[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57
En weer een nieuwe provider er bij: KPN gaat ook op glas in Hwijk en Hierden leveren volgens de KPN Wholesale nieuwsbrief!

Wel een leuke situatie aangezien ze zelf al VVDSL buitenring hebben praktisch overal.. Maar zou dit ook betekenen dat Telfort en XS4All kunnen gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
is er een link van deze nieuwsbrief online te zetten of een screenshot?
RadioAir schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:57:
En weer een nieuwe provider er bij: KPN gaat ook op glas in Hwijk en Hierden leveren volgens de KPN Wholesale nieuwsbrief!

Wel een leuke situatie aangezien ze zelf al VVDSL buitenring hebben praktisch overal.. Maar zou dit ook betekenen dat Telfort en XS4All kunnen gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
datacom80 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:21:
is er een link van deze nieuwsbrief online te zetten of een screenshot?

[...]
https://www.kpn-wholesale...harderwijk_en_hierden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
denk dat KPN de tweede fiber in gebruik zal nemen,
de prijs komt zo denk ik wel verder onderdruk te staan met nog meer providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
CAI heeft ooit gezegd dat wat hun betreft hun rol compleet was als een grote aanbieder via CAI Harderwijk zou gaan aanbieden. Nu hadden ze het toen over Ziggo/UPC maar dan nog, KPN is een grote speler! En in principe kan dat prima, als KPN de WBA-apparatuur in de POP's plaatst kunnen ze gewoon de tweede (en zelfs ook de eerste) fiber pakken. De aanvoerkabels liggen al tot in de straatkasten dus KPN kan met betrekkelijk weinig kosten op het netwerk "inhaken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
KPN zal toch echt wel met afwijkende en scherpe tarief pakketten moeten komen, Want anders blijft een CAI inclusief provider toch echt goedkoper dan KPN

Ook zal KPN toch echt geen Coax signaal meeleveren in Harderwijk,

ook is dit snel gegaan terwijl de andere partijen nog klanten naar zich toe proberen te halen, komt het grote KPN om de hoek kijken, en voor CIF wat weer eigenaar is van Caiway opvallend dat dit zo snel gaat,
RadioAir schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:42:
CAI heeft ooit gezegd dat wat hun betreft hun rol compleet was als een grote aanbieder via CAI Harderwijk zou gaan aanbieden. Nu hadden ze het toen over Ziggo/UPC maar dan nog, KPN is een grote speler! En in principe kan dat prima, als KPN de WBA-apparatuur in de POP's plaatst kunnen ze gewoon de tweede (en zelfs ook de eerste) fiber pakken. De aanvoerkabels liggen al tot in de straatkasten dus KPN kan met betrekkelijk weinig kosten op het netwerk "inhaken".

[ Voor 11% gewijzigd door datacom80 op 23-01-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je weet hoeveel klanten KPN nu al heeft in H'Wijk via DSL? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het voor CIF een grote tegenvaller is, nu zijn eigen Caiway moet gaan concurreren met Telfort, KPN en XS4all. Die bieden totaalpakketten waar de Caiwayklant alleen maar van kan dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ik heb me dat altijd wel af gevraagd, maar ik denk niet extreem veel, want de mensen die ik ken hebben allemaal TV via coax van Cai HWK en internet / voip van Solcon of caiway
RadioAir schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:44:
Je weet hoeveel klanten KPN nu al heeft in H'Wijk via DSL? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door datacom80 op 23-01-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
RadioAir schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:17:
Haha, leuk voor een site-to-site VPN toch ;)

CAI Harderwijk is trouwens bezig met HD Simulcast! Deze week de RTL's, volgende week de SBS groep en daarna NPO. Eindelijk de zenders op de juiste volgorde :)
Dit is raar. Vorige week had ik inderdaad de rtl groep hd-zenders op 4, 5 etc. Maar nu zitten die ineens weer op 404, 405 etc. Anderen ook last van? Of heb ik dit alleen? Ik heb niets veranderd naar mijn weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, vreemd genoeg is het bij mij ook weer terug op de oude plaats. Zal ze eens vragen hoe of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Het lijkt er op dat KPN geen fiber gaat huren van CAI /CIF, Maar er echt een overnamen gaat plaatsvinden

dan moet het wel zo zijn dat er één of beide Fibers worden overgenomen , ik zelf denk dat één fiber en dat de andere fiber eigedom blijft van Cai en CIF.

Misschien is dit wel een hele goede deal en heeft CAI en CIF al weer de helft van investering terugverdiend

https://www.kpn-wholesale.com/media/573285/20150123_wba_ftth_harderwijk_en_hierden.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door datacom80 op 23-01-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Er is geen sprake van een overname, maar van een gebruiksrecht. In de POP komt ook KPN WBA apparatuur te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou dat KPN ook op het glasvezelnetwerk komt van CIF.

Dan kan ik eindelijke KPN compleet nemen met een fatsoenlijk HD beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
fatsoenlijk hd beeld? Dus je beweert nu dat het hd beeld van caiway niet goed is?? Sorry maar dat is bullshit. HD beeld van caiway is zeer goed. Zowel op coax als op glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
De rol van CAI HWK wordt er echt een van netbeheerder, op de website zeggen ze zelf ook ‘een nieuwe rol op de achtergrond’
De tijd dat CAI zelf nog TV zenders zal aanbieden zal denk ik over 3 jaar ook niet meer bestaan, En mogelijk zal CAI HWK dan ook wel de COAX geheel verhuren aan een partij zoals Ziggo,
RadioAir schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:51:
Er is geen sprake van een overname, maar van een gebruiksrecht. In de POP komt ook KPN WBA apparatuur te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Ik begreep vorige week van iemand die ik sprak dat de andere fiber gebruikt zal gaan worden voor thuiszorgactige toepassingen.. Samenwerking tussen CAI en een zorginstantie waarvan ik de naam alweer vergeten ben :)

Weet iemand wellicht meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
thuiszorgactige toepassingen.. gaan in de toekomst gewoon over de huidige fiber en dit gaat echt niet op een aparte fiber.
mati1983 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:35:
Ik begreep vorige week van iemand die ik sprak dat de andere fiber gebruikt zal gaan worden voor thuiszorgactige toepassingen.. Samenwerking tussen CAI en een zorginstantie waarvan ik de naam alweer vergeten ben :)

Weet iemand wellicht meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ik begreep dat dit wel het geval zou zijn. Mede met het oog op privacy; een los netwerk zonder internetkoppelingen etc.

Additionele details krijg ik nog ge-e-maild, dus ben benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:21:

Reken er maar op dat dat dit jaar nog gaat gebeuren. Zelfs met de trage molen van CIF. Heb binnen KPN met meerdere personen gesproken die hierover wat te zeggen hebben en zij zijn positief waar ze dat eerder nooit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Neemt bijvoorbeeld Tele2, Vodafone en Online ook haar diensten af via KPN Wholesale ?

In dat geval zou kunnen betekenen dat naast KPN, Telfort en XS4ALL ook deze providers eenvoudig diensten kunnen gaan leveren in H,wijk

hopelijk maak Glasvezel Harderwijk B.V. zelf ook duidelijk wat de deal met KPN Wholesale inhoudelijk betekend voor de eindgebruiker

evenals meldt nieuwsbrief dat de eindgebruiker een ander type FTU , Dan zou het kunnen betekenen dat er weer een technische aanpassing moet plaatsvinden of de providers moeten een afwijkende installatie pakket leveren in H,wijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
datacom80 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:10:

evenals meldt nieuwsbrief dat de eindgebruiker een ander type FTU , Dan zou het kunnen betekenen dat er weer een technische aanpassing moet plaatsvinden of de providers moeten een afwijkende installatie pakket leveren in H,wijk

[...]
Het laatste. KPN meld dat, omdat de FTU die gebruikt wordt niet de 'normale' FTU is zoals in de Reggefiber gebieden. De provider moet dus zorgen voor de juiste hiervoor.
Zie technische specs wba pagina 25:
FTU_AT01 - Attema - CIF FTU 2011 - Geen clickable NT's mogelijk bij deze FTU). NT's alleen via patch cord aan te sluiten op poort 2.

In dit geval gok ik dus dat het een (halve) uFTU wordt, met een patchkabel naar de FTU van GlasvezelHarderwijk. (Net zoals er nu geleverd word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Voor CIF wat 50% mede eigenaar is van Glasvezelnet Harderwijk BV is dit goede deal , Ook omdat Caiway behoorlijk last heeft van Solcon en Fiber in Harderwijk .

Ga er verder maar vanuit de het niet meer lang duurt voordat ook Caiway haar diensten gaat aanbieden via Reggefiber netwerken en KPN Wholesale via netwerken van CIF
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:54:
Ik denk dat het voor CIF een grote tegenvaller is, nu zijn eigen Caiway moet gaan concurreren met Telfort, KPN en XS4all. Die bieden totaalpakketten waar de Caiwayklant alleen maar van kan dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang Caiway met die rotte Entone werkt, zal het niet storm lopen met de klanten op andere glasvezelnetwerken, waar ze kunnen kiezen. Ook is Caiway tot nu toe nog steeds niet in staat op meer dan één televisie, IPTV aan te bieden.

Al met al niet echt een aanbod van guttegut, kijk nou toch eens, dat moeten we hebben !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:20
Hallo,

Ik heb sinds eind december het "Glasvezel pakket 3-in-1 Internet 150/150, Telefonie & Solcon Interactieve TV & HBO" pakket. Nu heb ik sinds het pakket ontzettend veel storing met een aantal HD kanalen dat hier een stroperige vertraging inzit. Nu valt mij op dat de HD kanalen die dit probleem hebben (o.a Fox Sports, BBC One HD en BBC Two HD) de helft minder bandbreedte gebruiken ten opzichte van de HD kanalen die goed werken (NPO 1,2,3 HD) Animal Planet HD heeft in al die 6 weken nog nooit gewerkt.

Mijn ouders hebben hetzelfde pakket en exact dezelfde problemen. Ben ook al 4 weken met Solcon in discussie hierover maar ze hebben zulke geweldige dienstverlening! Alle informatie die ik hun verstuur doen ze helemaal niks mee, en moet elke keer mijn Dune kastje resetten en zo kan ik nog wel door gaan. Ze nemen je als klant ook totaal niet serieus.

Ze maken mooie beloftes maar komen deze op dit moment absoluut niet na!

Mijn vraag is hebben meer mensen in Harderwijk hier last van? Dat bepaalde HD zenders slechte werken of soms zelfs helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het te schandalig voor woorden als Solcon dit niet oplost .
Van wie betrekken ze de HD zenders? Niet van Caiway neem ik aan?

Ik zou ze gewoon schriftelijk in gebreke stellen en als ze niet oplossen binnen paar weken, contract ontbinden.

Dit is echt belachelijk natuurlijk. Jou de volle mep laten betalen en dan zo'n baggerproduct leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Heb je de problemen ook als je op dat moment letterlijk niets doet met internet op je overige apparaten? Eerder in het topic waren er geluiden dat er wellicht iets niet goed was met de Fritzbox waardoor deze problemen optraden. Zou op te lossen zijn met een switch met VLAN mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

FidoDido schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:28:
Hallo,

Ik heb sinds eind december het "Glasvezel pakket 3-in-1 Internet 150/150, Telefonie & Solcon Interactieve TV & HBO" pakket. Nu heb ik sinds het pakket ontzettend veel storing met een aantal HD kanalen dat hier een stroperige vertraging inzit. Nu valt mij op dat de HD kanalen die dit probleem hebben (o.a Fox Sports, BBC One HD en BBC Two HD) de helft minder bandbreedte gebruiken ten opzichte van de HD kanalen die goed werken (NPO 1,2,3 HD) Animal Planet HD heeft in al die 6 weken nog nooit gewerkt.

Mijn ouders hebben hetzelfde pakket en exact dezelfde problemen. Ben ook al 4 weken met Solcon in discussie hierover maar ze hebben zulke geweldige dienstverlening! Alle informatie die ik hun verstuur doen ze helemaal niks mee, en moet elke keer mijn Dune kastje resetten en zo kan ik nog wel door gaan. Ze nemen je als klant ook totaal niet serieus.

Ze maken mooie beloftes maar komen deze op dit moment absoluut niet na!

Mijn vraag is hebben meer mensen in Harderwijk hier last van? Dat bepaalde HD zenders slechte werken of soms zelfs helemaal niet.
EurosportHD,Animal Planet HD, Discovery Science en Discovery World doen het bij mij ook niet.
Het is een bekend probleem, er zit iets in de betreffende streams waarmee de Dune niet overweg kan.
Volgens Solcon wordt het opgelost in de volgende software update (Q1 2015)

btw Wat bedoel je met stroperige vertraging?

Ik had in het begin wel veel last van wegvallende frames met als gevolg een hakkelend/bevriezend beeld.
Dat probleem wordt veroorzaakt door een bug of configuratie fout in de Fritzbox.

Om de één andere reden worden de IPTV streams beïnvloed door het internet verkeer.

Iemand heeft er zelfs een filmpje van gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=yXXR5qiHsx8

Ik heb dat opgelost door een smart switch tussen de Genexis en de router te plaatsen (zie mijn eerdere posts voor de details)

[ Voor 8% gewijzigd door Carbon op 26-01-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Carbon schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:22:
[...]

EurosportHD,Animal Planet HD, Discovery Science en Discovery World doen het bij mij ook niet.
Het is een bekend probleem, er zit iets in de betreffende streams waarmee de Dune niet overweg kan.
Volgens Solcon wordt het opgelost in de volgende software update (Q1 2015)

btw Wat bedoel je met stroperige vertraging?

Ik had in het begin wel veel last van wegvallende frames met als gevolg een hakkelend/bevriezend beeld.
Dat probleem wordt veroorzaakt door een bug of configuratie fout in de Fritzbox.

Om de één andere reden worden de IPTV streams beïnvloed door het internet verkeer.

Iemand heeft er zelfs een filmpje van gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=yXXR5qiHsx8

Ik heb dat opgelost door een smart switch tussen de Genexis en de router te plaatsen (zie mijn eerdere posts voor de details)
Jouw omschrijving klopt aardig, het is inderdaad net of er een aantal frames missen. Vooral met sport zoals voetbalwedstrijden zie je het gewoon elke seconde terug komen.
Ik zal jouw post is even opzoeken

Ik heb geen last dat mijn beeld bevriest zodra ik download, dit verkeer is wel gescheiden, dat had ik eerder wel maar toen zat er een verkeer profiel in mijn frtizbox. Met het nieuwe profiel heb ik daar geen last meer van.

Het is voor mij meer het punt dat je extra pakketten voor de tv aanschaft en dat solcon gewoon zegt ja dat klopt die missen, maar je betaald er natuurlijk wel voor, en aan compensatie doen ze vervolgens niets. Ze bieden een dienst aan die niet compleet is, dan vind ik als klant zijnde dat ik daar op gecompenseerd moe worden.

Ieder geval bedankt voor je reactie!

[ Voor 6% gewijzigd door FidoDido op 26-01-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
RadioAir schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:20:
Heb je de problemen ook als je op dat moment letterlijk niets doet met internet op je overige apparaten? Eerder in het topic waren er geluiden dat er wellicht iets niet goed was met de Fritzbox waardoor deze problemen optraden. Zou op te lossen zijn met een switch met VLAN mogelijkheden.
ja de problemen zijn gewoon constant 24/7 of ik nu download of niet dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Is dit alleen met solcon ip-tv ? Of heeft plinq dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2016
Hier dezelfde problemen FidoDido! Vanaf het begin al.
Het is in de week voor kerst bij mij opgeleverd en iedere keer wordt gezegd dat ze eind van de week de oplossing hopen te hebben.
We kijken nu weer "gewoon" analoog via het Cai signaal omdat het gewoon NIET goed werkt.
Ik vind de Dune een vreselijk ding. Traag opstarten en noem het maar op. Snap niet dat ze voor deze oplossing gekozen hebben.
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat ik een switch zou moeten kopen om die vervolgens te plaatsen dat het probleem dan opgelost is. Solcon moet dit gewoon regelen. Ik ga zelf niets meer aanschaffen om het op te lossen. Het is HUN probleem. Niet dat van mij.
Achteraf spijt dat ik voor Solcon heb gekozen. Jarenlang goede ervaring met zowel klantenservice als het product. Maar ik denk dat het ze allemaal "teveel" wordt en ze het niet aankunnen de hele omzetting naar glasvezel in Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Dat een bedrijf als Solcon zo hoog staat aangeschreven , En er toch nog zulke klachten zijn, gelukkig is er straks nog meer keuze in providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02

Priet

To boldly do what no one has..

Ik ben blij dat ik gewoon via DVB-C kijk :)

In de woonkamer een Humax decoder aangesloten voor het opnemen en timeshiften, op de slaapkamer een Samsung TV met ingebouwde decoder met opname-functie.

Overal HD zonder haperingen en storingen 8)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit echt schandalig van Solcon. Ze leveren een wanprestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
straks met nog meer providers ( als het goed is 8 providers, vijf via CAI HWK aanbod en drie via KPN Wholesale zal de concurrentie alleen maar toenemen, en als goed is ook de kwaliteit, service, dienstverlening etc

ik ben benieuwd of KPN, Telfort en of XS4ALL ook beschikbaar zullen zijn met DVB-C signaal van bijvoorbeeld Glashart media.

En verder is het volgens mij eerste glasvezel net welke niet eigendom / aandeel is van KPN / Reggefiber waar KPN nu diensten op gaat aanbieden voor de particuliere markt, Want een gebied van 19.500 aansluitingen is blijkbaar wel behoorlijk interessant voor meerdere aanbieders,

[ Voor 36% gewijzigd door datacom80 op 27-01-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
DJSmiley schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:30:
[...]

Het laatste. KPN meld dat, omdat de FTU die gebruikt wordt niet de 'normale' FTU is zoals in de Reggefiber gebieden. De provider moet dus zorgen voor de juiste hiervoor.
Zie technische specs wba pagina 25:
FTU_AT01 - Attema - CIF FTU 2011 - Geen clickable NT's mogelijk bij deze FTU). NT's alleen via patch cord aan te sluiten op poort 2.

In dit geval gok ik dus dat het een (halve) uFTU wordt, met een patchkabel naar de FTU van GlasvezelHarderwijk. (Net zoals er nu geleverd word)
Ik hoop maar dat de problemen in drielanden dan opgelost zijn in de administratie van deze of geen.
Want ik heb in muziekland 1 en 4 op beide poorten 2 echt het Caiway signaal staan terwijl dit op poort 1 had gemoeten.
Dus in theorie kan je 2 abonnementen tegelijk afnemen, als kpn maar niet gaat roepen dat poort 2 al bezet is terwijl dat poort 1 had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
JLL87 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:13:
Hier dezelfde problemen FidoDido! Vanaf het begin al.
Het is in de week voor kerst bij mij opgeleverd en iedere keer wordt gezegd dat ze eind van de week de oplossing hopen te hebben.
We kijken nu weer "gewoon" analoog via het Cai signaal omdat het gewoon NIET goed werkt.
Ik vind de Dune een vreselijk ding. Traag opstarten en noem het maar op. Snap niet dat ze voor deze oplossing gekozen hebben.
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat ik een switch zou moeten kopen om die vervolgens te plaatsen dat het probleem dan opgelost is. Solcon moet dit gewoon regelen. Ik ga zelf niets meer aanschaffen om het op te lossen. Het is HUN probleem. Niet dat van mij.
Achteraf spijt dat ik voor Solcon heb gekozen. Jarenlang goede ervaring met zowel klantenservice als het product. Maar ik denk dat het ze allemaal "teveel" wordt en ze het niet aankunnen de hele omzetting naar glasvezel in Harderwijk.
Ik heb vandaag klacht ingediend, dat ik mijn oude pakket weer terug wil, gewoon weer het standaard pakket en tv via de CAI (Dit werkt namelijk al jaren goed). Ben er zelf namelijk helemaal klaar mee, meerdere mensen in Harderwijk die ik ken hebben dit al gedaan. Nu maar afwachten wat ze mij gaan vertellen, zal het nog wel even posten zodra ik antwoordt heb. Ze bewijzen zichzelf hier geen goede dienst mee, ontzettend slechte reclame voor het bedrijf Solcon.

Ik zou zeggen test dit eerst is even goed voor je het aanbied aan je klanten, vraag desnoods je klanten of ze een tijd als test dit willen uitproberen zonder kosten. De kabel blijft namelijk gewoon actief. Het is schandalig dat je je vaste (trouwe) klanten zo slechte dienst levert en vervolgens ook geen eens helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
het IP-TV pakket van Solcon voegt op dit moment al niet veel voor, want bijna alle zenders uit CAI basis pakket zitten ook in Solcon basis pakket op een paar zenders en HBO pakket na geen verschil,
Verder is het DVB-C signaal van CAI altijd in goede kwaliteit en HD zenders wordt ook geen bandbreedte geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik vraag me eigenlijk af hoe ver alle providers zijn met omzetten van docsis naar glas. Heeft iemand daar meer info over toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ik zie firma Schuuring nog volop bezig in de wijk, en er staat op bijna ierder moment van de dag ook een schuuring bus bij de popkast in stadsweiden.
RadioAir schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:18:
Ik vraag me eigenlijk af hoe ver alle providers zijn met omzetten van docsis naar glas. Heeft iemand daar meer info over toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Ruim 2 dagen geleden een ticket ingediend met de tv klacht. Nog niets gehoord van Solcon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:21:

Ik heb liever CIF (Caiway) met fatsoenlijke HD en SD streams dan KPN stream en veelal heb je nog de beschikking over DVB-C voor overige tv's in huis zodat je niet extra p/mnd hoeft te betalen voor een 3e/4e decoder. Het is dat KPN recentelijk mondjemaat een paar HD zenders ook in een hogere kwaliteit via glasvezel aanbied de rest is echt allemaal gecomprimeerde streams met veelal ook ontbrekend Dolby geluid streams.
JLL87 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:47:
Ruim 2 dagen geleden een ticket ingediend met de tv klacht. Nog niets gehoord van Solcon....
Waarom worden Solcon klachten eigenlijk in een CAI Harderwijk topic genoemd?
Heb je overigens al eens de webcare van ze benaderd bijvoorbeeld via Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
op KPN glasvezel worden er nog steeds HD zenders in HD Ready 720 doorgegeven ipv Full HD 1080 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de meeste zenders geeft KPN nog door in baggerkwaliteit.
Tien zenders worden nu in normale HD kwaliteit doorgegeven door KPN en gelijk gaat daar de vlag uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
funrider schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:22:

Waarom worden Solcon klachten eigenlijk in een CAI Harderwijk topic genoemd?
Heb je overigens al eens de webcare van ze benaderd bijvoorbeeld via Twitter.
Denk dat er meer Solcon klanten zijn dan klanten bij andere providers? Of hier alleen de Solcon klagers zitten.. ;) ;) ;)
Via twitter krijg ik al helemaal geen antwoord. Het snelste was tot nu toe het ticket.
Bellen via het service nummer sta je zo 30-45 minuten in de wacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
datacom80 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:28:
op KPN glasvezel worden er nog steeds HD zenders in HD Ready 720 doorgegeven ipv Full HD 1080 ?
De term Full HD is meer gekoppeld aan 1080p wat echter niet via televisie aanbieders zoals UPC/Ziggo/KPN in Nederland wordt aangeboden. Overigens de aanbieders geven veelal direct het signaal door (vanuit de MediaGateway) zoals de tv zender dit aanlevert en in veel gevallen is dit 1080i en nog in enkele gevallen in 720p.

KPN heeft inderdaad wel in het verleden (en nog) het originele signaal 'geknepen' voor de meeste zenders, maar gelukkig geven ze inmiddels (zie ook mijn eerdere link) een groot aantal HD zenders in de originele kwaliteit door (mits je glasvezel hebt, dus niet met 'gewone' IPTV via ADSL2).

Kijk ook eens naar dit of dit artikel waaruit blijkt dat 1080i niet per definitie beter is dan 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
zolang Cai Harderwijk een goed DVB-C TV-pakket levert neem ik in ieder geval geen IP-TV dienst af van een CAI inclusief provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat er? Cai Harderwijk heeft erg weinig HD zenders hoor. Caiway maar liefst 30 HD zenders in het ongecodeerde basispakket.

Ik vind dat Cai Harderwijk zich eens flink achter de oren moet krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
OP HD zender aanbod na ben ik zeer tevreden.
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:05:
Is dat er? Cai Harderwijk heeft erg weinig HD zenders hoor. Caiway maar liefst 30 HD zenders in het ongecodeerde basispakket.

Ik vind dat Cai Harderwijk zich eens flink achter de oren moet krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Xs4all gaat pakketten leveren in harderwijk. Dit staat te lezen op de site. ik ben benieuwd evenals telfort en kpn of men met afwijkende pakket prijzen op de markt komt lokaal gericht op Ftth in Harderwijk. Het wordt zo wel een heftige strijd met zo veel providers voor 19.500 aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Na 4 dagen een reactie van Solcon.
Ze werken er hard aan met AVM en Schuuring.
En zodra ze een oplossing hebben wordt ik op de hoogte gebracht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
En de huidige klanten maar in de kou laten staan. En gewoon wel maandelijks aftikken voor een dienst wat niet goed werkt,

Provider met een hart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan dus niet, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Hi JLL87:

http://www.consumentenbon...-advies/voorbeeldbrieven/
Onder het stukje 'Telefonie, internet, TV providers (5)'

Wellicht dat je nog niet tot ontbinding over wilt gaan, maar misschien wel verstandig om het maar alvast in werking gesteld te hebben. Enerzijds maakt het mogelijk indruk, anderzijds kun je er vanaf wanneer je het beu bent, zonder dan nog met het hele circus te hoeven te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Dank je mati1983.
Ik zal eens ff kijken of ik dat in werking ga stellen...
Ergens heb ik geen zin in dit "circus".
Ik kan via de coax nog tv kijken dus er is niet zoveel aan de hand. Maar goed je betaald er wel voor..

Had in dat ticket ook nog andere vragen gesteld maar natuurlijk geen antwoord op gehad :/ :/ (Tablet tv voor android, opnemen/pauzeren en compensatie...).
Maar weer een ticket aangemaakt om nog een reactie op deze vragen te krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
RadioAir schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:27:
Nee, vreemd genoeg is het bij mij ook weer terug op de oude plaats. Zal ze eens vragen hoe of wat :)
Weet je inmiddels al hoe het komt dat de HD zenders weer op de oude plek (400+) staan? Vond het wel relaxt dat ze op 1, 2, 3 etc stonden....

• datacom80
Zijn er in middels al wat meer details bekend welke partijen via KPN Wholesale diensten gaan aanbieden via glasvezel in Harderwijk?

ik lees alleen bij XS4all dat er vanaf medio maart glasvezel beschikbaar is , pakket details ontbreken

[ Voor 5% gewijzigd door datacom80 op 19-02-2015 14:38 ]

• RadioAir
Het is WBA, dus het zullen gewoon de landelijke pakketten zijn neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Natuurlijk hebben de cai inclusief providers al een dikke voorsprong op de nieuwe aanstaande providers . En een klant wilt denk ik ook niet erg graag zonder coax signaal . Dus wat dat betreft hebben de cai inclusief providers zeker een hoge toegevoegde waarde. Tenzij iemand graag wifi hotspots en muziek diensten. wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ik weet niet wat de huidige status is, maar ik weet van enkele mensen in mijn omgeving dat ze (grote) problemen hadden op bepaalde zenders ivm 4G. Slechte ontvangst, blokkerig, haperingen, etc. Het advies van CAI luidt 'kabels vervangen'. CAI kan er natuurlijk weinig aan doen, maar even 1-2-3 alle bekabeling vervangen is niet altijd even eenvoudig te realiseren. Daarnaast verhelpt dit ook niet altijd de problemen.

Er even vanuit gaand dat mijn vriendenkring nou ook weer niet zó bijzonder is (;)), kan ik me voorstellen dat het voor sommigen dé oplossing is om ook tv via glas te doen.

Overigens heb ik zelf, gelukkig, nooit last gehad van mijn CAI signaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik herken de problemen voornamelijk bij Vodafone 4G icm SBS6 HD en Veronica HD. Die vallen volledig weg als je slechte bekabeling hebt.

For the record, zelfs op een Hirschmann KOKA799 die volledig volgens het boekje aangesloten is kan je door een iPhone die een speedtest doet via Voda 4G nog storing krijgen. Heb zelf alles van de TV beneden omgezet naar KOKA9 TS en die krijg ik niet meer plat. Kabel naar boven is nog KOKA799 en sinds ik KPN heb ipv Voda heb ik nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
mati1983 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:23:
Ik weet niet wat de huidige status is, maar ik weet van enkele mensen in mijn omgeving dat ze (grote) problemen hadden op bepaalde zenders ivm 4G. Slechte ontvangst, blokkerig, haperingen, etc. Het advies van CAI luidt 'kabels vervangen'. CAI kan er natuurlijk weinig aan doen, maar even 1-2-3 alle bekabeling vervangen is niet altijd even eenvoudig te realiseren. Daarnaast verhelpt dit ook niet altijd de problemen.

Er even vanuit gaand dat mijn vriendenkring nou ook weer niet zó bijzonder is (;)), kan ik me voorstellen dat het voor sommigen dé oplossing is om ook tv via glas te doen.

Overigens heb ik zelf, gelukkig, nooit last gehad van mijn CAI signaal..
Kabels vervangen is tegenwoordig vaker nodig. Nu zit er in de buurt geen Digitenne zendmast, anders had je nog meer last gehad van storing.
4G masten zitten er wel. En dat merk je dus op de zenders die op/rond die frequenties zitten.

Maar veel mensen zien het niet zitten om goede kabel te trekken. Soms niet mogelijk (je komt regelmatig kabels tegen die compleet weggestucked zijn, zonder buisje) of soms 'te duur'.
Bedenk wel dat het compleet vervangen al snel 100 eur kost... paar einddoosjes, connectoren, aansluitkabels.. tikt toch door. En as je niet handig bent, komt arbeid er nog eens bij. Voor veel mensen is 100 eur al iets wat ze niet hebben, en/of de reactie 'het werkte eerst wel en ik heb niets veranderd dus waarom moet ik nu kosten maken.'

Maar voor hetzelfde geld zit het in een klein stukje waardoor het mis gaat: Ik heb een klant gehad waar de binnenhuisinstallatie netjes en goed was aangelegd (Hirschmann) maar de kabel tussen wanddoos en TV een dropvetertje was... Tja, dan heeft je installatie vervangen geen nut, je signaal blijft storen zolang je DAT stukje niet vervangt.

IPTV kan dan een goede workaround zijn. Bijkomend voordeel is dat je dan, afhankelijk van de provider, interactief hebt en andere zenders. (Voor zover dat voor mensen interessant is).

Enige wat een kabelaar kan doen is de frequenties van 4G niet gebruiken. Dan heeft interferentie ook geen invloed meer (naja niet voor de belevenis van de klant). Maar om alle 4G (800Mhz band) niet te gebruiken betekend aardig wat capaciteitsverlies: In theorie moet je dan 790-862Mhz vrijhouden... Maar ja als kabelaar wil je de hogere frequenties liever niet gebruiken, omdat dat de binneninstallatie sneller problemen geeft (scheefloop door hogere demping op hogere frequenties)

Als je je installatie wel gaat vernieuwen, neem dan KOKA799. Nog beter is de opvolger: KOKA 9TS. Die is nog beter afgeschermd tegen 4G. Als je dus nog moet beginnen, dan die nemen. Maar zoals al gezegd: De aansluitkabeltjes, connectoren en splitters zijn minstens zo belangrijk. Alleen een kabel vervangen lost t niet gegarandeerd op.
RadioAir schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:46:
Ik herken de problemen voornamelijk bij Vodafone 4G icm SBS6 HD en Veronica HD. Die vallen volledig weg als je slechte bekabeling hebt.
Als t overzicht van Archie nog klopt dan zit zowel SBS6 als Veronica HD op dezelfde transponder op 842Mhz

Dat is ook de freq die Vodafone toegewezen gekregen heeft in zijn vergunning...
http://loket.agentschapte...umentName=2709182_RDR.pdf

Dus ja, dan wordt het een wedloop. En met de zendvermogens van een telefoon dichtbij blaas je dan ook door een KOKA799 kabeltje heen. Een 9TS maakt dan net het verschil

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 22-02-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Voor de iptv kijkers via Solcon: Update Solcon TV platform (Dune settopbox)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
gewoon alles goed getest te hebben en dan pas aan je klant je dienst verkopen.

Wat zijn verder nu de ervaringen met Caiway IP –TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Weer wat probleempjes gehad met Solcon.
Vorige week wat problemen gehad met tv.
Maandag gebeld met deze vraag. Alles stond goed en moest LAN 3 maar eens testen. Thuis aangekomen uit mijn werk getest (klantenservice gesloten natuurlijk) maar geen resultaat.

Dinsdag weer gebeld.
Er stond toch iets niet goed, apart de dag er voor nog wel...
Zijn oplossing werkte ook niet. Dus door de medewerker van Solcon is de box gereset op afstand. Want de problemen bij de TV kwamen door de nieuwe update van de Fritzbox. Ik mocht geen updates installeren ivm het tv haperige/blokkerige signaal... Prima. Gevolg bij het opnemen van de vaste lijn werd bij de beller een boodschap gegeven dat de persoon die u probeert te bellen niet bereikbaar is.
Dus zelf de fritzbox opnieuw ingesteld met de oude software.
Afgelopen weekend (begon op vrijdag) was er storing met de IPTV. Dit was zaterdag volgens Solcon opgelost.
Tot gisteravond geen signaal gehad op de IP/TV.
Door de medewerker werd gevraagd wederom LAN 3 te testen. Werkte ook dit keer niet.
Weer terug op LAN 4 en wederom de Fritzbox gereset.
Werkte niet en duurde een half uur om IP-adres te verkrijgen.
Vervolgens zegt de medewerker dat ik oude software op de Fritzbox heb staan....... 8)7 8)7
Dus ik het verhaal uitgelegd maar volgens Solcon was er een nieuwere update en heeft deze update vervolgens geupdate.
Versie nummer gecheckt. 6.20. Dit stond er ook al op voordat de "oudere" software op de Fritzbox stond sinds vrijdag.
Maar alles werkt weer. Alleen de haperingen zijn nog niet uit de zenders.

De medewerker vertelde inderdaad over een update van de Dune waarbij de UI ook veranderd zou worden en opnemen/pauzeren ook mogelijk zou moeten worden.
Ik hoop dus dat als morgenochtend de Dune geupdate is de haperingen eruit zijn maar ook pauze/opnemen mogelijk is.
En dat het UI even wat professioneler eruit gaat zien.
Ben benieuwd!!

[ Voor 3% gewijzigd door JLL87 op 25-02-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Haha ja.. In essentie helemaal met je eens.
Wanneer je dit doet met andere concurenten welke wél direct aanbieden ben je echter te laat en vis je achter het net.

Op tijd beginnen met testen en er voldoende resources tegenaan smijten. Dat wel.. Maar ja.. Ook dat is een kostenplaatje natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
zijn er nog steeds snelheid verschillen via WiFi tussen de Fritzbox en de eerder door Solcon geleverde Thompson TG789 in de coax tijd?
ik kom met de Thomson nooit boven 35/ 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

JLL87 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:48:
De medewerker vertelde inderdaad over een update van de Dune waarbij de UI ook veranderd zou worden en opnemen/pauzeren ook mogelijk zou moeten worden.
[...]
En dat het UI even wat professioneler eruit gaat zien.
Ben benieuwd!!
Die update is nog niet beschikbaar.

Volgens Solcon bevat de komende update voor de Dune (Q1 2015) de volgende verbeteringen/fixes

1) Dolby Digital ondersteuning
2) Fix voor het niet onthouden van de volume instelling.
3) Fix voor de niet werkende kanalen (EuroSport1HD, Discovery Science, Discovery World etc...)
4) Opnemen en live pauzeren

Daarnaast verwacht ik in ieder geval dat de volgende punten zijn aangepakt:

1) 'Normale' tijdlijn EPG die met één knopdruk is op te roepen..
2) Consistent gebruik van de remote knoppen voor UI navigate.

[ Voor 5% gewijzigd door Carbon op 28-02-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Carbon schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:46:
[...]

Die update is nog niet beschikbaar.

Volgens Solcon bevat de komende update voor de Dune (Q1 2015) de volgende verbeteringen/fixes
Dan hebben ze nog 1 maand :P

Zal wel later worden

[ Voor 9% gewijzigd door JLL87 op 02-03-2015 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
datacom80 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:32:
zijn er nog steeds snelheid verschillen via WiFi tussen de Fritzbox en de eerder door Solcon geleverde Thompson TG789 in de coax tijd?
ik kom met de Thomson nooit boven 35/ 40
Heb je hierover al eens gebeld met Solcon? De Technicolor deed bij mij wel eens 100Mbit, idioot maar waar. Is met met de Fritz nog niet gelukt. Voor mij geen issue, hangt een time capsule aan, maar er zijn wat software updates voor de Thomson en Technicolor geweest die wellicht helpen. Ook je wifi op N-only en zorgen dat je daadwerkelijk 40MHz hebt om mee te werken helpen enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ik weet niet of het wil zin heeft om te bellen , want mensen die ik ken wel een fritzbox hebben met solcon 100mb komen ook niet boven de 50/40,
RadioAir schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:04:
[...]

Heb je hierover al eens gebeld met Solcon? De Technicolor deed bij mij wel eens 100Mbit, idioot maar waar. Is met met de Fritz nog niet gelukt. Voor mij geen issue, hangt een time capsule aan, maar er zijn wat software updates voor de Thomson en Technicolor geweest die wellicht helpen. Ook je wifi op N-only en zorgen dat je daadwerkelijk 40MHz hebt om mee te werken helpen enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Thomson en Technicolor kunnen zeker wel 100Mbit halen. Met Fritz mij niet gelukt nog, maar nooit goed getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Er is nog niet echt een teken van leven vanuit KPN kamp, Ik ben benieuwd of KPN en haar dochters straks rustig de markt op stappen in Harderwijk of dat men met alle toeters en bellen zich gaan presenteren met extreme hoge welkoms kortingen / aanbieden etc

Weet iemand al meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installatie glasvezel bij m'n moeder;
18 februari, gras te soppig voor hoogwerker, ondersteunende platen niet aanwezig. Installatie geen doorgang.
6 maart, gras te soppig voor hoogwerker, ondersteunende platen niet aanwezig. Installatie geen doorgang.

Die gasten zij hun baan onwaardig, 2x toe met een hoogwerker komen. Bij de tweede keer weet je toch hoe het eruit ziet?

Waar moet ik nou een klacht indienen? Bij Schuuring (het installatiebedrijf) of een andere partij?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
lijkt mij bij de provider waarvan de dienst word afgenomen of je moet eens aankloppen bij de CAI
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:12:
Installatie glasvezel bij m'n moeder;
18 februari, gras te soppig voor hoogwerker, ondersteunende platen niet aanwezig. Installatie geen doorgang.
6 maart, gras te soppig voor hoogwerker, ondersteunende platen niet aanwezig. Installatie geen doorgang.

Die gasten zij hun baan onwaardig, 2x toe met een hoogwerker komen. Bij de tweede keer weet je toch hoe het eruit ziet?

Waar moet ik nou een klacht indienen? Bij Schuuring (het installatiebedrijf) of een andere partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

JLL87 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 07:41:
[...]

Dan hebben ze nog 1 maand :P

Zal wel later worden
Inmiddels is de update weer uitgesteld, nu wordt het april/mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:20:
Er is nog niet echt een teken van leven vanuit KPN kamp, Ik ben benieuwd of KPN en haar dochters straks rustig de markt op stappen in Harderwijk of dat men met alle toeters en bellen zich gaan presenteren met extreme hoge welkoms kortingen / aanbieden etc

Weet iemand al meer ?
Volgens een XS4All medewerker wordt het begin april (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
In de KPN systemen zie ik nog altijd 25-3-2015 als opleverdatum van mijn KPN WBA vezel staan. Dus vraag me dat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
komen ze met speciale acties op de markt in Harderwijk?
en ik neem aan dat KPN / XS4ALL en Telfort vast geen CAI inclusief providers gaan worden?
Zijn er verder andere providers bekend die willen gaan aanbieden in Harderwijk al dan niet via KPN Wholesale ?

?
RadioAir schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:32:
In de KPN systemen zie ik nog altijd 25-3-2015 als opleverdatum van mijn KPN WBA vezel staan. Dus vraag me dat af.

[ Voor 3% gewijzigd door datacom80 op 20-03-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het is gewoon het WBA aanbod. Dus alle providers die nu op Reggefiber zitten kunnen ook op CAI glas leveren. CAI inclusief zullen ze niet worden.

Acties.. Geen idee. Hooguit dat ze hun eigen klanten aanschrijven over te gaan naar glas.. Wie het wilt heeft het al inmiddels denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
RadioAir schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:18:
Het is gewoon het WBA aanbod. Dus alle providers die nu op Reggefiber zitten kunnen ook op CAI glas leveren. CAI inclusief zullen ze niet
Alle providers die gebruik maken van KPN of KPN Wholesale.
Partijen die eigen infra op Reggefiber kunnen niet automatisch ook leveren (denk bv aan glasoperator, xsyou of solcon)
Die kunnen alleen leveren via of cai infra of kpn wholesale. Het is geen open netwerk waarop men eigen actieve apparatuur kan plaatsen.

Reggefiber js slechts 1 van de netwerken waar KPN op actief is. En op dat netwerk zitten ook andere operators. Maar alles wat kpn wholesale doet kan dan ook in Harderwijk leveren. Denk bv aan Vodafone, XS4all, Telfort maar ook de partijen als Unet, Routit enz. Iedereen die maar gekoppeld zit aan kpn (wholesale)

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 21-03-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Glasoperator wordt ontmanteld, XSYou levert via CAI zelf, Solcon idem. Bij Solcon zou in theorie wel het landelijke aanbod via KPN WBA geleverd kunnen worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
doordat vezel 2 nu in gebruik word genomen zal er ook geen ruimte meer zijn voor een bijvoorbeeld glashart media met een eigen DVB-C signaal
RadioAir schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:34:
Glasoperator wordt ontmanteld, XSYou levert via CAI zelf, Solcon idem. Bij Solcon zou in theorie wel het landelijke aanbod via KPN WBA geleverd kunnen worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
RadioAir schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:34:
Klopt, Solcon kan op 2 manieren straks leveren. Glasoperator wordt niet zozeer ontmanteld, echter houd VF alleen de rendabele gebieden aan om eigen apparatuur te houden, de rest zetten ze 'terug' naar het kpn wholesale portfolio. En dat kunnen ze straks ook in Harderwijk aanbieden in principe.
datacom80 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:13:
doordat vezel 2 nu in gebruik word genomen zal er ook geen ruimte meer zijn voor een bijvoorbeeld glashart media met een eigen DVB-C signaal
[...]
Kan op zich wel maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen. Technisch kan het. Om de UFTU te plaatsen moeten ze toch met een kabel werken welke op de bestaande aansluiting gemonteerd wordt. Dan kan in de FTU ook een WDM filter monteerd worden waardoor er zowel data als catv over 1 vezel kan.
Maar ik verwacht niet dat KPN dat gaat doen. Je ziet vrijwel geen enkele provider meer die dat nog actief aanbied. Telfort en Vodafone hebben het bv al uit hun portfolio gehaald (niet meer leverbaar bij nieuwe abbonementen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
en daarom lijkt het mij dat de CAI inclusief providers wel de meest aan marktaandeel zullen behouden daar hun wel DVB-C aanbieden, ,want zolang je altijd voor een tweede IP-TV decoder extra moet betalen. Blijft coax meest interessante voor RTV signaal
DJSmiley schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Klopt, Solcon kan op 2 manieren straks leveren. Glasoperator wordt niet zozeer ontmanteld, echter houd VF alleen de rendabele gebieden aan om eigen apparatuur te houden, de rest zetten ze 'terug' naar het kpn wholesale portfolio. En dat kunnen ze straks ook in Harderwijk aanbieden in principe.

[...]

Kan op zich wel maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen. Technisch kan het. Om de UFTU te plaatsen moeten ze toch met een kabel werken welke op de bestaande aansluiting gemonteerd wordt. Dan kan in de FTU ook een WDM filter monteerd worden waardoor er zowel data als catv over 1 vezel kan.
Maar ik verwacht niet dat KPN dat gaat doen. Je ziet vrijwel geen enkele provider meer die dat nog actief aanbied. Telfort en Vodafone hebben het bv al uit hun portfolio gehaald (niet meer leverbaar bij nieuwe abbonementen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Carbon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Inmiddels is de update weer uitgesteld, nu wordt het april/mei.
Zo gaat het al vanaf november :P (niet de update maar de belofte dat het vanaf december '14 het opnemen/pauzeren zou moeten werken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
overigens staat er nergens meer bij de pakketten van Harderwijk dat er een opnemen pakket afgenomen kan worden en bij de landelijke diensten is dit wel mogelijk voor € 4,95 p.m.
JLL87 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:26:
[...]

Zo gaat het al vanaf november :P (niet de update maar de belofte dat het vanaf december '14 het opnemen/pauzeren zou moeten werken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:13:
overigens staat er nergens meer bij de pakketten van Harderwijk dat er een opnemen pakket afgenomen kan worden en bij de landelijke diensten is dit wel mogelijk voor € 4,95 p.m.
[...]
In Harderwijk gebruikt Solcon het eigen ontwikkelde nog in ontwikkeling zijnde IP/TV platform.

[ Voor 4% gewijzigd door Carbon op 24-03-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
KPN, Telfort , XS4ALL, Online maar ook Tweak leveren vanaf vandaag diensten , Vodafone en Tele2 niet

( BRON https://www.facebook.com/harderwijkopglasvezel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Goede zaak, lekker veel keuze. Ben benieuwd of ze klanten ook actief van xDSL gaan migreren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Er zijn zo te zien nu geen (speciale) lokale acties voor Harderwijk beschikbaar . Dit gecheckt op de site bij Kpn en telfort. . .
datacom80 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:56:
KPN, Telfort , XS4ALL, Online maar ook Tweak leveren vanaf vandaag diensten , Vodafone en Tele2 niet

( BRON https://www.facebook.com/harderwijkopglasvezel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
datacom80 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:13:
[...]
Klopt inderdaad, hebben ze mij ook verteld dat het er nu niet meer staat maar toen ik het afsloot wel.
Dus eigenlijk schieten ze tekort :-O
Zou ik ze dan in gebreken kunnen stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ze zullen nu toch echt wel haast moeten maken, nu ook KPN , Telfort etc leveren over glas, 8)7
JLL87 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Klopt inderdaad, hebben ze mij ook verteld dat het er nu niet meer staat maar toen ik het afsloot wel.
Dus eigenlijk schieten ze tekort :-O
Zou ik ze dan in gebreken kunnen stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nu al meer HD zenders op de coaxkabel in Harderwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nope, gaat voorlopig ook niet gebeuren denk ik.

Niet dat ik dat persoonlijk heel erg vind overigens. Kijk, ik zou het leuk vinden als het basispakket net zo uitgebreid was als dat van Ziggo, maar het is een bijproduct, net zoals bijvoorbeeld het Glashart Media coax signaal.

We nemen ook geen dienst meer af van de CAI, maar van een andere provider waar het basissignaal toevallig bij in zit. Ik vind het al heel wat dat we zonder smartcard naar de eerste 10 kanalen in HD kunnen kijken.

Zou je echter wél nog een abbo bij CAI Harderwijk zelf hebben dan kom je aardig bekrompen uit. De Caiway oplossing waarbij je extra zenderpakketten ook nog op de coax krijgt met kanalen waar beschikbaar is dan wel weer erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ook jammer dat CAIWAY geen IP-TV aanbied bij Glas100 pakket maar pas bij Glas200 maar nu met alle extra providers zal er waarschijnlijk later dit jaar wel meer mogelijk zijn,
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:26:
Zijn er nu al meer HD zenders op de coaxkabel in Harderwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik heb glasvezel in Harderwijk, via Solcon. Gebruik iptv via de bijgeleverde Dune HD TV-102. Echter vind ik deze langzaam en simpel, wil ook optisch kunnen aansluiten op mijn versterker.
Maar kan ik nu elke decoder/mediaspeler gebruiken om iptv te kunnen gebruiken?

Ik zie in de pricewatch eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Zie nergens dat een decoder iptv ondersteunt. Weet eigenlijk niet wat ik zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Goofyduck384 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:32:
Ik heb glasvezel in Harderwijk, via Solcon. Gebruik iptv via de bijgeleverde Dune HD TV-102. Echter vind ik deze langzaam en simpel, wil ook optisch kunnen aansluiten op mijn versterker.
Maar kan ik nu elke decoder/mediaspeler gebruiken om iptv te kunnen gebruiken?
Bij Solcon in Harderwijk zit je vast aan de Dune TV-102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Serieus? Waarom is dat dan? Bij normale decoders, coax, kun je toch ook verschillende typen gebruiken? Waar zit dat dan in?

Wel jammer, maar bedankt voor je antwoord 😄
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste