De encryptie
maar er zit toch een optical out op dat ding? Is die niet als zodanig in te stellen?
Verwijderd
Wel vervelend zo zeg. Maar straks als CI plus 2.0 er is ( 2016) en je hebt een geschikte televisie, ben je verlost van losse kastjes.
Ik kijk er naar uit! Hoop dat het breed gedragen zal worden door alle televisieboeren in NL!
Al de zoveelste keer in korte tijd geeft mijn Philips tv aan dat er een zender update beschikbaar is maar na uit zoeken zijn er 0 zonder toegevoegd en 0 verwijderd . Meer mensen die dit hebben? . Zou het een fout in netwerk zijn of dat er tests plaatsvinden ?
Goedemorgen,
Nieuws vanuit Solcon. Solcon hebben mij gebeld. Gisterenmiddag aan de telefoon gehad.
Het ziet er bijna met zekerheid uit dat volgende week een grote update van de Dune komt.
Hierna is het volgende mogelijk (en zo is mij gezegd, zonder extra abbo, heb het 150 mb pakket):
- Begin gemist
- Pauzeren/opnemen
- Vernieuwde UI.
Nieuws vanuit Solcon. Solcon hebben mij gebeld. Gisterenmiddag aan de telefoon gehad.
Het ziet er bijna met zekerheid uit dat volgende week een grote update van de Dune komt.
Hierna is het volgende mogelijk (en zo is mij gezegd, zonder extra abbo, heb het 150 mb pakket):
- Begin gemist
- Pauzeren/opnemen
- Vernieuwde UI.
opnemen zonder extra kosten? dat is landelijk gezien niet het geval bij solcon en moet men daar 5 euro extra lappen...
en je neemt dan op in de cloud ook bekend hoeveel uur je kan opnemen ?en tegelijk naar een andere zender kan kijken via de Dune?
en je neemt dan op in de cloud ook bekend hoeveel uur je kan opnemen ?en tegelijk naar een andere zender kan kijken via de Dune?
JLL87 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:44:
Goedemorgen,
- Begin gemist![]()
![]()
- Pauzeren/opnemen
- Vernieuwde UI.
[ Voor 10% gewijzigd door datacom80 op 01-04-2015 09:01 ]
DIt had ik al eerder opgevraagd,opnemen is idd in de cloud maar het aantal uur was dacht ik dat ze toen zeiden in de vorm van fair use policy, maar exact durf ik dat niet te zeggen.datacom80 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:59:
opnemen zonder extra kosten? dat is landelijk gezien niet het geval bij solcon en moet men daar 5 euro extra lappen...
[...]
Tegelijk kijken/opnemen weet ik niet.
Maar ik heb expliciet gevraagd of dit bij mijn abbo inzat en er is gezegd dat ik geen extra kosten hoefde te betalen en dat het na de update meteen beschikbaar was...
Misschien stukje compensatie?
compensatie of dat ze natuurlijk ook meer concurrentie krijgen in Harderwijk met KPN Telfort etc, 
JLL87 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:36:
[...]
DIt had ik al eerder opgevraagd,opnemen is idd in de cloud maar het aantal uur was dacht ik dat ze toen zeiden in de vorm van fair use policy, maar exact durf ik dat niet te zeggen.
Tegelijk kijken/opnemen weet ik niet.
Maar ik heb expliciet gevraagd of dit bij mijn abbo inzat en er is gezegd dat ik geen extra kosten hoefde te betalen en dat het na de update meteen beschikbaar was...
Misschien stukje compensatie?
Het wordt zo ook wel een eenheidsworst KPN , Telfort, XS4ALL in praktijk biedt men allemaal KPN dienstaanbod,
jammer dat CAI Harderwijk zelf geen grote rol meer ziet zitten in haar eigen DVB-C TV aanbod en pakketten,
zoals het zelf op de website staat is dat CAI een andere rol gaat vervullen en alles wil overlaten aan de markt,
Glasvezel is in praktijk geheel open echter blijft coax geheel dicht voor andere dienstaanbieders,
Ik had graag gezien dat CAI (want ze willen enkel in de toekomst nog maar netwerkbeheerder zijn) ook haar coax zou openstellen en andere partijen zoals Caiway of Ziggo ook een eigen TV dienst kan aanbieden en kan de coax ook gebruik blijven worden voor Internet.
het pakket is al jaren bijna het zelfde ( pakket zelf ben ik wel redelijk tevreden over )
en men wil enkel de CAI Inclusief klant een uitgebreid basis pakket bieden en de rest overlaten aan de markt,
De markt heeft zo dus alleen maar ruimte op IP-TV, dus de klant moet wel extra meer betalen voor IP-TV decoders en extra zenderpakketten.
jammer dat CAI Harderwijk zelf geen grote rol meer ziet zitten in haar eigen DVB-C TV aanbod en pakketten,
zoals het zelf op de website staat is dat CAI een andere rol gaat vervullen en alles wil overlaten aan de markt,
Glasvezel is in praktijk geheel open echter blijft coax geheel dicht voor andere dienstaanbieders,
Ik had graag gezien dat CAI (want ze willen enkel in de toekomst nog maar netwerkbeheerder zijn) ook haar coax zou openstellen en andere partijen zoals Caiway of Ziggo ook een eigen TV dienst kan aanbieden en kan de coax ook gebruik blijven worden voor Internet.
het pakket is al jaren bijna het zelfde ( pakket zelf ben ik wel redelijk tevreden over )
en men wil enkel de CAI Inclusief klant een uitgebreid basis pakket bieden en de rest overlaten aan de markt,
De markt heeft zo dus alleen maar ruimte op IP-TV, dus de klant moet wel extra meer betalen voor IP-TV decoders en extra zenderpakketten.
Maar voor internet kan dit toch ook? Als je geen glas hebt blijf je gewoon kabel gebruiken tot max 100Mbit voor dezelfde prijzen als op FTTH...
Zal alleen niet gelden voor KPN WBA-FTTH neem ik aan.
Zal alleen niet gelden voor KPN WBA-FTTH neem ik aan.
Voor zover ik weet worden alle DocSys klanten overgezet naar glasvezel.RadioAir schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:13:
Maar voor internet kan dit toch ook? Als je geen glas hebt blijf je gewoon kabel gebruiken tot max 100Mbit voor dezelfde prijzen als op FTTH...
Wanneer ik het me goed herinner is dat niet helemaal waar. Bepaalde buitengebieden blijven op Docsis, zoals de (te dure
) woonwijk naast Sonnevanck
Dat, en ook de vakantiewoningen die semi-permanent bewoond zijn blijven op Docsis.
Ik zou einde van de week worden terug gemaild maar helaas geen mail gezien met de exacte update datum. Ik heb dus even in een ticket herrinnerd aan deze afspraak (zaterdagmiddag gedaan).
Ondertussen heb ik vanaf vrijdag geen IP-TV, can not load landing page, please contact the customer service.. Hij lijkt geen IP adres te kunnen krijgen.
Ondertussen heb ik vanaf vrijdag geen IP-TV, can not load landing page, please contact the customer service.. Hij lijkt geen IP adres te kunnen krijgen.
Welk profiel heb je in je Fritzbox staan?
Ik wacht met spanning af wanneer de update komt en of dit een flinke stap voorwaarts zal zijn!JLL87 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:17:
Ik zou einde van de week worden terug gemaild maar helaas geen mail gezien met de exacte update datum. Ik heb dus even in een ticket herrinnerd aan deze afspraak (zaterdagmiddag gedaan).
Ik had afgelopen weekend iets soortgelijks.JLL87 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:17:
Op een gegeven moment kon ik niet meer uit het top-menu, de power knop op de remote werkte wel.
Na het opnieuw opstarten kreeg de Dune wel een IP adres maar kwam vervolgens na een lange tijd wachten met de melding: "Could not connect to remote server, You tried to access the address://10.1.1.2/dune_config/dune-SOLC-NOVMX.properties, which is currently unavailable"
Daarna nog diverse malen tevergeefs de Dune gereset.
Pas later op de avond (enkele uren later) werkte de boel weer.
Mail terug gekregen van Solcon.
We hebben "iets" op uw lijn veranderd. Wilt u uw Genexis modem, Fritz!box en Dune resetten? Daarna zou het weer moeten werken..
Na de reset nog steeds geen IP-TV.
Gister geprobeerd te bellen, 4-5 wachtenden voor u, na een tijdje in de wacht te hebben gestaan toch maar weer het ticket heropend
. Gelukkig kan ik buiten de IP-TV nog gewoon TV kijken...
Gisteravond verder van huis geweest. Zal vanmiddag even in het modem inloggen (als Solcon dan niet weer wat veranderd heeft
).
We hebben "iets" op uw lijn veranderd. Wilt u uw Genexis modem, Fritz!box en Dune resetten? Daarna zou het weer moeten werken..
Na de reset nog steeds geen IP-TV.
Gister geprobeerd te bellen, 4-5 wachtenden voor u, na een tijdje in de wacht te hebben gestaan toch maar weer het ticket heropend
Gisteravond verder van huis geweest. Zal vanmiddag even in het modem inloggen (als Solcon dan niet weer wat veranderd heeft
Wat is dit toch een drama met Solcon met hun iptv dienst.
Mail terug m.b.t. de beloofde mail over de update.
Stond in: Vervelend dat de mail hier over niet is doorgekomen.
Maar op dit moment is de exacte datum niet bekend, wel dat het zeer spoedig is.
Misschien nog wat problemen ofzo. Ze durven blijkbaar geen harde datum te geven. Helaas.
Verder doet de IP-TV het nog steeds niet.
Ik heb 3 tickets aangemaakt
Dus ook 3 antwoorden
Medewerker 1:
Dune van de stroom, Fritz!box resetten, 5 minuten wachten, dune weer aan de stroom.
Medewerker 2:
Door miscommunicatie tussen de Dune en ons netwerk wil ik u het volgende vragen om te doen:
Eerst Fritzbox van de stroom, na 10 seconden Fritzbox weer aan de stroom. Dan Dune van de stroom en weer aanzetten na 10 seconden.
Medewerker 3:
Eerst Genexis modem, dan Fritzbox, Dune uitzetten, vervolgens zelfde manier weer alles op de stroom.
In de tickets stond dat deze volgorde aangehouden moest worden
Helaas op beide manieren geen effect
In het modem gekeken maar daar lijkt alles goed te staan.
Enige wat ik zie is dat ze het account op Solcon Routed hebben staan i.p.v. Solcon.
Geen idee of dat verschil maakt.
Stond in: Vervelend dat de mail hier over niet is doorgekomen.
Maar op dit moment is de exacte datum niet bekend, wel dat het zeer spoedig is.

Misschien nog wat problemen ofzo. Ze durven blijkbaar geen harde datum te geven. Helaas.
Verder doet de IP-TV het nog steeds niet.
Ik heb 3 tickets aangemaakt
Dus ook 3 antwoorden
Medewerker 1:
Dune van de stroom, Fritz!box resetten, 5 minuten wachten, dune weer aan de stroom.
Medewerker 2:
Door miscommunicatie tussen de Dune en ons netwerk wil ik u het volgende vragen om te doen:
Eerst Fritzbox van de stroom, na 10 seconden Fritzbox weer aan de stroom. Dan Dune van de stroom en weer aanzetten na 10 seconden.
Medewerker 3:
Eerst Genexis modem, dan Fritzbox, Dune uitzetten, vervolgens zelfde manier weer alles op de stroom.
In de tickets stond dat deze volgorde aangehouden moest worden
Helaas op beide manieren geen effect

In het modem gekeken maar daar lijkt alles goed te staan.
Enige wat ik zie is dat ze het account op Solcon Routed hebben staan i.p.v. Solcon.
Geen idee of dat verschil maakt.
[ Voor 14% gewijzigd door JLL87 op 09-04-2015 09:31 ]
Wij hebben er de afgelopen dagen ook regelmatig problemen mee gehad. Alles op verschillende manieren uit-en aan gezet, maar zonder succes. Maar opeens deed die 't zomaar weer
Routed? Kan daar TV mee geleverd worden dan? Dacht dat dat alleen met Solcon FTTH 2TV kon, die zit er hier in.
Nou gisteren maar eens gebeld.
Medewerker: Ik heb nu dingen veranderd die nog niet veranderd moeten zijn. Reset op de lijn uitgevoerd. Als u nu de dune reset zou het weer moeten werken.
Helaas werkte het nog steeds niet.
Weer gebeld.
Ik zie dat er iets veranderd is zodat u geen blokkerig beeld heeft. Als ik dat profiel weer terug zet heeft u wel blokkerig beeld en zou het weer moeten werken. Voer nu een reset uit en als u dan de dune reset zou het moeten werken. Eindelijk werkt de IPTV weer maar inderdaad met blokkerige beelden af en toe.
De update komt zeer snel, de des betreffende afdeling zit in de afrondende fase voor de update.. Helaas geen datum gekregen.
Medewerker: Ik heb nu dingen veranderd die nog niet veranderd moeten zijn. Reset op de lijn uitgevoerd. Als u nu de dune reset zou het weer moeten werken.
Weer gebeld.
Ik zie dat er iets veranderd is zodat u geen blokkerig beeld heeft. Als ik dat profiel weer terug zet heeft u wel blokkerig beeld en zou het weer moeten werken. Voer nu een reset uit en als u dan de dune reset zou het moeten werken. Eindelijk werkt de IPTV weer maar inderdaad met blokkerige beelden af en toe.
De update komt zeer snel, de des betreffende afdeling zit in de afrondende fase voor de update.. Helaas geen datum gekregen.
Verwijderd
Als ik het zo lees, had je beter voor glasvezel van Caiway kunnen kiezen. Dit lijkt me dweilen met de kraan op bij Solcon.
Of gewoon kijken via DVB-C eventueel icm een Humax decoder voor opnames. Gaat als een trein hier, nooit een storing gezien
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Verwijderd
Jawel, maar het DVB-C aanbod is bij Cai Harderwijk natuurlijk wel een beetje antiek, met zo weinig HD zenders.
Het Cai aanbod is gewoon goed en HD aanbod is mager. Maar de keuze vrijheid is hier toch wel erg groot als je dat wilt kun je iptv nemen van solcon of caiway inclusief cai hwk coax signaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:29:
Jawel, maar het DVB-C aanbod is bij Cai Harderwijk natuurlijk wel een beetje antiek, met zo weinig HD zenders.
Dit probleem bestaat al sinds september vorig jaar. Word geen reet aan gedaan tot nu toe. Meerdere malen al tickets in geschoten bij solcon. Zit nu op ticket update 30 of zo. Ze verwachten dat update van firmware verbetering heeft. geloof er geen reet.JLL87 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:20:
Nou gisteren maar eens gebeld.
Weer gebeld.
yep it's me
Een firmware update (van de Dune) zal niet helpen want het probleem (blokken/freezes) wordt veroorzaak door de Fritzbox.smashnl schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:53:
[...]
Dit probleem bestaat al sinds september vorig jaar. Word geen reet aan gedaan tot nu toe. Meerdere malen al tickets in geschoten bij solcon. Zit nu op ticket update 30 of zo. Ze verwachten dat update van firmware verbetering heeft. geloof er geen reet.
Gezien de trend naar grotere TV toestellen kun je het HD aanbod niet meer zien als iets extra's.datacom80 schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:23:
Het Cai aanbod is gewoon goed en HD aanbod is mager
Zo heeft Ziggo 27 zenders(waaronder Discovery) in het basispakket, bij Cai-Harderwijk zijn dat er maar 10.
klopt en daar doen ze niks aan, ook de speciale firmware helpt niet.Carbon schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:14:
[...]
Een firmware update (van de Dune) zal niet helpen want het probleem (blokken/freezes) wordt veroorzaak door de Fritzbox.
.
Maar nog meer mensen problemen met dune player vandaag. Ik heb niet eens tv meer.
Dune gaat nog naar website van solcon maar valt dan in zwart beeld. Reset, stroom er af. helpt niet.
yep it's me
Folder van KPN in de bus gehad dat we nu ook voor KPN, Telfort en XS4ALL kunnen kiezen. Prijstechnisch gezien nog niet heel interessant though. Had wel iets van een aanbieding verwacht...
dat komt vast en zeker nog wel, Ik denk dat ze eerst de huidige klanten van ADSL overzetten naar Glasvezel, en zal de rest later wel volgen met eventuele entree aanbiedingen lokaal gericht.
ik denk als de een met aanbiedingen komen er snel meer zullen volgen daarom zal het nu wel rustig zijn ik denk dat de providers niet op een oorlogspad willen komen in Harderwijk
ik denk als de een met aanbiedingen komen er snel meer zullen volgen daarom zal het nu wel rustig zijn ik denk dat de providers niet op een oorlogspad willen komen in Harderwijk
Gumball schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:07:
Folder van KPN in de bus gehad dat we nu ook voor KPN, Telfort en XS4ALL kunnen kiezen. Prijstechnisch gezien nog niet heel interessant though. Had wel iets van een aanbieding verwacht...
Ik denk niet dat er een aanbod zal volgen. Het is immers gewoon verbreding van het WBA aanbod. In andere gebieden waar glas gelegd wordt, krijg je daar korting? Zo ja, dan zal dat wellicht de korting worden. Zo nee, bad luck
Waarom niet? KPN heeft toch echt wel een behoorlijke achterstand in H,wijk. Er zijn vorig jaar al best veel mensen overgestapt van een ADSL provider naar een CAI inclusief provider.
CAI HWK geeft aan dat er nu al ruim 7000 van de in totaal 19.500 Ftth aansluitingen momenteel daadwerkelijk in gebruik zijn, Dus de concurrentie voor KPN is best wel groot, De CAI inclusief providers die hebben een behoorlijke klanten bestand opgebouwd in de afgelopen maanden. Die zullen naar mijn mening ook altijd wel meest aan marktaandeel behouden.
CAI HWK geeft aan dat er nu al ruim 7000 van de in totaal 19.500 Ftth aansluitingen momenteel daadwerkelijk in gebruik zijn, Dus de concurrentie voor KPN is best wel groot, De CAI inclusief providers die hebben een behoorlijke klanten bestand opgebouwd in de afgelopen maanden. Die zullen naar mijn mening ook altijd wel meest aan marktaandeel behouden.
RadioAir schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:31:
Ik denk niet dat er een aanbod zal volgen. Het is immers gewoon verbreding van het WBA aanbod. In andere gebieden waar glas gelegd wordt, krijg je daar korting? Zo ja, dan zal dat wellicht de korting worden. Zo nee, bad luck
Dan zouden ze hetzelfde ook bij Fryslanring moeten gaan doen. KPN heeft bij mijn weten nooit lokaal een nieuw aanbod gedaan. Ook niet als VDSL beschikbaar kwam vanuit Buitenring.
Vergeet niet, praktisch in heel Harderwijk is gewoon een snelle verbinding leverbaar via VDSL. Zonder upload, dat klopt. Maar naast mijn glaslijntje ligt ook nog een 110Mbit VDSL lijn te slapen momenteel (gaat amper tot geen data overheen). En dat is behalve in de binnenstad waar men nog op de antieke centrale zit (maar daar is pairbonding weer leverbaar), prima mogelijk.
Ik denk eerder dat KPN klanten bij verlenging gewoon overzet op WBA FTTH, maar áls er al aanbiedingen komen, zijn die gelijk aan de openingsaanbiedingen op het landelijke WBA aanbod. Ze gaan echt niet alleen voor Harderwijk een ander aanbod neerzetten lijkt me
Vergeet niet, praktisch in heel Harderwijk is gewoon een snelle verbinding leverbaar via VDSL. Zonder upload, dat klopt. Maar naast mijn glaslijntje ligt ook nog een 110Mbit VDSL lijn te slapen momenteel (gaat amper tot geen data overheen). En dat is behalve in de binnenstad waar men nog op de antieke centrale zit (maar daar is pairbonding weer leverbaar), prima mogelijk.
Ik denk eerder dat KPN klanten bij verlenging gewoon overzet op WBA FTTH, maar áls er al aanbiedingen komen, zijn die gelijk aan de openingsaanbiedingen op het landelijke WBA aanbod. Ze gaan echt niet alleen voor Harderwijk een ander aanbod neerzetten lijkt me
Hallootjes heeft iemand ervaringen met Tripticom Techniek B.V. uit Gorinchem? Ik krijg een brief opgestuurd dat zij in opdracht van Glasvezelnet Harderwijk metingen moeten verrichten op de Drielandendreef. Bij mij werkt alles naar behoren en snap er niets van en vertrouw het niet zo.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Wanneer je het niet vertrouwt en/of het waarom wilt weten zou je natuurlijk ook even kunnen bellen naar het kantoor in Harderwijk.. :-)
Als het goed is hebben de betreffende woningen hier een brief over gehad. Er is wat gedoe geweest mbt de aanleg in dat appartementcomplex. Schuuring heeft een externe partij (Tripticom) ingehuurd om te controleren of alles correct is aangelegd (los van eventueel technisch werken ook de manier van aanleg)emteebee schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:23:
Hallootjes heeft iemand ervaringen met Tripticom Techniek B.V. uit Gorinchem? Ik krijg een brief opgestuurd dat zij in opdracht van Glasvezelnet Harderwijk metingen moeten verrichten op de Drielandendreef. Bij mij werkt alles naar behoren en snap er niets van en vertrouw het niet zo.
Maw: 't klopt dus dat ze het dubbelchecken (en in sommige gevallen misschien onnodig)
Ik kan ook bevestigen dat Tripticom een bekende partij is die voor Schuuring/Fiber4All werkt als onderaannemer.DJSmiley schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:30:
[...]
Als het goed is hebben de betreffende woningen hier een brief over gehad. Er is wat gedoe geweest mbt de aanleg in dat appartementcomplex. Schuuring heeft een externe partij (Tripticom) ingehuurd om te controleren of alles correct is aangelegd (los van eventueel technisch werken ook de manier van aanleg)
Maw: 't klopt dus dat ze het dubbelchecken (en in sommige gevallen misschien onnodig)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wat ik me afvraag en hoop dat iemand het hier weet ... (datacom80/DJsmiley), welke ISP loopt momenteel via welke Actieve Operator? En daarmee dus ook de vraag, hoeveel actieve operators er momenteel apparatuur in de POPs hebben staan?
Mijn wild guess is dat het als volgt is:
Dit zou dus neerkomen op 4 partijen in de POPs, wat volgens mij ook gelijk het hoogste aantal in Nederland is. Maar ik kan het ook geheel mis hebben...
Voor de dienstverlening aan de eindklant maakt het niet wezenlijk verschil via welke operator een ISP loopt, maar ik vraag het me gewoon af.
Mijn wild guess is dat het als volgt is:
laag 2 | laag 3 | |
Caiw Wholesale | Caiway, CBizz, FiberNL | Ik heb FiberNL hierbij gezet, want in Cogasgebied loopt FiberNL ook via Caiw Wholesale |
XSyou | XSyou | Eigen apparatuur? |
Solcon / Compenz Media | Solcon, Plinq | Beide leveren de IPTV van Compenz obv de Dune Box. |
KPN Wholesale | KPN, Telfort, XS4ALL, Online.nl |
Dit zou dus neerkomen op 4 partijen in de POPs, wat volgens mij ook gelijk het hoogste aantal in Nederland is. Maar ik kan het ook geheel mis hebben...
Voor de dienstverlening aan de eindklant maakt het niet wezenlijk verschil via welke operator een ISP loopt, maar ik vraag het me gewoon af.
Je verhaal klopt niet
Er zijn twee partijen actief in de PoP's: CAI Harderwijk en KPN WBA. Alle niet-KPN providers leveren direct via het CAI netwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 15-04-2015 20:42 ]
THXDJSmiley schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:30:
[...]
Als het goed is hebben de betreffende woningen hier een brief over gehad. Er is wat gedoe geweest mbt de aanleg in dat appartementcomplex. Schuuring heeft een externe partij (Tripticom) ingehuurd om te controleren of alles correct is aangelegd (los van eventueel technisch werken ook de manier van aanleg)
kloptmati1983 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:37:
Wanneer je het niet vertrouwt en/of het waarom wilt weten zou je natuurlijk ook even kunnen bellen naar het kantoor in Harderwijk.. :-)
Yep...RadioAir schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:42:
Je verhaal klopt nietEr zijn twee partijen actief in de PoP's: CAI Harderwijk en KPN WBA. Alle niet-KPN providers leveren direct via het CAI netwerk.
Fiber levert idd ook via oa Caiway netwerk, XSyou en Solcon hebben eigen apparatuur in sommige plaatsen, maar dat is niet in elke plaats zo. In het geval van Harderwijk leveren ze beide via Cai Harderwijk (net zoals voorheen op docsis).
Overigens wordt er vannacht een update uitgerold die een aantal problemen oplost op het Cai Harderwijk netwerk.. Dus als je verbinding eruit ligt tussen 02.00 en 05.30... da's voor het goede doel
Is die Update alleen voor iptv van solcon ?
DJSmiley schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:50:
[...]
Yep...
Fiber levert idd ook via oa Caiway netwerk, XSyou en Solcon hebben eigen apparatuur in sommige plaatsen, maar dat is niet in elke plaats zo. In het geval van Harderwijk leveren ze beide via Cai Harderwijk (net zoals voorheen op docsis).
Overigens wordt er vannacht een update uitgerold die een aantal problemen oplost op het Cai Harderwijk netwerk.. Dus als je verbinding eruit ligt tussen 02.00 en 05.30... da's voor het goede doel
accesslaag, dus alle cai providers en diensten die via het netwerk van Cai Harderwijk lopen.datacom80 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:57:
Is die Update alleen voor iptv van solcon ?
[...]
dank je radioAir en DJSmiley! ik zie ook, dat CBizz geen ISP is. En dus allemaal veel minder complex dan dat ik dacht.
dat verklaart waarom m'n backups mislukt zijn vannachtDJSmiley schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:50:
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Bij de CAI lopen ze nog wel eens achter met communicatie en bijwerken van de site is al helemaal lastig,
In TV overzicht staan de zenders TCM en Focuz TV nog steeds vermeld terwijl die zenders al anderhalf jaar gelden zijn gestopt,
In TV overzicht staan de zenders TCM en Focuz TV nog steeds vermeld terwijl die zenders al anderhalf jaar gelden zijn gestopt,

kraats schreef op donderdag 16 april 2015 @ 06:51:
[...]
dat verklaart waarom m'n backups mislukt zijn vannachtWel jammer dat ik er verder geen aankondiging van heb gezien
Het is mij zojuist opgevallen dat mijn televisie (op DVB-C) niet langer het juiste programma laat zien dat op het moment op een zender wordt uitgezonden. De tijd wordt wel goed ontvangen en de EPG lijkt ook prima in orde, maar het huidige programma dat tijdens het zappen wordt weergegeven onder de naam van de zender is incorrect. Bij alle zenders wordt hier een programma getoond dat rond 10 uur in de ochtend op de zender is geweest. Misschien dat het aan mijn toestel ligt, maar als jullie er ook last van hebben heeft het vast iets te maken met het onderhoud afgelopen nacht. Niet echt een big deal, daar niet van.
[ Voor 3% gewijzigd door Xyrr op 16-04-2015 16:33 ]
Heb je toevallig een Sony TV? Ik had laatst ook zoiets en toen bleek dat de datum van mijn TV op 1 Januari 2009 stond. Toen ik deze op de juiste datum had gezet deed de tv guide het weer.Xyrr schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:33:
Het is mij zojuist opgevallen dat mijn televisie (op DVB-C) niet langer het juiste programma laat zien dat op het moment op een zender wordt uitgezonden. De tijd wordt wel goed ontvangen en de EPG lijkt ook prima in orde, maar het huidige programma dat tijdens het zappen wordt weergegeven onder de naam van de zender is incorrect. Bij alle zenders wordt hier een programma getoond dat rond 10 uur in de ochtend op de zender is geweest. Misschien dat het aan mijn toestel ligt, maar als jullie er ook last van hebben heeft het vast iets te maken met het onderhoud afgelopen nacht. Niet echt een big deal, daar niet van.
Het is inderdaad een Sony. Zal straks even kijken of dit het euvel oplostFidoDido schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:41:
[...]
Heb je toevallig een Sony TV? Ik had laatst ook zoiets en toen bleek dat de datum van mijn TV op 1 Januari 2009 stond. Toen ik deze op de juiste datum had gezet deed de tv guide het weer.
De grootste bekende providers naast kpn .. Tele2 en Vodafone zullen nu niet beschikbaar zijn.
Leveren deze in andere gebieden dan ook niet via kpn wholsale/ glashart? Of hebben deze twee providers daar hun eigen apparatuur daar in pop,s?
Leveren deze in andere gebieden dan ook niet via kpn wholsale/ glashart? Of hebben deze twee providers daar hun eigen apparatuur daar in pop,s?
Beiden leveren door heel Nederland via KPN WBA en zouden dus in theorie prima kunnen leveren in Harderwijk. Tele2 heeft geen eigen apparatuur in de PoP's. Vodafone is daar momenteel wel druk mee bezig om uit te rollen om op de lange termijn van KPn WBA af te stappen, daar waar men eigen apparatuur heeft.
Er zijn meerdere Reggefiber PoP's met 4 operators en zelfs ook wel met meer dan 4 ;-)davides schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:27:
Wat ik me afvraag en hoop dat iemand het hier weet ... (datacom80/DJsmiley), welke ISP loopt momenteel via welke Actieve Operator? En daarmee dus ook de vraag, hoeveel actieve operators er momenteel apparatuur in de POPs hebben staan?
postcode check tele2 en Vodafone geven aan niet leverbaar in Harderwijk.
IP-TV pakket ziet er van Vodafone erg interessant uit en ook combi korting mogelijk met Vodafone mobiel
na chat contact met vodafone krijg ik een antw : wij werken alleen samen met www.eindelijkglasvezel.nl,
dus kunnen alleen in dat gebied leveren.
IP-TV pakket ziet er van Vodafone erg interessant uit en ook combi korting mogelijk met Vodafone mobiel
na chat contact met vodafone krijg ik een antw : wij werken alleen samen met www.eindelijkglasvezel.nl,
Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:08:
Beiden leveren door heel Nederland via KPN WBA en zouden dus in theorie prima kunnen leveren in Harderwijk. Tele2 heeft geen eigen apparatuur in de PoP's. Vodafone is daar momenteel wel druk mee bezig om uit te rollen om op de lange termijn van KPn WBA af te stappen, daar waar men eigen apparatuur heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door datacom80 op 17-04-2015 09:47 ]
datacom80 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:31:
postcode check tele2 en Vodafone geven aan niet leverbaar in Harderwijk.
[...]
de NT van Vodafone (Draytek) moet aangesloten kunnen worden op de FTU's die in Cai HWK heeft. (dit zijn andere FTU's dan Reggefiber heeft).Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:08:
Beiden leveren door heel Nederland via KPN WBA en zouden dus in theorie prima kunnen leveren in Harderwijk.
KPN Wholesale schrijft:
De standaard WBA-dienstverlening en -serviceniveaus ten aanzien van leveringen en storingen zijn van toepassing, evenals de standaard WBA-tarieven voor FttH. Bij de eindgebruiker is wel een ander type FTU geplaatst, details vindt u in Annex 2.
vodafone zal eerst een variant op de huidige (gele) patchkabel moeten ontwikkelen en implementeren in het orderproces.
[ Voor 7% gewijzigd door davides op 17-04-2015 09:49 ]
Ik zie nu bij KPN Alles-in-1 Thuis Instap: 10 Mbit/s download en 2 Mbit/s upload bij glasvezel
en wil je 100 mb betaal je 7,50 extra per maand. .
Dan ben je echt wel heel duur uit bij KPN zeg .
KPN moet dan toch wel iets beter zijn best doen. Want dit is prijs technisch totaal niet interessant
en wil je 100 mb betaal je 7,50 extra per maand. .
Dan ben je echt wel heel duur uit bij KPN zeg .
KPN moet dan toch wel iets beter zijn best doen. Want dit is prijs technisch totaal niet interessant
Inderdaad. 10/2 internet en tv op slechts één toestel vs. bijv van Solcon 100/100 en het CAI aanbod op een onbeperkt aantal toestellen voor dezelfde prijs. Dan is de keuze makkelijk gemaakt toch? Ik snap niet waarom ze überhaupt de moeite hebben genomen om naar Harderwijk uit te breiden.
wat verder prijs technisch wel in de buurt komt is Telfort pakket van 46 euro p.m. met 2 TV ontvangers en 50mb/50 Mb,
TV 65+ 20 HD zenders
maar ik geloof dat nog niet alle HD zenders in 1080 maar een heleboel nog in 720 en ook in beperkte bandbreedte per zender wordt doorgegeven,
Kan iemand dat laatste bevestigen?
TV 65+ 20 HD zenders
maar ik geloof dat nog niet alle HD zenders in 1080 maar een heleboel nog in 720 en ook in beperkte bandbreedte per zender wordt doorgegeven,
Xyrr schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:04:
Inderdaad. 10/2 internet en tv op slechts één toestel vs. bijv van Solcon 100/100 en het CAI aanbod op een onbeperkt aantal toestellen voor dezelfde prijs. Dan is de keuze makkelijk gemaakt toch? Ik snap niet waarom ze überhaupt de moeite hebben genomen om naar Harderwijk uit te breiden.
ontwikkelen hoeft niet, in de (dummy) afsluitkap die er standaard op zit kan gewoon een normale SC/APC patckabel geplaatst worden. Kwestie van kapjes bestellen en patchkabeltje. Dat kunnen ze zonder al teveel moeite doen.davides schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:39:
[...]
de NT van Vodafone (Draytek) moet aangesloten kunnen worden op de FTU's die in Cai HWK heeft. (dit zijn andere FTU's dan Reggefiber heeft).
KPN Wholesale schrijft:
De standaard WBA-dienstverlening en -serviceniveaus ten aanzien van leveringen en storingen zijn van toepassing, evenals de standaard WBA-tarieven voor FttH. Bij de eindgebruiker is wel een ander type FTU geplaatst, details vindt u in Annex 2.
vodafone zal eerst een variant op de huidige (gele) patchkabel moeten ontwikkelen en implementeren in het orderproces.
De orderprocessen implementeren is nog het meeste werk
ook even op de site van Tweak.nl gekeken,
Tweak - Glasvezel 50 Mbit
Interactieve TV
69 TV- en 90 radiozenders
Standaard met HBO
€ 49,95 per maand ook niet verkeerd ,alleen wel weer jammer maar 1 ontvanger voor die prijs.
Zolang deze providers (via KPN Wholesale) de landelijke pakketten en prijzen hanteren zullen ze in Harderwijk amper klanten er bij krijgen ,
wat dat betreft zijn de CAI Inclusief providers toch de pproviders met de meest interessante pakketten en prijzen.
Tweak - Glasvezel 50 Mbit
Interactieve TV
69 TV- en 90 radiozenders
Standaard met HBO
€ 49,95 per maand ook niet verkeerd ,alleen wel weer jammer maar 1 ontvanger voor die prijs.
Zolang deze providers (via KPN Wholesale) de landelijke pakketten en prijzen hanteren zullen ze in Harderwijk amper klanten er bij krijgen ,
wat dat betreft zijn de CAI Inclusief providers toch de pproviders met de meest interessante pakketten en prijzen.
Xyrr schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:04:
Ik zie ook nog altijd niet in waarom KPN+Wholesale afnemers aparte pakketten voor Harderwijk moeten samenstellen. Ik zie het gewoon zo dat KPN nu dit CIF-netwerk als pilotgebied gebruikt (aangezien zij op Vezel 2 leveren is dit gewoon hetzelfde als in alle andere CIF-gebieden) voor hun verdere uitrol naar CIF later dit jaar.
Wil je aanbiedingen moet je kijken naar de lokaal opererende actoren zoals XSYou en in zekere zin Fiber en Solcon. Wat je wel steeds meer ziet is dat de xDSL-portfolio's gelijk getrokken worden met glasvezel. Dus als er straks klanten gaan verhuizen is de kans simpelweg groter dat er geleverd kan worden op het FTTH netwerk. En dat is voor die klantengroep natuurlijk wél gunstig.
Pionieren met openheid op DVB-C zie ik zo snel niet meer gebeuren aangezien IPTV inmiddels gemeengoed is geworden, dus dat zal altijd een basale extra blijven.
En laten we met zijn allen de woekerprijzen voor internet via Docsis tot vorig jaar niet vergeten.. We mogen al lang blij zijn dat die kosten flink gedaald zijn via glasvezel
Wil je aanbiedingen moet je kijken naar de lokaal opererende actoren zoals XSYou en in zekere zin Fiber en Solcon. Wat je wel steeds meer ziet is dat de xDSL-portfolio's gelijk getrokken worden met glasvezel. Dus als er straks klanten gaan verhuizen is de kans simpelweg groter dat er geleverd kan worden op het FTTH netwerk. En dat is voor die klantengroep natuurlijk wél gunstig.
Pionieren met openheid op DVB-C zie ik zo snel niet meer gebeuren aangezien IPTV inmiddels gemeengoed is geworden, dus dat zal altijd een basale extra blijven.
En laten we met zijn allen de woekerprijzen voor internet via Docsis tot vorig jaar niet vergeten.. We mogen al lang blij zijn dat die kosten flink gedaald zijn via glasvezel
de situatie in Harderwijk is ook wel wat anders dan in Reggefiber gebieden. KPN moet hier flink opboksen tegen de providers met CAI coax signaal inbegrepen, de verschillen in prijs is toch wel zo groot,
Caiway: 100mb - CAI TV - Telefonie € 42,50
Solcon: 100mb - CAI TV - Telefonie € 45,00
KPN 10/2 MB - 1 IP-TV ontvanger - telefonie € 45,00
Telfort 50/50 MB - 2 IP-TV ontvanger - telefonie € 46,00
Als KPN later dit jaar ook in de overige CIF gebieden gaat leveren dan heb je ook daar dure KPN pakket met 1 TV ontvanger vs CAIWAY 100 mb / COAX met open DVB-C pakketvoor € 42,50. dan is ook daar de keuze straks snel gemaakt,
Caiway: 100mb - CAI TV - Telefonie € 42,50
Solcon: 100mb - CAI TV - Telefonie € 45,00
KPN 10/2 MB - 1 IP-TV ontvanger - telefonie € 45,00
Telfort 50/50 MB - 2 IP-TV ontvanger - telefonie € 46,00
Als KPN later dit jaar ook in de overige CIF gebieden gaat leveren dan heb je ook daar dure KPN pakket met 1 TV ontvanger vs CAIWAY 100 mb / COAX met open DVB-C pakketvoor € 42,50. dan is ook daar de keuze straks snel gemaakt,
RadioAir schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:28:
Ik zie ook nog altijd niet in waarom KPN+Wholesale afnemers aparte pakketten voor Harderwijk moeten samenstellen. Ik zie het gewoon zo dat KPN nu dit CIF-netwerk als pilotgebied gebruikt (aangezien zij op Vezel 2 leveren is dit gewoon hetzelfde als in alle andere CIF-gebieden) voor hun verdere uitrol naar CIF later dit jaar.
Nou dan is de keuze voor die mensen inderdaad snel gemaakt ja
Maar het is naar mijn mening goed om een eenduidig landelijk aanbod te kunnen voeren. Lokaal mag er best wat anders zijn en als dat goedkoper is, is dat mooi meegenomen
Ik zei ook: in theorie. KPN plaatst haar eigen Dslams in de PoP van CIF en daar kan Vodafone prima op leveren. Dat er een andere FTU in Harderwijk gebruikt wordt mag dan zo zijn maar de Vodafone oplossing van direct patchen op de connector met een glaspatchkabel en dan naar een Draytek is juist dan heel geschikt. Dat vergt minimale aanpassing zoals hier al werd aangegeven.davides schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:39:
[...]
de NT van Vodafone (Draytek) moet aangesloten kunnen worden op de FTU's die in Cai HWK heeft. (dit zijn andere FTU's dan Reggefiber heeft).
KPN Wholesale schrijft:
Orderproces zal ook snel heel simpel gaan worden.... daar kan ik niet meer over zeggen nu.
Ik zou wel eens willlen weten of cai harderwijk wel zo slim is om het coax signaal van de coax kabel af te halen als je geen abbonement meer hebt bij cai harderwijk.datacom80 schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:08:
wat verder prijs technisch wel in de buurt komt is Telfort pakket van 46 euro p.m. met 2 TV ontvangers en 50mb/50 Mb,
TV 65+ 20 HD zenders
[...]
Ik heb van iemand begrepen die al heel lang op tele2 zat (en daar telefoon internet en tv hadd) en naar fiber.nl ging dat het signaal van cai harderwijk nog steeds op de kabel stond, dit was wel zijn geluk want door fiber.nl zat hij 1maand zonder alles door de fijne overgang daar, maar gelukkig kon hij wel tv kijken via de coax omdat het signaal erop was gebleven.

dan heb je mazzel, ik hoor trouwens vaker dat Fiber er wel eens een potje van maakt,
makkie schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:42:
[...]
Ik zou wel eens willlen weten of cai harderwijk wel zo slim is om het coax signaal van de coax kabel af te halen als je geen abbonement meer hebt bij cai harderwijk.
Ik heb van iemand begrepen die al heel lang op tele2 zat (en daar telefoon internet en tv hadd) en naar fiber.nl ging dat het signaal van cai harderwijk nog steeds op de kabel stond, dit was wel zijn geluk want door fiber.nl zat hij 1maand zonder alles door de fijne overgang daar, maar gelukkig kon hij wel tv kijken via de coax omdat het signaal erop was gebleven.![]()
![]()
Hoe is het nu eigenlijk met de solcon IP tv werkt het nu naar behoren?smashnl schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:29:
[...]
klopt en daar doen ze niks aan, ook de speciale firmware helpt niet.
.
Maar nog meer mensen problemen met dune player vandaag. Ik heb niet eens tv meer.
Dune gaat nog naar website van solcon maar valt dan in zwart beeld. Reset, stroom er af. helpt niet.
Ik gebruik m'n eigen router + smartswitch om IP/TV af te splitsen, maw ik kan niet controleren of het haperen/hakkelen/blokken (Fritzbox VLAN prio. bug). inmiddels is opgelost.makkie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:18:
[...]
Hoe is het nu eigenlijk met de solcon IP tv werkt het nu naar behoren?
De beeldkwaliteit is in ieder geval prima en het voor enkele seconden bevriezen van het beeld na een kanaalwisseling is ook verholpen.
Problemen/tekortkomingen
Trage UI (De Arcadyan HMB2260 loopt rondjes om de Dune 102)
Menu navigatie is omslachtig en inconsistent.
Geen 'normale' timeline EPG die met één druk op de knop is op te roepen.
Sommige kanalen hebben geen EPG info (o.a. SBS9 en DiscoveryHD)
Favorietenlijst kan maximaal 20 zenders bevatten.
Volume instelling wordt niet onthouden na standby (erg lastig als je een home-cinema set gebruikt)
Geen Dolby Digital.
Discovery Science en Discovery World doen het nog steeds niet.
Opnemen en live pauzeren is niet mogelijk.
Volgens Solcon zal de komende update (is al diverse malen uitgesteld) sommige problemen oplossen.
dus Solcon is nog onbetrouwbaar, valt me echt tegen zeg, terwijl solcon het verder wel goed kan doen
Carbon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:44:
[...]
Ik gebruik m'n eigen router + smartswitch om IP/TV af te splitsen, maw ik kan niet controleren of het haperen/hakkelen/blokken (Fritzbox VLAN prio. bug). inmiddels is opgelost.
De beeldkwaliteit is in ieder geval prima en het voor enkele seconden bevriezen van het beeld na een kanaalwisseling is ook verholpen.
Problemen/tekortkomingen
Trage UI (De Arcadyan HMB2260 loopt rondjes om de Dune 102)
Menu navigatie is omslachtig en inconsistent.
Geen 'normale' timeline EPG die met één druk op de knop is op te roepen.
Sommige kanalen hebben geen EPG info (o.a. SBS9 en DiscoveryHD)
Favorietenlijst kan maximaal 20 zenders bevatten.
Volume instelling wordt niet onthouden na standby (erg lastig als je een home-cinema set gebruikt)
Geen Dolby Digital.
Discovery Science en Discovery World doen het nog steeds niet.
Opnemen en live pauzeren is niet mogelijk.
Volgens Solcon zal de komende update (is al diverse malen uitgesteld) sommige problemen oplossen.
Solcon blijft maar uitstellen. Zojuist reactie gekregen op waar de uitrol van het nieuwe tv platform blijft. Voorheen stond deze voor 1 april gepland. Was verschoven naar 1 mei, en zojuist bericht gekregen dat dit eind mei begin juni voor de eerste klanten zal gaan worden (waarbij ze nog een slag om de arm houden).. Kortom, ik vind Solcon echt heel hard achteruit gaan qua informatie voorziening...
Echter kreeg wel gelijk 2 maanden korting op mijn tv abonnement toen ik aangaf dat dit bevriezen en hakkelen van het tv beeld voorkwam.. Daar zijn ze dan weer erg netjes in. Maar heb momenteel meer aan de uitrol van het nieuwe platform.
Echter kreeg wel gelijk 2 maanden korting op mijn tv abonnement toen ik aangaf dat dit bevriezen en hakkelen van het tv beeld voorkwam.. Daar zijn ze dan weer erg netjes in. Maar heb momenteel meer aan de uitrol van het nieuwe platform.
Is dat hakkelen/haperen van het beeld nog steeds niet opgelost ?Goofyduck384 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:28:
Wat vooral erg jammer is is de online stilte van Solcon. Het zou ze sieren als ze hier eens in de discussie mee zouden praten, net zoals Caiway ook doet in de Caiway topics. Wachten is niet erg, maar wat we al eerder met CAI Harderwijk gemerkt hebben: Je hebt minder begrip voor problemen als er geen communicatie over is
Heb er vooral last van wanneer ik de verbinding leegtrek, bij fulltime downloaden of speedtest o.i.d. Maar dat is alweer even geleden, dus nu redelijk.Carbon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:32:
Is dat hakkelen/haperen van het beeld nog steeds niet opgelost ?
Alleen zappen e.d. Is wel langzaam, en staat het beeld even stil. Wen je wel aan, maar toch bijzonder.
m.a.w. het aangepaste Fritzbox profiel is geen 100% oplossing.Goofyduck384 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:51:
[...]
Heb er vooral last van wanneer ik de verbinding leegtrek, bij fulltime downloaden of speedtest o.i.d. Maar dat is alweer even geleden, dus nu redelijk.
problemen zijn er nog steeds. vooral rtl zenders en sport kanalen als Fox.Goofyduck384 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:51:
[...]
Heb er vooral last van wanneer ik de verbinding leegtrek, bij fulltime downloaden of speedtest o.i.d. Maar dat is alweer even geleden, dus nu redelijk.
Alleen zappen e.d. Is wel langzaam, en staat het beeld even stil. Wen je wel aan, maar toch bijzonder.
word gewoon niks aan gedaan tot update voor dune player er is.
alleen lost die ook niks op, maar dat snappen ze zelf nog niet.
yep it's me
Ze snappen het wel maar kunnen er niets aan doen, de bal ligt nu bij AVM.smashnl schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:08:
[...]
problemen zijn er nog steeds. vooral rtl zenders en sport kanalen als Fox.
word gewoon niks aan gedaan tot update voor dune player er is.
alleen lost die ook niks op, maar dat snappen ze zelf nog niet.
Verwijderd
Iemand bekend met het percentage aangesloten locaties in Harderwijk?
Solcon zou me deze week bellen over de aansluit datum bij mijn moeder, ze hebben tot morgen.
Zometeen kan ze in het regionale krantje, als laatst aangesloten gebruikster.
Moeder belt me net op; De glasvezelmonteur staat NU voor de deur.
Waar een beetje drammen al niet goed voor is.
Solcon zou me deze week bellen over de aansluit datum bij mijn moeder, ze hebben tot morgen.
Zometeen kan ze in het regionale krantje, als laatst aangesloten gebruikster.
Moeder belt me net op; De glasvezelmonteur staat NU voor de deur.
Waar een beetje drammen al niet goed voor is.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 16:15 ]
143 Huizen zijn niet aangesloten, waaronder 40 huizen aan het PC Hooftplein... 
http://www.destentor.nl/r...eral-in-hierden-1.4622764
http://www.destentor.nl/r...eral-in-hierden-1.4622764
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Ik had bij iemand op facebook op de solcon advertentie gereageerd waarmee je dacht ik iets kon winnen of korting krijgen.RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:38:
Wat vooral erg jammer is is de online stilte van Solcon. Het zou ze sieren als ze hier eens in de discussie mee zouden praten, net zoals Caiway ook doet in de Caiway topics. Wachten is niet erg, maar wat we al eerder met CAI Harderwijk gemerkt hebben: Je hebt minder begrip voor problemen als er geen communicatie over is
Ik had het volgende geschreven:
Ben je op zoek naar problemen, zoek niet verder en neem ip tv van solcon.
100% garantie.
Enkele dagen later had ik van solcon een reactie op facebook , ze wilde graag mijn adres om de problemen op te lossen.
Gelukkig zit ik als goed via een andere provider.
Dat kan maar hier lees ik alleen maar klachten. Ze hebben wel een account hier, als ze gewoon met info komen is er niets aan de hand maar je tast volledig in het duister nu
Verwijderd
Hallo,
Ik hoop dat hier mensen mij kunnen helpen. Ben al wat aan het babbelen geweest op dit forum, maar helaas... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1532155
Het probleem is dat ik op mijn Solcon abbo in Amersfoort graag mijn draytek wil aansluiten en uiteraard zonder dubbele NAT.
Wat mij opvalt is dat in de originele situatie, de Dune een IP krijgt van de Fritz. Is dat bij jullie ook zo? Hier lees ik dat ik vanaf de genexis direct vlan 4 moet doorzetten naar de Dune, maar dat krijg ik niet voor elkaar. en misschien ook niet zo gek, want de Dune kan dan geen LAN IP krijgen. Want hebben jullie ook maar 1 poort op de genexis of hebben jullie er 2?
Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.
Ik hoop dat hier mensen mij kunnen helpen. Ben al wat aan het babbelen geweest op dit forum, maar helaas... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1532155
Het probleem is dat ik op mijn Solcon abbo in Amersfoort graag mijn draytek wil aansluiten en uiteraard zonder dubbele NAT.
Wat mij opvalt is dat in de originele situatie, de Dune een IP krijgt van de Fritz. Is dat bij jullie ook zo? Hier lees ik dat ik vanaf de genexis direct vlan 4 moet doorzetten naar de Dune, maar dat krijg ik niet voor elkaar. en misschien ook niet zo gek, want de Dune kan dan geen LAN IP krijgen. Want hebben jullie ook maar 1 poort op de genexis of hebben jullie er 2?
Het aantal poorten op de Genexis doet er niet toe want het signaal komt maar over één poort. Overigens krijgt de Dune geen LAN IP maar een WAN IP. Internet en IPTV zijn daadwerkelijk aparte netwerken die door middel van VLANs over één kabel worden gestuurd, dus er wordt zowel vanuit de router als vanuit de Dune een verbinding gemaakt met de provider. De Dune maakt dus ook geen gebruik van het reguliere internet.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:58:
Hallo,
De rol van de Fritzbox wat betreft IPTV is enkel het doorzetten van het VLAN 4 signaal naar de juiste poort (de Dune). Een router met VLAN support, of een managed switch, kan deze taak overnemen. Het enige belangrijke is daarbij eigenlijk dat VLAN 4 wordt doorgezet naar de Dune als untagged. Maar dat heb je al geprobeerd. Wat gaat er precies mis? Blijft de Dune hangen op het zwarte scherm met tekst (o.a. het IP)?
Die klachten hebben betrekking op IP/TV, de internetverbindingvan Solcon is gewoon goed.RadioAir schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:52:
Dat kan maar hier lees ik alleen maar klachten. Ze hebben wel een account hier, als ze gewoon met info komen is er niets aan de hand maar je tast volledig in het duister nu
Ik heb december 2014 een Solcon IP/TV abbonement genomen nadat Solcon mij had toegezegd dat opnemen ergens in Q1 2015 beschikbaar zou zijn.
Nu ben ik heel geduldig maar gezien de problemen en het steeds maar weer uitstellen van de update heb ik er geen vertrouwen meer in en dus heb ik deze week het alles-in-één abonnement opgezegd.
Solcon heeft de opzegging inmiddels schriftelijk bevestigd.
Nu nog op zoek naar een andere provider....
Eerste resultaten van zoektocht naar een andere provider.
Bij CAIWAY is het nog steeds niet mogelijk om meerdere IP/TV ontvangers te gebruiken, maw je zit op andere toestellen weer vast aan het brakke aanbod van CAI-Harderwijk
KPN kan in tegenstelling tot eerdere berichten nog niet leveren in Harderwijk, ze willen hun eigen FTU gebruiken dat mag pas als CIF dat heeft goedgekeurd.
Bij CAIWAY is het nog steeds niet mogelijk om meerdere IP/TV ontvangers te gebruiken, maw je zit op andere toestellen weer vast aan het brakke aanbod van CAI-Harderwijk
KPN kan in tegenstelling tot eerdere berichten nog niet leveren in Harderwijk, ze willen hun eigen FTU gebruiken dat mag pas als CIF dat heeft goedgekeurd.
vreemd, de diensten zijn al gewoon te bestellen en leverbaar binnen 4 weken aldus site van KPN, Telfort En XS4all,
overigens zou Caiway de huidige pakketten gaan wijzigen in de loop van 2015 misschien dat er dan wel meerdere ontvangers te bestellen zijn
wat ik graag zou willen zien is dat Caiway IP-TV ook bij G-100 pakket aanbiedt, en niet vanaf G-200
overigens zou Caiway de huidige pakketten gaan wijzigen in de loop van 2015 misschien dat er dan wel meerdere ontvangers te bestellen zijn
wat ik graag zou willen zien is dat Caiway IP-TV ook bij G-100 pakket aanbiedt, en niet vanaf G-200
Carbon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:09:
[ Voor 16% gewijzigd door datacom80 op 11-05-2015 13:26 ]
Ik heb het telefonisch geprobeerd te bestellen, alles leek goed te gaan totdat de XS4All medewerker de FTU foutmelding kreeg.datacom80 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:23:
vreemd, de diensten zijn al gewoon te bestellen en leverbaar binnen 4 weken aldus site van KPN, Telfort En XS4all,
btw Naar verwachting geeft CIF eind deze maand groen licht.
je bedoelt CAI Harderwijk die is de netbeheerder in Harderwijk, CIF vangt alleen maar zijn 50% aan inkomsten vanuit FttH infra.
Carbon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:40:
[...]
Ik heb het telefonisch geprobeerd te bestellen, alles leek goed te gaan totdat de XS4All medewerker de FTU foutmelding kreeg.
btw Naar verwachting geeft CIF eind deze maand groen licht.
Hoe kom je aan die info?Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:51:
Ik vermoed dat de nieuwe instapsnelheid bij Caiway op glas 200 mbit/s wordt.
Verwijderd
Thnx voor je bericht!Xyrr schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:36:
[...]
Het aantal poorten op de Genexis doet er niet toe want het signaal komt maar over één poort. Overigens krijgt de Dune geen LAN IP maar een WAN IP. Internet en IPTV zijn daadwerkelijk aparte netwerken die door middel van VLANs over één kabel worden gestuurd, dus er wordt zowel vanuit de router als vanuit de Dune een verbinding gemaakt met de provider. De Dune maakt dus ook geen gebruik van het reguliere internet.
De rol van de Fritzbox wat betreft IPTV is enkel het doorzetten van het VLAN 4 signaal naar de juiste poort (de Dune). Een router met VLAN support, of een managed switch, kan deze taak overnemen. Het enige belangrijke is daarbij eigenlijk dat VLAN 4 wordt doorgezet naar de Dune als untagged. Maar dat heb je al geprobeerd. Wat gaat er precies mis? Blijft de Dune hangen op het zwarte scherm met tekst (o.a. het IP)?
dan is het bij ons toch echt anders. Want 100% zekerheid dat mijn Dune een LAN IP krijg. Want het IP van de Dune is 192.168.178.20 en als ik die toewijs aan mijn PC, dan krijg de Dune de 192.168.178.21 enz. Dus helaas is het bij mij anders. Als ik inderdaad VLAN 4 doorzet, dan blijft die dus hangen op getting IP want hij wil geen WAN IP. ik kan dus ook de Dune pingen vanaf het netwerk. Als ik advanced port scan doe, dan krijg ik ook netjes de open poorten te zien van de Dune. Interesant of niet?

Dus zoals je begrijpt word ik best wel een beetje tureluurs...
Dan is de situatie daar anders inderdaad. Wat mij geholpen heeft bij de Fritzbox eliminatie is de configuratie backup functie van de Fritzbox. Die optie is ergens te vinden in de Fritzbox interface. Dat bestandje kun je gewoon op je pc opslaan en in notepad openen. Als je dan zoekt op VLAN dan kun je wellicht zien welke VLANs de Fritzbox precies op welke poort doorgeeft, naast andere mogelijk interessante informatie.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:15:
[...]
Thnx voor je bericht!
dan is het bij ons toch echt anders. Want 100% zekerheid dat mijn Dune een LAN IP krijg. Want het IP van de Dune is 192.168.178.20 en als ik die toewijs aan mijn PC, dan krijg de Dune de 192.168.178.21 enz. Dus helaas is het bij mij anders. Als ik inderdaad VLAN 4 doorzet, dan blijft die dus hangen op getting IP want hij wil geen WAN IP. ik kan dus ook de Dune pingen vanaf het netwerk. Als ik advanced port scan doe, dan krijg ik ook netjes de open poorten te zien van de Dune. Interesant of niet?![]()
Dus zoals je begrijpt word ik best wel een beetje tureluurs...
Dat lijkt mij een heel aparte toestand dan, wil je van provider wisselen dan eerst weer een andere ftu plaatsen, en dat zal voor de glaskabel(vezel) ook niet fijn zijn.Carbon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:09:
In een koopwoning zal de wisseling wel meevallen, maar bij een huurwoning die regelmatig doorloopt zal het er niet beter op worden.
Ik zou niet weten waarom de FTU vervangen zou moeten worden. Dat lijkt me ook de meest onlogische stap.makkie schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:29:
[...]
Dat lijkt mij een heel aparte toestand dan, wil je van provider wisselen dan eerst weer een andere ftu plaatsen, en dat zal voor de glaskabel(vezel) ook niet fijn zijn.
In een koopwoning zal de wisseling wel meevallen, maar bij een huurwoning die regelmatig doorloopt zal het er niet beter op worden.
KPN kan gewoon hun FTU naast dat ding ophangen en met een patchkabeltje naar de FTU aansluiten, net zoals de Cai-providers dat nu doen. Enige verschil is dat er dan een passieve FTU komt met daarop de normale KPN apparatuur, in tegenstelling tot de actieve bodemplaat die CAI gebruikt.
Dat is veruit het meest eenvoudig te realiseren. Maar dat moet dan wel eerst door de QC van KPN en in de processen geintegreerd worden. Ik gok dat in dat laatste de meeste tijd 'verloren' gaat.
Vandaag even binnengelopen bij de KPN winkel in Harderwijk en gespeeld met interactieve TV.
Ze hebben 2 testopstellingen beide met de Arcadyan STB
Eerste indruk:
De UI is (zeker in vergelijking met de Dune) lekker snel.
Intuïtieve (althans voor mij) bediening.
Een normale timeline EPG welke je met één knopdruk kunt oproepen.
Zappen gaat duidelijk sneller dan bij Solcon.
Alle zenders (zelfs de regionale) zijn voorzien van EPG info
Nog geen SBS9 HD.
Skippen binnen een opname gaat trager dan bij standalone PVR, dat was ook wel te verwachten want de opname's staan in de cloud.
Wordt geleverd met een universal remote waarmee je de TV kunt aanzetten (geen geklooi met 2 remotes zoals bij Solcon)
Extra voordeel van die remote is dat de volume regeling ook via de TV gaat, maw het dynamisch bereik is niet meer afhankelijk van het gekozen volume.
De HD Glas (Hogere bitrate) kanalen 661-670 waren niet zichtbaar, maw de testopstelling liep niet via glasvezel.
Mede daardoor en het gegeven dat de STB was aangesloten op een 'antiek' Sony HD Ready toestel kon ik de beeldkwaliteit niet echt beoordelen.
Ze hebben 2 testopstellingen beide met de Arcadyan STB
Eerste indruk:
De UI is (zeker in vergelijking met de Dune) lekker snel.
Intuïtieve (althans voor mij) bediening.
Een normale timeline EPG welke je met één knopdruk kunt oproepen.
Zappen gaat duidelijk sneller dan bij Solcon.
Alle zenders (zelfs de regionale) zijn voorzien van EPG info
Nog geen SBS9 HD.
Skippen binnen een opname gaat trager dan bij standalone PVR, dat was ook wel te verwachten want de opname's staan in de cloud.
Wordt geleverd met een universal remote waarmee je de TV kunt aanzetten (geen geklooi met 2 remotes zoals bij Solcon)
Extra voordeel van die remote is dat de volume regeling ook via de TV gaat, maw het dynamisch bereik is niet meer afhankelijk van het gekozen volume.
De HD Glas (Hogere bitrate) kanalen 661-670 waren niet zichtbaar, maw de testopstelling liep niet via glasvezel.
Mede daardoor en het gegeven dat de STB was aangesloten op een 'antiek' Sony HD Ready toestel kon ik de beeldkwaliteit niet echt beoordelen.
My 2 cents,DJSmiley schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:36:
[...]
Ik zou niet weten waarom de FTU vervangen zou moeten worden. Dat lijkt me ook de meest onlogische stap.
KPN kan gewoon hun FTU naast dat ding ophangen en met een patchkabeltje naar de FTU aansluiten, net zoals de Cai-providers dat nu doen. Enige verschil is dat er dan een passieve FTU komt met daarop de normale KPN apparatuur, in tegenstelling tot de actieve bodemplaat die CAI gebruikt.
Dat is veruit het meest eenvoudig te realiseren. Maar dat moet dan wel eerst door de QC van KPN en in de processen geintegreerd worden. Ik gok dat in dat laatste de meeste tijd 'verloren' gaat.
je krijgt dan een soort dubbele aop (abonnee overname punt).
Als je glasvezel niet werkt waar ligt dit dan aan. CIF zal zeggen niet aan ons en dan moet de 2e aanbieder dus eerst gaan controleren of die patch wel in orde is. Maar die zal dan weer zeggen ja die patch dat is het niet etc etc. Kastje muur verhaal creëer je hiermee.
Daarna genereer je per patch tussen 0,5 en 1db extra demping. Net iets dat je niet wilt voor IPtv.
Het vervangen van het CIF FTU is ook niet altijd nodig. Cif heeft lange tijd (ik weet niet zo goed of dat nu nog zo is) dezelfde FTU backplates gebruikt als reggefiber en hier kan je dus diverse modems/CPE's gewoon opklikken.
Ik kan een caiway modem gewoon thuis op mijn KPN/Reggefiber FTU plaatsen (uiteraard werkt het niet maar het past wel)
[ Voor 47% gewijzigd door Taz86 op 21-05-2015 13:34 ]
Word per 1 juli 2016 toegevoegd zie http://www.totaaltv.nl/ni...-kpn-interactieve-tv.html