[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:41
Heb contact gehad met ze, en ze beweren dat zolang CAI Harderwijk DVB-C blijft leveren, er niets verandert. Ben heel benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
Vanaf heden kunnen er ook pakketten van provider Delta besteld worden in Harderwijk.

Wat interessant is dat er 4K iptv ontvangers uitgegeven worden en ook 4K zenders beschikbaar zijn.
Ook ligt de snelheid op maximaal 750 mbps.

https://www.delta.nl/glasvezel

[ Voor 10% gewijzigd door datacom80 op 12-06-2019 23:29 ]

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 21:31
Mijn zwager gebruikt nog steeds de Thomson TG789vn router zoals die Solcon geleverd is. Het probleem is dat de web-interface niet meer reageert, terwijl het netwerk/internet (zowel bedraad als draadloos) nog steeds functioneert.

Na het uit- en inschakelen van de router reageert de web-interface nog even maar daarna niet meer. Herkent iemand dit probleem?

Ik heb er over gedacht om de router een harde reset te geven maar durfde het niet aan omdat ik niet wist of de router zijn instellingen (inclusief telefonie) vanuit Solcon weer terug zou krijgen. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Het zou natuurlijk een hardwareprobleem kunnen zijn maar op IT-gebied is hij niet heel technisch dus voordat ik hem vraag de Servicedesk te bellen/mailen, vraag ik het hier maar even :)

• RadioAir
Instellingen worden via TR069 netjes automatisch weer geladen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Levert Xsyou ook nog op nieuwbouw adressen in Ermelo, waar kpn nog slechts 1 vezel beschikbaar heeft ? @DJSmiley weet dat mogelijk vast :).
Met postcodecheck op site xsyou is te lezen dat er geen diensten geleverd kunnen worden. Of de postcode zijn nog niet verwerkt . Op kpn kanvas postocdetool is er wel Ftth beschikbaar..
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
datacom80 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:16:
Levert Xsyou ook nog op nieuwbouw adressen in Ermelo, waar kpn nog slechts 1 vezel beschikbaar heeft ? @DJSmiley weet dat mogelijk vast :).
Met postcodecheck op site xsyou is te lezen dat er geen diensten geleverd kunnen worden. Of de postcode zijn nog niet verwerkt . Op kpn kanvas postocdetool is er wel Ftth beschikbaar..
.
Yep, vermoedelijk moet er alleen een db geupdated worden. Alleen is er op de 1-vezel netwerken geen CATV mogelijk (DVB-C/Analoog). Kan technisch wel over 1 vezel alleen is dat commercieel niet rendabel. Dus dan is IPTV de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Het antwoord is dus nee.

Xsyou levert dus geen dvb-c op deze adressen?
DJSmiley schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Yep, vermoedelijk moet er alleen een db geupdated worden. Alleen is er op de 1-vezel netwerken geen CATV mogelijk (DVB-C/Analoog). Kan technisch wel over 1 vezel alleen is dat commercieel niet rendabel. Dus dan is IPTV de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
datacom80 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:10:
Het antwoord is dus nee.

Xsyou levert dus geen dvb-c op deze adressen?

[...]
Nee, alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 13:26
Hi all,

Ik probeer mijn huis coax vrij te krijgen en heb daarom een opstellinkje in de meterkast hangen, waarbij ik dvbc omzet in ip, zodat clients bij mij thuis (tv's/tablets/telefoons) via wifi tv kunnen kijken.

Weet iemand of CAI Harderwijk een epg link live heeft, of weet iemand er een welke in NL goed te gebruiken is? (wanneer ik google vind ik geen goede, wel zat voor de buitenlanden..)

Dank alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38

FutureCow

(C) FutureCow

Als je tvheadend gebruikt voor de omzetting van dvbc naar "iptv", dan kun je gewoon gebruik maken van de epg data die op de dvbc signaal staat. Werkt hier al 10 jaar als een trein.

Ander vraagje, heeft iemand al ipv6 binnen Harderwijk? Heb laatst Solcon nog eens gevraagd, die gaf aan dat het "probleem" bij CAI HWK zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
FutureCow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:19:
Als je tvheadend gebruikt voor de omzetting van dvbc naar "iptv", dan kun je gewoon gebruik maken van de epg data die op de dvbc signaal staat. Werkt hier al 10 jaar als een trein.

Ander vraagje, heeft iemand al ipv6 binnen Harderwijk? Heb laatst Solcon nog eens gevraagd, die gaf aan dat het "probleem" bij CAI HWK zat?
1) Ben jij de Frans die ik denk dat je bent? Heb ik bij jou op het ccnv in de klas gezeten? :)

2) Die gebruik ik dus niet.. :+ Heb een simpele hdhomerun met 4 tuners in de meterkast geschroefd, welke ik via xteve aan mijn Plex aanbied. Heb wel een semi-legale xml feed, maar weet niet hoe betrouwbaar die is en blijft, naast het feit dat ik me het dingetje zoek bij het instellen doordat er in die xml tig duizend zenders vermeld staan...

3) Kan en zal ik eens voor je navragen.. 8)

4) Brutale vraag, nee heb ik, ja kan ik hooguit krijgen.... Is er voor jou een mogelijkheid om die epg stream te publishen online zodat ik 'm van je kan 'lenen'? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Andere vraag: heeft iemand een actuele lijst van de WBA partijen van KPN welke in Harderwijk glasvezeldiensten leveren? thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

mati1983 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

1) Ben jij de Frans die ik denk dat je bent? Heb ik bij jou op het ccnv in de klas gezeten? :)

2) Die gebruik ik dus niet.. :+ Heb een simpele hdhomerun met 4 tuners in de meterkast geschroefd, welke ik via xteve aan mijn Plex aanbied. Heb wel een semi-legale xml feed, maar weet niet hoe betrouwbaar die is en blijft, naast het feit dat ik me het dingetje zoek bij het instellen doordat er in die xml tig duizend zenders vermeld staan...

3) Kan en zal ik eens voor je navragen.. 8)

4) Brutale vraag, nee heb ik, ja kan ik hooguit krijgen.... Is er voor jou een mogelijkheid om die epg stream te publishen online zodat ik 'm van je kan 'lenen'? :9
Ha Martin, wij hebben zeker samen in de klas gezeten op het CCNV :)
Heb eerder wel eens een XMLTV feed gebruikt, maar heb geen flauw idee meer welke, die nu standaard binnenkomt zijn prima.
via PB even contact over toegang tot mijn XMLTV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Even een vraagje i.v.m. overstappen naar andere provider. Van wie in de Genexis Modem? Van Solcon, van CAI Harderwijk, Van mij? Blijft deze dus hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bij mijn weten eigendom van de provider. Caiway bijvoorbeeld heeft een andere genexis dan Solcon.

Ga je over naar Tweak? Zo ja, ik hoor graag ervaringen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

RadioAir schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:04:
Bij mijn weten eigendom van de provider. Caiway bijvoorbeeld heeft een andere genexis dan Solcon.

Ga je over naar Tweak? Zo ja, ik hoor graag ervaringen ;-)
Klopt, 16 december is opleverdatum. Zal ervaringen posten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik stap op 16 december over op Tweak. Ik vond de communicatie erg slecht en heb meerdere malen zelf gebeld met de vraag of ik ooit nog aangesloten zou worden.
Na anderhalf maand radiostilte eindelijk te horen gekregen dat ik de 16e kan overstappen. Ik kom van Caiway. Ben benieuwd hoe de overstap zal gaan. Ik houd jullie op de hoogte

[ Voor 0% gewijzigd door Gumball op 09-12-2020 13:08 . Reden: Verkeerde datum, 16 ipv 11 december ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Gumball schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:00:
Ik stap op 11 december over op Tweak. Ik vond de communicatie erg slecht en heb meerdere malen zelf gebeld met de vraag of ik ooit nog aangesloten zou worden.
Na anderhalf maand radiostilte eindelijk te horen gekregen dat ik de 11e kan overstappen. Ik kom van Caiway. Ben benieuwd hoe de overstap zal gaan. Ik houd jullie op de hoogte
Yep hier zelfde verhaal, had het ook wel beetje verwacht a.d.v. de verhalen op internet. Eind oktober besteld, half november een keer gebeld wanneer ik wat kon verwachten, "je hoort vanzelf van ons" vorige week nog een keer contact, "binnenkort" afgelopen woensdag mailtje met 16 december erin. Toen via chat gevraagd hoe het met Genexis/media converter zat. Wisten ze niet, als ik er een nodig had moest ik het maar zeggen, dan werd het opgestuurd? Ik begreep dus dat er niemand langs komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWQzIUKN868YrsWELb2FfKExln0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aw25sdWI6ijHm334Cf6WHO0.jpg?f=fotoalbum_large

Spullen voor de aansluiting vanuit CaiH zijn binnen met een begeleidende brief waar Tweak niet eens wordt genoemd als Serviceprovider.

Er wordt een Genexis Fibertwist P2410 geleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door Gumball op 09-12-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:39
Gumball schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:32:
[Afbeelding]

Spullen voor de aansluiting vanuit CaiH zijn binnen met een begeleidende brief waar Tweak niet eens wordt genoemd als Serviceprovider.

Er wordt een Genexis Fibertwist P2410 geleverd.
Tweak zou er wel leverbaar moeten zijn via WBA, KPN-WBA is op dat netwerk (Cai Harderwijk) namelijk een operator.
Ze mogen hun brieven wel eens updaten, Telfort is niet echt bestelbaar meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Dennis-L schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:45:
[...]

Tweak zou er wel leverbaar moeten zijn via WBA, KPN-WBA is op dat netwerk (Cai Harderwijk) namelijk een operator.
Ze mogen hun brieven wel eens updaten, Telfort is niet echt bestelbaar meer ;)
Tweak is nu dus al leverbaar via eigen cambrium netwerk en niet via KPN.

@Gumball
Jij moet zeker je oude Genexis terug sturen omdat dit modem+convertor is? Bij mij zijn deze apart. Gok dus dat ik mijn bestaande Genexis zal houden. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:39
FutureCow schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:03:
[...]

@Gumball
Jij moet zeker je oude Genexis terug sturen omdat dit modem+convertor is? Bij mij zijn deze apart. Gok dus dat ik mijn bestaande Genexis zal houden. We zullen zien!
Ik wist niet dat Cambrium daar ook een operator was.
Dan wordt Tweak inderdaad geleverd via Cambrium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
FutureCow schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:03:
[...]

@Gumball
Geen idee, nog niets over gehoord van Caiway/CaiH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Zo. Ik ben over naar Tweak. Tijdens een fijne Teams meeting viel mijn verbinding weg en kon in de glaskabels omstekkeren. De verbinding werkte daarna direct goed. Met een speedtest kom ik op de 920mbit en dat is wat mij betreft prima.

Heb verder nog niets gehoord van Caiway dat ik mijn oude modem moet inleveren... Vraag me ook af of ik nog borg terug zou moeten krijgen. Maar even nakijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Hier vandaag ook over gezet, 8:05 verbinding weg. Toen ik thuis kwam deed alles het al. Solcon wilde alleen zijn oude router terug, de Genexis hangt hier gewoon nog. Ik heb dus niets hoeven te veranderen, alles werkte direct!
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/821a4f71-783b-4c18-b25e-d3f4f1a8e384.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mijn ervaring is inderdaad hetzelfde.

Ik heb begin februari de spullen aangevraagd, en kreeg 8 februari (nog voor ik iets van Tweak gehoord had) een mailtje van de verkoop afdeling van Solcon of ik inderdaad over ging stappen, en dat ik dan nog wel even op moest zeggen. Zij hadden van CAI Harderwijk te horen gekregen dat de 22e het signaal overgenomen werd. Dus zo gezegd zo gedaan. Vlak daarna mail van Tweak, wij gaan u per 26 februari internet leveren.

Allemaal prima, maar gisteren om 8u 's ochtends had ik (blijkbaar) even kort geen internet, maar ik startte voor de gein gisteravond de speedtest app op en toen had ik ineens als ISP Tweak. De Fritzbox van Solcon hangt er nog en dat ding heeft dus ongeveer 900Mbit als throughput, weten we dat ook weer.

Ik heb dus mijn originele Genexis gehouden, en Solcon wil een oude router terug. Die zal ik binnenkort wel retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Meer mensen met Tweak hier die ook een upload hebben die blijft steken op zo'n 1,5 - 3Mbit? Download is netjes 920Mbit maar de upload is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
RadioAir schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:47:
Meer mensen met Tweak hier die ook een upload hebben die blijft steken op zo'n 1,5 - 3Mbit? Download is netjes 920Mbit maar de upload is een drama.
Ja hier gaat ie ook niet harder dan 3mbit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Zo, even een "klein" schopje omhoog.

Ik weet dat er 3 jaar geleden een aantal Tweakers (en natuurlijk non-Tweakers) in Harderwijk zijn overgestapt naar Tweak. Maar zoals jullie weten gaat Tweak er begin 2024 mee stoppen.
Dus druk op zoek naar een nieuwe provider, die hopelijk voor een vergelijkbare prijs 1Gbit internet kan aanbieden. Alles via het KPN netwerk komt al snel op 52,50 of meer per maand. Ook bij Delta ben je dit al snel kwijt.
Op het CAI Harderwijk netwerk heb je XSyou (50 euro, geen vast IP, geen eigen server), Plinq (62,50 per maand + 5 euro/maand voor vast ip 8)7) of Fiber (45 euro per maand, vast IP)
Dan komt de laatste wellicht het dichtst in de buurt van Tweak. Dit is niet meer de Fiber van een aantal jaren geleden.

Daarnaast kun je ook Glasnet via het Delta netwerk kiezen, dan betaal je 52,50 per maand.

Maar ik heb even contact gehad met Glasnet, die willen ook best wel internet aanbieden voor de prijzen van E-fiber (dus 37,50 per maand voor internet only 1Gbit) via het CAI-Harderwijk netwerk. Echter kost het huren van een glasvezel van Amsterdam naar Harderwijk natuurlijk wel wat geld voordat dit uit kan.
Bij 250 klanten in Harderwijk willen ze graag verder gaan kijken wat er mogelijk is om dit te gaan realiseren. Hoeveel Harderwijkers kunnen we bij elkaar schrapen zodat Glasnet dit verder wil onderzoeken? Ben wel benieuwd hoeveel klanten Tweak in Harderwijk heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 20:55
Gek genoeg kan je volgens de postcodecheck op hun site gewoon een abo afsluiten met een PC in Harderwijk, dus hoe dat dan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Solosmots schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:01:
Gek genoeg kan je volgens de postcodecheck op hun site gewoon een abo afsluiten met een PC in Harderwijk, dus hoe dat dan zit?
Daarnaast kun je ook Glasnet via het Delta netwerk kiezen, dan betaal je 52,50 per maand.
Dus dat loopt via het netwerk van Delta, stuk duurder dan via CAI Harderwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 22:39
Ik doe graag mee. :)

Ik ben ook op zoek naar niets anders dan een aansluiting. De apparatuur heb ik zelf en op TV kom in niet verder dan NPO3 (wat gratis is).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Count me in! Net nieuwe netwerkapparstuur aangeschaft dus zit niet te wachten op providermeuk en afzichtelijk prijzen😌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Even een aantal mensen pingen: @RadioAir @Gumball @DeeD2k2 @Solosmots @mati1983 @datacom80 @Carbon @JLL87 @Anoniem: 375601

Ondertussen kun je nu via glasnet je aanmelden zodat ze kunnen zien hoeveel intresse er is, komende weken dus even de wijk door/flyeren op de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Interessant om even in de gaten te houden inderdaad. Zit nu bij KPN nog t/m eind december voor 1Gbit 35/mnd maar geen idee of die weer met hun jaarlijkse black friday aanbieding komen. Anders zou dit een mooi alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Is Solcon ook niet voordeliger als KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-05 20:48

JanB

Het ken rotter !!!

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Zag hem idd voorbij komen, had al contact met CAI HWK en die gaven aan de ze idd wat reclame gingen maken. Staat ook al op eigen site, facebook en twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ben heel benieuwd wat het gaat worden. 37,50 is een nette prijs dus als de grote providers niet met iets bijzonders komen rond black friday hebben ze er een klant bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36

kraats

Ik rol

Het blijft fijn dat de CAI hier ook actief mee aan de slag gaat. Ik zal zelf voor nu niet meedoen omdat ik per se tv via de kabel wil blijven gebruiken, daar XSYou voor heb en ik gok dat Glasnet dat niet aan gaat bieden. Maar dit soort partijen die wat concurrentie bieden is natuurlijk altijd prettig.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RadioAir schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:40:
Ben heel benieuwd wat het gaat worden. 37,50 is een nette prijs dus als de grote providers niet met iets bijzonders komen rond black friday hebben ze er een klant bij.
Met het oog op de toekomst kun je beter meehelpen om er voor te zorgen dat glasnet doorgaat ipv op een BF deal in te gaan van een van de andere providers en vervolgens na een jaar alsnog meer te gaan betalen.

just my 2 cents ;)
kraats schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:48:
Het blijft fijn dat de CAI hier ook actief mee aan de slag gaat. Ik zal zelf voor nu niet meedoen omdat ik per se tv via de kabel wil blijven gebruiken, daar XSYou voor heb en ik gok dat Glasnet dat niet aan gaat bieden. Maar dit soort partijen die wat concurrentie bieden is natuurlijk altijd prettig.
Kun je kabeltv niet apart afnemen van CAI HWK?

[ Voor 31% gewijzigd door albino71 op 19-10-2023 12:29 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

albino71 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:28:
Kun je kabeltv niet apart afnemen van CAI HWK?
Vroeger wel in ieder geval, maar was in bundel met andere diensten goedkoper. Ik zou moeten kijken hoe dat nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

kraats schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:51:
[...]
Vroeger wel in ieder geval, maar was in bundel met andere diensten goedkoper. Ik zou moeten kijken hoe dat nu is
Dat kan idd nogsteeds 19,42 per maand, met glasnet erbij dus 56,92 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@FutureCow Het gaat vooral tellen met de extra zenderpakketten die bij een andere aanbieder soms inbegrepen zijn, of zelfs andere zenders bevatten dan de officiële lijst van de CAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Yep, klopt. Ik heb tegenwoordig zat aan NLziet, maar als je nog veel naar LiveTV kijkt, dan loopt dat idd snel op. TV Paket van glasnet is ook wel uitgebreid en niet echt duur. Maar als je in huis coax gebruikt heb je daar niks meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
albino71 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:28:
[...]

Met het oog op de toekomst kun je beter meehelpen om er voor te zorgen dat glasnet doorgaat ipv op een BF deal in te gaan van een van de andere providers en vervolgens na een jaar alsnog meer te gaan betalen.

just my 2 cents ;)
Solcon heeft dankzij een akkefietje veroorzaakt door een forumpost die een interne medewerker, die daar niets mee te maken had, compleet verkeerd heeft opgevat mijn sympathie niet meer, ondanks dat het internet altijd super stabiel was. Tweak heb ik heel veel plezier van gehad, maar ook flink last gehad van een aantal ddos aanvallen waar zij onvoldoende tegen bestand waren. KPN levert mij nu voor een (op dit moment) prima prijs internet (alleen vanmiddag even niet maar dat kwam door een brand in een stroomhuisje, al vind ik het wel bijzonder dat CAI Harderwijk dus geen afdoende noodstroomvoorziening heeft) en het is super stabiel. Ik wil best instappen t.z.t. maar dan wil ik wel zien dat Glasnet ook stabiel internet gaat leveren en ook bestand is tegen eventuele DDoS aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Heb mij ieder geval zojuist aangemeld voor Glasnet. Mijn jaar facturatie liep deze week af en is nu omgezet in een maand door Tweak.

Dus hopelijk wordt de 250 gehaald :) deze prijs krijg je nergens anders heb ik wel gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
FidoDido schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:40:
Heb mij ieder geval zojuist aangemeld voor Glasnet. Mijn jaar facturatie liep deze week af en is nu omgezet in een maand door Tweak.

Dus hopelijk wordt de 250 gehaald :) deze prijs krijg je nergens anders heb ik wel gemerkt.
Ik heb ook net aangemeld, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
[quote]FutureCow schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:21:
Even een aantal mensen pingen: (..) @mati1983 (..)

Dank en succes! Ben alleen zelf inmiddels verhuisd naar het mooie Ermelo :+
Naja, op de grens van, maar officieel Ermelo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En, iemand al wat gehoord van Glasnet of ze de 250 klanten gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremdlinge
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-10-2024
We horen het pas op of na 1 december...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Lijkt erop dat het na wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FidoDido
Heb Glasnet even benaderd en dit was het bericht.

Goedemorgen,

We hebben deze week overleg met Cai Harderwijk of we diensten gaan leveren of niet.
We zitten helaas nog niet aan de aantallen die we nodig hebben.

Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dat graag van u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Geen bericht slecht bericht gok ik. Dan maar een jaartje Caiway voor 35/maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidoDido
RadioAir schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:12:
Geen bericht slecht bericht gok ik. Dan maar een jaartje Caiway voor 35/maand.
Kreeg zojuist dit bericht, had weer even update gevraagd.
De communicatie is nergens te vinden dus ik vraag het simpelweg gewoon in de chat van glasnet.

Hallo,

Allereerst excuses voor de verlate reactie!

(Ik negeer even de drempel voor de vooraanmeldingen...)
Het heeft iets meer tijd gekost om de exacte status van je glasvezelaansluiting op te vragen omdat we (mogelijk) tegenstrijdige informatie ontvingen. Inmiddels is door onze eigen projectleider voor het glasvezelnetwerk van CAI Harderwijk bevestigd dat we begin Januari (mogelijk) zouden kunnen beginnen met inplannen en opleveren van nieuwe aansluitingen.

Sommige klanten stappen namelijk over van Tweak naar Glasnet, en sommige adressen moeten de fysieke aansluiting nog in huis ontvangen. Zodra alle seinen op groen staan, ontvang je van Glasnet vanzelf (geautomatiseerd) bericht dat we kunnen inplannen.

[ Voor 4% gewijzigd door FidoDido op 13-12-2023 15:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Laatst online: 20:47
Staat nu ook bij de postcodecheck (wel met een paar spelfouten ;))
CAI Harderwijk en Glasnet gaan samenwerken!

Goed nieuws Glasnet gaat diensten leveren via het netwerk van CAI Harderwijk, Er word op dit moment gewerkt aan de netwerk configuratie, De eerste klanten kunnen worden aangesloten per 15 januari. Hou uw mailbox in de gate!

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen-Bullet op 18-12-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Net mailtje van Glasnet binnen gekregen dat ze gaan beginnen met aansluiten in Harderwijk. Vanaf 8 februari moet de boel klaar zijn om mensen daadwerkelijk aan te kunnen sluiten. Heb voor mij 12 februari ingeschoten als overstap datum, ben benieuwd.

@aartvg

Voorheen werd er via het CAI Harderwijk netwerk alleen DHCP gebruikt, jullie stappen in Harderwijk ook over op PPPoE? Hoe zit het met IPv6, ook dit was via CAI Harderwijk nooit mogelijk, nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40
Wij gaan werken met pppoe
Hierover gaat ook gewoon ipv6 over werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 20:31
@aartvg Ik sta gepland voor 16-2 om overgezet te worden van Tweak naar Glasnet.

Ik heb een mail gehad met een gebruikersnaam en ww, maar krijg geen duidelijk antwoord op de vraag waar ik dat moet invullen op mijn FB 7590 (nieuwste FW - 7.59).

Als ik kijk bij Internet - Toegangsgegevens (tab Internettoegang), dan kan ik daar uit een lijst kiezen met providers, maar daar staat Glasnet niet tussen.

Weet jij welke instelling ik moet kiezen om de Glasnet user en ww in te vullen?

Bedankt voor je tijd alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fremdlinge
Ik heb dit bij het maken van de afspraak met Glasnet gevraagd. Je kiest voor “other service provider”.
Mijn afspraak staat op 8 februari, ik geef hier wel een teken van leven, als het gelukt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fremdlinge
Ik leef, verbinding via Glasnet. Ik krijg ipv6 alleen niet aan de praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Fremdlinge schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:25:
Ik leef, verbinding via Glasnet. Ik krijg ipv6 alleen niet aan de praat.
Kwestie van DHCP -> PPPoE en binnen minuut weer internet? Ik ga maandag over, kijken of ik IPv6 aan de praat ga krijgen. Welke router gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremdlinge
FutureCow schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:38:
[...]

Kwestie van DHCP -> PPPoE en binnen minuut weer internet? Ik ga maandag over, kijken of ik IPv6 aan de praat ga krijgen. Welke router gebruik je?
Ik gebruik Fritzbox 7590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremdlinge
@FutureCow Is het gelukt met de IPv6 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Nope, al contact gehad met Glasnet, maar die bieden geen hulp bij IPv6 (zeker niet op eigen apparatuur) Als het goed is heb ik alles goed ingesteld, maar krijg de foutmelding: NOPREFIX-AVAIL
Wat mij toch doet vermoeden dat het probleem bij Glasnet zit, maar kom daar dus niet verder...
De vraag is dus of er iemand is met Glasnet en IPv6, geen idee of @aartvg hier inzicht in heeft?
@N3vS @Tuumke hebben ook glasnet in Harderwijk, hebben die IPv6 aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28
FutureCow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:05:
[...]

Nope, al contact gehad met Glasnet, maar die bieden geen hulp bij IPv6 (zeker niet op eigen apparatuur) Als het goed is heb ik alles goed ingesteld, maar krijg de foutmelding: NOPREFIX-AVAIL
Wat mij toch doet vermoeden dat het probleem bij Glasnet zit, maar kom daar dus niet verder...
De vraag is dus of er iemand is met Glasnet en IPv6, geen idee of @aartvg hier inzicht in heeft?
@N3vS @Tuumke hebben ook glasnet in Harderwijk, hebben die IPv6 aan de praat gekregen?
Ik heb gisteren heel kort ipv6 geprobeerd, omdat ik verbinding problemen had. Ik zag in mijn Edgerouter een IPV6 adres verschijnen, maar dat was niet degene die ik van Glasnet had ontvangen. Nu is mijn IPV6 kennis erg roestig, ik kan het vanavond nog wel even proberen en even goed opzoeken hoe ik het moet instellen in de Edgerouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

N3vS schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:15:
[...]

Ik heb gisteren heel kort ipv6 geprobeerd, omdat ik verbinding problemen had. Ik zag in mijn Edgerouter een IPV6 adres verschijnen, maar dat was niet degene die ik van Glasnet had ontvangen. Nu is mijn IPV6 kennis erg roestig, ik kan het vanavond nog wel even proberen en even goed opzoeken hoe ik het moet instellen in de Edgerouter.
Je moet idd even kijken of het adres begint met een 2
ik krijg ook wel een IPv6 adres, maar alleen een Link-Local adres, deze begint met FE80:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

FutureCow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:17:
[...]

ik krijg ook wel een IPv6 adres, maar alleen een Link-Local adres, deze begint met FE80:
Ja ik krijg ook link local. Maar ik zie op de UDM zelf ook geen publiekelijke IPv6 voorbij komen. Weet alleen niet of ik die op de ppp0 of een andere interface zou horen te krijgen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
root@UDM:~# ifconfig ppp0
ppp0: flags=4305<UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST>  mtu 1450
        inet 192.145.x.x  netmask 255.255.255.255  destination x.x.x.x
        inet6 fe80::f836:2fa:f0fb:3769  prefixlen 128  scopeid 0x20<link>
        ppp  txqueuelen 3  (Point-to-Point Protocol)
        RX packets 13009384  bytes 16050001606 (14.9 GiB)
        RX errors 0  dropped 0  overruns 0  frame 0
        TX packets 5788881  bytes 3461039764 (3.2 GiB)
        TX errors 0  dropped 0 overruns 0  carrier 0  collisions 0

root@UDM:~#

Had het eerder ook al gepost, ik zag deze handleiding online voor IPv6 op een UDM (pro), maar dat werkt helaas dus niet.

Overigens wel grappig dat hier de MTU op 1450 staat en MSS clapping gisteren dus op 1410 gezet

[ Voor 11% gewijzigd door Tuumke op 13-02-2024 16:39 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28
FutureCow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:17:
[...]

Ik heb net nog even een Edgerouter handleiding gevolgd om ipv6 ingeschakeld te krijgen maar ik krijg ook FE80 adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Gister nog wat lopen klooien. Uiteindelijk met een MTU van 1412/1420 (PPPoE/eth0) het voor elkaar gekregen om om global (2::) IPv6 adres te krijgen. Ik kon toen wel pingen naar IPv6 adressen (Google, Tweakers etc). Maar niet alle webpagina's konden geopend worden, Google en Youtube (via HTTP/2?) werkt wel, maar tweakers en de meeste andere werkten niet.

Dus nog even verder uitzoeken... Maar IPv6 werkt dus wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fremdlinge
Bij mij doet IPv6 het ook, niets anders gedaan dan “turn it off and on again” 🫣 misschien heeft Glasnet of CAI Harderwijk actie ondernomen.

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Met een aanpassing aan mss-clamp6 (naar 1280) werkt hier nu ook alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Fremdlinge schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:50:
Bij mij doet IPv6 het ook, niets anders gedaan dan “turn it off and on again” 🫣 misschien heeft Glasnet of CAI Harderwijk actie ondernomen.
Zal morgen ook is proberen op mijn Unify Dream Machine. Daar heb ik volgens mij alleen in de GUI geen optie om MSS Clamp aan te passen voor IPv6

-edit-
Via de UI portal even ingelogd: Heb alleen deze opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEysq8fHpP8nDzNJsMsIfeyxkSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UEwvFjd6UqtW7YXrTd0HIGJG.png?f=fotoalbum_large

-edit2-
Durf hem niet op afstand aan te passen :-P bang dat mijn verbinding er dan uit ligt

-edit3-
Toch geprobeerd, console offline (remote). Straks na training thuis maar fixen 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Tuumke op 19-03-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Okai, verbinding is weer up. Blijkbaar iets met username en wachtwoord invullen ook al pas je daar niets op aan :-)

IPv6 op de ppp0 lijkt hier niet 'up' te komen. Alleen een FE80

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ppp0: flags=4305<UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST>  mtu 1450
        inet w.x.y.z  netmask 255.255.255.255  destination 46.231.18.6
        inet6 fe80::5571:89b7:6330:d1cb  prefixlen 128  scopeid 0x20<link>
        ppp  txqueuelen 3  (Point-to-Point Protocol)
        RX packets 453844  bytes 624343119 (595.4 MiB)
        RX errors 0  dropped 0  overruns 0  frame 0
        TX packets 128351  bytes 13482659 (12.8 MiB)
        TX errors 0  dropped 0 overruns 0  carrier 0  collisions 0

[ Voor 58% gewijzigd door Tuumke op 19-03-2024 18:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik kreeg net de mail dat de diensten van XSyou voor particulieren per 1 mei overgenomen worden door Glasnet. Ga ik dus alsnog over naar Glasnet ;)
Beste Relatie,

Allereerst danken wij u voor uw vertrouwen in XSYou. Mede dankzij u konden wij de afgelopen jaren blijven investeren en ontwikkelen in een kwalitatief hoogwaardig product en service voor glasvezel verbindingen thuis, maar ook op reactieparken en studenten- woongebouwen.

De ontwikkelingen in de markt staan niet stil en vragen ons om continue na te blijven denken over onze dienstverlening en onze strategie voor de komende jaren.

Mede door deze ontwikkeling en groei heeft XSyou besloten om onze focus te leggen op de zakelijke markt zoals MKB, recreatieparken en studenten- woongebouwen.

Vele van u zijn al lang klant bij XSyou, hiervoor zijn we u dankbaar en hebben daarom extra aandacht besteed aan een partij die u in de toekomst kan blijven voorzien van een goede service en diensten.

Dit betekent dat wij de afgelopen periode op zoek zijn gegaan naar een geschikte partij, die onze diensten op de consumentenmarkt van ons over kan nemen.

In de organisatie Glasnet (www.glasnet.nl) hebben wij deze partij gevonden. Glasnet is een nieuwe leverancier op het netwerk van CAI Harderwijk en heeft ruime ervaring met het leveren van internet, tv en telefonie diensten.

Het team van Glasnet voorziet haar klanten met een hoge kwaliteit van dienstverlening en service.

We begrijpen dat veranderingen zoals deze vragen kunnen oproepen. Daarom informeren wij u graag over wat u kunt verwachten tijdens deze overgang:

Belangrijkste om te weten dat u niks hoeft te doen, de overgang gebeurt op de achtergrond en technisch veranderd er tijdens de overgang niks.

Voor ondersteuning en support belt of mailt u na 1 mei met Glasnet op
Telefoon nummer : 088 800 1800
e-mail : hallo@glasnet.nl

Internetdiensten:
Glasnet wordt uw internetprovider.
De netwerknaam en het wachtwoord van uw wifi netwerk blijven gelijk. Er komt geen monteur langs.
Uw e-mailadres van XSYou blijft hetzelfde.
Televisiediensten:
Interactieve tv diensten blijven hetzelfde.
Indien u een abonnement heeft bij CAI Harderwijk, worden deze diensten gefactureerd door Glasnet.
Indien gewenst kunt u overstappen op de tv dienst Canal+, geleverd door Glasnet
Telefonie:
Glasnet wordt uw telefonieprovider.
Facturatie:
Per 1 mei 2024 ontvangt u uw factuur van Glasnet. Glasnet voert dan ook de automatische incasso uit.

Wenst u geen gebruik te maken van de diensten van Glasnet, dan heeft u tot 1 mei 2024 de gelegenheid dit kenbaar te maken door uw abonnement op te zeggen. Dit kunt u doen door te mailen naar klantenservice@xsyou.nl.

Wenst u over te stappen op onze zakelijke producten kijkt u dan op https://netorder.nl voor de mogelijkheden.

Heeft u nu of in de toekomst vragen, of heeft u hulp nodig met uw internet, tv en telefonie, neem dan contact op met de Glasnet Klantenservice via telefoon: 088 800 1800 of via mail hallo@glasnet.nl

De Glasnet helpdesk is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 uur. Bij storingen is de Glasnet helpdesk bereikbaar op maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 21:00 uur.

Vriendelijke groeten,

Team Matrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Prijzen voor Glasnet lijken behoorlijk te zijn gestegen sinds ze in Harderwijk zijn gaan leveren. Daar waar eerst gesproken werd over 37,50 per maand is dit voor internet only inmiddels een tientje meer per maand geworden als ik de postcodecheck zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:55
RadioAir schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:04:
Prijzen voor Glasnet lijken behoorlijk te zijn gestegen sinds ze in Harderwijk zijn gaan leveren. Daar waar eerst gesproken werd over 37,50 per maand is dit voor internet only inmiddels een tientje meer per maand geworden als ik de postcodecheck zo bekijk.
Glasnet heeft tijdelijk het internet only abonnement wat ook het E-Fiber netwerk geleverd wordt beschikbaar gesteld op het CAI Harderwijk netwerk. Aangezien de inkoop net wat anders werkt op Cai Harderwijk dan op E-Fiber is er voor gekozen het Internet Only abonnement tijdelijk aan te bieden. Mocht je een voordeliger abonnement willen zal je ook voor een lagere snelheid moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Quas schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:26:
[...]

Glasnet heeft tijdelijk het internet only abonnement wat ook het E-Fiber netwerk geleverd wordt beschikbaar gesteld op het CAI Harderwijk netwerk. Aangezien de inkoop net wat anders werkt op Cai Harderwijk dan op E-Fiber is er voor gekozen het Internet Only abonnement tijdelijk aan te bieden. Mocht je een voordeliger abonnement willen zal je ook voor een lagere snelheid moeten kiezen.
Ik ga er van uit de degene met het internet-only abbonement wel deze goedkope "E-fiber" abbonement behouden na een jaar?
De kosten dia CAI rekend zijn volgens mij niet zo hoog, is het dan de huur van de kabel naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:55
FutureCow schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:35:
[...]

Ik ga er van uit de degene met het internet-only abbonement wel deze goedkope "E-fiber" abbonement behouden na een jaar?
De kosten dia CAI rekent zijn volgens mij niet zo hoog, is het dan de huur van de kabel naar buiten?
Lijkt me wel ;)
Er komen helaas meer kosten bij dan alleen de lijnhuur naar een specifiek adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wel jammer dat in de pers er echt gesproken werd over dat er gekeken was of er interesse was in gigabit vanaf 37,50 en dat men na de go-live periode de prijs met 26 procent verhoogt.

Afijn, hopen dat een der groten weer een 12 maanden voor 35 euro actie heeft rond black friday :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De internet prijzen zijn in Nederland sowieso veel te hoog. Het televisie programma Radar toonde dit van de week weer haar fijn aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Heeft iemand IPv6 al werkend op een Unifiy Dream Machine?

Ik had deze handleiding gevolgd, maar krijg alleen een FE80 op mijn ppp0 interface.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wiCoE_TvNIsJIh-saZ2Pra8fps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rCu7yIsonmRKsfNhtxhpKrRr.png?f=user_large

-edit-

Blijkbaar was ik te ongeduldig? Met de handleiding lijkt het nu wel te werken. Krijg netjes een IPv6 op mijn machine

[ Voor 14% gewijzigd door Tuumke op 24-09-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVI
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-05 21:56
Weet iemand hier of de NT zal worden vervangen bij overstap van Solcon naar Youfone (KPN)?

Solcon heeft besloten het TV signaal via CAI Harderwijk coax te vervangen door op IP gebaseerde Interactieve TV, vandaar de overstap.

In het Youfone installatiepakket zit o.a.
1x N-UFTU Attema adapter voor
Monteur
1x Aansluitpunt MC N-UFTU

Het lijkt me niet de bedoeling dat de CAI Harderwijk FTU wordt vervangen. Wat voor kastjes die N-UFTU Attema adapter en MC N-UFTU zijn, kan ik niet achterhalen.

Iemand hier die al met dit bijltje heeft gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Youfone gaat toch helemaal niet over de vezels van de Cai, maar over een eigen infrastructuur, dacht ik? Weet je zeker dat je een glasverbinding krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVI
kraats schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:59:
Youfone gaat toch helemaal niet over de vezels van de Cai, maar over een eigen infrastructuur, dacht ik? Weet je zeker dat je een glasverbinding krijgt?
Het is een 50/50 glas abonnement, als het xDSL zou zijn, zou er geen N-UFTU in het installatiepakket zitten. Het glas netwerk is van CAI Harderwijk waarover het Youfone/ KPN signaal zal lopen.

Maar hoe die N-UFTU eruit ziet, geen idee. Hopelijk is het een NT die via een glas kabel op de FTU aangesloten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49

vr6-only

Blub Blub

RobVI schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:38:
Weet iemand hier of de NT zal worden vervangen bij overstap van Solcon naar Youfone (KPN)?

Solcon heeft besloten het TV signaal via CAI Harderwijk coax te vervangen door op IP gebaseerde Interactieve TV, vandaar de overstap.

In het Youfone installatiepakket zit o.a.
1x N-UFTU Attema adapter voor
Monteur
1x Aansluitpunt MC N-UFTU

Het lijkt me niet de bedoeling dat de CAI Harderwijk FTU wordt vervangen. Wat voor kastjes die N-UFTU Attema adapter en MC N-UFTU zijn, kan ik niet achterhalen.

Iemand hier die al met dit bijltje heeft gehakt?
De type FTU die CAI Harderwijk toepast komt van leverancier Attema vandaan en heet “U-FTU”. De afkorting MC staat voor media converter, oftewel NT.

Dus jij krijgt een nieuwe patchkabel met een slede voor de UFTU en de bijbehorende nieuwe NT. Dus ja, ze zijn voornemens om het te vervangen.

Maar bij een NT is dat meestal niet nodig. Het is echter standaard procedure bij providers.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVI
Even een update. Ik heb gisteren het installatiepakket ontvangen, die N-UFTU Attema adapter voor MC is niets meer dan een blokje plastic die de glasvezelkabel afkomstig van de FTU vasthoud en waar de nieuwe zwarte NTU overheen geschoven wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOInVVFdrAqkN56csn3l-w9I6Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqD5NnqlCNUnRhLpi9JfjY8p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DcNd_I1iSgmf2KadmnWxpEj5t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTnvAwHteNSXmhsWbSz8NOOk.jpg?f=fotoalbum_large

Een monteur komt de 22e langs om wss de huidige glasvezelkabel die naar een Genexis NTU gaat uit de FTU te halen en de nieuwe glasvezelkabel in de FTU te duwen. Plus de N-UFTU Attema adapter tegen de muur te bevestigen.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste