[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 15:19
Harderwijk krijgt glasvezel!

De komende maanden zullen 21.000 huishoudens in Harderwijk en Hierden worden voorzien van een supermodern glasvezelnetwerk. Hiermee krijgen de bewoners van Harderwijk en Hierden één van de snelste breedbandverbindingen van Nederland.
Glasvezel gemeente Harderwijk

Het afgelopen jaar is CAI Harderwijk serieus gaan kijken naar de mogelijkheden om het bestaande kabelnetwerk te verglazen, omdat er kapers op de kust lagen. CIF wilde namelijk ook een netwerk exploiteren, vermoedelijk om zo de klanten met internet en telefonie via Caiway ook televisie aan te kunnen bieden. Beide partijen zijn uiteindelijk overeengekomen om de handen ineen te vouwen, er wordt als het ware een "dubbel" netwerk aangelegd, één vezel wordt van CAI Harderwijk, één vezel wordt van CIF.

Diverse aanbieders hebben al aangegeven diensten te willen gaan leveren over het glasvezelnetwerk. De aanbieders zijn:

Op de fiber van CAI Harderwijk:Op de tweede fiber wordt vooralsnog geen dienst geleverd. Deze zou in theorie dus in de toekomst nog gebruikt kunnen worden voor DVB-C.

Het uitzonderlijke van het verhaal is dat er dus geen DVB-C televisie mogelijk wordt via glasvezel, dit signaal wordt nog steeds doorgegeven via de coax van CAI Harderwijk, die vanaf het moment dat alle klanten glasvezel internet hebben alleen nog maar gebruikt zal worden voor analoge en digitale televisie, behalve in de gebieden waar geen glas gelegd wordt, zoals bijvoorbeeld Sonnevanck. Wanneer een glasprovider dus TV aanbiedt zal dit via IPTV gaan. Alle providers bieden ook de mogelijkheid om van het "oude" coax signaal gebruik te maken.

De planning van de bouw werkzaamheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezelharderwijk.nl/images/template/kaart-groot.jpg

Deze TS wordt in de loop van tijd, wanneer meer informatie beschikbaar is :) Mede-auteurs zijn altijd welkom!

Het netwerk wordt in juli geactiveerd. Vanaf Augustus worden klanten omgezet van Docsis naar Glasvezel.

[ Voor 22% gewijzigd door RadioAir op 18-06-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Maar ik dacht altijd dat CAI Harderwijk zijn televisiesignalen van Caiway betrok?

Wat is dan nog straks het verschil tussen het aanbod van Caiway en die op de andere glasvezel?

De klanten die een glasvezelabonnement nemen bij Caiway, krijgen die dan niet meer de zenders erbij op de coaxkabel bij jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
CAI Harderwijk trekt zijn televisiesignalen inderdaad bij Caiway vandaan, maar voegen er zelf nog e.e.a. aan toe en geven (helaas) ook niet hetzelfde zenderpakket door. Het glasvezelnetwerk is niet gericht op het transporteren van DVB-C of analoge televisie, omdat er in feite 2 "gescheiden netwerken" zijn. Er wordt overal één glasvezelkabel met twee vezels het huis binnengebracht, waarbij er één fiber naar CIF gaat (voor de internetdiensten van Caiway en/of IPTV van Caiway) en één naar het "open" netwerk van CAI Harderwijk. Het bestaande CAI Harderwijk analoge en DVB-C signaal wordt dus NIET via het glasvezelnetwerk doorgegeven, maar blijft via de coax, daar verandert dus (helaas) niets aan.

Volgens mij worden bij de Reggefiber netwerken ook 2 vezels geblazen, waarbij er één voor DVB-C en één voor data gebruikt wordt (in de non-WBA gebieden). Dit weet ik echter niet zeker, als iemand dit wel weet, vul me dan a.u.b. aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Reggefiber wordt inderdaad de tweede vezel gebruikt voor analoge televisie en DVB-C.

Maar wat ik niet begrijp. Ik lees op de website van Cai Harderwijk, ga voor een provider met CAI inclusief of zoiets.

Het is dus een voordeel om in de rest van je huis televisie te kunnen kijken over de coaxkabel.
Als je nu een glasvezel abonnement neemt bij Caiway, krijg je dat niet het coaxsignaal erbij van Cai Harderwijk?

Nou zou Caiway zich al bij voorbaad op een achterstand zetten en dat gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Een provider met CAI inclusief rekent de kosten voor de CAI Harderwijk coax-aansluiting direct aan je door. Je hebt dus geen contract meer met CAI Harderwijk. Wanneer je een glasvezel abbo afneemt bij Caiway zal Caiway zijn eigen TV-systeem aan je aanbieden via IPTV en kan je dus voor het TV-pakket van Caiway kiezen. Maar dus niet over DVB-C of analoog, daar heeft CAI Harderwijk het alleenrecht op.

Caiway staat echter bij voorbaat niet op een achterstand, maar loopt juist voor. Er waren tot voor kort twee aanbieders voor internet bij de CAI. Één daarvan was UPC via COM21, en één daarvan was Caiway met Docsis2. UPC is opgehouden met bestaan en iedereen heeft van Caiway een aanbod gehad om naar hun over te stappen. Dat is dus ook gebeurd, die klanten heeft Caiway dus al voor internet en vaak ook voor telefonie. Wat Caiway nu dus graag zou willen is dat deze mensen dus over gaan stappen voor ook TV naar de CIF-glasvezel. Op deze vezel wordt dan internet, telefonie en IPTV van Caiway aangeboden, waardoor de coax van CAI Harderwijk buitenspel wordt gezet. Iedereen die maar één TV heeft of bereid is zijn coax kabels te vervangen door ethernet kabels kan dus zonder problemen overstappen, met uitzondering van de mensen die per sé naar de lokale omroep HK13TV en de kerktelevisie willen kijken. Die moeten wel een CAI Inclusief abbo afnemen omdat die signalen alleen op het CAI Harderwijk netwerk verstuurd worden.

Je zou dus een voordeel kunnen hebben met een CAI Inclusief abbo, maar het nadeel hiervan is wel dat je in verhouding gewoon duur uit bent, en CAI Harderwijk sommige zenders, zoals Syfy, helemaal niet doorgeeft en de publieke omroepnetten BBC3 en 4 ook niet in het basispakket doorgeeft. Daarnaast is de snelheid bij CAI Inclusief pakketten voor zover ik kan zien maar max 100/100. Wisper is veel goedkoper, hoop echt dat die hun diensten ook aan gaan bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BBC 3 en BBC 4 zitten bij Caiway ook niet in het basispakket. Tevens kan je bij Caiway glasvezel voorlopig slechts op één televisie kijken, dus ben je voor de rest van je huis aangewezen op de coaxkabel.
Ik ben benieuwd wat Caiway zijn klanten op de glasvezel in Harderwijk biedt om op meer televisies te kijken in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat klopt, maar ik vind dat deze er wel bij in zouden moeten zitten. Ze zijn simpelweg gewoon ongecodeerd en gratis te ontvangen via de satelliet, waarom zou je er hier dan extra voor moeten betalen? Maar ja, is helaas bij alle kabelaars zo.

Heb inmiddels via DM te horen gekregen dat Wijk 1 komende maand waarschijnlijk gaat piloten met de glasvezel van CAI Harderwijk. Ik heb zelf even gebeld met Caiway, zij zeggen dat hun CIF glasvezel een stuk later pas actief wordt (winter 2013)...

Blegh, dan toch maar een jaartje sukkelen met VDSL.. Edo Kweldam had tegen Telecompaper gezegd dat bedrijven zelf ook layer 2 apparatuur mochten plaatsen, maar daarover zwijgt CAI Harderwijk in alle toonaarden en via DM heb ik ook te horen gekregen dat dat er qua netwerkopbouw niet in lijkt te zitten. Flink balen dus en heel erg jammer dat Reggefiber niet eerder een glasvezelnetwerk heeft gestart hier, dan hadden we tenminste voor een normale prijs internet af kunnen nemen. 50Mbit rekenen de CAI Inclusief providers zo'n 40-50 euro per maand voor, bij Wisper krijg je voor 40 euro 200Mbit.

Zelfs CIF/Caiway levert betere pakketten via glas, daar krijg je voor 50 euro 75Mbit down/up, IPTV met 21HD zenders (meer dan CAI Harderwijk) en telefonie erbij. Nadeel is dan wel weer dat je dat maar op één TV kan kijken (of je moet PVR's bijhuren denk ik?), maar dat valt in het niet bij wat de rest aan durft te bieden qua prijsstelling.

Bah, zo helpen ze het idee van glasvezel wel kapot zeg :/ Of wordt alles in de Reggefiber gebieden zo zwaar gesponsord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me niet voorstellen dat Caiway geen oplossing biedt om op meerdere televisies in je huis te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hoe sluit ik mijn 2de en 3de televisie aan op glasvezel?
Het Caiway kabelsignaal blijft gewoon actief zonder dat u er abonnementsgeld voor betaalt, ook nadat u glasvezel heeft geïnstalleerd. Hierdoor kunt op uw overige tv’s op de oude vertrouwde manier televisiekijken via de kabel. Alle tv-zenders die u via glas ontvangt, kunt u ook via het kabelsignaal bekijken. Om uw 2de en 3de televisie aan te sluiten op glasvezel heeft u een switch nodig. U kunt elk willekeurig switch gebruiken. Om van de diensten gebruik te kunnen maken op uw andere toestellen, heeft u ook een tv-ontvanger per toestel nodig. Deze kunt u vanaf december bij Caiway in bruikleen huren.

Dat eerste gaat natuurlijk niet op omdat Caiway geen eigen kabelnetwerk heeft, maar je kan dus prima een 2e of 3e TV aansluiten via glasvezel :)

[ Voor 9% gewijzigd door RadioAir op 10-11-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel maar dan heb je daarop niet het volledige Caiway aanbod toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Jazeker wel, je krijgt dan gewoon dezelfde zenders als via de eerste televisieontvanger, gekoppeld aan je abbo. Nadeel is alleen dus wel dat je die tuners bij moet huren. Je sluit de huurtuners dan op dezelfde manier aan als de eerste glasvezel PVR. Je doet dus helemaal niets meer met de coaxkabel van CAI Harderwijk, tenzij CIF ineens een deal gaat sluiten met CAI Harderwijk dat ze dat signaal actief houden maar dat lijkt me heel sterk.

Als je dus het beste wil van twee werelden zal je enerzijds een TV abbo moeten nemen van CAI Harderwijk zodat je op de overige TV's gewoon een DVB-C signaal hebt, en anderzijds een glasvezel abbo van Caiway voor een hogere snelheid.

Als je het dus krom bekijkt is het dus jammer dat KPN Caiway niet overgenomen heeft, dan had je op de CIF vezel misschien ook andere leveranciers kunnen krijgen zoals op Reggefiber glasvezels het geval is.

[ Voor 13% gewijzigd door RadioAir op 11-11-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31
tha_bulldog schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:11:

Als je het dus krom bekijkt is het dus jammer dat KPN Caiway niet overgenomen heeft, dan had je op de CIF vezel misschien ook andere leveranciers kunnen krijgen zoals op Reggefiber glasvezels het geval is.
Caiway != CIF.

Hetzelfde met Reggefiber, dat is geen KPN. Dat er onderling wel heel veel raakvlakken zijn, onderling aandelenverhouding liggen enz.... Reggefiber is ook niet zo open als het lijkt, KPN ITNS is gewoon de enige partij in de meeste gebieden, en daar kopen vrijwel alle providers op in, waarbij de helft ook nog eens gewoon onder het KPN concern valt (XMS, Lijbrandt, XS4All, Concepts enz)

Er zijn maar weinig plaatsen waar naast KPN een 2e operator actief is. Vnl Glasoperator in de randstad (Whisper maakt hier oa gebruik van), en wat lokale initiatieven (XSyou in Ermelo, Solcon in Dronten bijvoorbeeld).

Sterker nog, de CAI vezel is meer open dan Reggefiber (KPN Wholesale). Een provider zal geen eigen apparatuur plaatsen in de pops, maar is verder volledig vrij in het aanbieden van diensten. Bij een provider die via KPN afneemt zit je (bv) verplicht aan Glashart Media vast, op de Cai vezel kan een provider indien gewenst ook z'n eigen IPTV aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ah, dus zo zit de vork in de steel. Weer wat geleerd, bedankt :)

Maar het probleem lijkt me nu dat CAI Harderwijk mede de prijzen kan bepalen. Het is, vind ik persoonlijk, wel erg verdacht dat alle abbo's max 100Mbit zijn en volgens mailcorrespondentie met CAI Harderwijk ook blijven en je dus in feite gewoon de hoofdprijs betaald als je het vergelijkt met de goedkopere glasvezels. Plinq bijvoorbeeld levert elders 500Mbit voor 57,50, bij CAI Harderwijk krijg je 100Mbit voor 55,00.

Als CAI Harderwijk dat soort prijzen nou ook gaat hanteren, hoor je mij nergens over klagen en wil ik best een abbo bij een lokale provider afnemen, maar vooralsnog lijkt dat er niet in te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien gaan die snelheden nog wel omhoog joh!
Caiway is ook begonnen met 90mb maximaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat klopt, maar dan moeten de snelheden omhoog gaan, niet de prijzen :) Caiway 90/90 was toch ook alleen maar in de gebieden waar maximaal 100Mbit mogelijk was door de gebruikte glasvezel apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, 90/90 voor 101 euro per maand is alleen in Krimpen en Loenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik ben inmiddels ook weer wat verder. Wisper heeft de afdeling Development de opdracht gegeven de mogelijkheid te gaan onderzoeken om in Harderwijk te gaan leveren. Daarnaast heb ik CAI Harderwijk nogmaals uitgehoord over de mogelijkheden van de glasvezel en de receptioniste zei dat het vrijwel zeker was dat de providers andere pakketten gingen leveren over de glasvezel. Dat zou betekenen dat de Solcon/Plinq glasvezelpakketten straks dus wel geleverd gaan worden. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor in de TS:
Een foto van de gebruikte FTU:
http://www.2ict.nl/netwer...el-cai-harderwijk/cif-cpe

[ Voor 31% gewijzigd door avdkooij op 04-12-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is volgens mij exact dezelfde als die in het Waterings Veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Dat is de basisplaat, niet de FTU. Hierin bevinden zich alleen de (afgemonteerde) vezels.

De FTU wordt pas later geplaatst, afhankelijk van bij wie je een abbonement neemt (CIF of CaiHarderwijk)

Vergelijk dit deel maar met de uFTU die Reggefiber gebruikt, hun plaatsen er standaard oranje of witte kappen op. De actieve apparatuur wordt pas geplaatst als de klant een abbonement neemt, en wordt door de actieve operator verzorgd (KPN Wholesale meestal bij Reggefiber, in dit geval zal dat CIF of CaiHarderwijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
Provider Glashelder heeft op de website gezet, dat het ook in Harderwijk gaat leveren. Er is nu dus een 7e provider.

Het Radio- en TV-pakket van Glashelder in Harderwijk heeft het 'CAI Inclusief'-logo, en wordt dus geleverd door CAI Harderwijk.

[ Voor 5% gewijzigd door avdkooij op 05-03-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 01-07 15:37
DJSmiley schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:43:
[...]

Dat is de basisplaat, niet de FTU. Hierin bevinden zich alleen de (afgemonteerde) vezels.

De FTU wordt pas later geplaatst, afhankelijk van bij wie je een abbonement neemt (CIF of CaiHarderwijk)

Vergelijk dit deel maar met de uFTU die Reggefiber gebruikt, hun plaatsen er standaard oranje of witte kappen op. De actieve apparatuur wordt pas geplaatst als de klant een abbonement neemt, en wordt door de actieve operator verzorgd (KPN Wholesale meestal bij Reggefiber, in dit geval zal dat CIF of CaiHarderwijk zijn)
Dit is wel een FTU als je de functie bekijkt, concept is alleen anders als Reggefiber hanteert.

De term is 'Fiber Termination Unit', dus het eindpunt van de glasvezel met connectoren. En dat zit wel degelijk in dit kastje.

Verschil is enkel dat Reggefiber kiest voor een klikbare oplossing, er kan een module (media converter of volledige glasvezel router met WiFi etc op geklikt worden).

En CIF kiest voor een oplossing met stekker verbinding naar buiten zonder opklikbare module.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:07
Klopt als een bus. Ding op de foto is een FTU. Daar komt dan nog een NT achter. In dit geval met een kabeltje. Overigens moet dat dan wel een glasvezelkabeltje zijn. Anders is dat ding op de foto strikt genomen een FTU en NT ineen. Want het signaal van glas naar koper wordt daar dan omgezet.

Maar ik weet niet wat voor kabel er uit dit kastje gaat komen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Barre73 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:00:
Klopt als een bus. Ding op de foto is een FTU. Daar komt dan nog een NT achter. In dit geval met een kabeltje. Overigens moet dat dan wel een glasvezelkabeltje zijn. Anders is dat ding op de foto strikt genomen een FTU en NT ineen. Want het signaal van glas naar koper wordt daar dan omgezet.

Maar ik weet niet wat voor kabel er uit dit kastje gaat komen.
Bij Cai Harderwijk komt er naast de eerder gepostte bodemplaat (waar dus je vezel op binnenkomt) een (halve) uFTU te hangen, zoals ook door RF gebruikt wordt (alleen dan de linkerhelft alleen, rechterdeel, waar bij RF de CATV module op zit, is vervallen)
Deze wordt met een korte glaskabel gekoppeld op de 'hoofd'aansluiting, dus feitenlijk is het een 1m glas patchkabeltje. Hierop komt een Genexis Titanium-42 Live

Afbeeldingslocatie: http://www.genexis.eu/medialib/356/c165x150/hybrid-homepage.png
deze setup dus

edit: In het Caiway topic staan foto's:
CLB in "Caiway glasvezel in Westland"

De Genexis + bodemplaat + patchkabel is dezelfde als in Harderwijk gebruikt gaat worden, iig door de providers die via de 'cai harderwijk'-vezel gaan leveren.

De providers die (ook) IPTV gaan gebruiken gaan overigens een andere STB gebruiken, die Entone dingen worden door Caiway gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 09-03-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dit is dus wat je bij Reggefiber nu ook ziet in de nieuwe gebieden. Zij het dan dat daar de rechterhelft wel bestaat :-) Alle KPN-ITNS providers die deze Genexis setup gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 05-03-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Barre73 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:22:
Dit is dus wat je bij Reggefiber nu ook ziet in de nieuwe gebieden. Zij het dan dat daar de rechterhelft wel bestaat :-) Alle KPN-ITNS providers die deze Genexis setup gebruiken.
Alleen dan met de Core-Advanced series, de Live Titanium heb ik zelf (nog?) niet bij KPN ITNS/WMP+ providers gezien (maar dat zal jij ongetwijfeld beter weten).

Ik weet van de (nieuwere) titanium series dat die gebruikt worden door SKV, Cai Harderwijk, XSyou

Maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn....

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 05-03-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het zou ook vooral prettig zijn als CAI Harderwijk eens wat meer van zich liet horen. Heb meerdere malen om een statusupdate gevraagd maar dan krijg je vage antwoorden als dit:

Geachte Abonnee,

De glasvezel wordt dit jaar (aankomende maanden) actief gemaakt en dit
gebeurd wijk voor wijk.
Met het testen zijn wij druk bezig en gaat voorspoedig
Wij willen zo snel mogelijk het glasvezelnetwerk in gebruik nemen maar
kan pas na oplevering van het netwerk
Het opleveren zal per wijk gaan we hoeven gelukkig niet te wachten tot
alles is verglaasd
Wij weten op dit moment nog niet wanneer uw wijk word opgeleverd, zodra
hier meer over duidelijk is zullen wij dat bekend maken

Met vriendelijke groet,
Cai Harderwijk
Klantenservice

Op de website staat al helemaal niets. En dan zit je dus in de allereerste wijk die zou worden opgeleverd... Het nieuws dat Glashelder in Harderwijk gaat leveren is in ieder geval zeer positief, zij hebben al een stuk betere prijzen dan de andere 5 providers. Nu hopen dat een provider als Wisper snel volgt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DJSmiley schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:29:
[...]

Alleen dan met de Core-Advanced series, de Live Titanium heb ik zelf (nog?) niet bij KPN ITNS/WMP+ providers gezien (maar dat zal jij ongetwijfeld beter weten).

Ik weet van de (nieuwere) titanium series dat die gebruikt worden door SKV, Cai Harderwijk, XSyou

Maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn....
Nee, juist niet met de Core Advanced. Die gaat namelijk rechtstreeks op de FTU als 1 apparaat. Deze Titanium serie, geklikt op de Hybrid Gateway, wordt voor KPN-ITNS providers alleen gebruikt in de Gigabit gebieden. Of ik moet eigenlijk de 500 Mbit gebieden zeggen want dat is het grootste abonnement dat te verkrijgen is.
En ze zijn even gebruikt in 100Mbit gebieden toen vorig jaar de Core Advanced een leveringsprobleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooralsnog is er nu bonje.

Onenigheid in Harderwijk om exploitatie glasvezelnetwerk

De aanleg van het glasvezelnetwerk in de gemeente Harderwijk stuit op problemen omdat de twee partijen die het werk laten uitvoeren nog geen overeenkomst hebben gesloten over de exploitatie van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De zoveelste misser van CAI Harderwijk... Communicatie is absoluut niet hun sterkste kant...

Net zoals dat de website nog steeds BBC HD aangeeft terwijl dat al lang BBC Two HD is. Van One HD geen sprake.

We waren met Reggefiber glas veel beter af geweest, dat moge duidelijk zijn!

[ Voor 51% gewijzigd door RadioAir op 30-03-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wel benieuwd hoe het straks verder moet. CAI Harderwijk betrekt nu zijn digitale kanalen van Caiway op de coaxkabel.

Stel je voor dat Caiway de levering gaat staken in de toekomst omdat CAI Harderwijk niet tot overeenstemming komt met CIF, dan heeft CAI Harderwijk niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat is niet zo'n probleem. Dan sluiten ze gewoon een overeenkomst met bijvoorbeeld Glashart media :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja en dan heb je gelijk een stuk slechter beeld. Daar ben je dan klaar mee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 375601 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:12:
Ik ben wel benieuwd hoe het straks verder moet. CAI Harderwijk betrekt nu zijn digitale kanalen van Caiway op de coaxkabel.

Stel je voor dat Caiway de levering gaat staken in de toekomst omdat CAI Harderwijk niet tot overeenstemming komt met CIF, dan heeft CAI Harderwijk niks meer.
Cif en caiway staan in theorie los van elkaar. Dat ze toevallig wel veel met elkaar te maken hebben.. En daarnaast zal/mag men niet zomaar lopende contracten ontbinden.

En tenslotte kun je ook nog je eigen signalen ophalen op de mediagateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Anoniem: 375601 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:10:
Ja en dan heb je gelijk een stuk slechter beeld. Daar ben je dan klaar mee !!
Bitstream van Glashart is soms beter dan wat CAI Harderwijk nu levert. BBC One en Two zijn sterk gecomprimeerd terwijl die er bij Glashart DVB-C prima uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cai Harderwijk betrekt toch zo'n volledige signaal van Caiway. Dan zouden wij dus ook dat slechte beeld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Geen idee maar BBC Two was tijdens de Top Gear India Special niet om aan te zien terwijl het via Glashart op hetzelfde moment prima te bekijken was. En niet álles komt bij Caiway vandaan, de lokale omroep en de kerken op kanaal 701-712 worden lokaal toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

De zoveelste misser van CAI Harderwijk...
Inderdaad! CAI Harderwijk doet een hoop dingen goed maar ze nemen in mijn ogen ook hele vreemde beslissingen.

Een paar voorbeelden:

Pas na jaren geklaag is het nu eindelijk mogelijk om Film1 abonnement zonder Sport1 te nemen.
Sinds kort HBO beschikbaar maar de HD kanalen ontbreken.
Scheiding van SD en HD bij pluspakketten.
Pluspakketen zijn duurder dan bij Ziggo en bieden ook nog eens minder zenders.
Slecht HD aanbod.
Nog steeds geen SyFy en 13th Street.
Extra smartcard is erg duur (eenmalig 20 euro + 3 euro pm)
Informatie op de website niet up-to-date.

Kijkers die genoeg hebben aan het basispakket zitten goed bij CAI-Harderwijk, wil je meer dan betaal je in vergelijking met andere kabelaars de hoofdprijs voor een slechter product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Syfy en 13th street vinden ze te duur. BasisHD alleen met smartcard is ook zulke onzin. Waarom niet net zoals bij Ziggo en UPC de HD zenders gewoon op 1 t/m 10?

Daarnaast gaan de kosten voor dat basispakket ook weer omhoog. Het verschil met Ziggo wordt steeds kleiner en kleiner.

HBO HD niet uitzenden is ook zoiets raars. De website zegt ook nog steeds BBC HD ipv BBC Two HD.

Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als de kabel qua internet leeg gaat lopen, volgens mij hebben ze door de 100/100 pakketten vrij weinig ruimte over (dit is echter een wilde gok, mensen als DJSmiley weten dit beter ;) ) Hoop dat we dan wat beters krijgen qua zenders. Solcon is ook bezig met een eigen televisieplatform, misschien dat ze daarmee samen kunnen gaan werken.

Ik weet in ieder geval dat ik bij de eerste testers ga zitten voor de glasvezelverbinding, ben heel benieuwd wanneer dat zover is!

[ Voor 29% gewijzigd door RadioAir op 13-04-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de ruzie tussen CIF en Cai Harderwijk inmiddels al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:54:
Syfy en 13th street vinden ze te duur.
Dat snap ik dus niet!
Geef dan de keuze en maak het onderdeel van een premium pakket!
BasisHD alleen met smartcard is ook zulke onzin.
Volgens een CAI medewerker is dat een eis van de commerciële omroepen.
Daarnaast gaan de kosten voor dat basispakket ook weer omhoog. Het verschil met Ziggo wordt steeds kleiner en kleiner.
Het verschil is in veel situaties nu al marginaal.

Een huishouden met 2 TV's en een SD+HD basispakket is bij CAI-Harderwijk 1 euro pm goedkoper uit dan bij Ziggo. Met 3 TV's is CAI-Harderwijk 2 euro pm duurder dan Ziggo.

Daar komt nog bij dat Eurosport-HD, Discovery-HD ,Canvas-HD, EénHD en 13th-street standaard in het Ziggo basispakket zitten.
HBO HD niet uitzenden is ook zoiets raars.
Volgens CAI-Harderwijk zijn de HBO-SD kanalen bijna HD kwaliteit 8)7

Mijn interpretatie: voorlopig geen HBO-HD (en HBO-ondemand) maar wel het volle pond betalen.
Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als de kabel qua internet leeg gaat lopen, volgens mij hebben ze door de 100/100 pakketten vrij weinig ruimte over (dit is echter een wilde gok, mensen als DJSmiley weten dit beter ;) )
Voor 100Mb internet gebruiken ze voor de downstream 4 (8Mhz) kanalen, totale bitrate (QAM256) is ruim 200Mb/s, dat zijn toch minstens 10 HD kanalen.
Hoop dat we dan wat beters krijgen qua zenders. Solcon is ook bezig met een eigen televisieplatform, misschien dat ze daarmee samen kunnen gaan werken.
Ik denk dat Solcon (net als plinq) met een eigen IP-TV pakket komt.

Feit is dat het tijd wordt dat CAI-Harderwijk op TV gebied concurrentie krijgt want ze zijn nu te duur voor wat ze bieden.

[ Voor 19% gewijzigd door Carbon op 09-09-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik durf het bijna niet te zeggen maar qua TV lijk je zelfs bij Caiway beter af te zijn. Hoop zelf dat Glashart wat gaat doen via IPTV.

Als Solcon het slim aanpakt (als provider met een christelijke identiteit) sluiten ze een overeenkomst met de stichting kerktelevisie en zorgen ze dat ze die zelf ook via IPTV door kunnen geven. HK13 lokale televisie kijkt volgens mij toch geen hond naar en voor een groep mensen is die kerktv juist de reden om bij CAI Harderwijk/CAI Inclusief te blijven. Dan valt het een na laatste voordeel van CAI Harderwijk ook weg.

Als ik heel eerlijk ben hoop ik dat CIF zich door de ruzie helemaal terugtrekt uit Harderwijk qua glasvezel zodat er gewoon een CATV signaal op de tweede fiber gezet kan worden. Dat is het enige wat nu nog overblijft bij de CAI zelf, dat je via CI+ digitaal kan kijken op je TV zelf.

[ Voor 41% gewijzigd door RadioAir op 17-04-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:00:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar qua TV lijk je zelfs bij Caiway beter af te zijn.
Lijkt?

Dankzij het 'klantgericht' denken bij CAI-Harderwijk was ik bijna 200 euro per jaar duurder uit dan een Ziggo abonnee.
Belangrijkste reden waren de maandelijkse kosten voor de smartcards en de Film1/Sport1 koppelverkoop.

Door het premium pakket en Film1/Sport1 op te zeggen is het verschil met Ziggo teruggelopen tot iets minder dan 100 euro pj

Het is dat het niet mogelijk is want anders was Ik allang overstapt naar Caiway of Ziggo.
HK13 lokale televisie kijkt volgens mij toch geen hond naar
HK13, de zender die altijd de verkeerde (skinny vision) aspect ratio gebruikt :)

[ Voor 38% gewijzigd door Carbon op 17-04-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb van Ziggo-west ook nog twee smartcards, één met EDLive+Film1+Sport1, één met Ziggo TV Extra. Heb die nu maar bij m'n ouders in de decoder met slingbox eraan gezet.

Overigens steekt de helpdesk ook lekker de kop in het zand. En nog grappiger: Er staat nog steeds BBC HD in het zenderoverzicht ipv BBC Two HD...

Ga je linksaf naar Zeewolde: Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. UPC ongecodeerd.
Ga je rechtsaf naar Ermelo: Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. UPC ongecodeerd. CAI Harderwijk op glasvezel via XSYou.
Ga je Hierden voorbij en rechtdoor naar Nunspeet: Reggefiber glas met IPTV. UPC ongecodeerd.
Ga je iets verder naar het zuiden: Voorthuizen/Putten: Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. UPC ongecodeerd.
Nog iets verder helemaal the holy grail: Amersfoort. Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. Ziggo welliswaar gecodeerd maar HD zenders in correcte volgorde en 5 kaarten zonder meerkosten.

Waarom moeten ze hier nou zo ontzettend eigenwijs zijn? De infra van CAI Harderwijk is MEER DAN prima, alleen de diensten zijn (tot nu toe) gewoon VEEL te duur voor een stichting zonder winstoogmerk. Zeker als je bedenkt dat de Alles in 1 pakketten van Plinq en Solcon via KPN goedkoper zijn dan via CAI Harderwijk...

Vraag me af wat erger is: Caiway in Krimpen/Loenen of CAI Harderwijk. Ontloopt elkaar niet veel denk ik ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RadioAir op 17-04-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caiway in Loenen en Krimpen is een geval apart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Lekker is dat, je kunt de afspraak voor het aansluiten niet bevestigen met een iPad,iPhone of Safari.

Je kunt klikken wat je wilt maar je krijgt geen bevestiging te zien.

Stelletje prutsers!

[ Voor 24% gewijzigd door Carbon op 25-04-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt dat aan je Apple apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Nope want met Chrome op dezelfde hardware ging het wel goed.

Waarschijnlijk gebruiken ze een html constructie waar de quirksmode van Chrome wel mee overweg kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Carbon op 25-04-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

We zijn weer een stap verder want vandaag is de glasvezelkabel afgemonteerd in de meterkast.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25243503/P1040547-thumbnail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de ruzie tussen CIF en Cai Harderwijk al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
CAI Harderwijk én CIF hebben communiceren beide niet uitgevonden, maar de eerste tests met verbindingen zijn al wel bezig. Er kunnen alleen nog geen providers testen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:43

CyberThug

Formatting C: 1%

Is er al duidelijk welke aanbieders er komen? Zoals ik het nu begrijp hebben we op de twee vezels het volgende:

CAI vezel: Bestaande aanbieders (Solcon, XSYou, etc)
CIF vezel: Caiway

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

CyberThug schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:25:
Is er al duidelijk welke aanbieders er komen? Zoals ik het nu begrijp hebben we op de twee vezels het volgende:

CAI vezel: Bestaande aanbieders (Solcon, XSYou, etc)
CIF vezel: Caiway

Klopt dit?
Volgens mij klopt dat, met de kantekening dat internet + TV abonnementen via de CAI vezel 'verplicht?' gebruik maken van TV via CAI-Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:51:
CAI Harderwijk én CIF hebben communiceren beide niet uitgevonden, maar de eerste tests met verbindingen zijn al wel bezig. Er kunnen alleen nog geen providers testen geloof ik.
Volgens mijn bron(nen) kunnen de aanbieders over +/- 2 maanden klanten aansluiten.

Ik denk dat dat redelijk optimistisch is en het zal me niets verbazen als dat pas na de zomervakantie mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Volgens mij is het niet verplicht om CAI erbij te nemen. Ik hoop het niet althans, wil zodra het kan gelijk van ze af. Nu is dat wel zo omdat je het coaxsignaal nodig hebt voor het Docsis modem.

[ Voor 19% gewijzigd door RadioAir op 16-05-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:10:
Volgens mij is het niet verplicht om CAI erbij te nemen
Werkelijk niet te geloven hoe slecht de informatievoorziening is :(

Maar inmiddels weet ik meer.

1) Bij Plinq (internet via de CAI vezel) krijg je de optie om voor TV te kiezen tussen CAI-Harderwijk (coax) of IP-TV.

Je zit dus niet vast een CAI-Harderwijk voor TV!

2) HBO-HD is wel beschikbaar via IP-TV

3) Solcon gaat ook IP-TV aanbieden, wanneer is nog niet bekend.

4) CIF en CAI-Harderwijk lopen nog steeds te bakkelijen.

[ Voor 5% gewijzigd door Carbon op 16-05-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Je kan idd ook een provider kiezen die 'ip-only' aanbied. Je zit dus niet verplicht aan de coax vast, dat is leuk voor eventuele extra TV's, maar als je dat niet hebt/wilt, of voorkeur hebt voor andere TV pakketten kun je ook een provider kiezen die TV via IP levert.

Voor TV heb je dus 2 keuze's (al dan niet gecombineerd): Cai Harderwijk (via coax) en IPTV (Solcon/Plinq)

Overigens heb je naast de genoemde providers ook nog bv Glashelder (wel in dit topic genoemd, niet in de TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Solcon is inmiddels gestart met IPTV via ADSL en VDSL. Leuk zenderpakket in ieder geval, hebben een goed HD pakket. Ook BBC One en Two HD..!!

Updateje vanuit CAI Harderwijk:

De aanleg van het glasvezelnetwerk gaat gestaag al hebben we inderdaad wat vertraging opgelopen door de vorstperiode. We hopen rond de zomervakantie de graafwerkzaamheden afgerond te hebben en in november ook alle aansluitingen inclusief blaas- en laswerkzaamheden. We zijn klaar met testen en configureren van de actieve apparatuur en gereed om het netwerk te activeren maar daarvoor moeten we geduld hebben tot de aanleg is afgerond (we willen graag starten met activatie in de wijk Drielanden).

[ Voor 65% gewijzigd door RadioAir op 16-05-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tha_bulldog schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:48:
Solcon is inmiddels gestart met IPTV via ADSL en VDSL. Leuk zenderpakket in ieder geval, hebben een goed HD pakket. Ook BBC One en Two HD..!!
Ik zie 't, 't staat nu ook publiekelijk. Dat zelfde IPTV pakket zal ook in Harderwijk geboden worden, met dezelfde STB. Eerste indruk is dat de gui iets gelikter eruit ziet dan die van Glashart (de Amino's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dune is een zeer gerenomeerd merk in de mediaspeler branche dus die IPTV boxen zullen ook wel goed zijn.

Beter in ieder geval dan de drama Entone kastjes die Caiway gebruikt. Daarover regent het klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

DJSmiley schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:05:
Je kan idd ook een provider kiezen die 'ip-only' aanbied. Je zit dus niet verplicht aan de coax vast
Correct, maar ik had het over 2 (TV + internet) in 1 pakketten via de glasvezel van de CAI!
In eerste instantie werd mij verteld dat je dan vast zit aan TV via de coax, maar dat blijkt gelukkig niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Wat is de kans dat een UPC of ZIGGO terugkomt op dit nieuwe, open netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ongeveer nul procent...Of net zoveel kans als dat 1 van die 2 op een Reggefiber netwerk gaat aanbieden. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Indeed.. Die kans is gewoon 0%. Tenzij het coaxnetwerk op een gegeven moment aan de top zit en ze zelf glasvezel aan gaan bieden. In de meeste wijken waar Ziggo levert liggen ook gewoon fibers waar zakelijke klanten op ingelast kunnen worden. Dit zou echter wel betekenen dat UPC/Ziggo over moeten op IPTV, want bij CAI Harderwijk is het door die onzinnige constructie met CIF niet mogelijk om over de tweede vezel DVB-C aan te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Is het 'normaal' dat er twee vezels worden getrokken? Ik dacht dat dit een redelijk unieke situatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook zonder Harderwijk heb je geen DVB-C over de glasvezel.

CIF plaatst overal glasvezelaansluitpunten zonder coaxuitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:06:
Ook zonder Harderwijk heb je geen DVB-C over de glasvezel.

CIF plaatst overal glasvezelaansluitpunten zonder coaxuitgang.
Balen.

M'n moeder zit bij CAI Harderwijk en ik vind het vervelend dat Nederland 1,2 en 3 HD vanaf kanaal 401 beginnen.

Waarom niet standaard HD vanaf kanaal 1 en de SD versie vanaf kanaal 401.

Een aparte STB zie ik niet zitten, had gehoopt op een andere DVB-C aanbieder via glas.

Dat feest gaat dus niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En dat is dus omdat die prutsers het HD-basispakket op de smartcard willen. Ziggo heeft dat prima geregeld, gewoon Ned1HD op 1 op een HD ontvanger en Ned1SD op 1 op een SD ontvanger. Zo moet het, niet anders.

CAI Harderwijk wil uiteindelijk alleen maar netwerkbeheerder worden en geen TV diensten meer doen. Liever vandaag nog dan morgen, da's het enige wat ze wel goed doen!

@CyberThug, er wordt voor zover ik weet altijd een kabel getrokken met twee vezels. Bij de Glashart providers wordt dan de tweede vezel voor DVB-C gebruikt. Als CAIH niet de constructie samen met CIF had gebruikt kon het hele coaxnetwerk uitgeschakeld worden, dit kan nu niet.

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 17-05-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Ik ben benieuwd naar het zenderaanbod van de andere aanbieders en de aanvullende diensten. CAIH was ooit de eerste van Nederland met digitale televisie maar inmiddels lopen ze hopeloos achter. Ik mis de aanvullende diensten: uitzending gemist, video on demand, tv op je pc of tablet etc. Dat mag je toch verwachten van een aanbieder tegenwoordig?

Ik wil graag formule 1 zien. Dat wordt nog aangeboden door RTL (Duitsland) maar zelfs dat bieden ze niet.

UPC en Ziggo zullen ook zo hun quircks hebben maar bovengenoemde zaken hebben ze wel keurig op orde. Nu ben ik benieuwd hoe toekomstige aanbieders op de Harderwijkse kabel dit voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

tha_bulldog schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:55:
En dat is dus omdat die prutsers het HD-basispakket op de smartcard willen.
Wut? D'r zit geen SmartCard/CAM in betreffende TV, maar 401, 402 en 403 zijn wel te ontvangen.

Volgens CAIH is een SmartCard alleen nodig als je extra paketten afneemt, voor basis is geen SC nodig.

Ze mogen dat DVB-C authenticatie systeem ook wel eens op de schop nemen, vage foutmeldingen als een kanaal gecodeerd is. bij Ziggo krijg ik een nette E19 melding, bij CAIH is de TV eeuwig bezig met "Uitvoeren authenticatie" oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat klopt ja. Maar 404 t/m 410 zijn wel gecodeerd :) Het HD-basispakket heb je wel een smartcard voor nodig.

UPC heeft als quirck dat Horizon niet goed werkt. Ziggo heeft/had een slecht ITV platform en dito ontvangers, maar dat is met de Humax decoder nu goed opgelost voor nieuwe klanten.

CAI Harderwijk was innovatief en hun coaxnetwerk is heel modern maar de uitvoering er van komt nu gewoon te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09

kraats

Ik rol

Ik denk dat het grootste probleem is dat op dit moment de capaciteit ontbreekt bij CAIHWK om alle moderniseringen tegelijk door te voeren. Het is een iets kleiner 'bedrijf' dan UPC en Ziggo.
Ze wilden de volgorde 'digitalisering' - 'bedrijvennetwerk' - 'opwaardering tv platform' - 'glasnetwerk' uitvoeren, maar met de druk van CIF er tussendoor is deze volgtijdelijkheid overhoop gegooid en hebben ze alle energie op het glasvezelnetwerk moeten zetten. En als dat project ook nog eens niet zo loopt als gepland hou je nog minder mogelijkheden over voor de rest van het netwerk.
Ik heb op het werk trouwens wel DVB-C via een tweede glasvezel van CAIHWK. Beter dan m'n UPC-lijn. Maar ik denk dat dit niet op het consumentennetwerk gezet zal worden.

Enneh.. over die kanaalvolgorde: of je koopt gewoon apparatuur waar je de volgorde zelf in kunt stellen :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Dat kan wel zo zijn maar als je de capaciteit niet hebt dan moet je sommige dingen misschien maar niet meer willen. Je kan beter één ding heel goed doen, dan een heleboel dingen half.

De markt en de mogelijkheden hebben zich zo ontwikkeld dat het voor een kleine stichting als CAIH niet meer te behappen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Exact. Overigens, je zal wel in Ermelo werken dan :) XSYou in Ermelo levert vziw het CAIH signaal ook over DVB-C.

Ik heb vandaag even met de Dune ontvanger van Solcon gespeeld, hij zapt wat traag maar voor de rest een leuk apparaat. Beeld zag er ook goed uit, beter dan ik had verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

CyberThug schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:19:
Dat kan wel zo zijn maar als je de capaciteit niet hebt dan moet je sommige dingen misschien maar niet meer willen. Je kan beter één ding heel goed doen, dan een heleboel dingen half.
Daarom besteden ze nu dus ook geen (extra) aandacht aan het opwaarderen van het tv-platform (qua video on demand en dat soort zaken) 8)
Ze moesten gewoon mee met dit glasvezelnetwerk, anders was het coax-netwerk in één klap waardeloos geworden en hadden ze geen bestaansrecht meer.
tha_bulldog schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:20:
Exact. Overigens, je zal wel in Ermelo werken dan :) XSYou in Ermelo levert vziw het CAIH signaal ook over DVB-C.
Nope.. andere kant op.. we hebben met een paar bedrijven ook gezorgd voor een NDIX-verbinding via CAIHWK in Nunspeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Oh grappig, wist niet dat ze daar ook fibers hadden liggen.

Ben het met je eens dat interactieve TV etc een verloren strijd was, maar het zenderpakket kunnen ze blijkbaar wel aan sleutelen. Er is nu HBO, Film1/Sport1 zijn eindelijk gescheiden, maar nog geen BBC One HD/Één HD/Canvas HD (en in mindere mate ARD/ZDF HD maar dat is nergens in NL geloof ik). Zenders op de juiste plek is gewoon te regelen via de Irdeto zenderlijst want Ziggo kan het ook. Daarnaast hebben de CI+ CAM's wel eens wat moeite met het decoderen van de HD signalen, moet vaak op en neer zappen voordat bijv. RTL4HD het doet.

Kijk, ze doen ook dingen wél goed (basispakket in SD ongecodeerd bijvoorbeeld) maar ze laten het gewoon versloffen. Drie euro extra voor een tweede of derde smartcard is niet meer van deze tijd. Internet over docsis is in verhouding te duur. Solcon bijvoorbeeld is niet de goedkoopste maar is via KPN glas wel goedkoper.

Als CAI Harderwijk het goed voor elkaar wil hebben sluiten ze een deal met Compenz media voor de DVB-C televisie (liefst met smartcard, maar gewoon 3 4 of 5 mogelijk zonder meerkosten) en voegen ze daar zelf HK13 en de 701-712 zenders aan toe. Zitten Solcon, Glashelder en Plinq gelijk goed qua TV over coax. Als ze nou gelijk een deal sluiten met CIF dat het échte Caiway DVB signaal mét smartcard ook op de kabel komt (en daar is volgens mij genoeg ruimte voor als Docsis geminimaliseerd wordt ten faveure van glas) dan kan die ook gewoon de algemene CIF-glasvezel belofte om de tweede en derde TV via coax aan te kunnen sluiten nakomen. Everybody happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
tha_bulldog schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:46:
Oh grappig, wist niet dat ze daar ook fibers hadden liggen.
Kijk eens op http://www.partners.breednetharderwijk.nl/ voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 10:39
Anoniem: 63975 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:33:
[...]

Balen.

M'n moeder zit bij CAI Harderwijk en ik vind het vervelend dat Nederland 1,2 en 3 HD vanaf kanaal 401 beginnen.

Waarom niet standaard HD vanaf kanaal 1 en de SD versie vanaf kanaal 401.

Een aparte STB zie ik niet zitten, had gehoopt op een andere DVB-C aanbieder via glas.

Dat feest gaat dus niet door.
Ik kan op mijn tv gewoon de kanalen zelf indelen en heb alleen het basis paket.
Ik heb ned 1 hd , ned 2 hd en ned 3 hd gewoon onder de knoppen 1,2en 3 zitten en rtl4 op 4

Sinds deze week nu ook aangesloten op de glasvezel en gemeten.
Woon in muziekland 4 ( oranje/bruin staat volgens planning Q1 Q2 2013.)
Heb ze ook al in harderhout 2 bezich gezien, terwijl die nog niet op de kaart staan van cai hwk

[ Voor 16% gewijzigd door makkie op 30-05-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dan zal jij wel één van de eersten zijn die overgezet gaat worden (mits je nu kabelinternet hebt).

Ik snap nog steeds niet dat ze niet gewoon even een korte statusupdate op internet gooien. Zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je daar voor het aanbod van Caiway kiest, krijg je dan op de andere toestellen in je huis ook dit aanbod in Harderwijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:30:
Als je daar voor het aanbod van Caiway kiest, krijg je dan op de andere toestellen in je huis ook dit aanbod in Harderwijk ?
Op de site van caihwk staat:
Kiezen voor CAI Inclusief is kiezen voor:
• het vertrouwde en voordelige CAI-zenderpakket inclusief HK13TV, Kerkomroep Harderwijk en Hierden, Harderwijk FM, Radio Nunspeet en TV Nunspeet;
• geen gedoe met kabels, kastjes en instellingen: radio en televisie blijven precies hetzelfde werken, er verandert niets;
• een lokaal betrokken organisatie zonder winstoogmerk die er is voor en door de inwoners van Harderwijk en Hierden;
• een bereikbare organisatie met een eigen kantoor (open van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 12.00 uur) en eigen medewerkers aan de Julianalaan 43 in Harderwijk;
• geen extra kosten voor het aansluiten van een tweede of derde televisie, bovendien blijven ook die precies hetzelfde werken.

Kortom; alleen abonnees van CAI Harderwijk die kiezen voor glasvezel van een provider met het CAI Inclusief-label behouden het voordelige en uitgebreide zenderpakket van CAI Harderwijk. Inclusief HK13TV, Harderwijk FM en andere lokale zenders en kerkdiensten via de Kerkomroep.

Caiway is GEEN cai inclusief provider dus betaal je voor elke tv en waarschijnlijk heb je voor elke tv een decoder nodig.
Toch nog een linkje gevonden :
https://www.ikgavoorglas....isie/veelgesteldevragentv

Heb nog een link ( https://www.ikgavoorglas.nl/site/nl/pakketten ) gevonden voor de caiway glaspaketten in Harderwijk.

Hier zie je weer in de lijst een vinkje bij tv via coax ( dus wel weer meerder tv op aan te sluiten zonder extra kosten ? )

[ Voor 15% gewijzigd door makkie op 01-06-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik ben nu ook aan het vergelijken van de providers maar zo af en toe zie je door de bomen het bos niet meer zeg maar.
Ik vond het volgende op de site van solcon :

* De ondergrens voor digitale tv van Solcon is 8 Mb/s. U kijkt dan televisie in standaardkwaliteit, vergelijkbaar met het beeld van een dvd.

** Vanaf een snelheid van 12 Mb/s tot 20 Mb/s kunt u op één televisie zenders in HD-kwaliteit bekijken. De HD-zenders zijn inbegrepen in het basispakket. Gebruikt u twee tv-ontvangers, dan kunt u bij deze internetsnelheid alleen digitale televisie kijken in standaardkwaliteit.

*** Ligt uw internetsnelheid boven de 20 Mb/s? Dan kunt u met twee ontvangers op twee televisies in HD-kwaliteit kijken.

HD-TV staat voor High Definition TV. Het beeld in HD heeft een veel hogere resolutie dan standaard TV. Hierdoor zijn beelden haarscherp en kleuren levensecht.

Welke invloed heeft TV kijken op uw internetsnelheid?

Televisie heeft invloed op uw snelheid. De ondergrens bij televisie van Solcon is 8 Mb/s. Daarmee behoudt u minimaal 2 Mb/s over om te internetten als u televisie kijkt. Zo kan televisie kijken en internetten altijd tegelijkertijd. Met 2 Mb/s kunt u goed bellen, internetten en e-mailen. Zodra u de TV uitzet en de TV-ontvanger op stand-by staat, krijgt u uw snelheid weer terug. In het geval van een Brons 8/1 Mb/s abonnement heeft u dan weer 8 Mb/s beschikbaar voor internetten.

Kan ik dan het volgende concluderen , of is dat iets te kort door de bocht.

Een cai harderwijk tv abbonement is €13.65 en solcon telefoon erbij met onbeperkt bellen en 20/20 mb internet samen 52.63 inclusie €2.5 trippelpay korting.

Dus onbeperkt bellen en als ik het goed begrepen heb tvsignaal gewoon via de coax dus ook "onbeperkt" aantal tv digitaal aan te sluiten.

Als je dan een provider neemt met wel tv via de glasvezel moet je gelijkvoor rond de €60.- het 150/150(solcon) abbonement nemen om fatsoenlijk te kunnen blijven internetten en tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

makkie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:02:
Welke invloed heeft TV kijken op uw internetsnelheid?

Televisie heeft invloed op uw snelheid. De ondergrens bij televisie van Solcon is 8 Mb/s. Daarmee behoudt u minimaal 2 Mb/s over om te internetten als u televisie kijkt. Zo kan televisie kijken en internetten altijd tegelijkertijd. Met 2 Mb/s kunt u goed bellen, internetten en e-mailen. Zodra u de TV uitzet en de TV-ontvanger op stand-by staat, krijgt u uw snelheid weer terug. In het geval van een Brons 8/1 Mb/s abonnement heeft u dan weer 8 Mb/s beschikbaar voor internetten.
Volgens mij is bovenstaande verhaal alleen van toepassing op ADSL abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Caiway pakketten via glasvezel.

https://www.caiway.nl/sit...steninuwgebied/harderwijk

Standaard 24 HD en min. 60 SD zenders

Met 75Mb/s interne 40 euro pm!
Met 300Mb/s internet 60 euro pm!

Mogelijk nadeel

Het digitale pakket is op maar één toestel te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hehe, eerst stond er winter 2013, nu is het winter 2014. Mag toch niet hopen dat het nog zo lang gaat duren voordat de CAIH vezel opgeleverd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Ik sprak gisteren een kennis uit Vaassen, ook daar en omstrekeken zijn ze bezig met glasvezel (Reggefiber).

Wat opvalt is het verschil in de manier en kwaliteit van informatievoorziening naar de (toekomstige) klanten.

Zo kreeg die kennis een week na het afmonteren van de glasvezel al bericht dat de internetverbinding +/- 11 september wordt opgeleverd.

Hier is het inmiddels al weer 4 weken geleden dat ze de boel hebben afgemonteerd, voor de rest is het oorverdovend stil en werkelijk niemand kan (of wil) vertellen wat de planning is.

Is het nou zo moeilijk om een kleine status update op glasvezelharderwijk.nl te zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Carbon op 14-06-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja die weten wél hoe het moet. Ach, we merken het wel. Hier zit de fiber al 6 maanden te wachten op activatie :) Heb zelf gelukkig 2 fullspeed VDSL lijnen dus ik heb niet heel veel haast meer met glasvezel, alleen voor de upload..

[ Voor 34% gewijzigd door RadioAir op 14-06-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Carbon schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:59:
Caiway pakketten via glasvezel.

https://www.caiway.nl/sit...steninuwgebied/harderwijk

Standaard 24 HD en min. 60 SD zenders

Met 75Mb/s interne 40 euro pm!
Met 300Mb/s internet 60 euro pm!

Mogelijk nadeel

Het digitale pakket is op maar één toestel te ontvangen.
En als je verder had gelezen en geklikt lees je het volgende:

Wat verandert er bij u aan apparatuur in huis?
Bij het Alles-in-1 Glas Standaard pakket is televisie interactief. Hiervoor ontvangt u een interactieve tv-ontvanger met recorder, die via een UTP-kabel met uw glasvezelmodem wordt verbonden. Ook het dataverkeer voor internet en telefonie gaat bij glasvezel in uw huis via een UTP-kabel. Dit is dezelfde datakabel die u nu gebruikt voor telefonie en internet. Het glasvezelmodem vervangt uw internetmodem.
Caiway blijft naast digitale televisie via glasvezel ook digitale televisie via de coaxkabel leveren. Uw coaxbekabeling in huis en eventuele digitale tv-apparatuur blijft dus ook gewoon bruikbaar.

Hoe sluit ik mijn 2e en 3e televisie aan op coax?
Caiway blijft naast digitale televisie via glasvezel ook digitale televisie via de coax-kabel leveren. Dit is inbegrepen in uw abonnementstarief. Uw coaxbekabeling in huis en eventuele digitale tv-apparatuur blijft dus ook gewoon bruikbaar.
Hier vindt u een aansluitschema en meer informatie over het aansluiten van een 2e of 3e televisie op het coax signaal in huis. In de toekomst kunt u uw overige televisies ook aansluiten op glasvezel en zo op uw overige tv's van interactieve tv genieten.

Dus zijn ze eigenlijk half cai inclusief provider omdat het de andere vezel is.
Wel het voordeel van onbeperkt digitale tv toestellen aansluiten, maar geen kerk-tv en waarschijnlijk geen kabelkrant.

Ze waarschuwen altijd in alle advertentie om voor een cai inclusief provider te kiezen, dat slaat dus eigenlijk alleen maar op de concurentie via het adsl vdsl netwerk.

Alle coax providers zijn dus cai inclusief.

Officieel cai-inclusief
Goedkoopste abonnementen op een rij met telefoon en tv.
Solcon 20/20 voor €45.50 ( na 3 mnd)
Plinq 20/20 voor €25,- ( zonder e-mail, met e-mail +€0,50)
Nedvite 10/10 voor €36.15 (17.50 internet, telefoon €5.00+ €13.65 verplicht cai Abonnement)
XSyou 10/10 voor €40,-
Matrix voor de zakelijke markt
NIEUW
Glashelder 50/50 voor €35.- eerste jaar daarna €47.95

Niet Cai-inclusief

Caiway 75/75 voor €40,-

En nu kan je dus wel makkelijk prijzen en snelheden vergelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door makkie op 17-06-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

makkie schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:27:
[...]

En als je verder had gelezen en geklikt lees je het volgende:

Hoe sluit ik mijn 2e en 3e televisie aan op coax?
Caiway blijft naast digitale televisie via glasvezel ook digitale televisie via de coax-kabel leveren. Dit is inbegrepen in uw abonnementstarief. Uw coaxbekabeling in huis en eventuele digitale tv-apparatuur blijft dus ook gewoon bruikbaar.
Ik doelde op het digitale IP-TV pakket en aanvullende diensten!

[ Voor 53% gewijzigd door Carbon op 15-06-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Carbon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:17:
Ik sprak gisteren een kennis uit Vaassen, ook daar en omstrekeken zijn ze bezig met glasvezel (Reggefiber).

Wat opvalt is het verschil in de manier en kwaliteit van informatievoorziening naar de (toekomstige) klanten.

Zo kreeg die kennis een week na het afmonteren van de glasvezel al bericht dat de internetverbinding +/- 11 september wordt opgeleverd.

Hier is het inmiddels al weer 4 weken geleden dat ze de boel hebben afgemonteerd, voor de rest is het oorverdovend stil en werkelijk niemand kan (of wil) vertellen wat de planning is.

Is het nou zo moeilijk om een kleine status update op glasvezelharderwijk.nl te zetten?
Ik hoop wel dat je kennis zelf heeft gevraagd om een uitgestelde activatie? Tussen afmonteren aansluiting en activatie diensten zit namelijk normaliter 1 werkdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kom je aan de prijs van 45,20 bij Caiway?

Het instappet van Caiway kost toch 40 euro per maand op de glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Anoniem: 375601 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 08:27:
Hoe kom je aan de prijs van 45,20 bij Caiway?

Het instappet van Caiway kost toch 40 euro per maand op de glasvezel?
Ja je hebt gelijk ik had per ongeluk voip comfort erbij gerekend.

Als je ook zo aan het spitten bent in de prijzen , weet jij misschien of heb je het ergens gezien of je nu alsnog die €13,65(nieuwste tarief caihwk) bij het caiway abonnement moet bijrekenen want je kijkt dus ip tv via de andere vezel , maar caiway zegt dat op de coax het signaal blijft staan om zo andere tv's aan te kunnen sluiten ( neem aan dat ze dan het analoge en het digitale signaal bedoelen wat nu ook standaard op de kabel zit inclusief de extra ingekoppelde signalen van caihwk)
Het wordt anders wel heel ingewikkeld technisch gezien denk ik dat ze die signalen er weer uithalen alleen voor de adressen van niet cai-inclusief klanten .

[ Voor 52% gewijzigd door makkie op 16-06-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nou viel hier gisteren het abbo blaadje van CAI Harderwijk in de bus.

GEEN WOORD over de aanleg van glas!! Je zou bijna zeggen dat ze verplicht hun mond moeten van CIF ofzo, mensenlief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Dat viel me ook al op.. had ik toch echt wel een aantal pagina's over verwacht. Verder ook weinig nieuws over de CAI. Vond het nieuws dat KPN volgende week 4G gaat aanbieden leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 07:27:
Nou viel hier gisteren het abbo blaadje van CAI Harderwijk in de bus.

GEEN WOORD over de aanleg van glas!!
Toen ik hem in de bus zag liggen dacht ik yessssss eindelijk krijgen we wat informatie maar helaas, NIETS NADA NOP.

Maar wel een heel verhaal over HBO (uiteraard geen woord over het ontbreken van de HD versies) en dat Film1/Sport1 na jaren wachten/klagen/zeuren eindelijk als aparte abonnementen verkrijgbaar zijn.

He enige echte nieuws was het bericht over de plaatsing van vijf 4G masten door de KPN en de mogelijke storingen die dat tot gevolg kan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Carbon op 19-06-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik zit nu al bij caiway( coax 8/1 verbinding), en ik denk dat ik er maar blijf ( maar dan via glas 150/150) als ik de prijzen vergelijk tot nu toe.
Als ik nu gelijk overstap betaal ik €25.- per maand totdat de glasvezelverbinding in dienst is. ( ben nu veel meer kwijt voor mijn coax 8/1mb en cai abonnement.)
Grote voordeel van caiway is ook dat alle tv zenders(die het kunnen ondersteunen) standaard Full1080 hd zijn terwijl bij cai-exclusief je dat als optie moet bijbetalen.
Wie het anders ziet mag het mij meedelen of een alternatief voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn zwager en schoonvader wonen allebei in H'wijk.

Ze hebben:
Telefonie
Prima DVB-C signaal met de belangrijkste zenders in HD
50/50 internet via de kabel (dus prima concurrent voor de gelijknamige glasvariant!)

Mijn vraag nu is...
Waarom zou je (op dit moment) overstappen naar glasvezel in H'wijk?
Dat levert toch veel te weinig op wanneer we het over een 50/50 verbinding hebben?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Helemaal mee eens! We hopen alleen denk ik een beetje dat we van CAI Harderwijk met hun slechte communicatie en slechte dure zenderaanbod af kunnen komen en dat kan alleen maar door los te koppelen van de kabel en in te stappen op glasvezel.

En mijn persoonlijke probleem is dat ik een enorm duur pakket moet nemen in verhouding om Top Gear in HD te zien via BBC Two HD. En dan heb ik geen BBC One HD, want de CAI heeft in haar enorme domheid, zoals we van ze gewend zijn inmiddels, besloten om One HD niet door te geven via de kabel.

Via glasvezel kan ik alles met synchrone bandbreedte bij een partij als Plinq, Glashelder, Solcon of zelfs Caiway onderbrengen. Nou schijnt bij de laatste de STB niet zo denderend te zijn maar hun internet is wel lekker goedkoop tegenwoordig in verhouding met de rest (m.u.v. Glashelder het eerste jaar). Al is dat niet eens het ergste, ik wens geen deel uit te maken van een club waar communicatie het laatste is waar ze het over kunnen hebben en die pretenderen zo goedkoop mogelijk te zijn, maar waar je uiteindelijk met een gemiddelde aansluiting bij Ziggo of zelfs UPC gewoon goedkoper uit bent.

Ik snap er gewoon geen zak van... Sturen ze nu een ledenblaadje rond, waarom wordt daarin met geen WOORD gerept over de voortgang? Die aansluiting zit al ZES MAANDEN in mijn meterkast! Vertraging is helemaal niet erg, maar communiceer dat dan! Geen probleem als ik nu nog een half jaar moet wachten, maar wees daar dan gewoon eerlijk over...

Ik zit nu met de enorme luxe dat ik op mijn tweede KPN aderpaar nu een triple play lijntje van mijn werkgever heb en in December contractvrij ben bij Telfort dus bandbreedte zat, maar toch.. Volgens de originele planning had ik al lang een actieve fiber moeten hebben. Dat het een koude winter was begrijp ik volledig, maar ook dan kan je daar iets over naar buiten brengen. Ook als je mot hebt met de partij waarmee je het netwerk samen aanlegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

albino71 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:40:
Mijn zwager en schoonvader wonen allebei in H'wijk.Mijn vraag nu is...
Waarom zou je (op dit moment) overstappen naar glasvezel in H'wijk?
Dat levert toch veel te weinig op wanneer we het over een 50/50 verbinding hebben?
Voor 50/50 internet en een TV basis pakket maakt het niet zoveel uit.

Wil je wat meer dan betaal bij CAI-Harderwijk i.v.m. andere aanbieders de hoofdprijs voor een aanzienlijk slechter product.

Een paar voorbeelden:

TV

Als je een plus pakket hebt dan betaal je voor een extra smartcard 3,05 per maand bij de meeste IP-TV aanbieders (en Ziggo) zijn daar geen extra kosten aan verbonden.

Voor elke extra smartcard betaal je eenmalig 20 euro, bij Ziggo 14 euro.

Voor HBO betaal je de volle prijs maar de HD zenders ontbreken.
Volgens een CAI mederwerker zijn de SD zenders bijna HD 8)7

Geen Film1 ondemand bij een Film1 abonement maar ook hier betaal je wel de volle mep.

Het HD plus pakket is absurd duur voor wat het biedt.

Populaire zenders als SyFy channel,13th Street zijn niet beschikbaar.

Nog steeds geen EPG op een aantal zenders, dezelfde zenders zijn bij Ziggo wel voorzien van EPG

----

Internet

100/100 (via Solcon) is in werkelijkheid 100/50 daar kan Solcon niets aan doen want dat is nu eenmaal de beperking van de gebruikte techniek. Kwalijk is wel dat ze het als 100/100 aanbieden en prijzen.

---

[ Voor 32% gewijzigd door Carbon op 09-09-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
100/100 via Solcon als 100/50 komt omdat het bij jou in de wijk dan te druk is. Hier haal ik de 100/100 net niet, in Hierden gaat dit 100/95 ongeveer. Desalniettemin hoort het gewoon te werken, je betaalt er immers een hoop geld voor :)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste