[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Met UTP gaat het nog sneller:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5199774212.png

Verslavend spelletje, proberen een highscore te halen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Gumball op 26-03-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 11:52
kraats schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:57:
Mazzelaar ;) ik haal net iets meer dan m'n 100 Mbit, maar niet zoveel er boven als jij.
Jij had toch een gratis upgrade naar 250Mbit door te figureren in dat filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

kraats

Ik rol

RadioAir schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:03:
Jij had toch een gratis upgrade naar 250Mbit door te figureren in dat filmpje?
Helaasch.. die verhoging was maar van korte duur.. Wel een jaar gratis internet gehad.. Dat was wel prettig :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ach 100Mbit is snel zat gelukkig. Vind het alleen wel jammer dat de pakketten nooit vernieuwd zijn en ze nog steeds een 7360 meeleveren terwijl nu alle non-low budget providers nu iets met 5GHz WiFi meeleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
RadioAir schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:49:
Ach 100Mbit is snel zat gelukkig.
Dat vind ik dus ook. Heb mijn "probleem" dan ook maar netjes gemeld via Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 08:30
Ik heb van Solcon in Harderwijk zo'n Thomson geval (1 van de eersten), waar ik niet heel blij mee ben. Vooral de Wifi is nogal brak, en sommige dingen kan je niet instellen, ook niet als 'advanced' user. Nu heb ik al een beetje lopen zeuren bij de helpdesk, maar het enige wat ze doen is de firmware upgraden (en daarbij mijn instellingen weggooien). Als ik zo de verhalen lees is die Fritz! ook niet heel erg prettig, maar iemand een idee of die nou beter is dan de Thomson? Of kan ik beter een los access point erbij halen? Of een andere router?

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Fritzbox is een stuk beter dan de Thomson/Technicolor, maar het is nog steeds maar een 2.4GHz routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Volgens mij zijn die nieuwere Fritzboxen dualband.

Maar los daarvan is een AP meestal handiger, om de simpele reden dat de aansluiting vaak in de meterkast of voorkant van het huis zit, terwijl je juist het AP zo centraal mogelijk wilt hebben. Zeker als je ook dekking in de tuin oid wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Solcon levert alleen maar een 7360 uit, geen 7490 zoals XS4all.

En de Thomson/Technicolor hebben beiden geen Gbit LAN poorten, alleen 100Mbit. Alleen de WAN poort is Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

FutureCow

(C) FutureCow

Heeft iemand een idee hoe het staat met de IPv6 planning van Solcon voor glasvezel? Voor DSL hebben ze het al jaren. Voor glasvezel wordt het iedere keer weer uitgesteld. Iemand met meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
De abonnementsprijs van 100mbit bij Solcon is ineens 7,50 euro hoger dan anders. Ik mag toch hopen dat dit een fout is want er is zo ver ik weet niets bekend gemaakt over een prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
(jarig!)
op de Thomson TG789vn van Solcon brand sinds kort ook lampje bij 'TV' , iemand info waarom dit nu zo is? , aangezien ik alleen het CAI pakket heb zonder IP-TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Gumball schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:04:
De abonnementsprijs van 100mbit bij Solcon is ineens 7,50 euro hoger dan anders. Ik mag toch hopen dat dit een fout is want er is zo ver ik weet niets bekend gemaakt over een prijsverhoging.
Volgens mij is daar een mailing over geweest. Het zal dan dus geen fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
elhopo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Volgens mij is daar een mailing over geweest. Het zal dan dus geen fout zijn.
Ik heb daar geen mail over gehad, heb nog even mijn mailbox uitgeplozen om te zien of ik echt niets over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik vind een prijsverhoging van 7,50 euro per maand wel erg veel.

Is het geen vergissing? Heb je misschien hogere belkosten gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

FutureCow

(C) FutureCow

Hier geen verandering in abo kosten (100/100) wel belkosten... Dat hadden ze wel gemaild (april).

Vind het wel een behoorlijke verhoging! Van 3 cent/min naar 9!

Ben al vast aan het kijken voor een andere Voip provider. Mensen ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
H D R schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:36:
Ik vind een prijsverhoging van 7,50 euro per maand wel erg veel.

Is het geen vergissing? Heb je misschien hogere belkosten gehad?
Ik hoop op een vergissing. Ik heb alleen internet en geen TV of bellen. Heb de administratie inmiddels gevraagd om een verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik denk dat het vastrecht duurder is geworden in jouw geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Dames en Heren en Apple bezitters,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is door middel van AIRPLAY de Solcon TV app op de IPAD gestreamt kan worden naar Apple TV en deze dan dus op een groter scherm weer te geven is.

Wie kan hier uitsluitsel over geven?

Bedankt.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

FutureCow schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:48:
Ben al vast aan het kijken voor een andere Voip provider. Mensen ervaringen?
VoIPBuster voor uitgaande gesprekken.
CheapConnect voor binnenkomende gesprekken.

Draait hier al 1,5+ jaar stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Gumball schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb daar geen mail over gehad, heb nog even mijn mailbox uitgeplozen om te zien of ik echt niets over het hoofd gezien heb.
Ik zit het net even na te kijken, bij mij is het van 45 naar 46,75 gegaan. Niet heel veel meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
is er al iemand die gebruik maakt van Replay TV van Caiway?
is de nieuwe hardware (IP-TV) ook van goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 07:17
datacom80 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:53:
is er al iemand die gebruik maakt van Replay TV van Caiway?
is de nieuwe hardware (IP-TV) ook van goede kwaliteit?
eh volgens mij begint die dienst pas per miv 1 juli dus vrees dat er nog weinig te melden valt :)
Update:
Hedenmiddag werkt replay tv via mijn entone 515. Vandaag update gekregen en 1e indruk is zeer positief!
Zelfs de commerciële zenders kun je terugkijken (zelf speelfilms) Daar moet je volgens mij bij andere providers extra voor betalen. Dat compenseert dus ook de verhoging van de huur entone.

[ Voor 31% gewijzigd door Migow op 22-06-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Dat replay TV van Caiway kost toch 6 euro per maand extra ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Gumball schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Ik hoop op een vergissing. Ik heb alleen internet en geen TV of bellen. Heb de administratie inmiddels gevraagd om een verklaring.
Het is dus zo dat de abonnementsprijs nu zonder korting wordt gerekend.
Aangezien ik vóór de verglazing al over hetzelfde abonnement beschikte, zoals de meeste Solconezen, kreeg ik dus altijd korting op mijn glaslijn.
De meneer aan de telefoon vertelde mij dat dit 3 jaar geleden is gecommuniceerd. Beetje vreemd dat ze dat vervolgens niet even herhalen als die korting er eenmaal bijna afgaat, lijkt me een kleine moeite. Het verbaast me trouwens dat ik na 8 dagen, 2 emails en een Twitterbericht, nul komma nul reactie heb gehad van Solcon en dat ik er zelf achteraan moest bellen. Ik dacht altijd dat Service hoog in het vaandel stond bij Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
je neemt verder op in de cloud ? en het terugkijken is nog steeds max 10 dagen neem ik aan ? is het zappen verder goed en snel ?
Migow schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:18:
[...]

eh volgens mij begint die dienst pas per miv 1 juli dus vrees dat er nog weinig te melden valt :)
Update:
Hedenmiddag werkt replay tv via mijn entone 515. Vandaag update gekregen en 1e indruk is zeer positief!
Zelfs de commerciële zenders kun je terugkijken (zelf speelfilms) Daar moet je volgens mij bij andere providers extra voor betalen. Dat compenseert dus ook de verhoging van de huur entone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 07:17
datacom80 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:35:
je neemt verder op in de cloud ? en het terugkijken is nog steeds max 10 dagen neem ik aan ? is het zappen verder goed en snel ?

[...]
Opnemen doe ik nog steeds mbv interne harde schijf. Heb een entone 515 met een harde schijf. Terugkijken is volgens mij 7 dagen op alle 30 kanalen welke via replay tv te zien zijn en zappen etc werkt prima en redelijk snel.
Tot nu toe werkt het prima!

• datacom80
(jarig!)
[

[ Voor 101% gewijzigd door datacom80 op 11-02-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
wie in gemeente Harderwijk heeft KPN , telfort of XS4all via glasvezel ?

ik wil denk ik overstappen van Solcon naar KPN,

en ben daarom benieuwd naar de ervaringen van KPN

zoals HD kwaliteit en stabiliteit van de KPN producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 13:19
Wie kan mij vertellen wie de kabellegger cq investeerder is geweest en welke providers op het glasvezelnet zitten?
We zijn bij ons in het dorp een projectgroep opgestart om glasvezel te krijgen en zijn nu naar andere plaatsen aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Vooral Hardewijk viel me op ondat er meerdere aanbieders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
vincedd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:19:
Wie kan mij vertellen wie de kabellegger cq investeerder is geweest en welke providers op het glasvezelnet zitten?
We zijn bij ons in het dorp een projectgroep opgestart om glasvezel te krijgen en zijn nu naar andere plaatsen aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Vooral Hardewijk viel me op ondat er meerdere aanbieders zijn.
Cai Harderwijk + CIF hebben de infra gelegd. Op dit netwerk zijn 2 partijen actief die hun infra doorverkopen: Cai Harderwijk en KPN. De actieve laag (switches, optics enz) is van 1 van die partijen als je een abbonement ergens neemt.

De provider kan zelf kiezen bij wie ie het inkoopt: KPN (wholesale) of Cai Harderwijk.

Bij de pakketten van KPN zit alleen IP verkeer in (glas-only), bij Cai Harderwijk kan een provider ook kiezen om het coaxsignaal van Cai Harderwijk mee te leveren (analoog+dvb-c), via de bestaande coax (alleen in nieuwbouwwijken gaat dit ook over de glasvezel)

Op het netwerk van Cai Harderwijk zitten oa Solcon en XSyou, maar in principe kan elke provider daar gebruik van maken. Hetzelfde geld voor het KPN netwerk: KPN, XS4All, Telfort enz zijn de meest bekende, maar elke ISP die op KPN-WBA zit kan daar leveren.

Als je een dergelijk open netwerk wilt realiseren (net als bij bv Reggefiber), moet hier wel rekening mee gehouden worden kwa inrichting en ruimte in de pops. Dat werkt ook alleen optimaal als elke aansluiting in een pop uitkomt.

Een GEPON oplossing icm een open netwerk wordt bijvoorbeeld al een stuk moeilijker / onmogelijk.

Als je alles nog moet doen: plaats een pop een beetje slim indien mogelijk. Als je een wat groter gebied doet krijg je vaak al meerdere pops waarvan 1 'hoofd'pop is, bij Reggefiber een Citypop genoemd. Daar zal een provider zijn infra moeten invoeren. Die een beetje slim leggen kan voor providers aardig schelen in de kosten (en dus de drempel om in te haken). Maar als je meerdere pops hebt praat je wel over een heel andere prijsklasse kwa investeringen.

Feitenlijk heb je 3 opties:
KPN/Reggefiber erbij betrekken: Ik gok alleen dat die meer op VVDSL inzetten dan verglazen
Rabobank Bouwfonds/CIF: Maar dan wordt het een 'open' CIF-only netwerk :X
Zelf wat opzetten: Dan heb je zelf alles in beheer, maar dat is financieel wel lastig tot onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:46:
wie in gemeente Harderwijk heeft KPN , telfort of XS4all via glasvezel ?
Ik heb XS4All glasvezel.

In het begin had ik internet bij Solcon (100/100Mb via de kabel)
Daarna internet en IPTV via glasvezel..
Maar na maanden 'beta' testen van hun IPTV platform was ik het zat.

Vervolgens overgestapt naar XS4All geen moment spijt van gehad.
En wat een verschil, vlotte STB, bruikbare EPG en ik kon weer opnemen en timeshiften. (was toen nog niet moglijk bij Solcon)
zoals HD kwaliteit en stabiliteit van de KPN producten.
Kwalteit via de HD-glas kanalen is prima (55" TV 3 meter kijkafstand)
Internet stabiliteit is buitengewoon goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Carbon op 10-03-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Heeft er iemand ervaring met XSYou? Ik lees maar weinig over ze in deze thread. Ik zat te kijken naar het 250 MB abonnement, en dat is echt een stuk voordeliger dan bij Solcon (55 ipv 71 nogwat). Die digitale TV wat je extra krijgt bij Solcon heb ik niet nodig, dus vroeg ik me af of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De lijntjes die ik in Harderwijk van ze zie zijn enorm stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 12:23
elhopo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:15:
Heeft er iemand ervaring met XSYou? Ik lees maar weinig over ze in deze thread. Ik zat te kijken naar het 250 MB abonnement, en dat is echt een stuk voordeliger dan bij Solcon (55 ipv 71 nogwat). Die digitale TV wat je extra krijgt bij Solcon heb ik niet nodig, dus vroeg ik me af of het wat is.
Ik heb sinds anderhalf jaar een 100/100 verbinding van ze, internet only. Ik kan me geen uitval herinneren in die tijd en de snelheid is stabiel.
Als je voor 2 jaar gaat maar 35 euro per maand. Tussendoor nog verhuisd binnen Harderwijk en dat ging ook prima. Wel lijkt het een klein bedrijf, als je de klantenservice contact kom je meestal bij dezelfde persoon uit. Goed voor het dorpsgevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Norckon schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb sinds anderhalf jaar een 100/100 verbinding van ze, internet only. Ik kan me geen uitval herinneren in die tijd en de snelheid is stabiel.
Als je voor 2 jaar gaat maar 35 euro per maand. Tussendoor nog verhuisd binnen Harderwijk en dat ging ook prima. Wel lijkt het een klein bedrijf, als je de klantenservice contact kom je meestal bij dezelfde persoon uit. Goed voor het dorpsgevoel ;)
Idd, dat kan best een voordeel zijn. Hoef je niet telkens je hele verhaal te doen. Dus bij een serieuzer probleem is het ook vrij snel schakelen.

Daarnaast kun je desnoods je eigen router gebruiken. Bijkomend voordeel is dat je die dan eventueel ook wat slimmer kan plaatsen.Een wifi router in je meterkast is over het algemeen vrij kansloos. Maar goed, dat geld bij de meeste providers op het Cai Harderwijk netwerk.
Bij KPN (wholesale) zit je meer gebonden aan de Experiaboxen of je moet creatief gaan doen (en geen voip nodig hebben).

Voor de meeste mensen is zo'n all-in-one ding voldoende, maar voor een wat meereisende gebruiker/tweaker is de mogelijkheid van een eigen router ideaal. Een gemiddeld provider-ding kan niet op tegen een fatsoenlijk ding op een slimmere plek.

Op wat stroomstoringen na heb ik eigenlijk geen downtime gemeten op het netwerk van Cai Harderwijk (en dus ook amper bij de providers hierop). Met het 'KPN deel' heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 19:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 19:54
@ Gumball...weer eens een scherpe aanbieding na jaren voor Harderwiek...100mb tv telefoon 46 euries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
emteebee schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:31:
@ Gumball...weer eens een scherpe aanbieding na jaren voor Harderwiek...100mb tv telefoon 46 euries...
Bij solcon kost dit 46,75. Niet echt een aanbieding dus. Bij XSYou kost dit zelfs 44,95.

Daarnaast heb ik wat slechte ervaringen uit het verleden met ze, en zou er alleen een abonnement afnemen als er geen andere provider zou zijn. Onder andere iets met een downloadlimiet die iedereen allang had afgeschaft, zij niet. Mijn zus had geen idee, en kon ineens flink wat extra aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
elhopo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:56:

[...]

Bij solcon kost dit 46,75. Niet echt een aanbieding dus. Bij XSYou kost dit zelfs 44,95.

Daarnaast heb ik wat slechte ervaringen uit het verleden met ze, en zou er alleen een abonnement afnemen als er geen andere provider zou zijn. Onder andere iets met een downloadlimiet die iedereen allang had afgeschaft, zij niet. Mijn zus had geen idee, en kon ineens flink wat extra aftikken.
Downloadlimieten zijn in NL idd niet echt meer gangbaar, maar volgens mij heeft Caiway die nu ook niet meer.

En (zeker) met glasvezel is er voldoende capaciteit, dus geen enkele reden om daar kinderachtig over te hoeven doen. Ik heb nog nooit een abbonee in Harderwijk hoeven aanspreken iig. Zowel bij de providers als in het netwerk van Cai Harderwijk is bandbreedte zat 'over'.

Uiteraard blijft er altijd een kleine-lettertjes-FUP, maar dat is meer om een extreem geval te kunnen beperken (Iemand die 250Mbit neemt en 24/7 die lijn dichttrekt ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
DJSmiley schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Downloadlimieten zijn in NL idd niet echt meer gangbaar, maar volgens mij heeft Caiway die nu ook niet meer.

En (zeker) met glasvezel is er voldoende capaciteit, dus geen enkele reden om daar kinderachtig over te hoeven doen. Ik heb nog nooit een abbonee in Harderwijk hoeven aanspreken iig. Zowel bij de providers als in het netwerk van Cai Harderwijk is bandbreedte zat 'over'.

Uiteraard blijft er altijd een kleine-lettertjes-FUP, maar dat is meer om een extreem geval te kunnen beperken (Iemand die 250Mbit neemt en 24/7 die lijn dichttrekt ofzo)
Klopt, maar dat is al een hele tijd terug, toen kabelinternet net aan het opkomen was. Net na Chello zeg maar. Ze waren 1 van de laatsten die toen nog een limiet hadden, en mensen daar ook op afrekenden. Mijn zus moest toen ineens iets van 70 gulden bijbetalen, en er was ook geen overleg mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 23:34
Ik zou graag horen hoe het nu zit met die pilot van KPN op het glas netwerk van CIF.
Indien die pilot succesvol zou verlopen, zou men verder gaan met toegang op het CIF netwerk.

Dus.. hoe staat het met die pilot, mag de rest van Nederland met een Cif vezel in huis zich gaan verheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Spinner schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 04:09:
Ik zou graag horen hoe het nu zit met die pilot van KPN op het glas netwerk van CIF.
Indien die pilot succesvol zou verlopen, zou men verder gaan met toegang op het CIF netwerk.

Dus.. hoe staat het met die pilot, mag de rest van Nederland met een Cif vezel in huis zich gaan verheugen ?
Er staat ook informatie in het Caiway topic. Het antwoordt is nee

https://forum.kpn.com/int...jsselstein-via-kpn-431312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
Ik zie 't, helaas voor ons. Dan blijven we maar op pairbonding, want ik wil xs4all houden.
↓ 91,7 Mbit/s ↑ 11,1 Mbit/s

[ Voor 18% gewijzigd door Spinner op 05-05-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Spinner schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:13:
Ik zie 't, helaas voor ons. Dan blijven we maar op pairbonding, want ik wil xs4all houden.
↓ 91,7 Mbit/s ↑ 11,1 Mbit/s
Waarom neem je dan niet je XS4All lijn via de glas?

Nu is 91/11 niet slecht met pairbonding, maar als je glas hebt liggen....

Er is in Harderwijk overigens ook geen enkele reden voor KPN om te investeren in extra apparatuur, aangezien ze daar al hun spul hebben staan. Itt tot CIF regio's kunnen ze in Harderwijk gewoon leveren: KPN heeft eigen apparatuur in de POPs, net als Cai Harderwijk

Je kan dus kiezen tussen 2 operators: Cai Harderwijk met hierop Solcon, XSyou enz, maar ook KPN (wholesale) met dus KPN, Telfort, XS4All, en alle andere partijen die KPN Wholesale afnemen. (Unet, Tmobile thuis, ook al marketen ze niet perse rechtstreeks). KPN Wholesale = iedereen die daarmee gekoppeld zit kan diensten aanbieden.

Niet elke postcodecheck is actueel, maar dan zul je even moeten bellen. De XS4all postcodecheck is iig al geupdated en geeft gewoon 500/500 als mogelijkheid aan. Ook op KPN Fourstack staat het goed. ( https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ )
Spinner schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:16:
Nu lezen we langs elkaar heen, ik woon namelijk niet in Harderwijk.
Mijn gemeente Berkelland beschikt ook over een cif glas netwerk, maar hier is geen pilot en geen mogelijkheid om xs4all over die vezel te krijgen.
Daar is 't nu net om te doen.
Ah.. dat had ik niet meegekregen. Tja, dan wordt het een ander verhaal...
Heeft in Harderwijk ook wel aardig wat voeten in aarde gehad om dat zover te krijgen, maar goed, daar heb jij weinig aan.

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 05-05-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
Nu lezen we langs elkaar heen, ik woon namelijk niet in Harderwijk.
Mijn gemeente Berkelland beschikt ook over een cif glas netwerk, maar hier is geen pilot en geen mogelijkheid om xs4all over die vezel te krijgen.
Daar is 't nu net om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
wie kan er iets meer vertellen over caiway Interactieve TV met replay ?

1) hoe is het beeld kwaliteit , zijn deze in hoge bit streams ?
2) het zappen werkt dit alles nu prima en snel na de laatste updates?
3 opnemen met huidige entone is dat nu in de cloud bij caiway ?

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
datacom80 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:52:
wie kan er iets meer vertellen over caiway Interactieve TV met replay ?

1) hoe is het beeld kwaliteit , zijn deze in hoge bit streams ? JA gelijkwaardig aan liveuitzendingen
2) het zappen werkt dit alles nu prima en snel na de laatste updates? JA
3 opnemen met huidige entone is dat nu in de cloud bij caiway ? JA alleen bij de Entone Kamai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
oké het is dus 10 keer beter dan wat Solcon nu heeft met haar eigen iptv ?

weet je ook of de HD bit streams boven 10 uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
kan er iemand reageren wat de beste optie nu is met behoud van een cai inclusief provider,
ik wil graag naast coax ook een goed werkende IP-TV ontvanger... met daarbij ruim tv aanbod.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
datacom80 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:38:
kan er iemand reageren wat de beste optie nu is met behoud van een cai inclusief provider,
ik wil graag naast coax ook een goed werkende IP-TV ontvanger... met daarbij ruim tv aanbod.....
Wat wil je nog weten dan?
Caiway knijpt niet in zenderdoorgifte en levert zowel coax als iptv in 1 pakket. Vind je nergens anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
dank je wel....

ik heb nog een aantal vraagjes over Replay TV:
- is dit ook in perfecte hoge HD beeldkwaliteit . 1 op 1 als live uitzending ?
-klopt het dat het er nu nog slechts 30 tv zenders zijn?.
-kan je bij alle zenders niet vooruit spoelen of alleen bij de SBS en RTL zenders ?
-zou je Replay TV van caiway kunnen vergelijken met de kwaliteit van bijvoorbeeld KPN of Ziggo?

groet,
Roberto...... schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Caiway knijpt niet in zenderdoorgifte en levert zowel coax als iptv in 1 pakket. Vind je nergens anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Roberto...... schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Alleen jammer dat het aanbod via coax niet gelijk is aan IPTV

En voor zover ik weet is het nog steeds niet mogelijk om meer dan één IPTV ontvanger te gebuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Carbon schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Alleen jammer dat het aanbod via coax niet gelijk is aan IPTV

En voor zover ik weet is het nog steeds niet mogelijk om meer dan één IPTV ontvanger te gebuiken.
Inmiddels is het mogelijk om een 2e Entone erbij te bestellen. Ja in Harderwijk is de coax niet gelijk aan iptv van Caiway. De rest van de Caiway gebieden gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927221

Is het coaxaanbod bij jullie dan zoveel slechter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Qua aanbod HD-zenders wel. Het aanbod wat je 4-5 jaar geleden bij Ziggo had hebben wij nog steeds. VRT en BBC niet in HD (BBC Two HD alleen betaald), dat soort onzin. En het leuke is dat bijvoorbeeld Solcon de prijzen nu elk jaar omhoog gooit, vermoedelijk duurt het nog 2-3 jaar en dan zijn we gelijk met de KPN WBA prijzen. Alleen de concurrentie heeft gewoon nieuwere modems etc en Solcon levert weliswaar op glas nu een HG8245u modem, maar niet aan de huidige klanten.

Dus het aanbod van toen is nooit meer aangepast, daar komt het eigenlijk op neer :) Gelukkig heeft KPN steeds leukere aanbiedingen en leveren die ook gewoon op glas bij ons.

Dat is dan wel weer het voordeel van CAI Harderwijk, het glasnetwerk is echt open. KPN WBA op vezel 2 en CAI zelf op vezel 1 waardoor je echt keuzevrijheid hebt. Beste zou zijn als ze bijvoorbeeld ook Ziggo op vezel 2 laten leveren met een coax over glas oplossing. Dan heb je echt alle keuze en ook nog eens de mogelijkheid tot een beter zenderpakket op coax :)

[ Voor 80% gewijzigd door RadioAir op 29-06-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
het basis HD aanbod is nu 11 zenders, BBC First is eerder dit jaar toegevoegd.

en Solcon heeft dit jaar weer 2 euro er boven op gegooid namelijk 48.75 .

nu KPN eind juni Solcon heeft overgenomen vraag ik mij af hoelang het nog duurt voordat klanten bij Solcon IPTV van KPN geleverd kunnen krijgen ipv dat wrakke solcon TV platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
bericht van Solcon n.a.v. een mail met een vraag over IP-TV / KPN:

Vooralsnog gaan er geen wijzigingen plaats vinden in de wijze waarop Solcon de diensten levert. KPN en Solcon blijven
twee verschillende bedrijven en wij zullen gebruik blijven maken van ons eigen TV platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
datacom80 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:19:
bericht van Solcon n.a.v. een mail met een vraag over IP-TV / KPN:

Vooralsnog gaan er geen wijzigingen plaats vinden in de wijze waarop Solcon de diensten levert. KPN en Solcon blijven
twee verschillende bedrijven en wij zullen gebruik blijven maken van ons eigen TV platform.
Wat had je gedacht dan dat ze volgende week ff de boel zouden omzetten. Je moet geduld hebben, wacht eens 1 jaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Ik zie ineens dat mijn Solcon 100mb abo nu 41,76 kost. Kennelijk een bericht over een prijsverhoging over het hoofd gezien. Tijd voor wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Gumball schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:09:
Ik zie ineens dat mijn Solcon 100mb abo nu 41,76 kost. Kennelijk een bericht over een prijsverhoging over het hoofd gezien. Tijd voor wat anders...
Inmiddels opgezegd en ga per 1 december over naar Caiway. Ben benieuwd. Scheelt uiteindelijk het eerste jaar een paar euro en je krijgt er dan ook nog tv bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
Gumball schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:36:
[...]

Inmiddels opgezegd en ga per 1 december over naar Caiway. Ben benieuwd. Scheelt uiteindelijk het eerste jaar een paar euro en je krijgt er dan ook nog tv bij.
Interessante keuze... Ik ben overgestapt naar XSYou, ook een stukje voordeliger. Sinds dag 1 had ik Solcon, maar de laatste tijd gebeurde daar maar weinig kwa snelheidsverhogingen enzo. Daarnaast werd het abonnement steeds duurder, dus voor mij was het ook tijd om wat anders te zoeken. In het verleden veel nare verhalen gehoord over Caiway, maar ze hebben intussen vast wel hun leven gebeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:06

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb afgelopen week Telfort aangevraagd. Ook hier gaat Solcon de deur uit. Heb ze gebeld of ze nog een goede aanbieding hadden, maar ze konden niets doen voor iemand die al vanaf het begin abonnee is.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
elhopo schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:42:
[...]

Interessante keuze... Ik ben overgestapt naar XSYou, ook een stukje voordeliger. Sinds dag 1 had ik Solcon, maar de laatste tijd gebeurde daar maar weinig kwa snelheidsverhogingen enzo. Daarnaast werd het abonnement steeds duurder, dus voor mij was het ook tijd om wat anders te zoeken. In het verleden veel nare verhalen gehoord over Caiway, maar ze hebben intussen vast wel hun leven gebeterd.
Zat ik ook aan te denken maar die maken voor zover ik weet van hetzelfde netwerk gebruik als Solcon. En hogere netwerkkosten was de reden voor de prijsstijging. Ik wilde niet het risico lopen om kort na overstap alweer een verhoging om de oren te krijgen.
JanB schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:14:
Ik heb afgelopen week Telfort aangevraagd. Ook hier gaat Solcon de deur uit. Heb ze gebeld of ze nog een goede aanbieding hadden, maar ze konden niets doen voor iemand die al vanaf het begin abonnee is.
Zelfde verhaal hier. Ze konden niet voor mij betekenen. Heb bij opzeggen nog aangegeven dat ze contact met mij mochten opnemen om mij eventueel nog als klant aan te houden. Tot nu toe echter alleen de opzegpapieren gehad.
Ben trouwens benieuwd of ze mijn borg niet gaan vergeten terug te storten als ik alles heb terug gestuurd.

[ Voor 29% gewijzigd door Gumball op 10-09-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
XSYou is een kleine organisatie met korte lijnen naar de CAI. Als er problemen zijn, wordt het snel gefixed. Ik zit er al vanaf het begin.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
ook hier een overstap van Solcon naar Caiway, en ook ik ben vanaf Cai fiber over coax periode al klant bij Solcon. en bij mij ook geen verleng aanbod mogelijk, borg heb ik al retour gehad bij eind factuur .

Ik ben nu ook super tevreden met Caiway. IP -TV de entone kamai werkt perfect snel en super beeld full HD 1080 beeld om van te smullen en op 1e 2e TV ook het CAI aanbod over de coax.

voor de duidelijkheid bij CAIWAY is en blijft er 100 mb op de lijn ook als je tv kijkt via glasvezel . het tv signaal gaat via een eigen VLAN .

verdere voordeel is dat als je het pluspakket van caiway erbij neemt je dan ook een smartcard ontvangt met gratis cai Harderwijk pluspakket over coax. dit geldt ook voor film1 en ziggosport. :)
Gumball schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:41:
[...]

Zat ik ook aan te denken maar die maken voor zover ik weet van hetzelfde netwerk gebruik als Solcon. En hogere netwerkkosten was de reden voor de prijsstijging. Ik wilde niet het risico lopen om kort na overstap alweer een verhoging om de oren te krijgen.

[...]

Zelfde verhaal hier. Ze konden niet voor mij betekenen. Heb bij opzeggen nog aangegeven dat ze contact met mij mochten opnemen om mij eventueel nog als klant aan te houden. Tot nu toe echter alleen de opzegpapieren gehad.
Ben trouwens benieuwd of ze mijn borg niet gaan vergeten terug te storten als ik alles heb terug gestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door datacom80 op 14-09-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Gumball schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:36:
[...]

Inmiddels over. Zit wat te spelen met de TV app van Caiway. Ligt het aan mij of is de kwaliteit echt abominabel??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJSmiley
Voor degene die het nog niet meegekregen hadden en coax (DVB-C) van Cai hebben: Naast netwerk-ID 2244 kun je ook 3355 gebruiken.

Je kan dan gebruik maken van oa simulcast, en hebt dan dus de HD zenders ook gewoon vooraan (Dus RTL4HD op 4, ipv op 404 enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
Vind je dat echt?'
Gumball schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:25:
[...]

Inmiddels over. Zit wat te spelen met de TV app van Caiway. Ligt het aan mij of is de kwaliteit echt abominabel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Ja. Na een halve minuut wordt het trouwens wel goed. Misschien was ik wat te snel met de conclusie. Hoewel ik dan niet snap dat het zo lang moet duren icm een Samsung S7 en een 100mb abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
Multiscreen TV van caiway heeft gewoon goed beeld en ook in HD
Gumball schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:41:
[...]

Ja. Na een halve minuut wordt het trouwens wel goed. Misschien was ik wat te snel met de conclusie. Hoewel ik dan niet snap dat het zo lang moet duren icm een Samsung S7 en een 100mb abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
Caiway tariefwijzigingen per 1 maart 2018 zie ook

https://www.caiway.nl/wijzigingen2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 13:26
DJSmiley schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:08:
Voor degene die het nog niet meegekregen hadden en coax (DVB-C) van Cai hebben: Naast netwerk-ID 2244 kun je ook 3355 gebruiken.

Je kan dan gebruik maken van oa simulcast, en hebt dan dus de HD zenders ook gewoon vooraan (Dus RTL4HD op 4, ipv op 404 enz).
Late reactie, maar kom toevallig langs deze thread..
Wat is simulcast precies als ik vragen mag? Komt dat neer op het door de provider gezamenlijk aanbieden van zowel de HD als SD stream, waarbij de ontvangende kant zelf oppakt waar met mee overweg kan?

En natuurlijk ook wel benieuwd naar de 'oa' die je vermeldt :) Wat nog meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Simulcast is inderdaad dat een SD ontvanger RTL4SD pakt op 4 en een HD ontvanger RTL4HD op 4 :)

Heel fijn dat het er eindelijk is, het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 15:15
@Roberto...... We zijn een jaar verder. ;) ........... Ik stap binnenkort waarschijnlijk over van Solcon naar de lokale Weserve (Hengelo). Volgende week eerst hun iptv-systeem bekijken. Ik ga niet meer wachten op Solcon-tv. Nu Digitenne.
Roberto...... schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:33:
[...]
Wat had je gedacht dan dat ze volgende week ff de boel zouden omzetten. Je moet geduld hebben, wacht eens 1 jaar af.

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
waarom Weserve als ik mag vragen? pakket prijzen zijn EX. BTW en ook niet de goedkoopste ...
HenriBusger schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:42:
@Roberto...... We zijn een jaar verder. ;) ........... Ik stap binnenkort waarschijnlijk over van Solcon naar de lokale Weserve (Hengelo). Volgende week eerst hun iptv-systeem bekijken. Ik ga niet meer wachten op Solcon-tv. Nu Digitenne.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Omdat ik 5 á 6 ontvangers nodig heb en een vast ip-adres. Solcon levert wel een vast ip-adres, maar geen ontvangers meer dan 4. Ook hoor ik dat het IPTV-platform van Solcon slecht draait op de Amino--ontvangers. Aangezien ik boerderij-appartementen verhuur, kan ik een steeds haperende tv-ontvangst niet bij hebben.

Zoals gezegd ga ik aankomende week kijken naar het platform van Weserve om te kijken hoe IPTV bij hen werkt, ook al is het "wat" duurder. Of ik blijf bij Digitenne en betaal 20 euro meer (4 x €5,- ) en heb ik minder kanalen en geen uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HenriBusger schreef op zondag 15 juli 2018 @ 01:02:
Omdat ik 5 á 6 ontvangers nodig heb en een vast ip-adres. Solcon levert wel een vast ip-adres, maar geen ontvangers meer dan 4. Ook hoor ik dat het IPTV-platform van Solcon slecht draait op de Amino--ontvangers. Aangezien ik boerderij-appartementen verhuur, kan ik een steeds haperende tv-ontvangst niet bij hebben.

Zoals gezegd ga ik aankomende week kijken naar het platform van Weserve om te kijken hoe IPTV bij hen werkt, ook al is het "wat" duurder. Of ik blijf bij Digitenne en betaal 20 euro meer (4 x €5,- ) en heb ik minder kanalen en geen uitzending gemist.
Waarom niet de coax? Dan mis je wel uitzendinggemist maar heb je geen extra kosten aan ontvangers en extra abbonementen.
officieel alleen de kosten van de tv rechten, maar ik gok dat je die nu ook niet betaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Welke coax? Die van de stal is een oude coax-verbinding voor een camera en de andere coax is de schotel...

Als je CAI bedoelt.... die ligt er niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
Caox signaal is ook beschikbaar via glasvezel

Beschikbaar . Indien er geen bestaande coax-aansluiting aanwezig is in uw woning zijn de eenmalige aansluitkosten 100 euro.
HenriBusger schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:00:
Welke coax? Die van de stal is een oude coax-verbinding voor een camera en de andere coax is de schotel...

Als je CAI bedoelt.... die ligt er niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Welke provider levert dit? Of is dit van Cogas zelf?

Ik heb namelijk vanmiddag een Caiway-medewerker gesproken en zei vertelde me letterlijk:
"Wij leveren helaas ook niet op de 2e vezel." Dus alleen 2 ontvangers (interactief) en de app.

Ik ben benieuwd hoe je:
datacom80 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:01:
Caox signaal is ook beschikbaar via glasvezel

Beschikbaar . Indien er geen bestaande coax-aansluiting aanwezig is in uw woning zijn de eenmalige aansluitkosten 100 euro.

[...]
kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
alleen Solcon, XSYOU en Matrix PC leveren het coax signaal ook over de glasvezel.

Matrix pc is weer voor de zakelijk oplossing.. met en vast IP.
kijk ook eens op https://www.matrix-it.nl/veluweglasvezel/

overigens kan Matrix pc het DVB-C van Cai Harderwijk leveren in de regio Vallei en Veluwe Midden (Amersfoort, Apeldoorn, Baarn, Barneveld, Bunschoten, Eemnes, Nijkerk en Putten) via netwerk van CIF
HenriBusger schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:48:
Welke provider levert dit? Of is dit van Cogas zelf?

Ik heb namelijk vanmiddag een Caiway-medewerker gesproken en zei vertelde me letterlijk:
"Wij leveren helaas ook niet op de 2e vezel." Dus alleen 2 ontvangers (interactief) en de app.

Ik ben benieuwd hoe je:

[...]

kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
datacom80 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:55:
alleen Solcon, XSYOU en Matrix PC leveren het coax signaal ook over de glasvezel.

Matrix pc is weer voor de zakelijk oplossing.. met en vast IP.
kijk ook eens op https://www.matrix-it.nl/veluweglasvezel/

overigens kan Matrix pc het DVB-C van Cai Harderwijk leveren in de regio Vallei en Veluwe Midden (Amersfoort, Apeldoorn, Baarn, Barneveld, Bunschoten, Eemnes, Nijkerk en Putten) via netwerk van CIF

[...]
Je kan idd gewoon bij de cai-inclusief providers coax aanvragen over de glas. Dat wordt er met een extra kleurtje (WDM) bij op gezet en in je modem weer uitgehaald. Voordeel is dat je dan gewoon oneindig TV's kunt aansluiten (mits je maar voldoende versterkers hebt enz).

>4 IPTV is bij de meeste providers zoiezo al een ding, omdat dat in de meeste netwerken technisch gewoon niet geconfigureerd is en wordt gezien als semi-zakelijk/maatwerk.
Op het Cai Harderwijk netwerk is in het ontwerp bv geen rekening gehouden met 6 IPTV ontvangers. (Denk aan dingen als mac-limieten en de QOS reserveringen per klant kwa bandbreedte).
Hetzelfde geld met smartcards bij vrijwel alle kabelaars: Je kan er ook geen 10 op 1 adres krijgen.

Voor jouw is coax veruit de goedkoopste oplossing, want je hebt nergens extra abbo's en/of settopboxen nodig.

Je zou een (semi-zakelijke) aansluiting kunnen overwegen, dan kun je ook een /29 krijgen en bv je gasten over een eigen IP adres naar buiten laten gaan, los van je eigen netwerk. En als je een leuke router plaatst kun je ook nog een hoop extra fancy dingen doen. (bv poort 25 dicht, elke gebruiker ratelimiten op 50Mbit enz). Op die manier heb je nooit last van je gasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Heb al een Edgerouter Lite lopen met 7 vlans. 5 vlans lopen over een glasvezeltrunk. En ratelimiting op 12Mbit nu per huisje. Wordt straks hoger.

Maar Solcon levert dit niet meer, coax... Aldus hun site:

https://www.solcon.nl/par...-nieuwe-tv-kijken-solcon/

Twitter-reactie 2016:

https://twitter.com/pacorob/status/689769374186651648

[ Voor 20% gewijzigd door HenriBusger op 16-07-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HenriBusger schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:13:
Heb al een Edgerouter Lite lopen met 7 vlans. 5 vlans lopen over een glasvezeltrunk. En ratelimiting op 12Mbit nu per huisje. Wordt straks hoger.

Maar Solcon levert dit niet meer, coax... Aldus hun site:

https://www.solcon.nl/par...-nieuwe-tv-kijken-solcon/

Twitter-reactie 2016:

https://twitter.com/pacorob/status/689769374186651648
Dat geld op de KPN WBA+ netwerken (KPN Wholesale) enz.

Op
https://www.solcon.nl/par...etten/harderwijk/?pakket= wordt het wel genoemd als optie

Technisch is het iig mogelijk, de rest is even aan de providers. En als je al glas hebt (singlemode) dan kun je in principe dit ook gewoon doorzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 16-07-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Harderwijk en Glasvezelbuitenaf lijken toch een verschillende opzet te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/b6u4My/Harderwijk2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/e4mquJ/Glasbuitenaf2.jpg

Ik heb de vraag ook uitstaan bij Solcon.

[ Voor 21% gewijzigd door HenriBusger op 16-07-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
ik vraag mij overigens ook af wanneer CAI Harderwijk gaat stoppen met analoge tv aanbod.

Onlangs zijn er nog wel zenders in SD toegevoegd namelijk RTL-Z , Spike en XITE, wel erg jammer ze deze zenders niet gelijk upgraden naar HD kwaliteit.. met HD aanbod loopt men nog steeds achter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HenriBusger schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:56:
Harderwijk en Glasvezelbuitenaf lijken toch een verschillende opzet te hebben:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb de vraag ook uitstaan bij Solcon.
Solcon levert over diverse netwerken

KPN Wholesale: De meeste Reggefiber gebieden
Solcon: Dronten, waar ze zelf operator zijn
Cai Harderwijk: In Harderwijk en Hierden
Caiway operator: in de CIF gebieden (vnl buitengebieden)

Volgens mij leveren ze ook op Cogas

In Harderwijk kunnen ze overigens ook via KPN Wholesale lleveren, daar zijn meerdere operators aanwezig: Caiway, Cai Harderwijk en KPN

Op de glasvezelbuitenaf netwerken in het midden van het land (zoals hierboven genoemd) zit Caiway operator (Caiway, CBizz, Delta, allemaal dezelfde partij) en Solcon/Weserve/Kliksafe/Heldenvannu (eea verscheelt een beetje per gebied). Daarnaast is is Matrix operator zoals ook al genoemd wordt.
De partijen via Caiway operator leveren de basisdiensten, internet, IPTV enz. Matrix levert de 'specials': 10Gbit? Darkfiber? Docsis op je camping? TV overname punt? WDM kleurtjes? Dat soort dingen.

Tenslotte heb je nog glasvezelbuitenaf in het cai harderwijk gebied: Samengevat: Cai Harderwijk lift mee op de investeringen van CIF om zo ook de buitengebieden te verglazen. Alleen dan binnen het portfolio van Cai Harderwijk, dus, in tegenstelling tot de meeste glasvezelbuitenaf gebieden, betalen die gebruikers geen 1600 eur of 12.50/mnd voor de glasvezel. Hieronder vallen dus de buitengebieden en woonwijken als Slenckenhorst, Woudstee, Sonnevanck enz.

Overigens duurt het glasvezelbuitenaf verhaal nog wel even, aanleg van zo'n netwerk, zeker met de hoeveelheid gebieden, is niet in 6mnd gedaan.
datacom80 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:20:
ik vraag mij overigens ook af wanneer CAI Harderwijk gaat stoppen met analoge tv aanbod.

Onlangs zijn er nog wel zenders in SD toegevoegd namelijk RTL-Z , Spike en XITE, wel erg jammer ze deze zenders niet gelijk upgraden naar HD kwaliteit.. met HD aanbod loopt men nog steeds achter....
Cai Harderwijk focust zich steeds meer als netwerkbeheerder. Dingen als TV wordt aan de aanbieders overgelaten. Rechten enz is een enorm gedoe en aangezien de meeste providers dat toch al via IPTV aanbieden is dat gewoon een kwestie van kosten/baten.
Nadeel is wel dat IPTV onderaan de streep meestal duurder is. Meer reclame, gepersonaliseerde reclame, geforceerde reclame als je wilt doorspoelen, losse settopboxen huren (klantbinding), vod tegen betaling Dat zijn dingen die de contentboeren willen.. t draait gewoon om geld.

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 16-07-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Reactie Solcon:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Wij leveren geen DVB-C op het Cogas netwerk. Er wordt alleen digitale tv geleverd.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Solcon.
Ik kijk eerst wat Weserve aan kijkgemak te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HenriBusger schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:54:
Reactie Solcon:

[...]

Ik kijk eerst wat Weserve aan kijkgemak te bieden heeft.
Daar heeft iemand last van de hitte. Cogas != Cai Harderwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja, maar hij woont blijkbaar in Hengelo. Beetje verwarrend aangezien dit topic over glas van CAI Harderwijk gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
RadioAir schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:22:
Ja, maar hij woont blijkbaar in Hengelo. Beetje verwarrend aangezien dit topic over glas van CAI Harderwijk gaat ;-)
Dat had ik ff gemist :)

Dan zit ie idd in Cogas gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
Even teruglezen. Ik reageerde op een bericht van @Roberto...... waarin hij aangaf dat we een jaar moesten wachten. Dan zou KPN haar IPTV-platform bij Solcon wellicht hebben kunnen implementeren.

Omdat bovenstaande (nog) niet gebeurd is, reageerde ik meer als een knipoog naar dat bericht van een jaar geleden.

Van daaruit is de discussie ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1065991

Roberto heeft wel meer soms een grote duim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
Solcon is gestopt met het aanbieden van CAI coax signaal bij nieuwe klanten ,
dit is op te maken bij bestellen van een pakket op de Solcon website
en bij caiharderwijk.nl is het geen provider meer met CAI COAX signaal.

zijn er bestaande Solcon klanten die nu geïnformeerd worden over deze wijziging of dat men nog wel cai pakket voorlopig mag blijven behouden?

Op dit moment is alleen nog Caiway en XSyou die cai coax leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
IS Solcon nu ook over gegaan naar het KPN platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb het gewoon nog, en mag hopen dat ze het nog houden, anders wordt het een overstap naar XSYou en toedeloe Solcon. Dat IPTV platform is nog altijd met de oude Amino ontvangers helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
(jarig!)
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Solcon haar klanten in Harderwijk zal overzetten naar de vezel van KPN wholesale

Aangezien solcon ook onderdeel is van kpn.

hopelijk weet er iemand iets meer !!
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste