[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:34
Carbon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:09:
Eerste resultaten van zoektocht naar een andere provider.

Bij CAIWAY is het nog steeds niet mogelijk om meerdere IP/TV ontvangers te gebruiken, maw je zit op andere toestellen weer vast aan het brakke aanbod van CAI-Harderwijk

KPN kan in tegenstelling tot eerdere berichten nog niet leveren in Harderwijk, ze willen hun eigen FTU gebruiken dat mag pas als CIF dat heeft goedgekeurd.
Bij Caiway gaat er op IPTV gebied ook een hoop veranderen binnenkort. Wellicht dat je statement over max 1 IPTV decoder (die overigens nu nog wél klopt) dan geen stand meer houdt :9

Apart verhaal, voor zover mijn info strekt hangen zij NTU's op met een patchcord naar de normale Attema/CIF FTU. Dit staat beschreven in een van de nieuwsberichten van KPN Wholesale.

[ Voor 11% gewijzigd door Neyluzz op 21-05-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw wat spannend!
Gaat de Entone in de kliko ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Neyluzz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Bij Caiway gaat er op IPTV gebied ook een hoop veranderen binnenkort. Wellicht dat je statement over max 1 IPTV decoder (die overigens nu nog wél klopt) dan geen stand meer houdt :9
Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt, als ze nog een kans willen maken dan moet dat 'binnenkort' tussen nu en 1 maand zijn.

Maar ik vrees dat Caiway dezelfde 'binnenkort' interpretatie hanteert als Solcon, midden vorig jaar zei een Caiway medewerker dat ze er mee bezig waren en het 'binnenkort' beschikbaar zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat Caiway de Dune gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
Dan ook gelijk mogelijk maken om Interactieve TV als extra optie bij te kunnen bestellen bij G 100 pakket!
Neyluzz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Apart verhaal, voor zover mijn info strekt hangen zij NTU's op met een patchcord naar de normale Attema/CIF FTU. Dit staat beschreven in een van de nieuwsberichten van KPN Wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een technische reden waarom je niet met G100, interactieve televisie kan bestellen.

De bedoeling is dat in de nabije toekomst, meer IPTV ontvangers gebruikt kunnen worden bij Caiway. Technisch is gebleken dat een minimale snelheid van 200 mbit/s daarvoor gewenst is, voor hoge kwaliteit van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:59
Dat is gelul. Ze kunnen prima een 200Mb internet VLAN over een GoF verbinding gooien en telefonie en TV in een ander VLAN gooien, het is gewoon een financiële kwestie dat ze meer aan je willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 01:22:
Er is een technische reden waarom je niet met G100, interactieve televisie kan bestellen.

De bedoeling is dat in de nabije toekomst, meer IPTV ontvangers gebruikt kunnen worden bij Caiway. Technisch is gebleken dat een minimale snelheid van 200 mbit/s daarvoor gewenst is, voor hoge kwaliteit van het product.
Dat is niet waar. De internetsnelheid beïnvloed op geen enkele manier de kwaliteit van IPTV. Tenzij Caiway 1Gbit/s gaat leveren, dan kom je in de knoop met de maximale snelheid die de POP's nu kunnen leveren (max 1Gbit/s). Door VLAN's te prioriteren zullen ze je internetsnelheid waarschijnlijk laten zakken wanneer je IPTV streams opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Neyluzz schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:27:
[...]

Dat is niet waar. De internetsnelheid beïnvloed op geen enkele manier de kwaliteit van IPTV. Tenzij Caiway 1Gbit/s gaat leveren, dan kom je in de knoop met de maximale snelheid die de POP's nu kunnen leveren (max 1Gbit/s). Door VLAN's te prioriteren zullen ze je internetsnelheid waarschijnlijk laten zakken wanneer je IPTV streams opent.
In hwk wordt ratelimiting per vlan gedaan. Als je dus 2 streams van 10mbit kijkt en download met 100mbit heb je 120mbit traffic. Je abbo is je internetsnelheid. Totale traffic kan hoger zijn dan je (internet)verbinding.

Alleen is dat niet in elk netwerk zo waar caiway levert. En als isp wil je zoveel mogelijk uniform hebben. Zeggen dat t dan niet kan is makkelijker dan ja in die plaats wel maar in die weer niet enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht met spanning de nieuwe producten af van Caiway op 1 juli 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Komt dat er dan is er een bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
DJSmiley schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:41:
[...]

In hwk wordt ratelimiting per vlan gedaan. Als je dus 2 streams van 10mbit kijkt en download met 100mbit heb je 120mbit traffic. Je abbo is je internetsnelheid. Totale traffic kan hoger zijn dan je (internet)verbinding.
Dat is wat ik bedoeld te zeggen, thanks!
DJSmiley schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:41:
[...]

Alleen is dat niet in elk netwerk zo waar caiway levert. En als isp wil je zoveel mogelijk uniform hebben. Zeggen dat t dan niet kan is makkelijker dan ja in die plaats wel maar in die weer niet enz.
Caiway levert glasvezel op al haar netwerken op dezelfde manier, uitzondering daar gelaten; Krimpen en Loenen hebben andere FTU's, verder is de techniek hetzelfde.

Op welke punten denk jij dat het bij hen afwijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Is dat helemaal zo? Hoorde dat bijv Fiber daar niet kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Wat je hoorde klopt, andere FTU/NTU (FiberXport van Genexis). Er zijn geen config's voor dit modem denk ik, en de bestelstraat (wel of niet meesturen NTU) zal daar ook niet op zijn afgesteld. Hopen op het vervangen van de FTU door CIF.

Daarnaast hangen in die regio nog wat 100Mbit/s modellen welke moeten worden vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Neyluzz op 25-05-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:42:

Daarnaast hangen in die regio nog wat 100Mbit/s modellen welke moeten worden vervangen.
Dit klopt niet. De 100Mbit/s zijn eind 2013 al vervangen in Loenen en Krimpen. Overigens kunnen wij ook nog gratis tv via glas kijken via de Airties met opname mogelijkheden. Een Entone op de zwarte markt werkt ook en scheelt 5 euro per maand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
De POP's zijn rond die tijd volledig gigabit gemaakt, echter hangen er in sommige woningen nog 100Mbit/s FTU/NTU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:03:
De POP's zijn rond die tijd volledig gigabit gemaakt, echter hangen er in sommige woningen nog 100Mbit/s FTU/NTU's.
Wat ik al zei, dit klopt niet. Deze zijn ook allemaal vervangen door firma Optimizer Co. Zowel in Loenen als in Krimpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Bron graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zeggen bel hem maar op of stuur hem een mail.
http://www.optimizer.co.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ja daar heb ik natuurlijk niks aan. Het is dat ik nu 1 2 3 een bron heb om jouw statement te weerleggen. Maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:49:
Ja daar heb ik natuurlijk niks aan. Het is dat ik nu 1 2 3 een bron heb om jouw statement te weerleggen. Maar goed :)
Het probleem ligt dieper. Iedereen moet nog een apart glasmodem eraan koppelen hier. Wie gaat dat doen, bewoners hebben al genoeg vervangen en moeten aanpassen. Zelfs de Coax eruit gehaald. Werd niet meer gebruikt zeiden ze in 2010. Blijven wij dus gratis IPTV kijken???. Hoe fix je dat dat alleen deze plaatsen dit kunnen. Wie legt er een extra stopcontact aan?? Allemaal lastige dingen voor een nep concurrent als Fiber dier erbij komt Maar ja als KPN oid komt dan willen wij dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Indien er sprake is van ombouw zal de gehele FTU én NTU worden vervangen voor een FTU. De NTU zal dan worden geleverd door Caiway, of Fiber (of welke andere aanbieder in de toekomst). Een extra stopcontact is dan niet nodig.

Misschien moeten we deze discussie verder voortzetten in de topics voor de desbetreffende gebieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2016
Kreeg een brief over interactieve tv van Solcon.
En zojuist ook een mail dat ik vanaf morgen 10:00 uur mijn dune opnieuw moet opstarten en dat ik dan gebruik kan maken van de nieuwe tv dienst van Solcon.
Dit houd in:
-Begin gemist NPO 1,2 en 3
-Pauzeren NPO 1,2 en 3
-OpnemenNPO 1,2 en 3
De eerste 4 maanden gratis kennis maken met Plus pakket en opname pakket.

Daarna de meerprijzen:
Pluspakket (incl pauze en begin gemist) 9,95 p/mnd
Opnamepakket 5 euro p/mnd

http://www.solcon.nl/particulier/televisie/solcon-tv

Ben benieuwd.
Vind het overigens best duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb het nieuwe interactieve TV al een paar maanden. Geloof mij, het is echt de moeite waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
is opnemen dan met de overige zenders dan niet mogelijk?
JLL87 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:46:
En zojuist ook een mail dat ik vanaf morgen 10:00 uur mijn dune opnieuw moet opstarten en dat ik dan gebruik kan maken van de nieuwe tv dienst van Solcon.
Dit houd in:
-Pauzeren NPO 1,2 en 3
-OpnemenNPO 1,2 en 3

Daarna de meerprijzen:

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

RadioAir schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:58:
Ik heb het nieuwe interactieve TV al een paar maanden. Geloof mij, het is echt de moeite waard! :)
Gezien de werkelijk tranen trekkende bugs in de huidige Dune software ben ik erg sceptisch.

m.a.w. Eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Snap ik volledig, maar ik vind het zelf een verschil tussen dag en nacht.

Wat alleen niet meewerkt is dat m'n Solcon fiber verbinding er ineens uit ligt sinds 7.40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

RadioAir schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:05:
Wat alleen niet meewerkt is dat m'n Solcon fiber verbinding er ineens uit ligt sinds 7.40...
De Solcon dhcp server lijkt niet te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Net gebeld met de tweede lijns helpdesk, bandje is ingesproken dat heel Harderwijk er uit ligt. Ach, gelukkig heb ik nog een 110Mbit VDSL lijn als fallback dus merk er niet zoveel van :)

[ Voor 8% gewijzigd door RadioAir op 29-05-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

RadioAir schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:05:
Snap ik volledig, maar ik vind het zelf een verschil tussen dag en nacht.
Kun je een paar foto's posten van de nieuwe UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nou ja nu dus niet, want Fiber ligt er uit ;) Maar kan ik later vandaag wel even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

RadioAir schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:36:
Nou ja nu dus niet, want Fiber ligt er uit ;)
Hier werkt de boel weer.

Volgens de log begon het probleem om excact 7:00
Maar kan ik later vandaag wel even doen.
Super!

[ Voor 19% gewijzigd door Carbon op 29-05-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:50:
De 'live pauzeren' beperking is waarschijnlijk een rechten kwestie omdat ze tijdens het pauzeren bufferen in de cloud,.

Het was beter geweest om dat lokaal te doen op een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
JLL87 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:46:
Dit houd in:
-Pauzeren NPO 1,2 en 3
-OpnemenNPO 1,2 en 3

Daarna de meerprijzen:

Ben benieuwd.
Ik ook, loop al sinds vorige jaar september te kloten met solcon iptv. Werkt totaal niet.

IPTV via pc/tablet werk ook nog steeds niet terwijl dat wel in de voorwaarden stond toen.

Dus we gaan het mee maken vanaf morgen of alles nu eindelijk werkt.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Zo na een weekend kijken ben ik erg tevreden over het nieuwe Solcon TV!! Niet veel tijd gehad dus maar ff snel wat dingetjes getest.
Enig klein nadeeltje, sommige onderdelen laden wat traag.

Een overzichtelijke tv-gids van alle zenders!! :D
Tv pauzeren werkt ook prima.

Tv-gemist werkt ook (alleen begint het programma soms niet aan het begin maar midden in een reclame blok of zelfs als het programma al gestart is). Dus moet je soms een programma eerder laden om het begin van het programma mee te pikken.

Begin gemist vind ik niet zo super werken. In alle gevallen begon de dune lang niet aan het begin van het programma.
Opnemen heb ik nog niet getest.
datacom80 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:50:
Nee alleen met NPO1, NPO2 en NPO 3.

Al met al dik tevreden over de nieuwe update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
zo KPN gooit zich vanaf vandaag ook verder in de strijd om zieltje te winnen in Harderwijk ,
er zal de hele maand juni een KPN winkel bus staan bij winkelcentrum Drielanden .
verder is er van afwijkende tarieven geen spraken , dus in dat geval komt het er op neer dat je gewoon veel duurder uit bent als je TV kijkt op 2 toestellen , geef mij dan maar gewoon een inclusief provider met DVB-C signaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Lees gisteren in een Caiway mailtje dat de G200 pakketten per 1 juli overgezet worden naar G250 inclusief tariefverhoging van 52,50 naar €54,- per maand.
Ook worden de basis en plus zenderpakketten aangepast.
Ik heb ze nog niet vergeleken, de Caiway site moet eerst nog aangepast worden.
Weet niet of dit te maken heeft met nieuwe spelers op de glasvezelmarkt hier.
Ik heb zelf nu een G200 pakket , en krijg dus alleen die gegevens binnen over de G200 wijzigingen.
Zijn er mensen die hier een G100 pakket hebben en kunnen aangeven of die snelheden ook omhoog gaan, en of het daarna ook mogelijk is om interactieve tv aan te vragen(wat nu niet kan bij de G100)
Je kan namelijk kosteloos terug in abonnement als je die snelheden niet nodig hebt maar wel de ip tv o.i.d.

[ Voor 54% gewijzigd door makkie op 01-06-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Bij glas100 gaat snelheid omhoog naar 150, verder geeft caiway helaas niet aan op haar website dat je dan ook IP-TV kunt bestellen, lees wel elders dat IP-TV van € 5 naar € 2,50 gaat,
makkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:21:
Lees gisteren in een Caiway mailtje dat de G200 pakketten per 1 juli overgezet worden naar G250 inclusief tariefverhoging van 52,50 naar €54,- per maand.
Ook worden de basis en plus zenderpakketten aangepast.
Weet niet of dit te maken heeft met nieuwe spelers op de glasvezelmarkt hier.
Ik heb zelf nu een G200 pakket , en krijg dus alleen die gegevens binnen over de G200 wijzigingen.
Zijn er mensen die hier een G100 pakket hebben en kunnen aangeven of die snelheden ook omhoog gaan, en of het daarna ook mogelijk is om interactieve tv aan te vragen(wat nu niet kan bij de G100)
Je kan namelijk kosteloos terug in abonnement als je die snelheden niet nodig hebt maar wel de ip tv o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
JLL87 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:17:
Zo na een weekend kijken ben ik erg tevreden over het nieuwe Solcon TV!! Niet veel tijd gehad dus maar ff snel wat dingetjes getest.
Enig klein nadeeltje, sommige onderdelen laden wat traag.

Een overzichtelijke tv-gids van alle zenders!! :D
Tv pauzeren werkt ook prima.

Tv-gemist werkt ook (alleen begint het programma soms niet aan het begin maar midden in een reclame blok of zelfs als het programma al gestart is). Dus moet je soms een programma eerder laden om het begin van het programma mee te pikken.

Begin gemist vind ik niet zo super werken. In alle gevallen begon de dune lang niet aan het begin van het programma.
Opnemen heb ik nog niet getest.

[...]

Nee alleen met NPO1, NPO2 en NPO 3.

Al met al dik tevreden over de nieuwe update!!
Is de interface ook verbeterd, mooier? Heb je een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Goofyduck384 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:06:
[...]

Is de interface ook verbeterd, mooier? Heb je een screenshot?
Ja die is zeker in positieve zin veranderd!
Heb deze week een drukke week, zal kijken of ik het e.e.a. kan plaatsen. Pin me er niet op vast ;)

[ Voor 62% gewijzigd door JLL87 op 02-06-2015 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 20:14
makkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:21:
Lees gisteren in een Caiway mailtje dat de G200 pakketten per 1 juli overgezet worden naar G250
...
Zie https://www.caiway.nl/tarieven2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
dat is weer iets voor caiway om de site nu niet te updaten met nieuwe prijzen maar via een speciale omweg te zoeken nieuwe tarieven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:01:
zo KPN gooit zich vanaf vandaag ook verder in de strijd om zieltje te winnen in Harderwijk ,
er zal de hele maand juni een KPN winkel bus staan bij winkelcentrum Drielanden .
verder is er van afwijkende tarieven geen spraken , dus in dat geval komt het er op neer dat je gewoon veel duurder uit bent als je TV kijkt op 2 toestellen , geef mij dan maar gewoon een inclusief provider met DVB-C
CAI-Inclusief biedt niet dezelfde mogelijkheden als een extra IP/TV ontvanger!

Belangrijkste minpunt is wel het beperkte zenderaanbod via CAI-Inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
sterker nog CAI HWK zal niet meer verder investeren in RTV aanbod op de caox en wil dat verder aan de markt overlaten.

Als dat het uitgangspunt is dan lijkt het mij beter dat ook COAX open gaat en een bedrijf als Ziggo of Caiway RTV diensten gaat leveren over de ocax infra
En CAI HWK stopt als lokaal kabelbedrijf en dus alleen een netbeheerder is.
Carbon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat het zender aanbod van Cai Harderwijk echt niet meer kan in 2015. Ze gaan steeds meer achterlopen daar, maar het tarief daalt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:57:
Ik vind dat het zender aanbod van Cai Harderwijk echt niet meer kan in 2015. Ze gaan steeds meer achterlopen daar, maar het tarief daalt niet.
Ja jij zegt het,
maar ik denk dat de meeste huishoudens kijken naar de "1ste" 12 nederlandse zenders discovery en national geographic o.i.d.
Er werd dacht ik ook een inventarisatie gehouden onder een gemiddelde van de huishoudens , en afhankelijk van die uitslag werden er altijd zenders toegevoegd of geruild i.v.m. capaciteit van de kabel.
Verder was het beleid vroeger hier als een zender per huishouden ooit geld vroeg om op de kabel te blijven was de zender gelijk van de kabel.
Maar welke zender zouden we dan missen t.o.v. jou ( rest van nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Carbon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:02:
[...]

Ik heb net ook even een proefabonnement aangevinkt bij kpn.
Standaard tv met bellen en upgrade naar internet 100/100 is bij kpn kost €66,50/maand
Standaard cai inclusief bij caiway en bellen en internet 150/150 kost €44,-/maand

Kijk doe dat verschil (€22,50) maal 12 maanden ( €270,-)en dat is veel geld voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
het aanbod is best wel goed, maar waar men nu achter loopt is toch wel het HD aanbod, bij ziggo, Caiway en kpn zitten al boven 20+ HD zenders in basispakket
makkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:11:
[...]

Ja jij zegt het,
maar ik denk dat de meeste huishoudens kijken naar de "1ste" 12 nederlandse zenders discovery en national geographic o.i.d.
Er werd dacht ik ook een inventarisatie gehouden onder een gemiddelde van de huishoudens , en afhankelijk van die uitslag werden er altijd zenders toegevoegd of geruild i.v.m. capaciteit van de kabel.
Verder was het beleid vroeger hier als een zender per huishouden ooit geld vroeg om op de kabel te blijven was de zender gelijk van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
prijstechnisch is KPN totaal niet interessant, Telfort komt op zich wel in de buurt met 2 IP-TV ontvangers met 50mb voor € 46

Overigens staat KPN de hele maand juni in Drielanden ( winkelcentrum) ik zal zeggen vragen stel ze gerust...:)
makkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:29:
[...]

Standaard tv met bellen en upgrade naar internet 100/100 is bij kpn kost €66,50/maand
Standaard cai inclusief bij caiway en bellen en internet 200/200 kost €54,-/maand

Kijk doe dat verschil (€12,50) maal 12 maanden ( €150,-)en dat is veel geld voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

makkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:29:
[...]

Standaard cai inclusief bij caiway en bellen en internet 200/200 kost €54,-/maand

Kijk doe dat verschil (€12,50) maal 12 maanden ( €150,-)en dat is veel geld voor veel mensen.
Die mensen gaan geen €52,50 pm betalen, maar gaan voor het goedkoopste abonnement want dat scheelt nog eens €120 pj.

Voor de rest blijft het appels met peren vergelijken.

Een paar verschillen:

Met het KPN pakket kun je max 6 programma's tegelijkertijd opnemen, bij Caiway is dat een optie (5 euro pm) en beperkt tot 2 programma's tegelijkertijd.

Caiway pakket heeft 30 HD zenders KPN 20

Bij KPN zijn alle zenders uit het pakket ook beschikbaar op het tweede toestel, bij Caiway is dat niet mogelijk.

Caiway pakket biedt een hogere internetsnelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Carbon op 02-06-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
je hebt bij Caiway wel : Kiest u voor Interactieve TV, dan ontvangt u Extra TV via glasvezel en het Premium pakket gratis via de kabel.

verder even afwachten rondom juli zijn de meeste providers met aangepaste tarieven.
Carbon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:47:
[...]

Blijft appels met peren vergelijken.

Een paar verschillen:

Met het KPN pakket kun je max 6 programma's tegelijkertijd opnemen, bij Caiway is dat een optie (5 euro pm) en beperkt tot 2 programma's tegelijkertijd.

Caiway pakket heeft 30 HD zenders KPN 20

Bij KPN zijn alle zenders uit het pakket ook beschikbaar op het tweede toestel, bij Caiway is dat niet mogelijk.

Caiway pakket biedt een hogere internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:07:
je hebt bij Caiway wel : Kiest u voor Interactieve TV, dan ontvangt u Extra TV via glasvezel en het Premium pakket gratis via de kabel.
Dat geldt alleen voor gebieden waar Caiway het coax signaal verzorgt!

In Harderwijk ben je gebonden aan dat wat CAI-Harderwijk op de kabel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
je krijgt in Harderwijk het CAI HWK plus pakket er bij

https://www.caiway.nl/sit...steninuwgebied/harderwijk
Carbon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:09:
[...]

Dat geldt alleen voor gebieden waar Caiway het coax signaal verzorgt!

In Harderwijk ben je gebonden aan dat wat CAI-Harderwijk op de kabel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Op de gelinkte pagina staat het volgende:

"Interactieve TV via glasvezel
Kiest u voor Interactieve TV (alleen mogelijk bij Alles-in-1 Glas G200 of G400) dan sluit u één televisie aan op het glasvezelnetwerk. Via glasvezel ontvangt u het Basic TV pakket van Caiway met meer dan 70 zenders, waarvan 30 in Full HD. Op uw overige tv's kijkt u gewoon televisie via de kabel naar het Basis tv pakket van CAI Harderwijk."

Niks plus-pakket gewoon het basis-pakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

makkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:11:
[...]

SyFy, 13thStreet beide populair maar niet beschikbaar via CAI-Harderwijk.

btw hoe lang heeft het niet geduurd voordat RTL-Crime en HBO beschikbaar waren?

En dan nog verprutsen ze het door HBO alleen in SD door te geven maar wel de volle mep vragen.

[ Voor 57% gewijzigd door Carbon op 02-06-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Solcon IPTV update gehad, nauw wat een verbetering..... Niet dus.
Helft werk nog niet. Beeld kwaliteit is naar beneden gegaan.
Fox sport nog steeds haperend, geluid nog steeds hangend.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

smashnl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:39:
Solcon IPTV update gehad, nauw wat een verbetering..... Niet dus.
Helft werk nog niet. Beeld kwaliteit is naar beneden gegaan.
Beeldkwaliteit naar beneden gegaan!?!?
Staat de Dune na de firmware update misschien op de verkeerde scherm resolutie?
Fox sport nog steeds haperend, geluid nog steeds hangend.
Hangt de Dune via ethernet aan de router of gebruik je een andere methode (powerline, wireless bridge, smart switch achter de Genexis)

btw Zou je een paar foto's van de nieuwe UI kunnen posten?

Ik ben name geïnteresseerd in de EPG.

[ Voor 24% gewijzigd door Carbon op 02-06-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Carbon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:16:
[...]

Beeldkwaliteit naar beneden gegaan!?!?
Staat de Dune na de firmware update misschien op de verkeerde scherm resolutie?
[...]
Hangt de Dune via ethernet aan de router of gebruik je een andere methode (powerline, wireless bridge, smart switch achter de Genexis)

btw Zou je een paar foto's van de nieuwe UI kunnen posten?

Ik ben name geïnteresseerd in de EPG.
Dune player zit rechtstreeks in lan poort 3 van Frits box directe kabel. Instellingen 50 hz op 1080 breedbeeld ect gewoon standaard. EPG werk nog steeds niet. als je dat kiest loopt dune player vast.
Ook nog steeds geen opname functie althans is wel ingebouwd maar werkt niet.Ook hier na keuze blijft beeld hangen in scherm laden.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

smashnl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:48:
[...]

Dune player zit rechtstreeks in lan poort 3 van Frits box directe kabel. Instellingen 50 hz op 1080 breedbeeld ect gewoon standaard. EPG werk nog steeds niet. als je dat kiest loopt dune player vast.
Ook nog steeds geen opname functie althans is wel ingebouwd maar werkt niet.Ook hier na keuze blijft beeld hangen in scherm laden.
Vreemd want volgens JLL87 is de update een verbetering.

Heb je al een factory-reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo hoor is dat Solcon product een drama !!!
Dan kan je beter kiezen voor IPTV van Caiway. De internetsnelheden zijn hoog en het TV product is erg goed met veel HD zenders in het basispakket. De Entone werkt misschien niet super, maar volgens mij beter als die Dune box van Solcon als ik het zo lees !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:25:
Als ik het zo hoor is dat Solcon product een drama !!!
Dan kan je beter kiezen voor IPTV van Caiway. De internetsnelheden zijn hoog en het TV product is erg goed met veel HD zenders in het basispakket. De Entone werkt misschien niet super, maar volgens mij beter als die Dune box van Solcon als ik het zo lees !
Gisteren bij iemand in Harderwijk even gespeeld met Caiway IP/TV
Het HDTV aanbod is werkelijk subliem, daar kunnen andere aanbieders nog wat van leren!

De UI ziet er strak uit maar de Entone is net als de Dune geen snelheids wonder echter in tegenstelling tot Solcon (beta) IP/TV levert Caiway wel een volwassen product.

Caiway was na het Solcon IP/TV drama mijn eerste keuze maar helaas kun je bij Caiway nog steeds niet meerdere IP/TV ontvangers gebruiken en dus heb ik maar gekozen voor een jaartje XS4ALL (KPN).

[ Voor 20% gewijzigd door Carbon op 03-06-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu met een IPTV ontvanger kijkt van XS 4 all van de laatste generatie, ben ik bang dat de Entone een behoorlijke stap terug zal zijn in comfort.

Ik heb die KPN boxen ook gezien, en afgezien van het TV product wat toch een stuk minder is als van Caiway, werkt die box weer toverachtig, vergeleken bij de Entone.

Maar straks komt CI pus 1.4 eraan .Dan is geen losse box meer nodig voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:34:
Als je nu met een IPTV ontvanger kijkt van XS 4 all van de laatste generatie, ben ik bang dat de Entone een behoorlijke stap terug zal zijn in comfort.

Ik heb die KPN boxen ook gezien, en afgezien van het TV product wat toch een stuk minder is als van Caiway,
Het KPN product is kwa HD aanbod slechter dan Caiway maar kwa comfort features (6 streams gelijktijdig opnemen, begin gemist) weer uitgebreider.
werkt die box weer toverachtig, vergeleken bij de Entone.
Klopt, de Arcadyan HMB2260 is vergeleken met de Entone en Dune retesnel.
Maar straks komt CI pus 1.4 eraan .Dan is geen losse box meer nodig voor IPTV.
Maar dan zit je ook weer vast aan een nieuwe TV die IP/TV en CI Plus 1.4 ondersteunt.

Theoretisch (als de CAM interface niet is gewijzigd) is dat te doen met een firmware update maar ik vrees dat TV fabrikanten daar niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Heb nog steeds geen mededeling gekregen dat ik mijn dune kan updaten. Wacht met smart 😄
Iemand pics van de nieuwe interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Goofyduck384 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:42:
Heb nog steeds geen mededeling gekregen dat ik mijn dune kan updaten. Wacht met smart 😄
Iemand pics van de nieuwe interface?
Dan zou ik bellen dan staan de instellingen in je fritzbox verkeerd. Waarschijnlijk heb jij ook de speciale fritbox firmware van Solcon. Als dat zo is pakt ie geen update. Toen deze terug gezet was ontving ik wel de update.

Echter verwacht niet te veel er van. Ik heb nog steeds haperingen in beeld. Geluid blijft ook na zenderwissel af en toe hangen. ( klinkt het alsof het door een tunnel verzonden word).

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
KPN heeft alweer nieuwere ontvangers, worden nu geleverd door de firma Arris.

Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om een filmpje te maken van de nieuwe Solcon interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Heeft die dune update qua firmware nog zin? Zat eens te kijken op de site van dune zelf, versie 15***** is er inmiddels voor de tv102. De mijne draait nog steeds op versie 13*****
Durf eigenlijk niet te update omdat ik niet weet wat dat verder doet, maar kan dat zomaar zonder mijn Solcon spullen te verliezen o.i.d.?

En als dat kan/moet, dan via USB ofzo?

En ik heb een abbo waarmee ik dus ook via de iPad tv kan kijken. Dit werkte prima via de Solcon app, echter kan ik m'n nieuwe iPad er niet meer aan linken. Hij geeft aan dat het maximale aantal devices (3) is gebruikt. Hoe en waar kan ik oude devices verwijderen? Dune al gereset, en ook via de fritzbox en via het serviceweb van Solcon kan ik dit nergens terugvinden....

[ Voor 34% gewijzigd door Goofyduck384 op 06-06-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Goofyduck384 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:47:
Heeft die dune update qua firmware nog zin? Zat eens te kijken op de site van dune zelf, versie 15***** is er inmiddels voor de tv102. De mijne draait nog steeds op versie 13*****
Durf eigenlijk niet te update omdat ik niet weet wat dat verder doet, maar kan dat zomaar zonder mijn Solcon spullen te verliezen o.i.d.?

En als dat kan/moet, dan via USB ofzo?

En ik heb een abbo waarmee ik dus ook via de iPad tv kan kijken. Dit werkte prima via de Solcon app, echter kan ik m'n nieuwe iPad er niet meer aan linken. Hij geeft aan dat het maximale aantal devices (3) is gebruikt. Hoe en waar kan ik oude devices verwijderen? Dune al gereset, en ook via de fritzbox en via het serviceweb van Solcon kan ik dit nergens terugvinden....
Solcon heeft een eigen app sinds vrijdag. Moet zeggen dit werk super.
Werkt beter dan dune player.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:57
smashnl schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Is die app ook voor Android beschikbaar of enkel voor iOS?

[ Voor 65% gewijzigd door Xyrr op 07-06-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
smashnl schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:44:
Mm, is inderdaad een andere app dan de vorige Solcon tv app. Want die ik gebruikte tot voorheen, werkte voor mij ook prima. Alleen is deze dus anders.
Maar inloggen op de app lukt me al niet. M'n gebruikersnaam/pincode zijn niet geauthentificeerd.. Zijn dat de oorspronkelijke tv codes? Of kan ik dit ergens aanmaken? Of kan dit pas als ik de officiële update van de dune ook gekregen heb? Want die heb ik nog niet gekregen van Solcon.. Maar tv kijken via de iPad kon ik dus al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Goofyduck384 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:28:
[...]

Mm, is inderdaad een andere app dan de vorige Solcon tv app. Want die ik gebruikte tot voorheen, werkte voor mij ook prima. Alleen is deze dus anders.
Maar inloggen op de app lukt me al niet. M'n gebruikersnaam/pincode zijn niet geauthentificeerd.. Zijn dat de oorspronkelijke tv codes? Of kan ik dit ergens aanmaken? Of kan dit pas als ik de officiële update van de dune ook gekregen heb? Want die heb ik nog niet gekregen van Solcon.. Maar tv kijken via de iPad kon ik dus al wel.
klopt ik heb allemaal nieuwe codes gekregen

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
smashnl schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:09:
[...]
klopt ik heb allemaal nieuwe codes gekregen
Via de Dune update? Of schriftelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Xyrr schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:25:
[...]

Via de Dune update? Of schriftelijk?
Schriftelijk een week voordat ik de update kreeg.
De app werkt top en is er zowel voor Android als IOS.

Het opstarten van de Dune is na de update erg verbeterd. Hij is nu al opgestart voordat mijn TV helemaal aan is. Ik kan dus meteen starten met TV kijken.
Helaas nog steeds geen tijd gehad voor screenshots.

Opnemen had ik een serie opnames gedaan voor mijn zoontje. Deze staan er keurig in. Elke dag hetzelfde teken filmpje opgenomen.
Rechtstreeks opnemen nog niet geprobeerd.

Wat een verademing deze update!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de beeldkwaliteit nu ook goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
JLL87 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:42:
[...]

Schriftelijk een week voordat ik de update kreeg.
Hmm. Ik heb hier post noch update gehad. Wordt die update gefaseerd uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Xyrr schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:32:
[...]

Hmm. Ik heb hier post noch update gehad. Wordt die update gefaseerd uitgerold?
De laatste paar weken voor de update werd ik door een medewerker van Solcon iedere week op de hoogte gebracht hoe het stond met de update (mail/telefoon).
Daarin heeft hij mij gezegd dat hij er voor zou zorgen dat ik de update in de eerste groep zou ontvangen.
Dat denk ik dan wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:27:
Is de beeldkwaliteit nu ook goed ?
niks beter als met oude instellingen (firmware) nog steeds last bij Fox sport dat je idee hebt dronken achter tv te zitten omdat beeld niet vloeiend loopt. Ook nog steeds haperingen.

En persoonlijk vind ik alles veel te langzaam. tv gids duurt lang met inladen.
Door update is alleen uiterlijk verandert en wat extra functies bij gekomen.
Maar beeld kwaliteit blijft probleem. :(

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Installatie pakket voor XS4All alles-in-1 is inmiddels gearriveerd.

In de doos zitten 2 ontvangers (Arcadyan HMB2260)
Fritzbox 7490.
Genexis hybrid, het verschil met de voor Solcon geïnstalleerde Genexis is dat deze maar één i.p.v. 2 cat5 poorten heeft.

De meegeleverde remote is programmeerbaar, maw je kunt met de remote ook je TV aan/uitzetten, de volume regeling gaat (zoals het hoort) via de TV.

[update]

a.s. dinsdag wordt de boel omgezet.

Straks na ruim 6 maanden Solcon IP/TV beta testen, eindelijk weer kunnen opnemen en een fatsoenlijke EPG!

[ Voor 41% gewijzigd door Carbon op 10-06-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik heb de update nu ook, maar inderdaad qua beeld niet erg vooruitgang. Merkte de laatste tijd vooral veel als mijn vrouw tv kijkt en ik Netflix op de iPad, dat de tv dan echt om de zoveel seconden een hapering vertoont...wat slecht is dat. Is hier nog iets aan te doen?
Ik wilde al overstappen naar een andere provider, maar zit blijkbaar een jaar vast aan dit abonnement (tot december dus).

Zijn er nog andere oplossingen of mogelijkheden? Kan ik dit contract laten ontbinden zonder kosten van mijn kant vanwege de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Goofyduck384 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:08:
Ik heb de update nu ook, maar inderdaad qua beeld niet erg vooruitgang. Merkte de laatste tijd vooral veel als mijn vrouw tv kijkt en ik Netflix op de iPad, dat de tv dan echt om de zoveel seconden een hapering vertoont...wat slecht is dat. Is hier nog iets aan te doen?
Dat probleem wordt veroorzaakt door een bug in de Fritzbox, de enige oplossing is IP/TV VLAN voor de Fritzbox af te splitsen. Dat kan met een smartswitch, heb ik na maanden ellende ook gedaan en het haperen en bevriezen was daarmee definitief verholpen.
Ik wilde al overstappen naar een andere provider, maar zit blijkbaar een jaar vast aan dit abonnement (tot december dus).

Zijn er nog andere oplossingen of mogelijkheden? Kan ik dit contract laten ontbinden zonder kosten van mijn kant vanwege de kwaliteit?
Beeldkwaliteit is dankzij mijn eigen oplossing geen probleem meer, echter bij het afsluiten van het abonnement heeft Solcon toegezegd dat opnemen q1 2015 beschikbaar zou komen, inmiddels is wel duidelijk dat het nog maanden gaat duren voordat dat 100% operationeel is.

Gezien alle problemen in het begin en het niet nakomen van de toezegging heb er op aangedrongen om overeenkomst voortijdig te ontbinden.
Solcon is daarmee akkoord gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Carbon op 12-06-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Online.nl levert ook diensten. Heeft Iemand ervaring met de apparatuur en dienstverlening van deze provider?
Ze leveren een geheel ander RTV zenders dan kpn wholsale aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online is het slechtste wat je kan krijgen. Het regent klachten over Online. Zelfs consumentenbond is actie gestart met spandoek voor het Onine gebouw.

Zou ik nooit aan beginnen dat Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Na de update voor de Dune heb ik vaak dat het geluid ineens weg is (wanneer ik snel achter elkaar zap naar een andere zender, of wanneer ik het ingangssignaal wijzig.
Het geluid is dan weer terug als ik op het audio knopje op de AB druk. Maar enig idee hoe dit kan? Ik kan de oplossing niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Inmiddels is mijn verbinding overgezet van Solcon naar XS4ALL.

De internetverbinding is nu 500Mb/s (was 250Mb/s) die snelheid wordt zowel up als down zonder probleem gehaald en dat zonder storing op TV.

Eerste ervaringen met XS4ALL (KPN) IP/TV

Opnemen, begingemist, pauzeren etc werkt probleemloos.

HBO heeft 5.1 AC3 geluid... yippee!!!

to be continued.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Zijn de HD zenders allemaal in fullHD 1080 of nog veel zenders in HD ready 720 ?
Carbon schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:19:
Inmiddels is mijn verbinding overgezet van Solcon naar XS4ALL.

De internetverbinding is nu 500Mb/s (was 250Mb/s) die snelheid wordt zowel up als down zonder probleem gehaald en dat zonder storing op TV.

Eerste ervaringen met XS4ALL (KPN) IP/TV

Opnemen, begingemist, pauzeren etc werkt probleemloos.

HBO heeft 5.1 AC3 geluid... yippee!!!

to be continued.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:22:
Zijn de HD zenders allemaal in fullhd 1080 of nog veel zenders in ready 720 ?
[...]
Iemand heeft de streams bekeken met VLC (kan de link zo snel niet vinden) en ze zijn wel degelijk 1080i!

Wat me wel opviel is dat de ontvanger default op 720p staat.

Tip: (niet XS4ALL/KPN specifiek) Voor de beste kwaliteit moet je overscan op de TV uitschakelen!

De HD-Glas kanalen (NPO1,2,3,SBS6,SBS9,RTL4,Veronica,Net5) doen niet onder voor wat Solcon aanbood (55" TV, kijkafstand 3,5m.)

[update]

Ik heb de HD-Glas kanalen eens vergeleken met het coax signaal en eerlijk gezegd zie ik op 1 meter afstand van de TV (ditmaal een 50" Sony) geen verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door Carbon op 17-06-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
geeft XS4ALL / KPN in Harderwijk ook nog bepaalde lokale/regionale zenders door uit de buur gemeente van Harderwijk?
Carbon schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:33:
[...]

Iemand heeft de streams bekeken met VLC (kan de link zo snel niet vinden) en ze zijn wel degelijk 1080i!

Wat me wel opviel is dat de ontvanger default op 720p staat.

Tip: (niet XS4ALL/KPN specifiek) Voor de beste kwaliteit moet je overscan op de TV uitschakelen!

De HD-Glas kanalen (NPO1,2,3,SBS6,SBS9,RTL4,Veronica,Net5) doen niet onder voor wat Solcon aanbood (55" TV, kijkafstand 3,5m.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:57:
geeft XS4ALL / KPN in Harderwijk ook nog bepaalde lokale/regionale zenders door uit de buur gemeente van Harderwijk?

[...]
Alle regionale zenders (Gelderland,Flevoland,Oost enz) zijn beschikbaar maar voor lokale zenders als TV Nunspeet moet je niet bij XS4ALL/KPN zijn.

Whoops!

TV-Nunspeet is wel beschikbaar via XS4ALL/KPN!

Daarnaast is er nog LocoTV (gemeente Wezep)

[ Voor 12% gewijzigd door Carbon op 20-06-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
O ok. En dat zijn dat ook gelijk de enigste twee. Of zijn er meer uit de regio veluwe / polder?
Carbon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:12:
[...]

Alle regionale zenders (Gelderland,Flevoland,Oost enz) zijn beschikbaar maar voor lokale zenders als TV Nunspeet moet je niet bij XS4ALL/KPN zijn.

Whoops!

TV-Nunspeet is wel beschikbaar via XS4ALL/KPN!

Daarnaast is er nog LocoTV (gemeente Wezep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik hoor net dat Solcon ook op het CIF glasnet gaat leveren. De prijzen lijken hierbij gelijk getrokken met Caiway en zijn hiermee dus lager dan de prijzen op het CAI Harderwijk net. Ik ben benieuwd of wij dan ook een snelheidsverhoging tegemoet gaan zien om gelijk getrokken te worden met het landelijke CIF aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Waarom zou dat ? Solcon levert hier over cai harderwijk netwerk en Solcon gaat diensten leveren over cogas en cif netwerk. Ga er maar vanuit dat er in Harderwijk alles blijft zoals het is. Je zit hier voor 3in1 pakket a 45 euro per maand al redelijk aan de goedkoper kant.
Kijk maar eens voor cif gebieden
http://www.solcon.nl/part.../cif/pakketten/alles-in-1
goedkoopste pakket vanaf 51.75 met slechts 1 tv IP ontvanger
RadioAir schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:58:
Ik hoor net dat Solcon ook op het CIF glasnet gaat leveren. De prijzen lijken hierbij gelijk getrokken met Caiway en zijn hiermee dus lager dan de prijzen op het CAI Harderwijk net. Ik ben benieuwd of wij dan ook een snelheidsverhoging tegemoet gaan zien om gelijk getrokken te worden met het landelijke CIF aanbod.

[ Voor 10% gewijzigd door datacom80 op 21-06-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
datacom80 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:10:
Waarom zou dat ? Solcon levert hier over cai harderwijk netwerk en Solcon gaat diensten leveren over cogas en cif netwerk. Ga er maar vanuit dat er in Harderwijk alles blijft zoals het is. Je zit hier voor 3in1 pakket a 45 euro per maand al redelijk aan de goedkoper kant.
Kijk maar eens voor cif gebieden
http://www.solcon.nl/part.../cif/pakketten/alles-in-1
goedkoopste pakket vanaf 51.75 met slechts 1 tv IP ontvanger

[...]
ja alleen werk de ip tv van solcon nog steeds niet. dus niet aan te raden.
Internet perfect van solcon. IPtv totaal niet. slecht beeld veel haperingen.
nog steeds idee dat je dronken tv kijkt. vooral bij sport zoals voetbal.
Na update van afgelopen maand zou het beter worden maar helaas niet.
Solcon geeft nu ook ineens niet thuis, helpdesk reageert nergens meer op.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Daarom heb ik tv via coax en ( nog) geen ip tv
smashnl schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:45:
[...]

ja alleen werk de ip tv van solcon nog steeds niet. dus niet aan te raden.
Internet perfect van solcon. IPtv totaal niet. slecht beeld veel haperingen.
nog steeds idee dat je dronken tv kijkt. vooral bij sport zoals voetbal.
Na update van afgelopen maand zou het beter worden maar helaas niet.
Solcon geeft nu ook ineens niet thuis, helpdesk reageert nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mocht iemand nog nadenken over een overstap naar KPN, doe dit dan voor 1-7-2015. Nu is het nog 6 maanden 35 euro voor alle pakketten en geen verzend/activatiekosten. Vanaf 1-7 is dit nog maar 3 maanden 35 euro en ook nog eens 35 euro verzend/activatiekosten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ik wacht af op de nieuwe tarieven van Caiway per 1-7
Alles-in-1 Glas G 400 wordt G500 voor € 65 met 500 Mbit/s en GRATIS TV pluspakket
en IP TV wordt ook goedkoper heb ik begrepen.
RadioAir schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:00:
Mocht iemand nog nadenken over een overstap naar KPN, doe dit dan voor 1-7-2015. Nu is het nog 6 maanden 35 euro voor alle pakketten en geen verzend/activatiekosten. Vanaf 1-7 is dit nog maar 3 maanden 35 euro en ook nog eens 35 euro verzend/activatiekosten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Heb gisteren eindelijk de Dune update van Solcon gekregen. Tja, wat moet ik er van zeggen. Een verbetering, maar het werkt nog steeds niet half zo goed als televisie van de CAI.

De tablet tv app heb ik ook geprobeerd. Inloggen kan ik inmiddels, maar al wat ik krijg is "Can't play this video"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een baggerbedrijf dat Solcon zeg!. Kan je je geld niet terugeisen?

Dit is toch een regelrechte wanprestatie van Solcon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Xyrr schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:31:
Heb gisteren eindelijk de Dune update van Solcon gekregen. Tja, wat moet ik er van zeggen. Een verbetering, maar het werkt nog steeds niet half zo goed als televisie van de CAI.

De tablet tv app heb ik ook geprobeerd. Inloggen kan ik inmiddels, maar al wat ik krijg is "Can't play this video"...
Wat betreft de caiway multiscreen app voor je android toestellen, deze werkt alleen nog maar op android voor 5.0.1.
Ik had het namelijk overal werken , maar na de android update naar 5.0.1 deed niets het meer.
Dit in nu al geruime tijd zo, had nu zo langzamerhand van caiway wel verwacht dat de software aangepast zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
makkie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:10:
[...]

Wat betreft de caiway multiscreen app voor je android toestellen, deze werkt alleen nog maar op android voor 5.0.1.
Ik had het namelijk overal werken , maar na de android update naar 5.0.1 deed niets het meer.
Dit in nu al geruime tijd zo, had nu zo langzamerhand van caiway wel verwacht dat de software aangepast zou worden.
Met die Caiway app heb ik gelukkig weinig te maken. In mijn geval gaat het om de Solcon Tablet TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
.

[ Voor 99% gewijzigd door datacom80 op 01-07-2015 09:09 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste