[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07

kraats

Ik rol

De Fritzbox is gewoon vrij in te stellen. Maar dat was de Thomson ook als je dat netjes vroeg :) Moet zeggen dat ik daar een heel eind mee kwam, maar dan wel via telnet. En daar mis ik bij de Fritzbox nog wat commandootjes. Misschien dat ik toch maar mijn Asus RT-AC66U ook als router ga gebruiken ipv alleen AP en de Fritzbox alleen nog maar telefonie laat doen.
Ik heb trouwens nog geen IPv6 adres gekregen.. beetje jammer.. En ik heb mijn Thomson zelf nog liggen, maar dat kan ook komen doordat ik daar nog even telefonie over heb laten lopen. Intussen zijn alle issues al een tijd opgelost en draait de nieuwe verbinding als een zonnetje

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even jullie advies, in Harderwijk heb ik een locatie(clubhuis) zonder coax aansluiting maar wel met glas .
Nu wil ik op die locatie gewoon 3 in 1 hebben dus met teevee. Nu kan ik bij Solcon het goedkoopste pakket niet afnemen aangezien er geen coax ligt ( schijnt nodig te zijn voor de teevee)

Nu zoek ik een oplossing om op die locatie internet + bellen en teevee te krijgen. ( ik kan via de pc gaan streamen maar ik weet niet als dat wel zo'n slim idee is en als iedereen dat snapt ;)

jullie advies in deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Je kunt dan beter kiezen voor een aanbieder die voor ongeveer hetzelfde bedrag zelf televisie aanbiedt. Als ik me niet vergis is dat bij Caiway en bij Plinq zo. Maar dat zou je even op hun sites na moeten zoeken. En anders een iets duurder pakket van Solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:10:
Je kunt dan beter kiezen voor een aanbieder die voor ongeveer hetzelfde bedrag zelf televisie aanbiedt. Als ik me niet vergis is dat bij Caiway en bij Plinq zo. Maar dat zou je even op hun sites na moeten zoeken. En anders een iets duurder pakket van Solcon
duurder pakket kan, maar ja een vereniging en de 4x per jaar dat er teevee gekeken wordt weegt vast niet op tegen het duurdere pakket.... ( we blijven wel hollanders hè )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 14:58
misschien een schoteltje nemen? :P ik noem maar wat hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
Al iets gehoord van Caiway inmiddels ?
Skitzofrenik schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:38:
[...]

Ik had de stille hoop dat Caiway een aparte (goede) aanbieding zou doen voor onze gemeente dit blijft helaas achter. Heb hun wel een mail gestuurd of zij een aparte aanbieding kunnen doen aangezien ik al klant bij hun ben... zal de uitkomst daarvan later wel posten. In ieder geval zit ik te denken om bij FiberNL te abonneren omdat hun alleen TV en internet aanbieden ipv 3-1 pakketten... de vaste telefoon heb ik niet nodig namelijk en de snelheid die ze op de site zetten is behoorlijk hoog 500 Mbit voor 45 euro waarvan het eerste jaar 1000 Mbit.... of ik moet iets volledig over het hoofd gezien hebben natuurlijk :P

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Ik heb mij vorige week aangemeld voor een caiway glas pakket.
Vandaag telefonisch contact met de klantenservice gehad met de vraag of de aansluitdatum naar voren gehaald kan worden.
Als je een pakket besteld krijg je namelijk aan het einde pas te zien dat de minimale aansluitdatum vanaf 31-10-2014 is.
Hier kon de mevrouw van de klantenservice alleen de website aflezen en verder niks betekenen dus afwachten maar weer.

Verwijderd

Op de website van Caiway staat duidelijk alles vermeld over Harderwijk. Je blijft opgescheept zitten met het antieke digitale basispakket van Cai Harderwijk met slechts 10 HD zenders. Tenzij je voor vijf euro per maand interactieve TV van Caiway erbij neemt. Maar ook dan heb je die 29 HD zenders slechts op 1 televisietoestel.

Jullie hebben als ik eerlijk ben op televisiegebied een slechter aanbod dan de andere Caiway abonnees.

• datacom80
helaas is er op gebied van televisie aanbod geen grote verandering in Harderwijk , jammer dat Caiway geen interactief TV bied bij G 100 pakket maar pas bij G 200, maar dat is landelijk gezien de standaard bij Caiway,

verder ook vreemd dat provider PlinQ door de CAI Harderwijk een inclusief provider wordt genoemd, Maar deze biedt echter helemaal geen CAI signaal mee slechts enkel hun eigen IP-TV dienst.
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:35:
Op de website van Caiway staat duidelijk alles vermeld over Harderwijk. Je blijft opgescheept zitten met het antieke digitale basispakket van Cai Harderwijk met slechts 10 HD zenders. Tenzij je voor vijf euro per maand interactieve TV van Caiway erbij neemt. Maar ook dan heb je die 29 HD zenders slechts op 1 televisietoestel.

Jullie hebben als ik eerlijk ben op televisiegebied een slechter aanbod dan de andere Caiway abonnees.

Verwijderd

vanmiddag door regfiber gebeld wanneer ze konden komen aansluiten en wat schets de verbazing? morgen hebben ze nog een gaatje. Dat doen ze dan wel weer goed.

Dan vraag 1; stel ik heb morgen glas en ik bel solcon kan ik dan direct opgewaardeerd worden naar het duurste pakket? of moeten er dan allemaal weer nieuwe geplaats worden?

• Skitzofrenik
datacom80 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:32:
Al iets gehoord van Caiway inmiddels ?
[...]
Helaas is gebeurd wat ik al vreesde... er was niks veranderd dan wat al op de website stond bij caiway ik krijg nu steeds meer de neiging om over te stappen naar fiber ivm met de aanbieding voor het eerste jaar dubbele snelheid, echter moet ik contractueel gezien nog even wachten tot februari of bij caiway alsnog een glas abonnement nemen of afkopen maar die kosten zijn mij te hoog.

• datacom80
Je hebt van Caiway wel een mail terug ontvangen?

Wat ook zo krom is van Caiway dat de klanten in Cogas gebied (regio Almelo) wel een gratis wifi router ontvangen bij G100 pakket , Maar helaas in Harderwijk niet, Daar is ook een afwijkende situatie waar Ziggo tv diensten aanbied en klanten kunnen daar ook kiezen voor internet via Ziggo , Naast internet wat Caiway over glasvezel levert,

op zich geen verkeerde aanbieding van caiway de eerste 3 maanden voor 30 euro daarna 42,50 maar zodra je daar een WiFi router bij moet kopen , geniet je al niet meer van deze aanbieding 8)7
Skitzofrenik schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:18:
[...]

Helaas is gebeurd wat ik al vreesde... er was niks veranderd dan wat al op de website stond bij caiway ik krijg nu steeds meer de neiging om over te stappen naar fiber ivm met de aanbieding voor het eerste jaar dubbele snelheid, echter moet ik contractueel gezien nog even wachten tot februari of bij caiway alsnog een glas abonnement nemen of afkopen maar die kosten zijn mij te hoog.

Verwijderd

Ik denk niet dat je veel mist aan de gratis WIFI router van Caiway. Naar wat ik er over lees, is het een flutding.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 08:17:
Ik denk niet dat je veel mist aan de gratis WIFI router van Caiway. Naar wat ik er over lees, is het een flutding.
Leuk om ritueel te verbranden inderdaad. Je kan beter zelf een router aanschaffen :9

• datacom80
XSyou levert Wifi router TP-Link TL-WR1043ND wie heeft hier ervaring mee?
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 08:17:

[ Voor 18% gewijzigd door datacom80 op 13-09-2014 15:08 ]

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
Zie dit topic: [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND v1

Het is goedkope router met een standaard firmware die niet onaardig schijnt te zijn. Ik zelf heb er geen ervaring mee want ik heb 'm juist gekocht om er OpenWRT op te draaien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13
datacom80 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:47:
XSyou levert Wifi router TP-Link TL-WR1043ND wie heeft hier ervaring mee?

[...]
Die TPLink werd meegeleverd tot ongeveer 1 jaar geleden. Sindsdien wordt er een Sitecom WLR-4004 meegeleverd bij de Docsis abbonementen (De TP-Link is EOL)

Op de glasabbonementen wordt dezelfde CPE gebruikt als in Ermelo, de Genexis Titanium-44 Live

Op de glasnetwerken is dit ding een all-in-one, dus incl voip, router en wifi. De die-hard kan op verzoek dit laten uitschakelen en naar keuze zelf voip en/of routing afhandelen dmv eigen router/ata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 19:52
Vorige week vrijdag gebeld door Solcon: ze komen woensdag a.s. mijn aansluiting overzetten naar het glasvezelnetwerk, 100/100. Wijk: Drielanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:31

CyberThug

Formatting C: 1%

Blauw_ schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:47:
Vorige week vrijdag gebeld door Solcon: ze komen woensdag a.s. mijn aansluiting overzetten naar het glasvezelnetwerk, 100/100. Wijk: Drielanden
Interessante informatie. Welk deel van Drielanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
CyberThug schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:00:
[...]

Interessante informatie. Welk deel van Drielanden?
Het Noord-Westelijke deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
Nou kan ik mij niet echt herinneren of ik hierover echt een aparte mail heb ontvangen en als dat wel zo is geweest kan ik me niet voorstellen dat er meer in gestaan zou hebben behalve van welkom op het glasnetwerk bestel nu direct een van onze 3-1 pakketten en wordt pas in oktober / november aangesloten.... tenminste als ze dat al redden.
datacom80 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:50:
Je hebt van Caiway wel een mail terug ontvangen?

Wat ook zo krom is van Caiway dat de klanten in Cogas gebied (regio Almelo) wel een gratis wifi router ontvangen bij G100 pakket , Maar helaas in Harderwijk niet, Daar is ook een afwijkende situatie waar Ziggo tv diensten aanbied en klanten kunnen daar ook kiezen voor internet via Ziggo , Naast internet wat Caiway over glasvezel levert,

op zich geen verkeerde aanbieding van caiway de eerste 3 maanden voor 30 euro daarna 42,50 maar zodra je daar een WiFi router bij moet kopen , geniet je al niet meer van deze aanbieding 8)7

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
datacom80, het is hier helaas geen Ziggo, maar CAI Harderwijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe lang Cai Harderwijk het nog vol houdt met zo weinig HD zenders.
Volgens mij zitten ze bij de laagste van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Uiteindelijk wil CAI alleen nog netwerkbeheerder zijn, dus ik denk dat alles langzaamaan over gaat naar de dienstenaanbieders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
het probleem zit hem er denk ik in dat de CAI Harderwijk geen winst wil maken aangezien het een stichting is. Zij kunnen hierdoor het signaal zo goedkoop mogelijk naar de consumenten in harderwijk zenden... echter heb ik dit nooit vergeleken met andere tv aanbieders en is de opmerking over het aantal HD zenders misschien wel terecht.... ik vind het zelf ook apart dat je voor (in mijn ogen) standaard zenders als Discovery channel en National Geographic en noem nog maar paar van die zenders een apart pakket moet bestellen om die in HD te kunnen zien. Deze kanalen zouden er inmiddels wel bij mogen zitten. Nog even en we kijken naar hoeveel UHD zenders er te verkrijgen zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ja ik bedoel dan ook regio Twente ;)
tha_bulldog schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:31:
datacom80, het is hier helaas geen Ziggo, maar CAI Harderwijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Caiway IP-TV nemen zou ik zeggen en geniet dan van 29 zenders in FULL HD
maar als je het zo bekijkt kost het een Harderwijker behoorlijk meer dan de Caiway klant in de rest van Nederland .
Mogelijk dat Caiway / CIF een DVC-B signaal op de tweede vezel gaan zetten. Tenslotte is Caiway al een signaal leverancier voor Cai Harderwijk.
Of anders Rekam / Caiway situatie in regio Gouda, Analoog uitschakelen en beide partijen een volwaardig digitaal TV pakket aanbieden over DVB-C signaal
Skitzofrenik schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:13:
het probleem zit hem er denk ik in dat de CAI Harderwijk geen winst wil maken aangezien het een stichting is. Zij kunnen hierdoor het signaal zo goedkoop mogelijk naar de consumenten in harderwijk zenden... echter heb ik dit nooit vergeleken met andere tv aanbieders en is de opmerking over het aantal HD zenders misschien wel terecht.... ik vind het zelf ook apart dat je voor (in mijn ogen) standaard zenders als Discovery channel en National Geographic en noem nog maar paar van die zenders een apart pakket moet bestellen om die in HD te kunnen zien. Deze kanalen zouden er inmiddels wel bij mogen zitten. Nog even en we kijken naar hoeveel UHD zenders er te verkrijgen zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
wat mij ook opvalt is dat Caiway niet eens HDTV PLUS pakket aanbiedt van Cai Harderwijk alle overige plus pakketten van CAI HWK wel,

https://www.caiway.nl/sit...wijk#tvkijkeninharderwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
Zo staat het niet omschreven op de site maar als je kijkt naar welke zenders er in HD te zien zijn zul je er achter komen dat hier het gratis HDTV basis pakket van de CAI hier al in verwerkt zit omdat ie gratis is en mensen die er toch wel bij nemen... enige nadeel hieraan is dat je een smartcard ervoor nodig hebt en zo'n CAM C+ ding correct me if im wrong....
datacom80 schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:16:
wat mij ook opvalt is dat Caiway niet eens HDTV PLUS pakket aanbiedt van Cai Harderwijk alle overige plus pakketten van CAI HWK wel,

https://www.caiway.nl/sit...wijk#tvkijkeninharderwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zelfs dat HD pakketje bij Cai Harderwijk is erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
Dat komt omdat ze eerst ook de Nederlandse HD zenders in het HD-pakket hadden. Dat hebben stilletjes in een HD-basispakket gestopt die gratis is. Je hebt alleen een smartcard nodig om de HD zenders te zien. Ik kwam daar toevallig een keer achter. Ik heb gelijk mijn abonnement laten aanpassen omdat wat er overbleef mij geen €10 in de maand waard was. Erg jammer dat CAI dat niet duidelijk gecommuniceerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan nog. Ziggo heeft er nu al twintig HD zenders in het basispakket. Ik denk dat Cai Harderwijk dat geeneens totaal heeft.

Het blijft een achterhaalde vertoning vind ik, waar ze snel iets aan moeten doen.

• RadioAir
Ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren. Als je bij de glasproviders TV af neemt met extra pakketten ga je sowieso al terug naar het basispakket. Het coaxsignaal is straks alleen nog maar "voor erbij". Veel zin heeft het allemaal niet om nog veel moeite te gaan steken in het toch al haperende TV-product (wat duurt het zappen laaaaaang...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Even voor zij die het nog niet wisten: Sinds woensdag al is er gedonder met het TV signaal op de coax. Aangezien er een hele hoop mensen omgezet zijn deze week: Het staat volledig los van elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tha_bulldog schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:32:
Even voor zij die het nog niet wisten: Sinds woensdag al is er gedonder met het TV signaal op de coax. Aangezien er een hele hoop mensen omgezet zijn deze week: Het staat volledig los van elkaar!
Sinds een uur of 13.00 is het verholpen. Aangezien dit het invoerssignaal betrof en het probleem op beide routes zich voordeed was dit een lastige storing, waar alle providers die het coax signaal gebruiken dus last van hadden. (Zowel analoog als digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Skitzofrenik schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:13:
het probleem zit hem er denk ik in dat de CAI Harderwijk geen winst wil maken aangezien het een stichting is. Zij kunnen hierdoor het signaal zo goedkoop mogelijk naar de consumenten in harderwijk zenden
Geen winstoogmerk is geen enkele garantie voor lagere laat staan de laagst mogelijke prijzen.

Een stichtings-bestuur kan de inkomsten eenvoudig afromen door de uitgaven te verhogen (denk salarissen,bonussen en andere douceurtjes)

Feit is dat iemand met een extra pakket en twee TV's in Harderwijk aanzienlijk duurder (en slechter kwa aanbod) uit is dan bij b.v. Ziggo of UPC

btw Ziggo weet ondanks de enorme rentelast nog steeds winst te maken!

[ Voor 16% gewijzigd door Carbon op 19-09-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beter dat CIF het volledig koopt en het bij jullie ook Caiway op de coaxkabel wordt?

CaI Harderwijk kan het allemaal toch niet meer bijbenen als ik het zo lees.
Of hebben jullie in Harderwijk wel WIFI hotspots en kijken op tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat liever niet. Nu hebben we wel keuzevrijheid op de kabel.

Laat alle providers maar eigen zenders op de kabel zetten. Ruimte genoeg als Docsis3 straks alleen voor mensen zonder glas is :)

• emteebee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 19:45
Hoi..even een update uit Harderwijk...ik moet dit even kwijt hoor kan het niet laten...denk je eindelijk Solcon kabel internet naar glasvezel...kunnen "ze" geen signaal vinden heb ik nog geen glas...ben al week bezig met support van Solcon, Schuuring en Caiway zelf...wat een prutsers zeg...wordt vervolgd....

...en hier het vervolg na 2 weken....net gebeld met Solcon en konden nog niks vertellen na die 2 weken omdat ze afhankelijk zijn van andere partij dus nog steeds geen glasvezel...oorzaak of veroorzaker is hier
Schuuring Harderwijk...ze laten niks van zich horen...Solcon doet hun uiterste best...en ja heren Caiway had er niets mee te maken...excuus voor het misverstand... _/-\o_ ...wordt vervolgd....deel 3... 8)7 ....

[ Voor 45% gewijzigd door emteebee op 25-09-2014 17:40 . Reden: ...update... ]

• RadioAir
Wie is ze? CAI Harderwijk is verantwoordelijk voor het signaal tot aan je woning, daar kan Solcon vrij weinig mee helaas..

• emteebee
@ tha_bulldog...precies wie is "ze"?....ik neem de dienst af van Solcon, een medewerkers van caiway plaatst de genexis, bij storing wordt je doorverwezen naar Schuuring Harderwijk...zeg het maar....maar glasvezel heb ik nog steeds niet helaas...ken je dat "in het bos het aantal bomen niet meer zien en weten"?.....:-(

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vanmiddag ook een telefoontje gehad van Solcon. Woensdag word ik overgezet.
Ik zit er sterk aan te denken om de Fritzbox te weigeren en de oude Thomson weer te retouneren. Ik heb destijds 50 euro borg betaald maar eigelijk nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
emteebee schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:55:
@ tha_bulldog...precies wie is "ze"?....ik neem de dienst af van Solcon, een medewerkers van caiway plaatst de genexis, bij storing wordt je doorverwezen naar Schuuring Harderwijk...zeg het maar....maar glasvezel heb ik nog steeds niet helaas...ken je dat "in het bos het aantal bomen niet meer zien en weten"?.....:-(
Die medewerker van Caiway klopt niet in je verhaal. Die heeft niets met het glasvezel netwerk van doen. Dat zal een medewerker van een installatiebedrijf zijn (Fiber4all of Current connect toevallig?). Die medewerker moet jou volgens mij ook fysiek patchen in de POP, dus volgens mij moet hij het oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
emteebee schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:55:
Caiway heeft hier niets mee te maken.

Cai Harderwijk patched de pop en zorgt dat het technisch werkt, daarna kan de provider de klant opleveren (Dit doet Schuuring in veel gevallen). Bij een storing of niet werkende verbinding moet de provider hier een ticket voor inschieten, waarna Schuuring dit fixed. Maar daar heeft de klant zelf niets mee te maken, muv dan het inplannen van een afspraak.
In alle gevallen blijft de ISP (Solcon in jouw geval) het aanspreekpunt voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
  • Laatst online: 11-05-2016
Iemand al glasvezel van Caiway in Harderwijk?

Ben nu klant bij Solcon maar wil overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Volgens mij heeft Caiway nog niemand aangesloten. Maar waarom wil je weg bij Solcon dan? Betere deal gehad? Dan is Fiber nog net iets goedkoper toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
Nou het 200 mb pakket met interactieve tv is zeker niet goedkoper bij fiber!
En bij solcon is interactieve tv nog niet mogelijk. Alleen het kijken via glasvezel zal het doen maar pauzeren en terugspoelen zal nog niet mogelijk zijn...tot nader order....

Dan maar naar Caiway..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Fiber heeft geen Interactief in Harderwijk, enkel CAI TV .

overigens bij Solcon krijg je wel HBO pakket gratis in HD
verder heeft caiway alleen NPO gemist bij Solcon zit daar ook RTL en SBS gemist bij

erg jammer dat Caiway en Solcon geen interactieve TV aanbieden in pakketten onder de 50 euro, ik heb genoeg aan 100mb waarom zou ik dan betalen voor 200/250 mb

,
Gr33nfield schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:40:
Nou het 200 mb pakket met interactieve tv is zeker niet goedkoper bij fiber!
En bij solcon is interactieve tv nog niet mogelijk. Alleen het kijken via glasvezel zal het doen maar pauzeren en terugspoelen zal nog niet mogelijk zijn...tot nader order....

Dan maar naar Caiway..

[ Voor 26% gewijzigd door datacom80 op 22-09-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
datacom80 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:32:
Fiber heeft geen Interactief in Harderwijk, enkel CAI TV .

overigens bij Solcon krijg je wel HBO pakket gratis in HD
verder heeft caiway alleen NPO gemist bij Solcon zit daar ook RTL en SBS gemist bij

erg jammer dat Caiway en Solcon geen interactieve TV aanbieden in pakketten onder de 50 euro, ik heb genoeg aan 100mb waarom zou ik dan betalen voor 200/250 mb

,
[...]
Waar haal jij vandaan dat Solcon rtl en sbs gaan aanbieden? Ik kan dat nergens terug halen...
Solcon bied ook interactieve tv aan alleen zul je nog niet kunnen opnemen en pauzeren en dergelijke. Dit is nog niet beschikbaar en zal + 5 euro kosten ten die tijd. Dan heb je 150 mb internet en interactieve tv met opnemen en pauzeren voor 62,50 euro :X

Caiway bied daar 200 mb internet voor en interactieve tv met opnemen en pauzeren voor 57,50 euro waarvan de eerste 3 maanden voor 45 euro... _/-\o_

Bij Solcon zit dan inderdaad extra een HBO pakket erbij. Maar dat kijk ik toch niet...

Het aanbieden van interactieve tv en de daarbij behorende hogere snelheden van internet zal te maken hebben met je internet gebruik thuis. Ik weet niet wat tv nodig heeft aan snelheid? Je zult dan ook nog wat ruimte moeten hebben om te kunnen internetten tijdens het tv kijken...

[ Voor 58% gewijzigd door Gr33nfield op 22-09-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
solcon levert ook RTL en SBS gemist aan tot 9 dagen terug,
Gr33nfield schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:01:
[...]

Waar haal jij vandaan dat Solcon rtl en sbs gaan aanbieden? Ik kan dat nergens terug halen...
Solcon bied ook interactieve tv aan alleen zul je nog niet kunnen opnemen en pauzeren en dergelijke. Dit is nog niet beschikbaar en zal + 5 euro kosten ten die tijd. Dan heb je 150 mb internet en interactieve tv met opnemen en pauzeren voor 62,50 euro :X

Caiway bied daar 200 mb internet voor en interactieve tv met opnemen en pauzeren voor 57,50 euro waarvan de eerste 3 maanden voor 45 euro... _/-\o_

Bij Solcon zit dan inderdaad extra een HBO pakket erbij. Maar dat kijk ik toch niet...

Het aanbieden van interactieve tv en de daarbij behorende hogere snelheden van internet zal te maken hebben met je internet gebruik thuis. Ik weet niet wat tv nodig heeft aan snelheid? Je zult dan ook nog wat ruimte moeten hebben om te kunnen internetten tijdens het tv kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
Ik ben niet bekend met IPTV dus misschien zijn dit domme vragen, maar als ik over een maandje of twee (wijk 5) aangesloten wordt op glasvezel (Solcon, 150mb 3-in-1 pakket), hoe dienen televisies van signaal te worden voorzien? Ik neem aan dat er voor elke tv een decoder nodig is, aangesloten via UTP? Of blijft het coax netwerk nog beschikbaar voor tv's waarvoor ik een decoder verspild geld vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
JA je huidige coax blijft dan ook gewoon bestaan.
Mocht je meer decoders willen kun je dat bestellen.
Maar voor bijv je slaapkamer is coax ook prima lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Caiway deur aan deur verkopers waargenomen vanavond in Stadsweiden ! en helaas valt er niet te onderhandelen :P

[ Voor 4% gewijzigd door datacom80 op 22-09-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
Klopt deze zijn ook in drielanden geweest rondom triasplein.... wel gezien maar niet gesproken... waarschijnlijk omdat ik al klant ben bij caiway.
datacom80 schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:45:
Caiway deur aan deur verkopers waargenomen vanavond in Stadsweiden ! en helaas valt er niet te onderhandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
ik ben echt verbaast dat Caiway ook in Harderwijk haar glas pakketten aanbiedt onder bijna de zelfde voorwaarden als in de rest van de gebieden ,

misschien over een tijdje alsnog interessante aanbiedingen in Harderwijk, de tijd zal het leveren
Skitzofrenik schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:27:
Klopt deze zijn ook in drielanden geweest rondom triasplein.... wel gezien maar niet gesproken... waarschijnlijk omdat ik al klant ben bij caiway.

[...]

• Blauw_
Sinds een week is mijn glasvezel van Solcon opgeleverd. Bevalt uitstekend, haal netjes +- 11 mb download. Enig "nadeel": ik heb het wifi-kaartje van mijn laptop moeten vervangen, omdat ik anders beperkt bleef tot rond de 4 mb/s :P

• datacom80
is er al iemand aangesloten op glas bij Solcon icm Interactieve TV ?
zo ja wat zijn de eerste ervaringen met beeldkwaliteit van de IP TV zenders?

• RadioAir
Dit zijn in tegenstelling tot wat ik eerder beweerde niet de streams van KPN, maar dit zijn letterlijk de streams die zo overgenomen worden van de Technicolor gateway in H'sum. Ik heb de beelden naast elkaar gezien (DVB-C CAI Hwk en Solcon IPTV via Hwk glas) en er is zeker verschil te zien, vooral op de SD kanalen.

Gevoelsmatig gaat het zappen met de Dune ook sneller dan met de Humax iHDR-5200c.

• Gumball
  • Niet online
Blauw_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:13:
Sinds een week is mijn glasvezel van Solcon opgeleverd. Bevalt uitstekend, haal netjes +- 11 mb download. Enig "nadeel": ik heb het wifi-kaartje van mijn laptop moeten vervangen, omdat ik anders beperkt bleef tot rond de 4 mb/s :P
Same here.Zal er ook aan moeten geloven. Vanmiddag aangesloten. Bedraad haal ik 95mbit (ivm. 5mbit gereserveerd voor telefonie, die ik overigens niet heb)

Dit zijn mijn resultaten via Wifi. Merkwaardig, waarom zou upload sneller zijn dan download over wifi Zowel G als N wifi, 2.4 en 5GHz.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3784138816.png
tha_bulldog schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:35:
Dit zijn in tegenstelling tot wat ik eerder beweerde niet de streams van KPN, maar dit zijn letterlijk de streams die zo overgenomen worden van de Technicolor gateway in H'sum. Ik heb de beelden naast elkaar gezien (DVB-C CAI Hwk en Solcon IPTV via Hwk glas) en er is zeker verschil te zien, vooral op de SD kanalen.

Gevoelsmatig gaat het zappen met de Dune ook sneller dan met de Humax iHDR-5200c.
Er is verschil te zien, maar welke is dan beter??

[ Voor 8% gewijzigd door Gumball op 24-09-2014 17:25 ]

• Pi83
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 10:06
O ik ben zoo blij dat ik eindelijk weg kan bij Solcon nu er glasvezel is. Die gasten hebben de meest onstabiele verbinding van Nederland. Ze weten en geven toe dat ze problemen hebben maar er wordt niets aan gedaan. Monteur zou meerdere keren langskomen. Jammer genoeg heeft hij in een jaar nooit mijn adres gevonden...
dit is de history van mijn 100mbit speedtest :

9/24/2014 6:25 PM GMT 14.54 Mb/s 2.13 Mb/s 11 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/24/2014 6:23 PM GMT 9.49 Mb/s 1.50 Mb/s 8 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/17/2014 10:48 AM GMT 98.14 Mb/s 97.85 Mb/s 10 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/12/2014 3:23 PM GMT 94.45 Mb/s 86.26 Mb/s 9 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/10/2014 1:42 PM GMT 3.24 Mb/s 0.43 Mb/s 16 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/10/2014 1:41 PM GMT 4.33 Mb/s 1.76 Mb/s 16 ms Amsterdam ~ 50 mi

toch 1 dag 100mbit gehad 17 september was een mooie dag!

As we speak testje : http://www.speedtest.net/my-result/3784683606 Wooping 75mbit!!! jammer genoeg 4 mbit up.

*editje* nu doe ik uiteraard alleen speedtest als internet niet vooruit te branden is. Maar gezien ik niet zo vaak achter een pc zit en toch zo veel testen heb in een maand zegt dat toch genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Pi83 op 24-09-2014 21:04 ]

• kraats

kraats

Ik rol

Kijk wel bij speedtest even naar verschillende servers. Er zitten er meerdere tussen die je wel op basis van ping toegewezen krijgt, maar zelf gewoon niet de maximale snelheid kunnen halen. Ik haal zelf wel goede resultaten met de server van SIT in Voorthuizen

• Xyrr
Ik heb in de vier jaren dat ik bij Solcon zit maar één keer problemen gehad en dat kwam door een defect modem. Ik betaal voor 35/35 en krijg al jaren 36/36. Overigens is de storingsprocedure wel een beetje omslachtig, omdat Solcon Schuuring inschakelt en je contactgegevens daar aan door geeft, waarna Schuuring contact op neemt om een afspraak te maken voor een monteur. In mijn geval stond er bij Solcon nog een al lang verlopen 06 nummer opgegeven, en daar heeft Schuuring tevergeefs vier keer op geprobeerd te bellen. Pas nadat ik na 3 dagen niks gehoord te hebben CAI Harderwijk heb gebeld kwam de bal weer aan het rollen.

• RadioAir
Pi83 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:02:
O ik ben zoo blij dat ik eindelijk weg kan bij Solcon nu er glasvezel is. Die gasten hebben de meest onstabiele verbinding van Nederland. Ze weten en geven toe dat ze problemen hebben maar er wordt niets aan gedaan. Monteur zou meerdere keren langskomen. Jammer genoeg heeft hij in een jaar nooit mijn adres gevonden...
dit is de history van mijn 100mbit speedtest :

9/24/2014 6:25 PM GMT 14.54 Mb/s 2.13 Mb/s 11 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/24/2014 6:23 PM GMT 9.49 Mb/s 1.50 Mb/s 8 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/17/2014 10:48 AM GMT 98.14 Mb/s 97.85 Mb/s 10 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/12/2014 3:23 PM GMT 94.45 Mb/s 86.26 Mb/s 9 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/10/2014 1:42 PM GMT 3.24 Mb/s 0.43 Mb/s 16 ms Amsterdam ~ 50 mi Share
9/10/2014 1:41 PM GMT 4.33 Mb/s 1.76 Mb/s 16 ms Amsterdam ~ 50 mi

toch 1 dag 100mbit gehad 17 september was een mooie dag!

As we speak testje : http://www.speedtest.net/my-result/3784683606 Wooping 75mbit!!! jammer genoeg 4 mbit up.

*editje* nu doe ik uiteraard alleen speedtest als internet niet vooruit te branden is. Maar gezien ik niet zo vaak achter een pc zit en toch zo veel testen heb in een maand zegt dat toch genoeg.
Waar zit je, Drielanden zeker?

• Blauw_
Gumball schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:58:
[...]

Same here.Zal er ook aan moeten geloven. Vanmiddag aangesloten. Bedraad haal ik 95mbit (ivm. 5mbit gereserveerd voor telefonie, die ik overigens niet heb)

Dit zijn mijn resultaten via Wifi. Merkwaardig, waarom zou upload sneller zijn dan download over wifi Zowel G als N wifi, 2.4 en 5GHz.

[afbeelding]

[...]

Ik zal eens kijken of ik binnenkort ook een screenshotje kan maken. Ik haalde over zowel m'n normale als over m'n 5G netwerk 90+ mb/s, zowel up als down. Merkte wel wat verschil tussen de verschillende servers, maar lager dan 85 kwam ik niet.

• RadioAir
Gumball schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:58:
[...]

[afbeelding]

[...]

Solcon is duidelijk beter.

Heb je de firmware van je Fritzbox op 06.05 staan?

• emteebee
...update...over\aansluiting coax naar glas Solcon Drielanden...

...en hier het vervolg na 2 weken....net gebeld met Solcon en konden nog niks vertellen na die 2 weken omdat ze afhankelijk zijn van andere partij dus nog steeds geen glasvezel...oorzaak of veroorzaker is hier
Schuuring Harderwijk...ze laten niks van zich horen...Solcon doet hun uiterste best...en ja heren Caiway had er niets mee te maken...excuus voor het misverstand... _/-\o_ ...wordt vervolgd....deel 3... 8)7 ....

[ Voor 5% gewijzigd door emteebee op 25-09-2014 17:42 ]

• Gumball
  • Niet online
tha_bulldog schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:19:
[...]

Solcon is duidelijk beter.

Heb je de firmware van je Fritzbox op 06.05 staan?
Ik heb geen Fritzbox gekregen. Ik moest het met mijn oude Thomson blijven doen omdat ik alleen maar internet afneem. Ik vond het prima omdat ik toch gebruik wil blijven maken van mijn Linksys E2000. Tenzij deze nu de bottleneck van mijn wifi probleem is, waar het wel naar uitziet...
Kunnen de Fritzbox gebruikers bevestigen dat dit probleem zich daar niet voordoet?
emteebee schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:40:
...update...over\aansluiting coax naar glas Solcon Drielanden...

Voor zover ik weet doet Schuuring de aansluitingen niet maar worden deze uitbesteed aan een andere partij. De monteur bij mij thuis was zeker geen Schuuring monteur.

[ Voor 40% gewijzigd door Gumball op 25-09-2014 17:46 ]

• datacom80
Zijn er al mensen die doe-het zelf pakket van Caiway al hebben ontvangen? en of er al gebruik van maken?
op zich ben ik wel benieuwd naar Caiway IP-TV pakket met 29 zenders in HD

• Gr33nfield
datacom80 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:29:
Zijn er al mensen die doe-het zelf pakket van Caiway al hebben ontvangen? en of er al gebruik van maken?
Ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Op de website zeggen ze dat pas medio oktober beginnen met uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
datacom80 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:29:
Ik zit er ook op te wachten.
Ik vraag mij eigenlijk af wat dat doe het zelf pakket eigenlijk inhoud, komt er dan helemaal geen monteur meer om de glasvezel te patchen.
Zelfs een nieuwe glasvezel uit de verpakking moet gecleaned worden voordat je hem patched.
En een vuile patchkabel maakt ook de vezel in de koppelbus vuil.
Vraag mij af hoe een thuisgebruiker dat gaat doen.

En ondanks dat ik mij al heb ingeschreven bij caiway voor aansluiting werd ik vorige week toch nog telefonisch gebeld door caiway of ik op de hoogte ben over het glasvezelproject en of ik een aansluiting had.
Lekkere administratie daar, houden van dubbel werk.
Toen ik het een en ander vertelde over mijn aanvraag van een maand geleden kon de beste meneer mijn aanvraag ook zie in het systeem 8)7

Heb ondertussen ook een linkje met leuk stukje over cleanen gevonden.
http://www.mcap.nl/filead...iniging_van_glasvezel.pdf
2 foto's van de kopse kant van een glasvezelconnector.
Het gedeelte met die druppels is de ferule ( witte plastic zichtbare deel van een connector).
Rechts de donkere cirkel is de glasvezel zelf van 65 of 125 micron meter.
Het witte stipje in de grijze cirkel is het daadwerkelijke gedeelte waar het licht doorheen gaat.

[ Voor 39% gewijzigd door makkie op 26-09-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:01
makkie schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:06:
Ik vraag mij eigenlijk af wat dat doe het zelf pakket eigenlijk inhoud,

En een vuile patchkabel maakt ook de vezel in de koppelbus vuil.
Vraag mij af hoe een thuisgebruiker dat gaat doen.
Zie een stukje terug in dit topic voor een foto van het doe-het-zelfpakket.
De glasvezel wordt schoongehouden met het rode afdekdopje op de kop van de connector. In de gebruiksaanwijzing staat inderdaad dat deze het beste zo kort mogelijk vantevoren van de kop afgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Gumball schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:44:
[...]

Ik heb geen Fritzbox gekregen. Ik moest het met mijn oude Thomson blijven doen omdat ik alleen maar internet afneem. Ik vond het prima omdat ik toch gebruik wil blijven maken van mijn Linksys E2000. Tenzij deze nu de bottleneck van mijn wifi probleem is, waar het wel naar uitziet...
Kunnen de Fritzbox gebruikers bevestigen dat dit probleem zich daar niet voordoet?

[...]

Voor zover ik weet doet Schuuring de aansluitingen niet maar worden deze uitbesteed aan een andere partij. De monteur bij mij thuis was zeker geen Schuuring monteur.
Met Fritzje werkt het prima. De E2000 kan toch ook met DD-WRT geflasht worden, zo ja, zou je dat eens willen doen en dan de nvram set clockfreq op 480,240,120 zetten? Dan heb je grote kans dat hij down ook ongeveer 95Mbit doorgeeft (dat doet mijn WRT320N die intern hetzelfde is als de E2000 ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
zie ook > https://www.caiway.nl/sit....02+R1C+%28website%29.pdf
pagina 13,
davides schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:26:
[...]

Zie een stukje terug in dit topic voor een foto van het doe-het-zelfpakket.
De glasvezel wordt schoongehouden met het rode afdekdopje op de kop van de connector. In de gebruiksaanwijzing staat inderdaad dat deze het beste zo kort mogelijk vantevoren van de kop afgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
tha_bulldog schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:38:
[...]

Met Fritzje werkt het prima. De E2000 kan toch ook met DD-WRT geflasht worden, zo ja, zou je dat eens willen doen en dan de nvram set clockfreq op 480,240,120 zetten? Dan heb je grote kans dat hij down ook ongeveer 95Mbit doorgeeft (dat doet mijn WRT320N die intern hetzelfde is als de E2000 ook).
heb geen ervaring met het flashen maar zal er vanavond eens voor gaan zitten :)

EDIT: Geflashed, settings aangepast zoals je vertelde. Helaas, bij mij ging het er niet sneller op. Sterker nog, DDWRT maakte de down- en uploadsnelheid alleen maar trager. Heb verschillende settings gebruikt, ook qua zendvermogen. Inmiddels weer terug geflashed. Wat schetst mijn verbazing? Mijn download snelheid is zoals deze was, maar de upload snelheid is nu nog +- 18Mbit.
Ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe router :)

[ Voor 29% gewijzigd door Gumball op 26-09-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
...update...overgang coax naar glas deel 3...

Schuuring (echt waar Gumball) heeft met twee man sterk net (26-9-14:14u) alles doorgemeten en ze hebben een breuk gevonden...MOOI!!!....ze gaan proberen een tijdelijk oplossing voor te vinden om toch 100mb te kunnen leveren...geen idee hoe ze dat gaan doen...wordt vervolgd...*zucht*...

...Helaas ook de tijdelijke oplossing gaat niet door...ze gaan asap de breuk herstellen...woohoo...gaat lekker... |:(

[ Voor 26% gewijzigd door emteebee op 28-09-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 10:06
kraats schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:46:
Kijk wel bij speedtest even naar verschillende servers. Er zitten er meerdere tussen die je wel op basis van ping toegewezen krijgt, maar zelf gewoon niet de maximale snelheid kunnen halen. Ik haal zelf wel goede resultaten met de server van SIT in Voorthuizen
Zoals de text zegt allemaal amsterdam "ookla" Zelfs beste test server.

"Waar zit je, Drielanden zeker?"
stadsweiden. 3landen drama dan?

Volgens mij is de 29'ste de uitrol datum van het glasvezel. Althans dat is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emteebee
...update...overgang coax naar glas deel 4...

vrijdag 3 oktober 13:19 uur...ik hang nu aan de lijn en moet nogmaals aan verschillende personen weer alles uitleggen...het spreekwoordelijk kastje muur...technische dienst Solcon houdt me ruim 15 minuten aan de lijn...gelukkig hebben ze goeie muziek...en wat denk je ze verbreken de verbinding....AARGGHH...

vervolg....

...weer bellen....in de wacht...status...Schuuring gaat de breuk repareren maar ze (Solcon) weten niet wanneer en ik word (echt waar) elke week persoonlijk op de hoogte gehouden via een sms....ik ben benieuwd.....vrolijk weekend allen.... :P

...vanmorgen (10-10-2014) op gesprek geweest bij de bron http://caiharderwijk.nl/ en een medewerker van Schuuring plan de campagne:

Schuuring gaat in ons appartementengebouw op bepaalde punten alles vervangen van boven naar beneden en ook voor de bewoners waarvan het glasvezel in dezelfde pijp zit om nog meer schade te voorkomen...nu hopen dat alles snel kan worden opgelost en op naar glassnelheid...woohooo... _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door emteebee op 10-10-2014 16:54 . Reden: oplossingen besproken en concrete aanpak... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
Ik woon ook in Drielanden en haal altijd strak de 100 Mbit:

http://www.speedtest.net/my-result/3812428188

Maar ik gebruik dan ook geen wifi voor de speedtest en een eigen router. Met de standaard Thomson haal je het niet is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Motormouz schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:03:
[...]

Ik woon ook in Drielanden en haal altijd strak de 100 Mbit:

http://www.speedtest.net/my-result/3812428188

Maar ik gebruik dan ook geen wifi voor de speedtest en een eigen router. Met de standaard Thomson haal je het niet is mijn ervaring.
Same here met eigen router (asus rt-n66u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Ik moet nog steeds even een speedtest plaatsen.. Maar tijdens de installatie zat ik bedraad ook boven de 100mbit.. Maar wel via de router die ik kreeg via xsyou.. Waar zitten jullie dan je wel een eigen router kan gebruiken? Verder super tevreden over het internet en de snelheid!
Enige nadeel van de box vind ik dat hij in de meterkast staat en ik nu boven bijna geen wifi meer heb waar ik me wel aan stoor.. Ik heb een router in de woonkamer staan die nu dus als switch werkt aangezien deze maar 25mbit gaf via de wifi.. Zal ik een wifi repeater moeten plaatsen?

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
wickedm3n schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:08:
Ik moet nog steeds even een speedtest plaatsen.. Maar tijdens de installatie zat ik bedraad ook boven de 100mbit.. Maar wel via de router die ik kreeg via xsyou.. Waar zitten jullie dan je wel een eigen router kan gebruiken? Verder super tevreden over het internet en de snelheid!
Enige nadeel van de box vind ik dat hij in de meterkast staat en ik nu boven bijna geen wifi meer heb waar ik me wel aan stoor.. Ik heb een router in de woonkamer staan die nu dus als switch werkt aangezien deze maar 25mbit gaf via de wifi.. Zal ik een wifi repeater moeten plaatsen?
Je kan ook gewoon je eigen router gebruiken, of dat ding alleen als accesspoint configureren. Maar als dat een oud ding is kan het goed zijn dat die gewoon niet snel genoeg is. Zeker als je >100Mbit via wifi wilt halen... Een goed accesspoint is dan essentieel, en bij voorkeur ook dual-band, de beste snelheid haal je op de 5Ghz band.
Het bereik van 5Ghz is echter wel weer minder, dus het centraal opstellen van je router is zoiezo het verstandigst. Meestal is dat dus net niet de meterkast....

Als je huidige router wel voldoet (of je schaft zelf een snelle router aan, bv een Asus RT-N66U (topic hierover of een TPLink Archer C7 v2) kun je ook ff met je provider contact opnemen, met 5min is dat ding een 'domme' modem, en gebruik je je eigen router. Maar omdat voor de meeste mensen (95%) een all-in-one ding voldoet staat ie standaard als router/wifi ingesteld.

Wifi repeaters zou ik niet aan beginnen, dat komt de snelheid zeker niet ten gunste.

In alle gevallen zal, zeker bij de hogere snelheden, je wifi achterblijven. Voor de beste performance dus een kabeltje gebruiken.
Als je alles op wifi hebt, heeft een sneller abbo eigenlijk geen nut, of je moet AC-geschikte apparatuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Vandaag ook bij ons aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3822329342.png

Je hoort mij niet klagen :)

Ik kreeg alleen geen fritzbox van Solcon, heb nog steeds de oude Thomson!(heb wel VoIP)

Weet iemand trouwens hoe het zit met IPv6? ik weet dat dit op de ADSL/VDSL abonnementen wel wordt geleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door FutureCow op 10-10-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Had je alles in 1 van Solcon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Ja alles in 1 (100/100 mbit) met CAI TV

[ Voor 31% gewijzigd door FutureCow op 10-10-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:17

Bakbeest

Het beest is los!

Vandaag ook over op glas. Verbinding is lekker snel!
Hier ook alles in 1 en geen fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
klopt niet , je hoort een fritzbox te ontvangen ,er zal dan ook wel een tekort zijn op de fritzboxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr33nfield
Ben erg benieuwd naar de interactieve tv kastjes van Solcon, Plinq of Caiway.
Hoor er verschillende verhalen over kwa snelheid van reageren afstandsbediening, bereik afstanbediening etc.

Iemand enig idee wat voor kast Plinq gebruikt voor z'n interactieve tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
FutureCow schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:08

Weet iemand trouwens hoe het zit met IPv6? ik weet dat dit op de ADSL/VDSL abonnementen wel wordt geleverd.
Ik heb het onlangs weer gevraagd. Kreeg als antwoord dat ze er heel hard aan werken maar konden verder niets melden. Oftewel, je weet nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
datacom80 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:09:
klopt niet , je hoort een fritzbox te ontvangen ,er zal dan ook wel een tekort zijn op de fritzboxen
Ik dacht ook dat de Thomson vervangen zou worden maar Solcon geeft aan dat de Thomson geschikt moet zijn voor snelheden tot 150 Mbit/s dus dat gebeurt niet met het standaard pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Lijkt me niet helemaal te kloppen?

[ Voor 87% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
Tja, de logica ontgaat mij ook maar aangezien ik toch mijn eigen router terug ging plaatsen, heb ik maar niet doorgevraagd. Het 150 Mbit pakket bij Solcon heeft ook interactieve televisie. Dus ik denk dat daar sowieso een andere router voor in de plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Neuh dat zal het issue niet zijn..

[ Voor 38% gewijzigd door RadioAir op 17-12-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

DJSmiley schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:17:
[...]

Je kan ook gewoon je eigen router gebruiken, of dat ding alleen als accesspoint configureren. Maar als dat een oud ding is kan het goed zijn dat die gewoon niet snel genoeg is. Zeker als je >100Mbit via wifi wilt halen... Een goed accesspoint is dan essentieel, en bij voorkeur ook dual-band, de beste snelheid haal je op de 5Ghz band.
Het bereik van 5Ghz is echter wel weer minder, dus het centraal opstellen van je router is zoiezo het verstandigst. Meestal is dat dus net niet de meterkast....

Als je huidige router wel voldoet (of je schaft zelf een snelle router aan, bv een Asus RT-N66U (topic hierover of een TPLink Archer C7 v2) kun je ook ff met je provider contact opnemen, met 5min is dat ding een 'domme' modem, en gebruik je je eigen router. Maar omdat voor de meeste mensen (95%) een all-in-one ding voldoet staat ie standaard als router/wifi ingesteld.

Wifi repeaters zou ik niet aan beginnen, dat komt de snelheid zeker niet ten gunste.

In alle gevallen zal, zeker bij de hogere snelheden, je wifi achterblijven. Voor de beste performance dus een kabeltje gebruiken.
Als je alles op wifi hebt, heeft een sneller abbo eigenlijk geen nut, of je moet AC-geschikte apparatuur hebben.
Bedankt voor de info/tips!
Ik(samen met de monteur van XSyou) hebben het eerst wel geprobeerd met mijn eigen router maar daar kwamen we niet hoger dan 25 Mbit... dat is een TP-link WR1043ND.. volgens mij zou die wel wat meer moeten kunnen :? maar dan nog haalt hij niet de snelheid die ik nu met de XSyou box haal wat die staat nu op:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nuyg4fb.png

Ik ben wel tevreden met de snelheid alleen niet met het bereik..
Dus maar even kijken of ik een nieuwe router ga kopen die dit probleem kan oplossen.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
Ik haal met mijn tp-link 1043 (weliswaar met openwrt) de volle 100 Mbit. Dus er is wat anders aan de hand. Maar hoe bedoel je bereik? Je ben toch niet een speedtest met wifi aan het doen? Zo ja, dan kloppen die waarden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
als ik weiger om verder te gaan met de Thomson zullen ze je toch echt wel aansluiten en een Fritzbox leveren, of is Solcon dan heel arrogant omdat dan niet te doen , mocht de klant dan aangeven anders te zullen overstappen,

Thomson heb ik toch wel bijna iedere maand wel dat ik hem moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
datacom80 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:15:
als ik weiger om verder te gaan met de Thomson zullen ze je toch echt wel aansluiten en een Fritzbox leveren, of is Solcon dan heel arrogant omdat dan niet te doen , mocht de klant dan aangeven anders te zullen overstappen,

Thomson heb ik toch wel bijna iedere maand wel dat ik hem moet resetten.
Het is het proberen waard. Overigens kun je als alternatief op handmatig resetten het apparaat ook aan een digitale tijdschakelklok hangen en instellen dat ie 's nachts even 10 minuten uit gaat. Als het apparaat verder ook niet bevalt zou ik inderdaad gewoon gaan zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Vandaag bij een collega het caiway pakket 200/200 interactief gezien. :9~
Zag er allemaal mooi uit.
Veel extra lange utp kabels erbij erg netjes.
De humax decoder is een 5300C.
Entone receiver voor interactieve tv.
De levering is ook mooi voorberied.
Via de sms krijg je apparte berichten dat je homepakket gereed staat, vervolgens een sms dat het verzonden is.
Pakket kwam zoals verwacht vandaag binnen.
Je mag het pakket pas installeren na de volgende sms.

Klein minpuntje, de wifi router zat er niet bij.

[ Voor 16% gewijzigd door makkie op 14-10-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLL87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2016
Iemand ervaring met Plinq?

Solcon wacht met aansluiten van bestaande klanten ivm een interne kwestie. Overzetten van bestaande klanten naar glasvezel schijnt nogal moeilijk te zijn. Want nieuwe hoeven niet overgezet te worden naar glas.
De concurentie van Solcon levert wel opnemen en pauzeren. Solcon nog niet omdat het ingewikkeld is in Harderwijk (dit alles volgens een medewerker..)

Lijkt alsof Solcon nog niet klaar was voor de gang naar glas.

[ Voor 6% gewijzigd door JLL87 op 15-10-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of al met fiber.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
JLL87 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:18:
Iemand ervaring met Plinq?

Solcon wacht met aansluiten van bestaande klanten ivm een interne kwestie. Overzetten van bestaande klanten naar glasvezel schijnt nogal moeilijk te zijn. Want nieuwe hoeven niet overgezet te worden naar glas.
De concurentie van Solcon levert wel opnemen en pauzeren. Solcon nog niet omdat het ingewikkeld is in Harderwijk (dit alles volgens een medewerker..)

Lijkt alsof Solcon nog niet klaar was voor de gang naar glas.
Wat een raar verhaal. Ik was al klant en ben vorige maand dus als bestaande klant overgezet van koper naar glas. Vlekkeloos verlopen.

Heb dus ook geen ervaring met plinq, weet alleen dat een bekende van mij zich ruim een half jaar geleden had aangemeld en vervolgens behalve een ontvangstbevestiging meer dan een half jaar niets van hen hoorde. Toch heb ik begrepen dat ook hij eind deze maand wordt overgezet (van solcon koper naar plinq glas)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste