Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2
Acties:

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:51
Harderwijk krijgt glasvezel!

De komende maanden zullen 21.000 huishoudens in Harderwijk en Hierden worden voorzien van een supermodern glasvezelnetwerk. Hiermee krijgen de bewoners van Harderwijk en Hierden één van de snelste breedbandverbindingen van Nederland.
Glasvezel gemeente Harderwijk

Het afgelopen jaar is CAI Harderwijk serieus gaan kijken naar de mogelijkheden om het bestaande kabelnetwerk te verglazen, omdat er kapers op de kust lagen. CIF wilde namelijk ook een netwerk exploiteren, vermoedelijk om zo de klanten met internet en telefonie via Caiway ook televisie aan te kunnen bieden. Beide partijen zijn uiteindelijk overeengekomen om de handen ineen te vouwen, er wordt als het ware een "dubbel" netwerk aangelegd, één vezel wordt van CAI Harderwijk, één vezel wordt van CIF.

Diverse aanbieders hebben al aangegeven diensten te willen gaan leveren over het glasvezelnetwerk. De aanbieders zijn:

Op de fiber van CAI Harderwijk:Op de tweede fiber wordt vooralsnog geen dienst geleverd. Deze zou in theorie dus in de toekomst nog gebruikt kunnen worden voor DVB-C.

Het uitzonderlijke van het verhaal is dat er dus geen DVB-C televisie mogelijk wordt via glasvezel, dit signaal wordt nog steeds doorgegeven via de coax van CAI Harderwijk, die vanaf het moment dat alle klanten glasvezel internet hebben alleen nog maar gebruikt zal worden voor analoge en digitale televisie, behalve in de gebieden waar geen glas gelegd wordt, zoals bijvoorbeeld Sonnevanck. Wanneer een glasprovider dus TV aanbiedt zal dit via IPTV gaan. Alle providers bieden ook de mogelijkheid om van het "oude" coax signaal gebruik te maken.

De planning van de bouw werkzaamheden:

Deze TS wordt in de loop van tijd, wanneer meer informatie beschikbaar is :) Mede-auteurs zijn altijd welkom!

Het netwerk wordt in juli geactiveerd. Vanaf Augustus worden klanten omgezet van Docsis naar Glasvezel.

[Voor 22% gewijzigd door RadioAir op 18-06-2014 20:37]

• RadioAir
CAI Harderwijk trekt zijn televisiesignalen inderdaad bij Caiway vandaan, maar voegen er zelf nog e.e.a. aan toe en geven (helaas) ook niet hetzelfde zenderpakket door. Het glasvezelnetwerk is niet gericht op het transporteren van DVB-C of analoge televisie, omdat er in feite 2 "gescheiden netwerken" zijn. Er wordt overal één glasvezelkabel met twee vezels het huis binnengebracht, waarbij er één fiber naar CIF gaat (voor de internetdiensten van Caiway en/of IPTV van Caiway) en één naar het "open" netwerk van CAI Harderwijk. Het bestaande CAI Harderwijk analoge en DVB-C signaal wordt dus NIET via het glasvezelnetwerk doorgegeven, maar blijft via de coax, daar verandert dus (helaas) niets aan.

Volgens mij worden bij de Reggefiber netwerken ook 2 vezels geblazen, waarbij er één voor DVB-C en één voor data gebruikt wordt (in de non-WBA gebieden). Dit weet ik echter niet zeker, als iemand dit wel weet, vul me dan a.u.b. aan ;)

• RadioAir
Een provider met CAI inclusief rekent de kosten voor de CAI Harderwijk coax-aansluiting direct aan je door. Je hebt dus geen contract meer met CAI Harderwijk. Wanneer je een glasvezel abbo afneemt bij Caiway zal Caiway zijn eigen TV-systeem aan je aanbieden via IPTV en kan je dus voor het TV-pakket van Caiway kiezen. Maar dus niet over DVB-C of analoog, daar heeft CAI Harderwijk het alleenrecht op.

Caiway staat echter bij voorbaat niet op een achterstand, maar loopt juist voor. Er waren tot voor kort twee aanbieders voor internet bij de CAI. Één daarvan was UPC via COM21, en één daarvan was Caiway met Docsis2. UPC is opgehouden met bestaan en iedereen heeft van Caiway een aanbod gehad om naar hun over te stappen. Dat is dus ook gebeurd, die klanten heeft Caiway dus al voor internet en vaak ook voor telefonie. Wat Caiway nu dus graag zou willen is dat deze mensen dus over gaan stappen voor ook TV naar de CIF-glasvezel. Op deze vezel wordt dan internet, telefonie en IPTV van Caiway aangeboden, waardoor de coax van CAI Harderwijk buitenspel wordt gezet. Iedereen die maar één TV heeft of bereid is zijn coax kabels te vervangen door ethernet kabels kan dus zonder problemen overstappen, met uitzondering van de mensen die per sé naar de lokale omroep HK13TV en de kerktelevisie willen kijken. Die moeten wel een CAI Inclusief abbo afnemen omdat die signalen alleen op het CAI Harderwijk netwerk verstuurd worden.

Je zou dus een voordeel kunnen hebben met een CAI Inclusief abbo, maar het nadeel hiervan is wel dat je in verhouding gewoon duur uit bent, en CAI Harderwijk sommige zenders, zoals Syfy, helemaal niet doorgeeft en de publieke omroepnetten BBC3 en 4 ook niet in het basispakket doorgeeft. Daarnaast is de snelheid bij CAI Inclusief pakketten voor zover ik kan zien maar max 100/100. Wisper is veel goedkoper, hoop echt dat die hun diensten ook aan gaan bieden...

• RadioAir
Dat klopt, maar ik vind dat deze er wel bij in zouden moeten zitten. Ze zijn simpelweg gewoon ongecodeerd en gratis te ontvangen via de satelliet, waarom zou je er hier dan extra voor moeten betalen? Maar ja, is helaas bij alle kabelaars zo.

Heb inmiddels via DM te horen gekregen dat Wijk 1 komende maand waarschijnlijk gaat piloten met de glasvezel van CAI Harderwijk. Ik heb zelf even gebeld met Caiway, zij zeggen dat hun CIF glasvezel een stuk later pas actief wordt (winter 2013)...

Blegh, dan toch maar een jaartje sukkelen met VDSL.. Edo Kweldam had tegen Telecompaper gezegd dat bedrijven zelf ook layer 2 apparatuur mochten plaatsen, maar daarover zwijgt CAI Harderwijk in alle toonaarden en via DM heb ik ook te horen gekregen dat dat er qua netwerkopbouw niet in lijkt te zitten. Flink balen dus en heel erg jammer dat Reggefiber niet eerder een glasvezelnetwerk heeft gestart hier, dan hadden we tenminste voor een normale prijs internet af kunnen nemen. 50Mbit rekenen de CAI Inclusief providers zo'n 40-50 euro per maand voor, bij Wisper krijg je voor 40 euro 200Mbit.

Zelfs CIF/Caiway levert betere pakketten via glas, daar krijg je voor 50 euro 75Mbit down/up, IPTV met 21HD zenders (meer dan CAI Harderwijk) en telefonie erbij. Nadeel is dan wel weer dat je dat maar op één TV kan kijken (of je moet PVR's bijhuren denk ik?), maar dat valt in het niet bij wat de rest aan durft te bieden qua prijsstelling.

Bah, zo helpen ze het idee van glasvezel wel kapot zeg :/ Of wordt alles in de Reggefiber gebieden zo zwaar gesponsord?

• RadioAir
Hoe sluit ik mijn 2de en 3de televisie aan op glasvezel?
Het Caiway kabelsignaal blijft gewoon actief zonder dat u er abonnementsgeld voor betaalt, ook nadat u glasvezel heeft geïnstalleerd. Hierdoor kunt op uw overige tv’s op de oude vertrouwde manier televisiekijken via de kabel. Alle tv-zenders die u via glas ontvangt, kunt u ook via het kabelsignaal bekijken. Om uw 2de en 3de televisie aan te sluiten op glasvezel heeft u een switch nodig. U kunt elk willekeurig switch gebruiken. Om van de diensten gebruik te kunnen maken op uw andere toestellen, heeft u ook een tv-ontvanger per toestel nodig. Deze kunt u vanaf december bij Caiway in bruikleen huren.

Dat eerste gaat natuurlijk niet op omdat Caiway geen eigen kabelnetwerk heeft, maar je kan dus prima een 2e of 3e TV aansluiten via glasvezel :)

[Voor 9% gewijzigd door RadioAir op 10-11-2012 16:04]

• RadioAir
Jazeker wel, je krijgt dan gewoon dezelfde zenders als via de eerste televisieontvanger, gekoppeld aan je abbo. Nadeel is alleen dus wel dat je die tuners bij moet huren. Je sluit de huurtuners dan op dezelfde manier aan als de eerste glasvezel PVR. Je doet dus helemaal niets meer met de coaxkabel van CAI Harderwijk, tenzij CIF ineens een deal gaat sluiten met CAI Harderwijk dat ze dat signaal actief houden maar dat lijkt me heel sterk.

Als je dus het beste wil van twee werelden zal je enerzijds een TV abbo moeten nemen van CAI Harderwijk zodat je op de overige TV's gewoon een DVB-C signaal hebt, en anderzijds een glasvezel abbo van Caiway voor een hogere snelheid.

Als je het dus krom bekijkt is het dus jammer dat KPN Caiway niet overgenomen heeft, dan had je op de CIF vezel misschien ook andere leveranciers kunnen krijgen zoals op Reggefiber glasvezels het geval is.

[Voor 13% gewijzigd door RadioAir op 11-11-2012 14:12]

• RadioAir
Ah, dus zo zit de vork in de steel. Weer wat geleerd, bedankt :)

Maar het probleem lijkt me nu dat CAI Harderwijk mede de prijzen kan bepalen. Het is, vind ik persoonlijk, wel erg verdacht dat alle abbo's max 100Mbit zijn en volgens mailcorrespondentie met CAI Harderwijk ook blijven en je dus in feite gewoon de hoofdprijs betaald als je het vergelijkt met de goedkopere glasvezels. Plinq bijvoorbeeld levert elders 500Mbit voor 57,50, bij CAI Harderwijk krijg je 100Mbit voor 55,00.

Als CAI Harderwijk dat soort prijzen nou ook gaat hanteren, hoor je mij nergens over klagen en wil ik best een abbo bij een lokale provider afnemen, maar vooralsnog lijkt dat er niet in te zitten..

• RadioAir
Dat klopt, maar dan moeten de snelheden omhoog gaan, niet de prijzen :) Caiway 90/90 was toch ook alleen maar in de gebieden waar maximaal 100Mbit mogelijk was door de gebruikte glasvezel apparatuur?

• RadioAir
Ik ben inmiddels ook weer wat verder. Wisper heeft de afdeling Development de opdracht gegeven de mogelijkheid te gaan onderzoeken om in Harderwijk te gaan leveren. Daarnaast heb ik CAI Harderwijk nogmaals uitgehoord over de mogelijkheden van de glasvezel en de receptioniste zei dat het vrijwel zeker was dat de providers andere pakketten gingen leveren over de glasvezel. Dat zou betekenen dat de Solcon/Plinq glasvezelpakketten straks dus wel geleverd gaan worden. Ben benieuwd...

• RadioAir
Het zou ook vooral prettig zijn als CAI Harderwijk eens wat meer van zich liet horen. Heb meerdere malen om een statusupdate gevraagd maar dan krijg je vage antwoorden als dit:

Geachte Abonnee,

De glasvezel wordt dit jaar (aankomende maanden) actief gemaakt en dit
gebeurd wijk voor wijk.
Met het testen zijn wij druk bezig en gaat voorspoedig
Wij willen zo snel mogelijk het glasvezelnetwerk in gebruik nemen maar
kan pas na oplevering van het netwerk
Het opleveren zal per wijk gaan we hoeven gelukkig niet te wachten tot
alles is verglaasd
Wij weten op dit moment nog niet wanneer uw wijk word opgeleverd, zodra
hier meer over duidelijk is zullen wij dat bekend maken

Met vriendelijke groet,
Cai Harderwijk
Klantenservice

Op de website staat al helemaal niets. En dan zit je dus in de allereerste wijk die zou worden opgeleverd... Het nieuws dat Glashelder in Harderwijk gaat leveren is in ieder geval zeer positief, zij hebben al een stuk betere prijzen dan de andere 5 providers. Nu hopen dat een provider als Wisper snel volgt! :)

• RadioAir
De zoveelste misser van CAI Harderwijk... Communicatie is absoluut niet hun sterkste kant...

Net zoals dat de website nog steeds BBC HD aangeeft terwijl dat al lang BBC Two HD is. Van One HD geen sprake.

We waren met Reggefiber glas veel beter af geweest, dat moge duidelijk zijn!

[Voor 51% gewijzigd door RadioAir op 30-03-2013 20:33]

• RadioAir
Dat is niet zo'n probleem. Dan sluiten ze gewoon een overeenkomst met bijvoorbeeld Glashart media :)

• RadioAir
4320p schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:10:
Ja en dan heb je gelijk een stuk slechter beeld. Daar ben je dan klaar mee !!
Bitstream van Glashart is soms beter dan wat CAI Harderwijk nu levert. BBC One en Two zijn sterk gecomprimeerd terwijl die er bij Glashart DVB-C prima uit zien.

• RadioAir
Geen idee maar BBC Two was tijdens de Top Gear India Special niet om aan te zien terwijl het via Glashart op hetzelfde moment prima te bekijken was. En niet álles komt bij Caiway vandaan, de lokale omroep en de kerken op kanaal 701-712 worden lokaal toegevoegd.

• RadioAir
Syfy en 13th street vinden ze te duur. BasisHD alleen met smartcard is ook zulke onzin. Waarom niet net zoals bij Ziggo en UPC de HD zenders gewoon op 1 t/m 10?

Daarnaast gaan de kosten voor dat basispakket ook weer omhoog. Het verschil met Ziggo wordt steeds kleiner en kleiner.

HBO HD niet uitzenden is ook zoiets raars. De website zegt ook nog steeds BBC HD ipv BBC Two HD.

Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als de kabel qua internet leeg gaat lopen, volgens mij hebben ze door de 100/100 pakketten vrij weinig ruimte over (dit is echter een wilde gok, mensen als DJSmiley weten dit beter ;) ) Hoop dat we dan wat beters krijgen qua zenders. Solcon is ook bezig met een eigen televisieplatform, misschien dat ze daarmee samen kunnen gaan werken.

Ik weet in ieder geval dat ik bij de eerste testers ga zitten voor de glasvezelverbinding, ben heel benieuwd wanneer dat zover is!

[Voor 29% gewijzigd door RadioAir op 13-04-2013 09:35]

• RadioAir
Ik durf het bijna niet te zeggen maar qua TV lijk je zelfs bij Caiway beter af te zijn. Hoop zelf dat Glashart wat gaat doen via IPTV.

Als Solcon het slim aanpakt (als provider met een christelijke identiteit) sluiten ze een overeenkomst met de stichting kerktelevisie en zorgen ze dat ze die zelf ook via IPTV door kunnen geven. HK13 lokale televisie kijkt volgens mij toch geen hond naar en voor een groep mensen is die kerktv juist de reden om bij CAI Harderwijk/CAI Inclusief te blijven. Dan valt het een na laatste voordeel van CAI Harderwijk ook weg.

Als ik heel eerlijk ben hoop ik dat CIF zich door de ruzie helemaal terugtrekt uit Harderwijk qua glasvezel zodat er gewoon een CATV signaal op de tweede fiber gezet kan worden. Dat is het enige wat nu nog overblijft bij de CAI zelf, dat je via CI+ digitaal kan kijken op je TV zelf.

[Voor 41% gewijzigd door RadioAir op 17-04-2013 13:00]

• RadioAir
Ik heb van Ziggo-west ook nog twee smartcards, één met EDLive+Film1+Sport1, één met Ziggo TV Extra. Heb die nu maar bij m'n ouders in de decoder met slingbox eraan gezet.

Overigens steekt de helpdesk ook lekker de kop in het zand. En nog grappiger: Er staat nog steeds BBC HD in het zenderoverzicht ipv BBC Two HD...

Ga je linksaf naar Zeewolde: Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. UPC ongecodeerd.
Ga je rechtsaf naar Ermelo: Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. UPC ongecodeerd. CAI Harderwijk op glasvezel via XSYou.
Ga je Hierden voorbij en rechtdoor naar Nunspeet: Reggefiber glas met IPTV. UPC ongecodeerd.
Ga je iets verder naar het zuiden: Voorthuizen/Putten: Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. UPC ongecodeerd.
Nog iets verder helemaal the holy grail: Amersfoort. Reggefiber glas met IPTV+Glashart coax. Ziggo welliswaar gecodeerd maar HD zenders in correcte volgorde en 5 kaarten zonder meerkosten.

Waarom moeten ze hier nou zo ontzettend eigenwijs zijn? De infra van CAI Harderwijk is MEER DAN prima, alleen de diensten zijn (tot nu toe) gewoon VEEL te duur voor een stichting zonder winstoogmerk. Zeker als je bedenkt dat de Alles in 1 pakketten van Plinq en Solcon via KPN goedkoper zijn dan via CAI Harderwijk...

Vraag me af wat erger is: Caiway in Krimpen/Loenen of CAI Harderwijk. Ontloopt elkaar niet veel denk ik ;)

[Voor 14% gewijzigd door RadioAir op 17-04-2013 13:55]

• RadioAir
CAI Harderwijk én CIF hebben communiceren beide niet uitgevonden, maar de eerste tests met verbindingen zijn al wel bezig. Er kunnen alleen nog geen providers testen geloof ik.

• RadioAir
Volgens mij is het niet verplicht om CAI erbij te nemen. Ik hoop het niet althans, wil zodra het kan gelijk van ze af. Nu is dat wel zo omdat je het coaxsignaal nodig hebt voor het Docsis modem.

[Voor 19% gewijzigd door RadioAir op 16-05-2013 13:11]

• RadioAir
Solcon is inmiddels gestart met IPTV via ADSL en VDSL. Leuk zenderpakket in ieder geval, hebben een goed HD pakket. Ook BBC One en Two HD..!!

Updateje vanuit CAI Harderwijk:

De aanleg van het glasvezelnetwerk gaat gestaag al hebben we inderdaad wat vertraging opgelopen door de vorstperiode. We hopen rond de zomervakantie de graafwerkzaamheden afgerond te hebben en in november ook alle aansluitingen inclusief blaas- en laswerkzaamheden. We zijn klaar met testen en configureren van de actieve apparatuur en gereed om het netwerk te activeren maar daarvoor moeten we geduld hebben tot de aanleg is afgerond (we willen graag starten met activatie in de wijk Drielanden).

[Voor 65% gewijzigd door RadioAir op 16-05-2013 20:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Indeed.. Die kans is gewoon 0%. Tenzij het coaxnetwerk op een gegeven moment aan de top zit en ze zelf glasvezel aan gaan bieden. In de meeste wijken waar Ziggo levert liggen ook gewoon fibers waar zakelijke klanten op ingelast kunnen worden. Dit zou echter wel betekenen dat UPC/Ziggo over moeten op IPTV, want bij CAI Harderwijk is het door die onzinnige constructie met CIF niet mogelijk om over de tweede vezel DVB-C aan te leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
En dat is dus omdat die prutsers het HD-basispakket op de smartcard willen. Ziggo heeft dat prima geregeld, gewoon Ned1HD op 1 op een HD ontvanger en Ned1SD op 1 op een SD ontvanger. Zo moet het, niet anders.

CAI Harderwijk wil uiteindelijk alleen maar netwerkbeheerder worden en geen TV diensten meer doen. Liever vandaag nog dan morgen, da's het enige wat ze wel goed doen!

@CyberThug, er wordt voor zover ik weet altijd een kabel getrokken met twee vezels. Bij de Glashart providers wordt dan de tweede vezel voor DVB-C gebruikt. Als CAIH niet de constructie samen met CIF had gebruikt kon het hele coaxnetwerk uitgeschakeld worden, dit kan nu niet.

[Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 17-05-2013 11:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Dat klopt ja. Maar 404 t/m 410 zijn wel gecodeerd :) Het HD-basispakket heb je wel een smartcard voor nodig.

UPC heeft als quirck dat Horizon niet goed werkt. Ziggo heeft/had een slecht ITV platform en dito ontvangers, maar dat is met de Humax decoder nu goed opgelost voor nieuwe klanten.

CAI Harderwijk was innovatief en hun coaxnetwerk is heel modern maar de uitvoering er van komt nu gewoon te kort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Exact. Overigens, je zal wel in Ermelo werken dan :) XSYou in Ermelo levert vziw het CAIH signaal ook over DVB-C.

Ik heb vandaag even met de Dune ontvanger van Solcon gespeeld, hij zapt wat traag maar voor de rest een leuk apparaat. Beeld zag er ook goed uit, beter dan ik had verwacht :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Oh grappig, wist niet dat ze daar ook fibers hadden liggen.

Ben het met je eens dat interactieve TV etc een verloren strijd was, maar het zenderpakket kunnen ze blijkbaar wel aan sleutelen. Er is nu HBO, Film1/Sport1 zijn eindelijk gescheiden, maar nog geen BBC One HD/Één HD/Canvas HD (en in mindere mate ARD/ZDF HD maar dat is nergens in NL geloof ik). Zenders op de juiste plek is gewoon te regelen via de Irdeto zenderlijst want Ziggo kan het ook. Daarnaast hebben de CI+ CAM's wel eens wat moeite met het decoderen van de HD signalen, moet vaak op en neer zappen voordat bijv. RTL4HD het doet.

Kijk, ze doen ook dingen wél goed (basispakket in SD ongecodeerd bijvoorbeeld) maar ze laten het gewoon versloffen. Drie euro extra voor een tweede of derde smartcard is niet meer van deze tijd. Internet over docsis is in verhouding te duur. Solcon bijvoorbeeld is niet de goedkoopste maar is via KPN glas wel goedkoper.

Als CAI Harderwijk het goed voor elkaar wil hebben sluiten ze een deal met Compenz media voor de DVB-C televisie (liefst met smartcard, maar gewoon 3 4 of 5 mogelijk zonder meerkosten) en voegen ze daar zelf HK13 en de 701-712 zenders aan toe. Zitten Solcon, Glashelder en Plinq gelijk goed qua TV over coax. Als ze nou gelijk een deal sluiten met CIF dat het échte Caiway DVB signaal mét smartcard ook op de kabel komt (en daar is volgens mij genoeg ruimte voor als Docsis geminimaliseerd wordt ten faveure van glas) dan kan die ook gewoon de algemene CIF-glasvezel belofte om de tweede en derde TV via coax aan te kunnen sluiten nakomen. Everybody happy :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Dan zal jij wel één van de eersten zijn die overgezet gaat worden (mits je nu kabelinternet hebt).

Ik snap nog steeds niet dat ze niet gewoon even een korte statusupdate op internet gooien. Zo moeilijk is dat toch niet?

• RadioAir
Hehe, eerst stond er winter 2013, nu is het winter 2014. Mag toch niet hopen dat het nog zo lang gaat duren voordat de CAIH vezel opgeleverd is..

• RadioAir
Ja die weten wél hoe het moet. Ach, we merken het wel. Hier zit de fiber al 6 maanden te wachten op activatie :) Heb zelf gelukkig 2 fullspeed VDSL lijnen dus ik heb niet heel veel haast meer met glasvezel, alleen voor de upload..

[Voor 34% gewijzigd door RadioAir op 14-06-2013 12:54]

• RadioAir
Nou viel hier gisteren het abbo blaadje van CAI Harderwijk in de bus.

GEEN WOORD over de aanleg van glas!! Je zou bijna zeggen dat ze verplicht hun mond moeten van CIF ofzo, mensenlief...

• RadioAir
Helemaal mee eens! We hopen alleen denk ik een beetje dat we van CAI Harderwijk met hun slechte communicatie en slechte dure zenderaanbod af kunnen komen en dat kan alleen maar door los te koppelen van de kabel en in te stappen op glasvezel.

En mijn persoonlijke probleem is dat ik een enorm duur pakket moet nemen in verhouding om Top Gear in HD te zien via BBC Two HD. En dan heb ik geen BBC One HD, want de CAI heeft in haar enorme domheid, zoals we van ze gewend zijn inmiddels, besloten om One HD niet door te geven via de kabel.

Via glasvezel kan ik alles met synchrone bandbreedte bij een partij als Plinq, Glashelder, Solcon of zelfs Caiway onderbrengen. Nou schijnt bij de laatste de STB niet zo denderend te zijn maar hun internet is wel lekker goedkoop tegenwoordig in verhouding met de rest (m.u.v. Glashelder het eerste jaar). Al is dat niet eens het ergste, ik wens geen deel uit te maken van een club waar communicatie het laatste is waar ze het over kunnen hebben en die pretenderen zo goedkoop mogelijk te zijn, maar waar je uiteindelijk met een gemiddelde aansluiting bij Ziggo of zelfs UPC gewoon goedkoper uit bent.

Ik snap er gewoon geen zak van... Sturen ze nu een ledenblaadje rond, waarom wordt daarin met geen WOORD gerept over de voortgang? Die aansluiting zit al ZES MAANDEN in mijn meterkast! Vertraging is helemaal niet erg, maar communiceer dat dan! Geen probleem als ik nu nog een half jaar moet wachten, maar wees daar dan gewoon eerlijk over...

Ik zit nu met de enorme luxe dat ik op mijn tweede KPN aderpaar nu een triple play lijntje van mijn werkgever heb en in December contractvrij ben bij Telfort dus bandbreedte zat, maar toch.. Volgens de originele planning had ik al lang een actieve fiber moeten hebben. Dat het een koude winter was begrijp ik volledig, maar ook dan kan je daar iets over naar buiten brengen. Ook als je mot hebt met de partij waarmee je het netwerk samen aanlegt...

• RadioAir
100/100 via Solcon als 100/50 komt omdat het bij jou in de wijk dan te druk is. Hier haal ik de 100/100 net niet, in Hierden gaat dit 100/95 ongeveer. Desalniettemin hoort het gewoon te werken, je betaalt er immers een hoop geld voor :)

• RadioAir
Zou ik moeten kijken als ik weer in Hierden ben, maar de site is speedtest.reggefiber.nl/beta :)

• RadioAir
Dat zat er dik in met die ruzie tussen CIF en CAI Harderwijk natuurlijk... Naar verluidt is die nog steeds niet opgelost. Ach, voorlopig zit ik met 2x50Mbit ook prima, ik heb geen haast meer. Het ging mij voornamelijk ook om TV te krijgen van een andere aanbieder maar dat heb ik inmiddels ook voor elkaar gekregen (en ik heb BBC1 en 2 in HD, zoals het hoort).

Ergens in 2020 kunnen we wel glasvezel afnemen ;)

• RadioAir
Ja maar dat moet dan nog apart afgesloten worden want Caiway =! CAI Harderwijk.

• RadioAir
Nee. Wees blij dat jij in Putten zit, daar kan je tenminste diensten afnemen via Reggefiber ;)

• RadioAir
Ik vraag me af of die winter bedoeld wordt eigenlijk ;) gok zelf meer op 21 dec 2014...

• RadioAir
Die glasvezel kan me inmiddels gestolen worden. Ik heb 2 50Mb VDSL lijnen en dus ook 100Mbit download, ik geloof het allemaal wel. Upload komt ooit nog wel eens. Overigens geloof ik nooit dat er geen TV over glas aangeboden gaat worden, o.a. Plinq en Solcon hebben zelf IPTV, dan ga je niet ook nog eens die slechte CAI dienst afnemen.

Stelletje amateurs, hadden we maar Reggefiber gekregen...

[Voor 36% gewijzigd door RadioAir op 20-08-2013 11:50]

• RadioAir
CAI =! Caiway.

Bij Solcon is in ieder geval NED123, RTL, SBS, Veronica, Net5 etc in HD. Één en Canvas ook. Discovery heb ik ook in HD, ze leveren in het HD Extra pakket ook nog eens BBC One HD en Two HD.

• RadioAir
Ik zou het vreemd vinden als Solcon voor Harderwijk nu nog steeds afwijkende tarieven t.o.v. hun normale glasvezel aan gaat bieden, zeker nu ze bezig zijn met een eigen TV product. Die prijs van NedVite klopt niet volgens mij, kabel TV komt hier nog los bij, tenminste dit was vorig jaar wel zo. Weet je zeker dat dit de te verwachten glasvezeltarieven zijn? De tarieven die je aanhaalt zijn de nu nog geldende tarieven via de coax. En daar is qua prijs zowat geen concurrentie, ze zitten allemaal heel dicht bij elkaar nu. En eerlijk is eerlijk, het is over het algemeen super stabiel.

Als CIF en de CAI er uit gaan komen en Caiway inderdaad hun "normale" propositie blijft volgen hebben de CAI providers allemaal een groot probleem. Het enige wat voor Caiway lastig wordt is DVB-C voor die prijs meeleveren omdat dat niet hun eigen signaal is. Voor zover ik begreep bleef overal in de Caiway gebieden de coaxkabel wel actief toch?

Wat mij betreft knallen ze alles achter de smartcard in Harderwijk. Iedereen mag van dezelfde streams gebruik maken, maar met hun eigen zenderpakket (bij Solcon geen porno bijvoorbeeld) en ook afhankelijk van de eigen zenderrechten (hierdoor zou je theoretisch bij Caiway/Solcon/Plinq gewoon SyFy en 13th Street af kunnen nemen via DVB-C). Alle HD- en pluspakket kijkers hebben inmiddels al een smartcard en zijn dus al "voorbereid".

Daarnaast liggen er ook nog andere "gevaren" op de loer. KPN heeft zijn infrastructuur in Harderwijk echt grondig vernieuwd en plukt daar denk ik nu de vruchten van. KPN kan via WBA-E over VDSL in zowat heel Harderwijk en Hierden nu een snel internet abbo aanbieden. Alleen al in mijn wijk tel ik zo 4 straatkasten en het zullen er ongetwijfeld meer zijn. Mijn loop length? 70 meter. Mijn attainable, zonder vectoring, pair bonding en al dat soort zaken? 120Mbit. Moet je nagaan wat er dus mét vectoring en pair bonding mogelijk is.

KPN is ook bezig om te testen met vectoring en pairbonding op de buitenringen. Als ze dit in Harderwijk doorzetten kunnen ze ook qua upload een bijzonder leuk pakket neer gaan zetten. En zelfs Hierden is dan geen enkel probleem omdat daar ook gewoon een centrale staat, gek genoeg :)

[Voor 23% gewijzigd door RadioAir op 23-09-2013 10:34]

• RadioAir
Het lijkt Vodafone wel met hun 4G netwerk... :P

• RadioAir
Jep de Ziggo cam's werken zonder problemen :)

• RadioAir
Ik heb de voorganger daarvan in m'n TV zitten, werkt perfect :)

• RadioAir
Jep!

• RadioAir
Als jij het weet, weten wij het ook ;) Je kan altijd eens een mailtje naar de Centrale Amateurs Instelling Harderwijk sturen? ;)

• RadioAir
Die prijzen gaan omlaag. De Docsistarieven waren redelijk vast, bij glasvezel hebben de providers vrij spel. Die prijzen gaan echt flink dalen.

Als de vezels ooit actief worden tenminste...

• RadioAir
Weet je nog, die ruzie tussen CIF en de Centrale Amateurs Intichting Harderwijk? ;)

Abbo's die je nu afneemt lopen allemaal via Docsis3 :)

• RadioAir
Januari 2035 waarschijnlijk ;)

• RadioAir
De open vezel gaat tegen het beheerprincipe van CIF in. Daarnaast wil CIF graag eigenaar zijn zodat cai hwk bij hun de eigen vezel huurt. Cai hwk wil dat niet want dan staan ze zelf buitenspel.

Het nadeel is wel dat de providers die nu ook al internet leveren via de coax (Plinq, Solcon, XSYou) nu boze klanten krijgen "ik heb die vezel nu al een jaar en ik kan hem nog steeds niet gebruiken!" waar zij niets aan kunnen doen..

Hadden we nou maar gewoon Reggefiber gehad... ;)

[Voor 42% gewijzigd door RadioAir op 19-01-2014 14:49]

• RadioAir
Misschien moet je je even verdiepen in de situatie omtrent CAI Harderwijk, CIF en Glasvezel Harderwijk. Dan wordt je al snel een en ander duidelijk (er wordt in de lokale politiek zelfs over gesproken). De situatie in Harderwijk is alleen in het opzicht van dezelfde opzet voor Caiway te vergelijken met de normale CIF netwerken in het Westland. De rest is volledig anders en dat is nu waar de kink al een jaar in de kabel zit.

• RadioAir
Nogmaals, lees je nou even in.. Het is allemaal niet zo simpel op dit netwerk... Het is niet eens duidelijk nu wie de eigenaar is van de vezels..

• RadioAir
Oh dat ben ik zeker met je eens (kijk maar eens naar mijn houding in dit topic tegenover CAI HWK ;) ). Maar het allerergste is, de providers zelf horen ook gewoon helemaal niets van die prutsers...

Wat ik ook gewoon niet begrijp is dat er een veel betere oplossing voor handen was. Kijk bijvoorbeeld naar Dronten. Solcon heeft hier zelf een glasvezel netwerk neergelegd waar andere providers ook diensten op aan mogen bieden. Wat dus ook gewoon gebeurt. Zeker aangezien die gasten al in Harderwijk actief waren op de kabel hadden ze wat mij betreft beter voor zo'n optie kunnen kiezen. Dan hadden ze het oude kabelnetwerk (wat in Hierden toch al niet van denderende kwaliteit is) op kunnen doeken (behalve daar waar geen glasvezel komt) en het huidige analoge/DVB-C signaal gewoon op glasvezel kunnen zetten. Nu moet CAI Harderwijk in feite dubbel investeren, onderhoud aan de coax én onderhoud aan het glasvezelnetwerk. Het allerergste is nog dat ik begrepen heb dat Breednet Harderwijk wel op deze manier werkt...

• RadioAir
Hoe kan het dan dat Solcon in Dronten geruime tijd het alleenrecht heeft gehad op die glasvezel?

• RadioAir
Flink balen, ze waren echt goedkoop.. Ben benieuwd wat de prijsstelling van de rest wordt op glas zometeen :)

• RadioAir
Nee.

• RadioAir
HARDERWIJK - De aansluiting van de laatste ruim tweeduizend huishoudens, bedrijven en instellingen op het glasvezelnet in Harderwijk loopt vertraging op. Er zijn onderhandelingsproblemen met de investeerder, Het Rabo Bouwfonds Communication Infrastructure Fund (CIF). Dit laat directeur Edo Kweldam van kabelexploitant CAI desgevraagd weten.

door Mieneke Braakman

Eind vorig jaar moesten volgens de planning alle 21.000 aansluitingen in Harderwijk en Hierden gereed zijn. Het graafwerk is wel klaar, maar de laatste 2000 aansluitingen nog niet. De meningen zijn verdeeld over de verwachte duur van de vertraging. Volgens Kweldam enkele maanden, terwijl CIF-woordvoerder Michiel Admiraal ervan uit gaat dat in februari de oplevering van het glasvezelnetwerk plaatsvindt. Volgens woordvoerster Bouwens van de aannemer, Fiber4all (Schuuring), is de oplevering van het glasvezelnet uitgesteld tot half april.
Over de aard en omvang van de problemen wil Kweldam niet veel kwijt. ,,Ik kan er nu niet teveel over zeggen, we zitten midden in de onderhandelingen.” Admiraal ontkent dat onderhandelingsproblemen oorzaak zijn van de vertraging. ,,We zitten nog met een groep mensen die geen medewerking verleent of de deur niet opendoet, waardoor wij niet aan kunnen sluiten.”
In 2012 zijn de CAI en CIF een samenwerkingsverband aangegaan onder de naam Glasvezel Harderwijk. CIF is een investeringsfonds van Rabo Vastgoedgroep, speciaal opgericht voor infrastructurele werken zoals een glasvezelnet. Rabo Vastgoed verkeert in zwaar weer en lijdt grote verliezen. Maar dit speelt volgens Admiraal geen rol bij de samenwerking met CAI, omdat de aandeelhouders van CIF bestaan uit pensioenfondsen.
Afspraken
Hij zegt, liever niet in termen van ‘problemen’ te praten. ,,We zijn toe aan een nieuwe stap in de joint venture. De gesprekken daarover duren langer dan gedacht.” De joint venture is een samenwerking dat onder een nieuwe bedrijfsnaam en voor gezamenlijke rekening en risico een project ontwikkelt. Het is een behoorlijk complexe samenwerkingsvorm, relatief gevoelig voor conflicten. Een contract met heldere afspraken is daarom van het allergrootste belang. Maar waren er dan geen duidelijke afspraken over de investeringen vóór de overeenkomst werd aangegaan? ,,Dat dachten wij wel”, zegt de Cai-directeur Kweldam.
Admiraal zegt hierover: ,,Wij zagen in 2012 voldoende redenen om Glasvezel op te gaan starten. Het is gebruikelijk om steeds nieuwe stappen in de overeenkomst te maken.” Hij benadrukt, dat er niets aan de hand is. Beide partijen zeggen vol vertrouwen te zijn in de goede afloop van de onderhandelingen.

• RadioAir
Opleveren kon ook wijk voor wijk, hebben ze zelf gezegd. Het is gewoon gesteggel over het beheer, niets meer en niets minder :)

• RadioAir
Voor zover ik weet zijn ook de pop's nog niet eens gevuld..

• RadioAir
We hadden ook veel beter gewoon Reggefiber glas kunnen krijgen. CIF equals ellende.

• RadioAir
Dat is dus exact waar de ruzie in Harderwijk momenteel over gaat. De ene vezel is van CIF en daar is het de standaard Caiway situatie, maar de CAI Harderwijk vezel is wel open en daar mogen ook andere aanbieders op. CIF is het daarmee klaarblijkelijk niet eens maar dat is wel wat ze bij de start van het project hebben afgesproken. De Harderwijkers en Hierdenaren zijn de huilende derde, zij blijven maar wachten. Je ziet het in de sociale media ook al dat mensen boos worden op hun provider (zoals Solcon) omdat ze nog steeds geen glasvezel hebben. Zij kunnen er allemaal niets aan doen, het is de combinatie CIF<->CAI Harderwijk.

En het zou allemaal ook niet zo erg zijn als we gewoon op de hoogte gehouden werden, maar alle betrokken partijen zwijgen in alle toonaarden.

• RadioAir
Ik ben mij volledig bewust van het feit dat er contracten gesloten moeten worden, en dat daar conflicten over kunnen ontstaan omdat er een compleet nieuwe bedrijfsstructuur gestart moet worden. Echter, het probleem zit hem grotendeels in dat er naar de eindgebruiker toe (en volgens mij ook naar de deelnemende providers) geen enkele communicatie is.

• RadioAir
Ik vrees dat ze graag willen dat het model zo gesloten blijft, of ze willen per aansluiting geld zien..

• RadioAir
El_Presidento schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:18:
Ik heb al maanden lang problemen met mijn 100/100 verbinding van Solcon.

Nu hebben ze aangegeven het verder niet meer te onderzoeken, omdat we vanaf juni op glasvezel overgaan.

Ik ben erg benieuwd of dat gehaald wordt.
Waar zit je, Drielanden?

• RadioAir
Naar het schijnt moet de CAI fiber in Juni operationeel zijn.

En ja, ze hebben nog steeds ruzie ;)

• RadioAir
Zie eerder dit topic ;)

• RadioAir
KPN in beeld? Hoe dat zo ineens?

• RadioAir
Wat mij betreft uitstekende zaak. Nog beter zou het zijn als KPN de hele handel over zou nemen, dus ook CAI Hwk uitkopen. Je kan zeggen van KPN wat je wil maar die communiceren tenminste!

• RadioAir
Raadsleden al vaak genoeg verzocht hier actie tegen te ondernemen maar ja, die zijn ook doof. En de H'Wijkers ook getuige de laatste gemeenteraadsverkiezingen dus ja, dan krijg je dat.

Ondertussen levert KPN ook 80/8 lijnen in Harderwijk. Waar was die glasvezel ook alweer zo hard voor nodig?

• RadioAir
Ik ben zeker niet tegen glas, ik ben wel tegen CAI Harderwijk ;)

Overigens haal je die 80/8 bijna overal in Harderwijk hoor... Overal is FttC neergelegd, behalve het nieuwste stuk van Drielanden vreemd genoeg. Zelfs Hierden heeft het...

• RadioAir
Carbon schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:32:
[...]

Weet je dat zeker? Waar ik woon (wijk Frankrijk) heeft de KPN jaren geleden overal mantelbuizen gelegd voor glasvezel maar voor zover ik weet zijn die nooit in gebruik genomen.

[update]
Mijn overbuurman had tot vorig jaar KPN ADSL en ook daar trainde het modem op max. 10Mb/s
Heel zeker zelfs ;) Welkoop Harderwijk (3848CA/3) geeft max 80Mb als haalbare snelheid. Dat jouw overbuurman KPN ADSL had wil niet zeggen dat dat automatisch omgezet wordt naar VVDSL2_POTS ;) Ga maar eens op zoek naar de groene kast, er zal er ongetwijfeld ergens eentje staan, vermoedelijk zelfs heel dichtbij de Welkoop omdat daar nog steeds 80Mb leverbaar is. Je vindt ze ook o.a. op de Vondellaan, Klaproosmeen en er staan er ook zat in het centrum. In Hierden komt het signaal van de Kleine Varenweg.

@4320p, de HD streams op DSL van KPN (en dus ook van XS4All, Plinq, Telfort, Solcon, TweakDSL en vele anderen) zijn prima kijken, enige nadeel is de afwezigheid van Dolby 5.1. De SD streams zijn over het algemeen niet heel prettig kijkbaar inderdaad.

[Voor 33% gewijzigd door RadioAir op 17-05-2014 15:53]

• RadioAir
Signaal van de Kleine Varenweg is niet altijd CO geweest. Tenminste, op de Hoge Varenweg is lange tijd niets meer dan 6Mbit mogelijk geweest via ADSL, terwijl die daar om de hoek ligt. Vectoring is in H'Wijk beschikbaar sinds 13 maart 2014, daarvoor was 80/8 nog niet eens orderbaar via WBA-E op deze kasten. Klanten bij bijvoorbeeld Telfort worden nu allemaal (als ze internet extra hebben) omgezet naar 80/8.

En van het terugzetten klopt gedeeltelijk, het is geen ADSL2 profiel. Het is een VDSL profiel (22400/2048) in de ADSL band, om andere VDSL signalen niet in de weg te zitten. Mijn eigen DSL lijn is ook direct door KPN ism mijn provider in monitoring genomen om met nieuwe vectoring firmware te testen.

Was ook erg grappig, een hele hoop postcodechecks konden na de omzetting van VDSL2_POTS naar VVDSL2_POTS ineens geen VDSL meer aanbieden omdat de checks alleen maar naar VDSL2_POTS konden kijken en KPN de ordering hiervoor gelijk af had gesloten.

• RadioAir
Dat lijkt wel de bedoeling te zijn ja. Prijzen werden kunstmatig hoog gehouden door de CAI en daar stapt men nu vanaf :)

• RadioAir
Misschien dat ze wel hebben gedacht dat de markt daar sowieso "verloren" is aan Docsis/glas, of waren de graafkosten te hoog..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Caiway staat los van de andere operators, omdat zij via de CIF vezel gaan leveren :)

[Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 02-06-2014 07:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
DJSmiley schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:15:

De provider kan hier of z'n eigen Genexis op plaatsen, of via de ethernetpoort z'n eigen router aansluiten. (Zoals bv Solcon doet met de Thomson routers)
Solcon levert al lang geen Thomson meer, behalve bij ISDN. Glasvezel Harderwijk zal allemaal Fritzbox worden met uitzondering van de klanten die al een 789vn v2 of een Technicolor 789v3 hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Hoezo is dit een complex verhaal? Het is toch gewoon het invullen van je user/pass en de sipserver van Solcon, eventueel een STUN server erbij en poortje 5060 forwarden vanuit het modem (en nog belangrijker, voice op de Solcon router uitschakelen zodat 5060 vrij is!)? Heb op mijn Solcon lijn meerdere VoIP lijnen lopen, niet via het modem van Solcon en dat loopt prima..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Kan je die Technicolor niet gewoon aanmelden als defect dan? Wifi doet het hier perfect en op een Glasvezelsnelheid lijntje heb ik ook ervaring met een modem met brakke GUI. Die is gewoon omgeruild en sindsdien geen problemen meer.

• RadioAir
Nou ik denk dat het echt aan de verwachting van de gebruiker ligt. Er is een slechte firmware geweest waarin de GUI enorm buggy is, maar in ieder geval op DSL heb ik met de 789v3 echt geen enkel probleem. Ook niet met WiFi. Sterker nog, het is één van de weinige modems waarmee ik op 2,4GHz gewoon 50Mbit down/up haal op mijn iPhone..

• RadioAir
DVB gaat over het oude coaxnetwerk :)

• RadioAir
De Harderwijk pagina van Solcon is nog niet bijgewerkt. De abbo's op glas staan hier dan ook nog niet op, dat komt nog :)

Nieuwe klanten krijgen vanaf de omzettingsdatum ook gewoon de nieuwe abbo's, daar wordt geen onderscheid in gemaakt (neem ik tenminste aan, aangezien iedereen (muv bijvoorbeeld Sonnevanck) omgezet gaat worden.

Dit is op zich ook echt een gigantisch goede kans voor CAI Harderwijk. Nu hebben ze alleen een algemeen pakket. Als ze nu de TV diensten van bijvoorbeeld Solcon en Plinq ook op DVB-C willen zetten (en die klanten dus extra zenders geven) dan is hier ruimte voor. De "oude" Docsis headend zal alleen nog maar voor locaties waar geen glas wordt aangelegd (zoals Sonnevanck) gebruikt worden, de rest gaat allemaal over naar glas.

[Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 14-06-2014 12:51]

• RadioAir
Bij Solcon en Plinq in ieder geval wel, daar kan je gewoon meerdere decoders gebruiken dus dat zal geen probleem zijn. Caiway is gelijk aan de rest van NL (en dus voor zover ik weet nog steeds maar 1 ontvanger en de rest via coax) en Fiber Nederland heb ik geen ervaring mee.

• RadioAir
Alleen internet voor 35 euro 100/100. Dat gaat veel klanten voor Solcon opleveren!

• RadioAir
Dat is gezwets, de prijzen via Docsis werden kunstmatig hoog en gelijk gehouden ;)

• RadioAir
Dat meen je niet.. Serieus?

Dat biedt dan ook HEEL veel perspectief voor een eigen DVB-mux op den duur!

• RadioAir
Nee. Alleen NED1-2-3 zijn FTA op de kabel in HD. De andere zijn er wel, maar alleen met smartcard :)

Begrijp ik nou goed dat je bij Fiber verplicht ook een energiecontract af moet sluiten?

KPN gaat het zwaar krijgen in Harderwijk. Het Telfort 50Mb pakket moet heel snel naar 80Mb of ze raken de complete snelle markt kwijt... Het is wel heel goedkoop allemaal nu in verhouding.. 45 euro voor internet + TV bij Plinq en Solcon.. Niet gek!!

[Voor 63% gewijzigd door RadioAir op 18-06-2014 20:33]

• RadioAir
Daar gebeurt net zoveel mee als dat CAI Harderwijk wil. De rest moeten ze gewoon opvangen met IPTV.

Wellicht dat het verdwijnen van de Docsis headend betekent dat de kabel ook grondig herzien gaat worden. We gaan het meemaken :)

• RadioAir
Bij mijn weten zijn dit dezelfde streams als op DSL. Dus 3Mbit SD, 7Mbit HD. Tenzij ze ineens er voor gaan kiezen om de HD+ streams door te geven, maar dat lijkt me sterk :)

• RadioAir
Dat mag jou zeer sterk lijken, maar Plinq gebruikt deze streams al tijden op het Docsis netwerk van H'Wijk met hun interactieve TV dienst die toevalligerwijs technisch 100% gelijk is aan die van Solcon ;)

• RadioAir
Laten we hopen dat CIF Harderwijk als een pilotgebied ziet ;) Al exploiteren zij het netwerk in H'Wijk niet natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Oh krijgen we nou dat gezeur... Welke wijk waren ze? Weet ik alvast wanneer ik ze hier kan verwachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Gokje: Volgens mij werkt DJSmiley voor Matrix PC en kan hij wegens zijn moderatorschap ook de IP's zien van ons. Vervolgens is het voor hem slechts de VPN naar CAI Harderwijk op starten, CMTS paneel openen en kijken wie er achter dat IP hangt en wat zijn/haar waardes zijn :)

• RadioAir
Het is hetzelfde signaal... ;)

• RadioAir
HD zenders zijn inderdaad top. SD van de niet-NL kanalen is om te huilen (BBC3 is echt niet naar te kijken zo slecht), maarja daar gaan ze toch niets aan doen :)

• RadioAir
IPTV gaat in Harderwijk neem ik aan ook gewoon over de Fritzbox, net als bij DSL. Het is geen opzet zoals in de Reggefiber gebieden.

• RadioAir
datacom80, het is hier helaas geen Ziggo, maar CAI Harderwijk :)

• RadioAir
Uiteindelijk wil CAI alleen nog netwerkbeheerder zijn, dus ik denk dat alles langzaamaan over gaat naar de dienstenaanbieders :)

• RadioAir
Ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren. Als je bij de glasproviders TV af neemt met extra pakketten ga je sowieso al terug naar het basispakket. Het coaxsignaal is straks alleen nog maar "voor erbij". Veel zin heeft het allemaal niet om nog veel moeite te gaan steken in het toch al haperende TV-product (wat duurt het zappen laaaaaang...) :)

• RadioAir
Even voor zij die het nog niet wisten: Sinds woensdag al is er gedonder met het TV signaal op de coax. Aangezien er een hele hoop mensen omgezet zijn deze week: Het staat volledig los van elkaar!

• RadioAir
Dat liever niet. Nu hebben we wel keuzevrijheid op de kabel.

Laat alle providers maar eigen zenders op de kabel zetten. Ruimte genoeg als Docsis3 straks alleen voor mensen zonder glas is :)

• RadioAir
Wie is ze? CAI Harderwijk is verantwoordelijk voor het signaal tot aan je woning, daar kan Solcon vrij weinig mee helaas..

• RadioAir
emteebee schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:55:
@ tha_bulldog...precies wie is "ze"?....ik neem de dienst af van Solcon, een medewerkers van caiway plaatst de genexis, bij storing wordt je doorverwezen naar Schuuring Harderwijk...zeg het maar....maar glasvezel heb ik nog steeds niet helaas...ken je dat "in het bos het aantal bomen niet meer zien en weten"?.....:-(
Die medewerker van Caiway klopt niet in je verhaal. Die heeft niets met het glasvezel netwerk van doen. Dat zal een medewerker van een installatiebedrijf zijn (Fiber4all of Current connect toevallig?). Die medewerker moet jou volgens mij ook fysiek patchen in de POP, dus volgens mij moet hij het oplossen...
Pagina: 1 2

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True