).
Op andere netwerken wordt meestal een Amino gebruikt (Via Glashartmedia)

In Harderwijk levert Solcon andere pakketten dan in de GHM gebieden. Opnemen en pauzeren enz (in de cloud) staat op de planning. Plinq levert exact hetzelfde.
Caiway gebruikt volgens mij een Entone STB, zie de diverse Caiway topics.
En die Entone schijnt dus niet al te best te zijn waardoor ik Caiway sowieso al af schuif!

Heb Plinq gebeld en geven zelf al aan dat pauzeren en opnemen nog niet werkt zoals het zou moeten! Maar daar betaal je al wel voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
levert Plinq nu wel of niet het Cai coax signaal mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

De Entone is inderdaad niet geliefd. En dan druk ik het nog zachtjes uit.
Caiway is niet voor niks in zijn eigen gebied weer het coaxsignaal voor televisie als standaard gaan leveren bij de glasvezel.

Alleen jullie hebben het probleem dat op de coaxkabel niet het Caiway aanbod zit, maar het CAI Harderwijk aanbod met erg weinig HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
datacom80 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:49:
levert Plinq nu wel of niet het Cai coax signaal mee ?
Als het goed is wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628206

Plinq levert in principe alleen hun interactieve dienst. Je kunt echter per mail (niet via het aanmeldformulier) aangeven dat je ook het CAI DVB-C signaal wilt ontvangen. Dit kost 7,50 per maand extra.

Plinq maakt gebruik van een Dune HD102 settopbox. Ik heb overigens zelf gisteren het glas alles in 1 200 pakket met interactieve tv geactiveerd en moet zeggen dat de werking van de Entone 515 mij erg mee valt.
Ik bezit voor de kabel een Humax 5050C ( die ik uiteraard behoud) en vind de beeldkwaliteit van de Entone op zijn minst gelijkwaardig. Daarnaast ben ik aangezien ik ook bang gemaakt ben voor de Entone (onder andere door 4320P) aangenaam verrast door de functionaliteit van het apparaat. Het zappen gaat prima, je vind gemakkelijk je weg door het menu en zoals eerder gemeld is de beeldkwaliteit prima. Over de storingsgevoeligheid kan ik uiteraard niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 12:23
Anoniem: 628206 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:36:
Plinq levert in principe alleen hun interactieve dienst. Je kunt echter per mail (niet via het aanmeldformulier) aangeven dat je ook het CAI DVB-C signaal wilt ontvangen. Dit kost 7,50 per maand extra.

Plinq maakt gebruik van een Dune HD102 settopbox. Ik heb overigens zelf gisteren het glas alles in 1 200 pakket met interactieve tv geactiveerd en moet zeggen dat de werking van de Entone 515 mij erg mee valt.
Ik bezit voor de kabel een Humax 5050C ( die ik uiteraard behoud) en vind de beeldkwaliteit van de Entone op zijn minst gelijkwaardig. Daarnaast ben ik aangezien ik ook bang gemaakt ben voor de Entone (onder andere door 4320P) aangenaam verrast door de functionaliteit van het apparaat. Het zappen gaat prima, je vind gemakkelijk je weg door het menu en zoals eerder gemeld is de beeldkwaliteit prima. Over de storingsgevoeligheid kan ik uiteraard niets zeggen.
Woon je nu ook in Harderwijk en bezit je zelf een 5050c of heb je die bij je installatie gekregen van het Caiway home Harderwijk pakket.
Die Humax boxen zijn overal gewoon tekoop online en bij S&F bijv(of de humax outlet store). Las ook dat je er zelf een hd aan kan hangen voor opnemen en pauze tv en verder spelen.
Waarom dan voor €3,50 p/m een box huren . heb ze al voor €125,- gezien geloof ik.
Gisteren een sms gehad dat mijn aanvraag verwerkt was, en nu net een sms dat mijn pakket onderweg naar mij is. Gaat het dan toch nog lukken voor de winter van 2014 ( zie halverwege ergens dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Makkie,

Ik woon in Harderwijk. Die Humax 5050C heb ik ooit zelf aangeschaft, de Caiway DVB-C tuner had ik dus niet nodig. De Caiway router heb ik ook niet afgenomen maar in plaats daarvan een Asus RT-ac66 gekocht. In combinatie met de Asus blijft er van de 200 mbbs tussen de 130 en 160 mbbs aan wifi snelheid over (ac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
En nee maar wat een verrassing , staat postNL om 12.00 voor de deur met 3 dozen Caiway.
Inhoud totaal:

Sitecom WIFI router WRL-4100 X4 N300 met 1 meter utp cat5e patchkoord.
Glasvezelmodem met een 25 meter utp cat5e patchkoord.
Humax 5300C met 1,5 meter coaxkabeltje , 1,5 meter HDMI kabel en 1,5 meter SCART kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Anoniem: 628206 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:30:
Makkie,

Ik woon in Harderwijk. Die Humax 5050C heb ik ooit zelf aangeschaft, de Caiway DVB-C tuner had ik dus niet nodig. De Caiway router heb ik ook niet afgenomen maar in plaats daarvan een Asus RT-ac66 gekocht. In combinatie met de Asus blijft er van de 200 mbbs tussen de 130 en 160 mbbs aan wifi snelheid over (ac).
Ik heb nu dus een 5300C erbij gekregen, nu ben ik dus aan het uitzoeken in hoever het mogelijk is om een 5200 of zelfs 5400 aan te schaffen.
Ik heb namelijk nog geen externe usb hardeschijf liggen van 500GB om die aan de 5300c te hangen voor opname mogelijkheid.
5200 heeft hd 500GB en 2 tuners
5050 heeft hd 320GB en 1 tuner.
5400 heeft hd 1 TB, en 2 tuners.

[ Voor 3% gewijzigd door makkie op 19-10-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Makkie

Een twintuner is wel handig, verder kan je zonder problemen een andere dvb tuner er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
@Makkie,

Hoe bevalt Caiway??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik heb vandaag om16.30 de sms ontvangen dat ik het pakket kan installeren (had ik natuurlijk zaterdag al gedaan) en activeren.
Maar het <> lampje op het modem was uit. dus geen verbinding.
Ik heb een sticker CAI 2 op het AOP staan dus glas in 2 gedaan(zoals in de aansluitbeschrijving staat).
Ik heb toch maar eigenwijs glas in 1 gedaan en he ik heb verbinding.( dus kruising ergens in glas of de monteur heeft de patch fout gezet in de POP)
(mijn geluk ik heb ook een beetje verstand van glasaanleg)

Nu ben ik hevig aan het stoeien met mijn routers.
Tip voor die gene die het nog moet installeren.
Hang de router die je definitief wilt laten hangen al op voor de activering.
Het mac adres van de router wordt denk ik gelogd.

Ik had als eerste de originele sitecom x4 n300 router eraan gehangen zodat ik mijn bestaande nog steeds actieve caiway coax internet niet hoefde af te breken.(gelukkig werkt die nog steeds).
Alles geactiveerd en getest _/-\o_ het werkt top.
Mijn oude router(Cisco Linksys E2000) deed het niet meer op het glasmodem, daarom heb ik het mac adres met de optie klonen op het mac adres van de sitecom gezet , en hij deed het.
Net speedtest gedaan .
download 212MB upload 216MB.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3846602402.png
WIFI speed met losse adapter op oude laptop via Cisco LinksysE2000.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3846655619.png
WIFI speed met losse adapter op oude laptop via Sitecom X4 N300.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3846891945.png
Via vaste bekabeling .

[ Voor 20% gewijzigd door makkie op 20-10-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Al meer dan een jaar heb je op CAI kabel kanaal 998 een zender genaamd ‘provider info 1’ wordt hier ook iets mee gedaan? Want de zender is ook met smartcard met premium pakket ( via solcon) gecodeerd en niet te bekijken of wordt de zender alleen gebruikt voor op de Glasvezel in Ermelo voor XSyou?

Wat verder ook zo raar is dat kanaal 14 en 111 je beeld van Caiway te zien krijgt met de melding dat FocuzTV is gestopt met uitzenden . Zo krijg je wel verwarring tussen Cai HWK en Caiway mensen maken zo geen onderscheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

makkie,

Ik had precies het zelfde. Bij mij was net als bij jou poort 2 aangewezen middels de zilveren caiway sticker. Ook ik had op die poort geen optisch signaal. De door jou gemeten wifi snelheid van de Sitecom X4 N300 bevestigd mijn voorgevoel. Om die reden ben ik voor de Asus RT-ac66 gegaan. Deze haalt met deze 200 mbit aansluiting in combinatie met een Edimax 7811 utc usb wifi adapter meestal zo rond 150 a 160 Mb/s up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Ik heb ineens RTL/SBS/Veronica in HD terwijl de glasvezel nog niet actief is en ik dit tot voor kort nog niet had.
Meer mensen die dit hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door JLL87 op 22-10-2014 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ja klopt de zenders zijn sinds kort opgenomen in het basis pakket , en zijn nu eindelijk zonder smartcard te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Aha, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Misschien krijgen jullie stapsgewijs het Caiway aanbod op de coaxkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Zo vandaag weer even iemand geholpen met een Caiway aansluiting.
En wederom zit er een Sticker Caiway 2 op de AOP, terwijl het signaal op poort 1 binnen komt.
Dat is nu dus al 3 keer bij iemand in dit topic gebeurt.
Nu open ik net mijn mail , en heb een brief ontvangen van de klantenservice waarin staat dat er mogelijk een verkeerde sticker is geplakt op de glasvezelaansluiting.
U moet poort 1 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dit alles heeft te maken met de beheerkeuzes van het glasvezelnetwerk. Het idee was ooit dat CIF en CAI Hwk allebei één vezel gingen exploiteren. Daarom waren er ook twee stickers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
tha_bulldog schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:40:
Dit alles heeft te maken met de beheerkeuzes van het glasvezelnetwerk. Het idee was ooit dat CIF en CAI Hwk allebei één vezel gingen exploiteren. Daarom waren er ook twee stickers :)
Ok dat snap ik.
Maar als dat nu toch zo aangelegd is en alle vezels komen in de pop aan , en je hebt mooie aansluitboekjes voor je abonnees waarin staat dat je poort 2 moet gebruiken.
Dan zorg je toch om verwarring te voorkomen dat de monteur die de patches in de pop maakt alle caiway abonnees op vezel 2 zet.
Kwestie van administratie en patchlijsten maken toch.
Geeft geen verwarring bij mensen thuis en de helpdesk wordt niet platgebeld om te melden dat je geen verbinding hebt op poort 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Laatst online: 14-06 10:09
datacom80 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:35:
ja klopt de zenders zijn sinds kort opgenomen in het basis pakket , en zijn nu eindelijk zonder smartcard te ontvangen.
Kun je hier iets meer over zeggen? Of kan ik hier ergens meer informatie over vinden?

Ben wel benieuwd of dit voor alle aansluitingen op het CAI-netwerk geldt, ongeacht provider (solcon/plinq etc.) En welke zenders zijn er allemaal toegevoegd aan het basispakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Is nog niet officieel, maar het werkt al wel. En het cai signaal is voor alle aanbieders gelijk dus provider maakt niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Deze HD zenders zijn opgenomen in het basis pakket zodat klanten niet meer verplicht eenmalig voor een smartcard moeten betalen om deze zenders te kunnen ontvangen,

@ Cai HWK Nu nog de overige HD zenders in het basis pakket en/of pluspakket en geen € 10,10 meer vragen voor een paar HD zenders :Y
Blauw_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:59:
[...]

Kun je hier iets meer over zeggen? Of kan ik hier ergens meer informatie over vinden?

Ben wel benieuwd of dit voor alle aansluitingen op het CAI-netwerk geldt, ongeacht provider (solcon/plinq etc.) En welke zenders zijn er allemaal toegevoegd aan het basispakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
datacom80 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:44:
Deze HD zenders zijn opgenomen in het basis pakket zodat klanten niet meer verplicht eenmalig voor een smartcard moeten betalen om deze zenders te kunnen ontvangen
En een CI+ module als je t via een tv of whatever wilt ontvangen. Tenzij je dus al een irdeto ondersteunde stb hebt bespaart t de klant dus zo'n 75 eur (sc en cam)

Daarnaast heb je onbeperkt hd, dus niet meer op max 3 tvs (ivm limiet van 3 sc per adres)

Nu nog simulcast, dan hoef je niet meer naar kanaal 400+ voor de hd zenders.

Officieele aankondiging zal wel komen, op de site bij de zenderlijsten is het al aangepast.

Alleen discovery, ngc en bv bbc zitten nog niet in het basis hd pakket
Blauw_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:59:
[...]
Iedereen die het CATV pakket afneemt. Dus alle cai-inclusief providers (welke de bestaande coax actief laten), XSyou klanten en Breednet tv klanten.

Wbt Caiway: Dat is idd poortje 1, staat als t goed is ook in de omschrijving, maar het fototje erbij maakt het verwarrend. Zal vast in een volgende versie van de dhz-handleiding aangepast zijn

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 23-10-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Caiway zal in Twente aanbod verbeteren, dit vanwege alle commoties ivm verplichte overstap van ziggo naar Caiway, ,
ja let nu goed op de tukkers gaan er wel mooi van profiteren ten opzichte van andere caiway klanten elders in het land,

1) VoIP-Comfort+ onbeperkt bellen in Twente € 9,95 OVERIG NL € 21,30 p.m :(
2) Nieuwsgroepen: in Twente GRATIS toegang tot de nieuwsgroepen. OVERIG NL € 5,30 p.m :(
3) Veilig Internet: in Twente GRATIS internetbeveiliging voor 1 pc OVERIG NL vanaf € 2,50 p.m :(
4) Televisie + Internet pakket: in Twente vanaf vrijdag 24 oktober kunt u ook kiezen uit drie Televisie + Internet pakketten. OVERIG NL niet mogelijk!

https://www.twentestaptov...Twente_advertentie_A1.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door datacom80 op 23-10-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
DJSmiley schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:00:
[...]

En een CI+ module als je t via een tv of whatever wilt ontvangen. Tenzij je dus al een irdeto ondersteunde stb hebt bespaart t de klant dus zo'n 75 eur (sc en cam)

Daarnaast heb je onbeperkt hd, dus niet meer op max 3 tvs (ivm limiet van 3 sc per adres)

Nu nog simulcast, dan hoef je niet meer naar kanaal 400+ voor de hd zenders.

Officieele aankondiging zal wel komen, op de site bij de zenderlijsten is het al aangepast.

Alleen discovery, ngc en bv bbc zitten nog niet in het basis hd pakket

[...]

Iedereen die het CATV pakket afneemt. Dus alle cai-inclusief providers (welke de bestaande coax actief laten), XSyou klanten en Breednet tv klanten.

Wbt Caiway: Dat is idd poortje 1, staat als t goed is ook in de omschrijving, maar het fototje erbij maakt het verwarrend. Zal vast in een volgende versie van de dhz-handleiding aangepast zijn
STAP 3: VerBreek De VerZeGelING VAN De GlASAANSlUITING
De glasaansluiting is verzegeld toen deze in uw woning werd geplaatst. Dit kunt u herkennen aan de metalen draadjes met een groen label.
verbreek de verzegeling als volgt
1. kijk welk nummer er op de zilverkleurige Caiway-sticker op de glasaansluiting staat.
Dit nummer geeft aan op welke poort de diensten via glasvezel bij u doorgegeven worden. Heeft u geen sticker, dan is poort 1 de actieve poort.
2. knip met een schaar de verzegeling van de actieve poort los en haal hem eraf. laat de overige verzegelingen zitten.
let op
Zit de verzegeling door beide poorten? Verwijder dan deze verzegeling.

Volgens mij is hier geen woord chinees bij dus sticker2 is poort 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 19:13
Caiway zit idd op poort 1. De sticker is per ongeluk op poort 2 geplakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Neyluzz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:35:
Caiway zit idd op poort 1. De sticker is per ongeluk op poort 2 geplakt :P
Er zit nergens op een poort een sticker. Er zit 1 grote sticker op het midden van de aop met daarop Cai harderwijk. En er zit een even grote sticker op ook in het midden van de aop met daar op CAIWAY2.
ik kan wel een foto maken maar hoe laat ik die hier zien?.
I.i.g. misschien iets om on de topic start te verwerken dat je bij geen verbinding de andere vezel moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Vanavond even bekeken en zowaar, alle rtl-zenders etc in HD. Heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Anoniem: 628206 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:50:
Makkie

Een twintuner is wel handig, verder kan je zonder problemen een andere dvb tuner er aan hangen.
Vandaag de Humax 5200c pvr binnen gekregen, via marktplaats e.d. zijn ze ruim tekoop.
Inderdaad CAI netwerkgegevens instellen en gaan.
De werking is hetzelfde als de 5300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630339

Vraagje allen. Ik heb Solcon 250mbit met 2x interactieve tv icm de bekende dune kastjes. Nu blijkt op mijn beide tv's het beeld te haperen bij snelle beelden. Vreselijk irritant. Iemand hier ervaring mee? Solcon komt alleen met vage vragen en oplossingen die niet werken. Tevens werkt op de solcon ipad tv de rtl zenders niet...Internet verbinding wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
makkie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:00:
[...]

Er zit nergens op een poort een sticker. Er zit 1 grote sticker op het midden van de aop met daarop Cai harderwijk. En er zit een even grote sticker op ook in het midden van de aop met daar op CAIWAY2.
ik kan wel een foto maken maar hoe laat ik die hier zien?.
I.i.g. misschien iets om on de topic start te verwerken dat je bij geen verbinding de andere vezel moet proberen.
Ben benieuwd naar een foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Neyluzz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:52:
[...]

Ben benieuwd naar een foto!
http://i60.tinypic.com/1z706dg.jpg

[ Voor 122% gewijzigd door makkie op 28-10-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik merk ineens dat er meer geld wordt afgeschreven door Solcon, terwijl ik alleen maar ben overgezet naar glas en geen extra diensten heb afgenomen. Ik meen te hebben gelezen dat tot het einde van het jaar de normale prijzen werden gehanteerd? Ik kom van 20/20 en ben overgezet naar 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
via https://serviceweb.solcon.nl/index.php wat staat er in je serviceweb? ik ben ook over naar 100 en er staat bij mij nog dat ik een 20 mb pakket heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
datacom80 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:26:
via https://serviceweb.solcon.nl/index.php wat staat er in je serviceweb? ik ben ook over naar 100 en er staat bij mij nog dat ik een 20 mb pakket heb
Ik heb volgens serviceweb 100/100, en dat is ook correct.
Heb een ticket ingeschoten. reactie:
Het klopt dat u op het laatste factuur een bedrag dient te betalen van € 29.92.
Dit komt omdat de glasvezelverbinding in een lopende periode is opgeleverd.
De periode van berekening is dus langer als 1 maand. U gaat er op internetsnelheid vooruit,
van 20/20Mbit/s naar 100/100Mbit/s en dat voor een prijsverschil van € 2.08 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
FTU (AOP zoals jij het noemt) is in orde. Sticker is inderdaad verkeerd geplakt. Caiway zit op 1, overige aanbieders op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Nee, dat is niet waar. Het was ooit de bedoeling om alle aanbieders via CAI Harderwijk op vezel 1 aan te sluiten en Caiway (CIF) via vezel 2. Kort voor de uitrol is door Caiway besloten om toch ook over vezel 1 aan te sluiten. Vezel 2 zal voorlopig niet gebruikt gaan worden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
kraats schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:54:
Nee, dat is niet waar. Het was ooit de bedoeling om alle aanbieders via CAI Harderwijk op vezel 1 aan te sluiten en Caiway (CIF) via vezel 2. Kort voor de uitrol is door Caiway besloten om toch ook over vezel 1 aan te sluiten. Vezel 2 zal voorlopig niet gebruikt gaan worden.
Dus je beweert dat alle huidige glasvezelaanbieders over fiber 1 gaan? Bron graag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Neyluzz op 30-10-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt, er is lange tijd gesteggel geweest over het beheermodel. Uiteindelijk is inderdaad, zoals kraats al zegt, gekozen om alle providers over Vezel 1 te laten leveren. Wat best knullig is, want nu had in theorie Vezel 2 gewoon voor CATV gebruikt kunnen worden zodat het op sommige plekken sterk verouderde kabelTV netwerk uit de lucht kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Neyluzz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:55:
Dus je beweert dat alle huidige glasvezelaanbieders over fiber 1 gaan? Bron graag :)
Bron? De directeur van de CAI :P Ik spreek ze nog wel eens omdat ik ook zakelijk met ze te maken heb.
Ze hebben het wel eens gehad over het gebruik van vezel 2 voor nieuwe ontwikkelingen als digitale thuiszorg enzo. Maar dat zijn plannen die per dag kunnen veranderen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Vandaar :) Thanks heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
vezel twee open gooien voor DVB-C signaal met TV pakketten die per provider kunnen verschillen,

het niet altijd afhankelijk moeten zijn van TV pakketten van CAI Harderwijk, het netwerk moest toch zo open mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nouja dat ben je al niet meer met alle iTV pakketten natuurlijk. Dat basispakket nu in HD is een nette stap. Nu de publieke buitenlanders nog in HD Basis en ik zou zowaar eens tevreden zijn ;)

• makkie
Het is mij opgevallen dat er de laatste paar dagen veel storing op het Caiway tv signaal zit.
Ik heb zelf caiway via de coax, maar heb de storing ook via caiway IP tv gezien.
De storing betreft het regelmatig wegvallen van het tv signaal voor een kwart seconde o.i.d.
(beide adressen in muziekland 4)
Zijn er meer problemen bij andere mensen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
makkie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:49:
Het is mij opgevallen dat er de laatste paar dagen veel storing op het Caiway tv signaal zit.
Ik heb zelf caiway via de coax, maar heb de storing ook via caiway IP tv gezien.
De storing betreft het regelmatig wegvallen van het tv signaal voor een kwart seconde o.i.d.
(beide adressen in muziekland 4)
Zijn er meer problemen bij andere mensen bekend?
Ik heb het de afgelopen dagen ook gehad, maar dan alleen bij de HD-kanalen (m.n. npo1). Heb overigens glasvezel, maar tv-signaal gaat nog over de coax.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-06 20:24
Hier ook een Solcon klant, 2 dagen stabiel op 97 up en down, maar nu een doffe ellende 0,09mbit up,mail wil niet syncen.....
Morgen komt de servicemonteur voor het eerst..... hopelijk dit keer wel meteen goed.
Heb zelf maar een goede router gekocht (fritzbox 9470) want die thomson wilde ik geen dag langer (in drie jaar tijd 6-7 keer storing op de telefoon.....)

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Er zit weer schot in de zaak.

Ik heb net bericht van Solcon gekregen dat mijn 100/100 Docsis verbinding binnenkort a.s. woensdag wordt overgezet naar glasvezel.
btw Ik zit in gebied 6 (Frankrijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Carbon op 27-11-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretd12
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 17:13
Eindelijk bericht gekregen van Fiber dat ik over 2 weken wordt opgeleverd (gebied 1). Ben erg benieuwd naar de verbinding, hopelijk is die beter dan de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

M'n moeder zit in gebied 2 en de kabel moet nog worden aangelegd.

Schijnt dat ze aankomende week zelf moet bellen om aan te geven nog geïnteresseerd te zijn.

M'n moeder interesseert het geen drol, maar het is handig voor de volgende huurders. Anders moeten die flink betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
is er dan verder nog niemand aangesloten bij Fiber in Harderwijk of hierden?
fretd12 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:39:
Eindelijk bericht gekregen van Fiber dat ik over 2 weken wordt opgeleverd (gebied 1). Ben erg benieuwd naar de verbinding, hopelijk is die beter dan de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Mijn schoonouders zijn vorige week overgestapt naar Solcon (hadden KPN telefoon, XS4all internet en Cai televisie).

Vaste telefonie werkt niet. Portering van het nummer is nog niet gedaan zegt KPN (konden hierover niets vinden in het systeem, ook niet over een aanvraag :S).
Solcon zei bij aansluiting slechts 2 dagen zonder vaste telefonie i.v.m portering.
Nu vanmorgen gebeld kan het nog wel 2-3 dagen duren. Ben benieuwd! Wel hoge prioritering ivm dat KPN niets in het systeem kan vinden.
Meer problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 21:14
datacom80 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:58:
is er dan verder nog niemand aangesloten bij Fiber in Harderwijk of hierden?
[...]
Mijn buurman heeft het geprobeerd maar hij vertelde mij dat hij ongeveer anderhalve maand geleden besteld had maar er niks geleverd werd. Ook konden ze hem telkens niet terug vinden in het systeem en meer van dat soort rare dingen... Dus heeft hij uiteindelijk besloten dat hij naar CAIWAY is gegaan waar alles binnen een week geregeld is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Probleem opgelost.
Even een tip voor iedereen met Solcon, en een fritzbox met firmware 6.20
Het Solcon profiel niet gebruiken, daarin kloppen de instellingen niet. (monteur neemt qfc mee naar de servicedesk) maar handmatig je snelheid instellen conform de handleiding van de fritzbox online zie:
http://en.avm.de/nc/servi...r-router-e-g-cable-modem/

al met al twee weken aan het bellen, testen en uitzoeken geweest met Solcon en Schuuring (en CAI op de achtergrond)

[ Voor 11% gewijzigd door HvdBent op 02-12-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:13

Priet

To boldly do what no one has..

Als ik dit allemaal hoor ben ik blij dat XSYou alles doet met één kastje dat bovenop de glasvezel-unit (Genexis) geklikt wordt :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

HvdBent schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:54:
Probleem opgelost.
Het Solcon profiel niet gebruiken, daarin kloppen de instellingen niet. (monteur neemt qfc mee naar de servicedesk) maar handmatig je snelheid instellen conform de handleiding van de fritzbox online zie:
http://en.avm.de/nc/servi...r-router-e-g-cable-modem/

al met al twee weken aan het bellen, testen en uitzoeken geweest met Solcon en Schuuring (en CAI op de achtergrond)
Goed dat je het doorgeeft! Ik heb zelf geen problemen met de snelheid trouwens met FRITZ!Box op 6.20. Maar hoor wel anderen in Stadsweiden wel over snelheidsproblemen. Hoewel ik het idee heb dat zij geen nieuw modem hebben gekregen. Maar zal ze deze informatie even doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Priet schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:41:
Als ik dit allemaal hoor ben ik blij dat XSYou alles doet met één kastje dat bovenop de glasvezel-unit (Genexis) geklikt wordt :)
hangt er van af wat je bedoelt
Ik heb een glasvezelmodem (enexis) die aan een fritzbox 9470 hangt zodat ik thuis goed gebruik kan maken van gigabit lan, en een snelle wifi, instellen daarvan bleek de bottleneck, maar het is dan ook niet de standaard goedkope router die de internetbedrijven uitleveren.
Daar naast heb ik een managed switch die een vlan voor de kinderen gaat bevatten zodat zij alleen bij het internet en de printer kunnen vanaf hun devices, en de nas, mediaplayer, mijn laptop, pc, en de laptop van mijn vrouw zitten dan op een gescheiden, veiliger netwerk. boven heb ik nog een tweede router staan die als accespoint fungeert.
Kortom, toekomstbestendig, en snel en betrouwbaarder dan het standaard thomson router die ik al had....
TV loopt lekker via de kabel, dat houdt ik voorlopig zo, ik kijk zelden tv, en opnemen/pauzeren, ach dan haal je je biertje lekker tijdens de reclame.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Qua instellingsmogelijkheden komt de 7360 aardig in de buurt van de 7490, op de 2 extra Gbit poorten, 5GHz en de S0 bus na. Chipset is ook hetzelfde.

[ Voor 30% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Grrr Post.nl heeft het installatiepakket niet volgens planning afgeleverd, met als gevolg dat de installateur voor niets is gekomen.

In eerste instantie heeft hij wel geprobeerd om de internetverbinding operationeel te krijgen met de aanwezige router maar dat ging niet omdat het account is gekoppeld aan het MAC adres van de Fritzbox.

@tha_bulldog de keuze voor de 7360 snap ik eerlijk gezegd ook niet, mn het ontbreken van 5GHz WiFi is niet meer van deze tijd.

De router die ik nu gebruik (Asus RT-AC66U) ondersteunt IPTV bridging en met de juiste switch instelling (VLAN 6 voor Solcon IP/TV in Harderwijk) en het gekloonde MAC-adres van de Fritzbox zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Account gekoppeld?

Da's vreemd. Zowel een laptop direct als een Technicolor als een Fritzbox werkt bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:51:
Account gekoppeld?

Da's vreemd. Zowel een laptop direct als een Technicolor als een Fritzbox werkt bij mij zonder problemen.
Ik vermoed dat ze die MAC koppeling alleen gebruiken als je ook IP/TV afneemt.

[ Voor 4% gewijzigd door Carbon op 04-12-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ging in mijn geval om een 250/250..

Wel juiste VLAN (6) gebruikt bij opbouwen van PPPoE?

[ Voor 44% gewijzigd door RadioAir op 04-12-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:54:
Ging in mijn geval om een 250/250..

Wel juiste VLAN (6) gebruikt bij opbouwen van PPPoE?
PPPoE? Dat verklaart een hoop :)

De monteur heeft de router geprobeerd zoals die werd gebruikt bij het Docsis abbonement.

btw Wat moet ik als username/password invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Inmiddels heb ik een paar dagen Solcon IP/TV

De eerste indruk was positief (m.n. de beeldkwaliteit van de HD kanalen) maar inmiddels begin ik mij aardig te storen aan de tekortkomingen.

1. Ik zie het beeld bij bewegingen regelmatig hakkelen, het lijkt alsof de decoder? het niet kan bijbenen en frames laat vallen.
Bij het rad van fortuin (ik hou van Holland) was het zelfs zo erg dat mijn vrouw het opviel.
Helaas was ik net te laat om de tweede draaisessie te filmen.

2. Er is geen timeline view die het programma overzicht van meerdere zenders tegelijkertijd laat zien.

Even snel door de EPG scrollen om te kijken wat er op TV is of komt is er niet bij.

Voorbeeld: om het programma overzicht van 3 opeenvolgende kanalen te bekijken moet je de volgende handelingen verrichten (NPO1 is de huidige zender)

[top/menu] (toont zenderlijst)
[rechts] (toon programma overzicht NPO1)
[links]

[beneden] (kies NPO2)
[rechts] (toon programma overzicht NPO2)
[links]

[beneden] (kies NPO3)
[rechts] (toon programma overzicht NPO3)

enz...

VIa [popup/menu] gaat het nog omslachtiger.

Bij mijn Humax 5050c en mijn Sony TV deed je dat met één druk op de guide knop.

3. Het navigeren van de menu's is niet consistent, afhankelijk van het gekozen menu moet je OK,return of de rode knop drukken om het menu te verlaten.

4. Als je de TV-Gids oproept via [popup/menu] [TVgids] dan selecteert deze niet de actuele zender maar de eerste in de lijst (NPO1)

5. De volume instelling wordt niet onthouden en staat na aanzetten altijd op 50%

btw volume regelen bij de HDMI bron is sowieso een slecht idee want daarmee verklein je het dynamisch bereik en krijg je bij lagere volumes vervorming.

Een simpele programmeerbare remote (volume regeling door de TV) was veel beter geweest.

6. De remote is door de donkergrijze toetsen met zwarte opdruk geen toonbeeld van ergonomie.

m.n. de toetsen voor het opnemen/afspelen (op dit moment nog niet beschikbaar) zijn bij schemer licht niet van elkaar te onderscheiden.

7. De knoppen van de remote klikken hoorbaar (vergelijkbaar met de knop een computer muis)

8. Je moet de remote van de TV altijd bij de hand houden, want je kunt de remote niet instellen voor aan/uitzetten van de TV.

Zie ook punt 4.

9. Je kunt de zender volgorde van favorieten lijst niet aanpassen.

10. Op geen enkel kanaal is Dolby Digital beschikbaar, volgens mijn receiver stuurt de Dune altijd 2 kanalen 48KHz PCM.

Conclusie:

De internetverbinding is prima, echter gezien de hierboven genoemde problemen zou ik op dit moment afraden om over te stappen naar Solcon IP/TV.

Internet

[ Voor 19% gewijzigd door Carbon op 07-12-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Carbon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:52:
[...]

PPPoE? Dat verklaart een hoop :)

De monteur heeft de router geprobeerd zoals die werd gebruikt bij het Docsis abbonement.

btw Wat moet ik als username/password invullen?
Moet je even in je opleveringbrief van je oude Docsis lijn kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik heb sinds 2 dagen ook solcon, 150mbit glasvezel, incl interactieve tv.
Ik stoor me ook lichtelijk aan de snelheid (bekabelt haal ik max 96 up/down, soms lager), wifi naast de modem haal ik 46 Mbit up/down. Daarnaast was ik er niet van op de hoogte dat de tv nu ook via de utp ging. Aangezien ik maar 1 utp had naar de woonkamer (voor m'n htpc), betekent dit dat mijn htpc nu geen internet heeft. Wifi is daar te laag.
Moet dus nog een extra utp gaan trekken... Daarnaast vind ik de geleverde Dune tv-102 maar een vaag ding. Hakkelt inderdaad en is erg langzaam, kan rustig koffie zetten als ik hem aanslinger.. Gebruikersgemak erg laag zo... Maar ik heb ook geen idee wat ik dan beter kan nemen (zelf aanschaffen), want ben vrij nieuw op dit gebied van glasvezel.

Daarnaast wordt hier ook de lagere internetsnelheid genoemd. Maar wat kan/mag ik bekabelt verwachten? Ik haal dus tussen de 80 en 96 Mbps, is dat te weinig voor een 150 Mbit abbo? En op de bank in de woonkamer haal ik via de Wifi tussen de 20 en 50 Mbps. Lijkt me dan ook vrij weinig? Hoe kom ik er nou achter waar dit aan ligt! Want Solcon zelf zal natuurlijk niet echt 'eerlijke' antwoorden geven :)

Wat kan /mag ik verwachten van dit abbonement, de Fritzbox 7360, de Dune tv-102 etc? En wat zou ik beter kunnen nemen, zonder mijn abbonement te veranderen? De tips uit die link hierboven qua snelheid, zal ik uitproberen wanneer mijn snelheid dus te laag is, als jullie dat aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Goofyduck384 schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:35:
Ik heb sinds 2 dagen ook solcon, 150mbit glasvezel, incl interactieve tv.
Ik stoor me ook lichtelijk aan de snelheid (bekabelt haal ik max 96 up/down, soms lager), wifi naast de modem haal ik 46 Mbit up/down.
Volgens speedtest.net (server KPN Amsterdam) haal ik bekabeld up en down 250MB/s. Wifi is een stuk minder: 60MBs down/ 16 MBs up ( 4 meter vanaf het modem)

De WiFi prestaties van de FritzBox zijn ronduit slecht.

Via mijn oude router haalde ik zonder probleem 100Mbs up en down via 5Ghz
Daarnaast was ik er niet van op de hoogte dat de tv nu ook via de utp ging. Aangezien ik maar 1 utp had naar de woonkamer (voor m'n htpc), betekent dit dat mijn htpc nu geen internet heeft. Wifi is daar te laag.
Moet dus nog een extra utp gaan trekken...
Je zou ook 2 switches met VLAN ondersteuning (b.v. NetGear ProSafe GS108e of GS105e) kunnen gebruiken en beide VLAN's trunken en weer splitsen bij de TV in de woonkamer
Daarnaast vind ik de geleverde Dune tv-102 maar een vaag ding. Hakkelt inderdaad
Dat hakkelen stoort mij zo erg dat ik (voor TV) weer naar de kabel terug ga als Solcon het niet snel kan oplossen.
en is erg langzaam, kan rustig koffie zetten als ik hem aanslinger..
Gewoon aan laten staan?
Stroomverbruik valt erg mee.
Aan : 3W Standby: < 0.5W
Gebruikersgemak erg laag zo...
Mee eens, gebruikers gemak is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op zondag 07 december 2014 @ 08:46:
[...]

Moet je even in je opleveringbrief van je oude Docsis lijn kijken. Of makkelijker, je serviceweb username @solcon.net
password is hetzelfde als van serviceweb

VLAN ID: 6

Overigens moet je technicolor/thomson die je vast nog ergens heb liggen het gelijk doen. Doet die het niet is je glasvezel niet goed geactiveerd.
De Thomson deed het meteen.

Bij de Asus zie ik in de log "pppd[602]: Unable to complete PPPoE Discovery"

Ik vermoed dat de oude PPPoE sessie op dat moment nog actief is, helaas kun je via de Fritzbox de sessie niet afsluiten.
Mogelijk oplossing: Fritzbox uitzetten x minuten wachten (PPPoE sessie timeout) en vervolgens de eigen router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

HvdBent schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:54:
Probleem opgelost.
In het huidige (Solcon FTTH 2TV) profiel staat:

pppoeiface = "eth0";
speed_in_netto = 1000000;
speed_out_netto = 1000000;

maw 1Gb/s up/down.

Je zou (afhankelijk van het gekozen abonnement) 100000, 150000 of 250000 verwachten.

[update]

Mijn vermoeden lijkt te kloppen.

Het TV beeld bevriest en/of er komen blokjes in beeld als ik SpeedTest draai.

Niet zo vreemd als de router denkt dat hij 1Gb/s beschikbaar heeft :)

Dat zou ook wel eens de oorzaak van dat af en toe hakkende beeld kunnen zijn!

Wordt vervolgt....

[update]

Geen hakkelen meer als ik internet via m'n oude Docsis verbinding laat lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Carbon op 07-12-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Carbon schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:34:
De WiFi prestaties van de FritzBox zijn ronduit slecht.
Zou dit dus verbeteren als ik er een accesspoint bij hang? Of is een andere router slimmer?
Je zou ook 2 switches met VLAN ondersteuning (b.v. NetGear ProSafe GS108e of GS105e) kunnen gebruiken en beide VLAN's trunken en weer splitsen bij de TV in de woonkamer
Dit klinkt ingewikkeld. Ik ben niet geheel noob, maar dit ken ik helaas niet. Mij is verteld dat de lan poort geschikt gemaakt is voor tv, dus daarom kon er geen internet over die kabel.. Hoe zou jouw opstelling er dan uitzien?

Met mijn 150Mbit abbonement, zou ik dus met 18,75 MB/s moeten kunnen downloaden? Bekabeld uiteraard. En met een speedtest zou ik die 150Mbit moeten kunnen halen? Of moet het minder zijn, omdat er ook tv over de glasvezel komt?
In het huidige (Solcon FTTH 2TV) profiel staat:

pppoeiface = "eth0";
hoe kom ik er achter hoe deze bij mij is ingesteld? Ik kan dit in mijn fritzbox niet terugvinden...

[ Voor 12% gewijzigd door Goofyduck384 op 07-12-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Goofyduck384 schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:40:
[...]

Zou dit dus verbeteren als ik er een accesspoint bij hang? Of is een andere router slimmer?
Een apart accesspoint in bridgemode is een mogelijk oplossing.
Dit klinkt ingewikkeld. Ik ben niet geheel noob, maar dit ken ik helaas niet. Mij is verteld dat de lan poort geschikt gemaakt is voor tv, dus daarom kon er geen internet over die kabel.. Hoe zou jouw opstelling er dan uitzien?
De router stuurt de Internet en IP/TV VLAN's naar twee verschillende poorten

Met een wat slimmere switch kun je die samenvoegen (trunken) een via één kabel versturen.
Aan de andere kant splits je het weer naar 2 VLAN's
Met mijn 150Mbit abbonement, zou ik dus met 18,75 MB/s moeten kunnen downloaden? Bekabeld uiteraard. En met een speedtest zou ik die 150Mbit moeten kunnen halen? Of moet het minder zijn, omdat er ook tv over de glasvezel komt?
Die 150Mb/s is inclusief de TV stream(s)!

Als de Dune uitstaat zou je zonder probleem 150Mb/s moeten halen.

Let wel op dat sommige SpeedTest servers dergelijke snelheiden niet aankunnen.

Met "KPN Amsterdam" haal ik zonder probleem de opgegeven snelheid.
hoe kom ik er achter hoe deze bij mij is ingesteld? Ik kan dit in mijn fritzbox niet terugvinden...
Je kunt het profiel exporteren naar een tekst bestand (System -> Backup ->Save)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
In mijn profiel staat inderdaad ook
pppoeiface = "eth0";
Maar hoe kan ik dit nou omzetten naar 1500000. Want dat zou je toch verwachten bij 150 Mbit zeg jij? Of is dat iets wat Solcon moet doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Goofyduck384 op 07-12-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Goofyduck384 schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:43:
In mijn profiel staat inderdaad ook

[...]

Maar hoe kan ik dit nou omzetten naar 1500000.
Niet 1500000 (1,5Gb/s) maar 150000 (150Mb/s)!

De huidige waarde (1000000 1Gb/s) staat dus te hoog, met als gevolg dat internet verkeer de TV streams beinvloed (hakkelen)
Want dat zou je toch verwachten bij 150 Mbit zeg jij?
Klopt.
Of is dat iets wat Solcon moet doen?
Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om het zelf aan te passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Carbon op 07-12-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Oké, nou ik wacht af. Heb mijn klacht m.b.t. de snelheid ook bij Solcon zelfneergelegd. Ben benieuwd :)

Daarnaast lukt het mij niet om tv te kijken via de ipad. Ik kan op de Dune geen ipad toevoegen, die instelling staat nergens, terwijl dit volgens de gebruiksaanwijzing van glashart app wel moet... Ik heb mede hiervoor namelijk dit pakket genomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Moet ook niet op de dune. Je moet in een of ander menu een kijkcode hebben staan. Die moet je op de Solcon (en dus niet glashart) app intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Volgens mij niet. De solcon app kun je volgens mij niet gebruiken om live tv op je Ipad te kijken. Dit is enkel een tvgids/remote dacht ik... Want die kijk code heb ik inderdaad ingevuld ja.
Maar ga je via solcon kijken hoe je dus tv kijken op je ipad moet instellen, kom je uit bij een handleiding om dit via de glashart app te doen...

http://www.solcon.nl/blog...uw-ipad--android-tablet21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, je moet dit weldegelijk met de Solcon TV app doen. Glashart app is voor een gedeelte van het Reggefiber gebied :)

[ Voor 36% gewijzigd door RadioAir op 07-12-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
die dune 102 is blijkbaar niet echt een aanwinst voor televisie kijkend Harderwijk

Verder iemand ervaring met IP-TV van provider Plinq en of Caiway?

[ Voor 4% gewijzigd door datacom80 op 08-12-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:12:
die dune 102 is blijkbaar niet echt een aanwinst voor televisie kijkend Harderwijk
Harderwijk is zover ik weet het eerste gebied waar Solcon z'n eigen IP/TV oplossing gebruikt en dat is duidelijk te merken.

De software is gewoon niet af (geen fatsoenlijke TV-Gids) en de bediening is onnodig complex.

Live pauzeren en opnemen (in de cloud!) komt pas ergens volgend jaar.

Grote pluspunt is de beeldkwaliteit, mn de HD kanalen!

btw Plinq gebruikt hetzelfde Dune kastje, geen idee welke stb Caiway gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Carbon op 08-12-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
beeld kwaliteit van HD zeders is via IP-TV van Solcon beter dan via CAI coax?
Carbon schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:07:
[...]

Harderwijk is zover ik weet het eerste gebied waar Solcon z'n eigen IP/TV oplossing gebruikt en dat is duidelijk te merken.

De software is gewoon niet af (geen fatsoenlijke TV-Gids) en de bediening is onnodig complex.

Live pauzeren en opnemen (in de cloud!) komt pas ergens volgend jaar.

Grote pluspunt is de beeldkwaliteit, mn de HD kanalen!

btw Plinq gebruikt hetzelfde Dune kastje, geen idee welke stb Caiway gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-06 16:17
Caiway gebruikt de entone 510/515. Na de laatste sofwareupdate van vorige week kijk ik al 4 dagen via iptv en bevalt prima. Echter de HD kanalen via de coax zijn ook glashelder via caiway. (1080i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Dus de etone loopt ook niet meer zomaar vast? Bij opnemen en live kijken. Werkt het dan ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Migow schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:23:
. Echter de HD kanalen via de coax zijn ook glashelder via caiway Cai Harderwijk (1080i)
Caiway levert geen Coax signaal in Harderwijk, Bij de providers waar je het coax signaal bij krijgt is dit gewoon het 'oude' Cai Harderwijk signaal. (Wat sinds kort dus incl ongecodeerd HD is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-06 16:17
Entone loopt hier niet vast. Moet wel zeggen kijk nu 4 dagen alleen via entone en heb paar programma,s opgenomen en ook bekeken en werkt naar behoren. Ook uitzending gemist werkt snel en goed (in hd)
Zit nu foxsport 2 te kijken in hd en perfect beeld

[ Voor 11% gewijzigd door Migow op 08-12-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 21:12
Vanaf vandaag heb ik ook glasvezel bij Solcon. Het lijkt allemaal aardig te werken hoewel ik net als de meesten hier niet zo te spreken ben over de Dune. In ieder geval haal ik de snelheid met gemak, ~160/160.

Wat ik mij wel afvraag: zit bij het 150/150 3-in-1 pakket van Solcon ook HBO Go inbegrepen? Ik heb even geprobeerd om op de HBO Go website te registreren met de gegevens van Solcon maar dat wilde niet lukken. Na een telefoontje met Solcon werd het mij duidelijk: HBO GO is inbegrepen en de activeringscode kan in de Dune onder Abbonnementsgegevens (of iets dergelijks) worden gevonden. Met deze gegevens kun je je op hbogo.nl registreren.

[ Voor 21% gewijzigd door Xyrr op 10-12-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
bij iemand bekend wat Plinq voor een IP-TV kastje levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:56:
bij iemand bekend wat Plinq voor een IP-TV kastje levert?
Dune 102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Xyrr schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:25:
Vanaf vandaag heb ik ook glasvezel bij Solcon. Het lijkt allemaal aardig te werken hoewel ik net als de meesten hier niet zo te spreken ben over de Dune.
Ik heb het inmiddels een paar dagen en het grootste probleem (voor mij) is en blijft het ontbreken van een praktisch bruikbare EPG.

Sinds de komst van digitale TV (traag zappen) zijn we gewend geraakt aan het browsen door de EPG op zoek naar een leuk programma.
Met de Dune is dat niet meer mogelijk want je moet voor elke zender 3x op een toets drukken om een programma overzicht te tonen.

Dus Solcon bij de volgende software release graag een normale timeline EPG (voorbeeld)
;
In ieder geval haal ik de snelheid met gemak, ~160/160.
Ik heb een 250Mb/s abbo. en haal zonder probleem >250Mb/s (up en down)

Dat zit dus wel goed,.

[ Voor 44% gewijzigd door Carbon op 10-12-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Bij mij is nu ook de (bekabelde) snelheid goed. Ik heb een 150 abbo, en haal dit ook. Bij mij bleek de lanpoort ingesteld op max 100. Telefoontje naar solcon heeft dit opgelost.
De wifi prestaties blijven slecht. Dus ik ga er maar een accesspoint bij zetten om dit op te lossen. Overgaan op een andere modem/router doen ze toch niet.. Wifi is nu 25mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Goofyduck384 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:09:
Bij mij is nu ook de (bekabelde) snelheid goed. Ik heb een 150 abbo, en haal dit ook. Bij mij bleek de lanpoort ingesteld op max 100. Telefoontje naar solcon heeft dit opgelost.
Helaas is er nog steeds het probleem dat internet verkeer de IP/TV streams beïnvloed.

Als je goed kijkt (m.n. HD zenders) dan zie je dat de Dune af en toe frames skipped (hakkelen)

Dat gaat zelf zo ver dat het TV beeld gaat blokken/bevriezen zodra ik Speedtest draai (btw probleem is bekend bij Solcon en ze zijn er mee bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Goofyduck384 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:09:
De wifi prestaties blijven slecht. Dus ik ga er maar een accesspoint bij zetten om dit op te lossen. Overgaan op een andere modem/router doen ze toch niet.. Wifi is nu 25mb/s
Wifi van de Technicolor was beter ja. Waar ik daar draadloos de 100Mb aan kon tikken komt deze niet veel verder dan 40 met de standaardinstellingen. Na wat tweaken kom je overigens een heel stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Heb je een uitleg van wat ik allemaal kan en mag tweaken, om dit hoger te krijgen? Ik volg graag een beschrijving :)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste