Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

• datacom80
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
eindelijk is IP-TV nu ook te bestellen bij G75 pakket, (was g100)

wat zijn op dit moment de ervaringen met de Entone 465 of de 510-515 die Caiway levert?

Verder is zappen van de ene naar de andere tv zender snel,?
en wat is de kwaliteit / bandbreedte van de zenders die worden doorgegeven via glasvezel?
Wordt de Entone 465 de 510-515 of de kamai uitgeleverd aan klanten?
Neem je programma’s lokaal op of in de cloud?, of lokaal hoeveel uur ?

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:21
entone 515 heb ik en werkt tadeloos, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Zappen is redelijk snel alleen begint de stream eventjes in een soort slowmotion maar het staat er binnen 2 seconden
Kwaliteit is vergelijkbaar met coax. Nu weet ik niet wat de kwaliteit in harderwijk is maar zowel coax als entone is super scherp.
In de entone zit gewoon een Harde schijf van dacht ik 320 Gig. Genoeg om op te nemen dus!
Alleen waarom het 7,50 moet kosten begrijp ik niet, Had eigelijk bij alle 3 de paketten gewoon 2,50 moeten zijn dan waren er wellicht meer die dit zouden nemen.
Wat wel super werkt is NPO gemist in HD

[Voor 3% gewijzigd door Migow op 02-07-2015 16:16]

• makkie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-02 13:53
Xyrr schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:10:
[...]

Met die Caiway app heb ik gelukkig weinig te maken. In mijn geval gaat het om de Solcon Tablet TV app.
Het ging mij er alleen maar om om te zeggen dat bij de andere providers ook nog niet alles koek en ei is.
Er is nog genoeg te doen om alles waar te maken waarvoor je nu je abonnement betaald, en waar je voor gekozen hebt wegens misschien wel de beloofde secundaire bijzaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datacom80
met postcode check is te zien dat provider 'Stipte' ook via FttH diensten worden aangeboden in Harderwijk, een maand geleden was er overigens nog geen mogelijkheid .

met een standaardpakket van 122 tv-zenders, waarvan 33 in HD. dat is interessant,

heeft er iemand ervaring met provider Stipte? zoals dienstverlening , beeldkwaliteit etc,

Verder zijn er blijkbaar meer providers die nu diensten leveren in Harderwijk, Alleen jammer dat de netwerk beheerder hier helaas nergens over communiceert , Want CAI HWK vermeld alleen de 5 huidige cai inclusief providers . In mijn optiek moet er ergens een overzicht komen met totaal overzicht van alle providers in Harderwijk.

[Voor 4% gewijzigd door datacom80 op 05-07-2015 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:09

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
datacom80 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:50:
met postcode check is te zien dat provider 'Stipte' ook via FttH diensten worden aangeboden in Harderwijk, een maand geleden was er overigens nog geen mogelijkheid .

met een standaardpakket van 122 tv-zenders, waarvan 33 in HD. dat is interessant,

heeft er iemand ervaring met provider Stipte? zoals dienstverlening , beeldkwaliteit etc,

Verder zijn er blijkbaar meer providers die nu diensten leveren in Harderwijk, Alleen jammer dat de netwerk beheerder hier helaas nergens over communiceert , Want CAI HWK vermeld alleen de 5 huidige cai inclusief providers . In mijn optiek moet er ergens een overzicht komen met totaal overzicht van alle providers in Harderwijk.
Cai Harderwijk levert over zijn infra alleen de genoemde 5 providers. De overige gaan via de KPN infra. En dat kan in principe iedereen zijn die op WBA gekoppeld is. Niet elke provider zal actief marketen, maar je kan ook bv prima een routit lijntje nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datacom80
Als het netwerk zo open mogelijk moet zijn dan kan cai gerust bij Kpn wholsale opvragen wel providers in Harderwijk beschikbaar zijn. En dit vermelden op haar site onder een kopje overige providers . consument kan zo nog meer vergelijken wat er er op de open markt beschikbaar is. Zoals het er nu uitziet lijkt alsof cai haar klanten in haar eigen cai inclusief hoekje wilt houden. Dus lijkt er op dat ze de klanten niet graag naar de concurrent sturen terwijl de concurrent die ftth infra huurt ook gelijke kansen moet hebben om zieltjes te winnen. .
DJSmiley schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Cai Harderwijk levert over zijn infra alleen de genoemde 5 providers. De overige gaan via de KPN infra. En dat kan in principe iedereen zijn die op WBA gekoppeld is. Niet elke provider zal actief marketen, maar je kan ook bv prima een routit lijntje nemen.

[Voor 16% gewijzigd door datacom80 op 05-07-2015 15:10]

• smashnl
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-05-2020
Solcon gisteren weer nieuwe software in Fritzbox gezet.
Gaat het nu eindelijk lukken om goed beeld en geluid te krijgen via de Dune-player.
En ja ziet er beter uit nu.
Nagenoeg geen sloom beeld meer. Geen blokjes ect
Alleen bij voetbal nog kleine haperingen in beeld.
Maar al met al goed te bekijken nu.

yep it's me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-01-2017
De vlag kan uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14:34
Welke softwareversie zit er nu in? 6.25b, 6.30b of 6.35b?

• Pitmaster
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 30-12-2020
Is er al iemand ergens tegengekomen of het gebruik van het CIF netwerk door KPN en dochters ook elders op het CIF netwerk gaat gebeuren?

• Xyrr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-03 21:22
Heeft iemand wel eens met succes de Solcon TV app voor Android gebruikt? Inloggen gaat prima maar wanneer ik live tv probeer te ontvangen krijg ik een "can't play this video" error.

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Bl@ckbird schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:15:
143 Huizen zijn niet aangesloten, waaronder 40 huizen aan het PC Hooftplein... :(
http://www.destentor.nl/r...eral-in-hierden-1.4622764
Coax er uit: Sinds vandaag 100/100Mbps op glas :P *O* *O* *O*

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• RadioAir
Dus die 143 huizen zijn nu allemaal aangesloten?

• Bl@ckbird
  • Niet online
Nee.. Meeste huizen staan in het buitengebied. Behalve die 40 huizen boven het winkelcentrum. Het is dat we een buurman hebben die glasvezelmonteur is, anders zat ik nog steeds op coax.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• datacom80
Het lijkt er op dat Fiber opeens geen CAI inclusief provider meer is. De informatie gericht voor Harderwijk is nu net zoals overige gebieden. Mogelijk is men inderdaad gestopt via Ftth van CAI en geheel over via KPN Wholsale FttH. Weet iemand hier iets meer over?

http://www.fiber.nl/glasvezel/harderwijk/

UPDATE:
na een chat sessie met Fiber bevestigd men dat er inderdaad per direct een wijziging is doorgevoerd in Harderwijk, En men geen Coax signaal meer aanbiedt ,maar uitsluitend haar eigen IP-TV dienst .

[Voor 65% gewijzigd door datacom80 op 25-07-2015 17:31]

• 4320p
Wordt je coax signaal dan ook werkelijk afgesloten of is het slechts etalage ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Nevermind..

[Voor 95% gewijzigd door Bl@ckbird op 26-07-2015 11:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• datacom80
Bestaande klanten zullen denk ik wel over moeten gaan. Op zich is de keuze die fiber nu maakt voor hun zelf technisch en ook wel financieel denk ik zo. beter dat alleen aanbieden via kpn wholsale. men kan nu gewoon haar landelijke diensten aanbieden ipv dat op een lokaal netwerk met andere pakketten en tarieven . Ipv cai ftth.
Denk bijvoorbeeld aan kosten besparing op eigen apparatuur die men nu nog bij Cai heeft.
.Op zich is dit ook wel een teken dat de internet en tv markt in Harderwijk natuurlijk gedomineerd worden door solcon en caiway en sinds kort ook kpn telfort etc. .
4320p schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:35:
Wordt je coax signaal dan ook werkelijk afgesloten of is het slechts etalage ?

[Voor 25% gewijzigd door datacom80 op 26-07-2015 23:10]

• datacom80
FIBER All-in one Budget
Internet 50 mbit/s
één Settop box HD Circa met 35 TV zenders en 150 radio zenders
voor €44,95 per maand, niet echt interessant meer dan,

ik ben verder benieuwd of de uidige klanten van Fiber in H,wijk inmiddels al zijn benaderd voor overstap van COAC naar IP-TV

• RadioAir
Auch, dat is inderdaad gewoon het KPN Wholesale aanbod. Blijkbaar vond men het te lastig goedwerkende spullen te leveren in Harderwijk.

Blijkbaar is IPTV in Harderwijk gewoon lastig...

Caiway: 1IPTV box
Plinq: Trage Dune boxen met brakke firmware
Solcon: Trage Dune boxen met tegenwoordig goede firmware, maar alleen opnemen van NPO123 in basispakket opnemen
Fiber: Krijgt niet eens internet stabiel voor alle klanten

Dat CAI-coax signaal is zo gek nog niet, het zou alleen prettig zijn als de BBC's, Belgen en Duitsers in HD zouden zijn net zoals bij Ziggo :)

Mijn favoriete combo is nog altijd internet van Solcon, uitgaande telefonie via FreeVoipdeal en TV via Coax en opnemen met de Humax 5200c. Al moet ik zeggen dat ik bij m'n ouders KPN iTV heb zien werken. Vond dat een prettig product om mee te werken, lekker snel en compleet. Nu nog de HD+ streams op de juiste plekken en het product zou nog eens perfect zijn ;)

• 4320p
Ik blijf me verbazen dat Cai Harderwijk zo achterloopt met HD zenders op de coaxkabel. Volgens mij hebben ze het laagst aantal HD zenders van Nederland inmiddels.

Wat een blamage !!!

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:14

kraats

Ik rol

pssstt.. @4320p dit is al je zoveelste post met nagenoeg dezelfde inhoud. Je maakt je er erg druk om terwijl je volgens mij niet eens in H'wijk woont. Mag ik vragen waarom dat is? Begint anders een beetje op trollposten te lijken, terwijl dat volgens mij niet per se je bedoeling is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• datacom80
de keuzes van CAI HWK zijn niet altijd landelijk terug te zien,
en onlangs is er een wel z'n goedkope zender als melodie TV toegevoegd aan tv aanbod,
je hoort ook niet of volgende maand de nieuwe zender van RTL namelijk RTL Z wordt toegevoegd en eventueel ook in HD,

Het HD aanbod is inderdaad zeer beperkt,
RadioAir schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:28:
Auch, dat is inderdaad gewoon het KPN Wholesale aanbod. Blijkbaar vond men het te lastig goedwerkende spullen te leveren in Harderwijk.

Blijkbaar is IPTV in Harderwijk gewoon lastig...

Caiway: 1IPTV box
Plinq: Trage Dune boxen met brakke firmware
Solcon: Trage Dune boxen met tegenwoordig goede firmware, maar alleen opnemen van NPO123 in basispakket opnemen
Fiber: Krijgt niet eens internet stabiel voor alle klanten

Dat CAI-coax signaal is zo gek nog niet, het zou alleen prettig zijn als de BBC's, Belgen en Duitsers in HD zouden zijn net zoals bij Ziggo :)

Mijn favoriete combo is nog altijd internet van Solcon, uitgaande telefonie via FreeVoipdeal en TV via Coax en opnemen met de Humax 5200c. Al moet ik zeggen dat ik bij m'n ouders KPN iTV heb zien werken. Vond dat een prettig product om mee te werken, lekker snel en compleet. Nu nog de HD+ streams op de juiste plekken en het product zou nog eens perfect zijn ;)

• Carbon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:40

Carbon

4800Wp + 5400Wp

4320p schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 06:45:
Ik blijf me verbazen dat Cai Harderwijk zo achterloopt met HD zenders op de coaxkabel. Volgens mij hebben ze het laagst aantal HD zenders van Nederland inmiddels.
CAI-Harderwijk is op dit moment kwa prijs/kwaliteit/aanbod de slechtste TV via coax aanbieder in Nederland.

• datacom80
CAI Harderwijk richt zich in de toekomst vooral op het netwerk zelf: (BRON CAIHWK.NL)

dus ze laten alles graag over aan de markt,
Carbon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:07:
[...]

CAI-Harderwijk is op dit moment kwa prijs/kwaliteit/aanbod de slechtste kabelaar in Nederland.

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:50:
CAI Harderwijk richt zich in de toekomst vooral op het netwerk zelf: (BRON CAIHWK.NL)
maw het beleid blijft ongewijzigd want 4-5 jaar geleden deden zo ook al geen enkele moeite meer om het coax aanbod marktconform te maken.
dus ze laten alles graag over aan de markt,
De coax is nog steeds gesloten dus ik ben wel benieuwd hoe de 'markt' ervoor kan zorgen dat het aanbod via de coax wordt verbeterd.

Ik vrees dat dat 'overlaten aan de markt' alleen betrekking heeft op de glasvezel!

• datacom80
ik ben daar bang voor ja, jammer dat caiway geen mogelijkheid heeft om haar RTV zenders door te kunnen geven net zoals in Rekam (Gouda) gebied daar heb je Rekam DVB-C pakket en Caiway DVB-c pakket,
Carbon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:20:
[...]

maw het beleid blijft ongewijzigd want 4-5 jaar geleden deden zo ook al geen enkele moeite meer om het coax aanbod marktconform te maken.

[...]

De coax is nog steeds gesloten dus ik ben wel benieuwd hoe de 'markt' ervoor kan zorgen dat het aanbod via de coax wordt verbeterd.

Ik vrees dat dat 'overlaten aan de markt' alleen betrekking heeft op de glasvezel!

• datacom80
datacom80 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:38:
ik ben daar bang voor ja, jammer dat caiway geen mogelijkheid heeft om haar RTV zenders door te kunnen geven net zoals in Rekam (Gouda) gebied daar heb je Rekam DVB-C pakket en Caiway DVB-c pakket,

Ook wel weer grappig om te zien dat nu heel Harderwijk vol hangt met Ziggo reclame 3 in 1 pakket in de bushokjes 8)7
[...]

• 4320p
Zou Ziggo de coaxkabel overnemen in Harderwijk ?

• RadioAir
Nee, was vroeger met UPC al zo.

• datacom80
in de toekomst zie ik dit nog echt wel een keer gebeuren, Cai Harderwijk wilt tenslotte in de toekomst uitsluitend netbeheerder zijn,
4320p schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:45:
Zou Ziggo de coaxkabel overnemen in Harderwijk ?

• davides
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:00
Docsis wordt (grotendeels?) afgeschakeld per 1 september:
caiharderwijk.nl schrijft:
Belangrijk bericht voor klanten van Solcon en XSyou waarbij de glasvezel nog niet is geactiveerd.
De werkzaamheden rondom de aanleg van het glasvezelnetwerk in Harderwijk zijn bijna klaar, in de meeste woningen is de glasvezel nu aangelegd.

Voor de bestaande klanten die internet of telefonie via de coaxkabel afnemen kan er wat belangrijks veranderen. Als er een glasvezelaansluiting in de woning is gerealiseerd werken telefonie en internetdiensten binnenkort alleen nog via die glasvezelaansluiting, en niet meer via de coaxkabel.

Wat betekent dit?
In een woning met glasvezel werken vanaf 1 september 2015 de interactieve (IP) diensten alleen nog over de glasvezel. Alle bestaande klanten van internet en telefonie via de kabel moeten voor die datum zijn omgezet van de coax naar de glasvezel.

De meeste klanten zijn inmiddels over, maar niet iedereen. Er zijn woningen waar de serviceprovider er niet in is geslaagd om, ondanks herhaalde pogingen, een afspraak te maken ten behoeve van de omzetting van coax naar glasvezel.

Het van groot belang dat er zo spoedig mogelijk een afspraak wordt gemaakt om te zorgen dat internet en telefonie blijven werken. Na 1 september 2015 werken deze diensten op de adressen met glasvezel namelijk niet meer over de coaxkabel.

Heeft u een glasvezelaansluiting en het internet/telefonie nog via een coax-kabelmodem?
Om te waarborgen dat alles blijft werken verzoeken wij u dringend om contact op te nemen met de klantenservice van de serviceprovider waar u uw internet en/of telefonie (over de kabel) afneemt.

Zij kunnen u persoonlijk uitleggen wat er nu verder moet gaan gebeuren. Na het maken van een afspraak, worden uw bestaande diensten door de monteur één op één overgezet op het nieuwe glasvezelnetwerk. Daar zijn voor u geen kosten aan verbonden.

Belt u s.v.p. zo spoedig mogelijk met uw serviceprovider om een afspraak te maken.
Indien er geen afspraak wordt gemaakt voor de omzetting naar het nieuwe glasvezel netwerk, stoppen de internet en telefonie diensten met werken per 1 september 2015.

Voorkom dat internet, telefoon en TV uitvalt en belt u daarom zo spoedig mogelijk met uw provider.

Heeft u internet en/of telefonie via de coaxkabel van Solcon?
U kunt de klantenservice van Solcon bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur via 088-003 22 22.

Heeft u internet en/of telefonie via de coaxkabel van XSyou?
U kunt de klantenservice van XSyou bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur via 0341-760 888.

• datacom80
Docsis apparatuur wordt inderdaad geheel uitgeschakeld in alle wijken,
de Docsis apparatuur hiervan wordt ook weggehaald uit de CAI Kasten in deze wijken
Op enkele plekken na blijft de apparatuur in het netwerk zitten, zoals een gedeelte achter in Hierden , Sonnevanck, en een aantal campings zoals de konijnenberg.

Met deze verandering komt er ook weer veel bandbreedte vrij op coax netwerk,
Maar helaas dat men voorlopig geen plannen heeft om hiermee bijvoorbeeld extra HD zenders door te geven,
davides schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:02:
Docsis wordt (grotendeels?) afgeschakeld per 1 september:

[...]

• datacom80
via de Reggefiber website kun je nu opeens ook diensten bestellen in Harderwijk,

via http://www.eindelijkglasvezel.nl/keuzehulp/resultaten/ en invullen van een postcode zie je precies welke providers er beschikbaar zijn , er zijn zeker wel verschillen op te merken , zie ook verder verschil tussen de providers in Nunspeet en Ermelo daar zijn het er een aantal meer dan in Harderwijk,

ik snap zo niet direct de verschillen want vodafone en online.nl zitten toch ook via KPN WBA? of heeft men dan toch eigen apparatuur ?

zie de verschillen:

[Voor 35% gewijzigd door datacom80 op 10-08-2015 12:54]

• RadioAir
Is het dan in theorie mogelijk om met de huidige Docsis3.0 infra ook hogere snelheden te bieden in die kleine stukken? Zeg maar gelijk aan fiber? Snap dat dit met Docsis3.1 wel kan maar vroeg me af wat de max haalbare snelheid van Docsis3.0 is.

Vodafone moet een andere NT-patchkabel meeleveren in het order proces. Pas als dit gebeurd is kunnen zij leveren in Harderwijk.

• datacom80
Cai Harderwijk investeert verder niet meer in Docis men bedient uitsluitend de enkele adressen in de aangegeven buiten gebieden,
RadioAir schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:48:
Is het dan in theorie mogelijk om met de huidige Docsis3.0 infra ook hogere snelheden te bieden in die kleine stukken? Zeg maar gelijk aan fiber? Snap dat dit met Docsis3.1 wel kan maar vroeg me af wat de max haalbare snelheid van Docsis3.0 is.

Vodafone moet een andere NT-patchkabel meeleveren in het order proces. Pas als dit gebeurd is kunnen zij leveren in Harderwijk.

• RadioAir
Ja dat begrijp ik, maar wat is het maximaal haalbare met de huidige infra, dat is mijn vraag ;)

• datacom80
ik denk dat 100 Mbit/s wel haalbaar is over coax met een geringe groep klanten
RadioAir schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:25:
Ja dat begrijp ik, maar wat is het maximaal haalbare met de huidige infra, dat is mijn vraag ;)

• RadioAir
Dat is het nu ook al, in Hierden vaak genoeg 100/100 aangetikt. Het gaat me om hogere snelheden die nu op fiber ook mogelijk zijn ;)

• H D R
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 29-05-2017
Toch boffen jullie nog met de keuze van providers op de glasvezel. Hier in Krimpen aan den IJssel waar toch ook glasvezel ligt van CIF, kunnen we uit niets kiezen. Alleen maar Caiway wat de klok slaat.

• Quas
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01-03 09:34
H D R schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:08:
Toch boffen jullie nog met de keuze van providers op de glasvezel. Hier in Krimpen aan den IJssel waar toch ook glasvezel ligt van CIF, kunnen we uit niets kiezen. Alleen maar Caiway wat de klok slaat.
Je vergeet Solcon, die levert als het goed is ook al op het CIF netwerk!
Verder kan je altijd Cbizz kiezen, maar of je dat wilt is een ander verhaal.

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:21
Krimpen en Loenen hebben GEEN keuze ondanks dat Cif het glasvezelnetwerk heeft aangelegd. Het is al een keer aangepast, maar " nog " niet geschikt voor andere providers. En cif zwijgt in alle talen wanneer wel en caiway verwijst weer naar cif. Kortom: gewoon ruk!!!

• davides
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:00
datacom80 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:27:
ik snap zo niet direct de verschillen want vodafone en online.nl zitten toch ook via KPN WBA? of heeft men dan toch eigen apparatuur ?
online.nl is gewoon beschikbaar in op harderwijk FttH. Via hun website kun je het bestellen.
Providers moeten zelf de leveringspostcodes aanleveren bij de Reggefiber vergelijkingssite. Blijkbaar heeft online.nl de adressen in Harderwijk nog niet meegenomen.

Vodafone is niet te bestellen, ook niet via eigen website. Vodafone wijkt overigens af van de andere providers, omdat het (ook in KPN WBA gebieden) gebruik maakt van een andere CPE, ipv de standaard KPN WBA mediaconverter.

• datacom80
en Tele2 wel via site van www.eindelijkglasvezel.nl maar weer niet via de eigen site van tele2.nl , de postcode check is blijkbaar nog niet overal aangepast ,
Ook bij Stipte.nl kun je diensten geleverd krijgen in Harderwijk en ook deze staat als provider niet vermeld bij eindelijkglasvezel.nl
davides schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:08:
[...]

online.nl is gewoon beschikbaar in op harderwijk FttH. Via hun website kun je het bestellen.
Providers moeten zelf de leveringspostcodes aanleveren bij de Reggefiber vergelijkingssite. Blijkbaar heeft online.nl de adressen in Harderwijk nog niet meegenomen.

Vodafone is niet te bestellen, ook niet via eigen website. Vodafone wijkt overigens af van de andere providers, omdat het (ook in KPN WBA gebieden) gebruik maakt van een andere CPE, ipv de standaard KPN WBA mediaconverter.

• datacom80
wel een gemiste kans van Vodafone, ik denk dat er makkelijk veel klanten te winnen valt met haar huidige mobiele klanten om deze een 4in1 pakket aan te bieden, De Vodafone winkel in Donkerstraat maakt dan ook alleen reclame voor haar ADSL 3in1 pakketten
davides schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:08:
[...]

[Voor 18% gewijzigd door datacom80 op 11-08-2015 11:35]

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:27:
via de Reggefiber website kun je nu opeens ook diensten bestellen in Harderwijk,
Met mijn postcode krijg ik de melding:

HELAAS.
Uw adres staat nog niet op de planning voor glasvezel.

• datacom80
inderdaad het is nu niet meer mogelijk zie ik nu zelf ook
Carbon schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Met mijn postcode krijg ik de melding:

HELAAS.
Uw adres staat nog niet op de planning voor glasvezel.

• funrider
  • Laatst online: 01-03 14:29
H D R schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:08:
Keuze is zeker fijn en spijtig dat Krimpen a/d IJssel nog steeds niet de keuze heeft om bijvoorbeeld Solcon of Fiber te kiezen (of andere providers). Ik begreep overigens wel dat je bij de keuze voor Solcon of Fiber in andere Caiway gebieden den echter geen DVB-C meer krijgt dat is wel enorm spijtig.

Ik ben zelf woonachtig in Hendrik-Ido-Ambacht waar de lokale Cai enkele jaren geleden besloten heeft toch ook te stoppen en het aan Caiway over te dragen. Gekgenoeg is in de 'nieuwe' wijk de Volgerlanden waar ik volgend jaar kom te wonen dan weer geen glas van Caiway/CIF, maar van Reggefiber aangelegd en de rest van de gemeente heeft wel coax en glasvezel van CIF/Caiway. Daar is overigens ook aan bewoners kenbaar gemaakt dat het eerste jaar je enkel kunt kiezen voor Caiway. Daarna zou er ook de mogelijkheid moeten komen om voor andere glas aanbieders te kiezen (die op het Caiway/CIF netwerk actief willen zijn - Solcon, Fiber).

De prijzen van de glasvezel pakketten zeker het 75/75 down/up pakket is super fijn geprijsd (43 euro p.mnd) inclusief ongecodeerd DVB-C met een ruim tv/radio zender aanbod als je het mij vraagt. Daar kan geen concurrent tegenop. Helaas kan ik het straks niet kiezen. Alleen een 50/50 bij Telfort of Vodafone voor 45/46 euro p/mnd zonder DVB-C en 2 IPTV decoders (tv, internet pakket).

• H D R
Je kan toch kiezen voor televisie van Caiway over de coaxkabel?

Dan neem je alleen internet op de glasvezel van Reggefiber.

• datacom80
heeft KPN nu nog steeds verschil in HD en HD+ zenders ?

• RadioAir
Ja, ze staan allebei in de zenderlijst. HD+ beeld is echt super!

• mati1983
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-02 10:45
Wellicht een klein beetje offtopic, maar toch niet helemaal..
Maandag 12 oktober organiseert HKCC (Harderwijkse Computerclub) in De Kiekmure een lezing over domotica. Dit heeft an sich weinig met glasvezel te maken, maar het is wel een moment waarop er een boel (ervarings)deskundigen mbt glasvezel bij elkaar zijn. Dit is ook een uitgelezen moment om wat ervaringen aan te horen en eventuele (technische) vragen te stellen over het aanbod in Harderwijk.

Het betreft deze lezing:
12oktober Gratis toegankelijke lezing domotica te Harderwijk

• smashnl
zijn er nog meer mensen die problemen hebben met solcon tv via dune player in Harderwijk

problemen die ik ondervind is tunnel geluid bij over schakelen van kanaal.
live voetbal wedstrijden last van lag en en langzaam beeld.

software dune player zeer traag dat tv gids regelmatig op laden blijft staan.

yep it's me

• H D R
Ik lees alleen maar problemen over die Dune ontvanger van Solcon, maar het ken natuurlijk weze dat ik iets gemist heb.

• RadioAir
De nieuwste software update zorgt voor verbetering maar die Sigma processor in die Dune ontvangers is gewoon veel te traag. Ik heb nog nooit een Sigma-gebaseerde STB/Mediaplayer gezien die snelle menuweergave had. De eerste Popcorn Time had ook zo'n Sigma processor en dat was ook een traag hok. Dan kan je nog zo'n goed softwarepakket maken, het blijft traag. Al is het wel zo dat het een stuk beter is dan het eerdere tv platform :)

• H D R
Ik vind dat Solcon dan maar voor iets anders moet kiezen. Dit kan je je klanten die er dik voor betalen toch niet aan doen ?

• RadioAir
Het beste voor TV blijft wat mij betreft DVB-C met HbbTV, óf een oplossing a la KPN met goed snelle ontvangers (vip2963).

• H D R
Ben met je eens dat DVB-C erg fijn is, maar dan moet je niet zo'n prutaanbod hebben als Cai Harderwijk.

Die zijn echt stil blijven staan met hun aanbod HD zenders.

Schandalig gewoon.

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

RadioAir schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:24:
Het beste voor TV blijft wat mij betreft DVB-C met HbbTV, óf een oplossing a la KPN met goed snelle ontvangers (vip2963).
Na een aantal maanden Solcon IP/TV gebruiker beta tester ben ik overgestapt naar XS4ALL (KPN) IP/TV

Mijn ervaringen/bevindingen tot nu toe:

Snelle STB
Prima beeldkwalteit (55" TV op 4 meter afstand),
Dolby Digital geluid (indien beschikbaar)
Opnemen (in de cloud max 6 programma's simultaan) werkt probleemloos.
HBO-GO en Film1 on Demand geïntegreerd in de STB.
Programmerbare remote waarmee je ook de TV kunt aan/uitzetten , maw in de meeste gevallen heb je maar één remote nodig.
De volume regeling gaat zoals het hoort via de TV en niet door het PCM signaal te manipuleren zoals bij de Dune.
Met een 3 in 1 pakket kun je thuis via de computer/tablet/smartphone TV kijken (met VPN werkt het ook buiten de deur)

XS4ALL specifiek:

Andere router is geen probleem, de benodigde instellingen staan online op de XS4ALL site.
Vast IP adress, bij KPN krijg je een dynamisch IP adres.

Minpunten:

Reclame skippen gaat dankzij cloud recording wat lastiger dan met een standalone DVR
"Begin gemist" is niet altijd gratis.
Niet alle HD zenders zijn beschikbaar in HD-Glas kwaliteit.
In vergelijking met Ziggo enCaiway loopt het HD aanbod wat achter.
Via de computer/tablet/smartphone heb je geen toegang tot de intractieve mogelijkheden.
De UI maakt niet optimaal gebruik van een HD scherm.
Zendervolgorde is onlogisch en niet te wijzigen.

• datacom80
Krijg je bij telfort ook dezelfde hardware als bij Kpn.
Weet iemand dit?

• JLL87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2016
Iemand ervaring met KPN-glasvezel (kan het gemist hebben door de 43 pagina's heen... ;) )?

Niet duurder (op jaarbasis gezien) dan Caiway of telfort door gratis aansluiting en eerste 6mnd 35 euro.

• RadioAir
Werkt meer dan prima! Lekker snel iTV platform. Enige "nadeel" is dat de HD Plus zenders wat hoger zitten in de zenderlijst, maar voor de rest is het naar mijn mening het beste iTV platform wat nu in NL geleverd wordt. Ook de bijgeleverde Experiabox V10 (die eindelijk ook 5GHz WiFi heeft) heeft voor de verandering eens een prima wifi dekking en dito snelheid.

• JLL87
RadioAir schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:55:
Werkt meer dan prima! Lekker snel iTV platform. Enige "nadeel" is dat de HD Plus zenders wat hoger zitten in de zenderlijst)
Als dat alles is.... Solcon is trage iTV
veel verlies op qua snelheid op wifi bij 100/100 (vrij oud huis met weinig isolatie, bij Solcon hou ik van de 150mb ongeveer 85 over op wifi).

• RadioAir
Ik snap ook echt niet waarom providers nog een Fritzbox 7360 meeleveren. XS4All levert niet voor niets een 7490 mee in verband met de 5GHz ondersteuning die echt nodig is om de hogere snelheden te halen. VDSL wordt dat zo langzamerhand ook al een ander verhaal aangezien die snelheden ook steeds hoger worden...

Toegegeven, de 7490 is ook veel duurder, maar ook ik heb de wifi van de Fritz uit staan en gewoon die van m'n Time Capsule in gebruik.

• JLL87
JLL87 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Als dat alles is.... Solcon is trage iTV
veel verlies op qua snelheid op wifi bij 100/100 (vrij oud huis met weinig isolatie, bij Solcon hou ik van de 150mb ongeveer 85 over op wifi).
Oef wat een rare zin als ik die terug lees 8)7
Ik bedoelde natuurlijk of KPN veel verlies qua snelheid heeft op wifi?

[Voor 6% gewijzigd door JLL87 op 07-10-2015 07:22]

• RadioAir
Op 5GHz kan je tot 200Mb zonder problemen gaan mits goede dekking. Daarboven wordt het lastiger.

• JLL87
Ik heb sinds 2 maanden een smart tv van samsung. Super tevreden (J6200 40").
Alleen nu het volgende.
Mijn youtube app doet het niet. Bij Samsung een remote sessie aangevraagd.
Niets werkte. Laatste poging. Mijn telefoon als hotspot. En ja hoor youtube app op de tv werkt.
Dus het ligt aan de router van Solcon.
Ik gebeld naar Solcon. Hij heeft gegoogled wat het probleem kon zijn (dat was eigenlijk al meer dan wat hij mocht doen zei ie). Het waren de PIP instellingen?
Het bijzondere is alleen dat mijn schoonouders dezelfde TV (1 inch maat kleiner) en daarop werkt de app wel i.c.m. Solcon :? . Dat vond de medewerker ook wel raar maar hij kon toch niets doen. 8)7

Hebben jullie een idee?

• RadioAir
Solcon is een tijd geleden van PPPoE naar Routed mode gegaan in het profiel in de Fritzbox. Te herkennen aan profielnaam Solcon Glasvezel of Solcon Glasvezel Routed. Misschien dat het daar in zit. Kan ook nog zijn dat je schoonouders een Technicolor of Thomson hebben en jij een Fritz.

[Voor 18% gewijzigd door RadioAir op 09-10-2015 16:14]

• JLL87
Mijn schoonouders hebben ook een Fritzbox..
Maar probleem is verholpen.. Erg simpel. Nog maar eens een factory reset gedaan.
En nu doet ie het... :D

• RadioAir
Dan kan het zijn dat t oude solcon glasvezel profiel weg is en het routed profiel er nu in zit :)

• JLL87
Staat inderdaad nu op Glasvezel routed mode ;)

• H D R
Dus nu werkt die Solcon IPTV box als een tierelier?

• JLL87
Moet eerlijk zeggen dat ik de Solcon IPTV weinig gebruik. Het basis signaal van de CAI voldoet prima voor mij. Het verschil qua beeld is er wel maar nou niet dat ik zeg dat moet ik kijken. Uitzending gemist op mijn smart tv werkt beter op de tv zelf dan op de IPTV.
De laatste update is echt een verbetering dat wel maar door de begin problemen heb ik mezelf nog niet aangewend via de Dune te kijken (heb gelukkig 10 euro p/mnd korting op het middelste pakket)....
En ik denk over te gaan stappen naar KPN (goedkoopsteop jaarbasis bij 100mb up/down door de 6mnd 35 euro).

• Jacco-M
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:23
Nog meer mensen met een internet storing in harderwijk, max 9 mb ipv 250?

• kraats

kraats

Ik rol

Ik ben net pas thuis om te testen, maar haal hier gewoon m'n maximumsnelheid

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:12
Ik ook, geen probleem op mijn Solcon verbinding.

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:23

Olaf

Nieuwscoördinator
Ik heb sommigen van jullie al persoonlijk benaderd, maar zijn er hier toevallig mensen die Solcon hebben en beschikken over het InternetFilter van de provider (of mensen kennen die dit hebben)? Zo ja, dm dan pls voor een testje icm Tweakers.

This is the future, people translated as data

• JLL87
Gisteravond glasvezel instap pakket van KPN aangevraagd met internet versneller 100MB up en down.
Actie van 35 pmnd loopt nog tot de 31e van deze maand.
Kan pas 11 jan-16 over.. Heel veel beter zal de aanbieding niet worden denk ik (geen aansluitkosten/activatiekosten/gratis monteur/ 6mnd 35 euro).
Nu Solcon nog opzeggen.

• H D R
Dus Solcon bevalt je niet zo goed?

• JLL87
Nou ja uiteindelijk prima, alleen keek niet via IPTV omdat in het begin dit gewoon niet werkte.
Een zwager heeft ook KPN, laatst mee "gespeeld" en dat werkt gewoon goed qua pauzeren/begin gemist. Dit loopt nog niet helemaal lekker bij Solcon.
Caiway is ook duurder en bij plinq zit je weer met zo'n Dune kastje........

Solcon kon mij geen goede aanbieding doen dan 1 maand gratis bij het middelste pakket..
Betekend Solcon 632,5 euro p/j en KPN 525 euro p/j
Dus vandaar de overstap

• datacom80
jij bent dus huidig klant bij solcon en kan er een maand gratis krijgen als je ze belt en aan geeft dat je anders overstapt? teken je dan ook weer voor een 1 jaar erbij ?
JLL87 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:30:
Nou ja uiteindelijk prima, alleen keek niet via IPTV omdat in het begin dit gewoon niet werkte.
Een zwager heeft ook KPN, laatst mee "gespeeld" en dat werkt gewoon goed qua pauzeren/begin gemist. Dit loopt nog niet helemaal lekker bij Solcon.
Caiway is ook duurder en bij plinq zit je weer met zo'n Dune kastje........

Solcon kon mij geen goede aanbieding doen dan 1 maand gratis bij het middelste pakket..
Betekend Solcon 632,5 euro p/j en KPN 525 euro p/j
Dus vandaar de overstap

• JLL87
datacom80 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:27:
jij bent dus huidig klant bij solcon en kan er een maand gratis krijgen als je ze belt en aan geeft dat je anders overstapt? teken je dan ook weer voor een 1 jaar erbij ?

[...]
Ja dan teken je wel weer voor een jaar. De maand gratis geld dus alleen bij een verlenging van een jaar.

• H D R
Daar heb je weinig aan als dat IPTV van Solcon zo brak blijft.

• smashnl
H D R schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:40:
Daar heb je weinig aan als dat IPTV van Solcon zo brak blijft.
Beter nog solcon weet dat ze brake iptv hebben alleen met huidige tv pakket wat hun afnemen kunnen ze niet beter.

Solcon geeft toe dat er ook kwaliteit verschil zit onderling. ze doen er alleen niks aan.

yep it's me

• datacom80
op zich netjes 1 maand gratis, bespaar je toch weer 45 euro :) , ik probeer het ook maar,

stel dat je dit ieder jaar voor elkaar krijgt dan is het mooi meegenomen!
JLL87 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:14:
[...]

Ja dan teken je wel weer voor een jaar. De maand gratis geld dus alleen bij een verlenging van een jaar.

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:48

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Iemand al op de hoogte van de IPv6 planning van Solcon. xDSL heeft het al jaren, via de glasvezel nog niets. Heb het ze gevraagd, kreeg zelf geen antwoord op de vraag. Wellicht dat iemand meer weet?

Vakmanschap is meesterschap

• Motormouz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01-03 08:28
Ik heb het de afgelopen jaren ook al meerdere malen gevraagd. Als je reactie krijgt, is het in de trant van 'Er wordt hard aan IPv6 gewerkt' maar verder doen ze geen uitspraken over beschikbaarheid. Waarschijnlijk heeft het geen prioriteit. Het is natuurlijk allemaal extra werk waar het gros van de klanten geen benul van heeft en niets van gaat merken.

• datacom80
hoe is op dit moment de stabiliteit van de IP-TV ontvanger die Caiway levert?
Stabiel, snel zappen en goed opnemen?

• JLL87
Begin van de week het KPN installatie pakket ontvangen.

Nu zit er ook een "nieuw" Genexis modem bij naast de Experiabox.
Moet ik de oude vervangen voor de meegeleverde Genexis?
De oude is niet geplaatst door Solcon dus ik neem aan dat dit niet nodig is?
Of heeft KPN eigen software op deze Genexis modem geplaatst?

• JLL87
Installatie is (bijna) vlekkeloos verlopen maar alles werkt.
De eerste monteur die kwam kreeg geen lichtsignaal. Dus droop af na 30 minuten met de vraag of ik komende 2 uur nog thuis was en dat er dan een andere monteur kwam.
Deze monteur was er binnen het kwartier (woonde in Harderwijk en stond net voor de deur, was rond 17:00).
De reden dat monteur 1 geen signaal kreeg was omdat hij hem op poort 2 1 had gezet (waar o.a. Solcon op zit) en dus niet op poort 1 2 waar KPN op zit.
Dit was dus binnen 5 minuten gepiept en kon ik de rest in gaan stellen.

Ik zou 20MB down en 2 MB up moeten hebben maar ik heb gemiddeld 30 download en 45 up! (bij 40 MHz over de Wifi) :*)
Terwijl ik bij Solcon 150MB had waarvan er 50 down en 48 up (Wifi) overbleef.
Overal in huis goed bereik van de router. Interactieve TV is een verademing in verhouding met Solcon!! Vele malen sneller en handig dat je met 1 afstandsbediening af kan.
Na een weekend KPN, boven verwachting tevreden (als je de recensies leest van de V9 Experiabox).
Vergeleken is de ZTE web interface minimaal t.o.v. de Fritz!box.
Geen overzicht van overlappende wifi kanalen maar gewoon basic kiezen uit kanalen of hem op automatisch zetten, dat mis ik wel t.o.v. de Fritz!box).

• RadioAir
Denk dat het andersom is: KPN zit op poort 2, Solcon etc op poort 1.

• JLL87
RadioAir schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:35:
Denk dat het andersom is: KPN zit op poort 2, Solcon etc op poort 1.
8)7

thanks
d:)b

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

JLL87 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:36:
Na een weekend KPN, boven verwachting tevreden (als je de recensies leest van de V9 Experiabox).
Heb na 6 maanden Solcon IPTV ellende ook KPN ITV genomen (via XS4ALL)
Geen moment spijt gehad!
Vergeleken is de ZTE web interface minimaal t.o.v. de Fritz!box.
Geen overzicht van overlappende wifi kanalen maar gewoon basic kiezen uit kanalen of hem op automatisch zetten, dat mis ik wel t.o.v. de Fritz!box).
In dat geval is XS4ALL misschien een beter alternatief want die leveren een FritzBox 7490!

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:45
dat is het eerste wat ik gedaan heb toen ik Solcon kreeg, een 7490 kopen

• RadioAir
Ja, snap dat ook nog steeds niet dat Solcon voor glas niet gewoon een 7490 uitlevert. Helaas durft hun webcare zich hier niet te vertonen (al lezen ze het wel) dus we zullen het nooit te weten komen :)

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

RadioAir schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:23:
Ja, snap dat ook nog steeds niet dat Solcon voor glas niet gewoon een 7490 uitlevert.
Dezelfde reden waarom ze die trage Dune kastjes gebruiken... kosten!

• RadioAir
Alles wat een sigma processor heeft is per definitie ongeschikt :) Ik was altijd helemaal pro-DVB-C maar KPN via de vip2953 ontvangers werkt echt top!

• 4320p
Jullie boffen dat jullie kunnen kiezen voor KPN op de glasvezel. Hier bij ons waar het glasvezelnetwerk van CIF is, blijft het aanmodderen met slechts Solcon en FIber als alternatieven

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:12
Vandaag een nieuwe router ontvangen, de D-LINK DIR 868L. Natuurlijk even een speedtest gedaan, maar wat schetst mijn verbazing: in plaats van de 100Mbit die ik verwacht had, haal ik ietsjes meer met mijn Solcon abonnement. Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben?

Op meerdere devices gedaan en ze geven allemaal deze fantastische snelheden :)

[Voor 9% gewijzigd door Gumball op 26-03-2016 11:18]

• kraats

kraats

Ik rol

Mazzelaar ;) ik haal net iets meer dan m'n 100 Mbit, maar niet zoveel er boven als jij.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True