Inmiddels heb ik een paar dagen Solcon IP/TV
De eerste indruk was positief (m.n. de beeldkwaliteit van de HD kanalen) maar inmiddels begin ik mij aardig te storen aan de tekortkomingen.
1. Ik zie het beeld bij bewegingen regelmatig hakkelen, het lijkt alsof de decoder? het niet kan bijbenen en frames laat vallen.
Bij het rad van fortuin (ik hou van Holland) was het zelfs zo erg dat mijn vrouw het opviel.
Helaas was ik net te laat om de tweede draaisessie te filmen.
2. Er is geen timeline view die het programma overzicht van meerdere zenders tegelijkertijd laat zien.
Even snel door de EPG scrollen om te kijken wat er op TV is of komt is er niet bij.
Voorbeeld: om het programma overzicht van 3 opeenvolgende kanalen te bekijken moet je de volgende handelingen verrichten (NPO1 is de huidige zender)
[top/menu] (toont zenderlijst)
[rechts] (toon programma overzicht NPO1)
[links]
[beneden] (kies NPO2)
[rechts] (toon programma overzicht NPO2)
[links]
[beneden] (kies NPO3)
[rechts] (toon programma overzicht NPO3)
enz...
VIa [popup/menu] gaat het nog omslachtiger.
Bij mijn Humax 5050c en mijn Sony TV deed je dat met één druk op de guide knop.
3. Het navigeren van de menu's is niet consistent, afhankelijk van het gekozen menu moet je OK,return of de rode knop drukken om het menu te verlaten.
4. Als je de TV-Gids oproept via [popup/menu] [TVgids] dan selecteert deze niet de actuele zender maar de eerste in de lijst (NPO1)
5. De volume instelling wordt niet onthouden en staat na aanzetten altijd op 50%
btw volume regelen bij de HDMI bron is sowieso een slecht idee want daarmee verklein je het dynamisch bereik en krijg je bij lagere volumes vervorming.
Een simpele programmeerbare remote (volume regeling door de TV) was veel beter geweest.
6. De remote is door de donkergrijze toetsen met zwarte opdruk geen toonbeeld van ergonomie.
m.n. de toetsen voor het opnemen/afspelen (op dit moment nog niet beschikbaar) zijn bij schemer licht niet van elkaar te onderscheiden.
7. De knoppen van de remote klikken hoorbaar (vergelijkbaar met de knop een computer muis)
8. Je moet de remote van de TV altijd bij de hand houden, want je kunt de remote niet instellen voor aan/uitzetten van de TV.
Zie ook punt 4.
9. Je kunt de zender volgorde van favorieten lijst niet aanpassen.
10. Op geen enkel kanaal is Dolby Digital beschikbaar, volgens mijn receiver stuurt de Dune altijd 2 kanalen 48KHz PCM.
Conclusie:
De internetverbinding is prima, echter gezien de hierboven genoemde problemen zou ik op dit moment afraden om over te stappen naar Solcon IP/TV.
Internet
[
Voor 19% gewijzigd door
Carbon op 07-12-2014 12:29
]