[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
Vanwege tegenvallende wifi-prestaties van de Fritzbox en het stotteren van IPTV ben ik gaan experimenteren met een managed switch (TP-Link TL-SG105E, ~€27, http://tweakers.net/pricewatch/411190/tp-link-tl-sg105e.html).

Na wat research te hebben gedaan op het internet (vanwege weinig ervaring met netwerken) heb ik een werkende setup. Als eerste op de Genexis volgt de managed switch waarbij VLAN 4 (IPTV) gescheiden wordt van het internet. De Dune zit direct op de switch en werkt nu zonder te stotteren! Internet wordt tijdelijk nog even afgehandeld door de Fritzbox maar morgen vervang ik deze door mijn eigen router.

Nog wel even afwachten of de Dune ook blijft werken en niet profiteert van een eventjes daarvoor door de Fritzbox geopende PPPoE sessie. In ieder geval is mij duidelijk geworden dat het stotteren van de Dune door de Fritzbox komt.

[ Voor 65% gewijzigd door Xyrr op 11-12-2014 01:55 ]

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Xyrr schreef op donderdag 11 december 2014 @ 01:43:
In ieder geval is mij duidelijk geworden dat het stotteren van de Dune door de Fritzbox komt.
Blijft je ook stabiel beeld houden als je speedtest draait?

• fretd12
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 17:13
Zojuist is glasvezel hier aangesloten (Fiber.nl, Fritzbox 7360). Beloofde snelheid van 500/500 haal ik bij lange na niet. Met bekabelde (Cat6a) verbinding 78/28. Gelijk maar gemeld, ben benieuwd!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

fretd12 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:24:
Zojuist is glasvezel hier aangesloten (Fiber.nl, Fritzbox 7360). Beloofde snelheid van 500/500 haal ik bij lange na niet. Met bekabelde (Cat6a) verbinding 78/28. Gelijk maar gemeld, ben benieuwd!
Controleer even of switch poort 2 op 1Gb/s staat, (staat default op 100Mb/s)

Menu: Home Netwerk -> Network tab: Network Settings

• fretd12
Heb ik inderdaad gedaan, was daarvoor nog lager 😉

[ Voor 93% gewijzigd door fretd12 op 11-12-2014 11:23 ]

Verwijderd

je netwerkkaart even verwijderen bij hardware in stellingen en dan opnieuw pc laten zoeken naar de kaart, bij bij lostte dat het probleem op.

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Carbon in "[CAI Harderwijk/CIF] Glasvezel in gemeen..."
Xyrr schreef op donderdag 11 december 2014 @ 01:43:
Vanwege tegenvallende wifi-prestaties van de Fritzbox en het stotteren van IPTV ben ik gaan experimenteren met een managed switch (TP-Link TL-SG105E, ~€27, http://tweakers.net/pricewatch/411190/tp-link-tl-sg105e.html). Nog wel even afwachten of de Dune ook blijft werken en niet profiteert van een eventjes daarvoor door de Fritzbox geopende PPPoE sessie.
Dankzij de capture mode van de Fritzbox en Wireshark weet ik inmiddels dat Solcon in Harderwijk geen PPPoE gebruikt.

Voor een eigen router moet je de WAN poort instellen op DHCP (Instelling automatic IP op mijn Asus RT66AC)
Na het aansluiten van een andere router de Genexys een paar seconden uit- en vervolgens weer aanzetten!

Internet verkeer is untagged, maw loopt niet via een apart VLAN

IP/TV gaat via VLAN 4

[ Voor 10% gewijzigd door Carbon op 11-12-2014 12:02 ]

• fretd12
Heb het op 3 PC's geprobeerd, helaas niks... Afwachten wat Fiber gaat zeggen.
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:33:
je netwerkkaart even verwijderen bij hardware in stellingen en dan opnieuw pc laten zoeken naar de kaart, bij bij lostte dat het probleem op.

• Xyrr
Blijft je ook stabiel beeld houden als je speedtest draait?
Zojuist getest en er is geen enkele hapering, blokjes of wat dan ook zichtbaar tijdens een speedtest. Dit is zonder enige vorm van QoS. Het interessante is dat de speedtest ook dezelfde resultaten blijft geven (~158/160) of de Dune nou een HD-stream ontvangt of niet. Het lijkt er dus op dat de diensten gestapeld worden geleverd en de Fritzbox de problemen veroorzaakte.

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Xyrr schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:45:
[...]

Zojuist getest en er is geen enkele hapering, blokjes of wat dan ook zichtbaar tijdens een speedtest. Dit is zonder enige vorm van QoS.
Volgens mij wordt QoS door de DSLAM geregeld.

Vanmiddag ga ik een poging wagen om de Asus router aan te sluiten.

Als IP/TV bridging daarmee wel goed gaat weten we zeker dat de (stotter) problemen worden veroorzaakt door de Fritzbox.

Word vervolgt...

• Xyrr
Carbon schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:01:
[...]
Dat zou inderdaad kunnen.

Ik heb zojuist het internet signaal doorgestuurd naar mijn eigen router en het werkt allemaal prima. Hoe het met telefonie zit weet ik niet want ik heb geen vaste telefoon meer. De Fritzbox kan terug de doos in :D

[ Voor 10% gewijzigd door Xyrr op 11-12-2014 16:13 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Carbon schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:01:
[...]

Vanmiddag ga ik een poging wagen om de Asus router aan te sluiten.

Als IP/TV bridging daarmee wel goed gaat weten we zeker dat de (stotter) problemen worden veroorzaakt door de Fritzbox.

Word vervolgt...
Klopt. IPTV (en voip) heeft een hogere QoS in het netwerk dan het internetverkeer. Het netwerk en de Dune zijn niet het issue hierin. Dat blijkt ook uit de users die hier in dit topic IPTV kijken buiten hun Fritzbox om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

DJSmiley schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:19:
[...]

Klopt. IPTV (en voip) heeft een hogere QoS in het netwerk dan het internetverkeer. Het netwerk en de Dune zijn niet het issue hierin. Dat blijkt ook uit de users die hier in dit topic IPTV kijken buiten hun Fritzbox om.
Dat de Fritzbox het probleem veroorzaakt is inmiddels wel duidelijk.

Internet verkeer is untagged (normal priority), de IP/TV stream packets (vlan 4) hebben prioriteit 4 (high priority), je zou verwachten dat de router de IP/TV packets voorrang geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2016
Mijn schoonouders zijn aangesloten op glasvezel bij Solcon.

Nu kunnen ze de gemiste oproepen niet meer zien op hun DECT telefoons.
ze hebben een Arizona 810 van KPN. Kan dit de oorzaak zijn?
AVM van de Fritz!box adviseerd een Fritzphone.
weten jullie of er nog andere telefoons zijn die de gemiste oproepen i.c.m. de Fritz!box?

Solcon kan dit niet oplossen.. telkens als we Solcon bellen wordt er gezegd dat er van alles fout staat in het modem. Na deze veranderingen kunnen ze niet meer bellen.. nadat ik de instellingen weer terug zet op de instellingen volgens de handleiding werkt het weer.
De helpdesk is overigens erg slecht bereikbaar. Lijkt of er maar 1 persoon in het callcenter zit. 4 personen voor je is standaard 30-45 minuten wachttijd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
JLL87 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:43:

weten jullie of er nog andere telefoons zijn die de gemiste oproepen i.c.m. de Fritz!box?

Solcon kan dit niet oplossen.. telkens als we Solcon bellen wordt er gezegd dat er van alles fout staat in het modem. Na deze veranderingen kunnen ze niet meer bellen.. nadat ik de instellingen weer terug zet op de instellingen volgens de handleiding werkt het weer.
De helpdesk is overigens erg slecht bereikbaar. Lijkt of er maar 1 persoon in het callcenter zit. 4 personen voor je is standaard 30-45 minuten wachttijd!!!
Werkt normale nummerweergave wel?

Mijn eerste idee zou zijn dat de tijd verkeerd staat op de Fritz!box. Kun je eens kijken of je daar iets van NTP in kan configureren? Het kan best zijn dat je de gemiste oproepen wel kan zien maar doordat de datum/tijd verkeerd staat je toestel denkt dat t antieke oproepen zijn (of daardoor uberhaupt niet logt)

Bij FSK wordt de tijd nl meegestuurd. Klopt die niet, dan kan dat rare effecten hebben. Klok van telefoon die reset na een inkomende oproep, missende/foutieve historie enz.

Ik ken de Fritz!boxen verder niet, maar ik heb dit issue in het verleden meegemaakt op een Docsis CMTS en Genexis modems.
kraats schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:03:
[...]

Hoe zijn de DECT telefoons aangesloten? Via hun eigen basisstation op de analoge poort van de Fritzbox? Of zijn de handsets op de DECT zender van de Fritzbox aangemeld? In het eerste geval zou er mits nummerweergave aan staat niets veranderd moeten zijn lijkt me.
Goed punt, niet geheel onbelangrijk. FSK issues heb je niet als je de interne dect base gebruikt...

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 12-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Hoe zijn de DECT telefoons aangesloten? Via hun eigen basisstation op de analoge poort van de Fritzbox? Of zijn de handsets op de DECT zender van de Fritzbox aangemeld? In het eerste geval zou er mits nummerweergave aan staat niets veranderd moeten zijn lijkt me.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57

Die arizona toestellen werken vziw via DTMF nummerweergave, dus of in de Fritzl zetten dat je DTMF nummerweergave wilt, of (beter), de toestellen direct via DECT aanmelden op de Fritzbox zelf. Dan werkt alles gewoon prima. Heb hier 6 toestellen (waaronder een Arizona) op mijn box zitten en dat werkt prima. Mijn gigaset toestellen werken het lekkerste wat mij betreft, maar dat is persoonlijke voorkeur (daar doet ook het antwoordapparaat van de box het op).

[ Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 12-12-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Bedankt voor de suggesties! Ik ben wat modems en pc's betreft een beginneling;) dus wat betekenen DMTF, FSK en NTP? Nummerweergave werkt wel. De telefoons zijn aangemeld bij de fritzbox. Heb avm gebeld en die geven aan dat gemiste oproepen niet zou werken op de telefoons doordat het modem dit niet ondersteund. Maar mijn schoonvader heeft ongeveer tegelijk gebeld na advies van Solcon wordt de Fritzphone aangeraden. Apart zeg maar..

Tijd van het modem nog niet gecontroleerd. Zal vanmiddag de teamviewer aanslingeren om in hun modem te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Tijd van het modem staat goed.. Saving time staat vinkje aan en voor de gmt +1

[ Voor 4% gewijzigd door JLL87 op 13-12-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Succes!

Ik heb de Asus AC-RT66U router werkend voor zowel internet als IP/TV (2 streams)

Met meeste recente Asus firmware kreeg ik het niet aan de praat maar met de laatste versie van Asuswrt-Merlin liep het meteen :)

Eindelijk weer fatsoenlijke Wifi performance, via 5Ghz haalt Speedtest >260Mb/s up en down, maw volle bak.

En zoals verwacht geen hakkelend beeld meer en tijdens een Speedtest is het beeld rocksolid.

[ Voor 52% gewijzigd door Carbon op 14-12-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Zou ik hetzelfde resultaat hebben qua wifi, als ik er een accesspoint naast zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

emteebee schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:35:
...update...overgang coax naar glas deel 4...

vrijdag 3 oktober 13:19 uur...ik hang nu aan de lijn en moet nogmaals aan verschillende personen weer alles uitleggen...het spreekwoordelijk kastje muur...technische dienst Solcon houdt me ruim 15 minuten aan de lijn...gelukkig hebben ze goeie muziek...en wat denk je ze verbreken de verbinding....AARGGHH...

vervolg....

...weer bellen....in de wacht...status...Schuuring gaat de breuk repareren maar ze (Solcon) weten niet wanneer en ik word (echt waar) elke week persoonlijk op de hoogte gehouden via een sms....ik ben benieuwd.....vrolijk weekend allen.... :P

...vanmorgen (10-10-2014) op gesprek geweest bij de bron http://caiharderwijk.nl/ en een medewerker van Schuuring plan de campagne:

Schuuring gaat in ons appartementengebouw op bepaalde punten alles vervangen van boven naar beneden en ook voor de bewoners waarvan het glasvezel in dezelfde pijp zit om nog meer schade te voorkomen...nu hopen dat alles snel kan worden opgelost en op naar glassnelheid...woohooo... _/-\o_
Even een update via mij...

Inmiddels zitten we op half december en is er nog NIETS gedaan. 8)7
Er blijkt eens te meer dat toezeggingen op welk niveau dan ook geen waarde hebben, want simpelweg twee monteurs een dagje inplannen om het probleem van vier huizen met een gebroken glaskabel op te lossen is niet voor elkaar te krijgen.

Verder lukt het op de hoogte houden van de klant niet en weten de callcenters en nieuwe providers niet van het bestaan van een probleem af. Die bellen bijna dagelijks of ze langs mogen komen om de boel van COAX naar glas over te zetten.

Kortom Uitermate Teleurstellend dus.

Wie hier precies debet aan is is lastig natuurlijk, want er zijn diverse partijen, maar kom op zeg, doe eens iets!!!

Wat is het verhaal....

Mijn zwager (emteebee) is klant bij Solcon (COAX internet, bellen en TV).
Cai H'wijk en CIF leggen glas aan en Solcon gaat hun klanten overzetten naar glas (gebied 1 eerst, raad eens waar hij woont!).

Wat een ongelofelijk moeilijke organisaties zijn dit, of er werken zeer incapabele mensen op sleutelfuncties.
De klant wordt ondertussen gewoon door alles en iedereen vergeten.

Vandaag heb ik maar eens een poging ondernomen en contact gehad met Schuuring. Ik zou teruggebeld worden...

Meerkeuze vraag:
a. Er is teruggebeld.
b. Er is niet teruggebeld.
c. Er is niet teruggebeld en de klant is ondertussen voor de (ca.) 6e keer gebeld door Solcon met de vraag of hij overgezet wil worden naar glasvezel en is hem voor de ook ca. 6e keer beloofd dat nu de goeie call is aangemaakt. :X

Één woord: Moedeloos. ;w

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Neem anders eens contact op via Twitter en/of Facebook. Misschien helpt het en wordt het dan wel goed opgepakt/komt het bij de juiste afdeling?

EDIT: In de zin van neem eens contact met ze op via een ander kanaal, geen aanzet tot opruiing uiteraard ;)

EDIT2: Hoi meelezende Solcon medewerkers.

[ Voor 57% gewijzigd door RadioAir op 05-05-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Pff.. Solcon is ook niet meer wat het geweest is qua klantenservice! Ik denk dat het ze nu even een maatje te groot wordt ofzo..

Vrijdag wordt ik overgezet. Ben benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

tha_bulldog schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:38:
Neem anders eens contact op via Twitter en/of Facebook. Misschien helpt het en wordt het dan wel goed opgepakt/komt het bij de juiste afdeling?
Bedankt, maar ik ga (nog) niet via twitter aan de gang...

Daarbij komt dat als ik zie hoe actief ze hier zijn met hun webcare account, ik daar niet veel vertrouwen in heb. Ze vinden dat blijkbaar niet belangrijk.
JLL87 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:16:
Pff.. Solcon is ook niet meer wat het geweest is qua klantenservice! Ik denk dat het ze nu even een maatje te groot wordt ofzo..

Vrijdag wordt ik overgezet. Ben benieuwd!!!
Spannend! Ik zal voor je duimen :)

Ik denk ook dat ze te groot worden.
Regelmatig wordt je, ondanks de gebroken glaskabel en alle tekst in alle systemen, gewoon gebeld door de door Solcon ingehuurde call centers.

Update:

Vanochtend gebeld met Schuuring, moest weer besproken worden met iemand. Zou zeker teruggebeld worden. Heb net om 16 uur maar weer zelf gebeld, want het was ze toch weer niet gelukt.

Dame in kwestie was nog van plan mij te bellen, want degene waar het mee besproken moest worden was er vandaag niet.

https://www.youtube.com/watch?v=wdYPxFMhEkE

[ Voor 61% gewijzigd door albino71 op 17-12-2014 20:17 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik merk dat ik het steeds drukker begin te krijgen en heb ook geen tijd/geen zin meer om de TS actueel te houden. Is er iemand die belang heeft bij het overnemen van het beheer over de TS? Het doel van het topic is voor mij bereikt, het netwerk is er, de providers leveren en iedereen kan zijn keuzes maken waar hij/zij naar toe gaat :)

[ Voor 28% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2014 17:09 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Update:
Ik zou vandaag teruggebeld worden. Weer niet.

Ik betrap mezelf er op dat ik er toch eventjes in geloof dat het nu wel gaat gebeuren en dan toch weer niet.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Overigens komt bij mij Schuuring niet installeren maar Current Connect.
Heeft Solcon een nieuwe installatie partner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Schuuring is bij mijn weten de hoofdaannemer.
Current Connect is dan wellicht een onderaannemer?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Twijfel... Zal ik mijn thomsom tg789vn blijven houden ipv de fritzbox 7360?

Thomson bevalt prima eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je de mogelijkheid hebt om te kiezen, op basis van persoonlijke ervaring:

-De WiFi van de Thomson is standaard wat vlotter naar mijn mening
-De Fritzbox kent véél meer mogelijkheden. DECT centrale, goede VPN verbinding, goed antwoordapparaat wat alles gelijk doorstuurt naar je mail, NAS mogelijkheden, etc. Daarnaast heb je dan in ieder geval één gigabit poort, met de Thomson heb je er 0.

Ik zou zelf voor de Fritz gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Installatie keurig verlopen!!
Voor de Fritz!box gekozen.

draadloos 60 mb up en ongeveer 50 down.
via de kabel beide 98/98
Heb 150/150.

Ik kan niet in mijn modem omdat ik het wachtwoord niet weet monteur heeft denk ik een typfout gemaakt. aan de telefoon geven ze aan dat het het wifi wachtwoord zou moeten zijn. Kan er niet inkomen en dus niet controleren hoe de instelling staat m.b.t. de internetsnelheid maar ook niet het wifi wachtwoord veranderen.
Als ik op wachtwoord vergeten druk: Please note that resetting the box will overwrite all of your settings!
Kan ik dit gewoon doen of kan ik dan alles opnieuw instellen en daardoor niet internetten e.d.?

Televisie valt mij alles mee na het lezen van de reacties hierboven. Is niet heel snel maar het zappen in HD was op mijn tv ook al niet heel snel.
Beeld is mooi scherp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
IP-TV heeft nog niet echt een toegevoegde waarde, Want als je zo het IP-TV zender pakket van Solcon vergelijkt met CAI Basis is het zo goed als bijna het zelfde pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
@datacom80 klopt IPtv stelt eigenlijk niets voor. Het analoge signaal werkt ook nog gewoon ;-):D

Heeft gelukkig niet echt haast maar is wel makkelijk als ik wat instellingen van mijn modem kan veranderen (zoals het wifi wachtwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

update:
Ben vandaag dan wel teruggebeld door Schuuring. Ik weet niet of iemand ergens iets gemasseerd heeft, maar dat terzijde.

De dame in kwestie kon nog niet veel vertellen, want ze had degene die er meer over kan vertellen nog steeds niet te pakken kunnen krijgen.

Wel wist ze te vertellen dat niet alleen 4 appartementen opnieuw getrokken gaan worden, maar waarschijnlijk het hele pand.

Eerst waren het slechts 4 woningen, want die zaten boven elkaar en de kabels lopen door 1 koker, vandaar alle 4 vervangen ook al is er maar 1 breuk. Is nog te begrijpen.

Nu dus het hele pand en dat wordt ergens 2015. Zelfs geen indicatie wanneer in 2015.
Wel is gezegd dat ik op de hoogte gehouden wordt, maar daar heb ik niet heel erg veel vertrouwen in.

Dus...
Van gebied 1 met oplevering 2013, naar ergens in 2015.

Zelfs het buitengebied in Putten heeft straks eerder (werkend) glas.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 19-12-2014 15:02 . Reden: 'op de hoogte' zin ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ik ben zelf nog steeds tevreden met TV pakket van de CAI en plus pakket,
alleen ik hoop dat CAI Harderwijk eens wat meer HD zenders toevoegd
en dat HD TV plus pakket voor 10 euro extra per maand voor maar een paar HD zenders dat kan echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

JLL87 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:34:
Installatie keurig verlopen!!
Voor de Fritz!box gekozen.

draadloos 60 mb up en ongeveer 50 down.
via de kabel beide 98/98
Heb 150/150.
Via de kabel (Gigabit ethernet) moet je zonder probleem 150/150 halen.

Waarschijnlijk staat LAN poort 2 van de Fritzbox staat nog op 100Mb/s (ECO mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
@carbon

Wat ik eerder al schreef ik kan door het wachtwoord niet in mijn modem :(
Weet jij als ik het modem reset of ik dan mijn internet e.d. behoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je het modem reset kan je door bij installatie het Solcon profiel te kiezen gewoon weer internetten :)

Mocht de reset niet werken google dan even op fritzbox 7360 reset xs4all, die hebben er een goede handleiding voor geschreven met meerdere opties (ook een code intikken op je huistelefoon etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

JLL87 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:10:
@carbon

Wat ik eerder al schreef ik kan door het wachtwoord niet in mijn modem :(
Weet jij als ik het modem reset of ik dan mijn internet e.d. behoud?
Gewoon een factory reset doen en de wizard opnieuw doorlopen.

Daarna heb je weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

datacom80 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:56:
ik ben zelf nog steeds tevreden met TV pakket van de CAI en plus pakket,
alleen ik hoop dat CAI Harderwijk eens wat meer HD zenders toevoegd
en dat HD TV plus pakket voor 10 euro extra per maand voor maar een paar HD zenders dat kan echt niet meer
Vanwege de hoge prijs (m.n. de pluspakketen) en het slechte HD aanbod ben ik overgestapt naar Solcon IP/TV

Voorheen betaalde ik ~104 euro per pm (extra smartcard, HBO, HD-Pluspakket, 100/100 internet)

Nu ~78 euro pm (2 ontvangers, HBO, HD-Extra, onbeperkt bellen naar vast/mobiel, 250/250 internet)

[ Voor 6% gewijzigd door Carbon op 19-12-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Factory reset heeft gewerkt!
Heb de instelling veranderd en staat nu van beide poorten op 1gb/s.
Alleen nog bekabeld haal ik 100mb p/s met een CAT 5e kabel.

Verder ook nog iets raars dat ik blijkbaar een open netwerk heb :|
Hoe en waar zet ik dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

JLL87 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:21:
Factory reset heeft gewerkt!
Heb de instelling veranderd en staat nu van beide poorten op 1gb/s.
Alleen nog bekabeld haal ik 100mb p/s met een CAT 5e kabel.
ECO mode op de LAN poort(en) uitgezet? (Home Network -> NetWork, tabje: NetWork Settings

Heeft de computer wel 1000baseT (Gigabit) ethernet?

Kan ook zijn de gebruikte speedtest server het niet trekt :)

Ik gebruik altijd de KPN server in Amsterdam.
Verder ook nog iets raars dat ik blijkbaar een open netwerk heb :|
Hoe en waar zet ik dit uit?
WLAN Password instellen via: WLAN->Security

[ Voor 4% gewijzigd door Carbon op 19-12-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

update:

Gebeld door Schuuring.
Na een wat vaag verhaal over hele pand en moeilijk moeilijk en kosten daar en verantwoordelijkheid hier, komt Schuuring aankomende dinsdag (eindelijk) langs om te kijken of de boel hersteld kan worden.

Wordt vervolgd, goed weekend!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Heb mijn modem en andere naam gegeven en na de reset was het Open netwerk er weer onder de oude naam.
Voelt toch niet prettig. Mijn vrouw kwam terug en kon gewoon verbinden alleen niet het internet.

Ook is er een TNCAP??? netwerk bijgekomen

[ Voor 10% gewijzigd door JLL87 op 19-12-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Welke firmware heb je op je Fritzbox zitten? Volgens mij is de meest recente versie 06.20. Ik herken het "open netwerk" probleem overigens niet en heb redelijk wat firmwares op mijn fritzboxen getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Ik heb 06.20 versie

Krijg een foto niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt dat m'n moeder + buren enzo pas in 2015 worden aangesloten.

Hopelijk is de aansluiting sneller, dan de oplevering :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
"probleem " van het Open netwerk is "spontaan" opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Wat zou je via de Wifi met een 150 up en down ongeveer kunnen halen? Ik zit tussen de 35- max 50 mb/s.
Een verlies van ruim 100 mb/s.
Ik snap dat je wat verliest maar is dit niet veel?

Verder vind ik het dune kastje ondermaats presteren. Inderdaad ligt haperend beeld, zeker wanneer camera's snel draaien lijkt het alsof je gedronken hebt qua beeld.
Kastje voelt wat goedkoop aan qua design van menu's en mogelijkheden om zaken in te stellen.
Heb het weekend dus maar "gewoon" HD gekeken zonder het dune kastje.
Interactieve tv mogen ze wat mij betreft niet interactief noemen zonder de pauze/opname mogelijkheid.
Tja uitzendinggemist,dat werkt overigens prima voor NPO. Maar als je het daarop gooit om interactief te zijn.....

Ook tablet tv werkt niet op android, alleen beschikbaar voor Ipad. Als ze dit nu bij de site zetten...
Voel me al met al beetje misleid met mooie voorwaarden en reclames met goed internet.

Is dit bij Caiway/XSyou/ beter op orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
JLL87 schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:23:
Wat zou je via de Wifi met een 150 up en down ongeveer kunnen halen? Ik zit tussen de 35- max 50 mb/s.

Verder vind ik het dune kastje ondermaats presteren. Inderdaad ligt haperend beeld, zeker wanneer camera's snel draaien lijkt het alsof je gedronken hebt qua beeld.
Kastje voelt wat goedkoop aan qua design van menu's en mogelijkheden om zaken in te stellen.
Heb het weekend dus maar "gewoon" HD gekeken zonder het dune kastje.
Interactieve tv mogen ze wat mij betreft niet interactief noemen zonder de pauze/opname mogelijkheid.
Tja uitzendinggemist,dat werkt overigens prima voor NPO. Maar als je het daarop gooit om interactief te zijn.....

Ook tablet tv werkt niet op android, alleen beschikbaar voor Ipad. Als ze dit nu bij de site zetten...
Voel me al met al beetje misleid met mooie voorwaarden en reclames met goed internet.

Haperingen ligt vnl aan de implementatie van QoS op de Fritzboxen (zie dit topic).
In het netwerk van Cai Harderwijk is QoS al geregeld, en komt TV bovenop je normale verbinding. Dus bij een 250Mbit abbo is je internet 250Mbit, en TV komt hier bovenop. Het is dus niet zo dat je 250Mbit hebt en hier TV vanaf gaat zoals bij sommige andere glasnetwerken.
Alleen bij een 1Gbit abbo heb je dit probleem....

Caiway gebruikt andere settopboxen (De Entones geloof ik). Voor ervaringen kun je in het caiway topic kijken, volgens mij geeft dat een aardig beeld.

Interactief... tja, wat verwacht je daarvan. Vaak zie je dat dit uitzendinggemist enz is, en bij de publieke zenders soms tegen extra betaling een uitzending terugkijken. Of ivm rechten helemaal niet te vinden..

Een beetje smartTV kan al hetzelfde.. En met een HDD recorder heb je helemaal meer vrijheid. Je moet 'm alleen instellen, maar loopt dan niet tegen fratsen aan als bijbetalen en/of niet beschikbaar.

XSyou heeft (nog) geen IPTV en/of mobiele apps, maar bied bv een hdd recorder aan.
Overigens kun je met veel humaxen al opnemen, gewoon een ext hdd aansluiten op de USB poort. (En bij de uitgebreidere modellen heb je ook dual-tuner enz).
En voor de tweaker kun je natuurlijk ook zelf iets bouwen met een XBMC of plex setup icm een PCI DVB-C tuner (of een HDHomerun)

Kwa internet:
Bij eigenlijk alle providers is dit in grote lijnen gelijk. Verschillen in wifi is eigenlijk niet het probleem van de provider. Wifi is per situatie anders. Er zit uiteraard wel verschil tussen de diverse wifi routers,maar een 'echt fatsoenlijk' wifi kost gewoon wat, en dat leveren de meeste providers niet.
5Ghz apparatuur is nog niet echt veel voorkomend (begint nu te komen) om maar eens wat te noemen.

Voordeel van de Fritzbox is dat je die wat centraler kan plaatsen, wat het bereik wat ten gunste komt. Maar met 5Ghz is het bereik al lager dan 2.4. Eigenlijk moet je voor volledige 5Ghz dekking vaak al met meerdere AP's werken.
En daarnaast moeten de clients ook compatible zijn om hiervan te profiteren.. Mooiste setup is overal wifi-AC dekking. Maar dat kost gewoon wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
JLL87 schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:23:

Heb bij caiway het 150/150 pakket en draad loos haal ik veel hogere snelheden.
http://www.speedtest.net/result/4003881276.png
Had eerst ook maar max 60 met ingebouwde wifi card en ja dat was ook een n versie.

Heb toen maar een externe asus usb-n53 netwerkadapter aangeschaft en opeens veel hogere snelheid met met laptop via wifi.
En je moet uiteraard nog eens met je router uitzoeken welke kanalen niet zo druk zijn en zeker op N band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 19:45
albino71 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:49:
update:

Gebeld door Schuuring.
Na een wat vaag verhaal over hele pand en moeilijk moeilijk en kosten daar en verantwoordelijkheid hier, komt Schuuring aankomende dinsdag (eindelijk) langs om te kijken of de boel hersteld kan worden.

Wordt vervolgd, goed weekend!
...woohoo...al die moeites, ergernissen, slapeloze nachten, irritaties, frustraties, agressies, ruzies worden beloond: http://www.speedtest.net/result/4005875604.png

Case Closed...me happy... :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Een aanvulling:

Het bleek een doorgeknaagde kabel te zijn! Er ligt nu een kabel die minder interessant is om stuk te knagen en er gaat iets aan ongedierte bestrijding gedaan worden (als het goed is).

Feit blijft dat Schuuring/CIF/Cai/Solcon, ondanks meerdere keren beloftes te hebben gedaan, dit gewoon veel te lang hebben laten liggen, dat klopt van geen kant.
Het is nu opgelost, maar daarvoor moet je dan veel te veel moeite doen (niet alleen ik, ook anderen).
De 'gewone' klant loopt met dit soort zaken tegen een giga muur op en komt totaal niet verder.
Jammer dat bedrijven (de mensen die daar werken) dat besef niet hebben.

Maar goed: Een case closed :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Ik heb bij de TV maar één cat5 aansluiting en die werd voorheen gebruikt door XBMC,een AppleTV en de receiver. Die aansluiting wordt nu in beslag genomen door IPTV. Om dat probleem op te lossen heb ik een switch geplaatst tussen de Genexis en de router zodat ik VLAN4 (IPTV) kan afsplitsen en vervolgens weer trunken met de LAN aansluiting van de router, maw alles gaat via één kabel.

Bij de TV staat ook een switch die beide VLAN's weer scheidt.

Als eerste heb ik een NetGear GS108E geprobeerd, maar dat was geen succes (nog steeds haperende beelden). De GS108E heeft o.a. de beperking dat je geen prioriteit kunt specificeren voor untagged packets.

De tweede poging met een NetGear GS108T (prioriteit wel instelbaar) was wel succesvol, beeld is net als met de Asus router storingsvrij.

btw Met alleen de Fritzbox had ik regelmatig het probleem dat na een zenderwisseling het beeld 1-2 seconden liep en vervolgens voor 3-7seconden bevroor, ook dat probleem is verholpen zodra je IPTV niet meer via de Fritzbox laat lopen.

Iets te vroeg gejuicht, het zenderwisseling probleem is nog steeds aanwezig :(

[ Voor 3% gewijzigd door Carbon op 07-01-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Manman, wat een feest in Harderwijk..
Tijdens meerdere info avonden in het CCNV continu de vraag gesteld aan de providers of ik mijn eigen router kan/mag gebruiken ipv de door hun geleverde spullen. Allen gaven aan dat dit out-of-the-box zou werken. Ben voor Fiber gegaan (1gbit down en 1gbit up; kom maar op..).

Initiële opleverdatum was medio augustus. Na veel vragen en weinig reactie werd het dan toch opgeleverd. 21 december. Ik mijn router eraan koppelen; nada.. Ik de ontvangen Fritzbox eraan koppelen: verbinding. Dus ik bellen naar Fiber.. Uiteraard kom je dan terecht bij een helpdesk ongehinderd door enige vorm van technische kennis. De Fritzbox was toch echt essentieel in het gebruik en er kon niet zonder gedaan worden. De beste man had twee oplossingen:

- Mijn router achter die van hun plaatsen (nat over nat dus)
- Mijn router in een DMZ plaatsen achter hun Firtzbox (ook onwenselijk voor mij)

Allebei dus geen oplossing. Ik heb aangegeven evt met een bridge oplossing via de Fritzbox te kunnen leven. Dat konden ze me niet vertellen.. Ik heb zelf wel een config gevonden online, maar die vindt mijn Fritzbox toch echt niet leuk.. Bootte niet meer :+ een factory reset was nodig.

Het gaat ergens mis bij de DHCP request. Zie hier een kleine copy/paste vanuit mijn firewall log:

Dec 24 00:57:48 pfsense dhclient[38951]: DHCPDISCOVER on re0 to 255.255.255.255 port 67 interval 1
Dec 24 00:57:49 pfsense dhclient[38951]: DHCPDISCOVER on re0 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
(..)
Dec 24 00:58:44 pfsense dhclient[38951]: DHCPDISCOVER on re0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient[38951]: No DHCPOFFERS received.
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient[38951]: No working leases in persistent database - sleeping.
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient: FAIL
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient: Starting delete_old_states()

Vervolgens ben ik de config in de Fritzbox gaan lezen. Deze snapte ik niet helemaal:

hsi_use_wan_vlan = yes;
hsi_vlancfg {
vlanencap = vlanencap_none;
vlanid = 0;
vlanprio = 0;
}

....vlan op de WAN, met ID 0?????
0 is geen geldig ID, maar goed.. Toch proberen. Geen oplossing.

Vervolgens ergens online een linkje gevonden om het verkeer uit de Fritzbox te kunnen capturen (mooie en nette functie!!). Dit gedaan tijdens het dhcp verhaal; logging heb ik nu. Daarin blijkt het verkeer ineens wél over een vlan te gaan; namelijk 131. Daarnaast wordt er ook op 132 iets gedaan (voip of management) met een private IP (10.0.0.0/16 geloof ik). Zowel VOIP als management heb ik niet nodig, dus heb daar verder niet naar gekeken. Wanneer ik verkeer genereer zie ik alles door 131 gaan.

Ik hoopte even dat ik er was, maar helaas. Nog steeds krijg ik het niet voor elkaar. Ik krijg geen offer..
Uiteraard verder wel andere zaken geprobeerd zoals clonen mac en het kopiëren van de hostname (voor de geïnteresseerden; deze luidt 'datapipe' vanuit de Fritzbox). Het mag allemaal niet baten. Wellicht iets met een vendor en/of user class, maar heb in pfsense nog niet kunnen ontdekken (nog niet gegoogled) hoe en hoe ik die aan kan passen.

Ondertussen blijft het vanuit Fiber angstvallig stil. Collega's weten van elkaar niet wat er is afgesproken en terug gebeld wordt er al helemaal niet. Ik baal enorm kan ik jullie vertellen..

Heeft iemand ervaring met Fiber en een alternatieve router? Heeft iemand nog suggesties om te proberen?

Overigens is er nog een tweede probleem.. Wanneer ik mijn Fritzbox eraan hang en met bv. iperf een testje doe kom ik op een duizelingwekkende snelheid van 9.5Mbit up- en downstream uit. Niet helemaal de beloofde 1000.... 8)7 Maar goed, daar kan ikzelf al helemaal niets aan doen (tenzij de Fritzbox de boosdoener blijkt te zijn), dus ik focus me maar even op mijn router. Fiber is bezig met het snelheidsprobleem. Zeggen ze althans... ;(

Anyway, leuk en goed om te zien dat er zo'n lange thread hierover op GoT staat! :D
Morgen (3 januari) is de HKCC (Harderwijker Computerclub) aanwezig in de Kiekmure (Stadsdennen). Mochten mensen vragen of onduidelijkheden hebben over glasvezel, of advies nodig hebben, loop even binnen tussen 11:00 en 15:00. We kunnen altijd objectief advies geven op grond van kennis, kunde en ervaringen.. Vraag even naar Mark of Martin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
mati1983 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:55:
...

Vervolgens ergens online een linkje gevonden om het verkeer uit de Fritzbox te kunnen capturen (mooie en nette functie!!). Dit gedaan tijdens het dhcp verhaal; logging heb ik nu. Daarin blijkt het verkeer ineens wél over een vlan te gaan; namelijk 131. Daarnaast wordt er ook op 132 iets gedaan (voip of management) met een private IP (10.0.0.0/16 geloof ik). Zowel VOIP als management heb ik niet nodig, dus heb daar verder niet naar gekeken. Wanneer ik verkeer genereer zie ik alles door 131 gaan.

Ik hoopte even dat ik er was, maar helaas. Nog steeds krijg ik het niet voor elkaar. Ik krijg geen offer..
Uiteraard verder wel andere zaken geprobeerd zoals clonen mac en het kopiëren van de hostname (voor de geïnteresseerden; deze luidt 'datapipe' vanuit de Fritzbox). Het mag allemaal niet baten. Wellicht iets met een vendor en/of user class, maar heb in pfsense nog niet kunnen ontdekken (nog niet gegoogled) hoe en hoe ik die aan kan passen.

...
Mogelijk kijken ze specifiek naar de Fritzbox, of doen ze PPPoE. Ik zou eens wiresharken tussen de fritzbox en de NT. Kan ook zijn dat ze kijken naar andere opties, maar die kun je dan uit de capture halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Thanks voor je meedenken :)
Morgen neemt een maatje van me capturedingetje mee. Eens kijken of ik daar meer bijzonderheden in kan ontdekken.

Via de capture vanuit de Fritzbox zag ik wel een tiental dhcp options voorbij vliegen.. Ook wel mee zitten spelen, maar zag daar geen echte bijzonderheden in; heeft in ieder geval nog niet tot de oplossing mogen leiden :)

PPPoE was volgens de vrienden van de helpdesk niet het geval, maar ik stel hun kennis ernstig in twijfel. Ik ga PPPoE toch maar even proberen :) Thanks.. Kom er op terug! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

mati1983 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:55:
Manman, wat een feest in Harderwijk..
Tijdens meerdere info avonden in het CCNV continu de vraag gesteld aan de providers of ik mijn eigen router kan/mag gebruiken ipv de door hun geleverde spullen. Allen gaven aan dat dit out-of-the-box zou werken. Ben voor Fiber gegaan (1gbit down en 1gbit up; kom maar op..).

Initiële opleverdatum was medio augustus. Na veel vragen en weinig reactie werd het dan toch opgeleverd. 21 december. Ik mijn router eraan koppelen; nada.. Ik de ontvangen Fritzbox eraan koppelen: verbinding. Dus ik bellen naar Fiber.. Uiteraard kom je dan terecht bij een helpdesk ongehinderd door enige vorm van technische kennis. De Fritzbox was toch echt essentieel in het gebruik en er kon niet zonder gedaan worden. De beste man had twee oplossingen:

- Mijn router achter die van hun plaatsen (nat over nat dus)
- Mijn router in een DMZ plaatsen achter hun Firtzbox (ook onwenselijk voor mij)

Allebei dus geen oplossing. Ik heb aangegeven evt met een bridge oplossing via de Fritzbox te kunnen leven. Dat konden ze me niet vertellen.. Ik heb zelf wel een config gevonden online, maar die vindt mijn Fritzbox toch echt niet leuk.. Bootte niet meer :+ een factory reset was nodig.

Het gaat ergens mis bij de DHCP request. Zie hier een kleine copy/paste vanuit mijn firewall log:

Dec 24 00:57:48 pfsense dhclient\[38951]: DHCPDISCOVER on re0 to 255.255.255.255 port 67 interval 1
Dec 24 00:57:49 pfsense dhclient\[38951]: DHCPDISCOVER on re0 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
(..)
Dec 24 00:58:44 pfsense dhclient\[38951]: DHCPDISCOVER on re0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient\[38951]: No DHCPOFFERS received.
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient\[38951]: No working leases in persistent database - sleeping.
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient: FAIL
Dec 24 00:58:49 pfsense dhclient: Starting delete_old_states()

Vervolgens ben ik de config in de Fritzbox gaan lezen. Deze snapte ik niet helemaal:

hsi_use_wan_vlan = yes;
hsi_vlancfg {
vlanencap = vlanencap_none;
vlanid = 0;
vlanprio = 0;
}

....vlan op de WAN, met ID 0?????
0 is geen geldig ID, maar goed.. Toch proberen. Geen oplossing.
VLAN 0 is een placeholder voor untagged packets!

Ik vermoed dat Fiber gebruik maakt van dezelfde methode als Solcon want in de Solcon config staat exact hetzelfde.

Zie: Solcon Fritzbox config

Ik heb het volgende gedaan om m'n eigen router (Asus RT AC66U) aan te sluiten

WAN poort instellen op DHCP (Automatic IP in Asus lingo) dus geen PPPoE!
MAC adres van de Fritzbox clonen in de Asus.

Zonder die laatste stap leek het niet te werken (MAC adres controle?), het kan ook zijn dat ik niet lang genoeg heb gewacht.
Overigens is er nog een tweede probleem.. Wanneer ik mijn Fritzbox eraan hang en met bv. iperf een testje doe kom ik op een duizelingwekkende snelheid van 9.5Mbit up- en downstream uit. Niet helemaal de beloofde 1000....
De router gebruikt een MTU van 1500, maw weinig data relatief veel overhead.

Wat haal je met Speedtest? (Server: Amsterdam/KPN)

[ Voor 6% gewijzigd door Carbon op 02-01-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
@mati1983

Weest blij dat je überhaupt verbinding hebt gekregen na zo'n lange tijd.
Een collega van mij heeft zich ook opgegeven bij fiber een aantal maanden terug.
Ondertussen wel een vliegaanbieding naar een willekeurige stad in Europa gehad voor het lange wachten.
Aansluitdatum zou 24-12 zijn.
Hij vrij genomen van werk, omdat de monteur ook het aansluitpakket mee zou nemen.
Helaas nada niemand langs geweest , en de bestaande telefoon was wel weg op 24-12.

Tot op heden nog helemaal niks en geen telefoon meer.

Dus een heeeeeelee KOUDE douche voor FIBER.NL

En de WARME douche gaat naar CAIWAY , aansluiting bij mijn broer gebied 1 (muziekland 1)overgestapt van caiway coax naar caiway 200/200 glas. Aanvraag gedaan na 2 de kerstdag, en alles was op 30 december s'morgens via tnt binnen.
Inclusief alle sms berichten van de status , kon alles aansluiten en alles werkt.(gelijk maar de fiber op aansluiting 1 gedaan i.p.v. wat de sticker aangeeft aansluiting 2.)

[ Voor 8% gewijzigd door makkie op 02-01-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
@makkie

Ik zal proberen om het als een soort van troost te zien.. ;-)
Ik weet in ieder geval wel dat ik inmiddels spijt heb van mijn keuze voor Fiber.
Ik heb dezelfde tickets aangeboden gekregen. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb liever dat ze mijn problemen oplossen.. ;-)

@Carbon:

Aha.. Duidelijk. Thanks :)
Voorheen had ik Solcon op Docsis3 en ben voor enkele weken op glas van Solcon gemigreerd geweest. Alles werkte out of the box met mijn eigen router (zonder MAC te klonen) en de snelheden waren 100/100, zoals de bedoeling was.

Dit alles werkt bij Fiber in ieder geval niet meer helaas.. Heb dat allemaal al geprobeerd :)

iperf acht ik betrouwbaarder dan de flash applicatie op speedtest, maar daar haalde ik dezelfde bedroefende resultaten. Hetzelfde geldt voor het hiephiephoera tooltje waarbij de FIber helpdesk remote de snelheid test. Morgen weer verder hobbyen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Kleine statusupdate en daarbij een vraag ;-)

Gisteren samen met een maatje weer bezig geweest.
Een goede en volledige tap kunnen maken met zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://edgis-security.org/wp-content/uploads/2012/08/20120814_230445-300x225.jpg

Fiber gebruikt in Harderwijk géén PPPoE, wel de volgende vlans (wist ik al, maar nu echt bevestigd dus ;) ):

131 - Internet
132 - VOIP
133 - IPTV

VOIP en IPTV heb ik niet nodig, dus ik ben aan het bouwen geslagen. Er worden een aantal dhcp options meegestuurd, oa. 'dhcp-client-identifier', 'vendor-class-identifier' en een hostname. Wanneer ik dit nabouw in pfsense (BSD 8.3) krijg ik het niet werkend; ik krijg de vendor class niet gespecificeerd in mijn dhclient.. :(

Om te testen is het aangesloten op Ubuntu. Daar werkt een 'send vendor-class-identifier "AVM DHCPC v9.09.395";' wél. Het resultaat was vervolgens dat er een DHCPOFFER terug kwam. Kennelijk wordt daar dus op gechecked. Uiteindelijk volgde er nog wel een NAK, maar waarschijnlijk doordat het een onbekend MAC adres was. De virtuele machine werkte niet mee bij het clonen van het MAC adres. Aangezien het 3:00 was ben ik er maar mee op gehouden ;). Vanmiddag weer verder spelen.

Mijn vraag (niet het juiste forum, maar aangezien ik toch bovenstaande update plaats):

Kan iemand mij vertellen hoe ik in BSD een vendor-class-identifier instel in /etc/inc/interfaces.inc ?
In Ubuntu werkt 'send vendor-class-identifier "<string>";' in dhclient prima.. BSD pikt dat in ieder geval niet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
albino71 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:42:
Een aanvulling:

Het bleek een doorgeknaagde kabel te zijn! Er ligt nu een kabel die minder interessant is om stuk te knagen en er gaat iets aan ongedierte bestrijding gedaan worden (als het goed is).

Feit blijft dat Schuuring/CIF/Cai/Solcon, ondanks meerdere keren beloftes te hebben gedaan, dit gewoon veel te lang hebben laten liggen, dat klopt van geen kant.
Het is nu opgelost, maar daarvoor moet je dan veel te veel moeite doen (niet alleen ik, ook anderen).
De 'gewone' klant loopt met dit soort zaken tegen een giga muur op en komt totaal niet verder.
Jammer dat bedrijven (de mensen die daar werken) dat besef niet hebben.

Maar goed: Een case closed :)
Finally Fiber it is >> http://www.speedtest.net/result/4041403127.png

Ciao, eMTeeBee,,, O-)

...tip...zijn er andere Harderwijkers die voor Fiber hebben gekozen...gebruik dan een switch op je Fritzbox op poort 2 en gebruik poort 3 en 4 niet om je volle snelheid te behouden in je hele netwerk!...

[ Voor 10% gewijzigd door emteebee op 08-01-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
emteebee schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:20:
[...]
...tip...zijn er andere Harderwijkers die voor Fiber hebben gekozen...gebruik dan een switch op je Fritzbox op poort 2 en gebruik poort 3 en 4 niet om je volle snelheid te behouden in je hele netwerk!...
Gefeliciteerd met je snelheden! Ik zou 1000mbit moeten halen. Ik haal in de praktijk 72mbit.. Maar da's al een stuk meer dan de 10mbit die ik tot dit weekend haalde. Laat ik maar positief zijn en zeggen dat het een verbetering is.. ;)

In de webinterface van de Fritzbox kun je ergens (kan evt voor je nakijken waar precies) de modus van de ethernet poortjes instellen. Ports 3 en 4 staan standaard op 100mbit. Wanneer je deze op 1000mbit zit, zou je deze ook gewoon kunnen gebruiken ipv een extra switchje! :)

Update 3:35:

Zojuist snel voor het slapen gaan nog even snel een speedtestje gedaan.. Tot mijn grote verbazing:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4049981641.png

Nog niet helemaal de beloofde 1000mbit, maar al een stuk beter dan de 10mbit die ik tot nu ervoer.. :D

[ Voor 14% gewijzigd door mati1983 op 11-01-2015 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Van de week heb ik bij FIber weer iets bijzonders meegemaakt. Een kennis belde op. Hij had een email gekregen dat alles voor elkaar was en dat hij zijn te ontvangen Fritzbox kon aansluiten en daarmee live zou moeten zijn. De beste man heeft echter twee linker handen en vroeg om mijn hulp toen hij zijn Fritzbox inmiddels ontvangen had..

Aangekomen trof ik inderdaad een Fritzbox; nieuw in de doos. Ik de meterkast in.. Daar was ik echter snel klaar. De FTU was aanwezig. De NTU was echter nergens te bekennen. Hij gaf aan dat er ook geen monteur bij hem was geweest. Ik dus even bellen naar de Fiber Helpdesk.

Situatie uitgelegd; NTU ontbreekt, willen jullie svp een monteur sturen om deze te laten plaatsen? Antwoord van Fiber: 'Nee hoor die is er wel. Dat staat hier in mijn systeem'. Vervolgens heb ik mezelf nog driemaal herhaald, met telkens hetzelfde antwoord van Fiber. Het moest er zijn volgens hem; het stond immers in zijn systeem. De man wilde perse de kabels nalopen..

'Dan ziet u daar een kastje?' --> Ja, die zie ik. (FTU)
'Dan gaat daar een kabel uit naar een wit kastje' --> Nee! Want die ontbreekt dus... (NTU) :/
'Da's vreemd. Want ik zie dat er om 15:00 een modem online is geweest' --> Dat kan allemaal prima, maar het is toch echt niet zo, want de NTU ontbreekt..

Uiteindelijk heb ik de beste man kunnen overhalen om toch een afspraak in te laten plannen. De volgende dag belde mijn kennis mij terug. Er was reeds iemand langs gekomen (snel!). En wat denk je? Jawel! De NTU ontbrak! :D Deze is toen alsnog geplaatst, waarna de boel keurig online kwam na te zijn aangesloten.

..Gezien deze en eerdere ervaringen met de Fiber helpdesk heb ik inmiddels al wat verbeterpuntjes kunnen bedenken. Pff, wat een club..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Vannacht is het me trouwens ook eindelijk gelukt om mijn pfsense doos werkend te krijgen op Fiber. Hierbij voor evt. geïnteresseerden de benodigde details. Ik zal later nog wel een wat gedetaileerder overzichtje maken.

Deze details MOET je opvoeren anders krijg je geen DHCP release..
  • vlans:

131 = Internet
    132 = VOIP
    133 = IPTV
  • MAC adres klonen van je Fritzbox (34-81-C4-xx-xx) (staat onderop je Fritzbox)
  • DHCP hostname: 'datapipe' (zonder quotes)
  • Vendor Class Identifier (DHCP OPTION60): 'AVM DHCPC v9.04.395' (zonder quotes)
Concreter stappenplan voor openwrt/pfsense ga ik nog maken.. Mocht iemand vooraf vragen hebben, stuur maar een berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
mati1983 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 03:06:
[...]

Gefeliciteerd met je snelheden! Ik zou 1000mbit moeten halen. Ik haal in de praktijk 72mbit.. Maar da's al een stuk meer dan de 10mbit die ik tot dit weekend haalde. Laat ik maar positief zijn en zeggen dat het een verbetering is.. ;)

In de webinterface van de Fritzbox kun je ergens (kan evt voor je nakijken waar precies) de modus van de ethernet poortjes instellen. Ports 3 en 4 staan standaard op 100mbit. Wanneer je deze op 1000mbit zit, zou je deze ook gewoon kunnen gebruiken ipv een extra switchje! :)

Zojuist snel voor het slapen gaan nog even snel een speedtestje gedaan.. Tot mijn grote verbazing:

[afbeelding]

Nog niet helemaal de beloofde 1000mbit, maar al een stuk beter dan de 10mbit die ik tot nu ervoer.. :D
...dank je wel mati1983.....graag wil ik weten hoe je die poorten 3 en 4 ook naar 1GLan kan zetten dan?....waarom is dat dicht getimmerd?.....THX, groet eMTeeBee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

emteebee schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:01:
[...]

...dank je wel mati1983.....graag wil ik weten hoe je die poorten 3 en 4 ook naar 1GLan kan zetten dan?....waarom is dat dicht getimmerd?.....THX, groet eMTeeBee
Het is geen software maar hardware beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
emteebee:

http://en.avm.de/nc/servi...on-speed-only-100-Mbit-s/

Carbon:

Volgens mij moet de HW het dus wel ondersteunen.. :)
In hoeverre de Fritzbox in staat is om 1gbit te natten weet ik niet, maar dat verandert niet door er een switchje tussen te hangen, dus sowieso goed om even te doen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Vandaag maar weer eens mijn laptop aangesloten op het genexis modem (dus rechtstreeks) (KPN Amsterdam server alle 3 de tests)
.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4050853299.png
Dus niet de 150 mb/s die ik zou moeten halen.
Kan dit liggen aan mijn laptop?
Via de wifi geeft de verbinging aan dat het gaat om een verbinding van 130mb/s
Maar bekabeld 100 kb/s in het netwerkcentrum.

Verder wifi direct naast de router:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4050871486.png

En op de bank circa 5 meter vanaf de router in de gang (1 muur tussen).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4050883573.png

[ Voor 10% gewijzigd door JLL87 op 11-01-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Hi JLL87,

Allereerst moet je je niet blindstaren op wat Windows aangeeft. Dat bedenkt-ie volgens mij op grond van het gebruikte protocol en de signaalsterkte.. Het is echter niet iets wat hij voortdurend actief meet oid en update adhv actuals.. Nooit echt in verdiept ook om eerlijk te zijn.

Jouw snelheden zijn inderdaad minder dan wat je beloofd is. Dat kán aan je laptop liggen, maar ik verwacht het niet. Wat doet je systeem wanneer je downloadt? Is er CPU/RAM/DISK IO 'over'? (wanneer je spullen oud genoeg zijn kan daar de bottleneck zitten) Heeft je laptop een gbit netwerkkaart? Is deze ook als dusdanig, danwel als gbit geconfigureerd?

Wifi blijft altijd een uitdaging. Afhankelijk van de hardware die je gebruikt kunnen de door jou vermelde snelheden prima in orde zijn. Heb je al eens gekeken naar het verbeteren van het signaal, om te kijken of dat helpt? Hier een linkje met wat bruikbare tips:

http://www.windowstalk.or...eed-up-your-wifi-network/

..vooral tip nummero 6 is een goed idee :)

Succes! Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Hmm jij bent wakkerder dan ik dat ben.. ;-)

Wanneer ik google op 7360 zie ik idd 2 gbit en 2 FE ports..
Echter, ik ben er toch echt stelling van overtuigd dat ik de ports naar gbit heb gezet.. Ik ga m zo toch maar weer even aansluiten; wil het nu weten ook! (ga nu aan mezelf twijfelen.. ;) )

Overigens staat er op de 7360 een v2 achter... Wellicht dat deze versie wél 4 gbit ports heeft. Nog niet op gegoogled ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Waar zou ik dat kunnen instellen als ik een 1gb/s netwerk kaart heb? (ben nog echt een beginner in dit soort dingen :O).
Het is een laptop van 2010.
ca. 15% CPU over tijdens een speedtest
Snelheid processor: 2,02 GHZ van 2,20 GHZ

M'n Wifi kanaal had ik inderdaad al aangepast. Deze staat nu op 12 waar geen andere netwerken op zaten. Dit scheelde in mijn wifi inderdaad bijna 20 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ergens in de geavanceerde instellingen van je netwerkadapter moet iets staan a la 'speed and duplex'.
Deze moet je op auto negotiation zetten.

Ik verwacht niet dat de bottleneck in je hardware zit qua cpu/ram/hdd in dat geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Wanneer je het merk en type van je laptop meldt zal ik even voor je kijken of er een gigabit kaartje in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Asus Aspire 5732Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
mati1983 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 03:06:
[...]

[afbeelding]

Zeg wat voor provider heb jij met je 1000mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Carbon schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:04:
Dat gaat over de Fritzbox 7340
Je hebt inderdaad volledig gelijk! Ports 1 en 2 zijn gbit; 3 en 4 slechts fast ethernet. Ik heb de Fritzbox er nog speciaal even voor uit de doos gehaald (las hetzelfde op Google, maar ik herinnerde het me toch echt anders haha), maar zat er toch écht naast.. Bij het zien van de GUI wist ik het weer. Port 2 stond (bij mij) standaard ook op fast ethernet ipv gigabit.
Daar zit inderdaad een gigabit kaart in, dus dat moet het probleem niet zijn.
babbi schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:39:
[...]
Fiber Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
Maar hoe krijg ik dat op 1gb dan?
Bij &snelheid en duplex staat ie op automatisch onderhandelen.
Verder alleen 10/100 MB/s half of full duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ik stuur je wel even een berichtje.. Daar even verder zonder de hele thread te vervuilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

babbi schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Dergelijke WAN snelheiden zijn alleen interessant met de juiste router.

De snelste 'consumenten' routers (en daar valt de Fritzbox niet onder) halen max. 750-950Mb/s (LAN/WAN routing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Carbon, klopt!
Daarom vind ik het eigenlijk niet kunnen dat providers als Fiber 1gbit verkoopt en er vervolgens een hiephiephoera routertje bij leveren. Ik had uit interesse al eens een mail aan AVM gestuurd om de specs op te vragen. Die kreeg ik mooi niet, haha.. Moest ik maar bij mijn ISP navragen..

Ik heb redelijk wat power in de meterkast neer gezet om als router te fungeren. Bij een 600/700 mbit load tikt mijn CPU de 20% aan (NAT). Wanneer ik door mijn site-to-site (Openvpn, aes128bit) data pomp lukt dit momenteel met ca. 90mbit (naar een 100mbit Docsis3 lijntje) en zit de CPU load op ca. 40%.

Wellicht dat ik die ooit nog upgrade. Is een klein beetje afhankelijk van de 'andere kant' en of daar sneller internet wordt genomen en of er wellicht nog meer site-to-sites volgen. Ik wilde eigenlijk proberen dit jaar mijn stroomverbruik iets te minderen.. :D Nu staat er een bescheiden doosje. Wanneer ik daar een i7/Xeon voor in de plaats neer zet schiet dat natuurlijk ook weer omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
mati1983 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:32:
Carbon, klopt!
Nu staat er een bescheiden doosje. Wanneer ik daar een i7/Xeon voor in de plaats neer zet schiet dat natuurlijk ook weer omhoog..
Voor (bijna) 1Gbit routeren heb je geen Xeon of i7 nodig... Een Edgerouter komt ook al een heel eind. Die halen 900+ mbit.
mati1983 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:40:
Ja, maar ook geëncrypt door een tunnel? (vpn)

Verder zijn die Edgeroutertjes inderdaad mooi spul :)
Alleen zal 98% van de mensen er niet mee overweg kunnen ben ik bang.. (Vyatta)
Over tunnel zouden ze 200Mbit ofzo halen volgens een Ubiquiti medewerker ( bron

Maar goed, alles >100Mbit is imho al zinloos voor thuis. Tot 500Mbit is leuk als je soms veel download of idd snelle vpn tunnels of onderling snel wil uitwisselen. Daarboven is al helemaal een uitdaging kwa hardware en eigenlijk nagenoeg nutteloos omdat de meeste (online) bronnen al moeite hebben met 500Mbit... Los van de benodigde infra in je eigen domein. Menige PC/nic heeft ook moeite met 1Gbit volledig dichttrekken.

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 11-01-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ja, maar ook geëncrypt door een tunnel? (vpn)

Verder zijn die Edgeroutertjes inderdaad mooi spul :)
Alleen zal 98% van de mensen er niet mee overweg kunnen ben ik bang.. (Vyatta)

[ Voor 60% gewijzigd door mati1983 op 11-01-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
DJSmiley: klopt.
Leuke thread trouwens; goed om te weten.. Thanks..

De keuze om voor 1000 ipv 500 te gaan is enerzijds omdat het prijsverschil relatief klein is en anderzijds, eerlijk is eerlijk, ook wel een beetje 'omdat het kan'. De keren dat je >500 écht nodig hebt zijn voor de komende jaren waarschijnlijk op één hand te tellen.. Neemt niet weg dat het leuk is.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
Carbon schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Het is geen software maar hardware beperking.
...duidelijk...dank je wel...toch echt vreemd dat ze reclame maken voor de beste router http://nl.avm.de/actueel/...ox-7490-wint-media-award/
http://www.fiber.nl/nieuw...geroepen-als-beste-router en dan de 7360 leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Geen idee wat Fiber overigens allemaal aan het doen is.
Vandaag werd voor de 3e keer een welkomstpakket opgestuurd. Ik heb nu drie Fritzboxen, waarvan nul in gebruik.. Ik zal ze maar weer eens opbellen, voordat er nog meer komen.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sGVy4GU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Haha, leuk voor een site-to-site VPN toch ;)

CAI Harderwijk is trouwens bezig met HD Simulcast! Deze week de RTL's, volgende week de SBS groep en daarna NPO. Eindelijk de zenders op de juiste volgorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Heb ze beloofd terug te sturen.. :)

Site-to-site is juist de reden waarom ik van de Fritzboxjes af wilde. Zit niet zoveel power in qua CPU.. Momenteel heb ik een pfsense bakje bij zowel mij als mijn broertje (Harderwijk ook, Solcon, 100Mbit Docsis3 (kabel dus) nog) draaien.

Halen de volgende snelheden:

------------------------------------------------------------
Client connecting to 10.10.10.1, TCP port 5001
TCP window size: 64.0 KByte (default)
------------------------------------------------------------
[ 8] local 10.254.253.1 port 23494 connected with 10.10.10.1 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[ 8] 0.0-10.0 sec 92.4 MBytes 9.23 MBytes/sec

Als het goed is draait hij binnenkort op 250/250mbit (Solcon Glasvezel). Ben benieuwd..
Huidige load van mijn systeem is het bovenstaande ca ~20%, dus kom maar op :D
Al 't extra is mooi meegenomen. Nu al zat om MKVtjes van elkaar te streamen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
en nu nog meer nieuwe zenders in HD! 8)
zoals FOX en SBS 9 in het basis pakket, En stoppen met dat te dure HDTV pluspakket,

want bij bijna alle aanbieders zit NGC HD en Discovery HD in het basis pakket.
RadioAir schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:17:
Haha, leuk voor een site-to-site VPN toch ;)

CAI Harderwijk is trouwens bezig met HD Simulcast! Deze week de RTL's, volgende week de SBS groep en daarna NPO. Eindelijk de zenders op de juiste volgorde :)

[ Voor 19% gewijzigd door datacom80 op 15-01-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een apart HD pakket is echt niet meer van deze tijd. Dat heeft zelfs UPC niet meer !!
Caiway biedt nu 30 HD zenders in het basispakket.
Cai Harderwijk loopt hierin nog behoorlijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RadioAir schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:17:
Dus dat wil zeggen dat NPO 1HD, 2HD en 3HD op kanaal 1, 2 en 3 worden aangeboden?

Dat zou tijd worden, geloof dat ze nu op kanaal 601 602 en 603 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Correct! Deze week is dat al zo voor de RTL zenders. De SD zenders worden dan aangeboden op 404 t/m 408. Volgende week is de SBS groep aan de beurt en als laatste NPO 1/2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
sterker nog het zijn slechts 7 zenders, wat ook opvalt, is dat De Cai inclusief providers Fiber en Caiway dit HD-TV plus pakket niet eens aanbieden
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:48:
Een apart HD pakket is echt niet meer van deze tijd. Dat heeft zelfs UPC niet meer !!
Caiway biedt nu 30 HD zenders in het basispakket.
Cai Harderwijk loopt hierin nog behoorlijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
datacom80 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:00:
sterker nog het zijn slechts 7 zenders, wat ook opvalt, is dat De Cai inclusief providers Fiber en Caiway dit HD-TV plus pakket niet eens aanbieden

[...]
volgens mij bieden ze het niet aan omdat het in het standaard pakket zit.
Ik heb gewoon alle 1 ste zeg maar 10 Nederlandse zenders in full hd op kanaal 401 t/m 410.
Heb het Caiway 200/200 pakket met tv via de coax .
En als je je favorietenlijst dan van de tv instelt heb je ze gewoon op voorkeuze toets 1 t/m 10 op mijn 6 jaar oude Sony tv.
Moet alleen even kijken of Fox ook nog in hd is en SBS9 die ik nu in sd heb staan.

[ Voor 10% gewijzigd door makkie op 21-01-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
geen FOX en SBS9 in HD, bij Cai Harderwijk
makkie schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:34:
[...]

volgens mij bieden ze het niet aan omdat het in het standaard pakket zit.
Ik heb gewoon alle 1 ste zeg maar 10 Nederlandse zenders in full hd op kanaal 401 t/m 410.
Heb het Caiway 200/200 pakket met tv via de coax .
En als je je favorietenlijst dan van de tv instelt heb je ze gewoon op voorkeuze toets 1 t/m 10 op mijn 6 jaar oude Sony tv.
Moet alleen even kijken of Fox ook nog in hd is en SBS9 die ik nu in sd heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet? Caiway biedt al 30 HD zenders aan in het digitale basispakket. Is Cai. Harderwijk dan zoveel goedkoper als Caiway, dat ze zoveel minder HD zenders aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
als je het zo bekijkt is Cai Harderwijk hellemaal niet zo goedkoop,
want wil je meer zenders dan moet je dus een cai inclusief provider kiezen die IP-TV aanbiedt, Dus weer extra kosten per maand,

CAI Harderwijk had ook COAX signaal aan de markt moeten overlaten,
Een mooi voorbeeld is Rekam gebied (Gouda) daar heb je twee partijen die DVB-C signaal leveren met verschillende pakketten.
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:56:
Waarom niet? Caiway biedt al 30 HD zenders aan in het digitale basispakket. Is Cai. Harderwijk dan zoveel goedkoper als Caiway, dat ze zoveel minder HD zenders aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar het Rekam coaxnetwerk is het slechtste van Nederland en heeft ook het laagste aansluitingspercentage van Nederland met onder de vijftig procent.

Ze willen goedkoop zijn, maar dat gaat bij Rekam ten koste van heel veel.

Rekam heeft in hele wijken van Gouda nog een antiek rijgsysteem. Dat wil je toch niet in je dorp of stad.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste