Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Nu online
Heb contact gehad met ze, en ze beweren dat zolang CAI Harderwijk DVB-C blijft leveren, er niets verandert. Ben heel benieuwd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
Vanaf heden kunnen er ook pakketten van provider Delta besteld worden in Harderwijk.

Wat interessant is dat er 4K iptv ontvangers uitgegeven worden en ook 4K zenders beschikbaar zijn.
Ook ligt de snelheid op maximaal 750 mbps.

https://www.delta.nl/glasvezel

[Voor 10% gewijzigd door datacom80 op 12-06-2019 23:29]

• Motormouz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01-03 08:28
Mijn zwager gebruikt nog steeds de Thomson TG789vn router zoals die Solcon geleverd is. Het probleem is dat de web-interface niet meer reageert, terwijl het netwerk/internet (zowel bedraad als draadloos) nog steeds functioneert.

Na het uit- en inschakelen van de router reageert de web-interface nog even maar daarna niet meer. Herkent iemand dit probleem?

Ik heb er over gedacht om de router een harde reset te geven maar durfde het niet aan omdat ik niet wist of de router zijn instellingen (inclusief telefonie) vanuit Solcon weer terug zou krijgen. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Het zou natuurlijk een hardwareprobleem kunnen zijn maar op IT-gebied is hij niet heel technisch dus voordat ik hem vraag de Servicedesk te bellen/mailen, vraag ik het hier maar even :)

• RadioAir
  • Nu online
Instellingen worden via TR069 netjes automatisch weer geladen! :-)

• datacom80
Levert Xsyou ook nog op nieuwbouw adressen in Ermelo, waar kpn nog slechts 1 vezel beschikbaar heeft ? @DJSmiley weet dat mogelijk vast :).
Met postcodecheck op site xsyou is te lezen dat er geen diensten geleverd kunnen worden. Of de postcode zijn nog niet verwerkt . Op kpn kanvas postocdetool is er wel Ftth beschikbaar..
.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:45

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
datacom80 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:16:
Levert Xsyou ook nog op nieuwbouw adressen in Ermelo, waar kpn nog slechts 1 vezel beschikbaar heeft ? @DJSmiley weet dat mogelijk vast :).
Met postcodecheck op site xsyou is te lezen dat er geen diensten geleverd kunnen worden. Of de postcode zijn nog niet verwerkt . Op kpn kanvas postocdetool is er wel Ftth beschikbaar..
.
Yep, vermoedelijk moet er alleen een db geupdated worden. Alleen is er op de 1-vezel netwerken geen CATV mogelijk (DVB-C/Analoog). Kan technisch wel over 1 vezel alleen is dat commercieel niet rendabel. Dus dan is IPTV de enige optie.

• datacom80
Het antwoord is dus nee.

Xsyou levert dus geen dvb-c op deze adressen?
DJSmiley schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Yep, vermoedelijk moet er alleen een db geupdated worden. Alleen is er op de 1-vezel netwerken geen CATV mogelijk (DVB-C/Analoog). Kan technisch wel over 1 vezel alleen is dat commercieel niet rendabel. Dus dan is IPTV de enige optie.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:45

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
datacom80 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:10:
Het antwoord is dus nee.

Xsyou levert dus geen dvb-c op deze adressen?

[...]
Nee, alleen internet.

• mati1983
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-02 10:45
Hi all,

Ik probeer mijn huis coax vrij te krijgen en heb daarom een opstellinkje in de meterkast hangen, waarbij ik dvbc omzet in ip, zodat clients bij mij thuis (tv's/tablets/telefoons) via wifi tv kunnen kijken.

Weet iemand of CAI Harderwijk een epg link live heeft, of weet iemand er een welke in NL goed te gebruiken is? (wanneer ik google vind ik geen goede, wel zat voor de buitenlanden..)

Dank alvast! _/-\o_

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:48

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Als je tvheadend gebruikt voor de omzetting van dvbc naar "iptv", dan kun je gewoon gebruik maken van de epg data die op de dvbc signaal staat. Werkt hier al 10 jaar als een trein.

Ander vraagje, heeft iemand al ipv6 binnen Harderwijk? Heb laatst Solcon nog eens gevraagd, die gaf aan dat het "probleem" bij CAI HWK zat?

Vakmanschap is meesterschap

• mati1983
FutureCow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:19:
Als je tvheadend gebruikt voor de omzetting van dvbc naar "iptv", dan kun je gewoon gebruik maken van de epg data die op de dvbc signaal staat. Werkt hier al 10 jaar als een trein.

Ander vraagje, heeft iemand al ipv6 binnen Harderwijk? Heb laatst Solcon nog eens gevraagd, die gaf aan dat het "probleem" bij CAI HWK zat?
1) Ben jij de Frans die ik denk dat je bent? Heb ik bij jou op het ccnv in de klas gezeten? :)

2) Die gebruik ik dus niet.. :+ Heb een simpele hdhomerun met 4 tuners in de meterkast geschroefd, welke ik via xteve aan mijn Plex aanbied. Heb wel een semi-legale xml feed, maar weet niet hoe betrouwbaar die is en blijft, naast het feit dat ik me het dingetje zoek bij het instellen doordat er in die xml tig duizend zenders vermeld staan...

3) Kan en zal ik eens voor je navragen.. 8)

4) Brutale vraag, nee heb ik, ja kan ik hooguit krijgen.... Is er voor jou een mogelijkheid om die epg stream te publishen online zodat ik 'm van je kan 'lenen'? :9

• mati1983
Andere vraag: heeft iemand een actuele lijst van de WBA partijen van KPN welke in Harderwijk glasvezeldiensten leveren? thanks :)

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow 2004

mati1983 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

1) Ben jij de Frans die ik denk dat je bent? Heb ik bij jou op het ccnv in de klas gezeten? :)

2) Die gebruik ik dus niet.. :+ Heb een simpele hdhomerun met 4 tuners in de meterkast geschroefd, welke ik via xteve aan mijn Plex aanbied. Heb wel een semi-legale xml feed, maar weet niet hoe betrouwbaar die is en blijft, naast het feit dat ik me het dingetje zoek bij het instellen doordat er in die xml tig duizend zenders vermeld staan...

3) Kan en zal ik eens voor je navragen.. 8)

4) Brutale vraag, nee heb ik, ja kan ik hooguit krijgen.... Is er voor jou een mogelijkheid om die epg stream te publishen online zodat ik 'm van je kan 'lenen'? :9
Ha Martin, wij hebben zeker samen in de klas gezeten op het CCNV :)
Heb eerder wel eens een XMLTV feed gebruikt, maar heb geen flauw idee meer welke, die nu standaard binnenkomt zijn prima.
via PB even contact over toegang tot mijn XMLTV :)

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Even een vraagje i.v.m. overstappen naar andere provider. Van wie in de Genexis Modem? Van Solcon, van CAI Harderwijk, Van mij? Blijft deze dus hangen?

• RadioAir
  • Nu online
Bij mijn weten eigendom van de provider. Caiway bijvoorbeeld heeft een andere genexis dan Solcon.

Ga je over naar Tweak? Zo ja, ik hoor graag ervaringen ;-)

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow 2004

RadioAir schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:04:
Bij mijn weten eigendom van de provider. Caiway bijvoorbeeld heeft een andere genexis dan Solcon.

Ga je over naar Tweak? Zo ja, ik hoor graag ervaringen ;-)
Klopt, 16 december is opleverdatum. Zal ervaringen posten!

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:12
Ik stap op 16 december over op Tweak. Ik vond de communicatie erg slecht en heb meerdere malen zelf gebeld met de vraag of ik ooit nog aangesloten zou worden.
Na anderhalf maand radiostilte eindelijk te horen gekregen dat ik de 16e kan overstappen. Ik kom van Caiway. Ben benieuwd hoe de overstap zal gaan. Ik houd jullie op de hoogte

[Voor 0% gewijzigd door Gumball op 09-12-2020 13:08. Reden: Verkeerde datum, 16 ipv 11 december]

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Gumball schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:00:
Ik stap op 11 december over op Tweak. Ik vond de communicatie erg slecht en heb meerdere malen zelf gebeld met de vraag of ik ooit nog aangesloten zou worden.
Na anderhalf maand radiostilte eindelijk te horen gekregen dat ik de 11e kan overstappen. Ik kom van Caiway. Ben benieuwd hoe de overstap zal gaan. Ik houd jullie op de hoogte
Yep hier zelfde verhaal, had het ook wel beetje verwacht a.d.v. de verhalen op internet. Eind oktober besteld, half november een keer gebeld wanneer ik wat kon verwachten, "je hoort vanzelf van ons" vorige week nog een keer contact, "binnenkort" afgelopen woensdag mailtje met 16 december erin. Toen via chat gevraagd hoe het met Genexis/media converter zat. Wisten ze niet, als ik er een nodig had moest ik het maar zeggen, dan werd het opgestuurd? Ik begreep dus dat er niemand langs komt.

• Gumball

Spullen voor de aansluiting vanuit CaiH zijn binnen met een begeleidende brief waar Tweak niet eens wordt genoemd als Serviceprovider.

Er wordt een Genexis Fibertwist P2410 geleverd.

[Voor 4% gewijzigd door Gumball op 09-12-2020 11:34]

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:25
Gumball schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:32:
[Afbeelding]

Spullen voor de aansluiting vanuit CaiH zijn binnen met een begeleidende brief waar Tweak niet eens wordt genoemd als Serviceprovider.

Er wordt een Genexis Fibertwist P2410 geleverd.
Tweak zou er wel leverbaar moeten zijn via WBA, KPN-WBA is op dat netwerk (Cai Harderwijk) namelijk een operator.
Ze mogen hun brieven wel eens updaten, Telfort is niet echt bestelbaar meer ;)

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Dennis-L schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:45:
[...]

Tweak zou er wel leverbaar moeten zijn via WBA, KPN-WBA is op dat netwerk (Cai Harderwijk) namelijk een operator.
Ze mogen hun brieven wel eens updaten, Telfort is niet echt bestelbaar meer ;)
Tweak is nu dus al leverbaar via eigen cambrium netwerk en niet via KPN.

@Gumball
Jij moet zeker je oude Genexis terug sturen omdat dit modem+convertor is? Bij mij zijn deze apart. Gok dus dat ik mijn bestaande Genexis zal houden. We zullen zien!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:25
FutureCow schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:03:
[...]

@Gumball
Jij moet zeker je oude Genexis terug sturen omdat dit modem+convertor is? Bij mij zijn deze apart. Gok dus dat ik mijn bestaande Genexis zal houden. We zullen zien!
Ik wist niet dat Cambrium daar ook een operator was.
Dan wordt Tweak inderdaad geleverd via Cambrium

• Gumball
FutureCow schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:03:
[...]

@Gumball
Geen idee, nog niets over gehoord van Caiway/CaiH

• Gumball
Zo. Ik ben over naar Tweak. Tijdens een fijne Teams meeting viel mijn verbinding weg en kon in de glaskabels omstekkeren. De verbinding werkte daarna direct goed. Met een speedtest kom ik op de 920mbit en dat is wat mij betreft prima.

Heb verder nog niets gehoord van Caiway dat ik mijn oude modem moet inleveren... Vraag me ook af of ik nog borg terug zou moeten krijgen. Maar even nakijken dus.

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Hier vandaag ook over gezet, 8:05 verbinding weg. Toen ik thuis kwam deed alles het al. Solcon wilde alleen zijn oude router terug, de Genexis hangt hier gewoon nog. Ik heb dus niets hoeven te veranderen, alles werkte direct!

• RadioAir
  • Nu online
Mijn ervaring is inderdaad hetzelfde.

Ik heb begin februari de spullen aangevraagd, en kreeg 8 februari (nog voor ik iets van Tweak gehoord had) een mailtje van de verkoop afdeling van Solcon of ik inderdaad over ging stappen, en dat ik dan nog wel even op moest zeggen. Zij hadden van CAI Harderwijk te horen gekregen dat de 22e het signaal overgenomen werd. Dus zo gezegd zo gedaan. Vlak daarna mail van Tweak, wij gaan u per 26 februari internet leveren.

Allemaal prima, maar gisteren om 8u 's ochtends had ik (blijkbaar) even kort geen internet, maar ik startte voor de gein gisteravond de speedtest app op en toen had ik ineens als ISP Tweak. De Fritzbox van Solcon hangt er nog en dat ding heeft dus ongeveer 900Mbit als throughput, weten we dat ook weer.

Ik heb dus mijn originele Genexis gehouden, en Solcon wil een oude router terug. Die zal ik binnenkort wel retour sturen.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True